abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 maart 2004 @ 11:42:34 #1
1087 Merisse
broddeltante
pi_17531027
Vervolg van wachten op een 2e streepje deel 16

Minoes, ik denk dat je veel beter uit kan gaan van temperaturen want die sites gaan volgens mij gewoon uit van gemiddelden, nl. halverwege de cyclus een eisprong.

Leah, Stout, hoe kwamen jullie erachter wanneer jullie eisprong was, temperaturen, letten op slijm e.d. of ovulatietesten? En Stout als je al tussen dag 7 en en 9 een eisprong hebt en je moet voor de eisprong klussen dan ben je toch nog ongesteld?

[ Bericht 12% gewijzigd door Lois op 06-03-2004 13:15:37 (Vorig deel toegevoegd) ]
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:27:52 #2
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_17531883
* phluphy komt weer ff *buurten*

Ik wilde even zeggen dat ik de gekozen omschrijving "klussen" echt geweldig geinig vind.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:32:36 #3
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_17531987
Merisse, ik ben op slijm gaan letten idd.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_17534200
Renegate gefeliciteerd!
  zaterdag 6 maart 2004 @ 17:23:48 #5
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_17537042
gefeliciteerd Renegate
pi_17537204
Renegate...van harte met je jubileum

Stout...wel toevallig,dat jij ook zo'n tijd mis hebt geklust,om het zo maar te zeggen.

En Merisse....ja,je moet eigenlijk al bijna gaan klussen ,als je nog ongi bent,maar ja,je doet wat je moet doen,hé?
En ik let ook op slijm,maar dat komt ook overeen met de berekeningen van babybrabbel,dus denk ik dan wel dat ik goed zit.Maar er staat wel,dat ik 90% kans heb ,op een zwangerschap,maar dan moet het van binnen ook nog allemaal goed gaan,visje de goede kant op enz.

Slaapmeisje..........hoe is het met jou gegaan in de kliniek????
Wil je er wat over vertellen,want ik heb geen idee wat ze daar doen of wat ze bij jou hebben gedaan,als je wilt dus graag!!

groetjes,Minoes.
pi_17545792
Dank jullie wel,
zoals gewoonlijk had ik weer eens niet door dat er alweer een nieuw topic geopend was hihihi
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
pi_17550203
quote:
[b]
Stout...wel toevallig,dat jij ook zo'n tijd mis hebt geklust,om het zo maar te zeggen.
ik denk dat iedereen er gewoon vanuit gaat : dag 14 eisprong.............. en als ie dan al een week eerder is tja, dan kleun je echt mis !! Pas toen ik ging tempen in oktober en in november weer op dag7-8-9 die lage temp had viel het kwartje ! In januari was t raak !
  zondag 7 maart 2004 @ 08:44:21 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_17550312
Met persona kun je precies uitrekenen wanneer je eisprong is. Het geeft een goed beeld van je cyclus. www.persona.nl Vorige keer vielen mensen erover dat ik dit riep omdat het gebruikt wordt als anti-conceptie. Het geeft aan als je vruchtbaar bent (en dan volgens de gebruiksaanwijzing niet mag klussen). Jullie kunnen dan lekker tegen de gebruiksaanwijzing in gaan en juist wel gaan klussen.
Het is helaas niet goedkoop om aan te schaffen...
Lekker douchen!
pi_17550450
Hoi,Sjak.

Ik heb gekeken op babybrabbel.nl en daar kan je ook prima uitrekenen wanneer je eisprong is,je hoeft er niks voor aan te schaffen,lijkt me wel zo prettig.
En als je dan zelf nog goed op je slijm let,moet je er wel een goed beeld van krijgen.
We zullen zien of het heeft geholpen,ik zou vanaf di. kunnen testen,maar denk toch,dat ik ff tot donderdag wacht.

Minoes.
pi_17552236
quote:
[b] En Stout als je al tussen dag 7 en en 9 een eisprong hebt en je moet voor de eisprong klussen dan ben je toch nog ongesteld?
nope : dag 1-4 ongesteld, vanaf dag 5 klussen dus 2 dagen tot 7 dagen na ongi en zelfs 4 tot de negende dag !
Ben nu met de pil ook maar kort ongesteld, dagje of 3

*edit* heb nog effe gekeken of ik nog een templijst had liggen : ja dus, maar hoe ik die hier moet krijgen ????? *
  † In Memoriam † zondag 7 maart 2004 @ 19:14:29 #12
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_17559529
Hoi Allemaal,

Het is een vreemde tijd voor ons omdat mijn vader afgelopen donderdag een bypass operatie heeft moeten ondergaan. De afgelopen 3 weken was ik elke avond in het ziekenhuis te vinden in afwachting van zijn operatie, maar gelukkig was het dan vorige week donderdag zo ver. Best stressen dus, maar het gaat gelukkig alweer een stukkie beter met hem en hij kon vandaag zelfs al even op een stoel zitten. Pfoe, dat is achter de rug en nu kan hij weer aan zijn herstel gaan werken.

Omdat onze babyplannen mij compleet emotioneel overhoop hebben gehaald en de laatste klap van mijn ongesteldheid behoorlijk hard aankwam hadden wij vorige maand pauze genomen op dit gebied. Toen kwam de hele ellende met mijn vader er nog eens bij en had ik wel even wat anders aan mijn hoofd. We zijn toch vrijdag naar de fertipoli geweest en zijn heel vriendelijk ontvangen. Omdat wij toch al behoorlijk wat onderzoeken achter de rug hadden hoeven we een gedeelte van de bloedonderzoeken en het uitstrijkje niet over te doen. Ik moet alleen nog een keer bloed laten prikken als ik ongi ben en Slaapvriendje mag nog een keer zijn zwemmertjes inleveren. We moesten natuurlijk een hele vragenlijst beantwoorden en verder heb ik een inwendige echo gehad en dat zag er prima uit. Er zaten twee eitjes in mijn linker eierstok van 8,4 cm en in mijn rechtereierstok zag ze nog twee kleinere eitjes zitten. Nu maar afwachten wie de winnaar van deze maand is. We waren er volgens haar wel goed op tijd bij, want ik mag a.s. woensdag al voor een vervolgecho en dan gaan we dus superovulatiegericht klussen. Over een week of 6 zijn alle onderzoeken gedaan en dan gaan ze bepalen wat voor ons de beste behandeling is.

De start is gemaakt en we gaan voor de zesling

Jompels,
Slaapmeisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_17559826
Slaapmeisje, wat moet dat een rare periode voor je geweest zijn de afgelopen tijd. Hopelijk gaat je vader nu weer betere tijden tegemoet. En jullie ook!

Wat fijn dat jullie zo vriendelijk ontvangen zijn in de kliniek en dat je nu heel gericht kunt klussen
Ik ben erg benieuwd wat de behandeling zal worden, maar wat dat ook mag worden ik hoop dat het vooral ontzettend snel resultaat heeft
Dikke
  zondag 7 maart 2004 @ 20:26:34 #14
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_17560998
blij dat het weer wat beter gaat met jou en je vriendje en je vader natuurlijk!
de start is inderdaad gemaakt, echt goed!
ik duim voor die 6ling

groetjes martine
  zondag 7 maart 2004 @ 20:45:23 #15
1087 Merisse
broddeltante
pi_17561448
Slaapmeisje, fijn dat je je nu weer op de toekomst kunt gaan richten.

Vandaag zijn we op verlate kraamvisite geweest. Die afspraak hadden we al twee keer verzet, eerste keer hadden we afgezegd omdat we die dag onze ouders wilden vertellen dat we zwanger waren en de tweede keer omdat ik toen die miskraam had.
Odile is al 7 weken nu en wat een heerlijk kindje. Ik heb uiteraard een hele tijd met haar in mijn armen gezeten. Dat was heel apart als ik "ooooo, aaaaa" deed, deed dat kleine 7 weken oude ukkepukje me na! Super! Zo hebben we een hele tijd samen geluidjes gemaakt. Ik wist niet dat je met zo'n klein babietje al zoveel contact kon krijgen.

Op de terugweg net in de auto toch nog een klein traantje gelaten. IK WIL OOOOOOOK!

Wat eisprong betreft, de site van babybrabbel gaat uit van een eisprong 14 dagen voor NOD wat best redelijk uitkomt zelfs met bijv. Stout (23daagse cyclus - 14 = 9e dag eisprong). Maar voor de zekerheid ga ik maar goed op afscheiding e.d. letten.
pi_17561588
Slaapmeisje, het klinkt als een zware tijd die je achter de rug hebt. Nu op naar het positieve! Een zesling lijkt me wel wat veel hoor (ik zie hier in de buurt soms een stel lopen met een vijfling), maar het is jouw feestje

Minoes: bij babybrabbel rekenen ze gewoon het midden van je cyclus uit en plaatsen daar je eisprong. Dat is als algemene regel wel waar, maar in specifieke gevallen blijkt het toch vaak heel anders te liggen. Als je hier de verhalen leest zie je dat het heel vaak voorkomt dat vrouwen er pas met temperaturen of ovutesten achterkomen dat hun eisprong op een heel ander punt ligt en dat ze dus steeds op het verkeerde moment hebben geklust.

Sjak: volgens mij wordt persona tegenwoordig veel meer gebruikt om zwanger te worden dan als anti-conceptie. Voor het laatste is het namelijk helemaal niet zo betrouwbaar (iets van 94%), maar om je eisprong te bepalen is het echt een geweldig middel.
mooi he, alles
pi_17562361
Fijn Slaapmeisje, dat het weer beter gaat met je vader...en natuurlijk ook met jullie babyplannen. Het is ook allemaal best hevvie, maar nu komen er weer betere tijden aan voor jullie. Ik duim me weer suf de komende tijd voor je hoor!
pi_17564036
Meiden

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit moet zeggen enzo :S , maar ik denk dat ik een tijdje van fok wegblijf..om zo maar ff met de deur in huis te vallen het ging een periode met me goed, maar kweet niet, maar ineens heb ik weer zo'n dip.. ben eigenlijk met van alles bezig om er niet aan te denken.. feesten in plannen etc.. druk met huishouden en noem maar op.. maar ik weet zelf ook wel dat het niet echt juist is, eigenlijk weet ik het gewoon niet meer, ik zeg mijn gevoelens ook tegen niemand enzo, hoe ik erover denk, ik heb het gevoel dat iedereen me dan toch maar een aansteller vind ofzo, en toch zegt ,jah het komt wel weer goed, maar eigenlijk komt het niet meer goed want tis er niet meer.... ,het gevoel van met zuh tweetjuhs mis ik echt te erg, en elke keer als ik hier op fok kom zie ik die supermooie echo's en andere blije verhalen, maar ik ben wel super blij voor iedereen.. maar toch elke keer als ik hier kom ook voel ik me gwoon kut.. voorheen toen ik nog niet zwanger was, had ik dit helemaal niet, want lees al een half jaar hier mee, maar sinds mijn miskraam, voel ik me hier niet zo fijn, en ik vind dapper van de andere meiden hier die sterker zijn dan mij.. maar helaas benk niet zo dapper... tis ook niet dat ik hier graag weg wil, want ik heb zoveel aan jullie gehad, en nog steeds... maar ik denk dat ik er even beter aan doe om ff afstand te houden. Ik weet niet wanneer ik er weer voor ga om zwanger te worden. ik doe het ff rustig aan
ik hoop dat ik hiermee niemand kwets, want jullie zijn allemaal , en jullie stonden/staan echt voor me klaar..
ik kom zeker terug, maar ik moet ff een tijd goed over alles nadenken, zowieso post ik nog ff wat als ik mijn controle heb gehad.. over hoe en wat..

sorry als mijn post zo brabbelig overkomt,maar mijn hoofd staat er echt niet naar...

meiden (en mannen) ik zal jullie erg missen de komende tijd, maar tis maar voor tijdelijk

verder wens ik hier iedereen sterkte geluk .. (heb niet alles gelezen,mijn excuses)

veel liefs en kusjes van shirley
  Jubileum moderator zondag 7 maart 2004 @ 22:44:23 #19
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17564281
Neem maar even lekker afstand Girly, dat is toch logisch na alles wat je hebt meegemaakt, en als je er weer klaar voor bent ben je hier van harte welkom.
Heel veel sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 7 maart 2004 @ 23:04:16 #20
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_17564700
geeft allemaal nie hoor meis, het is begrijpelijk na alles wat je meegemaakt hebt.
het is ook moeilijk om mee om te gaan en bijna alles staat ermee in verband helaas (althans zo voelt dat)
doe maar lekker rustig aan en we zien je wel weer terug wanneer jij er weer aan toe bent!

dikke knuf van mij
pi_17564875
Ships girly net nu ik jou wat wilde vragen....
Maar neem het er rustig van we zien je vanzelf weer terug en hopelijk in het andere topic

Slaapmeisje wat zit er een tempo in bij jullie zeg! Ik was ruim 9 maanden verder voordat ik alle onderzoeken had gehad en wist welke behandelingen we zouden gaan volgen.
Toppie dus!

Tja ik zit zelf met een vraag , ik ben vandaag nogal dizzy , heb van iemand gehoord dat het van de
curetage komt en nog steeds best moe wat aan de narcose zou liggen.
Nou moet ik dinsdag eigenlijk weer starten met werken , wat inhoud dat ik alleen moet rijden , tis maar 10 km maar wel recht toe recht aan, kids op moet halen en moet oppassen.
Dat zelfde geld voor de hele woensdag middag en de donderdag.
Nou is me door iemand verteld dat het nog wel een week kan duren dat ik dizzy ben en ga ik twijfelen of ik er wel goed aan doe om te gaan oppassen of dat ik beter deze week nog kan afzeggen.
Ik voel me er zelf erg vervelend bij om af te zeggen , maar als het niet anders is.....
Wat zouden jullie doen en wat is de ervaring van degene die een curetage hebben gehad?
  zondag 7 maart 2004 @ 23:13:04 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17564886
Girly, je moet natuurlijk doen wat voor jou het beste is. Ik kan me heel goed voorstellen dat je in een dip zit nu. Heel veel sterkte en tot ziens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_17564906
Girly,. neem gewoon alle tijd die je nodig hebt joh.. Heel begrijpelijk toch..
  zondag 7 maart 2004 @ 23:16:11 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17564938
Xanthe, ik heb zelf nergens last van gehad na mijn curettage en ben de volgende dag weer gaan werken, dus ik kan je hier geen zinnig advies over geven, maar ik denk dat jij als je nog twijfels hebt of toch nog vaak duizelig bent beter niet kan gaan werken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 7 maart 2004 @ 23:24:43 #25
1087 Merisse
broddeltante
pi_17565097
Heee girly/shirley, tuurlijk snappen we dat. Je moet gewoon doen wat goed voelt en je moet je vooral niet verplicht voelen hoor. Neem neem afstand, neem tijd en ga leuke dingen doen!
Ik denk ook wel eens dat het een soort masochisme van mij is om dagelijks op dit forum te komen want behalve dat het leuk&gezellig is, is het ook wel eens pijnlijk.
Dikke knuffel en wellicht tot ziens hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')