Mijn ervaring met Jet Cars...
Ixnay was op zoek naar een mooie auto (dieseltje) van het type Audi A3 of iets vergelijkbaars.
Ik ging dus naar
www.autotrader.nl en maakte een vergelijking op prijs, aantal kilometers, bouwjaar etc.
Stond daar ene te koop van Jet Cars. Dus ik belde op met de vraag of ze die nog hadden. Er stond alleen geen foto op. Vrouw aan de telefoon klonk op zich nog degelijk en beleefd. En zei: "Ja, we hebben hier meer dan 600 auto's dus ik weet dat zo niet."
Ja, ik moest helemaal vanuit Heerlen naar Rotterdam rijden, dus ik moest wel even weten of ik niet voor niks kwam. Die vrouw zo: "Ja, hij staat wel nog in de computer, we hebben hem nog".
Dus ik daar naartoe, met een kennis van mijn ouders.
Van buiten zag je in die zaak alleen maar nieuwe BMW's, Vipers, etc. staan. Om indruk te maken.
Binnen zag ik diverse "medelanders" rondlopen. Variërend van Noord-Afrika tot het voormalig Joegoslavië.
Ik had meteen een naar gevoel en ik dacht niet: "Hier ga ik een auto kopen."
In het midden stond een balie. Een half metertje verhoogd zodat ze vanuit hun "kraaiennest" alles in de gaten konden houden.
Ik vroeg aan rastaboy achter de toonbank of de auto er was waarvoor ik kwam. Hij keek in de computer en zei, "Ja hij staat hier binnen in deze hal." Het was er druk, er stonden veel mensen maar hun auto te zoeken. Normaal leidt een verkoper je naar de auto en houdt een verkooppraatje. Wij moesten zelf op zoek gaan naar die auto.
Rastaboy, Abdul en Vladimir in het kraaiennest liepen alle 3 rond met een gigantische bos met sleutels. Ter grootte van een gemiddeld stuur.
Wij 2 maal de hele zaal afgelopen en konden hem niet vinden.
Terug naar het kraaiennest.
"Ja, dan moet je daar achter in de andere zaal kijken." Daarvoor moest je eerst achter in de zaal doorlopen naar buiten. Daar buiten stonden allerlei gare afgetrapte bakken. Het leek of ze klaar waren voor de sloperij. Aangekomen in de 2e zaal stonden veel auto's die nog net niet klaar waren voor de sloperij, maar daar wel goed voor in aanmerking zouden kunnen komen als ze nog iets meer afgetrapt waren.
Wij weer die hele zaal doorlopen en weer niks kunnen vinden. Wel stond er ergens nog een Audi van het type dat ik zocht, maar dat kon hem niet zijn want daar waren ze aan bezig. Die moest nog gespoten worden etc. Toen keek ik naar de kentekenplaat en herinnerde me dat dat met dezelfde nummers begon als die waarvoor ik helemaal naar Rotterdam gekomen ben.
Eerst zijn we nog naar een andere zaal gelopen maar dat was de zaal van de verkochte auto's. Daar liepen meerdere mensen rond. Ineens kwam weer een Noord-Afrikaan of iets vergelijkbaars aangelopen die met veel geluid en gebaren duidelijk maakte "diet ies alemal verkogt".
Die kennis die met mij was meegegaan keek nog even verontwaardigd terug zo van: "ja als je mij een auto wil verkopen moet je niet tegen mij praten alsof ik je hond ben".
Toen zijn we maar weggegaan.
Ik zou er geen auto gaan kopen als ik jouw was. Ik vertrouwde helemaal niks van die zaak. Ik geloof best dat ze goedkoop zijn, maar ze zullen je niet gaan bieden wat jij er van verwacht.
Als je dicht in de buurt van Rotterdam woont, en er staat een buitenkans tussen loont het zich misschien wel om even te gaan kijken en wie weet.
Maar service krijg je niet. Klantvriendelijkheid ook niet. Echt een zaak waar volgens mij van alles niet aan klopt.