abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17606218
nou ik ben wel zo iemand die in de winkel bijsluiters gaat lezen (vooral nu ik borstvoeding geef en veel dus niet mag hebben), maar zodra ik een geruststellende zin lees (zoals in dit geval "geschikt voor babies") lees ik niet meer door en koop het gewoon. En de bijsluiter lees ik daarna vaak wel wat minder kritisch, omdat ik toch al weet wat ik wil weten.
Ik vind het ook echt niet correct dat alleen bij volwassenen staat dat het met water moet. Ben benieuwd wat de consumentenbond erover te zeggen heeft.
mooi he, alles
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:29:40 #27
8885 moralia
Grip op je zak
pi_17610080
Nog een venkeltip: Je kunt bij de drogist ook venkeldruppels kopen, dat is geloof ik venkel-olie of zo, dat weet ik niet meer. Ze zijn van het merk DARO, en je kunt dat bij elke voeding wat druppeltjes geven. Bijvoorbeeld op de tepel doen of op je vinger en als je flesvoeding geeft gewoon in het flesje druppelen. Ik gaf ze er bij elke voeding bij en dat hielp prima, samen met opletten op wat ik zelf at natuurlijk. Helemaal weg gaat het niet, maar de krampen zijn dan een stuk minder.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_17615438
Swets, ik vind dat je helemaal gelijk hebt!!!

Wat ene belachelijke reactie van de fabrikant zeg!!! Alsof iets met ruim 66% procent alcohol niet gevaarlijk zou kunnen zijn voor die kleintjes. Helemaal als ze nog zo jong zijn als saskia!!!

Tips tegen krampjes heb ik niet voor je, want ik ben gezegend met twee kids die daar geen tot heel weinig last van hebben/hadden.

Je zou eventueel ook je relaas nog kunnen doen bij de consumentenbond of een programma als kassa. Mochten je mailtjes maar de fabrikant helemaal niets uithalen, dan kunnen zij eventueel nog wat voor je betekenen.

Sterkte er verder mee
pi_17616377
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:29 schreef moralia het volgende:
Nog een venkeltip: Je kunt bij de drogist ook venkeldruppels kopen, dat is geloof ik venkel-olie of zo, dat weet ik niet meer. Ze zijn van het merk DARO, en je kunt dat bij elke voeding wat druppeltjes geven. Bijvoorbeeld op de tepel doen of op je vinger en als je flesvoeding geeft gewoon in het flesje druppelen. Ik gaf ze er bij elke voeding bij en dat hielp prima, samen met opletten op wat ik zelf at natuurlijk. Helemaal weg gaat het niet, maar de krampen zijn dan een stuk minder.
Venkelextract opgelost in 80% stroh

nee, dit is gewoon vervelend. Ik hoop dat hier nog een staartje aan zal komen, maar niet voor Saskia, met wie het gelukkig (!) goed gaat.
  woensdag 10 maart 2004 @ 09:48:57 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_17616567
Jeetje, dit klinkt niet lekker...

Ik zou inderdaad een van die programma's inschakelen...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_17616630
Bij baby's en kleine kinderen werkt de lever nog niet optimaal, waardoor alcohol simpelweg niet of nauwelijks afgebroken kan worden.

Dat is dus wel degelijk niet goed.
Een bespottelijk hoge hoeveelheid alcohol is het dus zeker, verdund met water of niet.

En idd lees je alleen datgene dat op jouw situatie van toepassing is, dus daar zitten ze ook al fout.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:03:47 #32
33393 BoPappa
Is ook JannekePappa :)
pi_17628508
De bijsluiter van Bloem verdient inderdaad geen schoonheid, maar ik vraag me af wat je ermee opschiet om zo hoog van de toren te blazen.
Weet je wel heel zeker dat je kind niet aan kwalijker zaken word blootgestelt als drie druppels alcohol, alvorens je het hebt over schadelijke gevolgen?

Ik zou zonder twijfel ook een briefje schrijven aan de fabrikant, maar de toon zou wel anders zijn.
Het doel is toch een gwijzigde bijsluiter, of is het nu toch de voldoening en de kick die je krijgt ?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 maart 2004 @ 19:45:16 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17629323
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:03 schreef BoPappa het volgende:
De bijsluiter van Bloem verdient inderdaad geen schoonheid, maar ik vraag me af wat je ermee opschiet om zo hoog van de toren te blazen.
Weet je wel heel zeker dat je kind niet aan kwalijker zaken word blootgestelt als drie druppels alcohol, alvorens je het hebt over schadelijke gevolgen?

Ik zou zonder twijfel ook een briefje schrijven aan de fabrikant, maar de toon zou wel anders zijn.
Het doel is toch een gwijzigde bijsluiter, of is het nu toch de voldoening en de kick die je krijgt ?
Het doel is op de eerste plaats mijn verontwaardiging uiten. Op de tweede plaats dat dit produkt heel snel niet meer aangeprezen zal worden als geschikt middel voor baby's.
Het doel van dit topic is andere ouders waarschuwen.

Dat mijn kind ook onbedoeld andere schadelijke stoffen binnenkrijgt is een dooddoener. Dat betekent namelijk niet dat je DUS maar alles aan zo'n kind kan geven.

Een ieder die daar anders over denkt, ok. Van mij mag je.
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2004 @ 19:55:12 #34
7074 moussy
kuttekop
pi_17629507
Onbewust zal een kind wel schadelijke stoffen naar binnen krijgen, maar ik denk dat geen enkele ouder zijn of haar kind bewúst aan schadelijke dingen bloot zal stellen!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_17631370
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:55 schreef moussy het volgende:
Onbewust zal een kind wel schadelijke stoffen naar binnen krijgen, maar ik denk dat geen enkele ouder zijn of haar kind bewúst aan schadelijke dingen bloot zal stellen!!
't is dan wel een hele andere discussie, maar wanneer je rookt in het bijzijn van je kind of in de zwangerschap ben je wel degelijk bewust schadelijke stoffen aan het toedienen bij je (ongeboren) kind.

Verder heb ik best begrip voor de schrik, maar ik vind niet dat je de schuld van deze situatie bij de fabrikant ligt.
Er zullen nog wel meer situaties volgen waarbij je je achteraf voor je hoofd kunt slaan, omdat het zo is gelopen, je bent nu eenmaal verantwoordelijk voor een kleine hummel en dat zul je weten ook.
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 maart 2004 @ 21:08:31 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17631474
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 21:05 schreef melonovy het volgende:

[..]

't is dan wel een hele andere discussie, maar wanneer je rookt in het bijzijn van je kind of in de zwangerschap ben je wel degelijk bewust schadelijke stoffen aan het toedienen bij je (ongeboren) kind.

Verder heb ik best begrip voor de schrik, maar ik vind niet dat je de schuld van deze situatie bij de fabrikant ligt.
Er zullen nog wel meer situaties volgen waarbij je je achteraf voor je hoofd kunt slaan, omdat het zo is gelopen, je bent nu eenmaal verantwoordelijk voor een kleine hummel en dat zul je weten ook.
Dus je vind het normaal dat op een middel met meer alcohol dan spiritus "milde uitwerking en daarom geschikt voor baby's" staat?
pi_17632301
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 21:05 schreef melonovy het volgende:

De schuld van de situatie zelf kun je niet bij de fabrikant leggen. Maar je kunt wel aankaarten dat de bijsluiter niet duidelijk is en de verpakking zelfs onjuist. 66% alcohol lijkt me niet mild voor babies, ik voel het als volwassene bij twintig procent al zwaar in m'n mond branden (inclusief tranende ogen en huuu, huuu-geluiden), laat zitten meer. Kun je nagaan wat dat voor een baby voor een gevoel moet zijn.
pi_17633711
overigens versterkt dit wel weer mijn aversie tegen die kwakzalverij van de homeopathische zelfzorgmiddelen. Die zijn helemaal niet als medicijn geregistreerd en hoeven dus ook niet aan al die voorwaarden te voldoen waaraan medicijnen moeten voldoen. Ze vallen gewoon onder de warenwet. Zelfs dáár gaat dit product de mist in vanwege de misleidende bijsluiter en instructies (je mag op een fles whisky ook niet zetten dat het geschikt is voor babies geloof ik), maar de eisen zijn al veel minder streng.
mooi he, alles
pi_17634953
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 22:26 schreef phileine het volgende:
overigens versterkt dit wel weer mijn aversie tegen die kwakzalverij van de homeopathische zelfzorgmiddelen. Die zijn helemaal niet als medicijn geregistreerd en hoeven dus ook niet aan al die voorwaarden te voldoen waaraan medicijnen moeten voldoen. Ze vallen gewoon onder de warenwet. Zelfs dáár gaat dit product de mist in vanwege de misleidende bijsluiter en instructies (je mag op een fles whisky ook niet zetten dat het geschikt is voor babies geloof ik), maar de eisen zijn al veel minder streng.
Ik wil me hier ook even mee bemoeien... Sinds een jaar ofzo moeten ook alle homeopatische zelfzorgmiddelen 'goedgekeurd' zijn. Hierdoor zijn er een jaar geleden heel veel homeopatische producten van de markt gehaald. Het fijne weet ik er ook niet van maar ik werk wel in een drogisterij en bij ons moest alles eruit (ook van VSM en Dr Vogel) omdat het nog niet goedgekeurd was. Een groot gedeelte daarvan is later weer terug gekomen.

Over het spul zelf. Ik ben het ermee eens dat de beschrijving fout is. De hadden hier duidelijk bij moeten zetten dat het flink verdund zou moeten worden. Ik ben ook van mening dat als je het heel erg verdund (enkele druppels in een grote fles met melk/water) dat het dan mild is voor een baby alleen stond dit er dus niet op en dat is een grote fout van de fabrikant.

Wel is duidelijk te merken dat het om een nieuwe vader gaat die nog overbezorgd is over zijn kind. Dit is begrijpelijk, maar door de agressieve toon in de mailtjes daardoor heb je grote kans dat ze denken van
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_17638159
yup, je kunt je homeopatische medicijnen laten keuren. Dan krijg je een RVH nummer, dat zegt dat je middel in ieder geval niet schadelijk is voor de gezondheid. Werkzaamheid is niet aangetoond. VSM en Vogel hebben de meeste middelen door die keuring gehaald, maar veel andere (kleinere) merken hadden daar de tijd en het geld niet voor. In de praktijk houdt dat alleen in dat ze hun middelen geen geneesmiddelen mogen noemen, maar alle andere benamingen zijn wel toegestaan. Ze vallen dan alleen nog onder de warenwet. Maar ze wekken nog allemaal wel de suggestie dat het geneesmiddelen zijn, alleen noemen ze zichzelf niet letterlijk "geneesmiddel".
mooi he, alles
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 maart 2004 @ 09:02:01 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17638667
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 23:12 schreef koei het volgende:

[..]

Ik ben ook van mening dat als je het heel erg verdund (enkele druppels in een grote fles met melk/water) dat het dan mild is voor een baby alleen stond dit er dus niet op en dat is een grote fout van de fabrikant.
Nee dus, want zoals shmoops terecht opmerkt werkt de lever van babies niet optimaal en wordt alcohol simpelweg niet goed afgebroken.... verdund of niet.

En wat nou mbt mijn toon? Ik ben KLANT hoor... een betalende. De leverancier maakt hier een grove fout. Zoals gezegd geef ik zelf leiding aan een klantenservice afdeling. Geloof me, je kweekt geen goodwill met dit soort mailtjes maar WEL actie.

Daarnaast is alles ge-cct naar de consumentenbond. We zien wel wat die er van denken.
  donderdag 11 maart 2004 @ 09:34:24 #42
33393 BoPappa
pi_17638964
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 09:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee dus, want zoals shmoops terecht opmerkt werkt de lever van babies niet optimaal en wordt alcohol simpelweg niet goed afgebroken.... verdund of niet.
Als je er zo over denkt kan je ze dus helemaal niets van homeopatische druppels geven.
Wist je dan niet dat al die middeltjes zijn opgelost in alcohol??
  donderdag 11 maart 2004 @ 09:35:18 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_17638976
Ik snap jullie boosheid wel hoor en jullie hebben ook gelijk en ik ga het ook zeker niet kopen in het geval nummer 2 krampjes krijgt.

Ik wou alleen even zeggen dat er heel veel producten zijn, speciaal voor babies, waar voor babies schadelijke stoffen in zitten. Ik denk bijvoorbeeld aan smeerseltjes tegen verkoudheid bij babies waar heel vaak kampfer (en ook nog andere schadelijke stoffen) inzit. Hier kan je kleine in het ergste geval zelfs aan komen te overlijden. Ik heb dit op een ander forum ook aan andere moeders doorgegeven, maar de meerderheid blijft het gewoon gebruiken onder het mom van 'het is toch voor babies en ze zullen echt geen gevaarlijke stoffen toevoegen aan iets voor babies'.

In ieder geval hou ik het bij verkoudheid gewoon bij stomen in een vochtige badkamer en als je kindje erg last van krampjes heeft kan het nog wel eens helpen het vaak bij je te dragen in een draagzak. Dat hielp bij Indy erg goed. Daarnaast maakten we haar flessenmelk aan met venkelthee, maar aan deze tip hebben jullie natuurlijk niet veel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 11 maart 2004 @ 09:49:27 #44
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_17639112
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 09:34 schreef BoPappa het volgende:

[..]

Ik wist dat bijvoorbeeld niet. Als iemand mij iets homeoptisch zou aanraden ivm krampjes ofzo, dan zou ik dat dus echt niet weten en er verder ook niet bij stil staan
In het antwoord wat Swets kreeg van die fabrikant, staat ook dat het algemeen bekend is, maar ik vind dat je met bijsluiters en aanwijzingen op de verpakking net moet doen of iemand achterlijk is en het zo duidelijk mogelijk moet neerzetten. Ook ik zou alleen kijken bij de dosering voor kinderen, want het was tenslotte voor een kind bedoeld.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † donderdag 11 maart 2004 @ 09:52:02 #45
7074 moussy
kuttekop
pi_17639135
quote:

[..]

Als je er zo over denkt kan je ze dus helemaal niets van homeopatische druppels geven.
Dan zijn er ook nog homeopatische pilletjes als je je kind niet vol wil gieten met alcohol.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 maart 2004 @ 10:30:03 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17639694
quote:

[..]

Er is wel een verschil tussen 2,69% alcohol en 66,3% alcohol, vind je niet?
Dus of van de 3 druppels is 0,06 deel alcohol, of van de 3 druppels is 0,66 deel alcohol

En inderdaad heeft Saskia behalve venkelthee niets meer gehad.
  donderdag 11 maart 2004 @ 17:16:26 #47
33393 BoPappa
pi_17647967
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 10:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen 2,69% alcohol en 66,3% alcohol, vind je niet?
Dus of van de 3 druppels is 0,06 deel alcohol, of van de 3 druppels is 0,66 deel alcohol

En inderdaad heeft Saskia behalve venkelthee niets meer gehad.
Natuurlijk is het een groot verschil, en ik ben het voor een deel ook wel met je eens, ik begrijp alleen je manier van reageren niet.
Door het in het extreme te trekken is de kans groot dat je niet erg serieus genomen word.
Ik ga altijd uit van het goede in een mens, en zou daarom kiezen voor een mildere reaktie, als ik daarna merk dat ik niet serieus genomen word kies ik pas de aanval.
Mijn ervaring is dat je in de meeste gevallen wel direkt serieus genomen word, en dat je daarmee snel resultaat boekt.

[ Bericht 37% gewijzigd door BoPappa op 11-03-2004 18:19:25 ]
pi_17671813
Kaart het anders eens aan bij Radar ofzo, dan wijzigen ze misschien hun bijsluiter wel niet maar dan horen andere mensen het ook eens (heb het ook meerdere malen aangeraden gekregen van anderen die dan erg dom keken als ik zei dat het stijf stond van de alcohol, dus je bent echt niet de enige die het te goeder trouw geeft en de verpakking niet helemaal uitspelt)

blegh. Ik kan hier zo kwaad om worden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 maart 2004 @ 18:01:56 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17671919
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 17:56 schreef anneja het volgende:
Kaart het anders eens aan bij Radar ofzo, dan wijzigen ze misschien hun bijsluiter wel niet maar dan horen andere mensen het ook eens (heb het ook meerdere malen aangeraden gekregen van anderen die dan erg dom keken als ik zei dat het stijf stond van de alcohol, dus je bent echt niet de enige die het te goeder trouw geeft en de verpakking niet helemaal uitspelt)

blegh. Ik kan hier zo kwaad om worden.
Alles is in de cc gegaan naar de consumentenbond. Ik wacht even af of daar een reactie uit komt.

De firma Bloem heeft ook weer gereageerd dat ze momenteel niets kunnen zeggen of bevestigen, want die bevoegdheid had men niet en de directie vertoeft momenteel in het buitenland. Volgende week vrijdag zal ik van Bloem iig meer moeten horen.
pi_17674291
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 09:35 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wou alleen even zeggen dat er heel veel producten zijn, speciaal voor babies, waar voor babies schadelijke stoffen in zitten. Ik denk bijvoorbeeld aan smeerseltjes tegen verkoudheid bij babies waar heel vaak kampfer (en ook nog andere schadelijke stoffen) inzit. Hier kan je kleine in het ergste geval zelfs aan komen te overlijden.
tinkepink, geldt dit ook voor die babybalsem van 'Luuf'? (ken je dat?) ik hoor vaak dat mensen dat gebruiken nl. (heb het zelf nog nooit gebruikt voor Piet maar ben liever tijdig gewaarschuwd).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')