abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17511240
Vervolg van Fok!kers stoppen met roken. Deel 19

Meer dan 1 jaar gestopt:

corr (2 jaar)
Dukhlovi (5 jaar)
Maartena (6 1/2 jaar)
-Maverick -(2 jaar, 6mnd)
Meiske78 (2 jaar, 2 mnd)
pebbje (1 jaar, 6 mnd)
raphidae (1 jaar, 6mnd)
Roxxy (2 jaar 8 mnd)
spookvrouw (2 1/2 jaar)
Ymke ( 1 jaar, 2mnd)

Meer dan 6 mnd gestopt:

Berekery & Miss Berkery (9 mnd)
Bloodrayne (9 mnd)
Doopy-X- (7 mnd)
Estranged_Dream (7 mnd)
Escape2Dawn (1 jaar)
Faxie (6mnd)
Jumparound (8 mnd)
Keios (11 mnd)
Rulin (8 mnd)
Spindizzy (1 jaar) *
Stargazer(6 mnd)
Toebroodjie (9 mnd)
Tomaz (6 mnd)
trekdrop (7mnd)
vava (8 mnd)

Kwartaalstoppers:

-B- (3 mnd)
Bastard
Biene (3 mnd)
Blixar (3 mnd)
Bolsje (4 mnd)
Cora (3 mnd)
DarkElf (4 mnd)
Da_Rock (5 mnd)
Darkphorze (3 mnd)
dawg 5 mnd)
dolfg (4 mnd)
Eb (5 mnd)
Ezri (3 mnd)
Dafje33 (3 mnd)
Githa (3 mnd)
irule25 (3 mnd)
kale_kleuter (3 mnd)
Krattenkoning (4 mnd)
Leila (5 mnd)
Mercy_symbol (3 mnd)
mistermaniac (3 mnd)
Noayla_ (3 mnd)
nozem (5 mnd)
Roache_ (3 mnd)
snaakster (4 mnd)
stoopkind (3 mnd)
Syrek (5 mnd)
Vince22 (4 mnd)
V2i (3 mnd)

2 Maanden

Bayswater *
broer
Chara
josje-1956
Herkauwer
Lily
Miklo1980
punchdrunk
ray_nl
Rollins
Shandon_rules

1 maand

Babbelzz
BloodyLotte
BMannien
Cassii
Cheshire
ChezMatik
DaBeetle
Doedelzak13
egosho
Githa
grote_oebiedoebie
Kanjer
koala2002
Lariekoek
m-niki
Maestrov
Martin_Jager
Moniek
No0dle
psy_icon
Riann *
sjak
Spooky4u
ransbal
Ruuud
timmeeeh

Pupillen (weken)

cimbom
Donnie.Darko
GreenEyes
Kaps00ny
Kondros
leolinedance
Miss_Nexhil
Navelpluisje
Nokia3310
Omkron
Zwansen

14 februari: psy_icon
16 februari: Caramelpuddinkje
1 april: badgirl18
2 april: gimme.shelter
5 april: onlogisch
8 april: B_BOY
28 april: Dreamgirl *
29 april: 44PJ3 *

Als je in het lijstje wil, zet dan even je stopdatum in dit topic, svp.

Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.

Succes iedereen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 30-04-2004 14:20:40 ]
pi_17511328
I have not smoked for:

Two months, two weeks, five days, 11 hours, 31 minutes and 11 seconds. 2036 cigarettes not smoked, saving ¤ 313,70. Life saved: 1 week, 1 hour, 40 minutes.

Jaaa we gaan lekker !

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_17511992
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 11:33 schreef DarkElf het volgende:
I have not smoked for:

Two months, two weeks, five days, 11 hours, 31 minutes and 11 seconds. 2036 cigarettes not smoked, saving ¤ 313,70. Life saved: 1 week, 1 hour, 40 minutes.

Jaaa we gaan lekker !

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Heel netjes hoor .

Heb je jezelf daarvoor al een keer lekker verwent?? Als beloning dus .
pi_17512086
verwend alleen daarom? nee, maar wel naar de kapper geweest voor een New me.. vond ik er wel bij passen, rookvrij, stankvrij en <grin>"vlotter"...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_17525355
meldt zich weer
* bookmark

Two months, four days, 21 hours, 19 minutes and 17 seconds. 1946 cigarettes not smoked, saving ¤ 326,06. Life saved: 6 days, 18 hours, 10 minutes.
pi_17533173
En weer een maandje erbij:

Four months, 14 hours, 27 minutes and 57 seconds. 972 cigarettes not smoked, saving ¤ 194,56. Life saved: 3 days, 9 hours, 0 minutes.

zaterdag 6 maart 2004 @ 13:53:04 #7
19105 Noayla_
Love me tender
pi_17533484
2 maanden en 5 dagen niet gerookt!

Ik schrok wel een beetje toen j.l. week in Paradiso iemand mij een sigaret aanbood. Ik had wat drank in mijn mik en zei zonder na te denken " ja lekker".

Ik was even een paar seconden vergeten dat ik helemaal niet meer rook!
Vond het wel typisch dat mijn onderbewuste blijkbaar nog niet aan mijn rookvrije status gewend is!

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_17533539
@ Noayla_

Ik herken het hoor...

Maar goed van je hoor dat je het afgeslagen hebt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 6 maart 2004 @ 14:02:38 #9
69709 Shandon_rules
1,2,3..... SKA-BOOM!!!
pi_17533708
vanaf 2e kerstdag niet meer... En zonder problemen!!!
"Funeral" is an anagram for "Real Fun" &lt;&lt;&gt;&gt; "Ah, the middlefinger, the most communicative of fingers."
&lt;&lt;&gt;&gt; En in m'n vrije uurtjes ben ik een Skatanist.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 15:23:08 #10
19105 Noayla_
Love me tender
pi_17535064
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 13:55 schreef DarkElf het volgende:
@ Noayla_

Ik herken het hoor...

Maar goed van je hoor dat je het afgeslagen hebt
Ik had 'm al uit het pakje gepakt terwijl mijn hersenen zeer traag het besef lieten doorsijpelen dat er iets niet klopte

Verder dan dat is het gelukkig niet gegaan want ik zou me zelfs bij 1 trekje al klote hebben gevoeld.
  zondag 7 maart 2004 @ 00:42:53 #11
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_17547280
Ik heb het gisteren wel even moeilijk gehad. Voor mijn studie had ik een 24-uurs activiteit. En dat gaat natuurlijk samen met flink wat alcohol. Automatisch ging ik met het groepje rokers mee naar buiten en daar zat ik dan, flink te inhaleren van de circulerende rook. En toen iemand mijn buurvrouw een sigaret gaf wist ik niet hoe snel ik hem moest pakken en het in mijn mond te steken. Gelukkig keek mijn buurvrouw erg boos en heb ik hem terug gegeven, want anders? In een seconde lukt het best om je te overtuigen dat het best wel mag, en dat het een bijzondere gelegenheid is en al die blabla. Gelukkig was ik nog zo helder van geest om mezelf te beschermen. Ik heb maar een nieuwe fles wijn open getrokken en ben de dansvloer opgegaan. U raad het al, ik heb nu spierpijn. Maar, ik rook niet.
  zondag 7 maart 2004 @ 01:00:21 #13
21147 Miklo1980
Vatos locos 4-ever
pi_17547616
ik wil ook graag in het 2maanden lijstje

Two months, six days, 59 minutes and 43 seconds. 1386 cigarettes not smoked, saving ¤ 228,83. Life saved: 4 days, 19 hours, 30 minutes.

( en toch blijven de kroeg / discotheek bezoeken het moelijkst maar blijf volhouden!!! )
[url]http://www.almelo-extreme.nl[/url] [url]http://www.vakq.nl[/url]
  zondag 7 maart 2004 @ 01:38:58 #14
16862 Cora
van Mora
pi_17548234
quote:
BieneBeep schreef het volgende:
Joe go Coragirl!
Ik ben nu een maand gestopt en vandaag veel zin gehad in een sigaret. Maar ik heb het natuurlijk niet gedaan, ik rook niet meer namelijk.
Ik ben al druk bezig met mijn beloning.
Ben ook trots op jou beep!
Hou vol he?!
We roken niet meer namelijk.
:{
  zondag 7 maart 2004 @ 09:11:13 #15
593 sjak
Juffie Bloem
pi_17550390
De makkelijke momenten gaan overheersen
One month, three weeks, three days, 20 hours, 28 minutes and 1 second. 1117 cigarettes not smoked, saving € 169,79.
En wat veel geld al bespaard zeg, en dit is nog de oude prijs *trots*
Lekker douchen!
  zondag 7 maart 2004 @ 20:28:07 #16
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_17561046
De enige lastige momenten zijn die inderdaad van onder het genot van een biertje of wijntje( en dadelijk gaan di verdomdee terassen ook weer open). Het beste zou dus zijn dat ik ook niks meer drink want dan heb ik die associatie ook niet meer. Ga me gelijk ook even in het fok dieet topic melden want meer eten doe ik wel, wisten jullie dat de paaseitjes al in de winkels liggen?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_17566065
Kan iemand het schemaatje aanpassen, ik ben inmiddels meer dan 4 maanden gestopt
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_17566172
Op 15 maart 2004 ben ik al 8 maanden gestopt mag dus ook aangepast worden in het schemaatje.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 8 maart 2004 @ 09:42:24 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17569028
Gisteren had ik een verjaardag van mn vader .. ondanks dat iedereen daar niet rookt of gestopt met roken was, had ik een enorme behoefte aan een peuk. Zo aan het eind, na het eten en anderhalf fles wijn.. ja.. toen snakte ik echt naar een relaxte peuk om lekker mee uit te buiken. Maar ik had niks bij me natuurlijk, en mn omgeving ook niet.. Anders had ik wel 1 peuk gerookt denk ik ondanks dat ik wist dat ik er spijt van zou hebben. Ik zag die ene peuk als een goed glas cognac, die drink je ook alleen bij speciale gelegenheden toch?
Stoppen met roken is na dik 2 maanden nog steeds niet zo makkelijk dus.
The truth was in here.
  maandag 8 maart 2004 @ 12:10:25 #20
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_17571707
I quit smoking now for Two months, three days, 11 hours, 8 minutes and 36 seconds. 1269 cigarettes not smoked, saving ¤ 263,38 (-22,76 van vóór de prijsverhogingen ). Life saved: 4 days, 9 hours, 45 minutes.

Jaaaa, volgens mij mag ik ook in het overzicht bij de 2 maanden!
En ja, idd, soms is het nog steeds moeilijk, maar dat is maar heeeeel soms.
  maandag 8 maart 2004 @ 21:13:59 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_17584015
Nog een leuke reden voor vrouwen (en eigenlijk ook mannen) om maar eens te stoppen met roken..... Ik kwam laatst in een winkel, en daar stond een (naar de rook stinkend) vrouw naast me van een jaar of 55 a 60.

Ze had onderhand de stem van een MAN, en met wat kuchjes en zeer hees geluid maakte ze haar wensen duidelijk aan de winkelier...

Maar mijn god, als je dus eens goed gaat luisteren naar de verschillen in stemgeluid tussen een rookster en een niet rookster..... Dan klinkt de niet rookster stukken beter! Bij mannen geldt natuurlijk hetzelfde, maar doordat mannen zowiezo een lage stem hebben merk je het niet zo. Bij vrouwen dus wel.

Mijn Oma die nog nooit gerookt heeft heeft nog een echte mooie vrouwenstem. Mijn tante die een jaar of 20 jonger is maar tot een jaar of 5 geleden flink heeft gerookt heeft er een aardig lelijke stem aan over gehouden, alhoewel dit de laatste paar jaar weer wat bijgetrokken is lijkt het wel.....

Wellicht nog een reden. Voor de vrouwen dan
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_17585725
quote:
Op zondag 7 maart 2004 01:38 schreef Corabeeb het volgende:
Ben ook trots op jou beep!
Hou vol he?!
We roken niet meer namelijk.
Dan zijn we samen supertrots!
Tuuk hou ik vol. Eerdaags ga ik wel beginnen met goed te letten op mijn eten, want dat gaat nergens over. Eerst nam ik tijdens het uiteten alleen een hoofdgerecht, en vooraf stokbrood met kruidenboter. Nu begin ik met een mandje met stokbrood, voorgerecht, hoofdgerecht, en zo'n ontzettend lekker slecht toetje. Haske fout, dus. Ik heb gewoon meer honger gekregen, of zit dit tussen mijn oren?

*heel snel, heel fanatiek sporten en minder snoepen gaat
pi_17585948
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:13 schreef maartena het volgende:
Nog een leuke reden voor vrouwen (en eigenlijk ook mannen) om maar eens te stoppen met roken..... Ik kwam laatst in een winkel, en daar stond een (naar de rook stinkend) vrouw naast me van een jaar of 55 a 60.

Ze had onderhand de stem van een MAN, en met wat kuchjes en zeer hees geluid maakte ze haar wensen duidelijk aan de winkelier...

Maar mijn god, als je dus eens goed gaat luisteren naar de verschillen in stemgeluid tussen een rookster en een niet rookster..... Dan klinkt de niet rookster stukken beter! Bij mannen geldt natuurlijk hetzelfde, maar doordat mannen zowiezo een lage stem hebben merk je het niet zo. Bij vrouwen dus wel.

Mijn Oma die nog nooit gerookt heeft heeft nog een echte mooie vrouwenstem. Mijn tante die een jaar of 20 jonger is maar tot een jaar of 5 geleden flink heeft gerookt heeft er een aardig lelijke stem aan over gehouden, alhoewel dit de laatste paar jaar weer wat bijgetrokken is lijkt het wel.....

Wellicht nog een reden. Voor de vrouwen dan
Sorry, behalve t kuchen...een doorleefde rokersstem vind ik mooi!! Ben gestopt, maar een zware stem is echt mooi naar mijn mening!!
geniet nooit met mate
  dinsdag 9 maart 2004 @ 13:00:46 #24
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_17595466
quote:
Op maandag 8 maart 2004 09:42 schreef Bastard het volgende:
Ik zag die ene peuk als een goed glas cognac, die drink je ook alleen bij speciale gelegenheden toch?
het soort cognac waar je straks weer twintig glazen per dag van drinkt, vanaf sochtends tot savonds?

ach, alleen bij speciale gelegenheden.. als DAT toch eens kon...
maar helaas. een roker is een verslaafde, nicotine is drugs en herintroducering van drugs bij een ex verslaafde zorgt in 99% van de gevallen voor een terugval.

ook na 2 maanden

ook na 2 jaar

klote he.

maar, toch goed dat je het niet gedaan hebt. ik bespeur een opkomend zwakte excuus, vandaar de post.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 9 maart 2004 @ 13:04:19 #25
7091 punchdrunk
pi_17595557
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:15 schreef gimme.shelter het volgende:

Sorry, behalve t kuchen...een doorleefde rokersstem vind ik mooi!! Ben gestopt, maar een zware stem is echt mooi naar mijn mening!!
als je die putlucht uit de mond, de bruine tanden en gele vingertoppen wegdenkt heeft het wel wat ja.
pi_17595623
Vrijdagavond kreeg ik bezoek van een vriendinnetje van me.
Zodra ze binnenkwam had ik weer een goede reden om blij te zijn dat ik gestopt ben...
Ze riekte echt enorm naar rook en dat was toch vies! Niet alleen kleding, maar adem, handen en haar!

Pffff dat ik zo ooit geroken heb! Ik schaam me dood...

Maar dat is allemaal verleden tijd:

Two months, three weeks, two days, 13 hours, 6 minutes and 32 seconds.

2138 cigarettes not smoked, saving ¤ 329,35. Life saved: 1 week, 10 hours, 10 minutes.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 9 maart 2004 @ 13:32:33 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17596228
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:00 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

maar, toch goed dat je het niet gedaan hebt. ik bespeur een opkomend zwakte excuus, vandaar de post.
Ik weet het.. ik ben zwak wat dat betreft.. als er een gezonde peuk word uitgevonden ga ik meteen weer roken.
Tzal wel door de drank zijn dat men wat makkelijker een peuk zou grijpen.
The truth was in here.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 13:34:16 #28
16715 Mylene
*schatje*
pi_17596280
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik weet het.. ik ben zwak wat dat betreft.. als er een gezonde peuk word uitgevonden ga ik meteen weer roken.
Tzal wel door de drank zijn dat men wat makkelijker een peuk zou grijpen.
Heb je nu gerookt of niet??
  dinsdag 9 maart 2004 @ 14:54:56 #29
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_17598323
Gestopt per 07 maart 2004 22.30 (nu dag 2 dus..)

Ik zit dus nog volledig in de cold turkey. Ik doe het zonder hulpmiddelen. Het is de eerste keer dat ik stop met roken en ik rook al zo'n 15 jaar. Gemiddeld rookte ik driekwart pakje Camel Lights per dag.
Ik heb het echt heel erg zwaar, wil ZO graag roken. Ik hou me maar steeds voor waarom ik niet meer wil roken, dat ik niet meer stink en dat mijn huis ook weer fris gaat ruiken...maar een klein stemmetje in me zegt steeds dat 1 sigaret echt niet erg is. Mijn vriend is ook gestopt, al heeft hij gisteren wel 3 sigaretten gerookt. Maar ja, toch knap, als je van een pakje per dag komt.

Ik vraag me ook werkelijk af..is 1 sigaret (per dag) heel schadelijk voor je?? Of is het schadelijk omdat NIEMAND maar 1 per dag kan roken, 1 sigaret wordt 2 sigaretten worden drie sigaretten etc.
Ik vreet me ook helemaal vol, heb vandaag al 4 lolly's, een muffin, broodje met jam, kipcorn, paar dropjes en een eierkoek op. Als ik echt dik ga worden, dan begin ik liever weer met roken.
Wil ZO graag roken..Zo graag.

Ik ben ook helemaal licht in mijn hoofd..is dit normaal?? En ik hoefde nooit te hoesten, nu moet ik best vaak hoesten... ehh, das vreemd toch!

Sorry voor de lap onzinnige tekst..even de drang naar sigaretten van me af schrijven... Vanavond ga ik met een goede vriend uit eten..dan zal ik het wel helemaal zwaar hebben!
Money talks, Bullshit walks!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:03:59 #30
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17598552
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:54 schreef Kiki het volgende:

Ik vraag me ook werkelijk af..is 1 sigaret (per dag) heel schadelijk voor je?? Of is het schadelijk omdat NIEMAND maar 1 per dag kan roken, 1 sigaret wordt 2 sigaretten worden drie sigaretten etc.
Bij mijn vorige stoppoging (was al 2 maanden rookvrij) dacht ik: Ach, dat ene sigaretje moet kunnen toch? Nog geen week later zat ik weer op anderhalf pakje Gauloises per dag
quote:
Als ik echt dik ga worden, dan begin ik liever weer met roken.
Ik ben meer dan 15 kilo aangekomen maar ik ben liever dik van het niet roken dan dun van de terminale longkanker. Tis een beslissing die je voor jezelf moet maken.
quote:
Ik ben ook helemaal licht in mijn hoofd..is dit normaal?? En ik hoefde nooit te hoesten, nu moet ik best vaak hoesten... ehh, das vreemd toch!
Hoort er allemaal bij. En zo raar is het niet als je bedenkt dat je jarenlang vanalles in je lijf hebt vernielt dat zich nu aan het herstellen is. Je lijf is nu even heel erg gevoelig voor alle nieuwe, frisse, schone prikkels die het krijgt. Gaat vanzelf over
quote:
Sorry voor de lap onzinnige tekst..even de drang naar sigaretten van me af schrijven... Vanavond ga ik met een goede vriend uit eten..dan zal ik het wel helemaal zwaar hebben!
Hoop voor je dat ze bierviltjes op tafel hebben liggen, die kun je verscheuren Zorg ervoor dat je de komende tijd bezig blijft, ga wandelen, fietsen, schoonmaken. Blijf niet stilzitten en je zielig voelen. Ga iets doen en wees trots op elke dag die je rookvrij bent! Dit is een van de belangrijkste dingen die je ooit voor jezelf zult doen. Hou vol!
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:25:47 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17599123
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:34 schreef schatje het volgende:

[..]

Heb je nu gerookt of niet??
neeheee.
The truth was in here.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:34:17 #32
18917 Kiki
pi_17599357
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 15:03 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Bij mijn vorige stoppoging (was al 2 maanden rookvrij) dacht ik: Ach, dat ene sigaretje moet kunnen toch? Nog geen week later zat ik weer op anderhalf pakje Gauloises per dag
[..]

Ik ben meer dan 15 kilo aangekomen maar ik ben liever dik van het niet roken dan dun van de terminale longkanker. Tis een beslissing die je voor jezelf moet maken.

[..]

Hoort er allemaal bij. En zo raar is het niet als je bedenkt dat je jarenlang vanalles in je lijf hebt vernielt dat zich nu aan het herstellen is. Je lijf is nu even heel erg gevoelig voor alle nieuwe, frisse, schone prikkels die het krijgt. Gaat vanzelf over
[..]

Hoop voor je dat ze bierviltjes op tafel hebben liggen, die kun je verscheuren Zorg ervoor dat je de komende tijd bezig blijft, ga wandelen, fietsen, schoonmaken. Blijf niet stilzitten en je zielig voelen. Ga iets doen en wees trots op elke dag die je rookvrij bent! Dit is een van de belangrijkste dingen die je ooit voor jezelf zult doen. Hou vol!
Bedankt voor deze peptalk!! Ik ga bij het eten een grote karaf water bestellen en elke keer dat ik trek heb in een peuk, ga ik water drinken.
Maar 15 kilo aankomen.. dat wil ik ook niet (misschien was jij heel mager eerst??). Ik wil natuurlijk ook geen terminale kanker, maar 15 kilo..pff vind mezelf nu al eigenlijk te zwaar.
Nouja, mag van mezelf deze week eten, volgende week moet het daar ook mee afgelopen zijn!!!

Hoelang ben jij al gestopt?? (En hoeveel pogingen heeft dat gekost?)
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:48:07 #33
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17599729
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 15:34 schreef Kiki het volgende:

Maar 15 kilo aankomen.. dat wil ik ook niet (misschien was jij heel mager eerst??).
Was hiervoor ook geen gratenpakhuis. Ik woog een kilo of 60 bij 1.64m ongeveer.
quote:
Ik wil natuurlijk ook geen terminale kanker, maar 15 kilo..pff vind mezelf nu al eigenlijk te zwaar.
Nouja, mag van mezelf deze week eten, volgende week moet het daar ook mee afgelopen zijn!!!
Ik heb toen ik stopte met mezelf afgesproken dat ik niet op mijn gewicht zou letten. Dat ik koste wat kost zou stoppen. Als dat zou inhouden dat ik er flink wat kilo's bij zou eten dan moest dat maar. Ondertussen begin ik de kilootjes ook weer kwijt te raken trouwens. Het mooie weer komt er ook weer aan en dus kunnen we er weer met de fiets op uit. Ik verwacht van de zomer weer ongeveer op mijn oude gewicht te zijn.
Het is een kwestie van prioriteiten, de mijne ligt toevallig niet bij mijn gewicht
quote:
Hoelang ben jij al gestopt?? (En hoeveel pogingen heeft dat gekost?)
Volgende maand ben ik een jaar rookvrij (JOEPIE!) en dit is mijn tweede poging
pi_17605947
-edit: slap gewauwel verwijderd.

[ Bericht 98% gewijzigd door Mylene op 09-03-2004 20:13:32 ]
pi_17616338
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 15:48 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Was hiervoor ook geen gratenpakhuis. Ik woog een kilo of 60 bij 1.64m ongeveer.
[..]

Ik heb toen ik stopte met mezelf afgesproken dat ik niet op mijn gewicht zou letten. Dat ik koste wat kost zou stoppen. Als dat zou inhouden dat ik er flink wat kilo's bij zou eten dan moest dat maar. Ondertussen begin ik de kilootjes ook weer kwijt te raken trouwens. Het mooie weer komt er ook weer aan en dus kunnen we er weer met de fiets op uit. Ik verwacht van de zomer weer ongeveer op mijn oude gewicht te zijn.
Het is een kwestie van prioriteiten, de mijne ligt toevallig niet bij mijn gewicht
[..]

Volgende maand ben ik een jaar rookvrij (JOEPIE!) en dit is mijn tweede poging
Netjes hoor!

hmm, ik ga ook nog steeds goed

I have not smoked for Six months, three weeks, five days, 21 hours, 34 minutes and 13 seconds. 3163 cigarettes not smoked, saving ¤ 240,47. Life saved: 1 week, 3 days, 23 hours, 35 minutes.
pi_17616396
wil de TS of iemand anders mijn uit de OP halen!

je kunt raden waarom.
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:02:56 #37
7091 punchdrunk
pi_17621777
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:54 schreef Kiki het volgende:
Gestopt per 07 maart 2004 22.30 (nu dag 2 dus..)
goeie zet!... het leven is net heel wat mooier geworden voor je!
quote:
Ik zit dus nog volledig in de cold turkey. Ik doe het zonder hulpmiddelen.
verstandig. cold turkey is de beste manier.
quote:
Mijn vriend is ook gestopt, al heeft hij gisteren wel 3 sigaretten gerookt. Maar ja, toch knap, als je van een pakje per dag komt.
das niet stoppen, dat is het jezelf heel moeilijk maken. je schiet er niets mee op om de verslaving te rekken. je moet TOCH door de cold turkey periode heen, gewoon stoppen, dan wordt het na een paar dagen al minder.
quote:
je geeft het antwoord zelf al. en denk nu niet: Ik wel, want dat is gewoon niet zo. als jij niet echt verslaafd zou zijn, en gewoon,voor de "lekker" 1 sigaret per dag zou roken, waarom heb je dan al die jaren gerookt?. waarom heb je dan zoveel moeite gedaan om nu te stoppen? waarom WIL je die ene sigaret dan zo graag? de vraag die je stelt is zijn eigen antwoord in dit geval.

conclusie: 1 wordt 2, 2 word 3, wordt een pakje, wordt stank, gerochel, hoge kosten en een lang, slepend en pijnlijk doodsbed.
quote:
Ik vreet me ook helemaal vol, heb vandaag al 4 lolly's, een muffin, broodje met jam, kipcorn, paar dropjes en een eierkoek op. Als ik echt dik ga worden, dan begin ik liever weer met roken.
lekker he, een excuus achter de hand?..

"ja, ik werd er te dik van, dus ik ben maar weer begonnen. kun je trouwens een stapje opzij gaan, je staat op mijn infuus!"
je hebt besloten om te stoppen met roken. het enige wat je nu moet doen, is geen sigaret meer opsteken. de rest is BULLSHIT!
quote:
is heel normaal. lichthoofdig, nerveus,kuchen, hoesten en kriebelende keel. zie het maar als de "happy happpy joy joy" dans die je lichaam nu doet.
quote:

no problem. wat het makkelijker maakt zijn 2 dingen:
1. maak je niet te druk, er is maar 1 waarheid: als je niet rookt win je, als je rookt verlies je. de rest is gelul van je verslaving om je weer afhankelijk te maken.

2. het wordt makkelijker. de eerste keer uitgaan zonder nicotine is klote, de eerste keer wakker worden zonder peuk is klote, de eerste keer een wijntje zonder sigaret is klote. de 2e keer is al iets beter, de 3e en 4e ook en dan ineens merk je dat je gewoon kunt genieten van en lekker drankje ZONDER dat je oude verslaving aan je trekt. en geloof me, dat is een immens gevoel van vrijheid!

hou vol, en veel sterkte!!
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:06:40 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17621870
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:02 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

hou vol, en veel sterkte!!
Hoe lang ben jij nu gestopt? Je klinkt fanatiek
The truth was in here.
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:22:06 #39
7091 punchdrunk
pi_17622174
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hoe lang ben jij nu gestopt? Je klinkt fanatiek
ik ben zelf ook pas 2 maanden en een beetje gestopt, en je zult mij niet horen zeggen dat ik nooit meer in de zin in een sigaret heb. maar ik weet zeker dat ik NOOIT meer zal roken. de behoefte die ik af en toe eens voel, is niks vergeleken met de voordelen die ik elke minuut ervaar.

wat mij helpt, is dat ik na dat ik gestopt ben veel gelezen heb over roken: wat het doet, hoe het werkt, hoe een verslavind mentaal en fysiek in elkaar zit.

lees de artikelen op deze pagina maar eens >> klik hier <<

nicotine is een drug, niets meer en niets minder, en rokers zijn junks.

op het risico af om overdreven te klinken: ik kan wel janken van geluk dat ik niet meer rook, niet meer het gevoel heb dat ik een Drug nodig heb die me handenvol geld kost, een sociale outcast van me maakt en langzaam mijn lichaam vernietigt. dat ik niet meer buiten adem ben als ik een trap opren, niet meer continue stink, niet meer met angst rillingen in mijn lijf hoef weg te flitsen als er een item over kanker op tv is.

maar bovenal: dat ik geen junk meer ben.

en daarbij: we hebben het allemaal al moeilijk genoeg (gehad): als je met een instelling van "ik zie wel" begint, wordt het nooit iets. liever een overdreven felle anti-roker, dan een gematigd denkend roker.
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:46:41 #40
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17622781
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:22 schreef punchdrunk het volgende:

lees de artikelen op deze pagina maar eens >> klik hier <<
Op mijn eerste stopdag heb ik die site ontdekt. Hoe meer ik daar las hoe meer ik overtuigd raakte dat ik echt NOOIT meer wilde roken. Als ik eens een moeilijk moment had dan las ik weer een paar blz en dan wist ik weer waar ik het voor deed
pi_17624735
Die site is idd heel goed!! En sommige momenetn zijn echt hel erg, maar het GAAT VANZELF weer over...en t wordt steeds makkelijker!! Echt waar, gewoon de tijd zijn werk laten doen!! En geen vluchtgedrag , zo van dan neem ik ook maar geen wijntje!! Wel doen, iedere keer wordt t makkelijker, je kunt echt een leuke avond hebben zonder te roken!!
geniet nooit met mate
pi_17627843
Ja, die site is super!
De eerste paar dagen heel veel gelezen, en wat je allemaal te weten komt, heeft mij ervan overtuigd dat ik nooit meer rook.
pi_17629455
http://www.rtl.nl/(/actue(...)oken_en_vet_0700.xml

Revolutionaire pil tegen roken en vet
Wetenschappers hebben een nieuw medicijn ontwikkeld dat tegen de twee grootste veroorzakers van hart- en vaatziekten werkt.

Wonderpil in de maak
Door het middel wordt de behoefte voor eten of nicotine onderdrukt. Het medicijn zorgt ervoor dat een bepaald proces in de hersenen wat die behoeftes veroorzaakt wordt omgedraaid.

Getest
Het middel rimonabant is uitvoerig getest. Van een groep mensen met overgewicht verloor de helft 10% van hun gewicht. Van een groep rokers is 33% gestopt. Het medicijn moet over twee jaar beschikbaar worden.

Sterftegevallen
Rokers hebben een twee tot drie keer zo grote kans te sterven aan hart- en vaatziekten. Dat risico daalt met de helft bij mensen die stoppen met roken. Overgewicht leidt vaak tot een toename van de kans op hart- en vaatziekten, suikerziekte en mogelijk ook bepaalde vormen van kanker (borstkanker en darmkanker). Verder is de toename van ouderdomssuikerziekte grotendeels toe te schrijven aan de toename van overgewicht.
pi_17635663
Punchdrunk je komt op me over als een volledig gehersenspoeld iemand
Toch knap van je dat je zo zeker van je zaak bent.

Ben zelf al dik 3 maanden gestopt, maar heb nog heel moeilijke momenten. Maar op de een of andere manier weet ik gewoon van mezelf dat ik ervanaf kan blijven en ook dat dat moment maar een paar minuutjes duurt, dus dat het gewoon doodzonde is om toe te geven.

BTW: Ik was 82 kg toen ik begon met stoppen, ben nu 89 maar je ziet het haast niet....dus waar iedereen zich zo druk overmaakt ben wel weer bezig het eraf te sporten trouwens
pi_17638171
10 weken vandaag rookvrij
  donderdag 11 maart 2004 @ 13:59:43 #46
7091 punchdrunk
pi_17643447
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 23:43 schreef Bolsje het volgende:
Punchdrunk je komt op me over als een volledig gehersenspoeld iemand
Toch knap van je dat je zo zeker van je zaak bent.
als je er sec over nadenkt wordt je dat vanzelf. eigenlijk is het schandalig dat we tolereren dat mega-bedrijven ontzagelijk rijk worden door het verkopen van dodelijke drugs aan onze vrienden, kinderen en geliefden, en er ook nog totaal misleidende reclame over maken. ik vindt het idee dat op dit moment een ventje van 15 ergens zijn eerste peuk opsteekt, echt vreselijk. die peuk kost hem zijn conditie, gezondheid en mischien wel zijn leven.

natuurlijk ben ik ook niet altijd zo fanatiek. ik heb ook momenten dat ik denk "ach, die ene peuk, dat iedereen toch oprot.." maar juist die kwaadheid houdt me tegen op dat soort momenten.

en gehersenspoelt... ach, ik denk maar zo: als je het een normale zaak vindt dat je een verslaving onderhoudt die je fysiek kapot maakt, je bakken met geld kost en door veel mensen verafschuwt wordt: DAN ben je pas gehersenspoeld.

zoals gezegd: in het dagelijkse leven heb ik er net zoveel moeite mee als iedereen, en ik ben ook wel eens dichter bij een roker gaan staan om de geur op te snuiven, maar deze felle standpunten zijn gewoon mijn manier om ermee om te gaan. ik weet dat het wat overdreven klinkt, maar voor mij telt maar 1 ding: niet meer roken. en wat mij betreft zijn alle wapens geoorloofd.

en daarnaast denk ik ook dat we het allemaal wat te licht opnemen omdat het sociaal geaccepteerd is. of wil je soms ontkennen dat nicotine drugs is, en roken dodelijk is?

[/quote]
  Moderator donderdag 11 maart 2004 @ 17:02:00 #47
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_17647646
ik heb zojuist poging 628 er opzitten en die heeft wel geteld 20 uur geduurd... ik baal als een stekker van mezelf want ik wil er echt mee kappen!

maar om de 1 of andere reden begin ik na een x aantal UUR (tja erg he) weer.. mn record is ook om te schamen... 2 volle weken v/d zomer....

wie heeft er nu goed advies? want ik moet er echt van af!
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_17647939
ER zit maar EEN ding op: NIET MEER ROKEN!! En niet twijfelen aan je besluit. Marre..ik weet t t is moeilijk...maar je kunt het ook!! Geen poging meer nemen, maar een besluit nemen, dat is beter.
geniet nooit met mate
pi_17648524
Ik wil graag weer in de openingspost

De vorige poging heeft 6 maanden geduurd en toen ging het weer de mist in, maar ik kijk er nu heel anders tegenaan en het stoppen kost praktisch geen moeite.

Stopdatum is 9 Maart.
pi_17650513
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 17:39 schreef Navelpluisje het volgende:

De vorige poging heeft 6 maanden geduurd en toen ging het weer de mist in, maar ik kijk er nu heel anders tegenaan en het stoppen kost praktisch geen moeite.

Stopdatum is 9 Maart.
Hopelijk is het nu voor altijd. Succes! En natuurlijk ook succes voor alle andere stopers.

Ik ben bijna 6 weken gestopt! En nu ga ik een broodje shoarma eten.
pi_17655009
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 17:39 schreef Navelpluisje het volgende:

Stopdatum is 9 Maart.
Ik heb je toegevoegd .
pi_17658872
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:59 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

en daarnaast denk ik ook dat we het allemaal wat te licht opnemen omdat het sociaal geaccepteerd is. of wil je soms ontkennen dat nicotine drugs is, en roken dodelijk is?
Hehe....tuurlijk niet! Ik bedoelde meer te zeggen dat je gewoon erg fanatiek overkomt.

Ik kan het ook met je vinden in de eerste zin...heb familieleden en vrienden die stevig doorpaffen, ik gun het ze echt heel erg dat ze zich nou zo voelen zoals ik me voel: gezond, sterk en fit!! Maar het schijnt niet tot ze door te dringen

zoals je merkt misschien hanteer ik dus ook niet dezelfde wijze als jij, ik ben wat rustiger wat dat betreft, want ik weet nog dat ik als roker een godse hekel had aan die fanatieke ex/anti-rokers
  vrijdag 12 maart 2004 @ 17:40:28 #53
18917 Kiki
pi_17671497
Kleine update:
Ben woensdag even 'off the wagon' gevallen en heb vier sigaretten gerookt. Donderdag overdag niet gerookt maar vanaf 6 uur s avonds kreeg ik een onbedwingbare drang naar roken, dat was echt heel naar. Heb weer aan een sigaret toegegeven (1). Vandaag niet gerookt.
Ik vind het echt heel moeilijk, maar aan de andere kant ben ik ook stiekem een beetje trots dat ik dit zo goed en zo kwaad als het gaat, aan het doen ben. EN mijn eerste succesje is binnen, want ik merkte dat mijn huis niet meer stonk 's morgens. Nou moet ik het gewoon weer volhouden.
Had niet gedacht dat ik het zo zwaar zou hebben , ik dacht altijd dat ik 'zo' kon stoppen. Valt vies tegen dus.
Ga vanavond niet stappen, omdat ik niet in de kroeg wil staan met al die verleidingen om me heen..

..to be continued...
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:34:20 #54
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17672586
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 17:40 schreef Kiki het volgende:

Ga vanavond niet stappen, omdat ik niet in de kroeg wil staan met al die verleidingen om me heen..

..to be continued...
Is misschien ook even beter als je niet zo sterk in je schoenen staat inderdaad
The truth was in here.
pi_17693273
Two months, one week, five days, 18 hours, 34 minutes and 51 seconds. 2183 cigarettes not smoked, saving ¤ 365,69. Life saved: 1 week, 13 hours, 55 minutes.

Ik ga naar een verjaardag in een semi-rookhol . Uiteraard ga ik er niet roken.
  zondag 14 maart 2004 @ 12:51:27 #56
83162 psy_icon
Yay! Beefsteak!
pi_17705730
woehoo vanavond om 0:00 ben ik precies een maand gestopt, ik moet bekennen dat ik echt helemaal geen behoefte meer heb gehad aan een peuk, ook niet als ik uit ga ofzo .
"Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg"
  zondag 14 maart 2004 @ 13:06:07 #57
16715 Mylene
*schatje*
pi_17706078
quote:
Op zondag 14 maart 2004 12:51 schreef psy_icon het volgende:
woehoo vanavond om 0:00 ben ik precies een maand gestopt, ik moet bekennen dat ik echt helemaal geen behoefte meer heb gehad aan een peuk, ook niet als ik uit ga ofzo .
Toegevoegd in het lijstje.
pi_17731527
Bijna een week

Alle overige stoppers weer succes toegewenst natuurlijk.
pi_17736706
Jep, al meer dan een week. Peace of koekie trouwens.
pi_17736730
Three months, 19 hours, 0 minutes and 11 seconds. 2294 cigarettes not smoked, saving ¤ 353,40. Life saved: 1 week, 23 hours, 10 minutes.

3 maanden jajajaja !!!!

Moving up on the list
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_17737030
quote:
Op maandag 15 maart 2004 19:00 schreef DarkElf het volgende:
Three months, 19 hours, 0 minutes and 11 seconds. 2294 cigarettes not smoked, saving ¤ 353,40. Life saved: 1 week, 23 hours, 10 minutes.

3 maanden jajajaja !!!!

Moving up on the list
Genoteerd .
  dinsdag 16 maart 2004 @ 23:34:12 #62
16862 Cora
van Mora
pi_17766481
Two months, one week, five days, 23 hours, 32 minutes and 32 seconds.

Maar ik heb het moeilijk.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 23:36:24 #63
15013 -B-
Persona Non Grata
pi_17766529
Two months, 6 hours, 3 minutes and 28 seconds. 903 cigarettes not smoked, saving ¤ 168,10. Life saved: 3 days, 3 hours, 15 minutes.

Het gaat nu sneller dan ik denk en daarbij slaap ik de laatste week weer lekker.
Speculeren is andere koek dan speculaas.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 23:41:27 #64
16862 Cora
van Mora
pi_17766649
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 23:36 schreef -B- het volgende:
Two months, 6 hours, 3 minutes and 28 seconds. 903 cigarettes not smoked, saving ¤ 168,10. Life saved: 3 days, 3 hours, 15 minutes.

Het gaat nu sneller dan ik denk en daarbij slaap ik de laatste week weer lekker.
The man behind the reputation....

Ik ben trots op je!
pi_17776516
Hoe doen mensen dat toch. Zijn ze gestopt met roken, zoeken ze rokerige ruimten op. Ik bedoel, dat feessie van afgelopen zaterdag was niet echt leuk omdat het er werkelijk een rookhol was .

Ik kreeg last van mijn keel Ben ook voor middernacht weer vertrokken.

en dat al na:
Two months, two weeks, two days, 13 hours, 35 minutes and 33 seconds. 2296 cigarettes not smoked, saving ¤ 384,74. Life saved: 1 week, 23 hours, 20 minutes.
  woensdag 17 maart 2004 @ 15:02:33 #66
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_17777092
Two months, two weeks, one day, 15 hours, 0 minutes and 40 seconds. 1009 cigarettes not smoked, saving ¤ 153,39. Life saved: 3 days, 12 hours, 5 minutes.

Bijna Kwartaal stopper, gewicht lijkt stabiel, nog steeds geen behoefte aan een peuk, en mensen die roken stinken( kom je pas achter als je niet meer rookt), en sporten gaat fantastisch ( veel meer energie nu)
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_17787917
Jaaaaaaaaaa... ik doe ook nog steeds mee hoor...
en demn... wat zijn er een hoop uit 'mijn lijst' weg zeg...

Two years, five months, three weeks, one day, 14 hours, 5 minutes and 55 seconds.
18111 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.394,67.
Life saved: 8 weeks, 6 days, 21 hours, 15 minutes.

succes voor de beginnende stoppers, maar natuurlijk ook voor de anderen

grtz,

Maverick
Call me a fuck-up, fucked-up or whatever... At least I'm honest...
Non-smoker since september 24th 2001/08:00 hrs
The Kenny Translator
pi_17800535
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 19:00 schreef Biene het volgende:

[..]

Hopelijk is het nu voor altijd. Succes! En natuurlijk ook succes voor alle andere stopers.

Ik ben bijna 6 weken gestopt! En nu ga ik een broodje shoarma eten.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_17827935
Hier gaat het ook nog steeds goed. Mis nog steeds wel wat (maar dat wordt steeds vager), en de voordelen gaan steeds meer tellen!! Helemaal nu sigaretten zo belachelijk duur zijn geworden!! Heb alleen soms nog de neiging er een op te steken in de buurt van die nare, fanatieke anti-rokers. Dat werkt bij mij echt averechts, dus die probeer ik nog veel meer te ontlopen dan toen ik nog rookte. Ik moet mezelf echt in bescherming nemen tegen die types!!
geniet nooit met mate
pi_17829002
Hier ook.
Iets van 4mnd en een week of 2 ofzo.
Zal morgen ofzo silkquit nog wel even posten.

Four months, two weeks, 14 hours, 15 minutes and 0 seconds. 1084 cigarettes not smoked, saving ¤ 216,95. Life saved: 3 days, 18 hours, 20 minutes.

[ Bericht 23% gewijzigd door dawg op 20-03-2004 13:26:11 (silkquit toegevoegd) ]
pi_17831392
Three months, two weeks, four days, 19 hours, 41 minutes and 16 seconds. 2086 cigarettes not smoked, saving ¤ 344,29. Life saved: 1 week, 5 hours, 50 minutes.

Gaat goed nog steeds, maar heb soms ook nog het gevoel dat ik wat mis
pi_17867377
Zondag (het was weer zaterdag) update

Two months, two weeks, six days, 15 hours, 9 minutes and 18 seconds. 2418 cigarettes not smoked, saving ¤ 405,17. Life saved: 1 week, 1 day, 9 hours, 30 minutes.

maandag 22 maart 2004 @ 17:13:34 #73
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_17891903
Over 2 uren precies 3 dagen gestopt. En ik vind het tot nu toe helemaal niks .

.
  maandag 22 maart 2004 @ 17:15:58 #74
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17891980
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:13 schreef Miss_Nexhil het volgende:
Over 2 uren precies 3 dagen gestopt. En ik vind het tot nu toe helemaal niks .

.
Komt wel goed.. gewoon volhouden en geen peuk meer oppakken. Na 3 dagen is de nicotine uit je lichaam dus is het alleen nog de geestelijke verslaving.

Of je moet pleisters gebruiken.. wat dus bij mij onwijs heeft gewerkt.
Ben nu 2 1/2 maand gestopt.. mis nog wel mn maatjes maar hoef ze niet meer.
The truth was in here.
pi_17893378
Basterd houdt het wel goed vol zeg. Hoe doe je dat met al die gezellige terrasjes in zicht??

.
  maandag 22 maart 2004 @ 18:25:09 #76
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17893428
quote:
Op maandag 22 maart 2004 18:21 schreef schatje het volgende:
Basterd houdt het wel goed vol zeg. Hoe doe je dat met al die gezellige terrasjes in zicht??

.
Hoe ik het doe? Per dag nu... iedere dag is er weer 1 bij. Heel af en toe krijg ik heel erg trek in een peuk.. maar dat is nooit langer dan 2 minuten. Moet ik daarom weer gaan roken? Gaat nu toch ook lekker.. en ik heb er zoveel voor terug gekregen dat ik het zonde zou vinden om weer te beginnen.

Ik had het zelf ook niet verwacht hoor
The truth was in here.
pi_17893537
quote:
Op maandag 22 maart 2004 18:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hoe ik het doe? Per dag nu... iedere dag is er weer 1 bij. Heel af en toe krijg ik heel erg trek in een peuk.. maar dat is nooit langer dan 2 minuten. Moet ik daarom weer gaan roken? Gaat nu toch ook lekker.. en ik heb er zoveel voor terug gekregen dat ik het zonde zou vinden om weer te beginnen.

Ik had het zelf ook niet verwacht hoor
Nee, niet gaan roken. Ik pest maar wat. Dat begrijp je denk wel .

Echt netjes hoor. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Ik heb namelijk nog nooit gerookt .
  maandag 22 maart 2004 @ 18:42:32 #78
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17893742
quote:
Op maandag 22 maart 2004 18:31 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb namelijk nog nooit gerookt .
Dan is het niet uit te leggen aan je hoe verslavend dat spul werkt.. ik kan alleen maar zeggen, bespaar je de moeite, begin er nooit aan.
The truth was in here.
pi_17894048
quote:
Op maandag 22 maart 2004 18:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dan is het niet uit te leggen aan je hoe verslavend dat spul werkt.. ik kan alleen maar zeggen, bespaar je de moeite, begin er nooit aan.
En ga je nu meer snoepen ofzo?? Is er dus iets voor in de plaats gekomen??

Mijn vader is namelijk ook gestopt en die heeft veel behoefte aan zoetigheid.
  maandag 22 maart 2004 @ 19:17:14 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17894398
quote:
Op maandag 22 maart 2004 19:00 schreef schatje het volgende:

[..]

En ga je nu meer snoepen ofzo?? Is er dus iets voor in de plaats gekomen??

Mijn vader is namelijk ook gestopt en die heeft veel behoefte aan zoetigheid.
mm, alles smaakt lekkerder, dus ik moet erg oppassen dat ik niet meer ga eten. Ben zelf nooit een snoeper geweest, maar ook dat smaakt heerlijk nu
Ondanks dat ik niet meer ben gaan eten, en juist veel minder alcohol ook drink heb ik wel het gevoel dat ik wat zwaarder ben geworden, maar dat heb ik er wel voor over.
The truth was in here.
pi_17926148
Ik meld me ook maar weer. Ruim 7 weken gestopt en heb er de laatste week amper aan gedacht. Als ik zie dat iemand rookt denk ik: kijk, die rookt en ik denk niet meer: ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook. Een goed teken, dus. Even door de zomer heen rollen en dan komt het vast helemaal goed!
Succes allemaal.
pi_17928431
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 22:50 schreef Biene het volgende:
Ik meld me ook maar weer. Ruim 7 weken gestopt en heb er de laatste week amper aan gedacht. Als ik zie dat iemand rookt denk ik: kijk, die rookt en ik denk niet meer: ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook. Een goed teken, dus. Even door de zomer heen rollen en dan komt het vast helemaal goed!
Succes allemaal.
Ik heb je alvast bij de 2 maanden gezet.
pi_17928496
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 00:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik heb je alvast bij de 2 maanden gezet.
Woei.
Twee maanden, dat klinkt veel langer als 'bijna 7 weken'.
pi_17930350
1 januari stopper nog steeds....en nog steeds ben ik trots op mezelf.
als je 34 jaar gerookt heb als een stoomboot.
voor de rest hier veel sterkte als je het nog moeilijk heb.
  woensdag 24 maart 2004 @ 10:50:07 #85
7091 punchdrunk
pi_17932764
Two months, three weeks, two days, 10 hours, 48 minutes and 36 seconds. 1669 cigarettes not smoked, saving ¤ 308,77. Life saved: 5 days, 19 hours, 5 minutes.

steady as she goes!

sta er eigenlijk zelden bij stil. 1 keer per week heb ik nog een keer vreselijk veel zin in een peuk, en dan heb ik even een minuutje medelijden met mezelf dat dat niet mag. verder voel ik me gezonder, fitter, sterker, frisser en rijker.
  woensdag 24 maart 2004 @ 11:41:47 #86
46468 corr
je moet lief zijn voor geiten
pi_17933728
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 11:29 schreef schatje het volgende:

Meer dan 1 jaar gestopt:

corr (1jr)
Dukhlovi (5 jaar)
Maartena (5 jaar)
Maverick (2 jaar, 5mnd)

Succes iedereen!
---
2y 1mnd 3w 2dgn 10:26 smoke-free, 23.465 cigs not smoked, ¤ 3.871,73 saved, 2m 3wk 11:25 life saved
Das dus wel meer dan 1 jaar!
pi_17933803
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:41 schreef corr het volgende:

[..]

---
2y 1mnd 3w 2dgn 10:26 smoke-free, 23.465 cigs not smoked, ¤ 3.871,73 saved, 2m 3wk 11:25 life saved
Das dus wel meer dan 1 jaar!
Dat moet je je wel melden in dit topic af en toe .

Maar ik heb er twee jaar van gemaakt .
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:12:16 #88
46468 corr
je moet lief zijn voor geiten
pi_17935550
is goed schat...
  woensdag 24 maart 2004 @ 15:40:08 #89
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_17938861
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:45 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat moet je je wel melden in dit topic af en toe .

Maar ik heb er twee jaar van gemaakt .
Ik ben intussen ook alweer 6-en een half jaar gestopt, maar dat is ook nooit veranderd
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_17938907
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 15:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben intussen ook alweer 6-en een half jaar gestopt, maar dat is ook nooit veranderd
Ook aangepast .
  woensdag 24 maart 2004 @ 17:30:16 #91
18917 Kiki
pi_17941665
Vandaag voor het eerst een nicotine pleister opegdaan..ik viel me iets teveel 'off the wagon' zonder hulp. Moet nog steeds wel vaak aan sigaretten denken en als ik niet aan sigaretten denk, denk ik wel aan de enorme trek die ik echt in àlles heb. Maar ook daar geef ik maar niet aan toe, wil absoluut niet aankomen.
Als ik naar de afgelopen twee weken kijk, is het zwaar geweest maar ben ik toch wel een pietsie trots op mezelf.
En nu nog volhouden.. ik hoop dat het met de pleisters wat makkelijker gaat. Heeft iemand ervaring?
Ik gebruik Niqutine Clear pleisters.
pi_17943458
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:30 schreef Kiki het volgende:
En nu nog volhouden.. ik hoop dat het met de pleisters wat makkelijker gaat. Heeft iemand ervaring?
Ik vond ze fantastisch werken. Geen enkele snak naar een sigaret, anders dan een geestelijke (oe, mijn collega rookt, ik wil ook!). Probeer voor de gein maar eens een sigaret te roken als je die pleister op hebt: je merkt totaal niets of heel weinig van het normale 'kick-in' effect.

Helaas is mijn poging niet gelukt, reden is verder irrelevant, maar die pleisters vind ik wat dat betreft een pracht uitvidning.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_17943563
Gaat hier nog steeds prima, het verlangen is grotendeels weg.

Merk alleen dat ik mijn ontspanningsmoment mis, het moment dat ik zelf kan kiezen en weet dat het me tot rust brengt, het hele ritueel eromheen van pakje pakken, aansteker, sigaret pakken, aansteken, eerste hijs.... uitademen... rust..

Dát mis ik merk ik het meest en vooral op stressvolle momenten, daarbuiten nauwelijks tot niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:16:54 #94
15013 -B-
Persona Non Grata
pi_17947875
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 19:11 schreef DarkElf het volgende:

Merk alleen dat ik mijn ontspanningsmoment mis, het moment dat ik zelf kan kiezen en weet dat het me tot rust brengt, het hele ritueel eromheen van pakje pakken, aansteker, sigaret pakken, aansteken, eerste hijs.... uitademen... rust..

Dát mis ik merk ik het meest en vooral op stressvolle momenten, daarbuiten nauwelijks tot niet.
Dat is idd heel erg herkenbaar. Ik mis het voornamelijk op de werkvloer heel erg. In de ochtend lekker rustig zitten, kofiie erbij en dan lekker een sigaret opsteken. Was het perfecte begin van de werkdag.

*Inmiddels de 2 maanden ruim overschreden is. *
pi_17977732
YEAJ!!
De 2 1/2 jaar mijlpaal gepasseerd *trots is*
Op naar de volgende 2 1/2 !!

Two years, six months, two days, 2 hours, 35 minutes and 4 seconds.
18282 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.407,79.
Life saved: 9 weeks, 11 hours, 30 minutes.
The Kenny Translator
pi_17977967
Op 11 mei zal ik een jaar gestopt zijn.
Reden: Zomaar, ik was ziek en ik kon niet roken (keelpijn). En toen ben ik er gewoon meegestopt omdat ik mezelf anders een ongeloofelijke loser zou vinden als ik na 5dagen weer een siggi ging opsteken.
Ik heb er nooit last van gehad en ben ook niks aangekomen.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_17980174
waarom ben ik uit dit topic verwijderd ? Misschien omdat het zo goed gaat en ik hier lang niet meer heb gepost.

Two months, one week, one day, 21 hours, 16 minutes and 33 seconds. 2066 cigarettes not smoked, saving fl 340,99. Life saved: 1 week, 4 hours, 10 minutes.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 12:30:27 #98
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17980361
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 19:11 schreef DarkElf het volgende:

Ik ken het.. na gedane arbeid had je dan zo'n peukie verdient. Je gaat zitten, in het zonnetje, beentjes onderuit, pakkie peuken pakken, aansteken en lekker bijkomen.
Dat mis ik ook, zijn die momenten dat ik het echt ff moeilijk heb er mee.

En daarnaast heb ik 10 jaar lang geblowd.. draaitje iedere dag wel een relax jointje, ook dat is er bij mij helemaal af. Dat mis ik ook wel eens..

Maar ja.. bijna 3 maanden verder ben ik er toch blij om dat ik met al die vuiligheid gestopt ben hoor.
The truth was in here.
pi_17980480
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:23 schreef Rollins het volgende:
waarom ben ik uit dit topic verwijderd ? Misschien omdat het zo goed gaat en ik hier lang niet meer heb gepost.

Two months, one week, one day, 21 hours, 16 minutes and 33 seconds. 2066 cigarettes not smoked, saving fl 340,99. Life saved: 1 week, 4 hours, 10 minutes.
Je staat weer in het lijstje hoor.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 14:31:21 #100
3980 trekdrop
Trekt drop
pi_17983384
I have not smoked for Seven months, two weeks, 2 hours, 31 minutes and 14 seconds. 3406 cigarettes not smoked, saving ¤ 258,95. Life saved: 1 week, 4 days, 19 hours, 50 minutes.

vrijdag 26 maart 2004 @ 14:40:59 #101
16715 Mylene
*schatje*
pi_17983629
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 14:31 schreef trekdrop het volgende:
I have not smoked for Seven months, two weeks, 2 hours, 31 minutes and 14 seconds. 3406 cigarettes not smoked, saving ¤ 258,95. Life saved: 1 week, 4 days, 19 hours, 50 minutes.

Kijk eens in het lijstje .
  vrijdag 26 maart 2004 @ 15:12:57 #102
3980 trekdrop
Trekt drop
pi_17984434
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 14:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Kijk eens in het lijstje .
Nieuw?

ik post hier al een half jaar hoor maar tnx
  vrijdag 26 maart 2004 @ 15:22:35 #103
16715 Mylene
*schatje*
pi_17984624
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 15:12 schreef trekdrop het volgende:

[..]

Nieuw?

ik post hier al een half jaar hoor maar tnx
Nieuw in de zin van weekje(s)/maandje(s)/jaartje(s) erbij .
pi_17988396
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 11:29 schreef schatje het volgende:

Meer dan 1 jaar gestopt:

--knip--
Maverick (2 jaar, 6mnd) *nieuw*
--knip--
Is het ms niet handiger om *nieuw* te veranderen in alleen een * ofzow?
Kan verwarring voorkomen.

PS. er hoort nog een streepie voor en 8er mijn naam...

grtz

-Maverick-

[ Bericht 4% gewijzigd door -Maverick- op 26-03-2004 18:31:08 (niet goed gelezen) ]
The Kenny Translator
  vrijdag 26 maart 2004 @ 18:36:18 #105
16715 Mylene
*schatje*
pi_17988531
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 18:27 schreef -Maverick- het volgende:

[..]

Is het ms niet handiger om *nieuw* te veranderen in alleen een * ofzow?
Kan verwarring voorkomen.

PS. er hoort nog een streepie voor en 8er mijn naam...

grtz

-Maverick-
Ik vind het een goed idee Maverick .
  zaterdag 27 maart 2004 @ 03:55:31 #106
16862 Cora
van Mora
pi_17997436
Ik denk dat ik maar weer ga roken.
Uit verveling en zo....
En omdat iedereen in mijn omgeving rookt als ik uit ga..

[ Bericht 0% gewijzigd door Cora op 27-03-2004 04:00:39 ]
  zaterdag 27 maart 2004 @ 08:59:47 #107
8372 Bastard
Persona non grata
pi_17998182
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 03:55 schreef Cora het volgende:
Uit verveling en zo....
Neeeeeeeeeeee!!!!
Volhouden hoor!!!

Volgende week denk je er weer anders over, dan ben je blji dat je door je dipje heen bent, echt! Het is gewoon niet waard, je krijgt er niks voor terug.
The truth was in here.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 10:57:22 #108
16862 Cora
van Mora
pi_17999035
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 08:59 schreef Bastard het volgende:
Neeeeeeeeeeee!!!!
Volhouden hoor!!!

Volgende week denk je er weer anders over, dan ben je blji dat je door je dipje heen bent, echt! Het is gewoon niet waard, je krijgt er niks voor terug.
Je hebt gelijk, ik denk er nu alweer anders over.
We houden vol!
Vind het trouwens wel knap van jou dat je het zo goed doet!!
pi_18000490
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 03:55 schreef Cora het volgende:
Uit verveling en zo....
Dat heb ik ook nog weleens.
Maar ben gewoon te bang om weer te beginnen omdat ik binnen een week weer op een pakje per dag zit
Volhouden, en sterkte!
pi_18005661
Ik heb gister mijn laatste sigaret gerookt

ik heb vorig jaar ook al eens proberen te stoppen is toen niet gelukt hopen dat het nu wel lukt
dus zet mij maar in het lijstje
  zaterdag 27 maart 2004 @ 19:01:50 #111
16715 Mylene
*schatje*
pi_18006183
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 18:25 schreef Riann het volgende:

ik heb vorig jaar ook al eens proberen te stoppen is toen niet gelukt hopen dat het nu wel lukt
Je staat er op .
pi_18006302
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 19:01 schreef schatje het volgende:

[..]

Je staat er op .
Thank you
pi_18006496
Wat wil een sterretje bij je naam zeggen

dat je het vaker hebt geprobeert????
pi_18019203
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 19:21 schreef Riann het volgende:

Dat is vast surrogaat voor "nieuw".

Mag ik vast naar 3 maanden schatje? ahh plz plz plz

Two months, three weeks, six days, 11 hours, 0 minutes and 36 seconds. 2623 cigarettes not smoked, saving ¤ 439,48. Life saved: 1 week, 2 days, 2 hours, 35 minutes.
  zondag 28 maart 2004 @ 13:07:02 #115
16715 Mylene
*schatje*
pi_18019237
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 19:21 schreef Riann het volgende:

Dat je de eerste stap heb genomen om te stoppen met roken dan wel dat je een stapje omhoog bent gegaan.
  zondag 28 maart 2004 @ 13:08:38 #116
16715 Mylene
*schatje*
pi_18019272
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:04 schreef V2i het volgende:

[..]

Mag ik vast naar 3 maanden schatje? ahh plz plz plz

Two months, three weeks, six days, 11 hours, 0 minutes and 36 seconds. 2623 cigarettes not smoked, saving ¤ 439,48. Life saved: 1 week, 2 days, 2 hours, 35 minutes.
Gedaan .
pi_18019314
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:07 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat je de eerste stap heb genomen om te stoppen met roken dan wel dat je een stapje omhoog bent gegaan.
okiedokie

het is tot nu toe niet moeilijk alleen morgen school.... dat zal wel een stuk moeilijker zijn.
  zondag 28 maart 2004 @ 13:13:12 #118
16715 Mylene
*schatje*
pi_18019367
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:10 schreef Riann het volgende:

[..]

okiedokie

het is tot nu toe niet moeilijk alleen morgen school.... dat zal wel een stuk moeilijker zijn.
Mischien is een flesje water een idee. Als je behoefte hebt in een trek een slokje water nemen.

Of van die pleisters.
  zondag 28 maart 2004 @ 13:16:56 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_18019445
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:10 schreef Riann het volgende:

[..]

Zo moet je het niet zeggen.. zeg zoiets als "Laat hun maar roken, ik ben er klaar mee"
The truth was in here.
pi_18019490
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:13 schreef schatje het volgende:

[..]

Mischien is een flesje water een idee. Als je behoefte hebt in een trek een slokje water nemen.

Of van die pleisters.
Ik heb altijd al een flesje water bij omdat ik veel drink in verband met afvallen.
En een pleister zie ik niet zo zitten het is meer dat ik de rest van mijn klasgenootjes zie roken. En dan ruik ik dat en dan denk mmm ik heb ook zin in een sigaret. Maar ik moet sterk zijn en gewoon lachen en buurten en doen en niet aan een lekkere sigaret denken.
pi_18019491
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:08 schreef schatje het volgende:

[..]

Gedaan .
pi_18019501
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:16 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zo moet je het niet zeggen.. zeg zoiets als "Laat hun maar roken, ik ben er klaar mee"
Zegt mijn moeder ook al.
pi_18019761
Gewoon alle dingen doen die je normaal ook doet. ga je klasgenootjes niet ontwijken, trust me ze zijn allemaal jaloers dat jij gestopt bent!! Echt heel goed van je!! HOU VOL!! Het gaat per dag beter, echt waar!
geniet nooit met mate
  maandag 29 maart 2004 @ 13:41:36 #124
70743 Miss_Nexhil
pi_18038803
Grappig zeg, collega's die vragen "Heb je nog steeds niet gerookt?" en dan ont-zet-tend verbaasd doen als ik zeg : 'Nee, waarom zou ik ?'. Is het jaloezie ? Ik weet het niet maar vanmorgen werd ik er behoorlijk pissig van. Dat heb ik maar niet laten merken want dan krijg ik weer te horen dat ik beter weer kan gaan roken omdat ik toen nooit zo humeurig was.

Niet echt een geweldig tijdstip om te stoppen. Ik ben ontzettend moe, zit voor 50% in de ziektewet en ben halve dagen alleen thuis. Met normaal gesproken de sigaretten om me gezelschap te houden maar sinds bijna 10 dagen niet meer dus . Ik zei altijd dat ik zou stoppen als ik eraan toe was maar volgens mij kan ik dan net zo goed wachten tot Pasen en Pinksteren op één dag vallen want volgens mij ben ik er nooit klaar voor.

One week, two days, 17 hours, 38 minutes and 9 seconds. 194 cigarettes not smoked, saving ¤ 32,12. Life saved: 16 hours, 10 minutes.

Mijn eerste serieuze stoppoging en ik moet zeggen, ik voel me er goed bij . Ben stiekem ontzettend trots en vrijdag als de 2 weken om zijn, krijg ik weer een cadeautje van mezelf .
pi_18042053
Heel goed van je!! Je moet het idd een keer gewoon DOEN en niet zitten wachten tot je eraan toe bent! Dat ben je volgens mij nl. nooit!! Volhouden, nu. Voel je je al fitter. Dat heb ik m.n. 's morgens en dat vind ik zo'n beloning!!
geniet nooit met mate
  maandag 29 maart 2004 @ 18:02:42 #126
70743 Miss_Nexhil
pi_18044855
quote:
Op maandag 29 maart 2004 16:07 schreef gimme.shelter het volgende:
Heel goed van je!! Je moet het idd een keer gewoon DOEN en niet zitten wachten tot je eraan toe bent! Dat ben je volgens mij nl. nooit!! Volhouden, nu. Voel je je al fitter. Dat heb ik m.n. 's morgens en dat vind ik zo'n beloning!!
Klopt, volgens mij ben je er nooit echt aantoe. Er is altijd wel iets waardoor je op dat moment even niet kan stoppen. Ik ken alle smoezen denk ik onderhand .

Fitter ? Nee. Jammergenoeg niet. Maar dat komt omdat ik 'ziek' ben. Ziek tussen aanhalingstekens want wat het is weet ik niet. Sowieso bloedarmoede maar ik kan (na bijna 2 weken) niet zeggen dat de ijzerpillen helpen . Ik dacht : ik voel me nu toch al ellendig dus kan ik ook wel stoppen met roken .

Anyway : als ik nou weer naar de dokter ga, kan hij in ieder geval niet zeggen : stop eerst maar eens met roken en kom dan maar terug voor die hoofdpijn .

Op dit moment zie / merk ik maar één groot voordeel. En dat is dat het heerlijk fris ruikt als ik thuiskom. Ik heb 3 bossen bloemen in mijn kamer staan (allemaal vorige week gekocht omdat ik zo goed nog steeds niet gerookt heb . ) en ik ruik ze al als ik de deur open doe ! Mijn vriend merkte het zondag ook al op. Echt super is dat .

Geld hou ik niet over want dat besteed ik wel aan andere dingen, maar daar gaat het ook niet om . Eigenlijk vind ik het best stoer. Iedereen bij ons op het werk praat al tijden over stoppen met roken. Of niet-stoppen dus eigenlijk. Ik ging daar nooit in mee maar ik ben nu wel degene die echt gestopt is .

Ik snoep wel meer dan voorheen, dat is dan ook weer jammer. Ik ben zó tevreden met mijn figuur, als ik een rotbui heb is dat ook echt het enige waar ik nog wél tevreden mee kan zijn, en dat wil ik ook zo houden !!!! Maar ik zit al jaren op dit gewicht en ik heb er vertrouwen in dat ik dat zo kan houden.....

Genoeg van me afgeschreven, ik ga koken want anders komt er straks geen eten op tafel natuurlijk .
pi_18046026
Ik heb vannacht gedroomd dat ik een peuk rookte. Pas toen ik hem ophad dacht ik: kut, ik was gestopt!

Opgelucht dat het maar een droom was, vaag ook. Denk er echt bijna nooit meer aan.
pi_18049747
Ik ben de dag goed doorgekomen ben ik wel blij mee

alleen er was een klasgenootje die beweerde van ja je komt altijd aan als je stopt
en ik ben van mening van niet... alleen als je anders gaat eten of als je gaat snoepen in plaats van roken. ook een prachtig voorbeeld van een kennis van onze fam. Die waren allebei gestopt Die man is gaan snoepen in plaats van roken die is heel wat aangekomen. De vrouw die is gewoon zelfde blijven eten en die is niks aangekomen.

Want ik kan aankomen er niet bij hebben. Mijn moeder zegt ook tegen mij als je gewoon hetzelfde blijft eten als voorheen dan kom je niet aan. Geloof dat niet zei ze.
pi_18049966
Ben juist afgevallen, omdat het sporten veel beter gaat en ik minder wijn drink, wat ik anders nodig had als en soort "smeermiddel" tegen die peuken (dat laalste heb ik pas achteraf gemerkt!!). ben in totaal nadat ik ben gestopt al 3 kilo kwijt!!
geniet nooit met mate
  maandag 29 maart 2004 @ 21:24:16 #130
19105 Noayla_
Love me tender
pi_18050071
quote:
Op maandag 29 maart 2004 21:14 schreef Riann het volgende:
Want ik kan aankomen er niet bij hebben. Mijn moeder zegt ook tegen mij als je gewoon hetzelfde blijft eten als voorheen dan kom je niet aan. Geloof dat niet zei ze.
Hi Riann,

Ik denk dat dat verschilt per persoon.
Ik ben 3 maanden geleden gestopt met roken en daardoor 5 kg. aangekomen.
En dat terwijl ik absoluut niet meer ben gaan eten, niet snoep en nog meer ben gaan sporten dan voorheen.

Ieder metabolisme is anders en dat van mij reageert blijkbaar buitenproportioneel op het feit dat er geen nicotine meer binnenkomt.

Ik kon die kilo's er op zich wel bij hebben en op een gegeven moment stabiliseert die stofwisseling zich sowieso wel weer.

Bovendien zijn de evt. kilo's die je misschien zou aankomen stukken minder ongezond dan het roken.

woensdag 31 maart 2004 @ 11:08:36 #131
7091 punchdrunk
pi_18079701
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:13 schreef schatje het volgende:

[..]

Of van die pleisters.
met alle respect: die pleisters zijn bullshit. je verslaving neemt af vanaf het moment dat je geen nicotine meer inneemt, niet vanaf het moment dat je simpelweg van toedieningsmethode veranderd.

gewoon cold turkey. de afkick komt toch wel, of je het nu meteen of later doet.
pi_18093248
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 11:08 schreef punchdrunk het volgende:
met alle respect: die pleisters zijn bullshit.
Misschien voor jou, dat wil niet zeggen dat dat voor anderen ook zo is.
quote:
je verslaving neemt af vanaf het moment dat je geen nicotine meer inneemt, niet vanaf het moment dat je simpelweg van toedieningsmethode veranderd.
Dat is leuk quasi-wetenschappelijk geredeneerd, maar de kracht van een rookverslaving zit niet in de lichamelijke verslaving van nicotine. Juist niet. Om de geestelijke verslaving af te leren werkten pleisters, voor mij, perfect. En ach, die behoefte kan je zwak vinden of niet - zij die er totaal geen moeite mee hebben gaan hier niet posten.

Bovendien hebben pleisters natuurlijk sowieso het voordeel een stuk minder schadelijk te zijn dan roken en zit er wel degelijk ook op het vlak van de fysieke verslaving een wezenlijk verschil tussen een continu, laag basisniveau nicotine en het continu pieken naar veel hogere niveau's en weer terug.

[ Bericht 15% gewijzigd door nostra op 31-03-2004 21:44:07 ]
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_18093591
Sorry, voor mezelf. Heb morgen een hele belangrijke tandarts afspraak voor de plaatsing van 3 kronen. Werd opeens zo nerveus (hij belde vanmiddag op om te zeggen dat het een langdurige afspraak kan zijn ) en opeens, WHAM!!!! De hele oude verslaving weer terug, zit weer te paffen!! Damn!! Nou, morgen dan maar weer opnieuw. Wat een raar mechanisme is zo'n verslaving dan toch!! Dacht dat ik er over heen was. De hele dag niet gerookt en vanavond sloeg het er opeens weer in!! Wat een verraderlijk gedoe. Nou, eerst morgen maar doorkomen....
geniet nooit met mate
  woensdag 31 maart 2004 @ 22:21:42 #134
16862 Cora
van Mora
pi_18094498
quote:
Op maandag 29 maart 2004 21:24 schreef Noayla_ het volgende:

Hi Riann,

Ik denk dat dat verschilt per persoon.
Ik ben 3 maanden geleden gestopt met roken en daardoor 5 kg. aangekomen.
Ik ben 5 kilo afgevallen dus dat scheelt inderdaad.
pi_18094792
Ik ben zo trots! Ik sta op de lijst...
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_18100255
het gaat nog steeds goed en ik ben al een halve kilo afgevallen

ik ben natuurlijk ook nog steeds bezig met herbalife
  donderdag 1 april 2004 @ 09:11:29 #137
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_18100661
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 21:47 schreef gimme.shelter het volgende:
WHAM!!!! De hele oude verslaving weer terug, zit weer te paffen!!
Nou ja zeg! Gek mens dat je er bent... Hou daar 's onmiddelijk mee op. Als je door blijft paffen heb je nog veel meer kronen nodig want weet je wel hoe ontzettend vertieft je gebit wordt van dat roken?

Sterkte vandaag bij de tandarts en trakteer jezelf vanmiddag maar op een DVD-tje ofzo als troost Niet meer doen hoor, je ging juist zo lekker...
pi_18122074
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 21:47 schreef gimme.shelter het volgende:
Sorry, voor mezelf. Heb morgen een hele belangrijke tandarts afspraak voor de plaatsing van 3 kronen. Werd opeens zo nerveus (hij belde vanmiddag op om te zeggen dat het een langdurige afspraak kan zijn ) en opeens, WHAM!!!! De hele oude verslaving weer terug, zit weer te paffen!! Damn!! Nou, morgen dan maar weer opnieuw. Wat een raar mechanisme is zo'n verslaving dan toch!! Dacht dat ik er over heen was. De hele dag niet gerookt en vanavond sloeg het er opeens weer in!! Wat een verraderlijk gedoe. Nou, eerst morgen maar doorkomen....
Las in het lijstje dat je een maand gestopt was....smaakt het dan uberhaupt nog wel? (vroeg ik me ff af )
pi_18132041
Ja, dat wel.heeft me gister ook wel geholpen. Maar die smaak vanmorgen in mijn mond. Bleegh!! Dus we zijn nu gewoon weer fijn aan het NIET roken!! En dat gaat nu niet opeens heel moeilijk of zo!
geniet nooit met mate
pi_18132199
Three months, two weeks, four days, 14 hours, 8 minutes and 32 seconds. 2739 cigarettes not smoked, saving ¤ 421,92. Life saved: 1 week, 2 days, 12 hours, 15 minutes.

en toch heb ik echt nog steeds momenten dat ik zo zou willen beginnen.....

met veel stress of na de sex ofzo....

Maar goed, zal ooit wel minder worden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18134875
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:07 schreef DarkElf het volgende:
Three months, two weeks, four days, 14 hours, 8 minutes and 32 seconds. 2739 cigarettes not smoked, saving ¤ 421,92. Life saved: 1 week, 2 days, 12 hours, 15 minutes.

en toch heb ik echt nog steeds momenten dat ik zo zou willen beginnen.....

met veel stress of na de sex ofzo....

Maar goed, zal ooit wel minder worden.
Dat was bij mij gister dus t geval, stress, megastress!! Het gaat nu gelukkig weer goed met me!
geniet nooit met mate
  vrijdag 2 april 2004 @ 17:42:16 #142
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_18135988
Ik ben gister gestopt met roken, en eergister en dinsdag en maandag .

Elke keer denk ik weer dat het niet erg is om in de avond snel even een peukje op te steken tegen de stress, elke keer denk ik weer dat het wel een goed idee is om een pakje peuken te kopen onderweg naar huis, elke keer probeert het nicotinewezentje me te overtuigen dat ik morgen ook wel kan stoppen.

Maar nu ga ik niet meer roken, vanaf vandaag is het afgelopen met dit gezeik en blijf ik er vanaf met m'n klauwen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_18136415
goed zo JOGY

morgen een week gestopt
  vrijdag 2 april 2004 @ 18:22:07 #144
23791 irule25
Ik spreek:
pi_18136726
Three months, two days, 8 hours, 41 minutes and 1 second. 2053 cigarettes not smoked, saving ¤ 312.06. Life saved: 1 week, 3 hours, 5 minutes.

still going strong!!!
Tot zo ver....
  vrijdag 2 april 2004 @ 19:15:08 #145
16715 Mylene
*schatje*
pi_18137581
Lijstje is bijgewerkt .
pi_18141133
Three months, one day, 21 hours, 21 minutes and 39 seconds. 2786 cigarettes not smoked, saving ¤ 466,56. Life saved: 1 week, 2 days, 16 hours, 10 minutes.

Ik vraag me toch ineens af waar al dat geld blijft en waarom het lijkt alsof ik steeds scheef loop. Ook het constante gerinkel vind ik maar vreemd.

vrijdag 2 april 2004 @ 23:12:36 #147
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_18142266
Argh!

Zou een gameboy helpen tegen de -ik kan niet roken en ik wil m'n longen vullen met die smerige maar o zo verschrikkelijk lekkere rook-? .

Ik ben dus cold turkey aan het gaan na meer dan 6 jaar ongeveer 9 pakjes per week gerookt te hebben (marlboro medium), ik mis het met naar de bus lopen, na het eten, voor het eten, tijdens het computeren, tijdens het lezen, tijdens het tv kijken, tijdens het bier drinken terwijl m'n vader, moeder en vriendin lekker door aan het paffen zijn.
Argh, en maar denken, ik kan beter maandag stoppen, want dan is het geen weekend meer en kan ik nu tenminste een peuk opsteken .

Ach wel, komt wel goed .
Vrijheid
pi_18143980
Ik kan het iedereen aanraden hoor, het niet roken.

Ook jou Jogy

Ik rookte dus minsens 1,5 pakje (van 20) per dag. Eerste 2 weken met pleisters afgebouwd en gewoon niet meer roken. Zo simpel is het.
pi_18149732
Herken het Jogy!! Enne..het is niet ZO simpel, maar toch beetje bij beetje msi je het steeds minder. Sterkte!!!
geniet nooit met mate
pi_18155857
Ik had gisteren een topic geopend en ik moest de vraag in dit topic stellen dus bij deze :

Ik ben inmiddels 3 maanden gestopt met roken en ben al 5 kilo aangekomen, ik eet al 2 jaar geen snoep, koek, en dergelijke dus heb niet echt een vervanger genomen voor de sigaret.
Hoeveel zijn jullie aangekomen door het stoppen met roken?
En na hoeveel maanden/jaren hield de toename van gewicht op?

Three months, two days, 15 hours, 48 minutes and 24 seconds. 2809 cigarettes not smoked, saving $187.23. Life saved: 1 week, 2 days, 18 hours, 5 minutes.
pi_18157382
Darkphorze

Ik ben nu een week gestopt en deze week ook 1 kilo afgevallen ik doe dan ook wel aan herbalife en ben al in totaal heel veel daarmee afgevallen (zie dieettopic)

Maar ik ben dus niet aangekomen ik ooit vaker een stoppoging gedaan toen was ik een paar maanden gestopt geweest toen ben ik ook niet aangekomen. Toen deed ik overigins net herbalife ik ben er nu een jaar mee bezig met herbalife.

Dus of het er bij mij aan ligt dat ik herbalife gebruik dat ik NIET aankom weet ik niet.
pi_18163474
5 maandjes alweer nicotine-vrij. Ik ben nog steeds verbaasd dat ik zo ver gekomen ben.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 4 april 2004 @ 00:21:38 #153
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_18164013
Al ruim twee maanden gestopt, ik ben trots op ons.

-edit-
Maar in dit geval is het niet zo erg.

[ Bericht 34% gewijzigd door broer op 04-04-2004 00:22:37 (kutcookies) ]
pi_18165170
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 18:52 schreef Darkphorze het volgende:
Ik had gisteren een topic geopend en ik moest de vraag in dit topic stellen dus bij deze :

Ik ben inmiddels 3 maanden gestopt met roken en ben al 5 kilo aangekomen, ik eet al 2 jaar geen snoep, koek, en dergelijke dus heb niet echt een vervanger genomen voor de sigaret.
Hoeveel zijn jullie aangekomen door het stoppen met roken?
En na hoeveel maanden/jaren hield de toename van gewicht op?

Three months, two days, 15 hours, 48 minutes and 24 seconds. 2809 cigarettes not smoked, saving $187.23. Life saved: 1 week, 2 days, 18 hours, 5 minutes.
Ik ben zelf een kilo of 7 aangekomen...ben iets meer dan 4 maand gestopt. Besef wel dat het voor eidereen verschillend is, vind het wel kut dat ik aangekomen ben....maar ik heb er mee leren leven....alles beter dan op je 40e ofzo doodgaan aan longkanker right?
pi_18167587
Heb je helemaal gelijk in en dat probeer ik me iid ook maar steeds voor te houden, maar heb er zoveel moeite voor gedaan om ze eraf te krijgen, en nu zitten ze er gewoon zo weer aan.
Maar nu je 4 mnd gestopt ben, kom je nog steeds aan of blijf het bij jou nu bij die 7 kilo?

Had trouwens Stivoro hierover gebeld, en die gaf me als advies om pleisters te gebruiken na 3 mnd, lol, dan ben ik toch gewoon weer verslaafd.
pi_18168112
Bij mij is het nu al een tijdje 7 kilo gelukkig dus ik hoop dat het hier bij blijft.

Stivoro heb ik ook niet al te veel vertrouwen in...
  zondag 4 april 2004 @ 13:14:30 #157
57577 stoopkind
Oh grow up!
pi_18169470
Ik zag net dat ik alweer ruim 6 maanden gestopt ben
Alleen nu het weer lekker weer wordt wordt het wel moeilijker om er af te blijven. Het was zo lekker om buiten te zitten met een boekje, drinken en een sigaret. Ben benieuwd hoe het deze zomer zal gaan.
  maandag 5 april 2004 @ 19:07:46 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_18199950
Kan iemand de stopdatum op 5 april zetten, zwakke lul dat ik er ben, kon me niet inhouden in het weekend .
Vrijheid
  maandag 5 april 2004 @ 19:27:18 #159
16715 Mylene
*schatje*
pi_18200520
quote:
Op maandag 5 april 2004 19:07 schreef jogy het volgende:
Kan iemand de stopdatum op 5 april zetten, zwakke lul dat ik er ben, kon me niet inhouden in het weekend .
Je hebt het nog geen 3 dagen volgehouden dus .
pi_18205357
Kom op! Volgende keer beter!! Je gaat het uiteindelijk redden!!
geniet nooit met mate
  maandag 5 april 2004 @ 22:13:29 #161
16715 Mylene
*schatje*
pi_18206208
quote:
Op maandag 5 april 2004 21:49 schreef gimme.shelter het volgende:
Kom op! Volgende keer beter!! Je gaat het uiteindelijk redden!!
En hoe gaat het nu met jou??
pi_18206365
Had een inzinking vanwege heel veel angst voor tandvleesoperatie en kronen. Dat was donderdag, toen heb ik een pakje leggepaft. Maar sinds vrijdag weer rookvrij, zonder moeite. En ik had dat donderdag niet moeten doen, maar gebeurd is gebeurd. En ik ben nu weer gestopt, en de tandarts is weer voorbij dus..ik hoop het beste!
geniet nooit met mate
  maandag 5 april 2004 @ 22:22:53 #163
16715 Mylene
*schatje*
pi_18206554
quote:
Op maandag 5 april 2004 22:17 schreef gimme.shelter het volgende:
Had een inzinking vanwege heel veel angst voor tandvleesoperatie en kronen. Dat was donderdag, toen heb ik een pakje leggepaft. Maar sinds vrijdag weer rookvrij, zonder moeite. En ik had dat donderdag niet moeten doen, maar gebeurd is gebeurd. En ik ben nu weer gestopt, en de tandarts is weer voorbij dus..ik hoop het beste!
Goed om te horen. Je moet vooral denken aan die tijd dat je niet gerookt hebt. Daar moet je kracht uit putten. En dan vooruit blijven kijken.

.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:50:51 #164
18917 Kiki
pi_18215490
Schatje, wil je mij uit de lijst halen.. Ik heb het niet gered..

Ik rook nog steeds overdag niet, maar 's avonds hou ik het niet meer. Ik ga het wel weer proberen, maar nu ben ik nog even te gelukkig met mijn sigaretten in de avond.

Succes voor de rest!!!
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:09:50 #165
16715 Mylene
*schatje*
pi_18215916
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:50 schreef Kiki het volgende:
Schatje, wil je mij uit de lijst halen.. Ik heb het niet gered..

Ik rook nog steeds overdag niet, maar 's avonds hou ik het niet meer. Ik ga het wel weer proberen, maar nu ben ik nog even te gelukkig met mijn sigaretten in de avond.

Succes voor de rest!!!
Dat is op zich toch ook wel een prestatie, dat je overdag niet rookt .
pi_18216703
Five months, 13 hours, 31 minutes and 23 seconds. 1220 cigarettes not smoked, saving ¤ 244,03. Life saved: 4 days, 5 hours, 40 minutes.

pi_18262795
Three months, six days, 22 hours, 32 minutes and 9 seconds. 3427 cigarettes not smoked, saving ¤ 573,92. Life saved: 1 week, 4 days, 21 hours, 35 minutes.

woensdag 7 april 2004 @ 23:36:13 #168
79550 Ymke
your ghost
pi_18262867
Meer dan een jaar gestopt en 11 kg aangekomen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 8 april 2004 @ 09:18:27 #169
8372 Bastard
Persona non grata
pi_18267845
Oh ja, ik ben ook naar de 3 maanden club opgeschoven nu.
The truth was in here.
  donderdag 8 april 2004 @ 09:39:22 #170
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_18268107
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:36 schreef Ymke het volgende:
Meer dan een jaar gestopt en 11 kg aangekomen
MMMM nu drie maanden gestopt en 9 kilo aangekomen hoop niet dat die trend zicht in dit tempo doorzet,

Ben wel veel meer gaan sporten dus daar kan het ook aan liggen
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_18294478
4 maand en 1 week al nu

Had gister bijna nog gerookt...feestje. Kon me gelukkig beheersen !
  vrijdag 9 april 2004 @ 12:01:23 #172
16715 Mylene
*schatje*
pi_18296344
Bijgewerkt .
pi_18312492
Ik ben gestopt vanaf 1 april. En het is echt geen grap!!! Eigenlijk in de nacht van 1 op 2 april...
Mja ik tel toch 1 april
Do one thing erveryday that scares you...Sing!
  zaterdag 10 april 2004 @ 00:12:08 #174
79399 Mr.Norris
ShineOnYouCrazyDiamond
pi_18312692
Allemaal hele goeie dingen die ik lees, maar ik wil toch iedereen op het hart drukken om het ook echt!! vol te houden. Ik was 2 jaar rookvrij en toen ging het uit met mijn vriendin en zat ik in de put en bood iemand mij een peuk aan en.... toen begon ik weer....
Dus, de echte test komt pas in echt moeilijke situaties, dat je ook dán je hoofd koel houdt en niet rookt.
Met dit bericht wil ik alleen maar ff zeggen dat het ook na 2 jaar nog mis kan gaan....
But keep up the good work!
  zaterdag 10 april 2004 @ 10:04:26 #175
16715 Mylene
*schatje*
pi_18316739
Toch zijn er een hoop mensen die zich niet melden als je het lijstje zo bekijkt.
  zaterdag 10 april 2004 @ 16:35:42 #176
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_18323416
Sinds 24 Maart een half jaar rookvrij.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 10 april 2004 @ 17:03:30 #177
79550 Ymke
your ghost
pi_18323996
Ha schatje , je hebt me ook in het lijstje gezet . ik zal morgen even op mijn metertje (op mijn werk) kijken hoe lang precies , ik dacht 8 feb vorig jaar

tot vanavond?

ps Goed zo StarGazer
  zaterdag 10 april 2004 @ 18:57:30 #178
16715 Mylene
*schatje*
pi_18326406
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 17:03 schreef Ymke het volgende:
Ha schatje , je hebt me ook in het lijstje gezet . ik zal morgen even op mijn metertje (op mijn werk) kijken hoe lang precies , ik dacht 8 feb vorig jaar

tot vanavond?
.
pi_18326459
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 00:12 schreef Mr.Norris het volgende:
Allemaal hele goeie dingen die ik lees, maar ik wil toch iedereen op het hart drukken om het ook echt!! vol te houden. Ik was 2 jaar rookvrij en toen ging het uit met mijn vriendin en zat ik in de put en bood iemand mij een peuk aan en.... toen begon ik weer....
Dus, de echte test komt pas in echt moeilijke situaties, dat je ook dán je hoofd koel houdt en niet rookt.
Met dit bericht wil ik alleen maar ff zeggen dat het ook na 2 jaar nog mis kan gaan....
Begrijpelijk..om die reden ben ik veel gaan roken ( was meer een gezelligheidsroker ). Hoe gaat het nu dan? rook je nog?
pi_18327488
Ben nu al weer voor 13 weken gelden gestopt

*Meldt ook direct even voor vosotros.. (mien mutti) is na ongeveer 37 jaar roken nu al 11 weken gestopt....
  zondag 11 april 2004 @ 03:05:30 #181
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_18337820
Haha, vandaag drie maanden gestopt.

Three months, one day, 9 minutes and 32 seconds. 2275 cigarettes not smoked, saving ¤ 183,93. Life saved: 1 week, 21 hours, 35 minutes.

Ik weet niet eens meer hoeveel een pakje shag kost, qua berekening zit ik denk ik op 200 euro niet opgerookt, jeeeezus wat een bedrag!!
Ben te zaai voor een signature
pi_18338220
Ik rook ongeveer een pakje in drie of vier dagen. Ik heb gister hele dag niet gerook alleen 's avonds eentje. Maar toch rook ik al anderhalf jaar.

Is het denken jullie ook super zwaar moeilijk voor mij om te stoppen, of is dit een kwestie van dagen?
Kusje
pi_18339830
Ik heb gister met het uitgaan ook niet gerookt

ennuh wat is het vroeg zeg
  zondag 11 april 2004 @ 10:44:11 #184
79550 Ymke
your ghost
pi_18340580
One year, two months, two days, 13 hours, 26 minutes and 29 seconds. 10688 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.068,80. Life saved: 5 weeks, 2 days, 2 hours, 40 minutes.

Rian , goed van je

Was het erg moeilijk?
  zondag 11 april 2004 @ 11:15:04 #185
19105 Noayla_
Love me tender
pi_18340908
three months, 1 week, two days, 16 hours, 42 minutes and 50 seconds. 1510 cigarettes not smoked, saving ¤ 286,99. Life saved: 5 days, 5 hours, 50 minutes.

Ik ben zoooo blij dat ik ben gestopt!!!!!!
  zondag 11 april 2004 @ 12:22:44 #186
70743 Miss_Nexhil
pi_18341983
Three weeks, one day, 16 hours, 21 minutes and 54 seconds. 453 cigarettes not smoked, saving ¤ 74,85. Life saved: 1 day, 13 hours, 45 minutes.

.

Moet wel zeggen dat ik nu wel heel erg zin in roken heb, ondanks dat ik het zo vind stinken als iemand anders in mijn buurt rookt . Maar gelukkig zit ik hier niet alleen maar leidt m'n vriend me wel af .
  zondag 11 april 2004 @ 12:30:30 #187
16715 Mylene
*schatje*
pi_18342159
Bijgewerkt lieve mensen .
  zondag 11 april 2004 @ 12:38:27 #188
52137 SailingAce
Aka The Ace
pi_18342339
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 00:12 schreef Mr.Norris het volgende:
Ben je toch zelf bij hoor.
Ik denk dat je best wel eens een sigaretje kan roken .. laten we zeggen 5 in een jaar. Maar dat wil niet zeggen dat je dan door moet blijven gaan met roken.
=Hee,.. was jij er bij? Nou dan. Sodeflikker dan op!=
  zondag 11 april 2004 @ 12:52:57 #189
34156 Mirage
Smile !!!
pi_18342637
Oei wat goed allemaal !!

Even mijn gróte complimenten óók ( misschien wel júist) voor de mensen die stoppen beginnen stoppen beginnen stoppen.... en dus doorzetten !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_18343506
quote:
Op zondag 11 april 2004 10:44 schreef Ymke het volgende:

Rian , goed van je

Was het erg moeilijk?
Best wel eigenlijk want er zijn zoveel mensen die mij automatisch een sigaret aanbieden. En dan kan ik trots zeggen ik ben 2 weken gestopt.

En nu ben ik ook zo gelukkig dat ik niet gerookt heb. En je hebt smorgens niet zo die vieze smaak in je mond.
pi_18348329
De beloning die je 's morgens hebt sleept je er idd doorheen als je een moeilijk moment hebt. Wat ik nu weer even heb. Gaat straks wel weer over....brrr
geniet nooit met mate
pi_18360438
Beloning?

Three months, one week, four days, 43 minutes and 59 seconds. 3536 cigarettes not smoked, saving ¤ 597,91. Life saved: 1 week, 5 days, 6 hours, 40 minutes.

1. Bijna ¤600,-

2. Sinds jaren weer op de fiets gestapt. Vrijwillig ook nog! Nu waren het niet mijn longen die protesteerde maar mijn spieren en dat is een gevoel wat lang, lang weg is geweest.

3. 's Ochtends inderdaad fris. Vergeleken met het rokers-luchtje eigenlijk de hele dag fris .
  maandag 12 april 2004 @ 02:10:27 #193
43642 Bayswater
pi_18360940
Deze pupil gaat ook nog lekker. Het geeft ook veel rust dat niet roken , vroeger had ik altijd dat gevoel van heb ik nog wel genoeg sigaretten om de Pasen door te komen bijvoorbeeld.
En die rooklucht is na 2,5 maand eindelijk verdwenen uit huis, ook een goede zaak.
Life lies a slow suicide
pi_18364162
Ja bayswater ik herken het. Haal ik dat nog wel voor deze week of zal ik dan toch nog maar een pakje erbij halen. Ineens ga ik 2 avonden op stap. Toch nog maar een pakje erbij halen en dat soort dingen. Dat is nu wel relaxt
pi_18365140
zeg riann, heb je geen metertje?

hoe lang heb je gerookt en hoveel eigenlijk?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18365159
Mijn meter

Three months, four weeks, 10 hours, 42 minutes and 45 seconds. 2986 cigarettes not smoked, saving ¤ 459,87. Life saved: 1 week, 3 days, 8 hours, 50 minutes.

Bijna 4 maanden!!!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 12 april 2004 @ 12:15:22 #197
16715 Mylene
*schatje*
pi_18365748
Darkelf staat op 4 maanden.
pi_18365871
Ben nu inmiddels 4 maand, 2 weken, 3 dagen en 12 uur gestopt en het heeft me nu ¤457 euri bespaard!!! 2770 sigaretten niet gerookt!
twee weken geleden in de kroeg 1 hijs gehad van een sigaret maar vond het goed ranzig! De test goed doorgekomen zeg maar.Het stoppen gaat me ook vrij makkelijk af als ik eerlijk ben, maar ben alleen wel 5 kilo aangekomen.Dat er nog af en dan ist helemaal voor mekaar!!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  dinsdag 13 april 2004 @ 07:32:59 #199
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_18384986
Leuke verjaardag gehad, alleen denken m'n longen er anders over .

Haal me maar van het lijstje af voorlopig, ik ga denk ik nog een keertje dat Allan Carr boek lezen ofzo, toen hield ik het tenminste nog 3 weken vol .
Vrijheid
pi_18385273
quote:
Op maandag 12 april 2004 11:42 schreef DarkElf het volgende:
zeg riann, heb je geen metertje?

hoe lang heb je gerookt en hoveel eigenlijk?
ik heb maar berekent dat het pakje inmiddels voor 4.60 in de winkel ligt

Two weeks, three days, 16 hours, 49 minutes and 57 seconds. 177 cigarettes not smoked, saving ¤ 40,62. Life saved: 14 hours, 45 minutes.

[ Bericht 20% gewijzigd door Riann op 13-04-2004 08:49:56 ]
  dinsdag 13 april 2004 @ 15:19:53 #201
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_18393392
* Ezri meldt zich weer eens.

I quit smoking now for Three months, one week, one day, 14 hours, 16 minutes and 34 seconds. 1991 cigarettes not smoked, saving ¤ 413,14 (-22,76 van vóór de prijsverhogingen ). Life saved: 6 days, 21 hours, 55 minutes.

Gaat nu echt hard, vooral het geld. En ja, eigenlijk helemaal geen problemen meer met gestopt zijn, heeeel soms nog wel opeens een aanval van een peuk willen, maar dat duurt dan maar 2 seconden ofzo.

Succes aan alle net-gestopten! Volhouden he!
pi_18404892
ik voel me na Four months, one week, five days, 22 hours, 38 minutes and 40 seconds. 2698 cigarettes not smoked, saving ¤ 445,17. Life saved: 1 week, 2 days, 8 hours, 50 minutes.
nog behoorlijk kut.

Vandaag bijvoorbeeld ook weer, kon wel janken! Ik heb vaak echt nog 'depressies' (ik denk dan alleen maar aan sigaretten) en dan denk ik dat ik maar beter weer kan roken! ik zit ook gigantisch te twijfelen of ik het nou nog steeds voor mezelf doe of omdat mn vriendin het zo graag wil. Zit continue met een tweestrijd (aan de ene kant lekker roken en mn oude leventje weer oppakken, of stug volhouden en hopen dat het overgaat) en dat heeft wel zn effect op me. ik maak mezelf helemaal gek soms!

Kutpeuken!!

sorry mensen, dat moest er ff uit...ik wens de andere stoppers veel succes!!
  dinsdag 13 april 2004 @ 22:55:44 #203
79550 Ymke
your ghost
pi_18405118
Ha Bolsje

herkenbaar echt Maar ook dat gaat over ik heb er ongeveer een half jaar last van gehad en het ging vanzelf over.

Je wilt niet gaan roken want dan stink je enorm uit je mond,en dan vindt je vriendin het niet lekker om je te zoenen , ,,,,, kom op succes, je kan het best!!
pi_18405205
Hey Ymke

had ik net ff nodig

heb je nu ook nog weleens last dan?
  dinsdag 13 april 2004 @ 23:11:29 #205
79550 Ymke
your ghost
pi_18405495
Nee , ik ben nu meer dan een jaar gestopt en heb werkelijk geen enkele behoefte , of zin of depressies , of hoe je het ook wilt noemen. Ik rookte bijna een pakje shag per dag ben ineens gestopt, heb ook lang last ghad van momenten , dagen dat ik dacht dat ik het niet zou reden.

Maar zie hier, het gaat nu zo gemakkelijk , ik heb nergens meer moeite mee , ook niet als ik ga stappen of uit eten .

Het zit allemaal tussen je oren , echt waar Je weet dat wel maar af en toe moet dat door een ander bevestigd worden.
hersenspoel jezelf andersom , denk dus alleen maar hoe vies peuken zijn , hoe belachelijk het staat om te roken enz enz .

Wat ik in het begin nog wel eens eens deed als ik echt een onweerstaanbare trek in een peuk kreeg, dan ging ik gewoon op de plaats staan springen, en aangezien ik een conditie van o,o had was ik zeer snel buiten adem en had geen trek in een peuk meer

Veel van je af schrijven helpt ook , we sleuren je er wel doorheen
  woensdag 14 april 2004 @ 00:11:55 #206
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_18406738
Kijk dit topic zocht ik ik ben 20 maart gestopt met roken en wil ook graag in het lijstje heb eerst zelf maar is gekeken of ik het een beetje vol kon houden en het gaat lekker moet ik zeggen, soms wel moeilijk hoor!!!
en waar kan ik zien hoeveel geld ik bespaar?? altijd leuk om te weten toch?
Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
  † In Memoriam † woensdag 14 april 2004 @ 07:10:12 #207
81992 Githa
pi_18409557
Two months, three weeks, five days, 6 hours, 46 minutes and 55 seconds. 2157 cigarettes not smoked, saving fl 414,15. Life saved: 1 week, 11 hours, 45 minutes.

werd weer ff tijd voor een update ......
  woensdag 14 april 2004 @ 11:32:15 #208
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_18412420
quote:
Op woensdag 14 april 2004 00:11 schreef koala2002 het volgende:
Kijk dit topic zocht ik ik ben 20 maart gestopt met roken en wil ook graag in het lijstje heb eerst zelf maar is gekeken of ik het een beetje vol kon houden en het gaat lekker moet ik zeggen, soms wel moeilijk hoor!!!
en waar kan ik zien hoeveel geld ik bespaar?? altijd leuk om te weten toch?
http://www.silkquit.org
20 maart, dan ben je nu al lekker op weg! Bij mij waren de eerste weken heeeel zwaar; na een maand had ik nog maar af en toe last van een "nicotine-crave".
Heel veel succes!!!
  woensdag 14 april 2004 @ 12:02:12 #209
16715 Mylene
*schatje*
pi_18413024
*lijstje bijgewerkt heeft*
pi_18415137
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 23:11 schreef Ymke het volgende:
Wat ik in het begin nog wel eens eens deed als ik echt een onweerstaanbare trek in een peuk kreeg, dan ging ik gewoon op de plaats staan springen, en aangezien ik een conditie van o,o had was ik zeer snel buiten adem en had geen trek in een peuk meer
hehe dat moet een grappig gezicht zijn geweest

thx
pi_18415184
na 8 demeber nooooooooooit meer gerookt
  woensdag 14 april 2004 @ 13:39:19 #212
79550 Ymke
your ghost
pi_18415193
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:36 schreef Bolsje het volgende:

[..]

hehe dat moet een grappig gezicht zijn geweest

thx
Gaat het nu weer een beetje?
  woensdag 14 april 2004 @ 13:40:11 #213
79550 Ymke
your ghost
pi_18415214
quote:
Op woensdag 14 april 2004 13:39 schreef snaakster het volgende:
na 8 demeber nooooooooooit meer gerookt
pi_18415454
Over iets minder dan 2 weken ben ik een half jaar gestopt met roken
  woensdag 14 april 2004 @ 14:42:33 #215
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_18416543
6 dagen gestopt. (ik ben nieuw dus ad me in de lijst.)
Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 14 april 2004 @ 16:12:32 #216
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_18418607
quote:
Op woensdag 14 april 2004 12:02 schreef schatje het volgende:
thanks!
Wow, ikke nu "kwartaalstopper", klinkt goed.
  woensdag 14 april 2004 @ 17:23:23 #217
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_18420474
quote:
Op woensdag 14 april 2004 16:12 schreef Ezri het volgende:

[..]

thanks!
Wow, ikke nu "kwartaalstopper", klinkt goed.
wil ik ook bij horen
  woensdag 14 april 2004 @ 17:24:32 #218
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_18420506
ik heb gewoon nu al 20 euro bespaart egt verrekte veel. ik heb het er alleen nog wel moeilijk mee. maarja hopen dat het beter word.
  woensdag 14 april 2004 @ 21:50:25 #219
16862 Cora
van Mora
pi_18427520
Meldt.
Three months, one week, three days, 21 hours, 48 minutes en ja ja 43 seconden.
  woensdag 14 april 2004 @ 21:58:48 #220
15013 -B-
Persona Non Grata
pi_18427782
Two months, four weeks, one day, 3 hours, 26 minutes and 20 seconds. 1337 cigarettes not smoked, saving ¤ 248,71. Life saved: 4 days, 15 hours, 25 minutes.

Bijna...Zal ik die laatste uren ook nog vol gaan houden?

Inmiddels heb ik ook mijn fiets weer afgestoft.
  woensdag 14 april 2004 @ 22:47:49 #221
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_18429485
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 22:47 schreef Bolsje het volgende:
Vandaag bijvoorbeeld ook weer, kon wel janken! Ik heb vaak echt nog 'depressies' (ik denk dan alleen maar aan sigaretten) en dan denk ik dat ik maar beter weer kan roken! ik zit ook gigantisch te twijfelen of ik het nou nog steeds voor mezelf doe of omdat mn vriendin het zo graag wil.
Je moet nooit stoppen met roken voor iemand anders, alhoewel het wel kan helpen bij het stoppen. Je moet het zelf echt willen. Als je er zelf niet 100% achter staat, dan is de kans vrij groot dat je weer gewoon gaat roken als deze persoon uit je leven zou verdwijnen..... Als je het echt ZELF 100% wil, dan zal het zeker lukken!
-
pi_18430861
Daar heb je gelijk in Maartena. Ben ik ook zeker met je eens, maar ik denk ook dat als ik het niet voor mezelf zou doen dat ik niet al 4 1/2 maand gestopt zou zijn, het speelt allebei een beetje denk ik. :

Voel me vandaag bijvoorbeeld stukken beter, hele dag actief geweest, dus toppie..bedankt nog Ymke! Eigenlijk heb ik een superleuk en actief leven, maar die peuken vergallen écht je hele doen en laten als je ermee stopt..dan kom je er pas achter wat voor rommel het is

succes alle andere stoppersch! :
  woensdag 14 april 2004 @ 23:48:43 #223
16862 Cora
van Mora
pi_18431343
quote:
Op woensdag 14 april 2004 21:58 schreef -B- het volgende:
Bijna...Zal ik die laatste uren ook nog vol gaan houden?

Inmiddels heb ik ook mijn fiets weer afgestoft.
Denk het wel hoor.
Ben wel trots op je!

Fiets ze!
pi_18431993
quote:
Op woensdag 14 april 2004 23:31 schreef Bolsje het volgende:

Voel me vandaag bijvoorbeeld stukken beter, hele dag actief geweest, dus toppie..bedankt nog Ymke! Eigenlijk heb ik een superleuk en actief leven, maar die peuken vergallen écht je hele doen en laten als je ermee stopt..dan kom je er pas achter wat voor rommel het is

succes alle andere stoppersch! :
Peuken maakt je lui vind ik.. tis steeds dat je denkt "eerst ff een peukie roken.. of .. laat ik nu ik dit gedaan heb ff gaan zitten met een peukie."

Dat.. terwijl je dan helemaal buiten adem bent bijvoorbeeld.. gewoon een peuk opsteken als beloning. Hoe gek kan je wezen??
  donderdag 15 april 2004 @ 18:02:57 #225
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_18448175
quote:
Op donderdag 15 april 2004 00:14 schreef SailingAce het volgende:

[..]

Peuken maakt je lui vind ik.. tis steeds dat je denkt "eerst ff een peukie roken.. of .. laat ik nu ik dit gedaan heb ff gaan zitten met een peukie."

Dat.. terwijl je dan helemaal buiten adem bent bijvoorbeeld.. gewoon een peuk opsteken als beloning. Hoe gek kan je wezen??
em stak eerst vaak genoeg gelijk na de gym een peuk op. errug fout.
  donderdag 15 april 2004 @ 19:06:35 #226
43642 Bayswater
pi_18449604
Zat ik even lekker vanmiddag op een terrasje in het zonnetje in de Oude Haven in Rotterdam, biertje erbij. Beetje babbelen, om me heen kijken en wat valt me als eerste op? Dat er veel gerookt wordt op een terras en dat ik best ook wel een haaltje wilde nemen. Niet gedaan, maar het vliegt wel regelmatig door je hoofd als je zo bijzit. Tsja, deze gewoontesituatie (waarbij je altijd een peuk opstak), moet dus ook nog overwonnen worden zodat het wat meer uit mijn hoofd gaat op zo'n moment.
Life lies a slow suicide
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:07:08 #227
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_18457261
Jaaaa, het wordt wel moeilijker nu met dit terrasjesweer! Respect voor alle mensen die juist nú besloten hebben te stoppen!
  vrijdag 16 april 2004 @ 00:55:06 #228
16862 Cora
van Mora
pi_18458260
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 00:07 schreef Ezri het volgende:
Jaaaa, het wordt wel moeilijker nu met dit terrasjesweer! Respect voor alle mensen die juist nú besloten hebben te stoppen!
Dat maakt geen hol uit. Het is altijd moeilijk en er is altijd wel wat.
Dat mooie weer, die feestdag, die verjaardag of dat andere excuus.
Het blijft gewoon kut om te stoppen en je moet er gewoon doorheen.

En dan uiteindelijk vind je iedereen stinken die rookt.
  vrijdag 16 april 2004 @ 09:15:13 #229
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_18461780
Erm, trekdrop leeft niet meer (stiekum toch gerookt) maareh... Jumparound gaat gewoon verder:

I have not smoked for Eight months, three days, 21 hours, 14 minutes and 25 seconds. 3718 cigarettes not smoked, saving ¤ 282,59. Life saved: 1 week, 5 days, 21 hours, 50 minutes.

(geintje, ik heb mijn kloon op non-actief gezet, wil je mijn naam aanpassen schatje?)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 16 april 2004 @ 09:41:55 #230
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_18462149
kijk opzich is er altijd wel een smoesje. zomers lekker op het terras met een sigaretje, s'winters is het koud op de fiets dan is een peukie ook wel weer lekker. je gaat uit pilsje hoort een peuk bij, je gaat op vakantie naar tsjechie ja hier zijn ze tog goedkoop daar hoef ik het niet voor te laten. maarja. tis egt gewoon. maar ik stop gewoon nog steeds. begin het er al minder moeilijk mee te krijgen. lichamelijk niet veel klachten terwijl ik toch 3 jaar heb gerookt. maarja als ik iemand een peuk zie roken dan auw. neej niet doen thomas. en dan lukt het wel.
al mede stoppers laat je niet kennen.
  vrijdag 16 april 2004 @ 10:26:33 #231
52137 SailingAce
Aka The Ace
pi_18462939
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 09:41 schreef B_BOY het volgende:

al mede stoppers laat je niet kennen.
No change
  vrijdag 16 april 2004 @ 17:50:21 #232
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_18472262
Three months, six days, 14 hours, 51 minutes and 34 seconds. 2440 cigarettes not smoked, saving ¤ 243,94. Life saved: 1 week, 1 day, 11 hours, 20 minutes.

Ghehe, ik meld me ook weer eens. Heerlijk het rookvrije leven. M'n conditie is echt met sprongen vooruitgegaan, ben aan het hardlopen geslagen (gaat snel zeg dat opbouwen) en kijk eens naar dat uitgespaarde geld, jezus wat een berg zeg.
Ben te zaai voor een signature
pi_18472883
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 10:26 schreef SailingAce het volgende:

[..]

No change
Hier ook niet.
Zit nu op 5mnd en 1 week ofzo.
  zaterdag 17 april 2004 @ 11:59:53 #234
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_18486727
quote:
Ghehe, ik meld me ook weer eens. Heerlijk het rookvrije leven. M'n conditie is echt met sprongen vooruitgegaan, ben aan het hardlopen geslagen (gaat snel zeg dat opbouwen) en kijk eens naar dat uitgespaarde geld, jezus wat een berg zeg.
scheelt zeker veel. hardlopen bouw je het snelste conditie mee op. en eerlijk is eerlijk met dit weer s'middags om een uur of vijf lekker rond rennen is toch heerlijk.

ik post misschien vaak maar ik hoop dat jullie het niet erg vinden. ik vind dit topic echt grandioos het helpt me echt bij het stoppen. je hoort hoe goed andere het doen en dergelijke. super. initiatief nemer .

ik heb vind ik zelf ook weer iets te vieren. ik heb namelijk door me stoppen al bereikt dat ik 12 uur langer leef. dat is dus een dag. ik kan dus nu alles lekker rustig aan gaan doen. heb tog een dag extra . ik blijf volhouden.
laterzz.
  zondag 18 april 2004 @ 02:53:15 #235
46794 Berkery
Fat bastard
pi_18506527
Nog steeds rookvrij hier, vriendin ook (mag ook wel want bijna 7 maanden zwanger). Ik zie nog wel eens foto's van mezelf met peuk en dat vind ik maar een raar gezicht.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_18512939
Three months, one week, four days, 16 hours, 56 minutes and 30 seconds. 2054 cigarettes not smoked, saving ¤ 338,79. Life saved: 1 week, 3 hours, 10 minutes.
  Moderator zondag 18 april 2004 @ 20:31:32 #237
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_18521784
IK WIL OOK IN DE LIJST WANT,

I quitted smoking :

One week, six days, 21 hours, 9 minutes and 21 seconds. 277 cigarettes not smoked, saving ¤ 45,81. Life saved: 23 hours, 5 minutes.

goed ben ik he
4045
onlogisch
  zondag 18 april 2004 @ 20:33:16 #238
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_18521836
Ik ben al meer dan een jaar gestopt en het gaat me prima af
Het helpt geen nut!
  zondag 18 april 2004 @ 21:57:44 #239
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_18523670
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:31 schreef onlogisch het volgende:
IK WIL OOK IN DE LIJST WANT,

I quitted smoking :

One week, six days, 21 hours, 9 minutes and 21 seconds. 277 cigarettes not smoked, saving ¤ 45,81. Life saved: 23 hours, 5 minutes.

goed ben ik he
super ga zo door.
  Moderator zondag 18 april 2004 @ 21:59:14 #240
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_18523709
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:57 schreef B_BOY het volgende:

[..]

super ga zo door.
THX
4045
onlogisch
  zondag 18 april 2004 @ 22:05:40 #241
16715 Mylene
*schatje*
pi_18523872
Lijstje bijgewerkt. Laat weten als je er nog niet bijstaat .

Veerl succes verder .
  Moderator zondag 18 april 2004 @ 23:14:34 #242
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_18525590
mn stop datum is trouwens 05-04-2004
4045
onlogisch
pi_18541146
Ik heb net een uurtje geleden besloten dat ik wil stoppen met roken, maar ik zit nu nog een beetje te twijfelen en ik heb mijn sigaretten nog niet weggegooid.
Ik ben vooral bang dat ik heel erg ga aankomen. Ik ben 17 jaar en rook gemiddeld 7 a 8 sigaretten per dag. Gelukkig ben ik een week geleden ook weer begonnen met fietsen naar school (12 km heen en 12 km terug) dus ik hoop dat dat er een beetje voor zal zorgen dat ik niet heel erg aankom. Ik heb ongeveer 3 a 3,5 jaar gerookt. Vorig jaar ben ik een paar maanden van het roken af geweest (vriend rookte niet, relatie ging uit, begon weer met roken). Vorig jaar was ik denk gemotiveerder om te stoppen dan deze keer, maar ik wil het toch wel, denk ik.
Op de basisschool was ik altijd erg tegen roken en niemand verwachte ook van mij dat ik zou gaan roken, ik was een verlegen, truttig meisje. Maarjah, toen werd ik een rebelse tiener. Die fase heb ik nu toch al een hele achter me gelaten, maar ik zit nog steeds met het roken. Het lijkt ook steeds minder geaccepteerd. Dat komt misschien ook wel omdat ik de enige in mijn klas ben die regelmatig rookt. Maar ik werd bijvoorbeeld laatst ook door een jochie van een jaar of 13 op straat uitgescholden voor stinkerd.
Ik wil niet roken, maar ik zie op tegen het stoppen. Alhoewel het me vorig jaar redelijk makkelijk af ging (ok, ik hield het toen ook maar 4 of 5 maanden vol).
  maandag 19 april 2004 @ 18:09:25 #244
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_18541225
quote:
Op maandag 19 april 2004 18:06 schreef DeathStella het volgende:
.
Ik ben vooral bang dat ik heel erg ga aankomen.
Ik zeg altijd maar zo: Liever wat dikker van het niet roken dan broodmager van de terminale longkanker

Kwestie van prioriteiten stellen. (Eventueel) een paar kilo aankomen is altijd nog vele malen gezonder dan blijven roken.
  maandag 19 april 2004 @ 21:45:36 #245
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_18547287
quote:
Op woensdag 14 april 2004 12:02 schreef schatje het volgende:
Ik sta nog onder: 1 maand gestopt

Ben toch al echt 3 mnd, en 19 dagen gestopt!
Pimp my Daf!
  maandag 19 april 2004 @ 22:45:19 #246
16715 Mylene
*schatje*
pi_18549146
quote:
Op maandag 19 april 2004 21:45 schreef Dafje33 het volgende:

[..]

Ik sta nog onder: 1 maand gestopt

Ben toch al echt 3 mnd, en 19 dagen gestopt!
Genoteerd .
pi_18551536
quote:
Op maandag 19 april 2004 18:06 schreef DeathStella het volgende:
Lang verhaal
Je moet het eerst zeker weten. Want ik wist het ook zeker, en nu fucken die peuken mijn hoofd zo op dat ik niet meer zeker weet of ik het zeker wist

Je verhaal klinkt erg goed en leuk, maar waarom stop je? Omdat het niet geaccepteerd wordt, of omdat je uitgescholden wordt voor stinkerd? Of ben je het echt zat en wil je jezelf niet meer vergiftigen?

Denk dat je je je echt even goed moet voorbereiden..maar je was al eens gestopt, dus doe dat dan gewoon weer

Heel veel succes!
pi_18553630
Three weeks, three days, 14 hours, 4 minutes and 2 seconds. 245 cigarettes not smoked, saving ¤ 56,43. Life saved: 20 hours, 25 minutes.
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:07:17 #249
54750 koala2002
pi_18565782
Hihi, ik wil ff zeggen dat ik nu toch echt officieel een maand gestopt ben he
Het gaat heel goed, behoefte neemt nu echt af! De tijd gaat sneller dan ik dacht, een maand al!! Ik ben supertrots op mezelf!! Mag ik dat even hier zeggen!!! Ik wil ook zeggen dat ik het gewoon top vind van iedereen die stopt.. want.. damn.. wat is het moeilijk soms..
Maar iedereen volhouden he!!!
pi_18582040
Ik geloof richting de drie maanden. Ik hou het niet meer zo goed bij.
pi_18586771
Four months, six days, 15 hours, 15 minutes and 33 seconds. 3215 cigarettes not smoked, saving ¤ 495,09. Life saved: 1 week, 4 days, 3 hours, 55 minutes.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18590325
* Abbo heeft genomen bij de lokale fitnessboer

nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen maare: Heerlijk die spierpijn!

Three months, two weeks, six days, 16 hours, 34 minutes and 14 seconds. 3350 cigarettes not smoked, saving ¤ 561,03. Life saved: 1 week, 4 days, 15 hours, 10 minutes.
  woensdag 21 april 2004 @ 22:36:04 #253
16715 Mylene
*schatje*
pi_18597353
*bijgewerkt heeft*

Veel succes, volhouden mensen .
pi_18613249
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:36 schreef schatje het volgende:
*bijgewerkt heeft*

Veel succes, volhouden mensen .
Ik zie wat dubbele namen. Of ik zie gewoon dubbel.

Dubbel zeg maar.
  donderdag 22 april 2004 @ 17:20:19 #255
65918 IBAZ
broeinest
pi_18613835
4 juli 2003
*laatste haaltje. uitdruk, niet meer gedaan.*

nu, weet niet meer hoe het was, net als een gezicht van een verloren geliefde. soms paniek, soms maar beter ook dat je dingen vergeet.
pi_18616376
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:56 schreef V2i het volgende:

[..]

Ik zie wat dubbele namen. Of ik zie gewoon dubbel.

Dubbel zeg maar.
Geef aan .
pi_18619422
quote:
Op donderdag 22 april 2004 17:20 schreef IBAZ het volgende:
nu, weet niet meer hoe het was, net als een gezicht van een verloren geliefde. soms paniek, soms maar beter ook dat je dingen vergeet.
Dat klinkt wel erg dramatisch.
Maar knap hoor!

O ja, DarkElf ik ben trots op je!
En ik rook ook nog steeds niet.
  donderdag 22 april 2004 @ 22:52:02 #258
15013 -B-
Persona Non Grata
pi_18621260
quote:
Op donderdag 22 april 2004 21:38 schreef Cora het volgende:

[..]

En ik rook ook nog steeds niet.
En ik ben trots op jou!

Three months, six days, 5 hours, 18 minutes and 25 seconds. 1458 cigarettes not smoked, saving ¤ 271,13. Life saved: 5 days, 1 hour, 30 minutes.

Hmm terrassen zonder sigaret is wel wat vreemd, maar is prima te doen. Nog niet in de verleiding gekomen iig.
pi_18622070
*trots op Cora*
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18622950
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:52 schreef -B- het volgende:
En ik ben trots op jou!

Die terrasjes dat komt wel goed!
Heel trots op jou!

En:

DarkElf, op jou ook!

We lijken de EO wel...
pi_18625649
Three weeks, six days, 13 hours, 30 minutes and 33 seconds. 275 cigarettes not smoked, saving ¤ 63,26. Life saved: 22 hours, 55 minutes.

Het gaat me btw goed af

nog steeds niet gerookt en geen behoefte aan
pi_18645919
Four months, two weeks, three days, 3 hours, 0 minutes and 15 seconds. 2782 cigarettes not smoked, saving ¤ 458,98. Life saved: 1 week, 2 days, 15 hours, 50 minutes.

(gestopt sinds 6 dec 2003)
pi_18657926
Nu bijna 4 maanden gestopt met roken.. maar de laatste dagen krijg ik een hele droge kriebel hoest! Ik ben niet verkouden en heb het idee dus dat dat van het stoppen nog is.. hoe kan dat
pi_18658045
quote:
Op donderdag 22 april 2004 19:29 schreef schatje het volgende:

[..]

Geef aan .
Dan is het toch niet leuk meer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 24 april 2004 @ 20:08:34 #265
16715 Mylene
*schatje*
pi_18658283
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 19:57 schreef V2i het volgende:

[..]

Dan is het toch niet leuk meer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja zeg, twee namen maar .
pi_18658352
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 20:08 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou ja zeg, twee namen maar .
"Een" paar zei ik toch!

Three months, three weeks, two days, 19 hours, 11 minutes and 31 seconds. 3443 cigarettes not smoked, saving ¤ 576,66. Life saved: 1 week, 4 days, 22 hours, 55 minutes.
pi_18669748
Five months, two weeks, five days, 13 hours, 12 minutes and 35 seconds. 1372 cigarettes not smoked, saving ¤ 274,41. Life saved: 4 days, 18 hours, 20 minutes.

pi_18689447
Four months, three weeks, six days, 11 hours, 24 minutes and 26 seconds. 2969 cigarettes not smoked, saving ¤ 489,97. Life saved: 1 week, 3 days, 7 hours, 25 minutes.

Zo, bijna op de 3000. Voel me nog steeds niet érg happy. Maar soms, héél soms voel ik me verstandig en gezond.
  maandag 26 april 2004 @ 12:17:24 #269
19105 Noayla_
Love me tender
pi_18690643
Ben nu bijna 4 maanden gestopt (op 3 dagen na)

Was j.l. weekend op een feest waar veel werd gerookt en ik merkte toen ik wat alcohol op had dat er een denkbeeldig stemmetje in mijn hoofd zat dat zei " ah joh, wat maakt het uit, neem er gewoon 1-tje, het is zo lekker en het hoort bij een gezellig avondje" .

Niet gedaan maar ik schrok weer eens van het feit dat die associatie roken=gezellig nog zo in mijn onderbewuste zit.

Ik had er ook oprecht trek in.
  maandag 26 april 2004 @ 15:45:54 #270
46794 Berkery
Fat bastard
pi_18695520
quote:
Op maandag 26 april 2004 12:17 schreef Noayla_ het volgende:

[...]

Niet gedaan maar ik schrok weer eens van het feit dat die associatie roken=gezellig nog zo in mijn onderbewuste zit.

Ik had er ook oprecht trek in.
Ik ben er nu een jaar vanaf maar ik heb af en toe ook nog wel eens trek, krijg nog wel eens heimwee als ik mag meeroken, maar dat wordt minder.

Gewoon volhouden
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 26 april 2004 @ 21:21:59 #271
15013 -B-
Persona Non Grata
pi_18705100
Erg vaag:

Vandaag stond ik op uit mijn bureaustoel, gooide mijn kantoordeur op slot en liep zo richting het sigarenmagazijn waar ik normaal mijn rookwaren haalde. Halverwege de reis vroeg ik mezelf af waarom ik daar naartoe liep. Ik heb me omgedraaid en ben weer verder gaan werken. Vroeger was het sigaretten halen een ommetje om voor me en dat is nu ook geheel onnodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door -B- op 26-04-2004 23:11:18 ]
  maandag 26 april 2004 @ 21:22:55 #272
15013 -B-
Persona Non Grata
pi_18705127
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:21 schreef -B- het volgende:
Erg vaag:

Vandaag stond ik op uit mijn bureaustoel, gooide mijn kantoordeur op slot en liep zo richting het sigarenmagazijn waar ik normaal mijn rookwaren haalde. Halverwege de reis vroeg ik mezelf af waarom ik daar naar toe liep. Ik heb me omgedraaid en ben weer verder gaan werken. Vroeger was het sigaretten halen een ommetje om voor me en dat is nu ook geheel onnodig.
Oh ja.

Three months, one week, three days, 3 hours, 51 minutes and 18 seconds. 1517 cigarettes not smoked, saving ¤ 282,12. Life saved: 5 days, 6 hours, 25 minutes.

[ Bericht 0% gewijzigd door -B- op 26-04-2004 23:11:41 ]
pi_18706241
Het is zo'n ingeslepen gewoonte!! Erg is dat toch, maar wel logisch als je het al zo veel jaren hebt gedaan, maar ellendig is het wel!! Volhouden maar! volhouden maar! Het gaat ons lukken!
geniet nooit met mate
pi_18739202
Vandaag gaat het dan echt gebeuren.
Om 12,00 uur s'middags stop ik met roken.
Ik heb het al eerder geprobeerd en toen was het me twee maanden gelukt.
Nu hoop ik er helemaal vanaf te komen.
Gewoon coldturkey met behulp van zuurtjes.
Het zal weer niet makkelijk worden aangezien mijn man wel gewoon blijft roken en ik de asbakken en shag overal om me heen heb staan, maar ik wil er gewoon echt vanaf.
Het is gewoon belachlijk dat ik m'n deur niet eens uit durf te lopen zonder dat pakje shag.
Ook maak ik me een beetje zorgen om mijn gezondheid.
Ik rook nu al bijna 10 jaar en dat betekend al een hoop schade aan mijn lichaam.
Zouden jullie mij ook aan de lijst willen toevoegen?
Ik kan echt wat steun gebruiken aangezien ik in een omgeving van rokers bevind.
In my dreams I fly around the world and visit many places.
pi_18739251
stoppen met roker met rokers in de buurt is misschien moeilijk maar je kunt jezelf ook makkelijk iedere keer herinneren aan wat je nu niet lekker meer vindt...

Koop dichte asbakken zodat de lucht beperkt blijft en zorg bijv. dat er alleen 's avonds gerookt wordt in huis, dan valt het nog wel mee. Veel luchten, gordijnen wassen, al je kleren wassen en de slaapkamer etc goed dichthouden zodat die rookvrij is en lekker blijft ruiken

Ik ben nu ruim 4 maanden gestopt en mijn man rookt wel gewoon door (is wel minder geworden nu ik niet meer meerook) maar ik heb het er eigenlijk niet echt moeilijk mee gehad.

succes!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18739412
Bedankt voor je tips Darkelf.
Ik zal ze zeker uit gaan proberen.
Deze keer moet het me gewoon gaan lukken.
Er zitten gewoon zoveel negatieve kanten aan roken.
Bovendien wordt het ook gewoon best duur.
Ik heb eens uitgerekend wat ik op jaarbasis kwijt ben en daar kan ik gewoon van op vakantie.
Daar geeff ik liever mijn geld aan uit dan aan die vieze kankerstokken.
pi_18741362
Zojuist m'n laatste peuk uitgedrukt.
Het laatste uur heb ik behoorlijk wat weggepaft.
Ik ben er gewoon misselijk van.
In de tussentijd heb ik ook zo'n meter geinstalleerd op m'n pc.
Ik ben er klaar voor.
Zodadelijk even boodschappen doen en daarna flink bezig zijn om in ieder geval de eerste dag goed door te komen.
  woensdag 28 april 2004 @ 12:27:22 #278
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_18741918
Succes Dreamgirl!

Zolang je jezelf een beetje bezighoudt is het goed te doen hoor

Aangezien ik vanmiddag op vakantie ga en morgen de hele dag in een auto zit meld ik nu maar vast dat ik morgen om 19.00 uur een jaar gestopt ben Reken maar dat ik ontzettend trots op mezelf ben.
En op mijn man, die is gelijk met mij gestopt.
Ontzettend blij ook . Blij dat ik mijn geld aan andere nutteloze troep kan uitgeven. Blij dat onze kinderen geen rokende ouders zullen hebben (zelf vond ik het vreselijk dat mijn moeder rookte). Blij dat mijn huis niet meer full-time onder een dikke, vettige gele laag rookaanslag zit. Blij dat ik weer kan ruiken. Blij dat ik weer kan proeven. Blij dat ik weer fit ben.

Yay ikke!

Hou vol iedereen.
pi_18743817
gefeliciteerd Spindizzy!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18744217
Heel goed Spindizzy, enne dreamgirl heel veel succes. Laat osn maar vaak weten hoe het met je gaat, dan kunnen we je steunen. En dat helpt echt!
geniet nooit met mate
pi_18746894
Net had ik het toch even moeilijk.
Het gaat prima als je bezig bent, maar daarstraks ging ik even zitten voor de tv
en de zenuwen gieren meteen door m'n lijf.
Allerlei smoesen en excuses flitsten er door m'n hoofd om maar een peuk op te steken.
Nu voel ik me pas echt een junk. bah
Na twee zakjes chips en op het moment een zuurtje met de berichten op Fok erbij, gaat het gelukkig weer beter.
Bedankt voor jullie berichtjes. Ze helpen me echt!

En Spindizzy. Proficiat.
Goed dat je er al een jaar vanaf bent gebleven.
Ik hoop je hierin te kunnen volgen.
Fijne vakantie trouwens.
pi_18747830
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 18:25 schreef Riann het volgende:

ik kan dus nu wel weer naar 1 maand
  woensdag 28 april 2004 @ 17:18:59 #283
16715 Mylene
*schatje*
pi_18749172
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:32 schreef Riann het volgende:

[..]

ik kan dus nu wel weer naar 1 maand
Je staat er bij .

Netjes gedaan hoor .
  woensdag 28 april 2004 @ 21:35:24 #284
57577 stoopkind
Oh grow up!
pi_18756001
7 maanden alweer, gaat lekker zo
Ik ben ook weer begonnen met hardlopen en ik merk het verschil met vorig jaar. Ik wil volgend jaar mee doen met de batavierenrace. Dat helpt ook als steun om niet weer te gaan roken.
  woensdag 28 april 2004 @ 21:44:11 #285
43642 Bayswater
pi_18756245
Two months, three weeks, six days, 18 hours, 21 minutes and 35 seconds. 3510 cigarettes not smoked, saving 644,24 euro . Life saved: 1 week, 5 days, 4 hours, 30 minutes. (met zijn tweeen, dus dan gaat het lekker hard)
Nu ben ik toch in deel 21 wel pupil af?
Life lies a slow suicide
  woensdag 28 april 2004 @ 21:46:19 #286
16715 Mylene
*schatje*
pi_18756303
quote:
Op woensdag 28 april 2004 21:44 schreef Bayswater het volgende:
Two months, three weeks, six days, 18 hours, 21 minutes and 35 seconds. 3510 cigarettes not smoked, saving 644,24 euro . Life saved: 1 week, 5 days, 4 hours, 30 minutes. (met zijn tweeen, dus dan gaat het lekker hard)
Nu ben ik toch in deel 21 wel pupil af?
Nu je het hebt aangegeven wel ja .
pi_18756351
Dreamgirl, hoe gaat het met je?? Hoop goed op je eerste avond rookvrij!! Hou vol, hou vol!!
geniet nooit met mate
pi_18758486
quote:
Op woensdag 28 april 2004 21:35 schreef stoopkind het volgende:
7 maanden alweer, gaat lekker zo
Ik ben ook weer begonnen met hardlopen en ik merk het verschil met vorig jaar. Ik wil volgend jaar mee doen met de batavierenrace. Dat helpt ook als steun om niet weer te gaan roken.
same here, ik wou dit jaar al meedoen, maar ik besefte te laat dat ik misschien wel conditie kon gaan opbouwen hiervoor, aangezien ik niet meer rookte
pi_18777606
Oke, na drie dagen niets anders dan hoesten (kan er niet van slapen), heb ik maar WEER tegen mezelf gezegt: "Jongen, genoege gerookt!"

Ik heb al een keer 2 maanden ofzo in de lijst gestaan, hoop het nu langer vol te houden.
pi_18777720
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:22 schreef -B- het volgende:

[..]

Oh ja.

Three months, one week, three days, 3 hours, 51 minutes and 18 seconds. 1517 cigarettes not smoked, saving ¤ 282,12. Life saved: 5 days, 6 hours, 25 minutes.
B? Ben je eindelijk een keer echt gestopt??

vrijdag 30 april 2004 @ 00:00:54 #291
54750 koala2002
pi_18783746
One month, one week, two days, 17 hours, 0 minutes and 10 s. 814 cigarettes not smoked, saving ¤ 136,23. Life saved: 2 days, 19 hours, 50 minutes.
Even om te laten zien hoe goed het gaat he
pi_18785844
leuk topic, dat ik dat nu pas zie

Ik beloof iedereen in mn buurt die rookt altijd een biertje als ze succesvol ophouden
pi_18789370
quote:
Op woensdag 28 april 2004 10:33 schreef DarkElf het volgende:
stoppen met roker met rokers in de buurt is misschien moeilijk maar je kunt jezelf ook makkelijk iedere keer herinneren aan wat je nu niet lekker meer vindt...

Koop dichte asbakken zodat de lucht beperkt blijft en zorg bijv. dat er alleen 's avonds gerookt wordt in huis, dan valt het nog wel mee. Veel luchten, gordijnen wassen, al je kleren wassen en de slaapkamer etc goed dichthouden zodat die rookvrij is en lekker blijft ruiken

Ik ben nu ruim 4 maanden gestopt en mijn man rookt wel gewoon door (is wel minder geworden nu ik niet meer meerook) maar ik heb het er eigenlijk niet echt moeilijk mee gehad.

succes!
Jij bent ook niet cold turkey gestopt, maar met pleisters, toch. Daar zit wel verschil in.
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:31:57 #294
16715 Mylene
*schatje*
pi_18790318
Ik ben benieuwd hoe het iedereen nou afgaat op een dag als de deze .
pi_18790881
ik heb er nog niet 1tje aangeraakt
ik ben dan ook wel net wakker.
pi_18791568
vandaag maar een mijn kamer gaan opruimen! alle asbakken weggegooit pakken shag (had er nog 6 liggen) aan een vriend gegeven. en alles wat met roken te maken had de deur uit gedaan

*edit: Schatje, zet je mij er weer in

One day, 2 hours, 38 minutes and 41 seconds. 16 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,55. Life saved: 1 hour, 20 minutes.
pi_18795754
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:31 schreef schatje het volgende:
Goed.
pi_18795850
En het word steeds warmer kijk maar naar een dag als vandaag (ja nu is het ff shitweer) En dan is het helemaal niet zo lekker om te roken, dan in de winter teminste dat vind ik.
  vrijdag 30 april 2004 @ 19:03:11 #299
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_18795991
quote:
mwa, bagger....

Oww stoppen met roken, nah, dat gaat
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 30 april 2004 @ 19:29:06 #300
16715 Mylene
*schatje*
pi_18796394
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 19:03 schreef Jumparound het volgende:

[..]

mwa, bagger....

Oww stoppen met roken, nah, dat gaat
.
  vrijdag 30 april 2004 @ 19:29:52 #301
52137 SailingAce
Aka The Ace
pi_18796410
quote:
Wat is er anders aan

stoppen is stoppen.. het is een nieuwe leefwijze.
  vrijdag 30 april 2004 @ 20:04:05 #302
16715 Mylene
*schatje*
pi_18797085
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 19:29 schreef SailingAce het volgende:

[..]

Wat is er anders aan

stoppen is stoppen.. het is een nieuwe leefwijze.
Ja, maar ik kan me goed voorstellen dat het op dagen zoals de deze wat moeilijker gaat. Of niet natuurlijk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')