LOLquote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:17 schreef Leah het volgende:
Na een gewichtstoename van ruim 30 kilo mag ik wel met enige trots melden dat ik zo goed als volledig teruggeplooid ben, de laatste 7 kilo verdwenen rap toen het verschrikkelijke Freekje begon te lopen
Euhm, wil je ons wat vertellen???quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:59 schreef Dinus het volgende:
Bij de volgende bevalling maar weer een kort koppie![]()
Jaaaaaaaaaa dat heb ik ook! Geweldig vind ik dat, vooral als de kapster heel lyrisch staat te blaten "jij hebt echt geweeeeeeeeeeeldig haar" . Hah!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:10 schreef moralia het volgende:
Ik had voor dat ik zwanger werd eigenlijk altijd veel haaruitval, maar omdat ik veel (fijn) haar heb was dat nooit een ramp. Tijdens mijn zwangerschap hield dat op en kreeg ik echt fijn zwangerschaps haar en ik dacht dat dat na de bevalling waarschijnlijk dan vreselijk zou gaan uitvallen. Wat schetst mijn verbazing.. dat is NIET gebeurd en mijn haar is tegenwoordig meer een mooier dan ik het ooit gehad heb en het valt niet meer zo uit! Ik vind het zelf wel apart eigenlijk.
Lily, ik snap er ook weinig van. ben ook nog verre van teruggeplooid en sinds ik ben gestopt met bv ben ik juist weer wat aangekomen ipv die laatste 5 kilo's kwijtgeraakt zoals ik hoopte. en jaaah Dinus, die haaruitval dat is precies waar ik momenteel vreselijk mee te kampen heb. doodeng! dus het houdt weer op? pffffiew! waar ik dat ook van hoop zijn mijn moeizame eerste stappen 's ochtends als ik uit bed stap; voel me dan net een bejaarde, zo stijf zijn m'n voeten en enkels! had ik voorheen nooit last van, tijdens de zwangerschap werd dat langzamerhand erger maar ik had gehoopt dat dat ook over zou zijn na de bevalling! heeft iemand een idee of er een kans is dat dit nog bijtrekt? (bevalling is al een half jaar geleden!)quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:06 schreef lily het volgende:
hoe doen die "bekende sterren" dat toch steeds?
quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:16 schreef Belana het volgende:
volgens mijn man ben ik mijn ouwe, zeurderige zelf weerLekker mopperen, klagen, lelijk doen, alles er weer op en aan
![]()
nou, daar ligt het vast niet aanquote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:28 schreef Leah het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat het van de gewichtstoename kwam, maar dat had ik zelf bedacht.
Weet je dat ik dat een van de ergste aanpassingen vond aan het leven met kinderen. Niet dat ik zgn. vrijheid moet inleveren (want dat vind ik echt enorm meevallen) of dat we met een krapper budget moeten omgaan of noem maar op. Nee ik vind het beremoeilijk om niet meer zelf te kunnen kiezen wanneer, hoe laat en vooral hoe lang ik kan slapen.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:28 schreef lily het volgende:
ok, afgezien van het feit dat ik iedere ochtend weer om 6.30 een praatje met mezelf maak zodat ik me bijeen raap om op te staan dan...![]()
Je slaat hier bij mij precies de spijker op zijn kop (ik "was" een waanzinnige uitslaper en ik mag echt niet klagen, onze zoon is niet de vroegste en mijn man weer wel dus...in het weekend slaap ik uit..)quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:44 schreef Lois het volgende:
[..]
Weet je dat ik dat een van de ergste aanpassingen vond aan het leven met kinderen. Niet dat ik zgn. vrijheid moet inleveren (want dat vind ik echt enorm meevallen) of dat we met een krapper budget moeten omgaan of noem maar op. Nee ik vind het beremoeilijk om niet meer zelf te kunnen kiezen wanneer, hoe laat en vooral hoe lang ik kan slapen.
Ik heb daar nog steeds grote moeite mee, het feit dat iemand anders wel ff regelt dat ik uitgeslapen blijk te zijn.
Wat lekker !!!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:05 schreef bixister het volgende:
ik vind dat vroege wakker worden ook niet alles, maar ik zit momenteel dan ook wel in een nog zeer luxe positie: G is een echte vroege vogel en haalt Piet bijna altijd uit bed. erg joh, ik hoor Piet 's ochtends niet eens de laatste tijd!pas als G opstaat mompel ik: huh? is ie wakker? en even later wordt er een lief klein jongetje bij me in bed gelegd, waarna vader beneden de papfles gaat bereiden (+ een ontbijtje voor moeder!
). als Piet z'n fles dan opheeft slapen wij twee nog even verder, terwijl G gaat douchen en naar z'n werk gaat...
Hah! Dat vind ik dus ook! Zo'n maatje meer is best leuk om te zien... alleen die blauwe aderen zijn wat minder sierlijk hoor! Ennuh, ik heb nu tenminste een man die echt op borsten valt! Ik had er al 1 voor m'n billen (die nu toch nog goedgekeurd zijn, godzijdank!) dus ik voel me weer compleet geliefdquote:Op zaterdag 6 maart 2004 09:49 schreef phileine het volgende:
Ik weet niet of ik al echt onder het ontzwangeren val, want zolang ik nog borstvoeding geef weet ik natuurlijk niet wat er allemaal nog terug gaat plooien. Die kilo's zijn er eigenlijk allemaal vanzelf afgegaan, en die buik is vrij snel teruggeplooid. Dat sixpack wordt het natuurlijk niet meer zonder training, maar kon wel al heel snel weer al mijn broeken aan. Alleen die heupen he, dat schreef iemand in een ander topic ook, volgens mij gaan die nooit meer weg. Naja, als ik die borsten mag houden, dan leef ik wel met die heupen.
En verder ben ik een emotionele trut geworden. Ik kan geen journaal meer zien zonder een brok in mijn keel te krijgen en met name als het om kinderleed gaat kan ik niets meer hebben.
Hier ook nog positiebroeken... Mijn eigen komen ook niet verder dan m'n knieenquote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:01 schreef Catootje het volgende:
die borstenDanielle ligt vaak op mijn borstkas en slaat dan heel beschermend beide armpjes om mijn borsten heen...ze komen tot mijn kin, maar dat mag van mij dus wel minder. Voorlopig loop ik in positiekleding vanwege mijn dikke borsten en het feit dat mijn heupbroeken niet hoger komen dan mijn knie-en...
Dat woord zocht ik dus Laksheid!quote:Op zaterdag 6 maart 2004 19:51 schreef easy-going het volgende:
Herkenbaar Dinus die laksheid.
Ja....nou...ach.....de OR heb je dus ook niks aan, maar dat wisten kbot en ik eigenlijk al. Het zijn een stelletje hielelikkers die niet op durven staan. Ik was al heel verbaasd toen er hier zo op gereageerd werd, maar uiteindelijk is er dus eigenlijk niks gebeurt.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:17 schreef miss_dynastie het volgende:
Belana, dit lijkt me wel het juiste topic: heb je nog wat gehoord van de OR over die klotereactie toen met het zorgverlof van Kbot? Zij zouden er toch achteraan gaan?
Dat vond ik toen ook zo erg. Ik was erg nerveus om ineens alleen te zijn maar gelukkig went dit weer heel snel..quote:Op zondag 14 maart 2004 21:24 schreef E.T. het volgende:
Verder zie ik er best tegenop dat Swets morgen weer moet gaan werken, hoe ga ik alles in m'n eentje doen? 't Zal vast allemaal wel goed komen, maar toch..![]()
Ow chips.... dat klinkt niet lekker....quote:Op maandag 15 maart 2004 09:40 schreef moussy het volgende:
Deze moeder is zo uitgezwangerschapt dat ze met vreselijke medicijnen is gestart om dr eigen lijf te proberen te redden. Het is zulk tuig dat je er absoluut niet zwanger mee mag raken en na het stoppen van de medicatie nog 2 jaar lang geen kindertjes mag maken.
Voor mijn gevoel is dit nog definitiever dan een sterilisatie
Ik was 5 kilo te zwaar toen ik zwanger werdquote:Op maandag 15 maart 2004 09:12 schreef Belana het volgende:
Oe, ET, wat goed, je valt al lekker af dus. Moet je nog op gaan passen dat je niet te veel afvalt...
ik ken dat....quote:Op maandag 15 maart 2004 12:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik was 5 kilo te zwaar toen ik zwanger werd![]()
Moussy, sterkte!
Niet echt een verhaal waar je iets aan hebt: ik heb mijne uitgedaan toen ik 5 maanden zwanger was van Jasper, en hem er zonder problemen weer ingedaan toen Tom net geboren was. Het gat is nooit dichtgegaan.quote:Op maandag 22 maart 2004 08:51 schreef Sugar het volgende:
Vraagje van moeder-in-spé aan ET en anderen die een navelpiercing hebben / hadden! Heb je de piercing uitgedaan tijdens je zwangerschap en zo ja, wanneer? Iets voor in de plaats gestopt?
Mijn vlos zegt visdraad, maar dat lijkt me zo dun; is het dan nog wel te doen de piercing daarna weer terug te stoppen? En ET, heb jij dat alweer gedaan? Ben benieuwd, dank vast!!!!
quote:Op maandag 22 maart 2004 19:32 schreef Sugar het volgende:
Oh ja, misschien een idee in het kader van ontzwangeren: foto's van lubberbuiken met piercings?![]()
![]()
![]()
Valt toch best mee ET, wat ik op de douchefoto's kon zien tenminstequote:Op maandag 22 maart 2004 20:30 schreef E.T. het volgende:
[..]
Bij mij precies hetzelfde. Ik heb altijd maat 38 gehad (zonder er moeite voor te doen). Na de zwangerschap werd dat 42.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:02 schreef Belana het volgende:
Ik heb ook een lubberbuik 1e klas en voel me moddervet. Ik ben zo'n typje dat tot 3 jaar geleden altijd maatje 36 had en sinds ik met hubbie ben is daar al veel verandering in gekomen en na mijn 30eMaar nu is het helemaal erg dus. Voor ik zwanger werd deed ik altijd buikspieroefeningen en ik deed callanatics, maar ik zie er niks van terug, ben zo slap als een vaatdoek...
Ik zit nu dus in maat 44 ipv 38/40 waar ik uit kwam, hoewel 44 dan wel weer wat wijd zit.
Ik wil wel afvallen, maar de lubberbuik vind ik niet zo erg. Het is het vetrandje waar ik vanaf wil zeg maar...
En ik ben dus NIET zo'n typje wat afvalt door bv, ik kom gewoon aan zelfs...![]()
wow! Wat goed!quote:Op donderdag 1 april 2004 09:17 schreef E.T. het volgende:
mag ik even blij en egoistisch inbreken??
nee? Dan doe ik 't toch..
Ik ben namelijk gewoon onwijs, heel erg blij enzo dat ik m'n oude broeken weer pas! Ok, nog niet allemaal... maar 't begin is er
Wat een lekker gevoel geeft dat he ET, ik genoot ook helemaal.quote:Op donderdag 1 april 2004 09:17 schreef E.T. het volgende:
mag ik even blij en egoistisch inbreken??
nee? Dan doe ik 't toch..
Ik ben namelijk gewoon onwijs, heel erg blij enzo dat ik m'n oude broeken weer pas! Ok, nog niet allemaal... maar 't begin is er
daar heb ik ook nog nooit van gehoord... Aiken is al 7 weken verkouden en ook een bv kindquote:Op maandag 15 maart 2004 09:34 schreef Swetsenegger het volgende:...
Tot zover het idee dat kinderen met borstvoeding niet verkouden worden.
ikke ook! pas ze op 1 na weer allemaal!quote:Op donderdag 1 april 2004 09:17 schreef E.T. het volgende:... Ik ben namelijk gewoon onwijs, heel erg blij enzo dat ik m'n oude broeken weer pas! Ok, nog niet allemaal... maar 't begin is er
Ik kwam ook aan door de bv!quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:02 schreef Belana het volgende:
Ik heb ook een lubberbuik 1e klas en voel me moddervet. Ik ben zo'n typje dat tot 3 jaar geleden altijd maatje 36 had en sinds ik met hubbie ben is daar al veel verandering in gekomen en na mijn 30eMaar nu is het helemaal erg dus. Voor ik zwanger werd deed ik altijd buikspieroefeningen en ik deed callanatics, maar ik zie er niks van terug, ben zo slap als een vaatdoek...
Ik zit nu dus in maat 44 ipv 38/40 waar ik uit kwam, hoewel 44 dan wel weer wat wijd zit.
Ik wil wel afvallen, maar de lubberbuik vind ik niet zo erg. Het is het vetrandje waar ik vanaf wil zeg maar...
En ik ben dus NIET zo'n typje wat afvalt door bv, ik kom gewoon aan zelfs...![]()
psst, even offtopic.quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:11 schreef Eska het volgende:
en ja, dan af en toe wel even een ontroerd traantje natuurlijk![]()
Poe hee, wat een hoop dingen tegelijk. Hou vol, en moge je nieuwe huis je alles brengen wat je verdient (en da's een heleboel goeds). Groetjes aan Bugs.quote:Op dinsdag 13 april 2004 23:38 schreef Eska het volgende:
Ha lief Grobje!
In een notedop:
Het leven van/met Max kent de nodige hobbels (veel gezondheidsproblemen).
We gaan verhuizen.
Ik zit nog niet zo geweldig lekker in mijn velletje, maar dat komt vast wel weer.
En Bugsje is nog immer lief ja, en hij is een geweldige vader!
Ik heb geen idee waar t over gaat, maar hou lekker de eer aan jezelf , laat op de plek waar je nu terecht komt zien wat ze aan je hebben en dan komen ze er vanzelf achter bij wie nou daadwerkelijk de fout lag!!!! Jank ff lekker uit, dat lucht vaak heerlijk op!quote:Op donderdag 15 april 2004 01:29 schreef Belana het volgende:
Hier zit ik dan, kwart over 1 's nachts. Ik kan niet slapen vanwege wat er vandaag is gebeurt. Een groot onrecht is mij aangedaan en ik voel me genaaid. Meneer heeft me een kunstje geflikt.
Het komt hier op neer dat ie door middel van een leugen mij een officiele berisping heeft kunnen geven.
Volgens zijn zeggen was vorig jaar plotseling het gedarg van een aantal medewerkers op de groep drastisch veranderd. Bovendien had er een mailtje van mij aan een collega op de groep gezworven en was het hem ook onder ogen gekomen (Dit is waar hij liegt, want ik vertrouw de bewuste collega 100% en bovendien heeft zij zelf de pest aan hem) Hij heeft deze leugen echter misbruikt om de mailfile te lichten en zo heeft hij wat email verkeer tussen mij en mijn collega achterhaald. Ik ben hierdoor beschuldigd van opruien, hetgeen mij de bewuste berisping heeft opgeleverd.
Iets waar ik niks tegenin kan brengen, want ik heb te slotte die mailtjes gestuurd.
De rest van het gesprek heb ik eruit proberen te trekken dat dit hele probleem dus echt niet zomaar alleen bij mij ligt en dat hij ook fouten heeft gemaakt en dat ik hier niet in mijn eentje voor ga opdraaien. Uiteindelijk heeft hij schoorvoetend toegegeven dat hij ook wel wat beter had kunnen communiceren.
Er is zoveel gezegd en ik kan het niet allemaal herhalen, maar ik voel me zo ontzettend machteloos en woedend! Ik zit er nu alweer om te huilen. Want alles wat ik kan doen is doorgaan. Ik ben overigens ook (gedwongen) overgeplaatst, want meneer heeft het vertrouwen in mij opgezegd.
Achteraf dacht ik, ik had moeten zeggen dat ik geheel vrijwillig ga omdat ik het vertrouwen in hem heb opgezegd.
Aan het einde van het gesprek wilde hij me graag nog iets meegeven zoals hij dat zei, want ik was natuurlijk een "fel vrouwtje", maar ik moest wel oppassen.
Toen heb ik gezegd dat ik hem wilde meegeven dat hij iets aan zijn communicatie vaardigheden moest gaan doen, want dat ik meende dat ik in het verleden ook al eens had gezegd dat dat een zwak punt was bij hem.
Zo heb ik iig het laatste woord gehad, maar genoegdoening geeft het niet.
Ik ben ZO BOOS op deze man. Daar heb ik gewoon geen woorden voor.
Dus nu zit ik midden in de nacht, terwijl ik eigenlijk moet slapen, achter de pc mijn frustratie weg te typen.
Op dit moment gaat het met deze nieuwe moeder dus even zwaar K*T![]()
Kruip lekker tegen die vent van je aan.quote:Op donderdag 15 april 2004 01:29 schreef Belana het volgende:
Op dit moment gaat het met deze nieuwe moeder dus even zwaar K*T![]()
Wat goed Melonovy!!!! Ik zou ook wel willen lijnen, maar ik geef nog borstvoeding en ik kan het ook niet denk ik. Ik hou veel te veel van lekkere, slechte dingen!quote:Op donderdag 20 mei 2004 12:36 schreef melonovy het volgende:
Na ruim een jaar begin ik echt vreselijk te balen van mijn vetrollen en kwabberige lichaam en ben nu serieus aan het lijnen gegaan. Eindelijk heb ik de energie en de wilskracht om te strijden tegen mijn overgewicht!!
Volgens mij gaat iedere man toch weer vrij rap aan het werk toch?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:33 schreef Belana het volgende:
Nou ja Swets, dat geldt toch niet standaard voor iedere man?
Wanneer je je kind 2 uurtjes per dag mee maakt ipv 24/7 ben je automatisch minder betrokken.quote:Ik neem aan dat dit voor jou geldt dan. En ik vind het overigens geen reden,
Logisch gevolg, en aan de reacties hier te zien geldt het blijkbaar voor 99% van de mannen.quote:magoe, als het voor jou geldt zal het natuurlijk voor jou zo voelen.
Een van de klachten hier was dat mannen hun kind zo makkelijk aan de zorgen van een ander toevertrouwen. Ik geef de logische link.quote:Ik snap best dat je het blijkbaar druk hebt e.d. en je zult eraan gewend zijn om je kind toe te vertrouwen aan een ander,
Dat zeg ik niet. De reden dat mannen (iets) minder betrokken zijn bij hun kind komt omdat ze ze eenvoudigweg minder zien. Vaak de eerste lachjes, stapjes, woordjes, etc missen.quote:maar of dat nou een reden moet zijn om emotioneel minder betrokken te zijn bij je kind?
Uiteraard is E.T. veel meer met Saskia bezig dan mij. Ik ben er immers minder. Het is toch heel simpel dat wanneer je minder fysiek met iemand betrokken bent je ook minder snel een band opbouwt?quote:(bovendien krijg ik van jou dat gevoel ook niet trouwens)
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
ALS ik thuis ben probeer ik net zo betrokken te zijn als E.T., maar het is nu eenmaal ook zo dat het KIND vaak ook een hechtere band ervaart met de moeder. Om getroost te worden, borstvoeding, etc.
Ik heb er ook totaal geen moeite mee om Dylan bij mijn ouders achter te laten! Alleen de eerste keer vond ik het wel vreemd, maar nu niet meer! Als ben ik altijd wel blij als ik hem weer ga ophalen!! Ook ga ik geregels eventjes alleen boodschappen doen oid en dan blijft Dylan alleen bij S. Vind ik ook geen probleem en S. ook niet. Maar ja, das altijd maar eventjesquote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:38 schreef Tinkepink het volgende:
Het gekke is, als ik die verhalen van anderen zo lees (en ook vaak hoor), krijg ik soms wel eens het gevoel dat ik een 'slechte' moeder ben en geen binding met mijn kind heb omdat ik er totaal geen moeite mee heb om haar bij iemand anders achter te laten ed. Onzin natuurlijk en helemaal met twee maten meten. Als ik een man was geweest had ik zoiets waarschijnlijk nooit van mezelf gedacht.
Zeker ook dit gevoel is heel herkenbaar; ik noem mezelf regelmatig ontaarde moeder...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:38 schreef Tinkepink het volgende:
Het gekke is, als ik die verhalen van anderen zo lees (en ook vaak hoor), krijg ik soms wel eens het gevoel dat ik een 'slechte' moeder ben en geen binding met mijn kind heb omdat ik er totaal geen moeite mee heb om haar bij iemand anders achter te laten ed. Onzin natuurlijk en helemaal met twee maten meten. Als ik een man was geweest had ik zoiets waarschijnlijk nooit van mezelf gedacht.
Dat is PRECIES wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:09 schreef Knorretje het volgende:
Ik denk dat swets toch ergens enorm een spijker op z'n kop slaat met z'n eerste post
[..]
Danny is enorm veel thuis geweest direct na de bevalling, toen een tijdje minder, maar er waren genoeg uren per dag over dat alicia en hij met elkaar konden optrekken, sinds oktober zit hij in de ziektewet en wederom trekken de twee veel met elkaar op. Hij haalt haar uit bed, verschoont d'r, kleed d'r aan, geeft drinken en eten, speelt lekker buiten, doet haar badderen en brengt haar weer naar bed, etc etc Hij doet nu ik zwanger ben zo'n beetje alles dus met haar en dat vind ze prima en inmiddels vanzelfsprekend (als ze dorst heeft vraagt ze drinken aan papa ga zo maar door) Maar hij moet echt niet proberen haar te troosten als ze zich pijn doet of haar kroelen als ze ziek is, lekker moe bij mama liggen of in slaap vallen, etc etc. Ondanks dat hij de verzorging heeft, is de emotionele band (als je dat zo wil noemen) voor haar het grootst met mij en zoekt ze mij op in de momenten dat ze het wat minder na haar zin heeft
Ja dat ben ik ook helemaal met je eens Lies. Joshua laat zich ook heel makkelijk troosten door Paul. En ik merk ook dat die band steeds hechter aan het worden is. En de zorg doe ik voor het grootste gedeelte al komt er wel steeds meer bij Paul vandaan.quote:Op zondag 30 mei 2004 09:09 schreef -Lies- het volgende:
Nou, zo ervaar ik dat hier niet hoor.
Ondanks dat ik een stuk minder werk ervaar ik de zorg voor Thomas echt als 50-50.
Maar ik noem Thomas vaak echt een papa's kindje.
Michel kan hem soms juist makkelijker troosten en kan hem nog sneller aan het lachen krijgen als ik.
Ik denk dat het echt heel verschillend is per kindje en situatie.
Dat is de boel een beetje omdraaien he. Diverse vrouwen hier geven aan dat ze hun man minder betrokken vinden en vinden dat hij makkelijker de zorg voor het kind aan een ander toevertrouwd. Ik geef voor beide fenomenen uit het oogpunt van de man een plausibele verklaring.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:08 schreef Belana het volgende:
Swets, ik denk gewoon dat dit voor jou geldt en niet voor alle andere mannen.
Het is geen punt van 'ervaren' het is een simpele logische gevolgtrekking.quote:Dat jij dit zo ervaart kan natuurlijk,
Ik HEB geen redenen? Waar haal je dat toch vandaan? Meerdere vrouwen hier geven onafhankelijk van elkaar aan dit te ervaren. Nogmaals ik geef een verklaring voor dit fenomeen.quote:Laat het alleen duidelijk zijn dat dit jouw redenen e.d. zijn en niet die van "mannen" in het algemeen.
Wanneer kinderen ouder worden zal die scheiding ook minder duidelijk worden. Er zijn natuurlijk zat kinderen welke op latere leeftijd meer naar de vader trekken.quote:Liam ervaart een net zo sterke band met zijn vader als met mij, dat weet ik zeker.
Hoe kom je er nou toch bij dat ik het algemeen trek?quote:Op zondag 30 mei 2004 11:26 schreef Belana het volgende:
Swets, ik lees hier anders ook regelmatig andere dingen, dus ik blijf erbij dat je het niet zo algemeen moet trekken. En overigens is Liam ook een baby van 4 maanden.
Ik voel me niet aangevallen hoor, kzou niet durven zeg, poehee.quote:Op zondag 30 mei 2004 11:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn god, voel je niet gelijk zo aangevallen.
Ik heb geen zin om me verder in deze discussie te mengen, maar over je laatste zin moet ik wel iets zeggen. Indy trok, toen ze nog een baby was, in het begin meer naar mijn man dan naar mij. Hij kon haar beter troosten en ze werd ook rustiger bij hem. Later is dit bijgetrokken en nu reageert ze op ons beiden ongeveer hetzelfde. De ene keer heeft papa de voorkeur, de andere keer ik.quote:Op zondag 30 mei 2004 11:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Wanneer kinderen ouder worden zal die scheiding ook minder duidelijk worden. Er zijn natuurlijk zat kinderen welke op latere leeftijd meer naar de vader trekken.
Maar voor babies is het simpelweg niet waar.
Dat heeft ook niet met elkaar te maken, nee. Het is alleen wel zo dat je met een baby erbij meer taken hebt naast het huishouden. Dan is het wel prettig als je partner een beetje meewerkt.quote:Op zondag 30 mei 2004 14:35 schreef Jessicaa het volgende:
En de vaders die minder in t huishouden enzo doen heeft mi geen ruk met de komst van een kindje te maken
Dat deden ze vast voor de komst van de kleine ook niet.
Inderdaad zo gaat het bij mij dus. Ik ben er eigenlijk altijd uitgegaan 's nachts omdat ik bv gaf en daarna was het toch moeilijk omdat Peet "er niet op sliep". Alleen op de dagen dat we het afgesproken hadden hoorde hij het en ik kon me beter afsluiten omdat ik toch zeker wist dat Peet ging. Zo ook 's ochtends, ik ga er eigenlijk altijd uit behalve op zondag. Dat is meestal geen probleem als hij rond 7 uur komt maar de laatste 2 weken komt hij rond half 6 en wil echt niet meer gaan slapen. Dus hebben wij het er weer even goed over gesproken en nu gaan we het omstebeurten doen.quote:Op zondag 30 mei 2004 21:40 schreef danosa het volgende:
Ik denk dat je als moeder de zorg uit handen moet kunnen geven en af en toe even weer iets voor jezelf doen. Maar in het begin is het allemaal nog zo wennen en heb je iid het idee 24/7 bezig te zijn met je kind. En dat kan op den duur leiden tot irritaties richting je wederhelft. Ik denk dat die mannen idd voor de geboorte precies zo waren (qua huishouden) maar nu irriteert je het meer omdat het al zo druk is. Ik werd gek in mijn zwangerschapsverlof en stond te poppelen om weer te gaan werken, even iets anders aan mijn hoofd, andere verantwoordelijkheden en even geen mama zijn.
Ik zie trouwens ook wel om mij heen dat vrouwen het de mannen ook wel erg gemakkelijk kunnen maken en door veel werk uit handen nemen. bv alle nachten eruit in je verlof omdat man werkt, hoe moet het dan als de vrouw ook weer gaat werken, dan is de man niets gewend?
Vraag me ineens af hoe het nu gaat, Livelink?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 22:29 schreef livelink het volgende:
Waarschijnlijk is dit een periode waar we doorheen moeten en misschien is het tijd voor een goed gesprek.
Het wordt nog wel iets minder hoor, tenminste bij mij. De hele erge tunnelvisie die ik had de eerste paar maanden na de geboorte is verdwenen (dat ik dus alleen maar aan Bram dacht en over hem kon praten) en daarbij ook een gedeelte van mijn dementie. Tis nog niet wat het wezen moet maar kan me tenminste weer eens op iets anders concentreren, op mijn werk bijvoorbeeld. Ben weer bezig wat extra dingetjes op te pakken enzo, bevalt erg goed!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 07:04 schreef Belana het volgende:
Verder ben ik vergeetachtige henkie, dat is echt erg!
Eeen collega van mij is zwanger en die heeft er ook last van, dus ik vertelde dat dat ws niet over gaat....je had dat koppie moeten zien! LOL
Ik snap wat je bedoelt Karin, maar ik heb dat nooit zo heel erg gehad. Ik weet nog dat dit topic net geopend was en dat ik zei: ik heb nergens last van!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:49 schreef Karin het volgende:
[..]
Het wordt nog wel iets minder hoor, tenminste bij mij. De hele erge tunnelvisie die ik had de eerste paar maanden na de geboorte is verdwenen (dat ik dus alleen maar aan Bram dacht en over hem kon praten) en daarbij ook een gedeelte van mijn dementie. Tis nog niet wat het wezen moet maar kan me tenminste weer eens op iets anders concentreren, op mijn werk bijvoorbeeld. Ben weer bezig wat extra dingetjes op te pakken enzo, bevalt erg goed!
Ja, ik heb er nog steeds last van. Ik ben de afgelopen keer 3 weken ongesteld geweest, terwijl ik na de andere kotertjes altijd keurig en netje het schema oppakte en bleef volgenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 22:31 schreef Belana het volgende:
ff een vraagje nog: ik ben vorige maand ongesteld geworden, maar deze maand laat het weer op zich wachten....hebben meer mensen dat gehad, dat het eerst onregelmatig is?
Ohja, en over 5 maanden heb je een heleboel haar van om en nabij de 5 cmquote:Op zondag 20 juni 2004 21:52 schreef Catootje het volgende:
ik heb last van haaruitvalMenstruatie al twee keer gehad, alleen dit keer weer niet
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!quote:Op maandag 21 juni 2004 21:49 schreef Dinus het volgende:
[..]
Ohja, en over 5 maanden heb je een heleboel haar van om en nabij de 5 cm![]()
1 troost, het komt weer helemaal goed!
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:27 schreef missi het volgende:
ze werden misselijk van mijn melkgeur, ze zeiden dat ik naar zure melk rook omdat ik borstvoeding gaf...
Ja, dat zei ik je toch al eerder...........quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:07 schreef beefcake het volgende:
Ha bedankt voor de felicitaties, maar ik ben er niet zo blij meer mee hoor... Het is echt in alle hevigheid losgebarsten!Kramp en ontzettend veel vloeien, zo heb ik het nooit gehad!
![]()
Bixquote:Op woensdag 30 juni 2004 23:02 schreef danosa het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik je toch al eerder...........![]()
Nee, niet lief van mij. Beefcake, ik moest van de HA de pil dubbel slikken om het vloeien een beetje te stoppen. Ik lekte hoe dan ook door, en had mega veel pijn.
Pluis, wat heerlijkquote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:13 schreef pluisje het volgende:
Ik ben net voor het eerst helemaal alleen met Tobias naar boven gelopen en heb daar helemaal alleen zijn (enoooorme spuitpoep) luier verschoond
Misschien niet zo'n big deal, maar voor mij echt een mijlpaal nadat ik hem de eerste 11 dagen compleet door anderen heb moeten laten verzorgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |