Ja.. alles kan fout gaan, complicaties kunnen altijd voorkomen.quote:Op woensdag 25 februari 2004 16:52 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik heb ooit een ruggeprik gehad toen ik getest werd op hersenvliesontsteking (wat ik ook bleek te hebben) en ik was er absoluut niet blij mee.. als 8 jarig jochie in een rare houding liggen en dan een naald in je rug krijgen was geen pretje..
Overigens kan het verkeerd gaan: bij een buurjongen is er misgeprikt en deze heeft nu autistisch neigingen..
Alles kan natuurlijk fout gaan.. Ook als je buiten op straat loopt, kan je struikelen en je nek breken.quote:Op woensdag 25 februari 2004 16:58 schreef Brennie het volgende:
[..]
Ja.. alles kan fout gaan, complicaties kunnen altijd voorkomen.
Maar dat het in die zin fout gaat is zeer zeldzaam.
Ze prikken onder in je rug ( lumbaal).De tussenruimte waar de verdoving toegediend wordt is vergeleken met het gebied boven in je rug iets verder verwijderd van de zenuwbanen.
De kans dat een zenuw aangeprikt wordt is dus zeer klein.
Alleen wanneer er door een lichamelijk onmogelijkheid niet lumbaal geprikt kan worden zal er elders geprikt worden.
Dit is onnodig bang maken.
Noh je ruggenmerg loopt tot ongeveer het L2 niveau. Dus lumbaal wervel 2. Die prik krijg je iets lager (ong L4), daar zit geen ruggenmerg meer. D'r lopen nog wel degelijk zenuwbanen, maar die schuiven betrekkelijk makkelijk opzij als er een naald tegenaan drukt.quote:Op woensdag 25 februari 2004 16:58 schreef Brennie het volgende:
[..]
Ze prikken onder in je rug ( lumbaal).De tussenruimte waar de verdoving toegediend wordt is vergeleken met het gebied boven in je rug iets verder verwijderd van de zenuwbanen.
Iddquote:Op woensdag 25 februari 2004 17:13 schreef dr_bob het volgende:
[..]
Noh je ruggenmerg loopt tot ongeveer het L2 niveau. Dus lumbaal wervel 2. Die prik krijg je iets lager (ong L4), daar zit geen ruggenmerg meer. D'r lopen nog wel degelijk zenuwbanen, maar die schuiven betrekkelijk makkelijk opzij als er een naald tegenaan drukt.
Maak je niet druk, zoals de zuster zegt, complicaties komen niet vaak voor. Alle mogelijkheden opnoemen is meer angstaanjagerij.
quote:Op woensdag 25 februari 2004 22:48 schreef ivokox het volgende:
Ik ben blij veel positieve reacties te horen! Werkelijk waar, ik zit er nu totaal niet meer tegenop! Je moest eens weten hoe dankbaar ik jullie ben!![]()
ja inderdaad, ik heb zelf ook wel mijn share van ruggeprikken gehad, maar je mag er niet te veel in een bepaalde periode krijgen .. Want dat kan dus heele nare gevolgen hebben ..quote:Op woensdag 25 februari 2004 16:52 schreef WaSTeiL het volgende:
Overigens kan het verkeerd gaan: bij een buurjongen is er misgeprikt en deze heeft nu autistisch neigingen..
Fijn dat het allemaal meegevallen isquote:Op maandag 1 maart 2004 19:07 schreef ivokox het volgende:
Nou, de operatie is achter de rug! Het ging allemaal zoals het gaan moest!
De ruggeprik deed werkelijk waar niets geen pijn!
Echt, nogmaals bedankt...
Groetjes,
Ivo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |