hoi,hoi, kan kloppen dat je kieviten gezien hebt...die zijn eigenlijk niet echt weggeweest(ik heb ze bijna dagelijks gezein de afgelopen paar maanden)quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:55 schreef Againzender het volgende:
[..]
Nu er sneeuw ligt: komen ze er dan ook niet op af? m\Want misschien heben ze al genoeg voedsel in de vrije natuur.
Prachtig weer is dit om vogels te spotten met die sneeuw. Vanmiddag nog een boomklever gezien achter het huis
Maar volgens mij zag ik ook een groep van 40 kieviten over vliegen vandaag (westwaarts), kan dat kloppen
hmm je bent niet de enige hoor!quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:09 schreef Daiha het volgende:
Leuk idee!
Heb alleen op het moment absoluut geen tijd helaas..... Net een huis gekocht dus hard aan het verbouwen.
Maken jullie wel foto's en een verslag van de meeting??? Ben benieuwd wat er allemaal gespot gaat worden.
Het is een watersnip, dat zie je aan de lange snavel (je hebt nog twee snippen die hier voorkomen, houtsnip en bokje, waarvanhet bokje een kortere snavel heeft) en op de 2e foto zie je als je heel goed kijkt een lichte streep over z'n kop lopen (heeft alleen de watersnip). Maarreh leuk dat je die op je erf had! Zal ongetwijfeld met het winterweer te maken hebben.quote:Op donderdag 3 maart 2005 16:02 schreef ABgirl het volgende:
Net nog een apart vogeltje gezien, liep opeens bij ons op het erf, had hem daar nog nooit eerder gezien.
Denk zelf dat het een snip (zoals op vroegere hondertje) oid is
Weet iemand precies wat het is?
wel opletten dat je de lokatie van het plaatje er tussen zet.. en nie tde lokatie van de sitequote:Op zondag 6 maart 2005 16:20 schreef daniman het volgende:
waarom zo moeilijk: het volgende kan ook:
[img ]internetaddres[/img ]
de spaties in de img tag moet weg, en waar internetadres staat, moet iets staan zoals: http://www.daniman.nl/pics/vogeltje.jpg (alleen dan dus naar je eigen site of plaatjesopslagplaats
Wintervogels gaat specifiek over wintergasten, vogels die in de winter in NL voorkomen. Van mij mogen de 2 topics gewoon apart blijven. Ik weet niet hoe de rest hierover denktquote:Op zondag 6 maart 2005 23:02 schreef Bluezz het volgende:
Even een Mod vraagje aan de vogelaars hier.
Is het een idee om dit topic en Wintervogels samen te voegen, oftwel te 'mergen'
quote:Op maandag 7 maart 2005 12:54 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Wintervogels gaat specifiek over wintergasten, vogels die in de winter in NL voorkomen. Van mij mogen de 2 topics gewoon apart blijven. Ik weet niet hoe de rest hierover denkt![]()
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:14 schreef Bluezz het volgende:
Ik zet je link ook even in het linkjes overzicht erbij
En we laten de vogelstopics gesplitst.
Komen er dan ook binnenkort Lente, Zomer en Herfstvogels???
(Dit voor de leek zoals ik die ook wel eens uit het raam/in de tuin kijkt)
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 19:14 schreef Bluezz het volgende:
Je eerste linkje geeft hier een kruisje in het zwart
nou,ja wedstrijd klinkt gelijk zo van ....nanananan ikke eerst en jij lekker niet nananananaquote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:36 schreef Daiha het volgende:
Het lijkt me wel leuk een klein wedstrijdje te doen, wie de eerste tjif-tjaf van het jaart hoort (en/of ziet) en de eerste zwaluw ziet.
Ook andere typische zomervogels zijn welkom! Het komend weekend zal er in verband met de zachte temperatuur en zuidenwind wel een invasie van zomervogels komen. Ikzelf heb op dit moment nog geen enkele zomervogel gezien.... Maarja ik kijk ook de hele dag uit op een snelweg, dus hoogstens heb ik kans op overvliegende zwaluwen oid. Zaterdag maar eens goed opletten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |