abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17461205
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 13:40 schreef qu63 het volgende:

en ik bedoelde dat we(de posters in dit topic) ongeveer hetzelfdr hebben
owkee *join the club* dan

afgezien van de gevolgen, heb jij een idee van wat de oorzaak zou kunnen zijn?
pi_17461253
Vandaag voel ik weinig bijzonders. Eigenlijk ben ik alleen maar moe. En jaaaah, da's m'n eigen schuld . Gister weer veel te laat geworden.

Wat ik ook wel constateer is dat veel mensen om mij heen momenteel erg met zichzelf bezig zijn. Veel mensen beschouwen zichzelf, trekken conclusies, proberen zichzelf te evalueren. In alle vormen overigens: werk, relaties, studie. Alsof iedereen ineens beseft dat er zo veel dingen beter kunnen. Alsof we allemaal een beetje bewuster worden.

Veel mensen durven hun "problemen" onder ogen te zien. Ze proberen het een naam te geven, een labeltje. Om vervolgens te kijken hoe ze zichzelf kunnen veranderen.

De meest gevoeligen onder ons voelen iets in de lucht hangen, maar ik denk dat veel meer mensen hier momenteel mee bezig zijn. Wat ben ik? Waarom heb ik problemen? Kan ik mezelf wijzigen? Wil ik mezelf wijzigen?

Herkennen meer mensen dit?
  dinsdag 2 maart 2004 @ 15:44:49 #78
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17463255
Sweetgirlie om even te reageren op youw post van hoe je je eventueel van de angsten etc. kan "bevrijden" om het zo maar ff te zeggen. Ikzelf ga s'avonds als ik in bed lig dus niet tuinieren, dan wil ik slapen. Mijn vriendin zegt ook wel dat ik een enorme denker ben dus ik denk over alles na, ik zie mensen ook van twee kanten..de wereld waarin slecht regeert en de wereld waarin goed regeert. Ik ben een "beetje" achterdochtig zegt ze weleens. Beetje heel erg want gisteravond kon ik er gewoon niet door slapen. Ik ben uiteindelijk toch in slaap gevallen en het was echt een dag vol leuke ervaringen, maar dan ga ik nadenken en dan zie ik alles ineens van een andere kant, dan vertrouw ik het ff niet meer. Dit gevoel komt vaak naar boven wanneer er tijden zoals deze zijn.
Het gevoel wat ik dan heb is eigenlijk meer te beschrijven als eindeloos en heel erg diep. Kijk, sweetgirlie ik heb zoiets van: toeval bestaat niet en misschien denk ik dan wel in een "waan" het leidt gewoon ergens naartoe, maar waarheen he

Recreative om ook te reageren op jouw laatste vraag. De moeder van mijn vriendin had ook slecht geslapen, ik probeer ze duidelijk uit te leggen wat er aan de hand is, maar ik denk nog niet echt dat ze er echt klaar voor zijn. Vaak wordt het teruggeschoven op een "virus" of "het heerst", maar het is geen koorts het is leren omgaan met!

edit recreative: jij zij iets over het oplossen van problemen he, er anders tegenaan kijken, het een labeltje geven ik denk dat we dat het beste samen kunnen doen. Kijk, je mag best bepaalde zaken voor jezelf houden, daar is niks mis mee, maar als je er niet uitkomt, dan moet je simpelweg erover praten toch?

[ Bericht 10% gewijzigd door Spliffunk op 02-03-2004 15:53:53 ]
This door will be opened with or without your help..
  dinsdag 2 maart 2004 @ 16:01:48 #79
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17463564
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 13:53 schreef ReCreative het volgende:
Vandaag voel ik weinig bijzonders. Eigenlijk ben ik alleen maar moe. En jaaaah, da's m'n eigen schuld . Gister weer veel te laat geworden.

Wat ik ook wel constateer is dat veel mensen om mij heen momenteel erg met zichzelf bezig zijn. Veel mensen beschouwen zichzelf, trekken conclusies, proberen zichzelf te evalueren. In alle vormen overigens: werk, relaties, studie. Alsof iedereen ineens beseft dat er zo veel dingen beter kunnen. Alsof we allemaal een beetje bewuster worden.

Veel mensen durven hun "problemen" onder ogen te zien. Ze proberen het een naam te geven, een labeltje. Om vervolgens te kijken hoe ze zichzelf kunnen veranderen.

De meest gevoeligen onder ons voelen iets in de lucht hangen, maar ik denk dat veel meer mensen hier momenteel mee bezig zijn. Wat ben ik? Waarom heb ik problemen? Kan ik mezelf wijzigen? Wil ik mezelf wijzigen?

It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_17463983
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 15:44 schreef Spliffunk het volgende:
Recreative om ook te reageren op jouw laatste vraag. De moeder van mijn vriendin had ook slecht geslapen, ik probeer ze duidelijk uit te leggen wat er aan de hand is, maar ik denk nog niet echt dat ze er echt klaar voor zijn. Vaak wordt het teruggeschoven op een "virus" of "het heerst", maar het is geen koorts het is leren omgaan met!
Ow ja, da's altijd zo'n ervaring om dit aan mensen te vertellen! Ik heb het vandaag en gisteren gedaan, bij een aantal mensen. Reacties zijn afwisselend. Soms is er begrip, anderen wijten het aan de lente die komt, sommigen maken een link met de ontdekkingen op Mars. Maar soms maken mensen je uit voor zweefkees. Leuk .
quote:
edit recreative: jij zij iets over het oplossen van problemen he, er anders tegenaan kijken, het een labeltje geven ik denk dat we dat het beste samen kunnen doen. Kijk, je mag best bepaalde zaken voor jezelf houden, daar is niks mis mee, maar als je er niet uitkomt, dan moet je simpelweg erover praten toch?
Ben ik wel met je eens, maar ik geloof ook dat veel mensen zo het lef niet hebben het er over te hebben. Is ook logisch, denk ik. Het is ook maar een voorbeeldje, hoor, van de mensen die ik in mijn omgeving tegenkom, het slaat niet op mezelf. Ik moet zeggen dat ik zelf nog een behoorlijk heldere kijk op de zaken heb momenteel, en echt problemen heb ik ook niet. Wat dat betreft kan ik mensen wel helpen als ze willen. Dat kan ik dan proberen, tenminste .
pi_17474375
Wow.. alle symptomen.. heb ik ook.. ongeveer 1,5 weken nu.. snellere hartslag, steken in me borst uit het niets.. last van benauwdheid zonder reden... tintelingen overal... ik slaap al 5 dagen heel slecht ofzo...
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_17474388
trouwens het zou ook een of ander goedje in de sneeuw kunnen zijn.. soort chemtrails idee to kill us all...
pi_17493830
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 13:53 schreef ReCreative het volgende:

Joh ik doe niets anders

Nee serieus, je merkt inderdaad dat mensen om je heen opeens wat meer gaan nadenken. Bewuster worden. Maar ik merk het niet bij iedereen. Alleen bij bepaalde personen. Misschien is de één er gevoeliger voor dan de ander??
pi_17494171
dat had ik ook idd.. heb met een zooi verschillende mensen gepraat hier over en er zijn mensen die echt niet snappen wat ik bedoel en mensen waarbij ik me verhaal niet een af hoeft te maken... lijkt wel een selectieve upgrade..
pi_17494512
Ja, hoe dat zit dat sommigen het wèl merken en anderen niet...
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 13:21 schreef Geartsjuh het volgende:
Misschien is de één er gevoeliger voor dan de ander??
Het kan inderdaad een kwestie van gevoel zijn, maar het bewuster bezig zijn met jezelf is meer een handeling dan een gevoel, lijkt me. Het is misschien net als een hype van bijvoorbeeld een muziekstroming: de muziek wordt ontwikkeld, een aantal vindt het leuk (gevoel) en kopen de cd's met die muziek (handeling). Anderen vinden het eerst niks (geen gevoel) en ontwikkelen pas later (misschien onder invloed van diegenen die er wèl naar handelen) een interesse er voor (gevoel). Waarna zij er ook naar gaan luisteren (handeling).

Er is alleen geen hype zo groot of er zijn wel mensen die het niks vinden. Heb je de keuze? Wil je mee in de upgrade? Vind je Windows 98 veel mooier en sneller dan XP, en blijf je dus bij het oude? Ik weet niet of die keus bestaat. Of ga je mee in de maalstroom van de ontwikkeling...
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 13:38 schreef IrfieJ het volgende:
dat had ik ook idd.. heb met een zooi verschillende mensen gepraat hier over en er zijn mensen die echt niet snappen wat ik bedoel en mensen waarbij ik me verhaal niet een af hoeft te maken... lijkt wel een selectieve upgrade..
De chosen-few-theorie . Hoe dan ook, we zitten in een grootse periode met voor mijn gevoel verstrekkende gevolgen. En het voelt fantastisch .

pi_17494904
trouwens.. voor dat "vage" gevoel had ik echt een paar weken van depressie, heeft dat denk je er wat mee te maken?
pi_17495027
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 14:17 schreef IrfieJ het volgende:
trouwens.. voor dat "vage" gevoel had ik echt een paar weken van depressie, heeft dat denk je er wat mee te maken?
Ik denk dat jij de enige bent die daarover kan oordelen?
pi_17495111
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 14:17 schreef IrfieJ het volgende:
Heh, ik ook! Nou ja, depressie... een depressie heb ik nog nooit gehad, maar het was een vervelend negatief gevoel. Vanaf kerst ongeveer voelde ik me onbegrepen, alleen en leeg. Ik had niet zoveel zin meer iets te doen, zag het nut van veel activiteiten niet meer zo.

Maar nu voel ik me bijna overdreven vrolijk en blij . Jùist die serieuze gesprekken die ik heb gehad de afgelopen perioden hebben mijn perspectief veranderd, ondersteund door "het" gevoel.

Wonderlijk, wonderlijk. Dat meer mensen dat hebben .
pi_17495432
idd precies hetzelfde.. ongeveer met kerst begonnen.. eindelijk is het beter aan het worden.. maar extreem vrolijk voel ik me nou ook niet
  donderdag 4 maart 2004 @ 21:33:34 #90
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17503029
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 14:47 schreef IrfieJ het volgende:
idd precies hetzelfde.. ongeveer met kerst begonnen.. eindelijk is het beter aan het worden.. maar extreem vrolijk voel ik me nou ook niet
hoier hetzelfde, ook rond kerst begonnen, nergens zin in enzo, gaat nu wel iets beter maar extreem vrolijk nog steeds niet..
It's Time To Shine
pi_17503163
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 21:33 schreef qu63 het volgende:

[..]

hoier hetzelfde, ook rond kerst begonnen, nergens zin in enzo, gaat nu wel iets beter maar extreem vrolijk nog steeds niet..
Nog meer mensen! Hoe is het toch mogelijk .

En voordat iedereen gaat roepen: winterdip, da's niet zo bij mij . Ik ben normaal juist in de winter en herfst vrolijker en energierijk. Dus dit jaar is echt een uitzondering geweest.
pi_17503270
bij mij ook geen winter dip.. die had ik in de herfst al.. en het voelde echt heel anders.. vaag zeg maar..
pi_17503399
*Meldt*
pi_17503636
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 15:44 schreef Spliffunk het volgende:
Sweetgirlie om even te reageren op youw post van hoe je je eventueel van de angsten etc. kan "bevrijden" om het zo maar ff te zeggen. Ikzelf ga s'avonds als ik in bed lig dus niet tuinieren, dan wil ik slapen. Mijn vriendin zegt ook wel dat ik een enorme denker ben dus ik denk over alles na, ik zie mensen ook van twee kanten..de wereld waarin slecht regeert en de wereld waarin goed regeert. Ik ben een "beetje" achterdochtig zegt ze weleens. Beetje heel erg want gisteravond kon ik er gewoon niet door slapen. Ik ben uiteindelijk toch in slaap gevallen en het was echt een dag vol leuke ervaringen, maar dan ga ik nadenken en dan zie ik alles ineens van een andere kant, dan vertrouw ik het ff niet meer. Dit gevoel komt vaak naar boven wanneer er tijden zoals deze zijn.
Het gevoel wat ik dan heb is eigenlijk meer te beschrijven als eindeloos en heel erg diep. Kijk, sweetgirlie ik heb zoiets van: toeval bestaat niet en misschien denk ik dan wel in een "waan" het leidt gewoon ergens naartoe, maar waarheen he
Tuinieren voor het slapengaan kan denk anders erg ontspannend werken .

Nee, maar even serieus. Het is een voorbeeldje en misschien helpt gewoon weinig, al lijkt me dat stug. Kunst is misschien gewoon iets 'anders' te gaan doen en dat met je volledige aandacht, 100% dus (misschien is sexen met je vriendin een idee anders, ik noem maar iets ). Het is moeilijk en vooral in het begin. Ben zelf ook een behoorlijke denker, maar ik probeer mezelf steeds minder druk te maken over dingen die het eigenlijk niet waard zijn. Want dat zijn de meeste dingen namelijk. En het is zo zonde van al je energie die je wel beter kunt gebruiken. Jij bent jij, je bent niet alles om je heen en zelf niet, je bent gewoon en laat jezelf zijn!

Je kan jezelf helemaal gaan opvreten over iets onbenulligs wat iemand gezegd heeft, je kan helemaal achterdochtig worden omdat je denkt dat ze (breed begrip) dat denken etc etc, maar ondertussen is diegene het allang vergeten en jij maalt erover door. Nou zijn gedachtes nou eenmaal moeilijk stop te zetten, maar je kan ze wel proberen af te leiden, een soort van in de maling nemen van je eigen gedachtes. En hoe meer je de uitdaging met je gedachtes aangaat, hoe minder het wordt of kan worden (denk ik in veel gevallen).

Aan de andere kant zijn gedachtes weer erg mooi, bijvoorbeeld het creatieve aspect ervan. En het laten 'leiden' zoals je zelf zegt, 'waar zullen mijn gedachtes heen gaan, hoever kunnen ze gaan, waar zal het eindigen als ik het laat gaan' etc. Je brein kan je misschien vergelijken met één grote, chaotische verkeerssituatie, met talloze wegen, stoplichten, files en noem maar op, 'wat als je die kant op gaat etc'. Alsof je brein erom vraagt, ontwart te worden, alsof het schreeuwt naar verkeersleiders, die het verkeer in goede banen leidt.

Het verschil is echter of het verkeer voor de drukte zorgt of dat jezelf diegene bent achter het stuur. Ik zou zeggen, is het veelal het verkeer die bij voorbaat voor de drukte zorgt en tot een chaotische verkeersboel leidt, stel je een bulldozer voor die al die auto's wegmaait, wéét dat het het verkeer is. Daarbij hoe beter en veiliger iemand in een auto zit, hoe zekerder hij de weg zal en kan opgaan en niet (meer zo snel) in paniek raakt van die chaotische verkeerstoestanden. denk ik

nou hoeft dit misschien niet altijd te gelden en vergeef me mijn vage uitleg
  donderdag 4 maart 2004 @ 22:06:15 #95
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17503729
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 22:01 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Tuinieren voor het slapengaan kan denk anders erg ontspannend werken .

Nee, maar even serieus. Het is een voorbeeldje en misschien helpt gewoon weinig, al lijkt me dat stug. Kunst is misschien gewoon iets 'anders' te gaan doen en dat met je volledige aandacht, 100% dus (misschien is sexen met je vriendin een idee anders, ik noem maar iets ). Het is moeilijk en vooral in het begin. Ben zelf ook een behoorlijke denker, maar ik probeer mezelf steeds minder druk te maken over dingen die het eigenlijk niet waard zijn. Want dat zijn de meeste dingen namelijk. En het is zo zonde van al je energie die je wel beter kunt gebruiken. Jij bent jij, je bent niet alles om je heen en zelf niet, je bent gewoon en laat jezelf zijn!

Je kan jezelf helemaal gaan opvreten over iets onbenulligs wat iemand gezegd heeft, je kan helemaal achterdochtig worden omdat je denkt dat ze (breed begrip) dat denken etc etc, maar ondertussen is diegene het allang vergeten en jij maalt erover door. Nou zijn gedachtes nou eenmaal moeilijk stop te zetten, maar je kan ze wel proberen af te leiden, een soort van in de maling nemen van je eigen gedachtes. En hoe meer je de uitdaging met je gedachtes aangaat, hoe minder het wordt of kan worden (denk ik in veel gevallen).

Aan de andere kant zijn gedachtes weer erg mooi, bijvoorbeeld het creatieve aspect ervan. En het laten 'leiden' zoals je zelf zegt, 'waar zullen mijn gedachtes heen gaan, hoever kunnen ze gaan, waar zal het eindigen als ik het laat gaan' etc. Je brein kan je misschien vergelijken met één grote, chaotische verkeerssituatie, met talloze wegen, stoplichten, files en noem maar op, 'wat als je die kant op gaat etc'. Alsof je brein erom vraagt, ontwart te worden, alsof het schreeuwt naar verkeersleiders, die het verkeer in goede banen leidt.

Het verschil is echter of het verkeer voor de drukte zorgt of dat jezelf diegene bent achter het stuur. Ik zou zeggen, is het veelal het verkeer die bij voorbaat voor de drukte zorgt en tot een chaotische verkeersboel leidt, stel je een bulldozer voor die al die auto's wegmaait, wéét dat het het verkeer is. Daarbij hoe beter en veiliger iemand in een auto zit, hoe zekerder hij de weg zal en kan opgaan en niet (meer zo snel) in paniek raakt van die chaotische verkeerstoestanden. denk ik

nou hoeft dit misschien niet altijd te gelden en vergeef me mijn vage uitleg
mischien leuk voor #irc..
It's Time To Shine
  vrijdag 5 maart 2004 @ 11:51:06 #96
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17511646
Om even terug te komen op het gevoel wat ik de afgelopen dagen had en omdat ik het toch wel belangrijk vind om erover te praten(FOK is dan een soort uitlaatklep)het gevoel is er nog steeds alleen is het bij mij overgegaan op een ander niveau. Hoe moet ik dit in godsnaam uitleggen? Nou, ik zal het proberen. Het is als het ware op de achtergrond nog steeds aanwezig maar het richt zich nu meer op andere aspecten in het leven: geluk hebben, praten vind ik, maar dat zal toch bij iedereen verschillend zijn.

Ik was gisteren ook heel emotioneel omdat het gevoel zich echt op mij richtte. Ik had vroeger wel vaker van dit soort emotionele momenten maar meestal breken deze aan als ik heel veel te verwerken heb, maar toch een heel mooi moment wat me veel goed heeft gedaan.

Het gevoel geeft je ook veel oplossingen voor problemen.

Ik weet niet waar jullie in #irc over hebben gepraat toen het over muziek ging, maar muziek verteld ook een hele hoop vind ik.

Groetjes,
Spliffunk

pi_17518237
ik denk dat #truth wordt bedoeld...

maar ik merk ook dat het eenheel stuk minder is de laatse 3 dagen.. ik had zelf even het gevoel dat het weg was.. maar het is idd op een andere manier aanwezig... voor mij persoonelijk vind ik het op een vervelende manier.. meer negatief dan positief.. zeker de laatste 2 dagen..
pi_17518313
ik kan trouwens verder geen info vinden op het net over dit "verschijnsel"..
  vrijdag 5 maart 2004 @ 17:56:50 #99
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17520273
Ik vroeg me af of jullie hiermee om kunnen gaan? Ik bedoel laten we het zo zeggen het leven heeft zijn positieve kanten en zijn negatieve kanten. Als je bijvoorbeeld alleen maar positieve dingen ziet, of er gebeuren met jezelf negatieve dingen die je later weer omzet in positief dan ga je natuurlijk laten we wel wezen negatief denken omdat je het positieve op deze manier niet gewend bent. Dus het is nog niet echt eerlijk om conclusies te trekken vind ikzelf. Ikzelf heb zoiets van laat het maar komen het is een proces en we doen er wat mee.

Ik denk dat je op internet niks hierover kunt vinden omdat heel veel mensen niet weten wat er nu precies aan de hand is. Kijk naar mijn topic lichtwerkers, waarschijnlijk is deze benaming in het leven geroepen omdat men er iets mee wil doen en iedereen uit zich dat weer op zijn/haar eigen manier. Het is gewoon om je heen..

Trouwens ik voel het nu weer sterk terugkomen.
pi_17520491
nou het is niet echt omgaan ermee wat ik doe, ik laat het meer over me heen komen, net als een trip zeg maar. ik verzet me er niet tegen ik laat het mij een beetje leiden. ik bgen gister uit het niets in me eentje gaan stappen.. gewoon omdat ik er ff uit moest en zin had in andere om me heen.. dit heb ik normaal nooit.. ik heb wel vaker zin om te gaan stappen maar dan gaat er meestal wel iemand mee.. ik kwam gister op weg daar discotheek beklenden tegen die mee wilden maar ik had gezegt dak ergen anders heen ging omdat ik gewoon geen zin had in bekenden..
deze reactie is heel raar voor mij, want dit is absoluut niet iets wat ik "normaal" zou doen..

het begint bij mij ook weer wat meer te worden sinds een uur of 4...

het rare is dat ik ook niet echt met vragen zit van waar komt dit van daan of wie doet dit, ik laat het gewoon over me heen komen en heb er vrede mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')