abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17491243
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 10:27 schreef pluisje het volgende:
Jullie dringen voor ja
Dan doe je toch ook mee op 30 juni?
we maken er gewoon een datum 11ling van

21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
***27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger***
02 juli 2004: Xeliana
***03 juli 2004: pluisje en rickmans***
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
  donderdag 4 maart 2004 @ 10:43:20 #102
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17491244
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 10:39 schreef Luchtbel het volgende:
Haha, ik zei toevallig gister tegen iemand; "Die baby had echt een plofkop toen ie net geboren was"
Dus Tan bereid je maar voor

Als dat zo is maak ik geen foto's hoor

Het vreemde vond ik nog wel dat ze bloedserieus was, het is echt een officiele term in de verloskunde-wereld
  donderdag 4 maart 2004 @ 10:48:42 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_17491339
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 10:42 schreef LadyS het volgende:

[..]

nee samen toch
Ja maar, ik heb geen vriend om sex mee te hebben, tonic vind ik wel heel vies, ananas schijnt naar ik heb gelezen toch niet zo heel goed voor je te zijn, dus jij gaat veel harder dan mij vrees ik
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 10:43 schreef Tan het volgende:

[..]

[afbeelding]

Als dat zo is maak ik geen foto's hoor [afbeelding]
Sorry De moeder van het babietje zag er overigens niks van hoor

En waarschijnlijk krijg ik nu voor straf zelf een babytje met een plofkop
pi_17491375
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 10:48 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja maar, ik heb geen vriend om sex mee te hebben, tonic vind ik wel heel vies, ananas schijnt naar ik heb gelezen toch niet zo heel goed voor je te zijn, dus jij gaat veel harder dan mij vrees ik
Het gaat volgens mij alleen om het orgasme
  donderdag 4 maart 2004 @ 10:52:36 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_17491403
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 10:51 schreef LadyS het volgende:

[..]

Wat bedoel je
  donderdag 4 maart 2004 @ 10:53:17 #106
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17491420
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 10:51 schreef LadyS het volgende:

[..]

Nee hoor, ook het sperma. Daar zit dezelfde stof in die ze gebruik om de bevalling in te leiden.
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2004 @ 10:59:31 #107
43556 miss_dynastie
pi_17491507
Ach, Sugar, ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken!! Maar vier jaar geleden om deze tijd zat ik in Griekenland, en toen was het heerlijk weer. Niet te warm, zeker niet te koud, lekker zonnetje, heerlijk!!

Livelink, vliegen met twee ukkies lijkt mij ook heel zwaar!

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt reanimatie.com, maar ik interpreteer het vrij negatief naar buitenlanders toe en jij tolereert dat. Als dat inderdaad zo is: waar een kind mee omgaat, wordt het inderdaad mee besmet. En een rascistische hockeycultuur lijkt me ook niet ideaal. Bovendien kan de omgeving nog zo ideaal zijn, als ouders kun je nog enorme fouten maken die het kind verzieken, daar heb je echt geen buitenlanders voor nodig.

Digger, fijn dat het bij jullie zo goed gaat! En ik ben ook heel benieuwd naar welke kant jullie op zijn gegaan met de naam, maar zolang hoeven we niet meer te wachten

Wat heerlijk Piglet

Xanthe, wat een mooi idee van die vlinder!!

Als je poetsbuien krijgt, ben je hier van harte welkom Anitra !!!

Luchtbel, wat bijzonder !! Wilde je het geslacht per se weten, of dat niet??

Tips voor de laatste week van juni, LadyS?? De baby komt er echt niet uit als jij niet doet, dus dat zou ik ook ff noteren

Tan, jouw buik is natuurlijk al een huisje geweest voor drie kinderen, het lijkt me logisch dat het elke keer weer een beetje meer uitrekt... inderdaad een rare term

donderdag 4 maart 2004 @ 11:22:59 #108
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17491841
quote:
Gezien we in een stad willen blijven wonen wil ik het liefst in een buurt met zo veel mogelijk koopwoningen en zo min mogelijk 'medelanders'. Want laten we eerlijk zijn; tussen de hockeykids en de koopwoningen maak je je minder snel druk over je kleine dan tussen de bijstandkids en sociale huurwoningen.
Ik weet niet, ik woon nu tussen de turken, surinamers, afrikanen, indo's en homosexuelen en eerlijk gezegd maak ik me veel meer zorgen over de verdraagzaamheid van de volgende generatie witte hockeykinderen uit koopwoningen.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:26:05 #109
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_17491891
Oh, ik had het in een eerder deel al eens verteld, ik zal het nog even kort samenvatten:
de hypofyse vertoont "ongeremde celgroei" (= andere omschrijving voor tumor). Deze groei werd altijd onderdrukt door het innemen van medicijnen. Deze mogen echter tijdens een zwangerschap niet worden gebruikt, daarom was mij een zwangerschap afgeraden en zou ik over 2 maanden gesteriliseerd worden. We hebben echter niet genoeg opgepast en 3 weken geleden hoorde ik dat ik 12,5 week in verwachting was. En ja, het is best een enge gedachte, omdat we niet weten hoe hard de tumor gaat groeien. Ik denk er nog maar even niet aan wat er gaat gebeuren als-ie te hard groeit... Verwijderen van de hypofyse kan wel, maar aan de gevolgen wil ik niet denken ! Voorlopig hou ik in elk geval mijn gezichtsvermogen in de gaten, omdat dat als eerste uitvalt (beginnend met tunnelvisie).

Misschien ben ik wat naief als ik zeg: ik ga op mijn intuļtie af, en die zegt dat alles goed is/blijft
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2004 @ 11:29:20 #110
43556 miss_dynastie
pi_17491956
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:22 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ik weet niet, ik woon nu tussen de turken, surinamers, afrikanen, indo's en homosexuelen en eerlijk gezegd maak ik me veel meer zorgen over de verdraagzaamheid van de volgende generatie witte hockeykinderen uit koopwoningen.
Oh ja, de homofielen... mijn beste vriendin is biseksueel, denk jij dat het nog goed komt met onze kinderen ???

ja, cynisch ja, ik kan niet zo tegen vooroordelen
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:31:58 #111
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17491998
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh ja, de homofielen... mijn beste vriendin is biseksueel, denk jij dat het nog goed komt met onze kinderen ???

ja, cynisch ja, ik kan niet zo tegen vooroordelen
Misschien is het wel besmettelijk...En het zijn natuurlijk ook allemaal pedofielen.

Ik kan er ook niet goed tegen. Zeker niet omdat mijn (surinaamse) kind straks met de kinderen van deze meneer naar school moet

[ Bericht 0% gewijzigd door Spindizzy op 04-03-2004 11:32:27 (Tiepfout) ]
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:35:49 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_17492055
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:22 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Hear hear!

* Brighteyes vind reanimatie.com maar een beetje een engerd!
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2004 @ 11:38:33 #113
43556 miss_dynastie
pi_17492103
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:31 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Misschien is het wel besmettelijk...En het zijn natuurlijk ook allemaal pedofielen.
Shit, nog helemaal niet bij nagedacht ... en ik wilde haar nog wel peettante van mijn kinderen maken.... dat kan nu zeker niet meer, denk jij van wel??
quote:

Ik kan er ook niet goed tegen. Zeker niet omdat mijn (surinaamse) kind straks met de kinderen van deze meneer naar school moet
Weet je dat ik er nog geen seconde over heb nagedacht dat je kinderen 'zwart' zullen zijn?? Het zijn gewoon je kinderen, punt. Eigenlijk klote dat je er nu al over na moet denken in wat voor kloterige vooroordelen ze terechtkomen

† In Memoriam † donderdag 4 maart 2004 @ 11:41:25 #114
43556 miss_dynastie
pi_17492155
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes vind reanimatie.com maar een beetje een engerd!
Ik dufde eerst niet zo goed te reageren, ik dacht dat ik het verkeerd begrepen had, omdat de opmerking 1 1/2 pagina lang werd genegeerd Ik wil reanimatie.com beslist niet door het slijk halen of zwart maken, en ik ben wel een beetje bang dat gedaan te hebben. Maar deze opmerkingen maken me zo bang... tuurlijk, ik ken behoorlijk wat k#t-Turken, maar (sinds ik er voor open sta, ik ben door mijn moeder namelijk ook vrij rascistisch opgevoed ) ken ook evenveel zo niet meer goede Turken. So?? Een kleurtje zegt zo weinig...
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:43:38 #115
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17492200
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Weet je dat ik er nog geen seconde over heb nagedacht dat je kinderen 'zwart' zullen zijn?? Het zijn gewoon je kinderen, punt. Eigenlijk klote dat je er nu al over na moet denken in wat voor kloterige vooroordelen ze terechtkomen
Ik heb er zelf ook wel in lichte mate mee te maken gehad vanwege mijn handicap dus ik denk dat ik de Mini-Dizzy wel kan helpen ermee om te gaan mocht het zover komen.
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:45:52 #116
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17492236
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:26 schreef phluphy het volgende:

Misschien ben ik wat naief als ik zeg: ik ga op mijn intuļtie af, en die zegt dat alles goed is/blijft
Misschien ben ik wel naief als ik zeg dat juist doordat je op je intuitie vertrouwt je al een voorsprong hebt. Maar ik geloof dan ook heilig in de kracht van je eigen vertrouwen en gemoedstoestand

voor jou
pi_17492245
mja.. in achterstandsbuurten in grote steden heb je over het algemeen meer criminaliteit (no-go-zones) dus ik kan me voorstellen dat als je de keus hebt je je kinderen liever ergens anders laat opgroeien.. als reanimatie.com dat bedoelde kan ik 't me wel indenken.
Maar dat zijn gemiddelden en zegt dus nog *niets* over een individu dat in zo'n buurt woont, helaas vergeten mensen dat wel vaak
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2004 @ 11:46:28 #118
43556 miss_dynastie
pi_17492248
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:43 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook wel in lichte mate mee te maken gehad vanwege mijn handicap dus ik denk dat ik de Mini-Dizzy wel kan helpen ermee om te gaan mocht het zover komen.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor een handicap je hebt?
als je niet wil antwoorden moet je het zeker niet doen, hoor!
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2004 @ 11:48:15 #119
43556 miss_dynastie
pi_17492284
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:26 schreef phluphy het volgende:
phluphy, sorry, had door alle toestanden hier even over heen gelezen. Na het lezen van diverse boeken (bijv. de celestijnse belofte) ben ik heilig gaan vertrouwen en geloven in intuitie. Als je het oprechte gevoel hebt dat het goed komt, komt het ook goed
  donderdag 4 maart 2004 @ 11:48:28 #120
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17492292
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor een handicap je hebt?
als je niet wil antwoorden moet je het zeker niet doen, hoor!
Mag hoor. Had het geloof ik al een keer verteld Ik ben geboren zonder linkerhand.
pi_17492339
Phluphy, wat erg! Ik hoop dat alles goed blijft gaan.. Heb je al kinderen, of is dit toch nog onverwachts de eerste?

(Volgens http://www.hypofyse.nl/hypo.html is het gewoonlijk goedaardig en langzaam-groeiend, hoop dat dat bij jou ook zo is...)
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2004 @ 11:53:48 #122
43556 miss_dynastie
pi_17492364
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:48 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Mag hoor. Had het geloof ik al een keer verteld
Oh, oeps, dat heb ik dan even gemist, sorry
quote:
Ik ben geboren zonder linkerhand.
Oh ja, dan krijg je met veel vooroordelen te maken
Een kennis van me is ook zonder volledige hand geboren, hij heeft zeg maar nog wel een paar 'halve' vingers (weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven ) en ziet er ook nogal 'stoer' uit met zijn tattoo en ringetje in zijn oor, dus concluderen mensen automatisch dat ie een 'je bent een rund als je met vuurwerk-stunter' is en dat ook achter zijn rug om bepraten De eerste keer dat mister_d hem ontmoette (ik had het niet eens verteld, ken hem al zo lang dat ik er niet meer bij stilsta, ik weet niet eens welke hand het is ) heeft hij gewoon gezegd: 'Mag ik je vragen hoe het komt dat je je hand mist?' Iedereen schrok, maar die jongen stelde deze directheid meer op prijs dan het gesmoes achter zijn rug om....
pi_17492399
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:31 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Wat dacht je dan van mij, ik ben een woonwagenbewoonster (als of daar geen vooroordelen over zijn) en ik ben getrouwd met een Surinamer en ik heb straks een klein half-bloed surinamertje rondlopen die ook nog kamper is. Ik heb een hekel aan vooroordelen.
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2004 @ 11:58:49 #124
43556 miss_dynastie
pi_17492453
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:55 schreef Little-Angel het volgende:

[..]

Wat dacht je dan van mij, ik ben een woonwagenbewoonster (als of daar geen vooroordelen over zijn) en ik ben getrouwd met een Surinamer en ik heb straks een klein half-bloed surinamertje rondlopen die ook nog kamper is. Ik heb een hekel aan vooroordelen.
Oei oei oei, dat komt dus nooit meer goed

donderdag 4 maart 2004 @ 12:00:27 #125
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17492475
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:

maar die jongen stelde deze directheid meer op prijs dan het gesmoes achter zijn rug om....
Klopt, daarom vind ik kinderen zo leuk. Die vragen tenminste gewoon wat ze willen weten ipv dat ze er niet eens naar durven te kijken. Jammer dat je dat soort dingen afleert als je volwassen wordt

Het was mijn man ook helemaal niet opgevallen toen hij mij leerde kennen btw.

Man tegen huisgenoot: "Ik vind dat meisje van de supermarkt erg leuk"
Huisgenoot: "Welke? Die met maar 1 hand?"
Man: "1 hand? "

Misschien gesprekje verhuizen naar speeltuinbankje? We zijn best wel offtopic
pi_17492520
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:48 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Mag hoor. Had het geloof ik al een keer verteld Ik ben geboren zonder linkerhand.
Mijn schoonmoeder is geboren zonder rechterhand en heeft twee zoons opgevoed, een gewone baan gehad, rijbewijs gehaald etc en woont nu in Suriname. Ik zie het niet als handicap want je bent het gewent, denk eerder dat andere mensen denken dat je minder kan. Maar ik moet wel zeggen dat ik het knap vindt hoor. Ik had verleden jaar mijn linkerhand gebroken en dan ben je echt ontmant.

ps. Spindizzy, wanneer jij je kindje op gaat halen mag ik je dan misschien vragen om een paar foto's voor mij af te geven of te posten in Paramaribo, alleen als je daar komt dan hoor. Het op de post doen komt bijna nooit aan want ze zijn daar zo corrupt dat ze alles open maken om te kijken of er geld in zit.
pi_17492556
Aan de ene kant kan ik de angstige gevoelens van hem wel begrijpen, maar vind dat hij het iets te ver doortrekt op de een of andere manier en vond dit:
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 12:52 schreef Reanimatie.com het volgende:
Want laten we eerlijk zijn; tussen de hockeykids en de koopwoningen maak je je minder snel druk over je kleine dan tussen de bijstandkids en sociale huurwoningen.
zeer kwetsend omdat het hier gaat om iedereen die maar minder verdient dan zijzelf en dus niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om in een dure koopwoning te gaan wonen. We zijn allemaal te min voor hem zwart of niet blijkbaar.

Ik heb evengoed de zelfde angstige gevoelens als hijzelf, wij wonen in een zwarte wijk, ja in zo'n wijk met allemaal bijstands mensen en mensen met een uitkering (waaronder ikzelf) in sociowoningen (al is deze die wij bewonen van een particulier). Om ons heel zien wij voornamelijk kindjes van buitenlandse afkomst, kindjes die thuis een kompleet andere opvoeding krijgen dan wij graag aan alicia mee willen geven, andere normen en waarden. Kinderen die tot midden in de nacht buiten lopen, kinderen die geen structuur krijgen, geen afspraken hoeven te maken en sommige kideren die gewoon letterlijk de baas in huis zijn ipv de ouders ('gelukkig' kom je dit soort kinderen/gezinnen ook in andere wijken tegen dus hoeft het niet per definitie bepalend te zijn voor de wijk, alleen doet dat het wel door dat het hier in grotere getalen voor komt).

Wij willen hier dolgraag weg, we hebben alicia in een andere wijk op de spel-o-theek zitten, ze gat in een andere wijk straks naar school. Niet omdat ze er hier per definitie slechter van zou worden maar meer doordat wij denken er beter aan te doen als ze opgroeit en in een klas zit met meer verschillende culturen/herkomst dan als enig blank meisje in de klas te zitten wat in onze wijk aan de orde is helaas. Dat we hier weg willen heeft daarnaast nog te maken met het niet veilig zijn voor kinderen in onze ogen, ze speelt nu alleen nog onder toezicht buiten en kun je zelf ingrijpen waar nodig is (hoop ik) maar zodra ze alleen naar buiten gaat kan dat niet in de wijk. Er wordt hier zo nu en dan geschoten, gestoken, gevochten, je vind spuiten en condooms en glaswerk voor bij ons op de straat ga zo maar door om nog maar niet over de zandbak te beginnen wat je daar allemaal vind.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:07:11 #128
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17492569
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:03 schreef Little-Angel het volgende:

ps. Spindizzy, wanneer jij je kindje op gaat halen mag ik je dan misschien vragen om een paar foto's voor mij af te geven of te posten in Paramaribo, alleen als je daar komt dan hoor. Het op de post doen komt bijna nooit aan want ze zijn daar zo corrupt dat ze alles open maken om te kijken of er geld in zit.
Tuurlijk, met plezier! Maar dat gaat nog wel een paar jaar duren he. Maar lever tegen die tijd maar in hoor. We zitten daar dan toch 3 weken dus hebben er alle tijd voor.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:08:54 #129
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17492591
Phluphy, wat een ontzettend nare toestand, ik wens je veel sterkte met alle onzekerheden, maar ik hoop dat je toch wel een beetje van de zwangerschap kunt genieten ondanks alles!

Ik heb trouwens ook helemaal over die opmerking van reanimatie.com heen gelezen moet ik zeggen, zie hem nu pas, nu miss_d 'm aanhaalt.
Vind het ook best een enge opmerking. Ik ben zelf lang een bijstandsmoeder geweest in een volksbuurt van Den Helder. Mijn kinderen zijn netjes opgevoed en de meesten in die buurt ook. De kinderen zijn daar juist vaak een stuk socialer dan die zgn. hockeykids (niet om dķe nu juist weer te veroordelen hoor).

Maar goed, helaas wordt er nog steeds scheef tegen 'medelanders' aangekeken terwijl het werkelijke groepje criminele buitenlanders relatief erg klein is.
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2004 @ 12:12:00 #130
43556 miss_dynastie
pi_17492637
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:06 schreef Knorretje het volgende:
zeer kwetsend omdat het hier gaat om iedereen die maar minder verdient dan zijzelf en dus niet kapitaalkrachtig genoeg zijn om in een dure koopwoning te gaan wonen. We zijn allemaal te min voor hem zwart of niet blijkbaar.
Oh gelukkig dat wij willen verhuizen naar een koopwoning, dan ben ik niet meer te min. Ik betaal straks in mijn koopwoning zo'n 300-400 minder dan hier, maar dat telt dus niet mee. Kortzichtig.
quote:
Kinderen die tot midden in de nacht buiten lopen, kinderen die geen structuur krijgen, geen afspraken hoeven te maken en sommige kideren die gewoon letterlijk de baas in huis zijn ipv de ouders ('gelukkig' kom je dit soort kinderen/gezinnen ook in andere wijken tegen dus hoeft het niet per definitie bepalend te zijn voor de wijk, alleen doet dat het wel door dat het hier in grotere getalen voor komt).
Maar heeft dit er mee te maken dat de kinderen en ouders zwart zijn? Ik ken net zo goed heel veel blanken die hun kinderen niet onder controle hebben. Maar ik begrijp je angsten heel goed, blank of zwart, je wil niet dat je kinderen dit gedrag overnemen.
quote:
Wij willen hier dolgraag weg, we hebben alicia in een andere wijk op de spel-o-theek zitten, ze gat in een andere wijk straks naar school. Niet omdat ze er hier per definitie slechter van zou worden maar meer doordat wij denken er beter aan te doen als ze opgroeit en in een klas zit met meer verschillende culturen/herkomst dan als enig blank meisje in de klas te zitten wat in onze wijk aan de orde is helaas. Dat we hier weg willen heeft daarnaast nog te maken met het niet veilig zijn voor kinderen in onze ogen, ze speelt nu alleen nog onder toezicht buiten en kun je zelf ingrijpen waar nodig is (hoop ik) maar zodra ze alleen naar buiten gaat kan dat niet in de wijk. Er wordt hier zo nu en dan geschoten, gestoken, gevochten, je vind spuiten en condooms en glaswerk voor bij ons op de straat ga zo maar door om nog maar niet over de zandbak te beginnen wat je daar allemaal vind.
Dat is dus helemaal begrijpelijk, als het onveilig is, is het helemaal niet ideaal voor een kind. Maar jullie beslissing is niet uit rascistisch oogpunt genomen. En dat maakt het verschil voor mij
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:14:46 #131
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_17492680
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 11:51 schreef poemojn het volgende:
Phluphy, wat erg! Ik hoop dat alles goed blijft gaan.. Heb je al kinderen, of is dit toch nog onverwachts de eerste?
Is de eerste ! Dus we zijn dolgelukkig dat het zo is gelopen.
quote:
(Volgens http://www.hypofyse.nl/hypo.html is het gewoonlijk goedaardig en langzaam-groeiend, hoop dat dat bij jou ook zo is...)
Klopt, zeer langzaam-groeiend zelfs (1 cm /jaar in een normale situatie). Daar schuilt wel het gevaar in dat je daardoor niets merkt.
Ik heb een zogenaamd Prolactinoom, mijn prolactine-waarde was 600 toen ze het ontdekten, en moet tussen 0-20 liggen. Het Prolactine -hormoon is o.a. verantwoordelijk voor de aanmaak van moedermelk, dus e.e.a. zal nu wel op hol slaan. Of het daardoor nu sneller-dan-anders groeit is helaas niet bekend (de aandoening komt niet zo vaak voor).
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:17:03 #132
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_17492721
Spindizzy en Miss-D : helemaal mee eens, ik luister gewoon naar mijn gevoel, en ik voel me super, lichamelijk en geestelijk, dus no worries so far

Spindizzy, joh, ik wist dat ook helemaal niet. Ik kan me ook helemaal niet voorstellen hoe het zou zijn, maar blijkbaar weet je je aardig te redden ?!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:17:29 #133
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17492729
Oh ja, vergeet ik nog te vertellen. De baby is volgens de verloskundige al helemaal ingedaald, dat is wel een fijne gedachte want mijn laatste twee kids waren heel laat met indalen (Jessai pas tijdens de bevalling). Deze heeft er gewoon zin in
Ik kan alleen niet zeggen dat de kleine met zijn/haar hoofdje het bekken vastzet zoals Chinook deed op het laatst, het kraakt nog steeds als een idioot van onderen
pi_17492748
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar heeft dit er mee te maken dat de kinderen en ouders zwart zijn? Ik ken net zo goed heel veel blanken die hun kinderen niet onder controle hebben. Maar ik begrijp je angsten heel goed, blank of zwart, je wil niet dat je kinderen dit gedrag overnemen.
kijk en dat zien wij dus veel minder,. wij zien hier alleen maar dit soort dingen gebeuren bij juist de buitenlandse gezinnen enhebben geen vergelijkingsmateriaal ondanks dat we weten dat het elders ook voorkomt, dat schreef ik al maar waarschijnlijk doordat er in die wijken waar het ook voorkomt ook veel andere gezinnen wonen die het anders doet is het beeld wat er geschetst word van de wijk positiever Ik heb voor dat ik hier kwam wonen ook in een redelijk zwarte wijk gewoond in zwolle, om daar op een '90% is allochtoon' school stage te lopen en daar was de problematiek er ook, alleen in veel mindere mate aanwezig en zag je ook veel meer gezinnen van buitenlandse afkomst die het wel konden, die wel de kinderen opvoeden ipv ze de straat op te keilen. Denk dat het dus ook een groot verschil is met waar de wijk zich bevind in Nederland en hoeveel de omgeving, de gemeente er tijd, aandacht en geld in wil steken om het te verbeteren.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:19:37 #135
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_17492759
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:08 schreef Tan het volgende:
Phluphy, wat een ontzettend nare toestand, ik wens je veel sterkte met alle onzekerheden, maar ik hoop dat je toch wel een beetje van de zwangerschap kunt genieten ondanks alles!
Reken maar van YES ! Ik denk er soms dagen niet aan (de "nare toestand"), pas als er een doktersbezoek aan staat te komen krijg ik de kriebels, maar verder heb ik oogkleppen op lijkt het wel
... ♥ ik mis je ♥
pi_17492798
Dat zijn inderdaad de minder prettige dingen knorretje, maar ook ik woon in de achterbuurt. Wij hebben hier veel marokanen wonen, waarvan 1 hele familie hier in de straat. De nederlanders nergeren je en de marokanen zeggen je gedag. We hebben wel in een deuk gelegen toen hier aan de overkant vorig jaar eerst de ouders weer terug kwamen uit marokko, stond op de deur, welkom thuis pa en ma. En een paar maand later toen hun zoon gelsaagd was stond er met super grote letters op het raam: hoera karim is geslaagd!!! Tuurlijk heb je overal de goeie en de kwaaie zitten, wij hebben hier het meeste last van een nederlands gezin, familie flodder genoemd hier. Ze heeft 5 kinderen en allemaal zijn het slopers, jatter, stekers en weet ik veel wat nog meer. Elke wijk heeft wel wat, maar op straat houden we allemaal elkaars kinderen in de gaten!!! De scholen hier zaten tot voor kort alle 4 bij elkaar, nu zijn er 2 in het dorp en 2 aan de rand van het dorp. Mijn dochter zit op een openbare basisschool en ja daar zitten ook turken en marokanen. De klassen zijn zeer klein waardoor er aandacht is voor alle godsdiensten en de kinderen leggen elkaar ook uit waarom bepaalde dagen gevierd worden, ook krijgen ze les in alle godsdeinsten. Ja ik ben met trots een lopikse!!!!
pi_17492817
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:07 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Tuurlijk, met plezier! Maar dat gaat nog wel een paar jaar duren he. Maar lever tegen die tijd maar in hoor. We zitten daar dan toch 3 weken dus hebben er alle tijd voor.
Hoe kom je daar nu bij, ik heb het gevoel dat je binnen niet al te lange tijd al een mooi kindje daar mag ophalen.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:26:08 #138
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17492868
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:18 schreef Knorretje het volgende:

[..]

kijk en dat zien wij dus veel minder,. wij zien hier alleen maar dit soort dingen gebeuren bij juist de buitenlandse gezinnen enhebben geen vergelijkingsmateriaal ondanks dat we weten dat het elders ook voorkomt, dat schreef ik al maar waarschijnlijk doordat er in die wijken waar het ook voorkomt ook veel andere gezinnen wonen die het anders doet is het beeld wat er geschetst word van de wijk positiever Ik heb voor dat ik hier kwam wonen ook in een redelijk zwarte wijk gewoond in zwolle, om daar op een '90% is allochtoon' school stage te lopen en daar was de problematiek er ook, alleen in veel mindere mate aanwezig en zag je ook veel meer gezinnen van buitenlandse afkomst die het wel konden, die wel de kinderen opvoeden ipv ze de straat op te keilen. Denk dat het dus ook een groot verschil is met waar de wijk zich bevind in Nederland en hoeveel de omgeving, de gemeente er tijd, aandacht en geld in wil steken om het te verbeteren.
Ik denk dat het probleem inderdaad meer aan de wijk ligt dan aan het feit dat de mensen zwart zijn.

Hoewel... veel gewoonten van buitenlanders vinden wij raar. Zo komt er bij ons aan de winkel (eigen zaak) heel vaak een Afghaanse man met vrienden langs op zondag of in de avond als wij allang gesloten zijn voor spullen. Hij vindt dat doodnormaal en vindt het heel vreemd als hij niet wordt geholpen. In zijn land is dat allemaal heel anders met winkeltijden en helpen na sluitingstijd. Hij is het zo gewend en niet dat ik dat een excuss vindt maar ik kan me wel voorstellen dat er zo veel misverstanden ontstaan over wat sociaal gedrag is en wat niet.
Hij komt niet bij ons op zondag om asociaal te doen (al komt het zo over) maar omdat hij niet anders weet dan dat het normaal is dat hij op alle tijden geholpen wordt.

Maar ja... je hebt wel echt probleemgevallen, ik ben ook wel eens bedreigd waar de kinderen bij waren door een groepje Antiliaanse jongeren en dan voel je je een tijd lang toch minder veilig in de buurt van Antilianen. Onbewust toch een vooroordeel en heel onterecht natuurlijk.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:26:22 #139
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_17492874
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:17 schreef Tan het volgende:
Oh ja, vergeet ik nog te vertellen. De baby is volgens de verloskundige al helemaal ingedaald, dat is wel een fijne gedachte want mijn laatste twee kids waren heel laat met indalen (Jessai pas tijdens de bevalling). Deze heeft er gewoon zin in
Toppie !
quote:
Ik kan alleen niet zeggen dat de kleine met zijn/haar hoofdje het bekken vastzet zoals Chinook deed op het laatst, het kraakt nog steeds als een idioot van onderen

* phluphy snapt niet wat Tan bedoeld
... ♥ ik mis je ♥
pi_17492880
Volgens mij begrijpen velen Reanimatie.com, zeg maar Bosche Bol , niet goed, want hij wil volgens mij niks anders zeggen dan dat hij het beste voor z'n kind wil (wie niet) en dat hij, daar hij in de positie is dat ie het zich kennelijk kan veroorloven, in een zo'n gunstig mogelijke buurt wil wonen, en dat is nu eenmaal niet in een wijk zoals Knorretje deze beschrijft, en ik geef hem er groot gelijk in.

Dat heeft niks met racisme te maken, is niet minachtend t.o.v. mensen in de bijstand of wat dan ook, want daartussen zat die hun kinderen het beste geven (en tussen de 'rijkelui' zat die hun kinderen maar aan hun lot overlaten), maar is gewoon een logische redenatie als je de woonomgevingen bestudeerd.

Je omgeving bepaald een deel van wie je later wordt, dus kies je een zo gunstig mogelijke omgeving.

Maar vorodat iedereen over hem heen valt, wacht eerst eens een reactie van hem af, want volgens mij begrijpen de meesten hier hem verkeerd.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_17492936
Dat van die antilianen kan ik me redelijk voorstellen, hun cultuur is toch snel een dreigende houding aan te nemen. Ik zal mij voorlopig ook niet in bepaalde plekken in het land vertonen waar veel antilinen wonen, maar dit komt door het werk wat ik gedaan heb. Ik werkte namelijk in het beruchte kamp zeist van de bolletjes slikkers. En neeh het waren niet alleen antilianen, maar 90% wel.
  † In Memoriam † donderdag 4 maart 2004 @ 12:30:23 #142
43556 miss_dynastie
pi_17492943
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Maar vorodat iedereen over hem heen valt, wacht eerst eens een reactie van hem af, want volgens mij begrijpen de meesten hier hem verkeerd.
Knorretje heeft ook deze opmerking opgesnord:
Op dinsdag 2 maart 2004 12:52 schreef Reanimatie.com het volgende:
Want laten we eerlijk zijn; tussen de hockeykids en de koopwoningen maak je je minder snel druk over je kleine dan tussen de bijstandkids en sociale huurwoningen.

Ik heb zelf eerder aangegeven dat ik niet helemaal zeker wist wat hij bedoelde, maar dat het op mij vrij negatief overkwam. Zo ook deze opmerking. Ouderschap draait helemaal niet om een koopwoning, al is het misschien wel handig. Het draait in mijn ogen om liefde, en hoe kun je een kind nou leren 'houden van' als dat op basis van een koopwoning en huidskleur gaat?
pi_17492969
Ik woon op dit moment midden in een nieuw bouwwijk en aangrensend is een hele grote parkeerplaats dat zich echt leent voor hangjongeren, drugsgebruik, openbare afwerkplek (sex) en het ligt er bezaaid met troep hiervan. Mijn stiefzoontje mag absoluut niet alleen buiten spelen. Gelukkig gaan we in juni verhuizen naar een betere locatie waar er geen grote parkeerplek aan ons woonwagen kamp grenst. We gaan alleen naar een beurt waar de mensen niet blij zijn met onze komst. En dat zijn de blanke, goed boerende eigenhuis bezitters die zich meer voelen dan ons.
pi_17492970
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Volgens mij begrijpen velen Reanimatie.com, zeg maar Bosche Bol , niet goed, want hij wil volgens mij niks anders zeggen dan dat hij het beste voor z'n kind wil (wie niet) en dat hij, daar hij in de positie is dat ie het zich kennelijk kan veroorloven, in een zo'n gunstig mogelijke buurt wil wonen, en dat is nu eenmaal niet in een wijk zoals Knorretje deze beschrijft, en ik geef hem er groot gelijk in.

Dat heeft niks met racisme te maken, is niet minachtend t.o.v. mensen in de bijstand of wat dan ook, want daartussen zat die hun kinderen het beste geven (en tussen de 'rijkelui' zat die hun kinderen maar aan hun lot overlaten), maar is gewoon een logische redenatie als je de woonomgevingen bestudeerd.
ow ik kan zijn keuze wel voorstellen, als ik de mogelijkheden zou hebben zou ik het ook doen. Dat zei ik al, kan me zijn gedachten eromtrend prima volgen mits deze anders bedoeld zijn als ze er nu staan, het is nu behoorlijk minachtend tegenover hen die de mogelijkheden niet hebben en dus wil in zo'n wijk wonen. Alsof wij dan ook maar gelijk onze kids 'verkeerd' opvoeden en slecht zijn voor die van hem.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:34:58 #145
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17493021
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:23 schreef Little-Angel het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij, ik heb het gevoel dat je binnen niet al te lange tijd al een mooi kindje daar mag ophalen.
Was het maar waar. De wachtlijst is tussen de 2 en 4 jaar en we staan voorlopig nog niet eens op de wachtlijst (er is een wachtlijst voor de wachtlijst )
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:36:45 #146
35189 Troel
scherp en bot
pi_17493044
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:31 schreef Knorretje het volgende:

[..]

ow ik kan zijn keuze wel voorstellen, als ik de mogelijkheden zou hebben zou ik het ook doen. Dat zei ik al, kan me zijn gedachten eromtrend prima volgen mits deze anders bedoeld zijn als ze er nu staan, het is nu behoorlijk minachtend tegenover hen die de mogelijkheden niet hebben en dus wil in zo'n wijk wonen. Alsof wij dan ook maar gelijk onze kids 'verkeerd' opvoeden en slecht zijn voor die van hem.
Het staat er wel zo hard ja, maar ik geloof niet dat hij het echt zo hard bedoelde... Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je erover valt, ik zelf vond het ook vreemd, maar dacht wijzelijk mijn mond te houden om deze discussie te ontwijken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_17493131
Is het dan zo moelijk te begrijpen dat hij bedoelt dat je gemiddeld gezien in een wijk zoals hij beschrijft veel minder problemen van allerlei aard hebt als in een wijk zoals Knorretje deze beschrijft en dat hij daarmee helemaal niks verkeerds zegt over individuen, maar wel gewoon gelijk heef top basis van feiten?

Hij praat over een wijken, niet individuen, waarom trek je het dan als individu aan, volgens mij kun je je dan wel alles gaan aantrekken.
Als jij weet dat je je kind goed opvoed, wat boeit het dan, waarom voel je je dan aangesproken?

Hij schrijft het misschien een beetje vreemd op, maar z'n gedachte is toch helder en correct?
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:42:31 #148
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17493134
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:26 schreef phluphy het volgende:

* phluphy snapt niet wat Tan bedoeld
Oh, mijn bekken wiebelt zeg maar nogal En het kan zijn dat de bijkomende pijn minder wordt zodra het kindje indaalt. Bij Chinook (mijn tweede) was dat dus het geval en dat was echt een opluchting. Maar deze keer merk ik er niks van terwijl ik daar veel hoop op had gevestigd.
  donderdag 4 maart 2004 @ 12:46:16 #149
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17493201
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:42 schreef DIGGER het volgende:
Hij schrijft het misschien een beetje vreemd op, maar z'n gedachte is toch helder en correct?
Ja maar.. ja maar.. hier zitten allemaal zwangere met hormoonbelaagde vrouwen die zich sneller aangesproken voelen

Maar even serieus, ik vind het zoals jij het omschrijft redelijk klinken en zoals reanimatie het omschrijft niet. Dus ergens zit er toch een nuance in de manier van bewoorden.
pi_17493339
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 12:46 schreef Tan het volgende:

[..]

Ja maar.. ja maar.. hier zitten allemaal zwangere met hormoonbelaagde vrouwen die zich sneller aangesproken voelen
En ik heb kennelijk een 'wespennest fetisch' dat ik me hierin stort

Over wonen en omgevign trouwens: Mensen verderop op het pleintje waar we wonen wezen ons er op hoe gunstig we wonen mbt. kinderen.

Nieuwbouwwijk met alles in de omgeving, maar van de hele buurt wel in relatief goedkope huizen en 1 van de weinige huizen met EN een speelpleintje voor de deur EN een weg voor de deur waar alleen de bewoners van het pleintje zelf rijden, louter om te parkeren, kortom, geen auto die harder dan 15 km/u door de straat rijdt, temeer daar zo ongeveer iedereen om ons heen al kinderen heeft.

Toch wel een prttig gevoel.

En dinsdag had ik een HH cursus BHV, was nu extra aandacht voor EHBO bij kinderen, wel dubbel handig nu zo'n update (al hoop ik het nooit toe te hoeven passen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')