je lult maar wat om als eerste te kunnen reageren.quote:Op donderdag 26 februari 2004 20:37 schreef Jordy-B het volgende:
Omdat Europese en Aziatische motoren gewoon slimmer in elkaar zitten...
Denk aan geintjes als Vtec
Het koppel komt voornamelijk door die grote cilinderinhoud, druif.Het hoge aantal PK's wat ze uit de kleinere cilinderinhoud weten te persen, komt door slimme motorbouw.quote:Op donderdag 26 februari 2004 20:37 schreef BMW_Master het volgende:
[..]
je lult maar wat om als eerste te kunnen reageren.
Ik heb OVER HET KOPPEL!
In de USA noemen ze een 5.4 liter een "small block"quote:Op donderdag 26 februari 2004 20:45 schreef Xtreem het volgende:
goedkopere techniek... geen stimuli om dingen als Vtec te ontwikkelen, omdat de amerikaanse consument geen ruk geeft om benzineverbruik. Dat is 1.
En waarom ze koppel hebben? andere opzet. Honda mikt op een hoog specifiek vermogen, GM niet... 't is maar net waar je prioriteiten stelt als fabrikant.
Met 8 liter en een V10 moet ie ook superhard gaan, anders zou het wel een lachertje zijn vind je niet?quote:Op donderdag 26 februari 2004 21:20 schreef DeBastaardo het volgende:
Tja tuurlijk, het geeft absurd veel vermogen. en de benzine kost daar niks![]()
De meeste gasten hier in europa (BMW bijv.) Willen het nog een beetje redelijk houden, dus ze trekken ontzettend veel vermogen uit n relatieve kleine motor...
Maarja zo'n Dodge gaat dan ook weer superhard hehe....
standaard is de viper motor niet zo veel... maar als je dan 'japanse snufjes' enzo toe gaat passen zoals turbo's en de hele handel dan ga je ECHT hard!quote:Op donderdag 26 februari 2004 21:22 schreef yup het volgende:
[..]
Met 8 liter en een V10 moet ie ook superhard gaan, anders zou het wel een lachertje zijn vind je niet?
Nieuwe BMW 545 (4,4 liter_ heeft 333 pkquote:Op donderdag 26 februari 2004 21:15 schreef yup het volgende:
[..]
In de USA noemen ze een 5.4 liter een "small block"
En sportwagens daar hebben een asociaal groot motorblok, wat BMW hier uit een 3.2 6 cyl haalt, halen zij uit een 5.7 liter V8
Klap op de vuurpijl: Dodge Viper: 8.0 liter V10
Een 5 liter V8 in een Chevy Caprice Classic heeft maar 174 pk, het heeft wel 347 nm, en eigenlijk vind ik dat ook maar heel zwakjes.
Een BMW 540i heeft een 4.4 liter motor met 286 pk en 440 nm.
Amerikanen houden gewoon van "cubic inches", niet van mooie technieken zoals Vanos of VTEC.
Ik vergeleek de oude 540i met de oude Caprice Classic, snappie? Ik ga geen blok uit 2003 ofzo tegen een USA blok van 94 ofzo vergelijken. Ik weet dat de nieuwe 4.4 liter 333 pk's heeft.quote:Op donderdag 26 februari 2004 21:40 schreef Eyeopener het volgende:
[..]
Nieuwe BMW 545 (4,4 liter_ heeft 333 pk)
ho ho, minder toeren wil niet zeggen minder pk's... dat hangt puur van de motor af! er zijn genoeg blokken die hun max vermogen (pk's) bij 1500 toeren al leverenquote:Op donderdag 26 februari 2004 21:52 schreef Patrick281 het volgende:
Amerikanen houden van lage toeren, dus automatisch krijg je dan minder pk's op je wielen.
Een Camaro 5.7 liter draait bij 110/120 km/u maar ongeveer 1.500 toeren.
Maar waarom draaien F1 auto's iets meer dan 17.000 toeren.quote:Op donderdag 26 februari 2004 21:57 schreef Youp het volgende:
[..]
ho ho, minder toeren wil niet zeggen minder pk's... dat hangt puur van de motor af! er zijn genoeg blokken die hun max vermogen (pk's) bij 1500 toeren al leverenzie vrachtwagens ed.
omdat dat hoogtoerige blokken zijn... meer toeren wil alleen niet zeggen meer pk'squote:Op donderdag 26 februari 2004 21:58 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Maar waarom draaien F1 auto's iets meer dan 17.000 toeren.
En Honda V-Tec om maar iets normalers te noemen.![]()
Tuurlijk .. tuning part 1.quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:00 schreef Youp het volgende:
[..]
omdat dat hoogtoerige blokken zijn... meer toeren wil alleen niet zeggen meer pk'shet hangt er maar net vanaf voor welke doeleinden een motorblok gemaakt is...
Ja, maar ook in sommige landen in Europa.quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:03 schreef HarigeKerel het volgende:
In de VS betaal je alleen voor je benzine, en geen wegenbelasting die hoger is als je een 6 liter blok hebt dan als je een 1 liter motor heb.
Toch?
zoals ik al zei heeft het puur te maken met waar het blok voor gemaakt is... zie een ageregraat (of hoe the fuck je dat ook schrijft) die draait een constante 2000-3000 toeren daar heeft ie zn max pk's of zie en trialbike.. die maken ook totaal geen toeren en toch zitten ze dan aan hun max pk's btw we hadden het ook niet over tuning.. als je een blok gaat tunen zal het inderdaad wel meer toeren gaan maken... tenzij je gaat tunen dmv de gassnelheid enzo te verhogen dan gaat vooral je koppel omhoog je pk's een klein beetje en je toerental blijft t zelfde...quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:04 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Tuurlijk .. tuning part 1.![]()
![]()
Wil je meer vermogen uit een big block: hete nokkenas = meer toeren moeten maken.
Ga geen vrachtwagens met racewagens vergelijken he. Dat gaat om de trekkracht. (24 versnellingen e.d.)
En er valt je niets op aan het toerenbereik van een V-tec en een gemiddeld autoblok.quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:10 schreef Youp het volgende:
[..]
zoals ik al zei heeft het puur te maken met waar het blok voor gemaakt is... zie een ageregraat (of hoe the fuck je dat ook schrijft) die draait een constante 2000-3000 toeren daar heeft ie zn max pk's of zie en trialbike.. die maken ook totaal geen toeren en toch zitten ze dan aan hun max pk's btw we hadden het ook niet over tuning.. als je een blok gaat tunen zal het inderdaad wel meer toeren gaan maken... tenzij je gaat tunen dmv de gassnelheid enzo te verhogen dan gaat vooral je koppel omhoog je pk's een klein beetje en je toerental blijft t zelfde...
er valt mij zeker wat op tussen een v-tech toerenberijk en het toerenberijk van een 'normale' 16klepper of iets in die trend... die v-tech maakt zeker meer toeren en heeft ook meer pk's maar het is niet doordat hij meer toeren maakt hij meer pk's heeft...quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:24 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En er valt je niets op aan het toerenbereik van een V-tec en een gemiddeld autoblok.
Volgens mij ging het hier om verschillen tussen Amerikaanse en Europese/Nippon blokken.
Inderdaad het doel waarvoor het gemaakt is, meer cruisen bij lage toeren of max. specs op papier.
Dat word een eindeloze discussie.quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:31 schreef Youp het volgende:
[..]
er valt mij zeker wat op tussen een v-tech toerenberijk en het toerenberijk van een 'normale' 16klepper of iets in die trend... die v-tech maakt zeker meer toeren en heeft ook meer pk's maar het is niet doordat hij meer toeren maakt hij meer pk's heeft...
Jongens gaan in de laatste 3-4 versnellingen alleen maar close-ratio dus +/- 5.000 toeren = 12.000 t/m 17.000quote:Op vrijdag 27 februari 2004 07:53 schreef beyond_cool het volgende:
Meer toeren betekent imho dat je minder moet schakelen (tenzij je er een ultrakorte bak in stopt). Als een F1 auto slechts 9000 toeren zou kunnen maken maar wel dezelfde 'response' zou hebben dan zouden die jongens alleen maar zitten schakelen. Verder dacht ik dat hun maximaal aantal pk's langer bewaard bleef (in de zin dat het max pk nadat het eenmaal bereikt is vrij traag inzakt ten opzichte van het aantal toeren).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |