Wie weet moet je je eens verdiepen in de materie, dan zou je 't wetenquote:Op zaterdag 28 februari 2004 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh Ja?
Stop de persen!!
Waar is dit aangetoont?
Homeopathie is een alternatieve geneeswijze. Maar las je ffies goed gelezen had dan was je wellicht opgevallen dat ik doelde op de beginpost van dit topic. Je weet wel, waarin alles ffies over één kam wordt gescheerd.quote:Op zondag 29 februari 2004 02:54 schreef mike_another het volgende:
Pertinent niet waar. Toegegeven: er zijn afzonderlijke onderzoeken die meer dan een placebo-effect aantonen, maar daar staan ALTIJD meerdere onderzoeken tegenover met vergelijkbare gevallen en middelen waaruit dat NIET blijkt. Je geeft dan voorang aan onderzoeken met een positief resultaat, terwijl je de onderzoeken moet middelen. Tenminste als je oprecht objectief statistisch werkzaamheid wilt aantonen.
Overigens vat IK niet alleen homeopathie biet onder alternatieve geneeswijzes, maar de rest van de wereld ook. Vraag maar aan je ziektekostenverzekeraar en/of huisarts.
Onderzoek vanuit de reguliere kant is gercht op het bewijzen dat het nonses is, het is niet objectief...quote:Op zondag 29 februari 2004 02:45 schreef mike_another het volgende:
[..]
Als dat zo is, kun jij persoonlijk wereldwijd aantonen dat Reiki werkt. Waarok heb je dat nog niet gedaan?
[..]
Het gaat niet om vaste resultaten, dat heeft de regulire geneeskunde ook niet, maar om meer resultaten dan iemand die een placebo-reike behandling uitvoert. Dat is nog nooit aangetoond in een onderzoek, waarom niet? Dat iedereen zegt energie te voelen, kan net zo goed suggestie zijn. Dat betekent niet dat ze het niet echt voelen, maar ook niet dat het echt energiebanen zijn.
Neehee, want er staan ook 100 mensen tegenover die geen baat erbij hebben gehad. Die negeer je dan volkomen.quote:Op zondag 29 februari 2004 12:29 schreef erodome het volgende:
Als 1000-den mensen er aantoonbaar baat bij hebben, artsen die zien dat het beter gaat met iemand die hun niet konden helpen dan is dat bewijs...
Doe het dan in een klinische omgeving, overtuig ons allemaal en voeg een goedkope nieuwe behandelingsmethode in in de reguliere geneeskunde!quote:Iets waar je niet omheen kan, maar het telt allemaal niet, want het was geen dubbelblind onderzoek, het is geen onderzoek in een klinische omgeving...
quote:Conclusions: We found little evidence in general that placebos had powerful clinical effects. Although placebos had no significant effects on objective or binary outcomes, they had possible small benefits in studies with continuous subjective outcomes and for the treatment of pain. Outside the setting of clinical trials, there is no justification for the use of placebos.
Net zo als bij de reguliere kant, daar zijn ook uitzonderingen waar dingen niet werken zoals ze hadden moeten werken.quote:Op maandag 1 maart 2004 10:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Neehee, want er staan ook 100 mensen tegenover die geen baat erbij hebben gehad. Die negeer je dan volkomen.
[..] Username: erodome (klik hier om onder een andere naam te posten)
Posticon:
Preview: quote:Op maandag 1 maart 2004 10:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Neehee, want er staan ook 100 mensen tegenover die geen baat erbij hebben gehad. Die negeer je dan volkomen.
Er zijn van dit soort onderzoeken geweest, ik heb het vb van dat ziekenhuis genoemd.....quote:Doe het dan in een klinische omgeving, overtuig ons allemaal en voeg een goedkope nieuwe behandelingsmethode in in de reguliere geneeskunde!
Dat is onzin. Als het werkt, wordt het geaccepteerd, zo simpel is dat. De werking van aspirine wordt toch ook niet betwijfeld? Ook al weten we niet hoe het werkt, het feit dat het werkt, is genoeg.quote:Op maandag 1 maart 2004 12:08 schreef erodome het volgende:
Er zijn van dit soort onderzoeken geweest, ik heb het vb van dat ziekenhuis genoemd.....
De resultaten worden genegeerd door de reguliere kant, zeker hier in nederland waar een aantal mensen in de commissie die nieuwe genezingsmethode's zou moeten accepteren erg hoog zitten bij de organisate tegen kwakzalverij en dus erg wars tegenover alternatief staan, echt heel wars....
Dat het werkt is echt al dubbel en dwars bewezen, het word alleen niet geaccepteerd....
Niet dus......quote:Op maandag 1 maart 2004 13:25 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat is onzin. Als het werkt, wordt het geaccepteerd, zo simpel is dat. De werking van aspirine wordt toch ook niet betwijfeld? Ook al weten we niet hoe het werkt, het feit dat het werkt, is genoeg.
Je sarcasme is goedkoper als een bronvermelding niet?quote:Op zondag 29 februari 2004 11:10 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wie weet moet je je eens verdiepen in de materie, dan zou je 't weten
Homeopathie word al zolang gebrukt en is zovaak onderzocht. Waarom denk je dat 't vergoed wordt? Omdat 't niet werkt?
Sure.
Ook globaal doorgebladerd...quote:Op maandag 1 maart 2004 19:29 schreef erodome het volgende:
lang stuk
Dat met dat chemische stofje moet echt wel goed uitgesloten zijn voordat men kan zeggen dat het wetenschappelijk is bewezen dat een pilletje werkt. Dat geldt voor reiki net zo goed als voor gewone pilletjes.quote:Als een pilletje voor dit resultaat zorgt, kan iedereen het helemaal geloven en accepteren, maar als dit gevolg door Reiki komt, wil iedereen meteen kijken of die mensen toevallig niet in de vrije tijd met een chemisch stofje in aanraking zijn gekomen of wat dan ook.
Zie je niet dat je alleen ziet wat je wil zien? Je kijkt vnl. naar de bronnen die alternatief afwijzen omdat jij dat zelf afwijst en die noem je gewoon "niet betrouwbaar"... Was jij erbij toen die wetenschappers een theorie testten? Wetenschap heeft niet altijd gelijk, ze vinden iets en blazen dat op om allerlei redenen (mensen hoop geven, geld verdienen, roem whatever, net als de alternatieve kant). Al die verhalen van mensen die claimen dat het werkt en dat zij er door geholpen zijn negeer je (globaal doorlezen) of geloof je simpelweg niet. Toch bestaan ze, dat is iig een feit.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:08 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ook globaal doorgebladerd...
Ik zag in ieder geval al een paar anecdotes (Reiki changed my life etc) op reiki.org die dus niets maar dan ook helemaal niet toevoegen. En dat wordt gepresenteerd op reikimedresearch.com...Verder staan de onderzoeken in dubieuze bronnen (reiki.org, alternative-therapy.com) en niet in gerenommeerde bladen als Science, of Nature, New England Journal of Medicine... Dat wil idd niet alles zeggen, maar wel een boel.
Verder zie ik op andere plaatsen na enig zoekwerk dat reiki niet werkt:
http://www.ncahf.org/articles/o-r/reiki.html
een verklaring waarom men dan toch denkt van wel:
http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/altbelief.html
ook skepsis heeft er wat over te melden:
http://www.skepsis.nl/reiki.html
[..]
Dat met dat chemische stofje moet echt wel goed uitgesloten zijn voordat men kan zeggen dat het wetenschappelijk is bewezen dat een pilletje werkt. Dat geldt voor reiki net zo goed als voor gewone pilletjes.
En dan wil ik nog iets kwijt: het idee alleen al dat je door je handen boven een ziek lichaamsdeel te houden dat deel geneest, is te zot voor woorden. Ga naar James Randi en verdien een miljoen dollar. O nee, die miljoen dollar heeft hij nog steeds.
Scepsis blaat wat over de verschillende vormen en de onduidelijkheid in de geschiedenis van reiki, maar zegt totaal niets over de werking....quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:08 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ook globaal doorgebladerd...
Ik zag in ieder geval al een paar anecdotes (Reiki changed my life etc) op reiki.org die dus niets maar dan ook helemaal niet toevoegen. En dat wordt gepresenteerd op reikimedresearch.com...Verder staan de onderzoeken in dubieuze bronnen (reiki.org, alternative-therapy.com) en niet in gerenommeerde bladen als Science, of Nature, New England Journal of Medicine... Dat wil idd niet alles zeggen, maar wel een boel.
Verder zie ik op andere plaatsen na enig zoekwerk dat reiki niet werkt:
http://www.ncahf.org/articles/o-r/reiki.html
een verklaring waarom men dan toch denkt van wel:
http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/altbelief.html
ook skepsis heeft er wat over te melden:
http://www.skepsis.nl/reiki.html
[..]
Dat met dat chemische stofje moet echt wel goed uitgesloten zijn voordat men kan zeggen dat het wetenschappelijk is bewezen dat een pilletje werkt. Dat geldt voor reiki net zo goed als voor gewone pilletjes.
En dan wil ik nog iets kwijt: het idee alleen al dat je door je handen boven een ziek lichaamsdeel te houden dat deel geneest, is te zot voor woorden. Ga naar James Randi en verdien een miljoen dollar. O nee, die miljoen dollar heeft hij nog steeds.
Vroeger dacht niemand dat je kanker kreeg van roken. Dat is pas echt bekend en aangetoond sinds de jaren 70. Daarvoor rookte meer dan 90% van de mensen (althans van de mannen). Dus als niemand denkt dat je van roken kanker krijgt, krijgt ook niemand het. Helaas zitten er gifstoffen in tabaksrook, die de cellen beschadigen. Zo kun je ook denken dat je niks kan gebeuren als je onverdund zwavelzuur drinkt. Of dat je zonder veel kwaad een kogel door je hoofd kunt krijgen.quote:Vind je het nou niet vreemd dat de ene persoon kanker ontwikkelt na 2 jaar roken en een ander persoon nog vrolijk doorrookt op zijn 90ste? Het is de gedachte, het geloof, dat die effecten veroorzaakt. De gedachte van de skeptische roker: "roken breekt mijn cellen af, ontwikkelt kanker" en de onnozele roker "haha ik wordt toch lekker oud, roken maakt mij niets uit, het deert me niet". En zo is het met alles. Het is de gedachte "dit schaad mij" dat werkelijkheid wordt. Self-fulfilling prophecy.
Goeie smoes. Randi heeft het er ook vaak over, hoe mensen als het erop aankomt toch maar niet mee willen doen.quote:Oja over die miljoen... ik zie het al voor me, talkshows, groupies, stalkers... dan is het gedaan met mijn rust, nee dankje. Mo' money mo' problems, nee dankje. Je kan redeneren dat ik dan het geld zou moeten uitgeven aan goede doelen, ik besteed mijn tijd en energie nu aan "andere dingen".
Maar de arme hongerige mensen in Afrika niet...quote:Ik heb al meer dan ik me ooit kon voorstellen
Ik weet niet wat een SQUID doet, jij ook niet.quote:Dr. John Zimmerman of the University of Colorado using a SQUID (Superconducting Quantum Interference Device) has discovered that magnetic fields several hundred times stronger than background noise are created around the hands of trained healers when doing healing work on patients. No such fields are created by sham’ healers making the same movements indicating something special is happening with the trained healers. The frequencies of the magnetic fields surrounding the hands of the trained healers were of the alpha and theta wave range similar to those seen in the brain of meditators.
hmm wil je me nu de schuld geven dat het daar niet goed gaat? Dan ben jij net zo verantwoordelijk als ik...quote:Op woensdag 3 maart 2004 18:06 schreef Rasing het volgende:
Maar de arme hongerige mensen in Afrika niet...
Ik kan niet toveren, jullie wel, naar eigen zeggen.quote:Op woensdag 3 maart 2004 21:02 schreef The_Shining het volgende:
hmm wil je me nu de schuld geven dat het daar niet goed gaat? Dan ben jij net zo verantwoordelijk als ik...
Dan ben je alsnog even verantwoordelijk als ik, aangezien je dan verzaakt jezelf leert toveren...quote:Op donderdag 4 maart 2004 14:12 schreef Rasing het volgende:
Ik kan niet toveren, jullie wel, naar eigen zeggen.
Weer zo'n duidelijke nick...quote:Pietverdriet:
Als de Fabrikanten van al deze hosannaheelkrachtmiddelen zo overtuigt zijn van hun product, waarom tonen ze dat niet gewoon aan?
Iemand die kennelijk niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Vroeger dacht men dat bliksem door de weergoden werd gemaakt. Een camera zou voor een onontdekt bosjesmens die nog nooit eerder in aanraking is geweest met het Westen al tovenarij zijn. En omgekeerd zijn sommige kunstjes van een bosjesmens tovenarij voor een Westers persoon.quote:Wie zegt dat dat toveren is?
Tja, als er 1 zekerheid in het leven is dan is dat dat alles veranderlijk is. Als je je niet flexibel opstelt kan je niet meeveranderen, een stugge houding zal je uiteindelijk in 2-en doen splijten.quote:Je maakt het jezelf wel ontzettend moeilijk in dit leven als je je zo extreem stug opstelt en alleen maar zulke keiharde bewijzen accepteert die aan jouw hoge eisen voldoen. We zijn hier met genoeg bewijzen en ervaringen naar voren gekomen. Mocht dat niet genoeg zijn voor jou: jammer dan.
Nee, jij hebt een lekkere nick,quote:Op donderdag 4 maart 2004 18:45 schreef The_Shining het volgende:
Weer zo'n duidelijke nick...![]()
"Ze" tonen dat wel aan, ieder zijn/haar vrije keuze om te bepalen waar die naar wil kijken. Da's wel anders met de reguliere geneeskunde trouwens, waar je verplicht wordt premie's te betalen en vervolgens beperkte (reguliere) therapieën mag "kiezen". Dat veranderd nu, omdat de ziekenfondsen langzaam in de gaten krijgen dat alternatief ook werkt, hoe maakt ze niet uit - het gaat om het geld vnl., dat de persoon geneest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |