Huiduitslag -> enig idee wat? rode vlekjes op het bovenlichaam?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:43 schreef Sann_e het volgende:
Pfeifer wordt ook wel "the kissing diseas" genoemd, en is dus ( hoe raad je het zo?!) overdragelijk via de mond. Het duurt ongeveer 6 à 7 weken om ervan te genezen.
Vaak heb je griep-verschijnselen, of opgezette klieren, en héél soms vormen van huiduitslag. er is, volges mij, niet echt een medicijn voor, alleen rust nemen, want het is een virus infectie, en antibiotica helpt dus niet echt
geen dank![]()
Nee, misschien dat het sommige symptomen wat verlicht.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:49 schreef Milkwoman het volgende:
heb een vaste vriend
al wat langer dan carnaval. heb er ookal langer last van. Maar homeopathie helpt niet?
Excuse me all the hell!quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:46 schreef 1-of-6Billion het volgende:
-edit: offtopic.
Ga ergens anders klagen.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:53 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Excuse me all the hell!![]()
Toevallig staat het vast dat er in de weken na carnaval een piek is in het aantal Pfeiffer-gevallen.
Is het hier al zo'n humorloze zooi geworden dat we toespelingen in die richting weg moeten editten?![]()
Oh, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:53 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Toevallig staat het vast dat er in de weken na carnaval een piek is in het aantal Pfeiffer-gevallen.
't Kan van vanalles komen hoorquote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:49 schreef Milkwoman het volgende:
heb een vaste vriend
al wat langer dan carnaval. heb er ookal langer last van. Maar homeopathie helpt niet?
ehm... huiduitslag lijkt dan meestal op rode hond, dus als je rode vlekjes hebt... Misschien eens een bloettest laten doen? dan ben je meteen van dat gezenuw van " Heb ik het wel..of heb ik het niet" af!quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:46 schreef Howlin_Mad het volgende:
Huiduitslag -> enig idee wat? rode vlekjes op het bovenlichaam?
Ik dacht trouwens dat de verschijnselen bijna alleen lichte tot hele erge vermoeidheid waren.
mijn vriend had het vorig jaar met carnaval en ernaquote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:53 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
Is het hier al zo'n humorloze zooi geworden dat we toespelingen in die richting weg moeten editten?![]()
Echt? Binnen 5 minuten? Wow! Bij de huisarts duurde de uitslag bij mij een week!quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:32 schreef clauwheee het volgende:
Als je het niet zeker weet, kun je bij de drogist (in ieder geval de etos) een thuistest halen. Je kunt dan zelf een vingerprikje doen en binnen 5 minuten weet je het!!
Sterkte iig
Bij mij duurde het 2 wkquote:Op donderdag 4 maart 2004 21:27 schreef sjak het volgende:
[..]
Echt? Binnen 5 minuten? Wow! Bij de huisarts duurde de uitslag bij mij een week!
Helaas, ik bleek ook Pfeiffer te hebben. Nu al meer dan een maand, echt een klote ziekte!
Ik sliep gelukkig niet 23 uur, maar 16 uur op een dag was geen uitzondering. Nu gaat het zo langzamerhand wat beter maar ik moet zo oppassen niet teveel te doen
Wat voor klachten heb jedan precies?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:47 schreef Milkwoman het volgende:
nou. vandaag uitslag gehad.. heb het niet. maar ze weten niet wat ik dan heb.. erg vaag allemaal
Fok.. der is ook wel altijd iets met mij
Tja, het ging niet over.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:45 schreef Eswald het volgende:
hoezow dat dan?
Dat kan al voldoende zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2004 00:42 schreef Vodka_Lime het volgende:
en uit iemands anders flesje/glas drinken?
Inderdaad, dit wou ik dus ook opmerken. Je kunt het wél meerdere keren krijgen (zo ook mijn exvriend). Hij had het trouwens doorgegeven aan mij...en ik weer aan m'n huidige vriendquote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:23 schreef Eswald het volgende:
Als je het virus (of bacterie weet ik nie zeker) eenmaal hebt dan kom je er nooit meer vanaf...het is niet zeker of het zich uit, je kan het virus ook dragen zonder de ziekte te krijgen..daarom is het dus ook mogelijk (gebeurt zelden, maar wel lullig voor je als...)dat je het nog een of (nog zeldzamer) meerdere keren krijgt.
wow 2 weken aan 1 stuk door slapen,quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:56 schreef gekke_sandra het volgende:
Niks. Na 6 mnd ben je niet meer besmettelijk en als je goed uitrust en een goede weerstand hebt is het zo weer weg, of althans... heb je er geen last meer van.
Goed eten en drinken dus, veel vitamines.
Ik kreeg het voor de zomervakantie en ben 2 weken doodziek geweest. At vrijwel niet en slaapte serieus 24 uur per dag en dat 2 wk lang... soms was ik heel even wakker, omdat mn moeder checkte of ik nog leefde.
Ik was zo ziek, at niet dronk ook weinig... kon niet goed door mn opgezwollen keel... deed ik het wel dan kwam het er weer uit... en ik had zo'n jeuk.. ik wist niet waar ik het moest zoeken!
Ik was best bangen dag en nacht 2 wk lang was het echt onverdraagelijk... had niet langer hoeven duren, want anders had ik mezelf nog wat aangedaan
Ik weet ook van wie ik het hoogstwaarschijnlijk heb gekregen... eigenlijk verdient hij een rottrap onder zn reet
Maar ja... het was na 2 wk weg en toen had ik meer energie dan ooit... het verschilt ook bij iedereen.
Ja, echt erg hè.. ik was half dood... 's avonds kon ik niet slapen van de jeuk en als ik dan sliep werd ik heel laat wakker een uurtje en ging ik daarna weer verder.quote:Op zondag 4 april 2004 19:22 schreef Thrice het volgende:
[..]
wow 2 weken aan 1 stuk door slapen,...ik heb al 3 maanden last van de naween van pfeiffer, ik kan nog steeds niet 5 minuten recht in een stoel zitten en elke beweging of gedachte lijkt een grote inspanning
.....had ik ook maar 2 weken aan 1 stuk geslapen, hoe doe je dat
![]()
hmm eigenlijk is er over de ziekte van pfeiffer relatief weinig bekend..omdat bijna iedereen drager is is het niet interessant om er onderzoek naar te doen, (helaas) ,vandaar de vele verschillende theorieen over pfeiffer...ik ben besmet door iemand die het 3 jaar terug had..je kan dus wel een aantal jaar besmettelijk zijnquote:Op zondag 4 april 2004 20:32 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ja, echt erg hè.. ik was half dood... 's avonds kon ik niet slapen van de jeuk en als ik dan sliep werd ik heel laat wakker een uurtje en ging ik daarna weer verder.
Ik kon amper lopen van vermoeidheid. Kon helemaal niks.
Alles kostte zoveel moeite dan had ik me aangekleed en op weg naar de dokter... liep de tuin uit, bibberend omdat ik zo zwak was en halverwege begon ik te kokhalzen en hoesten.
Konden we weer terug. Uiteindelijk heb ik dus écht 2 wk voor pampus gelegen in mn bed en tot helemaal niks in staat.
Toen ik niet meer ziek was voelde ik me nog steeds heel zwak.
Ik had mijn vrienden heel lang niet gezien en ze vroegen regelmatig of ik mee uitging, maar mn lichaam hield me echt tegen. Ik trok het niet om uit te gaan, praten vond ik al vermoeiend![]()
Soort bibberig gevoel in je lichaam en soort zenuwachtig/zwaar gevoel in je lijf...
Na 1 maand werd ik weer actief en ging ik naar buiten.. had al eeuwen geen zonlicht gezienToen ben ik langzaam aan weer opgeknapt en werd ik juist hyperactief, had heel de zomer TEveel energie... sliep amper waardoor ik mn dag en nacht ritme veranderde en later last kreeg van slapeloosheid
Het enigste wat ik niet begrijp is hoe het zit met de besmettelijkheid.
Ik heb het virus nu in mn lichaam... ik ben 6 mnd besmettelijk geweest, althans... de dokter zei dak daarna niet meer besmettelijk zou zijn.
Als ik nu met iemand zoen, krijgt hij dan alsnog het virus binnen?
En als je niet ziek ben geweest, maar wel het virus in je lichaam heb... kan je dan ook mensen besmetten?
Ik hoor overal verschillende verhalen... en ik ken mensen die niet ziek zijn geweest, maar altijd moe zijn... de mensen waarmee ze hebben gezoend krijgen echter wel pfeifferincl ik
Ik heb me ook echt een paar maanden zwak gevoelt... alsof je elk moment omgeblazen kan worden, maar gelukkig is dat nu over
tja, of je moet alleen met jongens zoenen waarvan je zeker weet dat ze pfeiffer hebben gehadquote:Op zondag 4 april 2004 23:54 schreef gekke_sandra het volgende:
Hmm... wel een gedoe hè voor als je met iemand wil zoenen
Ach.. ik waarschuw altijd, bij drankjes, lippenbalsem etc ook.. ik hou iedereen op een meter afstand, want ik wil echt niemand besmetten
Nee, is niet zeker..kan wel...ligt aan je weerstand enzo, dus ga snel een potje vitaminenpillen kopen en veel fruit eten enzoquote:Op dinsdag 6 april 2004 08:25 schreef Uddel het volgende:
M'n vriendin heeft ook Pfeiffer, duurt al een behoorlijke tijd, denk nu al wel een paar maanden.. Ze is niet echt zo moe dat ze niks kan, maar aan het einde van de dag is ze wel doodop.. Het ging drie weken terug een weekje heel goed, ze had veel energie, maar nu gaat het weer minder..
Voordat ze wist dat ze Pfeiffer had, ben ik dus waarschijnlijk al besmetIs het nu zeker dat ik het ook krijg? Zij was immers besmet en de kans is dus groot dat ik ook besmet ben.. Dus krijg je als je besmet bent en het niet eerder gehad hebt, ook de ziekte van Pfeiffer?
Ze heeft het dus welquote:Op dinsdag 6 april 2004 15:38 schreef Skv het volgende:
Leuk, heb laatst met meisje gezoend, ligt ze nu ziek thuis al 1,5 week met symptomen van Pfeiffer, heeft bloed laten prikken.
Hoop dat ze het niet heeft, dan kan ik nl. ook gaan huilen
ik dacht ook dat ik een goede weerstand had, maar ik had in de tijd dat ik het kreeg veel gesport, en bij te veel inspanning verslechterd je weerstand tijdelijk, ...dus ff niet veel sporten!quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:25 schreef Uddel het volgende:
Ik heb net drie potjes vitaminepillen achterover geslagen, is dat genoeg?
Ghehe, nee, maar volgens mij heb ik dan wel een goede weerstand... aangezien ik het nog steeds niet heb...![]()
je mag/kunt ook beter geen zware inspanningen doen dus.quote:Op zaterdag 10 april 2004 14:31 schreef Thrice het volgende:
[..]
ik dacht ook dat ik een goede weerstand had, maar ik had in de tijd dat ik het kreeg veel gesport, en bij te veel inspanning verslechterd je weerstand tijdelijk, ...dus ff niet veel sporten!![]()
Kun je door middel van een bloedtest zien of je vroeger al eens Pfeiffer hebt gehad?quote:Op woensdag 31 maart 2004 08:43 schreef ZX9R het volgende:
Ik kan me ook niet herinneren dat ik het gehad heb. Maar volgens de bloedtest heb ik het wel degelijk gehad. Dus ook zonder het ziektebeeld kun je pfeifer gehad hebben.
Antibiotica helpt niet tegen Pfeiffer en kan een allergische reactie veroorzaken (rode jeukende vlekken over je hele lijf, trust me, i know...) En dat je niet veel vet/alcohol mag klopt omdat je leverfunctie aangetast wordt en deze minder goed werkt. Na een tijd wordt dat vanzelf weer beter.quote:Op zondag 2 mei 2004 13:18 schreef MaStar het volgende:
Ik had een paar vraagjes:
Ik heb namelijk ook pfeiffer
- Ik hoorde dat je niet veel vet/alchol mag, maar hoe zit het met antibiotica (dat slik ik nl.)
- Ik ben niet overdreven moe, kan als ik een dag goed uitslaap, tot 0.00 op blijven, maar ik voel me gewoon heeeel slap, vooral mijn benen (als ik x door stad loop ben ik al moe in mijn benen). NEt alsof je de marathon gelopen hebt. Kent iemand dit? Want hier helpt slapen niet tegen...:s want als ik 's ochtends opsta voel ik dit al...
Bedankt voor je reactie, maar ik heb antibiotica voor Acne, en heb geen last van reacties. Maar wat je zegt klopt, mijn benen zijn idd (vooral smorgens) loodzwaar. Maarja..hoop dat het snel overgaat, want tegen die zware benen kan je niet echt 'rusten'. Want ik ben niet zozeer super moe ofsow...quote:Op zondag 2 mei 2004 16:23 schreef Flamey het volgende:
[..]
Antibiotica helpt niet tegen Pfeiffer en kan een allergische reactie veroorzaken (rode jeukende vlekken over je hele lijf, trust me, i know...) En dat je niet veel vet/alcohol mag klopt omdat je leverfunctie aangetast wordt en deze minder goed werkt. Na een tijd wordt dat vanzelf weer beter.
De leverfunctie kunnen ze controleren door je bloed te checken.
En de vermoeidheid is natuurlijk nog wel het vervelendst aan pfeiffer. Benen zijn inderdaad sneller moe en voelen heel 'zwaar' aan, had ik ook. Gewoon volhouden, het gaat op een gegeven moment vanzelf beter, sterkte!
quote:Op woensdag 5 mei 2004 00:08 schreef rb-project het volgende:
heb met uitgaan een foutje gemaakt...heb met een meisje gezoent die misschien pfeiffer heeft...maaruh daar kwam ze beetje laat mee....ze heeft zich laten testen en hoort donderdag de uitslag...STRES...maargoed het kan toch niet zo zijn dat je na een weekje alweer beter bent of wel? dat duurt tog minstens paar maanden...want ze was die week ervoor ziek enzo...en zaterdag was ze alweer uit....lijkt me allemaal beetje snel
De eerste tijd dat je de ziekte oploopt ben je een half jaar-jaar besmettelijk voor een ander..quote:Op zondag 4 april 2004 20:32 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ja, echt erg hè.. ik was half dood... 's avonds kon ik niet slapen van de jeuk en als ik dan sliep werd ik heel laat wakker een uurtje en ging ik daarna weer verder.
Ik kon amper lopen van vermoeidheid. Kon helemaal niks.
Alles kostte zoveel moeite dan had ik me aangekleed en op weg naar de dokter... liep de tuin uit, bibberend omdat ik zo zwak was en halverwege begon ik te kokhalzen en hoesten.
Konden we weer terug. Uiteindelijk heb ik dus écht 2 wk voor pampus gelegen in mn bed en tot helemaal niks in staat.
Toen ik niet meer ziek was voelde ik me nog steeds heel zwak.
Ik had mijn vrienden heel lang niet gezien en ze vroegen regelmatig of ik mee uitging, maar mn lichaam hield me echt tegen. Ik trok het niet om uit te gaan, praten vond ik al vermoeiend![]()
Soort bibberig gevoel in je lichaam en soort zenuwachtig/zwaar gevoel in je lijf...
Na 1 maand werd ik weer actief en ging ik naar buiten.. had al eeuwen geen zonlicht gezienToen ben ik langzaam aan weer opgeknapt en werd ik juist hyperactief, had heel de zomer TEveel energie... sliep amper waardoor ik mn dag en nacht ritme veranderde en later last kreeg van slapeloosheid
Het enigste wat ik niet begrijp is hoe het zit met de besmettelijkheid.
Ik heb het virus nu in mn lichaam... ik ben 6 mnd besmettelijk geweest, althans... de dokter zei dak daarna niet meer besmettelijk zou zijn.
Als ik nu met iemand zoen, krijgt hij dan alsnog het virus binnen?
En als je niet ziek ben geweest, maar wel het virus in je lichaam heb... kan je dan ook mensen besmetten?
Ik hoor overal verschillende verhalen... en ik ken mensen die niet ziek zijn geweest, maar altijd moe zijn... de mensen waarmee ze hebben gezoend krijgen echter wel pfeifferincl ik
Ik heb me ook echt een paar maanden zwak gevoelt... alsof je elk moment omgeblazen kan worden, maar gelukkig is dat nu over
geen alcohol wist ik, maar mag je wel antibiotica nemen met pfeiffer. Mijn doktor heeft er nix over gezegd iig, dus zal wel mogen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 10:45 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Waarschuwing voor een ieder die Pfeiffer krijgt, NEEM JE RUST, GEEN ALCOHOL...
Er zijn nogal mensen die na Pfeiffer het chronisch vermoeidheidsyndroom krijgen..
Wees gewaarschuwd en onderschat dit niet, want tot nu toe word Pfeiffer zwaar onderschat.
Ach je mag heus wel eens wat zoets nemen hoor, het gaat er om dat je gewoon wel gezond eet.quote:Op woensdag 5 mei 2004 11:20 schreef MaStar het volgende:
[..]
geen alcohol wist ik, maar mag je wel antibiotica nemen met pfeiffer. Mijn doktor heeft er nix over gezegd iig, dus zal wel mogen.
Ook zeiden ze dat het 'op z'n retour' was maar toch voel ik me erg slap :S....
Nog een vraag. Hoe zit het met koekjes en andere zoete dingen. Mag dat ook niet? (want dat neem ik nu wel normaal)
Tuurlijk niet..quote:Op woensdag 5 mei 2004 14:08 schreef Skv het volgende:
Ik heb het ook, maar moet eerlijk zeggen, had er na 2 weken al een stuk minder last van.
Ben wel sneller vermoeid dan eerst en heb wat concentratieproblemen, maar ik kan op zaterdagavond al weer uit tot een uur of 4 zonder al te veel problemen
Heb ook wel verhalen gehoord dat mensen echt maanden ziek waren, maar dat hoeft dus echt niet bij iedereen zo te zijn!
nee, geen roacutane, gewone antibiotica (nu 1 pil per dag) (erytocine). En ja...ik zit in examentijd dus heb het zoiezo druk met leren enzoquote:Op woensdag 5 mei 2004 13:21 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Geloof me wat de dokter ook zegt, zorg er voor dat je niet chronisch vermoeid word.
Erytrocine bedoel je..quote:Op woensdag 5 mei 2004 14:19 schreef MaStar het volgende:
[..]
nee, geen roacutane, gewone antibiotica (nu 1 pil per dag) (erytocine). En ja...ik zit in examentijd dus heb het zoiezo druk met leren enzo..al ben ik niet moe, maar vooral slap
(mijn benen voelen er zwaar) geestelijk ben ik redelijk in orde...
idd, je kan dat ook op je huis smeren (eryacne) maar je kan dus ook pillen slikken...quote:Op woensdag 5 mei 2004 14:25 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Erytrocine bedoel je..
Hoeveel zalf heb je wel niet nodig om het op je huis te smeren?quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:59 schreef MaStar het volgende:
[..]
idd, je kan dat ook op je huis smeren (eryacne) maar je kan dus ook pillen slikken...
hahahaquote:Op woensdag 5 mei 2004 19:07 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Hoeveel zalf heb je wel niet nodig om het op je huis te smeren?![]()
![]()
Ja tuurlijk wel, je moet alleen niet elke dag een patatje met gaan halen..quote:Op woensdag 5 mei 2004 19:44 schreef MaStar het volgende:
[..]
hahaha![]()
![]()
maar ik eet wel gewoon taart, drink cola etc, dat mag dus gelukkig wel![]()
OK dan, maar helaas heb ik wel veel gezopen toen ik nog niet wist dat ik pfeiffer had en achteraf wel pfeiffer heb gehad...quote:Op woensdag 5 mei 2004 19:56 schreef vdo28 het volgende:
[..]
en vooral geen alcohol..
En niet te overmatig die antibiotica gaan gebruiken, beetje matigen...
tja daar kon je ook niets aan doen..quote:Op woensdag 5 mei 2004 23:16 schreef MaStar het volgende:
[..]
OK dan, maar helaas heb ik wel veel gezopen toen ik nog niet wist dat ik pfeiffer had en achteraf wel pfeiffer heb gehad...![]()
...maarja..niks meer aan te doen
![]()
Lijkt me verstandig...quote:Op donderdag 6 mei 2004 09:06 schreef Emel het volgende:
een collega heeft het. Ik zal maar uit dr buurt blijven.
dat hoop ik dan maar, zit in mijn examentijd, dus wil optijd (lees: liefst morgen) beter zijn....quote:Op donderdag 6 mei 2004 08:43 schreef vdo28 het volgende:
[..]
tja daar kon je ook niets aan doen..
Maar het zal wel loslopen want 90% is na een paar weekjes weer fit..
I knowquote:Op donderdag 6 mei 2004 11:03 schreef MaStar het volgende:
[..]
dat hoop ik dan maar, zit in mijn examentijd, dus wil optijd (lees: liefst morgen) beter zijn...., maarja, vooral later ivm examenfeestjes, vakantie (lees: zuipen, vet eten, en laat naar bed)
![]()
Interessant artikel iddquote:Op vrijdag 7 mei 2004 10:31 schreef sjak het volgende:
http://www.leidenuniv.nl/mare/2003/07/09.html
Deze vond ik wel interessant om te lezen.
Bij mij is in januari Pfeiffer aangetroffen. Met het advies rust nemen had ik erg veel moeite, met als gevolg dat het steeds rotter et me gaat. Nu zit ik dus verplicht thuis. Ik slaap nog tseeds zo'n 15 uur op een dag. Erg *** dus!
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:37 schreef OldJeller het volgende:
Voor de een duurt het echt lang en heeft een zware vorm van Pfeiffer, voor de ander is het maar voor korte duur en in mindere mate.
Als je het een keer hebt gehad ben je er immuun voor. het kan zich wel weer reactiveren
Als je het hebt gehad kan je het doorgeven door b.v. iemand uit je glas te laten drinken o.i.d.
je blijft het virus je hele leven periodiek uitscheiden
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:48 schreef octopussy het volgende:
ik heb vorige week van mijn huisarts te horen gekregen dat ik pfeiffer heb. Ik moet echter nog wel een keer bloed laten prikken omdat ze bijkbaar bij de vorige bloedtest geen 100% zekerheid hebben gehad ofzo.
Ben iig blij dat ik nu weet wat ik heb want ik was al ruim 2 maanden moe en steeds hartkloppingen enzo. Maand geleden heb ik ook een flinke keelontsteking gehad die overigens heel goed wegging mbv antibiotica. De hartkloppingen zijn denk ik een waarschuwing als ik mezelf te veel uitput.
Nu hoop ik een beetje dat de ziekte op z'n retour is bij mij, want ik loop wel ontzettende studievertraging op en mijn stage na de zomer moet nu worden verplaatst. Mja , der zit nu niets anders op dan veel te rusten en geen alcohol drinken.
Ik moet ook geen dingen meer aannemen van patienten, ik haal het wel uit de boeken like always.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:09 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik denk dat de huidarts er geen zinnig antwoord op kan geven..quote:Op vrijdag 7 mei 2004 17:59 schreef MaStar het volgende:
bij mij was het 'op z'n retour' maar mijn benen zijn gewoon heeeeel zwaar en zelf ben ik heeeeel slap. En het gekke is dat ik niet echt moe ben....En gebruik antibiotica 1 pil p/d al erg lang dus toch maar ff aan huidarts vragen of dat nou wel mag :p
Week of 2, 3 denk ik..quote:Op zaterdag 8 mei 2004 20:40 schreef rb-project het volgende:
hoelang heb je minimaal last van pfeiffer?
Was het maar zo..quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Week of 2, 3 denk ik..
De vraag was, minimaal.. niet 'ongeveer'...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:36 schreef Brennie het volgende:
[..]
Was het maar zo..
Verschilt, sommigen zijn een jaar uit de roulatie.
Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 8 mei 2004 23:07 schreef OldJeller het volgende:
[..]
De vraag was, minimaal.. niet 'ongeveer'...
Buwennie..
Die vlekjes komen meestal door dat je antibiotica gebruikt bij de ziekte van Pfeiffer.quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:45 schreef Bartjeuhz het volgende:
ik heb sinds een paar dagen ook pfeiffer. Het begon bij mij allemaal een dag of 12 geleden met flinke keelpijn. Kreeg eerst antibiotica van mijn huisarts maja dat hielp natuurlijk niet.
Ik had toen al 3 a 4 dagen nauwelijks wat gegeten dus ben ik een dag later opgenomen in het ziekenhuis. Daar 4 dagen aan het infuus gelegen. Afgelopen dinsdag mocht ik dan toch naar huis.
Het resultaat van het bloedonderziek zou ik 's avonds telefonisch doorkrijgen.
Het bleek dus te gaan om pfeiffer. Ik voelde me verder ok enzo maar had nog wel wat last van mijn keel. Maar nu mijn keelpijn weg is begint de ziekte zijn uitwerking te krijgen ofzo. Zodra ik een trap oploop ben ik aan het hijgen alsof ik een uur gefietst heb.
Ben net wakker geworden (door jeuk) en heb tot mijn schrik waargenomen dat mijn totale lichaam, op mijn gezicht na onder de rode vlekjes zit. Het jeukt enorm en ik word er gek van.
Heeft iemand dit ook gehad? Zo ja blijven deze vlekjes lang zitten of is dit maar van korte tijd?
Ik begin nu pas in te zien dat pfeiffer echt kl*te is. want ik dacht namelijk altijd dat pfeiffer alleen maar moeheid was maja dat blijkt dus niet het geval te zijn.
maargoed ik duik mijn nest maar weer in![]()
niet bij iedereen...quote:Op donderdag 13 mei 2004 09:55 schreef Furble het volgende:
Je kunt het idd door zoenen of bijvoorbeeld door drankglazen krijgen, Pfeiffer verspreidt zich via speeksel. Ik heb het heel even gehad, was na 2 maanden weer over. Gewoon veel rusten, relaxen, gaat t wel voorbij
alcohol en medicijnen combineren is helemaal slecht met pfeiffer...ontzie je lever een beetje!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 20:42 schreef Skv het volgende:
Hmm.. alcohol gaat dus slecht.
Vanmorgen tussen 11 en 13.30 wat bier weg zitten zuipen, nu ben ik echt moe.
FF wat aspirine gevroten, gaat het al weer wat beter.
niet meer zo blij is
Wees dan niet zo achterlijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 20:42 schreef Skv het volgende:
Hmm.. alcohol gaat dus slecht.
Vanmorgen tussen 11 en 13.30 wat bier weg zitten zuipen, nu ben ik echt moe.
FF wat aspirine gevroten, gaat het al weer wat beter.
niet meer zo blij is
En zo is het.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 21:21 schreef octopussy het volgende:
[..]
alcohol en medicijnen combineren is helemaal slecht met pfeiffer...ontzie je lever een beetje!
Ik had dat ook en ik heb pfeifer...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:32 schreef Milkwoman het volgende:
ik twijfel nu namelijk ook.. heb al 3 weken een keelontsteking, 2 penicilline kuren gehad.. niet geholpen.. opgezette klieren in mijn nek. Zit net in laatste belangrijke maanden van mijn school
Is beter van niet...quote:Op zondag 16 mei 2004 17:38 schreef MaStar het volgende:
mag je wel redbull enzo drinken? (heb examen en wil toch wel leren) heb niet heel veel last meer van Pfeiffer, maar toch nog vooral heeel erg slap...
Liever niet..quote:Op zondag 16 mei 2004 19:57 schreef MaStar het volgende:
ow, maarja...ook niet 1 p/d?
Ja dat kan..quote:Op maandag 17 mei 2004 09:50 schreef FritsFlits het volgende:
Ik ben net bij de dokter geweest, omdat ik last heb van pijn als ik slik. Ook heb ik twee keer (vorige week en eergisteren) ongeveer een halve minuut last van gehad van pijn in m'n linkerzij. De donkter zei dat dat de mild is.
Hij denkt dat ik Pfeiffer heb. Doe ik ook een keertje mee aan een ziekte
Ik heb een vraagje: Kan ik gewoon echinafors blijven gebruiken?
Wat ging er fout dan ?quote:Op zondag 16 mei 2004 22:28 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik weet zelf heel goed hoe het is en gebruikte ook een hoop red bull enzo, maar met mij is het fout gelopen.
Toen ik Pfeiffer kreeg was ik nog volop student. Ik dronk dan ook een hoop bier. Levende in de veronderstelling dat talloze mensen een hoop alcohol dronken en lang mee gingen dacht ik dat ik over een paar jaartjes wel ging minderen.quote:Op maandag 17 mei 2004 22:04 schreef Olivier_B_Bommel het volgende:
[..]
Wat ging er fout dan ?
jemig, zal ik es wat zeggen?quote:Op zondag 9 mei 2004 12:41 schreef CecilBDemented het volgende:
het gene wat helpt is zowiezo op dieeet gaan
want pfeiffer gaat namelijk in je vet zitten.
pfeiffer is eenmalig. maar als jij niet gaat afvallen en dus gewoon doorgaat
gaat in je vet baan zitten mocht je dan later besluiten te gan afvallen
krijg je het weer terug en erger.
het enige wat helpt is rust nemen
dat is best bizar, ik ben namelijk ook 10 kilo afgevallen voor dat ik pfeiffer kreeg. Ik vind het al vreemd want ik heb nu wel een gezond voedingspatroon, dus je zou zeggen dat je dan ook meer weerstand hebt. Misschien heeft het inderdaad wel te maken met de afvoer van 'oude' vetten.quote:Op maandag 17 mei 2004 22:53 schreef nein het volgende:
[..]
jemig, zal ik es wat zeggen?
toen ik in september pfeiffer kreeg en echt SUPERSUPER ziek was, was ik op dat moment net zo'n 6 kilo afgevallen in 2 weken tijd dmv atkinsdieet. Ik stond op het moment al een maandje stil met het afvallen, en vlak voor ik ziek werd, begon ik weer af te vallen. Ik kon ook totaal niet bedenken hoe of waarvan ik het virus zou kunnen hebben gekregen, dus misschien had ik het allang in mn lichaam (dus mn vetreservoir) opgeslagen, en dat het oude vet nu dus verbrandt werd na een maand dieeten. Dat dus eigenlijk op het moment dat mn oude vetreserves werden aangesproken, dat t virus toen vrij kwam.
Klinkt mij best logisch in de oren eigenlijk!
Inmiddels heb ik volgens mij al geen last meer van mn pfeiffer, als ik es moe ben komt het gewoon door de drukke dag of door mn gebrek aan conditie. Ik voel me in elk geval al lang niet meer trillerig en zwak. Ik heb dan ook goed kunnen uitrusten in de periode dat ik ziek was.
edit:
en inmiddels ben ik nu 18 kilo kwijt, dus ik denk niet dat ik dat pfeiffer nog terugkrijg..ik HOOP het niet in elk geval
hahah dat laatste had ik dus ook...quote:Op maandag 17 mei 2004 22:36 schreef Skv het volgende:
Van red bull wordt ik sinds ik pfeiffer heb erg licht van in mn kop.. soort heel irritante hoofdpijn, niet leuk om te hebben, drink dus ook ff geen red bull meer.
En ik krijg de laatste tijd ook al een kater na 3 biertjes ofoz, dus ook ff geen alcohol meer tijdelijk; eerst maar zeker weten dat ik er helemaal af ben.
en dat is ook vrij logisch eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:53 schreef punkchic het volgende:
[..]
hahah dat laatste had ik dus ook...
Ja dat mag wel hoor..quote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:33 schreef FritsFlits het volgende:
Ik had ergens gelezen dat je geen paracetamol mag nemen als je Pfeiffer hebt, maar op andere sites staat dat het wel weer mag.
Ik heb nu hoofdpijn en ik zou graag aan paracetamol willen nemen, maar mag dat??
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:17 schreef punkchic het volgende:
vdo28 jij weet er echt superveel van!!
Hee, kun je de dokter niet aanklagen ofzo?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:32 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Omdat ik door een dokter zwaar fout ingelicht ben omtrent Pfeiffer heb ik mij flink in dit onderwerp verdiept.
Het is mijn woord tegen het zijne . Dat kost me een hoop tijd en energie waar ik geen bal aan hebquote:Op donderdag 20 mei 2004 11:36 schreef Olivier_B_Bommel het volgende:
[..]
Hee, kun je de dokter niet aanklagen ofzo?![]()
![]()
Invloed van medicatie is sterk per persoon verschillend. Ik ging als een speer op 4 gram paracetamol op een dag.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:45 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ja dat mag wel hoor..
Onderzoeken hebben uitgewezen dat een paracetamol minimale invloed heeft.
Gebruik het alleen heel matig...
4 gram is veel....quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:24 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Invloed van medicatie is sterk per persoon verschillend. Ik ging als een speer op 4 gram paracetamol op een dag.
ik heb ook gewoon antibiotica doorgeslikt terwijl ik pfeiffer had...de huidarts wist ervan, maar zei nix eroverquote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:32 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Omdat ik door een dokter zwaar fout ingelicht ben omtrent Pfeiffer
Volhouden, Pfeiffer sux..quote:Op donderdag 20 mei 2004 15:31 schreef MaStar het volgende:
[..]
ik heb ook gewoon antibiotica doorgeslikt terwijl ik pfeiffer had...de huidarts wist ervan, maar zei nix erover....
nu heb ik examen en heb ik er nog steeds best wel last van (vooral errrrg slap)![]()
maar wat zijn dan de beste groentes/zetmelen waarbij je veel energie krijgt. en hoeveel moet je daarvan nemen?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:11 schreef vdo28 het volgende:
Ik denk dat je beter dan voordat je gaat leren een kopje koffie kan nemen.. Voor een beetje energie.
Voor de rest zit energie vooral in groenten en zetmelen. Die beinvloeden je suikerspiegel ook niet... (minimaal)
Dus gewoon gezond eten nu.... *maar dat doe je al*
Bij jou gaat het meer om instant-energie..
Maar van druivensuiker krijg je toch een terugval, net zoals van koffie btw..
Dat verschilt per persoon...quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:17 schreef MaStar het volgende:
[..]
maar wat zijn dan de beste groentes/zetmelen waarbij je veel energie krijgt. en hoeveel moet je daarvan nemen?
Brood is het zelfde principe als aardappelen en rijst, ben het alleen vergeten te noemen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:24 schreef MaStar het volgende:
maar dat is voor je normale energie, hoe krijg je nou extra energie. Ik bedoel tussen de middag ga ik geen aardappelen en rijst eten (en 'savonds ook niet elke dag)...
Zo zeg, heb jij een ander soort Pfeiffer dan ik. Van 6 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts in de weer...en dan nog verbaasd dat je moe bent?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:58 schreef Skv het volgende:
Gisteren was ik echt wel doodmoe. weet niet of het door de pfeiffer komt..
Ging er om 6 uur 's ochtends uit, 20 km gefietst, hele dag in de zon gelegen, jointje gerookt..
10 km trug gefietst (heenweg was om), naar huis gegaan, wat gegeten en daarna nog een jointje gerookt bij een vriend van me. Ik was om 1 uur echt totaal kapot
Ben nu nog niet helemaal 100% ofzo maargoed.. moet weer wat rustiger aan doen
doe dat dan lulquote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:58 schreef Skv het volgende:
Gisteren was ik echt wel doodmoe. weet niet of het door de pfeiffer komt..
Ging er om 6 uur 's ochtends uit, 20 km gefietst, hele dag in de zon gelegen, jointje gerookt..
10 km trug gefietst (heenweg was om), naar huis gegaan, wat gegeten en daarna nog een jointje gerookt bij een vriend van me. Ik was om 1 uur echt totaal kapot
Ben nu nog niet helemaal 100% ofzo maargoed.. moet weer wat rustiger aan doen
Tja het zit niet altijd mee in het leven.quote:Op maandag 24 mei 2004 15:06 schreef punkchic het volgende:
snik... ik weet hoe je je voelt Mastar.... al die leuke jongens... en ik heb me al zo lang moeten inhouden
En doordat ze het zo vaak voorschrijven zijn er al bacterien die resistent tegen antibiotica wordenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:27 schreef Keios het volgende:
Antibiotica is sowieso nooit goed bij een virale infectie (dus ook niet bij keelontsteking. Een dokter die AB voorschrijft bij keelontsteking zou zijn diploma mogen afgenomen worden.)
AB helpt alleen bij bacteriële aandoeningen.
Zeg schat, bij een streptokokken infectie (streptococcus pyogenes) kan angina (keelonsteking) optreden. Wat is er mis met een arts die dan AB voorschrijft?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:27 schreef Keios het volgende:
Antibiotica is sowieso nooit goed bij een virale infectie (dus ook niet bij keelontsteking. Een dokter die AB voorschrijft bij keelontsteking zou zijn diploma mogen afgenomen worden.)
AB helpt alleen bij bacteriële aandoeningen.
precies, ik heb 10 jaar geleden zo'n infectie gehad (zware keelangina). Als de dokter mij toen antibiotica had voorgeschreven had ik waarschijnlijk niet een week later met een keelabces in het ziekenhuis gelegen...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:42 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Zeg schat, bij een streptokokken infectie (streptococcus pyogenes) kan angina (keelonsteking) optreden. Wat is er mis met een arts die dan AB voorschrijft?
Wat voor symptomen heb jij nog meer naast die aften (die idd heel vervelend zijn) en gewichtsverlies?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:50 schreef Bartjeuhz het volgende:
zoh mijn eerste paar weken pfeiffer zitten erop en erg makkelijk vergaat het met niet.
De eerste 2 weken ging het eigenlijk wel prima, en eigenlijk zou ik deze week een dag of 2 naar school willen. Maar afgelopen weekend kwam mijn keelpijn weer terug. Dit samen met een enorme hoeveelheid aften aan de binnenkant van mijn lippen.
In de loop van deze week is de keelpijn zo goed als verdwenen, de aften doen wat minder pijn maar ik heb nu op mijn tong allemaal gele blaasjes zitten en ik heb het idee alsof ie verdooft is.
Zodra ik ook maar iets zouts/zuurs of warms eet brand het als een gek. het lijkt net of er een enorme snee inzit waar je zout in strooit ofzo.
kheb hier wel meridol maar dat helpt ook voor geen meter.kheb af en toe echt het idee dat die medicijnen/middeltjes het probleem wel oplossen...maar dat je net zo goed kan wachten tot het zichzelf oplost omdat het niet eens zo veel langer duurt.
Ellendige ziekte in ieder geval. ben al zeker 6 kilo afgevallen en loop echt de hele dag met honger rond en een enorm misselijk gevoel. niet bepaald fijn![]()
Hé.. k heb/had ook 2 aften.. wist niet eens dat dat van pfeiffer kwamquote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:20 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Wat voor symptomen heb jij nog meer naast die aften (die idd heel vervelend zijn) en gewichtsverlies?
Sommige mensen zijn hebben "aanleg" om aften te ontwikkelen..., vooral bij een virus of bacterie..
Ik hoop dan voor je dat het over is...quote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:15 schreef Skv het volgende:
Whoohoow, ik denk dat k dr bijna af ben.
Eergisteren + gisteren 39 uur achter elkaar wakker geweest, waarbij ik in die 39 uur 9 voetbalwedstrijden á 30 min heb gespeeld, 5 uur in de bus heb gezeten en 's nachts van 23.00 tot 03.00 in een discotheek druk aan het flippen ben geweest. Ook nog een wandeltocht van 5 km gemaakt en veel gedronken..
Ben nu niet eens bovengemiddeld moe, heb alleen nerges zin aan
Aften komen niet door de pfeiffer, maar omdat door pfeiffer je weerstand laag is, kunnen aften (en koortsblaren en verkoudheidjes..en alles wat je immuunsysteem normaal met gemak kan tegenhouden) veel makkelijker ontstaan.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:15 schreef Skv het volgende:
[..]
Hé.. k heb/had ook 2 aften.. wist niet eens dat dat van pfeiffer kwam
What he said...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:06 schreef nein het volgende:
[..]
Aften komen niet door de pfeiffer, maar omdat door pfeiffer je weerstand laag is, kunnen aften (en koortsblaren en verkoudheidjes..en alles wat je immuunsysteem normaal met gemak kan tegenhouden) veel makkelijker ontstaan.
En ik zou gewoon dat pyralfex (spelling..) ook op de blaasjes op de tong smeren...t haalt in elk geval de pijn er even uit!
kuch..., shequote:Op zaterdag 29 mei 2004 12:07 schreef nein het volgende:
[..]
she![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:56 schreef punkchic het volgende:
Ben geslaagd.. ondanks ik dit jaar pfeifer had..
ik heb er veel voor moeten opofferen en hard moeten
knokken maar gelukkig is het nu over!
Thanks voor al die mensjes die me geholpen hebben in die moeilijke tijd!
Als je geen pfeiffer hebt gehad dan is de kans groot dat jij het ook krijgt.quote:Op zondag 4 juli 2004 17:08 schreef B_BOY het volgende:
mijn vriendin heeft ut waarschijnlijk ook.
-ze is moe
-opgezette klieren in der nek
-verstopte neus
-keelpijn
-duf
waarschijnlijk heeft ze ut van mij over gekregen. (klinkt gelijk erg lullig)
maar moet ik nu bang voor zijn dat ik er zelf ook last van krijg. en iemand tips hoe ik mij en me vriendin er doorheen kan slepen. tis af en toe egt zwaar klote. ze krijgt trouwens morgen een bloedtest bij de huisarts. mijn vriendin is ook geslaagd. alleen nu ik dus ook bijna vakantie heb kunne we weinig leuks gaan doen.
ik lees van veel mensen dat je 2 heel erge weken hebt en dat het daarna beter gaat, is dit een algemene regel. of is dit gewoon toeval.
-edit- mijn vriendin is ook afgevallen 1.63m en 42 kg. ze heeft totaal geen honger. hoe zorg ik dat ze wat makkelijk eet. lijkt me tog wel handig dat ze goed eet als ze ziek is.
Ik heb ook Pfeiffer gehad dit jaar en kon eig niemand bedenken van wie ik het zou hebben gekregen. Maar de dokter vertelde me dat 50% van de mensen als kleine kindjes (van een jaar of 3) Pfeiffer hebben gehad, maar dat dat dan niet zo opvalt. Dat gaat gewoon voorbij in een verkoudheidje en een beetje hangerig zijn.. dus niks bijzonders. Daarom kan het heel goed zijn dat jij al wel Pfeiffer hebt gehad, of jah als je het zo kan noemen.. Je kan het dan iig nu niet meer krijgen! Maar dat is afw8en duss..quote:Op zondag 4 juli 2004 18:23 schreef B_BOY het volgende:
ik weet dus niet of ik het ooit heb gehad. heb nooit ergens last van gehad. kan dus ook zijn dat ik het heb gehad zonder dat het aktief is geweest. maarja ik ben eigenlijk nooit ziek. maarja ik ben ook niet iemand die daar makkelijk aan denkt. een beetje moe ach gewoon doorgaan. (toen ik me teen had verbrijzeld. ging ik ook pas na de ehbo toen me tante zei dat die paars/zwarte kleur wel erg ongezond was. was 3 dagen nadat ik me teen had gesloopt.)
Teveel vitamine c plas je uit, maar een wat langere tijd een hoge dosis vitamine c gebruiken kan wel degelijk problemen geven..quote:Op zaterdag 17 juli 2004 21:03 schreef nein het volgende:
wat seireus helpt: veeeeeel vitamine c!!! (echt...3000 mg op een dag....das echt een boost voor je imuunsysteem)
de dagelijks aanbevolen hoeveelheid is dacht ik 60mg, maar daar moet je je niets van aantrekken...gewoon dikke pillen van 1000 mg per stuk slikken, drie keer op een dag, het te veel aan vit c plas je wel weer uit, maar in elk geval wordt het tekort weer goed aangevuld op die manier! Doe dat een paar weken/maanden lang, en t scheelt echt.
(bij vit d en a mag je nooit teveel dan de ADH nemen, die slaat namelijk op in olie en vet, dus het teveel daaraan verlaat je lichaam niet..blijft in je vet zitten)
maar met vitamine c en b is t geen probleem.
Ja, als je diarree krijgt heb je teveel vit C, maar als je dus geen diarree hebt, dan is er verder niets aan de hand, en wordt het maximale uit je supplementen gehaald.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:17 schreef Brennie het volgende:
[..]
Teveel vitamine c plas je uit, maar een wat langere tijd een hoge dosis vitamine c gebruiken kan wel degelijk problemen geven..
Waaronder diarree en in extreem geval: een rebound effect, wat wil zeggen dat je er juist scheurbuik van kunt krijgen wanneer je met de hoge dosis vitamine c stopt.
( Dit heb ik uit een medisch boek. )
Ikzelf heb ook een tijdje 1000 mg gebruikt, en kreeg daarna last van verstopping.
jah, maar kijk es naar de hoeveelheid vit c in je pillen.....onder de 500 mg stelt het weinig tot neits voor als je ziek bent hoor.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:01 schreef Gelderland het volgende:
ik gebruik al vitamine pillen, zit vanalles in, zou goed moeten werken
Klopt wel wat je zegtquote:Op zondag 18 juli 2004 00:16 schreef nein het volgende:
[..]
Ja, als je diarree krijgt heb je teveel vit C, maar als je dus geen diarree hebt, dan is er verder niets aan de hand, en wordt het maximale uit je supplementen gehaald.
Met diarree heb je natuurlijk nooit iets aan je pillen, en andere vitamines en mineralen uit je eten, want je hebt niet eens de tijd om de nuttige stoffen op te nemen..je schijt ze weer uitMaar scheurbuik zal echt niet na een of 2 daagjes diarree optreden natuurlijk.
Ik snap bij jou alleen t verband niet tussen je verstopping en je 1000MG vit c...ik eet dagelijks 1000mg, en als ik verkouden ben 2-3000, en van verstopping heb ik echt geen last hoor?
![]()
Trouwens, je kan zo wel goed je maximum opneembare hoeveelheid vit C uitrekenen. Als je bij 4 pillen diarree krijgt, neem je de volgende keer drie..als je het dan nog hebt: 2...en gewoon kijken tot je t niet meer hebt. Zoveel neemt je lichaam dan dus op.
En trouwens, ik heb op verschillende sites (helaas..geen medische boeken..) gelezen dat mensen die ernstig ziek zijn (kanker e.d.) pas diarree kregen bij een veeel hogere dosis vit c (soms pas bij 8 gram per dag ofzo). Dus dat houdt in dat hun lichaam veel meer vit C opneemt/nodig heeft dan dat gezonde mensen opnemen. De gezonde zullen dus sneller een teveel aan vit C krijgen.
Wel lichte werkzaamheden en activiteiten proberen te doen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:06 schreef Merson het volgende:
Moet ik nou eerst helemaal uitrusten, dus gewoon de komende 2 weken écht geen ruk meer uitvoeren (wordt nu nog redelijk snel ergens moe van) of steeds iets meer doen en dan proberen op te bouwen zodat ik niet zo snel moe word.
Ja inderdaad,quote:Op maandag 9 augustus 2004 01:46 schreef Brennie het volgende:
[..]
Wel lichte werkzaamheden en activiteiten proberen te doen.
Luister naar je lichaam, ben je 'te' moe, dan rusten..
Maar doe geen echt inspannende zaken.
Van helemaal niets doen.. krijg je o.a nog minder conditie.
Rusten is echter wel belangrijk.
Stress zorgt voor een lage weestand en is dus alitijd slecht --> vermijd dus alitijd.quote:Op maandag 9 augustus 2004 09:59 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ja inderdaad,
maar je hoeft dus niet zoals jij zegt (merson) je conditie op te bouwen.
Maar inderdaad gewoon dingen ondernemen als je dat kan, en als het niet lukt ga je rusten.
Vermijd stress en alcohol!!
quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:18 schreef misterikke het volgende:
[..]
Stress zorgt voor een lage weestand en is dus alitijd slecht --> vermijd dus alitijd.
Voor zover ik weet heeft alcohol niet veel met pheiffer te maken. Ik mocht het niet omdat mijn lever ofzo niet helemaal 100% was.
Ik zou inderdaad alcohol vermijden tijdens de ziekte van Pfeiffer, een paar weekjes geen alcohol is zeer sterk aan te raden.
Pfeiffer krijg je dan ook alleen wanneer je reeds een verlaagde weerstand hebt door stress, (zeer) slechte conditie etc.
Aan pfeiffer is niets te doen het is een virus. Alleen in bepaalde gevallen geven ze antibiotica. Deze gevallen zijn alleen bij transplantaties (bv. nier). Hier wordt je echter zo ziek van dat het niet verstandig is.
97% van de mensen heeft het als kind opgelopen, echter wanneer je jong bent maakt je immuum systeem veel sneller antifstoffen aan dan wanneer je reeds boven de +/- 18 ben.
Kinderen zijn dan ook vaak alleen maar een paar dagen ziek.
De meeste bronnen menen dat 10 procent van de mensen boven de 30 de ziekte nog niet gehad heeft
De test bij kruidvat is uiteraard een INDICATIE. Maar die indicatie kun je ook afleiden uit je ziektebeeld. Langer dan 4 dagen ziek, opgezette klieren in hals, lies en oksles (andere benaming is ook klierkoorts), keelontsteking, wisselende koortspieken etc.
Zorg in principe gewoon dat je via de dokter laboratoriumonderzoek krijgt, dus bloed prikken, de Pfeiffer test van bijv kruidvat geeft ook een positieve uitslag bij ernstigere ziekten (zoals de ziekte van hodgkin die kwa symptomen wel een klein beetje op Pfeiffer lijkt), nou is die kans bijna verwaarloosbaar maar toch.
Pfeiffer kan tussen de 2 weken duren en 8 maanden. Herstel zal denk ik oa. afhangen van je algehele conditie, mate waarin je rust etc.
Het B.S.E in het bloed (BezinkingsSnelheid der Erytrocyten)quote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:35 schreef Bananenman het volgende:
Ja maar ze voelt zich echt al een hele tijd zo en die prikken zijn vrij recent volgens mij, minstens een aantal weken nadat ze zich slecht begon te voelen. Dus ik hoop het dan maar want anders ben ik straks ook de Sjaak
En eh. Bezinksel?![]()
Bezinksel = BSE = Bloedwaardequote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:35 schreef Bananenman het volgende:
Ja maar ze voelt zich echt al een hele tijd zo en die prikken zijn vrij recent volgens mij, minstens een aantal weken nadat ze zich slecht begon te voelen. Dus ik hoop het dan maar want anders ben ik straks ook de Sjaak
En eh. Bezinksel?![]()
Als die wel hoog is kan het ook op een ontsteking / bacterie infectie duidenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:42 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Het B.S.E in het bloed (BezinkingsSnelheid der Erytrocyten)
Vraag het maar aan haar dokter, als die normaal is is het waarschijnlijk geen virus.
Maar de dokter hoort het te weten...
Zolang het geen Pfeiffer is vind ik alles bestquote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:46 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Als die wel hoog is kan het ook op een ontsteking / bacterie infectie duiden
De leverfuncties zijn lang niet altijd aangetast, en als ze dat wel zijn hoeft dat helemaal niets met Pfeiffer te maken te hebben. Dus die waardes zijn vaak helemaal niet zo interessant.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:45 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Maar bij Pfeiffer zal de aandacht liggen bij de leverfuncties (ALAT/ASAT). Het EB Virus tast namelijk ook de lever aan. Als die niet aangetast zijn is Pfeiffer onwaarschijnlijk. zitten.
Is er urine gecontroleerd?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:33 schreef Bananenman het volgende:
Vraagje. Mijn vriendin is de laatste tijd heel erg ziek (hoofdpijn en koorts etc.), maar heeft al 3x bloed laten prikken en er kwam 3x uit dat ze geen Pfeiffer had. Na 3x lijkt het me wel zeker maar toch ben ik er niet helemaal gerust op![]()
Hebben die bloedprikken altijd gelijk of hebben ze het ook wel eens mis (al lijk het me stug dat ze het 3x mis hebben)?
Urine; geen idee. Wondje; ook geen idee. Ze is wel op vakantie geweest naar Frankrijk en is pas een week weer thuis. Maar al die prikken waren wel daarvoor al, dus daarvoor voelde ze zich al ziek. En nu nog steeds trouwens.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:07 schreef Brennie het volgende:
[..]
Is er urine gecontroleerd?
Heeft ze een wondje (gehad?)
Is ze naar het buitenland geweest ( kort geleden?)
Bse laten prikken is een slimme zet idd.
Weet niet wat de andere klachten zijn.. maar verder onderzoek lijkt me wel gewenst.
Allemaal niet eigenlijk, although ze wel een paar keer moest overgeven een paar dagen terug. Maar dat heeft ze naar eigen zeggen nooit, ookal is ze al een tijdje ziek, ze heeft nog maar heel weinig over gegeven.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:26 schreef vdo28 het volgende:
Heeft ze last van:
-Diarree
-Hoesten
-Loopneus
-Keelpijn
-vergrote lymfeklieren
-braken
-oorpijn
Enz...
Ja dat had ik al ingetypt (en weer weggehaald)quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:37 schreef Bananenman het volgende:
Nee, niet echt volgens mij. Althans, ik heb haar er nog nooit over gehoord, het is echt vooral koorts en hoofdpijn.
Nou ik erover nadenk, kan dat niet gewoon migraine zijn dan
Dat hoeft niets te zeggen, ik had tot mijn 18de ook vrijwel nooit ergens last van, totdat ik Pfeiffer heb gehad.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:49 schreef Bananenman het volgende:
Okay, bedankt
Maar stel dat ze het heeft (wat me nu toch wel heel onwaarschijnlijk lijkt) dan betekent het toch niet dat ik het ook krijg? Want - al zeg ik het zelf
- mijn immuunsysteem is behoorlijk goed, ik ben denk ik pas 2x in mijn leven echt goed ziek geweest. Voor zover ik me kan herinneren dan, en ik kan het me vrij goed herinneren
Je kan lichamelijk in erg goede conditie zijn er toch erg hard getroffen worden. Ik was erg gezond op het moment dat ik ineens een keelontsteking kreeg die door pfeiffer bleek te komen. Ben 3 weken goed ziek geweest en daarna als enige last gehad beetje verlaagde alcoholtolerantie.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 20:49 schreef Bananenman het volgende:
Okay, bedankt
Maar stel dat ze het heeft (wat me nu toch wel heel onwaarschijnlijk lijkt) dan betekent het toch niet dat ik het ook krijg? Want - al zeg ik het zelf
- mijn immuunsysteem is behoorlijk goed, ik ben denk ik pas 2x in mijn leven echt goed ziek geweest. Voor zover ik me kan herinneren dan, en ik kan het me vrij goed herinneren
En je benen regelmatig in een koud bad leggen....quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:05 schreef Brennie het volgende:
@ gelderland : Spiervermoeidheid door bv zuurstofgebrek..
Kan een oorzaak zijn.
Je lijf is moe en dus ook je spieren.
Benen af en toe hoog leggen.
-Niet te strak schoeisel
-Masseer je benen zachtjes
Enkele tips.
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 09:47 schreef vdo28 het volgende:
-En je benen regelmatig in een koud bad leggen....
-langzamerhand opbouwen.
-Een multivitamine is misschien ook raadzaam....
Kijk hier heb ik wat aanquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:05 schreef Brennie het volgende:
@ gelderland : Spiervermoeidheid door bv zuurstofgebrek..
-Benen af en toe hoog leggen.
-Niet te strak schoeisel
-Masseer je benen zachtjes
Ik denk dat Brennie doelt op "veneuze insufficiëntie"....quote:waarom moet ik mijn benen af en toe hoog leggen? En waarom is een koud bad goed?
ok, dat zal ze dan wel wel bedoelenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:09 schreef vdo28 het volgende:
Ik denk dat Brennie doelt op "veneuze insufficiëntie"....
Door je benen in de lucht te houden krijg je door de zwaartekracht een betere doorstroming....
ok, dus in een koud bad stappen (met je benen dan hé) en dan na half uurtje bad leeg laten lopen en dan het bad vullen met warm water en daar ook half uurtje in blijven zittenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 11:09 schreef vdo28 het volgende:
En dat koude bad kun je trouwens het beste afwisselen met zo nu en dan wat warme water er over heen, dat is beter voor de doorbloeding.
Ik ben getest op allerlei dingen, en ik geloof (dat is volgens mij gewoon standaart als je niet precies weet wat je hebt) ijzerwaardequote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:57 schreef vdo28 het volgende:
Ik denk dat ijzersuppletie wel raadzaam kan zijn in dit soort situaties, maar doe dit liever niet zonder dat je je ijzerwaardes kent. Een nieuw bloedonderzoekje op ferritine, ijzer/ijzerverzadiging?
Een ijzertekort wil ook wel eens zware benen opleveren...
OK, ik zal eens kijken....(maar waarom magnesiumquote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:57 schreef vdo28 het volgende:
Ook magnesium kan raadzaam zijn in dit soort situaties, en magnesium kost voor 20 bruistabletten maar 1,19 (lidl, en dat is de juiste verbinding ook geloof ik). En aangezien magnesiumsuppletie veilig is (je kan tot 400 mg per dag zowiezo, en zo'n bruistablet is 200mg) is het prima te doen.
Je moet rekenen 6mg per kilo lichaamsgewicht.
Nee, ik had niet voor die tijd klachten, ik zal het ff wat duidelijker uitleggenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 10:57 schreef vdo28 het volgende:
Ik zou met ijzer beginnen, al helemaal omdat jij aangeeft dat je voor die tijd al deze klachten had. Maar als je op Pfeiffer geprikt bent ben je waarschijnlijk ook wel op je ijzerwaardes geprikt!
Ik zou het ff uitzoeken, dat kan het namelijk veroorzaken.
Zomaar ijzersuppletie is niet aan te raden.
ja, die ga ik zeker doen, maar ik had nog paar vraagjes (over magnesium bijv) zie hierboven (vorige post)quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:37 schreef vdo28 het volgende:
Nou goed, bovenstaande tips gelden nog steeds.
Ik ben btw geen dokter hoor....quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:07 schreef Gelderland het volgende:
ok!! Misschien dat ik morgen ff langs de LIDL rij!!
dus dan:
- Eerst in koud bad dan gelijk erna in een warm bad ---> (maakt het nog uit hoelang?)
Juist afwisselen, warm ----> koud, dus ff 10 minuutjes onder de douche wisselend warm en koud water er overheen.
- Benen omhoog houden ---> (is een uur met benen omhoog genoeg per dag?)
Bijvoorbeeld voor de tv 2 dikke kussens onder je benen, een uurtje, maar dat was Brennie's idee. Ik weet niet wat haar bedoeling precies was.
- Magnesium ---> (tablet per dag?)
1 tablet per dag ja
- Benen licht maseren ---> (Maakt het uit op welke manier?)
Brennie's afdeling, ik dacht niet dat het veel uitmaakte
Alleen bij gebruik op lange termijn kan het evt problemen geven, althans dat is wat ik ervan weet ( magnesium)quote:Op woensdag 18 augustus 2004 18:33 schreef vdo28 het volgende:
Ik heb ook duidelijk gezegd dat magnesium geen prioriteit heeft.
Maar Brennie, deze dosis magnesium is dermate laag dat het echt geen gevaar voor de gezondheid opleverd. Deze dosis kan zelfs veel hoger zonder gevaar.
Een dokter prikt echt niet op magnesium al zou je hem dat vragen, en genoeg mensen die met dit soort klachten juist baat bij magnesium hebben.
Ik snap wel dat je er huiverig voor bent, maar het risico is meer dan miniem.
Het risico van het toedienen van ijzer zonder het weten van je waardes kan wel gevaarlijk zijn maar dat weet jij wel.\
Zowiezo lijkt mij in dit geval het raadzaam voor "Gelderland" om zijn ijzerwaardes en Hb te laten controleren.....
dit stukje ging btw niet om "Gelderland" magnesium aan te smeren maar meer om magnesium zelf, als Brennie een andere kijk hierop heeft vind ik dat alleen maar interessant
Zelfs bij deze dosis is dat niet echt aanwezig....quote:Op woensdag 18 augustus 2004 19:02 schreef Brennie het volgende:
[..]
Alleen bij gebruik op lange termijn kan het evt problemen geven, althans dat is wat ik ervan weet ( magnesium)
Ik heb het blijkbaar verkeerd gezegd.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:07 schreef Gelderland het volgende:
nou, ik ga het gewoon proberen,
-Magnesium, 1 tablet per dag....
-En ehm..dus koud bad (brrr) lange tijd (uurtje) afwisselen met lauw bad (10 minuten)
-Masseren
Nog 1 klein vraagje voor deze advieseurs: Wordt ijzerwaarde niet standaart geprikt als je klachten hebt zoals moeheid/koortsachtig/slapgevoel...Want ik dacht datie dat gedaan had (zat dacht ik tussen de 1e 5 hokjes linksboven op dat vel, maar ik kan natuurlijk voor de zekerheid ff bellen....:) )
Ik heb het, geloof het of niet, een week gehad. Daarna was ik beter. En het was echt Pfeiffer, ben zelfs in het ziekenhuis geweest om bloed te laten checken. Had het heel extreem een week lang, huiduitslag had ik ook idd, na die week was het voorbij. Soms nog een beetje moe geweest, maar ben er snel overheen gekomen.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:43 schreef Sann_e het volgende:
Vaak heb je griep-verschijnselen, of opgezette klieren, en héél soms vormen van huiduitslag. er is, volges mij, niet echt een medicijn voor, alleen rust nemen, want het is een virus infectie, en antibiotica helpt dus niet echt
geen dank![]()
ik had het alleen gevraagd ter informatie in de winkel waar ik ook dat voedingssuplement (met allerlei vitamine) gekocht had...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:29 schreef vdo28 het volgende:
Hoeveel magnesium zit in dat andere supplement dan?
Zoals ik zei kun je gewoon die bruistabletten gebruiken (ze proberen je toch altijd duurdere dingen aan te smeren), en als je je daarbij niet lekker voelt (wat zeldzaam is) stop je er mee....
Anders gebruik je een doucheslang en ga je in de douche ruimte/bad staan en wissel je zo nu en dan van temperatuur.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:00 schreef Gelderland het volgende:
ow oke, dan zal het wel goed zijn (als ik bij die zaak kom, zal ik het nogmaals vragen, maar zal er ff een tijdje, weekje of 2, niet komen omdat het best ver weg is)
Overigens vandaag voor de 1e keer zo'n tablet genomen voor het etenvanavond ff in warm bad, en dan in koud bad (zoals je beschreven had), maar dan moet ik dus ff bad tot mijn benen met koud water vol laten lopen, na 20 seconden leeg laten lopen en dan weer tot mijn benen (20 cm ofsow) vullen met koud water dan weer leeg laten lopen en vullen met warm water etc..en zo ff tijdje doorgaan!?
Ik heb het nu een 6/7 weken wat op zich nog vrij kort is. Echter ontzettend moe ben ik niet meer. Extra slapen in de middag ofzo lukt ook niet. Wel merk ik dat als ik actief (nou ja actiefquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 22:10 schreef Gelderland het volgende:
Ik heb ook pfeiffer, maar ik heb vooral hele slappe/gespannen/zware benen (weet niet precies hoe je het uit moet leggen...echt heel raar. Ik heb best energie (heb ook al 5 maanden pfeiffer).
Ik heb vandaag ook weer 20 minuten gefietst (Racefiets) dan ben ik opzich wel moe na 20 minuten(heb nl. ook 5 maanden niks gedaan qua sport)
Maar wat gek is is die slappe benen, dan ga ik dus fietsen (met slappe/gespannen/zware) benen en dan stap ik vand e fiets met slappe/gespannen/zware) benen...erg vaag....(beetje knikkende knieen effect).
dat heb ik dus ook, maar dan constant (ook als ik wakker wordt)quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:08 schreef misterikke het volgende:
Alsof alle moeheid daar in zit.
Best vreemd als de rest van je lichaam geen last heeft. Het lijkt dan wel of je reeds intensief gesport hebt ofzo.
De beste is van orthica (400mg) maar die kost ook alweer 21 euro...quote:Op donderdag 26 augustus 2004 13:49 schreef Gelderland het volgende:
ow oke..heb je veel verschillende magnesiums dan? (verbindingen)
Met alles is het zo (ook bij vitamines) dat het gaat om de juiste verbinding (bij suplementen) zodat het opgenomen word door het lichaam. Dat is over het internet een beetje moeilijk uit te leggen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:01 schreef Gelderland het volgende:
hmmmz ok..maar waarom is die beter dan? dat snap ik niet, is het niet zo van: magnesium = magnesium...
en 21 euri is idd wat veel voor iets wat mss helemaal niet werkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |