De aftrap voor vandaag:
Bron: Het Parool:
quote:Ik zal zijn treffende politieke tekeningen missen gaan.
Tekenaar Opland (73) overleden
AMSTERDAM - Politiek tekenaar Opland, pseudoniem van Rob Wout, is vanmorgen na een lang ziekbed op 73-jarige leeftijd overleden.
Opland werd vooral bekend vanwege zijn tekeningen in de Volkskrant, De Groene Amsterdammer en Het Parool. Voor deze krant verzorgde hij de illustraties bij de roemruchte pagina van de onlangs overleden Jeanne Roos. Hij was ook de maker van het logo van de antikernwapenbeweging; het vrouwtje dat een raket de wereld uit schopte.
Zelfde geldt dus ook voor bovenstaande tekenaar.
quote:Benieuwd wat ie gaat antwoorden.
Op donderdag 19 juli 2001 14:05 schreef Tokus het volgende:
Zelfde geldt dus ook voor bovenstaande tekenaar.
quote:En jij heet ook Tokus? Als je posts schrijft wil je toch dat jou naam erop staat, niet een zelf bedacht naam? Of zijn ze bang voor slechte kritieken dat je het niet onder hun echte naam durven publiceren?
Op donderdag 19 juli 2001 14:05 schreef Tokus het volgende:
Waarom moeten schrijvers enzo zonodig een pseudoniem hebben? Als je een boek schrijft wil je toch dat jou naam erop staat, niet een zelf bedacht naam? Of zijn ze bang voor slechte kritieken dat ze het niet onder hun echte naam durven publiceren?Zelfde geldt dus ook voor bovenstaande tekenaar.
was beter geweest.
quote:Klopt, had die over het hoofd gezien, maar bedankt voor je inhoudelijke reactie.
Op donderdag 19 juli 2001 18:42 schreef R@b het volgende:
Waarom staat er een duim naar beneden bij dit overlijdingsberichten topic ???[afbeelding] was beter geweest.
Idd,een heel eigen stijl,altijd herkenbaar.
Er zullen wel wat mooie plaatjes van hem in de krant verschijnen de komende tijd.
bron: En.nl
quote:Wrang.
BRUSSEL - In Brussel is de 77-jarige Morris, tekenaar van de stripheld Lucky Luke, overleden. Morris, pseudoniem van de West-Vlaming Maurice De Bevere, overleed aan de gevolgen van een ongelukkige val, enkele weken geleden. Van de verschillende albums van Lucky Luke zijn wereldwijd meer dan 300 miljoen exemplaren verkocht.
Morris begon in 1945 met tekenen. Een jaar later creëerde hij de befaamde stripheld die "sneller kon schieten dan zijn schaduw''. In 1955 begon Morris aan een samenwerking met scenarioschrijver René Goscinny, die duurde tot aan de dood van die laatste in 1977. De Amerikaanse producenten Hannah en Barbera maakten ook enkele Lucky Luke-tekenfilms. Verder baseerde acteur/regisseur Terence Hill een film op het stripfiguur.
quote:Mij niet, ik vind dat die personen elk hun eigen topic behoren te krijgen.
Op donderdag 19 juli 2001 14:02 schreef golfer het volgende:
Zoals een krant ook een plekje heeft voor de overlijdensberichten van bekende personen, lijkt het mij goed om daar op AN&M ook een plekje voor vrij te maken.
quote:Mijn gedachte achter dit topic was om te proberen het een beetje centraal te houden, maar mochten er meer mensen, behalve links234, vinden dat er voor elk bekend overleden persoon een apart topic moet komen, dan vind ik dat ook prima.
Op vrijdag 20 juli 2001 13:43 schreef links234 het volgende:Mij niet, ik vind dat die personen elk hun eigen topic behoren te krijgen.
quote:Lijkt het jou ???
lijkt het mij goed om daar op AN&M ook een plekje voor vrij te maken.
We leven hier in een democratie dus zou ik enige inbreng van derden wel zo wenselijk vinden Golfer.
Misschien vindt de meerderheid jou / dit plan wel niets
quote:reageer niet zo opgefokt!
Op zaterdag 21 juli 2001 00:05 schreef Midioot het volgende:[..]
Lijkt het jou ???
En als het mij nu niets lijkt ???We leven hier in een democratie dus zou ik enige inbreng van derden wel zo wenselijk vinden Golfer.
Nu serieus:
Sir Nigel Hawthorne overleden
Sir Nigel Hawthorne mourned
Sir Nigel said acting life was a "struggle for dignity and justification"
Tributes have been paid to distinguished British actor Sir Nigel Hawthorne, who has died aged 72. He died from a heart attack at 0930 GMT on 26 December at his Hertfordshire home. Although he had been fighting cancer for the last 18 months, his agent said he had been responding well to treatment and his death had been unexpected.
Ken McReddie, Hawthorne's agent for 30 years, said: "He was a brilliant actor and a wonderful friend. I feel very sad and extremely cut up."
The roles of Sir Humphrey Appleby on television in Yes, Minister and as King George III on the big screen ensured his celebrity across the world.
Derek Fowlds, who played Bernard Woolley in Yes, Minister, described Hawthorne as "a very dear friend and a very loving man" and an acting "giant". He said: "Sir Humphrey was a wonderful, wonderful creation. I often used to stand there bog-eyed at what he was achieving and what he was doing.
http://news.bbc.co.uk/hi/english/uk/newsid_1729000/1729442.stm
Neem gerust de moeite om het hele verhaal te lezen.
quote:Tut, tut, tut....Wat ben jij snel op je teentjes getrapt zeg!!
Op zaterdag 21 juli 2001 00:05 schreef Midioot het volgende:[..]
Lijkt het jou ???
En als het mij nu niets lijkt ???We leven hier in een democratie dus zou ik enige inbreng van derden wel zo wenselijk vinden Golfer.
Golfer zegt toch duidelijk: "lijkt mij "
Niets aan de hand dus, lijkt mij......
quote:
Op maandag 18 februari 2002 19:50 schreef Quenda® het volgende:
*schop*
Bedankt voor het opduikelen van dit topic... Ik zat me net af te vragen of voor overlijdensberichten van personen waar verder eigenlijk niet zoveel over 'actueel' over te discussieren valt wel elke keer een nieuw topic geopend moet worden.
Voorlopig laat ik de topics van vandaag even open, en ga even met Golfer overleggen wat we er mee doen, wanneer hij online komt.
On topic : gelukkig niemand aan te melden
quote:Klopt; ik zag 'm van de week nog bij de Edah.
Op maandag 18 februari 2002 20:21 schreef Aernout het volgende:
Verder wil ik nog ff melden dat Elvis leeft!
quote:is Rob Wout nu ook dood? of alleen zijn pseudoniem??
AMSTERDAM - Politiek tekenaar Opland, pseudoniem van Rob Wout, is vanmorgen na een lang ziekbed op 73-jarige leeftijd overleden.
