abonnement Unibet Coolblue
pi_1230584
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 17:25 schreef TheKloon het volgende:
Ten eerste: De Roosjes zijn altijd al meer punkrock geweest dan Greenday..
Niet waar. Vergeleken met Green Day is Heideroosjes een amateuristisch kut bandje (muzikaal gezien zeker, persoonlijke voorkeur buiten beschouwing gelaten). Net zoiets als dat je een BMW met een Daewoo vergelijkt.
quote:
Ten tweede: Een zanger in deze muziek helemaal niet persé goed te kunnen zingen, boodschap (en imago) is inderdaad vééél belangrijker...
Dat is enigzins waar, maar voor mij persoonlijk geldt dat het ook weer niet TE vals moet zijn. Bovendien vinnik die stem van Marko gewoon irritant en das voor mij genoeg reden om et af te zeiken
quote:
Ten derder: Heideroosjes roulereren live en de Undeclinable (live nog nooit gezien, maar heb wel de laatste paar cd's) is commercieel gewoon iets minder succesvol waardoor ze onbekender zijn. Onbekender is zeker niet slechter... Maar als de media ze niet kent kan de media ze ook niet ophemelen.
Dat ze een aardige live performance neerzetten geloof ik graag, ik weet alleen hoe ze op cd klinken dus daar is mijn mening op gebaseerd.
quote:
Ten vierde: net als Tweek vraag ik me eigenlijk af wanneer je punkrocker bent... als je van die muziek houdt, als je....
Uhm... volgens mij gewoon als je van de muziek houdt.
  woensdag 18 juli 2001 @ 19:50:20 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_1230795
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 19:09 schreef Noodles het volgende:
Dat ze een aardige live performance neerzetten geloof ik graag, ik weet alleen hoe ze op cd klinken dus daar is mijn mening op gebaseerd.
Je bent geen punkrocker imho als je de Heideroosjes nog nooit live hebt gezien (just kidding )

Anyway... bij de Heideroosjes gaat het voornamelijk om hun live-optredens. CDs doen er niet zo toe, en ik geef ook toe dat ze muzikaal & kwalitatief niet erg hoogstaand zijn.

Maar de sfeer die die gasten uitademen, gecombineerd met hun energie en de (imho soms ijzersterke!) teksten zorgen er gewoon voor de Heideroosjes echt wel een topband zijn!

Magoed, als je nog nooit een live-optreden van ze hebt meegemaakt kun je hier niet echt over meepraten natuurlijk... geldt trouwens voor elke band.

[edit]
niet lopend zinnetje ff hersteld
[/edit]

  woensdag 18 juli 2001 @ 19:59:02 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_1230831
Oh trouwens, dit is echt waar... de favoriete band van de "echte" Noodles (die gitarist van The Offspring dus) is... 3x raden... De Heideroosjes!

Echt waar, heeft 'ie in zn public dagboek geschreven na de gezamelijke tour van The Offspring & De Heideroosjes.

quote:
Noodle's Tour Diary

I have a new favourite band, The Heideroosjes. Imagine the energy and level of NOFX, and multiply it with Rage Against the Machine. These guys rock and make me feel old.


  woensdag 18 juli 2001 @ 20:00:36 #54
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_1230836
*NOFX-fan meldt zich*
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 juli 2001 @ 20:07:26 #55
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_1230870
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 18:05 schreef diesel_boy het volgende:

[..]

Punkrock straalt over het algemeen meer vrolijkheid uit, qua muziek EN teksten, ze zijn vaak minder maatschappijkritisch/anarchistisch (uitzonderingen als Propagandhi en Satanic Surfers in mindere mate daargelaten).


tis goed dat je die uitzonderingen erbij zet, want je kan de Bad Religion nummers die NIET maatschappijkritisch zijn op 1 hand tellen. En zo vrolijk is die muziek van hun ook niet eigenlijk.
En van de texten van Pennywise wordt ik ook niet echt zo vrolijk.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_1230907
Als je uit moet gaan van de teksten dan zou ik Pennywise en Bad Religion niet echt tot de punkrock rekenen idd.

Maar het muzikale verschil is volgens mij dat punkrock iets minder snel en meer pop/rock invloeden heeft. (wilde gok, dat wel )

Dus bands als Undeclinable of Fenix TX zijn overduidelijk punkrock, zowel tekstueel als muzikaal.

  woensdag 18 juli 2001 @ 20:17:27 #57
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_1230917
Ik vind Lagwagon wel relaxed. Joey Cape zingt naar mijn idee veel melodieuzer dan andere zangers.

Is er nog iemand naar de Deconstruction Tour geweest? Vet relaxed. Ik ben benieuwd wanneer de Vans Warped Tour weer komt...

...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 18 juli 2001 @ 20:18:37 #58
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_1230924
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 20:17 schreef Doodkapje het volgende:
Ik vind Lagwagon wel relaxed. Joey Cape zingt naar mijn idee veel melodieuzer dan andere zangers.

Is er nog iemand naar de Deconstruction Tour geweest? Vet relaxed. Ik ben benieuwd wanneer de Vans Warped Tour weer komt...


Ik ben naar 2.0 geweest, was tenminste niet zo'n TMF festival... Met NOFX, The Mighty Mighty Bosstones en nog een paar bands...
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_1232141
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 20:07 schreef Tokus het volgende:

[..]

tis goed dat je die uitzonderingen erbij zet, want je kan de Bad Religion nummers die NIET maatschappijkritisch zijn op 1 hand tellen. En zo vrolijk is die muziek van hun ook niet eigenlijk.
En van de texten van Pennywise wordt ik ook niet echt zo vrolijk.


Point taken Ik zelf ken Pennywise en Bad Religion eigenlijk geen eens zo goed nee......*schaam*

Wat ik er van gehoord heb, vind ik ook minder dan de eerder door mij genoemde bands, misschien heeft het wel iets met de 'vrolijkheid' van de muziek te maken

The Ataris - So Long, Astoria: "Life is only as good, as the memories we make"
  woensdag 18 juli 2001 @ 23:31:49 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_1232149
Pennywise - Surfin' USA is trouwens anders best een vrolijke cover hoor
pi_1232171
Geen punkrockers?

Heeft iemand Sheena gezien?

  woensdag 18 juli 2001 @ 23:40:15 #62
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_1232206
pennywise - stand by me is ook erg vrolijk en een erg goede cover.


Maar goed punk rock is een onderdeel van punk en daarom ook niet verschillend, voor de rest zijn er nog vele andere soorten punk, zoals pret punk, pop punk, ska punk, en ga zo maar door. Allemaal anders maar in wezen niet. Sommigen bands horen bij de een qua tekst en bij de andere qua muziek. Echt aanduiden is moeilijk, maar wel te doen. Alleen dat laat ik liever aan andere over.

Maar om nou te zeggen dat pennywise geen punk rock is door de teksten, pennywise is juist alles wat punk rock is.

  woensdag 18 juli 2001 @ 23:44:01 #63
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_1232236
Nou, toen ik nog jong was luisterde ik naar The Ramones, Sex Pistols, GBH, Exploited, RxDxPx, Suicidal Tendencies enzo....
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 juli 2001 @ 09:00:59 #64
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_1233381
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 20:15 schreef Noodles het volgende:
Als je uit moet gaan van de teksten dan zou ik Pennywise en Bad Religion niet echt tot de punkrock rekenen idd.
wat de fuck

als er 1 band een punkrock band is, is het wel Bad Religion. alle bands die erna kwamen spelen zo door Bad Religion.

Trouwens, waarom denk je dat het PUNKrock heet? vanwege het punk element in de texten, namelijk dat ze maatschappijkritisch zijn. Iets anders punks aan het geheel kan ik er namelijk niet in vinden.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 19 juli 2001 @ 09:12:06 #65
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1233407
Als leek weet ik nu na al deze posts nog steeds het verschil niet tussen punk en punkrock. Is er eigenlijk wel verschil?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 juli 2001 @ 09:15:09 #66
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1233416
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 18:05 schreef diesel_boy het volgende:
Ik zal natuurlijk niet zeggen dat er een kloof van hier tot Tokio tussen punk en punkrock zit,
Mwoah...,
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 16:22 schreef diesel_boy het volgende:
Punk vs. PunkROCK: GROOT verschil!!!
Waar ik op reageerde was dat je beweerde dat het een GOOT verschil was, en dat is, zoals je nu ook al aangeeft gelul.

Neem een band als The Ramones. Punk of Punkrock?
Suicidal Tendencies? MDC? DRI? SOD? TSOL? GBH? Hard-ons? CosmicPsychoos?

Of weer een wat ander genre, maar even lastig: The Clash.

quote:
Op woensdag 18 juli 2001 18:05 schreef diesel_boy het volgende:
... er is bij bepaalde bands wel enige overlap. Maar het overgrote deel van alle punkrockbands zingt toch over wat makkelijker te verteren onderwerpen dan de gemiddelde punkband........
Ik denk dat een zeer groot gedeelte moeilijk in te delen valt. Alleen extremen zoals CRASS die niet bepaald vrolijk zijn en ook wat ingewikkelder muziek spelen en echte pure feestbandjes (ik zat te denken aan punkpop a la Offspring, maar zelfs die hebben maatschappij kritiek verwerkt in hun teksten)...

Ik denk dat het onderscheid tussen Punk en Punkrock miniem is, en dat een indeling van bands in Punk of Punkrock al heel snel spaak loopt...

Het verschil kan ik op z'n hoogst vinden in imago (!), juist niet puur in muziek of teksten (wat je ook nog elders beweerde): "wij zijn serieus -> Punk", "wij zijn ook grappig -> Punkrock".

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 19 juli 2001 @ 09:23:44 #67
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1233432
Allmusic Guide maakt iig geen onderscheid tussen Punk en Punkrock...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 juli 2001 @ 09:24:49 #68
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1233436
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 09:12 schreef Zanderrr het volgende:
Als leek weet ik nu na al deze posts nog steeds het verschil niet tussen punk en punkrock. Is er eigenlijk wel verschil?
Nee dus. Een band als The Sex Pistols werd toendertijd ook punkrock genoemd.

Allmusic KENT de term niet en heeft alleen een vierdeling Punk, Punkmetal, PunkRevival en Punkpop, met het volgende lemma bij Punk:

quote:
Punk
genre: ROCK
Punk Rock returned rock & roll to the basics, three chords and a simple melody. . It just did it louder and faster and more abrasively than any other rock & roll in the past. Although there had been several bands to flirt with what became known as punk rock — including the garage rockers of the '60s and the Velvet Underground, the Stooges, and the New York Dolls — it wasn't until the mid-'70s that punk became its own genre.
Zanderrrr, GMTA

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 19-07-2001 09:25]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 19 juli 2001 @ 09:25:41 #69
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_1233439
Ik vind de Heideroosjes meer pret punk. Maar een top band ! Heb ze nu al keer of 20 live gezien, en het is elke keer weer genieten, springen en feesten !
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_1233631
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 09:15 schreef Doc het volgende:

[..]

Mwoah...,
[..]

Waar ik op reageerde was dat je beweerde dat het een GOOT verschil was, en dat is, zoals je nu ook al aangeeft gelul.

Neem een band als The Ramones. Punk of Punkrock?
Suicidal Tendencies? MDC? DRI? SOD? TSOL? GBH? Hard-ons? CosmicPsychoos?

Of weer een wat ander genre, maar even lastig: The Clash.
[..]

Ik denk dat een zeer groot gedeelte moeilijk in te delen valt. Alleen extremen zoals CRASS die niet bepaald vrolijk zijn en ook wat ingewikkelder muziek spelen en echte pure feestbandjes (ik zat te denken aan punkpop a la Offspring, maar zelfs die hebben maatschappij kritiek verwerkt in hun teksten)...

Ik denk dat het onderscheid tussen Punk en Punkrock miniem is, en dat een indeling van bands in Punk of Punkrock al heel snel spaak loopt...

Het verschil kan ik op z'n hoogst vinden in imago (!), juist niet puur in muziek of teksten (wat je ook nog elders beweerde): "wij zijn serieus -> Punk", "wij zijn ook grappig -> Punkrock".


Ik moet je eigenlijk in ongeveer alles gelijk geven Wat je zei over bv. The Ramones, enz......tja, ik moet toegeven dat ik daar inderdaad over na heb zitten denken waar je dat dan zou moeten 'indelen'.....maar ik liep al snel spaak inderdaad. Misschien is het een idee dat ik eerst nadenk voordat ik wat typ

Overigens ben ik vrijwel onbekend met punk-bands als DRI, SOD, enz.....dus ik kan daar weinig zinnigs over zeggen

The Ataris - So Long, Astoria: "Life is only as good, as the memories we make"
  donderdag 19 juli 2001 @ 11:18:06 #71
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1233978
Toch nog even terug komen op de Heideroosjes. Ik vond het eerst wel grappig, heb ze toen een keer per ongeluk live gezien, en ben er toen zo vrésélijk op afgeknapt!
* sataN probeert voorzichtige stelling
Heideroosjes misschien puberpunk?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_1234187
Idd, de verdeling tussen punk en punkrock is niet te doen, zowel op grond van teksten als muziek, en het wordt over het algemeen ook als 1 stijl gezien.

Ik keek eerlijkgezegd ook raar op toen ik hier las dat er een GROOT verschil tussen punk en punkrock was

pi_1234351
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 11:50 schreef Noodles het volgende:
Idd, de verdeling tussen punk en punkrock is niet te doen, zowel op grond van teksten als muziek, en het wordt over het algemeen ook als 1 stijl gezien.

Ik keek eerlijkgezegd ook raar op toen ik hier las dat er een GROOT verschil tussen punk en punkrock was


Maar waarom vind ik punkrock dan het tofste wat er is, en vind ik punk vreselijk????
The Ataris - So Long, Astoria: "Life is only as good, as the memories we make"
pi_1234430
Weet ik veel... hoe kan ik dat nouw uitleggen als ik niet eens het verschil kan zien

Als je nouw eens wat bands noemt die NIET punkrock zijn maar WEL punk, misschien dat het dan wat duidelijker wordt.

  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 juli 2001 @ 12:45:57 #75
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1234609
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 10:29 schreef diesel_boy het volgende:

[..]
Overigens ben ik vrijwel onbekend met punk-bands als DRI, SOD, enz.....dus ik kan daar weinig zinnigs over zeggen


TSOL(The Sounds Of Liberty),SOD(Stormtroopers of death),MDC(aka Multi-Death Corporation, Millions of Dead Cops or Millions of Damn Christians), DRI(Dirty Rotten Imbecils),GBH(Grievous Bodily Harm) worden door AllMusic allen gerekend tot HardcorePunk en/of PunkMetal. Energie boven melodie. Waarschijnlijk is dat wat jij 'punk' noemt (als er meer melodie is 'punkrock', vind ik zelf eerder 'punkpop'). Wel hebben bovengenoemde bands ook erg grappige teksten. Nog steeds opereren er talloze bands op het grijs gebied tussen de punkpop en de hardcore punk.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')