abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18612140
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:40 schreef Jane het volgende:
De laatste 5 komen echter niet voor in de film en stonden ook niet op de originele EP.
Penny Lane en Strawberry Fields zijn toch eigenlijk ook opgenomen tijdens de Sgt. Pepper-sessies, dacht ik? Kun je nagaan hoe goed die plaat was geweest als ze die nummers er op hadden gezet.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_18615112
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:12 schreef Zander het volgende:

[..]

Penny Lane en Strawberry Fields zijn toch eigenlijk ook opgenomen tijdens de Sgt. Pepper-sessies, dacht ik? Kun je nagaan hoe goed die plaat was geweest als ze die nummers er op hadden gezet.
Klopt , It's Only a Northern Song ook. Deze kwam op Yellow Submarine terecht.
  donderdag 22 april 2004 @ 18:51:21 #103
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_18615657
quote:
Op donderdag 22 april 2004 16:12 schreef Zander het volgende:

Penny Lane en Strawberry Fields zijn toch eigenlijk ook opgenomen tijdens de Sgt. Pepper-sessies, dacht ik?
Ja, klopt. Het idee was geloof ik eerst dat de hele lp een soort 'terug naar onze jeugd'-thema zou krijgen, maar dat is later weer grotendeels losgelaten. De single Penny Lane/Strawberry Fields Forever werd uitgebracht als een soort voorproefje van Sgt. Pepper, maar de nummers kwamen daar dus niet op terecht. Toen men later nummers nodig had om de EP Magical Mystery Tour aan te vullen voor een LP-release hebben ze o.a. deze nummers daarvoor genomen.
Interesting fact: Deze beroemde, en door velen geprezen single (met dubbele A-kant) kwam in de UK-charts niet verder dan de 2e plaats. De eerste officiele (door EMI uitgebrachte) Beatles-single sinds Please Please Me die niet op nummer 1 kwam. En wie hield ze van nr. 1? Juist, Engelbert Humperdinck met Please Release Me. Onbegrijpelijk!

Veel van de Beatles-singles zijn niet terug te vinden op hun albums en omgekeerd staan op With The Beatles, Beatles For Sale, Rubber Soul, Sgt. Pepper en The White Album bijvoorbeeld helemaal geen nummers die ook als single werden uitgebracht (althans in de UK). Dat is vrij bijzonder. The Beatles deden dat volgens eigen zeggen om de fans waar voor hun geld te geven. En wat ook bijzonder is, is dat veel van die nummers van die albums toch heel erg bekend zijn bij het grote publiek. Zo bekend dat men vaak denkt dat het wel singles (moeten) zijn geweest.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 22 april 2004 @ 22:59:08 #104
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_18621429
quote:
Op woensdag 21 april 2004 20:53 schreef Litpho het volgende:

[..]
* Litpho is een groot fan van I'm down
Ja, prachtig!. Ik heb ooit de originele single gehad Help/I'm down. Totdat mijn broertje al m'n singles heeft verpatst
  vrijdag 23 april 2004 @ 01:50:27 #105
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_18624542
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:59 schreef Laxe het volgende:

[..]

Ja, prachtig!. Ik heb ooit de originele single gehad Help/I'm down. Totdat mijn broertje al m'n singles heeft verpatst
Zo'n broertje zou ik een pats geven.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_18869860
Ik kom me ook even melden. Beetje laat aangezien sommige mensen hier al 4 jaar lang over The Beatles posten (wat ik terug heb kunnen lezen), maar ik heb ze sinds begin dit jaar ook ontdekt en ben binnen no time "een fan" geworden. Voor zover ik me fan kan noemen dan, want weet eigenlijk niet veel van ze. Heb alleen heel veel liedjes van ze hier thuis liggen. Ben aan het sparen voor de DVD's wil eigenlijk de Anthology series hebben.

Had gezien dat anderen top 10s hadden gemaakt, maar dat lukt me bij The Beatles dus echt niet! Heb wel een paar favoriete nummers: I me mine, I've just seen a face, Dig a Pony, Eleanor Rigby, Eight days a week, I'm a loser (die heb ik eigenlijk nog niet vaak gezien bij anderen nu ik erover nadenk), Lucy in the sky with diamonds, Helter Skelter, eigenlijk nog wel veel meer maar merk nu terwijl ik aan het tpyen ben dat het dan toch wel een anzienlijke lijst gaat worden...

Kortom: I think I kinda love The Beatles
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:01:08 #107
41286 Price
pi_18870316
Welcome to the club RevneD.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:22:53 #108
1986 Jane
pi_18870779
Ja, welkom RevneD!

Veel plezier alvast bij het verder ontdekken van de Beatles. Zelf vond ik dat echt geweldig. Steeds meer nummers horen die ik daarvoor niet kende, maar wel geweldig waren, of wel kende maar waarvan ik niet wist dat zij het waren. Automatisch wil je dan ook meer over de band zelf te weten komen, tenminste dat had ik. Als ik jou was zou ik zeker sparen voor The Anthology dvd's als je meer over ze te weten wilt komen. Heel erg de moeite en het geld waard.

Grappig dat je over I'm A Loser begint, want dat nummer ben ik juist de laatste tijd weer vaak aan het draaien. Toch wel een (redelijk vroeg) juweeltje van John. Goeie tekst.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:30:38 #109
41286 Price
pi_18870942
Mijn eerste lp was Beatles For Sale. Ik heb nog steeds goede herinneringen aan I'm A Loser. De versies op de Yellow Doggies zijn ook niet te versmaden.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:44:39 #110
1986 Jane
pi_18871225
Ik had eerst een onbekende verzamelaar met vooral vroege singles en daarna kocht ik de rode en blauwe dubbel-lp's. Maar ik zit nu te peinzen wat mijn eerste echte lp was en ik heb eigenlijk geen idee. Revolver of The White Album denk ik, maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb ze toen wel allemaal in redelijk korte tijd gekocht. Al mijn zakgeld aan gespendeerd, maar ik was verslaafd, ik kon niet anders.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 01:10:26 #111
41286 Price
pi_18871718
Het leuke is dat ik van elke Beatles-aankoop de omstandigheden nog weet. Behalve Let It Be. Misschien komt dat, omdat het een Odeonuitgave betreft.
pi_18884207
Bedankt voor het hartelijke welkom

Als ik op een eenvoudige manier meer te weten wil komen over The Beatles, wat moet ik dan lezen of zien?? Kan wel redelijk engels, maar heb het liefste toch iets in het nederlands over ze om mee t e beginnen... Of is die Anthology reeks al een goed naslagwerk??
pi_18884337
Ik zat net bij de dvd's te kijken op Amazon.co.uk, en zag dat er een nieuwe McCartney dvd uit komt: Paul McCartney - The Animation Collection. Heeft iemand wat meer info hierover?

http://www.amazon.co.uk/e(...)/026-8998441-4082843
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:24:53 #114
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_18884400
Net gekocht:

.
Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
  woensdag 5 mei 2004 @ 12:49:54 #115
1986 Jane
pi_18902129
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:13 schreef RevneD het volgende:

Als ik op een eenvoudige manier meer te weten wil komen over The Beatles, wat moet ik dan lezen of zien?? Kan wel redelijk engels, maar heb het liefste toch iets in het nederlands over ze om mee t e beginnen... Of is die Anthology reeks al een goed naslagwerk??
Op zich is het vrij eenvoudig om meer over The Beatles te weten te komen, omdat er zo ontzettend veel over ze geschreven is. Alleen zijn er ook ontzettend veel slechte boeken over ze geschreven (met fouten er in enz.) zodat het inderdaad wel moeilijk is om door de bomen het bos te zien.

Ik denk dat het bekijken van de Anthology dvd's op zich best een goede manier is om te beginnen meer over ze te weten te komen. Het is tenslotte het hele verhaal van de band door henzelf verteld, ondersteund met beeld- en geluidmateriaal. En het Anthology boek is dat natuurlijk ook (en bovendien is die ook in het Nederlands uitgebracht): hun eigen verhaal.
Het is een mooie serie, maar de enige kritiek die je er op kunt hebben is natuurlijk dat als mensen hun eigen verhaal vertellen, ze wel eens de neiging hebben om de minder leuke dingen achterwege te laten. Niet dat dat helemaal opgaat, want de ruzies en meningsverschillen komen wel aan de orde, maar misschien niet zo in detail als in sommige andere boeken e.d..

Het eerste boek dat ik ooit over The Beatles las was Het Beatles Dagboek van Har van Fulpen, die lang voorzitter is geweest van de Nederlandse Beatlesfanclub. Daarin staat van dag tot dag beschreven wat er gebeurde, waar ze optraden, welke platen uitkwamen enz, plus wat langere verhalen per jaar over bijzondere aspecten. Bijvoorbeeld het befaamde 'Paul is dead'-verhaal. Voor mij was dat wel een leuk boek om mee te beginnen, maar ik heb geen idee of het nog ergens te vinden is.

In deel 1 van deze topicserie (linkje in de openingspost) heb ik al eens een lijstje gemaakt van mijn favoriete Beatlesboeken. Misschien heb je daar wat aan, al weet ik zoals gezegd niet of je er nog makkelijk aan kunt komen. De meeste van mijn boeken heb ik op Beatlesbeurzen en in de UK gekocht en anders is via internet ook wel een goede optie, denk ik. En ook kun je altijd in de bibliotheek kijken of ze daar misschien de Nederlandse vertaling van Shout! van Philip Norman (de ongeautoriseerde biografie) of de geautoriseerde biografie van Hunter Davies hebben.
pi_18910150
Bedankt Jane, ik wacht eerst even die DVDs af, tv kijken is toch nog steeds leuker als lezen en dat dagboek lijkt me wel leuk om een keer te lezen.
pi_18910545
Ik meld me ook maar even, beter laat dan nooit!

Ik ben ook een enorme Beatles fan. Ik ben met de muziek opgegroeid(zei het jonge broekkie).
Ondertussen ben ik de cd's aan het verzamelen en weet ik dat ik de lp's van The Beatles krijgt als mijn vader overlijdt(ik hoop maar dat dat voorlopig nog niet zo is). Zelf heb ik de Anthogely cd's en nog bootleg versies van nummers. Ook heb ik de cd The Beatles life at the BBC. Verder heb ik nog wat artikels verzameld, maar boeken heb ik niet echt. Ik heb een boek met songteksten van mijn vader gekregen en nog een verhaal, maar de titel en schrijver ben ik vergeten.

Een favo album kan ik niet kiezen, wel weet ik dat ik in my life graag gedraaid wil hebben als mijn tijd daar is geweest.
waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Tok wat je wilt bij mij klopt het
Life is what happens to you while your busy making other plans
  woensdag 5 mei 2004 @ 19:21:12 #118
41286 Price
pi_18911076
Bij mijn afscheid zal 'There's A Place' worden gedraaid.
  woensdag 5 mei 2004 @ 21:17:45 #119
1986 Jane
pi_18913973
Tja, ik ben een beetje een rare wat dat betreft. Ik bedoel, met de muziek die ik gedraaid wil hebben bij mijn uitvaart (zoals ik ook wel eens in de betreffende topics heb gepost). Natuurlijk liggen de Beatles wel voor de hand, maar ik wil dus geen 'treurige' muziek. Liever iets waarbij de aanwezigen toch iets van een glimlach op hun mond krijgen. Vandaar ook dat ik al jaren roep dat Monty Python's Always look on the bright side of life gedraaid moet worden. Maar van de Beatles... tja... Ob la di Ob la da of zo? Of misschien toch niet...
Here comes the sun zou kunnen. Of Magical Mystery Tour ('is dying to take you away...") of Norwegian Wood (This bird has flown ). Ik ben er nog niet uit iig.

Heb vanmiddag nog een stuk Anthology zitten kijken. Het blijft gewoon boeien, ik weet niet wat het is. I'm Down tijdens het Shea Stadium concert, gewoon geweldig. Paul die als een bezetene staat te zingen en Lennon die helemaal uit zijn dak gaat op dat orgeltje.

En Krentebol, jij ook welkom natuurlijk. Er zitten hier toch een hoop liefhebbers van The Beatles, maar ik geloof niemand die ze ook daadwerkelijk toen heeft meegemaakt (ik bedoel onder de fans). Voor mijn gevoel ben ik ook met ze opgegroeid, vanaf mijn 11de of zo, maar toen waren ze ook al bijna 10 jaar uit elkaar. Maakt allemaal niet veel uit. Kennelijk is het toch een liefde die blijft hangen.
  woensdag 5 mei 2004 @ 21:44:24 #120
1986 Jane
pi_18914827
Ik vind net een grappige site met allerlei feitjes over songs en artiesten, o.a. natuurlijk The Beatles. Best grappig om te lezen.

http://www.songfacts.com/(...)rtists=The%20Beatles

Zo lees ik bij Being For The Benifit Of Mr. Kite:
"This was recently credited as the first song to use samples."

Al die samples tegenwoordig in de hits is dus ook al de schuld van The Beatles.
pi_18919089
* innepin pimpt haar nieuwe beatles icon.

sorry. moest gewoon even.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 6 mei 2004 @ 00:47:00 #122
1986 Jane
pi_18919481
Hij is mooi hoor.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 13:25:47 #123
1986 Jane
pi_18952684
Van teletekst pagina 372:
quote:
Een zeldzame en gesigneerde kopie van het contract dat de Beatles in 1962 afsloten met Brian Epstein heeft op een veiling 122.850 Britse pond opgeleverd. Een privéverzamelaar heeft het document bij veilinghuis Christies gekocht. Het document moest tussen de 25 en 35 duizend pond opleveren.
Da's 182.303 Euro, mensen. Voor een kopie. Ok, zeldzaam en gesigneerd, maar toch...

Ik weet niet hoor, aan de ene kant vind ik het best grappig dat er zoveel geld wordt betaald voor allerlei zooi van mijn favoriete band, maar aan de andere kant is het toch best belachelijk, niet? Of misschien begrijp ik het gewoon niet. Ik kan me niet voorstellen dat ik het er, al had ik genoeg geld, voor over zou hebben.

Ik vraag me serieus af waarom iemand zoiets überhaupt koopt. Is het om iets te hebben dat 'van Hen' is geweest? Iets dat Zij in hun handen hebben gehad? Is het om iets zeldzaams te hebben om aan anderen te showen? Of is het gewoon bedoeld als investering, met misschien het idee dat het later nog meer waard is? Maar hoe weet je dat dat ook zo zal zijn? Dat er over een tijdje nog mensen zijn die er zoveel geld voor willen neertellen? De heren overgebleven Beatles zullen toch ook wel hard moeten lachen als ze zoiets lezen, denk ik dan.

Voor een instrument dat van hen is geweest kan ik me nog wel enigszins voorstellen dat je het koopt als je het geld ervoor hebt. Zoals die witte vleugel van Lennon die door George Michael gekocht is een aantal jaar geleden (en hij daarna zeer vriendelijk aan het Beatlesmuseum in Liverpool gegeven heeft om tentoon te stellen). Maar het lijkt wel alsof alles dat ze ooit hebben aangeraakt of ooit een handtekening op hebben gezet tegenwoordig duizenden euro's/ponden/dollars opbrengt. Bizar.

Hoe zou het over 50, 100 of 200 jaar zijn? Worden The Beatles dan nog steeds beschouwd als de grootheden en muziekvernieuwers waarvoor ze nu aangezien worden. Worden Lennon & McCartney dan in één adem genoemd met grote klassieke componisten? Zijn er dan nog Beatlesfans? Als een historisch fenomeen zullen ze niet worden vergeten, maar zal de muziek nog gewaardeerd worden, meer dan door een klein groepje freaks? Zullen die Beatlesspullen dan nog zoveel - of meer - waard zijn? Als ik een tijdmachine had zou ik eerst een tripje naar de sixties maken, maar daarna zou ik toch ook wel even in de toekomst willen kijken wat dat betreft.
pi_18954279
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 00:29 schreef innepin het volgende:
* pimpt haar nieuwe beatles icon.

sorry. moest gewoon even.

* GetYourFreakOn wil ook weten hoe ze er een maakt.
pi_18956868
Dank je wel Jane! Ik hou het hier in de gate..
waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Tok wat je wilt bij mij klopt het
Life is what happens to you while your busy making other plans
pi_18974865
* GetYourFreakOn zou aan Jane of Innepin willen vragen of ze alsje alsje alsje alsjeblieft ook zo'n usericon voor haar zouden willen maken. (van The Beatles uiteraard)

Of iig weten waar ik uitleg kan krijgen om er zo een te maken.
  zondag 9 mei 2004 @ 00:08:37 #127
1986 Jane
pi_18986758
Ik wil wel kijken wat ik voor je kan doen, GetYourFreakOn. Maar niet vanavond meer.

Nog speciale wensen, of zal ik maar wat in elkaar flansen? Ik heb nog wel een leuk idee.
  zondag 9 mei 2004 @ 02:40:41 #128
1986 Jane
pi_18988935
Ach, what the hell.... ik heb toch al een beetje zitten klooien.

Deze kun je eventueel gebruiken als webicon, als je wilt:

En deze 2 zijn klein genoeg om up te loaden naar je Fok!-profiel:

Ik weet niet of je ze leuk vindt, maar kijk maar. Mocht je specifiek een paar andere plaatjes hebben die je wilt gebruiken dan moet je ze maar ff plaatsen, dan maak ik er wel een gif-je van.

Ik vond trouwens nog deze cartoon. Wel grappig.

pi_18991307
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 13:33 schreef GetYourFreakOn het volgende:
* innepin zou aan Jane of Innepin willen vragen of ze alsje alsje alsje alsjeblieft ook zo'n usericon voor haar zouden willen maken. (van The Beatles uiteraard)

Of iig weten waar ik uitleg kan krijgen om er zo een te maken.
Ik heb slechts vier aparte Beatles plaatjes gemaakt en in het Upgrade je Icon topic gevraagd of iemand d'r een animatie van wilde maken Je kan natuurlijk ook altijd naar het topic in GC waar je een nieuwe icon aan kan vragen, want ik kan zelf niks qua animatie.
pi_18991659
quote:
Op zondag 9 mei 2004 02:40 schreef Jane het volgende:
Ach, what the hell.... ik heb toch al een beetje zitten klooien.

Deze kun je eventueel gebruiken als webicon, als je wilt:

[afbeelding]

En deze 2 zijn klein genoeg om up te loaden naar je Fok!-profiel:

[afbeelding] [afbeelding]

Ik weet niet of je ze leuk vindt, maar kijk maar. Mocht je specifiek een paar andere plaatjes hebben die je wilt gebruiken dan moet je ze maar ff plaatsen, dan maak ik er wel een gif-je van.

Ik vond trouwens nog deze cartoon. Wel grappig.

[afbeelding]
Geweldig!!! Vooral die eerste, oh dankje dankje dankje. hehe, bedankt dus.
pi_18991694
quote:
Op zondag 9 mei 2004 10:45 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik heb slechts vier aparte Beatles plaatjes gemaakt en in het Upgrade je Icon topic gevraagd of iemand d'r een animatie van wilde maken Je kan natuurlijk ook altijd naar het topic in GC waar je een nieuwe icon aan kan vragen, want ik kan zelf niks qua animatie.
Ook jou bedankt ik natuurlijk
  zondag 9 mei 2004 @ 12:09:24 #132
63772 RonB
Yabadabado?
pi_18992345
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 13:25 schreef Jane het volgende:
Hoe zou het over 50, 100 of 200 jaar zijn? Worden The Beatles dan nog steeds beschouwd als de grootheden en muziekvernieuwers waarvoor ze nu aangezien worden. Worden Lennon & McCartney dan in één adem genoemd met grote klassieke componisten? Zijn er dan nog Beatlesfans? Als een historisch fenomeen zullen ze niet worden vergeten, maar zal de muziek nog gewaardeerd worden, meer dan door een klein groepje freaks? Zullen die Beatlesspullen dan nog zoveel - of meer - waard zijn? Als ik een tijdmachine had zou ik eerst een tripje naar de sixties maken, maar daarna zou ik toch ook wel even in de toekomst willen kijken wat dat betreft.
Het feit dat je nu nog steeds ziet dat er mensen zijn die vandaag fan worden, zegt al genoeg lijkt mij. Het zal wel steeds minder worden denk ik, maar er zal een harde kern overblijven (natuurlijk gevormd door de jeugd van de toekomst want de 'oude garde' is er dan niet meer )

en waarom men zeldzame stuff wilt hebben? zelf verzamel ik testpersingen en acetaten, voornamelijk van Queen. Dit omdat ze gewoon zo zeldzaam zijn en er meestal maar 1-5 exemplaren van bestaan. Altijd leuk om mee te pronken. Waarom kopen mensen een genummerde en gelimiteerde editie? Omdat er minder exemplaren van zijn dan een standaard versie. Mensen willen gewoon iets speciaals hebben (in hun leven).
... and the modern stone age family
  zondag 9 mei 2004 @ 12:44:02 #133
2889 Zander
He's gone
pi_18992886
Mjah, ik beschouw mezelf toch ook wel als een behoorlijke Beatles-fan, maar ik heb eigenlijk helemaal niet zo'n behoefte aan dat soort zeldzame spullen. Het gaat mij puur om de muziek. Wat moet een mens bijvoorbeeld met een haar van Lennon (was laatst ook voor veel geld verkocht)? Of een plaat die zo duur is dat je 'm niet eens kunt draaien, of tientallen verschillende persingen van hetzelfde album. Ieder z'n eigen hobby, maar ik koop liever nog meer andere muziek van dat geld.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 9 mei 2004 @ 13:57:59 #134
1986 Jane
pi_18994066
quote:
Op zondag 9 mei 2004 12:09 schreef RonB het volgende:
Waarom kopen mensen een genummerde en gelimiteerde editie? Omdat er minder exemplaren van zijn dan een standaard versie. Mensen willen gewoon iets speciaals hebben (in hun leven).
Tja, maar dat kan ik ook wel begrijpen, hoor. Ik heb hier ook nog wel een paar dingetjes die inmiddels verzamelwaarde hebben. Niet een hele hoge verzamelwaarde hoor (denk ik, ik houd me er niet zo mee bezig), maar dingen als originele singles en de originele Magical Mystery Tour EP. Alleen heb ik ze gekregen of er toen (20 jaar geleden of zo) helemaal niet zoveel voor betaald. MMT was bijvoorbeeld een tientje (guldens), niet in 'mint condition' maar dat boeit me dan niet zo. Dat vind ik wel grappig om te hebben. Dus dat iemand een keer iets extra's betaalt voor iets speciaals snap ik wel. Maar de prijzen die nu af en toe over de toonbank gaan voor dingen als handtekeningen of zoals nu die kopie van het contract, daar kan ik simpelweg met mijn verstand niet bij.

Maar ja, misschien blijkt het straks allemaal wel eeuwigheidswaarde te hebben. Net als dat nu spullen van historische figuren als Napoleon ook nog veel waard zijn. Alleen van The Beatles zijn zoveel dingen in omloop, dat dat de prijs toch enigszins zou moeten drukken, denk ik dan. Maar misschien vergis ik me.

Ik houd me zelf dus ook niet zo bezig met bijzondere persingen en dergelijke. Het gaat mij ook voornamelijk om de muziek en de dingen die ik daarnaast ooit heb gekocht, heb ik gekocht omdat ik het leuk vond om voor mezelf te hebben en er niet al te veel geld voor gevraagd werd. Geen echte dure zooi dus. Het enige dat ik van de Beatles naast de muziek voor mijn gevoel echt 'verzameld' heb was beeldmateriaal. Bootleg video's dus, met opnamen die (toen) niet over de reguliere toonbank te krijgen waren. Maar ja, die heb ik dus ook alleen gekocht omdat ik het zelf leuk vond om te bekijken en ik heb er zeker geen astronomische bedragen voor betaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 09-05-2004 14:05:35 ]
  zondag 9 mei 2004 @ 18:43:27 #135
63772 RonB
Yabadabado?
pi_19000215
ik heb altijd al verzameld in m'n leven (ben pas 24 dus denk nu niet dat ik oud ben ) dus ik weet niet beter. Maar het valt me wel op dat ik toch om de zoveel jaar iets nieuws wil gaan verzamelen. Ik moet telkens een ander doel hebben. Vroeger was het puur om de zooi compleet te maken (op het gebied van Queen dan), tegenwoordig wil ik alleen nog exclusief materiaal. Zo heb ik laatst een acetaat gekocht uit 1979 voor 700 euro die ooit van de zanger is geweest. Dat zijn nu dingen die je wel aan je vrienden wilt laten zien. En verder vind ik het natuurlijk zelf leuk om te hebben (ik koop het niet om mee te showen tegenover anderen)
... and the modern stone age family
  zondag 9 mei 2004 @ 23:10:11 #136
1986 Jane
pi_19007123
Ik zat net een stukje Anthology te kijken over de opnames van Let It Be, dat de sfeer zo slecht was en dat alles maar gefilmd werd zelfs terwijl ze ruzie hadden, en ineens besefte ik dat The Beatles eigenlijk ook de uitvinders zijn van de real life soap.
pi_19013917
quote:
Op zondag 9 mei 2004 11:25 schreef GetYourFreakOn het volgende:

[..]

Ook jou bedankt ik natuurlijk
Ik deed niks maar graag gedaan
pi_19020730
quote:
Op maandag 10 mei 2004 11:31 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik deed niks :') maar graag gedaan :')
voor de moeite

(naam veranderd, werd m'n oude echt zat)
pi_19030027

[ Bericht 100% gewijzigd door Seborik op 10-05-2004 21:52:26 (Tjakka!) ]
  maandag 10 mei 2004 @ 21:24:52 #140
1986 Jane
pi_19030324
Help! I need somebody!

Het belangrijkste topic van heel Fok! en hij is in mijn scherm ineens helemaal leeg!
  maandag 10 mei 2004 @ 21:52:45 #141
9613 Seborik
I, Voyager
pi_19031207
Whoa! Het werkt weer.
  maandag 10 mei 2004 @ 21:59:34 #142
1986 Jane
pi_19031418
Geweldig!

Nou, dan moet Webfreak z'n reactie maar nog een keertje overdoen. Ging volgens mij over die real life soap opmerking van mij (had ff in de bron gekeken).
pi_19042250
Raar man, ik dacht al dat 't aan mijn computer lag, maar schijnbaar lag 't dus aan m'n post.. Toch heb ik geen gekke scripts of iets dergelijks getypt??
pi_19042280
Anyway, mijn vraag was of iemand nog iets heeft vernomen van de "Let it Be" DVD die eraan moet gaan komen. Is er al een releasedatum bekend ofzo?
pi_19042655
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 00:22 schreef Jane het volgende:
Zelf vond ik dat echt geweldig. Steeds meer nummers horen die ik daarvoor niet kende, maar wel geweldig waren, of wel kende maar waarvan ik niet wist dat zij het waren.
Grappig dat je 't zegt.
Ik heb dat met name veel bij Lennon en Macca.
Mijn pa draaide die platen vroeger grijs, dus die zitten van kinds af aan in m'n hoofd.
Toen ik wat meer into Beatles raakte (en dus vanzelf ook into Lennon/Macca/Wings), viel ik van de ene verbazing in de andere, toen ik ontdekte dat mijn grootste idolen NU, ook diegenen zijn die mij in mijn jeugd met muziek in het algemeen hebben laten kennis maken.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 15:35:53 #146
41286 Price
pi_19047556
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:13 schreef webfreak het volgende:
Anyway, mijn vraag was of iemand nog iets heeft vernomen van de "Let it Be" DVD die eraan moet gaan komen. Is er al een releasedatum bekend ofzo?
Kijk naar mijn quote in het begin van 't topic. Voor onbep. tijd uitgesteld.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:30:52 #147
1986 Jane
pi_19054861
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 15:35 schreef Price het volgende:

[..]

Kijk naar mijn quote in het begin van 't topic. Voor onbep. tijd uitgesteld.
Toen ik naar die stukjes uit Let It Be op de Anthology aan het kijken was, viel me ook op dat er best vaak dingetjes (stofjes/haartjes?) voor het beeld zitten. Raar eigenlijk, voor iets dat toch een bioscoopfilm werd. Ik denk dat ze dat soort dingen helemaal willen opknappen of zo (?). En er zullen wel extra's op komen (hoop ik, iig). Nou ja, als het een mooie release wordt, dan vind ik het niet erg om nog wat langer te wachten.

* Jane droomt van een hele mooie heruitgave van alle Beatlesfilms op dvd in 1 box, met héél veel extra's.
pi_19060708
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:30 schreef Jane het volgende:

* Jane droomt van een hele mooie heruitgave van alle Beatlesfilms op dvd in 1 box, met héél veel extra's.
Extra's... Extraa's....... EXTRAAAA'S.........!!!

Ja, ik weet wat je bedoelt: je kunt maar niet genoeg exclusief beeldmateriaal hebben.
Van mij mag er nog wel een hele serie Anthology-DVD's komen (god, hoezo obsessief ).
pi_19083282
Ik zal me dan ook maar even officieel melden , ondanks dat ik al een paar keer in dit topic gepost heb. Ben 18 jaartjes jong, maar een enorme fan van de Beatles (of moet ik zeggen: en uiteraard een enorme fan). Ik ben vooral weg van de muziek en heb tot nu toe niet echt veel verder gekeken. Heb Yellow Submarine wel gezien en heb ook wel wat documenten over ze hier thuis liggen. Het begon allemaal zo op mijn 8e, toen ik mijn vader de LP Abbey Road hoorde draaien. Ik vond het prachtige muziek en sindsdien ben ik alle cd's maar eens gaan sparen. Elke verjaardag stond bovenaan mijn verlanglijstje: cd van The Beatles. Inmiddels heb ik ze zo ongeveer allemaal verzameld. Ben een tijdje bezig geweest met het samenstellen van een top 250... maar dat is er bij in geschoten. Ik weet niet of iemand dat muziekprogramma op RTL 5 wel eens heeft gezien (naam even ontschoten), maar dan is je vast die geweldige poster op de achtergrond opgevallen. Ik ben echt verliefd op die poster, wat is die mooi! Ik heb op internet gekeken of ik hem kon bestellen...en dat kon, alleen kostte ie dan zoon 150 euro dacht ik. Misschien voor later een keertje . Nou genoeg voorgesteld dacht ik zo.
Oja, mijn top 2 van beste/mooiste/leukste nummers staat wel vast, alleen weet ik niet in wat voor volgorde... Strawberry Fields en Real Love. Prachtige platen!!
  woensdag 12 mei 2004 @ 22:28:53 #150
41286 Price
pi_19085859
Die poster is idd zeer mooi. Voor weinig is ie ook wel te krijgen hoor. Gewoon even goed surfen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')