abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:09:02 #1
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_17456894
Nederlandse bedrijven spekken kas van Bush

door Bart Mos
AMSTERDAM - Nederlandse bedrijven behoren tot de grootste buitenlandse geldschieters van de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Vooral de campagnekas van de Republikeinse partij van president George Bush wordt flink gespekt.

Koploper daarbij is accountantsfirma KPMG, met een donatie van bijna een half miljoen dollar. Geen enkel ander buitenlands bedrijf schuift zoveel. Dit blijkt uit openbare Amerikaanse registers, waarin de geldstromen worden bijgehouden.

De Nederlandse ondernemingen doen hun donaties aan de campagnekassen van de Democraten en Republikeinen via Amerikaanse dochterbedrijven. Buitenlandse bedrijven kunnen namelijk niet rechtstreeks geld storten op de rekening van de partijen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article8454351.ece

Ook doen de Amerikaanse takken van Philips en ABN een flinke duit in het zakje.

Naar mijn mening is dit een goede zaak, zo toont het Europeese bedrijfsleven haar dankbaarheid tegenover de Bush regering.
To hell with Kyoto!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:11:06 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17456910
dankbaarheid voor wat dan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:11:43 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17456913
Oprotten met die kut Bush.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:12:33 #4
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_17456921
Bijvoorbeeld dat Amerika niet blindelings achter het Kyoto verdrag aanloopt.
To hell with Kyoto!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:12:55 #5
72433 mimi27
** rejoice **
pi_17456926
pfffffffffft. kpmg is zeker bang dat ze een onderzoek aan dr broek krijgt
pi_17456938
je weet waar dit op uit gaat draaien, hoop ik...
Bush-bashtopic nr. weetikhoeveeelinmiddelsalweer.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_17456939
Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent, kan je nog een poosje blijven zitten

Ik vind je buitenlandbeleid wel ok, maar je moet wel wat doen aan het begrotingstekort.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:14:25 #8
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_17456944
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:12 schreef mimi27 het volgende:
pfffffffffft. kpmg is zeker bang dat ze een onderzoek aan dr broek krijgt
Hoezo? Het is in Amerika toegestaan om politieke partijen te steunen.
To hell with Kyoto!
pi_17456948
De meeste grote bedrijven spekken de kassen van beide partijen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:15:20 #10
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_17456961
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef Keessie het volgende:
Ik vind je buitenlandbeleid wel ok, maar je moet wel wat doen aan het begrotingstekort.
Met dat begrotings tekort komt het wel goed hoor.
To hell with Kyoto!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:16:35 #11
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_17456971
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef Strolie75 het volgende:
Ja maar ik denk dat ze nu toch wel meer voor de Bush regering gaan.
To hell with Kyoto!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:18:33 #12
85917 MacEddie
gambitweb.com
pi_17456985
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:09 schreef George_Bush het volgende:
Naar mijn mening is dit een goede zaak, zo toont het Europeese bedrijfsleven haar dankbaarheid tegenover de Bush regering.
Naar mijn idee is dit juist een slechte zaak. Waarvoor moeten we de regering Bush dankbaar zijn dan? Ik vind nou niet dat Bush bepaald goed bezig is. En doet het Amerikaanse bedrijfsleven zoiets ook als er hier verkiezingen zijn? Ik vind het allemaal zonde van het geld. Waarom miljoenen in verkiezingscampagnes stoppen terwijl dat beter voor andere doeleinden gebruikt kan worden?
"Art thou not human man?"
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:20:53 #13
9902 Lestat
the vampire...
pi_17457014
Als ik bij KPMG zou werken zou ik meteen ontslag nemen als ik dit hoorde.
Memento Mori
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:21:47 #14
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_17457027
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:18 schreef MacEddie het volgende:

[..]

Naar mijn idee is dit juist een slechte zaak. Waarvoor moeten we de regering Bush dankbaar zijn dan? Ik vind nou niet dat Bush bepaald goed bezig is. En doet het Amerikaanse bedrijfsleven zoiets ook als er hier verkiezingen zijn? Ik vind het allemaal zonde van het geld. Waarom miljoenen in verkiezingscampagnes stoppen terwijl dat beter voor andere doeleinden gebruikt kan worden?
Wat JIJ vindt vinden die bedrijven (gelukkig) niet zo intressant, het gaat erom dat die bedrijven politieke partijen steunen omdat ze zo hopen dat het beleid wat die partijen gaan uitstippelen een beetje in het straatje past van het bedrijfsleven. Bush is de laaste jaren goed geweest voor het bedrijfsleven. (minder strenge milieu wetten, grote inpuls in de defensie industrie, etc..)
To hell with Kyoto!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:23:21 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_17457041
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:12 schreef George_Bush het volgende:
En dat is goed, omdat....?
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:26:00 #16
72433 mimi27
** rejoice **
pi_17457072
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Hoezo? Het is in Amerika toegestaan om politieke partijen te steunen.
naiveling ;-)
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:28:18 #17
85917 MacEddie
gambitweb.com
pi_17457103
Als je het zo bekijkt heb je natuurlijk wel een puntje, hoewel ik een beetje moeite heb met de defensie industrie. Feit is inderdaad dat bedrijven zich op deze manier in willen likken, zodat regeringen eerder open staan voor hun wensen. Vraag is alleen of dit inderdaad goed is voor het bedrijfsleven?
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:29:54 #18
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_17457120
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dat is goed, omdat....?
Omdat Kyoto helemaal niks oplost, het is te verglijken met een autoverzekering die 1 miljoen aan premie kost terwijl de dagwaarde maar 500 euro is. Als het Kyoto verdrag uitgevoerd wordtkost dat zoveel geld dat ze er iedereen op de wereld er schoon drinkwater voor zouden kunnen bezorgen. En als (ik zeg ALS ) het hele opwarmingsverhaal al waar mocht zijn zorgt het Kyotoverdrag ervoor dat de temperatuur maar met een fractie minder zou stijgen. Dus altijd een waardeloos verdrag. (en gelukkig ziet niet alleen Amerika dat het een waardeloos verdrag is)
To hell with Kyoto!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:37:30 #19
66825 Reya
Fier Wallon
pi_17457204
quote:
Als het Kyoto verdrag uitgevoerd wordtkost dat zoveel geld dat ze er iedereen op de wereld er schoon drinkwater voor zouden kunnen bezorgen.
Doet de VS daar dan iets voor?
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:44:24 #20
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_17457294
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:37 schreef Reya het volgende:

[..]

Doet de VS daar dan iets voor?
Het was maar een voorbeeld. (geen een land doet er iets aan)
To hell with Kyoto!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:47:27 #21
66825 Reya
Fier Wallon
pi_17457330
Het gat eerder om het feit dat er afspraken zijn gemaakt en dat die wmb niet lichtzinnig kunnen worden gebroken. Misschien tijd voor nieuwe asfspraken, die wel haalbaar zijn?
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:53:18 #22
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17457389
De hele afhankelijk van de politieke partijen is natuurlijk niet goed. Op deze manier is de regering geen volksvertegenwoordiging, maar een bedrijfs- of een branchevertegenwoordiging. Geen democratie meer dus.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:57:27 #23
85917 MacEddie
gambitweb.com
pi_17457434
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:53 schreef Libris het volgende:
De hele afhankelijk van de politieke partijen is natuurlijk niet goed. Op deze manier is de regering geen volksvertegenwoordiging, maar een bedrijfs- of een branchevertegenwoordiging. Geen democratie meer dus.
pi_17458066
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:21 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Wat JIJ vindt vinden die bedrijven (gelukkig) niet zo intressant, het gaat erom dat die bedrijven politieke partijen steunen omdat ze zo hopen dat het beleid wat die partijen gaan uitstippelen een beetje in het straatje past van het bedrijfsleven. Bush is de laaste jaren goed geweest voor het bedrijfsleven. (minder strenge milieu wetten, grote inpuls in de defensie industrie, etc..)
Ik dacht nog altijd dat bij een democratie het volk de macht had, en niet de bedrijven. Maar aangezien het kapitalisme pur sang tot een nieuw geloof is uitgeroepen vergeten we gewoon meteen wat de fundamenten van een democratie zijn. Dat zijn onafhankelijke volksvertegenwoordigers die zouden moeten handelen in het belang van de burgers die in het betreffende land wonen.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 13:19:51 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17460697
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef Strolie75 het volgende:
Natuurlijk. Van twee walletjes eten is altijd een goed idee.
pi_17460791
Ja tuurlijk, de bedrijven spekken die kas wel. zo krijgt het bedrijfsleven imho meer invloed in amerika.

Hoezo denk je dat Bush zo graag naar Iraq wilde ? Juist omdat de helft van zijn sponsoren rijke texaanse oliemagnaten zijn die op deze manier flink geld er uit kunnen trekken.

Weg met bush dus!
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 13:36:48 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17460984
heeft weinig met dankbaarheid te maken

het is nog altijd 'voor wat hoort wat' denk maar niet dat die bedrijven dit uit liefdadigheid doen, verder zal het me een worst wezen, hoe de Amerikanen hun politiek bedrijven/financieren is een amerikaanse zaak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_17462665
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:11 schreef Megumi het volgende:
Oprotten met die kut Bush.
Nee die kop van jou!

Bush is een goede president, die gewoon herkozen wordt.
pi_17463262
Bush is een bedreiging voor de wereld man!

Vertel jij mij eens dan een paar dingen wat hij goed heeft gedaan ? behalve Bin Laden en Saddam pakken ??

zijn eigen land verneuken is ie goed in naar t schijnt ... de werkeloosheid is sinds hij aan de macht is sky high. dat is nu niet echt wat je noemt 'goed' of wel ?
  Moderator dinsdag 2 maart 2004 @ 16:07:24 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17463696
wanneer is bin laden gepakt?
  dinsdag 2 maart 2004 @ 16:13:53 #31
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17463820
Logisch, Nederlandse bedrijven hebben grote belangen in de VS en dus willen ze ook enige invloed hebben.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_17551899
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 13:25 schreef DeBastaard het volgende:
Ja tuurlijk, de bedrijven spekken die kas wel. zo krijgt het bedrijfsleven imho meer invloed in amerika.

Hoezo denk je dat Bush zo graag naar Iraq wilde ? Juist omdat de helft van zijn sponsoren rijke texaanse oliemagnaten zijn die op deze manier flink geld er uit kunnen trekken.

Weg met bush dus!
Amerika kan het uitgegeven geld in de Irak oorlog nooit meer terugverdienen met de olie in Irak. Een bullshit argument dus !
  zondag 7 maart 2004 @ 12:16:33 #33
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17551954
Het principe is niet zo verkeerd. Gezien de belangrijke rol die de VS in de wereld inneemt, is het logisch dat de rest van de wereld hier invloed op uit probeert te oefenen.

maar waarom nou toch Bush
pi_17552084
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 15:45 schreef DeBastaard het volgende:
Bush is een bedreiging voor de wereld man!

Vertel jij mij eens dan een paar dingen wat hij goed heeft gedaan ? behalve Bin Laden en Saddam pakken ??

zijn eigen land verneuken is ie goed in naar t schijnt ... de werkeloosheid is sinds hij aan de macht is sky high. dat is nu niet echt wat je noemt 'goed' of wel ?
Bagger.

Het storten van geld in een partijkas is volkomen legaal en een keuze van het betreffende bedrijf. Je kunt je vraagtekens zetten bij de juistheid van die gift, maar had je evenveel heisa gemaakt als KPGM geld heeft gestort in de kas van Kerry?
pi_17554049
[offtopic]
Ben ik trouwens de enige die als ik naar die kop van Kerry kijk het gevoel krijg dat ik naar Wim Kok zit te kijken?
  zondag 7 maart 2004 @ 14:28:29 #36
66444 Lord_Vetinari
pi_17554133
quote:
Op zondag 7 maart 2004 14:23 schreef CybErik het volgende:
[offtopic]
Ben ik trouwens de enige die als ik naar die kop van Kerry kijk het gevoel krijg dat ik naar Wim Kok zit te kijken?
Eerder naar Mr. Ed, het sprekende paard
pi_17554365
Bush moet eens nodig in z'n aarsje gepakt worden.
pi_17554617
Waar kan ik ergens zien welke van onze bedrijven die schanddaad verrichten? ABN daar heb ik niets mee maar Philips daar heeft iedereen wel thuis wat van. Philips produkten bestaan voor mij niet meer omdat ik Bush niet steun.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_17554743
Het is voor iedere burger die de westerse verworvenheden koestert nu eenmaal beter dat Bush herkozen wordt.

Moet je voorstellen dat er weer een soort Clinton komt: Aanslagen op ambassades in Afrika, Joegoslavische burgers zonder VN resolutie bombarderen, aanslag in Oklahoma, aanslag op de USS Cole, eerste aanslag op het WTC, eerste bombardementen op kampen van BinLaden, steun aan VN sancties die tienduizenden Iraakse kinderen het leven hebben gekost, onder Clinton zijn de aanslagen van 11 september gepland, enz, enz

Sinds Bush de oorlog aan het terrorisme heeft verklaard zijn er in het Wsten tenminste geen mensen meer om het leven gekomen door islamitisch geweld, zit de grootste dictator sinds Hitler veilig achter slot en grendel, is het grootste terreurnetwerk ter wereld is zwaar beschadigd, geeft Libië zijn kernwapenprogramma op, gaat Iran steeds beter samenwerken met de internationale gemeenschap, is eindelijk de waanzin van Kyoto gestopt, begint de economie weer als kool te groeien, enz.

Ik kan die bedrijven goed begrijpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tikorev op 07-03-2004 15:18:02 ]
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_17554919
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:11 schreef Tikorev het volgende:
Het is voor iedere burger die de westerse verworvenheden koestert nu eenmaal beter dat Bush herkozen wordt.

Moet je voorstellen dat er weer een soort Clinton komt: Aanslagen op ambassades in Afrika, Joegoslavische burgers zonder VN resolutie bombarderen, aanslag in Oklahoma, aanslag op de USS Cole, eerste aanslag op het WTC, eerste bombardementen op kampen van BinLaden, steun aan VN sancties die tienduizenden Iraakse kinderen het leven hebben gekost, onder Clinton zijn de aanslagen van 11 september gepland, enz, enz

Sinds Bush de oorlog aan het terrorisme heeft verklaard zijn er in het Wsten tenminste geen mensen meer om het leven gekomen door islamitisch geweld, zit de grootste dictator sinds Hitler veilig achter slot en grendel, is het grootste terreurnetwerk ter wereld is zwaar beschadigd, geeft Libië zijn kernwapenprogramma op, gaat Iran steeds beter samenwerken met de internationale gemeenschap, is eindelijk de waanzin van Kyoto gestopt, begint de economie weer als kool te groeien, enz.

en is de economie ver*****
pi_17554939
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:01 schreef Mikrosoft het volgende:
Waar kan ik ergens zien welke van onze bedrijven die schanddaad verrichten? ABN daar heb ik niets mee maar Philips daar heeft iedereen wel thuis wat van. Philips produkten bestaan voor mij niet meer omdat ik Bush niet steun.
En je hebt als nickname Mikrosoft?
pi_17555346
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:23 schreef CybErik het volgende:

[..]

En je hebt als nickname Mikrosoft?
Mikrosoft en geen Microsoft.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 7 maart 2004 @ 15:55:35 #43
66444 Lord_Vetinari
pi_17555456
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:11 schreef Tikorev het volgende:

...en is het Amerikaanse begrotingsoverschot uit 2000 veranderd in een record tekort, is de werkloosheid in de VS nog nooit zo hoog geweest, zijn de rijken er nooit zoveel op vooruit gegaan en de armen nooit zoveel op achteruit gegaan, gaat het wereldklimaat compleet naar de klote, zijn de vrijheden van de individuele Amerikanen beperkt, zijn concentratiekampen weer helemaal in de mode, worden buitenlandse staatsburgers opgepakt en opgesloten, puur om het feit dat ze een bepaald geloof aanhangen, hebben we twee oorlogen zien beginnen onder Hitleriaanse voorwendselen, trekt de economie totaal niet aan (vorige maand een banengroei van 21.000 in de VS in plaats van de voorspelde 135.000) etc. etc.

Nee, daar hebben we echt nog 4 jaar van nodig
  zondag 7 maart 2004 @ 16:03:21 #44
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_17555634

Zie hier de analogiteit met de buitenlandse politiek van Bush. Oftewel, Bush is een idioot die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
Die Glatze Arschlog
pi_17557658
Precies alles samengevat hierboven.
  zondag 7 maart 2004 @ 17:52:59 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17557792
quote:
Op zondag 7 maart 2004 16:03 schreef klaus_beyer het volgende:
[afbeelding]

Zie hier de analogiteit met de buitenlandse politiek van Bush. Oftewel, Bush is een idioot die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
Wel eens met een restlicht kijker gewerkt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_17566481

[ Bericht 100% gewijzigd door arjens op 08-03-2004 00:38:09 ]
  maandag 8 maart 2004 @ 19:21:56 #48
87281 thijsk87
Thijs in da house!
pi_17580939
Die Bush is gewoon een oplichter. Laatst zag ik een programma over president Bush: Hij had voor miljoenen in een of andere waardeloze tank gestopt om te produceren, heel toevallig kwamen ze erachter dat Bush sr. in het bestuur van het bedrijf zat wat de tank zou produceren! Het is allemaal terug gedraaid maar een voorschot was al betaald!
  dinsdag 23 maart 2004 @ 18:38:14 #49
87281 thijsk87
Thijs in da house!
pi_17918832
*slaap*
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 18:47:19 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17919021
ja en die ene kwam via die andere door die ene shit en daardoor ging die andere over je weet wel, je weet toch???

wees is concreet, wat moeten we nu in vredesnaam mat zo'n verhaal
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:02:06 #51
909 Num
Núm dus!
pi_17919306
Voor zover ik weet is Nederland sinds de onafhankelijkheidsoorlog altijd al een grote financier van de VS geweest. De eerste jaren stond de volledige schuld uit bij Amsterdamse bankiers. Ik geloof dat Nederland enkele jaren geleden de grootste investeerder was in de VS. Dus het is niet zo gek dat Nederlandse bedrijven die veel activiteiten hebben in de VS het voorbeeld van de Amerikaanse bedrijven aan het volgen zijn.
Dus als de Amerikaanse bedrijven in de sloot springen dan moeten de Nederlandse bedrijven er vooral achteraan springen.
pi_17919366
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:44 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld. (geen een land doet er iets aan)
He, George W. Bush waarom doe jij zaken met de familie Bin Laden en heb je hun in de dagen na elf September in een privé jet het land uitgevlogen terwijl vliegen toen nog verboden was.
lollig
pi_17919486
Dat geven van giften leidt alleen tot vriendjespolitiek. Zo betaalde Enron campagnebijdragen aan alle congresleden terwijl ze bezig waren met onderzoek naar fraude zaken bij Enron.

Zo mocht ook de baas van Enron Ken Lay voor Bush de sollicatie gesprekken leiden met mensen die plaats zouden kunnen nemen in de regering Bush, voornamelijk op hoge posities in het ministerie van Energie, de overheidinstantie die een oogje moet houden op bedrijven als Enron.
lollig
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:24:30 #54
909 Num
Núm dus!
pi_17919858
ub40_bboy, ik keur het niet goed dat er giften worden gegeven. Maar moet het nederlandse bedrijfsleven dan roomser dan de paus zijn? Als Amerikaanse bedrijven het doen dan zie ik er geen probleem in dat Nederlandse bedrijven het ook doen. Al is het maar om de Nederlandse belangen veilig te stellen.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:32:48 #55
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_17920054
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:10 schreef ub40_bboy het volgende:
Dat geven van giften leidt alleen tot vriendjespolitiek. Zo betaalde Enron campagnebijdragen aan alle congresleden terwijl ze bezig waren met onderzoek naar fraude zaken bij Enron.

Zo mocht ook de baas van Enron Ken Lay voor Bush de sollicatie gesprekken leiden met mensen die plaats zouden kunnen nemen in de regering Bush, voornamelijk op hoge posities in het ministerie van Energie, de overheidinstantie die een oogje moet houden op bedrijven als Enron.
Jij hebt zeker Dude, where's my country? gelezen?
pi_17920611
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:32 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Jij hebt zeker Dude, where's my country? gelezen?
Ja, heb ik gelezen. Maar dat stond niet in Dude, where's my country. Staat op

www.opensecrets.org

en in: 'Energy task force', 'Mr. Dolan Goes to Washington', James Bernstein, Newsday, 4 januari 2001; 'Bush advisers on Energy Report Ties to industry', Joseph Kahn, The New York Times, 3 juni 2001; 'Power Trader Tied to Bush Finds Washington All Ears', Lowell Bergman en Jeff Gerth, The New York Times, 25 mei 2001; 'Bush Energy Paper Followed Industry Path', Don van Natta en Neela Banerjee, The New York Times, 27 maart 2002; 'Judge Questions US move in Cheney Suit', Henri E. Cauvin, The Washington Post, 18 April 2003.
lollig
pi_17920905
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 09:12 schreef George_Bush het volgende:
Is dat niet juist heel a-sociaal dat Amerikanen als een van de enige landen daar niet aan meedoet??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')