abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17653557
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:00 schreef Patrick281 het volgende:
Post wel net in een ander topic .. dus gelezen zeker .. Niet dat het uitmaakt.
je bedoelde mij toch?
pi_17653619
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:04 schreef yup het volgende:
Hey wie van jullie weet een goede beginnersmotor die op een supersport lijkt? Met plaatjes en specs enzo? Het is voor een oude klasgenoot, hij wil zijn motorrijbewijs halen. Let wel, geen naked ed gewoon iets wat op een supersport lijkt (a la R1, R6, Ninja enz. enz.). Als het kan, ook met voor en nadelen.

bvd.
Iemand die kan helpen? Jullie rijden met motoren toch?
pi_17653623
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:04 schreef yup het volgende:
Hey wie van jullie weet een goede beginnersmotor die op een supersport lijkt? Met plaatjes en specs enzo? Het is voor een oude klasgenoot, hij wil zijn motorrijbewijs halen. Let wel, geen naked ed gewoon iets wat op een supersport lijkt (a la R1, R6, Ninja enz. enz.). Als het kan, ook met voor en nadelen.

bvd.
pi_17653697
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

[afbeelding]
Is dat jou ZXR 400? Kan je er meer over vertellen? En BTW het moet 25 kw zijn, en ik weet dat je dat wel kan laten doen op de meeste motoren.

Wat is eigenlijk het verschil tussen ZZR en ZXR bij Kawasaki?
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:13:09 #105
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_17653784
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:04 schreef yup het volgende:
Hey wie van jullie weet een goede beginnersmotor die op een supersport lijkt? Met plaatjes en specs enzo? Het is voor een oude klasgenoot, hij wil zijn motorrijbewijs halen. Let wel, geen naked ed gewoon iets wat op een supersport lijkt (a la R1, R6, Ninja enz. enz.). Als het kan, ook met voor en nadelen.

bvd.
Het is al eerder gezegd volgens mij, maar een ZXR400, of eigenlijk alle SS 440 cc'tjes zijn prima beginners motoren !!

Plaatjes vroeg je, hier heb je er een paar van die van mij.





Deze heeft full yoshimura uitlaat systeem, dynokit en K&N filter. Inmiddels ook andere knippers, duoseatcover, andere handvatten, RVS remleidingen. Enuhh nog wel wat dingen

ja ik ben er trots op
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_17653797
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:10 schreef yup het volgende:
Is dat jou ZXR 400? Kan je er meer over vertellen? En BTW het moet 25 kw zijn, en ik weet dat je dat wel kan laten doen op de meeste motoren.
dat is em. toen ik em kocht was ie 25 kw, snel die kutplaatjes eruit gehaald!
pi_17653858
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:10 schreef yup het volgende:

[..]

Is dat jou ZXR 400? Kan je er meer over vertellen? En BTW het moet 25 kw zijn, en ik weet dat je dat wel kan laten doen op de meeste motoren.
Laat 'meeste' maar weg. Grofweg een kwart van de verkrijgbare motoren zitten al op 25 kw of eronder, een kwart kan teruggetuned worden, en de rest (de helft dus) kunnen niet teruggetuned worden naar 25 kw. Just my ¤ 0.02
pi_17653887
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:13 schreef Makster het volgende:

[..]

Het is al eerder gezegd volgens mij, maar een ZXR400, of eigenlijk alle SS 440 cc'tjes zijn prima beginners motoren !!

Plaatjes vroeg je, hier heb je er een paar van die van mij.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze heeft full yoshimura uitlaat systeem, dynokit en K&N filter. Inmiddels ook andere knippers, duoseatcover, andere handvatten, RVS remleidingen. Enuhh nog wel wat dingen

ja ik ben er trots op
Mooi, maar zijn de 600cc's die 25 kw zijn niet goed dan? Zijn die te snel/gevaarlijk ofzo? Want een R6 ofzo (25 kw natuurlijk) vind hij ook wel interessant...
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

dat is em. toen ik em kocht was ie 25 kw, snel die kutplaatjes eruit gehaald!
Weet iemand van jullie toevallig wat het verschil is tussen ZXR en ZZR bij Kawasaki?
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:17:24 #109
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17653900
Suzuki RGV'250:
Overall length 1995mm only 78.5" only Overall width 710mm 27.9"
Overall height 1070mm 42.1" Wheelbase 1380mm 54.3" Ground clearance 125mm 4.9"
Seat height 766mm 30.2" Dry mass 139kg 306 lbs

ENGINE Type Two-stroke water cooled 90°V twin
+/- 60 HP
Number of Cylinders 2
Bore 56mm (2.205")
Stroke 50.6mm (1.992")
Piston displacement
249 cm3 (15.2 cu.in)
Corrected compression ratio
7.3 : 1

Carburetor Mikuni TM34SS 22D2
Air cleaner Polyurethane foam element
Starter system Primary kick / electric
Lubrication system Suzuki CCI TRANSMISSION
Clutch Wet multi-plate type
Transmission 6-speed constant mesh
Gearshift pattern 1-down , 5-up

Primary reduction 2.565 (59/23) Final reduction 3.071 (43/14)
Gear ratios Low 2.454 (27/11)
2nd 1.625 (26/16)
3rd 1.235 (21/17)
4th 1.045 (23/22)
5th 0.916 (22/24)
Top 0.840 (21/25)

Drive chain DID 520V or RK520SMOZ

CHASSIS
Front suspension Inverted telescopic fork, coil spring, oil damped, inner rod type, spring 5-way adjustable.

Rear suspension Link type system, gas/coil spring, oil damped, spring pre-load fully adjustable, extension damping force 4-way adjustable, compression damping force fully adjustable.

Steering angle 30°(right and left) Caster 65° Trail 94mm (3.7")
Turning radius 3.1m (10.2')

Front Brake Twin Disc brake Rear brake Disc brake

Front tyre 110/70 R17 54H Rear tyre 150/60 R17 66H

Front fork stroke 120mm (4.7")
Rear wheel travel 130mm (5.1")

ELECTRICAL Ignition type Suzuki "PEI"
Ignition timing 10° B.T.D.C. @ 1300 RPM
Spark plug BR9ECM or W27 EMR-C
Battery 12V 10.8kC (3Ah)/10 HR
Generator 3-phase A.C.
Fuse 20/10/10/10A

CAPACITIES
Fuel tank (inc Res) 16L (4.2 US) (3.5 Imp gal)
Reserve 3.5L (0.9 US) (0.8 Imp gal)

Engine oil 1.1L (1.2 US) (1.0 Imp qt)
Transmission oil 700ml (23.7 US) (24.6 Imp oz) (SAE 10W/40)

Coolant 1.9L (2.0 US) (1.7 Imp qt)
Front fork oil 429ml (14.5 US) (15.1 Imp oz)

TYRE PRESSURE FRONT REAR
SOLO 29 psi 33 psi
DUAL 29 psi 36 psi




Spec's:
pi_17653915
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:16 schreef yup het volgende:

[..]

Mooi, maar zijn de 600cc's die 25 kw zijn niet goed dan? Zijn die te snel/gevaarlijk ofzo? Want een R6 ofzo (25 kw natuurlijk) vind hij ook wel interessant...
Een 600cc supersport 25kw maken is net zoiets als een man zijn ballen afsnijden
quote:
[..]

Weet iemand van jullie toevallig wat het verschil is tussen ZXR en ZZR bij Kawasaki?
ZZR is een sport toer en ZXR is supersport
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:17:46 #111
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17653916
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

dat is em. toen ik em kocht was ie 25 kw, snel die kutplaatjes eruit gehaald!
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:18:04 #112
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17653925
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:05 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..] je bedoelde mij toch?
Nee.
pi_17653957
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:17 schreef PatrickM het volgende:

[..]

ZZR is een sport toer en ZXR is supersport
Ok dat is nu duidelijk, en hebben jullie geen mooie voorbeelden van Suzuki, Yamaha, Honda en dergelijke, beginnersmotor, supersport-achtig uiterlijk, 25kw moet mogelijk zijn
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:20:10 #114
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17653991
VFR400, CBR600, ZXR400
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:20:20 #115
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_17653995
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:16 schreef yup het volgende:

Mooi, maar zijn de 600cc's die 25 kw zijn niet goed dan? Zijn die te snel/gevaarlijk ofzo? Want een R6 ofzo (25 kw natuurlijk) vind hij ook wel interessant...
Tuurlijk zijn die wel goed, maar een ZXR400 is heel licht. Is dus een prima fiets om op te leren sturen. In theorie en in praktijk kan een ZXR400 dan ook sneller door een bocht als een R1 omdat ie lichter is.

alleen ikke kan dat nog niet
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_17654004
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:17 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

sorry
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:21:08 #117
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17654018
R6 is niet via de originele manier op 25kw te zetten (Geen 2e typegoedkeuring voor), behalve als je hem uit Duitsland haalt en daar 25kw laat maken, zodat ze hem bij de RDW 25kw op kenteken kunnen zetten.
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:21:56 #118
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17654041
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:20 schreef Makster het volgende:
In theorie en in praktijk kan een ZXR400 dan ook sneller door een bocht als een R1 Bandit600 omdat ie lichter is.

alleen ikke kan dat nog niet
pi_17654046
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:20 schreef Rietvaerder het volgende:
VFR400, CBR600, ZXR400
Ok, ik zal effe zoeken hoe die druit zien, iemand nog toevallig ervaringen met bovengenoemde brommerts?
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:20 schreef Makster het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn die wel goed, maar een ZXR400 is heel licht. Is dus een prima fiets om op te leren sturen. In theorie en in praktijk kan een ZXR400 dan ook sneller door een bocht als een R1 omdat ie lichter is.

alleen ikke kan dat nog niet
Ok dat zal ik hem zeker vertellen, want bij 25kw maakt de motorinhoud toch geen moer uit (ok, wel dan, koppel natuurlijk )
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:22:42 #120
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_17654060
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:22 schreef yup het volgende:
Ok, ik zal effe zoeken hoe die druit zien, iemand nog toevallig ervaringen met bovengenoemde brommerts?
Van welke wil je het weten..
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:23:12 #121
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17654076
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:16 schreef yup het volgende:

[..]

Mooi, maar zijn de 600cc's die 25 kw zijn niet goed dan? Zijn die te snel/gevaarlijk ofzo? Want een R6 ofzo (25 kw natuurlijk) vind hij ook wel interessant...
[..]

Weet iemand van jullie toevallig wat het verschil is tussen ZXR en ZZR bij Kawasaki?
Je vroeg beginners motoren .. dat zijn ook geen beginbudgetten.
Maar in 25Kw zijn ze natuurlijk niet heel snel, maar op een brommer kan je ook te hard door de bocht.
pi_17654096
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:21 schreef Rietvaerder het volgende:
R6 is niet via de originele manier op 25kw te zetten (Geen 2e typegoedkeuring voor), behalve als je hem uit Duitsland haalt en daar 25kw laat maken, zodat ze hem bij de RDW 25kw op kenteken kunnen zetten.
Zie mijn edit van wat ik er van vind om een 600cc supersport 25 kw te maken...
Een superkanon met +100PK laten castreren tot 34PK...
Dat vind ik not done
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:24:39 #123
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_17654119
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:23 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Je vroeg beginners motoren .. dat zijn ook geen beginbudgetten.
Maar in 25Kw zijn ze natuurlijk niet heel snel, maar op een brommer kan je ook te hard door de bocht.


Brommer op je ogen En hij is NIET 25 kw
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_17654134
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:22 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Van welke wil je het weten..
Allemaal
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:23 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Je vroeg beginners motoren .. dat zijn ook geen beginbudgetten.
Maar in 25Kw zijn ze natuurlijk niet heel snel, maar op een brommer kan je ook te hard door de bocht.
Dat is een zeer interessant punt wat je daar verteld... stel die gozer valt van zijn motortje, dan maakt het HEEL wat uit als dat een R6 uit '01 is of een ouwe Kawa ofzo uit '93. Sterk punt, echt.
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:24 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Zie mijn edit van wat ik er van vind om een 600cc supersport 25 kw te maken...
Een superkanon met +100PK laten castreren tot 34PK...
Dat vind ik not done
Je hebt gelijk, net als een 500 PK M5 terug laten tunen naar 100 pk, omdat ie anders gevaarlijk is
pi_17654181
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:25 schreef yup het volgende:
Dat is een zeer interessant punt wat je daar verteld... stel die gozer valt van zijn motortje, dan maakt het HEEL wat uit als dat een R6 uit '01 is of een ouwe Kawa ofzo uit '93. Sterk punt, echt.
dat is zeer knap hoe jij dat uit zijn post leest. zeer knap, echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')