Ik ben vaak zo open dat mensen er van schrikken. Maar ik ben dan ook stuk
![]()
Ik heb een hele interessante combinatie van dingen, ten eerste heb ik een antisociale persoonlijkheidsstoornis (kortgezegd geen geweten/berouw), ten tweede borderline en ten derde een lichamelijke hersenstoornis die ervoor zorgt dat mijn hersenen onder andere te veel serotonine produceren.
Serotonine beinvloed het humeur heel erg, het grappige effect is dat als de borderline voor een depressie wil zorgen dan lukt dat niet vanwege teveel serotonine en dus heb ik depressies van max. 10 minuten. Best een mooit toeval want zo heb ik er vrijwel geen last van (en kom ik bijvoorbeeld nooit op een punt aan van zelfmutilatie etc.) Ik ben ook vrijwel altijd vrolijk en kan niet langer dan een uurtje boos blijven op mensen.
Wat betreft de antisociale stoornis, die heb ik leren opvangen met mijn verstand. Als ik iemand besteel dan voel ik geen berouw maar ik kan natuurlijk wel beredeneren dat het beter is om het niet te doen. Overgens zou ik nooit een vriend(in) bestelen, maar dat is dan weer een vertrouwenskwestie.
Ik vertel soms mensen van te voren dat ik stuk ben, dat scheelt ze een hoop raadwerk. Een voorbeeld; naast te veel serotonine produceren is er meer stuk. Mijn korte termijngeheugen is niet al te lekker (en dat komt niet van de softdrugs). Als een collega vraagt of ik zo ff bij 'em wil komen kijken voor iets in het voorbijgaan dan zeg ik waarschijnlijk 'Ja', en terwijl ik het zeg is het ook meteen weg, het wordt niet opgeslagen. Als de betreffende collega niet weet dat ie even mijn volledige attentie moet vragen kan dat tot grote irritaties leiden omdat ik niet op kom dagen (ervaring).
Iets anders bijvoorbeeld dat ik heel erg weinig slaap, ik haal regelmatig 4 dagen door. Positief effectje van de serotonine weer. Mensen gaan zich op een gegeven moment afvragen wanneer ik werk als ze me overdag steeds zien shoppen of in de kroeg zien zitten (ik werk meestal 's nachts).
Deze praktische dingen vertel ik eigenlijk iedereen wel aangezien dat wel handig is voor hen om te weten en het irritaties en vragen voorkomt later. Er zijn ook andere aspecten zoals bepaalde dingen voortkomend uit de borderline die ik eigenlijk alleen aan meisjes met wie ik een relatie heb gehad heb verteld. Ik moet wel zeggen dat als iemand het zou vragen ik het wel zou vertellen, ik zie alleen het nut niet om het zelf op te brengen.
Ik was niet altijd zo open, maar nu ben ik op een punt dat ik mezelf grotendeels begrijp en voor veel problemen die stoornissen veroorzaken oplossingen heb gevonden.
Ik ben 22 trouwens.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] |
http://ra.phid.ae/