abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17581030
De organisatoren van Live Aid gaan de TV rechten van het festival verkopen aan een platenmaatschappij die er een DVD van kan maken! Dit doen ze naar aanleiding van het verschijnen van illegale kopien van het concert op internet. Daar word het 16 uur duren concert voor 110 pond aangeboden
Enig minpuntje is nog wel dat diegene die de DVD uit wil brengen toestemming moet gaan vragen van alle artiesten
quote:
LIVE AID SET FOR DVD RELEASE

The LIVE AID concert is set for a DVD release after nearly 20 years.

Artists including Madonna, U2, David Bowie and Queen gathered together for a transatlantic extravaganza in London and Philadelphia to raise money for Ethiopian famine victims in 1985.

The concert has never been released on any format but now, according to the BBC, organisers have decided to auction off the rights to release the concert footage after pirate copies were discovered for sale on the Internet.

Organisers hope the footage will raise money for charity and foil bootleggers. John Kennedy, a founding Band Aid trustee, said that the organisers see the footage as "an asset of the people of Ethiopia".

He said: "It’s a surprise to all of us that we’re still here 20 years on spending and receiving money. But because of piracy, it’s becoming available without earning any money."

The successful bidder will have to obtain permission from every single artist taking part, but a Christmas release is still being mooted.

The plan follows the seizure by police of pirated copies of the 16-hour marathon for sale for £110.
NME
  maandag 8 maart 2004 @ 19:31:42 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_17581105
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 8 maart 2004 @ 19:33:07 #3
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_17581128
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:26 schreef calvobbes het volgende:
Enig minpuntje is nog wel dat diegene die de DVD uit wil brengen toestemming moet gaan vragen van alle artiesten
Dat wordt inderdaad nog een hele klus. Maar aan deandere kant: als het geld oplevert voor het goede doel, hoe kun je dan weigeren?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_17581157
Leuk! Ik kan het optreden van U2 op Live Aid dromen. Hoe vaak ik dat vroeger wel niet op video heb teruggezien, met die prachtige versie van Bad van 14 minuten.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 09:53:16 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17683867
Ik heb nog nooit Live Aid gezien

Nou was ik ook pas slechts 6 of 7 toen het uitgezonden werd en op die leeftijd is dat nog niet echt interessant. Ben o.a. erg benieuwd naar het optreden van Nik Kershaw
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 13 maart 2004 @ 10:33:52 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17684171
Ik heb hier alles nog op video. Misschien eens een Live Aid marathon organiseren hier? Nou ja, als hij toch op dvd uitkomt hoeft dat niet. Maar ja, dan moeten ze natuurlijk wel álles uitbrengen.

Live Aid was gewéldig! Het optreden van U2 inderdaad, maar Bowie heb ik vaak teruggekeken, en Queen.... Nou ja, teveel om op te noemen.

Én het was voor mij, als jonge Beatlesfan, de eerste keer dat McCartney ergens live optrad dat nog live werd uitgezonden ook. Na de dood van John Lennon in 1980 had hij namelijk niet meer opgetreden. Ik was er enorm opgewonden en nerveus voor, kan ik me herinneren. Ook omdat er vantevoren allerlei geruchten waren dat George en Ringo ook zouden komen. Gebeurde niet natuurlijk, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat ze wel backstage waren geweest.
Ik zat de hele tijd te wachten tot hij zou komen, en ik wist ongeveer hoe laat dat zou zijn, maar ze lieten maar steeds een hijgende (van het dansen) Madonna in Philadelphia zien. Was nog even bang dat ze dat belangrijker vonden dan Macca. Toen kwam hij eindelijk en toen deed zijn microfoon het niet het eerste couplet, maar gelukkig kende het publiek de tekst van Let It Be ook.

Ik hoop dat het wordt uitgebracht. Die banden van mij hebben natuurlijk ook niet het eeuwige leven. Wilde al aan mijn vader vragen of hij ze voor me op DVD wilde branden, maar ja, da's ook wel veel werk. Dat kan hij zich dan besparen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')