't apparaat zal idd een verkoopprijs van 200 á 250 euro krijgen..quote:Op woensdag 25 februari 2004 20:56 schreef dethoom het volgende:
probleem hiermee is dat je de biertender alleen kan gebruiken met vuillingen van Heineken. Wanneer je het apparaat koopt voor zeg: 200 euro, ben je daarna min of meer verplicht om telkens een euro of 10 uit te geven aan een Heineken vulling. (kratje is goedkoper) Daarbij komt nog dat het idee zo is afgedekt dat er geen andere fabrikanten zullen zijn die voor dit apparaat goedkopere vullingen op de markt zullen brengen zoals dat bij senseo crema wel zo is.
dat is een van de stomste fouten van douwe egberts. Ze hadden andere merken niet de mogelijkheid moeten bieden ook pads te gaan uitbrengen, want daardoor draaien ze zelf minder omzet. Voor Philips maakt dat natuurlijk helemaal niet uit. die vinden het wel best en hun apparaten lopen als een trein. Ik denk dat het met de beertender een stuk minder vaart zal lopen.
ik geef toe, zo'n tapje is leuk, maar het blijft duur, en je zal niet snel meer een kratje kopen, omdat je toch 250 euro in het apparaat heb geinvesteerd en dan wil je em ook gebruiken ook. En omdat er dus geen goedkopere fusten op de markt worden gebracht zit je er aan vast. je bent telkens verplicht om 10 of 12 euro aan een fust uit te geven waaruit je maar maximaal 20 glazen kan halenquote:Op woensdag 25 februari 2004 20:59 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
't apparaat zal idd een verkoopprijs van 200 á 250 euro krijgen..
dat een kratje goedkoper is, tja dat zal wel zo zijn, maar veel mensen geven toch de voorkeur aan een tap biertje boven een flesje bier.. vooral met wat vrienden vind ik persoonlijk een tapje hebben staan wel wat hebben..
10 - 12 euroquote:Op woensdag 25 februari 2004 21:06 schreef pos het volgende:
Ik vind hem erg leuk, wil hem wel hebben.
Ben wel benieuwd wat een Heineken-fustje kost.
alles wat ik tot nu toen gezien heb was of huur en veel te duur om zelf aan te schaffen of die 5 liter blikken met een "gat"erin waar bier uit kwam..quote:Op woensdag 25 februari 2004 21:08 schreef Furby het volgende:
Er bestaan toch allang van die kleine thuistapjes dacht ik zo. Heineken, Grolsch en Dommelsch heb ik al gezien iig. Je moet alleen de complete tap als statiegeld weer inleveren. bavaria heeft trouwens niet zo lang geleden een soort van rugzak-tap gelanceerd. Dat is ook zoiets als dit alleen een ietwat ander design.
Aaaaah! leve de commercie!quote:Op donderdag 26 februari 2004 00:11 schreef 737-800 het volgende:
In Amerika kun je gewoon een fust kopen vanaf 50Liter. Die wordt dan gekoeld bezorgd in een grote thermozak met ijs en een handpompje erop. Het kost geen fluit en je tapt er HEEL wat biertjes
uit!
same here.. heb al drie dagen zo'n promo dvd lopen in de winkel..quote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:55 schreef fisico het volgende:
Het bier is 20 dagen houdbaar dus elke dag een biertje en het is alweer op. Het is een oplossing voor mensen die een lekker tapbiertje willen en bier uit fles maar niets vinden. Aan mijn is bier niet besteed, maar op een feestje heb ik de hele PR al gehad van iemand die bij Heineken werkt.
Ik denk toch dat dat nauwelijks af te dekken is hoor. Wat nou als bijvoorbeeld grolsch gewoon zo'n vaatje namaakt van heineken, wat kunnen ze daar nou helemaal tegen doen. Een vaatje is een vaatje toch. Helemaal als ze em lichtjes aanpassen. Krups zal er blij mee zijn bovendien. Als het echt zo makkelijk was om dat "af te dekken" denk ik dat wel meer fabrikanten dat gedaan hadden (zoals jouw voorbeeld met senseo, maar bijvoorbeeld ook met printerinktpatronen).quote:Op woensdag 25 februari 2004 20:56 schreef dethoom het volgende:
Daarbij komt nog dat het idee zo is afgedekt dat er geen andere fabrikanten zullen zijn die voor dit apparaat goedkopere vullingen op de markt zullen brengen zoals dat bij senseo crema wel zo is.
dat is een van de stomste fouten van douwe egberts. Ze hadden andere merken niet de mogelijkheid moeten bieden ook pads te gaan uitbrengen, want daardoor draaien ze zelf minder omzet. Voor Philips maakt dat natuurlijk helemaal niet uit. die vinden het wel best en hun apparaten lopen als een trein. Ik denk dat het met de beertender een stuk minder vaart zal lopen.
