Ik maak me er niet zo heel druk om, maar toch....quote:In de zwangerschap heb je een verhoogde kans op een blaasontsteking. Dit komt omdat de blaas opzij wordt gedrukt door de groeiende baarmoeder. Hierdoor moet je vaak plassen, en er blijven ook makkelijker restjes urine in de blaas zitten. Bovendien bevat de urine meer voedingsstoffen dan normaal, wat ook een bron kan zijn voor het ontstaan van ontstekingen.
hahahaquote:Op donderdag 26 februari 2004 12:30 schreef bixister het volgende:
heheh elke keer als ik jou hier zie posten Lily denk ik dat je tweedestreepjesnieuws hebt!
Ik ken het, kom ook uit Groningen. Erg toepasselijk inderdaad...quote:Op donderdag 26 februari 2004 15:23 schreef Xanthe het volgende:
t Het nog nooit, nog nooit zo donker west,
Of t wer altied wel weer licht...
Voor degene die Ede Staal kennen die kennen deze tekst wel....
Denk dat het voor momenten als deze erg toepasselijk is....
de apotheek bellen en zeggen dat jij andere voorschriften gekregen hebt en anders ziekenhuis bellen!quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:41 schreef Xanthe het volgende:
ben op dit moment verschrikkelijk boos.
Apotheek heeft de medicatie gebracht en voor de zoveelste keer heb ik geen bijsluiter erin zitten.
Lijkt me wel belangrijk om te lezen.
Verder staat er op de verpakking 2 tabletten per week vaginaal inbrengen.
Zo kunnen er toch hele ernstige dingen gebeuren zonder bijsluiter. Lekkere apotheek maar niet heus! Het is gewoon balen dat je er nou weer achteraan moet bellen etc. terwijl het zo'n nare tijd voor jullie is!quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:49 schreef Xanthe het volgende:
Omdat het medicijn van een andere apotheek is gekomen met spoed zat ie er niet in , was de smoes....
Gaat om cytotec waarvan de stofnaam misoprostol is.
Ik kom niet uit Groningen, maar ik ken Ede Staal wel degelijk... Het is inderdaad erg toepasselijk.quote:Op donderdag 26 februari 2004 15:23 schreef Xanthe het volgende:
Als je bij het ziekenhuis onder behandeling bent is het niet raar hoor... die mensen zijn er voor al je vragen dus ook deze.quote:Op donderdag 26 februari 2004 19:56 schreef Anitra het volgende:
ehmm die heb ik niet angel, ik vraag jet wel eerst ff aan de huisartsassistente dan denk ik.
Vind het raar om hieroor het ziekenhuis op te bellen
Het is te hopen dat het snel doorzet en dat jullie niet nog een keer naar het ziekenhuis hoeven te gaan, het is gewoon abnormaal kut zoals er met jullie wordt omgegaan!quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:35 schreef Xanthe het volgende:
Update:
Ik heb sterk 't idee dat we hem nog wel terug zien vannacht of morgenvroeg...
Tot zover,
Jeroen.
Jeroen, wat lief dat je hier even post, jij ook veel sterkte hoor, want misschien juist omdat het zo moeilijk voor te stellen is maakt het het nog moeilijker. Iig, sterkte en een dikke zoen voor julliequote:Op donderdag 26 februari 2004 21:51 schreef Xanthe het volgende:
Namens Xanthe:
Het bloeden is nu héél lichtjes begonnen. De pijn die ze heeft is op dit moment vergelijkbaar met de voortekenen van een menstruatie. Tweede set tabletjes net ingebracht. Volgens berichtgeving links en rechts hoeven we waarschijnlijk geen derde setje in te brengen (hoop, hoop). Het lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken wat Xanthe nu meemaakt. Maar als man kun je je toch eigenlijk nooit écht inleven in deze gevoelens, krampen, pijntjes, hormoonschommelingen en zo voorts....
Soms (natuurlijk) best lekker, maar nu voelt het gewoon heel onzeker.![]()
Jeroen.
hoe is het met je Xante ? Is er alweer een beetje licht ?quote:Op donderdag 26 februari 2004 15:23 schreef Xanthe het volgende:
Maar wat schiet je er dan mee op vraag ik me af. Of je verdriet al niet genoeg kopzorgen geeft? Je hebt altijd lomperikken.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 08:35 schreef poemojn het volgende:
Over zoiets kun je achteraf eventueel toch een klacht indienen?
Lekker dat jullie al zover zijn!!!!quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:46 schreef Psyche2003 het volgende:
Ow ja, ook nog even een update van ons beebie front
Vandaag is de kamer in ieder geval geheel behangen, morgen lambrisering afmaken en zondag de meubeltjes in elkaar zetten... Zal nog een heel gedoe worden zo zonder tekeningen :S die zijn namelijk kwijtgeraakt in de verhuizing van vorig jaar :S
Verder, kleintje is errug rustig, laat nog steeds bijna niets van zich merken (helaas) maar ja, zo kan het nou eenmaal verlopen hebben we al gehoord. Kennis van ons heeft tot in de 30e week zelfs helemaal niets gevoeld!
Maandag weer naar VK, zag trouwens dat we nu toch wel lekker aan het steigen zijn op de beval-lijst! Mja, mag ook wel, maandag inmiddels al weer 28 weken. Lijkt het bij sommige van jullie of de het buikie even helemaal niet meer lijkt te groeien? Is allemaal wel mooi ronder geworden en ook lager enzo, maar ook dat kan nog vooruit schieten (letterlijk en figuurlijk) in de laatste paar maanden...
Kan haast niet wachtten om onze kleine meid in mijn handen te kunnen houden!
Daar kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen. Maar denk wel goed om jezelf. Dat je niet te veel bloed verliest.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 10:09 schreef Xanthe het volgende:
Ik wil dus niet gecurreteerd worden.
Niet zolang het vruchtje er nog in zit.....
Sterkte Xanthe en Jeroenquote:Op vrijdag 27 februari 2004 10:48 schreef Xanthe het volgende:
Jeroen belt straks het ziekenhuis even op om te overleggen of alles klopt wat er nu gebeurd of dat er ingegrepen moet worden.
Ik weiger voorlopig om een curretage te ondergaan , er zijn wel meer middelen om weeën op te wekken.
Laten ze dan eerst maar wat anders proberen.
Curretage kan altijd nog.....
GEFELICITEERD!!!quote:Op zondag 29 februari 2004 21:59 schreef Reanimatie.com het volgende:
WHAHAHAHAAAAAAAAAA, IK WORD PAPAAAAAAAAAA !!!!!
*phew* eindelijk mag ik het uitschreeuwen
En jij gefeliciteerd natuurlijk!quote:Op zondag 29 februari 2004 21:59 schreef Reanimatie.com het volgende:
Hier gaat het goed, hoor!!! Eigenlijk niks nieuws onder de zonquote:Op zondag 29 februari 2004 19:49 schreef dutchie het volgende:
Hoop niet dat jullie het raar vinden dat ik nu toch over de ontwikkelingen hier schrijf, maar hier komt de komst van onze kleine kabouter steeds meer in zicht.
Heb gister voor het eerst kleertjes gekocht en liep helemaal gelukkig de winkel uit. Terwijl ik nl. de kleertjes aan een kritische blik onderwierp, zag ik nl. voor me hoe onze kabouter daar vrolijk in zou liggen te spartelen. Tegelijk kreeg ik visioenen van deze zomer hoe hij/zij in zijn campingbedje onder een klamboe in de schaduw van de parasol heerlijk in de tuin in die kleertjes zijn nieuwe wereld lag te ontdekken.![]()
Zo reed ik met een grote smile weer terug naar huis.
Ook heb ik een zwangerschapsdagboek van Anne Geddes gekocht en daar ben ik sinds gister fanatiek in aan het schrijven.
En hoe gaat het met de overige zwangeren? Of ben ik nou bot?![]()
Van harte gefeliciteerdquote:Op zondag 29 februari 2004 21:59 schreef Reanimatie.com het volgende:
Gefeliciteerd! Vertel eens wanneer ongeveer enzo, dan kan Lois of karin je in het lijstje zetten.quote:Op zondag 29 februari 2004 21:59 schreef Reanimatie.com het volgende:
Ik ben zelf ook nog wel een beetje huiverig met dingen kopen, maar ik wil het wel zo ontzettend graag... (ongeduldig typje, ben ik eigenlijkquote:Op maandag 1 maart 2004 10:38 schreef snoopy het volgende:
Ik durfde pas te gaan shoppen na de eerste echo maar zelfs toen duurde het nog ff voor ik echt durfde. Nu moet ik wel elke keer wat kopen als ik in een babywinkel ben. Ben morgen 19 weken zwanger![]()
We hebben 2 weken geleden ook al het ledikantje, commode en kastjes besteld. En de kinderwagen en maxi-cosi. Maar dat wordt allemaal pas in april geleverd. Lijkt me zo leuk om al die kleine kleertjes in de kast te kunnen hangen/leggen![]()
Ik hoop toch wel dat dit het einde was en we donderdag te horen krijgen dat alles mooi schoon is.quote:Op maandag 1 maart 2004 09:11 schreef dutchie het volgende:
Xanthe, er lijkt maar geen eind te komen aan je misère.![]()
Ben zelf ook wel blij met onze snelle actie! We waren een beetje aan het rondkijken voor meubeltjes en toen kwamen we een winkel binnen en vonden allebei gelijk het ledikantje en de commode superleuk. En dat is een wonder als wij allebei hetzelfde leukvindenquote:Op maandag 1 maart 2004 10:51 schreef piglet het volgende:
[..]Wat heerlijk dat je al een aantal dingen hebt besteld snoopy. Dat lijkt me ook zo ontzettend leuk! Vooral als je het eenmaal in huis hebt![]()
Vond je het moeilijk om deze spulletjes uit te zoeken? Hubbie en ik hebben een redelijk uitgesproken smaak qua meubeltjes, dus daar komen we wel uit. Maar een kinderwagen en zo lijkt me moeilijker. Maar er is hier ergens een topic met ervaringen over kinderwagens, dus die snor ik t.z.t. wel op![]()
ok, klopt, idd typisch mannenreactie.quote:Op maandag 1 maart 2004 09:55 schreef piglet het volgende:
En dan nu voor de iets vrolijkere noot:
Van harte gefeliciteerd Reanimatie.com! Al is het wel weer een typische mannenreactie: details willen we! Wanneer is je vrouw/vriendin uitgerekend? Hoe voelt ze zich? Hoe voel jij je? Waren jullie al lang bezig? Of was het meer een verassing? etc.!
jelief sleept vanavond Mike naar dit topic...quote:Op maandag 1 maart 2004 13:41 schreef Reanimatie.com het volgende:
[..]
ok, klopt, idd typisch mannenreactie.
Mijn vriendin is 16 september uitgerekend. Ze is net na haar 30e verjaardag gestopt met de pil en na 2 maanden was het dus al raak. Alles ging dus allemaal vrij gemakkelijk, zoals nu ook de zwangerschap, ze heeft amper ergens last van op een enkele keer misselijk zijn na.
Zelf ben ik net 27 en voel me er geweldig bij! Zeker nadat ik vandeweek met de echo hartaktie heb gezien. Al moet ik nog wel aan het idee wennen. Als mensen me feliciteren, dan loop ik nog helemaal rood aan, alsof ik iets stiekum heb gedaan.
Nog even voor de beeldvorming, dit ben ik met mijn nachtzuster;
[afbeelding]
Ik zit ook heftig online in te slaan, heerlijk om toch wat te kunnen kopen als het gewoon niet lukt om echt te gaan shoppenquote:Op maandag 1 maart 2004 14:40 schreef Tan het volgende:
Omdat ik niet meer kan winkelen koop ik babykleertjes online, moet me soms echt beheersen, ben helemaal TinusPfan en die zijn er onlangs mee gestopt dus mochten er medefans zijn dan zou ik als ik jullie was nog even snel inslaan.
Echt wel, en ook handig omdat ik best ver van een fatsoenlijke stad af woon maar zo toch leuke aanbiedingen binnen kan slepenquote:Op maandag 1 maart 2004 14:50 schreef pluisje het volgende:
[..]
Ik zit ook heftig online in te slaan, heerlijk om toch wat te kunnen kopen als het gewoon niet lukt om echt te gaan shoppen![]()
(en ook al een TinusP pakje gescoord)
Hier is dan het rompertje van die ik gekocht hadquote:Op maandag 1 maart 2004 07:54 schreef LadyS het volgende:
Ik had laatst een stoer rompertje gekocht bij de Zeeman (echt leuk, ik zal er vandaag of morgen even een foto van maken)
quote:Op maandag 1 maart 2004 15:00 schreef LadyS het volgende:
[..]
Hier is dan het rompertje van die ik gekocht had
Euhm jah, maar ik was er even bij vergeten te vertellen dat het zo'n klamboe is met een grote ronde ring boveninquote:Op maandag 1 maart 2004 17:15 schreef Knorretje het volgende:
mooie haak/drager aan de muur waar je de klamoe aan haakt/hangt
Yep, heb een enorm gat in mijn hand. En voordat die kabouter van ons nog meer kleren heeft dan wijzelf heb ik me GIGANTISCH in zitten houden.quote:Op maandag 1 maart 2004 09:55 schreef piglet het volgende:
Maar Dutchie, mocht je nu pas van jezelf kleertjes kopen? Ik ben bang dat ik dit weekend of anders redelijk snel toch al echt een eerste pakje ga kopen hoorIk hou het nu al bijna niet vol als ik per ongeluk express langs de babykleertjes loop van Hema bijvoorbeeld. Maar knap dat je nog even gewacht hebt
. Is eigenlijk beter.
Swetsenegger was hier volgens mij toch ook wel eens te vinden?quote:Op maandag 1 maart 2004 18:34 schreef Reanimatie.com het volgende:
sorry, maar ben ik werkelijk de enigste aanstaande vader hier in dit vrouwentopic???
Misschien vanavond toch maar eens een 'ik word vader' topic openen
Goh, je bent de eerste die het zegt.quote:Op maandag 1 maart 2004 20:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Dutchie, wat vreselijk![]()
Toch lijkt yoga me wel lekker ontspannend, en dat kan jij wel een beetje gebruiken met dat onthaasten, lijkt me
ShaoliN heeft hier ooit ook wel eens gepost (toen ik net zwanger was). Hij lurkt hier volgens mij stiekum ook wel eensquote:Op maandag 1 maart 2004 20:08 schreef Troel het volgende:
Psyche is er ook nog... Basterdhost komt ook wel eens kijken geloof ik en volgens mij zijn er nog wel meer mensen toch?
en developpen voor Fok! (developpen jah, niet enveloppenquote:Op maandag 1 maart 2004 22:45 schreef pluisje het volgende:
Rickmans, die ene die schuld heeft aan mijn buik dus, leest wel bijna alles, maar echt posten doet ie niet veel.
Te druk met kamertje opknappen
Neuh....hier *lurk* ik graagquote:Op maandag 1 maart 2004 16:51 schreef LadyS het volgende:
Beaker![]()
Wat doe jij opeens in dit topic? Heb je wat te vertellen![]()
Volgens mij ben je absoluut niet de enige. Hormonen zijn namelijk erg onvoorspelbaarquote:Op maandag 1 maart 2004 23:56 schreef Luchtbel het volgende:
Ik ben zo zenuwachtig, ben vanavond al 3 keer naar bed gegaan en weer opgestaan en alleen maar omdat ik woensdagmorgen nog een echo heb. De vorige keer was alles goed en ik kan de baby nu heel goed voelen, dus ik kan me niet voorstellen dat er iets mis zou zijn. Maar ik ben zo nerveus. Echt te erg. Terwijl ik dit de vorige keer niet had.... Ben ik de enige?
Bedankt hequote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:11 schreef piglet het volgende:
[..]
Volgens mij ben je absoluut niet de enige. Hormonen zijn namelijk erg onvoorspelbaar
Er zijn hier vornamelijk vrouwen ja...die schijnen meer behoefte te hebben om over dit onderwerp te pratenquote:Op maandag 1 maart 2004 18:34 schreef Reanimatie.com het volgende:
sorry, maar ben ik werkelijk de enigste aanstaande vader hier in dit vrouwentopic???
Misschien vanavond toch maar eens een 'ik word vader' topic openen
Dutchie ik heb ook yoga gedaan om dezelfde reden, ben ook niet zo'n ster in ontspannen...quote:Op maandag 1 maart 2004 20:18 schreef dutchie het volgende:
[..]
Goh, je bent de eerste die het zegt.![]()
Nee maar zonder gekheid, dat is ook de reden dat ik voor yoga gekozen heb en niet voor gym. Dat en het feit dat ik nog errug makkelijk flauw val bij pijn of bloed. Oftewel ik moet me echt proberen te ontspannen tijdens de bevalling.
* dutchie is echt geen held op dat vlak![]()
quote:Op dinsdag 2 maart 2004 08:46 schreef Beaker het volgende:
[..]
Neuh....hier *lurk* ik graag![]()
Whahahaahquote:Op dinsdag 2 maart 2004 10:57 schreef LadyS het volgende:
[..]
[afbeelding]Ik dacht echt even dat......
![]()
Het gaat steeds in de avond uren mis.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 09:23 schreef Tinkepink het volgende:
Ik las dat Xanthe eindelijk een beetje steun heeft gekregen van de huisarts en het ziekenhuis en ik hoop dat het nu wat beter gaat met jullie!
quote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:04 schreef Beaker het volgende:
Whahahaahlees dan maar ff mijn reactie in wachten op het tweede streepje!
Sorry als ik te veel vraag hoor....quote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:21 schreef Xanthe het volgende:
ze hebben zondag bloed geprikt over HCG heb ik niks gehoord de HB waarde ofzo was in rode en daarom mocht ik naar huis.
De stolsels zijn hard , je kan er wel iets in knijpen maar het lijkt op weefsel.
Dus niet zoals gewoon stolsel bloed die je plat kan knijpen.
Ik zou dan voor de eerste week gaan. Eind mei is het al heel warm op Kreta. Half april valt het nog mee.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:30 schreef Sugar het volgende:
17 t/m 24 april (dan ben ik 22 / 23 weken swanger) óf van 15 t/m 22 mei (dan ben ik 26 / 27 weken swanger).
Wat een mannetje hequote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:30 schreef LadyS het volgende:
[..]
[afbeelding]ja, die heb ik nu gelezen jah.. hahahahaha
misverstandje
Xanthe:Ik hoop voor je dat het een beetje opschiet. Ik denk dat je het maar beter allemaal achter de rug kan hebben
Je vraagt niet te veel hoor.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:40 schreef moussy het volgende:
[..]
Sorry als ik te veel vraag hoor....
Zijn het net balletjes of zit er geen terugkerende vorm in?
ja.. mannenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:53 schreef Beaker het volgende:
Wat een mannetje he![]()
Had gelijk gegeten en gedronken zeg maar
Hoppa! In een keer mijn onzekerheid weer terugquote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:01 schreef LadyS het volgende:
[..]
ja.. mannenhahahaha
je had jezelf zeker net helemaal overtuigd dat je ab-so-luut niet zwanger kon zijn?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:16 schreef Beaker het volgende:
[..]
Hoppa! In een keer mijn onzekerheid weer terug![]()
en bedankt...........
Juist!quote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:18 schreef LadyS het volgende:
[..]
je had jezelf zeker net helemaal overtuigd dat je ab-so-luut niet zwanger kon zijn?
en dan komen die kerel weer met hun opmerkingen![]()
En of ik dat herken! Als ik naar mijn werk fietste kletste ik wel eens tegen mijn buik. Maar dan dacht ik: doe niet zo idioot. De baby is nog maar een paar mm of cm. Het is nog helemaal niks. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat het echt een poosje duurt voor je echt voelt dat er een baby in je buik zit. Sinds vrijdag voel ik de eerste plopjes en ga nu beseffen dat het echt waar is... En ik ben vandaag 19 weken zwanger.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 16:00 schreef phluphy het volgende:
Ik heb een sip momentSoms vind ik het zo onwezenlijk dat er echt leven in mijn buik zit, dat ik enorme behoefte krijg aan iets van een "contactmoment" of zo met het kleintje. Maar wanneer ik bijvoorbeeld ertegen ga praten, denk ik even later: wat een onzin, waar ben je mee bezig, doe niet zo mal, niemand hoort je!
Herkennen jullie dit? Is er een oplossing voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |