Penny Lane en Strawberry Fields zijn toch eigenlijk ook opgenomen tijdens de Sgt. Pepper-sessies, dacht ik? Kun je nagaan hoe goed die plaat was geweest als ze die nummers er op hadden gezet.quote:Op woensdag 21 april 2004 22:40 schreef Jane het volgende:
De laatste 5 komen echter niet voor in de film en stonden ook niet op de originele EP.
Klopt , It's Only a Northern Song ook. Deze kwam op Yellow Submarine terecht.quote:Op donderdag 22 april 2004 16:12 schreef Zander het volgende:
[..]
Penny Lane en Strawberry Fields zijn toch eigenlijk ook opgenomen tijdens de Sgt. Pepper-sessies, dacht ik? Kun je nagaan hoe goed die plaat was geweest als ze die nummers er op hadden gezet.
Ja, klopt. Het idee was geloof ik eerst dat de hele lp een soort 'terug naar onze jeugd'-thema zou krijgen, maar dat is later weer grotendeels losgelaten. De single Penny Lane/Strawberry Fields Forever werd uitgebracht als een soort voorproefje van Sgt. Pepper, maar de nummers kwamen daar dus niet op terecht. Toen men later nummers nodig had om de EP Magical Mystery Tour aan te vullen voor een LP-release hebben ze o.a. deze nummers daarvoor genomen.quote:Op donderdag 22 april 2004 16:12 schreef Zander het volgende:
Penny Lane en Strawberry Fields zijn toch eigenlijk ook opgenomen tijdens de Sgt. Pepper-sessies, dacht ik?
Ja, prachtig!. Ik heb ooit de originele single gehad Help/I'm down. Totdat mijn broertje al m'n singles heeft verpatstquote:