abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17436292
quote:
Op zondag 29 februari 2004 23:09 schreef -Beestje- het volgende:
waarom zouden ontdekkingen op mars in god's naam politieke gevolgen kunnen hebben. mischien voor gelovigen dat er niet alleen leven is was op aarde. Maar dan zal het wel gewoon genegeerd worden, gezecht worden dat God het daar heeft neergelegd om ons geloof te beproeven enz...
daar heb je dus jezelf al beantwoord, gedeeltelijk

90% van de aardbevolking gelooft in een hogere macht, er zijn rijken en bijbehoren ontstaan door het geloof, politieke partijen steunen op geloof, er worden oorlogen gevoerd voor geloof..

ontdekkingen die 90% van de wereld ineens laat inzien dat het toch anders was dan dat zij eeuwen lang hebben gehoopt kunnen zeker wel voor zware politieke invloeden zorgen, zo erg dat het ene geloof het op het andere afschuift (stel christenen vinden iets wat een god zou weerleggen, natuurlijk pikken de moslims dat niet want die zien dat gewoon als lastering en geloofsbedreigend, wat dus zou uitlopen op een oorlog tussen die 2 geloven, om het maar even ruim te pakken)
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
  maandag 1 maart 2004 @ 00:10:38 #27
73888 DIA
die ja .....
pi_17436399
Spheres remain a mystery
No more information was provided yesterday on spherical grains in the soil and rock of Mars that have puzzled geologists since early February.

The spherules, as they are called, might have formed in the presence of water, but they could also be the result of a volcanic eruption or meteor impact. This week a couple of spheres were sliced in half and photographed, but they've not been fully analyzed.

More detailed images of soil have revealed a wider variety of grain sizes than had previously been noted. Bell said on one small scene scientist have noted "a fascinating array" of shapes, colors and probably compositions. Some of the larger, angular grains, a few millimeters in size, show preliminary signs of carrying hematite. This mineral often -- but not always -- forms in the presence of water.

Opportunity's Meridiani Planum landing site was chosen because an orbiting spacecraft had seen strong signs of the hematite. Ground observations have confirmed there is some. Now scientists hope to learn which flavor of hematite they're dealing with.

In other work, Opportunity has off-and-on for several days been grinding into rocks that are layered and might have formed in the presence of water. Microscopic images and other observations are being gathered from the drill sites.

As with all the other possible hints of water, though, scientists aren't sure what process caused the layering. Water would do it, but wind and volcanism could also do the trick.

Ray Arvidson, deputy principal investigator from Washington University in St. Louis, said further investigation of the minerals and chemicals in the rocks are needed to put together a complete story. He hinted that the chapters were being written by the data that's flowing back daily.

"That story is right around the corner," he said.

maandag 1 maart 2004 @ 00:16:30 #28
63035 Badharing
Met of zonder uitjes??
pi_17436529
Misschien hebben die karretjes er wel olie gevonden, dat zou echt heeeele grote gevolgen hebben voor de politiek.
Maar ja, we weten het niet
Ojee, wat klinkt uw triangel vals ... laat ik nou toevallig ...
pi_17436586
quote:
Op maandag 1 maart 2004 00:16 schreef Badharing het volgende:
Misschien hebben die karretjes er wel olie gevonden, dat zou echt heeeele grote gevolgen hebben voor de politiek.
Maar ja, we weten het niet
Hoezo, omdat ze dan olie naar aarde kunnen vervoeren? . Je zou er hoogstens een marsbasis mee van energie kunnen voorzien, maar ik verwacht dat men tegen die tijd wel wat efficienters gevonden heeft..
pi_17436692
quote:
Op maandag 1 maart 2004 00:04 schreef mattttPUNTnl het volgende:

[..]

daar heb je dus jezelf al beantwoord, gedeeltelijk

90% van de aardbevolking gelooft in een hogere macht, er zijn rijken en bijbehoren ontstaan door het geloof, politieke partijen steunen op geloof, er worden oorlogen gevoerd voor geloof..

ontdekkingen die 90% van de wereld ineens laat inzien dat het toch anders was dan dat zij eeuwen lang hebben gehoopt kunnen zeker wel voor zware politieke invloeden zorgen, zo erg dat het ene geloof het op het andere afschuift (stel christenen vinden iets wat een god zou weerleggen, natuurlijk pikken de moslims dat niet want die zien dat gewoon als lastering en geloofsbedreigend, wat dus zou uitlopen op een oorlog tussen die 2 geloven, om het maar even ruim te pakken)
Omdat somige christennen de bijbel 100% letterlijk klopt en in de bijbel de aarde voor de zon zou zijn gemaakt moet de zon dus om de aarde draaien .
dit probleem is opgelost met geocentrism wat zou bewijzen dat de aarde het middelpunt is van het heelal en de zon, maan, planeten sterren en melkwegstelsels om de aarde heen draaien
http://www.fixedearth.com/
En aangezien de aarde het centrum van het heelal is zijn eventueele buitenaardse wezens inferieur aan mensen in God's ogen.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Beestje- op 01-03-2004 00:36:48 (betere link :)) ]
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_17436753
trgvndpst.....ik gok op fossielen die ze hebben gevonden
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_17436856
Laat Erik von Daniken het maar bekend maken, inclusief een mooie persoonlijke theorie.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_17437008
quote:
Op zondag 29 februari 2004 23:29 schreef K3 het volgende:

[..]

He-le-maal niks. Het gaat alleen maar om geruchten. Er staat geen enkel feit in het FP-bericht en ook niet op space.com.
En de geruchten van nieuwsposter Gersom(Mastermind) geloof ik als laatste.
http://www.space.com/scie(...)evidence_040229.html
pi_17437557
Mocht het iets zijn, dan moet het wel een stuk verder gaan dan die knikkers en haartjes die gevonden zijn. Dat er ééncellig leven op Mars is/was, wisten we al. En de geruchten dat Mars vroeger een stuk leefbaarder was doen ook al jaren de ronde. En wat voor politieke gevolgen kunnen die kleine verschijnselen die we nu hebben gezien eigenlijk hebben?

De gedachten van skeletten van bv diersoorten, (ruïnes van) (complexe) bouwwerken. (Die pyramide vormige en koepelvormige bouwwerken die we eerder al op satelliet fotos konden zien) lijken dan wel zeer aannemelijk. Probleem is dat we nooit de hele waarheid te horen zullen krijgen
  maandag 1 maart 2004 @ 01:52:26 #35
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_17437573
Wat voor (negatieve) politieke gevolgen of eventuele theologische implicaties kan dit nieuws mogelijk hebben?

Schets 'ns wat scenario's.
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  maandag 1 maart 2004 @ 03:38:16 #36
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_17438370
heb nog ergens een leuke foto van de Viking missie waar een steen op een menselijke schedel lijkt !

word ff moelik te vinden maar zal m later wel posten !
  maandag 1 maart 2004 @ 03:41:37 #37
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_17438383
quote:
Wat voor (negatieve) politieke gevolgen of eventuele theologische implicaties kan dit nieuws mogelijk hebben?

lees het brookings report ! is wel een thread over geweest ! sorry search werkt nog niet
  maandag 1 maart 2004 @ 04:01:54 #38
17205 Profesor
I have a dream!
pi_17438481
quote:
Op maandag 1 maart 2004 01:52 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

Islam gaat er nog steeds vanuit dat Adam en Eva het begin zijn...
(Is ook een heikel punt tijdens biologielessen..)

Leven op Mars zal een "schokje" veroorzaken (wellicht door totale ontkenning)
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  maandag 1 maart 2004 @ 06:25:01 #39
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_17439172
met mtDNA zijn ze er achter gekomen dat ADAM en EVA 70.000 jaar verschillen !

klopt met speculaties van het mischien bewoonbaar zijn van mars ! 450.000
  maandag 1 maart 2004 @ 06:28:29 #40
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_17439182
lees Sitchin...

ok scolars zeggen dat het niet WAAR kan zijn !

veel lui met speculaties hebben gelijk gehad

Velekofsky met zijn lijst van goeden schatten die precies kloppen met de in de bijble genoemde stukken

alleen 600 jaar verschil !
  maandag 1 maart 2004 @ 06:30:44 #41
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_17439188
blijf dom LEES niet En vraag nooit Waarom

sorry moest er even uit ..ga nu slapen !
pi_17439343
Nog een politiek gevolg: stel dat ze micro-organismen hebben gevonden op Mars, dan zullen diverse landen wel een raketje naar Mars willen sturen voor onderzoek. De NASA zal er zeer zeker uitgebreid onderzoek naar willen doen, maar het Amerikaanse volk zit al tijden lang te morren dat de regering te veel geld uit geeft aan oorlogen en de ruimte en andere dingen waar zij zelf niets aan hebben. Er is een gigantische werkeloosheid, scholen sluiten wegens geldgebrek of draaien maar 4 dagen per week enz. En dan zouden ze nog meer geld pompen in missies naar Mars?

Ikzelf zou in ieder geval wel meer willen weten over Mars hoor! Dus van mij mogen ze wel meer raketten sturen!

Maar inderdaad; het geloof van talloze mensen zal een enorme klap oplopen. Stel dat archelologen ineens het skelet van Jezus zouden vinden (zoals in de film The Body), dan breekt er ook chaos en wanhoop uit, omdat Jezus volgens de Bijbel naar de hemel verrezen is. En tja, als er nu sporen van leven op Mars gevonden worden, klopt er ineens ook iets niet meer van de Bijbel.

Of mensen gaan zich ineens bekeren tot het Mormoonse geloof: "En God schiep vele werelden zoals deze." schijnt in hun versie van de Bijbel te staan.

Of ze verwerpen het inderdaad met de stelling: "God heeft die sporen op Mars gelegd om ons geloof te testen." Dat wordt nu vaak al gezegd over dinosaurusfossielen hier op aarde.
Of misschien zeggen ze dat NASA die sporen er zelf heeft neergelegd om meer geld te kunnen krijgen van de regering voor onderzoek.
pi_17439755
Dus die europese marsrobot is gewoon gekaapt voor joyriden! Of neergeschoten, kwam te dicht bij hun hoofdstad

[serieus]

Ik denk dat er best leven gevonden kan zijn, of restanten van. Waarom niet? De oersoep die oerzee heette is ook gewoon een toevallige samenstelling van stofjes geweest waarbij sommige stofjes reageerden met elkaar en zo de eerste bacterien vormden (een bacterie is niets anders als een complexe chemische reactie). Vocht in de baarmoeder heeft ongeveer dezelfde samenstelling als de oerzee btw. Als een vergelijkbaar vruchtbare samenstelling op mars is/was, tuurlijk krijg je dan iets dat leven genoemd kan worden en wat verder kan/zal evolueren.

Wat ik wel leuk vind: de eerste de beste planeet die we onderzoeken of er misschien leven is in dit universum met miljarden sterren en planeten geeft al een 'ja'. Wie weet wat we op de volgende tegen zullen komen!
dus
  FOK!fotograaf maandag 1 maart 2004 @ 10:23:53 #44
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17440774
Als er een religie is die slecht zal reageren op leven buiten de aarde, dan is het de islam wel. Die religie is het meest inflexibel mbt zaken die niet in hun boekje staan. Wel toevallig dat er in het midden van moslimland nu een grote internationale troepenmacht is . Ik denk dat het best goed zou zijn voor de wereldeconomie als er wat belangrijks gevonden werd. Op internationaal vlak zal men samen gaan werken om bemande missies naar mars te sturen. Optimisme in menselijk kunnen etc zorgt voor een positieve impuls voor de wereld.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17440884
Kan toch haast niet anders dan dat ze bekend maken dat er leven op Mars is. Ben iig er benieuwd. Bevat de marsatmosfeer trouwens zuurstof o.i.d?
pi_17440977
quote:
Op maandag 1 maart 2004 10:30 schreef _Flea_ het volgende:
Kan toch haast niet anders dan dat ze bekend maken dat er leven op Mars is. Ben iig er benieuwd. Bevat de marsatmosfeer trouwens zuurstof o.i.d?
Weinig. Zo'n 0.15%. Het grootste bestanddeel is Koolstofdioxide, en een beetje stikstof en argon .
pi_17441017
Het is allang bewezen dat zuurstof niet per se noodzakelijk is voor leven.
De topictitel van deze draad is wel misleidend, er zijn nog helemaal geen schokkende ontdekkingen gedaan. Er zijn alleen wat vragen ontstaan na het bestuderen van wat foto's van een compleet onbekende wereld.
  FOK!fotograaf maandag 1 maart 2004 @ 10:59:57 #48
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17441227
Als iets nog niet bekend is gemaakt, kan de ontdekking al wel gedaan zijn hoor, subtiel verschil... Het is logisch dat ze eerst even goed nadenken voordat ontdekkingen met grote impact bekend gemaakt worden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 1 maart 2004 @ 11:29:19 #49
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_17441557
Ze zullen wel een sketel van een dinosaurus met een bord 'No Nukes' in zijn klauw hebben gevonden.

(tien punten voor de literaire referentie)
pi_17442078
quote:
Op maandag 1 maart 2004 11:29 schreef stigchel het volgende:
Ze zullen wel een sketel van een dinosaurus met een bord 'No Nukes' in zijn klauw hebben gevonden.

(tien punten voor de literaire referentie)
dan krijg ik er 20
Mars atmosphere has life-killing chemical
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')