Ik ben het hier enorm mee eens. Ga in Breda of Eindhoven wonen.quote:Op dinsdag 24 februari 2004 01:36 schreef ElizabethR het volgende:
Tilburg is een saaie, doodse, rotstad om in te wonen. De architectuur is driehonderd keer niks, de natuur is driehonderd keer niks, de mensen zijn driehonderd keer niks, uitgaan is er niet leuk, daar moet je voor naar Breda, het winkel'centrum' is de naam niet waardig want het is één doodse straat met alleen de ge-eikte winkels, Tilburg Noord is een verzamelplaats voor criminaliteit, de Reeshof is een blokkendoos met ernstige infrastructuurpoblemen, op Broekhoven wonen de Sjonnies en Anita's waar je geen zinnig woord mee kunt wisselen, het mooiste park van Tilburg wordt verontreinigd door drugsdealers en gebruikers, en alles wat ooit mooi was aan gebouwen is neergehaald door een burgemeester die niet wist wat mooi is, die er vervolgens de zoveelste torenflat voor in de plaats zette. Els Aarts is er Loco (loco-burgemeester weliswaar, maar toch echt loco en saai)
Ik ga dan ook emigreren over niet al te lange tijd
Kortom, ik zou het niet doen!! In Tilburg gaan wonen.
Ik denk eerder dat als je een 'uitbundige' uitgesproken persoonlijkheid hebt je je snel gaat vervelen. Tilburg zit vol met 'standaard' winkels en cafe's en dingen.quote:Op woensdag 25 februari 2004 12:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
tenzij je zelf een saai gemiddeld persoon bent kan het goed zijn dat je je hier wel eens gaat vervelen.
Eh... Dat zeg ik toch?quote:Op woensdag 25 februari 2004 12:25 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat als je een 'uitbundige' uitgesproken persoonlijkheid hebt je je snel gaat vervelen. Tilburg zit vol met 'standaard' winkels en cafe's en dingen.
Let op het woord "tenzij"...quote:Op woensdag 25 februari 2004 12:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
tenzij je zelf een saai gemiddeld persoon bent kan het goed zijn dat je je hier wel eens gaat vervelen.
Je kan het op 2 manieren lezen zie ik nuquote:Op woensdag 25 februari 2004 13:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eh... Dat zeg ik toch?
[..]
Let op het woord "tenzij"...
Nah Amsetrdam is een van de weinige steden waar het nog slecher is. Zoals ik in een eerdere reply zei ben ik niet echt bepaald fan van Tilburg, maar Amsterdam zou wat heel wat dingen nog een voorbeeld aan Tilburg kunnen nemen. Amsetrdam is imo een van de ergste steden in Nederland om te wonen. Wat een teringzooi daarzo zegquote:Op woensdag 25 februari 2004 22:09 schreef schatje het volgende:
Nog nooit geweest. En zo te horen mis ik niets.
Natuurlijk niet. Ik woon immers in Amsterdam.
Oh ja, dat is inderdaad waar. Ik geloof dat het cultureel niveau vanTilburg een van de hoogste is in heel Nederland, misschien zelfs de hoogste voor een "kleinere" stad.quote:Op donderdag 26 februari 2004 00:30 schreef tinkebell het volgende:
wat leuk is aan tilburg is dat de gemeente weet dat het een lelijke stad is (overigens niet heel de stad want ik woon in de oude textielbuurt en dat is MOOI!) om het lelijke stad gevoel te verbloemen wordt er heel veel georganiseerd vanuit de gemeente aan (culturele) evenementen zoals festival mundial en de tilburgse zomer evenementen. Het hangt er denk ik vanafr wat je graag doet en wat je wil in een stad,maar cultureel gezien is er aardig wat te doen en zijn er veel mogelijkheden
uhhh, Tilburg is een van de grotere steden van Nederland hoor.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 11:14 schreef Ashram het volgende:
[..]
Oh ja, dat is inderdaad waar. Ik geloof dat het cultureel niveau vanTilburg een van de hoogste is in heel Nederland, misschien zelfs de hoogste voor een "kleinere" stad.
Sorry maar volgens mij kan dat Helmond ook niet veel zijn. Het heeft dezelfde geschiedenis als Tilburg. Oude textielstad. En het Helmondse volk staat ook niet echt bekend als geweldig.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 12:11 schreef Conflict het volgende:
Ik woon nu in Tilburg maar vind het hier om te kotsen
Alleen 013 is wel cool, verder is het verschrikkelijk, agressieve sfeer op straat en het zit er niet uit. Ik woon nu ook half in Helmond, ben benieuwd ohoe het daar is, veel erger kan het niet zijn.
99% gelijk. Tilburg is een rotstad en er woont veel tuig. Het centrum is gruwlelijk en de Reeshof is helemaal een deprimerende wijk. Maar zoals in elke stad zijn er ook dingen de moeite waard. De oude textielbuurt die al eerder genoemd werd, een paar leuke café'tjes...quote:Op dinsdag 24 februari 2004 01:36 schreef ElizabethR het volgende:
Tilburg is een saaie, doodse, rotstad om in te wonen. De architectuur is driehonderd keer niks, de natuur is driehonderd keer niks, de mensen zijn driehonderd keer niks, uitgaan is er niet leuk, daar moet je voor naar Breda, het winkel'centrum' is de naam niet waardig want het is één doodse straat met alleen de ge-eikte winkels, Tilburg Noord is een verzamelplaats voor criminaliteit, de Reeshof is een blokkendoos met ernstige infrastructuurpoblemen, op Broekhoven wonen de Sjonnies en Anita's waar je geen zinnig woord mee kunt wisselen, het mooiste park van Tilburg wordt verontreinigd door drugsdealers en gebruikers, en alles wat ooit mooi was aan gebouwen is neergehaald door een burgemeester die niet wist wat mooi is, die er vervolgens de zoveelste torenflat voor in de plaats zette. Els Aarts is er Loco (loco-burgemeester weliswaar, maar toch echt loco en saai)
Ik ga dan ook emigreren over niet al te lange tijd
Kortom, ik zou het niet doen!! In Tilburg gaan wonen.
Houd er rekening mee dat uit een onderzoek van 2 jaar geleden is gebleken dat in Leiden het IQ gemiddeld genomen het laagst is...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 12:40 schreef Vogue het volgende:
[..]
99% gelijk. Tilburg is een rotstad en er woont veel tuig. Het centrum is gruwlelijk en de Reeshof is helemaal een deprimerende wijk. Maar zoals in elke stad zijn er ook dingen de moeite waard. De oude textielbuurt die al eerder genoemd werd, een paar leuke café'tjes...
Maar ik zie Tilburg niet als de stad waar ik mijn hele leven wil gaan wonen. Er zijn zoveel steden die zoveel leuker en mooier en veiliger zijn. Breda of Leiden, dat zie ik meer zitten.
Ik woon inmiddels alweer 3 jaar in een studentenflat op het Wagnerplein en vind het er prima wonen. De flats zien er OK uit en van Afrika heb ik hier totáál geen last. De enige flats die hier op het plein staan zijn bejaardenflats en studentenflats en een compleet winkelcentrum incl. 3 supermarkten en elke vrijdag markt voor de deur. Het enige wat jammer is is dat het zover van het centrum is, maarja het centrum van Tilburg, daar word je ook niet blij van.quote:Op dinsdag 24 februari 2004 00:25 schreef Hedgehog het volgende:
Minpunt: Tilburg Noord (Verdiplein / wagnerplein). Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is die in Tilburg woont. Ik woon dus zelf (op mijn studentenkamertje) in Noord, maar je hebt echt het idee of je in Afrika op vakantie bent. Ik heb niets tegen buitenlanders, maar het is gewoon geen prettige buurt en de criminalteit ligt in dat gebied dan ook gewoon heel hoog.
Als je naar Tilburg gaat ga dan niet in dat gedeelte van noord wonen, want het is er geen pretje.
Boeien, ik vind Leiden een leuke stad en waar ze dat onderzoek op gebaseerd hebben is mij een raadselquote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:15 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat uit een onderzoek van 2 jaar geleden is gebleken dat in Leiden het IQ gemiddeld genomen het laagst is...
ja naar tilburg is vanaf hier maar 14 minuten ofzo met de trein. breda en tilburg zyn wel even groot volgens mij [breda heeft ook maar 3 of 4 echte winkelstraten] maar t is hier toch echt een stuk gezelliger dan daarquote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:00 schreef sweek het volgende:
Ik heb er gestudeerd en eventjes gewoond, en vond Tilburg wel redelijk... Echt leuke winkeltjes heb je er maar weinig inderdaad, en het centrum is nogal beperkt tot 1 a 2 straten. Depressief kwam het nou ook weer niet over op mij... maar het was op één of andere manier toch gewoon best saai. Qua uitgaan klaagde ik eigenlijk niet (013, Cul de Sac, Extase).
Maar Breda lijkt me een stuk leuker, misschien dat je daar kan gaan wonen gewoon?. Je hebt 6 treinen per uur naar Tilburg, en je bent er in een kwartier tot twintig minuten...
Nou, ik vind de Tilburgse architectuur eigenlijk helemaal niet zo slecht hoor... ze zijn erg vooruitstrevend bezig de laatste tijd volgens mij.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:02 schreef myfairlady het volgende:
[..]
ja naar tilburg is vanaf hier maar 14 minuten ofzo met de trein. breda en tilburg zyn wel even groot volgens mij [breda heeft ook maar 3 of 4 echte winkelstraten] maar t is hier toch echt een stuk gezelliger dan daarminder lelyke architectuur in t centrum iig.
thnxquote:Op zondag 29 februari 2004 12:01 schreef Vogue het volgende:
Vogue is het eens met Myfairlady en Erikjuh
Ja..quote:Op zondag 29 februari 2004 23:11 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
een bios?
Hee, ik kan misschien een kamer voor je regelen. Redelijk groot net buiten centrum.quote:Op maandag 1 maart 2004 12:36 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ja..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |