Hoezo? Het is in Amerika toegestaan om politieke partijen te steunen.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:12 schreef mimi27 het volgende:
pfffffffffft. kpmg is zeker bang dat ze een onderzoek aan dr broek krijgt
Met dat begrotings tekort komt het wel goed hoor.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef Keessie het volgende:
Ik vind je buitenlandbeleid wel ok, maar je moet wel wat doen aan het begrotingstekort.
Ja maar ik denk dat ze nu toch wel meer voor de Bush regering gaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef Strolie75 het volgende:
De meeste grote bedrijven spekken de kassen van beide partijen.
Naar mijn idee is dit juist een slechte zaak. Waarvoor moeten we de regering Bush dankbaar zijn dan? Ik vind nou niet dat Bush bepaald goed bezig is. En doet het Amerikaanse bedrijfsleven zoiets ook als er hier verkiezingen zijn? Ik vind het allemaal zonde van het geld. Waarom miljoenen in verkiezingscampagnes stoppen terwijl dat beter voor andere doeleinden gebruikt kan worden?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:09 schreef George_Bush het volgende:
Naar mijn mening is dit een goede zaak, zo toont het Europeese bedrijfsleven haar dankbaarheid tegenover de Bush regering.![]()
Wat JIJ vindt vinden die bedrijven (gelukkig) niet zo intressant, het gaat erom dat die bedrijven politieke partijen steunen omdat ze zo hopen dat het beleid wat die partijen gaan uitstippelen een beetje in het straatje past van het bedrijfsleven. Bush is de laaste jaren goed geweest voor het bedrijfsleven. (minder strenge milieu wetten, grote inpuls in de defensie industrie, etc..)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:18 schreef MacEddie het volgende:
[..]
Naar mijn idee is dit juist een slechte zaak. Waarvoor moeten we de regering Bush dankbaar zijn dan? Ik vind nou niet dat Bush bepaald goed bezig is. En doet het Amerikaanse bedrijfsleven zoiets ook als er hier verkiezingen zijn? Ik vind het allemaal zonde van het geld. Waarom miljoenen in verkiezingscampagnes stoppen terwijl dat beter voor andere doeleinden gebruikt kan worden?
En dat is goed, omdat....?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:12 schreef George_Bush het volgende:
Bijvoorbeeld dat Amerika niet blindelings achter het Kyoto verdrag aanloopt.
naiveling ;-)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef George_Bush het volgende:
[..]
Hoezo? Het is in Amerika toegestaan om politieke partijen te steunen.
Omdat Kyoto helemaal niks oplost, het is te verglijken met een autoverzekering die 1 miljoen aan premie kost terwijl de dagwaarde maar 500 euro is. Als het Kyoto verdrag uitgevoerd wordtkost dat zoveel geld dat ze er iedereen op de wereld er schoon drinkwater voor zouden kunnen bezorgen. En als (ik zeg ALS ) het hele opwarmingsverhaal al waar mocht zijn zorgt het Kyotoverdrag ervoor dat de temperatuur maar met een fractie minder zou stijgen. Dus altijd een waardeloos verdrag. (en gelukkig ziet niet alleen Amerika dat het een waardeloos verdrag is)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat is goed, omdat....?
Doet de VS daar dan iets voor?quote:Als het Kyoto verdrag uitgevoerd wordtkost dat zoveel geld dat ze er iedereen op de wereld er schoon drinkwater voor zouden kunnen bezorgen.
Het was maar een voorbeeld. (geen een land doet er iets aan)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Doet de VS daar dan iets voor?
quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:53 schreef Libris het volgende:
De hele afhankelijk van de politieke partijen is natuurlijk niet goed. Op deze manier is de regering geen volksvertegenwoordiging, maar een bedrijfs- of een branchevertegenwoordiging. Geen democratie meer dus.
Ik dacht nog altijd dat bij een democratie het volk de macht had, en niet de bedrijven. Maar aangezien het kapitalisme pur sang tot een nieuw geloof is uitgeroepen vergeten we gewoon meteen wat de fundamenten van een democratie zijn. Dat zijn onafhankelijke volksvertegenwoordigers die zouden moeten handelen in het belang van de burgers die in het betreffende land wonen.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:21 schreef George_Bush het volgende:
[..]
Wat JIJ vindt vinden die bedrijven (gelukkig) niet zo intressant, het gaat erom dat die bedrijven politieke partijen steunen omdat ze zo hopen dat het beleid wat die partijen gaan uitstippelen een beetje in het straatje past van het bedrijfsleven. Bush is de laaste jaren goed geweest voor het bedrijfsleven. (minder strenge milieu wetten, grote inpuls in de defensie industrie, etc..)
Natuurlijk. Van twee walletjes eten is altijd een goed idee.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:14 schreef Strolie75 het volgende:
De meeste grote bedrijven spekken de kassen van beide partijen.
Amerika kan het uitgegeven geld in de Irak oorlog nooit meer terugverdienen met de olie in Irak. Een bullshit argument dus !quote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:25 schreef DeBastaard het volgende:
Ja tuurlijk, de bedrijven spekken die kas wel. zo krijgt het bedrijfsleven imho meer invloed in amerika.
Hoezo denk je dat Bush zo graag naar Iraq wilde ? Juist omdat de helft van zijn sponsoren rijke texaanse oliemagnaten zijn die op deze manier flink geld er uit kunnen trekken.
Weg met bush dus!
Bagger.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:45 schreef DeBastaard het volgende:
Bush is een bedreiging voor de wereld man!
Vertel jij mij eens dan een paar dingen wat hij goed heeft gedaan ? behalve Bin Laden en Saddam pakken ??
zijn eigen land verneuken is ie goed in naar t schijnt ... de werkeloosheid is sinds hij aan de macht is sky high. dat is nu niet echt wat je noemt 'goed' of wel ?
Eerder naar Mr. Ed, het sprekende paardquote:Op zondag 7 maart 2004 14:23 schreef CybErik het volgende:
[offtopic]
Ben ik trouwens de enige die als ik naar die kop van Kerry kijk het gevoel krijg dat ik naar Wim Kok zit te kijken?
en is de economie ver*****quote:Op zondag 7 maart 2004 15:11 schreef Tikorev het volgende:
Het is voor iedere burger die de westerse verworvenheden koestert nu eenmaal beter dat Bush herkozen wordt.
Moet je voorstellen dat er weer een soort Clinton komt: Aanslagen op ambassades in Afrika, Joegoslavische burgers zonder VN resolutie bombarderen, aanslag in Oklahoma, aanslag op de USS Cole, eerste aanslag op het WTC, eerste bombardementen op kampen van BinLaden, steun aan VN sancties die tienduizenden Iraakse kinderen het leven hebben gekost, onder Clinton zijn de aanslagen van 11 september gepland, enz, enz
Sinds Bush de oorlog aan het terrorisme heeft verklaard zijn er in het Wsten tenminste geen mensen meer om het leven gekomen door islamitisch geweld, zit de grootste dictator sinds Hitler veilig achter slot en grendel, is het grootste terreurnetwerk ter wereld is zwaar beschadigd, geeft Libië zijn kernwapenprogramma op, gaat Iran steeds beter samenwerken met de internationale gemeenschap, is eindelijk de waanzin van Kyoto gestopt, begint de economie weer als kool te groeien, enz.
Ik kan die bedrijven goed begrijpen.![]()
En je hebt als nickname Mikrosoft?quote:Op zondag 7 maart 2004 15:01 schreef Mikrosoft het volgende:
Waar kan ik ergens zien welke van onze bedrijven die schanddaad verrichten? ABN daar heb ik niets mee maar Philips daar heeft iedereen wel thuis wat van. Philips produkten bestaan voor mij niet meer omdat ik Bush niet steun.
Mikrosoft en geen Microsoft.quote:Op zondag 7 maart 2004 15:23 schreef CybErik het volgende:
[..]
En je hebt als nickname Mikrosoft?
...en is het Amerikaanse begrotingsoverschot uit 2000 veranderd in een record tekort, is de werkloosheid in de VS nog nooit zo hoog geweest, zijn de rijken er nooit zoveel op vooruit gegaan en de armen nooit zoveel op achteruit gegaan, gaat het wereldklimaat compleet naar de klote, zijn de vrijheden van de individuele Amerikanen beperkt, zijn concentratiekampen weer helemaal in de mode, worden buitenlandse staatsburgers opgepakt en opgesloten, puur om het feit dat ze een bepaald geloof aanhangen, hebben we twee oorlogen zien beginnen onder Hitleriaanse voorwendselen, trekt de economie totaal niet aan (vorige maand een banengroei van 21.000 in de VS in plaats van de voorspelde 135.000) etc. etc.quote:Op zondag 7 maart 2004 15:11 schreef Tikorev het volgende:
Het is voor iedere burger die de westerse verworvenheden koestert nu eenmaal beter dat Bush herkozen wordt.
Moet je voorstellen dat er weer een soort Clinton komt: Aanslagen op ambassades in Afrika, Joegoslavische burgers zonder VN resolutie bombarderen, aanslag in Oklahoma, aanslag op de USS Cole, eerste aanslag op het WTC, eerste bombardementen op kampen van BinLaden, steun aan VN sancties die tienduizenden Iraakse kinderen het leven hebben gekost, onder Clinton zijn de aanslagen van 11 september gepland, enz, enz
Sinds Bush de oorlog aan het terrorisme heeft verklaard zijn er in het Wsten tenminste geen mensen meer om het leven gekomen door islamitisch geweld, zit de grootste dictator sinds Hitler veilig achter slot en grendel, is het grootste terreurnetwerk ter wereld is zwaar beschadigd, geeft Libië zijn kernwapenprogramma op, gaat Iran steeds beter samenwerken met de internationale gemeenschap, is eindelijk de waanzin van Kyoto gestopt, begint de economie weer als kool te groeien, enz.
Ik kan die bedrijven goed begrijpen.![]()
Wel eens met een restlicht kijker gewerkt?quote:Op zondag 7 maart 2004 16:03 schreef klaus_beyer het volgende:
[afbeelding]
Zie hier de analogiteit met de buitenlandse politiek van Bush. Oftewel, Bush is een idioot die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
He, George W. Bush waarom doe jij zaken met de familie Bin Laden en heb je hun in de dagen na elf September in een privé jet het land uitgevlogen terwijl vliegen toen nog verboden was.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:44 schreef George_Bush het volgende:
[..]
Het was maar een voorbeeld. (geen een land doet er iets aan)
Jij hebt zeker Dude, where's my country? gelezen?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:10 schreef ub40_bboy het volgende:
Dat geven van giften leidt alleen tot vriendjespolitiek. Zo betaalde Enron campagnebijdragen aan alle congresleden terwijl ze bezig waren met onderzoek naar fraude zaken bij Enron.
Zo mocht ook de baas van Enron Ken Lay voor Bush de sollicatie gesprekken leiden met mensen die plaats zouden kunnen nemen in de regering Bush, voornamelijk op hoge posities in het ministerie van Energie, de overheidinstantie die een oogje moet houden op bedrijven als Enron.
Ja, heb ik gelezen. Maar dat stond niet in Dude, where's my country. Staat opquote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:32 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Jij hebt zeker Dude, where's my country? gelezen?
Is dat niet juist heel a-sociaal dat Amerikanen als een van de enige landen daar niet aan meedoet??quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:12 schreef George_Bush het volgende:
Bijvoorbeeld dat Amerika niet blindelings achter het Kyoto verdrag aanloopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |