Ik hoop voor je dat Freek snel doorheeft dat sommige dingen niet werken voor kinderen. Want anders zal je deze problemen misschien wel houden totdat ie van de middelbare school af is!quote:Op donderdag 4 maart 2004 12:54 schreef Leah het volgende:
Phil, ik heb het al eens eerder ergens geroepen, maar ik was in de eerste instantie van plan om Freek dingen af te leren en dus mijn huis niet aan te passen.
Het is niet gelukt
Het ligt aan je kind, sommigen luisteren sneller dan anderen, ik heb me laten vertellen dat meisjes over het algemeen iets beter luisteren, maar hoe waar dat is weet ik niet...
Inmiddels kun je hier niets meer open krijgen zonder dat er een slot opengemaakt moet worden, staan alle deurklinken omhoog en zit de voordeur op slot. Ook snoeren zijn weggewerkt en alle stopcontacten beveiligd, ook de hoge want hij pakt er gerust een stoeltje bij in een poging zich alsnog te electrocuteren.![]()
Ik probeerde Freek eigenlijk altijd op te vangen als ie zich aan het optrekken was, ook dat is meestal niet gelukt, het geluid van zijn achterhoofd op het parket ben ik nog niet vergeten![]()
Oké, dan zit ik hier nu voluit te schaterlachenquote:Op donderdag 4 maart 2004 14:41 schreef Leah het volgende:
Easy, ik zit er niet zo mee, hoor, alles went ook een ondernemend Freekje
vanaf dat ze echt ging kruipen (8/9 mnd) en in het begin was het meer weghalen/afleiden dan dat Nee op de voorgrond stond. Dus ging ze naar de planten of iets anders gevaarlijks dan zeiden we wel nee, maar probeerde daar niet de nadruk op te legen door te gaan schreeuwen, boos te worden of het daarbij te laten. Het was nee of dat mag niet alicia, maar hier mag je wel mee spelen, of kijk eens dat is leuk/mooi daar kun je al wel mee spelen. Toen ze ging lopen (14 mnd) hebben we ook de aandacht meer verlegt, ze had meestal al wel door dat iets niet mocht doordat ze er telkens op gewezen werd maar vond het enorm leuk om het wel te proberen, toen zijn we begonnen met meer nadruk op nee, dus echt nee alicia dat is van mama of papa jij hebt je eigen speelgoed. En dan ook gewoon wijzen naar haar speelgoed, na een tijdje begon ze dat redelijk door te krijgen want dan wees ze naar iets van ons en dan was het mama, en naar iets anders was papa en als we vroegen wat van haar was wees ze naar haar eigen speelgoed (haar eigen naam zeggen ging uiteraard nog niet voor haar). En sinds een maandje of 2 hooguit 3 hebben we nee gekoppeld aan het waarom. Ze vind de nee-voorwerpen nog steeds ontzettend interessant en heeft zo haar momenten dat ze het niet kan laten het toch te proberen, of ze ontdekt weer nieuwe dingen waar ze bij kan. Nu is het nee, alicia dat mag niet want dat is bv heet (ze weet inmiddels wat heet is dus das handig) ze zegt dan zelf 'au he' of als iets gevaarlijk is en wat pijn op kan leveren geven we dat aan nee, dat mag niet want... vul maar aan. Zo heeft ieer voorwerp inmiddels een reden waarom het niet mag. ten eerste omdat het niet van haar is maar van mama, papa, oma of de poezen en ten tweede omdat het iets kan doen als au, bah, heet, boem, eng ga zo maar door.quote:Op donderdag 4 maart 2004 16:35 schreef phileine het volgende:
Ik vroeg met af rond welke leeftijd je een kind dus "nee" kunt gaan leren. Tot nu toe doen we het zoals Knor beschrijft. Nee zeggen (ze kijkt dan wel al op en stopt even met wat ze doet, maar gaat daarna weer vrolijk verder), haar weghalen en afleiden. Knor met welke leeftijd begonnen jullie daarmee? En vanaf wanneer ongeveer had je het gevoel dat het effect had?
quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:45 schreef jessie het volgende:
Catoooooooooooooooooooooooooooooooooooot, je bent er weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haai meid
Enne doe is spammen met die kleine van je
quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:47 schreef bixister het volgende:wb Cato! heeeel rustig aan opbouwen die wandelingetjes, dan komt 't vanzelf weer goed. en nee, terug naar het 'gewone dagelijkse leven' kun je wel op je flubberbuik schrijven.
er staan ook al een paar fotootjes hoor. maar Cato, ik houd me ook aanbevolen voor updates!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 08:22 schreef Bright het volgende:Catootje
Hallo - alsnog gefeliciflapstaard met de kleine danielle; ik had je volgens mij nog niet eens gefelicitederd. (Maar ja, ook nog geen geboortekaartje en foto gezien he [dit is een hint])
edit: mijn hint kwam wel erg snel over; het kaartje staat er al![]()
[..]
[afbeelding] We kunnen niet wachten op een paar fotoooootjes
Fijn te horen dat je weer op de been bent Katoot! Ik heb ook geen tijd om te lezen en te schrijven hier hoor, Aiken is meer dan 2 handenvol!quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:44 schreef Catootje het volgende:
Haai!! Ik ben heel even online, en meteen val ik in de kindveilige omgeving van mijn medefokkers...ik doe een poging om bij te lezen
maar dat valt nog niet mee.....effe niet emer zoveel kletsen, ik ben ook maar een jonge moeder die het niet kan bijbenen!!
Komt er nog een tijd dat ik weer mee kan draaien met het gewone dagelijkse leven of gaat het nooit meer over?
Ben gisteren voor het eerst buiten geweest met Danielle: was erg leuk....meteen spierpijn in mijn kruis van het lopen...en het was maar een superklein rondje!
Catoot! Lekker hoor, al helemaal een rondje gelopen enzo! Ik ben na 6 weken nu weer redelijk normaal mobiel, dus er is hoop...quote:Op donderdag 4 maart 2004 20:44 schreef Catootje het volgende:
Haai!! Ik ben heel even online, en meteen val ik in de kindveilige omgeving van mijn medefokkers...ik doe een poging om bij te lezen
maar dat valt nog niet mee.....effe niet emer zoveel kletsen, ik ben ook maar een jonge moeder die het niet kan bijbenen!!
Komt er nog een tijd dat ik weer mee kan draaien met het gewone dagelijkse leven of gaat het nooit meer over?
Ben gisteren voor het eerst buiten geweest met Danielle: was erg leuk....meteen spierpijn in mijn kruis van het lopen...en het was maar een superklein rondje!
Dat wil ik ook!!!!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:09 schreef Lois het volgende:
Iris heeft vannacht voor het eerst in een ledikantje en voor het eerst op haar eigen kamertje geslapen. Ze sliep gelijk van 10 tot half 8 en wilde alleen om 5 uur nog eventjes haar speentje terug.
Als ik dat had geweten had ik dat wel eerder gedaan, dat slapen op een eigen kamertje.
Ik vond het wel erg moeilijk, en ook best ongezellig maar man! wat ik heb lekker geslapen zeg!
We hebben nu cinababy van VSM en venkelthee. Op zich gaat dat best goed. Meestal heeft ze 1 keer per dag krampjes. En na een uurtje is dat over.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:22 schreef Rewimo het volgende:
Swets, tegen de krampjes: Centangeli van BloemWondermiddel!
http://www.bloem-natuurprod.nl/dutch/centangeli.html
Wat is ze mooi!!! 3 maanden alweer! Wat gaat de tijd toch snel! Hoe is het nu met Yfke?quote:Op zaterdag 6 maart 2004 16:14 schreef SPIRO het volgende:
Wilde ff een foto posten van onze dochter na 3 maanden.
Lekker in bad![]()
[afbeelding]
Groetjes SPIRO![]()
Met Yfke gaat het op dit moment slecht mee, ze heeft een zware depressie.quote:Op zondag 7 maart 2004 16:42 schreef Belana het volgende:
[..]
Wat is ze mooi!!! 3 maanden alweer! Wat gaat de tijd toch snel! Hoe is het nu met Yfke?
Ja ze krijgt hulp, er komt 3x in de week iemand van Mediant.quote:Op zondag 7 maart 2004 23:08 schreef livelink het volgende:
Oh Spiro, dat is niet zo'n goed nieuws. Ik weet niet zo goed hoe we haar kunnen steunen. Wordt ze wel geholpen of laten ze haar maar door tobben? Ik las dat jij zelf ook depressief bent geweest, houdt dat ook in dat je haar beter kunt helpen om hier doorheen te komen?
Sterkte in ieder geval voor Yfke en voor jou.
Ik wil toch andere ouders van jonge kinderen even waarschuwen voor dit 'wondermiddel'.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:22 schreef Rewimo het volgende:
Swets, tegen de krampjes: Centangeli van BloemWondermiddel!
http://www.bloem-natuurprod.nl/dutch/centangeli.html
even ter vergelijking....quote:Op maandag 8 maart 2004 19:54 schreef phileine het volgende:
swets, bijna al die homeopatische middeltjes zijn op alcoholbasis. Ik geloof dat er vanuit wordt gegaan dat zo'n klein beetje alcohol geen kwaad kan, maar Isa heeft er ook om zitten gillen toen ik het een keer probeerde en ik vind dat het puur ook echt wel brandt op je tong. Heb het dus ook niet meer gebruikt. (mag trouwens ook niet meer van Max, die is erg tegen al die semi-medische dingen omdat de effecten niet echt goed onderzocht zijn)
Ik gaf ook cinababy aan Chiara, dat spul is een beetje zoet, dan druppelde ik een paar druppeltjes op dr speen en deed die snel in dr mond, vond ze nog lekker ook.quote:Op maandag 8 maart 2004 19:57 schreef E.T. het volgende:
Cinababy van VSM heeft maar 2,69 % alcohol ... toch iets anders dan 66,3%
Klein beetje alcohol... ok. Van dit middel is 2/3 alcohol. Je giet toch ook niet 3 druppels stro-rum bij je 2 weken oude baby naar binnen??quote:Op maandag 8 maart 2004 19:54 schreef phileine het volgende:
swets, bijna al die homeopatische middeltjes zijn op alcoholbasis. Ik geloof dat er vanuit wordt gegaan dat zo'n klein beetje alcohol geen kwaad kan, maar Isa heeft er ook om zitten gillen toen ik het een keer probeerde en ik vind dat het puur ook echt wel brandt op je tong. Heb het dus ook niet meer gebruikt. (mag trouwens ook niet meer van Max, die is erg tegen al die semi-medische dingen omdat de effecten niet echt goed onderzocht zijn)
(en de koeienletters zijn ook echt rood onderstreepte koeienletters in het mailtje)quote:Geachte,
via een kennis op een groot nederlands forum werden wij gewezen op uw product Centangeli als zijnde 'wondermiddel' tegen krampjes bij pasgeboren baby's. Nu wil het geval dat onze dochter van twee weken oud de laatste paar dagen veel last van krampjes heeft.
Mijn vrouw drinkt braaf haar venkelthee en tot op heden gaven we onze dochter Saskia af en toe wat druppeltjes Cinababy van uw concurrent VSM. Een en ander met wisselend resultaat.
Vanavond ondervond onze dochter weer krampjes. Snel nog even de verpakking van uw Centangeli gescanned of het echt veilig is... De frase Centangeli heeft een milde invloed en kan daarom ook gebruikt worden door baby's en peuters wekt voldoende vertrouwen. Onze dochter heeft het duidelijk moeilijk met haar krampjes, dus snel de dossering voor kindern opgezocht Dosering kinderen: de leeftijd +3 druppels...
Dus doen wij 3 druppeltjes op een zacht lepeltje en gieten dit voorzichtig in het mondje van onze dochter welke braaf slikt en vervolgens begint te bleren, bleren... gewoon niet normaal. En direkt ruik ik het... Alcohol!!!! Vlug gieten we een paar theelepels afgekoeld gekookt water in Saskia's mondje.
Nog nabevend lees ik de verpakking nu goed. En geschokt en verbaast lees ik bij de ingredienten: Alcoholgehalte 66,3% vol. Ik sta mijn 2 weken oude dochter dus het equivalent van stro-rum in de mond te gieten!!! Snel neem ik zelf een klein slokje en inderdaad brandt uw 'geneesmiddel' mijn strot uit!
Hoe haalt u het in godsnaam in uw hoofd om op een middel wat voor 2/3 uit alcohol bestaat te vermelden dat het een milde invloed heeft en dat het daarom ook gebruikt kan worden door baby's????
En ALS u dat nog in uw domme hoofd haalt, waarom vermeld de verpakking dan bij de dosering van volwassenen wel met een weinig water innemen terwijl deze waarschuwing niet in koeienletters bij de dosering van kinderen staat?
Ik vind dit zeer zeer kwalijk. Ik hoop dat mijn kind geen schadelijke gevolgen zal ondervinden van uw 'geneesmiddel', en eerlijk gezegd verwacht ik dat u snel uw mening over uw middel als zijnde bruikbaar voor baby's bijstelt. In ieder geval zal ik het op elke mogelijke openbare website ventileren dat uw middel misschien welliswaar krampjes verhelpt maar alcoholisten in de dop kweekt.
Daarnaast verwacht ik dat de ¤ 8,15 zo spoedig mogelijk op mijn girorekening, zoals hieronder vermeld, wordt terug gestort. Wenst u de aangebroken verpakking retour te ontvangen kan dat, wanneer u naast de ¤ 8,15 tevens de verzendkosten aan mij overmaakt. Ik wil in ieder geval niets meer met uw 'babyprodukten' van doen te hebben.
Hoogachtend,
Saskia huilt ook echt alleen als er wat is. We leggen haar dus braaf in haar wiegje, maar als ze echt krampjes heeft welke aan blijven houden leggen we haar bij ons in bed. En dan heeft ze ook wel krampjes, maar slaapt ze toch in... en wij dus ookquote:Op maandag 8 maart 2004 14:48 schreef Catootje het volgende:
Spiro, wat klinkt dat heftig zeg!!!!
Hier ben ik compleet afgebrand: een hele nacht een zeer zielig kindje tegen mijn lijf aan gehad...krampjes, voor het eerst en niet te zuinig ook! En scheten laten dat ze kan! Ik merkte wel dat mijn virend (die overigens sliep en alleen af en toe wakker werd van het gegil van de kleine) vond dat de kleine in haar bed moest, terwijl ik het idee had: 'ze huilt nooit, dus als ze huilt is het erg en dus blijft ze bij mij als dat de oplossing is' ....wat is jullie opvoedkundige mening over baby bij je in bed of, zoals bij mij was: op mijn borst?
Ik denk dat ze morgen een kater heeftquote:Op maandag 8 maart 2004 20:18 schreef bixister het volgende:
sjonge, ik vind dit ook nogal wat hoor, swets & ET, en zou 't ook niet willen geven. ben benieuwd hoe ze zullen reageren op je brief. ik vond de cinababy al wat naar alcohol ruiken (we zeiden dan ook als we 't wel eens gaven "alsjeblieft, hier zijn je drugs"), maar dit is dus meer dan 10x zo sterk!
Ja precies, die foto in 'ons' topic dat ze op mijn buik ligt terwijl ik een boek lees is dus ook zo ontstaan. Ze had krampjes, en wanneer ik haar op mijn borst lig met een hand tegen d'r buik en tegen d'r rug aan wordt ze snel rustig. Je geeft dit soort druppeltjes in de hoop dat het preventief werkt.quote:zielig hoor die krampjes. Piet had er gelukkig weinig last van. maar veel tegen je aanhouden en ronddragen is inderdaad een van de beste manieren om ermee om te gaan, voor zover ik weet. als je armen te moe worden kan een draagdoek uitkomst bieden.
20 keerquote:Op maandag 8 maart 2004 20:28 schreef phileine het volgende:
Jeetje, ik realiseerde me inderdaad niet dat het tien keer zo sterk was.
Die Centangeli zou het best goed doen met een beetje colaquote:Op maandag 8 maart 2004 21:53 schreef bixister het volgende:verdomd, ik had in de gauwigheid alleen maar gezien dat cinababy 'iets met een 6 erin' als percentage had, maar die zat dus achter de komma ipv ervoor.
heb zelf nog geen druppel op vandaag, heus!
rewimo, gaf jij 't onverdund aan Christan?
Zoals gezegd vind ik het alleen maar fijn tips te krijgen. Wanneer een en ander met water verdund had geweest zou ze er niet zoveel last van gehad hebben.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 07:35 schreef Rewimo het volgende:
Ik gaf Christan de Centangeli met een beetje water op een lepeltje. Hij begon inderdaad eerst even harder te huilen (het smaakt ronduit vies, ik heb het zelf eerst geproefd voor ik het hem gaf) maar was echt binnen een of twee minuten helemaal van de kranpjes af. Cinnababy deed hier helemaal nks en venkelthee ook niet.
Sorry dat ik jullie zo'n schrik heb aangejaagdWij hebben er echt goede ervaringen mee, anders zou ik het natuurlijk niet aanraden.
Christan had bij oma een keer wat van dat "eerste sapje" gekregen. Dat was compleet verkeerd gevallen, hij brulde echt alles bij elkaar (ik denk dat ie een maand of 6 was). Ik met een hevig huilend kind naar huis, drie druppels centangeli gegeven: binnen twee minuten een lachend kind. Ik stond er echt van te kijken! Voor mij kan het dus niet stuk.
Ik gaf het overigens meestal als 'onderhoudsdosis': 3 druppels in de eerste fles. Dat proeven ze echt niet. Maar bij acute krampjes 3 druppels met wat water op een lepeltje. En het hielp altijd. Ik had overigens zelf van degene van wie ik het weer hoorde de instructies van het water erbij gekregen, het is wel vreemd dat zoiets niet op het flesje zelf staat.
Zeven uur.. Wat een luxe!!!!!!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 08:20 schreef Catootje het volgende:
We hebben trouwens vannacht zeven uur slaap achter elkaar gehad! danielle sliep als een os en haar ouders dus ook..ik werd wel wakker met een doorweekt t-shirtthe joys of motherhood...
Ja, maar niet op de verpakking. Bij de kinder dosering staat niets over mengen met water. En daarnaast... NATUURLIJK moet je goed de verpakking lezen echter vind ik het sowieso belachelijk dat iets wat voor 2 derde uit alcohol bestaat als middeltje voor babies verkocht mag worden. Je giet toch ook geen jenever, of wodka bij een baby naar binnen? Dat is ook een 'natuur' produkt.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:12 schreef Tan het volgende:
Maar als er op staat dat je het met water moet geven dan staat dit er toch niet voor niets op? Die alcohol-substanties moet je altijd met water innemen, ook als volwassene.
Ik moet zeggen dat ik dat mailtje van Swets nogal onbeleefd vind klinken, zeker als je in acht neemt dat hijd everpakking zelf niet goed heeft gelezen. Als er op staat dat het mild is voor baby's dan kun je er van uit gaan dat dit meerdere controles heeft doorstaan voordat ze dit mogen verkopen.
P.S. Zelfs op de link die er bij staat, wordt duidelijk aangegeven dat je ook bij zuigelingen wat water moet geven http://www.bloem-natuurprod.nl/dutch/centangeli.html
Wanneer ik iets aan mijn baby geef lees ik niet alleen de verpakking, maar óók de bijsluiter.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar niet op de verpakking. Bij de kinder dosering staat niets over mengen met water. En daarnaast... NATUURLIJK moet je goed de verpakking lezen echter vind ik het sowieso belachelijk dat iets wat voor 2 derde uit alcohol bestaat als middeltje voor babies verkocht mag worden. Je giet toch ook geen jenever, of wodka bij een baby naar binnen? Dat is ook een 'natuur' produkt.
Op informatie die ik zelf in de apotheek heb gekregen nadat ik een product met alcohol kocht voor mijn baby. Volgens de apotheker mag zoiets niet op de markt gebracht worden zonder diverse controles en testen. Hetzelfde geldt voor babyvoeding bijvoorbeeld.quote:-edit- Overigens.... waar baseer jij die testen op?
Yep..., toen ze begon te gillen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:25 schreef Tan het volgende:
[..]
Wanneer ik iets aan mijn baby geef lees ik niet alleen de verpakking, maar óók de bijsluiter.
Misschien hadden ze het voor sommigen nóg duidelijker moeten vertellen, maar je ruikt zélf toch ook dat er alcohol in zit?
Waar heb ik het over de bijsluiter? Ik heb het over de verpakking. Daar staat bij de dosering voor kinderen NIETS over water.quote:Daarnaast, als ik lees of vermoed dat er zoveel alcohol in zit (en dat volwassenen het al met water moeten innemen), gaat er bij mij wel een lampje branden en kijk ik eveneens verder dan alleen de verpakking. op de site staat het duidelijk vermeldt, dus waarom op de bijsluiter niet? Dat vind ik wel erg raar en maakt me erg nieuwsgierig naar de precieze inhoud van de bijsluiter.
Ik geef zelf leiding aan een dienstverlenende afdeling van een bedrijf. En ik krijg ook wel van dit soort mailtjes. En ja dan heb ik er de tering in, maar zodra het een kern van waarheid bevat neem ik WEL direkt actie. Ze mogen van mij ook niets doen hoor. Echter heb ik de boel ook ge-cct naar de consumentenbond. Omdat het simpelweg NIET duidelijk is, en het WEL aan babies van enkele weken wordt gegeven. Dat kan dus levensgevaarlijke situaties opleveren. Het interesseert me werkelijk erg weinig of ze me irriteren aan mijn toon. Ik ben van mening dat je met dit soort middeltjes gewoon HEEL duidelijk op de verpakking moet vermelden dat het meer alcohol bevat dan de gemiddelde sterke drank welke in de kroeg geschonken wordt.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat je er werk van maakt, maar zoals jouw mail overkomt kon je van mij de rieftief krijgen als ik daar zou werken.