RIJSWIJK (ANP) - Poncke Princen is op 76-jarige leeftijd in zijn woning in Jakarta (Indonesië) overleden. Dat maakte zijn broer Kees Princen donderdagavond bekend.
Poncke Princen, geboren op 21 november 1925, koos als Nederlands militair in Nederlands-Indië tijdens de zogeheten politionele acties in 1948 de kant van de Indonesische vrijheidsstrijders. Vele voormalige dienstmakkers namen hem dat kwalijk en beschouwden hem als landverrader.
quote:Ooit ook eens zo'n vent gezien op tv
Op maandag 18 februari 2002 22:23 schreef schatje het volgende:
Er is zo'n leipo in Brabant die denkt dat hij de incarnatie van Elvis is.
Poncke Princen, geboren op 21 november 1925, koos als Nederlands militair in Nederlands-Indië tijdens de zogeheten politionele acties in 1948 de kant van de Indonesische vrijheidsstrijders. Vele voormalige dienstmakkers namen hem dat kwalijk en beschouwden hem als landverrader.
Princen was al tijden ziek. In november lag hij na twee beroertes in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij kon alleen nog maar met zijn ogen knipperen.
Princen is altijd in Indonesië blijven wonen. Hij zette zich daar in voor de mensenrechten.
quote:Gatverpillekkes, mooi gezegd!
Op donderdag 21 februari 2002 21:53 schreef Ringo het volgende:
Poncke Princen, de weerbarstige held die het ondanks talloze dodelijke ziektes nog jarenlang volhield te blijven leven. En eindelijk dan nu zijn langverwachte dood... tsja. Mogen vele oud-Indië-strijders zich in hun pinda's verstikken als zij dit (voor hen ongetwijfeld heuglijke) nieuwsbericht te horen krijgen.
Poncke, op jou!
quote:Misschien komt Princen na zijn dood, nu dus, nog een paar van die oud Indië-strijders tegen die hij destijds omgelegd heeft. Kan hij uitleggen waarom hij ze destijds verraden heeft. Blijft gewoon een deserteur natuurlijk.
Op donderdag 21 februari 2002 21:53 schreef Ringo het volgende:Mogen vele oud-Indië-strijders zich in hun pinda's verstikken als zij dit (voor hen ongetwijfeld heuglijke) nieuwsbericht te horen krijgen.
quote:Keek altijd graag naar Inspector Morse.
Actor John Thaw diesActor John Thaw, star of Inspector Morse and The Sweeney, has died at home at the age of 60.
He had been battling cancer of the oesophagus and died at his home in Wiltshire.His wife, actress Sheila Hancock, said: "John died with his family around him.
"We have all been so grateful for the thousands of letters and messages from people wishing him well.
"Everyone, including the media, has been wonderful during this difficult period.
"I would like them all to know how much their support and understanding has meant to him and to all of us."
Thaw's public admission on 19 June that he was undergoing treatment for cancer of the oesophagus made front page news.
It was delivered with characteristic bluntness.
In a statement Thaw said: "I am receiving treatment for cancer of the oesophagus. As soon as this has been completed, I intend to return to work."
The star had been planning to resume work in spring, filming two more episodes of the ITV drama Kavanagh QC.
Cult status
He had been married to Ms Hancock since 1973. Between them they had three daughters, Melanie Jane, from Hancock's first marriage, Abigail from Thaw's first marriage and Joanne.
Ms Hancock herself fought back from breast cancer 13 years ago.
Thaw's big break was as the tough-talking, no nonsense policeman in The Sweeney.
The series lasted only three years but it has attained a cult status.
The role that was to define Thaw's career began in 1985 when he was cast as the cerebral Inspector Morse, based on the books by Colin Dexter.
When the character was finally killed off on screen in 2000 there was a sense of mourning, as 13 million people tuned in.
quote:update:
Op maandag 18 februari 2002 19:54 schreef Quenda® het volgende:
Herman Brood overledenAuteur Astrid Lindgren overleden
Duitser stikt in zelfgegraven strandkuil
herdenking Enschede, namens Lotte.....
Laatste zangeres Kilima Hawaiians overleden
Laatste secretaresse Hitler overleden
Op verzoek van Guus
Fotograaf Paul Huf (77) overleden
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 23:44 schreef milagro het volgende:
BBC News :
[..]Keek altijd graag naar Inspector Morse.
Een van de vele voortreffelijke engelse politie series.
quote:Een deserteur is niet meer dan een stigma dat een individu door staatsgeile schapen krijgt opgeprikt. Iemand als Ponckle Princen, die zijn eigen morele opvattingen serieus nam en een opgelegde trouw aan 'het vaderland' naast zich neer durfde te leggen, verdient een pluim in plaats van een afstraffing. Een teveel aan vaderlandslievendheid maakt mensen lam, het schakelt hun eigen denkvermogen uit. Princen zag in dat ieder mens voor zichzelf moet bepalen wat goed en wat slecht is, en koste wat kost voor die overtuigingen moet vechten.
Op donderdag 21 februari 2002 23:35 schreef R@b het volgende:
Misschien komt Princen na zijn dood, nu dus, nog een paar van die oud Indië-strijders tegen die hij destijds omgelegd heeft. Kan hij uitleggen waarom hij ze destijds verraden heeft. Blijft gewoon een deserteur natuurlijk.
quote:Iemand die wegloopt uit het leger, zich aansluit bij de vijand (buiten de vraag wie ''fout'' is) en daarna zijn oude strijdgenoten vermoord is een deserteur en landverrader.
Op vrijdag 22 februari 2002 09:53 schreef Ringo het volgende:[..]
Een deserteur is niet meer dan een stigma dat een individu door staatsgeile schapen krijgt opgeprikt.
quote:Lovenswaardig
Iemand als Ponckle Princen, die zijn eigen morele opvattingen serieus nam en een opgelegde trouw aan 'het vaderland' naast zich neer durfde te leggen, verdient een pluim in plaats van een afstraffing. Een teveel aan vaderlandslievendheid maakt mensen lam, het schakelt hun eigen denkvermogen uit. Princen zag in dat ieder mens voor zichzelf moet bepalen wat goed en wat slecht is, en koste wat kost voor die overtuigingen moet vechten.
Triest dat hij meende zijn landgenoten te moeten afslachtten ----> Landverrader dus.
quote:Teletekst
AMSTERDAM Popjournalist Jip Golsteijn is in Amsterdam op 56-jarige leeftijd overleden aan een hartaanval.Hij werkte sinds 1969 voor De Telegraaf.
Zonde, te jong.
quote:Die oude strijdgenoten waren zelf anders ook geen lieverdjes tegen de Indonesiërs. Wat is er overigens per definitie mis met desertie en landverraad? Of zou jij liever zien dat een goed soldaat (misselijke term, overigens) zich zonder te mokken, overal en altijd, richt naar de bevelen die hij van zijn meerderen krijgt opgespeld?
Op vrijdag 22 februari 2002 12:47 schreef R@b het volgende:
Iemand die wegloopt uit het leger, zich aansluit bij de vijand (buiten de vraag wie ''fout'' is) en daarna zijn oude strijdgenoten vermoord is een deserteur en landverrader.
quote:Triest dat Nederland zich militair verzette tegen de onafhankelijkstrijd van een kolonie waar zij sowieso vandaan had moeten blijven ----> Gewelddadig imperialisme dus.
Triest dat hij meende zijn landgenoten te moeten afslachtten ----> Landverrader dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Ringo op 22-02-2002 17:11]
scoop by debugdevil.com
quote:oh men, dat is inderdaad een BRILJANTE tekenaar, colega dus in mijn vak
Zoals een krant ook een plekje heeft voor de overlijdensberichten van bekende personen, lijkt het mij goed om daar op AN&M ook een plekje voor vrij te maken.De aftrap voor vandaag:
Bron: Het Parool:
[..]Ik zal zijn treffende politieke tekeningen missen gaan.
we missen hier iemand met een gave
glg
quote:wettelijk heb je 'gelijk' maar gelukkig bestaat er ook zoiets als intelligentie, en de 'vrije' wil om over je eigen wil te beschikken.
Op vrijdag 22 februari 2002 12:47 schreef R@b het volgende:[..]
Iemand die wegloopt uit het leger, zich aansluit bij de vijand (buiten de vraag wie ''fout'' is) en daarna zijn oude strijdgenoten vermoord is een deserteur en landverrader.
[..]
Kortom het is jouw mening dat hij een 'landverrader' is. Niets meer een niets minder. Enkel omdat jij dat vindt wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt, daarvoor zul je met argumenten aan moeten komen zetten en niet met persoonlijke 'point of view'.
quote:je praat in superlatieven. 'afslachten' is een overtreffende trap die niets toevoegt aan je mening dat hij landverrader is. Het is louter een emotionele toevoeging om je standpunt nog meer kracht bij te zetten hetgeen een averechts effect oplevert.
LovenswaardigTriest dat hij meende zijn landgenoten te moeten afslachtten ----> Landverrader dus.
Als je vindt dat hij een 'landverrader' is zul je met feitelijke gegevens aan moeten komen. Enkel en alleen omdat de man in kwestie opkwam voor wat hij zag als onmenselijk en onrechtvaardigt wil nog niet zeggen dat hij landverrader is. Sterker nog, het zal mij persoonlijk (maar dat is mijn mening) niets maar dan ook niets verbazen als hij een standbeeld krijg over ongeveer 15 jaar wanneer de hele generatie Indonesie Crisis gestorven is.
Nederland schaamt zich, en terecht voor hun rol in Indonesie. Ze hadden het destijds kunnen stoppen maar nota bene de VN moest eraan te pas komen om Nederland een halt toe te roepen aan dit zinloos extreministisch kolonialisme.
waarheid doet pijn, en dat is zeker het geval wanneer een Nederlander landgenoten 'terecht' een halt toeroept.
Jij hebt het over afslachten, waar basseer je dat op?
Op oudgedienden die het niet kunnen verproppen dat ze in een fout regime dienden?
Kortom eerste fijtelijke gegevens bestuderen alvoren een oordeel te vellen.
De man kwam louter op voor mensen die onschuldig werden vermoord. Dat kan je dus niet onzinnig noemen.
glg
quote:eeeh zie hieronder :
Op vrijdag 22 februari 2002 22:31 schreef golfer het volgende:
GLG, dit topic is voor overlijdensberichten, niet voor uitgebreide discussie over de overledene, de discussie over Poncke loopt al elders op het forum.
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 20:12 schreef Quenda® het volgende:
Ponkce Princen overleden
20:07
RIJSWIJK (ANP) - Poncke Princen is op 76-jarige leeftijd in zijn woning in Jakarta (Indonesië) overleden. Dat maakte zijn broer Kees Princen donderdagavond bekend.
quote:
Op donderdag 21 februari 2002 20:48 schreef Sphere het volgende:
Poncke Princen overleden
RIJSWIJK - Poncke Princen is in de nacht van donderdag op vrijdag 1 uur plaatselijke tijd op 76-jarige leeftijd in zijn woning in Jakarta (Indonesië) overleden. Dat maakte zijn broer Kees Princen donderdagavond bekend.Poncke Princen, geboren op 21 november 1925, koos als Nederlands militair in Nederlands-Indië tijdens de zogeheten politionele acties in 1948 de kant van de Indonesische vrijheidsstrijders. Vele voormalige dienstmakkers namen hem dat kwalijk en beschouwden hem als landverrader.
Princen was al tijden ziek. In november lag hij na twee beroertes in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij kon alleen nog maar met zijn ogen knipperen.
Princen is altijd in Indonesië blijven wonen. Hij zette zich daar in voor de mensenrechten.
quote:en dan noem ik som ik ze nog niet eens allemaal op. Ik begrijp dat dit on-topic is en zal het ook hierbij laten, maar waarom wordt ik nu aangesproken op iets wat 'ik' a) niet eens start en b) en van de vele ben die toevallig er ook iets over zegt
Op donderdag 21 februari 2002 23:35 schreef R@b het volgende:[..]
Misschien komt Princen na zijn dood, nu dus, nog een paar van die oud Indië-strijders tegen die hij destijds omgelegd heeft. Kan hij uitleggen waarom hij ze destijds verraden heeft. Blijft gewoon een deserteur natuurlijk.
maargoed....... damens en heren, alleen hier overlijdingsberichten plaatsen!
excuus dat ik meedeed aan de 'discussie' dan maar...
glg
quote:
In verband met het overlijden van popjournalist Jip Golsteijn herhaalt RTL 5 zondagavond de aflevering van Wintertijd waarin Harry de Winter Jip ontvangt. Homo Sapiens: de Denkende Mens komt hierdoor te vervallen (RTL 5, 23.00 uur)
http://www.fortuyndiscussie.nl/Yabbse/index.php?board=67;action=display;threadid=4085
Vandaag meldde CNN dat ook Milton Berle op 93 jarige leeftijd is overleden.
AMSTERDAM - "Gezondheid is belangrijker dan uiterlijk", zei Conny Vandenbos vorig jaar toen ze verklaarde waarom ze na veertig jaar weer aan een comeback werkte. "Als je in Nederland als artiest ouder wordt, lijk je voor de platenmaatschappijen niet meer te bestaan. Er is weinig respect voor oudere artiesten. Terwijl wij behalve ervaring vaak nog heel veel energie hebben. Ik doe fitness, loop hard en verzorg mijn lichaam goed. Ik weiger alleen een face lift. Maar dat ik zo nog jaren mee kan, ga ik bewijzen."
Conny, die nog zoveel wilde en 11 mei aanstaande bijvoorbeeld zou zingen op het alternatieve songfestival, heeft niet lang van haar muzikale terugkeer mogen genieten. Afgelopen zondag is ze na een ziekbed van een week overleden. Haar gouden stem zwijgt.
Het laatst werd ze geboekt door Harry Klooster die ook haar jubileumconcert vorig jaar in het Kurhaus organiseerde: "Ik ben enorm geschrokken van haar overlijden. Ik wist wel dat ze ziek was. Maar we praatten daar niet over. Zij wilde geen conclusies trekken tot er uitslagen van onderzoeken waren. Ik weet dat ze verschrikkelijk veel pijn had in haar rug. Maar Conny was een doorzetter. Ze klaagde nooit."
De eeuwig jeugdig ogende Conny Vandenbos schreef lichte muziekgeschiedenis met evergreens als 'Roosje m'n roosje', 'Sjakie van de Hoek' en 'Ik ben gelukkig zonder jou'. Vorig jaar september kwam er nog een nieuwe CD van haar uit. Met oud werk, maar ook met nieuwe chansons. De cd werd geproduceerd door Niels Hermes van Ten Sharp. Tegelijk met de cd was er een single 'de zin van mijn leven'.
Conny toen: "Het is een lied over afscheid. Ik heb ervaren hoe moeilijk afscheid nemen is met de dood van mijn man Ger Faber, met wie ik 35 jaar getrouwd was. Ik heb het heel moeilijk gehad met zijn dood. Hij was mijn steun en toeverlaat. Mijn manager ook. En als ik een moeilijke beslissing moet nemen, raadpleeg ik hem altijd in mijn hoofd. Hij geeft me nu de kracht om door te gaan. Zingen is mijn lust en mijn leven en dat ga ik dus weer doen."
Conny Vandenbos, die 65 is geworden, werd in Den Haag geboren als Conny Hollestelle. Ze begint haar carrière in het Avro-kinderkoor. Na haar optreden op het Knokkefestival in 1961 krijgt ze een platencontract en maakt ze haar opwachting in de eerste aflevering van de Rudi Carrell show.
Haar uitzending naar het Eurovisie songfestival zorgt ervoor dat ze als zangeres serieus wordt genomen. In 1966 scoort ze haar eerste hit met Ik Ben Gelukkig zonder Jou. Haar grote jaren waren de jaren zeventig waar de zangeres met de korte rode krullenbos een aantal grote Nederlandstalige hits scoorde.
Haar zoon, andere naaste familieleden, Bennie Nijman en Hans van Willigenburg zijn vanmorgen bij het zeer kleine gezelschap dat Conny Vandenbos naar haar laatste rustplaats brengt. Connie is herenigd met de man die ze zo liefhad.
PARIJS - De oprichter van het Franse bedrijf dat is uitgegroeid tot het levensmiddelenconcern Danone, Antoine Riboud, is zondag op 83-jarige leeftijd overleden. Hij was al enige tijd ziek. In 1996 had hij de leiding van het concern overgedragen aan zijn zoon Franck.
Riboud bracht in 1973 een fusie tot stand tussen het door hem opgebouwde verpakkingsmaterialenbedrijf BSN en het zuivelconcern Gervais-Danone. In de jaren tachtig van de vorige eeuw vormde hij het nieuwe bedrijf om tot een voedselgigant die tot buiten Europa marktleider is.
Het concern verkoopt al lang niet meer alleen verse zuivelproducten zoals de 'Danoontjes', maar ook LU-koekjes en Evian-mineraalwater. In 1994 kreeg het concern de naam Danone. Bij Danone werken meer dan 100.000 mensen. De omzet bedroeg in 2001 ongeveer 14,5 miljard euro.
Bron: www.nu.nl
quote:Ik ook!
Op zondag 05 mei 2002 22:15 schreef bixister het volgende:
ik heb vanavond nog 'n danoontje gegeten.
Zou het toeval zijn?
.
Een één of ander looser die Pim Fortuyn heeft doodgeschoten
quote:
Martin van Amerongen (60) overledenMartin van Amerongen, hoofredacteur van De Groene Amsterdammer is op zestigjarige leeftijd overleden. De mede-oprichter van het Republikeins Genootschap overleed in zijn woonplaats Amsterdam. Dat heeft het opinieblad bekendgemaakt. Van Amerongen stierf vanmorgen om acht uur in zijn eigen huis. Hij was ernstig ziek.
Van Amerongen begon zijn journalistieke loopbaan als redacteur bij de Friese editie van Het Vrije Volk. Daarna werkte hij negentien jaar bij Vrij Nederland. Hij schreef ook ongeveer twintig boeken over cultuur, politiek en cultuurpolitiek. Daarnaast was hij ook columnist voor De Journalist en hoofdredacteur van de Uitkrant.
De Groene is vandaag juist voor het eerst als dagblad verschenen omdat het weekblad 125 jaar bestaat. Tot en met vrijdag komt De Groene als ochtendkrant uit.
Groene Amsterdammer: http://www.groene.nl
Bron: http://www.omroep.nl/nos/nieuws/index_or.html
De Graaff begon zijn loopbaan bij de televisie in 1988 bij Veronica als presentator van het kinderprogramma B.O.O.S. Later begon hij bij die omroep het jongerenprogramma BNN waarmee hij na een aantal jaar een poging deed een publieke omroep te beginnen.
In 1998 had BNN voldoende leden en werd De Graaffs droom werkelijkheid
quote:Ik lees dit topic nu voor het eerst dus het valt me nu pas op. Kan iemand me vertellen waarom er onder een overlijdensbericht van Conny Vandenbos een foto staant van Conny Breukhoven (alias Vanessa)?
Op woensdag 10 april 2002 11:41 schreef Sphere het volgende:
Conny Vandenbos overledenAMSTERDAM - "Gezondheid is belangrijker dan uiterlijk", zei Conny Vandenbos vorig jaar toen ze verklaarde waarom ze na veertig jaar weer aan een comeback werkte. "Als je in Nederland als artiest ouder wordt, lijk je voor de platenmaatschappijen niet meer te bestaan. Er is weinig respect voor oudere artiesten. Terwijl wij behalve ervaring vaak nog heel veel energie hebben. Ik doe fitness, loop hard en verzorg mijn lichaam goed. Ik weiger alleen een face lift. Maar dat ik zo nog jaren mee kan, ga ik bewijzen."
Conny, die nog zoveel wilde en 11 mei aanstaande bijvoorbeeld zou zingen op het alternatieve songfestival, heeft niet lang van haar muzikale terugkeer mogen genieten. Afgelopen zondag is ze na een ziekbed van een week overleden. Haar gouden stem zwijgt.
Het laatst werd ze geboekt door Harry Klooster die ook haar jubileumconcert vorig jaar in het Kurhaus organiseerde: "Ik ben enorm geschrokken van haar overlijden. Ik wist wel dat ze ziek was. Maar we praatten daar niet over. Zij wilde geen conclusies trekken tot er uitslagen van onderzoeken waren. Ik weet dat ze verschrikkelijk veel pijn had in haar rug. Maar Conny was een doorzetter. Ze klaagde nooit."
De eeuwig jeugdig ogende Conny Vandenbos schreef lichte muziekgeschiedenis met evergreens als 'Roosje m'n roosje', 'Sjakie van de Hoek' en 'Ik ben gelukkig zonder jou'. Vorig jaar september kwam er nog een nieuwe CD van haar uit. Met oud werk, maar ook met nieuwe chansons. De cd werd geproduceerd door Niels Hermes van Ten Sharp. Tegelijk met de cd was er een single 'de zin van mijn leven'.
Conny toen: "Het is een lied over afscheid. Ik heb ervaren hoe moeilijk afscheid nemen is met de dood van mijn man Ger Faber, met wie ik 35 jaar getrouwd was. Ik heb het heel moeilijk gehad met zijn dood. Hij was mijn steun en toeverlaat. Mijn manager ook. En als ik een moeilijke beslissing moet nemen, raadpleeg ik hem altijd in mijn hoofd. Hij geeft me nu de kracht om door te gaan. Zingen is mijn lust en mijn leven en dat ga ik dus weer doen."
Conny Vandenbos, die 65 is geworden, werd in Den Haag geboren als Conny Hollestelle. Ze begint haar carrière in het Avro-kinderkoor. Na haar optreden op het Knokkefestival in 1961 krijgt ze een platencontract en maakt ze haar opwachting in de eerste aflevering van de Rudi Carrell show.Haar uitzending naar het Eurovisie songfestival zorgt ervoor dat ze als zangeres serieus wordt genomen. In 1966 scoort ze haar eerste hit met Ik Ben Gelukkig zonder Jou. Haar grote jaren waren de jaren zeventig waar de zangeres met de korte rode krullenbos een aantal grote Nederlandstalige hits scoorde.
Haar zoon, andere naaste familieleden, Bennie Nijman en Hans van Willigenburg zijn vanmorgen bij het zeer kleine gezelschap dat Conny Vandenbos naar haar laatste rustplaats brengt. Connie is herenigd met de man die ze zo liefhad.
quote:Ik denk dat er eerst wel een foto van Conny Vandenbos heeft gestaan, maar dat die overschreven is doordat iemand bij de Telegraaf conny.000.jpg heeft upgeload met een foto van Vanessa. De popup bij de foto geeft ook een ander nieuwsbericht aan (standbeeld Fortuyn).
Op zaterdag 25 mei 2002 21:05 schreef DrMarten het volgende:[..]
Ik lees dit topic nu voor het eerst dus het valt me nu pas op. Kan iemand me vertellen waarom er onder een overlijdensbericht van Conny Vandenbos een foto staant van Conny Breukhoven (alias Vanessa)?
quote:Ah oké. Ik snap niks van wat je allemaal zegt maar het zal wel kloppen.
Op zondag 26 mei 2002 01:03 schreef R@b het volgende:[..]
Ik denk dat er eerst wel een foto van Conny Vandenbos heeft gestaan, maar dat die overschreven is doordat iemand bij de Telegraaf conny.000.jpg heeft upgeload met een foto van Vanessa. De popup bij de foto geeft ook een ander nieuwsbericht aan (standbeeld Fortuyn).
Hansie Cronje killed in plane crash
Former South Africa cricket captain Hansie Cronje has been killed in a plane crash in the country's Western Cape province. The plane, carrying three passengers, crashed outside the city of George, about 500 kilometres east of Cape Town.
"We have heard the news, we are still trying to recover. It's a shock." said sports ministry spokesman Graham Abrahams.
Cronje's brother, Frans, said the plane crashed in bad weather. "It was raining and they crashed into the side of a mountain," he said. The South African Press Association quoted doctors at the crash site as saying the two others on board the plane had also died. Their identities were not immediately known.
_______
Niet echt een bekende naam, maar hij heeft een paar jaar geleden toch het Nederlandse nieuws gehaald. Cronje werd in 2000 verboden om ooit nog deel te nemen aan een cricketwedstrijd, nadat was uitgekomen dat hij geld had aangenomen om (met het Zuid-Afrikaanse team) wedstrijden te verliezen.
Ik heb hem 1 keer ontmoet, in 1998, toen Zuid Afrika in Amstelveen tegen Nederland speelde. Een vriendelijk man, die alle tijd nam om handtekeningen uit te delen aan fans.
quote:
Oprichter ouderenpartij Batenburg overleden
EINDHOVEN - De voorzitter en oprichter van het Algemeen Ouderen Verbond (AOV), oud-senator Martin Batenburg, is op 83-jarige leeftijd overleden.De Eindhovenaar richtte in 1993 zijn partij op, die in 1994 met vijf zetels in de Tweede Kamer kwam. Naast het AOV kwam toen ook de Unie 55+ met één zetel in de Kamer én Kamerlid Hendriks, die door het AOV geroyeerd was en alleen verder ging in de politiek.
De ouderenpartijen kwamen vooral in het nieuws door onderling gekrakeel en zouden in 1998 uit het parlement verdwijnen. Batenburg kwam in 1995 in de Eerste Kamer dankzij voorkeurstemmen.
Zijn partij had de toen 76-jarige Batenburg op een onverkiesbare achtste plaats gezet, maar hij wist een interne strijd binnen het AOV in zijn voordeel te beslechten en werd vervolgens één periode lid van de Eerste Kamer.
quote:Nee hoor, zie topic Dee Dee Ramone overleden.
Op zaterdag 08 juni 2002 16:25 schreef KingShakur het volgende:
en iedereen vergeet DeeDee Ramone overleden
DEN HAAG - In het Leyenburg Ziekenhuis in Den Haag is zondagmorgen vroeg Hans Janmaat overleden. Het oud-Tweede-Kamerlid voor de Centrumpartij en de Centrumdemocraten (CD) leed al enkele jaren aan een hartkwaal. Hij is 67 jaar oud geworden. Dat heeft zijn vrouw bekendgemaakt.
Janmaat kwam in 1982 in de Tweede Kamer voor de Centrumpartij. Hij kreeg ruzie met de partij en zette zijn parlementaire werk voort onder de naam Groep Janmaat. Ondertussen richtte hij de Centrumdemocraten op. Voor de CD zat hij vervolgens van 1989 tot 1998 in de volksvertegenwoordiging
quote:Weer een collega minder.
AMSTERDAM - Fotograaf Wubbo de Jong, decennialang boegbeeld van Het Parool, is gisterochtend in zijn woonplaats Amsterdam overleden. De Jong, die leed aan een hersentumor, werd 56 jaar. Hij werkte vanaf het begin van de jaren zeventig bij Het Parool. Hij gold als één van de belangrijkste fotojournalisten van Nederland. In 1990 won hij de Zilveren Camera, een jaar later werd hij gekozen tot Fotojournalist van het Jaar.
Meer info:
http://www.parool.nl/redactie/dossiers/wubbodejong/
Ik was erg onder de indruk van haar boek "de verschrikkingen van het Noorden".
Zij was iemand, die haar standpunt prachtig wist te verwoorden en invloed had. Ze heeft mij beïnvloedt, wat ik van haar gelezen heb vond ik erg goed.
Ook schreef hij het toneelstuk Het hemelbed. Het stuk werd immens populair en is ook verfilmd. Er is ook een succesvolle musical van De Hartogs hand gemaakt met de naam 'I do! I do!'
Ondanks de grote oplages van zijn boeken en de bijbehorende publieke waardering, kreeg Jan de Hartog nauwelijks literaire prijzen. Alleen zijn toneelstuk 'De ondergang van De Vrijheid' (1939) kreeg de H.G. van der Viesprijs. Wel werd schrijver Jan de Hartog uitgeroepen tot Commandeur in de Orde van de Nederlandse Leeuw (1974).
quote:
Op maandag 23 september 2002 17:04 schreef Keo het volgende:
Schrijver Jan de Hartog overleden
ANP - Schrijver Jan de Hartog is in de nacht van zondag op maandag overleden in een ziekenhuis in het Amerikaanse Houston. Hij werd 88 jaar. Dat heeft zijn vroegere uitgever (uitgeverij De Prom), Wim Hazeu, maandag gezegd.
De Hartog schreef tientallen romans en toneelstukken. De doorbraak van De Hartog kwam vlak voor de Tweede Wereldoorlog met het boek Hollands Glorie over het sleepwezen De schrijver heeft zelf ook in die branche gewerkt. Later werd het een tv-reeks.Ook schreef hij het toneelstuk Het hemelbed. Het stuk werd immens populair en is ook verfilmd. Er is ook een succesvolle musical van De Hartogs hand gemaakt met de naam 'I do! I do!'
Ondanks de grote oplages van zijn boeken en de bijbehorende publieke waardering, kreeg Jan de Hartog nauwelijks literaire prijzen. Alleen zijn toneelstuk 'De ondergang van De Vrijheid' (1939) kreeg de H.G. van der Viesprijs. Wel werd schrijver Jan de Hartog uitgeroepen tot Commandeur in de Orde van de Nederlandse Leeuw (1974).
AMSTERDAM - Schrijver Jan de Hartog is in de nacht van zondag op maandag overleden in een ziekenhuis in zijn woonplaats, het Amerikaanse Houston. Hij werd 88 jaar. De Hartog was opgenomen voor een heupoperatie, maar raakte geïnfecteerd door een ziekenhuisbacterie die uiteindelijk een hartstilstand veroorzaakte. De Hartog verkocht in de loop van de jaren miljoenen boeken.
Hoewel hij in Nederland nooit de erkenning kreeg die hij verdiende (hij werd door de critici vrijwel altijd ingedeeld bij lectuur en niet bij literatuur) was hij in het buitenland, en vooral in Amerika, razend populair. Niet alleen zijn boeken sloegen aan bij een groot publiek, ook zijn toneelstukken waren regelrechte hits. Voor de Engelse versie van het toneelstuk 'Het hemelbed' (The Four-poster) stonden in de VS de fans in het begin van de jaren vijftig uren in de rij. Zijn beroemdste romantitels waren 'Hollands Glorie', 'Stella', 'Thalassa', de trilogie 'Gods Geuzen', 'De kapitein' en verder de toneelstukken 'Schipper naast God' en 'De ondergang van de Vrijheid'.
quote:
Prins Claus overledenAMSTERDAM - Prins Claus is zondagavond om 19.00 uur op 76-jarige leeftijd overleden in het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst bekendgemaakt. Volgens zijn artsen is hij overleden aan de gevolgen van de ziekte van Parkinson en pneumonie (longontsteking).
Zondagmiddag maakte de RVD nog bekend dat de gezondheidstoestand van Claus nog steeds "broos en kwetsbaar" was en dat zich de afgelopen dagen geen wijzigingen hadden voorgedaan.
Zijn toestand was "min of meer stabiel". De prins werd op prinsjesdag opgenomen in het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam wegens een infectie aan de luchtwegen.
quote:Ja, maar dit topic is in juli geopend.
Op zondag 6 oktober 2002 23:56 schreef Kennyman het volgende:
Het was toch juist de bedoeling dat dit voortaan in GC zou staan? Want er is hier geen discussie over mogelijk.
Zondag 12 januari 2003, LONDEN - De popster Maurice Gibb, bekend geworden met de popgroep de Bee Gees, is op 53-jarige leeftijd overleden.
Archieffoto van Maurice (links) uit 1998 met zijn tweelingbroer Robin.
De BBC heeft zondag van familie vernomen dat Gibb in een ziekenhuis in Miami (VS) is gestorven. Gibb leed enkele dagen geleden een hartaanval.
[/img]
quote:Hermien is bekend geworden door de "naaktreportages"van haar dochters in de playboy
De vrouwelijke helft van het zangduo Gert & Hermien is vrijdag op 59-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Enschede overleden. Ze leed aan een nierziekte. De begrafenis is woensdag in besloten kring.
Hermien verscheen begin jaren zestig voor het eerst samen met haar Gert op het podium en scoorde direct hoog in de hitparade met het nummer Ik heb eerbied voor jouw grijze haren. In de jaren zeventig maakte de single Shalalie Shalala (Alle Duiven Op De Dam) hen bekender dan ooit.
quote:Haha, nou nee hoor. Ze is in eerste instantie bekend geworden van haar duifjes op de dam.
Op maandag 26 mei 2003 11:42 schreef Loedertje het volgende:[..]
Hermien is bekend geworden door de "naaktreportages"van haar dochters in de playboy
quote:Componist Harry de Groot overleden
Componist, tekstdichter en dirigent Harry de Groot is maandag in een ziekenhuis in Blaricum overleaen. Hij is 83 jaar geworden.
De van oorsprong Amsterdamse De Groot schreef veel repertoire voor Johnny Jordaan (onder meer 'n Pikketanussie) en Tante Leen en ook de muziek van de legendarische tv-series Stiefbeen, Swiebertje, Farce Majeure ('t Is uit het leven gegrepen), De Kleine Waarheid en Bartje.
Veel 'Amsterdamse' liedjes schreef hij samen met Pi Vèriss, waaronder de bekende hymne aan de hoofdstad Geef mij maar Amsterdam.
quote:Schrijfster Françoise Sagan overleden
Uitgegeven: 24 september 2004 21:28
PARIJS - De Franse schrijfster Françoise Sagan is vrijdag in het Franse Honfleur overleden. Ze is 69 jaar geworden. Sagan schreef meer dan veertig boeken, waaronder het wereldberoemde Bonjour Tristesse.
De in 1935 geboren Française trouwde en scheidde tweemaal. Ze overleed aan de gevolgen van een bloedprop in haar longen. Sagans echte achternaam was Quoirez.
Een luis in de pels is niet meer. Zijn dood was net zo eigenwijs als zijn leven door via euthanasie er een eind aan te maken.quote:Willem Oltmans (79) overleden
Publicist Willem Oltmans is gisteravond op 79-jarige leeftijd overleden. Hij leed aan kanker en besloot in zijn Amsterdamse huis, omringd door goede vrienden, te sterven.
Oltmans kreeg in 2000 een bedrag van 8 miljoen gulden van de Staat, omdat hij jarenlang door de overheid was gedwarsboomd in zijn werk als journalist. Nog voor zijn overlijden liet Oltmans zijn naam en sterfjaar in de familiegrafsteen beitelen. Ook nam hij het initiatief voor een condoleancesite, die gisteren meteen na zijn dood online kwam. Hij wordt in stilte begraven.
quote:Willem Oltmans (79) liet zich nooit de mond snoeren
Charmante charlatan en deskundige lastpak
Door Gerrit den Ambtman
Willem Oltmans is rijk gestorven. Heel Nederland keek mee toen hij in mei 2000 toch nog onverwacht zijn finest hour beleefde. Een uitspraak van een arbitragecommissie, die een einde maakte aan zijn meer dan 40 jaar slepende gevecht met de Staat der Nederlanden, leverde de journalist een vergoeding van acht miljoen gulden netto op. Het loon voor principes, taai verzet en lange adem.
Oltmans verruilde met een deel van het smartengeld zijn optrekje in de Jordaan, waar hij tot dat moment naar eigen zeggen van een bijstandsuitkerinkje moest rondkomen, voor een riant penthouse aan de gracht. Ook kocht hij een (witte) concertvleugel, die niet alleen zijn liefde voor klassieke muziek, maar ook zijn hang naar status symboliseerde.
Zo zacht en gevoelig als Oltmans de toetsen van de vleugel beroerde, zo hard en rumoerig waren de meningen waarmee hij - bij voorkeur in de eerste persoon enkelvoud - zijn toestand in de wereld beschouwde. Het maakte hem geliefd, gehaat en omstreden. Ook daarom was hij een welkome gast in tal van praatprogramma's en actualiteitenrubrieken die om een pittige bijdrage verlegen zaten. Oltmans, handelsreiziger in opinies, leverde op bestelling.
Dat gebeurde de laatste jaren vooral verbaal. Bij gebrek aan podium voor zijn geschreven bijdragen gebruikte hij de pen vooral nog voor zijn dagboeken, die nu al tientallen meters in de Koninklijke Bibliotheek beslaan en nog lang niet in druk zijn voltooid. Vermoedelijk zal Oltmans een deel van zijn nalatenschap voor de uitgave van het complete werk van 60 delen bestemmen.
Willem Oltmans (10 juni 1925, Huizen) studeerde op Nijenrode en in Yale (VS) voordat hij in 1953 bij de redactie buitenland van het Algemeen Handelsblad aanschoof. Na opnieuw korte dwaling als verslaggever bij het Amerikaanse persbureau UPI concludeerde de rusteloze journalist al snel dat hij 'nooit meer naar iemands pijpen' wilde dansen.
Dat sloeg ook op zijn huwelijk met een gefortuneerde dame die hij na vijf jaar verliet om van 'het gezeik' af te zijn. ,,Als ik naar Lumumba ging, begon zij te grienen. Zij wilde kinderen, ik absoluut niet.''
Oltmans was toen al voor zichzelf begonnen. Hij vestigde zich als freelancer in Rome, waar hij de basis voor zijn veelbesproken netwerk van internationale contacten legde. ,,Een kwestie van opvoeding en psychologie'', noemde hij de werkwijze waarmee hij soms tot de hogere regionen van de wereldpolitiek kon doordringen.
Willem Oltmans was niet alleen journalist, maar ook diplomaat, lobbyist, provocateur, zakenman, dissident en lastpost. Veel collega-journalisten gruwden van zijn belangenverstrengeling. Anderen bewonderden hem juist door die in mist gehulde werkzaamheden. Oltmans was van alles een beetje op het moment dat het vooral hem uitkwam.
'Hij rechtvaardigde zijn pettenparade met een beroep op hogere doelen: zijn geweten, het landsbelang, de wereldvrede', schreef HP/De Tijd vorig jaar in een poging de strategie van de publicist te ontrafelen.
Het blad herkende een rode draad: Oltmans sloot liefst vriendschap met een vijand van Nederland. Machthebbers die door een dictatoriaal beleid internationaal niet werden begrepen en altijd tuk waren op journalistieke steun uit onverwachte hoek.
Het leverde hem onder meer 'goede contacten' met de Indonesische president Soekarno (kwestie Nieuw Guinea), de invloedrijke Rus Georgi Arbatov (Koude Oorlog) en de Surinaamse leider Desi Bouterse (koloniaal verleden) op. Zijn vrijage met het omstreden bewind van de Zuid-Afrikaanse president Botha was minder geslaagd.
Hij vond niet alleen weinig gehoor in Nederland, maar werd ook begin jaren 90 vanwege zijn vermeende connecties met de geheime diensten KGB en CIA als ongewenst persoon het land uitgezet. Berooid vestigde hij zich in Amsterdam. Zelfs zijn concertvleugel moest hij achterlaten.
Na de eeuwwisseling meldt het naar het roddelblad Story afgegleden journalistiek fenomeen, met een reportageploeg van Nova als getuige, nog even goede vriendjes te zijn met de Iraakse vice-premier Tariq Aziz maar die relatie mocht hem niet meer baten.
Toch past ook Aziz in het bonte balboekje van Oltmans. De reislustige journalist mocht graag opscheppen over zijn prominente ontmoetingen, geheimzinnige bronnen en zakelijke contacten. Dat web gaf hem podium voor talloze boeken en andere publicaties en een tong die zo venijnig als een zweep kon zijn.
Zijn bemoeienis was grenzeloos en zijn oordeel altijd geprononceerd. ,,Ik naai iedereen aan elkaar'', zei hij ooit, ,,dat is mijn way of living.''
Maar het leven van het zwarte schaap heeft toch vooral in het teken gestaan van zijn niet aflatende strijd om genoegdoening tegen de Staat der Nederlanden. Tussen die twee ging het al in de jaren 50 mis, toen Oltmans pal achter zijn vriend Soekarno ging staan en pleitte voor de overdracht van toenmalig Nederlands Nieuw Guinea aan Indonesië.
Minister van Buitenlandse Zaken Joseph Luns leidde de oppositie en de boycot tegen de eigenwijze journalist, die hij als 'een eenmotorige mug' van zich af probeerde te slaan. Oltmans voelde zich sinds die tijd door de Nederlandse overheid tegengewerkt en maakte dat tijdens het jarenlang juridisch gevecht tegen 'de rotzakken in Den Haag' duidelijk ook.
In 1958 kreeg hij al geen toestemming om een reis van de toenmalige kroonprinses Beatrix naar Curaçao te verslaan. Een jaar later droeg Luns de ambassade in Washington op correspondent Oltmans alle faciliteiten te weigeren.
De 'keet' hield nooit op. In 1995 mocht hij koningin Beatrix niet volgen tijdens haar staatsbezoek aan Indonesië, volgens Oltmans omdat hij in een brochure had uitgelegd waarom de vorstin moest thuisblijven. 'Beatrix meteen in de gordijnen. Via de geheime diensten is er voor gezorgd dat ik geen visum kreeg', vertelde hij aan het weekblad Elsevier.
De man die Bush 'een nazi' en Osama Bin Laden 'een verzetsheld' noemde, die de moord op president Kennedy persoonlijk dacht op te lossen, de dood van prinses Diana aan een samenzwering toeschreef en koningin Beatrix een lachertje vond, liet zich in elk geval nooit de mond snoeren.
Altijd vocht Oltmans voor zijn vrijheid van meningsuiting. Daarom was hij ook voor de Nederlandse journalistiek niet alleen een merkwaardige, zelfingenomen en vasthoudende lastpak, maar ook een soort held, die bewondering verdiende.
http://www.nieuws.nl/bericht/4/30221quote:Bert Tigchelaar (58) overleden
Uitgegeven op 29 oktober 2004 om 18:57 uur, bijgewerkt om 19:03
Bert Tigchelaar, voormalig Duitslandcorrespondent voor het NOS Journaal, is op 58-jarige leeftijd overleden. Dat meldt zijn oude werkgever, het NOS Journaal vrijdagavond. Tigchelaar studeerde volkenrecht en internationale betrekkingen in Utrecht.
Vanaf 1980 tot 1989 was hij correspondent in de toenmalige West-Duitse hoofdstad Bonn voor NOS Radio. Sinds de val van de Muur in 1989 was hij correspondent in Berlijn voor het NOS Journaal en Nova. In 2002 keerde hij terug naar Nederland en werkte freelance in de journalistiek. Hij was ook commentator voor de Duitse omroep WDR.
[Copyright 2004, Novum]
Wat deed hij voor Duitsland dan? Voor hem zat Ben Knapen daar.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 19:51 schreef dwerg het volgende:
Voor mijn gevoel werkte hij al bij de NOS toen men alleen nog in zwart/wit uitzond.
quote:Howard Keel, Star of Musicals, Dies at 85
by Bob Thomas
Associated Press, November 7, 2004
LOS ANGELES -- Howard Keel, the broad-shouldered baritone who romanced his way
through a series of glittery MGM musicals such as "Kiss Me Kate" and "Annie Get
Your Gun" and later revived his career with television's "Dallas," died Sunday. He was 85.
Keel died Sunday morning of colon cancer, according to his son, Gunnar.
Keel starred in Rodgers and Hammerstein musicals in New York and London before
being signed to an MGM contract after World War II. The timing was perfect: He became
a starwith his first MGM film, playing Frank Butler to Betty Hutton's Annie Oakley in
"Annie Get Your Gun."
Keel was 66 and presumably nearing the end of his career when he suddenly became
a star in another medium. As Clayton Farlow, husband of "Miss Ellie" Ewing (Barbara Bel Geddes), Keel remained with "Dallas" until it folded in 1991.
http://www.imdb.com/name/nm0444476/
SCH is nooit geloofwaardig geweestquote:Op donderdag 11 november 2004 16:40 schreef Zwartkijken het volgende:
Na een lang ziekbed, waarbij het aftakelingsproces steeds verder toesloeg is vandaag definitief van ons heengegaan:
De geloofwaardigheid van SCH.
Het gerucht gaat dat Prins Bernard persoonlijk de kist zal begeleiden op de begrafenis.
bron?quote:Op donderdag 11 november 2004 16:51 schreef wdn het volgende:
Berhard is toch echt overleden...
Men is op het mediapark al een en ander aan het voorbereiden.
Update 17:21 uur: Zojuist heeft Mannetje weer gesproken met de RVD; het is NIET waar, de prins is NIET dood, en ook NIET met een ambu afgevoerd naar het ziekenhuis. Wat wél waar is is het verhaal van de studio's die in gereedheid worden gebracht en dat de NCRV speciaal programma's aan het monteren is. Maar dat komt allemaal omdat iedereenaan het bellen is met elkaar. Dat heet 'spinning' en dat zorgt ervoor dat het gerucht zichzelf versterkt. Nogal. Bij de RVD waren ze er een klein beetje ziek van. En boos op Sjors F. die de aanstichter schijnt te zijn van dit alles.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
bron?
quote:Op donderdag 11 november 2004 17:38 schreef Murray het volgende:
[..]
Update 17:21 uur: Zojuist heeft Mannetje weer gesproken met de RVD; het is NIET waar, de prins is NIET dood, en ook NIET met een ambu afgevoerd naar het ziekenhuis. Wat wél waar is is het verhaal van de studio's die in gereedheid worden gebracht en dat de NCRV speciaal programma's aan het monteren is. Maar dat komt allemaal omdat iedereenaan het bellen is met elkaar. Dat heet 'spinning' en dat zorgt ervoor dat het gerucht zichzelf versterkt. Nogal. Bij de RVD waren ze er een klein beetje ziek van. En boos op Sjors F. die de aanstichter schijnt te zijn van dit alles.
http://www.mannetjevanderadio.nl/
Ik zal de volgende keer wat smilies erbij plaatsenquote:Op donderdag 11 november 2004 17:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
bron?
Nou, ze kunnen ws lekker de tijd er voor nemen.quote:Op donderdag 11 november 2004 16:51 schreef wdn het volgende:
Men is op het mediapark al een en ander aan het voorbereiden.
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(quote:Op donderdag 21 februari 2002 23:44 schreef milagro het volgende:
john thaw overleden
Die man heeft verdomme weer geen positieve bijdrage geleverd aan mij overlevingskansen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:45 schreef micha het volgende:
Utereg me statsie daar gebeurt van alle hand, het bruist aan alle kant, in het hartsie van het land..
Dag Herman!
Heel vreemd idee, toen ik vanochtend langs z'n huis reed was ie er niet meer.(Hij woonde een paar meter verder op bij mij om de hoek.)
ja, dit snappen wel allemaalquote:Op donderdag 23 juni 2005 00:25 schreef Priapus het volgende:
[..]
Die man heeft verdomme weer geen positieve bijdrage geleverd aan mij overlevingskansen.
ZAK!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |