Heel netjes hoorquote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:33 schreef DarkElf het volgende:
I have not smoked for:
Two months, two weeks, five days, 11 hours, 31 minutes and 11 seconds. 2036 cigarettes not smoked, saving ¤ 313,70. Life saved: 1 week, 1 hour, 40 minutes.
Jaaa we gaan lekker !
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik had 'm al uit het pakje gepakt terwijl mijn hersenen zeer traag het besef lieten doorsijpelen dat er iets niet kloptequote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:55 schreef DarkElf het volgende:@ Noayla_
Ik herken het hoor...
Maar goed van je hoor dat je het afgeslagen hebt
Ben ook trots op jou beep!quote:BieneBeep schreef het volgende:
Joe go Coragirl!
Ik ben nu een maand gestopt en vandaag veel zin gehad in een sigaret. Maar ik heb het natuurlijk niet gedaan, ik rook niet meer namelijk.
Ik ben al druk bezig met mijn beloning.![]()
Dan zijn we samen supertrots!quote:Op zondag 7 maart 2004 01:38 schreef Corabeeb het volgende:
Ben ook trots op jou beep!
Hou vol he?!
We roken niet meer namelijk.
Sorry, behalve t kuchen...een doorleefde rokersstem vind ik mooi!! Ben gestopt, maar een zware stem is echt mooi naar mijn mening!!quote:Op maandag 8 maart 2004 21:13 schreef maartena het volgende:
Nog een leuke reden voor vrouwen (en eigenlijk ook mannen) om maar eens te stoppen met roken..... Ik kwam laatst in een winkel, en daar stond een (naar de rook stinkend) vrouw naast me van een jaar of 55 a 60.
Ze had onderhand de stem van een MAN, en met wat kuchjes en zeer hees geluid maakte ze haar wensen duidelijk aan de winkelier...
Maar mijn god, als je dus eens goed gaat luisteren naar de verschillen in stemgeluid tussen een rookster en een niet rookster..... Dan klinkt de niet rookster stukken beter! Bij mannen geldt natuurlijk hetzelfde, maar doordat mannen zowiezo een lage stem hebben merk je het niet zo. Bij vrouwen dus wel.
Mijn Oma die nog nooit gerookt heeft heeft nog een echte mooie vrouwenstem. Mijn tante die een jaar of 20 jonger is maar tot een jaar of 5 geleden flink heeft gerookt heeft er een aardig lelijke stem aan over gehouden, alhoewel dit de laatste paar jaar weer wat bijgetrokken is lijkt het wel.....
Wellicht nog een reden. Voor de vrouwen dan
het soort cognac waar je straks weer twintig glazen per dag van drinkt, vanaf sochtends tot savonds?quote:Op maandag 8 maart 2004 09:42 schreef Bastard het volgende:
Ik zag die ene peuk als een goed glas cognac, die drink je ook alleen bij speciale gelegenheden toch?
als je die putlucht uit de mond, de bruine tanden en gele vingertoppen wegdenkt heeft het wel wat ja.quote:Op maandag 8 maart 2004 22:15 schreef gimme.shelter het volgende:
Sorry, behalve t kuchen...een doorleefde rokersstem vind ik mooi!! Ben gestopt, maar een zware stem is echt mooi naar mijn mening!!
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:00 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
maar, toch goed dat je het niet gedaan hebt. ik bespeur een opkomend zwakte excuus, vandaar de post.
Heb je nu gerookt of niet??quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik weet het.. ik ben zwak wat dat betreft.. als er een gezonde peuk word uitgevonden ga ik meteen weer roken.
Tzal wel door de drank zijn dat men wat makkelijker een peuk zou grijpen.
Bij mijn vorige stoppoging (was al 2 maanden rookvrij) dacht ik: Ach, dat ene sigaretje moet kunnen toch? Nog geen week later zat ik weer op anderhalf pakje Gauloises per dagquote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:54 schreef Kiki het volgende:
Ik vraag me ook werkelijk af..is 1 sigaret (per dag) heel schadelijk voor je?? Of is het schadelijk omdat NIEMAND maar 1 per dag kan roken, 1 sigaret wordt 2 sigaretten worden drie sigaretten etc.
Ik ben meer dan 15 kilo aangekomen maar ik ben liever dik van het niet roken dan dun van de terminale longkanker. Tis een beslissing die je voor jezelf moet maken.quote:Als ik echt dik ga worden, dan begin ik liever weer met roken.
Wil ZO graag roken..Zo graag.
Hoort er allemaal bij. En zo raar is het niet als je bedenkt dat je jarenlang vanalles in je lijf hebt vernielt dat zich nu aan het herstellen is. Je lijf is nu even heel erg gevoelig voor alle nieuwe, frisse, schone prikkels die het krijgt. Gaat vanzelf overquote:Ik ben ook helemaal licht in mijn hoofd..is dit normaal?? En ik hoefde nooit te hoesten, nu moet ik best vaak hoesten... ehh, das vreemd toch!
Hoop voor je dat ze bierviltjes op tafel hebben liggen, die kun je verscheurenquote:Sorry voor de lap onzinnige tekst..even de drang naar sigaretten van me af schrijven... Vanavond ga ik met een goede vriend uit eten..dan zal ik het wel helemaal zwaar hebben!
neeheee.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:34 schreef schatje het volgende:
[..]
Heb je nu gerookt of niet??
Bedankt voor deze peptalk!! Ik ga bij het eten een grote karaf water bestellen en elke keer dat ik trek heb in een peuk, ga ik water drinken.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:03 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Bij mijn vorige stoppoging (was al 2 maanden rookvrij) dacht ik: Ach, dat ene sigaretje moet kunnen toch? Nog geen week later zat ik weer op anderhalf pakje Gauloises per dag
[..]
Ik ben meer dan 15 kilo aangekomen maar ik ben liever dik van het niet roken dan dun van de terminale longkanker. Tis een beslissing die je voor jezelf moet maken.
[..]
Hoort er allemaal bij. En zo raar is het niet als je bedenkt dat je jarenlang vanalles in je lijf hebt vernielt dat zich nu aan het herstellen is. Je lijf is nu even heel erg gevoelig voor alle nieuwe, frisse, schone prikkels die het krijgt. Gaat vanzelf over
[..]
Hoop voor je dat ze bierviltjes op tafel hebben liggen, die kun je verscheurenZorg ervoor dat je de komende tijd bezig blijft, ga wandelen, fietsen, schoonmaken. Blijf niet stilzitten en je zielig voelen. Ga iets doen en wees trots op elke dag die je rookvrij bent! Dit is een van de belangrijkste dingen die je ooit voor jezelf zult doen.
Hou vol!
Was hiervoor ook geen gratenpakhuis. Ik woog een kilo of 60 bij 1.64m ongeveer.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:34 schreef Kiki het volgende:
Maar 15 kilo aankomen.. dat wil ik ook niet (misschien was jij heel mager eerst??).
Ik heb toen ik stopte met mezelf afgesproken dat ik niet op mijn gewicht zou letten. Dat ik koste wat kost zou stoppen. Als dat zou inhouden dat ik er flink wat kilo's bij zou eten dan moest dat maar. Ondertussen begin ik de kilootjes ook weer kwijt te raken trouwens. Het mooie weer komt er ook weer aan en dus kunnen we er weer met de fiets op uit. Ik verwacht van de zomer weer ongeveer op mijn oude gewicht te zijn.quote:Ik wil natuurlijk ook geen terminale kanker, maar 15 kilo..pff vind mezelf nu al eigenlijk te zwaar.
Nouja, mag van mezelf deze week eten, volgende week moet het daar ook mee afgelopen zijn!!!
Volgende maand ben ik een jaar rookvrij (JOEPIE!) en dit is mijn tweede pogingquote:Hoelang ben jij al gestopt?? (En hoeveel pogingen heeft dat gekost?)
Netjes hoor!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:48 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Was hiervoor ook geen gratenpakhuis. Ik woog een kilo of 60 bij 1.64m ongeveer.
[..]
Ik heb toen ik stopte met mezelf afgesproken dat ik niet op mijn gewicht zou letten. Dat ik koste wat kost zou stoppen. Als dat zou inhouden dat ik er flink wat kilo's bij zou eten dan moest dat maar. Ondertussen begin ik de kilootjes ook weer kwijt te raken trouwens. Het mooie weer komt er ook weer aan en dus kunnen we er weer met de fiets op uit. Ik verwacht van de zomer weer ongeveer op mijn oude gewicht te zijn.
Het is een kwestie van prioriteiten, de mijne ligt toevallig niet bij mijn gewicht
[..]
Volgende maand ben ik een jaar rookvrij (JOEPIE!) en dit is mijn tweede poging
goeie zet!... het leven is net heel wat mooier geworden voor je!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:54 schreef Kiki het volgende:
Gestopt per 07 maart 2004 22.30 (nu dag 2 dus..)
verstandig. cold turkey is de beste manier.quote:Ik zit dus nog volledig in de cold turkey. Ik doe het zonder hulpmiddelen.
das niet stoppen, dat is het jezelf heel moeilijk maken. je schiet er niets mee op om de verslaving te rekken. je moet TOCH door de cold turkey periode heen, gewoon stoppen, dan wordt het na een paar dagen al minder.quote:Mijn vriend is ook gestopt, al heeft hij gisteren wel 3 sigaretten gerookt. Maar ja, toch knap, als je van een pakje per dag komt.
je geeft het antwoord zelf al. en denk nu niet: Ik wel, want dat is gewoon niet zo. als jij niet echt verslaafd zou zijn, en gewoon,voor de "lekker" 1 sigaret per dag zou roken, waarom heb je dan al die jaren gerookt?. waarom heb je dan zoveel moeite gedaan om nu te stoppen? waarom WIL je die ene sigaret dan zo graag? de vraag die je stelt is zijn eigen antwoord in dit geval.quote:Ik vraag me ook werkelijk af..is 1 sigaret (per dag) heel schadelijk voor je?? Of is het schadelijk omdat NIEMAND maar 1 per dag kan roken, 1 sigaret wordt 2 sigaretten worden drie sigaretten etc.
lekker he, een excuus achter de hand?..quote:Ik vreet me ook helemaal vol, heb vandaag al 4 lolly's, een muffin, broodje met jam, kipcorn, paar dropjes en een eierkoek op. Als ik echt dik ga worden, dan begin ik liever weer met roken.
Wil ZO graag roken..Zo graag.
is heel normaal. lichthoofdig, nerveus,kuchen, hoesten en kriebelende keel. zie het maar als de "happy happpy joy joy" dans die je lichaam nu doet.quote:Ik ben ook helemaal licht in mijn hoofd..is dit normaal?? En ik hoefde nooit te hoesten, nu moet ik best vaak hoesten... ehh, das vreemd toch!
quote:Sorry voor de lap onzinnige tekst..even de drang naar sigaretten van me af schrijven... Vanavond ga ik met een goede vriend uit eten..dan zal ik het wel helemaal zwaar hebben!
Hoe lang ben jij nu gestopt? Je klinkt fanatiekquote:Op woensdag 10 maart 2004 14:02 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
hou vol, en veel sterkte!!
ik ben zelf ook pas 2 maanden en een beetje gestopt, en je zult mij niet horen zeggen dat ik nooit meer in de zin in een sigaret heb. maar ik weet zeker dat ik NOOIT meer zal roken. de behoefte die ik af en toe eens voel, is niks vergeleken met de voordelen die ik elke minuut ervaar.quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoe lang ben jij nu gestopt? Je klinkt fanatiek
Op mijn eerste stopdag heb ik die site ontdekt. Hoe meer ik daar las hoe meer ik overtuigd raakte dat ik echt NOOIT meer wilde roken. Als ik eens een moeilijk moment had dan las ik weer een paar blz en dan wist ik weer waar ik het voor deedquote:Op woensdag 10 maart 2004 14:22 schreef punchdrunk het volgende:
lees de artikelen op deze pagina maar eens >> klik hier <<
als je er sec over nadenkt wordt je dat vanzelf. eigenlijk is het schandalig dat we tolereren dat mega-bedrijven ontzagelijk rijk worden door het verkopen van dodelijke drugs aan onze vrienden, kinderen en geliefden, en er ook nog totaal misleidende reclame over maken. ik vindt het idee dat op dit moment een ventje van 15 ergens zijn eerste peuk opsteekt, echt vreselijk. die peuk kost hem zijn conditie, gezondheid en mischien wel zijn leven.quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:43 schreef Bolsje het volgende:
Punchdrunk je komt op me over als een volledig gehersenspoeld iemand![]()
Toch knap van je dat je zo zeker van je zaak bent.![]()
Hopelijk is het nu voor altijd. Succes! En natuurlijk ook succes voor alle andere stopers.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:39 schreef Navelpluisje het volgende:
Ik wil graag weer in de openingspost
De vorige poging heeft 6 maanden geduurd en toen ging het weer de mist in, maar ik kijk er nu heel anders tegenaan en het stoppen kost praktisch geen moeite.
Stopdatum is 9 Maart.
Ik heb je toegevoegdquote:Op donderdag 11 maart 2004 17:39 schreef Navelpluisje het volgende:
Ik wil graag weer in de openingspost
De vorige poging heeft 6 maanden geduurd en toen ging het weer de mist in, maar ik kijk er nu heel anders tegenaan en het stoppen kost praktisch geen moeite.
Stopdatum is 9 Maart.
Hehe....tuurlijk niet! Ik bedoelde meer te zeggen dat je gewoon erg fanatiek overkomt.quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:59 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
en daarnaast denk ik ook dat we het allemaal wat te licht opnemen omdat het sociaal geaccepteerd is. of wil je soms ontkennen dat nicotine drugs is, en roken dodelijk is?
Is misschien ook even beter als je niet zo sterk in je schoenen staat inderdaadquote:Op vrijdag 12 maart 2004 17:40 schreef Kiki het volgende:
Ga vanavond niet stappen, omdat ik niet in de kroeg wil staan met al die verleidingen om me heen..
..to be continued...
Toegevoegd in het lijstje.quote:Op zondag 14 maart 2004 12:51 schreef psy_icon het volgende:
woehoo vanavond om 0:00 ben ik precies een maand gestopt, ik moet bekennen dat ik echt helemaal geen behoefte meer heb gehad aan een peuk, ook niet als ik uit ga ofzo.
Genoteerdquote:Op maandag 15 maart 2004 19:00 schreef DarkElf het volgende:
Three months, 19 hours, 0 minutes and 11 seconds. 2294 cigarettes not smoked, saving ¤ 353,40. Life saved: 1 week, 23 hours, 10 minutes.
3 maanden jajajaja !!!!
Moving up on the list
The man behind the reputation....quote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:36 schreef -B- het volgende:
Two months, 6 hours, 3 minutes and 28 seconds. 903 cigarettes not smoked, saving ¤ 168,10. Life saved: 3 days, 3 hours, 15 minutes.
Het gaat nu sneller dan ik denk en daarbij slaap ik de laatste week weer lekker.
quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:00 schreef Biene het volgende:
[..]
Hopelijk is het nu voor altijd. Succes! En natuurlijk ook succes voor alle andere stopers.
Ik ben bijna 6 weken gestopt! En nu ga ik een broodje shoarma eten.
Komt wel goed.. gewoon volhouden en geen peuk meer oppakken. Na 3 dagen is de nicotine uit je lichaam dus is het alleen nog de geestelijke verslaving.quote:Op maandag 22 maart 2004 17:13 schreef Miss_Nexhil het volgende:
Over 2 uren precies 3 dagen gestopt. En ik vind het tot nu toe helemaal niks.
.
Hoe ik het doe? Per dag nu... iedere dag is er weer 1 bij. Heel af en toe krijg ik heel erg trek in een peuk.. maar dat is nooit langer dan 2 minuten. Moet ik daarom weer gaan roken? Gaat nu toch ook lekker.. en ik heb er zoveel voor terug gekregen dat ik het zonde zou vinden om weer te beginnen.quote:Op maandag 22 maart 2004 18:21 schreef schatje het volgende:
Basterd houdt het wel goed vol zeg. Hoe doe je dat met al die gezellige terrasjes in zicht??.
Nee, niet gaan roken. Ik pest maar wat. Dat begrijp je denk welquote:Op maandag 22 maart 2004 18:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoe ik het doe? Per dag nu... iedere dag is er weer 1 bij. Heel af en toe krijg ik heel erg trek in een peuk.. maar dat is nooit langer dan 2 minuten. Moet ik daarom weer gaan roken? Gaat nu toch ook lekker.. en ik heb er zoveel voor terug gekregen dat ik het zonde zou vinden om weer te beginnen.
Ik had het zelf ook niet verwacht hoor
Dan is het niet uit te leggen aan je hoe verslavend dat spul werkt.. ik kan alleen maar zeggen, bespaar je de moeite, begin er nooit aan.quote:Op maandag 22 maart 2004 18:31 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik heb namelijk nog nooit gerookt.
En ga je nu meer snoepen ofzo?? Is er dus iets voor in de plaats gekomen??quote:Op maandag 22 maart 2004 18:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dan is het niet uit te leggen aan je hoe verslavend dat spul werkt.. ik kan alleen maar zeggen, bespaar je de moeite, begin er nooit aan.
mm, alles smaakt lekkerder, dus ik moet erg oppassen dat ik niet meer ga eten. Ben zelf nooit een snoeper geweest, maar ook dat smaakt heerlijk nuquote:Op maandag 22 maart 2004 19:00 schreef schatje het volgende:
[..]
En ga je nu meer snoepen ofzo?? Is er dus iets voor in de plaats gekomen??
Mijn vader is namelijk ook gestopt en die heeft veel behoefte aan zoetigheid.
Ik heb je alvast bij de 2 maanden gezet.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 22:50 schreef Biene het volgende:
Ik meld me ook maar weer. Ruim 7 weken gestopt en heb er de laatste week amper aan gedacht. Als ik zie dat iemand rookt denk ik: kijk, die rookt en ik denk niet meer: ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook. Een goed teken, dus. Even door de zomer heen rollen en dan komt het vast helemaal goed!
Succes allemaal.
Woei.quote:Op woensdag 24 maart 2004 00:15 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik heb je alvast bij de 2 maanden gezet.
---quote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:29 schreef schatje het volgende:
Vervolg van Fok!kers stoppen met roken. Deel 19
Meer dan 1 jaar gestopt:
corr (1jr)
Dukhlovi (5 jaar)
Maartena (5 jaar)
Maverick (2 jaar, 5mnd)
Succes iedereen!
Dat moet je je wel melden in dit topic af en toequote:Op woensdag 24 maart 2004 11:41 schreef corr het volgende:
[..]
---
2y 1mnd 3w 2dgn 10:26 smoke-free, 23.465 cigs not smoked, ¤ 3.871,73 saved, 2m 3wk 11:25 life saved
Das dus wel meer dan 1 jaar!
Ik ben intussen ook alweer 6-en een half jaar gestopt, maar dat is ook nooit veranderdquote:Op woensdag 24 maart 2004 11:45 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat moet je je wel melden in dit topic af en toe.
Maar ik heb er twee jaar van gemaakt.
Ook aangepastquote:Op woensdag 24 maart 2004 15:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben intussen ook alweer 6-en een half jaar gestopt, maar dat is ook nooit veranderd
Ik vond ze fantastisch werken. Geen enkele snak naar een sigaret, anders dan een geestelijke (oe, mijn collega rookt, ik wil ook!). Probeer voor de gein maar eens een sigaret te roken als je die pleister op hebt: je merkt totaal niets of heel weinig van het normale 'kick-in' effect.quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:30 schreef Kiki het volgende:
En nu nog volhouden.. ik hoop dat het met de pleisters wat makkelijker gaat. Heeft iemand ervaring?
Dat is idd heel erg herkenbaar. Ik mis het voornamelijk op de werkvloer heel erg. In de ochtend lekker rustig zitten, kofiie erbij en dan lekker een sigaret opsteken. Was het perfecte begin van de werkdag.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:11 schreef DarkElf het volgende:
Gaat hier nog steeds prima, het verlangen is grotendeels weg.
Merk alleen dat ik mijn ontspanningsmoment mis, het moment dat ik zelf kan kiezen en weet dat het me tot rust brengt, het hele ritueel eromheen van pakje pakken, aansteker, sigaret pakken, aansteken, eerste hijs.... uitademen... rust..
Dát mis ik merk ik het meest en vooral op stressvolle momenten, daarbuiten nauwelijks tot niet.
Ik ken het.. na gedane arbeid had je dan zo'n peukie verdient. Je gaat zitten, in het zonnetje, beentjes onderuit, pakkie peuken pakken, aansteken en lekker bijkomen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:11 schreef DarkElf het volgende:
Gaat hier nog steeds prima, het verlangen is grotendeels weg.
Merk alleen dat ik mijn ontspanningsmoment mis, het moment dat ik zelf kan kiezen en weet dat het me tot rust brengt, het hele ritueel eromheen van pakje pakken, aansteker, sigaret pakken, aansteken, eerste hijs.... uitademen... rust..
Dát mis ik merk ik het meest en vooral op stressvolle momenten, daarbuiten nauwelijks tot niet.
Je staat weer in het lijstje hoor.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 12:23 schreef Rollins het volgende:
waarom ben ik uit dit topic verwijderd ? Misschien omdat het zo goed gaat en ik hier lang niet meer heb gepost.
Two months, one week, one day, 21 hours, 16 minutes and 33 seconds. 2066 cigarettes not smoked, saving fl 340,99. Life saved: 1 week, 4 hours, 10 minutes.
Kijk eens in het lijstjequote:Op vrijdag 26 maart 2004 14:31 schreef trekdrop het volgende:
I have not smoked for Seven months, two weeks, 2 hours, 31 minutes and 14 seconds. 3406 cigarettes not smoked, saving ¤ 258,95. Life saved: 1 week, 4 days, 19 hours, 50 minutes.![]()
![]()
Nieuw?quote:Op vrijdag 26 maart 2004 14:40 schreef schatje het volgende:
[..]
Kijk eens in het lijstje.
Nieuw in de zin van weekje(s)/maandje(s)/jaartje(s) erbijquote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:12 schreef trekdrop het volgende:
[..]
Nieuw?
ik post hier al een half jaar hoormaar tnx
Is het ms niet handiger om *nieuw* te veranderen in alleen een * ofzow?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:29 schreef schatje het volgende:
Vervolg van Fok!kers stoppen met roken. Deel 19
Meer dan 1 jaar gestopt:
--knip--
Maverick (2 jaar, 6mnd) *nieuw*
--knip--
Ik vind het een goed idee Maverickquote:Op vrijdag 26 maart 2004 18:27 schreef -Maverick- het volgende:
[..]
Is het ms niet handiger om *nieuw* te veranderen in alleen een * ofzow?
Kan verwarring voorkomen.
PS. er hoort nog een streepie voor en 8er mijn naam...
grtz
-Maverick-
Neeeeeeeeeeee!!!!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 03:55 schreef Cora het volgende:
Ik denk dat ik maar weer ga roken.
Uit verveling en zo....
En omdat iedereen in mijn omgeving rookt als ik uit ga..
Je hebt gelijk, ik denk er nu alweer anders over.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 08:59 schreef Bastard het volgende:
Neeeeeeeeeeee!!!!
Volhouden hoor!!!
Volgende week denk je er weer anders over, dan ben je blji dat je door je dipje heen bent, echt! Het is gewoon niet waard, je krijgt er niks voor terug.
Dat heb ik ook nog weleens.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 03:55 schreef Cora het volgende:
Ik denk dat ik maar weer ga roken.
Uit verveling en zo....
En omdat iedereen in mijn omgeving rookt als ik uit ga..
Je staat er opquote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:25 schreef Riann het volgende:
Ik heb gister mijn laatste sigaret gerookt
ik heb vorig jaar ook al eens proberen te stoppen is toen niet gelukt hopen dat het nu wel lukt
dus zet mij maar in het lijstje![]()
Dat is vast surrogaat voor "nieuw".quote:Op zaterdag 27 maart 2004 19:21 schreef Riann het volgende:
Wat wil een sterretje bij je naam zeggen
dat je het vaker hebt geprobeert????
Dat je de eerste stap heb genomen om te stoppen met roken dan wel dat je een stapje omhoog bent gegaan.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 19:21 schreef Riann het volgende:
Wat wil een sterretje bij je naam zeggen
dat je het vaker hebt geprobeert????
Gedaanquote:Op zondag 28 maart 2004 13:04 schreef V2i het volgende:
[..]
Mag ik vast naar 3 maanden schatje? ahh plz plz plz![]()
Two months, three weeks, six days, 11 hours, 0 minutes and 36 seconds. 2623 cigarettes not smoked, saving ¤ 439,48. Life saved: 1 week, 2 days, 2 hours, 35 minutes.
okiedokiequote:Op zondag 28 maart 2004 13:07 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat je de eerste stap heb genomen om te stoppen met roken dan wel dat je een stapje omhoog bent gegaan.
Mischien is een flesje water een idee. Als je behoefte hebt in een trek een slokje water nemen.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:10 schreef Riann het volgende:
[..]
okiedokie![]()
het is tot nu toe niet moeilijk alleen morgen school.... dat zal wel een stuk moeilijker zijn.
Zo moet je het niet zeggen.. zeg zoiets als "Laat hun maar roken, ik ben er klaar mee"quote:Op zondag 28 maart 2004 13:10 schreef Riann het volgende:
[..]
het is tot nu toe niet moeilijk alleen morgen school.... dat zal wel een stuk moeilijker zijn.
Ik heb altijd al een flesje water bijquote:Op zondag 28 maart 2004 13:13 schreef schatje het volgende:
[..]
Mischien is een flesje water een idee. Als je behoefte hebt in een trek een slokje water nemen.
Of van die pleisters.
Zegt mijn moeder ook al.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo moet je het niet zeggen.. zeg zoiets als "Laat hun maar roken, ik ben er klaar mee"
Klopt, volgens mij ben je er nooit echt aantoe. Er is altijd wel iets waardoor je op dat moment even niet kan stoppen. Ik ken alle smoezen denk ik onderhandquote:Op maandag 29 maart 2004 16:07 schreef gimme.shelter het volgende:
Heel goed van je!! Je moet het idd een keer gewoon DOEN en niet zitten wachten tot je eraan toe bent! Dat ben je volgens mij nl. nooit!! Volhouden, nu. Voel je je al fitter. Dat heb ik m.n. 's morgens en dat vind ik zo'n beloning!!
Hi Riann,quote:Op maandag 29 maart 2004 21:14 schreef Riann het volgende:
Want ik kan aankomen er niet bij hebben. Mijn moeder zegt ook tegen mij als je gewoon hetzelfde blijft eten als voorheen dan kom je niet aan. Geloof dat niet zei ze.
met alle respect: die pleisters zijn bullshit. je verslaving neemt af vanaf het moment dat je geen nicotine meer inneemt, niet vanaf het moment dat je simpelweg van toedieningsmethode veranderd.quote:Op zondag 28 maart 2004 13:13 schreef schatje het volgende:
[..]
Of van die pleisters.
Misschien voor jou, dat wil niet zeggen dat dat voor anderen ook zo is.quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:08 schreef punchdrunk het volgende:
met alle respect: die pleisters zijn bullshit.
Dat is leuk quasi-wetenschappelijk geredeneerd, maar de kracht van een rookverslaving zit niet in de lichamelijke verslaving van nicotine. Juist niet. Om de geestelijke verslaving af te leren werkten pleisters, voor mij, perfect. En ach, die behoefte kan je zwak vinden of niet - zij die er totaal geen moeite mee hebben gaan hier niet posten.quote:je verslaving neemt af vanaf het moment dat je geen nicotine meer inneemt, niet vanaf het moment dat je simpelweg van toedieningsmethode veranderd.
Ik ben 5 kilo afgevallen dus dat scheelt inderdaad.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:24 schreef Noayla_ het volgende:
Hi Riann,
Ik denk dat dat verschilt per persoon.
Ik ben 3 maanden geleden gestopt met roken en daardoor 5 kg. aangekomen.
Nou ja zeg! Gek mens dat je er bent... Hou daar 's onmiddelijk mee op. Als je door blijft paffen heb je nog veel meer kronen nodig want weet je wel hoe ontzettend vertieft je gebit wordt van dat roken?quote:Op woensdag 31 maart 2004 21:47 schreef gimme.shelter het volgende:
WHAM!!!! De hele oude verslaving weer terug, zit weer te paffen!!
Las in het lijstje dat je een maand gestopt was....smaakt het dan uberhaupt nog wel? (vroeg ik me ff af )quote:Op woensdag 31 maart 2004 21:47 schreef gimme.shelter het volgende:
Sorry, voor mezelf. Heb morgen een hele belangrijke tandarts afspraak voor de plaatsing van 3 kronen. Werd opeens zo nerveus (hij belde vanmiddag op om te zeggen dat het een langdurige afspraak kan zijn ) en opeens, WHAM!!!! De hele oude verslaving weer terug, zit weer te paffen!! Damn!! Nou, morgen dan maar weer opnieuw. Wat een raar mechanisme is zo'n verslaving dan toch!! Dacht dat ik er over heen was. De hele dag niet gerookt en vanavond sloeg het er opeens weer in!! Wat een verraderlijk gedoe. Nou, eerst morgen maar doorkomen....
Dat was bij mij gister dus t geval, stress, megastress!! Het gaat nu gelukkig weer goed met me!quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:07 schreef DarkElf het volgende:
Three months, two weeks, four days, 14 hours, 8 minutes and 32 seconds. 2739 cigarettes not smoked, saving ¤ 421,92. Life saved: 1 week, 2 days, 12 hours, 15 minutes.
en toch heb ik echt nog steeds momenten dat ik zo zou willen beginnen.....
met veel stress of na de sexofzo....
Maar goed, zal ooit wel minder worden.
Ik ben zelf een kilo of 7 aangekomen...ben iets meer dan 4 maand gestopt. Besef wel dat het voor eidereen verschillend is, vind het wel kut dat ik aangekomen ben....maar ik heb er mee leren leven....alles beter dan op je 40e ofzo doodgaan aan longkanker right?quote:Op zaterdag 3 april 2004 18:52 schreef Darkphorze het volgende:
Ik had gisteren een topic geopend en ik moest de vraag in dit topic stellen dus bij deze :
Ik ben inmiddels 3 maanden gestopt met roken en ben al 5 kilo aangekomen, ik eet al 2 jaar geen snoep, koek, en dergelijke dus heb niet echt een vervanger genomen voor de sigaret.
Hoeveel zijn jullie aangekomen door het stoppen met roken?
En na hoeveel maanden/jaren hield de toename van gewicht op?
Three months, two days, 15 hours, 48 minutes and 24 seconds. 2809 cigarettes not smoked, saving $187.23. Life saved: 1 week, 2 days, 18 hours, 5 minutes.
Je hebt het nog geen 3 dagen volgehouden dusquote:Op maandag 5 april 2004 19:07 schreef jogy het volgende:
Kan iemand de stopdatum op 5 april zetten, zwakke lul dat ik er ben, kon me niet inhouden in het weekend.
En hoe gaat het nu met jou??quote:Op maandag 5 april 2004 21:49 schreef gimme.shelter het volgende:
Kom op! Volgende keer beter!! Je gaat het uiteindelijk redden!!
Goed om te horen. Je moet vooral denken aan die tijd dat je niet gerookt hebt. Daar moet je kracht uit putten. En dan vooruit blijven kijken.quote:Op maandag 5 april 2004 22:17 schreef gimme.shelter het volgende:
Had een inzinking vanwege heel veel angst voor tandvleesoperatie en kronen. Dat was donderdag, toen heb ik een pakje leggepaft. Maar sinds vrijdag weer rookvrij, zonder moeite. En ik had dat donderdag niet moeten doen, maar gebeurd is gebeurd. En ik ben nu weer gestopt, en de tandarts is weer voorbij dus..ik hoop het beste!
Dat is op zich toch ook wel een prestatie, dat je overdag niet rooktquote:Op dinsdag 6 april 2004 11:50 schreef Kiki het volgende:
Schatje, wil je mij uit de lijst halen.. Ik heb het niet gered..
Ik rook nog steeds overdag niet, maar 's avonds hou ik het niet meer. Ik ga het wel weer proberen, maar nu ben ik nog even te gelukkig met mijn sigaretten in de avond.
Succes voor de rest!!!
MMMM nu drie maanden gestopt en 9 kilo aangekomen hoop niet dat die trend zicht in dit tempo doorzet,quote:Op woensdag 7 april 2004 23:36 schreef Ymke het volgende:
Meer dan een jaar gestopt en 11 kg aangekomen![]()
quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:03 schreef Ymke het volgende:
Ha schatje , je hebt me ook in het lijstje gezet . ik zal morgen even op mijn metertje (op mijn werk) kijken hoe lang precies , ik dacht 8 feb vorig jaar
tot vanavond?
Begrijpelijk..om die reden ben ik veel gaan roken ( was meer een gezelligheidsroker ). Hoe gaat het nu dan? rook je nog?quote:Op zaterdag 10 april 2004 00:12 schreef Mr.Norris het volgende:
Allemaal hele goeie dingen die ik lees, maar ik wil toch iedereen op het hart drukken om het ook echt!! vol te houden. Ik was 2 jaar rookvrij en toen ging het uit met mijn vriendin en zat ik in de put en bood iemand mij een peuk aan en.... toen begon ik weer....
Dus, de echte test komt pas in echt moeilijke situaties, dat je ook dán je hoofd koel houdt en niet rookt.
Met dit bericht wil ik alleen maar ff zeggen dat het ook na 2 jaar nog mis kan gaan....
But keep up the good work!
Ben je toch zelf bij hoor.quote:Op zaterdag 10 april 2004 00:12 schreef Mr.Norris het volgende:
Allemaal hele goeie dingen die ik lees, maar ik wil toch iedereen op het hart drukken om het ook echt!! vol te houden. Ik was 2 jaar rookvrij en toen ging het uit met mijn vriendin en zat ik in de put en bood iemand mij een peuk aan en.... toen begon ik weer....
Dus, de echte test komt pas in echt moeilijke situaties, dat je ook dán je hoofd koel houdt en niet rookt.
Met dit bericht wil ik alleen maar ff zeggen dat het ook na 2 jaar nog mis kan gaan....
But keep up the good work!
Best wel eigenlijk want er zijn zoveel mensen die mij automatisch een sigaret aanbieden. En dan kan ik trots zeggen ik ben 2 weken gestopt.quote:Op zondag 11 april 2004 10:44 schreef Ymke het volgende:
Rian , goed van je![]()
Was het erg moeilijk?
ik heb maar berekent dat het pakje inmiddels voor 4.60 in de winkel ligtquote:Op maandag 12 april 2004 11:42 schreef DarkElf het volgende:
zeg riann, heb je geen metertje?
hoe lang heb je gerookt en hoveel eigenlijk?
http://www.silkquit.orgquote:Op woensdag 14 april 2004 00:11 schreef koala2002 het volgende:
Kijk dit topic zocht ikik ben 20 maart gestopt met roken en wil ook graag in het lijstje
heb eerst zelf maar is gekeken of ik het een beetje vol kon houden en het gaat lekker moet ik zeggen, soms wel moeilijk hoor!!!
en waar kan ik zien hoeveel geld ik bespaar??altijd leuk om te weten toch?
hehe dat moet een grappig gezicht zijn geweestquote:Op dinsdag 13 april 2004 23:11 schreef Ymke het volgende:
Wat ik in het begin nog wel eens eens deed als ik echt een onweerstaanbare trek in een peuk kreeg, dan ging ik gewoon op de plaats staan springen, en aangezien ik een conditie van o,o had was ik zeer snel buiten adem en had geen trek in een peuk meer
Gaat het nu weer een beetje?quote:Op woensdag 14 april 2004 13:36 schreef Bolsje het volgende:
[..]
hehe dat moet een grappig gezicht zijn geweest
thx![]()
quote:Op woensdag 14 april 2004 13:39 schreef snaakster het volgende:
na 8 demeber nooooooooooit meer gerookt
quote:Op woensdag 14 april 2004 12:02 schreef schatje het volgende:
*lijstje bijgewerkt heeft*
wil ik ook bij horenquote:Op woensdag 14 april 2004 16:12 schreef Ezri het volgende:
[..]
![]()
thanks!
Wow, ikke nu "kwartaalstopper", klinkt goed.![]()
Je moet nooit stoppen met roken voor iemand anders, alhoewel het wel kan helpen bij het stoppen. Je moet het zelf echt willen. Als je er zelf niet 100% achter staat, dan is de kans vrij groot dat je weer gewoon gaat roken als deze persoon uit je leven zou verdwijnen..... Als je het echt ZELF 100% wil, dan zal het zeker lukken!quote:Op dinsdag 13 april 2004 22:47 schreef Bolsje het volgende:
Vandaag bijvoorbeeld ook weer, kon wel janken! Ik heb vaak echt nog 'depressies' (ik denk dan alleen maar aan sigaretten) en dan denk ik dat ik maar beter weer kan roken! ik zit ook gigantisch te twijfelen of ik het nou nog steeds voor mezelf doe of omdat mn vriendin het zo graag wil.
Denk het wel hoor.quote:Op woensdag 14 april 2004 21:58 schreef -B- het volgende:
Bijna...Zal ik die laatste uren ook nog vol gaan houden?
Inmiddels heb ik ook mijn fiets weer afgestoft.
Peuken maakt je lui vind ik.. tis steeds dat je denkt "eerst ff een peukie roken.. of .. laat ik nu ik dit gedaan heb ff gaan zitten met een peukie."quote:Op woensdag 14 april 2004 23:31 schreef Bolsje het volgende:
Voel me vandaag bijvoorbeeld stukken beter, hele dag actief geweest, dus toppie..bedankt nog Ymke!Eigenlijk heb ik een superleuk en actief leven, maar die peuken vergallen écht je hele doen en laten als je ermee stopt..dan kom je er pas achter wat voor rommel het is
![]()
succes alle andere stoppersch! :![]()
em stak eerst vaak genoeg gelijk na de gym een peuk op. errug fout.quote:Op donderdag 15 april 2004 00:14 schreef SailingAce het volgende:
[..]
Peuken maakt je lui vind ik.. tis steeds dat je denkt "eerst ff een peukie roken.. of .. laat ik nu ik dit gedaan heb ff gaan zitten met een peukie."
Dat.. terwijl je dan helemaal buiten adem bent bijvoorbeeld.. gewoon een peuk opsteken als beloning. Hoe gek kan je wezen??
Dat maakt geen hol uit. Het is altijd moeilijk en er is altijd wel wat.quote:Op vrijdag 16 april 2004 00:07 schreef Ezri het volgende:
Jaaaa, het wordt wel moeilijker nu met dit terrasjesweer! Respect voor alle mensen die juist nú besloten hebben te stoppen!
No changequote:Op vrijdag 16 april 2004 09:41 schreef B_BOY het volgende:
al mede stoppers laat je niet kennen.
Hier ook niet.quote:Op vrijdag 16 april 2004 10:26 schreef SailingAce het volgende:
[..]
No change
scheelt zeker veel. hardlopen bouw je het snelste conditie mee op. en eerlijk is eerlijk met dit weer s'middags om een uur of vijf lekker rond rennen is toch heerlijk.quote:Ghehe, ik meld me ook weer eens. Heerlijk het rookvrije leven. M'n conditie is echt met sprongen vooruitgegaan, ben aan het hardlopen geslagen (gaat snel zeg dat opbouwen) en kijk eens naar dat uitgespaarde geld, jezus wat een berg zeg.
super ga zo door.quote:Op zondag 18 april 2004 20:31 schreef onlogisch het volgende:
IK WIL OOK IN DE LIJST WANT,
I quitted smoking :
One week, six days, 21 hours, 9 minutes and 21 seconds. 277 cigarettes not smoked, saving ¤ 45,81. Life saved: 23 hours, 5 minutes.goed ben ik he
Ik zeg altijd maar zo: Liever wat dikker van het niet roken dan broodmager van de terminale longkankerquote:Op maandag 19 april 2004 18:06 schreef DeathStella het volgende:
.
Ik ben vooral bang dat ik heel erg ga aankomen.
Ik sta nog onder: 1 maand gestoptquote:Op woensdag 14 april 2004 12:02 schreef schatje het volgende:
*lijstje bijgewerkt heeft*
Genoteerdquote:Op maandag 19 april 2004 21:45 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Ik sta nog onder: 1 maand gestopt![]()
Ben toch al echt 3 mnd, en 19 dagen gestopt!![]()
Je moet het eerst zeker weten. Want ik wist het ook zeker, en nu fucken die peuken mijn hoofd zo op dat ik niet meer zeker weet of ik het zeker wistquote:Op maandag 19 april 2004 18:06 schreef DeathStella het volgende:
Lang verhaal
Ik zie wat dubbele namen. Of ik zie gewoon dubbel.quote:Op woensdag 21 april 2004 22:36 schreef schatje het volgende:
*bijgewerkt heeft*
Veel succes, volhouden mensen.
Geef aanquote:Op donderdag 22 april 2004 16:56 schreef V2i het volgende:
[..]
Ik zie wat dubbele namen. Of ik zie gewoon dubbel.
Dubbel zeg maar.
Dat klinkt wel erg dramatisch.quote:Op donderdag 22 april 2004 17:20 schreef IBAZ het volgende:
nu, weet niet meer hoe het was, net als een gezicht van een verloren geliefde. soms paniek, soms maar beter ook dat je dingen vergeet.
En ik ben trots op jou!quote:Op donderdag 22 april 2004 21:38 schreef Cora het volgende:
[..]
En ik rook ook nog steeds niet.
quote:Op donderdag 22 april 2004 22:52 schreef -B- het volgende:
En ik ben trots op jou!
Dan is het toch niet leuk meerquote:Op donderdag 22 april 2004 19:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Geef aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 24 april 2004 19:57 schreef V2i het volgende:
[..]
Dan is het toch niet leuk meerNou ja zeg, twee namen maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
.
"Een" paar zei ik toch!quote:Op zaterdag 24 april 2004 20:08 schreef schatje het volgende:
[..]
Nou ja zeg, twee namen maar.
Ik ben er nu een jaar vanaf maar ik heb af en toe ook nog wel eens trek, krijg nog wel eens heimwee als ik mag meeroken, maar dat wordt minder.quote:Op maandag 26 april 2004 12:17 schreef Noayla_ het volgende:
[...]
Niet gedaan maar ik schrok weer eens van het feit dat die associatie roken=gezellig nog zo in mijn onderbewuste zit.
Ik had er ook oprecht trek in.
Oh ja.quote:Op maandag 26 april 2004 21:21 schreef -B- het volgende:
Erg vaag:
Vandaag stond ik op uit mijn bureaustoel, gooide mijn kantoordeur op slot en liep zo richting het sigarenmagazijn waar ik normaal mijn rookwaren haalde. Halverwege de reis vroeg ik mezelf af waarom ik daar naar toe liep. Ik heb me omgedraaid en ben weer verder gaan werken. Vroeger was het sigaretten halen een ommetje om voor me en dat is nu ook geheel onnodig.
ik kan dus nu wel weer naar 1 maandquote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:25 schreef Riann het volgende:
Ik heb gister mijn laatste sigaret gerookt
ik heb vorig jaar ook al eens proberen te stoppen is toen niet gelukt hopen dat het nu wel lukt
dus zet mij maar in het lijstje![]()
Je staat er bijquote:Op woensdag 28 april 2004 16:32 schreef Riann het volgende:
[..]
ik kan dus nu wel weer naar 1 maand![]()
Nu je het hebt aangegeven wel jaquote:Op woensdag 28 april 2004 21:44 schreef Bayswater het volgende:
Two months, three weeks, six days, 18 hours, 21 minutes and 35 seconds. 3510 cigarettes not smoked, saving 644,24 euro . Life saved: 1 week, 5 days, 4 hours, 30 minutes. (met zijn tweeen, dus dan gaat het lekker hard)
Nu ben ik toch in deel 21 wel pupil af?
same here, ik wou dit jaar al meedoen, maar ik besefte te laat dat ik misschien wel conditie kon gaan opbouwen hiervoor, aangezien ik niet meer rooktequote:Op woensdag 28 april 2004 21:35 schreef stoopkind het volgende:
7 maanden alweer, gaat lekker zo
Ik ben ook weer begonnen met hardlopen en ik merk het verschil met vorig jaar. Ik wil volgend jaar mee doen met de batavierenrace. Dat helpt ook als steun om niet weer te gaan roken.
B? Ben je eindelijk een keer echt gestopt??quote:Op maandag 26 april 2004 21:22 schreef -B- het volgende:
[..]
Oh ja.
Three months, one week, three days, 3 hours, 51 minutes and 18 seconds. 1517 cigarettes not smoked, saving ¤ 282,12. Life saved: 5 days, 6 hours, 25 minutes.
Jij bent ook niet cold turkey gestopt, maar met pleisters, toch. Daar zit wel verschil in.quote:Op woensdag 28 april 2004 10:33 schreef DarkElf het volgende:
stoppen met roker met rokers in de buurt is misschien moeilijk maar je kunt jezelf ook makkelijk iedere keer herinneren aan wat je nu niet lekker meer vindt...
Koop dichte asbakken zodat de lucht beperkt blijft en zorg bijv. dat er alleen 's avonds gerookt wordt in huis, dan valt het nog wel mee. Veel luchten, gordijnen wassen, al je kleren wassen en de slaapkamer etc goed dichthouden zodat die rookvrij is en lekker blijft ruiken
Ik ben nu ruim 4 maanden gestopt en mijn man rookt wel gewoon door (is wel minder geworden nu ik niet meer meerook) maar ik heb het er eigenlijk niet echt moeilijk mee gehad.
succes!
Goed.quote:Op vrijdag 30 april 2004 12:31 schreef schatje het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het iedereen nou afgaat op een dag als de deze.
mwa, bagger....quote:Op vrijdag 30 april 2004 12:31 schreef schatje het volgende:
quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:03 schreef Jumparound het volgende:
[..]
mwa, bagger....
Oww stoppen met roken, nah, dat gaat![]()
Wat is er anders aanquote:Op vrijdag 30 april 2004 12:31 schreef schatje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |