abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2005 @ 22:16:01 #176
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26308643
GAAF Ro ....
Dit zijn echt mooie foto's zeg!
Vind die eend dat geen probleem dat jij daar zo dichtbij staat? Ze gaat toch wel van haar eieren af als je in de buurt bent.
Houd ons op de hoogte a.u.b.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 23 april 2005 @ 19:40:50 #177
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26459130

nou jonges en meisjes! Ik ben eruit.
Het was gewoon .... een kievit!!!
sorryyy
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26460225
netjes gedaan bonootje
vorig jaar zelf zoiets gedaan met meerkoeten
was erg leuk omt edoen
alleen kreeg ik helaas last van overbelaste knieen.. en dan kan je dus niet meer op je knieen zitten
(nahja.. niet zonder je letterlijk laten omvallen.. maar dan is opstaan daarna weer zo lastig.. en rechtop vallen is lastiger )
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 25 april 2005 @ 14:18:53 #179
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26497266
quote:
Op maandag 21 maart 2005 10:53 schreef Radyhyn het volgende:

Tinkerbell, hoor je de spechten ook lachen?
Dat is echt leuk om te horen: Ha-Ha-Ha-Ha-Ha
Ik moet er zelf ook altijd om lachen als ik het hoor. Dan denk ik: Jeej een specht
Nou, ik heb het dit weekeinde voor het eerst gehoord, idd erg grappig

Verder ook nog een kudde (?) staartmezen ontmoet, ook altijd erg gezellig

Overigens, heeft er al iemand zwaluwen gezien? Ik mis ze een beetje met dit mooie weer
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  maandag 25 april 2005 @ 16:02:57 #180
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26499819
quote:
Op maandag 25 april 2005 14:18 schreef Againzender het volgende:

[..]
Overigens, heeft er al iemand zwaluwen gezien? Ik mis ze een beetje met dit mooie weer
Jep kijk maar: Lente/Zomer Vogels
Gisteren zag ik er ook nog een vliegen.. alleen was het tegen de zon in dus kon ik niet goed zien wat voor soort het was. Ik denk weer een huiszwaluw.
Ik ben wel aan het wachten tot de gierzwaluwen weer terug zijn. Hier in de buurt is zo'n kerkje waar een hele kolonie in broedt
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_26505538
Mn vader heeft gister zijn/onze eerste gierzwaluw van dit jaar gezien
Op mijn site (zie ondertitel) houden we onze waarnemingen sinds kort bij. Er staat nog niet zoveel op, maar dat komt omdat de site nog gloednieuw is
pi_26505892
kan leuk zijn .... maar hoe kom ik daar ingelogd ??

greetzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_26506104
niet... tis nu alleen nog voor onze eigen waarnemingen.
pi_26506436
quote:
Op maandag 25 april 2005 21:47 schreef ikke_ook het volgende:
niet... tis nu alleen nog voor onze eigen waarnemingen.
oooooo oke dan :-) we wachten af dan maar ;-)

greetzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_26506781
pi_26507281
Dat weekend komt slecht uit... mn oma is die zaterdag jarig, en dus ben ik niet in Eindhoven dat weekend maarbij mijn ouders thuis. (In de buurt van Deventer)....Dus dat is niet echt niet praktisch. Helaasch
pi_26637677
Gisteren heb ik tijdens de roofvogelshow op Koninginnedag (Krimpen a/d IJssel, bij Rotterdam) deze foto gemaakt:

De valkenier kwam vlak langs me heen met deze prachtige roofvogel.
Ik heb alleen geen idee wat voor een het is, heb al wat rondgegoogled, maar niet echt eentje gevonden die er genoeg op lijkt.

Heeft iemand enig idee?
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:23:44 #188
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26638062
Ik denk dat het een ruigpootbuizerd is. Maar dat weet ik niet zeker hoor

Wel gaaf om zo'n beest te zien van zo dichtbij!
pi_26638662
het lijkt mij idd ook een buizerd maar of het een ruigpoot is ..... kun je eigenlijk niet zien. dan zou je zijn staart moeten zien en een onder aanzicht...om dan zijn "polsvlekken" te kunnen zien.
en idd is wel erg gaaf zo dicht bij ... die krachtige kop en snavel en die grijppoten.....

greetzzz ro
pi_26639405
Ah, bedankt allebei.
Ja, ik vond het zelf ook een fascinerend gezicht, zo van dichtbij !
pi_26640020
Nog even een paar foto's van dezelfde vogel opgezocht.
Hier eentje waar de staart goed te zien is (alleen niet van onderaf):

En deze vind ik ook mooi, hier kan je de vleugels goed zien.
(Dat gele waar hij in zit te pikken is een dood kuikentje, wat hij van de valkenier kreeg als beloning.)

maandag 2 mei 2005 @ 19:12:56 #192
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_26673259
Ik heb ook nog een tweetal foto's met vogels die ik niet goed thuis kan brengen.

Ik had zelf wat zitten zoeken bij rietgors en vliegenvanger, maar volgens mij is het dat toch niet.

En dit is volgens mij een zwartkop aan de hand van het boekje, maar die hoort er zo in de zomer (wat het toch al bijna is) anders uit te zien.
Zijn er hier mensen die het antwoord kunnen geven?
Life is what you make it.
pi_26673731
Die onderste is een zwartkop... en die ziet er toch echt zo uit in de zomer hoor In de winter kun je hem ook niet zien hier in Nederland trouwens.

En die bovenste is denk ik een fitis of een tjiftjaf maar kan ook best een ander zangvogeltje zijn. Das altijd erg lastig te determineren zonder dat je hem hoort fluiten.
  maandag 2 mei 2005 @ 19:55:24 #194
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26674645
het is inderdaad een Fitis ofTtjiftjaf.

Maar welke?

Weinig vogels zingen zo´n regelmatig lied als de Tjiftjaf. Het lijkt op de zang van de Koolmees. De Tjiftjaf zingt echter op één enkele toonhoogte. Deze verdragende zang, een tweetonig hoog 'tjif' en een lager 'tjaf', verraadt zijn aanwezigheid onmiddelijk. Het is tevens het duidelijkste onderscheid van de Fitis, die een wat weemoedige vinkachtige zang heeft zonder de vinkenslag aan het einde van het liedje. Overigens schijnt het voor te komen dat Fitissen soms eindigen of beginnen in een soort Tjiftjaf-riedel.

Herkenning: L 11 cm. De Tjiftjaf is veel kleiner en slanker dan een Huismus. De Tjiftjaf lijkt als twee druppels water op de Fitis. Vanaf afstand is de zang het enige middel om beide soorten uit elkaar te houden. Van nabij is waar te nemen dat de Tjiftjaf dondere poten. Daarnaast is de Tjiftjaf wat minder geel dan de Fitis en wat grauwer van kleur en heeft een minder opvallende wenkbrauwstreep. In de nazomer is de jonge Tjiftjaf veel geler dan de oude vogels en dan is verwarring met de Fitis zeer wel mogelijk.
pi_26674819
Met die laatste omschrijving kun je zo weinig vind ik... je hebt van beide soorten uitersten die dan misschien wel qua omschrijving de andere soort zijn, maar qua zang niet. Dus fitis en tjiftjaf kan ik alleen uit elkaar halen aan de hand van de zang, op uiterlijk begin ik er niet aan
  maandag 2 mei 2005 @ 20:04:50 #196
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_26674996
Hehe dat heb ik ook hoor
Ik kan ze ook niet uit elkaar halen kwa uiterlijk.

Ik denk altijd zo: als ie tjif-tjaf zegt is het geen fitis
pi_26675121
precies
  maandag 2 mei 2005 @ 22:46:55 #198
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_26680560
Bedankt voor de hulp in deze.
Een duidelijkere Fitis had ik ook op de foto. (en die was tenminste wel scherp )
Life is what you make it.
  woensdag 4 mei 2005 @ 00:15:26 #199
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_26714942
Wat houdt vinkenslag in?
patat ftw :)
  woensdag 4 mei 2005 @ 10:31:21 #200
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26720243
vin·ken·slag1 (de ~ (m.))
1 [Belg.] het slaan, de zang van een vink
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')