Hier verder, we staan momenteel al op nr. 30!quote:j_bos - maandag 23 februari 2004 @ 18:53
In navolging van Geenstijl.nl die als nieuwe naam voor de flavour Geenstijl hebben aangemaakt heb ik maar even FOK! aangemaakt. Hopende dat jullie mee willen werken en Geenstijl.nl even te kunnen kontschoppen
Hier de link om te voten:
KLIK
True... alleen als iedereen zijn eigen stunt moest verzinnen was er ook geen concurentiequote:Op zondag 29 februari 2004 13:18 schreef nietzman het volgende:
En weer vraag ik me af of we onze eigen stunts niet kunnen verzinnen.
hehe, humorquote:Op zondag 29 februari 2004 13:25 schreef Cynix ® het volgende:
doorgestoken_kaart@doritos.nl wordt ook geaccepteerd
Niet onze schuld dat de fok webloggers overal achteraan staan.quote:Op zondag 29 februari 2004 13:18 schreef nietzman het volgende:
En weer vraag ik me af of we onze eigen stunts niet kunnen verzinnen.
oplichters@doritos.nl dus ookquote:Op zondag 29 februari 2004 13:28 schreef Cynix ® het volgende:
stelletje_oplichters@doritos.nl ook
Zo is het voten nog best leuk.
bron: nu.nlquote:Internetprijsvraag chips-fabrikant lijkt farce
Uitgegeven: 27 februari 2004 16:23
Laatst gewijzigd: 27 februari 2004 17:04
AMSTERDAM - Smiths roept iedereen op om een naam voor de nieuwe Doritos-smaak te verzinnen. De internetprijsvraag lijkt echter geen zuivere koffie. De weblog Geenstijl heeft het "donkerbruine vermoeden" dat Smiths de naam 'Texan Crunch' al als naam vast heeft staan.
De weblog deed ook mee aan de prijsvraag en riep zijn lezers op om te stemmen op de naam 'geenstijl' als nieuw smaakje. Al gauw bereikte de weblog de eerste plaats in de ranglijst. Toen dit gebeurde werd de weblog 'gediskwalificeerd' door de redactie van Smiths wegens te veel stemmen. Een dag later werd dit overigens weer teruggedraaid.
"Toen zijn wij de ranglijst eens goed gaan bekijken. En het bleek dat de naam 'Texan Crunch' opeens wel heel erg in trek was," aldus een van de leden van de weblog. "De 'methode Smiths' gaat als volgt in zijn werk: op de server, of elders draait een speciaal script dat 'Texan Crunch' 24 uur per dag, elke 300 seconden een nieuwe stem geeft."
De weblog liet een bevriende technicus naar de site kijken: "Wat bleek toen ik tussen 1 en 3 uur 's nachts de statistieken in de gaten hield met een PHP-script dat elke minuut de cijfers controleerde? Meneer osimon1 kreeg er exact elke 5 minuten 1 stem bij. 's Nachts welteverstaan! En overdag zet dit ritme zich onveranderd door met heel af en toe een verdwaalde gebruiker die tusendoor een echte stem uitbrengt."
Bij Smiths is er over deze kwestie 'niks bekend'. "Ik kan mij ook helemaal niet voorstellen dat het zo is," aldus Smiths-woordvoerster Greet Meinen, "het kan best zo zijn dat iemand anders een script heeft geschreven, die de naam Texan Crunch erg mooi vindt. Maar wij weten van helemaal niks. We gaan dit zo snel mogelijk uitzoeken."
Da nieuwsberichtquote:Op zondag 29 februari 2004 16:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
hebbie dit al gezien
[..]
bron: nu.nl
27 ondertussenquote:Op zondag 29 februari 2004 13:29 schreef j_bos het volgende:
Haha we zijn doorgestuitert naar 29 geloof ik..
EN nog liegen ook.quote:Bij Smiths is er over deze kwestie 'niks bekend'. "Ik kan mij ook helemaal niet voorstellen dat het zo is," aldus Smiths-woordvoerster Greet Meinen, "het kan best zo zijn dat iemand anders een script heeft geschreven, die de naam Texan Crunch erg mooi vindt. Maar wij weten van helemaal niks. We gaan dit zo snel mogelijk uitzoeken."
Hmmm, die texas crunch is in 1 nacht van de 2de naar de 4de plaats gezakt. Hij is ingehaald door 2. Full Flavor en 3. Bolle Sjees Chips. Hmm, denk dat Smits voor Full Flavor heeft gekozen als naam.quote:Op zondag 29 februari 2004 16:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
[lap tekst]
hebbie dit al gezien
[..]
bron: nu.nl
quote:Op zondag 29 februari 2004 19:23 schreef Keon het volgende:
Ik heb de source van het geenstijl proggie, dus ga em ff aanpassen, alleen nog ff aan de goeie compiler zien te komen
nee hoorquote:Op zondag 29 februari 2004 21:15 schreef Aventura het volgende:
Hm de site ligt plat?
Tsssss... Btw: ik heb je sourcequote:Op zondag 29 februari 2004 14:22 schreef FlipJanus het volgende:
*Pomtiedomntiedom*
Ook adressen als "afbsbfks@kbkbkbk.nl" doen hetquote:Op zondag 29 februari 2004 13:28 schreef Cynix ® het volgende:
stelletje_oplichters@doritos.nl ook
Zo is het voten nog best leuk.
Goed beveiligd zegquote:Op maandag 1 maart 2004 17:47 schreef funmaster het volgende:
[..]
Ook adressen als "afbsbfks@kbkbkbk.nl" doen het![]()
Dan vind ik GeenStijl nog leuker.quote:Op maandag 1 maart 2004 20:01 schreef SEMTEX het volgende:
Bolle Sjees Sjips is in principe ook lollig
GeenStijl vind ik per definitie niet leuk, eigenlijk..quote:Op maandag 1 maart 2004 21:25 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dan vind ik GeenStijl nog leuker.
mwa als ze echt slim zijn doen ze het wel.. die chips krijgt onwijze publiciteit! Als elke fok!ker een zak Fok! Doritos koopt, en 10% dat blijft doen, omdat ze het echt lekker vinden, zullen ze toch wel aarig winst makenquote:Op maandag 1 maart 2004 21:31 schreef Brram het volgende:
[..]
GeenStijl vind ik per definitie niet leuk, eigenlijk..
En denken jullie nu echt dat Smiths een nieuwe chipssmaak GeenStijl of Fok gaat noemen? Ze pakken toch wel de eerste de beste naam die ze zelf leuk vinden...
quote:[b]
Onder het motto: 'creëer je eigen hype' adverteert zoutjesfabrikant Smiths zich op dit moment suf om hun nieuwste smaak Doritos in de markt te zetten. Zoals inmiddels bekend wordt iedereen uitgedaagd een naam voor die rotzooi te verzinnen. Smiths belooft dat de titel waarop het meest wordt gestemd uiteindelijk ook in de schappen van de supermarkt komt te liggen. GeenStijl heeft ook een tijdje meegedaan. En niet zonder succes, geruime tijd stonden wij zelfs op de eerste plaats. Dit tot grote onvrede van de chipsbakker, waarvoor het natuurlijk een nachtmerrie is straks daadwerkelijk hun smakeloze Doritos in GeenStijl-zakken te moeten verpakken. Maar we hebben goed nieuws. Wij stoppen met onmiddellijke ingang onze promotie voor de GeenStijl Doritos. Stop die DVD-speler maar in je reet, net als die ranzige chips. Er wordt namelijk gefraudeerd bij het leven en dat vinden wij GeenStijl!
Vannacht namen wij zelf de proef op de som. In de nacht van zondag op maandag gaat namelijk de nieuwe weekchart in. Een mooi moment de top 4 eens onder de loep te nemen. En wat blijkt: de scriptjes draaien overuren. Van beveiliging is geen sprake. Knullig, want van een bedrijf, dat eigendom is van Pepsi Cola, mag je toch verwachten dat ze een fatsoenlijke website in elkaar kunnen schroeven wanneer je zo'n grootscheepse reclamecampagne start. Niets is echter minder waar. Tussen middernacht en half 2 lieten wij de teller meelopen.
GeenStijl, dat inmiddels door een volstrekte nieuwkomer met de belachelijke naam Bolle Sjees van de nummer 1 positie is verstoten, behaalde in anderhalf uur tijd 117 stemmen, ofwel 1,1 stem per minuut. Full Flavour van gebruiker Xoop wist er 563 te vergaren, wat neerkomt op 1,6 stemmen per minuut. De inmiddels bekende Texan Crunch van osimon, waarover Smiths oh zo geheimzinnig doet, blijkt zijn scriptje inmiddels te hebben opgevoerd. Werd er tot voor kort nog 'slechts' automatisch 1 stem per 5 minuten uitgebracht, vannacht waren dit er plotseling 8,3 per minuut, wat neerkomt op 498 stemmen in anderhalf uur! De prutsers konden echter niets doen tegen het online fraudegeweld van bovengenoemde Bolle Sjees die in 90 minuten maar liefst 1555 stemmen wist te vergaren. Ofwel 25,9 stemmen per minuut! Let wel om half twee 's nachts!
Er wordt dus gefraudeerd bij het leven, scriptjes draaien overuren. Ook onze eigen fans blijken zich er schuldig aan te maken. En dus zal Smiths zich straks beroepen op het feit dat er massaal is gerotzooid en zal het bedrijf alsnog haar eigen naam er doorheen drukken. In de tussentijd hebben we allemaal mooi reclame voor hen gemaakt. No way, GeenStijl stopt er dus mee. Sterker nog, we roepen iedereen op tot een boycot van die smerige mais-driehoekjes. Overbodig om te vermelden dat we Pepsi Cola ook niet om te zuipen vinden!
Oh ja, de geheimzinnige osimon, het brein achter Texan Crunch, heeft zojuist ook de smaak Extra Caliente geregistreerd. Misschien dat Smiths door alle ophef rondom Texan Crunch eieren voor zijn geld heeft gekozen. En zeg nou zelf: Extra Caliente klinkt best lekker, in ieder geval beter dan GeenStijl...
En die code doet het niet!quote:Op dinsdag 2 maart 2004 22:42 schreef _Flea_ het volgende:
Hmm, nu hebben ze er een code ingezet op de site!
dat zij niet de votes. kijk maar:quote:Op woensdag 3 maart 2004 14:23 schreef funmaster het volgende:
Volgens de statestieken heeft FOK! nu 7904 votes!
- <name_of_flavour>quote:Op dinsdag 2 maart 2004 16:58 schreef remondepemon het volgende:
- <name_of_flavour>
<nof_id>7904</nof_id> <----------
<name>FOK!</name>
<nickname>j_bos</nickname>
<votes_absolute>998</votes_absolute> <----------
<votes_percent>3</votes_percent>
<ranking>24</ranking>
</name_of_flavour>
toch bijna 1000 stemmen
geenstijl bijna 40000![]()
Het is weer opgelostquote:Op donderdag 4 maart 2004 21:41 schreef Jenga het volgende:
funmaster, heb je die probs nog steeds? De site doet het hier sinds vanavond ook op Opera en Gecko zie ik, dat was vanochtend nog niet zo.
Overigens zit er nog wel een bugje met die code, af en toe blijft er een oude code hangen of zo...
Ben ik inderdaad wel benieuwd naar. Ik denk dat ze gediskwalificeerd worden onder het mom van fraude.quote:Op maandag 8 maart 2004 10:52 schreef Skv het volgende:
Geenstijl gaat hard...
ik zweer hierbij plechtig dat ik nooit van mn leven GeenStijl chips ga eten![]()
Hoe wou Lay's dit op gaan lossen? Ze noemen hun chips heus niet naar een website van een totaal ander bedrijf..
Hoe kom je daar achter?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 16:58 schreef remondepemon het volgende:
- <name_of_flavour>
<nof_id>7904</nof_id>
<name>FOK!</name>
<nickname>j_bos</nickname>
<votes_absolute>998</votes_absolute>
<votes_percent>3</votes_percent>
<ranking>24</ranking>
</name_of_flavour>
toch bijna 1000 stemmen
geenstijl bijna 40000![]()
via deze linkquote:Op donderdag 11 maart 2004 09:52 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Hoe kom je daar achter?
maar het aantal stemmen hebben ze alleen nu weggehaald.quote:Op zondag 29 februari 2004 13:15 schreef j_bos het volgende:
knip
http://www.smiths.nl/dori(...)ype=rank&perpage=100
knip
Ik denk dat als puntje bij paaltje komt, de hele boel afgeblazen wordt wegens "te veel misbruik". Logisch ook: ze hebben nu wat ze wilden: publiciteit. En bovendien hoeven ze onder die smoes geen beschuldigingen hard te maken. Als ze gaan zeggen dat Geenstijl geDQ'd wordt, dan moeten ze hard gaan maken dat GS iets misdaan heeft. Als je gewoon zegt "te veel misbruik" hoef je niks hard te maken. Zo zal het gaan (of ze zijn bij Lay's ECHT heel erg dom)quote:Op maandag 8 maart 2004 10:52 schreef Skv het volgende:
Geenstijl gaat hard...
ik zweer hierbij plechtig dat ik nooit van mn leven GeenStijl chips ga eten![]()
Hoe wou Lay's dit op gaan lossen? Ze noemen hun chips heus niet naar een website van een totaal ander bedrijf..
Dat denk ik wel... tenminste als ze de belofte in het volgende audiofragment nakomen...quote:Op maandag 8 maart 2004 10:52 schreef Skv het volgende:
Nog eenmaal dan, da's heel simpel, door alsnog een andere naam te kiezen voor hun product.quote:Op maandag 8 maart 2004 10:52 schreef Skv het volgende:
we staan overigens 16, we zijn 2 plaatsen gezakt.quote:Smiths legt 'GeenStijl' vast
Gepost door Arno (Nolius) - Bron: Emerce
Gepubliceerd: woensdag 17 maart 2004 @ 00:50
fyful had ons via de nieuws-submit te melden:
De merknaam 'GeenStijl' is gedeponeerd door chipsfabrikant Smiths. Alles wijst erop dat het moederbedrijf Frito-Lay Trading Company de naam bij het Benelux Merkenbureau heeft laten registreren om deze naam te gebruiken voor een nieuwe soort chips.
Smiths schreef afgelopen maand een wedstrijd uit waarbij mensen konden stemmen op een nieuwe naam voor een smaak 'Doritos'.
Bij het weblog GeenStijl.nl is niks bekend. "Wij weten echt helemaal van niets. Smiths heeft in ieder geval geen contact met ons opgenomen," zegt weblogger prof. Hoxha. "Toevallig is het wel zo dat wij onlangs zelf onze eigen naam bij een merkenbureau hebben gedeponeerd, dat hebben we op heel veel producten gedaan, maar toevallig niet op een zak chips. Wel is het zo dat de beeltenis van GeenStijl en de typografie waarvan wij ons bedienen wel is vastgelegd," zegt Hoxha.
"Ons merkenbureau Onel is nu ook aan het kijken of wat Smiths doet wel zomaar kan," vervolgt hij. Hij is niet tegen GeenStijl als merk chips. "Ik zou het alleen maar geweldig vinden als er GS-chips op de markt komen," aldus Hoxha.
Overigens is er ook gestemd op de naam FOK!
Ik denk dat ze bijtijds zijn bijgedraaid, volgens mij was redelijk duidelijk dat ze op voorhand hadden gedacht zelf hun 'Texan Crunch' er doorheen te kunnen frauderen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:57 schreef Jenga het volgende:
Ik denk dat Doritos straks beter zal scoren in de winkel als er GeenStijl op de zak staat dan wanneer het weer zo'n lullige, nietszeggende naam als "Tequila Sunrise" of "Texan Crunch" gaat krijgen.
BIj Lays zijn ze misschien dom, maar niet zo dom dat ze dat zelf ook niet zien. Bovendien willen ze van het suffe BZN-imago af en een eigenwijze jongeren-imago aanmeten. Dan is de link met GeenStijl eerder een zegen van boven dan een lastige luis in de pels. Het ligt zelfs zodanig voor de hand dat je je af kan vragen of het niet gewoon een marketing-opzetje is.
[offtopic]quote:Op zondag 29 februari 2004 14:22 schreef FlipJanus het volgende:
*Pomtiedomntiedom*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |