abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 11 februari 2004 @ 09:47:17 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_17080500
Het vervolg van: http://forum.fok.nl/showtopic.php/479119

Babietjes:

1 maart 2003: Wesley, zoon van Dwork (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
***24j uli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
**26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
12 november 2003: Lars, zoon van Irule25 (papa)
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
2 december 2003: Siënna Michelle, dochter van Yfke en SPIRO
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
20 januari 2004: Aiken, zoon van Kimpiedimpie
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
25 januari 2004: Elianne, dochter van 70four (papa)
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 4% gewijzigd door Lois op 25-02-2004 12:26:30 ]
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_17080539
Mous, ik vind het toch schattig van oma...nu hebben oma's op mij altijd een streepje voor!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 11 februari 2004 @ 10:05:26 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17080821
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 09:49 schreef Catootje het volgende:
Mous, ik vind het toch schattig van oma...nu hebben oma's op mij altijd een streepje voor!
Toot, vind jij 't nou ook zo'n onwerkelijk idee dat over een paar weken onze babies hier ook bij staan?

Ik kan dat echt gewoon nog niet helemaal bevatten dat 't gewoon echt zo is.. en dat er echt een kindje groeit. Zo stom. Ik heb nog steeds af en toe 't idee dat 't gewoon allemaal maar weer een stomme droom is ofzo..

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 11 februari 2004 @ 10:11:05 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17080932
Dat gevoel heb ik gek genoeg ook nog steeds. Ik weet nu wel dat er echt een baby in mijn buik past, maar toch... eerst zien dan geloven
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_17081217
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 10:05 schreef E.T. het volgende:

[..]

Toot, vind jij 't nou ook zo'n onwerkelijk idee dat over een paar weken onze babies hier ook bij staan?

Ik kan dat echt gewoon nog niet helemaal bevatten dat 't gewoon echt zo is.. en dat er echt een kindje groeit. Zo stom. Ik heb nog steeds af en toe 't idee dat 't gewoon allemaal maar weer een stomme droom is ofzo..

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik mag uit ervaring zeggen dat die gedachten er helemaal bij horen!

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17084224
Ja, ik hoor dat van meer mensen: een vriendin zei altijd dat als het allemaal gas was, ze dat ook had geloofd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
...

Ik heb het ook, ik had wel verwacht dat mensen-met-al-een-kind dat minder zouden hebben...maar aan Tan te merken is dat niet zo.. Gek hoor, alhoewel ik wel al heel snel gewend ben aan anderen die een kindje hebben: natuuuurlijk is er een Joshua en een Liam en...en...maar geen Gertje, die bestaat niet! Net als bevallen, ik kan me niet voorstellen dat ik dat echt ga doen

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:59:38 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_17084817
Ow Cattootje en ET, wederom zo herkenbaar! En jjoh, ik heb nou al 2,5 week mijn Liam en nnog steeds dringt het niet helemaal door...
Ik kan namelijk niet geloven dat ie uit mijn buik is gekomen...dat past noooooooit!!!
Het blijft onwerkelijk, ineens ben je mama. Ik geloof dat Moussy het ooit eens schreef ook over moedergevoelens, dat is iets wat groeit. ten minste, bij mij wel. Het was er echt niet meteen. Maar dat zal wel voor iedereen verschillend zijn denk ik.
Ik vind het iig iets waar je je niet op kan voorbereiden.
Maar fijn is het wel!!!
Nog ff meiden, dan kunnen jullie hier meepraten!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 februari 2004 @ 13:03:12 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17084923
Ik kan me ook herinneren dat ik een paar dagen voor de bevalling in dat kamertje stond en me niet kon voorstellen dat daar binnenkort een echt babytje in de wieg zou liggen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

De baby in je buik en de baby in je armen zijn twee heel verschillende kindjes!

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17086356
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:59 schreef Belana het volgende:
Ow Cattootje en ET, wederom zo herkenbaar! En jjoh, ik heb nou al 2,5 week mijn Liam en nnog steeds dringt het niet helemaal door...
Ik kan namelijk niet geloven dat ie uit mijn buik is gekomen...dat past noooooooit!!!
Haha, ff snel (men roept mij): dat denk ik ook steeds! Dat kan nooit dezelfde zijn geweest als in mijn buik, veel te groot (en dat klopte dan ook wel een beetje he
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
...) Maar ik wil 'm toch wel houwen hoor, 't is zo'n schatje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd...
pi_17089254
Ja dan zal ik er ook maar even op reageren. Het is echt een wondertje hoor dat je opeens een levend wezentje op je buik hebt liggen en daaronder een blubber buik
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
En ja nu past hij er niet meer in omdat ie zo supppppperrrr snel groeit. Maar ik had dat gevoel ook hoor, je voelt iets van binnen, het beweegt. Het is gewoon te gek.

Bij mij groeit dit ook dat moeder gevoel. Ik weet nog dat hij net geboren was, hij was ongeveer een ander half uur oud, toen hebben we hem in zijn wieg gelegt om zelf even bij te komen. Achteraf denk ik dat arme kind, zo ziet ie niets en zo ligt ie in een grote ruimte waar hij zelf ook niet weet wat ie ermee moet. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat ik mezelf ook niet gelijk moeder voelde. Dat kwam allemaal geleidelijk aan.

Meiden je gaat het pas geloven als ie er uit komt, dat verzeker ik je

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Zo even de txt aangepast, zaten nogal wat taalfouten in

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[Dit bericht is gewijzigd door Lewis.de.boxer op 11-02-2004 15:21]

pi_17090200
Weet iemand hoe dat topic ook alweer heet waar je je bevallings verhaal in kwijt kunt ?
pi_17090681
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:49 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Weet iemand hoe dat topic ook alweer heet waar je je bevallings verhaal in kwijt kunt ?
Bevallingsverhalen.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_17093801
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 16:06 schreef easy-going het volgende:

[..]

Bevallingsverhalen.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik zat te zoeken onder bevallings verhalen. En hij vondt echt niets. Erg gevoelig zoek systeem zullen we maar zeggen. Bedankt Easy Going
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_17095982
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 00:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Al ga ik niet zo ver als mijn moeder, die voor 'Mike', met een blauw kaartje, een kaartje 'Gefeliciteerd met je dochter' had gekocht
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Hoe goed is haar Engels? Misschien las ze het als 'Mieke'?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik ben nu 20 weken zwanger, heb amper een buik, en niemand kan zich echt voorstellen dat er een baby in zit ('Waar laat je die dan?'). Lijkt me geen wonder dat ik er ook moeite mee heb. Gelukkig geeft-ie af en toe een schopje

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Hoe zit het trouwens met de voorspellende gaven van as overgrootmoeders? Mijn oma heeft mijn moeder al gefeliciteerd met haar kleindochter

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Lijkt me leuk als het toch een jongetje is
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

† In Memoriam † donderdag 12 februari 2004 @ 10:16:03 #15
43556 miss_dynastie
pi_17111216
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 19:17 schreef poemojn het volgende:

[..]

Hoe goed is haar Engels? Misschien las ze het als 'Mieke'?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dat klopt, zo las ze het ook... maar als je man en je dochter je verzekeren dat het een jongetje is, zou ik toch maar wat minder eigenwijs doen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 12 februari 2004 @ 12:01:47 #16
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17113500
Zo pas na de bevalling zag ik mijn zwangerschap en Thomas als twee totaal verschillende dingen. Voor mijn gevoel had dat niets met elkaar te maken. Want inderdaad: Dat mannetje kon toch nooit in mijn buik hebben gezeten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Ik voelde me wel gelijk helemaal moeder, en dat gevoel was heel overweldigend! Maar ik kan nog steeds naar Thomas kijken en denken: tjeee, jij bent echt MIJN zoontje! Het blijft wonderlijk!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maandag heb ik met Thomas geknutseld. Ik had vingerverf gekocht en ik heb voetafdrukjes gemaakt. Het zag er heel leuk uit, zijn voetjes waren helemaal blauw! Maar de verf ging er heel makkelijk terug af.

Nog een vraagje want ik weet niet hoe ik het terug moet zoeken. Een tijd geleden zijn er door jullie wat tips gegeven voor sites met recepten voor babyhapjes. Welke waren dit ook al weer.
Ik ben zo dom geweest om die niet te noteren. Ik dacht dat duurt hier nog een tijdje, maar het gaat er straks toch aankomen en ik vind het wel leuk om me er alvast in te verdiepen.

pi_17113881
Lies, ik ben druk allerlei groente en fruitprakjes aan 't invriezen, dus heb onlangs nog die sites geraadpleegd en gebookmarked. hier zijn er een paar die ik zeker informatief vind:

http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html (van bastardhost)
http://www.keukenkikker.nl/
http://babyhapjes.jaspertom.nl/ (van coolbabe)

oja en wat die baby-uit-buik gevoelens betreft: ik was dolblij dat er toch echt een (gezond) kindje uit m'n buik kwam. vond het achteraf wel een beetje gek -maar vooral geweldig- dat dat dus al die tijd Piet was geweest, maar ik herkende wel heel sterk zijn bewegingen zoals ik ze ook in de buik gevoeld had, dus ik wist wel meteen dat 't klopte. en die moedergevoelens had ik wel onmiddellijk, eigenlijk.

pi_17114020
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 12:18 schreef bixister het volgende:
ik herkende wel heel sterk zijn bewegingen zoals ik ze ook in de buik gevoeld had, dus ik wist wel meteen dat 't klopte. en die moedergevoelens had ik wel onmiddellijk, eigenlijk.
Ja dit had ik zelf ook inderdaad. Gek he, maar de bewegingen die hij maakt met zijn armpjes en beentjes heb ik ook zo gevoeld in mijn buik.
  donderdag 12 februari 2004 @ 13:53:44 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_17116221
Zit er net met Kbot over te praten en natuurlijk zijn die moedergevoelens er, want ze moeten natuurlijk niet aan Liam komen en minstens 1 keer per nacht sta ik naast zijn wieg even te kijken of alles nog wel goed gaat. Ik ben alleen een persoon die niet zo "in touch" is met haar gevoelens, duurt altijd ff voor ik weet wat ik voel.
Wat dat aan gaat merk ik ook dat al die hormonen heel snel je lijf uit zijn, want in de zwangerschap ben ik miss emotioneel geweest en ik ben wat dat aangaat mijn ouwe zelf weer hoor. Vind dat eigenlijk wel jammer.

Ik ga ook die sites van die hapjes even bookmarken voor later, lijkt me erg handig!

Wat klinkt dat leuk Lies, die voetjes verfen! Ga ik ook onthouden!

stormy waters...
sailin'
  donderdag 12 februari 2004 @ 18:47:18 #20
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_17123687
Dank je Bixister, ik heb ze nu gelijk genoteerd!

Ik was gedurende de zwangerschap helemaal niet meer emotioneler maar juist nu sinds ik moeder ben geworden!
Ik krijg tranen in mijn ogen bij bevallingsverhalen en als ik kinderleed lees of hoor dan vloeien die tranen heeeeel gemakkelijk.

pi_17123832
Ik heb dat dus ook. Tijdens de zwangerschap had ik lang zoveel last niet van de hormonen maar juist na die tijd.

En ja kom niet aan mijn ventje want dan kom je aan mij. Ik had heel denbeeldige ideeen in het begin dat mensen kwaad wilden met Joshua. Nou ik vloog ze dus ook echt aan (in mijn gedachten dan).

Ik was het ook van plan om voetjes en handjes te gaan afdrukken. Ik heb zo'n speciaal schilderijtje gezien met alles wat je nodig hebt. Dus ga dat toch maar snel aanschaffen, is toch wel leuk voor later als herinnering. Zo heb ik ook al foto's op een rijtje en bevallings verhaal. En alle kaarten. Ik ben ook echt van plan om zo een pakketje te maken en in een doos te stoppen. Lijkt me wel leuk als je later nog eens snuffelt in je kasten om daar doorheen te lopen. Ze zijn toch al zo kort baby.

pi_17141487
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 18:47 schreef -Lies- het volgende:
Dank je Bixister, ik heb ze nu gelijk genoteerd!

Ik was gedurende de zwangerschap helemaal niet meer emotioneler maar juist nu sinds ik moeder ben geworden!
Ik krijg tranen in mijn ogen bij bevallingsverhalen en als ik kinderleed lees of hoor dan vloeien die tranen heeeeel gemakkelijk.

Hier hetzelfde verhaal... ik heb het idee dat ik tijdens mijn bevalling een stukje (en yep, daar komen m'n tranen alweer) van mezelf ben kwijtgeraakt. Kan het niet anders uitleggen. Alles is 'verschoven'
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 13 februari 2004 @ 11:50:53 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_17141576
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:47 schreef kimpiedimpie het volgende:

[..]

Hier hetzelfde verhaal... ik heb het idee dat ik tijdens mijn bevalling een stukje (en yep, daar komen m'n tranen alweer) van mezelf ben kwijtgeraakt. Kan het niet anders uitleggen. Alles is 'verschoven'

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

En hoest het verder Kimpie? Hoest met Aiken? Komt ie nog steeds zo vaak voor voeding? foto's?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
stormy waters...
sailin'
pi_17155003
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 11:50 schreef Belana het volgende:

[..]

En hoest het verder Kimpie? Hoest met Aiken? Komt ie nog steeds zo vaak voor voeding? foto's?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Verder gaat het wel o.k. Je vult je dagen met zogen en knuffels geven (ben druk bezig 'm schraal te kussen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
), dat bevalt nog wel even denk ik. Aiken is nog steeds lekker rustig (behalve als hij voedsel wil) maar heeft eens in de 3 dagen een vervelender dag, dan wil 'ie de hele dag gevoed en gedragen worden. Ik krijg morgen m'n bestelde Babybundler binnen, dan kunnen m'n armen wat tot rust komen hoop ik. En ja, Veel tijd zit er niet tussen die voedingen, maar ook dat went. Als er eens 3 uur tussen zit dan ga ik kijken of alles wel o.k. is met 'm
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. 's Nachts proberen we 'm in z'n wiegje naast mij te laten slapen, maar vannacht was ik zo moe dat ik steeds te snel in slaap viel en meneertje dus de hele nacht weer tegen z'n mama aan heeft liggen pitten. Ach, is wel errug gezellig natuurlijk!
Ik bedoel maar:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

net ingesmeerd na een badje dus hij ziet er wel wat roze uit op deze foto's

Ennuh, geloof het of niet, in de tijd dat ik dit schreef heb ik 'm 4x aan de borst gehad... hij suft dan weer weg en besluit na zo'n minuut of 5 a 10 dat 'ie toch nog meer wil... Geen idee hoe ik dit kan afleren... Ik bied 'm steeds aan door te gaan maar op dat moment wil hij echt niet...

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
En nee, ik kan 'm niet wakker maken en 'm dwingen te eten, dat lukt gewoonweg niet. Best lastig want ff weg kan bijna niet en iets langer doen (zoals boekreview) is bijna onmogelijk. Ik heb nu een handkolf en die ga ik vanaf maandag maar eens proberen. Dat kan wat schelen.
Met mij gaat het wel een heel stuk beter. Dinsdag nog ff bij de vk geweest want bleef last houden van hechtingen, bleek er een stuk inwendige hechting door m'n litteken naar buiten te piepen! Die is nu afgeknipt en dat scheelt weer hopies irritatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Wat wel vervelend is is dat ik nog steeds geen gevoel heb in de vingers aan m'n rechterhand, dat maakt verschonen een grote veldslag, al die pokkedrukkertjes op die kleding! En badderen vind ik doodeng want ik voel 'm niet zo goed en ben bang dattie wegglipt of dat ik uit angst daaarvoor te hard knijp
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Gisteren ben ik eindelijk eens met Aiken in de kinderwagen een blokje om gegaan... het kwam steeds niet goed uit door slecht weer of huilend kind van de honger... was wel lekker! Maandag gaan we voor het eerst langs het consultatiebureau om 'm te laten wegen, ben erg benieuwd hoe zwaar 'ie ondertussen is (volgens mijn armen zo'n kilootje of 20
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)
Nou, stop maar ff met tiepen (voor mij duurde dit korte stukje dus heel lang), ga m'n kind maar weer cuddlen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Hoest met jou en Liam en KBot? Ook weer wat beter?

† In Memoriam † vrijdag 13 februari 2004 @ 21:29:51 #25
43556 miss_dynastie
pi_17156893
Wat een mooie foto van jou met je mama, Aiken!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop