OMG, wat een giller.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:48 schreef Crashie het volgende:
Belasten naar tijd en plaats is onzin Dat is pure discriminatie.
Dat deel wat nu voor de wegenbelasting in de benzine prijs zit mag er van mij uit. Dan wordt de benzine goedekoper. Nu tevreden, maar je betaal wel de rekening als je in de spits rijdt.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:06 schreef Mkleinman64 het volgende:
*PROEST* Nu ga je ineens onderscheid maken in gebruik tijdens file en gebruik van de auto?
Nu moet je het niet gekker maken hoor! Ik betaal per liter benzine 65-75% accijns aan de regering, dit geld kan geinvesteerd worden in het wegennet, infrastructuur, openbaar vervoer etc.
We doen in feite al aan rekening rijden. iedere keer dat ik mijn auto vol tank betaal ik 25-30 euro aan de staat.
En omdat ik iedere werkdag op tijd bij de klant moet zijn moet hier ook nog eens de prijs bovenop van het rekeningrijden?
laat me niet lachen.
Zoals Kaalhei al zei: Als ze niet voldoende geld hebben om dat te financieren, dan worden ze in de oude situatie indirect al te veel gesubsideerd, doordat ze niet moesten betalen voor het vervoer dat ze veroorzaakten (stroom van klanten).quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:08 schreef Mkleinman64 het volgende:
Van welk geld moeten die winkels dat financieren als ze geen klanten meer krijgen?
Door het rekening rijden hoef je niet meer in de file te staan! Scheelt je zeeen van tijd die je nu gezellig met je vrouw kan doorbrengen. Heerlijk lijkt me dat.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik woon 90 km van mijn werk. Mijn vrouw werkt in onze woonplaats. Dus een van ons is de lul voor reistijden. Ik rij auto, zij niet. Dus ik kan van huis naar werk en terug. Verhuizen is dus geen optie.
Ik heb nu een vast contract voor onbepaalde tijd. Naar een andere baan gaan heeft dus geen zin, want dan zit je weer met tijdelijke contracten enm in deze tijd is me dat iets te onzeker.
Ik begin om 7:30. Om met openbaar vervoer op tijd te zijn (nog afgezien van het feit dat ik op een plaats werk waar het dichtstbijzijnde OV 5 km vandaan is) zou betekenen dat ik om 5:30 een vorm van OV zou moeten hebben. Dat rijdt dan helaas nog niet. Dus dat is ook geen optie.
Flexibele werktijden? Dat werkt alleen als iedereen die heeft. Het is heel leuk om van 11 tot 20 uur te werken, maar als ik vanaf 5 uur niks zit te doen omdat onze klanten al naar huis zijn, wordt mijn baas ook niet echt vrolijk.
Nee dat je voor het gebruik van de weg tijdens de spits betaald.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:12 schreef Mkleinman64 het volgende:
[..]
Niet waar, de hele gedachte van rekeningrijden is dat de gebruiker van de weg betaald. Dat doe ik al.
Je straft ze omdat ze de file veroorzaken. Kijk eens als je ni de file staat hoeveel mensen er alleen in een auto ztten waar makkelijk vier mensen in kunnen zitten. De mensen worden niet gestimuleerd om te gaan carpoolen want dan staan ze als nog in de file (als zij de enige zijn de het doen) prisoners dilema. Dit dilema kan je doorbreken door rekening rijden in te voeren. Dan kost het je gewoon veel minder als je gaat carpoolen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je zou eromals het niet zo zielig was. Voel je je wel helemaal jofel? Denk je nou echt dat mensen voor hun lol elke dag in een file gaan staan? Als er een normaal alternatief zou zijn, zouden mensen echt wel leukere dingen weten. Langer in bed liggen bijvoorbeeld. Malloot.
Mensen straffen omdat ze in een file staan
Niet iedereen heeft kinderen. En als je kleine kinderen hebt, die zij er in het weekend, maar ook door de week, dus dat maakt niet uit.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:17 schreef Jalu het volgende:
Dit zijn geen oplossingen, dit zijn lapmiddelen. Die vaak erg onrealistisch zijn. Of zijn de schooltijden van de kinderen ook flexibel? Etc.
Even voor de duidelijkheid: Voor niets gaat de zon op en voor de rest moet je betalen. Als je het openbaar vervoer gratis maakt, dan zul je zien dat de bussen altijd volzitten. Je moet gewoon het werkelijke prijskaartje aan iets hangen. Dus dit is geen oplossing? En wie zou dat anders moeten betalen? De belasting betaler? Nee, de gebruiker moet gewoon betalen!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:18 schreef Jalu het volgende:
Betere oplossing:
Maak het openbaar vervoer gratis, stipt en 24-uurs. Waarom moeten we altijd negatieve prikkels gebruiken om een gedragsverandering te bewerkstelligen?
Er zijn fabrieken waar hele dure machines in het weekend stil staan. Zonde toch. En waarom zullen we niet meer koopzondagen doen. Of telefoonlijnen ook in het weekend open houden. Etc. Maar er zijn voldoende alternatieven. Verzin zelf eens iets!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
LOL!
"Op een onbewoond eiheiheilaaaand..."
Op zaterdag en zondag werken. natuurlijk. Een paar mensen doen dat en de rest niet. Zullen hun bazen blij mee zijn. Klanten werken niet op zaterdag en zondag. Of eerst wat eten in de stad. Tuurlijk, het geld groeit iedereen vandaag de dag toch al op de rug met die loonbevriezingen en bezuinigingen. Dus gewoon 5 dagen per week in de stad eten, geen probleem.
En na het eten naar huis. Ja, dan ben je om 9 uur thuis. Helemaal afgeserveerd. Leuk voor je vrouw. En ach ja, je sportclubs en verenigingen houden er wel rekening mee, hoor. Die beginnen ook gewoon pas om 9 uur. Of de Gemeenteraadsvergaderingen.. Tuurlijk, laten we even verzetten.
De Nederlandse samenleving is nu eenmaal ingesteld op een 9 tot 5 economie en dat krijg je niet weg. Kom dan met zinnige voorstellen, zoals thuiswerken. Maar ga niet de automobilist beboeten voor iets waar hij niks aan kan doen.
Nee ik ga met de bus naar mijn werk, heerlijk! Lekker een boekje lezen want ik hoef niet op de weg te letten. Daarna 15 minuten van het busstation naar mijn werk lopen. Meteen mijn beweging gehad voor vandaag.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jij bent zeker al met pensioen? Of aan het rentenieren? Of eigen baas of zo? Of je woont bij je werk om de hoek?
Dit is natuurlijk onzin. Denk nu eens goed na, want ik snap echt niet waarom jullie het niet willen inzien.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:30 schreef Mkleinman64 het volgende:
Tuurlijk en die websites worden dan weer betaalsites en hup weer een compleet nieuwe tak van de economie.![]()
Ik heb wel een auto, maar gebruik hem niet in de spits. Wat je net zegt is heel goed, want dan wordt het vervoer mooi verspreid over de tijd en is het probleem opgelost.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bovendien, Nederland kennende, beginnen we met tolpoortjes in de spits. vervolgens gaan ze ook werken in de uren vlak voor en na de spits om te voorkomen dat de spits zich verplaatst. Vervolgens gaan ze ook op zaterdag en zondag op spitstijden werken en binnen no-time betaal je op elk moment van de dag voor gebruik van de weg, waar je notabene al wegenbelasting voor betaalt.
Laat me raden: Jij hebt geen auto?
Even voor de duidelijkheid: Wij zijn in dit geval de beleidsmakers en hebben dus zelf in de hand wanneer we wat invoeren.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:56 schreef Mkleinman64 het volgende:
Zoals al eerder is aangegeven. Wanneer dit systeem ingevoerd word in de spits. Zal het over een paar jaar worden ingevoerd net rond de spits heen omdat de spits zich verplaatst, en uiteindelijk betaal je overal.
En wanneer je dit niet wil geloven, neem het parkeerbeleid van elke willekeurige stad. We beginnen in het centrum en tegenwoordig betaal je in praktisch de hele stad.
Dus vergelijkingen te over.
Dan zie ik het probleem van de huidige situatie niet: de gebruiker(de automobilist) betaalt nu namelijk al veel meer dan het product kost, mede omdat fatsoenlijke investeringen in het wegennet al 30 jaar door allerlei linkse partijen zijn tegengehouden. Dus waarom moet er dan een bureaucratisch monster als rekeningrijden worden ingevoerd? Zie het debacle in Duitsland alleen al, en daar gaat het alleen nog maar over vrachtvervoer...quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:27 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: Voor niets gaat de zon op en voor de rest moet je betalen. Als je het openbaar vervoer gratis maakt, dan zul je zien dat de bussen altijd volzitten. Je moet gewoon het werkelijke prijskaartje aan iets hangen. Dus dit is geen oplossing? En wie zou dat anders moeten betalen? De belasting betaler? Nee, de gebruiker moet gewoon betalen!
Hehehe, goeie grap. Als politici eenmaal in het pluche zitten, dan groeien de euro-tekens al snel in de ogen. Beetje naief om te denken dat dit nu niet het geval zal zijn.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:46 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: Wij zijn in dit geval de beleidsmakers en hebben dus zelf in de hand wanneer we wat invoeren.
Mooi dat jij dat als een serieus alternatief hebt. Dat geldt voor mij en velen met mij niet, de bus doet er drie keer zo lang over in mijn geval. om het nog maar niet te hebben over het gebrek aan zitplaatsen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:38 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
Nee ik ga met de bus naar mijn werk, heerlijk! Lekker een boekje lezen want ik hoef niet op de weg te letten. Daarna 15 minuten van het busstation naar mijn werk lopen. Meteen mijn beweging gehad voor vandaag.
Dit blijft een ongelofelijk kromme vergelijking.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:13 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
Zoals Kaalhei al zei: Als ze niet voldoende geld hebben om dat te financieren, dan worden ze in de oude situatie indirect al te veel gesubsideerd, doordat ze niet moesten betalen voor het vervoer dat ze veroorzaakten (stroom van klanten).
OK, andere vraag, hoeveel heb jij er voor over om niet meer in de file te staan? (per keer) En voor hoeveel geld (als je dat zou krijgen) zou jij het OV pakken, of verhuizen of een andere baan zoeken?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:12 schreef Jalu het volgende:
[..]
Mooi dat jij dat als een serieus alternatief hebt. Dat geldt voor mij en velen met mij niet, de bus doet er drie keer zo lang over in mijn geval. om het nog maar niet te hebben over het gebrek aan zitplaatsen.
Het zijn natuurlijk de klanten de moeten betalen, maar indirect komt dat dan bij de winkelier. En laat die winkeliers maar uit de stad gaan en maak van de winkels woningen, dan is meteen een deel van het probleem opgelost.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:20 schreef Mkleinman64 het volgende:
[..]
Dit blijft een ongelofelijk kromme vergelijking.
Gesteld ik zou een benzinestation in hartje Londen hebben gehad en door deze maatregel valt 85% van m'n klanten weg. Dat betekent dat in de oude situatie ik teveel gesubsidieerd was? Sorry hoor maar een bedrijf is afhankelijk van klanten.
Om een klant bij een winkel te krijgen moet een klant van punt a naar punt b bewegen. Als we nu die beweging dusdanig duur maken dat de klant niet meer naar punt b wil is het dan goed voor de economie?
Dezelfde vergelijking geldt wanneer we de Nieuwe waterweg afsluiten of er tolheffing op plaatsen. Wedden dat de economie in de steden eromheen dit merkt?
Okay er gaan netto minder boten door omdat die het geld niet op kunnen brengen om er doorheen te varen maar uiteindelijk is de plaatselijke bevolking/ economie het haasje.
We praten hier dus niet over Macro-economische schaal maar micro-economische schaal.
Dezelfde vergelijking gaat op in de natuur wanneer we de randvoorwaarden aanpassen in een klimaat. Wedden dat er dieren uitsterven die er leven? Dus die dieren werden teveel gesubsidieerd. Leuk geprobeerd in je voorbeeld maar het slaat werkelijk kant nog wal.
Overigens nog wat.. Waar slaat het op dat een bedrijf moet betalen voor de stroom verkeer die het veroorzaakt!
HOeveel ik daar voor over heb om niet in te file te staan? Dat betaal ik al. Namelijk mijn BPM/ Accijns op benzine/ wegenbelasting m'n eventuele boetes e.d. Daar heb ik op dit moment geen cent extra meer voor over. Ik betaal me namelijk al helemaal scheel aan de overheid.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:30 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
OK, andere vraag, hoeveel heb jij er voor over om niet meer in de file te staan? (per keer) En voor hoeveel geld (als je dat zou krijgen) zou jij het OV pakken, of verhuizen of een andere baan zoeken?
Ben benieuwd naar je antwoord. Anderen mogen ook reageren.
Aangezien ik nooit in de file sta als ik naar mijn werk rijd, is dat gelukkig helemaal geen issue. En pas ik er dus ook voor om mede te mogen opdraaien voor nog meer kosten van het file-probleem in de Randstad, ik woon niet voor niets NIET daar. En via de hoge accijnzen en de hoge motorrijtuigenbelasting draag ik al meer dan voldoende bij aan de kosten van de gebrekkige infrastructuur aldaar. De huidige inkomsten uit mobiliteit zouden al meer dan ruim voldoende moeten zijn om het wegennet in de Randstad aan te passen aan de 21e eeuw.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:30 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
OK, andere vraag, hoeveel heb jij er voor over om niet meer in de file te staan? (per keer) En voor hoeveel geld (als je dat zou krijgen) zou jij het OV pakken, of verhuizen of een andere baan zoeken?
Jij spoort echt niet als je dat denkt...quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:16 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
Door het rekening rijden hoef je niet meer in de file te staan! Scheelt je zeeen van tijd die je nu gezellig met je vrouw kan doorbrengen. Heerlijk lijkt me dat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |