abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:27:04 #1
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_17467485
Ik zou graag eens willen weten wat er tegen pfeiffer helpt, hoelang het duurt.. of het eenmalig is.. wie het hier ook heeft gehad en hoe diegen het ervaarde..

Dank je wel.
"Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule."
Friedrich Nietzsche
pi_17467565
Er is geen medicijn tegen Pfeiffer, hangt er vanaf meestal duurt rond een half jaar geloof ik, het is eenmalig ja. Ik heb heb het officieel nooit gehad al twijfel ik daar de laatste tijd over.
X
X
X
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:32:13 #3
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_17467597
ik twijfel nu namelijk ook.. heb al 3 weken een keelontsteking, 2 penicilline kuren gehad.. niet geholpen.. opgezette klieren in mijn nek. Zit net in laatste belangrijke maanden van mijn school
"Insanity in individuals is something rare - but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule."
Friedrich Nietzsche
pi_17467692
Ik heb ook opgezette klieren in me nek (niet zo groot maar ik kan ze wel voelen) en heb de laatste tijd ook vaak last van me keel. MIsschien binnenkort toch maar wat bloed af laten nemen.

Als jij twijfelt zou ik dat ook gewoon even laten doen.
X
X
X
pi_17467746
het enige wat tegen pfeifer helpt is veel rusten en slapen, er zijn geen medicijnen voor
mijn vriend heeft het gehad na 4 weken was het over als hij zn arm moest optillen was hij al helemaal op, hij had geluk want het kan ook langer dan 6 maanden duren.
als je 1 keer pfeifer gehad hebt kan je het niet meer krijgen.
het is wel besmettelijk als je met iemand zoent enzo
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:43:27 #6
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_17467808
Pfeifer wordt ook wel "the kissing diseas" genoemd, en is dus ( hoe raad je het zo?!) overdragelijk via de mond. Het duurt ongeveer 6 à 7 weken om ervan te genezen.

Vaak heb je griep-verschijnselen, of opgezette klieren, en héél soms vormen van huiduitslag. er is, volges mij, niet echt een medicijn voor, alleen rust nemen, want het is een virus infectie, en antibiotica helpt dus niet echt

geen dank
rasechte trut
pi_17467861
Gelukkig heb ik het toendertijd niet van me vriendin gekregen terwijl we gewoon zoenden enzo. Bloedtest was in ieder geval heel positief voor mij

Kan het dus ook zijn zonder dat je het hebt gehad dat je er niet vatbaar voor bent? of dat je het dan ongemerkt al gehad hebt?
pi_17467872
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:43 schreef Sann_e het volgende:
Pfeifer wordt ook wel "the kissing diseas" genoemd, en is dus ( hoe raad je het zo?!) overdragelijk via de mond. Het duurt ongeveer 6 à 7 weken om ervan te genezen.

Vaak heb je griep-verschijnselen, of opgezette klieren, en héél soms vormen van huiduitslag. er is, volges mij, niet echt een medicijn voor, alleen rust nemen, want het is een virus infectie, en antibiotica helpt dus niet echt

geen dank
Huiduitslag -> enig idee wat? rode vlekjes op het bovenlichaam?
Ik dacht trouwens dat de verschijnselen bijna alleen lichte tot hele erge vermoeidheid waren.
If you have a problem and no one else can help, I probably can't either, but I'll try.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:46:46 #9
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_17467879
-edit: offtopic.

[ Bericht 98% gewijzigd door Mylene op 02-03-2004 19:48:21 ]
I follow you......but not on Twitter
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:49:27 #10
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_17467932
heb een vaste vriend
al wat langer dan carnaval. heb er ookal langer last van. Maar homeopathie helpt niet?
Friedrich Nietzsche
pi_17467996
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:49 schreef Milkwoman het volgende:
heb een vaste vriend
al wat langer dan carnaval. heb er ookal langer last van. Maar homeopathie helpt niet?
Nee, misschien dat het sommige symptomen wat verlicht.
X
X
X
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:53:52 #12
49558 1-of-6Billion
pi_17468020
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:46 schreef 1-of-6Billion het volgende:
-edit: offtopic.
Excuse me all the hell!
Toevallig staat het vast dat er in de weken na carnaval een piek is in het aantal Pfeiffer-gevallen.
Is het hier al zo'n humorloze zooi geworden dat we toespelingen in die richting weg moeten editten?
pi_17468049
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:53 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

Excuse me all the hell!
Toevallig staat het vast dat er in de weken na carnaval een piek is in het aantal Pfeiffer-gevallen.
Is het hier al zo'n humorloze zooi geworden dat we toespelingen in die richting weg moeten editten?
Ga ergens anders klagen.
X
X
X
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:56:10 #14
16715 Mylene
*schatje*
pi_17468050
quote:

[..]

Excuse me all the hell!
Oh, dat wist ik niet .

En niet gelijk zo opgefokt doen.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:56:57 #15
49558 1-of-6Billion
pi_17468065
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:49 schreef Milkwoman het volgende:
heb een vaste vriend
't Kan van vanalles komen hoor Ik insinueer niks.....
  dinsdag 2 maart 2004 @ 19:58:47 #16
16715 Mylene
*schatje*
pi_17468100
Ja, nu weer serieus svp .
  dinsdag 2 maart 2004 @ 20:02:51 #17
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_17468193
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:46 schreef Howlin_Mad het volgende:

Huiduitslag -> enig idee wat? rode vlekjes op het bovenlichaam?
Ik dacht trouwens dat de verschijnselen bijna alleen lichte tot hele erge vermoeidheid waren.
ehm... huiduitslag lijkt dan meestal op rode hond, dus als je rode vlekjes hebt... Misschien eens een bloettest laten doen? dan ben je meteen van dat gezenuw van " Heb ik het wel..of heb ik het niet" af!
rasechte trut
pi_17468467
quote:

[..]

Excuse me all the hell!
mijn vriend had het vorig jaar met carnaval en erna
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_17469996
Als je het niet zeker weet, kun je bij de drogist (in ieder geval de etos) een thuistest halen. Je kunt dan zelf een vingerprikje doen en binnen 5 minuten weet je het!!

Sterkte iig
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 3 maart 2004 @ 17:05:57 #20
64387 ioor
be cool!
pi_17483900
ik heb het in de zomer 3 maanden gehad. ik sliep 23 uur op een dag. helaas helpt er niet veel tegen, veel rusten en naar je lichaam luisteren. ik had hele dikke ogen en opgezwollen klieren. het ligt aan je eigen lichaam en weerstand hoe snel je er ervan af bent. het kan binnen een week zijn maar ook een jaar duren.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
  donderdag 4 maart 2004 @ 21:27:12 #21
593 sjak
Juffie Bloem
pi_17502871
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 21:32 schreef clauwheee het volgende:
Als je het niet zeker weet, kun je bij de drogist (in ieder geval de etos) een thuistest halen. Je kunt dan zelf een vingerprikje doen en binnen 5 minuten weet je het!!

Sterkte iig
Echt? Binnen 5 minuten? Wow! Bij de huisarts duurde de uitslag bij mij een week!
Helaas, ik bleek ook Pfeiffer te hebben. Nu al meer dan een maand, echt een klote ziekte!
Ik sliep gelukkig niet 23 uur, maar 16 uur op een dag was geen uitzondering. Nu gaat het zo langzamerhand wat beter maar ik moet zo oppassen niet teveel te doen
Lekker douchen!
  vrijdag 5 maart 2004 @ 18:47:04 #22
55999 Milkwoman
A Dhaid, cronaím thú
pi_17521235
nou. vandaag uitslag gehad.. heb het niet. maar ze weten niet wat ik dan heb.. erg vaag allemaal
Fok.. der is ook wel altijd iets met mij
Friedrich Nietzsche
pi_17521278
Ik heb het gehad zonder het te weten. Omdat ik nooit echt uitgerust heb, ben ik nog nog wel eens moe en kan ik veel slapen. Je moet gewoon goed luisteren naar je eigen lichaam.
pi_17521407
Niks. Na 6 mnd ben je niet meer besmettelijk en als je goed uitrust en een goede weerstand hebt is het zo weer weg, of althans... heb je er geen last meer van.
Goed eten en drinken dus, veel vitamines.
Ik kreeg het voor de zomervakantie en ben 2 weken doodziek geweest. At vrijwel niet en slaapte serieus 24 uur per dag en dat 2 wk lang... soms was ik heel even wakker, omdat mn moeder checkte of ik nog leefde.
Ik was zo ziek, at niet dronk ook weinig... kon niet goed door mn opgezwollen keel... deed ik het wel dan kwam het er weer uit... en ik had zo'n jeuk.. ik wist niet waar ik het moest zoeken!
Ik was best bang en dag en nacht 2 wk lang was het echt onverdraagelijk... had niet langer hoeven duren, want anders had ik mezelf nog wat aangedaan
Ik weet ook van wie ik het hoogstwaarschijnlijk heb gekregen... eigenlijk verdient hij een rottrap onder zn reet
Maar ja... het was na 2 wk weg en toen had ik meer energie dan ooit... het verschilt ook bij iedereen.
Delivered without an information leaflet
pi_17521446
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 21:27 schreef sjak het volgende:

[..]

Echt? Binnen 5 minuten? Wow! Bij de huisarts duurde de uitslag bij mij een week!
Helaas, ik bleek ook Pfeiffer te hebben. Nu al meer dan een maand, echt een klote ziekte!
Ik sliep gelukkig niet 23 uur, maar 16 uur op een dag was geen uitzondering. Nu gaat het zo langzamerhand wat beter maar ik moet zo oppassen niet teveel te doen
Bij mij duurde het 2 wk
pi_17521454
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 18:47 schreef Milkwoman het volgende:
nou. vandaag uitslag gehad.. heb het niet. maar ze weten niet wat ik dan heb.. erg vaag allemaal
Fok.. der is ook wel altijd iets met mij
Wat voor klachten heb jedan precies?
X
X
X
pi_17521468
Ik had dus die huiduitslag!!!!!!!!!!!! Je zag niks, wel als ik ging terug jeuken... dan kreeg ik rode vlekjes.. maar over heel mn lichaam! Ik werd heeeeeeeeeeeelemaal gek! En het kwam pas écht naar boven als ik ging slapen Dat wens ik echt niemand toe
pi_17522132
Tegen Pfeiffer helpt niets. M'n dokter kon ook niet aan de keelpijn doen omdat het een bacterie was en geen gewone keelpijn.
Veel rusten, maar dan ook echt veel.

Als je niet zeker bent laat het dan even checken.
pi_17522150
http://www.google.com

Die informatie is wel heel makkelijk te vinden.
Maar goed, zoals al gezegd is:

Rust, rust, rust, en rust.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_18064640
*Ook net naar ziekenhuis geweest is voor bloedprikje*

Ik heb al 4 of 5 weken flinke keelpijn en nare vermoeidheid. Vandaag toch maar even naar de dokter geweest, en die dacht meteen dat t Pfeiffer was.

Ik wacht t af...
  dinsdag 30 maart 2004 @ 16:19:58 #31
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_18064823
Ben net getest en ik heb het NIET !!!!

maar wat dan wel ............... ?
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
pi_18072809
ik heb het gehad toen ik 13 was, heb 2 maanden school gemist. toen was het juli. heb er heel veel last van gehad. 2 weken in het ziekenhuis gelegen met sondevoeding. sliep heeeeel veel. een rondje stappen rond m'n bed en ik was uitgeteld.
heb wel de indruk dat ik toen lui ben leren worden
pi_18073664
Het is trouwens niet waar dat het alleen door zoenen komt....minder dan de helft van de besmettingen komt van zoenen...echter is het wel zeer klote, je kan er erg ziek van zijn en het kan lang duren...het is idd afhankelijk van de persoon en de weerstand...ik ben er een paar dagen erg ziek van geweest en een 2-tal maanden, denk ik, had ik er last van in de vorm van vermoeiing
I wish I had wings, so I'd had a shorter travel time to the best girl in the world!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 23:16:47 #34
344 Anja
Neil B. Formy
pi_18074084
En volgens mij kun je het ook vaker krijgen. Ik heb Pfeiffer gehad toen ik 4 was. Een jaar of 2 terug hebben ze me weer op Pfeiffer geprikt omdat de arts dacht dat ik het weer had.
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_18074255
Als je het virus (of bacterie weet ik nie zeker) eenmaal hebt dan kom je er nooit meer vanaf...het is niet zeker of het zich uit, je kan het virus ook dragen zonder de ziekte te krijgen..daarom is het dus ook mogelijk (gebeurt zelden, maar wel lullig voor je als...)dat je het nog een of (nog zeldzamer) meerdere keren krijgt.
I wish I had wings, so I'd had a shorter travel time to the best girl in the world!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 23:26:29 #36
344 Anja
Neil B. Formy
pi_18074333
Maar het kan dus wel.....
Maar ik was gelukkig Pfeiffer vrij !!
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 23:29:00 #37
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_18074384
Ik heb het 3 jaar lang gehad. Topziekte! .
"I only sign for beautiful girls" Marat Safin
pi_18074770
hoezow dat dan?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 23:52:22 #39
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_18074917
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 23:45 schreef Eswald het volgende:
hoezow dat dan?
Tja, het ging niet over. .
pi_18075873
ff een kleine vraag? kan je het ook bijvoorbeeld krijgen van een zoen op je mond? of moet het intensief zoenen zijn? en uit iemands anders flesje/glas drinken?
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  woensdag 31 maart 2004 @ 00:47:00 #41
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_18075932
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 00:42 schreef Vodka_Lime het volgende:
en uit iemands anders flesje/glas drinken?
Dat kan al voldoende zijn.
pi_18077493
weet je hoe vaak zulke dingen dan voorkomen? ff slok uit flesje(op school bijvoorbeeld) of zoen op de mond, een wonder dat ik t nog niet heb gehad
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_18077755
Meeste mensen hebben het wel, maar het breekt niet uit.
Ik heb het wel gehad, maar sinds toen ben ik een stuk sloomer, voor zover dat nog kon.
  woensdag 31 maart 2004 @ 08:43:25 #44
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_18077801
Ik kan me ook niet herinneren dat ik het gehad heb. Maar volgens de bloedtest heb ik het wel degelijk gehad. Dus ook zonder het ziektebeeld kun je pfeifer gehad hebben.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_18077875
Ik heb het voor de 2e keer, het zit nog in m'n lichaam, en voor mijn gevoel is het er nog nooit uitgeweest. Gelukkig is het nu minder.
pi_18079661
pfeiffer is inderdaad behoorlijk kut, ik hoorde het 2 jaar geleden 1 dag voor ik met vrienden op vakantie zou gaan. Had behoorlijke keelontsteking en ging maar niet over, vrijdag zouden we op vakantie gaan, ik dus niet mee. Maar van moeheid had ik helemaal geen last, en toen zondag de keelontsteking grootendeels verdwenen was ben ik maandag nog een beetje naar de stad gegaan om te kijken of dat ging en om nog wat kleren te halen, en toen ben ik dinsdag met de trein mijn vrienden achterna gereist (zuid-frankrijk).

Nooit last van moeheid gehad, wel eerst beetje rustig aangedaan met alcohol (kan eigenlijk niet tijdens pfeiffer) maar had nergens last van dus laatste week gewoon normaal gefeest

Al hebben ze de pfeiffer in mijn bloed gevonden heb ik er altijd aan getwijfeld of ik het wel echt heb gehad, maar als je dan ook pfeiffer krijgt wens ik je echt mijn versie toe want dan ben je na 2 weken weer helemaal de oude
Even a broken clock is right twice a day.
pi_18137938
ik heb het ook maar heel kort gehad ik geloof maar 2/3 weken, maar ik had wel erg last van die moeheid en kan me herinneren dat ik ontzettend last had van mn keel. Het is dus verschillend hoe lang je er last van hebt..ik ken ook iemand die er dik een jaar ziek van is geweest
  vrijdag 2 april 2004 @ 20:05:47 #48
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_18138553
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 23:23 schreef Eswald het volgende:
Als je het virus (of bacterie weet ik nie zeker) eenmaal hebt dan kom je er nooit meer vanaf...het is niet zeker of het zich uit, je kan het virus ook dragen zonder de ziekte te krijgen..daarom is het dus ook mogelijk (gebeurt zelden, maar wel lullig voor je als...)dat je het nog een of (nog zeldzamer) meerdere keren krijgt.
Inderdaad, dit wou ik dus ook opmerken. Je kunt het wél meerdere keren krijgen (zo ook mijn exvriend). Hij had het trouwens doorgegeven aan mij...en ik weer aan m'n huidige vriend Fijne ziekte is het! Bij mij duurde het ongeveer een jaar, met een herstel van 6 maanden. Maar 'k ben nog steeds vaak moe nu en vaak grieperig.
pi_18142508
De ziekte van Pfeiffer wordt veroorzaakt door een virus. Dit virus (het Epstein-Barr virus) is een herpes achtige wat betekend dat je het na besmetting je leven lang in latente vorm bij je draagt. Zelf kun je dan dan niet meer ziek worden als je nog een keer besmet zou worden. In theorie is het mogelijk om via een glas van iemand anders ziek te worden, in praktijk betekend dit echter dat diegen flink in zijn glas heeft moeten kwijlen wil jij genoeg virus deeltjes binnen krijgen om ook echt ziek te worden
Zelf kun je weinig doen om van de ziekte verschijnselen af te komen, je zou wat aspirine kunnen nemen tegen de pijn, maar uiteindelijk moet je lichaam zelf het virus de baas worden. En de tijd die het daarvoor nodig heeft kan heel erg verschillen. Overigens hebben heel veel mensen de ziekte van Pfeiffer ongemerkt al gehad, wanneer een kind namelijk besmet wordt merk je daar in de meeste gevallen niets van omdat hun afweer veel minder werkt en het is juist de afweerreactie die de ziekteverschijnselen veroorzaakt.

Zo, dit is wel weer genoeg voor een vrijdagavond, ik hoop dat je er wat aan hebt
Maar natuurlijk!
  zondag 4 april 2004 @ 19:22:00 #50
88229 Thrice
Strike Anywhere.
pi_18176827
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 18:56 schreef gekke_sandra het volgende:
Niks. Na 6 mnd ben je niet meer besmettelijk en als je goed uitrust en een goede weerstand hebt is het zo weer weg, of althans... heb je er geen last meer van.
Goed eten en drinken dus, veel vitamines.
Ik kreeg het voor de zomervakantie en ben 2 weken doodziek geweest. At vrijwel niet en slaapte serieus 24 uur per dag en dat 2 wk lang... soms was ik heel even wakker, omdat mn moeder checkte of ik nog leefde.
Ik was zo ziek, at niet dronk ook weinig... kon niet goed door mn opgezwollen keel... deed ik het wel dan kwam het er weer uit... en ik had zo'n jeuk.. ik wist niet waar ik het moest zoeken!
Ik was best bang en dag en nacht 2 wk lang was het echt onverdraagelijk... had niet langer hoeven duren, want anders had ik mezelf nog wat aangedaan
Ik weet ook van wie ik het hoogstwaarschijnlijk heb gekregen... eigenlijk verdient hij een rottrap onder zn reet
Maar ja... het was na 2 wk weg en toen had ik meer energie dan ooit... het verschilt ook bij iedereen.
wow 2 weken aan 1 stuk door slapen, ...ik heb al 3 maanden last van de naween van pfeiffer, ik kan nog steeds niet 5 minuten recht in een stoel zitten en elke beweging of gedachte lijkt een grote inspanning .....had ik ook maar 2 weken aan 1 stuk geslapen, hoe doe je dat
pi_18178241
quote:
Op zondag 4 april 2004 19:22 schreef Thrice het volgende:

[..]

wow 2 weken aan 1 stuk door slapen, ...ik heb al 3 maanden last van de naween van pfeiffer, ik kan nog steeds niet 5 minuten recht in een stoel zitten en elke beweging of gedachte lijkt een grote inspanning .....had ik ook maar 2 weken aan 1 stuk geslapen, hoe doe je dat
Ja, echt erg hè.. ik was half dood... 's avonds kon ik niet slapen van de jeuk en als ik dan sliep werd ik heel laat wakker een uurtje en ging ik daarna weer verder.
Ik kon amper lopen van vermoeidheid. Kon helemaal niks.
Alles kostte zoveel moeite dan had ik me aangekleed en op weg naar de dokter... liep de tuin uit, bibberend omdat ik zo zwak was en halverwege begon ik te kokhalzen en hoesten.
Konden we weer terug. Uiteindelijk heb ik dus écht 2 wk voor pampus gelegen in mn bed en tot helemaal niks in staat.
Toen ik niet meer ziek was voelde ik me nog steeds heel zwak.
Ik had mijn vrienden heel lang niet gezien en ze vroegen regelmatig of ik mee uitging, maar mn lichaam hield me echt tegen. Ik trok het niet om uit te gaan, praten vond ik al vermoeiend
Soort bibberig gevoel in je lichaam en soort zenuwachtig/zwaar gevoel in je lijf...
Na 1 maand werd ik weer actief en ging ik naar buiten.. had al eeuwen geen zonlicht gezien Toen ben ik langzaam aan weer opgeknapt en werd ik juist hyperactief, had heel de zomer TEveel energie... sliep amper waardoor ik mn dag en nacht ritme veranderde en later last kreeg van slapeloosheid
Het enigste wat ik niet begrijp is hoe het zit met de besmettelijkheid.
Ik heb het virus nu in mn lichaam... ik ben 6 mnd besmettelijk geweest, althans... de dokter zei dak daarna niet meer besmettelijk zou zijn.
Als ik nu met iemand zoen, krijgt hij dan alsnog het virus binnen?
En als je niet ziek ben geweest, maar wel het virus in je lichaam heb... kan je dan ook mensen besmetten?
Ik hoor overal verschillende verhalen... en ik ken mensen die niet ziek zijn geweest, maar altijd moe zijn... de mensen waarmee ze hebben gezoend krijgen echter wel pfeiffer incl ik
Ik heb me ook echt een paar maanden zwak gevoelt... alsof je elk moment omgeblazen kan worden, maar gelukkig is dat nu over
  zondag 4 april 2004 @ 21:09:02 #52
88229 Thrice
Strike Anywhere.
pi_18179298
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:32 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Ja, echt erg hè.. ik was half dood... 's avonds kon ik niet slapen van de jeuk en als ik dan sliep werd ik heel laat wakker een uurtje en ging ik daarna weer verder.
Alles kostte zoveel moeite dan had ik me aangekleed en op weg naar de dokter... liep de tuin uit, bibberend omdat ik zo zwak was en halverwege begon ik te kokhalzen en hoesten.
Konden we weer terug. Uiteindelijk heb ik dus écht 2 wk voor pampus gelegen in mn bed en tot helemaal niks in staat.
Ik had mijn vrienden heel lang niet gezien en ze vroegen regelmatig of ik mee uitging, maar mn lichaam hield me echt tegen. Ik trok het niet om uit te gaan, praten vond ik al vermoeiend
Soort bibberig gevoel in je lichaam en soort zenuwachtig/zwaar gevoel in je lijf...
Na 1 maand werd ik weer actief en ging ik naar buiten.. had al eeuwen geen zonlicht gezien Toen ben ik langzaam aan weer opgeknapt en werd ik juist hyperactief, had heel de zomer TEveel energie... sliep amper waardoor ik mn dag en nacht ritme veranderde en later last kreeg van slapeloosheid
Ik heb het virus nu in mn lichaam... ik ben 6 mnd besmettelijk geweest, althans... de dokter zei dak daarna niet meer besmettelijk zou zijn.
En als je niet ziek ben geweest, maar wel het virus in je lichaam heb... kan je dan ook mensen besmetten?
Ik hoor overal verschillende verhalen... en ik ken mensen die niet ziek zijn geweest, maar altijd moe zijn... de mensen waarmee ze hebben gezoend krijgen echter wel pfeiffer incl ik
Ik heb me ook echt een paar maanden zwak gevoelt... alsof je elk moment omgeblazen kan worden, maar gelukkig is dat nu over
hmm eigenlijk is er over de ziekte van pfeiffer relatief weinig bekend..omdat bijna iedereen drager is is het niet interessant om er onderzoek naar te doen, (helaas) ,vandaar de vele verschillende theorieen over pfeiffer...ik ben besmet door iemand die het 3 jaar terug had..je kan dus wel een aantal jaar besmettelijk zijn als je niemand wil besmetten> laat diegene met wie je wil zoenen zn bloed prikken, grote kans dat hij het al is doorgemaakt heeft (en nu dus immuun is), heb je ook meteen zekerheid ...ik heb zelf geen keelontsteking gehad, alleen moe duizelig slap zweterig slechte concentratie enz:(
pi_18183437
Hmm... wel een gedoe hè voor als je met iemand wil zoenen
Ach.. ik waarschuw altijd, bij drankjes, lippenbalsem etc ook.. ik hou iedereen op een meter afstand, want ik wil echt niemand besmetten
  maandag 5 april 2004 @ 16:58:25 #54
88229 Thrice
Strike Anywhere.
pi_18196586
quote:
Op zondag 4 april 2004 23:54 schreef gekke_sandra het volgende:
Hmm... wel een gedoe hè voor als je met iemand wil zoenen
Ach.. ik waarschuw altijd, bij drankjes, lippenbalsem etc ook.. ik hou iedereen op een meter afstand, want ik wil echt niemand besmetten
tja, of je moet alleen met jongens zoenen waarvan je zeker weet dat ze pfeiffer hebben gehad
  maandag 5 april 2004 @ 23:20:09 #55
88229 Thrice
Strike Anywhere.
pi_18208324
mhhm ik keek op je profiel enzo (nee ik heb geen leven opt moment):P woon jij in zwijndrecht toevallig?:o
pi_18212129
M'n vriendin heeft ook Pfeiffer, duurt al een behoorlijke tijd, denk nu al wel een paar maanden.. Ze is niet echt zo moe dat ze niks kan, maar aan het einde van de dag is ze wel doodop.. Het ging drie weken terug een weekje heel goed, ze had veel energie, maar nu gaat het weer minder..

Voordat ze wist dat ze Pfeiffer had, ben ik dus waarschijnlijk al besmet Is het nu zeker dat ik het ook krijg? Zij was immers besmet en de kans is dus groot dat ik ook besmet ben.. Dus krijg je als je besmet bent en het niet eerder gehad hebt, ook de ziekte van Pfeiffer?
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:44:02 #57
88229 Thrice
Strike Anywhere.
pi_18216749
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 08:25 schreef Uddel het volgende:
M'n vriendin heeft ook Pfeiffer, duurt al een behoorlijke tijd, denk nu al wel een paar maanden.. Ze is niet echt zo moe dat ze niks kan, maar aan het einde van de dag is ze wel doodop.. Het ging drie weken terug een weekje heel goed, ze had veel energie, maar nu gaat het weer minder..

Voordat ze wist dat ze Pfeiffer had, ben ik dus waarschijnlijk al besmet Is het nu zeker dat ik het ook krijg? Zij was immers besmet en de kans is dus groot dat ik ook besmet ben.. Dus krijg je als je besmet bent en het niet eerder gehad hebt, ook de ziekte van Pfeiffer?
Nee, is niet zeker..kan wel...ligt aan je weerstand enzo, dus ga snel een potje vitaminenpillen kopen en veel fruit eten enzo
pi_18221406
Ik heb net drie potjes vitaminepillen achterover geslagen, is dat genoeg?

Ghehe, nee, maar volgens mij heb ik dan wel een goede weerstand... aangezien ik het nog steeds niet heb...
  dinsdag 6 april 2004 @ 15:38:19 #59
67670 Skv
Cynist.
pi_18221806
Leuk, heb laatst met meisje gezoend, ligt ze nu ziek thuis al 1,5 week met symptomen van Pfeiffer, heeft bloed laten prikken.

Hoop dat ze het niet heeft, dan kan ik nl. ook gaan huilen
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 8 april 2004 @ 23:44:15 #60
82603 Olivier_B_Bommel
Als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_18289235
maar ik heb ut nu ook heh, ik had het vanaf de zomervakantie: ik werd beetje moe, had geen zin in huiswerk (nooit gehad en wie wel, maarja ), was doodop savonds, dat soort dingen, maar heb nooit aan pfeiffer gedacht. Totdat er een meisje was, die uit mn bier had gedronken. Kwam ze later, 'ik heb pfeiffer..' dus ik kon ut ook hebben.. ik wou een bloedtest, mn ouders zeiden dat ik het niet had, medeleerlingen dachten ook dat ik het niet had omdat ik altijd zo druk was en naar de dokter gegaan: die zei ook dat ik het niet had, maar ik wou toch een bloedtest. Daar kwam uit dat ik een lichtere vorm van pfeiffer heb, maar de deeltjes die NA de pfeiffer komen, die waren aangetroffen. Ik had het dus al vanaf de afgelopen zomervakantie, bijna zelfs niets van gemerkt, alleen ietsje vermoeider..
Later bleek dus dat IK het meisje had 'aangestoken', terwijl ik d8 dat ik het van haar had.. ik weet alleen nog steeds niet hoe ik er aan ben gekomen..
Overvaller: "Geef me je geld !"
Pompbediende: "Ik dacht het niet!"
Overvaller: "Oh, nou, doe me dan maar een pakje kauwgum."
pi_18289380
Hm.. dat kan natuurlijk bij mij ook zo zijn
  vrijdag 9 april 2004 @ 14:07:13 #62
67670 Skv
Cynist.
pi_18299632
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 15:38 schreef Skv het volgende:
Leuk, heb laatst met meisje gezoend, ligt ze nu ziek thuis al 1,5 week met symptomen van Pfeiffer, heeft bloed laten prikken.

Hoop dat ze het niet heeft, dan kan ik nl. ook gaan huilen
Ze heeft het dus wel
  zaterdag 10 april 2004 @ 14:31:01 #63
88229 Thrice
Strike Anywhere.
pi_18321363
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 15:25 schreef Uddel het volgende:
Ik heb net drie potjes vitaminepillen achterover geslagen, is dat genoeg?

Ghehe, nee, maar volgens mij heb ik dan wel een goede weerstand... aangezien ik het nog steeds niet heb...
ik dacht ook dat ik een goede weerstand had, maar ik had in de tijd dat ik het kreeg veel gesport, en bij te veel inspanning verslechterd je weerstand tijdelijk, ...dus ff niet veel sporten!
  zaterdag 10 april 2004 @ 17:22:45 #64
82603 Olivier_B_Bommel
pi_18324357
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 14:31 schreef Thrice het volgende:

[..]

ik dacht ook dat ik een goede weerstand had, maar ik had in de tijd dat ik het kreeg veel gesport, en bij te veel inspanning verslechterd je weerstand tijdelijk, ...dus ff niet veel sporten!
je mag/kunt ook beter geen zware inspanningen doen dus.
pi_18326359
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 08:43 schreef ZX9R het volgende:
Ik kan me ook niet herinneren dat ik het gehad heb. Maar volgens de bloedtest heb ik het wel degelijk gehad. Dus ook zonder het ziektebeeld kun je pfeifer gehad hebben.
Kun je door middel van een bloedtest zien of je vroeger al eens Pfeiffer hebt gehad?
pi_18361083
Pfeiffer heb ik ook gehad toen ik 15 was.

Van de één op de andere dag was ik doodziek, opgezete klieren, ongeloofelijke wallen, en maar niet uitgeslapen zijn.

Ik was echt overal te moe voor, zelfs als ik naar de toilet liep zat ik daar alweer te slapen.

Heeft 3 maanden geduurd ongeveer.
  zondag 2 mei 2004 @ 13:18:43 #67
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18830523
Ik had een paar vraagjes:
Ik heb namelijk ook pfeiffer

- Ik hoorde dat je niet veel vet/alchol mag, maar hoe zit het met antibiotica (dat slik ik nl.)
- Ik ben niet overdreven moe, kan als ik een dag goed uitslaap, tot 0.00 op blijven, maar ik voel me gewoon heeeel slap, vooral mijn benen (als ik x door stad loop ben ik al moe in mijn benen). NEt alsof je de marathon gelopen hebt. Kent iemand dit? Want hier helpt slapen niet tegen...:s want als ik 's ochtends opsta voel ik dit al...
  zondag 2 mei 2004 @ 16:23:38 #68
72396 Flamey
On fire
pi_18834168
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:18 schreef MaStar het volgende:
Ik had een paar vraagjes:
Ik heb namelijk ook pfeiffer

- Ik hoorde dat je niet veel vet/alchol mag, maar hoe zit het met antibiotica (dat slik ik nl.)
- Ik ben niet overdreven moe, kan als ik een dag goed uitslaap, tot 0.00 op blijven, maar ik voel me gewoon heeeel slap, vooral mijn benen (als ik x door stad loop ben ik al moe in mijn benen). NEt alsof je de marathon gelopen hebt. Kent iemand dit? Want hier helpt slapen niet tegen...:s want als ik 's ochtends opsta voel ik dit al...
Antibiotica helpt niet tegen Pfeiffer en kan een allergische reactie veroorzaken (rode jeukende vlekken over je hele lijf, trust me, i know...) En dat je niet veel vet/alcohol mag klopt omdat je leverfunctie aangetast wordt en deze minder goed werkt. Na een tijd wordt dat vanzelf weer beter.
De leverfunctie kunnen ze controleren door je bloed te checken.
En de vermoeidheid is natuurlijk nog wel het vervelendst aan pfeiffer. Benen zijn inderdaad sneller moe en voelen heel 'zwaar' aan, had ik ook. Gewoon volhouden, het gaat op een gegeven moment vanzelf beter, sterkte!
  maandag 3 mei 2004 @ 14:39:04 #69
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18856660
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:23 schreef Flamey het volgende:

[..]

Antibiotica helpt niet tegen Pfeiffer en kan een allergische reactie veroorzaken (rode jeukende vlekken over je hele lijf, trust me, i know...) En dat je niet veel vet/alcohol mag klopt omdat je leverfunctie aangetast wordt en deze minder goed werkt. Na een tijd wordt dat vanzelf weer beter.
De leverfunctie kunnen ze controleren door je bloed te checken.
En de vermoeidheid is natuurlijk nog wel het vervelendst aan pfeiffer. Benen zijn inderdaad sneller moe en voelen heel 'zwaar' aan, had ik ook. Gewoon volhouden, het gaat op een gegeven moment vanzelf beter, sterkte!
Bedankt voor je reactie, maar ik heb antibiotica voor Acne, en heb geen last van reacties. Maar wat je zegt klopt, mijn benen zijn idd (vooral smorgens) loodzwaar. Maarja..hoop dat het snel overgaat, want tegen die zware benen kan je niet echt 'rusten'. Want ik ben niet zozeer super moe ofsow...

Maar mijn vraag was dus, mag je wel antibiotica nemen met pfeiffer. Mijn doktor heeft er nix over gezegd iig, dus zal wel mogen.
Ook zeiden ze dat het 'op z'n retour' was maar toch voel ik me erg slap :S....
Nog een vraag. Hoe zit het met koekjes en andere zoete dingen. Mag dat ook niet? (want dat neem ik nu wel normaal)
  woensdag 5 mei 2004 @ 00:11:04 #70
16715 Mylene
*schatje*
pi_18893479
Poster uit gesloten topic:
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 00:08 schreef rb-project het volgende:
heb met uitgaan een foutje gemaakt...heb met een meisje gezoent die misschien pfeiffer heeft...maaruh daar kwam ze beetje laat mee....ze heeft zich laten testen en hoort donderdag de uitslag...STRES...maargoed het kan toch niet zo zijn dat je na een weekje alweer beter bent of wel? dat duurt tog minstens paar maanden...want ze was die week ervoor ziek enzo...en zaterdag was ze alweer uit....lijkt me allemaal beetje snel
pi_18893503
sorry

heb met uitgaan een foutje gemaakt...heb met een meisje gezoent die misschien pfeiffer heeft...maaruh daar kwam ze beetje laat mee....ze heeft zich laten testen en hoort donderdag de uitslag...STRES...maargoed het kan toch niet zo zijn dat je na een weekje alweer beter bent of wel? dat duurt tog minstens paar maanden...want ze was die week ervoor ziek enzo...en zaterdag was ze alweer uit....lijkt me allemaal beetje snel
  woensdag 5 mei 2004 @ 10:27:20 #72
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18898974
maar ik heb antibiotica voor Acne, en heb geen last van reacties. Maar wat je zegt klopt, mijn benen zijn idd (vooral smorgens) loodzwaar. Maarja..hoop dat het snel overgaat, want tegen die zware benen kan je niet echt 'rusten'. Want ik ben niet zozeer super moe ofsow...

Maar mijn vraag was dus, mag je wel antibiotica nemen met pfeiffer. Mijn doktor heeft er nix over gezegd iig, dus zal wel mogen.
Nog een vraag. Hoe zit het met koekjes en andere zoete dingen. Mag dat ook niet? (want dat neem ik nu wel normaal)
pi_18899285
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:32 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

De eerste tijd dat je de ziekte oploopt ben je een half jaar-jaar besmettelijk voor een ander..
Daarna scheidt je de zeikte periodiek uit, maw je bent eigenlijk je hele leven voor andere mensen besmettelijk.
Maar goed 90% van de mensen boven 30 jaar heeft het EBV (Epstein-bar-virus alias Pfeiffer) in het bloed zitten...

Ik zelf heb ook Pfeiffer gehad, ik ben nu al 3 jaar vermoeid en wacht op genezing.
Maar goed de wetenschap is er met mij nog niet uit, misschien dat het een andere ziekte heeft getriggerd. Daarom krijg ik binnenkort ook een darmbiopt om te kijken of ik misschien coeliakie heb.

Waarschuwing voor een ieder die Pfeiffer krijgt, NEEM JE RUST, GEEN ALCOHOL...
Er zijn nogal mensen die na Pfeiffer het chronisch vermoeidheidsyndroom krijgen..
Wees gewaarschuwd en onderschat dit niet, want tot nu toe word Pfeiffer zwaar onderschat.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 5 mei 2004 @ 11:20:04 #74
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18899967
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 10:45 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Waarschuwing voor een ieder die Pfeiffer krijgt, NEEM JE RUST, GEEN ALCOHOL...
Er zijn nogal mensen die na Pfeiffer het chronisch vermoeidheidsyndroom krijgen..
Wees gewaarschuwd en onderschat dit niet, want tot nu toe word Pfeiffer zwaar onderschat.
geen alcohol wist ik, maar mag je wel antibiotica nemen met pfeiffer. Mijn doktor heeft er nix over gezegd iig, dus zal wel mogen.
pi_18902849
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 11:20 schreef MaStar het volgende:

[..]

geen alcohol wist ik, maar mag je wel antibiotica nemen met pfeiffer. Mijn doktor heeft er nix over gezegd iig, dus zal wel mogen.
Ach je mag heus wel eens wat zoets nemen hoor, het gaat er om dat je gewoon wel gezond eet.
Niet teveel snoepen, niet teveel vet.
Wat vaker fruit en groenten. En goed ontbijten.

En wat betreft antibiotica, dat is niet verstandig tijdens Pfeiffer.
1 Omdat de lever bij Pfeiffer aangetast word.
2 Omdat de afweer tijdens Pfeiffer zwak is kan de antibiotica zorgen dat je bijvoorbeeld last van candida krijgt.

Een ongevaarlijke bijkomstigheid bij Pfeiffer en antibiotica is dat je er huiduitslag van kunt krijgen.
Wat voor antibiotica gebruik je? Voor acne las ik hier? Roaccutane?

Geloof me wat de dokter ook zegt, zorg er voor dat je niet chronisch vermoeid word.

De doktoren kunnen trouwens niet zien of je Pfeiffer op retour is, wat ze wel kunnen zien is dat de virus minder gaat overheersen. Maar dat zegt niets over je klachten en wil niet zeggen dat je minder hoeft uit te kijken!
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:08:54 #76
67670 Skv
Cynist.
pi_18904077
Ik heb het ook, maar moet eerlijk zeggen, had er na 2 weken al een stuk minder last van.
Ben wel sneller vermoeid dan eerst en heb wat concentratieproblemen, maar ik kan op zaterdagavond al weer uit tot een uur of 4 zonder al te veel problemen

Heb ook wel verhalen gehoord dat mensen echt maanden ziek waren, maar dat hoeft dus echt niet bij iedereen zo te zijn!
pi_18904131
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:08 schreef Skv het volgende:
Ik heb het ook, maar moet eerlijk zeggen, had er na 2 weken al een stuk minder last van.
Ben wel sneller vermoeid dan eerst en heb wat concentratieproblemen, maar ik kan op zaterdagavond al weer uit tot een uur of 4 zonder al te veel problemen

Heb ook wel verhalen gehoord dat mensen echt maanden ziek waren, maar dat hoeft dus echt niet bij iedereen zo te zijn!
Tuurlijk niet..
Over het algemeen gaat Pfeiffer gewoon over..
Maar wacht jij eerst maar eens totdat je weer bent zoals je was..
Be carefull...
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:19:15 #78
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18904337
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 13:21 schreef vdo28 het volgende:

[..]
Geloof me wat de dokter ook zegt, zorg er voor dat je niet chronisch vermoeid word.
nee, geen roacutane, gewone antibiotica (nu 1 pil per dag) (erytocine). En ja...ik zit in examentijd dus heb het zoiezo druk met leren enzo ..al ben ik niet moe, maar vooral slap (mijn benen voelen er zwaar) geestelijk ben ik redelijk in orde...
pi_18904515
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:19 schreef MaStar het volgende:

[..]

nee, geen roacutane, gewone antibiotica (nu 1 pil per dag) (erytocine). En ja...ik zit in examentijd dus heb het zoiezo druk met leren enzo ..al ben ik niet moe, maar vooral slap (mijn benen voelen er zwaar) geestelijk ben ik redelijk in orde...
Erytrocine bedoel je..
Dat smeer je toch op je huid, of vergis ik me nu?
In ieder geval om terug te komen op het feit dat je dokter je niet gewaarschuwd heeft.
Dat komt omdat ze Pfeiffer onderschatten (niet alle doktoren natuurlijk!), en dat komt weer doordat ze gewend zijn dat Pfeiffer geen risicovolle ziekte is. Vroeger hadden niet zoveel mensen last van de ziekte van Pfeiffer omdat ze haast allemaal besmet werden voor hun tiende (door de mindere hygiene!). Als je het voor je 10de krijgt verloopt de ziekte vaak atypisch. Met andere woorden haast zonder symptomen. Dat geldt voor vele kinderziekten (zoals de mazelen bv)
Ook mensen uit de derde wereld zijn vaak als kind al besmet en daarom kennen ze het begrip CVS-ME ook veel minder.
Hmmz ben weer eens aan het ratelen...
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:36:16 #80
30039 vinnie81
Italia Championi
pi_18904760
Ik heb het een paar jaar geleden gehad. Heb er zelf helemaal niets van gemerkt maar ik was er in iedergeval wel binnen 2 weken vanaf dus das wel fijn. Zelfde geval bij mijn zusje.. heeft ook maar 2 weekjes last van gehad.
  woensdag 5 mei 2004 @ 16:59:13 #81
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18908190
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:25 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Erytrocine bedoel je..
idd, je kan dat ook op je huis smeren (eryacne) maar je kan dus ook pillen slikken...
pi_18910807
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 16:59 schreef MaStar het volgende:

[..]

idd, je kan dat ook op je huis smeren (eryacne) maar je kan dus ook pillen slikken...
Hoeveel zalf heb je wel niet nodig om het op je huis te smeren?
  woensdag 5 mei 2004 @ 19:44:13 #83
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18911587
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 19:07 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Hoeveel zalf heb je wel niet nodig om het op je huis te smeren?
hahaha

maar ik eet wel gewoon taart, drink cola etc, dat mag dus gelukkig wel
pi_18911884
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 19:44 schreef MaStar het volgende:

[..]

hahaha

maar ik eet wel gewoon taart, drink cola etc, dat mag dus gelukkig wel
Ja tuurlijk wel, je moet alleen niet elke dag een patatje met gaan halen..
Gewoon gezond eten, niet te asociaal veel vet en vooral geen alcohol..
Heb je tenminste zoveel mogelijk gedaan wat je kon..
En niet te overmatig die antibiotica gaan gebruiken, beetje matigen...
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:16:02 #85
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18917488
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 19:56 schreef vdo28 het volgende:

[..]
en vooral geen alcohol..
En niet te overmatig die antibiotica gaan gebruiken, beetje matigen...
OK dan, maar helaas heb ik wel veel gezopen toen ik nog niet wist dat ik pfeiffer had en achteraf wel pfeiffer heb gehad... ...maarja..niks meer aan te doen
pi_18922871
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 23:16 schreef MaStar het volgende:

[..]

OK dan, maar helaas heb ik wel veel gezopen toen ik nog niet wist dat ik pfeiffer had en achteraf wel pfeiffer heb gehad... ...maarja..niks meer aan te doen
tja daar kon je ook niets aan doen..
Maar het zal wel loslopen want 90% is na een paar weekjes weer fit..
pi_18923121
een collega heeft het. Ik zal maar uit dr buurt blijven.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_18923137
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 09:06 schreef Emel het volgende:
een collega heeft het. Ik zal maar uit dr buurt blijven.
Lijkt me verstandig...
  donderdag 6 mei 2004 @ 11:03:19 #89
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18925246
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 08:43 schreef vdo28 het volgende:

[..]

tja daar kon je ook niets aan doen..
Maar het zal wel loslopen want 90% is na een paar weekjes weer fit..
dat hoop ik dan maar, zit in mijn examentijd, dus wil optijd (lees: liefst morgen) beter zijn.... , maarja, vooral later ivm examenfeestjes, vakantie (lees: zuipen, vet eten, en laat naar bed)
pi_18925345
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 11:03 schreef MaStar het volgende:

[..]

dat hoop ik dan maar, zit in mijn examentijd, dus wil optijd (lees: liefst morgen) beter zijn.... , maarja, vooral later ivm examenfeestjes, vakantie (lees: zuipen, vet eten, en laat naar bed)
I know
  vrijdag 7 mei 2004 @ 10:31:33 #91
593 sjak
Juffie Bloem
pi_18949768
http://www.leidenuniv.nl/mare/2003/07/09.html
Deze vond ik wel interessant om te lezen.

Bij mij is in januari Pfeiffer aangetroffen. Met het advies rust nemen had ik erg veel moeite, met als gevolg dat het steeds rotter met me gaat. Nu zit ik dus verplicht thuis. Ik slaap nog steeds zo'n 15 uur op een dag. Erg *** dus!

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 07-05-2004 10:40:46 ]
Lekker douchen!
pi_18949868
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 10:31 schreef sjak het volgende:
http://www.leidenuniv.nl/mare/2003/07/09.html
Deze vond ik wel interessant om te lezen.

Bij mij is in januari Pfeiffer aangetroffen. Met het advies rust nemen had ik erg veel moeite, met als gevolg dat het steeds rotter et me gaat. Nu zit ik dus verplicht thuis. Ik slaap nog tseeds zo'n 15 uur op een dag. Erg *** dus!
Interessant artikel idd

Sterkte met jou Pfeiffer, I know it sux big time..
  vrijdag 7 mei 2004 @ 14:34:55 #93
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18953759
ik heb gister pillen gekocht, kosste ongeveer van 45 Euro, dat zuivert je lever. Schijnt heeeeel goed te helpen, en ik zit in examentijd dus moet gewoon snel beter worden..
pi_18953813
Voor de een duurt het echt lang en heeft een zware vorm van Pfeiffer, voor de ander is het maar voor korte duur en in mindere mate.
Als je het een keer hebt gehad ben je er immuun voor.
Als je het hebt kan je het doorgeven door b.v. iemand uit je glas te laten drinken o.i.d.
pi_18956525
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 14:37 schreef OldJeller het volgende:
Voor de een duurt het echt lang en heeft een zware vorm van Pfeiffer, voor de ander is het maar voor korte duur en in mindere mate.
Als je het een keer hebt gehad ben je er immuun voor. het kan zich wel weer reactiveren
Als je het hebt gehad kan je het doorgeven door b.v. iemand uit je glas te laten drinken o.i.d.
je blijft het virus je hele leven periodiek uitscheiden
pi_18957661
ik heb vorige week van mijn huisarts te horen gekregen dat ik pfeiffer heb. Ik moet echter nog wel een keer bloed laten prikken omdat ze bijkbaar bij de vorige bloedtest geen 100% zekerheid hebben gehad ofzo.
Ben iig blij dat ik nu weet wat ik heb want ik was al ruim 2 maanden moe en steeds hartkloppingen enzo. Maand geleden heb ik ook een flinke keelontsteking gehad die overigens heel goed wegging mbv antibiotica. De hartkloppingen zijn denk ik een waarschuwing als ik mezelf te veel uitput.

Nu hoop ik een beetje dat de ziekte op z'n retour is bij mij, want ik loop wel ontzettende studievertraging op en mijn stage na de zomer moet nu worden verplaatst. Mja , der zit nu niets anders op dan veel te rusten en geen alcohol drinken.
pi_18957687
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 16:48 schreef octopussy het volgende:
ik heb vorige week van mijn huisarts te horen gekregen dat ik pfeiffer heb. Ik moet echter nog wel een keer bloed laten prikken omdat ze bijkbaar bij de vorige bloedtest geen 100% zekerheid hebben gehad ofzo.
Ben iig blij dat ik nu weet wat ik heb want ik was al ruim 2 maanden moe en steeds hartkloppingen enzo. Maand geleden heb ik ook een flinke keelontsteking gehad die overigens heel goed wegging mbv antibiotica. De hartkloppingen zijn denk ik een waarschuwing als ik mezelf te veel uitput.

Nu hoop ik een beetje dat de ziekte op z'n retour is bij mij, want ik loop wel ontzettende studievertraging op en mijn stage na de zomer moet nu worden verplaatst. Mja , der zit nu niets anders op dan veel te rusten en geen alcohol drinken.
Sterkte
pi_18958146
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 16:09 schreef vdo28 het volgende:

[..]
Ik moet ook geen dingen meer aannemen van patienten, ik haal het wel uit de boeken like always.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 17:59:36 #99
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18959470
bij mij was het 'op z'n retour' maar mijn benen zijn gewoon heeeeel zwaar en zelf ben ik heeeeel slap. En het gekke is dat ik niet echt moe ben....En gebruik antibiotica 1 pil p/d al erg lang dus toch maar ff aan huidarts vragen of dat nou wel mag :p
pi_18961440
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 17:59 schreef MaStar het volgende:
bij mij was het 'op z'n retour' maar mijn benen zijn gewoon heeeeel zwaar en zelf ben ik heeeeel slap. En het gekke is dat ik niet echt moe ben....En gebruik antibiotica 1 pil p/d al erg lang dus toch maar ff aan huidarts vragen of dat nou wel mag :p
Ik denk dat de huidarts er geen zinnig antwoord op kan geven..
Over Pfeiffer weten ze namelijk bar weinig..
  vrijdag 7 mei 2004 @ 19:56:13 #101
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18962184
dan vraag ik het aan de huisarts...
pi_18982315
hoelang heb je minimaal last van pfeiffer?
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:21:31 #104
67670 Skv
Cynist.
pi_18984417
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 20:40 schreef rb-project het volgende:
hoelang heb je minimaal last van pfeiffer?
Week of 2, 3 denk ik..
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:36:35 #105
19018 Brennie
CCU nurse
pi_18984785
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 22:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Week of 2, 3 denk ik..
Was het maar zo..
Verschilt, sommigen zijn een jaar uit de roulatie.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_18985533
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 22:36 schreef Brennie het volgende:

[..]

Was het maar zo..
Verschilt, sommigen zijn een jaar uit de roulatie.
De vraag was, minimaal.. niet 'ongeveer'...
Buwennie..
  zaterdag 8 mei 2004 @ 23:26:44 #107
19018 Brennie
CCU nurse
pi_18985923
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 23:07 schreef OldJeller het volgende:

[..]

De vraag was, minimaal.. niet 'ongeveer'...
Buwennie..
Je hebt gelijk
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  zondag 9 mei 2004 @ 10:31:05 #108
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_18991186
kent iemand het middel Chlorella? (homeopatisch middel tegen pfeiffer) reinigt je lever helemaal, wordt sterk aangeraden..
pi_18992855
het gene wat helpt is zowiezo op dieeet gaan
want pfeiffer gaat namelijk in je vet zitten.
pfeiffer is eenmalig. maar als jij niet gaat afvallen en dus gewoon doorgaat
gaat in je vet baan zitten mocht je dan later besluiten te gan afvallen
krijg je het weer terug en erger.
het enige wat helpt is rust nemen
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_19092396
ik heb sinds een paar dagen ook pfeiffer. Het begon bij mij allemaal een dag of 12 geleden met flinke keelpijn. Kreeg eerst antibiotica van mijn huisarts maja dat hielp natuurlijk niet.
Ik had toen al 3 a 4 dagen nauwelijks wat gegeten dus ben ik een dag later opgenomen in het ziekenhuis. Daar 4 dagen aan het infuus gelegen. Afgelopen dinsdag mocht ik dan toch naar huis.
Het resultaat van het bloedonderziek zou ik 's avonds telefonisch doorkrijgen.
Het bleek dus te gaan om pfeiffer. Ik voelde me verder ok enzo maar had nog wel wat last van mijn keel. Maar nu mijn keelpijn weg is begint de ziekte zijn uitwerking te krijgen ofzo. Zodra ik een trap oploop ben ik aan het hijgen alsof ik een uur gefietst heb.
Ben net wakker geworden (door jeuk) en heb tot mijn schrik waargenomen dat mijn totale lichaam, op mijn gezicht na onder de rode vlekjes zit. Het jeukt enorm en ik word er gek van.
Heeft iemand dit ook gehad? Zo ja blijven deze vlekjes lang zitten of is dit maar van korte tijd?
Ik begin nu pas in te zien dat pfeiffer echt kl*te is. want ik dacht namelijk altijd dat pfeiffer alleen maar moeheid was maja dat blijkt dus niet het geval te zijn.
maargoed ik duik mijn nest maar weer in
pi_19093305
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 08:45 schreef Bartjeuhz het volgende:
ik heb sinds een paar dagen ook pfeiffer. Het begon bij mij allemaal een dag of 12 geleden met flinke keelpijn. Kreeg eerst antibiotica van mijn huisarts maja dat hielp natuurlijk niet.
Ik had toen al 3 a 4 dagen nauwelijks wat gegeten dus ben ik een dag later opgenomen in het ziekenhuis. Daar 4 dagen aan het infuus gelegen. Afgelopen dinsdag mocht ik dan toch naar huis.
Het resultaat van het bloedonderziek zou ik 's avonds telefonisch doorkrijgen.
Het bleek dus te gaan om pfeiffer. Ik voelde me verder ok enzo maar had nog wel wat last van mijn keel. Maar nu mijn keelpijn weg is begint de ziekte zijn uitwerking te krijgen ofzo. Zodra ik een trap oploop ben ik aan het hijgen alsof ik een uur gefietst heb.
Ben net wakker geworden (door jeuk) en heb tot mijn schrik waargenomen dat mijn totale lichaam, op mijn gezicht na onder de rode vlekjes zit. Het jeukt enorm en ik word er gek van.
Heeft iemand dit ook gehad? Zo ja blijven deze vlekjes lang zitten of is dit maar van korte tijd?
Ik begin nu pas in te zien dat pfeiffer echt kl*te is. want ik dacht namelijk altijd dat pfeiffer alleen maar moeheid was maja dat blijkt dus niet het geval te zijn.
maargoed ik duik mijn nest maar weer in
Die vlekjes komen meestal door dat je antibiotica gebruikt bij de ziekte van Pfeiffer.
Je moet dan ook geen antibiotica gebruiken bij Pfeiffer.. (alles met je dokter overleggen)
Veel water drinken!
Voor de rest, je hebt het best erg. Ik raad je dan ook aan om echt je rust te nemen en goed om je lichaam te denken.

Sterkte...
pi_19093344
Je kunt het idd door zoenen of bijvoorbeeld door drankglazen krijgen, Pfeiffer verspreidt zich via speeksel. Ik heb het heel even gehad, was na 2 maanden weer over. Gewoon veel rusten, relaxen, gaat t wel voorbij
pi_19093356
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:55 schreef Furble het volgende:
Je kunt het idd door zoenen of bijvoorbeeld door drankglazen krijgen, Pfeiffer verspreidt zich via speeksel. Ik heb het heel even gehad, was na 2 maanden weer over. Gewoon veel rusten, relaxen, gaat t wel voorbij
niet bij iedereen...
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:22:16 #114
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19096553
ik gebruik voor mijn examen nu af en toe wel eens een Red-Bulletje op een dag...om toch even wat energie te krijgen...verder 1 antibiotica pil per dag...(voor acne) of dat mag, tja, weet ik niet, maar doe dat nu al zolang ook voordat ik wist dat k pfeiffer had en het eigenlijk wel heb gehad, dat ik het maar zo laat (vraag volgende week wel keer aan huidarts als ik er heen moet)....
  donderdag 13 mei 2004 @ 16:40:30 #115
67670 Skv
Cynist.
pi_19103137
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb er echt weinig last van.
Drie weken na "besmettingsavond" werd ik ineens heel ziek.
Ontzettende hoofdpijn en koorts, keelpijn en misselijkheid. Ik was de hele dag doodop; van even naar de stad fietsen en weer terug (in totaal 15 minuten) was ik al kapot.

Ben een week thuis gebleven, toen school maar weer eens geprobeerd.. eerste week ging niet echt goed, steeds moe als ik thuis kwam en geen energie.

Na 4 weken niet uit geweest te zijn en geen alcohol te hebben gedronken, ging ik het weer eens proberen (uitgaan). Ging eigenlijk best goed, ging van tevoren ff slapen en dan kon ik 's avonds mooi tot 4:00 uit.

Nu werk ik weer op zaterdagmiddag (3 uurtjes) en hoef daarna al niet meer te slapen, kan het gewoon goed volhouden tot 4:00 ongeveer. Zondag wel redelijk moe, doordeweeks valt het me reuze mee.

Ga weer gewoon rond 23.00 naar bed door de weeks, in de weekenden uit, doe weer mee met gym op school en ga ook weer fitnessen. Drinken doe ik nog met mate, wil ff kalm aan doen de komende tijd.

Kortom: het hoeft echt neit zo heel lang te duren; ik kan niet zeggen dat ik weer helemaal de oude ben maar ik ben iig niet meer zo vermoeid en energieloos

alleen nog wel besmettelijk tot de zomervakantie
pi_19127313
Zoethout kauwen heeft mij erg geholpen toen ik Pfeiffer had. Het helpt tegen de keelpijn en tegen een droge mond. Dat laatste heb ik wel een half jaar gehad. Meer mensen met Pfeiffer schijnen daar last van te hebben.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 20:42:18 #117
67670 Skv
Cynist.
pi_19133570
Hmm.. alcohol gaat dus slecht.
Vanmorgen tussen 11 en 13.30 wat bier weg zitten zuipen, nu ben ik echt moe.
FF wat aspirine gevroten, gaat het al weer wat beter.

niet meer zo blij is
pi_19134458
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 20:42 schreef Skv het volgende:

niet meer zo blij is
alcohol en medicijnen combineren is helemaal slecht met pfeiffer...ontzie je lever een beetje!
pi_19134759
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 20:42 schreef Skv het volgende:

niet meer zo blij is
Wees dan niet zo achterlijk.
Je bent gewaarschuwd..
Don't mess with Pfeiffer, 'cause you're messing with your future.
pi_19134782
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 21:21 schreef octopussy het volgende:

[..]

alcohol en medicijnen combineren is helemaal slecht met pfeiffer...ontzie je lever een beetje!
En zo is het.
Je moet op alle manieren je lever ontzien. En medicijnen slaan ook op je lever door zijn ontgiftigingsfunctie.
pi_19172506
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:32 schreef Milkwoman het volgende:
ik twijfel nu namelijk ook.. heb al 3 weken een keelontsteking, 2 penicilline kuren gehad.. niet geholpen.. opgezette klieren in mijn nek. Zit net in laatste belangrijke maanden van mijn school
Ik had dat ook en ik heb pfeifer...
pi_19172587
Ik had het al voor carnaval en toen ik me wat beter voelde ging ik dus carnavallen.. en ZUIPEN.. en toen was het gelijk weer helemaal terug gekomen! Ik voelde me die week echt nog beroerder dan beroerd dus ik zou zeggen hou je effe in met alcohol tot je helemaal beter bent.. anders zit je er nog langer mee.

Ik ben nu al grotendeels van mijn pfeifer af gelukkig...
  zondag 16 mei 2004 @ 17:38:04 #123
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19175054
mag je wel redbull enzo drinken? (heb examen en wil toch wel leren) heb niet heel veel last meer van Pfeiffer, maar toch nog vooral heeel erg slap...
pi_19176608
als ik jou was zou ik niet veel van dat spul pakken
pi_19176652
quote:
Op zondag 16 mei 2004 17:38 schreef MaStar het volgende:
mag je wel redbull enzo drinken? (heb examen en wil toch wel leren) heb niet heel veel last meer van Pfeiffer, maar toch nog vooral heeel erg slap...
Is beter van niet...
Werkt ook zwaar op de milt..
Ben er door eigen ervaring achter gekomen doordat ik bij het drinken van dat spul tijdens de ziekte van Pfeiffer last van een soort pijn in (volgens mij mijn milt) mijn lichaam kreeg. Het duurde ff en dan kreeg ik een reactie..Eerst had ik het niet goed door waar dat steeds wegkwam. Totdat ik de Red bull liet staan. Toen was het weg, en elke keer als ik het weer gebruikte was het weer mis. Tegenwoordig geen last meer van.
pi_19176989
ja en misschien krijg je er anders later last van...
  zondag 16 mei 2004 @ 19:57:38 #127
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19178262
ow, maarja...ook niet 1 p/d?
pi_19182266
quote:
Op zondag 16 mei 2004 19:57 schreef MaStar het volgende:
ow, maarja...ook niet 1 p/d?
Liever niet..
Maar ik ben geen dokter en zoiets verschilt zowiezo erg per persoon.
Een groot nadeel aan een red bull is de overdosis suiker die je er van krijgt..
Nogmaals je moet je lever sparen.

Ik weet zelf heel goed hoe het is en gebruikte ook een hoop red bull enzo, maar met mij is het fout gelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door vdo28 op 16-05-2004 22:57:26 ]
  maandag 17 mei 2004 @ 07:08:10 #129
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19187179
ow ok, maar..ik heb eigenlijk mijn hele pfeiffer tijd (paar maanden) antibiotica gebruikt, dat is ook niet goed (lees: slecht)...
  maandag 17 mei 2004 @ 09:50:53 #130
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_19188336
Ik ben net bij de dokter geweest, omdat ik last heb van pijn als ik slik. Ook heb ik twee keer (vorige week en eergisteren) ongeveer een halve minuut last van gehad van pijn in m'n linkerzij. De donkter zei dat dat de mild is.

Hij denkt dat ik Pfeiffer heb. Doe ik ook een keertje mee aan een ziekte

Ik heb een vraagje: Kan ik gewoon echinafors blijven gebruiken?
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_19188661
quote:
Op maandag 17 mei 2004 09:50 schreef FritsFlits het volgende:
Ik ben net bij de dokter geweest, omdat ik last heb van pijn als ik slik. Ook heb ik twee keer (vorige week en eergisteren) ongeveer een halve minuut last van gehad van pijn in m'n linkerzij. De donkter zei dat dat de mild is.

Hij denkt dat ik Pfeiffer heb. Doe ik ook een keertje mee aan een ziekte

Ik heb een vraagje: Kan ik gewoon echinafors blijven gebruiken?
Ja dat kan..
Sommigen denken zelfs dat echinaforce het verloop van de ziekte zal bespoedigen..
Maar als dat al zo is is dat absoluut minimaal.
  maandag 17 mei 2004 @ 22:04:59 #132
82603 Olivier_B_Bommel
pi_19204826
quote:
Op zondag 16 mei 2004 22:28 schreef vdo28 het volgende:

[..]
Ik weet zelf heel goed hoe het is en gebruikte ook een hoop red bull enzo, maar met mij is het fout gelopen.
Wat ging er fout dan ?
  maandag 17 mei 2004 @ 22:36:32 #133
67670 Skv
Cynist.
pi_19205149
Van red bull wordt ik sinds ik pfeiffer heb erg licht van in mn kop.. soort heel irritante hoofdpijn, niet leuk om te hebben, drink dus ook ff geen red bull meer.

En ik krijg de laatste tijd ook al een kater na 3 biertjes ofoz, dus ook ff geen alcohol meer tijdelijk; eerst maar zeker weten dat ik er helemaal af ben.
pi_19205240
quote:
Op maandag 17 mei 2004 22:04 schreef Olivier_B_Bommel het volgende:

[..]

Wat ging er fout dan ?
Toen ik Pfeiffer kreeg was ik nog volop student. Ik dronk dan ook een hoop bier. Levende in de veronderstelling dat talloze mensen een hoop alcohol dronken en lang mee gingen dacht ik dat ik over een paar jaartjes wel ging minderen.
Toen ik Pfeiffer kreeg (wat begon met alleen een ontzettende koppijn, en een beetje vermoeidheid) heb ik aan de dokter gevraagd wat ik er zelf aan kon doen. En of het nog wel wenselijk was dat ik een paar flesjes bier elke avond dronk.
Volgens hem kon dat zonder probleem. Ik hoefde niets te doen, niet eens rust te nemen. Achteraf kan ik me wel voor de kop slaan, maar toen kende ik Pfeiffer nauwelijks dus maakte me niet druk.
Ik zoop dan ook lekker door.
Het werd van kwaad tot erger en ik heb door die achterlijke dokter een paar jaar met een leverfunctiestoornis rond mogen lopen
Ook heb ik kwa eten nooit om deze ziekte gedacht. Nu nog ben ik niet gezond....
Maarja je doet er nu niets meer aan. Ik heb nu alleen nog de hoop dat Pfeiffer iets anders heeft getriggerd en dat ik alsnog ooit mag genezen.
pi_19205502
quote:
Op zondag 9 mei 2004 12:41 schreef CecilBDemented het volgende:
het gene wat helpt is zowiezo op dieeet gaan
want pfeiffer gaat namelijk in je vet zitten.
pfeiffer is eenmalig. maar als jij niet gaat afvallen en dus gewoon doorgaat
gaat in je vet baan zitten mocht je dan later besluiten te gan afvallen
krijg je het weer terug en erger.
het enige wat helpt is rust nemen
jemig, zal ik es wat zeggen?

toen ik in september pfeiffer kreeg en echt SUPERSUPER ziek was, was ik op dat moment net zo'n 6 kilo afgevallen in 2 weken tijd dmv atkinsdieet. Ik stond op het moment al een maandje stil met het afvallen, en vlak voor ik ziek werd, begon ik weer af te vallen. Ik kon ook totaal niet bedenken hoe of waarvan ik het virus zou kunnen hebben gekregen, dus misschien had ik het allang in mn lichaam (dus mn vetreservoir) opgeslagen, en dat het oude vet nu dus verbrandt werd na een maand dieeten. Dat dus eigenlijk op het moment dat mn oude vetreserves werden aangesproken, dat t virus toen vrij kwam.
Klinkt mij best logisch in de oren eigenlijk!

Inmiddels heb ik volgens mij al geen last meer van mn pfeiffer, als ik es moe ben komt het gewoon door de drukke dag of door mn gebrek aan conditie. Ik voel me in elk geval al lang niet meer trillerig en zwak. Ik heb dan ook goed kunnen uitrusten in de periode dat ik ziek was.

edit:
en inmiddels ben ik nu 18 kilo kwijt, dus ik denk niet dat ik dat pfeiffer nog terugkrijg..ik HOOP het niet in elk geval
(:
pi_19208347
quote:
Op maandag 17 mei 2004 22:53 schreef nein het volgende:

[..]

jemig, zal ik es wat zeggen?

toen ik in september pfeiffer kreeg en echt SUPERSUPER ziek was, was ik op dat moment net zo'n 6 kilo afgevallen in 2 weken tijd dmv atkinsdieet. Ik stond op het moment al een maandje stil met het afvallen, en vlak voor ik ziek werd, begon ik weer af te vallen. Ik kon ook totaal niet bedenken hoe of waarvan ik het virus zou kunnen hebben gekregen, dus misschien had ik het allang in mn lichaam (dus mn vetreservoir) opgeslagen, en dat het oude vet nu dus verbrandt werd na een maand dieeten. Dat dus eigenlijk op het moment dat mn oude vetreserves werden aangesproken, dat t virus toen vrij kwam.
Klinkt mij best logisch in de oren eigenlijk!

Inmiddels heb ik volgens mij al geen last meer van mn pfeiffer, als ik es moe ben komt het gewoon door de drukke dag of door mn gebrek aan conditie. Ik voel me in elk geval al lang niet meer trillerig en zwak. Ik heb dan ook goed kunnen uitrusten in de periode dat ik ziek was.

edit:
en inmiddels ben ik nu 18 kilo kwijt, dus ik denk niet dat ik dat pfeiffer nog terugkrijg..ik HOOP het niet in elk geval
dat is best bizar, ik ben namelijk ook 10 kilo afgevallen voor dat ik pfeiffer kreeg. Ik vind het al vreemd want ik heb nu wel een gezond voedingspatroon, dus je zou zeggen dat je dan ook meer weerstand hebt. Misschien heeft het inderdaad wel te maken met de afvoer van 'oude' vetten.
pi_19216861
quote:
Op maandag 17 mei 2004 22:36 schreef Skv het volgende:
Van red bull wordt ik sinds ik pfeiffer heb erg licht van in mn kop.. soort heel irritante hoofdpijn, niet leuk om te hebben, drink dus ook ff geen red bull meer.

En ik krijg de laatste tijd ook al een kater na 3 biertjes ofoz, dus ook ff geen alcohol meer tijdelijk; eerst maar zeker weten dat ik er helemaal af ben.
hahah dat laatste had ik dus ook...
pi_19217485
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 13:53 schreef punkchic het volgende:

[..]

hahah dat laatste had ik dus ook...
en dat is ook vrij logisch eigenlijk.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 16:33:49 #139
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_19220557
Ik had ergens gelezen dat je geen paracetamol mag nemen als je Pfeiffer hebt, maar op andere sites staat dat het wel weer mag.

Ik heb nu hoofdpijn en ik zou graag aan paracetamol willen nemen, maar mag dat??
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_19220886
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 16:33 schreef FritsFlits het volgende:
Ik had ergens gelezen dat je geen paracetamol mag nemen als je Pfeiffer hebt, maar op andere sites staat dat het wel weer mag.

Ik heb nu hoofdpijn en ik zou graag aan paracetamol willen nemen, maar mag dat??
Ja dat mag wel hoor..
Onderzoeken hebben uitgewezen dat een paracetamol minimale invloed heeft.
Gebruik het alleen heel matig...
pi_19223973
vdo28 jij weet er echt superveel van!!
pi_19224369
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:17 schreef punkchic het volgende:
vdo28 jij weet er echt superveel van!!

Omdat ik door een dokter zwaar fout ingelicht ben omtrent Pfeiffer heb ik mij flink in dit onderwerp verdiept. En nog veel meer onderwerpen. Voor de rest vind ik het menselijk lichaam errug interessant dus heb zowiezo al wat "gestudeerd" op dat gebied.
Het belangrijkste is alleen dat je de juiste bronnen omtrent gezondheid raadpleegd.

En zowiezo heb ik een belofte gemaakt voor mezelf om een ieder te helpen die min of meer het zelfde meemaakt als ik heb meegemaakt. Mede door slechte voorlichting is een hoop voor mij verneukt!
  donderdag 20 mei 2004 @ 11:36:19 #143
82603 Olivier_B_Bommel
pi_19265202
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:32 schreef vdo28 het volgende:

[..]
Omdat ik door een dokter zwaar fout ingelicht ben omtrent Pfeiffer heb ik mij flink in dit onderwerp verdiept.
Hee, kun je de dokter niet aanklagen ofzo?
pi_19267603
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 11:36 schreef Olivier_B_Bommel het volgende:

[..]

Hee, kun je de dokter niet aanklagen ofzo?
Het is mijn woord tegen het zijne . Dat kost me een hoop tijd en energie waar ik geen bal aan heb
  donderdag 20 mei 2004 @ 13:24:56 #145
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_19267748
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 16:45 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ja dat mag wel hoor..
Onderzoeken hebben uitgewezen dat een paracetamol minimale invloed heeft.
Gebruik het alleen heel matig...
Invloed van medicatie is sterk per persoon verschillend. Ik ging als een speer op 4 gram paracetamol op een dag.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_19270366
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 13:24 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Invloed van medicatie is sterk per persoon verschillend. Ik ging als een speer op 4 gram paracetamol op een dag.
4 gram is veel....
  donderdag 20 mei 2004 @ 15:31:11 #147
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19270461
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:32 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Omdat ik door een dokter zwaar fout ingelicht ben omtrent Pfeiffer
ik heb ook gewoon antibiotica doorgeslikt terwijl ik pfeiffer had...de huidarts wist ervan, maar zei nix erover ....

nu heb ik examen en heb ik er nog steeds best wel last van (vooral errrrg slap)
pi_19270508
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 15:31 schreef MaStar het volgende:

[..]

ik heb ook gewoon antibiotica doorgeslikt terwijl ik pfeiffer had...de huidarts wist ervan, maar zei nix erover ....

nu heb ik examen en heb ik er nog steeds best wel last van (vooral errrrg slap)
Volhouden, Pfeiffer sux..
En het kan ff duren, hou je geduld en blijf gezond leven..
En als het dan nog misgaat tja, dan heb je gedaan wat je kon.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:02:41 #149
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19294755
ik moet gewoon energie hebben in mijn examenperiode, maar wat kan ik het beste nemen Red-bull of druivensuiker ofsow, ik bedoel naarna heb ik alle tijd om rustig uit te rusten ...

en ik heb dat ook dat als ik redbull neem dat ik wat voel in mijn maag (milt ofsow)...maar toch doe ik het vaak 1 x p/d want ik wil gewoon slagen :p, 't is niet goed mss, maarja..beter dan jaar overdoen (al haal ik het mss nu nog niet)..is druivensuiker ook zo slecht?
pi_19294930
De werking van druivesuiker: Druivensuiker word direct opgenomen door je lichaam, hij komt gelijk in het bloed. Bij druivensuiker (veel) wordt het lichaam met suiker overspoeld. De suikerspiegel stijgt snel en de lever begint al het suiker uit het bloed te halen en blijft dit doen ook als het suiker al verdwenen is. Daardoor daalt na het suikergebruik de suikerspiegel onder de normale waarde, waardoor opnieuw de behoefte aan suiker ontstaat..
Dat is niet geweldig goed voor je, maar een beetje maakt vast niet uit..
Ik denk dat je beter dan voordat je gaat leren een kopje koffie kan nemen.. Voor een beetje energie.
Voor de rest zit energie vooral in groenten en zetmelen. Die beinvloeden je suikerspiegel ook niet... (minimaal)
Dus gewoon gezond eten nu.... *maar dat doe je al*

Bij jou gaat het meer om instant-energie..

Maar van druivensuiker krijg je toch een terugval, net zoals van koffie btw..
pi_19294975
Koolhydraten zijn ook gezond..
Merk je al vooruitgang trouwens?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:17:26 #152
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19295062
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:11 schreef vdo28 het volgende:
Ik denk dat je beter dan voordat je gaat leren een kopje koffie kan nemen.. Voor een beetje energie.
Voor de rest zit energie vooral in groenten en zetmelen. Die beinvloeden je suikerspiegel ook niet... (minimaal)
Dus gewoon gezond eten nu.... *maar dat doe je al*

Bij jou gaat het meer om instant-energie..

Maar van druivensuiker krijg je toch een terugval, net zoals van koffie btw..
maar wat zijn dan de beste groentes/zetmelen waarbij je veel energie krijgt. en hoeveel moet je daarvan nemen?

edit: ik merk opzich wel iets vooruit gang, slik nu ook chlorella, zuivert je lever, maar ben nog steeds erg slap in mijn benen...over het algemeen ben ik niet echt zo moe dat ik 'moet/wil' slapen
pi_19295115
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:17 schreef MaStar het volgende:

[..]

maar wat zijn dan de beste groentes/zetmelen waarbij je veel energie krijgt. en hoeveel moet je daarvan nemen?
Dat verschilt per persoon...
Het beste is gewoon normaal te eten. Genoeg aardappelen en rijst (liever zilvervliesrijst) en genoeg groenten.
Niet teveel vet, maar vermijd vet ook weer niet.....Vet is wel goed voor je.
Voor de rest, een goed ontbijt doet ook wonderen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:24:05 #154
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19295250
maar dat is voor je normale energie, hoe krijg je nou extra energie. Ik bedoel tussen de middag ga ik geen aardappelen en rijst eten (en 'savonds ook niet elke dag)...

maar af en toe een redbull + druivensuiker mag dus niet (erg jammer want daar krijg ik opzich wel engerie van, vandaag weer ff zo'n heel dextro pakje op)..en nu zit ik aan een redbull omdat ik ff energie nodig heb..
pi_19295282
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:24 schreef MaStar het volgende:
maar dat is voor je normale energie, hoe krijg je nou extra energie. Ik bedoel tussen de middag ga ik geen aardappelen en rijst eten (en 'savonds ook niet elke dag)...
Brood is het zelfde principe als aardappelen en rijst, ben het alleen vergeten te noemen.
Tja voor instant energie kun je kiezen voor druivesuiker of koffie...
Alleen je krijgt er altijd een terugslag van en daarom zijn die dingen ook verslavend.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:27:42 #156
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19295326
hmmzz, die terugslag is idd vervelend, die heb ik nu, vandaar dat ik ff redbulletje wilde drinken (lees: gedronken heb) ..kon het niet laten
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:37:07 #157
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19295547
en vandaag heb ik eerst koffie op ('sochtends) zoals normaal, daarna naar stad zo'n pakje dextro op (stuk of 8 ofsow zitten erin) en nu redbull, ik zal strax wel een megaterugslag krijgen

en nu ga ik leren
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:58:19 #158
67670 Skv
Cynist.
pi_19296081
Gisteren was ik echt wel doodmoe. weet niet of het door de pfeiffer komt..
Ging er om 6 uur 's ochtends uit, 20 km gefietst, hele dag in de zon gelegen, jointje gerookt..
10 km trug gefietst (heenweg was om ), naar huis gegaan, wat gegeten en daarna nog een jointje gerookt bij een vriend van me. Ik was om 1 uur echt totaal kapot

Ben nu nog niet helemaal 100% ofzo maargoed.. moet weer wat rustiger aan doen
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:30:18 #159
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19296891
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:58 schreef Skv het volgende:
Ging er om 6 uur 's ochtends uit, 20 km gefietst, hele dag in de zon gelegen, jointje gerookt..
10 km trug gefietst (heenweg was om ), naar huis gegaan, wat gegeten en daarna nog een jointje gerookt bij een vriend van me. Ik was om 1 uur echt totaal kapot

Zo zeg, heb jij een ander soort Pfeiffer dan ik. Van 6 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts in de weer...en dan nog verbaasd dat je moe bent?
Ik ben al blij als ik een hele dag wakker zijn kan volhouden, en dan heb ik het over van 10 uur tot 21.00. Die dagen komen maar heel af en toe voor, meestal ben ik wakker van 8 tot 1 en van 5 tot 10. De rest van mijn tijd lig ik te
Lekker douchen!
pi_19296898
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:58 schreef Skv het volgende:

doe dat dan lul
  zaterdag 22 mei 2004 @ 17:25:35 #161
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19319005
hoelang blijf je btw besmettelijk 'nadat' je pfeiffer hebt gehad? ik ga namelijk naar flink wat feestjes na het examen (als ik geslaagd ben) en ja...van het één komt het ander
pi_19319913
In principe ben je een half jaar zowiezo besmettelijk, na dat half jaar scheidt je het virus periodiek uit..
Dus over het algemeen een half jaar...
  zaterdag 22 mei 2004 @ 20:21:43 #163
82603 Olivier_B_Bommel
pi_19322727
en hoelang kan die periodieke uitscheiding dan blijven ??
  zaterdag 22 mei 2004 @ 21:01:27 #164
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19323572
pfff..dus als ik een leuk meisje tegenkom die nog nooit pfeiffer heeft gehad, en ik haar niet wil besmetten kan ik niet zoenen?
pi_19332060
Die periodieke uitscheiding heb je de rest van je leven, daarom heeft meer dan 90% van de mensen boven de 30 ook het Epstein-Bar virus in het bloed...
Maar vooral het eerste half jaar ben je het meest besmettelijk....
pi_19363939
snik... ik weet hoe je je voelt Mastar.... al die leuke jongens... en ik heb me al zo lang moeten inhouden
pi_19377814
quote:
Op maandag 24 mei 2004 15:06 schreef punkchic het volgende:
snik... ik weet hoe je je voelt Mastar.... al die leuke jongens... en ik heb me al zo lang moeten inhouden
Tja het zit niet altijd mee in het leven.
Ach dat leert je weer discipline.
pi_19380759
Antibiotica is sowieso nooit goed bij een virale infectie (dus ook niet bij keelontsteking. Een dokter die AB voorschrijft bij keelontsteking zou zijn diploma mogen afgenomen worden. )
AB helpt alleen bij bacteriële aandoeningen.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_19384977
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 00:27 schreef Keios het volgende:
Antibiotica is sowieso nooit goed bij een virale infectie (dus ook niet bij keelontsteking. Een dokter die AB voorschrijft bij keelontsteking zou zijn diploma mogen afgenomen worden. )
En doordat ze het zo vaak voorschrijven zijn er al bacterien die resistent tegen antibiotica worden
  dinsdag 25 mei 2004 @ 12:42:59 #170
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_19388894
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 00:27 schreef Keios het volgende:
Zeg schat, bij een streptokokken infectie (streptococcus pyogenes) kan angina (keelonsteking) optreden. Wat is er mis met een arts die dan AB voorschrijft?
pi_19395008
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 12:42 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Zeg schat, bij een streptokokken infectie (streptococcus pyogenes) kan angina (keelonsteking) optreden. Wat is er mis met een arts die dan AB voorschrijft?
precies, ik heb 10 jaar geleden zo'n infectie gehad (zware keelangina). Als de dokter mij toen antibiotica had voorgeschreven had ik waarschijnlijk niet een week later met een keelabces in het ziekenhuis gelegen...
  woensdag 26 mei 2004 @ 00:38:23 #172
72710 whispers
verbally copulating
pi_19409727
Er zijn idd bacteriën die keelontsteking kunnen veroorzaken in dan mag idd AB voorgeschreven worden.
Maar ten eerste is maar 5% van alle keelontstekingen bacterieel EN je kan het alleen maar weten door een uitstrijkje van het keelslijmvlies te nemen.
Veel dokters schrijven zomaar voor want 'het zou wel eens kunnen dat het bacterieel is', denken ze dan. FOUT
Eerst checken, dan pas antibiotica voorschrijven. Hoe erg pijnlijk keelontsteking ook mag zijn, of gelijk welke andere ziekte, je doet er gewoon geen goed mee om dan AB voor te schrijven.
pi_19478709
zoh mijn eerste paar weken pfeiffer zitten erop en erg makkelijk vergaat het met niet.
De eerste 2 weken ging het eigenlijk wel prima, en eigenlijk zou ik deze week een dag of 2 naar school willen. Maar afgelopen weekend kwam mijn keelpijn weer terug. Dit samen met een enorme hoeveelheid aften aan de binnenkant van mijn lippen.
In de loop van deze week is de keelpijn zo goed als verdwenen, de aften doen wat minder pijn maar ik heb nu op mijn tong allemaal gele blaasjes zitten en ik heb het idee alsof ie verdooft is.
Zodra ik ook maar iets zouts/zuurs of warms eet brand het als een gek. het lijkt net of er een enorme snee inzit waar je zout in strooit ofzo.
kheb hier wel meridol maar dat helpt ook voor geen meter.kheb af en toe echt het idee dat die medicijnen/middeltjes het probleem wel oplossen...maar dat je net zo goed kan wachten tot het zichzelf oplost omdat het niet eens zo veel langer duurt.

Ellendige ziekte in ieder geval. ben al zeker 6 kilo afgevallen en loop echt de hele dag met honger rond en een enorm misselijk gevoel. niet bepaald fijn
pi_19479434
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 18:50 schreef Bartjeuhz het volgende:
zoh mijn eerste paar weken pfeiffer zitten erop en erg makkelijk vergaat het met niet.
De eerste 2 weken ging het eigenlijk wel prima, en eigenlijk zou ik deze week een dag of 2 naar school willen. Maar afgelopen weekend kwam mijn keelpijn weer terug. Dit samen met een enorme hoeveelheid aften aan de binnenkant van mijn lippen.
In de loop van deze week is de keelpijn zo goed als verdwenen, de aften doen wat minder pijn maar ik heb nu op mijn tong allemaal gele blaasjes zitten en ik heb het idee alsof ie verdooft is.
Zodra ik ook maar iets zouts/zuurs of warms eet brand het als een gek. het lijkt net of er een enorme snee inzit waar je zout in strooit ofzo.
kheb hier wel meridol maar dat helpt ook voor geen meter.kheb af en toe echt het idee dat die medicijnen/middeltjes het probleem wel oplossen...maar dat je net zo goed kan wachten tot het zichzelf oplost omdat het niet eens zo veel langer duurt.

Ellendige ziekte in ieder geval. ben al zeker 6 kilo afgevallen en loop echt de hele dag met honger rond en een enorm misselijk gevoel. niet bepaald fijn
Wat voor symptomen heb jij nog meer naast die aften (die idd heel vervelend zijn) en gewichtsverlies?
Sommige mensen zijn hebben "aanleg" om aften te ontwikkelen..., vooral bij een virus of bacterie..
pi_19480312
ik heb normaal nooit aften gehad eigenlijk...ook die gekke blaasjes op mijn tong niet
na de eerste week had ik wel last van jeuk en rode vlekjes maar dat is nu wel over
kmoel me op dit moment gewoon ellendig van de honger =[
is het ook mogelijk dat stroperige goedje op je tong te smeren? of niet? want volgens mij zijn dat geen aften
  vrijdag 28 mei 2004 @ 20:15:17 #176
67670 Skv
Cynist.
pi_19480758
Whoohoow, ik denk dat k dr bijna af ben.
Eergisteren + gisteren 39 uur achter elkaar wakker geweest, waarbij ik in die 39 uur 9 voetbalwedstrijden á 30 min heb gespeeld, 5 uur in de bus heb gezeten en 's nachts van 23.00 tot 03.00 in een discotheek druk aan het flippen ben geweest. Ook nog een wandeltocht van 5 km gemaakt en veel gedronken..

Ben nu niet eens bovengemiddeld moe, heb alleen nerges zin aan
  vrijdag 28 mei 2004 @ 20:15:54 #177
67670 Skv
Cynist.
pi_19480771
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 19:20 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Wat voor symptomen heb jij nog meer naast die aften (die idd heel vervelend zijn) en gewichtsverlies?
Sommige mensen zijn hebben "aanleg" om aften te ontwikkelen..., vooral bij een virus of bacterie..
Hé.. k heb/had ook 2 aften.. wist niet eens dat dat van pfeiffer kwam
pi_19482620
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 20:15 schreef Skv het volgende:
Whoohoow, ik denk dat k dr bijna af ben.
Eergisteren + gisteren 39 uur achter elkaar wakker geweest, waarbij ik in die 39 uur 9 voetbalwedstrijden á 30 min heb gespeeld, 5 uur in de bus heb gezeten en 's nachts van 23.00 tot 03.00 in een discotheek druk aan het flippen ben geweest. Ook nog een wandeltocht van 5 km gemaakt en veel gedronken..

Ben nu niet eens bovengemiddeld moe, heb alleen nerges zin aan
Ik hoop dan voor je dat het over is...
Maar je kunt ook een terugval verwachten deze week...
Ren jezelf niet voorbij....
pi_19485955
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 20:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Hé.. k heb/had ook 2 aften.. wist niet eens dat dat van pfeiffer kwam
Aften komen niet door de pfeiffer, maar omdat door pfeiffer je weerstand laag is, kunnen aften (en koortsblaren en verkoudheidjes..en alles wat je immuunsysteem normaal met gemak kan tegenhouden) veel makkelijker ontstaan.

En ik zou gewoon dat pyralfex (spelling..) ook op de blaasjes op de tong smeren...t haalt in elk geval de pijn er even uit!
(:
pi_19489497
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 00:06 schreef nein het volgende:

[..]

Aften komen niet door de pfeiffer, maar omdat door pfeiffer je weerstand laag is, kunnen aften (en koortsblaren en verkoudheidjes..en alles wat je immuunsysteem normaal met gemak kan tegenhouden) veel makkelijker ontstaan.

En ik zou gewoon dat pyralfex (spelling..) ook op de blaasjes op de tong smeren...t haalt in elk geval de pijn er even uit!
What he said...
pi_19490977
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 10:28 schreef vdo28 het volgende:

[..]

What he said...
she
(:
pi_19491797
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 12:07 schreef nein het volgende:

[..]

she
kuch..., she
  vrijdag 4 juni 2004 @ 17:29:38 #183
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_19644240
Ik kwam er dus een paar maanden geleden dat ik pfeiffer had en de doktor zei: de pfeiffer is op z'n retour....Ik ben ook niet echt moe, maar vooral wat slap in mijn benen, geestelijk eigenlijk wel in orde ....heb ook alle examens kunnen maken

Mijn examen is eindelijk voorbij, maarja nu komen de examenfeestjes...

Maar, een paar vraagjes:

* hoe weet je eigenlijk wanneer de pfeiffer over is? Als je niet meer slap bent in je benen? Want dat is al best lang bij mij (terwijl ik niet sport, alcohol drink, en vrij rustig aan doe), heb ook best wat energie, maar ben gewoon slap in mijn benen, en

* MAg je wel een paar biertjes op een avondje, en hoe schadelijk is het als ik een keer flink ga zuipen als ik geslaagd ben (over 2 weken)

Ik hoor het wel, maarja, hoe negatief ook ik denk dat ik het niet kan laten, je slaagt maar 1 keer en daarna weer 2 maanden om te rusten (vakantie)
pi_19657733
[quote]Op vrijdag 4 juni 2004 17:29 schreef MaStar het volgende:
Ik kwam er dus een paar maanden geleden dat ik pfeiffer had en de doktor zei: de pfeiffer is op z'n retour....Ik ben ook niet echt moe, maar vooral wat slap in mijn benen, geestelijk eigenlijk wel in orde ....heb ook alle examens kunnen maken

Mijn examen is eindelijk voorbij, maarja nu komen de examenfeestjes...

Maar, een paar vraagjes:

* hoe weet je eigenlijk wanneer de pfeiffer over is? Als je niet meer slap bent in je benen? Want dat is al best lang bij mij (terwijl ik niet sport, alcohol drink, en vrij rustig aan doe), heb ook best wat energie, maar ben gewoon slap in mijn benen, en

Eigenlijk weet je dat het beste als je je weer goed voelt..., maar dat is moeilijk te zeggen. Bij mij duurde het zeker een jaar voordat Pfeiffer niet meer actief was. En dat hebben ze in het bloed waargenomen. Een jaar na dato had ik nog steeds een hoog bezinking.

* MAg je wel een paar biertjes op een avondje, en hoe schadelijk is het als ik een keer flink ga zuipen als ik geslaagd ben (over 2 weken)

Ach ja dat is moeilijk te zeggen en dat verschilt per persoon. Ik ben geen dokter en kan daar weinig over zeggen. Maar het is vast geen ramp als je een pilsje neemt. Denk er wel om dat je de afgelopen tijd je lever hebt gespaard en dat zo'n pilsje zwaar valt. Het lijkt me niet verstandig om dan direct meerdere pilsjes te nemen
pi_19721429
ik had vorige week een verjaardag....en ik dacht laat ik eens een biertje nemen.
nou ik werd na 5 minute helemaal licht in mijn hoofd en het leek net of ik me helemaal klemgezopen had...hehe opzich wel handig maargoe voorlopig geen bier voor mij..
het gaat overigens wel supergoed nu....alle ontstekingen in mijn mond zijn weg duz ik eet weer lekker ....en kheb behoorlijk wat energie...hopen dat dit zo blijft voorlopig
  dinsdag 8 juni 2004 @ 09:20:01 #186
593 sjak
Juffie Bloem
pi_19722212
Jaaa, leuk, bij mij gaat het ook erg goed!!!
Ik heb nu nog maar 1 uur slaap overdag nodig en gewoon de normale hoeveelheid 's nachts. Heerlijk.
Ik merk wel dat ik moet oppassen om het niet te gaan overdrijven want mijn lichamelijke conditie is wel erg verslechterd. Die ben ik nu heel langzaam weer aan het opbouwen en dat voelt ook wel goed. Tenslotte slik ik ook vitamine (supradyn) dat lijkt ook wel te helpen.

Nu nog mijn keelontsteking weg want die lijkt wel vastgeroest
Lekker douchen!
pi_19726060
Goed om te horen dat zo velen van jullie opknappen, al gaat dat met haken en ogen.
Sterkte iig....
  dinsdag 8 juni 2004 @ 13:44:28 #188
67670 Skv
Cynist.
pi_19726251
Kauwvitaminen van davitamon en elke dag een glas vers geperst sinaasappelsap deden bij mij wonderen.. of mijn afweersysteem heeft die ziekte dr heel snel onder gekregen..

Denk dat ik 2 á 3 weken echt goed ziek en erg moe ben geweest, sindsdien weer heel erg opgeknapt, ik slaap overdag niet meer, en 's nachts heb ik aan +- 7 uur genoeg..

Ik voetbal ook weer regelmatig en ga van de week weer eens proberen te fitnessen..
Drinken: Ik drink al weer een week of 4 gewoon bier (2 liter op een zaterdagavond), dat slaat nog steeds erg hard in, word er ook behoorlijk brak van

Had ik eerst wel minder, maja zal vanzelf wel over gaan!
pi_19726296
Of het gaat niet over...
Maar goed, je bent vaak genoeg gewaarschuwd...
pi_20000572
Ben geslaagd.. ondanks ik dit jaar pfeifer had..
ik heb er veel voor moeten opofferen en hard moeten
knokken maar gelukkig is het nu over!

Thanks voor al die mensjes die me geholpen hebben in die moeilijke tijd!
pi_20002288
Erg tof dat het over is punkchic!!!
Echt super! Ik zou willen dat iedereen dat kon zeggen!!!
pi_20058592
Mastar, hoe gaat het met jou?
  maandag 21 juni 2004 @ 15:05:53 #193
67670 Skv
Cynist.
pi_20066130
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 18:56 schreef punkchic het volgende:
Ben geslaagd.. ondanks ik dit jaar pfeifer had..
ik heb er veel voor moeten opofferen en hard moeten
knokken maar gelukkig is het nu over!

Thanks voor al die mensjes die me geholpen hebben in die moeilijke tijd!
Gefeliciteerd!
  maandag 21 juni 2004 @ 16:06:18 #194
82603 Olivier_B_Bommel
pi_20067648
vraag: kan een dier (in dit geval: parkiet) nou ook pfeiffer krijgen ???
pi_20067663
Dankjewel !
  zondag 4 juli 2004 @ 17:08:15 #196
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_20409277
mijn vriendin heeft ut waarschijnlijk ook.
-ze is moe
-opgezette klieren in der nek
-verstopte neus
-keelpijn
-duf
waarschijnlijk heeft ze ut van mij over gekregen. (klinkt gelijk erg lullig)
maar moet ik nu bang voor zijn dat ik er zelf ook last van krijg. en iemand tips hoe ik mij en me vriendin er doorheen kan slepen. tis af en toe egt zwaar klote. ze krijgt trouwens morgen een bloedtest bij de huisarts. mijn vriendin is ook geslaagd. alleen nu ik dus ook bijna vakantie heb kunne we weinig leuks gaan doen.
ik lees van veel mensen dat je 2 heel erge weken hebt en dat het daarna beter gaat, is dit een algemene regel. of is dit gewoon toeval.

-edit- mijn vriendin is ook afgevallen 1.63m en 42 kg. ze heeft totaal geen honger. hoe zorg ik dat ze wat makkelijk eet. lijkt me tog wel handig dat ze goed eet als ze ziek is.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  zondag 4 juli 2004 @ 17:51:04 #197
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20410187
quote:
Op zondag 4 juli 2004 17:08 schreef B_BOY het volgende:
mijn vriendin heeft ut waarschijnlijk ook.
-ze is moe
-opgezette klieren in der nek
-verstopte neus
-keelpijn
-duf
waarschijnlijk heeft ze ut van mij over gekregen. (klinkt gelijk erg lullig)
maar moet ik nu bang voor zijn dat ik er zelf ook last van krijg. en iemand tips hoe ik mij en me vriendin er doorheen kan slepen. tis af en toe egt zwaar klote. ze krijgt trouwens morgen een bloedtest bij de huisarts. mijn vriendin is ook geslaagd. alleen nu ik dus ook bijna vakantie heb kunne we weinig leuks gaan doen.
ik lees van veel mensen dat je 2 heel erge weken hebt en dat het daarna beter gaat, is dit een algemene regel. of is dit gewoon toeval.

-edit- mijn vriendin is ook afgevallen 1.63m en 42 kg. ze heeft totaal geen honger. hoe zorg ik dat ze wat makkelijk eet. lijkt me tog wel handig dat ze goed eet als ze ziek is.
Als je geen pfeiffer hebt gehad dan is de kans groot dat jij het ook krijgt.
Heb je het al gehad, dan is de kans zeer klein.
Wat ik ervan weet is dat het wel mogelijk is om meerdere keren pfeiffer te krijgen ( geen literatuur over gelezen)
Goed dat ze een bloedtest laat doen.
Ze moet toch vooral goed op zichzelf passen, voldoende rust nemen, activiteiten spreiden.
Luisteren naar haar lichaam.
Wat betreft het eten...
Als dat moeilijk gaat, kleine porties eten verspreid over de dag.
Zo veel mogelijk vezelrijk.
Fruit in kleine porties.
Goed en voldoende water drinken.
Sterkte!
  zondag 4 juli 2004 @ 18:23:57 #198
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_20410792
ik weet dus niet of ik het ooit heb gehad. heb nooit ergens last van gehad. kan dus ook zijn dat ik het heb gehad zonder dat het aktief is geweest. maarja ik ben eigenlijk nooit ziek. maarja ik ben ook niet iemand die daar makkelijk aan denkt. een beetje moe ach gewoon doorgaan. (toen ik me teen had verbrijzeld. ging ik ook pas na de ehbo toen me tante zei dat die paars/zwarte kleur wel erg ongezond was. was 3 dagen nadat ik me teen had gesloopt.)
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_20413783
Ik heb ook pfeiffer en met mij gaat het..mhaw..niet erg goed niet heeel slecht...ik ben niet meer zo moe, maar heb nog wel erg slappe benen! Ben gister bijv. tot 3 uur naar een feestje geweest....maar vandaag ben ik dan ook helemaal gebroken .....

Dus laat opblijven kan ik wel...maar ik heb constant hele slappe benen.....Verder ben ik jaja...ondanks mijn pfeiffer geslaagd ....maarja..daarna kwamen examenfeestjes...dus ben in 2 weken veelvuldig laat opgebleven en toch veel alcohol gedronken

Nu was mijn vraag: Ik heb een meisje ontmoet en die heeft een paar maandjes geleden pfeiffer gehad (2 weken erg moe), maar nu is het bij haar eigenlijk zo goed als over...(ze sport weer etc). Maar als ik nou met haar ga zoenen, zou ze dan opnieuw ziek kunnen worden?
Haleloeja
pi_20483741
Ik heb ook Pfeiffer (volgense 2 doktoren en een bloedtest) en nu ik al die verhalen hier lees dat iedereen veel eet en drinkt, zit ik me toch af te vragen of ik niks anders heb. Want ik kán bijna niet eten en drinken, want mn keel doet zo'n ontzettende pijn als ik slik. Zelfs mijn eigen speeksel spuug ik de laatste dagen uit om de pijn nog een beetje verdragelijk te houden.

Ook heb ik ontzettende hoofd- en oorpijn en kan ik vrijwel niet slapen, omdat wanneer ik bijna in slaap val er weer een lading slijm in mn mond zit die ik óf door moet slikken, wat pijn doet, óf uit moet spugen en waarvoor ik me moet bewegen en dus weer net te wakker ben.

Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik afgelopen weekend op voetbalkamp ben geweest en daar ontzettende veel alcohol heb genuttigd. Toen wist ik niet dat ik Pfeiffer had, maar alleen een beetje keelpijn waar ik vrij weinig van voelde door de alcohol.

* Merson is ontzettend nog moeier geworden van dit bovenstaande tekstje typen.
pi_20486697
Merson het is juist een symptoom van Pfeiffer dat je een heftige keelontsteking krijgt. Ik heb het ook gehad een paar maanden geleden. Voor mij was dat gelukkig na 2 weken helemaal over.
Even doorbijten dus (flauw, ik weet het)
pi_20487720
OMG! Dus ik moet nog ongeveer 1,5 week afzien.

Maar ik heb echt te weinig gegeten begin ik te merken, maar als ik iets probeer te eten krijg ik t niet binnen door mn opgezette keel. Is er niet iets wat wél makkelijk naar binnen glijdt net als drinken? Of alleen soep en ijsjes?

Appelmoes

[ Bericht 19% gewijzigd door Merson op 08-07-2004 13:47:19 (Appelmoes 0wnage) ]
  donderdag 8 juli 2004 @ 14:48:01 #203
98615 Just-Little-Me
Catch me if You can!
pi_20489962
quote:
Op zondag 4 juli 2004 18:23 schreef B_BOY het volgende:
ik weet dus niet of ik het ooit heb gehad. heb nooit ergens last van gehad. kan dus ook zijn dat ik het heb gehad zonder dat het aktief is geweest. maarja ik ben eigenlijk nooit ziek. maarja ik ben ook niet iemand die daar makkelijk aan denkt. een beetje moe ach gewoon doorgaan. (toen ik me teen had verbrijzeld. ging ik ook pas na de ehbo toen me tante zei dat die paars/zwarte kleur wel erg ongezond was. was 3 dagen nadat ik me teen had gesloopt.)
Ik heb ook Pfeiffer gehad dit jaar en kon eig niemand bedenken van wie ik het zou hebben gekregen. Maar de dokter vertelde me dat 50% van de mensen als kleine kindjes (van een jaar of 3) Pfeiffer hebben gehad, maar dat dat dan niet zo opvalt. Dat gaat gewoon voorbij in een verkoudheidje en een beetje hangerig zijn.. dus niks bijzonders. Daarom kan het heel goed zijn dat jij al wel Pfeiffer hebt gehad, of jah als je het zo kan noemen.. Je kan het dan iig nu niet meer krijgen! Maar dat is afw8en duss..
Die dokter vertelde me ook dat het vrijwel zelden gebeurt dat 2 mensen in eenzelfde relatie (of in 1zelfde gezin o.i.d) pfeiffer krijgen.. Duss er is goede hoop voor je!
Hallo hart, ik ben een tijdje weg geweest.. maar ik ben weer thuis!
pi_20685087
hoe merk je eigenlijk dat pfeiffer eindelijk een keer overgaat? Dat je gewoon minder moe bent? Ik ben nu wel minder moe, maar mijn benen zijn gewoon slap, ook als ik een nacht geslapen heb...hoe komt dit en hoelang kan dit duren? Wanneer gaat de pfeiffer eindelijk eens over
Haleloeja
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:45:48 #205
99791 JoJo18
Don't worry be happy
pi_20688657
Ik heb het een jaar gehad.. Er is geen middel voor de ziekte van pfeiffer. Het enige wat helpt is genoeg rusten en voldoende vitamines eten. Wat ik ook heb gehoord is dat als je veel biefstuk eet dat het dan sneller overgaat...
pi_20690752
ik heb 2 weken lang biefstukken gegeten (serieus, maar paar dagen iets anders), maar het heeft niet geholpen
Haleloeja
pi_20692985
wat seireus helpt: veeeeeel vitamine c!!! (echt...3000 mg op een dag....das echt een boost voor je imuunsysteem)

de dagelijks aanbevolen hoeveelheid is dacht ik 60mg, maar daar moet je je niets van aantrekken...gewoon dikke pillen van 1000 mg per stuk slikken, drie keer op een dag, het te veel aan vit c plas je wel weer uit, maar in elk geval wordt het tekort weer goed aangevuld op die manier! Doe dat een paar weken/maanden lang, en t scheelt echt.

(bij vit d en a mag je nooit teveel dan de ADH nemen, die slaat namelijk op in olie en vet, dus het teveel daaraan verlaat je lichaam niet..blijft in je vet zitten)

maar met vitamine c en b is t geen probleem.
(:
  zaterdag 17 juli 2004 @ 22:17:51 #208
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20694124
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 21:03 schreef nein het volgende:
wat seireus helpt: veeeeeel vitamine c!!! (echt...3000 mg op een dag....das echt een boost voor je imuunsysteem)

de dagelijks aanbevolen hoeveelheid is dacht ik 60mg, maar daar moet je je niets van aantrekken...gewoon dikke pillen van 1000 mg per stuk slikken, drie keer op een dag, het te veel aan vit c plas je wel weer uit, maar in elk geval wordt het tekort weer goed aangevuld op die manier! Doe dat een paar weken/maanden lang, en t scheelt echt.

(bij vit d en a mag je nooit teveel dan de ADH nemen, die slaat namelijk op in olie en vet, dus het teveel daaraan verlaat je lichaam niet..blijft in je vet zitten)

maar met vitamine c en b is t geen probleem.
Teveel vitamine c plas je uit, maar een wat langere tijd een hoge dosis vitamine c gebruiken kan wel degelijk problemen geven..
Waaronder diarree en in extreem geval: een rebound effect, wat wil zeggen dat je er juist scheurbuik van kunt krijgen wanneer je met de hoge dosis vitamine c stopt.

( Dit heb ik uit een medisch boek. )
Ikzelf heb ook een tijdje 1000 mg gebruikt, en kreeg daarna last van verstopping.
pi_20694878
ik gebruik al vitamine pillen, zit vanalles in, zou goed moeten werken
Haleloeja
pi_20696439
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 22:17 schreef Brennie het volgende:

[..]

Teveel vitamine c plas je uit, maar een wat langere tijd een hoge dosis vitamine c gebruiken kan wel degelijk problemen geven..
Waaronder diarree en in extreem geval: een rebound effect, wat wil zeggen dat je er juist scheurbuik van kunt krijgen wanneer je met de hoge dosis vitamine c stopt.

( Dit heb ik uit een medisch boek. )
Ikzelf heb ook een tijdje 1000 mg gebruikt, en kreeg daarna last van verstopping.
Ja, als je diarree krijgt heb je teveel vit C, maar als je dus geen diarree hebt, dan is er verder niets aan de hand, en wordt het maximale uit je supplementen gehaald.

Met diarree heb je natuurlijk nooit iets aan je pillen, en andere vitamines en mineralen uit je eten, want je hebt niet eens de tijd om de nuttige stoffen op te nemen..je schijt ze weer uit Maar scheurbuik zal echt niet na een of 2 daagjes diarree optreden natuurlijk.

Ik snap bij jou alleen t verband niet tussen je verstopping en je 1000MG vit c...ik eet dagelijks 1000mg, en als ik verkouden ben 2-3000, en van verstopping heb ik echt geen last hoor?

Trouwens, je kan zo wel goed je maximum opneembare hoeveelheid vit C uitrekenen. Als je bij 4 pillen diarree krijgt, neem je de volgende keer drie..als je het dan nog hebt: 2...en gewoon kijken tot je t niet meer hebt. Zoveel neemt je lichaam dan dus op.

En trouwens, ik heb op verschillende sites (helaas..geen medische boeken..) gelezen dat mensen die ernstig ziek zijn (kanker e.d.) pas diarree kregen bij een veeel hogere dosis vit c (soms pas bij 8 gram per dag ofzo). Dus dat houdt in dat hun lichaam veel meer vit C opneemt/nodig heeft dan dat gezonde mensen opnemen. De gezonde zullen dus sneller een teveel aan vit C krijgen.
(:
pi_20696462
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 23:01 schreef Gelderland het volgende:
ik gebruik al vitamine pillen, zit vanalles in, zou goed moeten werken
jah, maar kijk es naar de hoeveelheid vit c in je pillen.....onder de 500 mg stelt het weinig tot neits voor als je ziek bent hoor.
(:
  zondag 18 juli 2004 @ 00:53:38 #212
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20697155
quote:
Op zondag 18 juli 2004 00:16 schreef nein het volgende:

[..]

Ja, als je diarree krijgt heb je teveel vit C, maar als je dus geen diarree hebt, dan is er verder niets aan de hand, en wordt het maximale uit je supplementen gehaald.

Met diarree heb je natuurlijk nooit iets aan je pillen, en andere vitamines en mineralen uit je eten, want je hebt niet eens de tijd om de nuttige stoffen op te nemen..je schijt ze weer uit Maar scheurbuik zal echt niet na een of 2 daagjes diarree optreden natuurlijk.

Ik snap bij jou alleen t verband niet tussen je verstopping en je 1000MG vit c...ik eet dagelijks 1000mg, en als ik verkouden ben 2-3000, en van verstopping heb ik echt geen last hoor?

Trouwens, je kan zo wel goed je maximum opneembare hoeveelheid vit C uitrekenen. Als je bij 4 pillen diarree krijgt, neem je de volgende keer drie..als je het dan nog hebt: 2...en gewoon kijken tot je t niet meer hebt. Zoveel neemt je lichaam dan dus op.

En trouwens, ik heb op verschillende sites (helaas..geen medische boeken..) gelezen dat mensen die ernstig ziek zijn (kanker e.d.) pas diarree kregen bij een veeel hogere dosis vit c (soms pas bij 8 gram per dag ofzo). Dus dat houdt in dat hun lichaam veel meer vit C opneemt/nodig heeft dan dat gezonde mensen opnemen. De gezonde zullen dus sneller een teveel aan vit C krijgen.
Klopt wel wat je zegt
Bij geen inname van vitamine c kun je scheurbuik krijgen, zou je een hoge dosis lange tijd gebruiken en stop je ermee.. dan kun je ook scheurbuik krijgen.
Door het gebruik van de vitamine, niet door een evt aanwezigheid van een paar dagen diarree
Maargoed het is extreem natuurlijk
Wat betreft de 'verstopping' ...
Het is mij ook niet bekend dat dit kan gebeuren bij inname van een hoge dosis vit. c
Opvallend was dat het bij het gebruik ontstond.
Het kan heel makkelijk een andere oorzaak hebben.
Mijn reactie van daarnet was gewoon om te vermelden dat het niet altijd geheel vrij is van bijwerkingen.
Al zijn de bijwerkingen niet veel voorkomend
pi_21142656
Moet ik nou eerst helemaal uitrusten, dus gewoon de komende 2 weken écht geen ruk meer uitvoeren (wordt nu nog redelijk snel ergens moe van) of steeds iets meer doen en dan proberen op te bouwen zodat ik niet zo snel moe word.
pi_21144687
heb twee keer pfeiffer gehad (ja twee keer kan ook, want pfeiffer kan in verschillende vormen voorkomen).
ikzelf heb er zo ongeveer een half jaar mee rond gelopen zonder dat ik het wist. ik was druk met school, uitgaan en werken en dat heeft me dus helemaal opgebroken.
ik sliep smiddags na school of werk meteen op de bank. even een dikke keel gehad maar verder niet fysiek merkbare symptomen (op vermoeidheid na).
de eerste maand is volgens mij je milt ook kwetsbaar.
daarnaast is alcohol niet zo verstandig.
gewoon normale dingen blijven doen alleen wat meer rustperiodes inbouwen
pi_21144704
en het virus blijft altijd in je lichaam zitten en kan soms zo weer actief worden. vaak niet erg voor jezelf maar je kan dan wel weer anderen besmetten
pi_21146025
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 23:06 schreef Merson het volgende:
Moet ik nou eerst helemaal uitrusten, dus gewoon de komende 2 weken écht geen ruk meer uitvoeren (wordt nu nog redelijk snel ergens moe van) of steeds iets meer doen en dan proberen op te bouwen zodat ik niet zo snel moe word.
Wel lichte werkzaamheden en activiteiten proberen te doen.
Luister naar je lichaam, ben je 'te' moe, dan rusten..
Maar doe geen echt inspannende zaken.
Van helemaal niets doen.. krijg je o.a nog minder conditie.
Rusten is echter wel belangrijk.
pi_21148433
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 01:46 schreef Brennie het volgende:

[..]

Wel lichte werkzaamheden en activiteiten proberen te doen.
Luister naar je lichaam, ben je 'te' moe, dan rusten..
Maar doe geen echt inspannende zaken.
Van helemaal niets doen.. krijg je o.a nog minder conditie.
Rusten is echter wel belangrijk.
Ja inderdaad,
maar je hoeft dus niet zoals jij zegt (merson) je conditie op te bouwen.
Maar inderdaad gewoon dingen ondernemen als je dat kan, en als het niet lukt ga je rusten.
Vermijd stress en alcohol!!
  maandag 9 augustus 2004 @ 12:18:28 #218
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_21151281
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 09:59 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ja inderdaad,
maar je hoeft dus niet zoals jij zegt (merson) je conditie op te bouwen.
Maar inderdaad gewoon dingen ondernemen als je dat kan, en als het niet lukt ga je rusten.
Vermijd stress en alcohol!!
Stress zorgt voor een lage weestand en is dus alitijd slecht --> vermijd dus alitijd.
Voor zover ik weet heeft alcohol niet veel met pheiffer te maken. Ik mocht het niet omdat mijn lever ofzo niet helemaal 100% was.

Kan me wel voorstellen dat het niet verstandig is in grote hoeveelheden te nuttigen aangezien je ALGEHEEL verzwakt bent. Alles wat je net te veel doet/ drinkt zal je direct merken.

Pfeiffer krijg je dan ook alleen wanneer je reeds een verlaagde weerstand hebt door stress, (zeer) slechte conditie etc.

Aan pfeiffer is niets te doen het is een virus. Alleen in bepaalde gevallen geven ze antibiotica. Deze gevallen zijn alleen bij transplantaties (bv. nier). Hier wordt je echter zo ziek van dat het niet verstandig is.

97% van de mensen heeft het als kind opgelopen, echter wanneer je jong bent maakt je immuum systeem veel sneller antifstoffen aan dan wanneer je reeds boven de +/- 18 ben.
Kinderen zijn dan ook vaak alleen maar een paar dagen ziek.

Dat het met carnaval een piek heeft wist ik niet maar is wel voorspelbaar. Het is niet alleen door "kussen" over te brengen maar ook door het niet goed schoon maken van glazen, handdoeken etc. Tijdens carnaval zal dit ongetwijfeld niet goed gebeuren.

De test bij kruidvat is uiteraard een INDICATIE. Maar die indicatie kun je ook afleiden uit je ziektebeeld. Langer dan 4 dagen ziek, opgezette klieren in hals, lies en oksles (andere benaming is ook klierkoorts), keelontsteking, wisselende koortspieken etc.
De huisarts zal 2 testen met betrekking tot pfeiffer laten uitvoeren. De een is binnen 2 dagen gereed. De ander (waarbij het 100% zeker wordt) na 7 dagen. Hierin wordt gekeken of er antilichamen in je bloed zitten. Wanneer deze erin zitten heb je het. Probleem hierbij is echter wel dat die antilichamen vaak pas na 2 weken zichtbaar zijn. Zo kan het gebeuren dat je na 2 weken nogmaals moet terugkomen voor een tweede prik.

Pfeiffer kan tussen de 2 weken duren en 8 maanden. Herstel zal denk ik oa. afhangen van je algehele conditie, mate waarin je rust etc.

Over pfeiffer is op internet veel te vinden:
http://www.google.nl/sear(...)nG=Zoeken&lr=lang_nl

Graag gedaan...
er word teveel abstract gedingest
pi_21151704
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 12:18 schreef misterikke het volgende:

[..]

Stress zorgt voor een lage weestand en is dus alitijd slecht --> vermijd dus alitijd.
Voor zover ik weet heeft alcohol niet veel met pheiffer te maken. Ik mocht het niet omdat mijn lever ofzo niet helemaal 100% was.

Ik zou inderdaad alcohol vermijden tijdens de ziekte van Pfeiffer, een paar weekjes geen alcohol is zeer sterk aan te raden.

Pfeiffer krijg je dan ook alleen wanneer je reeds een verlaagde weerstand hebt door stress, (zeer) slechte conditie etc.

Aan pfeiffer is niets te doen het is een virus. Alleen in bepaalde gevallen geven ze antibiotica. Deze gevallen zijn alleen bij transplantaties (bv. nier). Hier wordt je echter zo ziek van dat het niet verstandig is.

97% van de mensen heeft het als kind opgelopen, echter wanneer je jong bent maakt je immuum systeem veel sneller antifstoffen aan dan wanneer je reeds boven de +/- 18 ben.
Kinderen zijn dan ook vaak alleen maar een paar dagen ziek.

De meeste bronnen menen dat 10 procent van de mensen boven de 30 de ziekte nog niet gehad heeft

De test bij kruidvat is uiteraard een INDICATIE. Maar die indicatie kun je ook afleiden uit je ziektebeeld. Langer dan 4 dagen ziek, opgezette klieren in hals, lies en oksles (andere benaming is ook klierkoorts), keelontsteking, wisselende koortspieken etc.

Zorg in principe gewoon dat je via de dokter laboratoriumonderzoek krijgt, dus bloed prikken, de Pfeiffer test van bijv kruidvat geeft ook een positieve uitslag bij ernstigere ziekten (zoals de ziekte van hodgkin die kwa symptomen wel een klein beetje op Pfeiffer lijkt), nou is die kans bijna verwaarloosbaar maar toch.

Pfeiffer kan tussen de 2 weken duren en 8 maanden. Herstel zal denk ik oa. afhangen van je algehele conditie, mate waarin je rust etc.
pi_21152144
Dus ik moet gewoon doen wat ik altijd doe en iets eerder rusten als ik moe denk te gaan worden (of het eigenlijk stiekem helemaal niet leuk vind) en geen alcohol nemen. Dat kan ik wel onthouden.

Dank jullie wel.

Edit: Bloedtesten enzo heb ik al wel gehad, maar de dokter is op vakantie. :')
pi_21154998
En een beetje gezond eten en vet vermijden is ook niet verkeerd.
pi_21234241
Vraagje. Mijn vriendin is de laatste tijd heel erg ziek (hoofdpijn en koorts etc.), maar heeft al 3x bloed laten prikken en er kwam 3x uit dat ze geen Pfeiffer had. Na 3x lijkt het me wel zeker maar toch ben ik er niet helemaal gerust op

Hebben die bloedprikken altijd gelijk of hebben ze het ook wel eens mis (al lijk het me stug dat ze het 3x mis hebben )?
pi_21235208
Waarschijnlijk heeft ze dan geen Pfeiffer, maar er zijn meer virussen die dit kunnen veroorzaken.
En niet alleen virussen.
Hoe is haar bezinksel? Is dat wel normaal?
pi_21235259
Maar het duurt ook wel even voordat het Epstein Bar virus in het bloed is te zien...
Dat wil wel eens een paar weekjes duren...
pi_21235684
Ja maar ze voelt zich echt al een hele tijd zo en die prikken zijn vrij recent volgens mij, minstens een aantal weken nadat ze zich slecht begon te voelen. Dus ik hoop het dan maar want anders ben ik straks ook de Sjaak

En eh. Bezinksel?
pi_21235865
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 16:35 schreef Bananenman het volgende:
Ja maar ze voelt zich echt al een hele tijd zo en die prikken zijn vrij recent volgens mij, minstens een aantal weken nadat ze zich slecht begon te voelen. Dus ik hoop het dan maar want anders ben ik straks ook de Sjaak

En eh. Bezinksel?
Het B.S.E in het bloed (BezinkingsSnelheid der Erytrocyten)
Vraag het maar aan haar dokter, als die normaal is is het waarschijnlijk geen virus.
Maar de dokter hoort het te weten...
  donderdag 12 augustus 2004 @ 16:45:17 #227
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_21235940
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 16:35 schreef Bananenman het volgende:

En eh. Bezinksel?
Bezinksel = BSE = Bloedwaarde
Dat prikken ze meestal wel mee als ze bloedprikken. Maar bij Pfeiffer zal de aandacht liggen bij de leverfuncties (ALAT/ASAT). Het EB Virus tast namelijk ook de lever aan. Als die niet aangetast zijn is Pfeiffer onwaarschijnlijk. Als ze drie keer prikken zal het wel goed zitten.

Daarbij heeft de helft van de mensen op vroege leeftijd al pfeiffer gehad, waardoor je al een stuk minder bezorgd hoeft te zijn. En dan nog als ze het heeft, en jij zou het nog niet gehad hebben, is het toch al te laat.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 16:46:21 #228
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_21235971
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 16:42 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Het B.S.E in het bloed (BezinkingsSnelheid der Erytrocyten)
Vraag het maar aan haar dokter, als die normaal is is het waarschijnlijk geen virus.
Maar de dokter hoort het te weten...
Als die wel hoog is kan het ook op een ontsteking / bacterie infectie duiden
pi_21236008
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 16:46 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Als die wel hoog is kan het ook op een ontsteking / bacterie infectie duiden
Zolang het geen Pfeiffer is vind ik alles best Dank voor deze uitleg.
pi_21236667
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 16:45 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Maar bij Pfeiffer zal de aandacht liggen bij de leverfuncties (ALAT/ASAT). Het EB Virus tast namelijk ook de lever aan. Als die niet aangetast zijn is Pfeiffer onwaarschijnlijk. zitten.
De leverfuncties zijn lang niet altijd aangetast, en als ze dat wel zijn hoeft dat helemaal niets met Pfeiffer te maken te hebben. Dus die waardes zijn vaak helemaal niet zo interessant.
Ze prikken gewoon op het EBV virus.
pi_21236682
Foutje
pi_21239395
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 14:33 schreef Bananenman het volgende:
Vraagje. Mijn vriendin is de laatste tijd heel erg ziek (hoofdpijn en koorts etc.), maar heeft al 3x bloed laten prikken en er kwam 3x uit dat ze geen Pfeiffer had. Na 3x lijkt het me wel zeker maar toch ben ik er niet helemaal gerust op

Hebben die bloedprikken altijd gelijk of hebben ze het ook wel eens mis (al lijk het me stug dat ze het 3x mis hebben )?
Is er urine gecontroleerd?
Heeft ze een wondje (gehad?)
Is ze naar het buitenland geweest ( kort geleden?)
Bse laten prikken is een slimme zet idd.
Weet niet wat de andere klachten zijn.. maar verder onderzoek lijkt me wel gewenst.
pi_21241241
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:07 schreef Brennie het volgende:

[..]

Is er urine gecontroleerd?
Heeft ze een wondje (gehad?)
Is ze naar het buitenland geweest ( kort geleden?)
Bse laten prikken is een slimme zet idd.
Weet niet wat de andere klachten zijn.. maar verder onderzoek lijkt me wel gewenst.
Urine; geen idee. Wondje; ook geen idee. Ze is wel op vakantie geweest naar Frankrijk en is pas een week weer thuis. Maar al die prikken waren wel daarvoor al, dus daarvoor voelde ze zich al ziek. En nu nog steeds trouwens.
pi_21241283
Wat zijn nu de exacte symptomen (lees: klachten) dan?
pi_21241340
Hoofdpijn, koorts, misselijk. Geen symptomen van vermoeidheid, dat absoluut niet zelfs
pi_21241371
Hoe hoog is de koorts?
pi_21241410
Rond de 39 graden.
pi_21241437
Wat voor hoofdpijn is het?
Bonzend?
Band om de hoofd?
In het achterhoofd?

Heeft ze continu koorts en misselijkheid, of alleen s'avonds?
Heeft ze wel eens nergens last van?
pi_21241485
Heeft ze last van:
-Diarree
-Hoesten
-Loopneus
-Keelpijn
-vergrote lymfeklieren
-braken
-oorpijn
Enz...
pi_21241489
Poeh, watvoor hoofdpijn, daar vraag je me wat. Echt geen idee. Ze heeft het niet alleen 's avonds, maar eigenlijk de hele dag. Ben er vanmorgen geweest en toen had ze het ook maar ze ligt nu ook in bed dus ze heeft het nu ook

En op vakantie was het ook een paar dagen zonder volgens mij, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
pi_21241528
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:26 schreef vdo28 het volgende:
Heeft ze last van:
-Diarree
-Hoesten
-Loopneus
-Keelpijn
-vergrote lymfeklieren
-braken
-oorpijn
Enz...
Allemaal niet eigenlijk, although ze wel een paar keer moest overgeven een paar dagen terug. Maar dat heeft ze naar eigen zeggen nooit, ookal is ze al een tijdje ziek, ze heeft nog maar heel weinig over gegeven.
pi_21241626
Hoe lang heeft ze al klachten?
Wat vind de dokter er van?
pi_21241681
Ze zegt zelf dat ze al maanden lang af en toe last heeft. Niet altijd, maar wel regelmatig. Wat de dokter ervan vindt, tsja, die vermoedde een virus of dus Pfeiffer maar na 3x bloedprikken is er nog niks van Pfeiffer gevonden dus dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Maar ik was er niet helemaal gerust op, vandaar dat ik het hier even navroeg.
pi_21241715
Ik weet het ook niet hoor...
Laatste vraagje voor vanaaf, heeft ze ook last van haar gewrichten?
Bijvoorbeeld nekpijn?
pi_21241761
Nee, niet echt volgens mij. Althans, ik heb haar er nog nooit over gehoord, het is echt vooral koorts en hoofdpijn.

Nou ik erover nadenk, kan dat niet gewoon migraine zijn dan
pi_21241866
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:37 schreef Bananenman het volgende:
Nee, niet echt volgens mij. Althans, ik heb haar er nog nooit over gehoord, het is echt vooral koorts en hoofdpijn.

Nou ik erover nadenk, kan dat niet gewoon migraine zijn dan
Ja dat had ik al ingetypt (en weer weggehaald)
Maar ik vind het vreemd dat dat ineens komt
En dat het gepaard gaat met koorts.
Dat is niet altijd zo. (niet vaak met 39 graden iig)

Ze moet net zo vaak bij de dokter aankloppen totdat ze wat weet...
Of totdat haar klachten weg zijn.
Maar ik moet nu andere dingen doen...
Sterkte.
pi_21241917
Ik ben dus geen dokter, en kan niet inschatten hoe ernstig of juist niet ernstig dit is.
Blijf naar de dokter gaan.
pi_21242008
Okay, bedankt

Maar stel dat ze het heeft (wat me nu toch wel heel onwaarschijnlijk lijkt ) dan betekent het toch niet dat ik het ook krijg? Want - al zeg ik het zelf - mijn immuunsysteem is behoorlijk goed, ik ben denk ik pas 2x in mijn leven echt goed ziek geweest. Voor zover ik me kan herinneren dan, en ik kan het me vrij goed herinneren
pi_21242108
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:49 schreef Bananenman het volgende:
Okay, bedankt

Maar stel dat ze het heeft (wat me nu toch wel heel onwaarschijnlijk lijkt ) dan betekent het toch niet dat ik het ook krijg? Want - al zeg ik het zelf - mijn immuunsysteem is behoorlijk goed, ik ben denk ik pas 2x in mijn leven echt goed ziek geweest. Voor zover ik me kan herinneren dan, en ik kan het me vrij goed herinneren
Dat hoeft niets te zeggen, ik had tot mijn 18de ook vrijwel nooit ergens last van, totdat ik Pfeiffer heb gehad.
Lees dit topic maar door voor de tips mocht je het wel krijgen.
De kans dat je Pfeiffer krijgt is (als zij het wel heeft) groot.
Maar de duur of de klachten van de ziekte hangen van veel factoren af. (bij jou lijkt de weerstand gunstig, dat is altijd goed!!!)
Ook zou het kunnen dat je de ziekte al doormaakt hebt als kind, maar doordat het dan vrijwel zonder symptomen verloopt merk je er weinig van.
Het kan b.t.w wel Pfeiffer zijn (door die bloeduitslagen zeg ik van niet), want toevallig genoeg toen ik Pfeiffer doormaakte was mijn enige klacht migraine. Het duurde dan ook enige maanden voordat de diagnose was gesteld.
Maar meestal verloopt het met de voor Pfeiffer typische symptomen met vooral opgezette lymfeklieren.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 22:18:58 #250
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_21244190
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:49 schreef Bananenman het volgende:
Okay, bedankt

Je kan lichamelijk in erg goede conditie zijn er toch erg hard getroffen worden. Ik was erg gezond op het moment dat ik ineens een keelontsteking kreeg die door pfeiffer bleek te komen. Ben 3 weken goed ziek geweest en daarna als enige last gehad beetje verlaagde alcoholtolerantie.

Maargoed, aangezien er 3 keer geprikt wordt lijkt Pfeiffer me onwaarschijnlijk. Verder uitdokteren wat je vriendin heeft lijkt me geen goed idee Daar hebben ze huisartsen voor Wens 'r beterschap enzo
pi_21358373
Ik heb ook pfeiffer, maar ik heb vooral hele slappe/gespannen/zware benen (weet niet precies hoe je het uit moet leggen...echt heel raar. Ik heb best energie (heb ook al 5 maanden pfeiffer).

Ik heb vandaag ook weer 20 minuten gefietst (Racefiets) dan ben ik opzich wel moe na 20 minuten(heb nl. ook 5 maanden niks gedaan qua sport)

Maar wat gek is is die slappe benen, dan ga ik dus fietsen (met slappe/gespannen/zware) benen en dan stap ik vand e fiets met slappe/gespannen/zware) benen...erg vaag....(beetje knikkende knieen effect).

ken iemand dit...(ik heb dit al best lang)
Haleloeja
pi_21358476
Het enige wat helpt is veel rusten, slapen en gezond eten. Ik had zelf een jaar lang pfeiffer een vrij zware vorm, ik heb dus een jaar lang vrijwel alleen maar geslapen. Als je het eenmaal hebt gehad dan kan je het niet meer krijgen heb ik mij door de huisarts laten vertellen.
pi_21359426
ja, maar het probleem is (als je ff gelezen had) dat ik niet echt moe ben, ik kan best tot een uur of 2 opblijven....(soms kan ik geeneens slapen als ik tot 10 uur uitslaap) maar mijn probleem is dus...--> zie mijn vorige (hierboven) bericht!!
Haleloeja
pi_21359906
@ gelderland : Spiervermoeidheid door bv zuurstofgebrek..
Kan een oorzaak zijn.
Je lijf is moe en dus ook je spieren.

Benen af en toe hoog leggen.
-Niet te strak schoeisel
-Masseer je benen zachtjes

Enkele tips.
pi_21366045
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:05 schreef Brennie het volgende:
Kan een oorzaak zijn.
Je lijf is moe en dus ook je spieren.

Benen af en toe hoog leggen.
-Niet te strak schoeisel

Enkele tips.
En je benen regelmatig in een koud bad leggen....
Maar als je door Pfeiffer een hele tijd weinig inspanning hebt geleverd moet je in ieder geval het weer langzamerhand opbouwen.
Een multivitamine is misschien ook raadzaam....
pi_21367054
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 09:47 schreef vdo28 het volgende:

-En je benen regelmatig in een koud bad leggen....
-langzamerhand opbouwen.
-Een multivitamine is misschien ook raadzaam....
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 23:05 schreef Brennie het volgende:

-Benen af en toe hoog leggen.
-Niet te strak schoeisel
Kijk hier heb ik wat aan , maar: waarom moet ik mijn benen af en toe hoog leggen? En waarom is een koud bad goed? Multivitamine is ook goed, maar ik gebruik al voedingssuplament met allerlei vitamine (om je lever te schonen) kost als iets van 30 euri dus vindt ik wel genoeg

maar ik heb eigenlijk 'altijd' (dus vanaf dat ik pfeiffer kreeg) slappe benen gehad, hierdoor heb ik pfeiffer ook ontdekt...'t is dus eigenlijk nooit echt weg gegaan, later wel wat erger geworden (na 3 maandjes ofsow)...
Haleloeja
pi_21367143
Ik denk dat ijzersuppletie wel raadzaam kan zijn in dit soort situaties, maar doe dit liever niet zonder dat je je ijzerwaardes kent. Een nieuw bloedonderzoekje op ferritine, ijzer/ijzerverzadiging?
Een ijzertekort wil ook wel eens zware benen opleveren...

Ook magnesium kan raadzaam zijn in dit soort situaties, en magnesium kost voor 20 bruistabletten maar 1,19 (lidl, en dat is de juiste verbinding ook geloof ik). En aangezien magnesiumsuppletie veilig is (je kan tot 400 mg per dag zowiezo, en zo'n bruistablet is 200mg) is het prima te doen.
Je moet rekenen 6mg per kilo lichaamsgewicht.

Ik zou met ijzer beginnen, al helemaal omdat jij aangeeft dat je voor die tijd al deze klachten had. Maar als je op Pfeiffer geprikt bent ben je waarschijnlijk ook wel op je ijzerwaardes geprikt!
Ik zou het ff uitzoeken, dat kan het namelijk veroorzaken.
Zomaar ijzersuppletie is niet aan te raden.

Begin iig maar met onze andere tips.

[ Bericht 23% gewijzigd door vdo28 op 18-08-2004 11:05:29 ]
pi_21367387
quote:
waarom moet ik mijn benen af en toe hoog leggen? En waarom is een koud bad goed?
Ik denk dat Brennie doelt op "veneuze insufficiëntie"....
Door je benen in de lucht te houden krijg je door de zwaartekracht een betere doorstroming....
En dat koude bad kun je trouwens het beste afwisselen met zo nu en dan wat warme water er over heen, dat is beter voor de doorbloeding.
pi_21368957
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:09 schreef vdo28 het volgende:
Ik denk dat Brennie doelt op "veneuze insufficiëntie"....
Door je benen in de lucht te houden krijg je door de zwaartekracht een betere doorstroming....
ok, dat zal ze dan wel wel bedoelen
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 11:09 schreef vdo28 het volgende:
En dat koude bad kun je trouwens het beste afwisselen met zo nu en dan wat warme water er over heen, dat is beter voor de doorbloeding.
ok, dus in een koud bad stappen (met je benen dan hé) en dan na half uurtje bad leeg laten lopen en dan het bad vullen met warm water en daar ook half uurtje in blijven zitten

zie mijn verdere reacties/verhaal hieronder

[ Bericht 97% gewijzigd door Gelderland op 18-08-2004 12:24:30 ]
Haleloeja
pi_21369007
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 10:57 schreef vdo28 het volgende:
Ik denk dat ijzersuppletie wel raadzaam kan zijn in dit soort situaties, maar doe dit liever niet zonder dat je je ijzerwaardes kent. Een nieuw bloedonderzoekje op ferritine, ijzer/ijzerverzadiging?
Een ijzertekort wil ook wel eens zware benen opleveren...
Ik ben getest op allerlei dingen, en ik geloof (dat is volgens mij gewoon standaart als je niet precies weet wat je hebt) ijzerwaarde
quote:
Ook magnesium kan raadzaam zijn in dit soort situaties, en magnesium kost voor 20 bruistabletten maar 1,19 (lidl, en dat is de juiste verbinding ook geloof ik). En aangezien magnesiumsuppletie veilig is (je kan tot 400 mg per dag zowiezo, en zo'n bruistablet is 200mg) is het prima te doen.
Je moet rekenen 6mg per kilo lichaamsgewicht.
OK, ik zal eens kijken....(maar waarom magnesium ) En is er bij de Lidl maar 1 soort/merk magnesium?
quote:
Ik zou met ijzer beginnen, al helemaal omdat jij aangeeft dat je voor die tijd al deze klachten had. Maar als je op Pfeiffer geprikt bent ben je waarschijnlijk ook wel op je ijzerwaardes geprikt!
Ik zou het ff uitzoeken, dat kan het namelijk veroorzaken.
Zomaar ijzersuppletie is niet aan te raden.
Nee, ik had niet voor die tijd klachten, ik zal het ff wat duidelijker uitleggen :

Ik kreeg rond februari/maart (bij sport) gewoon last van slappe/zware/gespannen benen, ik sporte gewoon 3 weken door ofsow, en bleef steeds dat slappe gevoel houden....daarnaast was ik niet extreem! moe, ik was wel moe maar niet echt dat ik niks kon...Daarbij kreeg ik steeds nadat ik best intensief gesport had koorts etc en werd ik verkouden (last van mijn keel)
Dus op een gegeven moment (na 3/4 weken) bleef ik die slappe benen houden en ben ik dus maar bloed gaan prikken....en daar kwam dus uit dat ik pfeiffer had (op z'n retour)....

En nu dus ongeveer 4/5 maanden verder heb ik dus nog steeds last van die slappe/zware benen (ben nog wel een beetje moe, maar niet echt erg meer)

(paar weken geleden ben ik geslaagd voor mijn examen en ben toen ook gewoon paar keer tot een uurtje of 2 uitgegaan, en naar feestjes, dan ben ik wel moe hoor, dan moet ik echt naar huis, maar opzich tot uurtje of 2 opblijven lukt al wel!! ---> alleen die slappe benen hé )
Haleloeja
pi_21373754
Nou goed, bovenstaande tips gelden nog steeds.
pi_21374375
Mijn tips: rustig aan doen, niet drinken, niet uitgaan totdat je je wat beter voelt..
Daarna heel langzaam opbouwen (bijvoorbeeld eerst ff gaan slapen voor je uitgaat oid)..
Heeft bij mij goed gewerkt, ik ben er weer af
pi_21374538
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:37 schreef vdo28 het volgende:
Nou goed, bovenstaande tips gelden nog steeds.
ja, die ga ik zeker doen, maar ik had nog paar vraagjes (over magnesium bijv) zie hierboven (vorige post)
Haleloeja
pi_21375214
Bij de lidl is inderdaad maar 1 soort magnesium.
Magnesium is een simpele goedkope suppletie die mogelijk kan helpen in dit soort situaties.
Maar het hoeft niet perse nodig te zijn.
Maar doordat het zo goedkoop en simpel is heb ik het toch ff gemeld.
pi_21375378
En een tekort kan bloedsomloopstoornissen veroorzaken....
pi_21375493
Ik ga magnesium zeker proberen, het kan geen kwaad, zoals jij zegt, dus waarom niet....

Na hoeveel dagen/weken zou je effect/verbetering moeten voelen?

[ Bericht 55% gewijzigd door Gelderland op 18-08-2004 16:38:40 ]
Haleloeja
pi_21375610
1 bruistablet is 200 mg.
Dat kun je met gemak veilig gebruiken, ik neem aan dat je ook geen nierstoornissen hebt?
Magnesium is met 200 mg voor normale mensen absoluut veilig. Zelf heb ik voor migraine een dosis van 600mg dagelijks gehad.
Ik geloof ook dat die van de lidl de goede is.
Voor 1,19 euro per 20 is dat niet duur.
pi_21375628
Maar je kunt het ook ergens anders weghalen als je dat wilt....
pi_21375728
Oh ja en magnesium word door het lichaam het beste opgenomen met vitamine B6.
Vitamine B6 zit o.a in volkoren producten, groente, vlees, vis, aardappelen, melk etc.
Dus bij je warme maaltijd is waarschijnlijk het meest geschikt.
pi_21376489
ok!! Misschien dat ik morgen ff langs de LIDL rij!!

dus dan:

- Eerst in koud bad dan gelijk erna in een warm bad ---> (maakt het nog uit hoelang?)
- Benen omhoog houden ---> (is een uur met benen omhoog genoeg per dag?)
- Magnesium ---> (tablet per dag?)
- Benen licht maseren ---> (Maakt het uit op welke manier?)
Haleloeja
pi_21376605
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 17:07 schreef Gelderland het volgende:
ok!! Misschien dat ik morgen ff langs de LIDL rij!!

dus dan:

- Eerst in koud bad dan gelijk erna in een warm bad ---> (maakt het nog uit hoelang?)

Juist afwisselen, warm ----> koud, dus ff 10 minuutjes onder de douche wisselend warm en koud water er overheen.
- Benen omhoog houden ---> (is een uur met benen omhoog genoeg per dag?)
Bijvoorbeeld voor de tv 2 dikke kussens onder je benen, een uurtje, maar dat was Brennie's idee. Ik weet niet wat haar bedoeling precies was.
- Magnesium ---> (tablet per dag?)
1 tablet per dag ja
- Benen licht maseren ---> (Maakt het uit op welke manier?)
Brennie's afdeling, ik dacht niet dat het veel uitmaakte
Ik ben btw geen dokter hoor....
pi_21376720
Ga zowiezo niet in een warm bad zitten, en bij het afwisselen moet je het water eerder liever lauw dan echt warm hebben.
En geschikter is ook een langere periode koud afwisselen met een korte periode warm. (lauw)
pi_21378326
Vdo28 heeft mijn adviezen goed verder verwoord/uitgelegd
Wat betreft het masseren: je moet bv de kuit zachtjes met je vingertoppen van beneden ( vanaf voet) naar boven ( de knie) masseren.
Op deze wijze stimuleer je de bloedsomloop op de juiste wijze.

Wat betreft magnesium:

Persoonlijk zou ik zelf nooit op eigen houtje een dergelijk medicijn gebruiken. ( op vitaminesupplementen na, en ook niet altijd.)
Bij het gebruik ( via dokter of niet) dit even lezen: http://www.serviceapothee(...)=1473&productId=4075

Je kunt er van uitgaan dat je kerngezond bent en iets innemen.
Echter.. dat weet je nooit zeker, een dokter ook lang niet altijd.
Maar wil je de verantwoording op jezelf leggen daarin?
Ikzelf had een ernstig b12 tekort..
Had ik op eigen houtje foliumzuur geslikt ( om wat voor reden dan ook), dan had ik serieus extra problemen kunnen hebben.

Tis verder geen aanval op vdo28, want hij is een goede ervaringsdeskundige.
Tis slechts mijn persoonlijke visie op het medicijngebruik

[ Bericht 1% gewijzigd door Brennie op 18-08-2004 18:55:52 ]
pi_21378564
Ik heb ook duidelijk gezegd dat magnesium geen prioriteit heeft.
Maar Brennie, deze dosis magnesium is dermate laag dat het echt geen gevaar voor de gezondheid opleverd. Deze dosis kan zelfs veel hoger zonder gevaar.
Een dokter prikt echt niet op magnesium al zou je hem dat vragen, en genoeg mensen die met dit soort klachten juist baat bij magnesium hebben.
Ik snap wel dat je er huiverig voor bent, maar het risico is meer dan miniem.
Het risico van het toedienen van ijzer zonder het weten van je waardes kan wel gevaarlijk zijn maar dat weet jij wel.\

Zowiezo lijkt mij in dit geval het raadzaam voor "Gelderland" om zijn ijzerwaardes en Hb te laten controleren.....

dit stukje ging btw niet om "Gelderland" magnesium aan te smeren maar meer om magnesium zelf, als Brennie een andere kijk hierop heeft vind ik dat alleen maar interessant
pi_21379223
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 18:33 schreef vdo28 het volgende:
Ik heb ook duidelijk gezegd dat magnesium geen prioriteit heeft.
Maar Brennie, deze dosis magnesium is dermate laag dat het echt geen gevaar voor de gezondheid opleverd. Deze dosis kan zelfs veel hoger zonder gevaar.
Een dokter prikt echt niet op magnesium al zou je hem dat vragen, en genoeg mensen die met dit soort klachten juist baat bij magnesium hebben.
Ik snap wel dat je er huiverig voor bent, maar het risico is meer dan miniem.
Het risico van het toedienen van ijzer zonder het weten van je waardes kan wel gevaarlijk zijn maar dat weet jij wel.\

Zowiezo lijkt mij in dit geval het raadzaam voor "Gelderland" om zijn ijzerwaardes en Hb te laten controleren.....

dit stukje ging btw niet om "Gelderland" magnesium aan te smeren maar meer om magnesium zelf, als Brennie een andere kijk hierop heeft vind ik dat alleen maar interessant
Alleen bij gebruik op lange termijn kan het evt problemen geven, althans dat is wat ik ervan weet ( magnesium)
Ik geloof ook wel dat je het gerust zo kan innemen, maar persoonlijk doe ik dat liever niet.
Hemochromatose wil je idd niet hebben ( ijzeropstapeling), en zo zijn er meer medicijnen als kalium etc etc waar controle heel belangrijk is.
Ik weet dat je het de ts niet aansmeert hoor
Jouw kijk en kennis op zaken vind ik btw vaak ook interessant om te lezen.
pi_21379370
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 19:02 schreef Brennie het volgende:

[..]

Alleen bij gebruik op lange termijn kan het evt problemen geven, althans dat is wat ik ervan weet ( magnesium)
Zelfs bij deze dosis is dat niet echt aanwezig....
En omdat het bij deze klachten (als die worden veroorzaakt door magnesium) vrij snel effect geeft hoeft hij hier ook niet lang gebruik van te maken.
Dus als hij na een maand niets merkt kan hij hier mee staken.

Wat overigens ook bewezen is is dat een dosis van 400mg/600mg per dag voor migraine patienten de migraines (de frequentie van) stevig kan verminderen. Maar dat even offtopic, dat zelfde geldt ook voor vit b2 bij migraine patienten. Maar die exacte dosis weet ik niet uit mijn hoofd, ik dacht iets van 200mg.
pi_21380927
nou, ik ga het gewoon proberen,

-Magnesium, 1 tablet per dag....
-En ehm..dus koud bad (brrr) lange tijd (uurtje) afwisselen met lauw bad (10 minuten)
-Masseren

Nog 1 klein vraagje voor deze advieseurs : Wordt ijzerwaarde niet standaart geprikt als je klachten hebt zoals moeheid/koortsachtig/slapgevoel...Want ik dacht datie dat gedaan had (zat dacht ik tussen de 1e 5 hokjes linksboven op dat vel, maar ik kan natuurlijk voor de zekerheid ff bellen....:) )
Haleloeja
pi_21382491
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 20:07 schreef Gelderland het volgende:
nou, ik ga het gewoon proberen,

-Magnesium, 1 tablet per dag....
-En ehm..dus koud bad (brrr) lange tijd (uurtje) afwisselen met lauw bad (10 minuten)
-Masseren

Nog 1 klein vraagje voor deze advieseurs : Wordt ijzerwaarde niet standaart geprikt als je klachten hebt zoals moeheid/koortsachtig/slapgevoel...Want ik dacht datie dat gedaan had (zat dacht ik tussen de 1e 5 hokjes linksboven op dat vel, maar ik kan natuurlijk voor de zekerheid ff bellen....:) )
Ik heb het blijkbaar verkeerd gezegd.
Met afwisselen koud/lauw bad bedoel ik koud-25 seconden, warm-5 seconden, koud 25 seconden-warm 5 seconden. En dat 5 a 10 minuutjes doen. (met lopende kraan dus)
Je hoeft niet met je hele lichaam in een koud bad te zitten hoor.
Wat trouwens valt af te raden is bijvoorbeeld je been warm te houden overdag, daar bedoel ik mee dat je beter een koud compres dan een warm compres op je been kunt houden.
Warmte vermijden, maar natuurlijk niet met korte broek gaan rondlopen mocht het deze week nog
-5 (ik overdrijf natuurlijk) worden.

En wat betreft het laboratoriumonderzoek, meestal word je idd op ijzer geprikt. Maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat dokters dat niet deden.
De interessante waarden zijn: Hb, ijzer, ferritine, transferrine.
In eerste instantie iig. Als je wilt kun je daar zo een kopietje van krijgen van de dokter hoor.

Wat hier nog niet genoemd is maar wat me wel handig lijkt is om wel regelmatig beweging (sport bijv) te hebben. And don't overdo it. Dat is onzin. DIe neiging hebben mensen vaak.
pi_21382517
En als je na een paar weekjes niets merkt van die magnesium of je klachten zijn weg (door magnesium of iets anders) gewoon kappen met die magnesium.
Ook als je andere klachten krijgt van de magnesium, kappen ermee.

En nogmaals wij zijn geen dokters en je moet ook uitkijken wat je aanneemt van mensen kwa gezondheid. Maar over het algemeen worden hier geen dingen genoemd waar je ook maar enigszins een risico mee loopt.
Maar toch, de dokter gaat voor.
pi_21385624
ok!!
Haleloeja
pi_21398552
ik hoorde net dat bruistabletten (magnesim) niet echt top waren, omdat daar veel zout in zit, diegene die dat zei, raadde me magnesiumtabletten ipv bruistabletten aan

Maar bij de Lidl zijn bruistabletten toch
Haleloeja
pi_21398593
Ja bij de lidl zijn bruistabletten, daar zit inderdaad wat zout in (natriumbicarbonaat) maar dat is toch geen probleem?
Of mag je niet veel zout hebben?
pi_21400510
weet ik veel, zei zo''n man in de winkel (die mij niet kent). ik gebruik ook ander voedingssuplement dus ik vroeg ff of ik magnesiumbruistabletten daarbij mocht gebruiken, zei hij dat hij daar geen voorstander van was, dat hij gewone magnesiumtabletten aanraadde, maar dat die magnesiumtabletten geen probleem waren....

dusja...
Haleloeja
pi_21402028
Hoeveel magnesium zit in dat andere supplement dan?
Zoals ik zei kun je gewoon die bruistabletten gebruiken (ze proberen je toch altijd duurdere dingen aan te smeren), en als je je daarbij niet lekker voelt (wat zeldzaam is) stop je er mee....
pi_21403390
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 19:43 schreef Sann_e het volgende:

geen dank
Ik heb het, geloof het of niet, een week gehad. Daarna was ik beter. En het was echt Pfeiffer, ben zelfs in het ziekenhuis geweest om bloed te laten checken. Had het heel extreem een week lang, huiduitslag had ik ook idd, na die week was het voorbij. Soms nog een beetje moe geweest, maar ben er snel overheen gekomen.
pi_21403941
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 16:29 schreef vdo28 het volgende:
Hoeveel magnesium zit in dat andere supplement dan?
Zoals ik zei kun je gewoon die bruistabletten gebruiken (ze proberen je toch altijd duurdere dingen aan te smeren), en als je je daarbij niet lekker voelt (wat zeldzaam is) stop je er mee....
ik had het alleen gevraagd ter informatie in de winkel waar ik ook dat voedingssuplement (met allerlei vitamine) gekocht had...

ik liep daar naar binnen en ik vroeg: 'ik gebruik dit en dit voedingssuplement, kan ik daar ook magnesiumbruistabletten bij gebruiken'

Toen zei hij (met een beetje schrikkendgezicht): 'persoonlijk zou ik geen bruistabletten innemen, maar gewone magnesiumtabletten, toen vroeg ik waarom, toen zei hij 'omdat er veel zout in zit ofsow in die bruistabletten'..
Haleloeja
pi_21403968
Hmmz, tenzij je een heel hoge bloeddruk hebt maakt dat geen ene snars uit.
Snap dat niet helemaal...
pi_21405375
ow oke, dan zal het wel goed zijn (als ik bij die zaak kom, zal ik het nogmaals vragen, maar zal er ff een tijdje, weekje of 2, niet komen omdat het best ver weg is)

Overigens vandaag voor de 1e keer zo'n tablet genomen voor het eten vanavond ff in warm bad, en dan in koud bad (zoals je beschreven had), maar dan moet ik dus ff bad tot mijn benen met koud water vol laten lopen, na 20 seconden leeg laten lopen en dan weer tot mijn benen (20 cm ofsow) vullen met koud water dan weer leeg laten lopen en vullen met warm water etc..en zo ff tijdje doorgaan!?
Haleloeja
pi_21406774
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 19:00 schreef Gelderland het volgende:
ow oke, dan zal het wel goed zijn (als ik bij die zaak kom, zal ik het nogmaals vragen, maar zal er ff een tijdje, weekje of 2, niet komen omdat het best ver weg is)

Overigens vandaag voor de 1e keer zo'n tablet genomen voor het eten vanavond ff in warm bad, en dan in koud bad (zoals je beschreven had), maar dan moet ik dus ff bad tot mijn benen met koud water vol laten lopen, na 20 seconden leeg laten lopen en dan weer tot mijn benen (20 cm ofsow) vullen met koud water dan weer leeg laten lopen en vullen met warm water etc..en zo ff tijdje doorgaan!?
Anders gebruik je een doucheslang en ga je in de douche ruimte/bad staan en wissel je zo nu en dan van temperatuur.
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 11:08:28 #290
100671 misterikke
ik wel jij ook?
pi_21419410
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 22:10 schreef Gelderland het volgende:
Ik heb ook pfeiffer, maar ik heb vooral hele slappe/gespannen/zware benen (weet niet precies hoe je het uit moet leggen...echt heel raar. Ik heb best energie (heb ook al 5 maanden pfeiffer).

Ik heb vandaag ook weer 20 minuten gefietst (Racefiets) dan ben ik opzich wel moe na 20 minuten(heb nl. ook 5 maanden niks gedaan qua sport)

Maar wat gek is is die slappe benen, dan ga ik dus fietsen (met slappe/gespannen/zware) benen en dan stap ik vand e fiets met slappe/gespannen/zware) benen...erg vaag....(beetje knikkende knieen effect).
Ik heb het nu een 6/7 weken wat op zich nog vrij kort is. Echter ontzettend moe ben ik niet meer. Extra slapen in de middag ofzo lukt ook niet. Wel merk ik dat als ik actief (nou ja actief ) ben geweest dat mijn benen inderdaad vreemd aanvoelen. Alsof alle moeheid daar in zit.
Best vreemd als de rest van je lichaam geen last heeft. Het lijkt dan wel of je reeds intensief gesport hebt ofzo.

Ik slik ook extra vitaminen (dagravit), weet niet of het helpt (zal in iedergeval geestelijk gezien helpen) maar is zowiezo een goede aanvulling op mijn eetpatroon (stukken minder dan normaal).
er word teveel abstract gedingest
pi_21419517
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 11:08 schreef misterikke het volgende:
Alsof alle moeheid daar in zit.
Best vreemd als de rest van je lichaam geen last heeft. Het lijkt dan wel of je reeds intensief gesport hebt ofzo.
dat heb ik dus ook, maar dan constant (ook als ik wakker wordt)

-gister dus mijn 1e bruistablet genomen voor het eten
-gister 20 minuten met mijn benen wat omhoog gezeten (mijn linker voet voelde ik heel al iets tintelen toen ik stopte)
-gister in de douche, eerst de douchekop met koud water op mijn benen, na 30 seconden, douchekop met warm water op mijn benen, en dat 10 keer ofsow
-gister zelf mijn benen gemasseerd, met namen mijn kuiten en bovenbeen (van onder, enkels, naar boven, knieen en dat kwartiertje ofsow)

nou...vandaag nog geen veranderingen , maar zal wel niet van de ene op de andere dag gaan
Haleloeja
pi_21419737
Nee je moet even geduld hebben...
pi_21419938
En dan nog is het afwachten.
pi_21555105
ja het gaat wel iets beter merk ik, maar weet je ook ongeveer hoelang het moet duren voordat het echt effect heeft
Haleloeja
pi_21555682
Wacht nog ff 2 weekjes, en stop dan met die magnesium.
Zowiezo is trouwens de werkzaamheid van die magnesium niet geheel zeker, ik weet namelijk zo niet of de juiste verbinding is.
Maar het kan geen kwaad in ieder geval...
pi_21555886
ow oke..heb je veel verschillende magnesiums dan? (verbindingen)
Haleloeja
pi_21555922
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:49 schreef Gelderland het volgende:
ow oke..heb je veel verschillende magnesiums dan? (verbindingen)
De beste is van orthica (400mg) maar die kost ook alweer 21 euro...
pi_21556147
hmmmz ok..maar waarom is die beter dan? dat snap ik niet, is het niet zo van: magnesium = magnesium...

en 21 euri is idd wat veel voor iets wat mss helemaal niet werkt
Haleloeja
pi_21556420
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 14:01 schreef Gelderland het volgende:
hmmmz ok..maar waarom is die beter dan? dat snap ik niet, is het niet zo van: magnesium = magnesium...

en 21 euri is idd wat veel voor iets wat mss helemaal niet werkt
Met alles is het zo (ook bij vitamines) dat het gaat om de juiste verbinding (bij suplementen) zodat het opgenomen word door het lichaam. Dat is over het internet een beetje moeilijk uit te leggen.
Maar magnesium word bijvoorbeeld het beste opgenomen als er ook vitamine b6 is.
Vitamine b6 zit in groenten, aardappelen, bananen, volkorenproducten, melk, eieren, noten, vis en vlees.
pi_21556477
ja ok..dus in het ene merk magnesium zit een andere 'verbinding' dan in magnesium van het andere merk...wel raar, want het lijkt me dat magnesium = magnesium klaar....
Haleloeja
pi_21556508
Kan je het nou wel of niet 2 keer krijgen?
Ik heb namelijk weer precies dezelfde symptonen gehad als vorig jaar..
Het begon eind mei... en nu zijn mn klieren nog steeds opgezwollen
Tevens vraag ik me af... of ik nu nog iemand ermee kan besmetten?
Mijn arts zei dat ik 6 mnd besmettelijk was.. maar als je t nog s kan krijgen, word je dan weer besmettelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')