abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17332704
Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn...? En of het gevaarlijk is.. Rechterhand tintelt.
  maandag 23 februari 2004 @ 07:07:19 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17332710
Kan soms duiden op een gebrek aan bloed. Maar al eens een beetje gemasseerd? Warm water?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17332719
Nee.. niet mee gedaan nog eigenlijk.. doe ik straks wel.. had eigenlijk verwacht dat het nu wel weer zou zijn verdwenen..
pi_17332725
Misschien moet je dit even lezen:
http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/82.html
(beeld kwam bekend voor van collega die hier ook last van had)
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_17332739
Ik ga straks wel even naar de huisarts..
  maandag 23 februari 2004 @ 07:16:02 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17332741
Even naar de huisarts kan idd geen kwaad.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17333950
Morgen kan ik pas terecht helaas.. ik vind het maar een vaag gevoel..
  maandag 23 februari 2004 @ 15:52:07 #8
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_17336565
Inderdaad even warm houden onder de kraan, beetje masseren, en je hand tov je hart zo laag mogelijk houden (dus even niet aan een rek gaan hangen ofzo)

Overigens als je je er helemaal niet lekker bij voelt dan moet je gewoon naar je huisarts gaan, die doet de deur wel open.
Confidence through competence
pi_17340426
Klinkt als RSI...
pi_17341656
Ik had ooit 2-3 weken last van een halve slapende hand... beetje in de buurt van mn pink enzo... Kwam door werk wat ik voor het eerst deed. Denk niet dat het gezond is maar als het te lang aanhoudt kan het wel eens link worden denk ik :S
Good shit is made of the best food...
pi_17344432
Over een uurtje kan ik er terecht.. maar die muts van een huisarts weet over het algemeen vrij weinig over het mensenlijk lichaam.. Ze werkt maar 2 dagen in de week. en dat doet ze volgens mijn enkel voor haar verzekeringen...
  woensdag 25 februari 2004 @ 01:19:18 #12
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_17346628
En?
Confidence through competence
pi_17346805
Ik heb het soms ook, maar dan is ie binnen 1min wel "wakker"

Lijkt me ook op een beknelde zenuw
pi_17347559
Mijn oma had hier altijd een goede methode voor. Je moet 4 keer knijpen op de plek des onheils en dan oewa oewa oewa oewa oewa zeggen. Klinkt te belachelijk voor woorden ik weet het, maar het werkt wel echt!
Good people, good music...
  woensdag 25 februari 2004 @ 04:44:58 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17347909
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 02:53 schreef StretchArmStrong het volgende:
Mijn oma had hier altijd een goede methode voor. Je moet 4 keer knijpen op de plek des onheils en dan oewa oewa oewa oewa oewa zeggen. Klinkt te belachelijk voor woorden ik weet het, maar het werkt wel echt!
Het dansen rond een kampvuur ben je nog vergeten. PS Omkron alles goed afgelopen?
pi_17349279
Carpal Tunnel sydroom.. zoals iemand hier al gemeld had.. volgens de huisarts..

Ik zit nu to netten met een skate polsbeschermer om.. zodat mijn pols ten alle tijden rechtblijft. Advies van de huisarts.. dan afwachten.. als het vanzelf weggaat.. niets aan de hand..

Anders operatie.
  woensdag 25 februari 2004 @ 09:54:02 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17349390
Rot Omkron. Sterkte en beterschap.
  woensdag 25 februari 2004 @ 11:43:12 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_17351177
quote:
Op maandag 23 februari 2004 07:05 schreef Omkron het volgende:
Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn...? En of het gevaarlijk is.. Rechterhand tintelt.
Mijn vriend heeft dit ook op het moment, hij werd er maandagochtend mee wakker. hij is naar de dokter geweest en die zegt dat het een neuropathie is, de zenuw zit ergens knel waardoor er geen goede doorstroming in de hand komt. erg vervelend maar na een paar dagen en medicijnen gaat het al een stuk beter, hij kan zijn hand weer iets meer gebruiken. bij hem voelde het alsof zijn hand verdoofd was en de vingers tintelden, hij kon er geen kracht mee zetten, niets vasthouden enzo. dit is gekomen omdat hij na stevig carnavallen zondag in slaap is gevallen op zijn hand en zo de toevoer heeft afgekneld, en omdat hij al meer dan 20 jaar uitbener c.q. fileerder is en dus altijd zwaar met zijn hand moet werken.
als het volgende week niet over is wordt er een kleine ingreep gedaan om de toevoer weer 'open' te zetten.
wel even mee naar de dokter dus.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_17351242
Sterkte Omkron..
Puckzzz.. bedankt voor je nuttige post.
Ik gooi deze toch dicht, omdat het voor de ts nu bekend is wat zijn klacht is.
Topic blijft een naslagwerk voor anderen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_17353443
Op verzoek nog eventjes open.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_17353524
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 11:43 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft dit ook op het moment, hij werd er maandagochtend mee wakker. hij is naar de dokter geweest en die zegt dat het een neuropathie is, de zenuw zit ergens knel waardoor er geen goede doorstroming in de hand komt. erg vervelend maar na een paar dagen en medicijnen gaat het al een stuk beter, hij kan zijn hand weer iets meer gebruiken. bij hem voelde het alsof zijn hand verdoofd was en de vingers tintelden, hij kon er geen kracht mee zetten, niets vasthouden enzo. dit is gekomen omdat hij na stevig carnavallen zondag in slaap is gevallen op zijn hand en zo de toevoer heeft afgekneld, en omdat hij al meer dan 20 jaar uitbener c.q. fileerder is en dus altijd zwaar met zijn hand moet werken.
als het volgende week niet over is wordt er een kleine ingreep gedaan om de toevoer weer 'open' te zetten.
wel even mee naar de dokter dus.
Zou ik misschien mogen weten wat het medicijn is dat jouw vriend via de huisarts voorgeschreven heeft gekregen..?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 februari 2004 @ 14:16:36 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17353726
Voor Carpaal Tunnel Syndroom zijn er geen medicijnen helaas. Het moet met rust genezen, en als dat niet gebeurt moet je inderdaad worden geopereerd. Dan wordt de peesschede gekliefd zodat die meer ruimte krijgt (geen fijne operatie :'( ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17353801
Dus zo min mogelijk belasten.. of zoals nu zorgen dat je pols rechtblijft en toch voorzichtig wat doen..?
pi_17354400
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 14:20 schreef Omkron het volgende:
Dus zo min mogelijk belasten.. of zoals nu zorgen dat je pols rechtblijft en toch voorzichtig wat doen..?
Heeft je huisarts daar niks over gezegd? Zou me niet verbazen overigens, die van mij moet ik ook altijd alles uittrekken.... Nee, ik heb het niet over z'n kleren ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_17354784
Ik heb haar morgen weer aan de lijn.. dus kan ik het nog even vragen.. Waardeloze vrouw mijn huisarts..

[ Bericht 1% gewijzigd door Omkron op 26-02-2004 10:30:18 ]
  woensdag 25 februari 2004 @ 15:37:33 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17355131
Absolute rust is een noodzaak voor zover ik weet. Niet of nouwelijks gebruiken die hand dus.
  woensdag 25 februari 2004 @ 15:56:41 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17355471
Kijk anders hier nog even. Een pagina vol met info. En nogmaals sterkte.
pi_17356527
Ik zou de arm absoluut niet belasten. Neem iig niet het risico dat wel te doen en later tegen een operatie aan te lopen.
pi_17369380
mmm.. ja.. ik gebruik hem gewoon nog.. ik wacht even op de telefoon.. maar die huisarts laat het weer eens afweten..
  donderdag 26 februari 2004 @ 10:38:36 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17369513
Zou je niet eens gaan uitkijken naar een andere huisarts.?
pi_17370830
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 10:38 schreef Megumi het volgende:
Zou je niet eens gaan uitkijken naar een andere huisarts.?
Ja.. alles zit altijd vol enzo.. en binnenkort moet ik weer verhuizen.. en dan woon ik te ver van mijn huisarts vandaan.. mocht het eens nodig zijn dat die huisarts met spoed langs moet komen.. vervolgens is er in die nieuwe wijk een huisarts die geen patienten meer opneemt... etc.. etc..

Deze gang van zaken heb ik al twee maal meegemaakt.

En op dit moment moet ik genoegen nemen met een huisarts die maar twee dagen werkt.. en ik kan dus nu ook maar op twee dagen terecht.. terwijl volgens mij toch echt recht heb op 5 ...
  donderdag 26 februari 2004 @ 12:00:52 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17371077
Dat is idd lastig. En ook een beetje raar. Dus jij kan echt maar twee dagen bij een huisarts terecht. Wat in een geval van spoed? Maar je gaat dus binnen kort verhuizen. Komt dan wellicht wel goed. Maar nogmaals beterschap dan. Leg deze situatie ook eens voor bij je verzekering.
pi_17371589
het medicijn dat mijn vriend heeft gekregen heet: surgram 200mg, het is een middel dat ontstekingsverschijnselen en pijn bestrijd, het verminderd de verschijnselen als roodheid, stijfheid en pijn die kennmerkend zijn voor ontsteking van gewrichten en spieren.

mijn vriend heeft er trouwens nog erg last van, hij kan nog steeds zijn hand niet gebruiken, ik hoop echt dat het binnenkort overgaat want anders wordt het snijden aaaaargh!

hoe is het bij jou zo gekomen eigenlijk?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_17372520
Spontaan.. opeens.. ik stond met een koud biertje in mijn rechterhand afgelopen zaterdag.. en op eens ging mijn hand tintellen/slapen.. zeg maar...

Maar de oorzaak bevindt zich in mijn vorige werk denk ik.. Op mijn werk moest ik houten platen van pallets wel eens afhalen en dergelijke.. en daarbij 'knakte' mijn pols regelmatig.. dat deed zeer.. en kon hem daarna niet meer belasten. Maar het ging vanzelf over.

En zeker in combinatie met een wel hele rare houding achter mijn laptop de laatste tijd.

Ik dacht dat ik inmiddels wel RSI/CTS bestendig zou zijn.. na 21 jaar in de meest debiele houdingen bizarre lange tijden achter mijn bak(ken) gezeten te hebben.

Heb haar net even aan de lijn gehad.. ik mag gewoon belasten.. maar ik moet zorgen dat mijn pols rechtblijft.. per consult staat maar 10 minuten.

Ik wilde nog even iets vragen aan haar.. 'nee sorry.. de tijd is op.. ik moet verder, inmiddels weet je nu alles..' toen heb ik maar de verbinding verbroken.

Ik ga zo wel even naar de GGD.. kijken of ik daar misschien nog iets kan vragen..
  donderdag 26 februari 2004 @ 13:34:50 #35
81202 blublub
snob and a half
pi_17373025
wilde je arts je niet verder meer uitleggen? wat slecht zeg. ze had je op zn minst het nummer van een of andere instelling kunnen geven waar je dan wel met je antwoorden terecht kunt of een afspraak maken voor een vervolg gesprek. zou idd zelf maar even kijken of ze ergens anders meer info voor je hebben.
Op zondag 26 september 2004 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
Het zij je vergeven, omdat je een maisje bent. 8-).
  vrijdag 27 februari 2004 @ 05:03:29 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17387293
Botte bitch die huisarts van jou. Maar op internet moet er toch ook wel wat info te vinden zijn? Heb wel wat linkjes voor je. Meeste wat ik vindt heeft helaas een wat te commercieele inslag.
http://www.rsi-vereniging.nl/
http://rsi.algemeen.nl/
pi_17387323
Ik heb dat ook
Ik durfde er niet mee naar de dokter (hypochonder als ik ben)...
Na het desktopmaffen (oftewel op mijn hand slapen) is dit opgetreden. Het gaat wel steeds beter, de kracht komt langzaam weer terug in mijn hand.
dus vooral rust is belangrijk begrijp ik?

(zal nog moeilijk worden dat rust houden, want ik zit 10 uur per dag achter mijn pc te tiepen, en mijn andere hobby is gitaar spelen )
pi_17387332
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 05:03 schreef Megumi het volgende:
Botte bitch die huisarts van jou. Maar op internet moet er toch ook wel wat info te vinden zijn? Heb wel wat linkjes voor je. Meeste wat ik vindt heeft helaas een wat te commercieele inslag.
http://www.rsi-vereniging.nl/
http://rsi.algemeen.nl/
Ik begrijp dat TS carpal tunnel syndrome heeft. Heeft dit te maken met RSI ?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 07:08:25 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17387697
Heeft voor zover ik weet idd met elkaar te maken.
pi_17387906
Megumi... heb jij hier zelf ook last van gehad.. of ben je zeer begaan met mijn lot...?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 08:55:02 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17388153
Beide. Maar ik was er redelijk op tijd bij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 februari 2004 @ 09:23:09 #42
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17388421
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 05:30 schreef Zenith4ever het volgende:

[..]

Ik begrijp dat TS carpal tunnel syndrome heeft. Heeft dit te maken met RSI ?
RSI kan zich inderdaad uiten als CTS. Ik heb het opgelopen doordat ik correctiewerk deed van drukproeven. Dat was destijds nog handwerk, dus heel veel schrijven. En ja, daar kun je dus ook RSI van krijgen De combinatie met volleybal en softbal was ook niet geweldig Ik kon in de ergste fases nog geen blaadje papier vasthouden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 27 februari 2004 @ 10:16:52 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17389036
Wat ik in elk geval ook heb geleerd is beter naar mijn lichaam te luisteren. En zeker thuis mijn pc op een andere manier gebruiken. En wat zitwerk, muis en toetsenbord aangaat goede spullen gebruiken. Daar bezuinig ik niet meer op. Probeer afwisselend met muis en toetsenbord te werken. En heb de muis zodanig ingestelt dat er nouwelijks beweging nodig is. Daarnaast altijd pauze's inlassen en oefeningen doen. Op het werk is dat lastiger. Maar houd per uur minimaal 10 minuten pauze. Voel ik dat mijn polsen en pezen lichtjes pijn gaan doen. Oefeningen of gewoon stoppen. Maar in de loop der tijd ging en gaat het steeds beter. En gelukkig bestaat er bij werkgevers steeds meer intresse in het voorkomen van RSI.
pi_17392280
Scheren is geen succes geworden.. het bloed gutste alle kanten op..
  vrijdag 27 februari 2004 @ 13:37:50 #45
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_17392389
quote:
Op maandag 23 februari 2004 07:05 schreef Omkron het volgende:
Maak eens een lichte vuist, en klop daarmee op je arm, van beneden naar boven.. schoudergewricht ook mee.. Je hele arm..

zit je veel achter de computer, dan zou ik ook iets aan je houding doen..wellicht RSI?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_17392432
Heb ik ook gehad door teveel computeren. Mijn carriere is gered door een Ergorest armsteun (www.ergorest.nl) die je zo kunt instellen, dat je pols echt recht blijft terwijl je typt. Polsbanden, spalken etc. werkten bij mij niet.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 13:40:25 #47
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_17392452
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 09:45 schreef Omkron het volgende:
Carpal Tunnel sydroom.. zoals iemand hier al gemeld had.. volgens de huisarts..

Ik zit nu to netten met een skate polsbeschermer om.. zodat mijn pols ten alle tijden rechtblijft. Advies van de huisarts.. dan afwachten.. als het vanzelf weggaat.. niets aan de hand..

Anders operatie.
Damn .. Da's best klote.. Sterkte!
Minder frequent computeren, of is hetdat stadium al gepasseerd?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_17417147
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ik er weer vanaf ben..?
  zaterdag 28 februari 2004 @ 23:00:54 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17417224
Paar weken tot een paar maanden. Met andere woorden de oorzaak goed in de gaten houden. En je oefeneningen doen. Ik raakte het nooit helemaal meer kwijt.
pi_17421828
Mooi.. mijn huisarts kan de pot op.. Maandag naar het ziekenhuis.. onderzoek enzo..
  zondag 29 februari 2004 @ 08:29:37 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17421834
Sterkte. Jouw huisarts spoort niet.
pi_17421877
Thanx..megumi..
pi_17421885
quote:
Op zondag 29 februari 2004 08:27 schreef Omkron het volgende:
Mooi.. mijn huisarts kan de pot op.. Maandag naar het ziekenhuis.. onderzoek enzo..
Nog steeds? Dit is niet goed.
Niet maandag naar het ziekenhuis maar gewoon straks.
pi_17421890
Maandag.. eerst even praten met de GGD.
pi_17421894
quote:
Op zondag 29 februari 2004 08:55 schreef Omkron het volgende:
Maandag.. eerst even praten met de GGD.
Dan valt het wel mee dus.
pi_17422004
Ja.. maar die huisarts heeft al 1x eerder een misdiagnose gedaan bij mij.. En ik confronteerde haar daarmee eergister ofzo.. over de telefoon.. en nu kan ze het zich niet meer 'herinneren' enzo..
  zondag 29 februari 2004 @ 09:37:19 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17422026
Maandag even naar het ziekenhuis/ggd gaan dus. En laat je huisarts dan maar voorlopig even lekker stikken.
pi_17426094
Slaapt je hand nog steeds?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_17429958
Ja.. voel me net een gehandicapte.. ik mis controle over mijn duim en 2 andere vingers.. als ik nog een paar rare geluidjes zou maken zou ik zo met het busje mee kunnen...
pi_17458158
Eerst dacht mijn huisarts dat ik RSI had, maar later gooide ze het op het carpaal tunnelsndroom
Vorige week ben ik bij de Neuroloog geweest, en die is van mening dat het iets anders is. Een van de syntomen van carpaal tunnelsyndroom is, dat je snachts zo veel last en pijn in je hand heb dat je amper kan slapen.

Vanmiddag krijg ik weer onderzoeken in het ziekenhuis.
Want waarschijnlijk heb ik een zwevende rib (een extra rib) en die drukt op een zenuw of spier.
Aan het eind van deze maand ben ik klaar met alle onderzoeken en dan weten we zeker wat ik precies heb,
Wees trots op je zelf!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 11:49:08 #61
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_17459099
Euhm, volgens mij moet een huisarts altijd 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar zijn. Als dat niet zo is moet er een waarnemende huisarts zijn. Je moet iig met spoed ergens heen kunnen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_17465504
en? al weer iets wijzer?
Sterkte btw
pi_17467859
FF bij de GGD geweest.. maar ze zijn verhuisd.. ze hebben daar nu enkel nog een methadon uitgifte punt zitten. Morgen maar weer eens kijken hier en daar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')