"Keg Party" heet dat toch?quote:Op donderdag 26 februari 2004 00:11 schreef 737-800 het volgende:
In Amerika kun je gewoon een fust kopen vanaf 50Liter. Die wordt dan gekoeld bezorgd in een grote thermozak met ijs en een handpompje erop. Het kost geen fluit en je tapt er HEEL wat biertjes
uit!
Weet iemand of dit in NL ook kan?
Op zich wel een gaaf ding die tender! Miscchien een beetje prijzig, maarja je ken wel thuis de BarTender uithangen met je te strakke t-shirtje
Doen!! Lekker!!quote:Kom kom. Ze mikken hiermee op de man tussen de 25-50 jaar. Die hebben dat er wel voor over hoor.
Dat valt in de prakrijk mee.quote:Zit ook te denken er 1 te kopen, alleen ben ik bang dan de hele tijd aan dat ding te hangen .
Das nogal compact, beetje bierkoeler meet een 50*50*100 cm, evengroot als een koelkast dus. En daar heb je nog 1a2 fusten naast staan die binnen drie dagen leeg moeten. De beertender is ook niet bedoeld voor feestjes, daar mag je nog steeds een cooltap met 10 liter fusten voor huren. Of een partytap met 30-50 liter per fust.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 15:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vind het iig een extreem zielig ding, dat is toch geen tap man! Gelukkig hebben wij met een hele groep vrienden een oude horeca-tap op de kop weten te tikken. Geweldig apparaat, werkt nog met CFK-koeling, en je kan elk bier krijgen wat je wilt. Zitten 2 tapkranen op, dus je kan ook nog eens 2 verschillende biersoorten tegelijk tappen.
Ideaal voor feestjes, barbeque's en zelfs weekendjes weg.
Zuig daar maar een puntje aan met je beerputtender!
Dat is wat minder.quote:Per fustje 18 tot 20 glazen tapt
De beertenders zijn ook bedoeld voor het-doordeweekse-pilsje-na-het-werk, in plaats van flesjes. Daarom zijn ze ook 3 weken geopend houdbaar, Heineken gaat er van uit dat mensen ongeveer 2 stuks per maand kopen. Kleinschalig high-end of the market om er wat marketingtermpjes tegen aan te gooien.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:04 schreef static het volgende:
Ohw.
[..]
Dat is wat minder.
Niets slechts over wijlen Freddie!, 't is meneer Heineken voor jou. Dankzij hem heb jij nu pijpjes bier in je koelkast liggen, en je bent zeker geen gezellig mens volgens zijn definitie.quote:Op zondag 7 maart 2004 01:08 schreef honest het volgende:
Je bent niet bij je volle verstand als je het koopt, of net zo rijk als * Freddie*
Als je barst van de poen.... doen
ben je wijs..... laat Heineken het steken in hun ........
Advertentieleuze bij de introductie van het flesje-bier-om-mee-naar-huis-te-nemen.quote:Gezellige mensen halen Heineken in huis!
Waarom is dat in godsnaam langer dan 1 dag houdbaar?! Ik bedoel welke idioot doet er 3 fucking weken over om 20 pilsjes naar binnen te kiepen?quote:BeerTender Techniek:
BeerTender, altijd het lekkerste biertje thuis. Heineken en Krups zijn erin geslaagd een tapsysteem te ontwikkelen dat:Direct klaar is voor gebruik Het bier op de juiste temperatuur houdt Per fustje 18 tot 20 glazen tapt Na aansluiting van het fustje, het bier maar liefst 21 dagen goed houdt Vrijwel onderhoudsvrij is
klopt, maar ik wil hertog janquote:Op zondag 7 maart 2004 12:39 schreef Kapmes het volgende:
Misshcien dat je er straks een Amstel vaatje hiervoor komtDat is toch immers ook van Heineken
En dan 2x per week dat fust wisselen zeker? (d'r komen wel eens mensen eten) Dure hobby hoor.quote:Op zondag 7 maart 2004 11:24 schreef Jooosie het volgende:
dit ding is toch briljant....binnen het half jaar heeft elk studentenhuis er 1tje!
Tja, hij koelt toch echt hartstikke goed.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 21:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Das nogal compact, beetje bierkoeler meet een 50*50*100 cm, evengroot als een koelkast dus.
Die 2 fusten gaan doorgaans dezelfde avond nog op...quote:En daar heb je nog 1a2 fusten naast staan die binnen drie dagen leeg moeten.
Wat moet je er dan in hemelsnaam meequote:De beertender is ook niet bedoeld voor feestjes.
Rijkeluis kindje.quote:Op zondag 7 maart 2004 23:27 schreef GWD het volgende:
wat doet iedereen hier nou moeilijk ... is toch relaxed, je komt thuis tapt even een biertje en lekker zitten. en het is maar 250 euro hoor daar koop je tegenwoordig nog geen broek voor... dan haal ik liever zo'n ding.
Daarbij komen andere merken binnenkort ook met een gelijkwaardig apparaat ... als je dan nog even wacht zal er vast wel eens of andere slimmerik met een universele sluiting komen
maarja, 250 euro .. wat zeiken jullie nou.
Hmmm ik ben toch niet zo wereldvreemd om te vinden dat 250 euro nou niet bepaald een onoverkomelijke uitgave is of ligt dat nou aan mijquote:Op zondag 7 maart 2004 23:43 schreef Roellio het volgende:
[..]
Rijkeluis kindje.![]()
Ik denk dat een gemiddeld Nederlands gezin moet sparen voor zo'n uitgave.
Geloof me; als ze het hadden kunnen voorkomen, hadden ze dat heus wel gedaan hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2004 20:56 schreef dethoom het volgende:
dat is een van de stomste fouten van douwe egberts. Ze hadden andere merken niet de mogelijkheid moeten bieden ook pads te gaan uitbrengen
Het ligt aan jou... Als je nog thuis woont bij je ouders en je hebt een bijbaantje/vakantiebaantje... dàn is ¤250 wel te betalen. Maar een broek van fl. 550,93...quote:Op maandag 8 maart 2004 00:56 schreef GWD het volgende:
Hmmm ik ben toch niet zo wereldvreemd om te vinden dat 250 euro nou niet bepaald een onoverkomelijke uitgave is of ligt dat nou aan mij
Inderdaad een geweldig ding an sich.quote:Op maandag 8 maart 2004 12:16 schreef Rio het volgende:
An sich is het natuurlijk een geweldig ding!
Bier uit fusten is altijd al lang (zo niet altijd) al duurder geweest dan uit een kratje. Maar zullen ongetwijfeld wel wat acties komen, het ligt eraan hoe ze het product willen introduceren hé (hier zijn tal van mogelijkheden voor). Kroegen zouden ook beter flesjes kunnen verkopen. Gek genoeg was dit laatst in het nieuws, terwijl het al véééél langer bekend is. Misschien niet bij het 'gewone' publiek...quote:Op maandag 8 maart 2004 12:16 schreef Rio het volgende:
Slechte zet, zeker tijdens de introductie: het bier duurde maken dan een kratje.
Duidelijk gehackt, een bierglas is nooit te volquote:Op donderdag 4 maart 2004 20:15 schreef Tijn het volgende:
Wat een kuttest.
"Uw glas is te vol"
Wtf?
Dat zou de fiscus graag willen, bier uit flesjes. Dan is de BTW inning voor hun een stuk makkelijker. Nu vinden ze dat er gesjoemeld word met de btw aangiftes. Volgens de belastingdienst gaan er 250 fluitjes uit een fust (5 per liter) en volgens de onderenmers zijn dat er maar 200 (4 per liter). Er is een aantal jaren terug een rechtzaak overgeweest en de fiscus kreeg nul op het rekest.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 09:16 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Bier uit fusten is altijd al lang (zo niet altijd) al duurder geweest dan uit een kratje. Maar zullen ongetwijfeld wel wat acties komen, het ligt eraan hoe ze het product willen introduceren hé (hier zijn tal van mogelijkheden voor). Kroegen zouden ook beter flesjes kunnen verkopen. Gek genoeg was dit laatst in het nieuws, terwijl het al véééél langer bekend is. Misschien niet bij het 'gewone' publiek...
Yep en een groot deel van die merkloze pads worden gewoon door DE in elkaar gezet hoorquote:Op maandag 8 maart 2004 01:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Geloof me; als ze het hadden kunnen voorkomen, hadden ze dat heus wel gedaan hoor.
Om nog maar niet te noemen dat kratten vééééél ruimte innemen, erg zwaar zijn door al het glas wat eromheen zit en ook nog eens statiegeld op de flesjes. Je zou het logischerwijs per flesje kunnen verkopen maar dat is niet praktisch voor de klant aangezien die misschien niet uit fles wil drinken of het idee heeft dat een onhandige beweging van iemand anders zo dat flesje door z'n tanden heendrukt bij het nemen van een slok.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 11:23 schreef Fixers het volgende:
[..]
Maar voor ondernemers zijn flesjes niet echt praktisch, behalve voor speciale bieren met lage omzetsnelheden. Al was hetmaar dat fusten niet in de koeling hoeven (is wel beter), en het aanvullen van de voorraad sneller gaat. Fustje verwisselen duur >1 minuut, krat bier in een koeling overladen iets langer.
Waar komt die ¤199,= vandaan? Is dat de prijs die een winkel er voor vraagt, want ik dacht dat die namelijk rond de ¤250,= lag.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:44 schreef paarse_paashaas het volgende:
hij kan zowieso nu al voor +/- ¤199,- verkocht worden, en dan maakt de retailer er nog een normale winst op idd..
Skimming. Die techniek heet skimming. Is het enige wat ik van twee jaar HBO heb onthouden. Oh ja, de hoogte van mijn studieschuld ook.quote:Dat ding is over een jaar zeker ¤ 75,- goedkoper, miss nog wel meer. Is hetzelfde als met bijv. de DVD-brander, in het begin een hoge prijs en dan steeds lager. (=marketing-techniek)
inkoops-prijs x1,5(normale bruingoed marge)= ¤199quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:55 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Waar komt die ¤199,= vandaan? Is dat de prijs die een winkel er voor vraagt, want ik dacht dat die namelijk rond de ¤250,= lag.
Dat is wel even een ander verhaal. DVD branders moeten ontwikkeld worden. Dus eerst moeten de ontwikkelingskosten eruit gehaald worden. En daarna wordt nog de productie opgevoerd waardoor de kosten lager worden waardoor DVD branders goekoper verkocht kunnen worden.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:29 schreef Impry het volgende:
Zoals je al zegt, 'op dit moment.'
Dat ding is over een jaar zeker ¤ 75,- goedkoper, miss nog wel meer. Is hetzelfde als met bijv. de DVD-brander, in het begin een hoge prijs en dan steeds lager. (=marketing-techniek)
Hoe is dat anders dan? Krups heeft het hele apparaat ook moeten ontwikkelen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:20 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dat is wel even een ander verhaal. DVD branders moeten ontwikkeld worden. Dus eerst moeten de ontwikkelingskosten eruit gehaald worden. En daarna wordt nog de productie opgevoerd waardoor de kosten lager worden waardoor DVD branders goekoper verkocht kunnen worden.
Het hele apparaat is niet bijzonder, gewoon een iets anders gevormde ordinairequote:Op donderdag 11 maart 2004 19:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hoe is dat anders dan? Krups heeft het hele apparaat ook moeten ontwikkelen.
Er zal toch wel een of ander druksysteem inzitten ter vervanging van t gas normaal zeg maar. Ik dacht dat ze nu juist daarom bij krups aangeklopt hadden omdat die daar ervaring mee hebben met hun expressomachines enzo.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:27 schreef honest het volgende:
Het hele apparaat is niet bijzonder, gewoon een iets anders gevormde ordinaire
koelbox met een tappie eraan.(de vormgever wordt hier dus dik betaald )
Ik heb er eentje. Deze heb ik na een bespreking met een aantal grote Europese bierbrouwers gehad. Ik moet eerlijkheidshalve er wel even bij zeggen dat ik er nog helemaal niet naar heb omgekeken. Moet 'm nog even bestuderen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:44 schreef Intergalactrick het volgende:
Wie kent er iemand die er eentje heeft?
Je kan ook even het topic lezen.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:25 schreef RJensen het volgende:
Moet zeggen ,heb hem vorige week gebruikt, vind het maar een kutding. Kan maar 4 litr. in. Met een gezellige bbq loop je alleen maar fustjes te switchen.. En het bier wattie tapt vond ik niet bijzonder, beetje laf bier..
Wou er altijd eentje kopen, maar na gebruik hoef ik hem niet meer..
Doe mij maar een gezellig flesje. schijnt dat Grolsch met een 15 ltr fust gaat komen, met echte druk.. Hopen dat dat dan een betere biertje tapt..
Senseo-koffie is in vergelijking met een pot koffie ook reteduur. Toch is het een succes geworden. Dat jij veel bier drinkt en het qua prijs/kwaliteit niet uitkan, is iets andersquote:Op vrijdag 5 maart 2004 11:09 schreef du_ke het volgende:
Het is te duur denk ik. Bij ons in de supermarkt waren ze ook even van plan ze te verkopen maar werd besloten dat het gewoon te duur was.
Senseo-koffiepads zijn per gram ook duurder dan 'gewone' koffie die je in een koffiezetapparaat bereidt. Toch is het Senseo-gebeuren geen mislukking te noemen ;-). Oké: voor de Senseo zijn er 'budget'-pads (zoals Euroshopper, K&G en Aldi) beschikbaar, maar het zou me niets verbazen als DE die pads in elkaar zet en vult. Daarnaast zal nog steeds de marge op die koffie hoger zijn dan 'normale' gemalen koffie.quote:Slechte zet, zeker tijdens de introductie: het bier duurde maken dan een kratje.
225 euro ongeveer incl. vust heinekenquote:Op zondag 7 maart 2004 23:27 schreef GWD het volgende:
Dat valt dus wel mee: de gepatenteerde aspecten van de pads worden in licentie gegeven aan andere fabrikanten. DE en Philips verdienen aan elke pad van pakweg AH huismerk een paar E-cent.quote:Op woensdag 25 februari 2004 20:56 schreef dethoom het volgende:
dat is een van de stomste fouten van douwe egberts. Ze hadden andere merken niet de mogelijkheid moeten bieden ook pads te gaan uitbrengen, want daardoor draaien ze zelf minder omzet.
afzetter, ¤ 199, regel ik er eentje voor je!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:02 schreef Tiemie het volgende:
[..]
225 euro ongeveer incl. vust heineken
[TK] Beertender
wtf kweenie waar jij je broeken haalt maar niet iedereen legt 250 neer voor een broek..quote:Op zondag 7 maart 2004 23:27 schreef GWD het volgende:
wat doet iedereen hier nou moeilijk ... is toch relaxed, je komt thuis tapt even een biertje en lekker zitten. en het is maar 250 euro hoor daar koop je tegenwoordig nog geen broek voor... dan haal ik liever zo'n ding.
Daarbij komen andere merken binnenkort ook met een gelijkwaardig apparaat ... als je dan nog even wacht zal er vast wel eens of andere slimmerik met een universele sluiting komen
hoeft niet hoor, kan ze wel goedkoper krijgenquote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:27 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
afzetter, ¤ 199, regel ik er eentje voor je!
Waarschijnlijk maakt DE het grootste deel van de 'concurrerende' pads. Maar Heineken zal waarschijnlijk geen licentie aan geven op de vaatjes. Ze zullen eerder hun eigen premiums als alternatief aan bieden. Bijvoorbeeld Brandquote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:11 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Dat valt dus wel mee: de gepatenteerde aspecten van de pads worden in licentie gegeven aan andere fabrikanten. DE en Philips verdienen aan elke pad van pakweg AH huismerk een paar E-cent.
ik ook wel, maar mag ik ook nog wat verdienen!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:41 schreef Tiemie het volgende:
[..]
hoeft niet hoor, kan ze wel goedkoper krijgen
Precies.quote:Op woensdag 25 februari 2004 20:56 schreef dethoom het volgende:
probleem hiermee is dat je de biertender alleen kan gebruiken met vuillingen van Heineken. Wanneer je het apparaat koopt voor zeg: 200 euro, ben je daarna min of meer verplicht om telkens een euro of 10 uit te geven aan een Heineken vulling. (kratje is goedkoper) Daarbij komt nog dat het idee zo is afgedekt dat er geen andere fabrikanten zullen zijn die voor dit apparaat goedkopere vullingen op de markt zullen brengen zoals dat bij senseo crema wel zo is.
200 lukt makkelijk, waar woon je?quote:Op maandag 22 maart 2004 12:50 schreef Patrick1975 het volgende:
Wie kan er eentje voor een redelijke prijs 175-200 euro leveren?
quote:Heineken Beertender in prijs verlaagd
In verband met tegenvallende verkoopresultaten tijdens de introductie-periode gaat Heineken de Beertender blijvend in prijs verlagen. Dit heeft een woordvoerder van Heineken vanochtend bekengemaakt.
Samen met het reclame-bureau Lowe (makers Gouden Loeki 2002) zal men ook een aantal nieuwe reclames gaan ontwikkelen voor radio en tv. Studenten zullen het middelpunt vormen in deze nieuwe spotjes.
Groupe SEB, eigenaar van Krups die de Beertender in samenwerking met Heineken op de markt heeft gebracht, heeft op de wijzigingen aangedrongen bij het management van Heineken.
"De resultaten van de eerste weken zijn dusdanig, dat wij geen andere uitweg zien", aldus een woordvoerder van Groupe SEB, waar naast Krups ook de merken Moulinex en Tefal onder vallen. "Het contract met Heineken biedt ons de mogelijkheid eisen te stellen."
Heineken heeft al laten weten dat zij de prijs zullen bijstellen, ondanks forse investeringen.
De verkoopprijs zal naar alle verwachting dalen met 100 euro, waardoor de verkoopprijs zakt naar 149 euro. De prijzen van de bijbehorende fusten blijven ongewijzigd.
De supermarkt heeft geen tapvergunning. Dat betekent dat je hem in zoverre kunt uitproberen dat je wel een biertje mag tappen als er een promo-stand staat, maar het getapte biertje niet op mag drinkenquote:Op donderdag 4 maart 2004 20:59 schreef pimpin het volgende:
kun je deze ook uitproberen bij de Supermarkt? Net als je daar wel eens koffie kan drinken?
Idd zag het staan, met als verschil de kleur, en er zit geen controle lampje opquote:Op donderdag 22 april 2004 16:30 schreef du_ke het volgende:
De Blokker heeft nu een model voor 199.
Is er al niet eerder gezegd dat commerciele handel hieer niet gewenst is.quote:Op donderdag 22 april 2004 14:53 schreef paarse_paashaas het volgende:
ik kan voor ¤160 ex verz kosten enkele BT verkopen!
Met gratis Heineken pakket erbij, zolang de voorraad strektquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:29 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
Idd zag het staan, met als verschil de kleur, en er zit geen controle lampje op![]()
Ik weet niet meer wat er stond, je viel op door een paar offtopic reacties in een paar topics, vandaar mijn reactie.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:58 schreef Rio het volgende:
@ Brennie: Ik ben me van geen kwaad bewust, maar ik zal mijn leven ondanks dat proberen te beteren. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik wat schokkends in die post had staan, maar weet het niet meer om eerlijk te zijn. Je m'excuse, bien?
@ paarse_paashaas: zal eens overleggen, I'll get back to you!
nog duur.. bij 50 euro ga ik er over na denken.. want het bier blijft duurquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:44 schreef Chillmeister het volgende:
als het 100 euro wordt heb ik er een
wat ik niet snap is dat beertenders te koop staan op marktplaats voor 175~195 euro, terwijl je hem goedkoper kan krijgen in de winkelquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 19:53 schreef GiSH het volgende:
[..]
nog duur.. bij 50 euro ga ik er over na denken.. want het bier blijft duur
bronquote:IN NOVEMBER OP BELGISCHE MARKT; NEDERLAND VOLGT IN 2005
Philips komt met thuistap
AMERSFOORT, maandag
Als het aan Philips en de Belgische biergigant Interbrew ligt, wordt het een dorstig winterseizoen. Beide concerns presenteren vanochtend hun gezamenlijk ontwikkelde biertap voor thuis, die de naam Perfect Draft meekrijgt. Philips gaat hiermee met hulp van onze zuiderburen keihard de strijd aan met biermerken Heineken en Bavaria, die al eerder met succes een thuistap op de markt brachten.
Philips hoopt dat de thuistap net zo’n succes wordt als het koffieapparaat Senseo, waarvan inmiddels zeven miljoen exemplaren over de toonbank zijn gegaan. De Perfect Draft komt half november in België in de winkel te liggen. Bierliefhebbers kunnen er de bekende Interbrew-merken Jupiler en Stella Artois op tappen. Na de introductie in België zal de thuistap volgend jaar ook in Nederland te verkrijgen zijn. Het is de bedoeling dat de ’Nederlandse’ Interbrew-bieren Dommelsch, Hertog Jan en Oranjeboom er dan eveneens op getapt kunnen worden.
De verkoopprijs van het tapsysteem van Philips en Interbrew komt op ¤ 199 te liggen. Daarmee heeft het dezelfde prijs als de thuistap Beertender van Heineken en Krups. Een verschil is echter dat op de Perfect Draft grotere vaatjes worden gebruikt. Terwijl de fustjes van de Heineken-tap een inhoud hebben van vier liter, kiezen Philips en Interbrew voor vaatjes van zes liter. Uit zes liter kunnen zo’n 24 pilsjes worden getapt.
Een andere vernieuwing is dat er een kleurig schermpje op de Perfect Draft zit dat aangeeft hoeveel bier er nog in het vaatje over is. De temperatuur van het gerstenat kan ook op het schermpje worden afgelezen. De koeling van de tap, die werkt door de stekker van het apparaat in het stopcontact te stoppen, zorgt ervoor dat het bier bij een temperatuur van drie graden wordt geschonken. Dat is eveneens de ideale temperatuur waarop pilsjes in het café worden geserveerd. Door de koeling op de Philipstap hoeft een aangebroken biervaatje overigens niet in één keer te worden leeg gedronken, maar blijft het nog ten minste 28 dagen vers.
De fustjes voor de Perfect Draft gaan ¤ 14,99 per stuk kosten. Ze worden zowel in de supermarkt als bij de slijter verkocht. Om bierliefhebbers volledig aan hun trekken te laten komen, zullen magneetjes verkrijgbaar zijn met daarop hun favoriete Interbrewmerk. Deze magneetjes kunnen op de hendel van de tap worden bevestigd, zodat men het gevoel krijgt een café aan huis te hebben.
De Beertender van Heineken is dit jaar overigens al een doorslaand succes gebleken. In krap vier maanden heeft de bierreus een half miljoen vaatjes voor deze tap weten te slijten. Door dit succes kan naast het Heineken- merk binnenkort eveneens Amstel en Brand op de Beertender worden getapt. Ook de thuistap van Bavaria slaat goed aan. De Brabantse brouwer heeft afgelopen juni door een chronisch gebrek aan hervulbare vaatjes zelfs moeten waarschuwen voor een dreigend biertekort.
Alleen duur.quote:Op maandag 23 augustus 2004 18:46 schreef Brennie het volgende:
Mooi stylisch ding ook zeg!
Nee echtquote:Op maandag 23 augustus 2004 21:34 schreef GiSH het volgende:
ik hoorde dat maker of the Senseo, philips ook een biertap apparaat gaat maken.
geloof dat ik een beetje kippig benquote:Op maandag 23 augustus 2004 21:36 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Nee echt
Beertender® (de senseo voor alcoholisten??)
Te veel uit de Beertender gelurkt?quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:38 schreef GiSH het volgende:
[..]
geloof dat ik een beetje kippig bengeworden...
quote:Op maandag 23 augustus 2004 21:40 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Te veel uit de Beertender gelurkt? [afbeelding]
Vandaag kwam ik een site tegen waar heel gedetailleerd en met foto's, beschreven wordt hoe de fustjes door jezelf opnieuw gevuld kunnen worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:00 schreef Brendovic het volgende:
Hehe nee, maar denk ook niet dat het je gaat lukken. ik heb wel veel onderdelen eraf getrokken, en alles komt door een gat uiteindelijk, ook de druk
Ik zou nooit zo'n apparaat kopen, omdat je voor hetzelfde geld 10 kratten bier kan halen; daarbij zijn die fustjes ook duur. Ik zou ook nog een perfect draft halen, want de beertender tapt geenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:30 schreef jorienvdherik het volgende:
ja is het een aanrader ? 129 euro bij saturn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |