abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 maart 2004 @ 14:05:07 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_17494652
vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 12

Babietjes:

18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
***24j uli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
**26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
12 november 2003: Lars, zoon van Irule25 (papa)
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
2 december 2003: Siënna Michelle, dochter van Yfke en SPIRO
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
20 januari 2004: Aiken, zoon van Kimpiedimpie
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
25 januari 2004: Elianne, dochter van 70four (papa)
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 05-03-2004 12:48:38 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 maart 2004 @ 14:05:20 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_17494657
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:54 schreef Leah het volgende:
Phil, ik heb het al eens eerder ergens geroepen, maar ik was in de eerste instantie van plan om Freek dingen af te leren en dus mijn huis niet aan te passen.

Het is niet gelukt

Het ligt aan je kind, sommigen luisteren sneller dan anderen, ik heb me laten vertellen dat meisjes over het algemeen iets beter luisteren, maar hoe waar dat is weet ik niet...

Inmiddels kun je hier niets meer open krijgen zonder dat er een slot opengemaakt moet worden, staan alle deurklinken omhoog en zit de voordeur op slot. Ook snoeren zijn weggewerkt en alle stopcontacten beveiligd, ook de hoge want hij pakt er gerust een stoeltje bij in een poging zich alsnog te electrocuteren.

Ik probeerde Freek eigenlijk altijd op te vangen als ie zich aan het optrekken was, ook dat is meestal niet gelukt, het geluid van zijn achterhoofd op het parket ben ik nog niet vergeten
Ik hoop voor je dat Freek snel doorheeft dat sommige dingen niet werken voor kinderen. Want anders zal je deze problemen misschien wel houden totdat ie van de middelbare school af is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 4 maart 2004 @ 14:41:27 #3
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_17495341
Valt wel mee hoor Troel

Ik gaf alleen antwoord op Phil d'r vraag over hoe we het beveiligd hebben. Was overigens hier heel lang niet aan de orde, Freek heeft tot 11 maanden alleen maar op zijn dikke kont gezeten.
Hij leert echt wel, en luistert ook redelijk goed, alleen ben ik niet van plan om hem dingen uit te laten vinden die levensgevaarlijk voor hem zijn. Ik kan er nog niet op rekenen dat ie het ook niet doet als ik er niet bij ben.

*trekt zich schielijk weer terug uit dit topic, Freek is immers al een dreumes (en zelfs dat al bijna niet meer)*

Easy, ik zit er niet zo mee, hoor, alles went ook een ondernemend Freekje
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_17495384
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 14:41 schreef Leah het volgende:
Easy, ik zit er niet zo mee, hoor, alles went ook een ondernemend Freekje
Oké, dan zit ik hier nu voluit te schaterlachen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  FOK!fossiel donderdag 4 maart 2004 @ 15:20:08 #5
2628 Karin
pi_17496042
Hier wordt het ook steeds kindvriendelijker. Snoertjes zijn enorm interessant dus Peet heeft een soort van kastje om de computers heengemaakt en de rest van de snoeren weggewerkt. Ik had gewoon geen zin om elke keer onder het buro Bram weg te moeten halen. Dat is misschien 10 x per dag leuk maar na de 30e keer wordt het knap vervelend. Ben er sinds gister achter dat wij ook dringend een traphekje nodig hebben, trok hem een paar keer van de 2e trede af. Nu maar even de kinderwagen ervoor gezet.
Maar er zijn ook zat dingen waar hij gewoon vanaf moet blijven, de geluidsboxen en planten bijvoorbeeld. En onze kasten met schuifdeurtjes alhoewel ik denk dat ik daar binnenkort maar latjes in het richeltje ga leggen zodat hij ze niet meer open kan schuiven. Heb geen zin om de hele dag de boevrouw te spelen. Het is namelijk erg leuk dat daar de video achter zit met een klepje wat open en dicht gaat. Ook wordt onze nieuwe keuken denk ik beveiligd, niet dat hij er alles uittrekt maar het is zo leuk om daar te gaan staan met je handen om een greepje. En dan valt hj wel eens behoorlijk als het kastje per ongeluk openschiet.
pi_17496127
Oe Karin, je bent bijna aan je afscheidspost toe hier he
pi_17497698
Wij hebben hier uiteraard alles wat levensgevaarlijk kan zijn weggewerkt. De stopcontacten hebben allemaal beveiligingsplaatjes, we hebben een traphekje gemonteerd in de overgang van huiskamer naar keuken en de deuren beveiligd dat ze niet kunnen dichtvallen met kindervingers ertussen. Maar ja, die andere dingen he. Tijdschriftenbakken, snoertjes waar weinig stroom op staat maar waar wel enorm leuk aan getrokken kan met allerlei spectaculaire gevolgen, de inhoud van de boekenkast, etc...
Ik vroeg met af rond welke leeftijd je een kind dus "nee" kunt gaan leren. Tot nu toe doen we het zoals Knor beschrijft. Nee zeggen (ze kijkt dan wel al op en stopt even met wat ze doet, maar gaat daarna weer vrolijk verder), haar weghalen en afleiden. Knor met welke leeftijd begonnen jullie daarmee? En vanaf wanneer ongeveer had je het gevoel dat het effect had?
mooi he, alles
  donderdag 4 maart 2004 @ 17:06:12 #8
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17498276
Jaspers oren werden gevoelig voor "nee" rond zijn eerste jaar. Hij bleef er dan ook netjes (een minuutje) vanaf. Voor die tijd was het: hem erbij vandaan weghalen en afleiden met een speeltje en dat werkte altijd goed moet ik zeggen.
Bij Tom moeten we nog maar eens zien hoe het gaat; als we hem weghalen omdat hij de cd`s uit het rekje trekt ligt hij in een deuk. Hij ziet het als een mooi spelletje
Gelukkig kruipt hij nog niet maar heeft hij een uur nodig om zich een paar meter te verplaatsen op zijn rug dus ik heb nog even rust
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 maart 2004 @ 17:29:11 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17498629
Phileine, je moet er rekening mee houden dat ze de eerste anderhalf jaar geleidelijk wel gaan begrijpen wat 'nee' betekent, maar dat ze het nog niet kunnen onthouden. Dat is de reden dat je soms 100 keer hetzelfde moet verbieden. Na 1,5 krijgen ze het beter door en kunnen ze langzamerhand onthouden wat allemaal 'nee'-gebied is. Wat niet wil zeggen dat ze het dan niet doen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17498789
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 16:35 schreef phileine het volgende:
Ik vroeg met af rond welke leeftijd je een kind dus "nee" kunt gaan leren. Tot nu toe doen we het zoals Knor beschrijft. Nee zeggen (ze kijkt dan wel al op en stopt even met wat ze doet, maar gaat daarna weer vrolijk verder), haar weghalen en afleiden. Knor met welke leeftijd begonnen jullie daarmee? En vanaf wanneer ongeveer had je het gevoel dat het effect had?
vanaf dat ze echt ging kruipen (8/9 mnd) en in het begin was het meer weghalen/afleiden dan dat Nee op de voorgrond stond. Dus ging ze naar de planten of iets anders gevaarlijks dan zeiden we wel nee, maar probeerde daar niet de nadruk op te legen door te gaan schreeuwen, boos te worden of het daarbij te laten. Het was nee of dat mag niet alicia, maar hier mag je wel mee spelen, of kijk eens dat is leuk/mooi daar kun je al wel mee spelen. Toen ze ging lopen (14 mnd) hebben we ook de aandacht meer verlegt, ze had meestal al wel door dat iets niet mocht doordat ze er telkens op gewezen werd maar vond het enorm leuk om het wel te proberen, toen zijn we begonnen met meer nadruk op nee, dus echt nee alicia dat is van mama of papa jij hebt je eigen speelgoed. En dan ook gewoon wijzen naar haar speelgoed, na een tijdje begon ze dat redelijk door te krijgen want dan wees ze naar iets van ons en dan was het mama, en naar iets anders was papa en als we vroegen wat van haar was wees ze naar haar eigen speelgoed (haar eigen naam zeggen ging uiteraard nog niet voor haar). En sinds een maandje of 2 hooguit 3 hebben we nee gekoppeld aan het waarom. Ze vind de nee-voorwerpen nog steeds ontzettend interessant en heeft zo haar momenten dat ze het niet kan laten het toch te proberen, of ze ontdekt weer nieuwe dingen waar ze bij kan. Nu is het nee, alicia dat mag niet want dat is bv heet (ze weet inmiddels wat heet is dus das handig) ze zegt dan zelf 'au he' of als iets gevaarlijk is en wat pijn op kan leveren geven we dat aan nee, dat mag niet want... vul maar aan. Zo heeft ieer voorwerp inmiddels een reden waarom het niet mag. ten eerste omdat het niet van haar is maar van mama, papa, oma of de poezen en ten tweede omdat het iets kan doen als au, bah, heet, boem, eng ga zo maar door.

Het kan dus inderdaad wel werken, maar kost enorm veel tijd, geduld en npg veel meer tijd en geduld en werkt niet binnen een vooraf gesteld termijn.Het is zelfs frustrerend zo nu en dan en af en toe heb ik echt gedcht volgens mij bestaat mijn leven alleen nog maar uit voeden, slapen en nee zeggen wanneer wordt het nou eens anders, maar dan brak net de periode aan dat je zag dat het wel succes had al gaat het in kleine stapjes en zie jeniet meteen het resultaat naar een week en ook niet na twee weken. Maar velen in de omgeving zijn super trots op haar en vinden het zeer bewonderingswaardig dat we a overal kunnen komen en b niemand het huis hoeft te verbouwen en c je niet als je ergens anders bent alleen maar nee gilt (met de tijd dan)

De frequentie van het nee-roepen neemt af, maar is hier nog steeds aanwezig en zolang alicia geen geweten heeft zal dat ook blijven immers ze kan pas een geweten hebben als ze vooraf de consequenties in kan zien en achteraf kan concluderen 'ik had het kunnen weten, want het is me al zo vaak verteld' etc Ach en aldoende leert je kind er heus wel van en jijzelf ook en das ook wel weer leuk en waardevol. Maargoed vanaf 8 maanden tot nu is 14 maanden en in die tijd zijn er wel stapjes overwonnen en zit ze lang niet overal meer aan en weet ze dondersgoed van de bekende artikelen dat ze er ook niet aan mag komen en de rest komt vanzelf met de maanden/jaren die nog volgden.

hoop dat je hier wat aan hebt.
pi_17499726
yup Knor, bedankt voor je uitgebreide verhaal.

Leah, moet zo lachen om het beeld van Freek die met een krukje de wijde wereld intrekt om zichzelf vol overgave in alle dodelijke gevaren te storten. Daar krijg je nog een leuke aan
mooi he, alles
  donderdag 4 maart 2004 @ 18:52:35 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_17499860
Daar heb ik al een leuke aan
Mijn dagen zijn goedgevuld za'k maar zeggen...

Overigens doen wij het ook zo ongeveer als Knor beschrijft, met duidelijk minder effect maar ik ben ervan overtuigd dat ie het wel doorheeft voordat ie 18 is
pi_17501946
Haai!! Ik ben heel even online, en meteen val ik in de kindveilige omgeving van mijn medefokkers ...ik doe een poging om bij te lezen maar dat valt nog niet mee.....effe niet emer zoveel kletsen, ik ben ook maar een jonge moeder die het niet kan bijbenen!! Komt er nog een tijd dat ik weer mee kan draaien met het gewone dagelijkse leven of gaat het nooit meer over?

Ben gisteren voor het eerst buiten geweest met Danielle: was erg leuk....meteen spierpijn in mijn kruis van het lopen...en het was maar een superklein rondje!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_17501968
Catoooooooooooooooooooooooooooooooooooot, je bent er weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haai meid

Enne doe is spammen met die kleine van je
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17502021
wb Cato! heeeel rustig aan opbouwen die wandelingetjes, dan komt 't vanzelf weer goed. en nee, terug naar het 'gewone dagelijkse leven' kun je wel op je flubberbuik schrijven.
pi_17502149
Dus ik plooi niet terug....
En ik kan nooit meer effe gewoon internetten zonder zowat een oppas te regelen...
En mijn borsten? Durf ik te vragen of die ooit..? Mwah, neuh!

Ik zal es kieke of ik een recent lief fotooke heb van de kleine

*gezllig tussen de meiden zitten gaat*
DANYEL EN THIJS
pi_17502192
jaah leuk foto's!! heb je al een digitaal toestel?
pi_17503603
Hey Catootje, wat leuk dat je weer wat van je laat horen. Ik ga zo snel even kijken naar die foto's.
Ja druk is het ineens he. Je hebt echt nog maar weinig tijd voor jezelf. Na ja, dat is wat we graag wilden. Ik geniet er in ieder geval van. Ik geloof jij ook wel.

Ik zit al de hele middag tussendoor dan door alle zwangerschaps topic te lopen en al mijn posts te verzamelen. Leuk als een dagboek van mijn zwangerschap. Ik vond het ook wel weer leuk om al die pasgeboren baby foto's te zien Die supersnelle bevalling van Logician en Moussy. Ach en zo zit ik allemaal leuke documentjes te verzamelen voor later. Lijkt me leuk om allemaal terug te lezen en te zien.

donderdag 4 maart 2004 @ 23:09:47 #19
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17505181
Ook Judith werd door het CB doorverwezen naar de huisarts i.v.m. mogelijke heupafwijking. Vandaag ben ik dus naar de huisarts geweest, die mij vervolgens weer heeft doorverwezen naar het ziekenhuis. Ook daar ben ik dus gelijk maar langsgeweest. Er werd een rontgenfoto gemaakt en woensdag kan ik de huisarts bellen voor de uitslag.
Mijn zusje heeft als baby een spreidbroekje gehad en Judith heeft bovenaan een kronkeltje in de bilnaat en aan de ene kant een extra bilplooi (of aan de andere kant er een tekort ). De CB-arts gaat er eigenlijk vanuit dat er niets aan de hand is, maar mijn moeder weet dat nog niet zo zeker.
We zullen zien.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_17508988
Catootje Hallo - alsnog gefeliciflapstaard met de kleine danielle; ik had je volgens mij nog niet eens gefelicitederd. (Maar ja, ook nog geen geboortekaartje en foto gezien he [dit is een hint])

edit: mijn hint kwam wel erg snel over; het kaartje staat er al
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:45 schreef jessie het volgende:
Catoooooooooooooooooooooooooooooooooooot, je bent er weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haai meid
Enne doe is spammen met die kleine van je
We kunnen niet wachten op een paar fotoooootjes
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:47 schreef bixister het volgende:
wb Cato! heeeel rustig aan opbouwen die wandelingetjes, dan komt 't vanzelf weer goed. en nee, terug naar het 'gewone dagelijkse leven' kun je wel op je flubberbuik schrijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bright op 05-03-2004 08:31:14 ]
pi_17509017
Het zou kunnen zijn dat aan de bovenkaak van Elise twee wat lichtere puntjes komen. Zou dat een eerste teken van tandjes kunnen zijn? Ze is al ruim 5 maanden, maar de tandjes begonnen toch op de onderkaak? Hoe zit dat nu eigenlijk ...
Ze heeft er geen last van, kwijlt wel wat, maar dat doet ze al even. De puntjes zitten iets aan de binnenkant van het richeltje waarop de tandjes moeten komen, niet de 2 voortandjes, maar die tweee ernaast, dus nog net niet de hoektandjes, zal ik maar zeggen.
Welke tandjes komen als eerste door? Of is dat bij iedereen weer anders?

Goh, dat ik het hier nu al over de tandjes ga hebben ... Nog even en dan moet ik naar de dreumes-topics, maar dat wil ik nog niet; veeeeeel te snel!
pi_17509614
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 08:22 schreef Bright het volgende:
Catootje Hallo - alsnog gefeliciflapstaard met de kleine danielle; ik had je volgens mij nog niet eens gefelicitederd. (Maar ja, ook nog geen geboortekaartje en foto gezien he [dit is een hint])

edit: mijn hint kwam wel erg snel over; het kaartje staat er al
[..]

[afbeelding] We kunnen niet wachten op een paar fotoooootjes
er staan ook al een paar fotootjes hoor. maar Cato, ik houd me ook aanbevolen voor updates!
  vrijdag 5 maart 2004 @ 10:13:07 #23
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17510023
Ik kan weer melden dat Chiara alweer 2 nachtjes heeft door geslapen! Het ging weer slechter, ze werd een aantal keer in de nacht wakker, als ik dan haar speen weer in deed sliep ze wel weer verder, maar ik vond het een beetje vervelend worden. Ik heb een enorme behoefte aan goede nachtrust.
Na vijf nachten waarin ze meerdere keren wakker was geweest, en waarin we haar hebben laten huilen (meestal binnen 10-15 minuutjes stil) is het resultaat bereikt, ze slaapt helemaal door! En daar zijn we weer enorm blij mee!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17510378
Joshua sliep vannacht ook zowaar door. Om voor tienen nog aan de borst en toen pas weer om 5 uur. Toch niet slecht aangezien mijnheertje steeds kortere nachten maakte.

Trouwens ik heb nog maar 1 foto gezien van Danielle. Zijn er nog meer dan Ik heb wel gezocht maar kon niet vinden.
pi_17514490
hier dacht ik: Welkom Danielle, onze eerste uptijd baby! (pagina 2 en 4)

[edit: wat irritant dat fok mijn link verandert zeg. ]

hoera voor de doorslapers!

† In Memoriam † vrijdag 5 maart 2004 @ 14:27:54 #26
43556 miss_dynastie
pi_17514910
Hee, Catoot, leuk om ook jou weer eens te zien!!!

Goed gedaan Chiara en Joshua!!!
pi_17515412
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:44 schreef Catootje het volgende:
Haai!! Ik ben heel even online, en meteen val ik in de kindveilige omgeving van mijn medefokkers ...ik doe een poging om bij te lezen maar dat valt nog niet mee.....effe niet emer zoveel kletsen, ik ben ook maar een jonge moeder die het niet kan bijbenen!! Komt er nog een tijd dat ik weer mee kan draaien met het gewone dagelijkse leven of gaat het nooit meer over?

Ben gisteren voor het eerst buiten geweest met Danielle: was erg leuk....meteen spierpijn in mijn kruis van het lopen...en het was maar een superklein rondje!
Fijn te horen dat je weer op de been bent Katoot! Ik heb ook geen tijd om te lezen en te schrijven hier hoor, Aiken is meer dan 2 handenvol!
Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd...
  vrijdag 5 maart 2004 @ 14:49:33 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_17515417
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 20:44 schreef Catootje het volgende:

Catoot! Lekker hoor, al helemaal een rondje gelopen enzo! Ik ben na 6 weken nu weer redelijk normaal mobiel, dus er is hoop...
En dat terugplooien...dat kan ff duren geloof ik....ben op de 12 kilo die ik meteen kwijt was na nog geen gram afgevallen idd.
En meer foto's willen we!!!
stormy waters...
sailin'
pi_17516924
Naaah, terugplooien???? Ben nog maar 2,5 kilo verwijderd van m'n startgewicht (zonder lijnen want ik geef volledige BV) , maar heb toch nog minimaal een maat meer dan eerst hoor, misschien zelfs 2... tja, die heupen he?! Helemaal breed geworden, die 'plooien' echt niet meer terug denk ik... :
Ach ja, we gaan volgende week weer lekker sporten, dan zijn de spekkies sneller weg en komt hopelijk de vorm weer wat terug!
Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd...
  vrijdag 5 maart 2004 @ 19:00:44 #30
24188 Belana
kloon van belana
pi_17521491
Dat is het he Kimpie, we hebben gewoon niet meer dezelfde vorm idd. Heel irri!
Nou vind ik alles wel best, het enige wat me stoort is mijn dikke buik, daar zit echt een vetrand op die er vooralsnog niet af wil.... maar ik heb nog hoop...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 5 maart 2004 @ 19:54:14 #31
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17522547
Na tien maanden heb ik ook nog steeds hoop.... een hoop vet ja...
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator vrijdag 5 maart 2004 @ 20:09:22 #32
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17522906
Iris heeft vannacht voor het eerst in een ledikantje en voor het eerst op haar eigen kamertje geslapen. Ze sliep gelijk van 10 tot half 8 en wilde alleen om 5 uur nog eventjes haar speentje terug.
Als ik dat had geweten had ik dat wel eerder gedaan, dat slapen op een eigen kamertje.
Ik vond het wel erg moeilijk, en ook best ongezellig maar man! wat ik heb lekker geslapen zeg!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17523014
Belana, ik was ook zo ongeduldig. Maar ik moet toch echt zeggen dat die vet rand aardig aan het verdwijnen is. Dus er is echt hoop hoor
  vrijdag 5 maart 2004 @ 20:33:11 #34
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17523376
Lekker hoor dat Iris op haar eigen kamertje heeft geslapen, en helemaal lekker dat jij ook lekker hebt geslapen! Heerlijk is dat!
"Als ik dat had geweten had ik dat wel eerder gedaan" dat zei ik ook op het CB over het laten huilen van Chiara, de CBarts was het daar niet mee eens, ik was er eerder ws nog niet aan toe en dan straal je dat ook niet uit. Zodra je het helemaal zat bent, merkt je kind dat ook en sta je ook 100% achter het besluit om iets te veranderen.
Slaap lekker!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 5 maart 2004 @ 21:21:39 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_17524212
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 20:09 schreef Lois het volgende:
Iris heeft vannacht voor het eerst in een ledikantje en voor het eerst op haar eigen kamertje geslapen. Ze sliep gelijk van 10 tot half 8 en wilde alleen om 5 uur nog eventjes haar speentje terug.
Als ik dat had geweten had ik dat wel eerder gedaan, dat slapen op een eigen kamertje.
Ik vond het wel erg moeilijk, en ook best ongezellig maar man! wat ik heb lekker geslapen zeg!
Dat wil ik ook!!!!
Maar ik kan nog ff geen afscheid nemen van Liam bij ons op de kamer... Het gaat al zo hard allemaal!
Wel fijn hoor dat je zo lekker geslapen hebt eindelijk, daar ben je wel aan toe op een gegeven moment.

Lewis, er is hoop!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator vrijdag 5 maart 2004 @ 21:22:11 #36
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17524222
Daar heb je gelijk in Melonovy. Om eerlijk te zijn vond ik het echt heel moeilijk om haar zo in haar eigen kamertje te laten liggen maar ik was zo toe aan een nachtje ononderbroken slaap. Vandaar dat ik toch overstag ben gegaan en dus was ik er nu gewoon wel aan toe, eerder nog niet.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17525710
Ja inderdaad Belana. Ik kan alleen ook nog geen afscheid nemen van Joshua in onze slaapkamer. Ik geniet er dan nog maar eventjes van

Maar toch kijk ik er ook wel naar uit om weer eens 8 uur achter elkaar te slapen. Goh wat zal dat lekker zijn zeg
  vrijdag 5 maart 2004 @ 23:20:00 #38
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17526427
Ik heb Judith op haar eigen kamer laten slapen, zodra ze een weeklang 's nachts had doorgeslapen (ze was toen bijna 2,5 mnd.). Toen vonden we het niet meer nodig om haar op onze kamer te laten slapen.
Maar ik zou niet weten wat ik gedaan zou hebben als ze niet zo snel 's nachts doorsliep.
pi_17529663
Aha, we hebben het over een van mijn favorieten: slapen! Tof dat alle kids hun ouders een fijne nacht hebben gegeven, ze hebben het afgesproken zeg ik je! Het lijkt voor mij allemaal al weer zo ver weg, die gebroken nachten. Maar ik weet nog wel hoe slopend ze kunnen zijn. Waar ik dus nu veel slechter tegen kan, als bv Jadey ons een keer een gebroken nacht bezorgt. Gebeurd niet veel trouwens, dus dames ff volhouden! Vorige week huilde Jadey ineens om 1 uur, ik laat haar dan eerst ff huilen hoor. Gelukkig was ze zo weer stil. Later om 3 uur huilde ze weer, maar ik was schijnbaar te veel in dromeland om er echt op te reageren, 's ochtends was ik het namelijk al vergeten. Gek he!

Bix, je vroeg het laatst nog, maar Jadey is nog steeds een enorme slaapmuts. Vanochtend werd ze pas om 8:15 wakker , ze houdt rekening met het weekend van mama Vorig weekend presteerde ze zelfs om na ons wakker te zijn. Wij werden om 9 uur wakker en mevrouw lag nog prinsesheerlijk te slapen, begon zelfs te huilen toen we haar wakker maakten!

Jadey sliep al vrij vroeg op haar eigen kamertje. ik werd hondsdol van al die rare geluidjes en was dus de hele nacht wakker. Niet leuk

Ik ga denk ik dit weekend ff die Antilopstoel halen. Wat voor specifieke ondersteuning hebben jullie er eigenlijk in?
pi_17529982
Zo zit Janneke dus in de antilop kinderstoel
Ik heb er het bijpassende stoelverkleinertje/kussentje bij ikea bijgekocht

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 maart 2004 @ 10:27:48 #41
13151 crew  Rewimo
pi_17530054
Leuke speeltjes, Jessie Christan zat er in het begin ook met verkleiner in, daarmee zitten ze lekker stevig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 maart 2004 @ 11:10:00 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17530576
Zo, nog ff een update uit huize Swets.

Saskia drinkt nu eigenlijk alle voedingen aan de borst prima door en alleen door krampjes houdt ze ons nog wel eens buiten de gewone voedingen wakker. Maar dat mag best, want ach gossie wat doet dat dan zeer bij d'r . Papa's grote warme handen willen wel eens helpen. Soms ook niet.

Gisteren is ze met E.T. onder de douche geweest (ja er zijn foto's, welke voor publicatie geschikt zijn). De douche vind ze geweldig! Blert ze met de tummytub voordat ze eindelijk door heeft dat handwarm water best lekker is om in te dobberen eerst de hele boel nog bij elkaar, onder douche lekker tegen je warme huid aan, met een stroompje warm water vind ze heerlijk. Elke spier ontspant en ze ligt vredig in het rond te kijken.

D'r naveltje heeft een keer of 3 nog wat gebloed, maar ziet er nu mooi schoon uit. En... last but not least... gisteren heel even op CB gaan wegen....*tromgeroffel*..........

2605.

Dus in 13 dagen is ze nu 80 gram aangekomen. Er vanuit gaande dat ze de eerste paar dagen 10% is afgevallen, doet ze het keurig volgens het boekje
  zaterdag 6 maart 2004 @ 11:43:04 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17531035
Zo, Saskia doet het goed . En al die babietjes hier, die slapen zo lekker door. Nou, helaas Job nog niet. Hij drinkt overdag als ik werk het minimiale wat hij nodig heeft om zijn dorst te lessen en wil de rest 's avonds en vooral 's nachts lekker uit de borst drinken. Het liefst zou hij de hele nacht aan de borst hangen. Gelukkig zeiden ze bij het kdv dat hij inmiddels toch wel behoefte had aan meer melk overdag. Hij werd nu boos als het flesje leeg was, dus misschien heeft hij zich er bij neergelegd dat hij niet meer alleen de borst krijgt.

Over die kinderstoel, ik was eigenlijk niet van plan om voor Job een nieuwe kinderstoel te kopen. Tegen de tijd dat Job in de kinderstoel kan is Katja 2,5 jaar en ik denk dat zij dan met een stoelverhoger wel op een gewone stoel kan zitten.

Job moest donderdag naar het cb voor zijn tweede prikje, maar bleek onder de vlekjes te zitten. Ik had woensdag op zijn rug al wel wat vlekjes gezien, maar er verder niet zo bij stilgestaan. Het is waarschijnlijk de zesde ziekte. Hij heeft nergens last van, maar de arts vond het toch niet zo verstandig om hem zijn prikje te geven, dus die houdt hij nog tegoed. Verder was alles goed, hij weegt nu 6060 gram en is 60 cm lang.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_17532442
Hehe, leuk om nu wat beter te kunnen voorstellen waar al die moeders het over hebben. Oe, wat staat mij nog te wachten Ik weet niet zeker of ik Swetsie en ET al officieel gefeliciteerd had? Volgens mij toen wel met die weblog, maar zo niet dan nu: Van Harte met die mooie Saskia van jullie (stoer he, dat groeien)!! Ik lurk nog effe verder..*klokje kijkt* nee deze moeder is verstandig en duikt even haar bed in!
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator zaterdag 6 maart 2004 @ 13:26:34 #45
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17532968
Wat een leuke stoel Jessie en wat zit Janneke er vrolijk in!

Als wij vandaag nog tijd hebben, en dat ligt eraan hoe lang Eva nog slaapt, dan gaan wij vandaag even een triptrap voor Iris kopen. Die heeft ze nl. cadeau gekregen bij haar geboorte van opa en oma in de vorm van een cadeaubon. De beugel en het leertje hebben we nog van Eva's triptrap dus we hoeven nu alleen de stoel en het kussentje.

Wat is Saskia goed gegroeid! Dat moet een goed gevoel geven ET & Swets!

Heb je niks gemerkt aan Job verder Livelink? Geen koorts ofzo de dagen ervoor?

Iris heeft het 2e nachtje helemaal verbluffend goed gedaan in haar eigen kamertje, ze ging er om half 10 in en werd om 8 uur wakker vanmorgen.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_17533064
Catootttttttt waar blijven de foto's nou?
Lekker dat Saskia zo goed groiet en drinkt zeg!!
Gelukkig heeft Job geen last verder van zijn 6e ziekte.
En Iris slaapt lekker door. Heerlijk voor je Lois
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 6 maart 2004 @ 14:15:27 #47
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17533914
Hey Janneke, wat word je al weer een grote meid, en wat kan je netjes zitten in je eigen stoel! Fantastisch hoor!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17534636
Zo, de knoop is doorgehakt en het autostoeltje is gekocht. Het is de Maxi Cosi Priori XP geworden

Oe, wat een doorslapers hier allemaal

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 maart 2004 @ 15:22:13 #49
13151 crew  Rewimo
pi_17535045
Swets, tegen de krampjes: Centangeli van Bloem Wondermiddel!

http://www.bloem-natuurprod.nl/dutch/centangeli.html
  zaterdag 6 maart 2004 @ 16:14:13 #50
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_17536014
Wilde ff een foto posten van onze dochter na 3 maanden.
Lekker in bad

Groetjes SPIRO
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 maart 2004 @ 12:07:46 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17551844
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 15:22 schreef Rewimo het volgende:

We hebben nu cinababy van VSM en venkelthee. Op zich gaat dat best goed. Meestal heeft ze 1 keer per dag krampjes. En na een uurtje is dat over.

Even kijken wat dit voor wonderspul is
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 maart 2004 @ 14:08:13 #52
13151 crew  Rewimo
pi_17553759
Met Centangeli was het bij Christan binnen 2 minuten over Na eerst wat extra gebrul want het smaakt wel vies Maar het helpt als een trein!
  zondag 7 maart 2004 @ 16:28:22 #53
37150 livelink
pi_17556075
Wat is Siënna mooi . Ze kijkt zo lekker helder uit haar ogen. Ik doe Job altijd in de Tummy-tub, zo'n groot badje vind ik moeilijker met vasthouden.

Job's vlekjes zijn inmiddels weg. Ik voelde me wel een ontaarde moeder omdat ik er helemaal niks van gezien en gemerkt had. Ik had die vlekjes wel gezien, maar kinderen die borstvoeding krijgen hebben vaak al een beetje vlekkerige huid, dus ik dacht dat het normaal was .

John gaat trouwens altijd naar het cb, want zijn vrije dag (donderdag) kwam het beste uit bij het cb. Dat was bij Katja ook al zo. Ik merk wel aan mezelf dat ik het moeilijk vind om dat uit handen te geven. Onzin natuurlijk, want John kan ook heel goed een beentje masseren en inschatten of een paracetamol nodig is. Toch moet ik heel erg de neiging onderdrukken om hem dan de hele dag te bellen . Het is zelfs zo erg dat ik er van overtuigd was dat Katja twee keer voor de gehoortest gezakt was, omdat John iets fout deed. De derde keer had ik dus vrij genomen en ben ik gegaan. Katja zakte vervolgens als een baksteen, dus ik werd zeer snel uit de droom geholpen dat moeders het beter doen dan vaders.
  zondag 7 maart 2004 @ 16:42:51 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_17556380
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 16:14 schreef SPIRO het volgende:
Wilde ff een foto posten van onze dochter na 3 maanden.
Lekker in bad
[afbeelding]

Groetjes SPIRO
Wat is ze mooi!!! 3 maanden alweer! Wat gaat de tijd toch snel! Hoe is het nu met Yfke?
stormy waters...
sailin'
pi_17559706
Catootttttttttttttttttttttttttttttttttttt waar blijven je foto's nou?
Of kijk ik er overheen?
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 7 maart 2004 @ 22:48:54 #56
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_17564362
quote:
Op zondag 7 maart 2004 16:42 schreef Belana het volgende:

[..]

Wat is ze mooi!!! 3 maanden alweer! Wat gaat de tijd toch snel! Hoe is het nu met Yfke?
Met Yfke gaat het op dit moment slecht mee, ze heeft een zware depressie.
Maar blijf haar steunen
  zondag 7 maart 2004 @ 23:08:28 #57
37150 livelink
pi_17564791
Oh Spiro, dat is niet zo'n goed nieuws . Ik weet niet zo goed hoe we haar kunnen steunen. Wordt ze wel geholpen of laten ze haar maar door tobben? Ik las dat jij zelf ook depressief bent geweest, houdt dat ook in dat je haar beter kunt helpen om hier doorheen te komen?
Sterkte in ieder geval voor Yfke en voor jou.
pi_17566614
Ach arme Yfke. Wat komt dat toch veel voor he, die depressies. Vreselijk lijkt me. Spiro hebben jullie goede begeleiding? Ik heb er ook eea over geschreven in het topic van Tinkerbell over postnatale depressies, maar wat ik om me heen zie en hoor is vaak medicatie wel de oplossing, alleen willen niet alle huisarten daaraan (zie ook het linkje van stichting korrelatie dat ik daar heb geplaatst). Ik weet zelf weer goed wat die medicijnen kunnen doen, heb begin dit jaar geprobeerd te stoppen met seroxat maar ben vorige week (na twee maanden) weer begonnen, en wat is het toch een wereld van verschil.
mooi he, alles
  maandag 8 maart 2004 @ 06:24:38 #59
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_17568041
quote:
Op zondag 7 maart 2004 23:08 schreef livelink het volgende:
Oh Spiro, dat is niet zo'n goed nieuws . Ik weet niet zo goed hoe we haar kunnen steunen. Wordt ze wel geholpen of laten ze haar maar door tobben? Ik las dat jij zelf ook depressief bent geweest, houdt dat ook in dat je haar beter kunt helpen om hier doorheen te komen?
Sterkte in ieder geval voor Yfke en voor jou.
Ja ze krijgt hulp, er komt 3x in de week iemand van Mediant.
Het is wel zwaar, maar zij heeft mij ook gesteund al die tijd na de vuurwerkramp
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 maart 2004 @ 07:27:20 #60
13151 crew  Rewimo
pi_17568182
Heel veel sterkte voor Yfke en jou, Spiro
  maandag 8 maart 2004 @ 08:07:39 #61
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_17568286
Ik moest jullie van yfke ff bedanken voor jullie steun, ze voeld zich op het moment heel erg alleen.
Neem van mij aan die meid heeft heel wat te lijden gehad, in haar vorige relatie dan.
En dat komt er nu allemaal uit, pfffffffffffffffff best schrikken wat ik dan hoor.
Mijn bloed kookt dan gewoon, en wil haar ex dan ff opzoeken, maar ik berijk daar niks mee.
Ik probeer yfke zo goed mogelijk te steunen, Ik weet wat ze door maakt, ik heb zelf ook een zware depressie gehad.
Gelukkig is mijn depressie(vuurwerkramp) bijna ten einde, mag ook wel naar bijna 4 jaar.
Ben nu ook bezig met een rechtzaak tegen mijn werk, ze willen mij niet terug.
Omdat ze mij een aansteller vinden, ik kon namelijk wel andere dingen doen.
Kijken hoe dit afloopt, laat me niet zomaar weg jagen
En verders hebben we een huisje gekocht, ik hoop dat dit yfke goed doet.
Dit was weer ff een berichtje van ons.

Groetjes van SPIRO en Yfke
  maandag 8 maart 2004 @ 09:08:59 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_17568673
Lieve Spiro en Yfke, heel veel sterkte samen! Yfke, laat je niet kisten hoor! Het is misschien wel goed dat je die relatie eindelijk kan verwerken dan (ik kom zelf uit een geweldadige relatie inmiddels gelukkig alweer heel wat jaren achter me, maar weet dat verwerken belangrijk is)
In ieder geval heel veel sterkte samen en een dikke knuffel!
stormy waters...
sailin'
  maandag 8 maart 2004 @ 11:04:00 #63
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17570392
Lieve Yfke en Spiro,
beide heel veel sterkte toegewenst, het is vreselijk om in een depressie te zitten. Hopelijk kun je nog wel een beetje genieten van de mooie momenten die je nu beleefd met jullie prachtige dochter. Ik hoop voor jullie alledrie dat het snel beter zal gaan! !!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17574538
Spiro, wat klinkt dat heftig zeg!!!!

Hier ben ik compleet afgebrand: een hele nacht een zeer zielig kindje tegen mijn lijf aan gehad...krampjes, voor het eerst en niet te zuinig ook! En scheten laten dat ze kan ! Ik merkte wel dat mijn virend (die overigens sliep en alleen af en toe wakker werd van het gegil van de kleine) vond dat de kleine in haar bed moest, terwijl ik het idee had: 'ze huilt nooit, dus als ze huilt is het erg en dus blijft ze bij mij als dat de oplossing is' ....wat is jullie opvoedkundige mening over baby bij je in bed of, zoals bij mij was: op mijn borst?
DANYEL EN THIJS
pi_17574606
ik zal binnenkort es een updateje doen van de kleine Danielle...
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2004 @ 14:52:41 #66
37843 lady-wrb
kortaf
pi_17574660
gewoon lekker bij je in bed nemen als je dat wilt..... je laat dat kleintje toch niet huilen?
  maandag 8 maart 2004 @ 14:57:09 #67
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17574801
Hoi Catootje,
Moeilijk he, als je kleintje zoveel verdriet en pijntjes heeft.
Ik heb in het vorige deel (ver op het laatst) een stukje geschreven over het bij je in bed nemen. Ik weet alleen niet hoe ik dat hier weer terug krijg.
Mijn advies: als je je kindje daardoor kan kalmeren: gewoon doen.
Wij hebben Thomas die eerste maandjes ook heel veel bij ons in bed genomen.
Hij werd er heel rustig van en ook wij kregen op die manier wel wat slaap.
Als je kindje laat weten dat hij je nodig heeft, vind ik dat je zeker die eerste periode die aandacht moet geven. Ze zoekt ook die geborgenheid, en ze is nog zo klein!!
Thomas is nu 4,5 maand en slaapt nu altijd in zijn eigen bedje. Het is niet zo dat hij van die eerste periode heeft geleerd: dat als ik huil, ik bij papa en mama in bed mag.
Ik denk als we dat nu nog steeds zouden doen, hij dat wel door zou krijgen.
Maar ja, elk kindje is natuurlijk anders. Maar je moet gewoon doen waar jij en Danielle zich fijn bij voelen hoor!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 maart 2004 @ 15:07:42 #68
13151 crew  Rewimo
pi_17575031
Als ze zo klein zijn, gewoon doen, Toot. Ze heeft 9 maanden heel dichtbij je geleefd, die geborgenheid zoekt ze nu nog steeds. En zeker als ze niet lekker is, wil ze bij je zijn, en dan letterlijk tegen je aan.

En dan kom ik nu dus weer met Centangeli van Bloem aan als wondermiddel tegen krampjes
pi_17576184
Nou zeg ik vroeg me vanmorgen nog af hoe het nou met Yfke ging. En dan lees ik over haar depressie. Meid, ik wens je heel veel sterkte en jij ook Spiro. Wat zal dat moeilijk voor haar zijn zeg.

Catootje, gewoon bij je in bed stoppen. Doe ik ook nog steeds als Joshua niet wil slapen of huilt. Gewoon doen wat je denkt dat goed is.
pi_17576316
Catootje, wat zielig zeg die krampjes. wij hebben Piet in 't begin ook veel bij ons in bed laten slapen hoor. vaak begon hij in z'n wiegje, en na de nachtelijke voeding van ± half vier lukte het minder goed om 'm weer in z'n wieg in slaap te laten vallen, dus nam ik 'm de tweede helft v/d nacht vaak bij me. heerlijk hoor, al lig je zelf wel wat minder ontspannen. maar als je vriend vindt dat ze weer terug moet, laat hem het maar doen dan, dan is hij waarschijnlijk snel genoeg ook voor de 'bij papa&mama-optie'.

yfke, sterkte! hopelijk krijg je goede hulp & medicatie.
pi_17580131
Dat was ook mijn idee, het pap op laten lossen...maar jullie hebben gelijk (en dat wist ik ook wel *uitprint en subtiel in de kamer ophangt* ), zo'n kleintje dat ook nog es nooit huilt...het was wel heel raar slapen met zon ademend wichtje in je nek...

*centangeli..noteert*

Depressies lijken me heel, heel rot. Wat zijn er eigenlijk veel factoren die zo'n mooi begin van nieuw leven kunnen verpesten he. Denk je lekker te gaan genieten van alles, krijg je depressies of ziekte op je dak...
DANYEL EN THIJS
  maandag 8 maart 2004 @ 19:03:51 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_17580598
Ik weet niet wat ik zou doen....wij hebben zo'n mazzel met Liam wat dat betreft.... maar ik denk dat er niks mis mee is idd de eerste tijd, dan kan je ze niet "verwennen" denk ik.

En nu nieuwe foto's ajb Catoot!
stormy waters...
sailin'
pi_17581144
Yfke heel veel sterkte!!!

Janneke heeft al een paar dagen vreselijke loop ogen. Echt heel zielig. En telkens met watjes en stromend water droogt haar oogjes helemaal uit. Van Moussy kreeg ik de tip om supranette te kopen (vochtige tissues gedrenkt in 1 of ander goedje ) Ik ben verschillende apotheken (hadden eht niet, konden het niet, moesten het bestellen) en drogisten (nooit van gehoord) afgeweest. En eindelijk een drogist gewoon in de buurt die had het!!!!! En het is heerlijk spul!!! De loopogen zijn neit weg gelijk ofzo. Maar je krijgt de troep heel goed losgeweekt zonder dat ik het idee heb dat het vervelend aanvoelt (ok Janneke gilt als een speenvarken als ik het doe, maar dat komt omdat het natuurlijk geen prettig gevoel is) Ik vind het een aanrader. Hopelijk is ze er nu senl vanaf. Want Janneke is vanaf de geboorte op een paar dagen na alleen nog maar verkouden enzo geweest (dat krijg je met zo'n grote zus die alles van de pueterspeelzaal meeneemt )
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2004 @ 19:34:56 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17581164
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 15:22 schreef Rewimo het volgende:

Ik wil toch andere ouders van jonge kinderen even waarschuwen voor dit 'wondermiddel'.
Saskia had weer krampjes. We hebben vandaag Centangeli gekocht.
Kijk op de verpakking bij de dosering voor kinderen, en er staat letterlijk:

"De leeftijd +3 druppels"

Ok, 3 druppels op een lepeltje en dat mondje in...

Bleren Bleren... niet normaal. En ik ruik het direkt... alcohol!!!! Snel een paar theelepels gekookt water er achteraan.

Even de verpakking wat nauwkeuriger lezen, bij de ingeredienten....
Alcoholgehalte 66,3% vol.!!!! Ik sta godverdomme dat kind gewoon stro-rum het strotje in te gieten! Zelf een slokje genomen en je voelt inderdaad de alcohol branden!

Verder lezend, zie je bij de dosering voor volwassenen wel staan dat het met een weinig water ingenomen moet worden. Maar sowieso... meer dan 66% alcohol! Ja NATUURLIJK worden die baby's daar lekker rustig van!

Verder lezend op de verpakking: Centangeli heeft een milde invloed en kan daarom ook gebruikt worden door baby's en peuters... Wat een bullshit. Er gaat vanavond nog een pissed mail naar de alcoholisten van Bloem en naar de consumentenbond. Je zal je kiind nietsvermoedend een alcoholvergiftiging geven!

Overigens is dit niet bedoeld als aanval op jou Rewimo. Ik vind het simpelweg schandalig dat dit verkocht mag worden als middeltje voor baby's
  Jubileum moderator maandag 8 maart 2004 @ 19:46:33 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17581387
Cetangeli hielp hier ook niks bij Eva hoor. Ik vond het zonde geld dus maar goed, je weet het nooit natuurlijk.
Wat best goed helpt, vind ik tenminste, is venkelthee. Je hebt het (suikervrij) voor babies - gewoon een lepeltje per keer- en je hebt varianten voor de moeder (dan komt het in de bv). Voor de rest hebben babietjes nou eenmaal krampjes, het darmstelsel moet rijpen en een echt wondermiddel bestaat er niet. (en dat kan ik zeggen na 4 maanden alles geprobeerd te hebben).
Gewoon lekker bij je houden, evt. een warme doek op het buikje (of nog beter op jouw blote buik leggen met zijn/haar blote buikje), een warm badje en voor de rest tijd. Kindjes groeien op en met 4 maanden, maar meestal al veel eerder, gaat het vanzelf weer over.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17581432
het schijnt dat babies het eerste half jaar nog geen cognitieve verbanden kunnen leggen, dus dat je ze ook niet kunt verwennen omdat ze het verband tussen huilen en aandacht niet leren. Ik vraag me af of het waar is, want conditionering lukt soms wel al (denk maar aan het een tijdje laten doorhuilen, of dat ze al stoppen met huilen als je aan je bh gaat frutten). In ieder geval hebben Max en ik dat altijd dankbaar als excuus gebruikt om haar het eerste halfjaar schandelijk te verwennen. Inmiddels zitten we op het voornemen "vanaf één jaar gaan we opvoeden", dus het zal wel een vreselijk verwend kreng worden.

Ze heeft trouwens vandaag voor het eerst in het nieuwe autostoeltje gezeten, en vond het steeds echt een giller dat ze me in de achteruitkijkspiegel kon zien.
mooi he, alles
pi_17581555
swets, bijna al die homeopatische middeltjes zijn op alcoholbasis. Ik geloof dat er vanuit wordt gegaan dat zo'n klein beetje alcohol geen kwaad kan, maar Isa heeft er ook om zitten gillen toen ik het een keer probeerde en ik vind dat het puur ook echt wel brandt op je tong. Heb het dus ook niet meer gebruikt. (mag trouwens ook niet meer van Max, die is erg tegen al die semi-medische dingen omdat de effecten niet echt goed onderzocht zijn)
mooi he, alles
  maandag 8 maart 2004 @ 19:57:14 #78
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17581634
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:54 schreef phileine het volgende:
swets, bijna al die homeopatische middeltjes zijn op alcoholbasis. Ik geloof dat er vanuit wordt gegaan dat zo'n klein beetje alcohol geen kwaad kan, maar Isa heeft er ook om zitten gillen toen ik het een keer probeerde en ik vind dat het puur ook echt wel brandt op je tong. Heb het dus ook niet meer gebruikt. (mag trouwens ook niet meer van Max, die is erg tegen al die semi-medische dingen omdat de effecten niet echt goed onderzocht zijn)
even ter vergelijking....
Cinababy van VSM heeft maar 2,69 % alcohol ... toch iets anders dan 66,3%
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 8 maart 2004 @ 20:03:02 #79
3011 E.T.
pi_17581757
Ik ben me trouwens helemaal de touwtandjes geschrokken... ik dacht eerst echt ff dat ze er in stikte en toen huilen op een manier die ik nog niet kende, maar die door merg en been (en vooral moederhart) ging...
Zodra ik Saskia in m'n handen had en de rust weer een beetje terug was heb ik eerst ff zitten janken
Ik laat 'r nu gewoon de rest van de avond niet meer los ..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 8 maart 2004 @ 20:03:05 #80
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17581760
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:57 schreef E.T. het volgende:

Cinababy van VSM heeft maar 2,69 % alcohol ... toch iets anders dan 66,3%
Ik gaf ook cinababy aan Chiara, dat spul is een beetje zoet, dan druppelde ik een paar druppeltjes op dr speen en deed die snel in dr mond, vond ze nog lekker ook.

Ik zou me rot schrikken hoor, als ik las dat er zo veel procent alcolhol in zit, je geeft dan maar een paar druppels maar toch... ik zou er ook geen goed gevoel bij hebben.
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2004 @ 20:04:37 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17581801
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:54 schreef phileine het volgende:
Klein beetje alcohol... ok. Van dit middel is 2/3 alcohol. Je giet toch ook niet 3 druppels stro-rum bij je 2 weken oude baby naar binnen??

Onderstaande is zojuist gemaild aan bloem en de consumentenbond:
quote:
Geachte,

via een kennis op een groot nederlands forum werden wij gewezen op uw product Centangeli als zijnde 'wondermiddel' tegen krampjes bij pasgeboren baby's. Nu wil het geval dat onze dochter van twee weken oud de laatste paar dagen veel last van krampjes heeft.

Mijn vrouw drinkt braaf haar venkelthee en tot op heden gaven we onze dochter Saskia af en toe wat druppeltjes Cinababy van uw concurrent VSM. Een en ander met wisselend resultaat.

Vanavond ondervond onze dochter weer krampjes. Snel nog even de verpakking van uw Centangeli gescanned of het echt veilig is... De frase Centangeli heeft een milde invloed en kan daarom ook gebruikt worden door baby's en peuters wekt voldoende vertrouwen. Onze dochter heeft het duidelijk moeilijk met haar krampjes, dus snel de dossering voor kindern opgezocht Dosering kinderen: de leeftijd +3 druppels...

Dus doen wij 3 druppeltjes op een zacht lepeltje en gieten dit voorzichtig in het mondje van onze dochter welke braaf slikt en vervolgens begint te bleren, bleren... gewoon niet normaal. En direkt ruik ik het... Alcohol!!!! Vlug gieten we een paar theelepels afgekoeld gekookt water in Saskia's mondje.

Nog nabevend lees ik de verpakking nu goed. En geschokt en verbaast lees ik bij de ingredienten: Alcoholgehalte 66,3% vol. Ik sta mijn 2 weken oude dochter dus het equivalent van stro-rum in de mond te gieten!!! Snel neem ik zelf een klein slokje en inderdaad brandt uw 'geneesmiddel' mijn strot uit!

Hoe haalt u het in godsnaam in uw hoofd om op een middel wat voor 2/3 uit alcohol bestaat te vermelden dat het een milde invloed heeft en dat het daarom ook gebruikt kan worden door baby's????

En ALS u dat nog in uw domme hoofd haalt, waarom vermeld de verpakking dan bij de dosering van volwassenen wel met een weinig water innemen terwijl deze waarschuwing niet in koeienletters bij de dosering van kinderen staat?

Ik vind dit zeer zeer kwalijk. Ik hoop dat mijn kind geen schadelijke gevolgen zal ondervinden van uw 'geneesmiddel', en eerlijk gezegd verwacht ik dat u snel uw mening over uw middel als zijnde bruikbaar voor baby's bijstelt. In ieder geval zal ik het op elke mogelijke openbare website ventileren dat uw middel misschien welliswaar krampjes verhelpt maar alcoholisten in de dop kweekt.

Daarnaast verwacht ik dat de ¤ 8,15 zo spoedig mogelijk op mijn girorekening, zoals hieronder vermeld, wordt terug gestort. Wenst u de aangebroken verpakking retour te ontvangen kan dat, wanneer u naast de ¤ 8,15 tevens de verzendkosten aan mij overmaakt. Ik wil in ieder geval niets meer met uw 'babyprodukten' van doen te hebben.

Hoogachtend,
(en de koeienletters zijn ook echt rood onderstreepte koeienletters in het mailtje)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2004 @ 20:15:49 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17582103
quote:
Op maandag 8 maart 2004 14:48 schreef Catootje het volgende:
Spiro, wat klinkt dat heftig zeg!!!!

Hier ben ik compleet afgebrand: een hele nacht een zeer zielig kindje tegen mijn lijf aan gehad...krampjes, voor het eerst en niet te zuinig ook! En scheten laten dat ze kan ! Ik merkte wel dat mijn virend (die overigens sliep en alleen af en toe wakker werd van het gegil van de kleine) vond dat de kleine in haar bed moest, terwijl ik het idee had: 'ze huilt nooit, dus als ze huilt is het erg en dus blijft ze bij mij als dat de oplossing is' ....wat is jullie opvoedkundige mening over baby bij je in bed of, zoals bij mij was: op mijn borst?
Saskia huilt ook echt alleen als er wat is. We leggen haar dus braaf in haar wiegje, maar als ze echt krampjes heeft welke aan blijven houden leggen we haar bij ons in bed. En dan heeft ze ook wel krampjes, maar slaapt ze toch in... en wij dus ook

Soms slaapt ze dus de hele nacht gewoon in haar eigen bedje, soms bij ons. Zo jong als ze nu zijn, moet dat kunnen hoor
pi_17582171
sjonge, ik vind dit ook nogal wat hoor, swets & ET, en zou 't ook niet willen geven. ben benieuwd hoe ze zullen reageren op je brief. ik vond de cinababy al wat naar alcohol ruiken (we zeiden dan ook als we 't wel eens gaven "alsjeblieft, hier zijn je drugs" ), maar dit is dus meer dan 10x zo sterk!

zielig hoor die krampjes. Piet had er gelukkig weinig last van. maar veel tegen je aanhouden en ronddragen is inderdaad een van de beste manieren om ermee om te gaan, voor zover ik weet. als je armen te moe worden kan een draagdoek uitkomst bieden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2004 @ 20:28:33 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17582507
quote:
Op maandag 8 maart 2004 20:18 schreef bixister het volgende:
sjonge, ik vind dit ook nogal wat hoor, swets & ET, en zou 't ook niet willen geven. ben benieuwd hoe ze zullen reageren op je brief. ik vond de cinababy al wat naar alcohol ruiken (we zeiden dan ook als we 't wel eens gaven "alsjeblieft, hier zijn je drugs" ), maar dit is dus meer dan 10x zo sterk!
Ik denk dat ze morgen een kater heeft

Maar hier ruik je dus echt de alcohol bovenuit. Het ruikt net als jagermeister. Kruiden met alcohol
quote:
zielig hoor die krampjes. Piet had er gelukkig weinig last van. maar veel tegen je aanhouden en ronddragen is inderdaad een van de beste manieren om ermee om te gaan, voor zover ik weet. als je armen te moe worden kan een draagdoek uitkomst bieden.
Ja precies, die foto in 'ons' topic dat ze op mijn buik ligt terwijl ik een boek lees is dus ook zo ontstaan. Ze had krampjes, en wanneer ik haar op mijn borst lig met een hand tegen d'r buik en tegen d'r rug aan wordt ze snel rustig. Je geeft dit soort druppeltjes in de hoop dat het preventief werkt.
pi_17582523
Jeetje, ik realiseerde me inderdaad niet dat het tien keer zo sterk was. Net als bix vond ik die cinababy al best heftig ruiken. Ben benieuwd wat er voor reactie komt. Rewimo, hoe diende jij het spul toe?
Isa heeft ook wel veel last gehad van krampjes, enorme winden en gerommel in dat lijfje. Zo zielig. We hebben echt uren met haar rondgelopen, ook vaak in de draagdoek, dat was eigenlijk het enige dat een beetje hielp.
mooi he, alles
  FOK!fossiel maandag 8 maart 2004 @ 20:54:34 #86
2628 Karin
pi_17583350
Yfke ik weet niet meer te zeggen dan heel veel sterkte! Ik hoop dat je er snel bovenop komt.

Catoot ik zou Danielle gewoon bij je in bed nemen hoor! Ik heb het nooit gedaan, kon dan zelf niet meer slapen. Bram en ik vielen wel eens in slaap na een nachtvoeding (die ik liggend gaf) maar dan werd ik toch een uurtje later meestal weer wakker omdat ik half uit bed lag (wij hebben niet zo'n breed bed) en heb ik hem toch maar terug in bedje gelegd.

Poehee wat een schrik Swets en ET. Wat ontzettend zielig dat ze zo moest huilen van een paar druppeltjes. Kan me heel goed voorstellen dat jullie vreselijk kwaad zijn op de fabrikant.
pi_17583455
Hier vierde de krampjes ook hoogtij de eerste paar maanden. Wat wel vaak effect had was om Pascalle op haar buikje dwars op onze bovenbenen te laten liggen/hangen. Dus dat haar hoofdje aan de ene kant uitstak en haar voetjes aan de andere kant en dan zachtjes over haar ruggetje aaien/rondjes draaien. Ook het op je arm hangen en zachtjes wiegen, dus dat de baby met haar buikje op je onderarm ligt, je hand tussen de beentjes ter ondersteuning en ze met haar hoofdje rust in de binnenkant van je elleboog.

Effe plaatje van het net gejat..

Maar wat een schrik zeg, dat spul kan toch nooit geschikt zijn voor baby's??!!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2004 @ 21:45:53 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17585052
quote:
Op maandag 8 maart 2004 20:28 schreef phileine het volgende:
Jeetje, ik realiseerde me inderdaad niet dat het tien keer zo sterk was.
20 keer

Maar ze ligt nu heerlijk bij E.T. te slapen
pi_17585263
verdomd, ik had in de gauwigheid alleen maar gezien dat cinababy 'iets met een 6 erin' als percentage had, maar die zat dus achter de komma ipv ervoor. heb zelf nog geen druppel op vandaag, heus!

rewimo, gaf jij 't onverdund aan Christan?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 maart 2004 @ 22:33:47 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17586526
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:53 schreef bixister het volgende:
verdomd, ik had in de gauwigheid alleen maar gezien dat cinababy 'iets met een 6 erin' als percentage had, maar die zat dus achter de komma ipv ervoor. heb zelf nog geen druppel op vandaag, heus!

rewimo, gaf jij 't onverdund aan Christan?
Die Centangeli zou het best goed doen met een beetje cola
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2004 @ 23:29:21 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_17588325
Sjezus..... wat een troep zeg!!

Ik lees eerlijk gezegd alleen maar doosjes ipv de bijsluiters in alle haast... Ben ik ff blij dat ik niet naar bloem gegerepen heb, maar naar cinababy en rooibos- en venkelthee (thee werkte hier het beste)
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 maart 2004 @ 07:35:17 #92
13151 crew  Rewimo
pi_17591069
Ik gaf Christan de Centangeli met een beetje water op een lepeltje. Hij begon inderdaad eerst even harder te huilen (het smaakt ronduit vies, ik heb het zelf eerst geproefd voor ik het hem gaf) maar was echt binnen een of twee minuten helemaal van de kranpjes af. Cinnababy deed hier helemaal nks en venkelthee ook niet.

Sorry dat ik jullie zo'n schrik heb aangejaagd Wij hebben er echt goede ervaringen mee, anders zou ik het natuurlijk niet aanraden.

Christan had bij oma een keer wat van dat "eerste sapje" gekregen. Dat was compleet verkeerd gevallen, hij brulde echt alles bij elkaar (ik denk dat ie een maand of 6 was). Ik met een hevig huilend kind naar huis, drie druppels centangeli gegeven: binnen twee minuten een lachend kind. Ik stond er echt van te kijken! Voor mij kan het dus niet stuk.

Ik gaf het overigens meestal als 'onderhoudsdosis': 3 druppels in de eerste fles. Dat proeven ze echt niet. Maar bij acute krampjes 3 druppels met wat water op een lepeltje. En het hielp altijd. Ik had overigens zelf van degene van wie ik het weer hoorde de instructies van het water erbij gekregen, het is wel vreemd dat zoiets niet op het flesje zelf staat.
pi_17591331
Ik moet toch ook wel weer lachen om de drugsverhalen hier, bizar gewoon!!..alhoewel zo'n zwaar huilend kindje dan ook wel weer erg zielig is (zelf ook een keer zwaar mee lopen brullen met een zeer ontdaan Daantje)....Ik zla es kijken hoe vriendje reageert als ik 'hier zijn je drugs' zeg
Bij ons thuis is nu een gevleugelde uitdrukking: "als je niks kunt zeggen, zet dan een punt" , naar aanleiding van het aanmoedigingstopic. Vriendje kwam toen zwaar giechelend naar beneden, Jessie was zo wanhopig voor nieuws dat ze een teken van leven wilde (zet een punt als je meeleest, zoiets was het)...

We hebben trouwens vannacht zeven uur slaap achter elkaar gehad! danielle sliep als een os en haar ouders dus ook..ik werd wel wakker met een doorweekt t-shirt the joys of motherhood...
DANYEL EN THIJS
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 08:51:08 #94
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17591530
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 07:35 schreef Rewimo het volgende:
Ik gaf Christan de Centangeli met een beetje water op een lepeltje. Hij begon inderdaad eerst even harder te huilen (het smaakt ronduit vies, ik heb het zelf eerst geproefd voor ik het hem gaf) maar was echt binnen een of twee minuten helemaal van de kranpjes af. Cinnababy deed hier helemaal nks en venkelthee ook niet.

Sorry dat ik jullie zo'n schrik heb aangejaagd Wij hebben er echt goede ervaringen mee, anders zou ik het natuurlijk niet aanraden.

Christan had bij oma een keer wat van dat "eerste sapje" gekregen. Dat was compleet verkeerd gevallen, hij brulde echt alles bij elkaar (ik denk dat ie een maand of 6 was). Ik met een hevig huilend kind naar huis, drie druppels centangeli gegeven: binnen twee minuten een lachend kind. Ik stond er echt van te kijken! Voor mij kan het dus niet stuk.

Ik gaf het overigens meestal als 'onderhoudsdosis': 3 druppels in de eerste fles. Dat proeven ze echt niet. Maar bij acute krampjes 3 druppels met wat water op een lepeltje. En het hielp altijd. Ik had overigens zelf van degene van wie ik het weer hoorde de instructies van het water erbij gekregen, het is wel vreemd dat zoiets niet op het flesje zelf staat.
Zoals gezegd vind ik het alleen maar fijn tips te krijgen. Wanneer een en ander met water verdund had geweest zou ze er niet zoveel last van gehad hebben.

Ik vind het alleen vreemd dat een middel wat voor 2/3 uit alcohol bestaat (van de 3 druppels welke ze kreeg, waren er dus twee PURE alcohol) als 'mild voor babies' wordt betitelt.

Saskia heeft er niets aan overgehouden hoor Alleen schrokken wij ons dood Ik denk dat het prettig is wanneer er een duidelijke waarschuwing op de verpakking staat.
pi_17594522
Brrrrrrrr toch maar vreemd hoor.
Ik ben beniewd naar de reactie op je brief Swets!

Zooooooooo leuk... Wilyan kruipt en hij loopt om de tafel. Dat doet hij al een tijdje.
Dit weekend zagen we dat hij af en toe "los" staat. Nou ja los.. hij heeft zo'n "zweef momentje" waar hij met zijn evenwicht experimenteert. Maar toch hij hield het een paar keer toch best lang vol.
Nu zet hij als hij op handen en knieën zit één voet plat neer, en gaat er op steunen.... (maar ja dan valt ie om of gaat zitten)
Is dit nou een teken dat hij aan het oefenen* is om vanuit kruipen te gaan staan?
Of zie ik het verkeerd.. Het lijkt er namelijk wel een beetje op.

*(oefenen kan heel lang duren, dat weet ik)
W ~ H ~ T
pi_17594698
Ik heb ook Centagelli gebruikt en hier werkte het perfect! Destijds was de tekst op de beschrijving ook anders. Ik weet zeker dat er voor babies 3-5 druppels werd aanbevolen en ik lees dat er nu leeftijd + 3 druppels op staat. Dat vind ik wel erg vreemd. Heb alle lades al ff overhoop gehaadl maar ik kan de verpakking niet meer vinden enhet flesje heb ik toevallig dit weekend net weggegood. Mijn schoonzus gebruikt het nu weer op aanraden van mij Ik deed de druppels altijd in de flesjes zelfs, bij ieder flesje ook nog wel. Nou ja, gedane zaken nemen geen keer en feit wil dat het absoluut goed werkte hier!

Yfke en Spiro, veel sterkte zeg. Ik hoop dat jullie elkaar zo veel mogelijk goed kunnen steunen en elkker kunnen genieten van jullie prachtige dochter!

Wij gaan vanmiddag naar het ziekenhuis met Jadey voor die echo. Ben benieuwd, hoop dat alles goed is. Ik hoorde dat ze bij de kleinste afwijking al actie ondernemen. Misschien dan eerst fyshio, zoals Katja van Livelink of toch een spreidbroekje zoals Lara. Eerst maar ff afwachten!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 12:22:41 #97
3011 E.T.
pi_17594760
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 08:20 schreef Catootje het volgende:
We hebben trouwens vannacht zeven uur slaap achter elkaar gehad! danielle sliep als een os en haar ouders dus ook..ik werd wel wakker met een doorweekt t-shirt the joys of motherhood...
Zeven uur.. Wat een luxe!!!!!! (lijkt me ook wel weer eens wat...)

Doorweekte t-shirts kennen we hier ook Vooral als Saskia tegen me aan heeft liggen slapen... Zoogcompres doorweekt, bh doorweekt, t-shirt doorweekt.. kleertjes van de kleine nat .. het is ook niet plakkerig ofzo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 maart 2004 @ 12:48:09 #98
13151 crew  Rewimo
pi_17595193
Succes vanmiddag, Danosa! Ik hoop dat het allemaal in orde is met Jadey.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 12:50:11 #99
43556 miss_dynastie
pi_17595226
Wat een schrik Swets en ET .. nu zal het me eerlijk gezegd niet verbazen als de fabrikant zal reageren met de opmerking dat het jullie eigen verantwoordelijkheid is de verpakking vooraf te lezen, of iets van die strekking . In elk geval goed dat jullie het sowieso even gemeld hebben.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 13:12:07 #100
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17595759
Maar als er op staat dat je het met water moet geven dan staat dit er toch niet voor niets op? Die alcohol-substanties moet je altijd met water innemen, ook als volwassene.

Ik moet zeggen dat ik dat mailtje van Swets nogal onbeleefd vind klinken, zeker als je in acht neemt dat hij de verpakking zelf niet goed heeft gelezen. Als er op staat dat het mild is voor baby's dan kun je er van uit gaan dat dit meerdere controles heeft doorstaan voordat ze dit mogen verkopen.

P.S. Zelfs op de link die er bij staat, wordt duidelijk aangegeven dat je ook bij zuigelingen wat water moet geven http://www.bloem-natuurprod.nl/dutch/centangeli.html

[ Bericht 10% gewijzigd door Tan op 09-03-2004 13:18:04 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 13:17:24 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17595898
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:12 schreef Tan het volgende:
Maar als er op staat dat je het met water moet geven dan staat dit er toch niet voor niets op? Die alcohol-substanties moet je altijd met water innemen, ook als volwassene.

Ik moet zeggen dat ik dat mailtje van Swets nogal onbeleefd vind klinken, zeker als je in acht neemt dat hijd everpakking zelf niet goed heeft gelezen. Als er op staat dat het mild is voor baby's dan kun je er van uit gaan dat dit meerdere controles heeft doorstaan voordat ze dit mogen verkopen.

P.S. Zelfs op de link die er bij staat, wordt duidelijk aangegeven dat je ook bij zuigelingen wat water moet geven http://www.bloem-natuurprod.nl/dutch/centangeli.html
Ja, maar niet op de verpakking. Bij de kinder dosering staat niets over mengen met water. En daarnaast... NATUURLIJK moet je goed de verpakking lezen echter vind ik het sowieso belachelijk dat iets wat voor 2 derde uit alcohol bestaat als middeltje voor babies verkocht mag worden. Je giet toch ook geen jenever, of wodka bij een baby naar binnen? Dat is ook een 'natuur' produkt.

-edit- Overigens.... waar baseer jij die testen op?
  dinsdag 9 maart 2004 @ 13:25:07 #102
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17596061
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, maar niet op de verpakking. Bij de kinder dosering staat niets over mengen met water. En daarnaast... NATUURLIJK moet je goed de verpakking lezen echter vind ik het sowieso belachelijk dat iets wat voor 2 derde uit alcohol bestaat als middeltje voor babies verkocht mag worden. Je giet toch ook geen jenever, of wodka bij een baby naar binnen? Dat is ook een 'natuur' produkt.
Wanneer ik iets aan mijn baby geef lees ik niet alleen de verpakking, maar óók de bijsluiter.
Misschien hadden ze het voor sommigen nóg duidelijker moeten vertellen, maar je ruikt zélf toch ook dat er alcohol in zit?
Daarnaast, als ik lees of vermoed dat er zoveel alcohol in zit (en dat volwassenen het al met water moeten innemen), gaat er bij mij wel een lampje branden en kijk ik eveneens verder dan alleen de verpakking. op de site staat het duidelijk vermeldt, dus waarom op de bijsluiter niet? Dat vind ik wel erg raar en maakt me erg nieuwsgierig naar de precieze inhoud van de bijsluiter.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat je er werk van maakt, maar zoals jouw mail overkomt kon je van mij de rieftief krijgen als ik daar zou werken. Het had best vriendelijker gekund met een melding dat je het graag met grotere letters op de verpakking had zien staan.
quote:
-edit- Overigens.... waar baseer jij die testen op?
Op informatie die ik zelf in de apotheek heb gekregen nadat ik een product met alcohol kocht voor mijn baby. Volgens de apotheker mag zoiets niet op de markt gebracht worden zonder diverse controles en testen. Hetzelfde geldt voor babyvoeding bijvoorbeeld.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 13:33:51 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17596266
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:25 schreef Tan het volgende:

[..]

Wanneer ik iets aan mijn baby geef lees ik niet alleen de verpakking, maar óók de bijsluiter.
Misschien hadden ze het voor sommigen nóg duidelijker moeten vertellen, maar je ruikt zélf toch ook dat er alcohol in zit?
Yep..., toen ze begon te gillen.
We hadden een uur ervoor het spul gekocht, even snel gelezen. Aangezien anderen het gebruiken een en ander niet uitgebreid gelezen. Kind krijgt krampjes, dus snel die druppeltjes.
quote:
Daarnaast, als ik lees of vermoed dat er zoveel alcohol in zit (en dat volwassenen het al met water moeten innemen), gaat er bij mij wel een lampje branden en kijk ik eveneens verder dan alleen de verpakking. op de site staat het duidelijk vermeldt, dus waarom op de bijsluiter niet? Dat vind ik wel erg raar en maakt me erg nieuwsgierig naar de precieze inhoud van de bijsluiter.
Waar heb ik het over de bijsluiter? Ik heb het over de verpakking. Daar staat bij de dosering voor kinderen NIETS over water.
quote:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat je er werk van maakt, maar zoals jouw mail overkomt kon je van mij de rieftief krijgen als ik daar zou werken.
Ik geef zelf leiding aan een dienstverlenende afdeling van een bedrijf. En ik krijg ook wel van dit soort mailtjes. En ja dan heb ik er de tering in, maar zodra het een kern van waarheid bevat neem ik WEL direkt actie. Ze mogen van mij ook niets doen hoor. Echter heb ik de boel ook ge-cct naar de consumentenbond. Omdat het simpelweg NIET duidelijk is, en het WEL aan babies van enkele weken wordt gegeven. Dat kan dus levensgevaarlijke situaties opleveren. Het interesseert me werkelijk erg weinig of ze me irriteren aan mijn toon. Ik ben van mening dat je met dit soort middeltjes gewoon HEEL duidelijk op de verpakking moet vermelden dat het meer alcohol bevat dan de gemiddelde sterke drank welke in de kroeg geschonken wordt.
quote:
Het had best vriendelijker gekund met een melding dat je het graag met grotere letters op de verpakking had zien staan.
Had gekund. Als mijn dochter niet eerst bijna de moord had gestoken had ik misschien vriendelijker geweest. Nu zij eerst enkele minuten lang 'kgaaaaaaaaaaaaahaaaaaaagaaaaaaaaaaa' geluiden maakte gevolgd door intens verdrietig huilen was ik niet op mijn mildst nee.
quote:
[..]

Op informatie die ik zelf in de apotheek heb gekregen nadat ik een product met alcohol kocht voor mijn baby. Volgens de apotheker mag zoiets niet op de markt gebracht worden zonder diverse controles en testen. Hetzelfde geldt voor babyvoeding bijvoorbeeld.
Apothekers kunnen zo veel zeggen. Het schort in nederland aan alle kanten met warenwet controlles. Daarnaast. Gecontroleert of niet. Nogmaals, dit middel bevat MEER alcohol dan jenever of rum of wodka.

Natuurlijk hadden wij beter op moeten letten, maar het blijft belachelijk dat een middel met zoveel alcohol als 'mild' voor babies wordt betitelt. Dat is het simpelweg NIET.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 13:48:18 #104
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17596638
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Yep..., toen ze begon te gillen.
We hadden een uur ervoor het spul gekocht, even snel gelezen. Aangezien anderen het gebruiken een en ander niet uitgebreid gelezen. Kind krijgt krampjes, dus snel die druppeltjes.
Kan ik me wel iets bij voorstellen, zeker als je al meerdere producten hebt geprobeerd en je kleintje zo snel mogelijk van de pijn wil verlossen. Maar toch zou ik zelf beter hebben gelezen.
[..]
quote:
Waar heb ik het over de bijsluiter? Ik heb het over de verpakking. Daar staat bij de dosering voor kinderen NIETS over water.
[..]
Dat bedoel ik dus ook. Ik had dus verder gelezen dan de verpakking, voor mezelf ben ik ook zo slecht met lezen, maar voor mijn kids neem ik geen risico's
quote:
Ik geef zelf leiding aan een dienstverlenende afdeling van een bedrijf. En ik krijg ook wel van dit soort mailtjes. En ja dan heb ik er de tering in, maar zodra het een kern van waarheid bevat neem ik WEL direkt actie. Ze mogen van mij ook niets doen hoor. Echter heb ik de boel ook ge-cct naar de consumentenbond. Omdat het simpelweg NIET duidelijk is, en het WEL aan babies van enkele weken wordt gegeven. Dat kan dus levensgevaarlijke situaties opleveren. Het interesseert me werkelijk erg weinig of ze me irriteren aan mijn toon. Ik ben van mening dat je met dit soort middeltjes gewoon HEEL duidelijk op de verpakking moet vermelden dat het meer alcohol bevat dan de gemiddelde sterke drank welke in de kroeg geschonken wordt.
[..]
Daar ben ik het ook zeker wel mee eens. Maar ik bedoelde dat je op een andere manier iets ook wel duidelijk kunt maken en dan ws. beter bij ze overkomt. Ik heb eveneens op een klantenservice gewerkt en met zulke telfoontjes (mail hadden we toen niet) had ik eerder zoiets van bekijk het maar dan wanneer men vriendelijk hun klacht indienden.
quote:
Had gekund. Als mijn dochter niet eerst bijna de moord had gestoken had ik misschien vriendelijker geweest. Nu zij eerst enkele minuten lang 'kgaaaaaaaaaaaaahaaaaaaagaaaaaaaaaaa' geluiden maakte gevolgd door intens verdrietig huilen was ik niet op mijn mildst nee.
[..]
Daar kan ik me wel weer wat bij indenken. Ik zou me ook kapot geschrokken zijn. Maar wat ik bedoelde is dat het ook een klein beetje je eigen schuld is van niet alle lettertjes lezen. Dus je kunt ze weinig maken. Je klacht van dat ze het beter moeten vermelden is absoluut terecht maar je schuift nu de schuld in die mail helemaal bij hun in de schoenen terwijl dat maar een gedeelte terecht is.
quote:
Apothekers kunnen zo veel zeggen. Het schort in nederland aan alle kanten met warenwet controlles. Daarnaast. Gecontroleert of niet. Nogmaals, dit middel bevat MEER alcohol dan jenever of rum of wodka.
Voor zover ik weet schort het bij babyproducten en medicijnen niet aan controles, maar daar weet ik ook geen harde bewijzen voor te vinden. Misschien ben ik wel te goedgelovig
quote:
Natuurlijk hadden wij beter op moeten letten, maar het blijft belachelijk dat een middel met zoveel alcohol als 'mild' voor babies wordt betitelt. Dat is het simpelweg NIET.
Ja ik geef toe dat het anders doet vermoeden inderdaad. In deze kan ik je wél volgen Klinkt meer als een verkooptruc. Ze hadden dan op zijn minst neer moeten zetten: 'geschikt voor baby's' en dan met rood en vet erachteraan: 'mits sterk verdund met water'.

Of zo...
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 13:52:18 #105
43556 miss_dynastie
pi_17596713
Waarom wil je je geld terug Swets?? Met welk argument, zeg maar?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 13:58:22 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17596848
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:48 schreef Tan het volgende:

[..]

Kan ik me wel iets bij voorstellen, zeker als je al meerdere producten hebt geprobeerd en je kleintje zo snel mogelijk van de pijn wil verlossen. Maar toch zou ik zelf beter hebben gelezen.
[..]

Dat bedoel ik dus ook. Ik had dus verder gelezen dan de verpakking, voor mezelf ben ik ook zo slecht met lezen, maar voor mijn kids neem ik geen risico's
Ik was te goed gelovig na het lezen 'Centangeli heeft een milde invloed en kan daarom ook gebruikt worden door baby's en peuters.'
quote:
Daar ben ik het ook zeker wel mee eens. Maar ik bedoelde dat je op een andere manier iets ook wel duidelijk kunt maken en dan ws. beter bij ze overkomt. Ik heb eveneens op een klantenservice gewerkt en met zulke telfoontjes (mail hadden we toen niet) had ik eerder zoiets van bekijk het maar dan wanneer men vriendelijk hun klacht indienden.
Dat kunnen ze doen, maar zou erg dom zijn. Ik heb wel degelijk een punt
quote:
Daar kan ik me wel weer wat bij indenken. Ik zou me ook kapot geschrokken zijn. Maar wat ik bedoelde is dat het ook een klein beetje je eigen schuld is van niet alle lettertjes lezen. Dus je kunt ze weinig maken. Je klacht van dat ze het beter moeten vermelden is absoluut terecht maar je schuift nu de schuld in die mail helemaal bij hun in de schoenen terwijl dat maar een gedeelte terecht is.
In mijn opinie hoort dit middel helemaal niet als zijnde geschikt voor baby's op de markt te zijn.
quote:
Voor zover ik weet schort het bij babyproducten en medicijnen niet aan controles, maar daar weet ik ook geen harde bewijzen voor te vinden. Misschien ben ik wel te goedgelovig
[..]
Dit is geen baby product en geen medicijn, maar een homeopatisch middel.
quote:
Ja ik geef toe dat het anders doet vermoeden inderdaad. In deze kan ik je wél volgen Klinkt meer als een verkooptruc. Ze hadden dan op zijn minst neer moeten zetten: 'geschikt voor baby's' en dan met rood en vet erachteraan: 'mits sterk verdund met water'.

Of zo...
Ik vind eigenlijk dat elke verwijzing naar baby's van de verpakking af moet.

Even rekenen. 3 druppels voor Saskia is gelijk aan 120 druppels voor mij (lichaamsgewicht en 10% voor verhouding man/vrouw). Dit betekent 80 druppels PURE alcohol (100%)
3 druppels is een milliliter dus in totaal 26 milliliter pure alcohol.
In Jenever zit 20% alcohol. Dus die 120 druppels staan gelijk aan 133 milliliter Jenever.

Dus eigenlijk krijgt Saskia het equivalent van een borrelglaasje jenever naar binnen gegoten met die 3 druppels.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 13:58:46 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17596858
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:52 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom wil je je geld terug Swets?? Met welk argument, zeg maar?
Omdat dit middel pretendeert wat te zijn, wat het niet is
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:00:44 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17596908
Anyway, ik denk dat het gevaarlijk KAN zijn. Daarom deze waarschuwing.

Natuurlijk hebben wij zelf niet goed opgelet, en dat zal ZEKER nooit meer gebeuren. Maar een waarschuwing leek me op z'n plaats.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 maart 2004 @ 14:05:25 #109
13151 crew  Rewimo
pi_17597035
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, zoals ik al schreef werkte het hier prima, dus dat ben ik niet helemaal met je eens. Dat ze duidelijker moeten zijn over het toedienen wel, als dat inderdaad niet op het flesje staat (wat zegt de bijsluiter er trouwens over?).

Waarschijnlijk verklaar je me nu voor gek als ik vraag of je het nog eens zou willen proberen, maar dan uiteraard wel met water verdund, om te kijken of de krampjes inderdaad verdwijnen...
  dinsdag 9 maart 2004 @ 14:07:32 #110
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17597083
Om een lang verhaal in te korten. Ik kan je redeneringen wel volgen Swetsenegger, maar ben het niet 100% met je eens. Maar wil niet steeds in herhaling vallen

Nog een kleine tip waar je misschien wat aan hebt (kan me voorstellen dat je even geen zin meer hebt in experimenteren met middeltjes). Krijgt Saskia borstvoeding? (heb je misschien al vermeld hoor, maar heb het niet gelezen iig) Er zijn namelijk baby's die sterk reageren op melkproducten. Dat staat los van koemelkallergie. Maar het is een intolerantie die redelijk vaak voorkomt bij hele jonge baby's.
E.T. zou eens een dagje kunnen stoppen of minderen met melkproducten. Ik neem aan dat ze al geen ui, prei en kool e.d. eet. Als je verbetering ziet zou ze op een tijdelijk melkvrij of melkarm dieet kunnen. Bij kinderen die niet allergisch zijn is een paar weekjes dieet al voldoende.

Geeft ze fles? Je hebt speciale flesvoeding voor baby's met krampjes. Mijn oudste heeft daar wel baat bij gehad.
Verder die draagmethode zoals voorgeschoteld op die foto en een lichtwarm kruikje op de buik van Saskia wil ook wel eens verlichting geven. Als laatste zou je het buikje kunnen masseren. Maar misschien heb je dat allemaal al geprobeerd? In ieder geval sterkte!!!!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 14:10:12 #111
3011 E.T.
pi_17597149
De bijsluiter is een exacte kopie van de verpakking, met alleen nog als aanvulling de wisselwerking met St.Janskruid (uit m;n hoofd)
  dinsdag 9 maart 2004 @ 14:12:56 #112
3011 E.T.
pi_17597210
Natuurlijk hb ik al gelet op mijn voeding en de uitwerking ervan bij Saskia..
Het weglaten van bepaalde voedingsmiddelen maakt geen moer uit..
En het is niet dat ze de hele dag ontroostbaar is.. Gewoon 's avonds een uurtje.. zoals bijna elke baby... En we wilden dit voor haar alleen maar iets dragelijker maken
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:13:03 #113
43556 miss_dynastie
pi_17597216
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er staat een fout op wat betreft de toediening van het medicijn. Verder pretendeert het een homeopathisch middel te zijn, en dan kan je volgens mij wel raden dat daar (te)veel alcohol in zit. Als je het daar niet mee eens bent, ligt de fout bij jou, dan had je het niet moeten aanschaffen. Maar de fout op de verpakking is natuurlijk wel een blunder, dat ben ik met je eens.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:13:15 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17597220
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Tja, zoals ik al schreef werkte het hier prima, dus dat ben ik niet helemaal met je eens.
hoho... ik zeg niet dat het niet zou werken.

Ik zeg dat het middel pretendeert 'mild' te zijn voor babies. In mijn opinie is iets met zoveel alcohol dat simpelweg niet, en kan zelfs gevaarlijk zijn
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:14:30 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17597255
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:13 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Er staat een fout op wat betreft de toediening van het medicijn. Verder pretendeert het een homeopathisch middel te zijn, en dan kan je volgens mij wel raden dat daar (te)veel alcohol in zit. Als je het daar niet mee eens bent, ligt de fout bij jou, dan had je het niet moeten aanschaffen.
o ja?
Cinababy (ook homeopatisch) bevat 20 keer minder alcohol..
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:15:43 #116
43556 miss_dynastie
pi_17597292
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

o ja?
Cinababy (ook homeopatisch) bevat 20 keer minder alcohol..
Dus het is de schuld van de fabrikant dat jij de verpakking niet leest
  dinsdag 9 maart 2004 @ 14:17:25 #117
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17597337
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:12 schreef E.T. het volgende:
Natuurlijk hb ik al gelet op mijn voeding en de uitwerking ervan bij Saskia..
Het weglaten van bepaalde voedingsmiddelen maakt geen moer uit..
En het is niet dat ze de hele dag ontroostbaar is.. Gewoon 's avonds een uurtje.. zoals bijna elke baby... En we wilden dit voor haar alleen maar iets dragelijker maken
Gelukkig maar dat ze het niet de hele dag heeft dan. Krampjes in de avond hoor je ook vaak inderdaad, dat schijnt weer te maken te hebben met dat de avondborstvoeding het zwaarst verteerbaar is voor babytjes (is mij verteld).
Sterkte met dat uurtje dan
pi_17597383
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, ik denk dat het gevaarlijk KAN zijn. Daarom deze waarschuwing.

Natuurlijk hebben wij zelf niet goed opgelet, en dat zal ZEKER nooit meer gebeuren. Maar een waarschuwing leek me op z'n plaats.
Miss-dynastie

Ik denk niet dat Swetsenegger en ET dat bedoelen.
Hun zijn gewoon erg geschrokken.
Zou ik ook zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:20:54 #119
43556 miss_dynastie
pi_17597427
Natuurlijk zijn ze geschrokken en de fabrikant maakt ook een enorme fout. Maar daarmee is voor mij niet bewezen dat het hele middel niet werkt en die suggestie wordt wel gewekt.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:21:41 #120
43556 miss_dynastie
pi_17597440
Maar ik ben vooral benieuwd naar wat de fabrikant zelf te zeggen heeft.
pi_17597484
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

hoho... ik zeg niet dat het niet zou werken.

Ik zeg dat het middel pretendeert 'mild' te zijn voor babies. In mijn opinie is iets met zoveel alcohol dat simpelweg niet, en kan zelfs gevaarlijk zijn
Er zullen altijd mensen zijn met goede ervaringen ermee en ook mensen met slechte ervaringen.
(Ik denk dat wij dat in het dieettopic kunnen terug zien)
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:24:44 #122
43556 miss_dynastie
pi_17597515
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:23 schreef jolene het volgende:

[..]

Er zullen altijd mensen zijn met goede ervaringen ermee en ook mensen met slechte ervaringen.
(Ik denk dat wij dat in het dieettopic kunnen terug zien)
Tuurlijk. En als er een doseringsblunder wordt gemaakt door de fabrikant, kan het middel eigenlijk amper werken
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:31:19 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17597683
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dus het is de schuld van de fabrikant dat jij de verpakking niet leest
Jezus, ben je nou echt dom?
Het is de schuld van de fabrikant dat ze beweren dat iets met zoveel alcohol als VERFAFBIJTMIDDEL mild voor babies is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:32:26 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17597719
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Natuurlijk zijn ze geschrokken en de fabrikant maakt ook een enorme fout. Maar daarmee is voor mij niet bewezen dat het hele middel niet werkt en die suggestie wordt wel gewekt.
Die suggestie wordt helemaal niet gewekt.
Uiteraard werkt het middel. Wanneer ik zelf een borrelglas jenever in 1 keer achterover sla wordt ik ook rustig
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:32:51 #125
43556 miss_dynastie
pi_17597732
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jezus, ben je nou echt dom?
Het is de schuld van de fabrikant dat ze beweren dat iets met zoveel alcohol als VERFAFBIJTMIDDEL mild voor babies is.
Nee, ik ben niet dom, ík heb het spul tenslotte niet aan mijn kind gegeven.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:33:26 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17597751
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet dom, ik heb het spul tenslotte niet aan mijn kind gegeven.
Waarom niet? Net beweer je nog dat het zuiver onschuldig is.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:35:06 #127
43556 miss_dynastie
pi_17597808
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom niet? Net beweer je nog dat het zuiver onschuldig is.
Ik heb dan ook geen problemen met het middel an sich, maar alleen met het doseringsvoorschrift. Jij hebt er sowieso al problemen mee dat het spul zoveel alcohol bevat.
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:36:31 #128
7074 moussy
kuttekop
pi_17597843
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet dom, ík heb het spul tenslotte niet aan mijn kind gegeven.
Had jij een product gekocht voor je pasgeboren baby als er op de verpakking staat dat er zo veel alcohol in zit??

Ik dus niet, je moet het dan wel met een theelepeltje water geven, maar dan zit er nog een mega hoeveelheid alcohol in. Het verdunt wel, maar zit er nog altijd in, of je moet het al gaan koken.

Dáár gaat het om, dat het met koeienletters op de verpakking moet staan!!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:36:46 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17597851
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik heb dan ook geen problemen met het middel an sich, maar alleen met het doseringsvoorschrift. Jij hebt er sowieso al problemen mee dat het spul zoveel alcohol bevat.
Ik heb er geen moeite mee dat het middel zoveel alcohol bevat. Ik heb er moeite mee dat het als mild voor baby's wordt betitelt, terwijl iets met DIE hoeveelheid alcohol, in welke dosering dan ook dat simpelweg niet is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:38:59 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17597906
En nu wordt dit een naar topic, terwijl het zo'n leuk onderwerp is. Hup hup... weer over lieve kleine babietjes lullen
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:39:40 #131
43556 miss_dynastie
pi_17597924
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu wordt dit een naar topic, terwijl het zo'n leuk onderwerp is. Hup hup... weer over lieve kleine babietjes lullen
Vertel eens iets leuks over jullie lief klein babietje dan
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:39:55 #132
7074 moussy
kuttekop
pi_17597927
euhm euhhhhh, die van mij ligt al een uurtje te pitten en gaat vanavond voor het eerst vis eten.

pi_17597941
Ja, leuk nieuwe verhaaltjes. trek ik me weer terug in lurk stand.
pi_17597942
Wat een schrik!!!
Ben je je hele zwangerschap gezond bezig met niet roken en niet drinken, zou ze nog aan de alcohol gaan
Ik kan me goed voorstellen dat je er van baalt dat je het niet goed gelezen hebt.
Zo vind ik het bv nog steeds belachelijk dat pijnstillers bij het kruidvat nu niet meer achter de toobank staan nu het vrij verkrijgbaar is. Ok, je moet op je eigen kinderen letten. Maar het staat wel mooi op wandelwagen hoogte. En als je met 2 kids op stap ben zie je gewoonweg niet alles hoe goed je ook je best doet.
Om een lang verhaal kort te maken.
Het hoort zowel op een verpakking als op een bijsluiter te staan! Buiten het feit of je het nu wel of niet goed gelezen heb. Daar heb je je zelf waarschijnlijk al vaak genoeg voor op je kop geslagen. Persoonlijk denk ik dat je je mailtje beter kan aanpassen. Want om nu zo'n toon aan te zetten is ook niet echt zoals het hoort lijkt me.
En laten we elkaar hier ook niet voor dom gaan uitmaken maar genieten van elkaar en vooral elkaars mooie kids
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:41:37 #135
43556 miss_dynastie
pi_17597968
Jeetje, als ik aan Cas denk, heb ik nog altijd dat kleine prutsje voor ogen dat jullie hebben meegenomen uit het ziekenhuis... maar dan denk ik weer aan die spekpootjes van laatst . Eigenlijk amper voor te stellen hoezeer zo'n kindje verandert en groeit in korte tijd.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:42:38 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17597997
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Vertel eens iets leuks over jullie lief klein babietje dan
Ze is mooi
pi_17598012
O enne moussy die supranettes werken nog steeds goed, maar het word er niet midner van. Hoe snel werktte dat bij Cas?
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel dinsdag 9 maart 2004 @ 14:43:29 #138
2628 Karin
pi_17598017
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ze is mooi
Dat weten we al
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:43:32 #139
7074 moussy
kuttekop
pi_17598020
Wisten jullie al, dat Cas blonde krulletjes heeft? Zich uitgeslooft heeft bij fysio? Eten zijn grootste hobby is? Hij nu ligt te zingen in bed?

pi_17598034
Krulletjes? Wat leuk
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:44:16 #141
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17598043
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:43 schreef moussy het volgende:
blonde krulletjes
OE!

blonde krulletjes roeleren.
pi_17598046
Krulletjes? ZIEN!!!
W ~ H ~ T
pi_17598061
Go Cassie
  dinsdag 9 maart 2004 @ 14:46:05 #144
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17598087
Dat zit allemaal maar op te scheppen over hun kleintjes maar foto's plaatsen zodat wij ook ff kunnen controleren of Saskia inderdaad nog net zo mooi is als op de vorige foto en hoe mooi Cas zijn blonde krullen zijn ho maar

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:46:20 #145
7074 moussy
kuttekop
pi_17598091
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:43 schreef jessie het volgende:
O enne moussy die supranettes werken nog steeds goed, maar het word er niet midner van. Hoe snel werktte dat bij Cas?
Met 2 dagen was zijn soepoog zo goed als over.

Het kleine frummeltje is niet klein meer

† In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:46:57 #146
7074 moussy
kuttekop
pi_17598111
Ik zal zo effe kijken of ik een krulletjes foto kan maken
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:46:58 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17598112
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:46 schreef Spindizzy het volgende:
Dat zit allemaal maar op te scheppen over hun kleintjes maar foto's plaatsen zodat wij ook ff kunnen controleren of Saskia inderdaad nog net zo mooi is als op de vorige foto en hoe mooi Cas zijn blonde krullen zijn ho maar

Saskia heeft al een heel eigen topic.
Die heeft al een voorkeurspositie/
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2004 @ 14:47:25 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17598130
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:46 schreef moussy het volgende:

[..]

Met 2 dagen was zijn soepoog zo goed als over.

Het kleine frummeltje is niet klein meer

[afbeelding]
Stoere broek!
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 14:48:23 #149
43556 miss_dynastie
pi_17598152
Cas , wat ben je groot geworden *ogen uit de kas rol-smilie*
Een knuffel van muis
  dinsdag 9 maart 2004 @ 14:48:33 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_17598158
Mijn god! Moussy, wat een lekker beer is het toch. Heerlijk, echt zo'n knuffelkont. Althans, zo ziet hij er uit!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 14:49:49 #151
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17598192
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 14:46 schreef moussy het volgende:

[afbeelding]
Ooooh, lekker op zijn blote pootjes...En hij heeft zoenwangen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 maart 2004 @ 15:01:29 #152
13151 crew  Rewimo
pi_17598497
Moussy! Weet je zeker dat je 'm niet geruild hebt? Dat kan toch nooit dat kleine mannetje zijn dat alleen maar poppenkleren paste???
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 15:42:09 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_17599545
Tisum echt hoor Ik dacht Cas zo'n ielig ding werd als zn zus zou worden

Cas lag te zingen, omdat het zonnetje recht op zijn kop stond

krulletjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 maart 2004 @ 15:45:22 #154
13151 crew  Rewimo
pi_17599637
Aaaaaaaaaaah wat een lekker bekkie En krulletjes!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:51:48 #155
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17599825
Wat een mooi mannetje Prachtige ogen ook! Blijft dit zijn kleur ogen of kan het nog veranderen?
  dinsdag 9 maart 2004 @ 15:58:26 #156
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17600024
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 15:42 schreef moussy het volgende:
Tisum echt hoor Ik dacht Cas zo'n ielig ding werd als zn zus zou worden

Cas lag te zingen, omdat het zonnetje recht op zijn kop stond

[afbeelding]

[afbeelding]

krulletjes
Ik ben zeker al te oud om met hem te trouwen?
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 16:00:58 #157
43556 miss_dynastie
pi_17600105
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 15:58 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik ben zeker al te oud om met hem te trouwen?
Nee, dat denk ik niet. Maar ik ben benieuwd of moussy zin heeft in een tienervader babyvader

Wat een lekker ventje is het toch
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:22:34 #158
24188 Belana
kloon van belana
pi_17600685
Ow, Cas!!! Wat een geweldig mannetje ben je toch!!! Die krulletjes!!! en die ogen!!!!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:23:14 #159
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17600701
Krulletjes
Mijn kinderen hebben het peenhaar van hun vader
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:24:52 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_17600727
Smoeltje hoor!
Zijn die gewoon te bestellen?
pi_17600928
Die eerste foto..... *smelt*
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † dinsdag 9 maart 2004 @ 16:34:53 #162
7074 moussy
kuttekop
pi_17601031
Cas gaat met Isa trouwen Hoewel Isa meer op oudere mannen valt
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:01:44 #163
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17601777
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:34 schreef moussy het volgende:
Cas gaat met Isa trouwen Hoewel Isa meer op oudere mannen valt
Jammer, dan blijf ik maar bij mijn eigen vriend. Die is ook lief...
pi_17607179
Cas is echt enorm zeg!

Piet is vandaag weer eens op controle geweest bij het consultatiebureau en de arts daar was zeer over hem te spreken. ze werd gaandeweg het gesprek zelfs steeds enthousiaster ik ben zelf ook ontzettend tevreden over hoe het met 'm gaat, maar toch is zo'n 'officieel' oordeel wel een prettige bevestiging (zeker omdat we eerder wel eens in negatieve zin verrast zijn doordat hij te mager bevonden werd). Piet weegt nu precies 8 kilo en is 70cm lang. qua gewicht net iets onder het gemiddelde, qua lengte net iets erboven, maar dat is gewoon zijn bouw. geen ongelijke bilplooien of scheef hoofd oid (dat waren de dingen waar ik wel een beetje beducht voor was door alle verhalen), hij doet alles wat ie zou moeten doen zo rond deze tijd en zijn gebrabbel vond ze 'echt heel uitzonderlijk voor deze leeftijd'. z'n verkoudheidsgereutel is geheel onschuldig; de longetjes zijn volgens haar prachtig schoon. weer een zorg minder.

easy going, je schreef elders iets over dat je je vaak realiseert dat dit de tijd is waarop je later met weemoed terug zult kijken: heel treffend, dat gaat ook regelmatig door mij heen. ik geniet er met volle teugen van! en wat gaat het allemaal ontzettend snel! (sprak 't ouwe wijf ).
  dinsdag 9 maart 2004 @ 21:59:29 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_17609217
Ow Bix, dat gevoel van "met weemoed terugkijken" kan ik me ook al voorstellen ja...het gaat echt hard he! Piet alweer 8 kilo en 70 cm.... pffff.
* Belana gaat nog even harder genieten van Liam...
stormy waters...
sailin'
pi_17610024
oh Bix, idd dit is echt een leuke tijd! Je krijgt nu zoveel terug. Tof dat alles goed is met Piet he. Dat doet je dan toch altijd weer goed!

Gelukkig vond de echoscopist Jadey d'r heupjes er goed uit zien. Er moet natuurlijk nog een radioloog naar kijken, maar die zal wel niet in ene keer tot een andere conclusie komen (denk ik) pfffffff pak van mijn hart zeg! Jadey zegt daag en wuift met handje, lief he. Eerst dachten we dat het toeval was, maar ze doet het echt. Ik had vanavond nog verjaardagsvisitie en die zwaaiden naar Jadey die in de stoel zat, en toen wuifde ze ook terug en zei "da" zwijmeldezwijmel. Ook heeft ze het tegenwoordig veel over mama, maar dan alleen tijdens het mopperen of huilen.

Moussy, Cas ziet er echt geweldig uit zeg! Ik vind het echt een heerlijk dreuteltje zoals hij lekker bij je op schoot zit te kroelen met je.
pi_17610527
o danosa wat fijn dat jadey's heupjes er goed uitzien!
pi_17610631
He Danosa ook al goed nieuws. Is toch altijd eng he. Ik was ook zo bang toen dat het fout zou zijn!!!!
Gelukkig maar hoor.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2004 @ 08:09:53 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_17615584
Hè Danosa, goed bericht

Cas heeft gisteravond om 20 uur zijn laatste fles gehad en om 7 uur vanmorgen begon hij pas weer te dreutelen (Cas is idd een een knuffel-dreuteltje)
  woensdag 10 maart 2004 @ 08:20:53 #170
1087 Merisse
broddeltante
pi_17615626
Hoi moeders! Kom ff buurten hier vanuit het tweede streepje.
Afgelopen weekend was ik in de gelukkige omstandigheid dat ik een hele tijd met een kruimeltje van 7 weken op schoot heb gezeten. Ik begon geluidjes tegen haar te maken, met name klinkers te vormen met mijn mond "oooo" en "aaaaa" en tot mijn grote verbazing ging ze me nadoen. Het was geen toeval want ze deed het elke keer weer! D'r ouders vonden het ook helemaal leuk. Zo hebben we echt een hele tijd zitten "kletsen". Ik wist niet dat babietjes dat al konden doen. Hebben jullie ook dergelijke ervaringen? Ben benieuwd.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_17615653
quote:
Op zondag 7 maart 2004 14:08 schreef Rewimo het volgende:
Met Centangeli was het bij Christan binnen 2 minuten over Na eerst wat extra gebrul want het smaakt wel vies Maar het helpt als een trein!
Een vraagje over een inmiddels al oud onderwerp (er wordt hier ook zoveel gebabbeld!): Hoe zie je wanneer een kleintje krampjes heeft? Niet dat Elise zoiets heeft, maar ik las laatst een verhaal dat er vaak wordt gezegd dat een kindje krampjes heeft als het langere tijd ontroostbaar huilt en vooral rechtop wilt blijven en er niks anders als oorzaak is aan te wijzen.
Volgens het verhaal: 'Krampjes' wordt dus vaak als vergaarbak, laatste probleem, beschouwd, wat dus vaak niet blijkt te kloppen. Meningen? (Ik heb geen ervaring met krampjes, dus kan hier ook neit echt zinnig op antwoorden, maar ben wel benieuwd)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 maart 2004 @ 08:58:02 #172
13151 crew  Rewimo
pi_17615938
Bij Christan kwamen ze meestal een tijdje na de fles, als de boel een beetje 'doorliep' zeg maar. Vooral in de middag om de een of andere duistere reden. Je merkt het wel hoor, ze huilen dan echt omdat ze pijn hebben. Weer heel anders dan het huiluurtje dat ze vaak eind van de middag/begin van de avond hebben.
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2004 @ 09:13:32 #173
7074 moussy
kuttekop
pi_17616075
Als een kind krampjes heeft weet je dat wel hoor!! Eerst lekker opgekruld liggen en zich dan in 1x overstrekken en hard brullen is geen "huiltje". Huilen in een huiluurtje is vaak jengelig huilen.
pi_17616128
Krulletjes, ik zag krulletjes!!!

Hier heb ik al twee nachten door kunnen slapen joehoe!!
DANYEL EN THIJS
pi_17616445
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 09:13 schreef moussy het volgende:
Als een kind krampjes heeft weet je dat wel hoor!! Eerst lekker opgekruld liggen en zich dan in 1x overstrekken en hard brullen is geen "huiltje". Huilen in een huiluurtje is vaak jengelig huilen.
hmm... zou je wel verwachten ja...
Maar het is gebleken (via onderzoek of zo) dat vooral aan het einde van de middag de meeste 'krampjes' optreden. Dat is toevallig ook het punt waarop de kleintjes het vaakst hun huiluurtje hebben en het meest slaap hebben. In hoever zijn die krampjes dan werkelijk krampjes?

Er was ook een verhaaltje (ergens anders) over het herkennen ervan, daar kwam het optrekken van de beentjes en dan weer helemaal recht strekken en vreselijk huilen alsof ze pijn hebben ook in voor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 maart 2004 @ 09:45:29 #176
13151 crew  Rewimo
pi_17616505
Overstrekken doen ze inderdaad van de pijn van de krampjes
  woensdag 10 maart 2004 @ 10:18:22 #177
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17617017
Goed om te lezen dat er niets met Jadey aan de hand is.
Wat heerlijk voor je Catoot dat je al kan doorslapen!
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 10 maart 2004 @ 13:21:00 #178
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17620839
Tom ligt al vanaf 10.30 uur te slapen
Wat is zo`n beetje de gangbare leeftijd dat ze van 2 naar 1 slaapje per dag gaan? Toch nog niet zo vroeg?
Ik kom wel "in de knel" met z`n voedingsschema zo, hij slaat zn boterham over op deze manier...
En ik wilde nog wel naar de markt vanmiddag en bij m`n ouders op bezoek, dat gaat dus niet lukken zo
pi_17621108
ik weet 't niet, coolbabe. piet slaapt ook al vanaf 11.15u. hij doet meestal nog 3 slaapjes op een dag. na ± 2 uur wakker zijn is hij meestal weer aan 'n tukkie toe.

cato, geweldig! geniet er maar van!

[ Bericht 4% gewijzigd door bixister op 10-03-2004 14:59:39 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 maart 2004 @ 13:53:50 #180
13151 crew  Rewimo
pi_17621574
Danosa, wat fijn dat alles goed is met Jadey, pak van je hart
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:06:10 #181
62233 Jelief
ikke lief!
pi_17621858
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:21 schreef coolbabe het volgende:
Tom ligt al vanaf 10.30 uur te slapen
Wat is zo`n beetje de gangbare leeftijd dat ze van 2 naar 1 slaapje per dag gaan? Toch nog niet zo vroeg?
Ik kom wel "in de knel" met z`n voedingsschema zo, hij slaat zn boterham over op deze manier...
En ik wilde nog wel naar de markt vanmiddag en bij m`n ouders op bezoek, dat gaat dus niet lukken zo
hey coolbabe, ik kan alleen uit kdv ervaring vertellen, maar voorruit...
Bij ons slapen ze meestal tot het eerste jaar twee keer, rond een uur of tien en rond drie uur, die eerste verjaardag is echter geen moeten om 1 keer te slapen maar meestal zijn ze er tegen die tijd wel aan toe. wel lastig ja als ze net besluiten om te gaan slapen op hetmoment dat jij weg wilt...
Als de kinderen bij ons brood eten en ze slapen nog als wij aan tafel gaan smeren we vast een broodje en eten ze wat later...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:09:38 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_17621933
wanneer komt er uberhaupt ritme in dat slapen eigenlijk? Of hoe krijg je dat erin?
Liam heeft tot op heden slaap en waakdagen. Vandaag is een waakdag...."ik ga niet slapen, slapen is voor watjes" dag.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee, hoe gaat dat?
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 maart 2004 @ 14:19:25 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17622126
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 09:18 schreef Catootje het volgende:
Hier heb ik al twee nachten door kunnen slapen joehoe!!

Gefeliciteert!

Saskia is sinds gisterenmiddag wat uit haar hum. Slecht aan de borst drinken (lees... 3uur lang aanleggen. Mevrouw neemt 2 slokken stopt ermee). Saskia gefrustreert, E.T. gefrustreert.....

's nachts gaat het best aardig. Rond 11 a 12 uur een voeding, dan rond 4 a 5 uur nog een keer.
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:23:53 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_17622218
Bij ons nog geen doorslapen hoor
Ja....als meneer om een uur of half 8 's avonds heeft gegeten, dan gaat ie zijn nachtje maken....slaapt ie rustig 4/5 ur achter elkaar ja....beetje verkeerde planning....maar wat doe je eraan?

Vervelend Swets, dat Saskia even een offday heeft, misschien een regeldag? Drinken is vermoeiend ook nog eens. Komt wel weer goed hoor. Is alleen stront vervelend, dat wel
stormy waters...
sailin'
pi_17622251
Haha, mijn slaapmuts doet nu alweer haar 3e dutje van de dag. Vanochtend samen met mama om 8.15 wakker, flesje en ff in de box spelen. Een uur later lag ze er al weer in en toen om 10.45 er weer uit, geraspte appel, geprakte banaan + siroop erin, nog ff spelen met papa en hupskee om 11.30 weer een korte van een half uurtje. Om half 1 weer een flesje gegeven en na een half uur ligt ze alweer te gapen in de box. En nu ligt ze nog te maffen! Ik maak haar zo wakker, ik moet namelijk ook boodschappen doen.
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:52:38 #186
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17622914
Chiara (10 maanden oud nu) slaapt 2 keer op een dag, 's ochtends om 10 uur gaat ze er in en slaapt ze ongeveer anderhalf uur en tussen 1400 en 1430 uur gaat ze weer haar bedje in en doet ze weer een slaapje van anderhalf uur.
's Avonds rond half 8 gaat ze weer naar bed en 12 uur later is ze echt wakker.
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 10 maart 2004 @ 15:16:46 #187
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17623453
Judiths heupjes zijn in orde volgens de rontgen-foto .
Judith slaapt heel wat minder dan Daan toen hij zo oud was. Ik denk zelfs dat Judith ongeveer net zoveel slaapt als Daan nu, maar dan iets meer gespreid over de dag.
Daan (3 jaar) slaapt van 19.00/19.30 het klokje rond en 's middags van 13.30 tot 15.30, Judith (4,5 mnd.) slaapt van 20.30 tot 7.30/8.00 en overdag nog een paar uurtjes (ene keer meer dan de andere, maar ik denk gemiddeld zo'n 3 uur).
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 maart 2004 @ 15:18:50 #188
13151 crew  Rewimo
pi_17623490
Gefeliciteerd Grijs, dat is goed nieuws
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 maart 2004 @ 16:10:57 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17624679
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:23 schreef Belana het volgende:
Bij ons nog geen doorslapen hoor

Vervelend Swets, dat Saskia even een offday heeft, misschien een regeldag? Drinken is vermoeiend ook nog eens. Komt wel weer goed hoor. Is alleen stront vervelend, dat wel
Laten we het hopen

We hebben nu al 4 keer gedacht dat ze een regeldag had... misschien heeft ze een regelweek
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:26:37 #190
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17625028
Wat is een regeldag?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 maart 2004 @ 16:29:28 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17625095
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:26 schreef Spindizzy het volgende:
Wat is een regeldag?
Een dag dat de baby veel onrustiger is als normaal, veel vaker aan de borst wil.
Op die manier schijnt de baby er voor te zorgen dat de melkproductie van de moeder omhoog gaat om zo in toekomstige behoeftes te kunnen voldoen.

Regeldagen doen zich voor rond dag 10, 3 weken, 3 maanden (dacht ik uit mijn hoofd)
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:31:56 #192
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17625174
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een dag dat de baby veel onrustiger is als normaal, veel vaker aan de borst wil.
Op die manier schijnt de baby er voor te zorgen dat de melkproductie van de moeder omhoog gaat om zo in toekomstige behoeftes te kunnen voldoen.
Oke, thanx. Jee, wat slim
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:13:30 #193
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17626166
Tom was op het moment dat ik m`n verhaaltje had getikt en op invoeren drukte, wakker
Ik heb hem een bordje Brinta gegeven, dat kan toch wel een keer als vervanging voor brood?
Normaal gesproken gaat hij rond 10 uur zijn bedje in tot +/- 12 uur en van 14.30 tot 16.00 en om 19.45 verdwijnt hij tot 8.00 uur zijn bed in. Op dagen als deze slaapt hij tot 13.30 en gaat hij rond 19.00 uur naar bed anders is hij niet te genieten. Als ik hem `s middags nog een keer op bed leg wil hij pas rond 22.00 uur gaan slapen en daar heb ik echt weinig trek in.

Grijs, gelukkig is alles goed met haar heupjes

Swets, regeldagen hadden ook beter regelweken kunnen heten, het gebeurt niet vaak dat het maar een dag duurt. En dat slecht willen toehappen is bekend hier, dat heeft Tom heel lang volgehouden. Ik heb al wat keertjes op het punt gestaan om op te geven maar bleef mezelf voorhouden dat het vast binnenkort beter zou gaan en ondertussen zijn wel al 8,5 maanden verder en loopt alles eigenlijk vanzelf.

Tom is al weer aardig beter, eet weer heel wat weg op een dag en vandaag is de eerste dag sinds 2,5 weken die hij zonder Ventolin doorbrengt.
Hij is zijn vrolijke zelf weer, gelukkig
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 maart 2004 @ 17:18:38 #194
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17626282
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 17:13 schreef coolbabe het volgende:

Swets, regeldagen hadden ook beter regelweken kunnen heten, het gebeurt niet vaak dat het maar een dag duurt. En dat slecht willen toehappen is bekend hier, dat heeft Tom heel lang volgehouden. Ik heb al wat keertjes op het punt gestaan om op te geven maar bleef mezelf voorhouden dat het vast binnenkort beter zou gaan en ondertussen zijn wel al 8,5 maanden verder en loopt alles eigenlijk vanzelf.
Dat klinkt hoopgevend. We proberen het nu een kwartier en geven haar dan een flesje met afgekolfde melk. Het kind EN moeder werden er helemaal gefrustreert van .

Het lijkt net of ze wat moe is, we hebben nu ook een hele kleine ontsteking aan de nagelriem van haar duim ontdekt (huid is wat roder en er zit een groenig korstje op een wondje) Haar nageltjes waren wat lang, dus blijkbaar is ze ergens achter blijven haken.

Ze heeft geen koorts, maar misschien is ze daar wat hangerig van.

Ow, ik heb het wel continue alleen over MIJN kind, maar ik lees de rest wel hoor
Maar aangezien ik nog niet zo lang intensief hier mee lees weet ik alle ins en outs nog niet.
pi_17628850
Lekker Coolbabe dat Tom weer zichzelf is.

Sven sliep tot voor kort van `s morgens een uur of 11, half 12 tot een uur of 1 en `s middags nog een keer van een uur of 4 tot 5 uur. Maar sinds dit weekend zijn we zijn eetritme aan het veranderen (de fles van 11 uur is eraf, hij krijgt nu nog 2 warme flessen melk per dag) en doordat hij actiever is heeft hij `s morgens ook eerder slaap. Zijn eerste slaapje gaat dan dus ook naar een uur of 10 (en dan slaapt hij dus tussen de 1 en 2 uur) en zijn middagslaapje gaat naar een uur of 3.
Om een uur of 6 is hij dan altijd weer helemaal uitgeteld, dan gaat hij in bad, krijgt nog een fles en gaat om kwart voor 7 naar bed. De volgende morgen is hij dan weer meestal tussen kwart over 6 en kwart voor 7 wakker (ook wel eens om kwart over 7, half 8 maar dat is helaas zeldzaam).

Ik heb trouwens wel het idee dat Sven nu meer slaapt dan in de eerste maanden. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat hij de eerste maanden overdag niet naar bed ging maar in de box lag (het was een hele hete zomer, en de temperatuur in zijn kamer liep overdag flink op).

N.a.v. de vraag van Belana:
Na een maandje of 3 gebeurde het dat hij iedere morgen rond een uur of 11 slaap kreeg en toen zijn we hem om die tijd in bed gaan leggen. Toen had hij dus overdag 1 slaapje in bed en hij deed toen 2x een slaapje in de box. Dat ging steeds moeizamer en omdat hij aan het eind van de middag steeds lastig was door vermoeidheid zijn we hem ook om 4 uur op bed gaan leggen en dan slaapt hij dus een uurtje. Het slaapritme is er dus vanzelf ingekomen
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2004 @ 19:27:44 #196
7074 moussy
kuttekop
pi_17628981
Cas komt om 7:30 zijn bed uit, doet om 8:30 zijn ogen weer dicht tot 11:45. Dan zakken de luiken weer rond een uurtje of 13 tot een uurtje of 15:15. Om 17 uur sluiten ze weer tot een uurtje of 22, om daarna héél snel weer dicht te zakken tot 7:30
pi_17629115
Jeetje moussy, wat een slaapkoppie
Ik ging er dus ook van uit dat babietjes lekker veel sliepen overdag. Maar was dus niet zo. Ja, de eerste week toen de kraamhulp er was. Ik heb zelfs nog naar boeken gekeken wat je in hemelsnaam de eerste weken met die kleintjes kon doen, want hij lag maar wakker te liggen in die box, en dat vond ik dan weer zo sneu. Ik heb hem ook wel lekker veel op schoot genomen, maar dat kon niet zo vaak als ik dat zou willen omdat het zo bloedverziekend heet was toen en we elkaars lichaamstemperatuur aardig opvoerden.

Maarja, meestal schijnen babietjes dus de dag door te komen met slapen en eten.
pi_17629190
easy going, hoe laat krijgt sven dan z'n groentehap?

belana, wij zijn Piet vanaf een week of 8 ook vaker in z'n bedje gaan leggen (voorheen sliep hij vaak korte slaapjes in box, wipstoel of kinderwagen). maar Piet wilde zo graag alles in de gaten houden dat hij op deze manier overdag teveel wakker bleef. 'meer rust aanbieden' was het advies van het cb, en dat heeft erg goed gewerkt hier. bij het minste of geringste teken van moeheid ben ik 'm toen in z'n ledikantje gaan leggen en tot mijn verwondering vond hij dat meestal heerlijk en sliep hij daar vrijwel direct in. ik heb er nooit bewust een patroon in aangebracht, behalve dat ik hem soms wakker ben gaan maken omdat ie toch echt wel toe moest zijn aan een voeding. maar langzamerhand is er wel een soort ritme ontstaan (al varieert dat nog steeds van week tot week hoor). hij heeft wel baat bij dat vele slapen: nu is hij als hij wakker is supervrolijk, en geeft ook meestal heel duidelijk aan dat de vermoeidheid weer toeslaat.

zijn ritme van de laatste dagen:
na z'n vroege papfles (6.00u à 6.30u) is hij een uurtje wakker en dan slaapt hij (gemiddeld) nog een uurtje. om 9.00u krijgt ie z'n fruithap. om 11.00u z'n 2e fles (melk). daarna is hij meestal weer moe genoeg voor z'n 2e dutje: tot 13.00 of 14.00uur soms. om 14.00u tijd voor de 3e fles (melk), daarna een paar uur actief wakker, tegen 16.30 nog even een uurtje (of korter) naar bed. om 18.00u de groentehap en vrij snel daarna alweer naar bed. ergens tussen 21.00 en 22.00u de laatste fles(melk).
pi_17629345
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:38 schreef bixister het volgende:
easy going, hoe laat krijgt sven dan z'n groentehap?
Om een uur of 5 bix

Hij heeft sinds dit weekend het volgende schema:

ca 7 uur fles melk 200 cc (dit moet eigenlijk pap of een boterham gaan worden)
ca half 10 fruithapje (half potje) met een lange vinger
dan dus naar bed
tussen 12 en 1 boterham met een beker melk (koud ca 100cc)
ca half 3 beker diksap met een nijntje koekje
en nog een keertje naar bed
ca 5 uur groentehap (een toetje gaan we ook opbouwen)
kwart over 6 in bad
half 7 de laatste fles 200 cc (dit moet nog een kleinere fles gaan worden)
en dan om kwart voor 7 naar bedje toe
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2004 @ 19:53:28 #200
7074 moussy
kuttekop
pi_17629472
Cas maakt er weer eens een potje van dus wij hebben nu weer een ander schema sinds gister (vandaag viel hij in herhaling, dus dit zal wel een blijvertje zijn)

7:30 wakker en een papfles.
tuk
broodje met daarop een prutje fruithap en een paar happies fruithap met een bekertje karnemelk (met laxo)
tuk
warme prak met een beetje yoghurt
tuk
fles (rond 19-20 uur)
slapen!!

tussen door krijgt hij wat aangelengde spa-sap en zo af en toe een liga.
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:55:45 #201
24188 Belana
kloon van belana
pi_17629519
Bix, ik denk dat dat ook wel eens een goeie tip voor Liam zou kunnen zijn. Hij ligt nu, na een lange dag van wakker zijn eindelijk boven te slapen. Daar lijkt ie altijd vrij snel in slaap te vallen idd, dus misschien overdag ook wel. En misschien dat er dan ook wel meer ritme in komt, maar dat hoeft dus blijkbaar niet lees ik al. Geeft ook niet, ik was gewoon nieuwsgierig hoe dat gaat. En op zoek naar wat rust en regelmaat voor Liam.
Bedankt voor de reacties!
stormy waters...
sailin'
pi_17632860
Zeker proberen Belana, wij doen het precies zo bij Isa en dat werkt echt prima. De ene dag heeft ze veel meer behoefte aan slaap dan de andere dag, we leggen haar gewoon steeds in bed als ze moe lijkt (duimen, aan haar oor zitten, hoofdje steeds neerleggen) en dan gaat ze direct slapen. Soms een half uurtje, soms een paar uur. De ene dag gaat ze vier keer naar bed, de andere keer maar één keer. Net als Bix maak ik haar soms weleens wakker als ik het te gek vind worden. Er zit dus niet echt een ritme in, maar het werkt prima zo. Als ze wakker is, is ze gezellig, vrolijk en energiek.

[ Bericht 6% gewijzigd door phileine op 10-03-2004 21:53:15 (aanvulling) ]
mooi he, alles
pi_17633698
Grijs heerlijk dat de heupjes van Judith in orde zijn!!!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17633973
oja grijs, hartstikke fijn inderdaad!
  donderdag 11 maart 2004 @ 09:00:18 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_17638654
Grijs sorry.....
Wat fijn dat alles goed is met Judith! Dat zijn toch dingen waar je je ernstig zorgen over kunt maken he! (datt zal wel stom klinken, maar ik begrijp datt nu pas echt goed...)
stormy waters...
sailin'
pi_17639956
Geer is met Janneke naar de dokter geweest. Ze heeft een oorontsteking (hoi Karin ) en daar een antibioticakuur voor gehad amoxeline druppels. En een ooginfectie. Daar heeft ze oogzalf voor
Ze is zielig
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 11 maart 2004 @ 10:48:18 #207
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17639981
ahhhh ze is echt zielig, wat naar zeg alllemaal. Dikke kus voor Janneke!

[ Bericht 0% gewijzigd door melonovy op 11-03-2004 10:48:41 (typo) ]
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17641246
Ach Jessie, wat vervelend zeg! Het is ook al gelijk zo zielig, als zo'n kleintje iets heeft ... Wens Janneke maar beterschap namens heel Fok!

Elise heeft gisteravond lekker aan een stukje appel mogen sabbelen. Ze vindt het nog lekker ook, want ze wilde meer. Deed haal mondje wagenwijd open om maar zoveel mogelijk te proeven... Het wordt tijd dat ze een half jaar oud wordt, dan gaan we (deels) over naar andere voeding dan BV. Ze heeft ook al zoveel interesse in wat wij eten en drinken, dat ze eraan toe is Wat gaat het toch snel!
pi_17641278
Belana, gewoon boven leggen hoor, ook overdags als 'ie moet slapen! Dat deden wij in het begin niet, maar zodra we het gingen doen, werd Elise veel rustiger

Grijs, goed hoor dat haar heupjes in orde zijn! Gelukkig maar
  † In Memoriam † donderdag 11 maart 2004 @ 12:06:41 #210
43556 miss_dynastie
pi_17641326
Arme Janneke ... Beterschap wijffie

Fijn dat de heupjes van Judith in orde zijn!
  donderdag 11 maart 2004 @ 12:07:36 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_17641339
Arme Janneke! En dat kan zo loeizeer doen een oorontsteking! Ik heb ze zelf veel gehad als kind, ik hoop niet dat Liam dat van mij geerfd heeft...
Beterschap Jessie voor janneke!

edit: overigens ligt Liam lekker boven te slapen, hij is eigenlijk nog niet eens beneden geweest, want vanmorgen na de bv en wat geknuffel en geklets was ie alweer moe en daarna heeft ie voor de volgende voeding gebadderd, dus nu slaapt ie sinds na die laatste voeding weer.
Goed advies dus denk ik allemaal weer (hoewel ie ook gewoon erg bij moet komen van gisteren, want de hele dag wakker is wel heel erg he...desalnietemin gaan we dit erin houden!)
stormy waters...
sailin'
pi_17641623
belana, wat ik nog vergeten was te zeggen is dat het in het begin nog wel even wennen kan zijn voor Liam om overdag in z'n bed in slaap te moeten vallen. Piet was eerst altijd even wat huilerig voor hij in slaap viel. wat hier goed werkte was dat ik als hij net in bed lag wel even boven bleef, maar niet op zijn kamer. af en toe even gaan troosten, liefst zonder 'm uit bed te halen. en dan weer weggaan. zodat ie weet dat er wel iemand in de buurt is, maar dat hij tegelijkertijd ook leert om alleen in slaap te vallen.

janneke, beterschap! hopelijk slaan de kuurtjes snel aan.
  donderdag 11 maart 2004 @ 12:37:07 #213
24188 Belana
kloon van belana
pi_17641819
Vandaag is ie zonder morren in slaap gesukkeld, maar zoals ik al zei, hij is natuurlijk erg moe.
Is wel een goeie idd, anders blijf je heen en weer lopen en voor hem is het ook even prettig. Overigens halen wij hem idd bijna nooit uit zijn bedje als ie er eenmaal in ligt, even troosten en dan weer weg. Ik denk namelijk dat die kindjes het allemaal heel snel door hebben hoe ze voor elkaar kunnen krijgen wat ze willen (en geef ze es ongelijk...) Maar wij "trappen er dus niet in".
(Ik heb hier te veel slaap probleem verhalen gelezen )
Dankje Bix!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator donderdag 11 maart 2004 @ 13:15:21 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17642585
Iris begint te brabbelen Ze begon gisteren al met "mmmmmmmm" en heeft nu vanmorgen een hele tijd "mmmmmmammmmammmmammmma" en "mmmmmeummmeummeu" gezegd. Zo schattig
Eva stond er wijsgerig bij en zei de hele tijd "neee mij mama"
Ze dweilt ook heerlijk over de vloer, het liefst wil ze achter Eva aan maar vooralsnog gaat ze voornamelijk achteruit. Eva ligt dan, als cynische grote zus, helemaal dubbel en gaat nog harder heen en weer rennen.

Ik hoop dat Janneke snel opknapt jessie, maar dat lukt meestal wel met antibiotica.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lois op 11-03-2004 14:50:20 ]
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17643002
aaahh geweldig is dat gebrabbel he. alleen begon Piet met 'papa' en heeft ie inmiddels zowat alle medeklinkers tussen de a'tjes gezet, behalve de m.

en wat goed dat Iris zich al zo weet voort te bewegen!
pi_17650121
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gefeliciteert!

Saskia is sinds gisterenmiddag wat uit haar hum. Slecht aan de borst drinken (lees... 3uur lang aanleggen. Mevrouw neemt 2 slokken stopt ermee). Saskia gefrustreert, E.T. gefrustreert.....

's nachts gaat het best aardig. Rond 11 a 12 uur een voeding, dan rond 4 a 5 uur nog een keer.
jaaa, heeft 'die van mij' drie dagen lang elke middag gedaan: huilen elk uur, wileln drinken maar dan niet veel, en dat echt uuuren lang (regeldagen?) en nu moet ik snel naar beneden naar de kleine ik hoor haar ik lurk mee hoor dames, ik weet het wel maar tijd he....zoef!!
DANYEL EN THIJS
pi_17650186
Grijs, wat goed nieuws dat de heupjes van Judith ook oke zijn! Ook een pak van jouw hart!

Lois bind je Iris ook een Swiffertje om Jadey gaat nog geen enkele kant op hoor. Ze wil wel en wordt dan erg gefrustreerd en begint hard te mopperen. Ik heb trouwens op aanraden van velen die stoel van de ikea gekocht. Wat een uitkomst zeg, dat hed ik veel eerder moeten doen. Jadey vind het machtig! Ik dacht alleen dat het nog niet mocht zolang ze nog niet zelfstandig kan zitten. Kan iemand me daar iets over vertellen?

Janneke beterschap! Er is altijd wel een kindje ziek, het wordt tijd voor heerlijk warme zonnestraaltjes die alle verkoudjes en oorontstekingetjes laat verdwijnen!
  FOK!fossiel donderdag 11 maart 2004 @ 20:33:27 #218
2628 Karin
pi_17652774
Arme Janneke, ook oorontsteking.
Beterschap! En sterkte met het toedienen van de Amoxiciline, het is hier een ware strijd 3 x per dag.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 maart 2004 @ 20:40:04 #219
13151 crew  Rewimo
pi_17652940
Arme Janneke... Beterschap hoor.

Edit: weggehaald.

[ Bericht 54% gewijzigd door Rewimo op 11-03-2004 21:23:40 ]
pi_17653092
danosa, Piet zit sinds ± twee weken ook in een kinderstoel tijdens het eten van groente/fruithap, terwijl hij nog niet zelfstandig 'los' kan zitten. ik heb 't idee dat het voor die 2 kwartiertjes per dag geen kwaad kan, hij kan zo zelfs even wat oefenen met het zich in evenwicht houden (het gaat al beter toen we begonnen). en hij vindt het prachtig om op het blad te slaan. maar wat de officiële richtlijnen hiervoor zijn weet ik niet.
  Jubileum moderator donderdag 11 maart 2004 @ 20:56:46 #221
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17653317
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 20:40 schreef Rewimo het volgende:
Arme Janneke... Beterschap hoor.
Zithromax leverde hier ongelooflijke enge reacties op Rewimo, ik denk ook niet dat het verstandig is als jij, als leek, dit soort medische adviezen hier gaat geven.
Laat het ajb aan een arts over want zitromax kan echt niet bij elk kindje.

[ Bericht 44% gewijzigd door Lois op 11-03-2004 21:25:52 (dan kan dit ook weg) ]
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 maart 2004 @ 21:21:37 #222
13151 crew  Rewimo
pi_17654034
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 20:56 schreef Lois het volgende:

[..]

Zithromax leverde hier ongelooflijke enge reacties op Rewimo, ik denk ook niet dat het verstandig is als jij, als leek, dit soort medische adviezen hier gaat geven.
Laat het ajb aan een arts over want zitromax kan echt niet bij elk kindje.
Dat wist ik niet, Lois Sorry!

Ik haal het wel weg.
  Jubileum moderator donderdag 11 maart 2004 @ 21:27:47 #223
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17654176
Geeft niks hoor Het zijn alleen zulke enge dingen, dat medische gedoe.

Iris heeft vandaag met papa finaal de vloer aangeveegd. Jeroen kwam thuis en hoorde dat "mamamama" eens aan en begon toen gelijk aan een 'nee papa, papa' offensief. Waarop Iris echt begon te schateren en gewoon weer "mamamama" doorbrabbelde.

Aanvulling:
Ze heeft vandaag voor het eerst ook een groentehapje (sperzieboontjes) gehad en haar gezichtsuitdrukking was zo mogelijk nog gruwender als bij het eerste fruithapje. Ze heeft 2 hapjes rillend weggewerkt en begon toen vreselijk te huilen.
Morgen maar weer proberen.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 11 maart 2004 @ 22:07:16 #224
37150 livelink
pi_17655083
Fijn, dat Judith en Jadey allebei geen problemen hebben met hun heupjes. Dat scheelt weer een hoop gedokter. Janneke en Bram, beterschap met jullie oortjes. Vindt Bram de antibiotica niet lekker? Katja vond het heerlijk. Het is volgens mij lekker zoet. Meestal hoor ik dat het kinderen het wel lekker vinden.
Job heeft vandaag alsnog zijn prikje gehad en had vanavond ineens behoorlijke koorts. Ik ben dat helemaal niet gewend. Katja had nooit een reactie op de prikjes. Zou de koorts morgenochtend wel weer weg zijn? Zo niet, dan moeten we regelen dat één van ons thuis blijft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 maart 2004 @ 22:11:22 #225
13151 crew  Rewimo
pi_17655176
Vaak is het de volgende dag wel over, Livelink. Er zijn kindjes die er langer last van hebben, maar over het algemeen is het leed de volgende dag wel geleden. Sterkte ermee, het is echt naar als ze zo ziek worden van een prik. Hier was het ook standaard 3 uur na de prik raak. Alleen van de meningokokken C heeft hij geen last gehad.
pi_17655627
Livelink Janneke had dat ook al, en Bo dus ook niet. Het heeft hier 2 dagen geduurd ofzo.

De amoxiline vind Janneke gelukkig erg lekker en met de pipet spuit ik het zo aan de zijkant haar mondje in. Alleen is ze wel erg zielig. Ze heeft net lekker bij Geer in bed geslapen (die is inmiddels ook ziek) En ze zit nu aan de laatste fles. En dan mag ze vanacht weer lekker tussenin hoor.

Bedankt voor alle beterschapswensen
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 11 maart 2004 @ 23:03:57 #227
37150 livelink
pi_17656677
Hmm, twee dagen. Dat zou betekenen dat we Job morgen niet naar het kdv kunnen brengen en toch maar wat moeten regelen. HIj heeft vanavond trouwens lekker veel gedronken en slaapt nu al een tijdje vrij rustig, maar we hebben hem om 18.00 dan ook wel een paracetamol gegeven.
Ik zal hem vannacht eens goed in de gaten houden en hopelijk is hij morgen weer helemaal de oude.
Jessie, jullie zijn nu echt bijna allemaal ziek . Hoe gaat het nu met jou? Ik heb het idee dat jij met al die ziektes en toestanden niet echt aan je zelf toekomt. Ik hoop dat jullie vannacht allemaal een beetje lekker kunnen slapen.
  † In Memoriam † donderdag 11 maart 2004 @ 23:27:35 #228
43556 miss_dynastie
pi_17657445
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:27 schreef Lois het volgende:
Iris heeft vandaag met papa finaal de vloer aangeveegd. Jeroen kwam thuis en hoorde dat "mamamama" eens aan en begon toen gelijk aan een 'nee papa, papa' offensief. Waarop Iris echt begon te schateren en gewoon weer "mamamama" doorbrabbelde.
Ik lees dit net voor aan mister_d en hij moest gelijk aan een serie van vroeger denken met dinosaurussen... dan zei de papa: zeg eens papa, en dan zei het kindje: not the mama
  donderdag 11 maart 2004 @ 23:34:12 #229
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17657620
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 23:27 schreef miss_dynastie het volgende:

not the mama
Dinosaurs

Heb zelfs een poosje geprobeerd Brechtje Not The Mama aan te leren ipv papa
  † In Memoriam † donderdag 11 maart 2004 @ 23:37:03 #230
43556 miss_dynastie
pi_17657690
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 23:34 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Dinosaurs

Heb zelfs een poosje geprobeerd Brechtje Not The Mama aan te leren ipv papa
Again
  vrijdag 12 maart 2004 @ 09:14:59 #231
24188 Belana
kloon van belana
pi_17661711
Zow...Liam ligt op bed....hij is het er niet mee eens, maar daar went ie dan maar aan
Is ook goed voor mijn slanke lijn, want ik moet ongetwijfeld nog een paar keer de trap op en neer...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 12 maart 2004 @ 09:28:56 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_17661908
Ik geloof dat hij na 1 keer speen geven gewoon is gaan slapen....
stormy waters...
sailin'
pi_17662404
Belana, de eerste keer dat ik Sven overdag in bed legde (lag ) keek hij me echt zo aan van "wat flik je me nou". Maar hij ging toen toch ook wel vrij snel slapen. Soms is het ook wel dat ie niet meteen in slaap valt maar dan ga ik meestal even een tijdschrift lezen op ons eigen bed zodat ik in de buurt ben en niet iedere keer de trap op en neer hoef. Heb ik meteen ff tijd voor mezelf
pi_17662833
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:27 schreef Lois het volgende:

Aanvulling:
Ze heeft vandaag voor het eerst ook een groentehapje (sperzieboontjes) gehad en haar gezichtsuitdrukking was zo mogelijk nog gruwender als bij het eerste fruithapje. Ze heeft 2 hapjes rillend weggewerkt en begon toen vreselijk te huilen.
Morgen maar weer proberen.
Lois, wat een ontroerende aanvulling Zielig, maar leuk om te merken dat die kleintjes steeds weer wat bijleren (al is het maar dat ze sperziebonen niet lust )
en Iris is helemaal niet papa-lief, als ze alleen maar mama wilt zeggen hoor. Leer haar maar snel 'papa' te zeggen (grapje)
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:02:12 #235
24188 Belana
kloon van belana
pi_17664451
Zow, Liam ligt weer op bed, sinds een half uurtje. Was eerst toch ff morren en misschien zometeen nog wel een keer, maar het gaat best goed. Hij heeft die slaap gewoon hard nodig!

Wat trouwens echt wel het vermelden waard is, is dat ie zo heerlijk begint te lachen! Bijvoorbeeld als ie mij of papa ziet, of net heerlijk gegeten heeft of als ie de olifant van zijn mobiel ziet. Het is zo schattig, helemaal mooshie word je daarvan!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 maart 2004 @ 12:08:29 #236
13151 crew  Rewimo
pi_17664577
Heerljk hè Belana Toen Christan voor het eerst begon te lachen heb ik een hele diskette vol geschoten En ik heb ook nog ergens een wav.je met een prachtige schater :')
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:36:39 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_17666341
Ja, is echt een geweldig gezicht!
Ik moet het nog op de foto zien te krijgen, want dat koppie is echt om op te vreten!

Menner roept weer inmiddels...honger en aandacht, want das fijn en gaat samen bovendien!
stormy waters...
sailin'
pi_17667237
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:38 schreef bixister het volgende:
aaahh geweldig is dat gebrabbel he. alleen begon Piet met 'papa' en heeft ie inmiddels zowat alle medeklinkers tussen de a'tjes gezet, behalve de m.
Ik ken dat, hier gaat het precies hetzelfde

Janneke & Bram: Beterschap en een dikke
Judith en Jadey: Fijn dat alles goed is met jullie heupjes.

Vandeweek zei Wilyan ineens BA..BA..PA..PAAAA!!! (oftewel Barbapapa...) na dat ie het beginliedje had gehoord
Zo ging het ook al eens met Bob de bouwer... Want pappa had op de computer Bob de bouwer gezet en zat dat met Wilyan te kijken tot Wilyan ineens BO...BOU..BEH..EHH!!! zei.........
Ik flikkerde van de bank van ongeloof en pappa had zijn kin op de grond liggen....... We keken elkaar aan: toeval???? Ja, dat kón gewoon niet anders... Tot meneer nog een keer precies hetzelfde BO...BOU..BEH..EHH!!! zei! Sindsdien merken we dat hij af en toe eens probeert om dingen "na te zeggen".

Maar even over het slapen...
Wilyan krijgt 's morgens tussen 07.00uur en 08.00uur een fles pap van pappa. Die geeft 'm een schone luier en legt 'm weer in bed. Meneer pruttelt en speelt wat en slaapt dan gewoon weer verder..... tot 10.00uur(!!!)
Ik mag dus altijd gruwelijk uitslapen...
Tussen 10.00en 12.00uur krijgt hij wat diksap en soms een koekje.
Om 12.00 twee broodjes en wat (opvolg)melk. Rond een uurtje of 12.30 / 13.00uur gaat meneer dan weer op bed.
Meestal word hij dan pas weer wakker tussen 15.00 en 16.00uur...
Om 18.00uur gaan we samen warm eten.
En daarna gaat Wilyan rond een uur of 18.30 / 19.00uur weer op bed...

Zijn fruithap krijgt hij trouwens na zijn middagslaapje of als toetje na het eten....
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2004 @ 19:21:32 #239
7074 moussy
kuttekop
pi_17673770
Leuk, al dat gebrabbel, dat komt hier wel over een jaar of 3

Inmiddels zijn wij een toeter en pufapparaat rijker voor Cas

Cas is behoorlijk ziek en banauwd.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 maart 2004 @ 19:23:44 #240
13151 crew  Rewimo
pi_17673816
Cas wilde wat afwisseling na dat tandjesgedoe? Beterschap hoor, voor je mannetje
pi_17673909
Cas ook al.
Gaat lekker hier met de zieke kindjes.
De oogjes van Janneke worden minder. Maar de pijn in waarschijnlijk dus de oortjes word erger. Zodra ze gaat liggen heeft ze pijn. En het in slaap komen gaat dan ook moeilijk. Het hoofeinde omhoog is geen succes daar Janneke op haar buikje slaapt. Ze heeft nu weer een zetpil en ligt eindelijk te slapen.
Afgelopen nacht was het helemaal raak. Toen lagen beide meiden tussenin
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator vrijdag 12 maart 2004 @ 19:43:43 #242
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17674247
Jeetje Mous! Daar schrik ik toch wel van hoor, hoe kan dat nou ineens?

Geef het nog een paar dagen jessie, dan is het ergste leed ook weer geleden dankzij de antibiotica. Zo zielig he, als die kleintjes zoveel pijn hebben.

Wilyan, wat ben jij een slaapkopje! wat een heerlijkheid zeg, zo'n uitslaapkindje.
Nou mag ik ook niet klagen hoor, Iris slaapt tegenwoordig van 21 uur tot 8 uur de volgende morgen. nu Eva nog leren te blijven liggen na 6en en we zijn allemaal weer blij
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17674354
ah zielig hoor Janneke met haar oortjes en Cas benauwd... veel beterschap!
pi_17675148
He jech ... het lijk wel alsof fok! een virus heeft dat aan de kleintjes wordt doorgegeven ... Hopelijk toch niet zeg! (ja, oneigenlijk gebruik - Rewimo, melden!)
Jessie en Moussy, heel veel succes met die zielige kindjes. Cas en Janneke, heel veel beterschap hoor! Laat mama en papa je maar eens lekker (nog lekkerder ) verwennen!
pi_17676576
Hoi daar ben ik weer. Ik geef Joshua liggend bv en dus meestal slaapt hij daarna ook in. Hij slaapt overal en makkelijk tegenwoordig. Maar inderdaad bedje is het verstandigst.

Alleen gaat lopen bij mij niet zo op het moment, dus ben ik ook even makkelijk, vandaar liggend bv geven. Ik heb van de week in het ziekenhuis gelegen voor een operatie aan mijn abces aan het staartbeentje. Dus super veel bewegen kan ik niet. Maar het gaat wel weer hoor
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:21:31 #246
37150 livelink
pi_17678191
Lewis, dat klinkt niet fijn . Gelukkig kan je ook liggend voeden. Doe maar heel rustig aan en forceer niets.

Cas, nu ook al benauwd . Het is toch wat, jochie. Nu het weer lente wordt moet jij maar even een hele periode lekker gezond blijven. En datzelfde geldt ook voor Janneke en alle andere babietjes, hier.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 10:02:09 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_17683906
Lewis!

Jeetje, Moussy, wat vervelend van Cas, he bah! Beterschap!

Zow, nou, tis weer ochtend, Liam ligt alweer voor zijn 1e tukje te bed. Hij is altijd om 7uur/half 8 wakker en dan tegenhalf 10 er weer in dus. Hij slaapt...
Gistermiddag laat was meneer het er helemaaaaaaal niet mee eens. Eind van de dag natuurlijk en dan is ie moe en wil niet meer slapen, hij wil erbij zijn, gezellig doen, en iedere minuut in huilen uitbarsten Bovendien raakt ie wat gefrustreerd hier en daar, want die mobiel die is zo mooi en ik wil die rare olifant pakken, maar dat kan ik niet.
(Ik dacht gistermiddag dat ie dat aan het doen was, maar dacht, ach, dat kan helemaal niet, maar mijn vriendin zei gisteravond hetzelfde. Misschien verbeelden we het ons hoor)
Gisteravond heeft ie vanaf 7 uur tot half 2 's nachts geslapen. Het is een beetje een lullig tijdstip voor ons, maar eigenlijk maakt ie een nachtje dus.
Hoe zouden we dat nou kunnen verplaatsten? Wij denken dat dat niet lukt, want je krijgt deze meneer echt niet nog eens wakker tussendoor... daar ben je dan 3 kwartier mee bezig en na 1 minuut aan de tiet slaapt ie weer.
Ach, we zien wel, hij slaapt lekker 's nachts iig.
stormy waters...
sailin'
pi_17683940
He Belana moeilijk he een ritme vinden in het begin!!!! Toch komt het meestal wel vanzelf allemaal.

Moussy hoe is het met Cas?

Met Janneke is het nog erg afwisselend. Haar ogen zijn een stuk minder, maar de pijn in haar oren is er nog wel. Het ene moment speelt ze vrolijk. Het andere moment is ze ontroostbaar. Ik denk dat ze dan pijn scheuten ofzo heeft.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17684177
Ik doe lekker rustig aan hoor meiden

Belana, misschien een tip om zijn luier te verschonen s'avonds voor je gaat slapen en dan voeden. Soms lukt het soms niet. Als je probeert er een ritme in te brengen gaan ze vanzelf drinken voor je slaapt. Joshua doet dit nu ook. Alhoewel hij gisteravond niet snel wilde slapen, heeft ie het toen toch wel uitgehouden tot 4 uur. En toen vondt hij het wel welletjes geweest en wilde wakker zijn en praten met mama. Maar ik wilde dus niet, dus probeerde hem tot 3 keer toe in zijn bedje te leggen. Maar Joshua wilde niet, dus dan maar tussen ons in. En toen viel hij dus later wel in slaap.

Oh en hebben jullie nog tips voor kruiden theetjes en medicijntjes voor Joshua die ik kan aanschaffen voor als ik in NL ben. Ik hou me aanbevolen. Ik zal zelf ook eens terug bladeren, voor wat ik kan vinden. Venkelthee had ik al gelezen. En nog iets voor de oortjes. Zal dat nog eens opzoeken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 maart 2004 @ 10:38:29 #250
13151 crew  Rewimo
pi_17684233
Die oordruppels heten Otalgan, Lewis. Erg prettig bij oorpijn. Sterkte met je stuitje trouwens.
  † In Memoriam † zaterdag 13 maart 2004 @ 11:45:10 #251
43556 miss_dynastie
pi_17684992
beterschap Cas, Janneke en Lewis
  † In Memoriam † zaterdag 13 maart 2004 @ 12:59:59 #252
7074 moussy
kuttekop
pi_17686078
HIer gaat het klote... Cas is van 1 pufje naar 2 of 3 pufjes gegaan vandaag
pi_17686137
Wat heeft Cas dan precies? Bronchitus ofzo?
Sterkte ermee he!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17690612
Zo, weer een aardig ziekenboegje hier zo te lezen.

Lewis, beterschap.

Gaat het al beter met Janneke, Jessie?

En hoe is het met Cas, moussy? Is die benauwdheid zomaar ineens gekomen? Hij rolt ook van het een in het andere he.

Hier gaat trouwens alles gewoon zijn gangetje. Alleen wil tandje nummer 3 maar niet komen en iedere keer als Sven iets anders dan anders doet zeggen we tegen elkaar...het zal wel van zijn tandjes zijn......maar nix hoor. Ach dat scheelt straks weer bij het wisselen als hij maar 2 tandjes hoeft

Zijn autostoeltje vindt hij trouwens helemaal geweldig, hij zit echt als een prinsje te glunderen in de auto
  † In Memoriam † zaterdag 13 maart 2004 @ 20:12:04 #255
7074 moussy
kuttekop
pi_17693941
Cas heeft geen reutel op zijn longen, maar zit zo vol met slijm dat hij zo benauwd is, vandaar de pufjes. Voor een slijmoplosser schijnt hij te klein te zijn. Hij was gewoon verkouden, maar kwam gister middag hijgend en puffend zijn bed uit

zaterdag 13 maart 2004 @ 20:26:58 #256
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_17694234
Ah arme Cas word maar weer snel beter dikke kus voor jou
  † In Memoriam † zaterdag 13 maart 2004 @ 20:41:38 #257
43556 miss_dynastie
pi_17694524
Casje toch
  FOK!fossiel zaterdag 13 maart 2004 @ 20:51:40 #258
2628 Karin
pi_17694725
Ach wat is dat toch een rotgezicht zo'n toeter op zo'n klein gezichtje.
Beterschap Cas!
pi_17694761
Achgossie Cas......snel beter worden hoor
  zaterdag 13 maart 2004 @ 21:20:31 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_17695358
Ach gut Cas....wat ben jij zielig!
Beterschap hoor!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 maart 2004 @ 22:12:52 #261
13151 crew  Rewimo
pi_17696737
Arme Cas... beterschap hoor jochie!
pi_17697610
Cas een dikke voor jou!

Erg vervelend hoor Moussy, en het geeft Cas veel verdriet zo te zien. Leg dat dan maar eens uit he, dat je het goed bedoeld en voor zijn eigen bestwil is. Arme scheet, hopenlijk helpt het gauw. (hoe gauw moet het eigenlijk werken?)
pi_17697999
He wat is dat toch balen zeg voor Cas. Cas dat je maar snel beter wordt moppie. Dikke
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 maart 2004 @ 09:26:10 #264
13151 crew  Rewimo
pi_17703346
Moussy, hoe gaat het vandaag met Cas?
pi_17703671
wat een hoop zieken, is het een beetje eind-van-de-wintertijd? Hier loopt ook iedereen te snoteren en te kwakkelen...maar zo'n ziek kleinjte is wel heel sneu..
DANYEL EN THIJS
pi_17707911
Moussy, hoe is het nu met Cas? En Jessie hoe is het met Janneke? Hopenlijk doen de zieke kindje het vandaag iets beter, misschien helpt het mooie weer wel een beetje?

We zijn eruit thuis: 1 juni gaan we voor 2 weken naar Marmaris! Jadey is dan 10 maandjes en zoals Jadey nu is verwacht ik geen dramatische dingen daar. Ze is een heerlijk gezellig en gemakkelijke baby, lust vanalles en slaapt als een roos. Nu komen er natuurlijk allerlei praktische zaken bij kijken. Ik neem voeding voor haar mee: flesvoeding (waarschijnlijk heeft ze dan nog zeker 2 flessen per dag) en avondvoeding. Fruit is daar volop te verkrijgen en dan neem ik zelf nog roosvice en koekjes mee. Of is dat overdreven en kan je ook dat daar prima krijgen? Luiers waren daar ook te doen, welke weet ik helaas niet meer. En ik vraag me dus af hoe het met zwemmen gaat. Erg lang geleden weet ik dat het een keer ter sprake is gekomen (ging Bo toen niet naar een soort van center parcs? ) maar ik weet niet meer wat toen geadviseerd werd. Ik heb namelijk her en der eens geinformeerd naar zwemluiers, maar die heb je dus niet overal en het wordt ook afgeraden (te duur?) wat gebruik je dan wel? Ik heb er zo'n zin in he, ik hoop dat het een erg mooie herinnering wordt!
pi_17715245
Danosa, lekker hoor!!!! Uiteindelijk hebben we bij Bo toen gewoon een zwempakje aan gedaan. Ik heb die zwemluiers wel eens gekocht, maar ze zitten niet echt geweldig. Bo had telkens een hele bobbel van achter in dat ding. Net of ze hem vol gescheten had

Janneke dr oogjes zij helemaal over. Gisteren had ze heeeel veel poepluiers maar gelukkig nog geen diaree (van de antibiotica) Dr oortjes zij nog niet over denken we. Want ze slaapt nog steeds erg slecht en wil veel lichamelijk contact. Hopelijk gaat ze toch snel opknappen!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 14 maart 2004 @ 21:28:58 #268
3011 E.T.
pi_17716895
Danosa, bij Prenatal (ze zullen ze vast ergens anders ook wel hebben) hebben ze zwembroekjes voor die hele kleintjes die 'ongelukjes' tegenhouden. Geen zwemluiers dus, maar een soort luierbroekjes. Gewoon formaatje zwembroekje in leuke kleurtjes. (heb trouwens geen idee hoe duur ze zijn...)

Wat een zielig gezicht trouwens, Cas met dat ding voor z'n neus en mond

Sterkte voor alle zieken!
pi_17720131
ik heb bij kaatjekatoen ooit ook zo'n zwembroekje gekocht. ik weet niet of het heel comfortabel is voor Piet (want vrij plastic-erig) maar het leek me fijner dan zo'n zwemluier.
  zondag 14 maart 2004 @ 23:25:25 #270
37150 livelink
pi_17720242
Ik heb ook zo'n zwembroekje en op zich is dat prima, maar toen het te klein werd voor Katja ben ik toch overgestapt op zwemluiers en daar ben ik eigenlijk ook heel tevreden mee. Voor mij voldeden ze dus allebei. Er is echter bij mijn weten nog nooit een ongelukje gebeurd en een gewoon badpakje zou dus ook best wel goed gaan. Het staat wel veel leuker dan alleen maar een broekje, vind ik.
  maandag 15 maart 2004 @ 09:52:59 #271
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17724689
Moussy hoe is het nu met Cas? Zit hij aan de Ventolin?

Met Tom gaat het nu stukken beter gelukkig, eet weer aardig wat op een dag en is zijn vrolijke zelf weer. Hij lijkt ook weer wat gegroeid te zijn, past eindelijk in maat 74 zonder er in te verzuupen
  † In Memoriam † maandag 15 maart 2004 @ 09:59:39 #272
7074 moussy
kuttekop
pi_17724789
Cas is aan het afvallen, hij krijgt een heel smal koppie Melkproducten krijgt hij nog maar heel weinig, omdat hij er enorm veel slijm van krijgt. Daarbij zit hij tóch aan een slijmoplosser en had hij Atrovent, maar hier kreeg hij weer taai slijm van, dus kreeg hij het niet opgehoest.. Cas hoeft van mij, dit stoppen heb ik nml zelf besloten, niet meer te toeteren. We neussprayen en druppelen ons nu een ongeluk, maar hij knapt op.... Wat ik her ergste vond was het piepen in zijn slaap, zoo zielig...
pi_17725743
arme Cas... maar fijn dat ie nu dan toch aan 't opknappen is. hoe is 't met Janneke, Jessie?
pi_17726310
Ach Cas, wat zie je er zielig uit, met dat ding op je gezicht. Gelukkig hoeft dat nu niet meer van mama ... Knap nu maar snel op hoor! En niet meer piepen in je slaap
pi_17726510
Jeetje, allemaal weer ziek. Bacillentijd weer zoals iedere dag heb ik het idee.

Beterschap allemaal. Bij ons is mama Basset nu onder de wol

Noa is vrolijker en liever dan normaal, behalve als je haar wilt neerleggen. NOA STAAT! We moeten haar wel neerplanten, maar dan is ze ook niet meer van de rand van de box los te rukken! En maar lachen en brabbelen.

Ik heb een fotootje om mn tel, maar ik weet niet hoe ik die er af krijgt (ben er mee bezig, maar moet zo naar ziekenhuis )

Ik denk dat Noa kruipen gaat overslaan

2 tandjes onder zijn nu door en beginnen steeds zichtbaarder te worden.
  maandag 15 maart 2004 @ 12:51:21 #276
3011 E.T.
pi_17728396
Saskia kan aansluiten
Ze is verkouden.. Zo zielig *pruillipje*
D'r zit de hele tijd snot in haar neusje, dus mama loopt de hele dag met zo'n zuig-dng achter haar aan om 't maar kwijt te zijn. Dan heeft ze weer lucht.
Doordat d'r neusje zo vol zit heeft ze ook moeite met vacuumzuigen, eten gaat hier vandaag dus in een slakkentempo. (zelfs flesje met afgekolfde melk kreeg ze niet goed aangezogen)

't wordt hier dus een 'hang'dagje
pi_17732171
ET, heb je ook zo'n zoutoplossing in huis? (of mag dat nog niet bij zulke jonge babies?) Piet was ook al vrij vroeg een keer wat snotterig, wat ontzettend zielig is dat he, ze snappen er nog niks van. maar bij hem hielp een beetje zoutoplossing heel goed. (even proesten maar daarna wel weer lucht).
pi_17733391
Leuk, moeten we maar een ziekenboeg-topic openen? Kan iedereen meedoen

Nu net Elise de fles gegeven en toen ze aan de laatste 20 a 30 cc begon verslikte ze zich. Dus fles eruit, lekker laten hoesten en ze maakt een kreet zoals 'Kom nou!' en pakt met beide handjes zo die fles vast. Ik heb de fles maar losgelaten en ze zet 'm zo aan haar mond (leuk gezicht zeg: mondje wijd open en scheel naar de speen kijken en zo in haar mond stoppen!) Ze heeft voor de rest helemaal de fles hoog gehouden! Papa was niet eens meer nodig. Toen de fles leeg was keek ze me pas weer aan.
Ze leert wel zeg... Nog even en dan maakt ze zelf de fles klaar, de schat
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 maart 2004 @ 16:40:38 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17733607
quote:
Op maandag 15 maart 2004 15:37 schreef bixister het volgende:
ET, heb je ook zo'n zoutoplossing in huis? (of mag dat nog niet bij zulke jonge babies?) Piet was ook al vrij vroeg een keer wat snotterig, wat ontzettend zielig is dat he, ze snappen er nog niks van. maar bij hem hielp een beetje zoutoplossing heel goed. (even proesten maar daarna wel weer lucht).
We hebben het in huis (gebruikte E.T. tijdens de zwangerschap). Maar we hebben ook zo'n snotzuiger en dat werkt prima. Ze heeft alleen ook nogal veel krampjes vandaag. (hoorde ik over de telefoon )
  maandag 15 maart 2004 @ 19:19:39 #280
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17737127
quote:
Op maandag 15 maart 2004 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

We hebben het in huis (gebruikte E.T. tijdens de zwangerschap). Maar we hebben ook zo'n snotzuiger en dat werkt prima. Ze heeft alleen ook nogal veel krampjes vandaag. (hoorde ik over de telefoon )
Judith was verkouden, zodra ze geboren was. Ik heb toen een doorgesneden ui in haar bedje gelegd om de boel open te houden, dat hielp erg goed. Ik deed dat trouwens alleen overdag, als ze in haar eigen kamertje sliep ('s nachts sliep ze toen nog bij ons).
pi_17737192
hier ook een ziekig babietje....beetje snotterig, waardoor je idd een pauze in moet lassen bij borstvoeding..

Maar wat is Cas sneu zeg, dat afvaleln zou ik ook naar vinden...heb je hem net lekker gevoed tot formaat binkie, valt ie weer af! Heeel zielig! Beterschap..

Koekjes zou ikg ewoon meenenmen op vakantie: straks hebben ze daar geen koekjes die Jadey lekker vindt en dan hang je....
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † maandag 15 maart 2004 @ 19:31:39 #282
7074 moussy
kuttekop
pi_17737420
Oh ja, de uien, die stinken het meest op het moment van doorsnijden, heeft met sappen bla bla te maken. Dus grote tip, snij de uit ín het kamertje zelf.
pi_17737492
Nou ik meld ook nog even een snotterkind. Vanochtend om 6 uur werd Jadey huilend wakker, maar je hoorde dat ze nog erg moe was. Toen ik ging kijken lag ze met haar hoofd in de knuffels (dat doet ze dus altijd als ze elkker moe is) dus ik begreep ook niet echt waarom ze dan zo klagelijk aan het huilen was. Tot ze mij verschrikt aankeek, ze zat te bellen balzen met haar neus De snot zat weer eens overal en heel d'r gezicht was bedekt. Nou, dan zou ik ook huilend wakker worden!

Even over het zwemmen: nog nooit een ongelukje meegemaakt? Ik ben bang dat Jadey gaat poepen in d'r zwembroekje namelijk. Dat is zo genant in het zwembad he.

Enne Rewimo, welke luiers waren nog maar goed daar? Ik gebruik nu altijd Pampers.

Moussy, waarvoor diende de atrovent, is dat tegen de benauwdheid? Volgens mij kan Cas nog wel een dikke gebruiken van mij en Jadey, dus bij deze!
pi_17737671
Beterschap voor alle snotterkinderen en sorry dat ik er weer zomaar doorval, maar ik heb een vraagje:
28 juni as ben ik uitgerekend (dus de datum is 2 dagen later dan eerst). Normaalgesproken zou ik dan tussen 7 juni en 12 juli bevallen, als alles goed gaat. Nu is er half augustus een familieweekend gepland (kamperen ivm huwelijksjubileum naaste familie; als wij er niet bij kunnen zijn gaat 't niet door).
Ik zit nogal te twijfelen.. 1e de kans is groot dat ik midden in de kraamtijd zit (duurt toch 6 weken?) en misschien nog niet eens hersteld ben van de bevalling; 2e kamperen met een zo jonge baby terwijl ik nog helemaal geen ervaring met babies heb, 3e het weekend is in Belgie, al gauw zo'n 4/5 uur rijden - kan dat wel met een baby: ze mogen toch maar 2 uur per dag in een autozitje?
Ik zou graag jullie mening eens horen zodat ik wat meer onderbouwd kan reageren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 maart 2004 @ 19:44:54 #285
13151 crew  Rewimo
pi_17737726
Tja, die luiers, dat is wat lastig. Want ik heb geen idee welke het waren We hebben volgens mij ook steeds andere gehad. Er is wel iets Pampersachtigs, je moet denk ik op de plaatjes letten om te zien welke het zijn. Die Turkse namen zijn te moeilijk om te onthouden Maar ik moet zeggen dat ze allemaal niet slecht waren, alleen werken ze daar nog veel met plastic
pi_17737884
Poemojn ik persoonlijk zou dit niet zo snel achter een bevalling plannen. Maar misschien kan je het open houden en onder voorbehoud mee gaan. Ik zelf zou er met een baby en net voor het eerst moeder worden niet aan meoten denken. Maar ja dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Wat een zieke kindjes allemaal. En ET en Catoot als ze zo klein zijn is het helemaal zielig he. Beterschap voor alle ukkies, ook de iets grotere natuurlijk
Janneke is al wat opgeknapt hoor. Ze lacht weer en huilt niet meer als ik haar neerleg. Nog 1 dag haar kuur en dan volgende week weer even naar de huisarts want die wilde haar een week na de kuur nog even zien. Ben wel blij dat mijn meisje weer kan lachen. Nu moet ze alleen nog wat kleur krijgen want ze ziet erg witjes.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 maart 2004 @ 19:58:02 #287
13151 crew  Rewimo
pi_17738087
Fijn dat Janneke weer opknapt, Jessie.

Poemojn, ik zou dat ook niet zo snel doen hoor, met zo'n kleintje. Enig idee wat je allemaal mee moet slepen? Maar afgezien daarvan: je weet niet hoe je op dat moment zelf bent, je weet niet hoe het met de baby is, je weet niet hoe zeer je leven verandert met een kind Ik zou zeker niet van tevoren al ja of nee zeggen.
  maandag 15 maart 2004 @ 20:39:39 #288
16245 CarOnline
met lange O
pi_17739367
Hee wat naar van Cas, hij valt ook altijd in de prijzen he
Maar wat een handig klein inhalertje! Voor Lara hadden we zo'n lang ding, echt zoo handig om dat met een tegenstribbelend kind vast te houden
Beterschap met alle snotterkinders, het heerst nogal lijkt het, Lara is ook de pineut.
Maar dat weerhield haar er niet van om gisteren zomaar ff zes stapjes los te doen!
Ze is nog geen jaar! Vandaag geen stap gelopen trouwens
Screw them.
We're going home.
  maandag 15 maart 2004 @ 20:48:24 #289
24188 Belana
kloon van belana
pi_17739639
Poemojn , ik zou het niet doen. Liam is nu 7 weken en ik begin nu een beetje te wennen en zelf een beetje op te kanppen. 6 weken is toch wel de minimale tijd die je daarvoor nodig hebt denk ik.
Je weet zoals Rewio al zegt helemaal niet hoe je je voelt dan. En geloof me, het is best wel wat hoor, ineens moeder zijn en een gezinnetje hebben. Ik ben niet zo dat ik zeg dat je hele wereld op zijn kop staat, maar er veranderd wel het een en ander en daar ben je dan net een beetje aan gewned en dan moet je naar een hele vreemde omgeving...vanalles meeslepen.... Nee, ik zou het je niet aanraden...
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel maandag 15 maart 2004 @ 20:52:50 #290
2628 Karin
pi_17739787
Wouw wat goed van Lara!!! Snel hoor!!

Aggossie wat zijn er toch een hoop verkouden kleintjes.
Ik raad toch neusspray aan hoor ET, dat werkt echt heel goed. En zoutoplossing kunnen ze gewoon gebruiken als ze zo klein zijn.
  maandag 15 maart 2004 @ 20:56:05 #291
16245 CarOnline
met lange O
pi_17739891
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:48 schreef Belana het volgende:
Poemojn , ik zou het niet doen. Liam is nu 7 weken en ik begin nu een beetje te wennen en zelf een beetje op te kanppen. 6 weken is toch wel de minimale tijd die je daarvoor nodig hebt denk ik.
Je weet zoals Rewio al zegt helemaal niet hoe je je voelt dan. En geloof me, het is best wel wat hoor, ineens moeder zijn en een gezinnetje hebben. Ik ben niet zo dat ik zeg dat je hele wereld op zijn kop staat, maar er veranderd wel het een en ander en daar ben je dan net een beetje aan gewned en dan moet je naar een hele vreemde omgeving...vanalles meeslepen.... Nee, ik zou het je niet aanraden...
Had Catelootje ook niet zoiets? Gedoe om een familieweekend?

Poemojn ik zou het ook niet doen hoor, je weet nooit hoe je zo'n bevalling uitkomt (niet meteen het ergste denken hoor, maar emotioneel bevobbeld had ik daar helemaaaaal geen zin in, in dat soort dingen.)
Gewoon eerst eens fatsoenlijk op de been zijn en aan je babytje wennen
Screw them.
We're going home.
  maandag 15 maart 2004 @ 21:24:33 #292
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17740839
Ach gos, die zieke kindjes zijn echt zielig... Allemaal erg veel sterkte met de zielige kleintjes!

Ik moest wel even smilen van je opmerking Bright, ik zie het al voor me `het huisartsen wachtkamer bankje` ...

Poemojn, je moet doen waarvan jij denkt er goed aan te doen, maar persoonlijk zou ik het niet doen. De rit is lang, het is voor jou vrij intensief om te kamperen, slapen op een minder comfortabel bed en dat terwijl je ws niet helemaal hersteld bent. Het zal best een drukte zijn, waar zowel jij als je kindje misschien niet goed tegen kunnen.
Maar aks je fit bent, je kindje lekker gaat, het mooi weer is en zin hebt om te kamperen en heerlijk je familie om je heen dan kan het ook hartstikke leuk uit pakken.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 15 maart 2004 @ 21:52:10 #293
37150 livelink
pi_17741647
Poemojn, ik zou het niet doen hoor. Los van alle lichamelijke toestanden is het ook nog zo dat ik in het begin vrij onzeker was met mijn babietjes. Het laatste wat je dan wil is dat je hele familie je ook nog op je vingers kijkt en met allerlei 'goede' adviezen komt. Bovendien zou ik heel gestressed zijn dat mijn kindje 's nachts de hele camping wakker houdt met zijn/haar geschreeuw. Borstvoeding geven in een tent lijkt me ook al niet ideaal in het begin. Eigenlijk komt het erop neer dat je gewoon nog niet weet hoe het allemaal zal zijn en hoe je er zelf onder zal zijn. Met al die onzekere factoren zou ik gewoon nu al zeggen dat ik niet zou komen.
pi_17742329
helemaal met de vorige sprekers eens: niet doen poemojn. zeker als 't van jullie deelname afhangt zou ik het zekere voor 't onzekere nemen en nee zeggen. dat geeft voor julliezelf ook rust. het familieweekend kan misschien wel wat later in 't jaar gepland worden?
  maandag 15 maart 2004 @ 22:23:03 #295
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_17742483
Als je gaat kamperen kan het 's nachts nog best fris zijn (als het tegenzit), dan lijkt het me voor 't babietje ook niet echt prettig... bovendien is de hygiene niet altijd je van het op een camping. Als je laat bevalt heb je dus een babietje van een week of 5, ik zou het persoonlijk niet doen.
pi_17743212
Bedankt allemaal voor de reacties. Het is dus niet vreemd dat het mij niet erg handig lijkt; ik zal een net negatief antwoord retourzenden (oa met jullie argumenten).
pi_17747770
Poemojn, zeg maar dat wij een negatief reisadvies aan pasgeborenen en pasbevallen moeders (en vaders!) hebben uitgegeven

Het is echt niet verstandig om te gaan hoor! (Redenen zijn al bekend, maar heel erg geldig!)
pi_17748881
Staat er hier een trotse papa Basset te verkondigen dat zijn dochter kan staan en 2 tandjes heeft wordt het ondergeneeuwd door al die arme zieke kindjes:(

Zieke kindertjes gaan wel voor hoor

Maar goed, kijk en wordt vertederd! :

Zoals ik al zei, bij ons is Noa nu niet degene die ziek is, maar ligt mama onder de wol :'(
pi_17748895
Ah Noa wat goed!!!!!!!!!! Ze kijkt er ook helemaal trots bij!
En kus voor mamma
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 maart 2004 @ 10:13:48 #300
13151 crew  Rewimo
pi_17748914
Wauw, Noa! En mama-Noa, beterschap hoor!
pi_17748927
Ik wou alleen dat ze eens ging kruipen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 maart 2004 @ 10:16:37 #302
13151 crew  Rewimo
pi_17748960
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:14 schreef basset het volgende:
Ik wou alleen dat ze eens ging kruipen!
Weet wat je zegt Dan kom je er pas achter waar ze allemaal bij kunnen en wat er allemaal aan gevaren in huis op je kindje liggen te loeren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')