:Dtquote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:59 schreef ByteMe het volgende:
Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ? Kopieren hoe ik dat vindt ?
ook nog wel downloaden, maar iig meer kopen dan nu.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:01 schreef GoodspeeD het volgende:
Net alsof we niet zouden downloaden als cd's 5 Euro kostten ipv 20? Kom toch op zeg.
Dat kan kloppen, maar het downloaden is niet goed te praten omdat cd's zo duur zijn. Ik ga ook geen plasmascherm jatten, omdat ze 10.000 Euro kosten.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:02 schreef realist_ik het volgende:
[..]
ook nog wel downloaden, maar iig meer kopen dan nu.
Meschien moet deze meneer iets meer uitleg krijgen waar die vandaan moet downe wedden dat die nooit meer stoptquote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:54 schreef T.Jacobusen het volgende:
Wat vinden jullie van kopiëren van films, muziek, games, enz, op cd/dvd/rom,
Mag dit van jullie kan dit? Of ligt de schuld bij de auteurs met hun prijzen?
Ik vind dat het laatste tijd niet meer mag, aangezien de prijzen van cd en dvd omlaag zijn gegaan (anderhalf jaar al!)
Daarom moet er nog harder tegen kopiëren worden opgetreden dan 2 jaar geleden.
Dat is het em juist. Eigenlijk is het ontiegelijk hypocriet dat je van huis uit altijd aangeleerd krijgt niet te stelen, maar we ondertussen met ruim 1 miljard mensen muziek zitten te stelen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:03 schreef Megumi het volgende:
Wat moet ik vinden van iets wat heel normaal is.
Dus jij bent het brave jongetje van de klas die nooit wat download?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:04 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Dat is het em juist. Eigenlijk is het ontiegelijk hypocriet dat je van huis uit altijd aangeleerd krijgt niet te stelen, maar we ondertussen met ruim 1 miljard mensen muziek zitten te stelen.
*licht onder ze buro van het lache*quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:06 schreef richard80 het volgende:
dowloaden mag, niet kan niet blablabbla , rot toch op stelletje boomknuffelaars. als het kan kan het kan het niet kan het niet. wat jij doet moet jij weten maar laat mij lekker me gang gaan. al ligt de hele industrie op zijn reet het kan me niets verrotte. zien we dan wel weer, als dat gemekker maar dat kan niet en zo rot toch op stelletje greenpeace activisten
Nee, zeker niet. Ik download me ook de pleuris, maar als je erover gaat nadenken, slaat het allemaal op puin.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus jij bent het brave jongetje van de klas die nooit wat download?
Stop dan ook met nadenken.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:10 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Ik download me ook de pleuris, maar als je erover gaat nadenken, slaat het allemaal op puin.
Lekker onderbouwde reactie van je.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:06 schreef richard80 het volgende:
dowloaden mag, niet kan niet blablabbla , rot toch op stelletje boomknuffelaars. als het kan kan het kan het niet kan het niet. wat jij doet moet jij weten maar laat mij lekker me gang gaan. al ligt de hele industrie op zijn reet het kan me niets verrotte. zien we dan wel weer, als dat gemekker maar dat kan niet en zo rot toch op stelletje greenpeace activisten
Dat heb ik al vaker gehoord.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Stop dan ook met nadenken.![]()
Dan moet je het niet doen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:10 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Ik download me ook de pleuris, maar als je erover gaat nadenken, slaat het allemaal op puin.
Mij hoor je ook niet zeuren altijd over stichting BREIN of over de RIAA ofzo. Wat we doen met z'n allen mag niet, zo simpel is het.
Nou, ik zou ook een tv stelen als ik zeker wist dat niemand erachter kwam.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:12 schreef kibber het volgende:
[..]
Dan moet je het niet doen.
Hmmm. als de pakkans net zo klein zou zijn.... ik kan wel een plasma scherm gebruikenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:03 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Dat kan kloppen, maar het downloaden is niet goed te praten omdat cd's zo duur zijn. Ik ga ook geen plasmascherm jatten, omdat ze 10.000 Euro kosten.
Ik geef je ook helemaal geen ongelijk dat je het download hoor. Het is makkelijk en waarom zou je zoveel geld uitgeven aan een cd als je het gratis kan krijgen. Maar veel mensen roepen dat cd's te duur zijn enzo, terwijl ze ook zouden downloaden als de cd's een vierde zouden kosten van wat ze nu zouden kosten.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:15 schreef richard80 het volgende:
O ik wist niet dat het onderbouwd moest worden.
Nou laat ik het kort maar krachtig zeggen.
Gratizzzz = Gratizzzzzzzzzzz
ga godverdomme toch niet betalen voor iets dat ik gratis kan krijgen. en kom nou niet met het gemekker dat je een boomknuffelaar bent en het niet goed vind. ik doe wat ik wil ik wil dat ik het doe toch. als ik alles had moeten kopen wat ik nu heb. poe dat loopt in een bedrag met veel nulletjes.
toedeledokie
Tenminste iemand die eerlijk is.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:19 schreef richard80 het volgende:
Dat is zo ook zal een cd 5 euro kosten. zal ik ook blijven dowloaden. heb het zo binnen, je hoeft de deur niet uit, je hoeft niet naar een winkel hoppa gratis en voor niets. ja dan is de keus snel gemaakt ondanks dat die cd 5 euro kost.
Klopt.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:21 schreef Savatage het volgende:
Mijns inziens ligt het niet alleen aan de prijzen...
Het gaat ook vooral om het gemak.
Zodra een nummer een hit word, staat ie nog niet op een cd... Hooguit op een singletje.
Om nu altijd een singletje te gaan kopen om altijd de nieuwste muziek te hebben, dat is niet te betalen!
Dus dan ga je van internet die nummers downloaden.
En dan is zodra de hele cd (of een verzamel cd) er is, de noodzaak er niet meer om die nog te kopen! Meestal is die 'hit' dan ook geen hit meer...
Dus het is gewoon een logische reactie, lijkt mij...
Over Megadeth en Manowar heb je gelijk...quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:35 schreef www.manowar.be het volgende:
het ligt aan de kwaliteit van de muziek
hoor je Megadeth, Manowar (goede metal bands met een LOYAAL publiek) zagen over kopieren? nope
wie hoor je wel zagen over gekopieerde muziek? de Kut bands die 5 jaar bestaan en dan stoppen
zij die GELD GELD en GELD willen verdienen
je kunt niet genoeg cd's van britney kopieren, enige idee hoeveel geld die bitch heeft?
ik koop cd's omdat ik wil dat mijn bands blijven voortbestaan
als ze betere muziek gaan maken, gaan ze meer verkopen, ipv altijd maar te zagen over gekopieer
Dat is zo ongeveer wat k zeiquote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:57 schreef Duiveltja het volgende:
Waarom kopen als het voor free kan?
Daarnaast is internet vaak sneller dan de winkels met releases
Des te meer we downloaden des te hoger die heffingen worden.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:11 schreef YottaBrain het volgende:
Er klopt niks van.. Er zijn veel heffingen op lege DVD/CD-R's, dus kopieren is wel toegestaan, want de artiesten/acteurs zijn erdoor betaald. Mee eens?![]()
ik wil je zo'n ding wel eens mee zien jatten, die krijg je niet ongemerkt weg...quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:03 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Dat kan kloppen, maar het downloaden is niet goed te praten omdat cd's zo duur zijn. Ik ga ook geen plasmascherm jatten, omdat ze 10.000 Euro kosten.
HE-LE-MAAL mee eens!!!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:35 schreef www.manowar.be het volgende:
het ligt aan de kwaliteit van de muziek
(...)
ik koop cd's omdat ik wil dat mijn bands blijven voortbestaan
Nee maar als er een of andere Ali voor je deur komt, en die heeft de blueprints van een plasmascherm gejat en nagebouwd, en die bied em jou aan voor 100 euro, dan zou je dat lijkt mij wel doen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:03 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Je hebt zeker gelijk!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:41 schreef www.manowar.be het volgende:
savatage, Metallica noem ik een band die $$$$$ wil :-)
30 voor een dvd is heel veel
als je er dan maar een paar keer naar kijkt is dat HEEEL veel
Dit is toch eigenlijk wel de meest scherpe opmerking in dit topic. Alle vergelijkingen met plasmaschermen jatten gaan nu niet meer opquote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:59 schreef MaRySe het volgende:
Het is niet echt stelen..
Als je wat steelt neem je wat weg van die ander,
maar nu heeft die andere het nog steeds als je er een kopie van maakt..........
Het ging erom dat cd's te duur waren volgens sommigen dus dan is kopieren wel toegestaan, terwijl het niet mag van de wet. De vergelijking met plasmaschermen gaat wel degelijk nog steeds op. Het is niet toegestaan het plasmascherm te jatten, maar omdat ze zo duur zijn, zou het ineens wel rechtvaardig zijn.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:43 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Dit is toch eigenlijk wel de meest scherpe opmerking in dit topic. Alle vergelijkingen met plasmaschermen jatten gaan nu niet meer op
Nogmaals: daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat mensen proberen iets illegaals goed te praten.quote:Op woensdag 14 april 2004 16:59 schreef Rodie83 het volgende:
Niet mee eens. Als je een plasmascerm jat, dan jat je iets stoffelijks, iets wat geproduceerd is. De maker verliest daardoor iets. Op het moment dat je muziek download is dat niet het geval; je jat niks stoffelijks. De maker is dus ook niks verloren.
Dan vraag ik me af wat je in dit topic doet?quote:Op woensdag 14 april 2004 17:01 schreef Marty26 het volgende:
![]()
Hou hier eens mee op mensen. Wie er wil Kopieren die doet dat wie niet niet. En dat jij het er niet of wel mee eens bent interreseert mij persoonlijk geen reet![]()
![]()
Ik snap je punt.quote:Op woensdag 14 april 2004 17:04 schreef Rodie83 het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat jatten niet de goede term is die bij muziek downloaden past en dus niet op 1 lijn geplaatst mag worden met laten we zeggen winkeldiefstal.
Als de dief van het willekeurige item lid van de dievenvakbond moet worden, die jaarlijks geld in een fonds doet die slachtoffers schadeloos stelt, dan zou ik zeggen: ze zijn beiden geaccepteerd.quote:Op woensdag 14 april 2004 20:36 schreef Twisted.Nerve het volgende:
als je naar de winkel gaat en je jat iets willekeurigs twv 45 euro dan is dat hezelfde als dat je een spel download dat je in de winkel 45 euro kost....
het ene is wel ge-accepteerd en het andere niet....Ik vraag me wel eens af waarom....
quote:Op woensdag 14 april 2004 20:10 schreef Drugshond het volgende:
Leuk onderwerp.
Voor software, muziek, films en games download ik alles van het i-net.
Er zijn echter uitzonderingen, sommige spellen, muziek en games zijn zo goed waardoor ik ze toch besluit om te kopen.
Maar een deel van de prijs is al verwerkt in de burnable media... zodat ik mezelf niet schuldig
ga voelen. En als een stukje software echt goed is, dan maak ik daar gratis reclame over op verschillende tech-sites (onder het credo voor wat hoort wat).
Eén groot misverstand: illegaal downloaden is géén diefstal. Het is een schending van de wet op de auteursrechten. Niet meer, niet minder.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:42 schreef sop het volgende:
trouwens een andere kant van het verhaal:
Ook de prijzen in de supermarkt zijn hoger omdat er veel gejat wordt. Mag je dan ook uit de supermarkt jatten? Je hebt er immers al een bijdrage bij de supermarkt voor afgedragen.
Het boeit toch niet hoe het in het wetboek staat? Het is gewoon diefstal.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:48 schreef teknomist het volgende:
[..]
Eén groot misverstand: illegaal downloaden is géén diefstal. Het is een schending van de wet op de auteursrechten. Niet meer, niet minder.
Mee eens ... lol de prijs gezakt ? haha nix van gemorken hoor :/ maar goedquote:Op woensdag 28 juli 2004 00:44 schreef MaddoxX het volgende:
Ik reageer op de 1ste post =)
Ja, dat mag
quote:Op woensdag 28 juli 2004 00:46 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
gemorken
Leg mij eens uit waarom het diefstal is als je ergens gratis een kopie van maakt.quote:Op woensdag 28 juli 2004 00:12 schreef GoodspeeD het volgende:
[..]
Het boeit toch niet hoe het in het wetboek staat? Het is gewoon diefstal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |