abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17340868
Hey

Ik vroeg me af hoe het is om in Tilburg te wonen? Ik krijg misschien een baan daar via mijn huidige werk gever. Alleen woon ik nu In de Randstad tussen Haarlem en Amsterdam in een dorp.

Ik vraag me dus af wat de Plus en minpunten zijn om in Tilburg te wonen. Misschien zijn er hier mensen met deze ervaring.
  maandag 23 februari 2004 @ 23:29:54 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_17341909
pluspunten: alles op 1 hoop stad en veel kroegen en redelijk wat winkels
minpunten: alles op 1 hoop stad, tamelijk saai van architectuur en stadsplan, brabant (en ja, ik kom uit Tilbabwe...)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_17342494
Ik woon in Tilburg en vind het vreselijk. In het centrum hangt een ontzettend depressieve sfeer. In de uitgaansgelegenheden word je vaak lastig gevallen en de sfeer is ook daar niet gezellig.
De winkelstraat valt erg tegen.. en er zijn weinig uitzonderlijke winkeltjes wat andere steden wel hebben. Ook stikt het van de hangjongeren die altijd commentaar op iedereen moeten leveren. Buiten het centrum stikt het van het tuig, waar ik ook regelmatig door word lastig gevallen.

Just don't come here
  dinsdag 24 februari 2004 @ 00:08:13 #4
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_17342648
ik vind het er prima. als mensen het als een depressieve sfeer omschrijven denk ik dat je even bij je vriendenkring te raden moet gaan, want dat bepaalt voor een groot deel de sfeer zoals jij die ervaart. Ik vermaak me er prima. echter mocht je graag naar een klassiek concert gaan, dan neem je zonnebril mee en wat zonnebrand want die lichtbakken in de concertzaal zijn afschuwelijk maar je krijgt er volgens mij wel een leuke kleur door

succes met de keuze!
up for grabs
pi_17342900
Minpunt: Tilburg Noord (Verdiplein / wagnerplein). Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is die in Tilburg woont. Ik woon dus zelf (op mijn studentenkamertje) in Noord, maar je hebt echt het idee of je in Afrika op vakantie bent. Ik heb niets tegen buitenlanders, maar het is gewoon geen prettige buurt en de criminalteit ligt in dat gebied dan ook gewoon heel hoog.
Als je naar Tilburg gaat ga dan niet in dat gedeelte van noord wonen, want het is er geen pretje.

Pluspunt: studentenstad. altijd wel leuk als je wat jonger bent. Maakt het uitgaansleven wat gezelliger. Verder is er altijd wel wat te doen (in vergelijking met een dorp). Kermis bijv als je daar van houdt.
pi_17343299
Minpunt:Je zult moeten leren leven met het belabberde voetbal van Willem II
pi_17343459
Tilburg is een saaie, doodse, rotstad om in te wonen. De architectuur is driehonderd keer niks, de natuur is driehonderd keer niks, de mensen zijn driehonderd keer niks, uitgaan is er niet leuk, daar moet je voor naar Breda, het winkel'centrum' is de naam niet waardig want het is één doodse straat met alleen de ge-eikte winkels, Tilburg Noord is een verzamelplaats voor criminaliteit, de Reeshof is een blokkendoos met ernstige infrastructuurpoblemen, op Broekhoven wonen de Sjonnies en Anita's waar je geen zinnig woord mee kunt wisselen, het mooiste park van Tilburg wordt verontreinigd door drugsdealers en gebruikers, en alles wat ooit mooi was aan gebouwen is neergehaald door een burgemeester die niet wist wat mooi is, die er vervolgens de zoveelste torenflat voor in de plaats zette. Els Aarts is er Loco (loco-burgemeester weliswaar, maar toch echt loco en saai)

Ik ga dan ook emigreren over niet al te lange tijd

Kortom, ik zou het niet doen!! In Tilburg gaan wonen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 24 februari 2004 @ 09:27:33 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17344844
Heb er ook gewoond, 2 jaar en was blij dat ik er weer weg was Kom er echter nog wel regelmatig ivm studie.

Minpunten:
- 't volk. Weinig leuke mensen onder de locals. En je verstaat ze niet

- winkels: standaardzaken als de Blokker, Hema, V&D e.d. Weinig bijzondere winkels idd. Nou is dat in Rotterdam ook zo helaas.

- stad zelf: niet interessant qua architectuur en 't wordt omringd door 4 grote ringbanen (grote wegen)

- uitgaan: weinig écht leuke tentjes, waar je niet of platgewalst wordt door studenten of door bier-drinkende tilbo's. Enige leuke tent vond ik Anvers.

- als vrouw ging er 's avonds laat niet meer relaxed over straat. (R'dam ook niet)

Ik heb ook in Nijmegen gewoond en dat vond ik VEEL leuker!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 24 februari 2004 @ 09:43:17 #9
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_17345030
Tilburg mist een ziel, so much is clear... Ik ben dan ook liever in Amsterdam bijvoorbeeld...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 25 februari 2004 @ 01:48:49 #10
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_17346979
Ik denk dat het schetsen van een momentopname niet een juist beeld geeft van Tilburg als stad. Tilburg is volop aan het veranderen.

Uitgaan: Dat is zo leuk als je het zelf maakt... Houd je van Rock dan kun je het best naar Extase of Cul de Sac gaan. Houd je meer van een Studentikoze avond ga je beter naar Bolle. Houd je van Trance etc moet je naar de Blitz gaan. Houd je van Techno/Drum&Bass kun je naar 013. Voor praktisch elke smaak is wel wat te vinden. Mijn tips: Vasquesz, 013.

Cultuur:Tilburg heeft vele culturele instellingen, van filmhuizen, expositieruimtes, concertzaal, 013 etc. Ze zitten vaak verspreid van elkaar, maar als je een beetje zoekt kun je ze wel vinden. Ook vinden er veel evenementen plaats: Festival Mundial, Dancehill, Festival van het Levenslied, Kermis etc.

Winkelen: Op dit punt valt Tilburg wel erg tegen ja. De "grote ketens" vindt je er wel, maar speciaalzaakjes vaak niet. Er zijn er wel een paar, maar die vind je vaak niet in de Heuvelstraat (de "grote" winkelstraat).

Architectuur: Zoals al eerder gemeld, heel veel mooie dingen in Tilburg zijn gesloopt door een eerder burgemeester die de bijnaam "De Sloper" had. Maar Tilburg is zijn elan aan het terugwinnen. Veel gevels worden in oude staat hersteld en de nieuwe dingen die gebouwd worden zijn vaak best wel mooi.

De Tilburgers: Niet echt open mensen, vaak arbeidersmentaliteit, vervelend accent. Maar omdat Tilburg ook een uni en hboscholen heeft lopen er genoeg niet Tilburgers rond. De sfeer is niet echt super nee. Maar het ligt r ook een beetje aan wat je er van maakt.

Tilburg is niet de leukste stad van Nederland, maar zeker geen dode saaie rotstad.

[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 25 februari 2004 @ 03:11:53 #11
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_17347665
Ik zou de 2 naastliggende steden overwegen: Breda en Eindhoven.
Breda heeft mijn absolute voorkeur als woonstad. Heerlijk vertoeven en uitgaan en dergelijke. Veel lagere criminaliteit en de stad heeft/geeft een trots gevoel.

Eindhoven is ook leuk, modern, een beetje saai. Maar wel relatief goed geregeld. Uitbundig volkje naar mijn ervaring.

Tilburg heb ik nooit bewoond, maar ik moet er maar zijn en ik krijg al een onaangenaam gevoel. Ik voel niets voor deze stad en vertoef er ook niet zo graag. De sfeer is er gewoon anders.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_17348151
Ik moest een maand of twee op het huis passen van mijn oma in Tilburg en ik heb mij daar niet echt vermaakt.
Maar ja, personen verschillen.
Wel heb ik gemerkt dat de studenten in het centrum elke dag van de week lam zijn van het zuipen.
.
なんだっけ
pi_17348801
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 01:36 schreef ElizabethR het volgende:
Tilburg is een saaie, doodse, rotstad om in te wonen. De architectuur is driehonderd keer niks, de natuur is driehonderd keer niks, de mensen zijn driehonderd keer niks, uitgaan is er niet leuk, daar moet je voor naar Breda, het winkel'centrum' is de naam niet waardig want het is één doodse straat met alleen de ge-eikte winkels, Tilburg Noord is een verzamelplaats voor criminaliteit, de Reeshof is een blokkendoos met ernstige infrastructuurpoblemen, op Broekhoven wonen de Sjonnies en Anita's waar je geen zinnig woord mee kunt wisselen, het mooiste park van Tilburg wordt verontreinigd door drugsdealers en gebruikers, en alles wat ooit mooi was aan gebouwen is neergehaald door een burgemeester die niet wist wat mooi is, die er vervolgens de zoveelste torenflat voor in de plaats zette. Els Aarts is er Loco (loco-burgemeester weliswaar, maar toch echt loco en saai)

Ik ben het hier enorm mee eens. Ga in Breda of Eindhoven wonen.
pi_17351817
Tilburg is idd niet fantastisch, het mist vooral afwisseling en "unieke" dingen, dus tenzij je zelf een saai gemiddeld persoon bent kan het goed zijn dat je je hier wel eens gaat vervelen. Bedenk wel dat als je in Breda, den Bosch of Eindhoven gaat wonen je wel 2 x per dag in de file komt te staan als je met de auto gaat. Denk vooral niet dat het hier wel meevalt met de fileproblemen omdat het Brabant is...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_17351880
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 12:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
tenzij je zelf een saai gemiddeld persoon bent kan het goed zijn dat je je hier wel eens gaat vervelen.
Ik denk eerder dat als je een 'uitbundige' uitgesproken persoonlijkheid hebt je je snel gaat vervelen. Tilburg zit vol met 'standaard' winkels en cafe's en dingen.
pi_17352497
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 12:25 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat als je een 'uitbundige' uitgesproken persoonlijkheid hebt je je snel gaat vervelen. Tilburg zit vol met 'standaard' winkels en cafe's en dingen.
Eh... Dat zeg ik toch?
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 12:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
tenzij je zelf een saai gemiddeld persoon bent kan het goed zijn dat je je hier wel eens gaat vervelen.
Let op het woord "tenzij"...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 25 februari 2004 @ 13:26:51 #17
15453 oorlog
The one and only
pi_17352919
Als student zijnde vermaak ik me perfect in Tilburg, maar ik weet niet of dat zo blijft ná mijn studie. Voor studenten is er genoeg te doen (uitgaansleven, evenementen etc.) maar ik kan me niet echt een goed beeld vormen wat er over blijft van Tilburg ná het studentenleven. Dan is het hoogstwaarschijnlijk een niet al te boeiende stad, gezien de geringe evenementen, kroegen etc voor de wat oudere medemens.
Ik neem niet de verantwoording voor de hierboven gemaakte opmerking.
pi_17362708
Mijn oom woont in Tilburg en ik kom er geregeld.

Ik woon in Enschede en zou NOOIT willen ruilen, zegt dat genoeg?

De natuur is hier stukken beter. De binnenstad heeft (na de verbouwing) meer te bieden. De Oude Markt is gezellige dan het Tilburgse plein. En nog wel genoeg voorbeelden....

Tilburg zou ik willen vergelijken met Apeldoorn, Emmen en Almere.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_17362779
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 13:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Eh... Dat zeg ik toch?
[..]

Let op het woord "tenzij"...
Je kan het op 2 manieren lezen zie ik nu
TENzij je zelf.... etc
  woensdag 25 februari 2004 @ 22:05:37 #20
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_17363445
weet ik veel ik woon er zelf, ben het gewend. kom gewoon hier naar toe, het is wat je er zelf van maakt. ...

pi_17363522
Nog nooit geweest. En zo te horen mis ik niets.

Natuurlijk niet. Ik woon immers in Amsterdam .
pi_17366057
wat leuk is aan tilburg is dat de gemeente weet dat het een lelijke stad is (overigens niet heel de stad want ik woon in de oude textielbuurt en dat is MOOI!) om het lelijke stad gevoel te verbloemen wordt er heel veel georganiseerd vanuit de gemeente aan (culturele) evenementen zoals festival mundial en de tilburgse zomer evenementen. Het hangt er denk ik vanafr wat je graag doet en wat je wil in een stad,maar cultureel gezien is er aardig wat te doen en zijn er veel mogelijkheden
  donderdag 26 februari 2004 @ 11:38:26 #23
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_17370560
Het winkelgebied vind ik vrij klein voor een stad als Tilburg. In bv Eindhoven kun je veel beter terecht. En mooi is het er ook niet echt. De Heuvel is een superlelijk plein geworden waar geen zak te beleven is. Om maar niet te spreken over al die spuuglelijke woon- en kantoorgebouwen die overal worden neergeplant. Maar toch heb ik het hier nog steeds naar mijn zin, net een huisje gekocht in het centrum. Ik ga niet zo vaak uit, maar ik ben nog nooit lastig gevallen of iets dergelijks. En leuke restaurantjes die een beetje betaalbaar zijn heb je er ook wel. Terrasje pakken in de zomer op de Korte Heuvel is ook altijd gezellig. En er worden genoeg leuke evenementen georganiseerd, zoals de kermis, culinaire festivals, muziekevenementen en noem maar op. Dus als je naar een mooi, sfeervolle stad wil met historisch of architectonisch verantwoord centrum, blijf dan weg. Voor de rest is het hier best uit te houden.
pi_17389600
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 22:09 schreef schatje het volgende:
Nog nooit geweest. En zo te horen mis ik niets.

Natuurlijk niet. Ik woon immers in Amsterdam .
Nah Amsetrdam is een van de weinige steden waar het nog slecher is. Zoals ik in een eerdere reply zei ben ik niet echt bepaald fan van Tilburg, maar Amsterdam zou wat heel wat dingen nog een voorbeeld aan Tilburg kunnen nemen. Amsetrdam is imo een van de ergste steden in Nederland om te wonen. Wat een teringzooi daarzo zeg
  vrijdag 27 februari 2004 @ 11:14:51 #25
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_17389902
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 00:30 schreef tinkebell het volgende:
wat leuk is aan tilburg is dat de gemeente weet dat het een lelijke stad is (overigens niet heel de stad want ik woon in de oude textielbuurt en dat is MOOI!) om het lelijke stad gevoel te verbloemen wordt er heel veel georganiseerd vanuit de gemeente aan (culturele) evenementen zoals festival mundial en de tilburgse zomer evenementen. Het hangt er denk ik vanafr wat je graag doet en wat je wil in een stad,maar cultureel gezien is er aardig wat te doen en zijn er veel mogelijkheden
Oh ja, dat is inderdaad waar. Ik geloof dat het cultureel niveau vanTilburg een van de hoogste is in heel Nederland, misschien zelfs de hoogste voor een "kleinere" stad.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_17390331
vind Tilburg er gruwelyk depressief eruit zien. ken je beter gewoon naar Breda gaan, veel gezelliger.
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
  vrijdag 27 februari 2004 @ 12:09:31 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_17390916
Ik woon er nu al een jaar of 7 . Het is niet vreselijk maar een echt aanradertje is het ook niet. Tilburg heet imo een groot overschot aan "dom volk" waar geen soep mee te koken valt. En het centrum daar ben je inderdaad ook snel uitgekeken.
pi_17390959
Ik woon nu in Tilburg maar vind het hier om te kotsen

Alleen 013 is wel cool, verder is het verschrikkelijk, agressieve sfeer op straat en het zit er niet uit. Ik woon nu ook half in Helmond, ben benieuwd ohoe het daar is, veel erger kan het niet zijn.
pi_17390985
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 11:14 schreef Ashram het volgende:

[..]

Oh ja, dat is inderdaad waar. Ik geloof dat het cultureel niveau vanTilburg een van de hoogste is in heel Nederland, misschien zelfs de hoogste voor een "kleinere" stad.
uhhh, Tilburg is een van de grotere steden van Nederland hoor.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 12:18:56 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_17391113
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 12:11 schreef Conflict het volgende:
Ik woon nu in Tilburg maar vind het hier om te kotsen

Alleen 013 is wel cool, verder is het verschrikkelijk, agressieve sfeer op straat en het zit er niet uit. Ik woon nu ook half in Helmond, ben benieuwd ohoe het daar is, veel erger kan het niet zijn.
Sorry maar volgens mij kan dat Helmond ook niet veel zijn. Het heeft dezelfde geschiedenis als Tilburg. Oude textielstad. En het Helmondse volk staat ook niet echt bekend als geweldig.
pi_17391468
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 01:36 schreef ElizabethR het volgende:

99% gelijk. Tilburg is een rotstad en er woont veel tuig. Het centrum is gruwlelijk en de Reeshof is helemaal een deprimerende wijk. Maar zoals in elke stad zijn er ook dingen de moeite waard. De oude textielbuurt die al eerder genoemd werd, een paar leuke café'tjes...
Maar ik zie Tilburg niet als de stad waar ik mijn hele leven wil gaan wonen. Er zijn zoveel steden die zoveel leuker en mooier en veiliger zijn. Breda of Leiden, dat zie ik meer zitten.

vrijdag 27 februari 2004 @ 13:14:00 #32
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_17392013
Het is een lelijke stad. Als ik met de bus naar school ga en ik zie wat voor een buurtjes het allemaal zijn... Het stikt er van de asocialen, heel de stad loopt er van over. Verder is het een accent waar je zo ongeveer van moet kotsen, niet eens grappig of leuk. Ook een normaal gesprek aangaan met een èchte Tilburger is een aanrader als je last hebt van een minderwaardigheidscomplex, kanslozer zul je de mensen niet snel vinden.
Zoals eerder gezegd mist de stad gewoon een ziel, iets leuks, iets gezellig. Iets wat je in Den Bosch of Amsterdam wel hebt.. daar stap je uit de trein en je bènt ergens, je wordt in de stad opgenomen. In Tilburg glibber je overal maar een beetje langs.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  vrijdag 27 februari 2004 @ 13:15:40 #33
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_17392032
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 12:40 schreef Vogue het volgende:

[..]

99% gelijk. Tilburg is een rotstad en er woont veel tuig. Het centrum is gruwlelijk en de Reeshof is helemaal een deprimerende wijk. Maar zoals in elke stad zijn er ook dingen de moeite waard. De oude textielbuurt die al eerder genoemd werd, een paar leuke café'tjes...
Maar ik zie Tilburg niet als de stad waar ik mijn hele leven wil gaan wonen. Er zijn zoveel steden die zoveel leuker en mooier en veiliger zijn. Breda of Leiden, dat zie ik meer zitten.
Houd er rekening mee dat uit een onderzoek van 2 jaar geleden is gebleken dat in Leiden het IQ gemiddeld genomen het laagst is...
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_17392344
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 00:25 schreef Hedgehog het volgende:
Minpunt: Tilburg Noord (Verdiplein / wagnerplein). Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is die in Tilburg woont. Ik woon dus zelf (op mijn studentenkamertje) in Noord, maar je hebt echt het idee of je in Afrika op vakantie bent. Ik heb niets tegen buitenlanders, maar het is gewoon geen prettige buurt en de criminalteit ligt in dat gebied dan ook gewoon heel hoog.
Als je naar Tilburg gaat ga dan niet in dat gedeelte van noord wonen, want het is er geen pretje.
Ik woon inmiddels alweer 3 jaar in een studentenflat op het Wagnerplein en vind het er prima wonen. De flats zien er OK uit en van Afrika heb ik hier totáál geen last. De enige flats die hier op het plein staan zijn bejaardenflats en studentenflats en een compleet winkelcentrum incl. 3 supermarkten en elke vrijdag markt voor de deur. Het enige wat jammer is is dat het zover van het centrum is, maarja het centrum van Tilburg, daar word je ook niet blij van.

Verdiplein en omgeving is een ander verhaal. Maar ik vind dat je het Verdiplein en het Wagnerplein niet in één adem mag noemen.
pi_17392428
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 13:15 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Houd er rekening mee dat uit een onderzoek van 2 jaar geleden is gebleken dat in Leiden het IQ gemiddeld genomen het laagst is...
Boeien, ik vind Leiden een leuke stad en waar ze dat onderzoek op gebaseerd hebben is mij een raadsel
pi_17406730
vind dr ook een beetje een grafsfeer hangen daar.. lelyke architectuur. alleen de h&m vond ik echt om over naar huis te schryven. voor de rest een ontzettend grauwe stad en weinig gezelligheid. dan is den bosch leuker, of breda [ik promoot hier mn thuis stad even ]
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
pi_17406915
Ik heb er gestudeerd en eventjes gewoond, en vond Tilburg wel redelijk... Echt leuke winkeltjes heb je er maar weinig inderdaad, en het centrum is nogal beperkt tot 1 a 2 straten. Depressief kwam het nou ook weer niet over op mij... maar het was op één of andere manier toch gewoon best saai. Qua uitgaan klaagde ik eigenlijk niet (013, Cul de Sac, Extase).
Maar Breda lijkt me een stuk leuker, misschien dat je daar kan gaan wonen gewoon? . Je hebt 6 treinen per uur naar Tilburg, en je bent er in een kwartier tot twintig minuten...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17406940
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:00 schreef sweek het volgende:
Ik heb er gestudeerd en eventjes gewoond, en vond Tilburg wel redelijk... Echt leuke winkeltjes heb je er maar weinig inderdaad, en het centrum is nogal beperkt tot 1 a 2 straten. Depressief kwam het nou ook weer niet over op mij... maar het was op één of andere manier toch gewoon best saai. Qua uitgaan klaagde ik eigenlijk niet (013, Cul de Sac, Extase).
Maar Breda lijkt me een stuk leuker, misschien dat je daar kan gaan wonen gewoon? . Je hebt 6 treinen per uur naar Tilburg, en je bent er in een kwartier tot twintig minuten...
ja naar tilburg is vanaf hier maar 14 minuten ofzo met de trein. breda en tilburg zyn wel even groot volgens mij [breda heeft ook maar 3 of 4 echte winkelstraten] maar t is hier toch echt een stuk gezelliger dan daar minder lelyke architectuur in t centrum iig.
pi_17407114
Ik woon sinds 3 maanden in tilburg, en moet zeggen dat het een gewone stad is, niets bijzonders, net zoals eindhoven waar ik hiervoor 10 jaar gewoond heb.

Qau stappen vindt ik tilburg zelfs leuker als eindhoven, maar dat kan ook komen omdat het nieuw is. Het ligt er natuurlijk wel aan waar je naar toe gaat, maar dat is in elk uitgaans gebied dat je de ene kroeg leuker vindt dan de andere.

Lompe boeren heb je in ieder stad in de uitgaans gebieden rondzwerven, dus daarover uitspraken doen is hetzelfde als vertellen dat er op de markt appels verkocht worden.

Ik heb ook het idee dat de verdeling van jongen/ meisje in de kroegen een stuk beter is als in eindhoven. Dit dan uit het oogpunt van een jongen bekeken.

Qau architectuur begint tilburg een beetje op rotterdam te lijken, met de hoge gebouwen, en is met hoogbouw ook redelijkvooruitstrevend.

Mensen die hier beweren dat er geen mooie natuur in de omgeving is, zijn naar alle waarschijnlijkhied te lui om eens op de fiets te springen en naar de drunense duinen te fietsen, fiets weg te zetten en vervolgens de duinen in te gaan om de weg kwijt te raken.
Dan is er in de omgeving ook nog de oisterwijkse vennen een mooi vennen met wat heide en bomen.

Als je echt actief bent kun je ook de trein naar oisterwijk nemen, en vervolgens naar boxtel wandelen om ook door mooie beschermde natuur gebeiden te komen, en bijna niemand tegen te komen.

En die vooroordelen over het wagner plein, ik snap niet waar dat vandaan komt. Ik werk zelf dan ok (op zijn tilburgs) in tilburg en woon in de buurt van het wagner plein, daardoor begonnen op mijn werk meteen al mensen mij verhalen te vertellen dat het een zwarte enclave daar zou zijn, ik heb tegen hun gezegd dat ze eens een keertje moeten meekomen om zich over de vooroordelen en roddels heen te zetten, omdat het pertinente onzin is dat het wagenerplein alleen maar uit allochtonen zou bestaan.

Bioscopen heeft tilburg niet zoveel keuze in, maar gelukkig is er een groot lichtpunt in de duisternis daar en dat is de cineccita, altijd goede films (helaas voor het merendeel van de mensen niet de standaard films), geen reclame en voorfilms voor de film. Dus een film die om 20.00 uur begint, begint dan ook.

En dan niet te vergeten 013 als je van muziek houdt.
pi_17407175
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:02 schreef myfairlady het volgende:

[..]

ja naar tilburg is vanaf hier maar 14 minuten ofzo met de trein. breda en tilburg zyn wel even groot volgens mij [breda heeft ook maar 3 of 4 echte winkelstraten] maar t is hier toch echt een stuk gezelliger dan daar minder lelyke architectuur in t centrum iig.
Nou, ik vind de Tilburgse architectuur eigenlijk helemaal niet zo slecht hoor... ze zijn erg vooruitstrevend bezig de laatste tijd volgens mij.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17407314
Mmmh ik lees veel negatieven dingen, ik denk dat ik misschien beter zelf eens een kijkje moet nemen hoe het daar is. Ik weet ook niet zeker of ik die baan ook wel zal nemen, ik heb het hier heel erg naar mijn zin namelijk.
pi_17408764
volgens mij is het wonen in een bepaalde stad net zo als naar een bepaalde vakantieplaats op vakantie gaan.....je bepaald zelf hoe leuk je het maakt
hattrickteam >>> FC__Paniek (770160)
pi_17408843
Tja, het is natuurlijk niet allemaal kut... Maar ik vind de meeste dingen een beetje te standaard. Qua uitgaansgelegenheden verveel ik me hier doorgaans kapot, 013 was eerst wel cool, maar daar is nu ook een stuk minder te beleven.
pi_17415992
Tsja........ Tilburg.
Neem een beperkte reistijd voor lief en ga in Breda wonen. Breda heeft wat..... Tilburg niet.

pi_17416182
precies.
pi_17423455
Vogue is het eens met Myfairlady en Erikjuh
pi_17423492
Kom hier in de Blaak wonen
pi_17423518
Jah, daar heeft TS ook echt geld voor zeker
pi_17423529
Tilburg is best een leuke stad om te wonen, alleen er hangt inderdaad een beetje een depressieve sfeer. Het bruist niet echt, zoals bepaalde andere middelgrote steden dat wel doen. Het uitgaan is er prima, keuze te over, het winkelen niet veel anders dan in andere steden (toch dezelfde winkel), op het gebied van kunst en cultuur worden best leuke dingen gedaan. Ik zou alleen de reeshof mijden. Dit deel van tilburg (+-40000 inw.) is zo dood als het maar zijn kan en ligt ver van alles, bovendien zit je dan gevangen in een vinex blokje (te veel van hetzelfde), maar Tilburg heeft best leuke wijken. Korvel, goirke, armhoefse akkers en omgeving wandelboslaan zijn best okee.
  zondag 29 februari 2004 @ 12:30:47 #50
37468 HardBasss
Gij moet oe bakkes houwe
pi_17423859
Tilburg is ok..ik heb in vele andere steden gewoond en ben toch weer fijn hier teruggekomen.
en als je ergens woont dan is het het gras ergens anders al snel groener
Trust and you'll be trusted, says the liar to the fool.......
  zondag 29 februari 2004 @ 12:42:29 #51
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_17424026
Ga lekker in de Reeshof wonen, ik denk dat de TS daar het beste past.
pi_17424257
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:01 schreef Vogue het volgende:
Vogue is het eens met Myfairlady en Erikjuh
thnx
pi_17433084
edit
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_17433090
tilburg is misschien de lelijkste stad van nederland, maar qua cultuur is hier erg veel te doen....en dan heb ik het niet zozeer over musea, maar muziek, festivals, etc...de kermis uiteraard..

cultuurstad nummer 1
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_17433346
eindhoven en oss zijn trouwens ook vreselijk lelijk
  zondag 29 februari 2004 @ 21:47:07 #56
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_17433552
Komt toch gezellig in Eindhoven
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_17435147
Vraagje voor al deze Tilburg-kenners. Als ik naar Tilburg verhuis binnenkort, zal ik dan in Den Bosch blijven werken bij al mijn lieve collega's? Of naar een bios in Tilburg verkassen?
Mon 'en!
pi_17435279
een bios?
pi_17442162
quote:
Op zondag 29 februari 2004 23:11 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
een bios?
Ja..
Mon 'en!
pi_17491819
quote:
Op maandag 1 maart 2004 12:36 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ja..
Hee, ik kan misschien een kamer voor je regelen. Redelijk groot net buiten centrum.
Mail me op: rulin_m1@hotmail.com
pi_17492665
Ik gooi hier een mooi slotje op. Alles is zo'n beetje wel gezegd .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')