Venkelextract opgelost in 80% strohquote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:29 schreef moralia het volgende:
Nog een venkeltip: Je kunt bij de drogist ook venkeldruppels kopen, dat is geloof ik venkel-olie of zo, dat weet ik niet meer. Ze zijn van het merk DARO, en je kunt dat bij elke voeding wat druppeltjes geven. Bijvoorbeeld op de tepel doen of op je vinger en als je flesvoeding geeft gewoon in het flesje druppelen. Ik gaf ze er bij elke voeding bij en dat hielp prima, samen met opletten op wat ik zelf at natuurlijk. Helemaal weg gaat het niet, maar de krampen zijn dan een stuk minder.
Het doel is op de eerste plaats mijn verontwaardiging uiten. Op de tweede plaats dat dit produkt heel snel niet meer aangeprezen zal worden als geschikt middel voor baby's.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:03 schreef BoPappa het volgende:
De bijsluiter van Bloem verdient inderdaad geen schoonheid, maar ik vraag me af wat je ermee opschiet om zo hoog van de toren te blazen.
Weet je wel heel zeker dat je kind niet aan kwalijker zaken word blootgestelt als drie druppels alcohol, alvorens je het hebt over schadelijke gevolgen?
Ik zou zonder twijfel ook een briefje schrijven aan de fabrikant, maar de toon zou wel anders zijn.
Het doel is toch een gwijzigde bijsluiter, of is het nu toch de voldoening en de kick die je krijgt?
't is dan wel een hele andere discussie, maar wanneer je rookt in het bijzijn van je kind of in de zwangerschap ben je wel degelijk bewust schadelijke stoffen aan het toedienen bij je (ongeboren) kind.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:55 schreef moussy het volgende:
Onbewust zal een kind wel schadelijke stoffen naar binnen krijgen, maar ik denk dat geen enkele ouder zijn of haar kind bewúst aan schadelijke dingen bloot zal stellen!!
Dus je vind het normaal dat op een middel met meer alcohol dan spiritus "milde uitwerking en daarom geschikt voor baby's" staat?quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:05 schreef melonovy het volgende:
[..]
't is dan wel een hele andere discussie, maar wanneer je rookt in het bijzijn van je kind of in de zwangerschap ben je wel degelijk bewust schadelijke stoffen aan het toedienen bij je (ongeboren) kind.
Verder heb ik best begrip voor de schrik, maar ik vind niet dat je de schuld van deze situatie bij de fabrikant ligt.
Er zullen nog wel meer situaties volgen waarbij je je achteraf voor je hoofd kunt slaan, omdat het zo is gelopen, je bent nu eenmaal verantwoordelijk voor een kleine hummel en dat zul je weten ook.
De schuld van de situatie zelf kun je niet bij de fabrikant leggen. Maar je kunt wel aankaarten dat de bijsluiter niet duidelijk is en de verpakking zelfs onjuist. 66% alcohol lijkt me niet mild voor babies, ik voel het als volwassene bij twintig procent al zwaar in m'n mond branden (inclusief tranende ogen en huuu, huuu-geluiden), laat zitten meer. Kun je nagaan wat dat voor een baby voor een gevoel moet zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:05 schreef melonovy het volgende:
Verder heb ik best begrip voor de schrik, maar ik vind niet dat je de schuld van deze situatie bij de fabrikant ligt.
Er zullen nog wel meer situaties volgen waarbij je je achteraf voor je hoofd kunt slaan, omdat het zo is gelopen, je bent nu eenmaal verantwoordelijk voor een kleine hummel en dat zul je weten ook.
Ik wil me hier ook even mee bemoeien... Sinds een jaar ofzo moeten ook alle homeopatische zelfzorgmiddelen 'goedgekeurd' zijn. Hierdoor zijn er een jaar geleden heel veel homeopatische producten van de markt gehaald. Het fijne weet ik er ook niet van maar ik werk wel in een drogisterij en bij ons moest alles eruit (ook van VSM en Dr Vogel) omdat het nog niet goedgekeurd was. Een groot gedeelte daarvan is later weer terug gekomen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:26 schreef phileine het volgende:
overigens versterkt dit wel weer mijn aversie tegen die kwakzalverij van de homeopathische zelfzorgmiddelen. Die zijn helemaal niet als medicijn geregistreerd en hoeven dus ook niet aan al die voorwaarden te voldoen waaraan medicijnen moeten voldoen. Ze vallen gewoon onder de warenwet. Zelfs dáár gaat dit product de mist in vanwege de misleidende bijsluiter en instructies (je mag op een fles whisky ook niet zetten dat het geschikt is voor babies geloof ik), maar de eisen zijn al veel minder streng.
Nee dus, want zoals shmoops terecht opmerkt werkt de lever van babies niet optimaal en wordt alcohol simpelweg niet goed afgebroken.... verdund of niet.quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:12 schreef koei het volgende:
[..]
Ik ben ook van mening dat als je het heel erg verdund (enkele druppels in een grote fles met melk/water) dat het dan mild is voor een baby alleen stond dit er dus niet op en dat is een grote fout van de fabrikant.
Als je er zo over denkt kan je ze dus helemaal niets van homeopatische druppels geven.quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dus, want zoals shmoops terecht opmerkt werkt de lever van babies niet optimaal en wordt alcohol simpelweg niet goed afgebroken.... verdund of niet.
Ik wist dat bijvoorbeeld niet. Als iemand mij iets homeoptisch zou aanraden ivm krampjes ofzo, dan zou ik dat dus echt niet weten en er verder ook niet bij stil staanquote:Op donderdag 11 maart 2004 09:34 schreef BoPappa het volgende:
[..]
Wist je dan niet dat al die middeltjes zijn opgelost in alcohol??
Dan zijn er ook nog homeopatische pilletjes als je je kind niet vol wil gieten met alcohol.quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:34 schreef BoPappa het volgende:
[..]
Als je er zo over denkt kan je ze dus helemaal niets van homeopatische druppels geven.
Er is wel een verschil tussen 2,69% alcohol en 66,3% alcohol, vind je niet?quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:34 schreef BoPappa het volgende:
[..]
Als je er zo over denkt kan je ze dus helemaal niets van homeopatische druppels geven.
Natuurlijk is het een groot verschil, en ik ben het voor een deel ook wel met je eens, ik begrijp alleen je manier van reageren niet.quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen 2,69% alcohol en 66,3% alcohol, vind je niet?
Dus of van de 3 druppels is 0,06 deel alcohol, of van de 3 druppels is 0,66 deel alcohol
En inderdaad heeft Saskia behalve venkelthee niets meer gehad.
Alles is in de cc gegaan naar de consumentenbond. Ik wacht even af of daar een reactie uit komt.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 17:56 schreef anneja het volgende:
Kaart het anders eens aan bij Radar ofzo, dan wijzigen ze misschien hun bijsluiter wel niet maar dan horen andere mensen het ook eens (heb het ook meerdere malen aangeraden gekregen van anderen die dan erg dom keken als ik zei dat het stijf stond van de alcohol, dus je bent echt niet de enige die het te goeder trouw geeft en de verpakking niet helemaal uitspelt)
blegh. Ik kan hier zo kwaad om worden.
tinkepink, geldt dit ook voor die babybalsem van 'Luuf'? (ken je dat?) ik hoor vaak dat mensen dat gebruiken nl. (heb het zelf nog nooit gebruikt voor Piet maar ben liever tijdig gewaarschuwd).quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:35 schreef Tinkepink het volgende:
Ik wou alleen even zeggen dat er heel veel producten zijn, speciaal voor babies, waar voor babies schadelijke stoffen in zitten. Ik denk bijvoorbeeld aan smeerseltjes tegen verkoudheid bij babies waar heel vaak kampfer (en ook nog andere schadelijke stoffen) inzit. Hier kan je kleine in het ergste geval zelfs aan komen te overlijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |