abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17587355
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:59 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ons NL gaat naar de hell en jij vraagt waar ik me als NL'er mijn leven moet vrezen. Het antwoord is kort, namelijk overal
Ja? goh? Dan ben je wel een erg aparte Nederlander . Als je je gewoon gedraagt hoef je bijna nergens voor je leven te vrezen. Tja om en uur of 12 's nachts in een donker steegje gaan pinnen lijkt me geen goed idee maar verder.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 8 maart 2004 @ 23:01:10 #177
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17587360
Avond. Net Jurassic Park gezien, een film uit de goede ouwe tijd , toen ik nog jong was.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_17587361
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:57 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja joh, praat het ff lekker goed.
Pardon ?
pi_17587388
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja? goh? Dan ben je wel een erg aparte Nederlander . Als je je gewoon gedraagt hoef je bijna nergens voor je leven te vrezen.
In Drenthe niet nee.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  maandag 8 maart 2004 @ 23:02:25 #180
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17587405
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:48 schreef gelly het volgende:
Wat dus uitsluit dat de marokkaanse of turkse cultuur debet is aan wangedrag.
Dat sluit het helemaal niet uit. Het sluit een direct lineair verband uit tussen culturele afstand ten opzichte van de overheersende cultuur, maar het sluit geenszins een verband per sé uit. Toch nog eens terug de schoolbanken in gelly.
pi_17587411
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Een perfect Nederlands sprekende Marokkaan in een net pak zal echt niet anders behandeld worden dan een perfect Nederlands sprekende Nederlander in een net pak.

...

Meestal heb ik het idee dat Marokkanen asociaal en crimineel zijn. Soms worden deze vooroordelen bevestigd, andere keren worden ze weer tot op het bot afgebroken door Marokkanen die weten hoe ze zich moeten gedragen.
Je spreekt jezelf nogal tegen
pi_17587423
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja? goh? Dan ben je wel een erg aparte Nederlander . Als je je gewoon gedraagt hoef je bijna nergens voor je leven te vrezen. Tja om en uur of 12 's nachts in een donker steegje gaan pinnen lijkt me geen goed idee maar verder.
Emotie van het moment; maar het feit blijft dat de straten onveilig zijn en voor ¤ 10 is je leven voorbij
pi_17587425
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Iedereen kan toch hard werken? Al is het maar als vakkenvuller, timmerman of bouwvakker.
[..]

Dus ze krijgen wel kansen, maar na twee missers liggen ze eruit? Waarom autochtonen dan niet denk je?
Natuurlijk krijgen ze kansen maar het zijn er veel minder. En als je er dan een paar mist lig je er veel sneller uit.
quote:
Dan zouden de eerste generatie allochtonen dus meer crimineel zijn en de tweede minder; die spreekt de taal immers beter??
Wel beter maar nog altijd niet zo goed als hun Nederlandse leeftijdsgenoten. Als er thuis arabisch of Berbers wordt gesproken en je alleen op school Nederlands hoort heb je een achterstand.
Plus dat de 1e generatie hier heen is gekomen om te werken en dat grotendeels ook altijd gedaan heeft.
pi_17587434
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:01 schreef Flumina het volgende:
Avond. Net Jurassic Park gezien, een film uit de goede ouwe tijd , toen ik nog jong was.
De oude doos
  maandag 8 maart 2004 @ 23:04:00 #185
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17587447
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:52 schreef sizzler het volgende:
Je zou nl ook kunnen zeggen dat cultuurbotsingen juist meer meespelen wanneer de allochtoon beter met zijn omgeving kan communiceren.
Precies mijn punt.

Wat dat betreft is het dus geen uitputtend onderzoek en kun je dus absoluut niet concluderen dat er geen enkel verband is tussen de cultuur van (bepaalde groepen) allochtonen en de oververtegenwoordiging in de criminaliteit.
pi_17587460
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf nogal tegen
Ik heb het idee dat Marokkanen asociaal en crimineel zijn. Dat wil nog niet zeggen dat ik ze daarnaar behandel, maar alleen dat ik iets meer op mijn hoede ben.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  maandag 8 maart 2004 @ 23:05:05 #187
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17587477
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:46 schreef du_ke het volgende:
Niet volledig maar blijkbaar wel grotendeels.
Ik beweerde dan ook noch dat het volledig debet eraan was, noch dat de volledige oorzaak in de cultuur gezocht diende te worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lithion op 08-03-2004 23:05:45 (Kutformulering.) ]
pi_17587481
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Wel degelijk. Het recht op gelijke behandeling is in de grondwet vastgelegd. Ook een Marokkaan die succesvol wil worden kan dat, mits hij ook bereid is om er wat voor te doen. Een perfect Nederlands sprekende Marokkaan in een net pak zal echt niet anders behandeld worden dan een perfect Nederlands sprekende Nederlander in een net pak.
Tja dat recht staat er wel in maar wordt het ook uitgevoerd? Ik dacht het toch niet. Vrouwen en Allochtonen verdienen niet voor niets minder dan de blanke man.
pi_17587492
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat sluit het helemaal niet uit. Het sluit een direct lineair verband uit tussen culturele afstand ten opzichte van de overheersende cultuur, maar het sluit geenszins een verband per sé uit. Toch nog eens terug de schoolbanken in gelly.
Je kunt de marokkaanse of turkse cultuur niet verantwoordelijk houden voor wangedrag, daar komt het op neer. Het is meestal het verschil tussen de nederlandse en marokkaanse of turkse cultuur dat de problemen veroorzaakt, de jongeren kunnen niet omgaan met hun vrijheden die ze op straat wel hebben, maar thuis niet. Als deze jongeren de turkse of marokkaanse cultuur hoog zouden houden waren ze niet zo crimineel...
pi_17587495
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

In Drenthe niet nee.
In Rotterdam ook niet. Niet op Zuid, niet in Spangen. Nergens niet. Niet meer dan vroeger iig. Ik durf nog steeds over straat, zowel nuchter als lam.

En meisjes liep ik vroeger ook naar huis of zette die op de taks. Niks veranderd.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_17587517
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja dat recht staat er wel in maar wordt het ook uitgevoerd? Ik dacht het toch niet. Vrouwen en Allochtonen verdienen niet voor niets minder dan de blanke man.
Jammer dan, moeten ze maar harder werken en minder klagen. Secundaire arbeidsvoorwaarden en die ***** vakbonden kosten nu eenmaal geld.
pi_17587521
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:04 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Marokkanen asociaal en crimineel zijn. Dat wil nog niet zeggen dat ik ze daarnaar behandel, maar alleen dat ik iets meer op mijn hoede ben.
Dus behandel je ze anders, ongeacht dat nette pak. Punt bewezen dus.
pi_17587547
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

In Drenthe niet nee.
Zolas DoG zegt. Je moet zo nu en dan op je hoede zijn en meisjes naar huis brengen maar dat is overal zo en was ook altijd al zo.
pi_17587552
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja, maar dat verklaart toch niet het buitenproportioneel grote aandeel van allochtonen in de criminaliteit? Vrouwen verdienen ook minder, zoals je zelf zegt, maar dat resulteert niet in hogere criminaliteitscijfers.
  maandag 8 maart 2004 @ 23:08:16 #195
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17587591
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:05 schreef gelly het volgende:
Je kunt de marokkaanse of turkse cultuur niet verantwoordelijk houden voor wangedrag, daar komt het op neer. Het is meestal het verschil tussen de nederlandse en marokkaanse of turkse cultuur dat de problemen veroorzaakt
En aangezien de Nederlandse cultuur de heersende cultuur is hier, waarnaartoe de Turkse of Marokkaanse cultuur geheel of gedeeltelijk verplaatst is, dien je dús de oorzaak te zoeken in die Turkse of Marokkaanse cultuur.

Overigens, ik dacht dat je van mening was dat er geen Nederlandse cultuur bestond? .
quote:
Als deze jongeren de turkse of marokkaanse cultuur hoog zouden houden waren ze niet zo crimineel...
Als deze jongeren überhaupt geen Turkse of Marokkaanse culturele invloeden hadden meegekregen ook niet en dús kun je een deel van de oorzaak daar wél in vinden.
pi_17587593
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:06 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Jammer dan, moeten ze maar harder werken en minder klagen. Secundaire arbeidsvoorwaarden en die tyfus vakbonden kosten nu eenmaal geld.
Gaap . Kom maar terug als je een baan hebt en ontslagen dreigt te worden zonder sociaal plan.
pi_17587624
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:06 schreef gelly het volgende:
Dus behandel je ze anders,
Die mensen merken het heus niet dat ik voorzichtiger ben, dan dat ik zou zijn met een autochtone Nederlander hoor.
quote:
ongeacht dat nette pak.
Bovendien had ik het niet over Marokkanen in nette pakken (ik ben er nog niet 1 tegengekomen), maar over de gemiddelde Marokkan.
pi_17587629
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ja, maar dat verklaart toch niet het buitenproportioneel grote aandeel van allochtonen in de criminaliteit? Vrouwen verdienen ook minder, zoals je zelf zegt, maar dat resulteert niet in hogere criminaliteitscijfers.
En mannen verdienen meer en zijn crimineler. Maar war ik het nu over had heeft ook niets met de criminalteitscijfers te maken maar met het aantal geboden kansen.
pi_17587644
Iemand de animatie van Joep Bertrams gezien? Hij was mooi wat zelden zo is
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_17587656
quote:
Op maandag 8 maart 2004 23:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Bovendien had ik het niet over Marokkanen in nette pakken (ik ben er nog niet 1 tegengekomen), maar over de gemiddelde Marokkan.
Niet? Dan moet je toch eens achter die computer weg kruipen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')