hollander172 | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:23 |
CBR 1000 RR Fireblade![]() Motor Motortype Vloeistofgekoelde, 16 kleps 4-takt DOHC, 4 cilinders in rij Boring x slag 75 x 56,5 mm Cilinderinhoud 998 cm³ Compressieverhouding 11,9 : 1 Carburatie PGM-DSFI elektronische brandstofinspuiting Max. vermogen 126,4 kW (172 pk) bij 11.250 t/min (95/1/EC) Max. koppel 115,1 Nm bij 8.500 t/min (95/1/EC) Ontsteking Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging Start Elektrisch Vermogens-overbrenging Aantal versnellingen 6 versnellingen Eindoverbrenging O-ring ketting #530 Afmetingen Lengte 2.025 mm Breedte 735 mm Hoogte 1.120 mm Wielbasis 1.410 mm Zithoogte 820 mm Grondspeling 130 mm Tankinhoud 18 liter Aantal plaatsen 2 Frame Velgen, vóór 17 x MT 3,50 holle lichtmetalen gietwielen, 3-spaaks Velgen, achter 17 x MT 6,00 holle lichtmetalen gietwielen, 3-spaaks Banden, vóór 120 / 70-ZR17 M/C (58W) Banden, achter 190 / 50-ZR17 M/C (73W) Wielophanging, vóór 43 mm upside-down telescoopvork, met traploos instelbare veervoorspanning, in- en uitgaande demping. Wielophanging, achter Unit Pro-Link met gasgevulde HMAS demper met 13-voudige instelbare veervoorspanning en traploos inrstelbare in- en uitgaande demping. Vering, vóór/achter 120 mm / 135 mm Remmen Remmen, vóór Twee 310 x 5 mm schijfremmen, hydraulisch bediend, met 4-zuiger remtangen en sintermetalen remblokken Remmen, achter 220 x 5 mm schijfrem, hydraulisch bediend, met enkelzuiger remtang en sintermetalen remblokken Gewicht Droog gewicht 179 kg CBR 600 RR ![]() Motor Motortype 4 cilinders in lijn, DOHC en 16 kleppen, vloeistofgekoeld Boring x slag 67 x 42,5 mm Cilinderinhoud 599 cm3 Compressieverhouding 12,0 : 1 Carburatie Elektronische injectie Max. vermogen 84 kW (114 pk) bij 13.000 tpm Max. koppel 64 Nm bij 11.000 tpm Ontsteking Computergestuurde transistorontsteking met elektronische vervroeging Start Elektrisch Vermogens-overbrenging Aantal versnellingen 6 versnellingen Eindoverbrenging Met O-ring ketting Afmetingen Lengte 2.010 mm Breedte 695 mm Hoogte 1.115 mm Wielbasis 1.395 mm Zithoogte 820 mm Grondspeling 130 mm Tankinhoud 18 liter Aantal plaatsen 2 Frame Velgen, vóór 17 x MT 3.50 Velgen, achter 17 x MT 5.50 Banden, vóór 120 / 70-17 Banden, achter 180 / 55-17 Wielophanging, vóór Vork cartridge-type , dia 43 mm Wielophanging, achter Volledig regelbaar Pro-Link systeem Vering, vóór/achter 120 mm / 120 mm Remmen Remmen, vóór Dubbele zwevende schijf hydraulisch bediend, dia 296 mm met vierzuigerremklauw en met gesinterde remblokjes Remmen, achter Enkelvoudige schijf, dia 220 mm met remklauw met enkele zuiger en met gesinterde remblokjes Gewicht Drooggewicht 170 kg CBR 125 RR ![]() Motor Motortype Vloeistofgekoelde 4-takt 2-kleps SOHC eencilinder Boring x slag 58 x 47,2 mm Cilinderinhoud 125 cm³ Compressieverhouding 11 : 1 Carburatie 28 mm VK-carburateur Max. vermogen 9,7 kW / 13 pk bij 10.000 t/min (95/1/EC) Max. koppel 10,1 Nm bij 8.000 t/min (95/1/EC) Ontsteking Elektronisch (CDI) Start Elektrisch Vermogens-overbrenging Aantal versnellingen 6 Eindoverbrenging O-ring ketting Afmetingen Lengte 1.920 mm Breedte 675 mm Hoogte 1.070 mm Wielbasis 1.294 mm Zithoogte 776 mm Grondspeling 172 mm Tankinhoud 10 liter Aantal plaatsen 2 Frame Velgen, vóór 17 M/C x MT2, 15 U-profiel lichtmetalen gietwielen, 6-spaaks Velgen, achter 17 M/C x MT2, 15 U-profiel lichtmetalen gietwielen, 6-spaaks Banden, vóór 80/90 - 17 M/C 44P Banden, achter 100/80 - 17 M/C 52P Wielophanging, vóór 31 mm telescoopvork Wielophanging, achter Monoschock schokdemper Vering, vóór/achter 109 mm / 120 mm Remmen Remmen, vóór 276 x 4 mm schijfrem, hydraulisch bediend, met 2-zuiger remtang en sintermetalen remblokken. Remmen, achter 220 x 4 mm schijfrem, hydraulisch bediend, met enkelzuiger remtang en sintermetalen remblokken. Gewicht Droog gewicht 115 kg Speciaal voor Superfour. ![]() En bijna OPM's lijstje vergeten. De eerste fok! motormeet? De eerste Fok! motormeet! (deel 2) De tweede Fok! motormeet! De tweede Fok! motormeet! (deel 2) De tweede Fok! motormeet! (deel 3) De tweede Fok! motormeet! (deel 4) De tweede Fok! motormeet! (deel 5) De tweede Fok! MotorMeet! (deel 6) De tweede Fok! MotorMeet! (deel 7) De tweede Fok!MotorMeet (deel 8) De tweede Fok!MotorMeet (deel 9) De tweede Fok!MotorMeet (deel 10) De tweede Fok!MotorMeet (deel 11) De tweede Fok!MotorMeet (deel 12) De tweede Fok!MotorMeet (deel 13) De tweede Fok!MotorMeet (deel 14) De tweede Fok!MotorMeet (deel 15) De tweede Fok!MotorMeet (deel 16) De tweede Fok!MotorMeet (deel 17) De tweede Fok!MotorMeet (deel 18) De Tweede FOKMotormeet (deel 19) De Tweede FOK MotorMeet - Part 20 (FOK MC) Suzuki GSX-R (deel1) [ Bericht 14% gewijzigd door hollander172 op 05-03-2004 20:22:22 ] | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:24 |
![]() ![]() zonder te weten ook voor mij ![]() | |
_GdR_ | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:27 |
![]() ![]() | |
hollander172 | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:29 |
NSR50R ![]() ![]() Engine Type 49cc liquid-cooled two-stroke Bore and Stroke 39.0mm x 41.4mm Compression Ratio 7.2:1 Carburetion 20.0mm Ignition CD DRIVE TRAIN Clutch Wet multi-plate Transmission Six-speed CHASSIS / SUSPENSION / BRAKES Front Suspension Single hydraulic disc Rear Suspension Single hydraulic disc Front Brakes Dual full-floating 296.0mm discs with twin-piston calipers Rear Brake Single 220.0mm disc with single-piston caliper Front Tire 100/90-12 48J Rear Tire 120/80-12 54J DIMENSIONS Length 62.2 inches Width 23.2 inches Height 36.8 inches Wheelbase 42.7 inches Dry Weight 161.0 pounds Fuel Capacity 1.95 gallons OTHER Product Notice Not street legal. Available Colors White Model ID RS50 | |
Makster | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:29 |
HOnda ![]() ![]() Bij Motoport Rotterdam staat een 2003 Blade. Een gele. Dat ding is ZO mooi. Echt ziek ! | |
hollander172 | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:31 |
quote:Dat weet ik nog wel. Toch blij dat je wat lichter begonnen bent? ![]() | |
MutZ | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:36 |
Het gaat hier wel goed volgens mij... Wat vinden jullie ervan?? | |
Makster | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:37 |
quote:Als ik namens de groep mag spreken dan vinden "wij" dat het inderdaad wel lekker gaat ja ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:39 |
quote:jazeker! maar had ik al eerder gezegd ![]() quote: ![]() | |
MutZ | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:42 |
Das goed om te horen... Als jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het wel... ![]() | |
ploderus | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:51 |
Hmm, ben je even weg om te eten, wordt er meteen een hondatopic gemaakt ![]() Nou ja, dan meteen maar een bescheiden bijdrage: (al wel een keer geplaatst, maar blijf hem gaaf vinden ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 17:58 |
deze vind ik ook een beauty:![]() | |
ploderus | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:04 |
quote:Ook zekers een beauty, alleen het standaard had ff ingeklapt moeten worden ![]() | |
ploderus | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:06 |
Nog maar twee om het af te leren ![]() ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:08 |
quote:dat ziet er idd niet uit nee... | |
ploderus | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:13 |
En dan nog ff een hele mooie blade (één van mijn favorieten ![]() ![]() | |
ploderus | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:14 |
quote:Ondanks dit minpuntje blijft het een hele mooie motor!! ![]() | |
Makster | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:15 |
Die nieuwe 600RR blijft echt een prachtig apparaat !!! | |
ploderus | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:18 |
quote:Zekers!! ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:20 |
dit kan er fout gaan bij camerageile motorijders Hoe ging dat linken ook al weer. ![]() ![]() Ik ga ff eten, zie sommigen van jullie zo terug. [ Bericht 20% gewijzigd door Patrick281 op 05-03-2004 18:27:57 ] | |
Makster | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:23 |
Maar ondanks alle mooie motoren die langs zijn geweest blijft dit toch de mooiste die er is !!!![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wat een meesterlijke mooie fiets die ZX6R !!!! | |
ploderus | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:24 |
quote:Hmm ff teste. Weet ook nog niet hoe dit werkt en zag je meerdere pogingen wagen ![]() dit kan er fout gaan bij camerageile motorijders | |
ploderus | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:25 |
quote:Wat een superfiets!!! ![]() | |
ploderus | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:26 |
quote: ![]() ![]() | |
ploderus | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:28 |
Had hem al paar keer gezien. Flinke crash! Wel lekker geluidje wat er in één van die motoren zit (waarschijnlijk beiden wel eigenlijk ![]() Die achterste kijkt trouwens niet echt goed, want die voorste is al ff aan het remmen voordat die achterste weer een wheelie begint.. | |
ZX9R | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:30 |
quote:De 9 doet ook aardig mee. Of die nieuwe 10 ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:33 |
quote:Dat zijn allemaal ZXR400 plaatjes .. bij die van het kontje aan de binnenkant kan je dat ook lezen. ![]() En persoonlijk hou ik van iets meer kont. ![]() ![]() Nu met Carbon voorspatbord, alleen nog zonder bestickering. ![]() | |
ZX9R | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:37 |
![]() Als we dan toch aan het spemmen zijn... ![]() | |
ZX9R | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:40 |
Plo, OPM, Waar halen jullie die sig-specs vandaan? Je weet wel, van 0 naar 100 in ? sec? | |
ZX9R | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:41 |
Oh ja, dit zou ik haast vergeten: Ik kon net in het vorige topic niet meer posten. Vandaar... Zo! ![]() Net ff lekker een paar uurtjes wezen sturen. ![]() Ik heb nu een route gereden van zo'n 100 à 120 kilometer met veel bochtjes en lekker asfalt. De Ommelanden Route ten oosten van Groningen. Als er ooit een meet komt hier in het Noorden, zal ik jullie die route laten rijden! ![]() Ik heb mijn schaamranden nu ook aardig weten te verminderen. Ze zien er nu zo ongeveer als bij OPM uit! Lekker. Helaas kan ik morgen iig niet naar de meet om Klaverblad Gorkum onveilig te maken. ![]() | |
Makster | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:44 |
quote:Volgens mij is dit toch echt een ZX6R, en wel het 2003 model ![]() Zoals je ook kan lezen wordt er ook gerefereerd aan de ninjaclub.de Daar zijn dus alle ninja's welkom en niet alleen de 400 ![]() Kan er ook naast zitten maar dat denk ik niet ![]() | |
Makster | vrijdag 5 maart 2004 @ 18:48 |
quote:KLAAAAPPPPP Had hem ook al gezien maar die gasten pleuren best hard ja ![]() | |
Makster | vrijdag 5 maart 2004 @ 19:32 |
Word er morgen nou nog gereden? en zo ja door wie en waar en wanneer? Ik stem voor ja, om 9.30 bij de carpoolplaats bij Papendrecht ![]() Ik moet om 1300 weer werken dus ik kan zo ie zo al niet lang dus daarom een beetje bij tijds. Reetvaarder ging ook wel mee ! | |
hollander172 | vrijdag 5 maart 2004 @ 19:36 |
quote:Gaat lekker denk ik, we hebben ons snel aangepast niet waar? ![]() | |
hollander172 | vrijdag 5 maart 2004 @ 19:53 |
Ook maar ff wat spemmen van Honda. De Xaxis: ![]() Het e-NSR elektriek bouwpakket: ![]() ![]() De V6 concept: ![]() De Griffon: ![]() En deze mag niet ontbreken, de Honda dream kids Koditto: ![]() Ik ben er zelf mee begonnen toch? Met die Honda's? ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:01 |
quote:nee hoor zie de gouden 'ZX6R' op de zijschermen! quote:ja daaag, dan hebben we met zijn 3en dezelfde ![]() ![]() | |
ploderus | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:05 |
quote:ik heb ze idd ook van bikez.com ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:43 |
quote:Dat ga ik niet redden, heb totaal geen voorrem. ![]() Ik ben rond 9:00 wel bij Motoport Rotterdam om even te checken/ontluchten. (wordt thuis zo'n klereboel dat busje losdraaien) | |
SuperFour | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:48 |
Ik mis de Blackbird...! | |
SuperFour | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:50 |
Morgen rijden, wie, wat, waar en hoe...? Alleen staat mijn fiets staat momenteel in onderhoud... wie gaat er zondag nog rijden...? ![]() | |
hollander172 | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:51 |
quote:Dat is een opgevoerde toerfiets die niet in dit rijtje thuis hoort. ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:53 |
quote:dat is helaas te vroeg voor mij, dat ga ik echt niet redden... | |
SuperFour | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:54 |
Zucht... ![]() quote: | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:56 |
quote:wanneer heb je em terug? ik had gedacht dat je em vandaag wel meteen terug zou krijgen? | |
SuperFour | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:59 |
Met een beetje mazzel is ie morgen klaar... heb 'm net weg gebracht... Accu moet een nachtje overheen gaan voordat ie klaar is. Morgen gaat ie met de rest van m'n fiets aan de slag (hoop ik)...![]() quote: | |
hollander172 | vrijdag 5 maart 2004 @ 20:59 |
quote:He grapje moet kunnen toch? Ik heb verdorie een topic op jouw aangeven Honda getint gemaakt. ![]() Nee zonder dollen, vind je echt dat een Super Blackbird in dit rijtje thuishoort? Ik had de Hayabusa ook al niet in het Suzuki rijtje staan. | |
SuperFour | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:02 |
Ach, ja... op zich heb je gelijk... ik las "CBR" vandaar... een Blackboard is inderdaad misschien niet helemaal 100% supersport, maar wel gaaf... ![]() quote: | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:03 |
quote:dan noem je ook een hok... | |
SuperFour | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:05 |
Hahahahaha, ben ik met je eens... vind de Busa ook niet echt geweldig... maar de BB, phew... das pas geil... ![]() quote: | |
hollander172 | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:05 |
quote:Daar zijn we het dan zeker over eens! Gaaf ding wel maar net teveel multipurpose dacht ik. Er zijn zelfs koffersets voor. Misschien een leuke suggestie voor een van de volgende topics om met deze superkanonnen te openen. | |
SuperFour | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:10 |
Je gaat wel hard... met je kofferset...!![]() quote: | |
SuperFour | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:12 |
Maare, wat rij jij dan....? | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:13 |
GSX R 600...soon hoop ik voor em ![]() | |
hollander172 | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:14 |
quote:Voor morgen een afspraak gemaakt voor een blauw/witte en zondag met Patrick naar een rood/zwart/grijze. ![]() Het moet toch een keertje gaan gebeuren toch? | |
SuperFour | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:20 |
Nice...! Ben benieuwd...! ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:22 |
hoop dat het zondag wat wordt, rood/zwart/grijs is de mooiste kleurencombi vind ik. | |
hollander172 | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:26 |
Ik hoop maar dat in ieder geval 1 van de twee wat is want ik wil nu wel een keertje gaan rijden zonder stalker. | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 21:35 |
stalker? | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:10 |
stil weer...dan maar ff spemmen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:29 |
ehh mensen, wat gaat er nu gebeuren morgen? ik had met rietvaerder en makster in principe om 1030 uur afgesproken maar als jullie eerder gaan rijden dan weet ik t ook niet? laat ff weten, desnoods sms (rietvaerder). | |
Rietvaerder | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:31 |
Ben weer thuis van werken. Regent hier en wegen zeiknat. Heb geen zin om morgen te gaan rijden als de wegen zeiknat zijn.. droog zal het morgen wel zijn. 9.30? Het was toch 10.30.... En SuperFour, zondag regent het volgens teletekst. | |
SuperFour | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:35 |
Hhmmm, even aanzien dan maar, ik moet sowieso even wachten totdat ik m'n fiets terug heb...quote: | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:35 |
quote:laat ff op tijd weten of het bij jullie nat is, of de wegen nog nat zijn. ik heb geen zin om voor niks te rijden. quote:yep, 1030 uur maar makster stelde voor om 930 te meeten maar dat ga ik echt niet redden. | |
Rietvaerder | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:36 |
Dan word het 10.30..... ![]() Enne, je rijdt nooit voor niets he ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:38 |
quote:ok ![]() quote:nee ok maar we moeten wel een beetje kunnen rijden als ik dik een uur onderweg ben ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:39 |
Dan rijd je weer terug, dan kan je toch ook rijden ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:40 |
hahahaah ja daag ![]() ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:42 |
![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:43 |
ik kom btw wel via rdam, de routeplanner zegt dat dat sneller is. | |
Rietvaerder | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:44 |
Oh, ok. | |
Rietvaerder | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:55 |
HET WEER: Bewolkt en vooral in de zuidelijke helft van het land af en toe regen of motregen of natte sneeuw. Minimumtemperatuur van plus 4 graden in het zuidwesten tot iets onder 0 in het noordoosten. Morgenmiddag meest droog. Middagtemperatuur ongeveer 5 graden. | |
Patrick281 | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:56 |
Als het echt droog is kan ik wel komen, maar als het nat is niet. Mijn achterspatbord zit er nog niet op, en alle electronica is er bij de Bimota zo onder geschroeft om gewicht te besparen.. wie mooi wil zijn moet pijn lijden. ![]() (ja gewicht = 179 kilo met alle vloeistoffen) Edit: gezien het weerbericht van Rietvaerder ga ik zeker niet voor 9:00 de deur uit naar de motorzaak. ![]() Voor 10:00 ben ik er ook zeker niet weg. ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 5 maart 2004 @ 22:59 |
Tja.. teletekst zegt iets heel anders. Die zegt perioden met zon en droog. Zondag pas neerslag... dat weerbericht komt van KNMI. Ik denk dat het gewoon droog is. Maar of de wegen dan al droog zijn.. http://teletekst.nos.nl/gif/704-01.html | |
Patrick281 | vrijdag 5 maart 2004 @ 23:06 |
OK mocht ik 10:30 redden waar moet ik dan zijn .. om even niet de vorige topics door te hoeven lopen ![]() Nu is het buiten inderdaad erg nat .. was ook even de deur uit een uurtje geleden. Ik lees jullie morgenochtend weer voordat ik wegga. | |
Rietvaerder | vrijdag 5 maart 2004 @ 23:08 |
Neem aan dat je vanuit Rotterdam komt. Bij Rotterdam A15 richting Gorinchem/Nijmegen pakken, afslag Papendrecht/Dordrecht, bovenaan bij stoplichten links, rechtdoor, parkeerplaats achter de rotonde, daar staan we. | |
Makster | zaterdag 6 maart 2004 @ 01:55 |
Het regent hier nu al lang heel hard. Als de weg morgen nog nat is, of als het nog regent ga ik niet mee. Daar heb ik geen zin in. Laat morgen voor 09 00 nog wel ff weten of ik mee ga ![]() | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 06:41 |
Als jullie nog gaan rijden, veel plezier dan! Hier is het wegdek nu nog erg nat. Hoop dat dat snel beter wordt ![]() Ik ga 'lekker' naar mijn werk ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 6 maart 2004 @ 07:51 |
ik heb voor jullie net een pic gemaakt vanuit mijn zolderraam:![]() kutsneeuw ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 6 maart 2004 @ 08:28 |
Goedemorgen, hier regent het ook .. heb ik daarvoor mijn wekker gezet. ![]() ![]() Ik moet de motor naar buiten rijden, en dan beide spiegels erop monteren. Voordat ik weg kan rijden ben ik zelf al doorweekt. ![]() | |
Makster | zaterdag 6 maart 2004 @ 08:33 |
Yupz, ik ook mijn wekker gezet om sneeuw te zien ![]() Helaas dus geen meet, ik kruip mijn nest weer in ![]() Tot een andere keer ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 6 maart 2004 @ 09:25 |
zo ben er weer. rietvaerder nog niet wakker? | |
Rietvaerder | zaterdag 6 maart 2004 @ 10:08 |
Ik was om 9 uur ff wakker om te kijken of t doorging ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 6 maart 2004 @ 10:13 |
kloteweer he? | |
Patrick281 | zaterdag 6 maart 2004 @ 10:23 |
En ik kan mijn schroefjes van het achterspatbord niet vinden. ![]() Ik had sowiezo voor die voorrem gaan rijden. ![]() Nu ga ik met de scoot de deur uit, pa komt na 6 weken uit het ziekenhuis en krijgt een verrassingsfeestje. | |
hollander172 | zaterdag 6 maart 2004 @ 10:28 |
quote:Stalker als in motorrijbewijsrijke vrienden die meereden toen ik nog geen rijbewijs had en toch was gaan rijden. En stalker als in instructeur die constant achter je aan zit in zijn autootje. | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 6 maart 2004 @ 10:44 |
quote:bereid je maar voor op nieuwe stalkers: auto's ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 6 maart 2004 @ 11:46 |
Tis maar waar je last van hebt ![]() | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 11:56 |
quote:Dat is toch juist grappig! ![]() ![]() ![]() ![]() Of je moet eerst een tijdje langszij blijven rijden, zodat ze denken dat ze een kans maken en dan ineens finaal wegrijden ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 6 maart 2004 @ 12:08 |
Jep. Zo doen we dat. | |
ZX9R | zaterdag 6 maart 2004 @ 12:59 |
Het zijn gewoon eikels die Johnnys. Proberen te racen tegen een brommer die in ongeveer 3 à 4 seconden boven de 100 zit. Of nog minder. | |
hollander172 | zaterdag 6 maart 2004 @ 13:07 |
Nou net terug van de eerste proefrit. Ik weet niet of het aan mij ligt of aan de combi nieuwe achterband + nat wegdek maar het was geen leuke proefrit zal ik maar zeggen. ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 6 maart 2004 @ 13:16 |
quote:vertel? dit was die blauw/witte toch? | |
hollander172 | zaterdag 6 maart 2004 @ 13:38 |
quote:Ja klopt was een blauw/witte. Niet echt wat op de motor aan te merken ondanks een wat oude voorband. Mwah ging bijna mis, ging de proefrit maken en reed het woonerf af richting rondweg. Stopte bij het stoplicht, trok gewoon langzaam op, schakelde door naar zijn twee, gaf iets gas bij in de bocht en de achterkant kwam me bijna voorbij. ![]() Kon hem nog net rechthouden maar het vertrouwen in de banden is dan wel weg. De rest van de proefrit dus heel rustig aan gedaan (is ook niet leuk als auto's sneller wegtrekken dan jij bij het stoplicht) en toen na een tijdje had ik het vertrouwens weer terug en ging wat vlotter rijden. Nog een stukje binnendoor gereden en bij elke verkanting in de weg werd de motor een cm of 10 opzij gezet. Niet abnormaal natuurlijk maar bijna terug stond ik weer bij het stoplicht, dacht weer een beetje grip te hebben, trok nog niet eens hard weg en weer was ik compleet alle grip kwijt waardoor de motor naar links wegslipte. ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 6 maart 2004 @ 14:38 |
tja, tis nat en dan met slechte banden rijden op een motor die je niet kent... maar afgezien daarvan? reed ie verder wel goed? | |
hollander172 | zaterdag 6 maart 2004 @ 15:02 |
quote:Achterband was nieuw he? Wist niet dat dat zo glad kon zijn. Hij reed verder prima, al merkte ik wel tijdens de rit dat ik als een bejaarde aan het schakelen was. Af en toe door de toeren heen sleuren zorgt in ieder geval wel voor een mooi geluidje. ![]() ![]() Het is nu even afwachten, heb hem gezegd dat ik hem niet het bedrag ervoor kan geven wat ie vraagt aangezien ik als ik hem koop er meteen een kleine beurt en een nieuwe voorband tegenaan moet gooien. Volgens hem was het een vaste prijs dus ik breng nog een bod uit en wacht het gewoon af. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik ben gaan twijfelen, zo'n SRAD rijdt gewoon heerlijk maar misschien is het met het oog op een glijertje niet onverstandig een iets goedkopere eerste motor uit te zoeken. We zien het wel, morgen met Pat naar die andere gaan kijken en misschien maak ik me wel te druk over de wegligging bij deze omstandigheden van deze motor. (het voelde aan alsof je over ijs reed.) Zat net even te lezen maar de banden die eronder zaten (Pirelli Dragon GTS) komen juist heel positief uit testen op nat wegdek. ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 6 maart 2004 @ 15:12 |
Me = verbaast. Ik denk dat het een kwestie van rijervaring is .. als het morgen droog is maar vanuit mijn huis met de scoot? Kunnen we het proefritje samen doen en tussendoor wisselen..? Dat zogenaamde gladde laagje had ik toen met mijn ZX-10 er in 25 kilomter afgereden.. ![]() Was de motor verder wel naar je zin trouwens? Heb ik ook nog niet eerder meegemaakt dus vertel. ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 6 maart 2004 @ 17:02 |
quote:klinkt erg logisch dit, missch beter om toch maar die demper (laser voor ZX9R) niet te kopen? of is dit goed af te stellen nadat ik em gemonteerd heb? dat moet ik sowieso doen, las ik. | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 18:16 |
Waren het echt splinternieuwe banden of had hij er al mee gereden? Vriend van me heeft een GSX-R600, met Pirelli Diablo's en die heeft niet zo extreem weinig grip als je hier beschrijft; hij heeft juist veel meer grip.. Heb zelf de Pirelli SC2's, zo goed als geen profiel meer en die hebben nog meer grip in de regen.. In het begin zit er altijd nog een glad laagje omheen; geloof dat het is zodat ze niet uitdrogen. Dan is hij zelfs met droog wegdek nog wat glad.. | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 18:21 |
quote:Op zich klinkt het best logisch, aangezien een ZX9R toch veel meer uitlaatgassen kwijt zal moeten. Toch aan de andere kant zou dit ook moeten betekenen dat een ZX9R op lagere toeren (-> lagere uitstoot) ook minder zou moeten lopen.. Ik zou het ook niet weten ![]() | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 18:35 |
quote:Als ik het zo hoorde is dit geen kwestie van ervaring. Zelfs met nat wegdek moet je makkelijk met zo'n Gixxer half gas weg kunnen rijden.. Denk (hoop) persoonlijk dat het dat gladde laagje is.. Binnen 25km is trouwens wel redelijk snel ![]() [edit] ff testen hoor: ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door ploderus op 06-03-2004 19:42:54 ] | |
hollander172 | zaterdag 6 maart 2004 @ 20:21 |
quote:Voor morgen is er net zulk mooi weer voorspelt als voor vandaag dus of dat handig is om op de scoot te gaan weet ik niet. Proefrit kunnen we natuurlijk gewoon afwisselen, waarom niet? De verkoper is alleen wel een zeikerd dus of hij ermee akkoord gaat weet ik niet. De motor was zeker naar mijn zin, had verwacht dat het een heel verschil zou zijn met de lesmotoren maar dat viel alleszins mee. Heb ook al een op Fireblade gereden + schuivertje gemaakt en die leek veel meer te happen. Is dat een tik van de vroege Fireblade's of maakt het verschil in vermogen uit dat een Fireblade zoveel meer hapt dan een GSX-R? quote:Het was een gloednieuwe band, de nopjes zaten nog op het loopvlak en voor zover ik kon beoordelen als leek is er niet meer dan een paar kilometer mee gereden. (van de bandenboer naar huis misschien?) Ik zag hoe dan ook geheel geen slijtage voordat ik de proefrit begon. Daarnaast was de voorband redelijk op, profiel in het midden was misschien nog 2 mm en aan de zijkanten bijna niks. (je zag nog net dat er profiel had gezeten.) Kort samengevat voelde het gewoon niet vertrouwd aan, de motor zette ook wel heel makkelijk een stapje opzij, om over wegverkantingen nog maar te zwijgen. Het kan aan mij liggen, waarom niet? Echt veel ervaring heb ik niet maar zelfs in slakkegang leek het niet beter te gaan maar enkel iets beter onder controle te houden. Ik moet ook zeggen dat ik de band totaal niet warm heb kunnen rijden. [ Bericht 0% gewijzigd door hollander172 op 06-03-2004 20:34:11 ] | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 20:34 |
quote:De oude Fireblades waren geloof ik wel wat piekerig. En daarbij 150pk ipv 110 en een veel hoger koppel maken ook wel redelijk verschil.. Maar als ik het zo hoor ligt het niet aan je rijstijl, maar gewoon aan het feit dat het een hagelnieuwe band is. Dat laagje dat er dan nog op zit was bij die vriend van me met droog wegdek al reden tot wat glijwerk, dus denk dat dat dan in de regen nog veel erger is. Met dit weer wordt de band sowieso niet echt warm; buitentemp icm nat wegdek zorgt voor aardig wat koeling aan je banden.. | |
hollander172 | zaterdag 6 maart 2004 @ 20:40 |
quote:Voor zover mijn kennis strekt zorgt het voortraject voor de tegendruk (uitlaatspruitstuk) en niet de demper. Deze doet gewoon waarnaar die vernoemd is. (dempen dus) Mocht het toch een probleem geven qua prestatie kun je ook nog een reductiebus in je uitlaat doen. (dit doet dan wel weer het geluid teniet.) Ook zou je voor elke demper hoe groot ook (okee met beperkingen natuurlijk) je carbs zo af kunnen stellen dat deze optimaal gebruik maken van het uitlaattraject ook al is dit natuurlijk een staaltje "reverse engineering" die niet wenselijk is. Trouwens, bij een gelijke benzineconsumptie en een gelijke brandstof/luchtverdeling zouden de hoeveilheid uitlaatgassen gelijk moeten zijn. | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 20:52 |
quote:Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in, maar aangezien de cilinderinhoud kleiner is zou het verbruik bij zelfde toerentallen toch ook hetzelfde moeten zijn? (uitgaande van zelfde mengselsamenstelling) Dan zou de uitstoot dus ook lager moeten zijn, toch? Nou ja, ik weet het ook niet hoor ![]() ![]() | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 20:54 |
Hier heb je trouwens een ZXR 400 Akrapovic full system voor ¤ 550 Das geloof ik niet echt duur toch? Full Akra voor ZXR 400 | |
Patrick281 | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:17 |
Eerste serie Fireblade's waren inderdaad motorisch maar vooral rijwieltechnisch echte valkuilen. Gladde laagje op banden: bij Safe waarschuwden ze tijdens de montage van een nieuwe band dat er pas nog iemand onderuit was gegaan met droog weer. Mijn nieuwe Pirelli nogwat achterband rulde al helemaal toen ik thuiskwam na 25 km. ![]() Maar je gaat tijdens een proefrit toch niet proberen de schaamranden weg te werken. ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:25 |
quote:ze zijn leuk ![]() ![]() quote:maar ik lees zovaak op MF dat als je een sportdemper monteert dat je je cabs moet afstellen? | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:25 |
quote:Zou toch wel wat zijn als je hem weer terugbrengt met weggesleten schaamranden (rullen hangen eraan..) en zwaar afgesleten steppies en dan zeggen dat je hem toch maar niet hoeft, aangezien de uitlaat te snel aan de grond zit ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:26 |
quote:tja, wel vet maar die dikkere dempers van de zwaardere broers zijn wel vetter ![]() | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:26 |
quote:Dan gaat het opnieuw afstellen voor het verbeteren ipv het compenseren van een (te grote) demper. Weet nie precies hoe zoiets zit.. | |
Patrick281 | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:27 |
quote:Ja. Maar een Dynojet bankje of die andere nog betere is sowiezo natuurlijk leuk om te doen. ![]() Maar hoe verteld je dit allemaal thuis// ![]() | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:28 |
quote:Dat wel idd, maar hiermee wordt de motor ook nog wat kilo's lichter en in Akra zit over het algemeen een heerlijk geluidje! Maar het pijpie is wat klein ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:28 |
quote:niet ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:29 |
quote:Gewicht telt ook mee .. en een te dikke demper is niet perse mooier. 2'takt uitlaten. ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:30 |
quote:Illegaal bijbaantje gevonden dan. ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:33 |
quote:kan het gewicht zoveel verschillen dan? een te dikke is idd niet mooier, maar ik ga em met mijn motor ophalen en dan leg ik em er ff naast. ik heb nu alleen kunnen oordelen vanaf een plaatje. maar hoe dikker hoe mooier tot op zekere hoogte, vind ik. maar ja smaken verschillen ![]() quote:die vind ik dus echt te smal. | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:35 |
quote:Als je zo'n full Akra system neemt scheelt dat al gauw aan paar kilo's | |
Patrick281 | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:43 |
Je hebt 1 of andere nieuwe shopper en die heeft een uitlaat .. niet normaal zeg. Het lijkt bijna wel de halve motorlengte. ![]() | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 21:49 |
quote:Misschien iets voor op een ZXR400? ![]() Beetje erg extreem trouwens, zo'n pijp! Maar ja, tis en blijft een tjopper ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 6 maart 2004 @ 22:00 |
Alleen voor deze motor doe ik het wel met kleine uitlaatjes. ![]() ![]() ![]() 154 kilo aan gewicht voor ultrascherp sturen op de weg. ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 6 maart 2004 @ 22:17 |
GODVER DE KUT CHOLERA TERING TYFF..... $#@%#@%#@% ![]() Ben al mn data kwijt.... foto's, filmpjes, documenten, bewaar email... ALLES ![]() Dacht leuk Linux te installeren... is op 1 of andere vage manier mn back up partitie spoorloos verdwenen..... al mn foto's van de Bandit weg ![]() ![]() | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 22:20 |
quote:Er zijn programma's waarmee je het misschien nog terug kunt vinden. Heb een keer een partitie verwijderd wat niet de bedoeling was. Gezocht op google op Data recovery geloof ik en uiteindelijk een groot deel van het spul teruggekregen. Zou alleen niet meer weten hoe dat programma heette, tis al weer een aardig tijdje terug.. [edit] Zoeken op partition recovery geeft ook aardig wat zoekresultaten [/edit] | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 22:23 |
quote:Wow, wat een vet ding!! Daar staan die uitlaatjes ook perfect bij! Dat dat ding maar 154kg weegt?! Hoe doen ze dat toch?! | |
Makster | zaterdag 6 maart 2004 @ 22:49 |
quote:Hoeveel cc is die motor? Want ja een ZXR400 weegt ook maar 162 kilo. En een aprillia RS250 nog minder volgens mij ![]() | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 22:52 |
quote:Denk idd dat deze wel wat meer cc'tjes heeft ![]() | |
SuperFour | zaterdag 6 maart 2004 @ 22:55 |
M'n CB weegt 260kg... ![]() | |
Makster | zaterdag 6 maart 2004 @ 22:55 |
quote:De vraag is dus hoeveel ![]() | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 22:59 |
Ow wacht, zo te zien heeft hij 500cc. dan is het nog wel te doen (al is het nog best licht!) http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=909 Zo te zien is het deze. Alleen zou het eerder genoemde gewicht of het gewicht in deze specs niet kloppen.. | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 23:00 |
quote:Zwaar, maar ook veel meer vermogen ![]() | |
SuperFour | zaterdag 6 maart 2004 @ 23:03 |
Heet ook niet voor niets "Big One".... ![]() quote: | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 23:03 |
Hmm, hier nog één uit een ander jaar; wel veel lichter: http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=4516 Maar 145kg volgens de specs terwijl hij toch 105pk heeft ![]() En als je de specs van het '97 model bekijkt heeft hij ook nog gigantisch veel koppel ook voor een 500cc.. | |
Makster | zaterdag 6 maart 2004 @ 23:05 |
quote:Als het deze is is dat best ziek ![]() 110 PK en 90 NM koppel op 153 kilo ![]() | |
hollander172 | zaterdag 6 maart 2004 @ 23:08 |
quote:De Fireblade die ik nieuwe kappen heb bezorgd was er 1 van '94 en was inderdaad een beetje tricky met rijden, afhankelijk van het toerental hoefde je maar te kijken naar de gashendel en je kreeg een trap in je rug. Ook merkte ik dat hij niet de bocht in wilde sturen maar alleen rechtdoor wilde. Samen met die reactie op het gas heb ik dus de domme fout gemaakt door bij nat wegdek in een flauwe bocht iets teveel insturend op de witte lijn te gaan rijden. Voor ik het wist was ik de motor kwijt en zag ik de bomen langs de weg heel snel op me afkomen. quote:Dat kan ik dan bij deze onderstrepen, ik vraag me af hoe die Rensports zich morgen houden. ![]() Je kijkt overigens wel bij een proefrit hoe de motor zich houdt als je verschillende dingen probeert maar vandaag durfde ik daar niet eens aan te denken. Hell, de verkoper durfde met dit weer en het natte wegdek zelf niet eens te rijden. ![]() quote:Afstellen is altijd aan te raden als je een andere pijp monteert, klein tipje van de sluier: je vermogen en koppel gaat er altijd op achteruit als je een andere demper monteert aangezien alles is afgesteld op de standaard demper. Soms heb je geluk en valt het goed samen, dan heb je in sommige toerentallen meer vermogen en in andere juist minder dan standaard. Juist dit verschil valt je op, terwijl de standaard demper gekozen is voor vloeiend vermogen over het gehele toerenbereik. Eigenlijk denk je vaak dat je erop vooruit bent gegaan omdat je meer vermogen hebt bij een bepaald toerental maar ga je d'r over de gehele linie op achteruit. M.a.w. de motor reageert piekeriger. | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 23:09 |
quote:idd! Dat is hem ja! Wat een specs!! ![]() Gemiddelde 600cc SS heeft rond de 68 NM 110pk.. Deze heeft het koppel van een aardige 1000cc ![]() | |
Makster | zaterdag 6 maart 2004 @ 23:14 |
quote:MAar tis wel een 2 stroke, dus 2 takt. Wel veel onderhoud dus. Maarja de specs blijven ziek !!! | |
hollander172 | zaterdag 6 maart 2004 @ 23:16 |
quote:Een 2 cilinder twee takt met zoveel vermogen en zo'n laag gewicht? Is daar nog normaal mee te rijden eigenlijk? Of moet je constant illegale snelheden rijden om het hem naar de zin te maken? | |
ploderus | zaterdag 6 maart 2004 @ 23:18 |
quote:Weet niet of er normaal mee te rijden valt, maar denk dat je ook zonder het te merken al snel op die illegale snelheden zit ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 09:49 |
Mijn oude RGV ![]() ![]() Je went er wel aan moet ik zeggen haha en gelukkig nooit pliesie ontmoeten tijdens de uitvoering. Karakter van dat blok is echt idioot mooi .. onder de 9.000 toeren doet het weinig die V'DUE. Het rijdt heerlijk zo'n niet lineair blok. Bimota is trouwens failliet gegaan op deze motor. ![]() Ze hebben alle modellen moeten terugkopen, voor soms wel 2-3 keer de verkoopsprijs. Sommige eigenaren wilden hem niet teruggeven/verkopen overigens. ![]() | |
Adamas | zondag 7 maart 2004 @ 10:23 |
-edit- | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 10:40 |
hollander en patrick, doen jullie voorzichtig vandaag?![]() en ik hoopte nog wel te kunnen rijden vandaag ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 10:47 |
quote:Bad news, bad weather. ![]() ![]() ![]() | |
SuperFour | zondag 7 maart 2004 @ 10:50 |
GEFELICITEERD...!![]() quote: | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 10:53 |
jarig vandaag?? proficiat!!! had jij de 30 al bereikt? en dan ga je op je eigen verjaardag met een fokker een proefrit rijden? hoezo motorfreak ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 11:01 |
quote:Tnx guys. Ik ben al over de 30. ![]() ![]() ![]() En bijzonder .. heb net gedweild, de cv bijgevuld en moet zo ff afwassen haha Misschien volgend jaar weer een feestje hoor .. dit jaar vier ik het even niet. ![]() Komen nog wel leuke feestjes voor terug in de toekomst. ![]() | |
SuperFour | zondag 7 maart 2004 @ 11:08 |
Geen feestje...?!?!?!?!?! Ook niet voor je Fok!-motorvrienden...? Vind ik niet kunnen... ![]() | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 11:26 |
quote:dat suckt!! al enig succes met wat plo zei (recoveren)? | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 11:37 |
quote:Dat meen je niet! Gefeliciteerd!!! Weet je zeker dat je met mij naar die motor wil gaan kijken op je verjaardag? | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 12:07 |
quote:Euhm, dat motor kijken wordt vandaag niets.... ![]() Ik wilde net gaan tanken, rijdt weg en de uitlaat brak onderweg af net achter de catalysator.... ![]() Ik ben de rest van de dag bezig met het repareren hiervan... Hij was al een keer gelast maar ik dacht echt dat hij het nu wel zou houden. Er zaten verdomme nog wel extra roestvrij stalen massieve assen tegenaan gelast om hem op zijn plek te houden. ![]() Dit is dus al de 3de catalysator die eronder uit valt en dat voor een auto van 9 jaar oud. ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 12:09 |
quote:Opzuipers zijn het. ![]() Kan je die nog opdrinken haha quote:Ehm ik stond onder de douche toen je belde .. zeker niet gemerkt. ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 12:11 |
quote:Gefeliciteerd dan maar! ![]() ![]() ![]() Het weer hier valt trouwens nog mee. Net nadat ik op mijn werk aangekomen was (iets van 7.00) regende het even flink. Verder heel af en toe een buitje, maar ook een warm zonnetje tussendoor ![]() [edit]Lees net dat proefrit waarschijnlijk niet doorgaat :'( Klote man, van die uitlaat!! [/edit] [ Bericht 6% gewijzigd door ploderus op 07-03-2004 12:17:00 ] | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 12:21 |
quote:Gefeliciteerd dan maar heh ![]() quote: Wat voor auto heb jij dan joh ![]() | |
PatrickM | zondag 7 maart 2004 @ 12:23 |
quote:Hier naast Den Haag is het anders schitterend weer ![]() ![]() Dus ik ga zo ff lekker een stukkie sturen ![]() | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 12:24 |
quote:dat meen je niet!! dat soort dingen gebeuren altijd als het je net niet uitkomt (wanneer wel, ok) en kun je niet met de trein gaan? | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 12:25 |
Hier ook zeer mooi weer .. auto's die ik wil kopen hebben niet eens een cat. Je mag hem er ook niet zomaar onderuit laten i.v.m de APK helaas. Wel geluk bij een ongeluk dat je nog zo dicht bij huis was.. metaal was letterlijk geschrokken van het opwarmen. ![]() quote:Ik rij wel even met de motor naar hem toe tijdens de proefrit .. ja ik ben Hollander .. geef die sleutels maar ..wroom burn out...!!!! | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 12:28 |
quote:Waarmee. ![]() ![]() | |
PatrickM | zondag 7 maart 2004 @ 12:31 |
quote:Nu nog met de Honda, over 3 weken met de Beemer ![]() quote:nog steeds hetzelfde als toen, maar al wel een heel stuk beter contact ![]() | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 12:32 |
quote: ![]() Je was al een beetje stil aan de telefoon of ik een beetje druk natuurlijk. Laten we het maar op het laatste houden, wat heb ik staan schelden naast de auto. Al die kerkgangers gingen ineens nog sneller naar huis lopen toen ze mij mijn auto hoorden vervloeken. ![]() Naar hoe het er nu uitziet (heb de uitlaat er nog niet onderuit) wordt het echt een nieuwe weer dit keer. Of ik dit nog kan lassen betwijfel ik, dus eerst maar eens kijken wat eentje van de sloop kost en als dit niet al te duur is ga ik er niet meer aan beginnen ook. ![]() | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 12:33 |
Wat voor auto hebbie dan ?! | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 12:34 |
quote: ![]() Nou ja de zomer komt eraan. ![]() quote:Ik dacht, post het zo wel ..haha .. maar zo stil was ik niet toch .. .. straks maar F1 kijken i.p.v. vanavond. Was gisteren de video vergeten te zetten. ![]() | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 12:35 |
quote:Peugeot 106. ![]() Volgens mij is ie op maandag in elkaar gesleuteld want ik ben nog meer tegengekomen net. Misschien maar goed ook dan kan ik alles weer repareren en weer een tijdje zorgeloos rondrijden maar laat ik dat maar niet te hard zeggen. ![]() | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 12:38 |
quote:het zonnetje begint hier ook te schijnen ![]() quote: ![]() | |
PatrickM | zondag 7 maart 2004 @ 12:38 |
quote:Precies... en geld is nu ff allemaal op aan de Beemer. Dus uitje komt nog wel, maar dan over een maandje of 2 ![]() En ze wil af en toe mee gaan rijden achterop ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 12:39 |
quote:Voor 1 keer een autopic hier .. ![]() ![]() Niet gek gedaan maat. ![]() | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 12:49 |
quote:Ik heb een peugoet 205 uit 1989, gekocht voor 500 Euro ![]() Binnenkort alleen ff de startmotor vervangen en ik kan er weer lang tegen aan ![]() | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 12:50 |
quote:Nee valt ook wel mee, ben nu weer wat rustiger gelukkig. Mijn vriendin dreigde te gaan slaan als ik niet wat relaxter zou doen, ik zat haar af te katten zei ze. ![]() God wat baal ik hiervan, net weer even gekeken dik 300,- voor een nieuwe. ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 12:50 |
quote:is dit jouw auto, hollander? | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 12:53 |
quote:Ja dat komt heeel bekend voor.. op zo'n moment kan iemand anders beter even niets zeggen. Zwaar te-leur-ge-steld. ![]() | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 12:54 |
quote:via een klant kan ik 30% korting krijgen op automaterialen bij brezan, dat is voor btw. kun je hier iets aan hebben? | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 13:03 |
quote:Was het er maar zo een... Nee heb een groene van '95 een 1.1i om precies te zijn met het machtige vermogen van 66pk... ![]() Verder is de zijkant in elkaar getrapt door wat onbekende weldoeners en stond ie toen ook op 4 lekke banden. Pas geleden weer twee lekke banden en vorig jaar nieuwe koppakking/distributie/kleppen stellen etc. Dit is dus allemaal naast het reguliere onderhoud... ![]() | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 13:07 |
quote:tja, fransozen, he... neem een japanner, nooit gezeik mee. ik rijd nu 2,5 jaar een civic en naast gewoon onderhoud en in het begin wiellagers (achter) nooit iets mee gehad. 100.000 mee gereden en hij staat nu 270 dkm. deze ga ik zeker oprijden! | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 13:10 |
quote:Ja ik ben enorm teleurgesteld... Had me er best op verheugt en niet gedacht dat deze dag alleen maar kosten en teleurstellingen zou opleveren. Zit echt te zoeken naar een ruilcat of slopertje maar kan helemaal niks vinden, misschien morgen maar ff wat sloperijen afbellen. He je raadt het nooit! Die grapjas belde net terug dat ie ging rijden en dat ie wel "even" langs wilde komen met de motor, het is "maar" 70 km. ![]() | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 13:18 |
quote:Hartstikke aardig aangeboden, dit houdt ik zeker in mijn achterhoofd. Ik kan zelf ook 35% korting krijgen op onderdelen via mijn werk maar weet niet of dit ook opgaat voor cat's. Morgen eens informeren. Hoe dan ook, blijft alsnog 300 - 35% = 195,- euro kosten waar ik niet op had gerekend. ![]() | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 13:35 |
quote:no prob ![]() quote:plus het feit dat ie al zo lang te koop staat...ik zou maar goed kijken als je gaat proefrijden met deze motor. en als ie er toch zo graag vanaf wilt kun je missch nog wat met die prijs doen? | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 13:41 |
quote:Ja even kijken morgen of het ook voor cat's geld, voor uitlaten zelf wel maar bij cat's kwam er nog extra belasting ofzoiets bovenop. Ik houd je op de hoogte. quote:Ja ik snap er niks van, zo krijg ik wel het idee dat er iets mis mee moet zijn. Met de prijs had ie zelf al iets gedaan, plotseling verhoogt met 400,- ![]() Maar nu ga ik echt even sleutelen, ben weer rustig genoeg om dat zonder ongevallen te kunnen doen. ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 13:56 |
quote:>reclameblokje op tv< Dat zou ik zelf ook aanbieden, maar misschien om een andere reden. Of hij te vertrouwen is weet ik natuurlijk niet. Maar het is echt mooi weer hier. ![]() Nu nog een blond ding en naar het strand. ![]() ![]() | |
ZX9R | zondag 7 maart 2004 @ 15:00 |
Lees net dat je jarig bent Patrick281. Gefeliciteerd. Al die omschreven werkzaamheden (afwassen ed) heb ik vanochtend ook al gehad. Zelfs het schilderen van 4 kozijnen! ![]() | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 15:32 |
quote:Tsja ik weet het ook niet maar ik vind het persoonlijk nogal vreemd, als ik er nou zelf om gevraagd had... Ik zei hem ook dat ik met de auto bezig moest en er dus geen tijd voor had. "Oh ja, je had wat met je auto." Daar ben ik klaar mee trouwens, heb nu het boeltje provisorisch vastzitten en er zit nu een "rally" geluidje in. ![]() quote:Ik wilde me vriendin al thuislaten maar je valt dus alleen op blond? Dan kan ze volgende keer dus veilig mee. ![]() Trouwens, ik las net dit op MF: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/53267/1 Daar wordt je ook niet vrolijk van. | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 15:46 |
quote:Wow, daar wordt je idd absoluut niet vrolijk van ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 16:00 |
quote: ![]() Haha ik val uit opstraling, zag pas een leuke zwartharige en een moment van oogcontact maar ja pa liep erbij.. .. maar droom van blond ja .. ben hard bezig keihard verliefd te worden. ![]() Dat bedoelde ik met leuke feestjes. ![]() ![]() ![]() | |
PatrickM | zondag 7 maart 2004 @ 16:01 |
quote:Vreemd verhaal (niet het ongeluk, dat is gewoon kut, maar dat die motor al op zijn naam staat). Je kan toch alleen maar zelf een auto of motor op je naam laten zetten? Bovendien lijkt mij het redelijk simpel. Als het een eenzijdig ongeluk is, waarbij geen andere dingen zijn beschadigt dan de motor, is het een kwestie van die motor terugbrengen, en de dealer door de stront laten zakken... en de dealer er voor laten zorgen dat ie motor heel snel niet meer op je naam staat. Is dan weer just my point of view. Maar al met al is zoiets niet echt om vrolijk van te worden... ![]() Een dealer om over te slaan dus en gewoon een door motorrijders goed bevonden zaak te bezoeken. Dan maar een paar knaken meer kwijt... | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 16:23 |
quote:Ik ben ook blond. ![]() Krijg je vanavond nog veel mensen over de vloer? Ik vier overigens mijn verjaardag al 8 jaar niet meer. Ik heb toen met mezelf afgesproken dat ik net zoveel biertjes op mijn verjaardag zou drinken als dat ik in levensjaren oud werd maar daar ben ik maar mee gestopt bij de 22. quote:Zoals je misschien hebt gelezen heb ik gisteren ook een proefrit gemaakt met bijna hetzelfde resultaat. ![]() quote:Ik vraag me dus af wat je rechten zijn als potentiele koper, gisteren ging het bij mij ook bijna mis op een vergelijkbare manier. Enige is dat in zijn verhaal geen feiten staan over banden, vering etc. Ik vind de gang van zaken een beetje eng als consument eigenlijk en vraag me af hoe het zit als je particulier een motor koopt. Gisteren heb ik gewoon gevraagd of ik een proefrit mocht maken en dat was geen probleem en er werd eigenlijk niks over afgesproken, ben gewoon weggereden op dat ding. (heb hem natuurlijk ook weer netjes teruggebracht. ![]() /offtopic: ben je ook weer aanwezig? | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 16:28 |
quote:Als je particulier een motor koopt, dan zal je de verkoper waarschijnlijk wel op KUNNEN laten draaien voor de schade, maar ik denk dat het in de meeste gevallen gewoon vallen=kopen wordt, wat ook wel zo netjes is. (Tenzij er heel duidelijk opzet in het spel is..) Denk niet echt dat er speciale regels zijn.. | |
PatrickM | zondag 7 maart 2004 @ 16:31 |
quote:Ja... en dit keer ga ik het gezellig houden ![]() ![]() ![]() Discussies over wie wat het mooist en of het leukst vindt qua motoren, daar kan je over bezig blijven. Als iedereen maar daar op rijdt daar waar ie zelf het meest blij mee is ![]() * PatrickM begint verstandig, volwassen en vooral oud te worden ![]() Over oud worden gesproken... Patrick281... van harte ![]() | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 17:01 |
quote:Wat mij betreft ben je ook gewoon welkom, wat vindt je van de nieuwe opzet van de topic's? | |
PatrickM | zondag 7 maart 2004 @ 17:06 |
quote:Ik las het voorstel van de modjes in de laatste [motormeet] topic... eindelijk dat waar we al lang geleden tervergeefs om hebben gevraagd bij een ex-mod (iets met Honda Civic Coupe ofzoiets ![]() Dat is natuurlijk helemaal top ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 17:08 |
quote:Wat mij betreft ben je ook welkom, als je je maar netjes zult gedragen ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door ploderus op 07-03-2004 17:25:15 ] | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 17:34 |
quote:Ik heb het ook over blond lang haar en een paar toeters natuurlijk. ![]() Jij voldoet aan beide eisen niet schat ik zo in. ![]() | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 17:35 |
Vraag me af waar Reetvaarder uit hangt ![]() ![]() | |
SuperFour | zondag 7 maart 2004 @ 18:12 |
Hahahahaha... rietvaerder is lekker aan 't Linuxen.... Wil alleen niet al te best lukken, volgens mij... ![]() | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 18:36 |
quote:Blijkbaar ![]() Hij is al een dag spoorloos ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 19:08 |
Ja, anders hadden we nu wel vuurwerk. ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 19:13 |
quote: ![]() ![]() Gelukkig zit het weekend erop! Na het weekend zou het weer beter weer gaan worden!! ![]() (Aan de andere kant; helaas zit het weekend er nu al weer op :'( ) | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 19:15 |
quote:ik hoop eigenlijk dat we gewoon doorgaan zoals we bezig waren, de terugkeer van PatrickM hoeft dit wat mij betreft niet in de weg te staan. ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 19:16 |
quote:Mee eens; hoe meer zielen, hoe meer vreugd ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 19:36 |
G** wat was het mooi motorweer vandaag .. om 16:30 kon ik het niet meer houden om de Bimota te pakken. Maar gelukkig herinnerde iemand mij aan het feit dat de voorrem totaal weg is. Ik was het alweer vergeten. ![]() Had even teveel passie haha | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 19:43 |
quote:Ja! Was mooi he?! ![]() | |
hollander172 | zondag 7 maart 2004 @ 19:44 |
quote:Is ie nou nog niet gemaakt? Waarom kijk je zelf niet of je hem niet kan ontluchten oid? | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 19:48 |
quote:Dat lijkt mij zo'n rommeltje worden met die remvloeistof enzo. Volgens mij is het gewoon schroefje onder los en dan een paar keer pompen met het hendel? Maar ik heb dus al sinds Juni niet meer normaal gereden .. alleen nog 1 keer in December met even heen en weer voor de ketting. (en zonder kuip en spiegels even snel) | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 19:52 |
quote:Houd je mond .. morgen werken. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 19:58 |
quote: ![]() ![]() En het gaat me er eigenlijk om dat voor mijn gevoel de winter voorbij is ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 20:01 |
quote:Het betekent wel dat ik niet mijn thermopakkie aandoe op de motorscoot. Alleen een motorjack, en dat zit een stuk lekkerder. ![]() Ik zal wel de hele dag het raam uitkijken .. dan. :'( Het weekend is inderdaad te kort. ![]() Maar ik doe met je mee: laat de zomer begonnen zijn. ![]() 4 weken vroeger .. | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 20:07 |
De zomer staat op het punt te beginnen!! Een nieuw seizoen vol wheelies, stoppies, powerslides en kneedowns!! Yeah ploderus, keep on dreaming ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 20:09 |
quote:Powerslides in de sneeuw ging ook goed hoor met 15 Kw. ![]() | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 20:09 |
quote: ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 20:11 |
quote: ![]() [edit] ook in de sneeuw dan he ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 20:12 |
quote: ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 20:15 |
quote:Precies! Mijn scoot ging aan een pirouette beginnen, maar iets gas terug zorgde ervoor dat ik gewoon weer rechtdoor ging rijden. Achteraf zijn dat hele machtige dingen. ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 20:18 |
quote:Motorforumschorem oprotten. ![]() ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 20:19 |
quote:Dat is wel raar ja. Dit soort glijpartijtjes en/of foutjes geven mij meestal meer een kick dan een schrikgevoel. Maar als je dan later even logisch nadenkt merk je dat je toch heel dicht zat bij een flinke valpartij ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 20:20 |
quote: ![]() ![]() | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 20:22 |
quote: ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 20:23 |
quote: ![]() ![]() wat een ge-slowchat ![]() | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 20:24 |
quote:Waar haal je die nieuwe smiley's vandaan? | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 20:26 |
quote:deze: ![]() _O - Alleen zonder spatie ertussen. Verder lopen er ook regelmatig topics op Fok! met allerlei mogelijk nieuwe smileys. | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 20:27 |
quote:Thanks ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 20:27 |
quote:Nou het was geen foutje, gewoon full control. En ik reed al bijna maar 20 ofzo .. dus was voorzichtig. Maar toch nog hard genoeg. Het was echt een dikke laag ijs doordat er op het bedrijfsterrein veel diepladers rijden s'nachts. Ben ik nu de enige die niet vaak op motorforum zit. Worldbeater .. 3 post's ofzo. ![]() | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 20:29 |
quote:Zit er best vaak, eigenlijk net zo vaak als hier ![]() Als is het hier wel duidelijk gezlliger, vaak zitten er aardig veel sjappen op MF | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 20:30 |
Sjappen? Die zitten toch op het BMW forum? ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 20:31 |
quote:Ben niet eens lid, maar kijk wel af en toe even als ik iets moet weten over motoren ofzo. Het is altijd wel leerzaam om even topics door te lezen. En die 'I'm with stupid'-smiley is natuurlijk super! ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 20:32 |
quote:Valt wel mee hoor .. ![]() ![]() | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 20:33 |
quote:Nee, die zitten VOORAL op het BMW forum ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 20:37 |
quote:Als ze maar droog en warm zitten. ![]() ![]() "djust kidding" | |
Makster | zondag 7 maart 2004 @ 20:40 |
![]() | |
PatrickM | zondag 7 maart 2004 @ 20:41 |
quote: ![]() Weet je hoe saai het daar is ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 20:43 |
quote:Als je het over de duivel hebt .. Dat is snel .. hoe was het rijden vandaag? | |
PatrickM | zondag 7 maart 2004 @ 20:47 |
quote:Was wel lekker, heb ongeveer 70 km gereden, en na 40 km had ik volop pijn in me reet van het zitten op dat ding ![]() Maar wel weer ff door de tunnels op de N14 gereden, in z'n 1 met 50 door de tunnel (ja, dan zit dat ding van mij al bijna in het rooie gebied qua toeren) en de 70 gedeelte in zijn 2... Lekker brullend door de tunnel ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 20:50 |
quote:Mooi man. ![]() ![]() Ik had naar Scheveningen ofzo gegaan. ff lekker over de boulevard lopen. | |
ZX9R | zondag 7 maart 2004 @ 20:51 |
Met 50 en dan al in het rood? | |
ZX9R | zondag 7 maart 2004 @ 20:52 |
quote:En heb je daar je blondje gevonden? ![]() | |
ZX9R | zondag 7 maart 2004 @ 20:54 |
@ Plo: Ik heb je verslagen met de manager! 195 tegen 194 punten! | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 20:57 |
quote:Ik zat net te kijken ![]() ![]() ![]() Nou ja, ik sta in ieder geval op een goede tweede plek ![]() had eigenlijk wel wat meer inkomsten verwacht ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 20:58 |
quote:Nee, wel door het water gelopen met een andere blonde babe. Die is passe, ze had wel een paar vriendjes tegelijk vermoed ik. ![]() Maar dat is weer een ander verhaal. [ Bericht 30% gewijzigd door Patrick281 op 07-03-2004 21:12:31 ] | |
PatrickM | zondag 7 maart 2004 @ 21:00 |
quote:Ben ik ook nog geweest. Door de haven gereden, en langs het strand gereden. Ik kreeg spontaan zin in een graadje of 20/25 en de volle zon op me knar ![]() | |
ZX9R | zondag 7 maart 2004 @ 21:01 |
quote:Een Sauber misschien? ![]() (b-keuze Ferrari) | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 21:02 |
quote:Daar kunnen ze mij altijd voor wakker maken .. als we in Groenland zouden wonen tenminste. ![]() Maar serieus .. ik kijk inderdaad uit naar de zomer .. geweldige tijden. Heerlijk dat weer en terasje pakken / strand / toeren. | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 21:04 |
quote:Uhm, dan hou ik het nog wel ff bij Toyota ![]() ![]() nou ja, we zien wel. Voorlopig was het een best aardige score ![]() | |
ZX9R | zondag 7 maart 2004 @ 21:05 |
quote:Als ik voor Bridgestone had gekozen stond ik nu ergens in de top 20. ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 21:07 |
quote:Dom .. want wat is de ultieme band voor de motor. ![]() Technologie in kleefkracht die ze in de F1 ook gebruiken. ![]() Zo kocht ik jaren geleden al een Bridgestone voor mijn NTV-650 .. werkt echt reclame via F1 ![]() | |
ZX9R | zondag 7 maart 2004 @ 21:08 |
Ik ben vandaag iig niet wezen rijden. Formule 1 en een aantal huishoudelijke taken. (schilderen ed) Ik zat wel de hele tijd naar buiten te staren naar het mooie weer. Stralend. | |
ZX9R | zondag 7 maart 2004 @ 21:09 |
quote:Voor mij is dat de Metzeler Sportec M-1 ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 21:14 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | zondag 7 maart 2004 @ 21:21 |
Tja als het beste team te duur is, maar wel op Bridgestone staat dan lijkt mij de keus simpel. ![]() Maar ja de beste stuurlui staan aan wal he.. ![]() | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 21:23 |
quote: ![]() Uiteindelijk heb ik nagenoeg evenveel punten gehaald als ZX9R deze eerste race, dus ik ben redelijk tevreden ![]() | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 21:30 |
ik lees net dat jullie weer lekker weer hebben gehad dus, hier alleen maar regen ![]() ![]() quote:tunnels...ik weet er zo niet 1 te vinden bij mij in de buurt... | |
ploderus | zondag 7 maart 2004 @ 21:35 |
quote:Tunnels zijn gaaf om ff lekker te brullen! Ik heb hier in de buurt nog wel wat geschikte plekken ![]() Verder is er nog één of ander vaag spoorwegviaduct ofzoiets in Haarlem. Mooi dicht aan de zijkanten en zorgt voor een goeie echo. BROEM....OEM..OEM..OEM (moet een echo van een zware brom voorstellen, ik hoop dat dat een beetje overkomt ![]() | |
Rietvaerder | zondag 7 maart 2004 @ 22:28 |
Hee... ben ik weer. Ben hele dag op stap geweest. Cool, PatrickM ook weer hier ![]() Nee hoor, Linux doet het wel, en ook nog eens naast Windows2000 ![]() | |
PatrickM | zondag 7 maart 2004 @ 22:33 |
quote:Ik ga niet meer happen en ook niet meer bijten ![]() | |
Rietvaerder | zondag 7 maart 2004 @ 22:48 |
Krijg de hik man ![]() | |
PatrickM | zondag 7 maart 2004 @ 22:54 |
quote:Die van 63 jaar? ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 7 maart 2004 @ 22:57 |
Cut the horseplay sir! Thank you... SO MUCH! | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 23:05 |
heb je nog wat kunnen redden? | |
Rietvaerder | zondag 7 maart 2004 @ 23:06 |
Nope ![]() | |
One_Punch_Mickey | zondag 7 maart 2004 @ 23:08 |
das minder, maar beter dat de boel weer draait. en ik kan t niet helemaal volgen tussen jullie? geen probs meer? | |
Rietvaerder | zondag 7 maart 2004 @ 23:44 |
Wat zal ik zeggen. Denk dat ik zo'n trieste en kansarme gozer zonder vrienden niet echt serieus neem ![]() | |
SuperFour | maandag 8 maart 2004 @ 00:07 |
Zucht.... ![]() Kappuh Rietvaerder....! Anders kom ik even richting Dordt om je een schop onder je hol te geven.. ![]() Laten we het nu even gezellig houden verder...! ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 07:35 |
vanmiddag ga ik naar apeldoorn om die demper te halen. zijn er nog dingen waar ik kan letten bij het kopen van een 2ehandse? ik twijfel een beetje of het wel slim is om em te kopen, passen zal ie (uiteindelijk?) wel doen maar als ie niet optimaal kan draaien...en missch ook nog eens minder dan met mijn standaard demper, ik bedoel, geluid en looks is ook niet alles. | |
ploderus | maandag 8 maart 2004 @ 07:42 |
quote:Weet niet echt waar je op moet letten. Denk dat het wel handig is om ff de binnenkant een beetje te bekijken om te zien hoe dat er aan toe is. Een keer schudden om te kijken of er geen losse delen (doorgeroeste stukken) los in liggen ![]() ![]() Wat je zegt over de prestaties is zeker iets om over na te denken. Maar ja, wie zou er meer over weten die je het kan vragen ![]() | |
ploderus | maandag 8 maart 2004 @ 07:46 |
quote:Wel klote dat het niet gelukt is! Heb je nog wel 'n recovery programma gebruikt/geprobeerd? | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 07:57 |
quote:Thx! Ik ga kijken voor die ZX9R idd, carbon laser. quote:Missch dat patrick of rietvaerder er meer van weten. | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 08:00 |
Ben btw wel op de motor naar mijn werk, maar dat was best fris vanochtend om 630 uur. Blij dat het vanmiddag beter wordt ![]() | |
ploderus | maandag 8 maart 2004 @ 08:01 |
quote:Hmm, ben benieuwd! Je zou natuurlijk ook even kunnen kijken of er ergens een motorzaak open is. Bellen kan nooit kwaad ![]() Je zou het Pat of Rietvaerder even kunnen vragen, maar aangezien dit onderw3erp al een tijdje speelt en er tot nu toe niets over gezegd is, weet ik niet of ze het weten.. Je zit ook bij motor-forum toch? Je zou daar anders gewoon een algemeen topic kunnen openen over grotere dempers om kleinere motoren. | |
ploderus | maandag 8 maart 2004 @ 08:02 |
quote:Dat is idd nog wel fris. Ik ging net 'topless' op blote voeten ff snel naar buiten om iets uit de schuur te pakken en had meteen twee keiharde radioknoppen ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 08:07 |
quote:dat is ook zo, ik kan idd wel ff bellen naar barneveld. quote:hahahah, en had je nog een beetje goede ontvangst? | |
ploderus | maandag 8 maart 2004 @ 08:13 |
quote:Nou ja, ontvangst? Het was meer een rilling van top tot teen. Is ook een soort ontvangst, maar met een hoop storing ![]() | |
ploderus | maandag 8 maart 2004 @ 08:14 |
Ik ga er trouwens vandoor. Moet over 10 minuten mijn busje hebben ![]() ![]() | |
Rietvaerder | maandag 8 maart 2004 @ 08:56 |
Tja, een andere demper zomaar draait nooit zomaar optimaal. Als je niets afstelt, heb je eerder vermogensverlies dan winst ![]() En ja, ff schudden om te kijken of er niks los in ligt... je moet hem sowieso afstellen als je er optimaal gebruik van wilt maken. Behalve als je 25kw hebt, dan pleur je er een demper onder voor het geluid en klaar ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Rietvaerder op 08-03-2004 09:13:47 ] | |
Rietvaerder | maandag 8 maart 2004 @ 08:57 |
quote:Kommmmmm dan ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 09:02 |
quote:in dit topic http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/53231/1 wordt dit gezegd: quote:dus afstellen om te optimaliseren is ok, maar wat als het om te compenseren is (om de woorden van plo te gebruiken)? | |
Rietvaerder | maandag 8 maart 2004 @ 09:13 |
Weet niet ![]() Je veranderd de afstelling lucht/benzine ermee. Waarschijnlijk gaat ie rijker lopen.. En het moet trouwens zijn: Tja, een andere demper zomaar draait nooit zomaar optimaal. ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 09:20 |
quote:Als de prestaties maar niet drastisch achteruit gaan. quote:dat had ik al in de gaten ![]() | |
Rietvaerder | maandag 8 maart 2004 @ 09:22 |
Mwa... denk ik niet. | |
hollander172 | maandag 8 maart 2004 @ 10:17 |
quote:Valt mee maar dat ligt ook aan de voorbereiding en of je wat hulpstukken gebruikt. Het is inderdaad alleen het ontluchtingsnippeltje wat losdraaien en een beetje pompen, eventueel het reservoir nog wat aanvullen maar als dit nodig is kan je beter alle vloeistof vernieuwen. Hoor mij nou, is ook al wat jaartjes geleden dat ik dit heb gedaan. ![]() | |
ploderus | maandag 8 maart 2004 @ 11:32 |
Heb net nog even een vriend gevraagd. Als je een demper gebruik van een grotere motor heb je kans dat je erg weinig tegendruk overhoudt. Je motor zou hierdoor wat minder kunnen gaan lopen. Verder zei hij dat je er rekening mee moest houden dat de pijp zelf ook nog smaller kan zijn dan die van een ZX9R. Dus dan zou je niet alleen de gaatjes voor de boutjes moeten aanpassen, maar dan zou de aansluiting ook nog wel eens moeilijk kunnen worden. Maar hij wist dit ook niet zeker. Hoop dat ik nog op tijd ben, want het duurde ff voor ik achter een pc kon ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 11:52 |
quote:dat van die tegendruk schijnt mee te vallen omdat dat proces voor de demper plaatsvindt (waar ik dat had gelezen weet ik niet meer, hier of op MF). En ook de aansluiting moet geen probleem zijn volgens een Mfer, die heeft het zelf namelijk ook; tenminste een demper van een ZX7R heeft ie op een ZXR 400 zitten. En alleen die gaatjes moesten worden geboord. quote:ik ga em eind van de middag (na mijn werk) pas halen dus ik heb nog de hele dag de tijd voor goede adviezen ![]() | |
ploderus | maandag 8 maart 2004 @ 11:54 |
Das mooi! Heb je dus toch nog een topic op MF geopend? Hoop dat je slaagt vanmiddag ![]() Ga er weer vandoor. Succes! | |
Rietvaerder | maandag 8 maart 2004 @ 11:57 |
Ik heb weer wat gemist. Welke demper ga je halen OPM? Lastig ben ik he ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 8 maart 2004 @ 12:05 |
Ik zou heel goed naar de passing kijken .. even schuifmaatje mee e.d. Je kan beter wat langer zoeken naar iets dat past/ zo goed als dan dat je er heel veel aan moet verbouwen. Verder de demper goed heen en weer schudden inderdaad zoals al eerder gezegd. Over prestatie's zou ik mij niet al te veel zorgen maken denk ik. Afstellen moet je toch voor een optimaal resultaat. Zou het meer in de passing zoeken. Ik meende trouwens dat Hollander uitlaten heeft ontworpen voor zijn werk. | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 12:09 |
quote:ja dat had ik vorige week al gedaan, maar niet echt veel reacties op gehad. quote:deze Zijn we wel gewend onderhand ![]() | |
Patrick281 | maandag 8 maart 2004 @ 12:14 |
quote:Dit had ik nog niet gezien, maar ik denk ook dat het geen probleem is. Wel goed kijken naar de maten dan. | |
Patrick281 | maandag 8 maart 2004 @ 12:15 |
quote: ![]() Het is een open pijp zo te lezen, en of je nou een open pijp voor een 400 of een 900 koopt maakt geen ruk uit. Mooi dingetje ook .. errug dik. | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 12:17 |
quote:Dat passend maken heb ik er graag voor, ik heb evt. een adres die het voor mij kan doen (daar kunnen ze em ook iets hoger laten lopen). Ik vind de uitlaten voor de 400s gewoon te dun in vergelijking met die voor de zwaardere broers, vandaar mijn keuze. Plus dat deze eigenaar hem gisteren heeft gedemonteerd omdat hij zaterdag pas zijn nieuwe kon ophalen. quote:hier zijn jullie het iig redelijk eens over dus als ie niet rammelt als ik em schud dan is de kans groot dat ik em neem. | |
Rietvaerder | maandag 8 maart 2004 @ 12:18 |
quote:Ja, ik lees echt niet ALLES wat ie heb gemist als ik een dag niet meegelezen heb ![]() | |
Patrick281 | maandag 8 maart 2004 @ 12:19 |
quote:En een open pijp heeft geen kamertjes, dus als er echt iets rammelt is het goed mis .. .. valt'ie uit elkaar binnenkort. ![]() | |
Rietvaerder | maandag 8 maart 2004 @ 12:20 |
Effe gelezen... maar hij kan niet vertellen hoeveel km hij met die demper gereden heeft ![]() En 140 euro voor een 2e hands demper.. hmm.. het is jammer dat Viper geen dempers heeft voor ZXR400 (zeg jij althans), want die kosten ook rond de 150 euro.. NIEUW dan. Ik zou maar goed kijken als ik jou was.. ik zelf zou niet echt zin hebben om alles op maat te gaan maken. | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 12:20 |
quote:ik krijg steeds meer zin om em te halen!! Hij is echt dik, he ![]() ![]() | |
Patrick281 | maandag 8 maart 2004 @ 12:22 |
quote:Zoals Rietvaerder al schreef: wel meer verbruik .. maar ach het is een hobby he. ![]() ..en 1:8 zoals de Bimota zal wel niet.. quote:Wel raar dat hij alleen een demper verkoopt .. voor full kan je toch veel meer vragen? Die Yoshimura doe je er nooit meer onderuit. Is roestvrijstaal denk ik. ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Patrick281 op 08-03-2004 12:28:26 ] | |
Rietvaerder | maandag 8 maart 2004 @ 12:29 |
Mijne heeft geen effect op het verbruik.. ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 12:30 |
daar zeg je iets! patrick dan ![]() En dat verbruik neem ik graag op de koop toe!! | |
Patrick281 | maandag 8 maart 2004 @ 12:38 |
quote:Ja benzine is een uitgave die je niet bij je vriendin hoeft aan te vragen. ![]() Het hoeft niets te betekenen: hij kan de bochten reserve houden voor bij verkoop .. maar dan zou ik de demper ook niet wegdoen of misschien wil hij stiekum toch een andere demper om de 1 of andere reden. (teveel herrie?) | |
Rietvaerder | maandag 8 maart 2004 @ 12:39 |
Je moet goed lezen Patrick. Eerst had ie een carbon demper van Laser gekocht, die verkoopt hij omdat ie nu een Full system van Yoshimura heeft ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 12:42 |
quote:Wij begrijpen elkaar ![]() quote:ja precies, of hij wilt die bochten samen houden met de originele demper voor de verkoop. Niet iedereen is happy met herrie (alhoewel ik dat niet kan begrijpen). | |
hollander172 | maandag 8 maart 2004 @ 12:42 |
quote:Helemaal gelijk, afstelling is voor iedere demper anders of ie nou voor de motor ontworpen is of niet en afstellen moet voor een optimaal resultaat altijd! Klopt ook dat ik uitlaten ontworpen heb, al bleef dit vooral beperkt tot berekenen of er in het leveringsgamma iets zat dat kon. Veel rekenen dus maar dit ging vooral om de lengte/diameter van het spruitstuk en balanspotten. Einddempers ging altijd wel mits de kamer groot genoeg was en genoeg dempte. Met een langer/groter systeem heb je kans dat je koppel wat omlaag gaat en het vermogen wat omhoog. In de praktijk betekent dit een hogere topsnelheid maar minder snel optrekken. | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 12:48 |
quote:op zich geen probleem maar dit kan ik evt weer compenseren met een kleiner tandwiel toch? iets wat ik sowieso van plan ben in de toekomst. | |
hollander172 | maandag 8 maart 2004 @ 12:51 |
quote:Neem ook even een schroevedraaier mee en tik op de naden van het laagste punt van de pot zoals hij normaal gemonteerd zit. Dit zijn de zwakste plekken en als het ergens gaat rotten dan is het daar wel. Houdt er rekening meer dat je hem waarschijnlijk opnieuw moet vullen, je kan hem niet horen omdat ie gedemonteert is dus ga hier maar vanuit. Dit kan overigens gewoon met steenwol en is dus niet al te duur. | |
hollander172 | maandag 8 maart 2004 @ 12:53 |
quote:Klopt al moet je er rekening mee houden dat je eerst de afstelling goed krijgt voordat je met de overbrenging gaat klooien. Misschien nog belangrijker is de vering naar eigen wens afstellen, dit vergroot het rijplezier waarschijnlijk nog het meest. | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 13:05 |
quote:zeer nuttige tips!! Thx ![]() quote:ja ok, dus eerst goed afstellen en daarna evt een kleinere tandwiel monteren. Die vering staat ook op mijn verlanglijst!! | |
ZX9R | maandag 8 maart 2004 @ 13:15 |
Wat ik me nou afvraag: Hebben jullie overdag geen werk of zo? Ben ik een paar uurtjes niet aan het kijken staat het hele topic zo ongeveer vol! Maar dat geeft niets, heb ik in de pauze wat te doen! ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 13:27 |
jawel ![]() | |
Patrick281 | maandag 8 maart 2004 @ 14:02 |
quote:Wie moet hier nou goed lezen. ![]() quote:Ik ben aan het werk. ![]() | |
ZX9R | maandag 8 maart 2004 @ 14:14 |
Ik ben net op een nieuw (detacherings)project gezet en heb het nu erg druk. En ik zit achter zo'n fijne proxy server waardoor ik de hele tijd kan ctrl-F5-en ![]() Af en toe kijk ik dus hier en ben ik vergeten te ctrl-F5-en en zie ik dus geen verandering terwijl er al een hele nieuwe pagina is. Btw. Ik zit nu al weer naar buiten te turen naar de blauwe lucht en te denken dat ik nu op de motor wil zitten. (in plaats van bij een gemeente tussen de ambtenaren) ![]() | |
ZX9R | maandag 8 maart 2004 @ 14:22 |
@Patrick281: Nou heb ik je gisteren gefeliciteerd met je verjaardag maar nou zie ik net in je profiel dat je op 7 april jarig bent. Dat was me al eens eerder opgevallen omdat dat mijn verjaardag is. Wat is nou je ECHTE verjaardag? ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 8 maart 2004 @ 14:30 |
quote:ik ook!! Ben al aan het aftellen, nog 1,5 uurtjes ![]() ![]() |