abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 maart 2004 @ 21:21:47 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_17584260
Dit topic dient voor de mede-onzinners om onze allerliefste user Woutabest een beetje te educateren in de wondere wereld van ongemodereerd posten .

Voordelen voor Woutabest
  • Je topics blijven open
  • De moderators doen normaal tegen je
  • De mede-users zullen minder ( ernstige ) doodsverwensingen jouw richting op gooien
  • Je posts verdwijnen niet meer 'spontaan'

    Nadelen:

  • Je moet meer dan 1 hersencel in gebruik nemen voor je op ' invoeren' drukt

    Vriendelijk advies 1

  • Tegen de moderators ingaan is hetzelfde als ongewapend in een open veld te staan terwijl er 3 F16 gevechtsvliegtuigen op je aan het jagen zijn ( in jouw geval dan )
  • De moderators zijn er niet alleen om jou het leven zuur te maken, als je laat zien dat je wel ontopic kan zijn en normaal kan posten hale we je van het 'one to watch' lijstje af en zal je zien dat je Fokleventje een stuk plzieriger wordt.
  • Je zal er nooit meer achter hoeven komen dat je 'opeens' niet meer kan posten nadat je in een ( nu al een paar maanden durende ) vlaag van verstandsverbijstering overla loopt te huilen dat ide blauwen tegen je zijn en blijft baggeren omdat de stemmetjes in je hoofd je vertellen dat je stoer bent als je jezelf voordoet als dementerende triangeljosti.

    [vul zelf aan]

    mededeling, alle niet constructieve posts in dit topic zullen worden verwijdert voor het groter goed van de opvoeding van onze 'speciale' user Woutabest.

    .
  • Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
    pi_17584315
    Uit de uitdrukking "speciaal persoonl" leid ik altijd af dat het om een mongool gaat. .
    pi_17584318
    Wat is een hersencel?
      maandag 8 maart 2004 @ 21:24:14 #4
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_17584351
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 21:23 schreef SuperUli het volgende:
    Uit de uitdrukking "speciaal persoonl" leid ik altijd af dat het om een mongool gaat. .
    Nee, hij is gewoon 'speciaal'
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
    pi_17584382
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 21:24 schreef jogy het volgende:

    [..]

    Nee, hij is gewoon 'speciaal'
    .
    pi_17584412
    Zoek die post van mij van vanmiddag maar even op jogy.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
    pi_17584457
    joepie de poepie zeg
      maandag 8 maart 2004 @ 21:28:06 #8
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_17584476
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 21:23 schreef woutabest het volgende:
    Wat is een hersencel?
    quote:
    PRACHTIGE GEDACHTEN


    Voor veel mensen is het een van de grote mysteries van het leven: Hoe werkt ons brein? Ik zal hier een tipje van de sluier oplichten. Onze hersenen zijn opgebouwd uit, hoe kan het ook anders, hersencellen. Elke hersencel heeft twee soorten uitlopers, dendrieten en een axon. Via de dendrieten komen er signalen de hersencel binnen. Via het axon verlaat een signaal de hersencel. Het axon staat in verbinding met dendrieten van verschillende omliggende hersencellen. De overbrugging tussen een axon en een dendriet heet de synaps. Aan de axon-kant van de synaps kunnen bij een signaal verschillende soorten neurotransmitters vrijkomen. Die neurotransmitters overbruggen de ruimte van de synaps razendsnel en verbinden zich aan de dendriet-zijde van de synaps met een receptor. Sommige geactiveerde receptoren polariseren de dendriet, andere depolariseren hem. De dendriet is verbonden met axonen van verschillende omliggende zenuwcellen die dus allemaal invloed hebben op de polarisatie van de dendriet. Bij een voldoende sterke polarisatie zorgt dit voor een signaal in de dendriet. Dit signaal gaat naar de stam van deze hersencel en zodoende is een signaal van de ene hersencel(of zelfs meerdere) aan de andere hersencel doorgegeven. De synaps is eigenlijk min of meer het centrum van alle activiteit. Allerlei chemische stoffen worden uitgescheiden en opgenomen en allerlei van deze stoffen hebben weer verschillende invloeden op het functioneren van de signaaloverdracht binnen de synaps.

    Om de werking van hersenen te kunnen begrijpen heb je niet genoeg aan de kennis van de werking van een hersencel alleen. Het belangrijkste is om te zien hoe de samenwerking tussen de verschillende hersencellen verloopt. Stel je je hiervoor eens een klein brein voor met ongeveer 50 tot 100 hersencellen. Als er nu via een zintuig een signaal in dit brein terecht komt geeft dit aanleiding tot een wirwar van signalen tussen de hersencellen. Omdat de hersencellen weer via zenuwbanen verbonden zijn met het lichaam reageert het lichaam dan ook vrij chaotisch. Nu zit er in de hersencellen een mechanisme ingebouwd dat 'herkent' wanneer een bepaald stroompje door de hersenen leidt tot een nuttig gedrag. Simpel gezegd komt het erop neer dat een specifiek stroompje dat nuttig gedrag veroorzaakt, aanleiding geeft tot gedrag dat, via terugkoppeling via de zintuigen, weer signalen in de hersenen geeft die sterk lijken op de eerdere signalen. Dit leidt op zijn beurt weer opnieuw tot een vergelijkbare cyclus van hersenactiviteit. Het mechanisme dat nuttige hersenactiviteit 'herkent' houdt in dat elke keer dat dezelfde signalen op dezelfde manier door de hersenen lopen, de verbindingen waarover deze signalen lopen worden versterkt. Verkeerd gedrag veroorzaakt via zintuiglijke terugkoppeling tegenstrijdige signalen in het brein, dus bij verkeerd gedrag worden steeds andere verbindingen versterkt. Nuttig gedrag daarentegen veroorzaakt een hersenactiviteit die vergelijkbaar is met de oorspronkelijke. Dit geeft aanleiding tot een leerproces waarbij er lussen van versterkte verbindingen ontstaan. Hoe vaker een lus van verbindingen gebruikt wordt hoe meer elk onderdeel ervan wordt versterkt. Omdat verkeerd gedrag aanleiding geeft tot tegenstrijdige hersenactiviteit en nuttig gedrag tot vergelijkbare hersenactiviteit worden de nuttige signaallussen langzamerhand steeds sterker en stabieler. De verbindingen die niet vaak worden gebruikt worden ook wel iets versterkt, maar niet zo dramatisch als de goede verbindingen, en na verloop van tijd vallen deze verbindingen weer terug in hun oorspronkelijke 'zwakke' staat. Op deze manier leert ons breintje dus iets nuttigs!!!
    Het is vanzelfsprekend zo dat in een brein dat eenmaal wat structuur ontwikkeld heeft, deze structuur steeds meegenomen wordt in de volgende leerrondes, bovendien 'leert' een brein dan ook dwarsverbindingen te maken tussen totdantoe losstaande ontwikkelde delen. Je kunt hierbij denken aan remmende terugkoppelingslussen of juist stimulerende terugkoppeling. Zo worden alle gedragingen van het organisme onder verschillende omstandigheden vaak beter afgestemd. Het grappige is dat het brein de ontwikkelde structuur voor een specifiek doel soms ook gaat gebruiken voor een ander doel. Wat dat betreft is het brein vrij flexibel en efficiënt. Natuurlijk gaat er ook wel eens wat fout, een aangeleerd gedrag kan onder nieuwe omstandigheden opeens voor grote problemen zorgen, want als die verbindingen eenmaal aangelegd zijn (in de structuur van versterkte signaalroutes) zijn ze heel moeilijk te veranderen, er kan dan vaak alleen nog een soort aanvullende reparatie gemaakt worden, ook weer met remmende en stimulerende dwarsverbindingen en lussen via het mechanisme dat je nu vast wel niet begrijpt.
    Meer informatie: http://home.hetnet.nl/~gekketekke/hersenen.htm
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
      maandag 8 maart 2004 @ 21:30:07 #9
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_17584545
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 15:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
    Okay, het zit zo (volgens mij)

    Als user moet je een plekje verdienen in ONZ. Klinkt hard, maar hoeft dat niet te zijn. Sommige mensen lukt het na 10 posts, sommige nog niet na 20.000. Als je als nieuwe gebruiker gelijk hoog van de toren begint te blazen en bekant eist van andere users dat ze je leuk gaan vinden (want zo komt jouw postgedrag op het moment op mij over), dan werkt dat alleen maar averechts. Het is dan ook niet slim om als er al twee topics van je gesloten zijn, er nóg een te openen. Men gaat jouw nick dan al dan niet terecht associeren met kuttopics.

    Laat eerst de komende tijd de topicopen knop met rust, kijk welke topics in de TTT terecht komen en probeer (na veel lurken en gewoon meeposten) zelf ook eens zo'n topic te openen.

    Succes.
    Onderwerp? Owja!
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
    pi_17584640
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 21:30 schreef jogy het volgende:

    [..]

    Onderwerp? Owja!
    Ik krijg tenminste wél aandacht!
    pi_17584667
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 21:30 schreef jogy het volgende:
    Onderwerp? Owja!
    jogy .
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      maandag 8 maart 2004 @ 21:38:27 #12
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_17584777
    Je begint met:
    Alle diertjes-topics..

    Je voegt toe:
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2004 12:33 schreef Dagonet het volgende:

    [..]

    Het is bagger omdat het een zooi lossamenhangende zinnetjes zijn waar met geen mogelijkheid een leuk topic van te maken is, maak er een verhaaltje van, steek er een paar minuten van je tijd in!

    Begin over de lente, dat er overal weer van die schattige kuikentjes en lammetjes komen, dat iedereen daar helemaal week van wordt, verzin een trauma, beschrijf hoe de grote natte oogjes van een kalf je aan iets naars doen denken, betrek Bambi erbij en breng dan langzaam je moordneigingen erin. Beschrijf de genoegdoening als je in een restaurant gevulde kwarteleitjes besteld, zorg voor nog een post die je 5 minuten later in het topic kan gooien als follow-up en reageer op de reacties die je krijgt.

    Kijk voor inspiratie naar de topics van VAC, Doe Hier Ziek is een goed voorbeeld .

    Langposts zijn okay
    En je eindigt met:
    Het schreeuwen van de lammeren

    Nadeel, binnen 10 minuten is er een klaagtopic in FB
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      maandag 8 maart 2004 @ 21:39:26 #13
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_17584813
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 21:33 schreef woutabest het volgende:

    [..]

    Ik krijg tenminste wél aandacht!
    Ja, alleen is het probleem ( voor jou) dat de extreme stroom van aandacht die je nu ontvangt meestal eindigt in het niet kunnen posten voor een (langere ) tijd.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
    pi_17584858
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 21:39 schreef jogy het volgende:

    [..]

    Ja, alleen is het probleem ( voor jou) dat de extreme stroom van aandacht die je nu ontvangt meestal eindigt in het niet kunnen posten voor een (langere ) tijd.
    Dat heb ik de afgelopen 48 uur al gehad hoor.
    pi_17584951
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 21:38 schreef Dagonet het volgende:
    Je begint met:
    Alle diertjes-topics..

    Je voegt toe:
    [..]

    En je eindigt met:
    Het schreeuwen van de lammeren

    Nadeel, binnen 10 minuten is er een klaagtopic in FB
    Het schreeuwen van de lammeren heb ik niks mee gedaan hoor.
      maandag 8 maart 2004 @ 21:42:34 #16
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_17584954
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 21:40 schreef woutabest het volgende:

    [..]

    Dat heb ik de afgelopen 48 uur al gehad hoor.
    Klopt, maar als je door gaat op oude voet is de volgende een weekban, en die erna weer langer ..
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
    pi_17584983
    Zie je mij nu direct doorbaggeren?
      maandag 8 maart 2004 @ 21:44:36 #18
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_17585015
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 21:42 schreef woutabest het volgende:

    [..]

    Het schreeuwen van de lammeren heb ik niks mee gedaan hoor.
    Nee, die was van mij, geïnspireerd door jouw alle lieve diertjes topic
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      maandag 8 maart 2004 @ 21:45:30 #19
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_17585039
    quote:
    Op maandag 8 maart 2004 21:43 schreef woutabest het volgende:
    Zie je mij nu direct doorbaggeren?
    Ik geef je liever een tip voordat je de fout ingaat, anders moet ik het gaan mailen omdat je niet kan posten enzo .
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
    pi_17585319
    om weer ff on-topic verder te gaan:

  • als je post, doe dat dan voortaan door zo'n geel post-it blaadje op de goede plek op je beeldscherm te plakken, ipv met (snel-)reageren
  •   woensdag 10 maart 2004 @ 22:17:01 #21
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_17633495
    Achterdocht

    Achterdocht is een kostbaar iets, dat moet je koesteren, maar je moet het niet overdrijven. Soms, heeel soms doen users niet iets om je te pesten maar om je te helpen. Dat klopt, dus ga er niet automatisch van uit dat dit topic opgezet is als een afzeiktopic, want daar is niets van waar .

    Ongeduldig zijn

    Het kan gebeueren dat een moderator een keer geen tijd heeft om in het feedbacktopic antwoord te geven op je vraag/opmerking.

    Dit kan verschillende redenen hebben.

  • de desbetreffende moderator is druk bezig op het forum met modereren dan wel plezier hebben
  • er is geen moderator aanwezig
  • er is relatief weinig tijd voorbij gegaan nadat je de desbetreffende vraag hebt gesteld.

    Het is niet altijd hetgeval dat je wordt genegeerd omdat je ( in sommige opinies misschien ) een kutuser bent, geduld is een schone zaak in die gevallen.
  • Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
    pi_17633527
    Woutabaire
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
    pi_17633687
    Zelfreflectie

  • Stel jezelf de volgende vraag; Als IEDEREEN zo stom op mij reageert, zou het dan aan mij kunnen liggen?
  • Probeer voor jezelf na te gaan hoe je op andere users overkomt.

    Als je langs die plaat voor je hoofd kijkt, zal je zien dat het toch écht bij jou ligt. Probeer er achter te komen waarom iedereen zo op je reageert en kijk wat JIJ aan dat gedrag kan veranderen. Dring je eens wat minder op aan je mede-users en probeer langzaamaan je imago te verbeteren.
  • Echte liefde!
    En ik zag dat het goed was.
      woensdag 10 maart 2004 @ 22:35:23 #24
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_17633925
    posten

    Moelijk onderdeel, als je een topic ziet en het boeit je niet, reageer dan niet. posten is niet verplicht, als je post probeer dan een beetje na te denken wat je gaat posten, off-topic gaan kan je beter niet doen als het tpic net nieuw is, users (of modjes ) achtervolgen over het forum omdat je ze niet liev vind kan je ook beter niet doen, zet het van je af en probeer zo veel mogelijk met een topic mee te gaan in plaats van zielig te doen in een topic waar het niet in past, scheelt een zooi irritatie en verwijderde posts.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
    pi_17634016
    Imiteren

  • Conflict imiteren is niet okay. Er zijn maar weinig mensen die wegkomen met een smileypost en JIJ valt daar niet onder.
  • Oldbie(r)s imiteren is ook NIET okay. Zij hebben reedsch hun sporen verdiend en komen dus weg met bagger, flames en zouteloze humor.

    Probeer je eigen stijl te vinden. En nu niet denken; negatieve aandacht is ook aandacht want het is absoluut NIET stoer als de modjes al je handelingen in de gaten houden. Hou je een poosje rustig en post langzaamaan mee in leuke topics.
  • Echte liefde!
    En ik zag dat het goed was.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')