Dit verhaal lees ik net op de site van autoweek
http://www.autoweek.nl/fo(...)&t=22268#reply_22268Mijn huidige auto heb ik daar gekocht.
Het begon ten eerste dat ze er flink van profiteerden dat ik weinig kennis van zaken had (wat dus deels mijn eigen schuld is). Ze zeiden weinig tot niks te weten over het verleden van mijn auto en ik heb nu het vermoeden (let wel: vermoeden) dat de kilometerstand niet klopt. Op mijn opmerking van NAP werd schamper gelachen en wezen ze op het feit hoe makkelijk dat te omzeilen is. Dat zegt al veel imo..
Op zich leverden ze hem wel redelijk netjes af (chauffeursstoel werd opnieuw gevuld), maar de distributieriem wilden ze niet vervangen, terwijl inmiddels de termijnen voor deze riem waren bijgesteld door Opel (van 120k naar 90k naar 60k). Zij hielden zich uiteraard aan de oude -langere- onderhoudsinterval. Ook werd er niks gezegd over de onderdelen die aan vervanging toe waren en de beginnende roest.
Het ergste kwam toen ik mijn auto daar liet repareren na een schade (lichte voorschade: bumper en radiateur). Ik had met ze overeengekomen dat ik de onderdelen zou leveren en zij zouden monteren. Nu zitten zij helemaal niet te wachten op reparaties, want de werkplaats die erbij zit is meer om de auto wat op te kalefateren voor verkoop. Laat daar dus je onderhoud niet doen.
Telkens had ik ruzie met ze wanneer de boel gerepareerd zou worden. Afspraken werden telkens niet nagekomen en het meest gebruikte excuus was personeel dat telkens wegliep of net de dag ervoor ontslagen was. Lekker dus. Toen ik na 4-5(!!) weken mijn auto eindelijk terug kreeg hadden ze ondanks expliciete instructies van mij toch één gat in de voorbumper gezaagd voor mistlampen. Ik wilde sowieso geen mistlampen meer, maar er was een miscommunicatie tussen de baas en de monteur en die laatste was al begonnen met zagen. Dat zag de baas en die zei: "Nee, nee" Te laat. Ergo: ik zat met één gapend gat in de bumper en moet dus weer twee mislampen monteren om het evenwicht te herstellen. Weer extra kosten.
Oh ja, ze hadden ook nog toegelaten dat er in tussentijd mijn auto was ingebroken. Portierslot geforceerd en lichte plaatschade plus radio en cd's weg. Schade een dikke 600 euro.
De reactie van de heren was letterlijk:"Wees blij dat ze 'em niet helemaal meegenomen hebben, want dat gebeurt hier geregeld". Er werd erg luchtig en ongeïnteresseerd over gedaan. En bedankt.
Conclusie: ze houden zich absoluut niet aan de afspraken, zijn niet betrouwbaar en leveren slecht werk af.
Mijn advies: koop daar alleen maar als je denkt een echt goeie en harde auto te kopen voor weinig en laat die vervolgens elders onderhouden.
Maar eigenlijk luidt mijn advies: niet doen en ga naar een ander. Zeker voor de auto die je op het oog hebt.
Gr,
PACO