Had gekund. Als mijn dochter niet eerst bijna de moord had gestoken had ik misschien vriendelijker geweest. Nu zij eerst enkele minuten lang 'kgaaaaaaaaaaaaahaaaaaaagaaaaaaaaaaa' geluiden maakte gevolgd door intens verdrietig huilen was ik niet op mijn mildst nee.quote:Het had best vriendelijker gekund met een melding dat je het graag met grotere letters op de verpakking had zien staan.
Apothekers kunnen zo veel zeggen. Het schort in nederland aan alle kanten met warenwet controlles. Daarnaast. Gecontroleert of niet. Nogmaals, dit middel bevat MEER alcohol dan jenever of rum of wodka.quote:[..]
Op informatie die ik zelf in de apotheek heb gekregen nadat ik een product met alcohol kocht voor mijn baby. Volgens de apotheker mag zoiets niet op de markt gebracht worden zonder diverse controles en testen. Hetzelfde geldt voor babyvoeding bijvoorbeeld.
Kan ik me wel iets bij voorstellen, zeker als je al meerdere producten hebt geprobeerd en je kleintje zo snel mogelijk van de pijn wil verlossen. Maar toch zou ik zelf beter hebben gelezen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Yep..., toen ze begon te gillen.
We hadden een uur ervoor het spul gekocht, even snel gelezen. Aangezien anderen het gebruiken een en ander niet uitgebreid gelezen. Kind krijgt krampjes, dus snel die druppeltjes.
Dat bedoel ik dus ook. Ik had dus verder gelezen dan de verpakking, voor mezelf ben ik ook zo slecht met lezen, maar voor mijn kids neem ik geen risico'squote:Waar heb ik het over de bijsluiter? Ik heb het over de verpakking. Daar staat bij de dosering voor kinderen NIETS over water.
[..]
Daar ben ik het ook zeker wel mee eens. Maar ik bedoelde dat je op een andere manier iets ook wel duidelijk kunt maken en dan ws. beter bij ze overkomt. Ik heb eveneens op een klantenservice gewerkt en met zulke telfoontjes (mail hadden we toen niet) had ik eerder zoiets van bekijk het maar dan wanneer men vriendelijk hun klacht indienden.quote:Ik geef zelf leiding aan een dienstverlenende afdeling van een bedrijf. En ik krijg ook wel van dit soort mailtjes. En ja dan heb ik er de tering in, maar zodra het een kern van waarheid bevat neem ik WEL direkt actie. Ze mogen van mij ook niets doen hoor. Echter heb ik de boel ook ge-cct naar de consumentenbond. Omdat het simpelweg NIET duidelijk is, en het WEL aan babies van enkele weken wordt gegeven. Dat kan dus levensgevaarlijke situaties opleveren. Het interesseert me werkelijk erg weinig of ze me irriteren aan mijn toon. Ik ben van mening dat je met dit soort middeltjes gewoon HEEL duidelijk op de verpakking moet vermelden dat het meer alcohol bevat dan de gemiddelde sterke drank welke in de kroeg geschonken wordt.
[..]
Daar kan ik me wel weer wat bij indenken. Ik zou me ook kapot geschrokken zijn. Maar wat ik bedoelde is dat het ook een klein beetje je eigen schuld is van niet alle lettertjes lezen. Dus je kunt ze weinig maken. Je klacht van dat ze het beter moeten vermelden is absoluut terecht maar je schuift nu de schuld in die mail helemaal bij hun in de schoenen terwijl dat maar een gedeelte terecht is.quote:Had gekund. Als mijn dochter niet eerst bijna de moord had gestoken had ik misschien vriendelijker geweest. Nu zij eerst enkele minuten lang 'kgaaaaaaaaaaaaahaaaaaaagaaaaaaaaaaa' geluiden maakte gevolgd door intens verdrietig huilen was ik niet op mijn mildst nee.
[..]
Voor zover ik weet schort het bij babyproducten en medicijnen niet aan controles, maar daar weet ik ook geen harde bewijzen voor te vinden. Misschien ben ik wel te goedgelovigquote:Apothekers kunnen zo veel zeggen. Het schort in nederland aan alle kanten met warenwet controlles. Daarnaast. Gecontroleert of niet. Nogmaals, dit middel bevat MEER alcohol dan jenever of rum of wodka.
Ja ik geef toe dat het anders doet vermoeden inderdaad. In deze kan ik je wél volgenquote:Natuurlijk hadden wij beter op moeten letten, maar het blijft belachelijk dat een middel met zoveel alcohol als 'mild' voor babies wordt betitelt. Dat is het simpelweg NIET.
Ik was te goed gelovig na het lezen 'Centangeli heeft een milde invloed en kan daarom ook gebruikt worden door baby's en peuters.'quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:48 schreef Tan het volgende:
[..]
Kan ik me wel iets bij voorstellen, zeker als je al meerdere producten hebt geprobeerd en je kleintje zo snel mogelijk van de pijn wil verlossen. Maar toch zou ik zelf beter hebben gelezen.
[..]
Dat bedoel ik dus ook. Ik had dus verder gelezen dan de verpakking, voor mezelf ben ik ook zo slecht met lezen, maar voor mijn kids neem ik geen risico's
Dat kunnen ze doen, maar zou erg dom zijn. Ik heb wel degelijk een puntquote:Daar ben ik het ook zeker wel mee eens. Maar ik bedoelde dat je op een andere manier iets ook wel duidelijk kunt maken en dan ws. beter bij ze overkomt. Ik heb eveneens op een klantenservice gewerkt en met zulke telfoontjes (mail hadden we toen niet) had ik eerder zoiets van bekijk het maar dan wanneer men vriendelijk hun klacht indienden.
In mijn opinie hoort dit middel helemaal niet als zijnde geschikt voor baby's op de markt te zijn.quote:Daar kan ik me wel weer wat bij indenken. Ik zou me ook kapot geschrokken zijn. Maar wat ik bedoelde is dat het ook een klein beetje je eigen schuld is van niet alle lettertjes lezen. Dus je kunt ze weinig maken. Je klacht van dat ze het beter moeten vermelden is absoluut terecht maar je schuift nu de schuld in die mail helemaal bij hun in de schoenen terwijl dat maar een gedeelte terecht is.
Dit is geen baby product en geen medicijn, maar een homeopatisch middel.quote:Voor zover ik weet schort het bij babyproducten en medicijnen niet aan controles, maar daar weet ik ook geen harde bewijzen voor te vinden. Misschien ben ik wel te goedgelovig
[..]
Ik vind eigenlijk dat elke verwijzing naar baby's van de verpakking af moet.quote:Ja ik geef toe dat het anders doet vermoeden inderdaad. In deze kan ik je wél volgenKlinkt meer als een verkooptruc. Ze hadden dan op zijn minst neer moeten zetten: 'geschikt voor baby's' en dan met rood en vet erachteraan: 'mits sterk verdund met water'.
Of zo...
Omdat dit middel pretendeert wat te zijn, wat het niet isquote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:52 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom wil je je geld terug Swets?? Met welk argument, zeg maar?
Tja, zoals ik al schreef werkte het hier prima, dus dat ben ik niet helemaal met je eens. Dat ze duidelijker moeten zijn over het toedienen wel, als dat inderdaad niet op het flesje staat (wat zegt de bijsluiter er trouwens over?).quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat dit middel pretendeert wat te zijn, wat het niet is
Er staat een fout op wat betreft de toediening van het medicijn. Verder pretendeert het een homeopathisch middel te zijn, en dan kan je volgens mij wel raden dat daar (te)veel alcohol in zit. Als je het daar niet mee eens bent, ligt de fout bij jou, dan had je het niet moeten aanschaffen. Maar de fout op de verpakking is natuurlijk wel een blunder, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat dit middel pretendeert wat te zijn, wat het niet is
hoho... ik zeg niet dat het niet zou werken.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tja, zoals ik al schreef werkte het hier prima, dus dat ben ik niet helemaal met je eens.
o ja?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:13 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Er staat een fout op wat betreft de toediening van het medicijn. Verder pretendeert het een homeopathisch middel te zijn, en dan kan je volgens mij wel raden dat daar (te)veel alcohol in zit. Als je het daar niet mee eens bent, ligt de fout bij jou, dan had je het niet moeten aanschaffen.
Dus het is de schuld van de fabrikant dat jij de verpakking niet leestquote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
o ja?
Cinababy (ook homeopatisch) bevat 20 keer minder alcohol..
Gelukkig maar dat ze het niet de hele dag heeft dan. Krampjes in de avond hoor je ook vaak inderdaad, dat schijnt weer te maken te hebben met dat de avondborstvoeding het zwaarst verteerbaar is voor babytjes (is mij verteld).quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:12 schreef E.T. het volgende:
Natuurlijk hb ik al gelet op mijn voeding en de uitwerking ervan bij Saskia..
Het weglaten van bepaalde voedingsmiddelen maakt geen moer uit..
En het is niet dat ze de hele dag ontroostbaar is.. Gewoon 's avonds een uurtje.. zoals bijna elke baby... En we wilden dit voor haar alleen maar iets dragelijker maken
Miss-dynastiequote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, ik denk dat het gevaarlijk KAN zijn. Daarom deze waarschuwing.
Natuurlijk hebben wij zelf niet goed opgelet, en dat zal ZEKER nooit meer gebeuren. Maar een waarschuwing leek me op z'n plaats.
Er zullen altijd mensen zijn met goede ervaringen ermee en ook mensen met slechte ervaringen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
hoho... ik zeg niet dat het niet zou werken.
Ik zeg dat het middel pretendeert 'mild' te zijn voor babies. In mijn opinie is iets met zoveel alcohol dat simpelweg niet, en kan zelfs gevaarlijk zijn
Tuurlijk. En als er een doseringsblunder wordt gemaakt door de fabrikant, kan het middel eigenlijk amper werkenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:23 schreef jolene het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn met goede ervaringen ermee en ook mensen met slechte ervaringen.
(Ik denk dat wij dat in het dieettopic kunnen terug zien)
Jezus, ben je nou echt dom?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus het is de schuld van de fabrikant dat jij de verpakking niet leest
Die suggestie wordt helemaal niet gewekt.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Natuurlijk zijn ze geschrokken en de fabrikant maakt ook een enorme fout. Maar daarmee is voor mij niet bewezen dat het hele middel niet werkt en die suggestie wordt wel gewekt.
Nee, ik ben niet dom, ík heb het spul tenslotte niet aan mijn kind gegeven.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jezus, ben je nou echt dom?
Het is de schuld van de fabrikant dat ze beweren dat iets met zoveel alcohol als VERFAFBIJTMIDDEL mild voor babies is.
Waarom niet? Net beweer je nog dat het zuiver onschuldig is.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet dom, ik heb het spul tenslotte niet aan mijn kind gegeven.
Ik heb dan ook geen problemen met het middel an sich, maar alleen met het doseringsvoorschrift. Jij hebt er sowieso al problemen mee dat het spul zoveel alcohol bevat.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom niet? Net beweer je nog dat het zuiver onschuldig is.
Had jij een product gekocht voor je pasgeboren baby als er op de verpakking staat dat er zo veel alcohol in zit??quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet dom, ík heb het spul tenslotte niet aan mijn kind gegeven.
Ik heb er geen moeite mee dat het middel zoveel alcohol bevat. Ik heb er moeite mee dat het als mild voor baby's wordt betitelt, terwijl iets met DIE hoeveelheid alcohol, in welke dosering dan ook dat simpelweg niet is.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb dan ook geen problemen met het middel an sich, maar alleen met het doseringsvoorschrift. Jij hebt er sowieso al problemen mee dat het spul zoveel alcohol bevat.
Vertel eens iets leuks over jullie lief klein babietje danquote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu wordt dit een naar topic, terwijl het zo'n leuk onderwerp is. Hup hup... weer over lieve kleine babietjes lullen
Ze is mooiquote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vertel eens iets leuks over jullie lief klein babietje dan
Dat weten we alquote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ze is mooi
OE!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:43 schreef moussy het volgende:
blonde krulletjes
Met 2 dagen was zijn soepoog zo goed als over.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:43 schreef jessie het volgende:
O enne moussy die supranettes werken nog steeds goed, maar het word er niet midner van. Hoe snel werktte dat bij Cas?
Saskia heeft al een heel eigen topic.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:46 schreef Spindizzy het volgende:
Dat zit allemaal maar op te scheppen over hun kleintjes maar foto's plaatsen zodat wij ook ff kunnen controleren of Saskia inderdaad nog net zo mooi is als op de vorige foto en hoe mooi Cas zijn blonde krullen zijn ho maar
Stoere broek!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:46 schreef moussy het volgende:
[..]
Met 2 dagen was zijn soepoog zo goed als over.
Het kleine frummeltje is niet klein meer
[afbeelding]
Ooooh, lekker op zijn blote pootjes...En hij heeft zoenwangenquote:
Ik ben zeker al te oud om met hem te trouwen?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:42 schreef moussy het volgende:
Tisum echt hoorIk dacht Cas zo'n ielig ding werd als zn zus zou worden
![]()
Cas lag te zingen, omdat het zonnetje recht op zijn kop stond
[afbeelding]
[afbeelding]
krulletjes
Nee, dat denk ik niet. Maar ik ben benieuwd of moussy zin heeft in een tienervader babyvaderquote:Op dinsdag 9 maart 2004 15:58 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik ben zeker al te oud om met hem te trouwen?
Jammer, dan blijf ik maar bij mijn eigen vriend. Die is ook lief...quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:34 schreef moussy het volgende:
Cas gaat met Isa trouwenHoewel Isa meer op oudere mannen valt
Een vraagje over een inmiddels al oud onderwerp (er wordt hier ook zoveel gebabbeld!): Hoe zie je wanneer een kleintje krampjes heeft? Niet dat Elise zoiets heeft, maar ik las laatst een verhaal dat er vaak wordt gezegd dat een kindje krampjes heeft als het langere tijd ontroostbaar huilt en vooral rechtop wilt blijven en er niks anders als oorzaak is aan te wijzen.quote:Op zondag 7 maart 2004 14:08 schreef Rewimo het volgende:
Met Centangeli was het bij Christan binnen 2 minuten overNa eerst wat extra gebrul want het smaakt wel vies
Maar het helpt als een trein!
hmm... zou je wel verwachten ja...quote:Op woensdag 10 maart 2004 09:13 schreef moussy het volgende:
Als een kind krampjes heeft weet je dat wel hoor!! Eerst lekker opgekruld liggen en zich dan in 1x overstrekken en hard brullen is geen "huiltje". Huilen in een huiluurtje is vaak jengelig huilen.
hey coolbabe, ik kan alleen uit kdv ervaring vertellen, maar voorruit...quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:21 schreef coolbabe het volgende:
Tom ligt al vanaf 10.30 uur te slapen
Wat is zo`n beetje de gangbare leeftijd dat ze van 2 naar 1 slaapje per dag gaan? Toch nog niet zo vroeg?
Ik kom wel "in de knel" met z`n voedingsschema zo, hij slaat zn boterham over op deze manier...
En ik wilde nog wel naar de markt vanmiddag en bij m`n ouders op bezoek, dat gaat dus niet lukken zo
quote:Op woensdag 10 maart 2004 09:18 schreef Catootje het volgende:
Hier heb ik al twee nachten door kunnen slapen joehoe!!
Laten we het hopenquote:Op woensdag 10 maart 2004 14:23 schreef Belana het volgende:
Bij ons nog geen doorslapen hoor![]()
Vervelend Swets, dat Saskia even een offday heeft, misschien een regeldag? Drinken is vermoeiend ook nog eens. Komt wel weer goed hoor. Is alleen stront vervelend, dat wel
Een dag dat de baby veel onrustiger is als normaal, veel vaker aan de borst wil.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:26 schreef Spindizzy het volgende:
Wat is een regeldag?
Oke, thanx. Jee, wat slimquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een dag dat de baby veel onrustiger is als normaal, veel vaker aan de borst wil.
Op die manier schijnt de baby er voor te zorgen dat de melkproductie van de moeder omhoog gaat om zo in toekomstige behoeftes te kunnen voldoen.
Dat klinkt hoopgevend. We proberen het nu een kwartier en geven haar dan een flesje met afgekolfde melk. Het kind EN moeder werden er helemaal gefrustreert vanquote:Op woensdag 10 maart 2004 17:13 schreef coolbabe het volgende:
Swets, regeldagen hadden ook beter regelweken kunnen heten, het gebeurt niet vaak dat het maar een dag duurt. En dat slecht willen toehappen is bekend hier, dat heeft Tom heel lang volgehouden. Ik heb al wat keertjes op het punt gestaan om op te geven maar bleef mezelf voorhouden dat het vast binnenkort beter zou gaan en ondertussen zijn wel al 8,5 maanden verder en loopt alles eigenlijk vanzelf.
Om een uur of 5 bixquote:Op woensdag 10 maart 2004 19:38 schreef bixister het volgende:
easy going, hoe laat krijgt sven dan z'n groentehap?
jaaa, heeft 'die van mij' drie dagen lang elke middag gedaan: huilen elk uur, wileln drinken maar dan niet veel, en dat echt uuuren lang (regeldagen?) en nu moet ik snel naar beneden naar de kleine ik hoor haar ik lurk mee hoor dames, ik weet het wel maar tijd he....zoef!!quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gefeliciteert!
Saskia is sinds gisterenmiddag wat uit haar hum. Slecht aan de borst drinken (lees... 3uur lang aanleggen. Mevrouw neemt 2 slokken stopt ermee). Saskia gefrustreert, E.T. gefrustreert.....
's nachts gaat het best aardig. Rond 11 a 12 uur een voeding, dan rond 4 a 5 uur nog een keer.
Zithromax leverde hier ongelooflijke enge reacties op Rewimo, ik denk ook niet dat het verstandig is als jij, als leek, dit soort medische adviezen hier gaat geven.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:40 schreef Rewimo het volgende:
Arme Janneke... Beterschap hoor.
Dat wist ik niet, Loisquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:56 schreef Lois het volgende:
[..]
Zithromax leverde hier ongelooflijke enge reacties op Rewimo, ik denk ook niet dat het verstandig is als jij, als leek, dit soort medische adviezen hier gaat geven.
Laat het ajb aan een arts over want zitromax kan echt niet bij elk kindje.
Ik lees dit net voor aan mister_d en hij moest gelijk aan een serie van vroeger denken met dinosaurussen... dan zei de papa: zeg eens papa, en dan zei het kindje: not the mamaquote:Op donderdag 11 maart 2004 21:27 schreef Lois het volgende:
Iris heeft vandaag met papa finaal de vloer aangeveegd. Jeroen kwam thuis en hoorde dat "mamamama" eens aan en begon toen gelijk aan een 'nee papa, papa' offensief. Waarop Iris echt begon te schateren en gewoon weer "mamamama" doorbrabbelde.
quote:Op donderdag 11 maart 2004 23:27 schreef miss_dynastie het volgende:
not the mama![]()
![]()
![]()
Againquote:Op donderdag 11 maart 2004 23:34 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Dinosaurs
![]()
Heb zelfs een poosje geprobeerd Brechtje Not The Mama aan te leren ipv papa![]()
Lois, wat een ontroerende aanvullingquote:Op donderdag 11 maart 2004 21:27 schreef Lois het volgende:
Aanvulling:
Ze heeft vandaag voor het eerst ook een groentehapje (sperzieboontjes) gehad en haar gezichtsuitdrukking was zo mogelijk nog gruwender als bij het eerste fruithapje. Ze heeft 2 hapjes rillend weggewerkt en begon toen vreselijk te huilen.
Morgen maar weer proberen.
Ik ken dat, hier gaat het precies hetzelfdequote:Op donderdag 11 maart 2004 13:38 schreef bixister het volgende:
aaahh geweldig is dat gebrabbel he.alleen begon Piet met 'papa' en heeft ie inmiddels zowat alle medeklinkers tussen de a'tjes gezet, behalve de m.
![]()
![]()
We hebben het in huis (gebruikte E.T. tijdens de zwangerschap). Maar we hebben ook zo'n snotzuiger en dat werkt prima. Ze heeft alleen ook nogal veel krampjes vandaag. (hoorde ik over de telefoonquote:Op maandag 15 maart 2004 15:37 schreef bixister het volgende:
ET, heb je ook zo'n zoutoplossing in huis? (of mag dat nog niet bij zulke jonge babies?) Piet was ook al vrij vroeg een keer wat snotterig, wat ontzettend zielig is dat he, ze snappen er nog niks van. maar bij hem hielp een beetje zoutoplossing heel goed. (even proesten maar daarna wel weer lucht).
Judith was verkouden, zodra ze geboren was. Ik heb toen een doorgesneden ui in haar bedje gelegd om de boel open te houden, dat hielp erg goed. Ik deed dat trouwens alleen overdag, als ze in haar eigen kamertje sliep ('s nachts sliep ze toen nog bij ons).quote:Op maandag 15 maart 2004 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
We hebben het in huis (gebruikte E.T. tijdens de zwangerschap). Maar we hebben ook zo'n snotzuiger en dat werkt prima. Ze heeft alleen ook nogal veel krampjes vandaag. (hoorde ik over de telefoon)
Had Catelootje ook niet zoiets? Gedoe om een familieweekend?quote:Op maandag 15 maart 2004 20:48 schreef Belana het volgende:
Poemojn , ik zou het niet doen. Liam is nu 7 weken en ik begin nu een beetje te wennen en zelf een beetje op te kanppen. 6 weken is toch wel de minimale tijd die je daarvoor nodig hebt denk ik.
Je weet zoals Rewio al zegt helemaal niet hoe je je voelt dan. En geloof me, het is best wel wat hoor, ineens moeder zijn en een gezinnetje hebben. Ik ben niet zo dat ik zeg dat je hele wereld op zijn kop staat, maar er veranderd wel het een en ander en daar ben je dan net een beetje aan gewned en dan moet je naar een hele vreemde omgeving...vanalles meeslepen.... Nee, ik zou het je niet aanraden...
Weet wat je zegtquote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:14 schreef basset het volgende:
Ik wou alleen dat ze eens ging kruipen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |