abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2004 @ 13:19:17 #1
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17311327
Nieuw boek? Al in begonnen of net uit? Laat het ons hier weten!
Het vorige deel: Wat lees je nu? Deel 12

TS begint. . Ik ben weer bezig in Tom Clancy - Executive Orders.

pi_17311509
[inkoppertje]
Dit topic
[/inkoppertje]
Something for your mind, your body and your soul.
  donderdag 19 februari 2004 @ 13:56:54 #3
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17312398
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 13:19 schreef freako het volgende:
Nieuw boek? Al in begonnen of net uit? Laat het ons hier weten!
Het vorige deel: Wat lees je nu? Deel 12

TS begint. . Ik ben weer bezig in Tom Clancy - Executive Orders.

Lekker boek, samen met Debt of Honor.

Ik heb inmiddels de nieuwste Glastra van Loon uit, De Onzichtbaren, interessant om over de geschiedenis van Birma te lezen, maar het verhaal boeide niet echt en daar lees ik normaal wel een roman voor..
Ik weet nog niet wat de volgende wordt, iemand Sneeuw van Orhan Pamuk al gelezen?

pi_17321152
"Do you believe in God, Andrei?"
"No."
"Neither do I. But that's a favorite question of mine. An upside-down question, you know."
"What do you mean?"
"Well, if I asked people whether they believed in life, they'd never understand what I meant. It's a bad question. It can mean so much that it really means nothing. So I ask them if they believe in God. And if they say they do - then I know they don't believe in life."
"Why?"
"Because, you see, God - whatever anyone chooses to call God - is one's highest conception of the highest possible. And whoever places his highest conception above his own possibility thinks very little of himself and his life. It's a rare gift, you know, to feel reverence for your own life and to want the best, the greatest, the highest possible, here, now, for your very own. To imagine a heaven and then not to dream of it, but to demand it."
"You're a strange girl."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_17321187
Ik mag deze vakantie beginnen met het Communistisch Manifest van Marx en Engels voor m'n studie... ben heel benieuwd. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17321327
Ben net begonnen in het tweede boek van Donna Tartt,

eens iets anders dan fantasy...

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_17321331
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 18:51 schreef sweek het volgende:
Ik mag deze vakantie beginnen met het Communistisch Manifest van Marx en Engels voor m'n studie... ben heel benieuwd. .
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 19 februari 2004 @ 19:52:56 #8
58663 DuchessXYZ
Referentiële Integriteit
pi_17323163
Latifa - Gestolen gezicht

"Latifa werd in 1980 geboren in Kabul. Als levenslustige tiener leefde ze in vrijheid en droomde ze ervan journaliste te worden. Haar vrije tijd bracht ze door met vrienden, praten over mode, films kijken en naar popmuziek luisteren.
Dan, op 27 september 1996, nemen talibansoldaten Kabul in. Plotseling zijn de straten verlaten, telefoons afgesloten, valt de radio stil. En vanaf dat moment is de zestienjarige Latifa een gevangene in haar ouderlijk huis. De eenvoudigste en meest fundamentale vormen van vrijheid worden haar ontnomen. Haar school wordt gesloten en de burqa wordt haar standaarduniform. Latifa heeft nog nooit een sluier gedragen, maar haar ongeloof dat ze daartoe gedwongen wordt, maakt al snel plaats voor angst, nadat ze er getuige van is geweest dat een meisje als zijzelf tot bloedens toe afgeranseld wordt op straat. Haar vergrijp: het dragen van witte schoenen die zichtbaar onder haar burqa uitkomen.
Worstelend met een overweldigend gevoel van wanhoop en hulpeloosheid vindt Latifa uiteindelijk een manier om zich te verzetten.
In mei 2001 vlucht ze met haar ouders naar Europa om haar getuigenis over de verschrikkingen van het talibanbewind te laten horen.
Met pijnlijke eerlijkheid beschrijft Latifa hoe haar wereld uit elkaar valt, in naam van een fanatieke geloofsvorm die ze niet begrijpen kan. Haar stem getuigt van verloren onschuld, maar ook van vastbeslotenheid om te leven in vrijheid en hoop."

pi_17324841
supertex - Leon de Winter
If you think that's a crime you should take a look at my bloody birth certificate!
  dinsdag 24 februari 2004 @ 04:49:20 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17344006
De nieuwste John Grisham ' prince of torts'.

En Gibson: Pattern Recognition.

Pattern Recognition is heel erg gebaseerd op één van zijn eerdere boeken: 'Count Zero' (telleropnul), ook hier gaat een jonge vrouw, gesponsored door een puissant rijk persoon, op zoek naar een onbekende kunstenaar wiens werk een grote schare underground volgelingen heeft. Dit maal is het echter in 2002 ipv de cyberpunk toekomst waar Gibson beroemd mee is geworden. Sommige stukken hebben nog steeds die rauwheid, in andere weet hij in een paar woorden heel filmisch een beeld en een gevoel op te roepen; de flashback naar 11 September bijvoorbeeld is erg mooi.

Even een paar daagjes iets simpels; tijdens de downtime War and Peace nog maar eens gelezen

[ Bericht 52% gewijzigd door Dagonet op 25-02-2004 01:37:07 (Beschrijving Pattern Recognition toegevoegd) ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_17345876
W.F. Hermans - De Donkere Kamer van Damokles.

De eerste 50 bladzijdes waren niet vervelend. :).
  woensdag 25 februari 2004 @ 12:30:03 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_17351952
Desperation van Stephen King

Ik ben nu bij hoofdstuk 3 en het boek bevalt me beter dan "the tommyknockers".

Boek leest lekker weg.

Mini-serie is in de maak van dat boek.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_17355022
- "De globale sheriff - de nieuwe rol van Amerika thuis en in de wereld" van Miel Dekeyser: een kritisch verslag over W. Bush en zijn legislatuur van 9-11 tot begin 2003.
- "De 100 kapitale vragen van Paul D'Hoore - over mensen en geld" van Paul D'Hoore: D'Hoore beantwoordt 100 vragen over de economie op een manier die voor leken begrijpbaar is.
- "Het Linux programmeerboek" van Stones en Matthew: om te leren scripten met de Linux shell.
- "De zwarte tulp" van Alexandre Dumas. Deze heb ik net uit. Het is een prachtig boek over de romance tussen een gevangene en de dochter van de cipier, alhoewel de gevange minstens evenveel houdt van de zwarte tullp die hij kweekt en waarvan werd aangenomen dat het onmogelijk zou zijn. Het is een boek uit de 19e eeuw, en het verhaal speelt zich af in het Holland van de 17e eeuw. Dat is te merken aan de vertaling, wat alleen maar een pluspunt is.
pi_17375228
"antwoord mij" van Susanna Tamaro

Voel me gelijk stukken beter; het kan altijd nog erger.
pi_17376706
Paul Auster - Oracle Night
pi_17377552
His Dark Materials (Pullman)

Een hele trilogie dan maar meteen. Ik ben net begonnen maar twijfel toch of ik er wel helemaal voor ga. Zijn er mensen die dat ook hadden, wat hebben jullie gedaan en hadden jullie daar spijt van?
  donderdag 26 februari 2004 @ 17:34:50 #17
69709 Shandon_rules
1,2,3..... SKA-BOOM!!!
pi_17377731
De series van Robin Hobb
Heb al gehad:

De boeken van de Zieners: deel 1,2,3
De boeken van de Levende Schepen: deel 1

ben bezig in deel 2, deel 3 moet k nog lezen. En ook de Boeken van de Nar ga k nog allemaal lezen!!

goeie series

Oh, ben op de achtergrond/tussendoor ook nog bezig met 'De Wetten Van De Magie', van Terry Goodkind. HEb deel 1 al gehad...
"Funeral" is an anagram for "Real Fun" <<>> "Ah, the middlefinger, the most communicative of fingers."
<<>> En in m'n vrije uurtjes ben ik een Skatanist.
  donderdag 26 februari 2004 @ 19:24:12 #18
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_17379592
The Gripping Hand
Larry Niven - Jerry Pournelle
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_17379831
Marion Zimmer Bradley - Het Huis in het Woud.
pi_17380018
Fascisme... voor geschiedenis (serieus)
Delivered without an information leaflet
  donderdag 26 februari 2004 @ 20:08:57 #21
52589 sjun
uit solidariteit
pi_17380526
Een herlezing van Erich Fromm: De angst voor de vrijheid naar aanleiding van een recente onderdompeling in een SP-werkelijkheidsinkleuring ter leringh ende vermaeck.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_17380696
Geen pillen maar Plato Van Lou Marinoff.
Vrij goed boek over hoe Filosofie kan worden toegepast waar andere therapie soort falen (pshygologie etc )
pi_17382659
Liegbeesten julie lezen gewoon FOK! hoor en niet eens bij de kapper.
Kon dat maar he?
  Redactie Frontpage donderdag 26 februari 2004 @ 23:17:03 #24
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_17384581
Reynaert de Vos in het Middelnederlands. Inleiding moet ook, en die is zo'n 60 blz.
En 'Waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen' voor ertussendoor
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_17384894
Ik lees thans iets van Coetzee. Ik zou niet weten wat de titel zou zijn, maar het is in ieder geval een semi-autobiografie. Niet slecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')