Cambodja, daar weten ze pas hoe ze motordieven aan moeten pakkenquote:Cambodja: taxichauffeurs steken dief in brand
Een man die een motorfiets had gestolen is in Cambodja door een groep woedende motortaxichauffeurs achtervolgd, vermoord en in brand gestoken.
Dat melden de autoriteiten dinsdag. Volgens een politiewoordvoerder stal de dief zaterdag met geweld een motorfiets in de stad Poipet nabij de Thaise grens. "Nadat de dief de motor had gestolen probeerde hij heel hard te rijden. Plotseling werd hij achtervolgd door meer dan 20 motortaxi's," aldus woordvoerder Nuth Ly.
"Daarop raakte zijn motorfiets een kuil in de weg en klapte tegen de grond. De man werd 20 meter van de motor afgeslingerd en stierf waarschijnlijk onmiddellijk door een gebroken nek."
De taxichauffeurs sloegen het lichaam van de dief met stokken en staken hem vervolgens in brand met behulp van plastic zakken en papier. Toen de politie arriveerde stond de kleding van de man al in brand
Anders lees je effequote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:17 schreef Yakult het volgende:
Klinkt niet echt aannemelijk dat een Bandit 1200 tot de 200km/h sneller is dan een R1.
Hij weegt 60kg meer en heeft 50pk en 15Nm minder.
Neemt niet weg dat een Bandit 1200 rechtuit best rap is.
Slot is ART goedgekeurd, plus dat ik er nog 3 sloten op heb hangen maar je heoft als potentieel dief niet alles te zien !!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:22 schreef generalist het volgende:
Ik zou alleen wel even een ander slot op mijn achterwiel hangen als ik jou was
Dit is zo niet erg veilig
Hmmm, die ketting lijkt een reguliere staal / ijzerketting te zijn. Het slot is wel OK, discus-slot, maar de ketting, dat is waar ik het om zei.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:24 schreef Makster het volgende:
[..]
Slot is ART goedgekeurd, plus dat ik er nog 3 sloten op heb hangen maar je heoft als potentieel dief niet alles te zien !!
Ik had het gelezen, maar als ik de grafieken naast elkaar leg zie ik dat je tot de 5 a 6 duizend toeren licht voordeel hebt (en nadeel van het gewicht, 60 kilo is bijna een duopassagier). Bovendien schiet die R1 daarna flink door tot 12.000 toeren en loopt dus heel hard weg bij de Bandit.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:23 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Anders lees je effe
Zie mijn bericht waarin de vermogensuitdraaien staan....
Het is toch echt zo.
Vergelijk de uitdraai van de Fazer1000 en Bandit maar, en kijk dan naar het koppel... daar komt het door dus.
Ik snap wel wat je bedoelt maar kan dat gevoel niet zo snel van me af zetten, ik vond het rijden op die lesmotor al verschrikkelijk zo zonder tupperware er op.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:13 schreef Rietvaerder het volgende:
HahahaLesmotor-gevoel... geloof me, ga eens op een Bandit1200 rijden, en je bent snel van dat gevoel af..
Ja ik weet dat de ketting beter kan, maarja dat kost klauwen met geld. Bovendien hangen er nu 3 art goedgeleurde sloten op waarvan ar twee ART ****+ zijn. Als ze hem mee willen nemen lukt dat bij elk slot wel. Kijk naar je eigen situatie. Alleen de gelegenhieds dief krijgt het hiermee lastig. De profs hou je niet tegenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:28 schreef generalist het volgende:
[..]
Hmmm, die ketting lijkt een reguliere staal / ijzerketting te zijn. Het slot is wel OK, discus-slot, maar de ketting, dat is waar ik het om zei.
Welke klasse is het slot?
Ik zie overigens overal spoken en niets is meer goed genoeg op slot, aangezien ik een Kryptonite Klasse 4 remslot had en een Abus klasse 4+ (Abus standaard was klasse 25 (=hoogste)) en toch heb ik geen motor meer
Let maar niet op mij dus
Netjes geparkeerd en ondertussen al 8 dagen rustig bereden..quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:16 schreef generalist het volgende:
Zag zojuist dat er voor een overval hier in A'dam Zuid een rode motor gebruikt was. Heb in alle hoop de politie maar even gebeld, alleen die wisten zelf nog niet eens van die overval
Je weet maar nooit, misschien vinden ze wel een mooie gixxer die daar helemaal alleen achter gelaten is door meneer boef![]()
Deze is nu wel gepast:quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:28 schreef Yakult het volgende:
[..]
Ik had het gelezen, maar als ik de grafieken naast elkaar leg zie ik dat je tot de 5 a 6 duizend toeren licht voordeel hebt (en nadeel van het gewicht, 60 kilo is bijna een duopassagier). Bovendien schiet die R1 daarna flink door tot 12.000 toeren en loopt dus heel hard weg bij de Bandit.
Ik denk dat je hooguit tot de 40km/h net zo snel of sneller kunt zijn dan een R1 op een Bandit 1200.
Ik ga idd alleen nog maar naar Motoport .. daar luisteren tenminste eerst voordat ze een mening geven.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:19 schreef Makster het volgende:
Nou vandaag dus plaatje wezen halen voor mij voor lichten. De orginele lichten laten een MEGA gat achter in de kuipen dan kun je er dus verder niks mee.
Ben naar Safe Zoetermeer geweest, naja dat was het plan maar toen ik er eenmaal was kreeg ik weer Safe kotsneiginen en ben ik door gereden naar Verwijk ofzo iets. Naja dus die plaatjes gekocht, 20 euro !!!! voor 4 plastic plaatjes. BELACHELIJK, maar goed.
Een beetje gezond verstand verteld me dat een R1 hard weg loopt bij een bandit 1200.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:34 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Deze is nu wel gepast:
Heb jij trouwens ervaring met deze fietsen in het echt?
Resultaat is inderdaad meer dan primaquote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:37 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik ga idd alleen nog maar naar Motoport .. daar luisteren tenminste eerst voordat ze een mening geven.
Zelf zit ik in de rubber (stans)materialen en schat dat die plaatjes 5 eurocent kosten.
Maar wij verkopen ook over 8 schijven .. iedere keer komt er wat bij.![]()
Voor het resultaat is het de moeite wel waard trouwens.
Tsja die Bandit zit dan natuurlijk al op de 220 km/hquote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Yakult: Waar is de Bandit1200 denk jij inmiddels als de R1 op de 6000 toeren komt?(Met al dat koppel onderin)
Had je trouwens nog een foto van je gixxer bij de motorbeurs opgehangen?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:16 schreef generalist het volgende:
Ha heren motor-kletsers, jullie rij-leven gaat natuurlijk gewoon door.
Ik heb nog steeds niets van de verzekering / politie gehoord. Verzekering neemt na 20 dagen contact op (tis nu 11 dagen) dus ik heb nog even.
Zag zojuist dat er voor een overval hier in A'dam Zuid een rode motor gebruikt was. Heb in alle hoop de politie maar even gebeld, alleen die wisten zelf nog niet eens van die overval
Je weet maar nooit, misschien vinden ze wel een mooie gixxer die daar helemaal alleen achter gelaten is door meneer boef![]()
Vergeet niet dat de Bandit 1200 de voorloper is van de GSX1400... en wat zijn dat? Juist ja... brute PK/NM monsters (voor minder dan de prijs van een 600cc supersport).... en geloof me... dat gewicht zorgt er juist voor dat je minder rekening hoeft te houden met een heel licht wordende voorwiel.... en ik sta er niet verbaast van te kijken dat je idd met een dergelijke motor tot de 200 km p/h voor een supersport 1000cc kan blijven... (op de huidige 1000cc's na dan... maar goed, daar moet je dan ook onderhand coureur voor zijn wil je daar echt het onderste uit de kan halen bij die motoren...)quote:Op dinsdag 9 maart 2004 18:41 schreef Yakult het volgende:
[..]
Een beetje gezond verstand verteld me dat een R1 hard weg loopt bij een bandit 1200.
Als die R1 eenmaal op de 6000 toeren zit, en je schakelt op naar de 200, dan komt hij toch niet meer in die lage toerentallen? Waar maak ik dan een denkfout?
Ik heb alleen op een bandit 600 gereden, een R1 wordt mijn dood.
Jij snapt hetquote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:08 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Bandit 1200 de voorloper is van de GSX1400... en wat zijn dat? Juist ja... brute PK/NM monsters (voor minder dan de prijs van een 600cc supersport).... en geloof me... dat gewicht zorgt er juist voor dat je minder rekening hoeft te houden met een heel licht wordende voorwiel.... en ik sta er niet verbaast van te kijken dat je idd met een dergelijke motor tot de 200 km p/h voor een supersport 1000cc kan blijven... (op de huidige 1000cc's na dan... maar goed, daar moet je dan ook onderhand coureur voor zijn wil je daar echt het onderste uit de kan halen bij die motoren...)
Yep, heb ongeveer op elke plek waar ik langer dan een minuut stil stond een plaatje opgehangen met de info over de gestolen fiets, jammer is alleen dat niemand gereageerd heeft.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:02 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Had je trouwens nog een foto van je gixxer bij de motorbeurs opgehangen?
(ik zag namelijk bij de (westelijke (als ik het goed heb)) ingang een foto van jouw gixxer hangen met daarbij 'gestolen'
Maar wel een klote begin van het seizoen... klootzakken moeten gewoon met hun fikken van andermans fiets afblijven
En verzekeraars zuigen... als ze de kans hebben betalen ze het liefst niet uit
Mijn ouders wachten ook al 3 maanden op het verzekeringsgeld van de buitenboordmotor die van hun boot is gestolen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |