Nederland heeft een 100% beroepsleger.quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:25 schreef Wuder het volgende:
Verder ook de dienstplicht.. er is een dienstplicht, maar dat is er ook in NL..
Als dat the best of the best is wat China aan inwoners heeft is het werkelijk triest.quote:De "dienstplichtigen" (vaak gewoon vrijwilligers, aangezien het leger toch goed betaald) zijn dus geen domme boeren, maar ook the best of the best in China.
Niet geheel, het is wel het meest kapitalistische land ter wereld momenteel.quote:Is Amerika kapitalistisch?
Dat is heel wat anders.quote:Als je geld wil verdienen in China lukt dat je makkelijk!
Dat klopt ook niet helemaal, dat weet je zelf ook wel.quote:Er zijn geen regels (behalve protectie).
Nee.quote:Zelfde al 25 jaar geleden?Ja hoor.. jij bent zeker 25 jaar geleden in China geweest..
Nee, die kennis klopt blijkbaar niet.quote:Je kunt het misschien dom en nationalisme noemen, maar je kunt het ook begrip en kennis over je eigen land noemen!
Dat kun je wel zeggen, ik weet zeker dat er Amerikanen zijn die meer over Nederland weten dan de gemiddelde Nederlander.quote:Je gaat toch niet zeggen dat een Amerikaan meer over Nederland weet dan een Nederlander![]()
![]()
Maar de dienstplicht bestaat nog steeds in NL!quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:08 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nederland heeft een 100% beroepsleger.
Sorry, je verwardt de PLA nog steeds met de PAPquote:Als dat the best of the best is wat China aan inwoners heeft is het werkelijk triest.
Dat is beter geformuleerdquote:Niet geheel, het is wel het meest kapitalistische land ter wereld momenteel.
Ooit aan gedacht dat als Westerse bijna onmogelijk in China zaken te doen door verschil in cultuur en taal?quote:Dat klopt ook niet helemaal, dat weet je zelf ook wel.
Als buitenlander is het starten van een bedrijf in China nog altijd niet een optie buiten de aangegeven zones zonder een Chinese partner.
Dat kan wel in bv de VS of Nederland.
Heb ik China vergeleken met Zweden of de VS??quote:Nee, die kennis klopt blijkbaar niet.
Zoals ik zal zei je hoeft je nergens voor te schamen, maar doen alsof het de VS of bv Zweden is dat is onzin.
En ik weet ook dat er Chinezen zijn die meer over Nederland weten dan de gemiddelde Nederlander.. Gaat om gemiddeld, niet om uitzonderingen!quote:Dat kun je wel zeggen, ik weet zeker dat er Amerikanen zijn die meer over Nederland weten dan de gemiddelde Nederlander.
En ik heb een hogere pet op van de gemiddelde Nederlander dan van de gemiddelde Chinees.
En de waarheid, dat bepaal jij?quote:Maar goed als jij China beschouwt als een eerste wereld land mooi toch? het is alleen in strijd met de waarheid.![]()
US -> Population below poverty line: 12.7% (2001 est.)quote:Op donderdag 6 mei 2004 14:09 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Verschillende plaatsen, de belangrijkste punten die iedereen wel kent en nog wat stadjes met hele moeilijke namen die allemaal op elkaar leken.
Best intressant hoor, maar niet echt wat het had moeten zijn... wellicht hebben we een andere keer meer tijd om alles te zien.
[..]
China beschikt over een gemengde economie waar nog altijd een groot deel hetzelfde is als dat het 25 jaar geleden was.
Doe nou niet aub alsof het niet waar is, het is zo irritant als van die figuren hun land in een soort dom nationalisme gaan ophemelen en doen alsof het Zweden of Japan is terwijl we het over China hebben, economisch gezien ergens tussen Zuid-Korea en Noord-Korea in qua ontwikkeling.
Niks om je voor te schamen maar wel de waarheid.
Dan leef ik zelf liever in de VS of Nederland onder de armoedegrens als in China, jij niet?quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:30 schreef klaus_beyer het volgende:
US -> Population below poverty line: 12.7% (2001 est.)
China-> Population below poverty line: 10% (2001 est.)
Zeg vriendelijk knul! Jij hebt zeker nooit Wiskunde of Economie gehad he?!quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:30 schreef klaus_beyer het volgende:
[..]
US -> Population below poverty line: 12.7% (2001 est.)
China-> Population below poverty line: 10% (2001 est.)
Met mijn bijdrage wou ik laten zien hoe irritant ik jou vind als jij beweert dat China economisch niks voorsteld. Cijfers betreft armoedegrens is één voorbeeld. Verder is het zo dat China op dit moment de snelst groeiende economie is en de recessie al een tijdje boven is gekomen. Vele landen zijn zeer afhankelijk van China en China heeft daarnaast ook een technologische voorsprong.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:41 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dan leef ik zelf liever in de VS of Nederland onder de armoedegrens als in China, jij niet?
Dus wat je reactie bijdraagt is niet helemaal duidelijk, het hangt nogal van je definitie af van armoede.
Het gaat vaak en ook hier om relativiteit. Daar is het gebruik van percentages toch een duidelik voorbeeld van. Jij bent grappig.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:47 schreef Andjing het volgende:
[..]
Zeg vriendelijk knul! Jij hebt zeker nooit Wiskunde of Economie gehad he?!
Grappig om te zien hoe mensen getallen en vooral procenten verkeerd als feit gebruiken gebruiken
Een percentage zegt niks op zich, zonder een totaal...
Us - totale bevolking (hou het op 350 miljoen? kan dat?) - armoede 12,7 procent.
China - totale bevolking (hou het op 1 miljard +...) - armoede 10 procent.
Conclusie? Leven er nu meer armen in de VS dan in China?!Ahahahahaha
Dat heb ik nergens beweert, je kan het alleen niet met bepaalde andere landen vergelijken op een consumenten niveau.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:50 schreef klaus_beyer het volgende:
Met mijn bijdrage wou ik laten zien hoe irritant ik jou vind als jij beweert dat China economisch niks voorsteld.
Dus, je punt is?quote:Verder is het zo dat China op dit moment de snelst groeiende economie is en de recessie al een tijdje boven is gekomen.
Op Angola ja, niet op eerste wereld landen, en zelfs (nog) niet op Rusland.quote:en China heeft daarnaast ook een technologische voorsprong.
Jawel, jij ook?quote:Heb jij die economische studie wel afgerond vraag ik mij af.
Het is trouwens 290 miljoen amerikanen en 1,3 miljard chinezen knul.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:47 schreef Andjing het volgende:
[..]
Zeg vriendelijk knul! Jij hebt zeker nooit Wiskunde of Economie gehad he?!
Grappig om te zien hoe mensen getallen en vooral procenten verkeerd als feit gebruiken gebruiken
Een percentage zegt niks op zich, zonder een totaal...
Us - totale bevolking (hou het op 350 miljoen? kan dat?) - armoede 12,7 procent.
China - totale bevolking (hou het op 1 miljard +...) - armoede 10 procent.
Conclusie? Leven er nu meer armen in de VS dan in China?!Ahahahahaha
quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:54 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens beweert, je kan het alleen niet met bepaalde andere landen vergelijken op een consumenten niveau.
Maar je ergeren is gezond.
[..]
blablabla. Ik erger me dood.
Dus, je punt is?
[..]
Dat China economisch sterk is.![]()
Op Angola ja, niet op eerste wereld landen, en zelfs (nog) niet op Rusland.
[..]
Is dat zo?
Jawel, jij ook?
Nee, zit ook niet op hockey:P . Jij?
HarigeKerel.. jij hebt egt een vertekend beeld van China. Het is duidelijk dat jij TOTAAL NIETS weet over China. In China ben je arm, maar heb je nog steeds gewoon eten. Er bestaat zoiets als en sociale verzekering in China. (Soort Bijstand, alleen dan nog meer basis. Je krijgt genoeg geld gezond te overleven, mits je ingeschreven staat bij de stad en dat is niet altijd het geval) In de Amerikaanse ghetto's sterven mensen aan de honger en in China sterft echt niemand meer aan de honger.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:51 schreef HarigeKerel het volgende:
Bij het berekenen van een armoedegrens kijkt men ook naar andere kriteria, in Nederland ben je 'arm' als je bv geen TV kan betalen en een laag inkomen hebt, dus kom je in aanmerking voor een speciale bijdrage van de sociale dienst.
Dan sta je dus al in een dergelijke statistiek, ben je arm in China dan mag je van geluk spreken dat je een hap rijst te vreten heb aan het einde van een lange dag.
Maar populisme doet het nog altijd goed blijkbaar.
Nee, jij hebt duidelijk een vertekent beeld.quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:49 schreef Wuder het volgende:
HarigeKerel.. jij hebt egt een vertekend beeld van China. Het is duidelijk dat jij TOTAAL NIETS weet over China.
Niet als je een naar de stad getrokken landloze en werkeloze ex-arbeider bent van een geprivatiseerde fabriek.quote:In China ben je arm, maar heb je nog steeds gewoon eten. Er bestaat zoiets als en sociale verzekering in China.
Laat me niet lachen, ze zijn straatarm maar je komt er niet om van de honger hoor.quote:Amerikaanse ghetto's sterven mensen aan de honger
Het was eind 2001 of begin 2002.quote:En HarigeKerel, wanneer ging je naar China? 15 jaar geleden?China verandert elk jaar. Ik was in 1998 in China en in 2000 weer. Damn.. ik herkende mijn geboorteplaats niet meer... zo sterk was het veranderd (positief).
Zoals ik al zei, je moet wel correct ingeschreven staan bij een stad. In China is de grote trek naar de steden een groot probleem. Mensen van het platteland denken veel geld te kunnen verdienen in de steden, maar meestal is dat niet zo (door gebrek aan scholing).quote:Niet als je een naar de stad getrokken landloze en werkeloze ex-arbeider bent van een geprivatiseerde fabriek.
Die komen daar niet meer voor in aanmerking omdat ze geen toestemming hebben om zich in de betreffende delen te vestigen.
Als je jezelf dat maar vaak genoeg blijft voorhouden ga je het vanzelf vast nog wel geloven ook.quote:Op donderdag 6 mei 2004 21:29 schreef Wuder het volgende:
Ik noem het nog steeds niet nationalistisch, maar meer kennis over China. Wij kennen China echt wel beter dan jullie!
Ah dat hoeft ik niet te doen, dat weet ik alquote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:24 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Als je jezelf dat maar vaak genoeg blijft voorhouden ga je het vanzelf vast nog wel geloven ook.
grappig hoe ze de Korea oorlog vergeten te melden bij military historyquote:Op donderdag 6 mei 2004 21:29 schreef Wuder het volgende:
Ik noem het nog steeds niet nationalistisch, maar meer kennis over China. Wij kennen China echt wel beter dan jullie!
Maar goed, als je echt geïnteresseerd bent in het Chinese leger, raad ik je aan om naar http://www.china-defense.com te gaan en te registreren.
Er is daar een interessante discussie gaande over de nieuwe Chinese Type 98 tank.
een vergelijking tussen de m1a1 en de type 98 is net zoiets als een vergelijking tussen de F16 block 05 en de F16 na de midlife update ... generations apart.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:21 schreef Wuder het volgende:
Als je nix te doen hebt en geïnteresseerd bent kan je even naar dit topic kijken:
http://www.china-defense.com/forum/index.php?showtopic=3087&st=0
M1A1 vs Type 98
?? Er is een hele topic over Korea oorlog..quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
grappig hoe ze de Korea oorlog vergeten te melden bij military history
Heb je de discussie gelezen?quote:een vergelijking tussen de m1a1 en de type 98 is net zoiets als een vergelijking tussen de F16 block 05 en de F16 na de midlife update ... generations apart.
Klopt. Het Pruisen uit de 18e eeuw is daar een goed voorbeeld van. Het was een arm land met weinig inwoners, maar het had wel het op een naar grootste leger van heel Europa. Dit konden ze doen door van het leger een belangrijk economisch instrument te maken. Deze vormden met 120 000 man in vredestijd een aardige afzetmarkt.quote:Hoewel de economie van een land een belangrijke rol speelt op militair gebied is het ook niet alles. Als een land maar genoeg in de krijgsmacht investeert ,ook al ten koste van andere voorzieningen, kan het zich goed meten met andere landen.
Nee hoor, sommigen in deze topic vinden dat een land (China in dit geval) militair niet erg sterk kan zijn omdat het economisch er slecht voor staat. Ik probeer het tegendeel te bewijzen.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:34 schreef NathraX het volgende:
[..]
Klopt. Het Pruisen uit de 18e eeuw is daar een goed voorbeeld van. Het was een arm land met weinig inwoners, maar het had wel het op een naar grootste leger van heel Europa. Dit konden ze doen door van het leger een belangrijk economisch instrument te maken. Deze vormden met 120 000 man in vredestijd een aardige afzetmarkt.
Maar dit is offtopic natuurlijk
De economie van een land is bepalend voor een langdurige oorlog. Rusland raakte in financiële problemen door haar mini-oorlog tegen de tsjetsjeense rebellen. Maar ondanks haar wankele economie en slechte levensstandaard beschikt het over een sterke vloot en niet al te slechte landmacht.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:52 schreef NathraX het volgende:
Het probleem is alleen dat we nu niet meer in de 18e eeuw leven. Slagkracht wordt tegenwoordig alleen nog maar mogelijk gemaakt door high-tech apperatuur, en natuurlijk de trainingsgraad van de manschappen. Als bijvoorbeeld een Leopard 2 A6, die 5 km ver en nog eens uiterst nauwkeurig kan schieten, dan vormt een tank die maar 3 km kan schieten een makkelijk doelwit. Maar als deze tank die 3 km kan schieten weer gesteund wordt door een aantal apache helikopters, dan heeft de Leopard geen kans meer. Het ligt tegenwoordig dus wat gecompliceerder.
Israel van nu is een beter voorbeeld denk ikquote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:34 schreef NathraX het volgende:
[..]
Klopt. Het Pruisen uit de 18e eeuw is daar een goed voorbeeld van. Het was een arm land met weinig inwoners, maar het had wel het op een naar grootste leger van heel Europa. Dit konden ze doen door van het leger een belangrijk economisch instrument te maken. Deze vormden met 120 000 man in vredestijd een aardige afzetmarkt.
Maar dit is offtopic natuurlijk
Het economische systeem is een mengeling van communisme en fascismequote:Op donderdag 6 mei 2004 14:00 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Waar ben je dan geweest?
En als het niet kapitalistisch is, wat is het volgens jou dan wel?
Ok.. dus volgens jou is het Chinese systeem nog steeds centraal geregeld.. dream on!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:40 schreef ironf het volgende:
[..]
Het economische systeem is een mengeling van communisme en fascisme
staatsbedrijven gecombineerd met bedrijven die kunnen leven dankzij de connecties met de machthebbers van het land.
de beste F16 van de usaf zijn beter dan de Nederlandse (en Noorse, Belgische, Deense en strax ook Portugeze) maar de slechtste zijn veel slechter terwijl elke Nederlandse F16 ongeveer dezelfde kwaliteit heeft.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
heeft de vs betere f16 of wij want ik bedoel om de f16 vloot van de vs te ugrade kost relatief meer dan die van NL omdat dat de enige gevechtsvliegtuigen zijn van NL en de vs heeft veel gespecialliseerde vliegtuigen
Op dit moment is er een ijzer- en staalcrisis in de wereld, omdat China alles opkoopt (voor woningbouw enzo).quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:53 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb geen zin alle pagina's van dit topics te lezen, maar wil er nog even aan toevoegen dat China binnen enkele decennia de grootste economische macht ter wereld gaat worden, dat houdt niemand tegen.
Ik werk dagelijks met veel produkten die uit china komen, de hoeveelheid goederen die China exporteert is onvoorstelbaar.
En nog effe ontopic over een potentiele oorlog, de VS heeft 0,0 belang bij een oorlog met China, wat een idioot idee eigenlijk.
dat doen ze niet omdat het 'Chineze spul' zo goed isquote:Op dinsdag 18 mei 2004 20:54 schreef Petomaan het volgende:
Heet van de pers!!!
China’s Premier Calls for End to EU Arms Embargo
(Friday, 7 May 2004) Chinese Premier Wen Jiaobao on Thursday called on the European Union (EU) to swiftly end its arms embargo against China. "We hope the EU will lift its arms embargo." Wen, visiting Brussels for talks with top EU officials, said after meeting European Commission President Romano Prodi. The EU joined the United States in instituting the ban on arms sales to China in 1990. Mr. Prodi said discussions continue among EU members on lifting the embargo.
BRON
De Korea oorlog is nooit de amerikanen gewonnen door onofficieele inmenenging door chinezen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat doen ze niet omdat het 'Chineze spul' zo goed is
en iedereen die de Korea oorlog een overwinning voor de Chinezen wil noemen is niet goed bij zijn hoofd of heeft geen verstand van zaken
Je bedoelt: niet alleen het Chinese spul is goedquote:Op woensdag 19 mei 2004 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat doen ze niet omdat het 'Chineze spul' zo goed is
en iedereen die de Korea oorlog een overwinning voor de Chinezen wil noemen is niet goed bij zijn hoofd of heeft geen verstand van zaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |