abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17599895
Wat vinden jullie van kopiëren van films, muziek, games, enz, op cd/dvd/rom,

Mag dit van jullie kan dit? Of ligt de schuld bij de auteurs met hun prijzen?

Ik vind dat het laatste tijd niet meer mag, aangezien de prijzen van cd en dvd omlaag zijn gegaan (anderhalf jaar al!)

Daarom moet er nog harder tegen kopiëren worden opgetreden dan 2 jaar geleden.
pi_17599940
Ik vind dat jij op je kop bent gevallen
pi_17599971
omlaag???
In de ban van de mods.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:57:12 #4
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_17599989
Is al Topic over.

Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_17599998
heel hard gevallen dan toch wel
I fuck you, you don't fuck me
pi_17600015
Weer zo'n discussie.

Nieuwe dvd's/cd's blijven gewoon te duur. Hoewel het wel steeds meer de goede kant op gaat.
Ik blijf gewoon kopieren en downloaden als ik dat wil. Vaak vind ik een paar nummers van een cd maar goed. Dan ga ik toch echt niet een complete cd kopen.

Er moet volgens mij dus niet harder opgetreden worden tegen kopieren.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:58:46 #7
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_17600038
Ja dat is een lastige vraag,
Ik vind dat het wel kan. Ik ben van mening dat als je iets heel heel goed vind je het toch wel koopt en je je dan niks aantrekt van de prijs.
En kijk vroeger nam je tapes over van elkaar of van een lp dus opzich is er niks veranderd.
Het enige wat er veranderd is is het medium.
Vroeger: vrienden / fam
Nu: Internet.
Dus ja denk dat de muziek industrie niet zo moeilijk moet doen nu het ineens veranderd van medium.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_17600045
We rekenen nu met euros ipv guldens en de bedragen vindik nog steeds schandalig. Voor thuisgebruik mag kopieren altijd en als je niet kan wachten op de dvd uitgve dan mag je hem wat mij betreft ook wel van het net af plukken als je later maar braaf de dvd alsnog koopt.
Muziek die ouder is dan 5 jaar moet je ook gewoon kunnen downloaden. Ik heb nog nooit een CD minder gekocht dan voor ik internet had.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:59:16 #9
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_17600057
Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ?

Mwah wel grappig.. kosten van de gemiddelde cd is toch al kunstmatig te hoog gehouden dus ja ik kopieer ja.
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:59:33 #10
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_17600067
Het is een spion!!!
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:00:23 #11
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_17600092
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 15:59 schreef ByteMe het volgende:
Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ?
 :Dt 
pi_17600093
Dit is de derde keer vandaag dat ik een post van je lees
mijn mening is na eerdere ervaringen: consumenten, hou je poot stijf. Ik ben meerdere malen met een kat in de zak thuis gekomen na aanschaf van een officiele dvd van een Duitse technogroep.
Dan blijk je promo-materiaal en ander zooi te hebben gekocht zonder ook maar 1 compleet nummertje, terwijl het hoesje allerlei nummers opsomt. Sindsdien heb ik iets minder moeite met kopiëren. Iedereen mag brood verdienen, maar wie shit verkoopt mag van mij zelf de shit krijgen.
  FOK!fotograaf dinsdag 9 maart 2004 @ 16:00:36 #13
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17600097
ik heb niets met het downloaden van film ect.
koop ze wel als ik ze echt goed vind. het origineel staat toch leuker in de kast.

echt fel tegen ben ik niet.
maar nee, voor mij hoeft het niet.
en de echt systematische downloaders (en dan door verkopen ofzo) die mogen wel aangepakt worden
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:01:18 #14
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_17600113
Je hebt het goede nieuws van Warner ook vernomen?

Het muzikanten/producers-wereldje is doordrongen van allerlei centenpikkers. Persoonlijk vind ik dat artiesten al teveel geld verdienen en dat is nog maar een schijntje, vergeleken met de producenten. De prijzen van een cd kunnen volgens mij veel lager.

Prijs normale cd's nagenoeg net zo laag als een copieerbare cd
of
een mindere optie: prijs de copieerbare cd net zo duur als de normale cd.

Ik houd het op optie 1
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_17600121
Net alsof we niet zouden downloaden als cd's 5 Euro kostten ipv 20? Kom toch op zeg.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:02:51 #16
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_17600160
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:01 schreef GoodspeeD het volgende:
Net alsof we niet zouden downloaden als cd's 5 Euro kostten ipv 20? Kom toch op zeg.
ook nog wel downloaden, maar iig meer kopen dan nu.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:03:15 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17600174
Wat moet ik vinden van iets wat heel normaal is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17600181
ik heb geen problemen met het dowloaden van films, als het maar goede films zijn ik koop niets ik download muziek, films, applicatie software alles gratizzz
pi_17600191
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:02 schreef realist_ik het volgende:

[..]

ook nog wel downloaden, maar iig meer kopen dan nu.
Dat kan kloppen, maar het downloaden is niet goed te praten omdat cd's zo duur zijn. Ik ga ook geen plasmascherm jatten, omdat ze 10.000 Euro kosten.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:04:27 #20
56864 Marty26
pi_17600204
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 15:54 schreef T.Jacobusen het volgende:
Wat vinden jullie van kopiëren van films, muziek, games, enz, op cd/dvd/rom,

Mag dit van jullie kan dit? Of ligt de schuld bij de auteurs met hun prijzen?

Ik vind dat het laatste tijd niet meer mag, aangezien de prijzen van cd en dvd omlaag zijn gegaan (anderhalf jaar al!)

Daarom moet er nog harder tegen kopiëren worden opgetreden dan 2 jaar geleden.
Meschien moet deze meneer iets meer uitleg krijgen waar die vandaan moet downe wedden dat die nooit meer stopt
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_17600212
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:03 schreef Megumi het volgende:
Wat moet ik vinden van iets wat heel normaal is.
Dat is het em juist. Eigenlijk is het ontiegelijk hypocriet dat je van huis uit altijd aangeleerd krijgt niet te stelen, maar we ondertussen met ruim 1 miljard mensen muziek zitten te stelen.
pi_17600237
dowloaden mag, niet kan niet blablabbla , rot toch op stelletje boomknuffelaars. als het kan kan het kan het niet kan het niet. wat jij doet moet jij weten maar laat mij lekker me gang gaan. al ligt de hele industrie op zijn reet het kan me niets verrotte. zien we dan wel weer, als dat gemekker maar dat kan niet en zo rot toch op stelletje greenpeace activisten
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:06:13 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17600238
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:04 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Dat is het em juist. Eigenlijk is het ontiegelijk hypocriet dat je van huis uit altijd aangeleerd krijgt niet te stelen, maar we ondertussen met ruim 1 miljard mensen muziek zitten te stelen.
Dus jij bent het brave jongetje van de klas die nooit wat download?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17600331
Daar gaan we weer..
Nieuwe dvd's en cd's zijn gewoon te duur, vooral games.
Bij een cd wil ik een cd hebbenw aar ik de meeste nummers mooi vind niet maar 1 of 2 als ik zelf een cd brand staan er alleen nummers op die ik ook mooi vind
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:10:31 #25
56864 Marty26
pi_17600349
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:06 schreef richard80 het volgende:
dowloaden mag, niet kan niet blablabbla , rot toch op stelletje boomknuffelaars. als het kan kan het kan het niet kan het niet. wat jij doet moet jij weten maar laat mij lekker me gang gaan. al ligt de hele industrie op zijn reet het kan me niets verrotte. zien we dan wel weer, als dat gemekker maar dat kan niet en zo rot toch op stelletje greenpeace activisten
*licht onder ze buro van het lache*
pi_17600357
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dus jij bent het brave jongetje van de klas die nooit wat download?
Nee, zeker niet. Ik download me ook de pleuris, maar als je erover gaat nadenken, slaat het allemaal op puin.

Mij hoor je ook niet zeuren altijd over stichting BREIN of over de RIAA ofzo. Wat we doen met z'n allen mag niet, zo simpel is het.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:11:59 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17600389
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:10 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Ik download me ook de pleuris, maar als je erover gaat nadenken, slaat het allemaal op puin.
Stop dan ook met nadenken.
pi_17600399
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:06 schreef richard80 het volgende:
Lekker onderbouwde reactie van je.
pi_17600404
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Stop dan ook met nadenken.
Dat heb ik al vaker gehoord.
pi_17600410
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:10 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Mij hoor je ook niet zeuren altijd over stichting BREIN of over de RIAA ofzo. Wat we doen met z'n allen mag niet, zo simpel is het.
Dan moet je het niet doen.
pi_17600457
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:12 schreef kibber het volgende:

[..]

Dan moet je het niet doen.
Nou, ik zou ook een tv stelen als ik zeker wist dat niemand erachter kwam.
pi_17600486
en wat vindt jij dan van het copieren van stencels het zou verboden moeten worden scheleyt in ieder geval een hoop huiswerk!!!
think about it and you will find it out
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:15:55 #33
46895 MaffeMaarten
Is dit retorisch?
pi_17600506
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:03 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Dat kan kloppen, maar het downloaden is niet goed te praten omdat cd's zo duur zijn. Ik ga ook geen plasmascherm jatten, omdat ze 10.000 Euro kosten.
Hmmm. als de pakkans net zo klein zou zijn.... ik kan wel een plasma scherm gebruiken

nee, serieus: ik denk dat er maar heel weinig (<10%) thuisgebruikers zijn die al hun software en muziek legaal hebben.
- ja en als iedereen het doet mag het wel opeens?
dat zeg ik niet, maar dat bepaald wel dat er maatschappelijk niet zo'n probleem van wordt gemaakt.
en als je eens willekeurige artiesten bekijkt, of software giganten (M$) dan denk ik dat zij het zo slecht niet hebben hoor.

edit (typo-toch het preview ding maar eens gebruiken)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_17600507
O ik wist niet dat het onderbouwd moest worden.

Nou laat ik het kort maar krachtig zeggen.

Gratizzzz = Gratizzzzzzzzzzz

ga godverdomme toch niet betalen voor iets dat ik gratis kan krijgen. en kom nou niet met het gemekker dat je een boomknuffelaar bent en het niet goed vind. ik doe wat ik wil ik wil dat ik het doe toch. als ik alles had moeten kopen wat ik nu heb. poe dat loopt in een bedrag met veel nulletjes.

toedeledokie
pi_17600560
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:15 schreef richard80 het volgende:
O ik wist niet dat het onderbouwd moest worden.

Nou laat ik het kort maar krachtig zeggen.

Gratizzzz = Gratizzzzzzzzzzz

ga godverdomme toch niet betalen voor iets dat ik gratis kan krijgen. en kom nou niet met het gemekker dat je een boomknuffelaar bent en het niet goed vind. ik doe wat ik wil ik wil dat ik het doe toch. als ik alles had moeten kopen wat ik nu heb. poe dat loopt in een bedrag met veel nulletjes.

toedeledokie
Ik geef je ook helemaal geen ongelijk dat je het download hoor. Het is makkelijk en waarom zou je zoveel geld uitgeven aan een cd als je het gratis kan krijgen. Maar veel mensen roepen dat cd's te duur zijn enzo, terwijl ze ook zouden downloaden als de cd's een vierde zouden kosten van wat ze nu zouden kosten.

Het is gewoon supermakkelijk en daarom doet iedereen het.
pi_17600603
Dat is zo ook zal een cd 5 euro kosten. zal ik ook blijven dowloaden. heb het zo binnen, je hoeft de deur niet uit, je hoeft niet naar een winkel hoppa gratis en voor niets. ja dan is de keus snel gemaakt ondanks dat die cd 5 euro kost.
pi_17600961
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:19 schreef richard80 het volgende:
Dat is zo ook zal een cd 5 euro kosten. zal ik ook blijven dowloaden. heb het zo binnen, je hoeft de deur niet uit, je hoeft niet naar een winkel hoppa gratis en voor niets. ja dan is de keus snel gemaakt ondanks dat die cd 5 euro kost.
Tenminste iemand die eerlijk is.
pi_17601252
Als de prijzen van de CD's naar een euro of 16 gaan en alles in DTS wordt uitgebracht, koop ik alleen nog maar muziek. Dan download ik hoogstens iets om te kijken of het was is.
pi_17601709
Het is niet echt stelen..
Als je wat steelt neem je wat weg van die ander,
maar nu heeft die andere het nog steeds als je er een kopie van maakt..........
pi_17601992
Voordat ik ADSL had kocht ik amper een cd, me broertje wel is maar ik eigenlijk nooit.
Nu ik ADSL heb download ik best wel wat muziek. En ik koop ik eigenlijk nog niks.
Waarom niet? Ik hoef me stoel niet uit te komen. Ik krijg de nummers die IK leuk vind en die IK wil. Als ik een cd koop dan staan er ook nog andere liedjes op waar ik niks aan vind.

Met programma's is het anders. Ik heb geen zin om een vermogen uit te geven aan een programma.
Ik ga geen honderden euro's uitgeven aan Windows en Office. Vind ik zonde van het geld.

Games koop ik dan nog wel is. Heb een paar weken terug BF 1942 gekocht omdat ik het een geweldig spel vond. (had eerst de kopie) MOHAA Breaktrough heb ik ook orgineel. (maar dat was omdat ik nergens een kopie kon vinden zo snel )
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_17602344
Mijns inziens ligt het niet alleen aan de prijzen...
Het gaat ook vooral om het gemak.
Zodra een nummer een hit word, staat ie nog niet op een cd... Hooguit op een singletje.
Om nu altijd een singletje te gaan kopen om altijd de nieuwste muziek te hebben, dat is niet te betalen!
Dus dan ga je van internet die nummers downloaden.
En dan is zodra de hele cd (of een verzamel cd) er is, de noodzaak er niet meer om die nog te kopen! Meestal is die 'hit' dan ook geen hit meer...
Dus het is gewoon een logische reactie, lijkt mij...
pi_17602592
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:21 schreef Savatage het volgende:
Mijns inziens ligt het niet alleen aan de prijzen...
Het gaat ook vooral om het gemak.
Zodra een nummer een hit word, staat ie nog niet op een cd... Hooguit op een singletje.
Om nu altijd een singletje te gaan kopen om altijd de nieuwste muziek te hebben, dat is niet te betalen!
Dus dan ga je van internet die nummers downloaden.
En dan is zodra de hele cd (of een verzamel cd) er is, de noodzaak er niet meer om die nog te kopen! Meestal is die 'hit' dan ook geen hit meer...
Dus het is gewoon een logische reactie, lijkt mij...
Klopt.
pi_17602632
Ja en daarnaast zijn die prijzen natuurlijk nog altijd veel te hoog!
pi_17602678
het ligt aan de kwaliteit van de muziek

hoor je Megadeth, Manowar (goede metal bands met een LOYAAL publiek) zagen over kopieren? nope

wie hoor je wel zagen over gekopieerde muziek? de Kut bands die 5 jaar bestaan en dan stoppen
zij die GELD GELD en GELD willen verdienen

je kunt niet genoeg cd's van britney kopieren, enige idee hoeveel geld die bitch heeft?

ik koop cd's omdat ik wil dat mijn bands blijven voortbestaan

als ze betere muziek gaan maken, gaan ze meer verkopen, ipv altijd maar te zagen over gekopieer
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:47:14 #45
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17602922
ipv dat je een dvd in de videotheek moet gaan huren kan je voor even veel geld zelf een dvdtje branden. hoedanook, íemand verdiend eraan. of het nou de videotheek, de producer, de acteur of de DVD-R fabriek is maakt mij geen reet uit.
fok you ja!
pi_17603046
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:35 schreef www.manowar.be het volgende:

hoor je Megadeth, Manowar (goede metal bands met een LOYAAL publiek) zagen over kopieren? nope

wie hoor je wel zagen over gekopieerde muziek? de Kut bands die 5 jaar bestaan en dan stoppen
zij die GELD GELD en GELD willen verdienen

je kunt niet genoeg cd's van britney kopieren, enige idee hoeveel geld die bitch heeft?

als ze betere muziek gaan maken, gaan ze meer verkopen, ipv altijd maar te zagen over gekopieer
Over Megadeth en Manowar heb je gelijk...
Maar wie is deze vete begonnen? Metallica!
pi_17603153
Waarom kopen als het voor free kan?

Daarnaast is internet vaak sneller dan de winkels met releases
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:58:00 #48
62249 PuR3_D4RkN355
Is Links Maar Rechts
pi_17603170
een download kun je, als je hem niet mooi meer vindt, gewoon verwijderen, maar CD's hebben je geld gekost, terwijl je die maar tijdelijk mooi vindt. Dat is voor mij de grootste reden waarom ik download
Connection reset by toffe peer
pi_17603206
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:57 schreef Duiveltja het volgende:
Waarom kopen als het voor free kan?

Daarnaast is internet vaak sneller dan de winkels met releases
Dat is zo ongeveer wat k zei
pi_17603458
Er klopt niks van.. Er zijn veel heffingen op lege DVD/CD-R's, dus kopieren is wel toegestaan, want de artiesten/acteurs zijn erdoor betaald. Mee eens?
pi_17604231
savatage, Metallica noem ik een band die $$$$$ wil :-)

30 voor een dvd is heel veel

als je er dan maar een paar keer naar kijkt is dat HEEEL veel
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:45:57 #52
4180 Hare
Come fly with me!
pi_17604334
Wat ik me net zit af te vragen:

Hoeveel mensen die adsl of kabel hebben zouden echt niks illegaals downloaden?

1 op de 10 ofzo? Of toch een stukje meer?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_17610883
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:11 schreef YottaBrain het volgende:
Er klopt niks van.. Er zijn veel heffingen op lege DVD/CD-R's, dus kopieren is wel toegestaan, want de artiesten/acteurs zijn erdoor betaald. Mee eens?
Des te meer we downloaden des te hoger die heffingen worden.
pi_17611422
quote:

[..]

ik wil je zo'n ding wel eens mee zien jatten, die krijg je niet ongemerkt weg...
en muziek wel (in iedergeval nagenoeg)

en eff over de vraag:
jah vind ik wel kunnen je betaald toch auteurs rechten over een lege cd
en als ze willen dat ik meer koop zullen de prijzen echt omlaag moeten.
(iets als max 10 voor album, en 1-2 euro voor singel) dan zou ik er nog over denken..
pi_17611478
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:35 schreef www.manowar.be het volgende:
(...)
HE-LE-MAAL mee eens!!!
pi_17611964
3 maandjes geleden, koop ik een DVD voor mijn nichtje van K3 (ja ik weet het, laat maar) voor 29,95 Euro. Kom ik thuis, staan er 5 liedjes op. En met vele extra's, zo staat op de hoes, nou ik dacht het niet. De extra's was niet meer dan dezelfde 5 liedjes in een zelf te bepalen volgorde!
Kopieren, van mij mag je dus.
De prijzen zijn nog veel te hoog.

Ik koop wel cd's van mijn "favorieten" en als ik een leuk liedje hoor van een ander, dan kopieer ik die dus.
pi_17613930
quote:

[..]

Nee maar als er een of andere Ali voor je deur komt, en die heeft de blueprints van een plasmascherm gejat en nagebouwd, en die bied em jou aan voor 100 euro, dan zou je dat lijkt mij wel doen.

Ali is trouwens heel betrouwbaar. (ff voor de duidelijkheid)
Kusje
pi_17614028
Boeit mij niet of er harder tegen wordt opgetreden of niet de echte goede spellen/dvd's koop ik wel maar vor allerlei onzinnige software dat je soms gebruikt ga ik egt niet betalen he.
die halen ik wel gewoon "underground" (private ftp static ip) lotr vandaan gehaald omdat de dvd nog niet uit is wel 8.4 gb downloaden maar we willen hem met vrienden kijken op een beamer..
Alstie uit is koop ik m wel de extended version.
Maar kopieren kunnen ze niet stoppen hoor ze kunnen het indammen meer niet undergound scene is veel te goed beveiligd.
The ShAdOw-BlAde Cuts deep bitch!
  woensdag 10 maart 2004 @ 10:45:01 #59
51145 BeF_Aviko
1337 Aardappel
pi_17617462
Hear ye, hear ye, Yotta has spoken

Alleen, sommige mensen zeggen dat ze op zich wel het geld er voor over hebben, maar hun luie stoel niet uit willen komen. Is dan niet toevallig het principe van Apple, de iTunes iets voor jullie?
Je weet het niet...
Ziezo! Da's mooi van Aviko! --&gt; Power to the pieper!
pi_17617760
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:41 schreef www.manowar.be het volgende:
savatage, Metallica noem ik een band die $$$$$ wil :-)

30 voor een dvd is heel veel

als je er dan maar een paar keer naar kijkt is dat HEEEL veel
Je hebt zeker gelijk!
Door hun actie mbt Napster heeft heel veel fans afgeschrikt!
Metallica is niet meer de band die ze geweest is!
Maar het feit dat een rockband die al zolang mee gaat deze hitse opgestart heeft, ontkracht jouw argument een beetje...
  woensdag 14 april 2004 @ 16:43:57 #61
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_18419392
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:59 schreef MaRySe het volgende:
Het is niet echt stelen..
Als je wat steelt neem je wat weg van die ander,
maar nu heeft die andere het nog steeds als je er een kopie van maakt..........
Dit is toch eigenlijk wel de meest scherpe opmerking in dit topic. Alle vergelijkingen met plasmaschermen jatten gaan nu niet meer op

Daarbij zijn films en muziek niet onderhevig aan productiekosten (afgezien van de dvdtjes branden) en dergelijke. De inhoud is immers al gemaakt, en daar wordt ook niks meer aan veranderd.

Ach, ik download voornamelijk cd/films die ik anders toch nooit had gekocht. De industrie verliest dus op mij geen centen. En zo praat ik downloaden goed.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_18419730
quote:
Op woensdag 14 april 2004 16:43 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Dit is toch eigenlijk wel de meest scherpe opmerking in dit topic. Alle vergelijkingen met plasmaschermen jatten gaan nu niet meer op
Het ging erom dat cd's te duur waren volgens sommigen dus dan is kopieren wel toegestaan, terwijl het niet mag van de wet. De vergelijking met plasmaschermen gaat wel degelijk nog steeds op. Het is niet toegestaan het plasmascherm te jatten, maar omdat ze zo duur zijn, zou het ineens wel rechtvaardig zijn.
  woensdag 14 april 2004 @ 16:59:20 #63
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_18419825
Niet mee eens. Als je een plasmascerm jat, dan jat je iets stoffelijks, iets wat geproduceerd is. De maker verliest daardoor iets. Op het moment dat je muziek download is dat niet het geval; je jat niks stoffelijks. De maker is dus ook niks verloren.
  woensdag 14 april 2004 @ 17:01:11 #64
56864 Marty26
pi_18419883

Hou hier eens mee op mensen. Wie er wil Kopieren die doet dat wie niet niet. En dat jij het er niet of wel mee eens bent interreseert mij persoonlijk geen reet

pi_18419895
quote:
Op woensdag 14 april 2004 16:59 schreef Rodie83 het volgende:
Niet mee eens. Als je een plasmascerm jat, dan jat je iets stoffelijks, iets wat geproduceerd is. De maker verliest daardoor iets. Op het moment dat je muziek download is dat niet het geval; je jat niks stoffelijks. De maker is dus ook niks verloren.
Nogmaals: daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat mensen proberen iets illegaals goed te praten.

Iets mag niet, maar omdat heel veel mensen vinden dat het mag, is het rechtvaardig? Terwijl duidelijk in de wet staat dat het niet mag?
pi_18419905
quote:
Op woensdag 14 april 2004 17:01 schreef Marty26 het volgende:

Hou hier eens mee op mensen. Wie er wil Kopieren die doet dat wie niet niet. En dat jij het er niet of wel mee eens bent interreseert mij persoonlijk geen reet

Dan vraag ik me af wat je in dit topic doet?
  woensdag 14 april 2004 @ 17:04:25 #67
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_18419949
Wat ik wil zeggen is dat jatten niet de goede term is die bij muziek downloaden past en dus niet op 1 lijn geplaatst mag worden met laten we zeggen winkeldiefstal.

Verder heb je overigens gelijk hoor
pi_18420057
quote:
Op woensdag 14 april 2004 17:04 schreef Rodie83 het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat jatten niet de goede term is die bij muziek downloaden past en dus niet op 1 lijn geplaatst mag worden met laten we zeggen winkeldiefstal.
Ik snap je punt.
pi_18424324
Op zich maakt het mij niet uit of iemand nou 1000 tB aan films, software en mp3's heeft, als diegene maar ook eens wat koopt.
  woensdag 14 april 2004 @ 20:10:53 #70
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18424639
Leuk onderwerp.
Voor software, muziek, films en games download ik alles van het i-net.
Er zijn echter uitzonderingen, sommige spellen, muziek en games zijn zo goed waardoor ik ze toch besluit om te kopen.
Maar een deel van de prijs is al verwerkt in de burnable media... zodat ik mezelf niet schuldig
ga voelen. En als een stukje software echt goed is, dan maak ik daar gratis reclame over op verschillende tech-sites (onder het credo voor wat hoort wat).

Mensen die nu illegale CD's zitten te branden - Zullen later in de hel ook branden
  Moderator woensdag 14 april 2004 @ 20:30:19 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_18425256
Ik kopieer nooooooooooit

 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_18425481
als je naar de winkel gaat en je jat iets willekeurigs twv 45 euro dan is dat hezelfde als dat je een spel download dat je in de winkel 45 euro kost....

het ene is wel ge-accepteerd en het andere niet....Ik vraag me wel eens af waarom....
  Moderator woensdag 14 april 2004 @ 20:40:13 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_18425606
Dat is appels met peren.
Je kan een appel jatten uit de etalage van de groentenboer en eentje van de boom bij de buren waar toevallige de tak net over de schutting hangt zodat je het kan pakken...

Er is een verschil tussen jatten en jatten
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_18537157
quote:
Op woensdag 14 april 2004 20:36 schreef Twisted.Nerve het volgende:
als je naar de winkel gaat en je jat iets willekeurigs twv 45 euro dan is dat hezelfde als dat je een spel download dat je in de winkel 45 euro kost....

het ene is wel ge-accepteerd en het andere niet....Ik vraag me wel eens af waarom....
Als de dief van het willekeurige item lid van de dievenvakbond moet worden, die jaarlijks geld in een fonds doet die slachtoffers schadeloos stelt, dan zou ik zeggen: ze zijn beiden geaccepteerd.
pi_20888544
8 jaar oud medium

prijzen MOETEN logischerwijs omlaag
pi_20889307
De meeste muziek ik download zijn van artiesten die helemaal niet hoeven te leven van hun muziek. Dus een soort schuldgevoel heb ik daar in ieder geval niet over. Maar ik ben zo'n muziekjunk dat ik mijn hobby amper zou kunnen betalen als ik alles moest kopen . Hetzelfde geldt voor software overigens.

Omdat mijn DVD-verzamelwoede niet echt de spuigaten uitloopt koop ik ze gewoon in de winkel - mede ook omdat ze heel erg scherp geprijsd zijn vaak en omdat ik het kopiëren van DVD's zachtjes gezegd niet onder knie heb.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_20890027
quote:
Op woensdag 14 april 2004 20:10 schreef Drugshond het volgende:
Leuk onderwerp.
Voor software, muziek, films en games download ik alles van het i-net.
Er zijn echter uitzonderingen, sommige spellen, muziek en games zijn zo goed waardoor ik ze toch besluit om te kopen.
Maar een deel van de prijs is al verwerkt in de burnable media... zodat ik mezelf niet schuldig
ga voelen. En als een stukje software echt goed is, dan maak ik daar gratis reclame over op verschillende tech-sites (onder het credo voor wat hoort wat).

me tooo!!
pi_20891571
trouwens een andere kant van het verhaal:
Ook de prijzen in de supermarkt zijn hoger omdat er veel gejat wordt. Mag je dan ook uit de supermarkt jatten? Je hebt er immers al een bijdrage bij de supermarkt voor afgedragen.

Overigens is gelicenceerde software niet volgens licentie gebruiken (dus niet alleen het kopieren) illegaal. Muziek kopieren/ downloaden voor familie vriendenkring is niet illegaal. Het aanbieden van muziek voor een breder publiek is dat wel. Bijvoorbeeld via een P2P netwerk of het vertonen van DVDtje op een clubavond van een vereniging.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 16:45:25 #79
39446 303
(C) Roland
pi_20891616
ik heb voor mijzelf een simpele regel: als het gratis kan betaal ik er niet voor. Ik download dus muziek, games en films en koop games voor mijn gamecube e.d. (die kan ik niet kopieeren).

Ik ben al genoeg geld kwijt aan lege cd's zeg
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_20891685
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 16:42 schreef sop het volgende:
trouwens een andere kant van het verhaal:
Ook de prijzen in de supermarkt zijn hoger omdat er veel gejat wordt. Mag je dan ook uit de supermarkt jatten? Je hebt er immers al een bijdrage bij de supermarkt voor afgedragen.
Eén groot misverstand: illegaal downloaden is géén diefstal. Het is een schending van de wet op de auteursrechten. Niet meer, niet minder.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_20901034
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 16:48 schreef teknomist het volgende:

[..]

Eén groot misverstand: illegaal downloaden is géén diefstal. Het is een schending van de wet op de auteursrechten. Niet meer, niet minder.
Het boeit toch niet hoe het in het wetboek staat? Het is gewoon diefstal.
  woensdag 28 juli 2004 @ 00:44:44 #82
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_20901616
Ik reageer op de 1ste post =)
Ja, dat mag
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  woensdag 28 juli 2004 @ 00:46:02 #83
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_20901635
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 00:44 schreef MaddoxX het volgende:
Ik reageer op de 1ste post =)
Ja, dat mag
Mee eens ... lol de prijs gezakt ? haha nix van gemorken hoor :/ maar goed
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 28 juli 2004 @ 00:57:49 #84
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_20901782
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 00:46 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

gemorken
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_20903018
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 00:57 schreef FallenAngel666 het volgende:

[..]

Mooi woord. Gemorken.
pi_20903068
Ik heb windows 3.1, 95 en 98Update. Past allemaal niet op de Dell, te snel ofzo, in ieder geval een crash tijdens de installatie. Bij ME krijg ik uiteindelijk ook foutmeldingen. Alle versies legaal. Dan staat er zelfs op "Made for XP" en leveren ME. Ik heb geen wroeging XP te kopieren en dat er op te zetten. In tegendeel, ik voel mij juist gesterkt door de software-industrie. Hun brakke produkten, laten we het nu even hebben over het door mij genoemde rijtje, dwingt mij weliswaar niet het te nemen, maar moreel voel ik mij absoluut niet schuldig dat ik XP, een illegale vesie, erop heb gezet.
pi_20915793
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 00:12 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Het boeit toch niet hoe het in het wetboek staat? Het is gewoon diefstal.
Leg mij eens uit waarom het diefstal is als je ergens gratis een kopie van maakt.

Als ik van jou auto gratis kan klonen en deze voor mij zelf houdt... jat ik jouw auto dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')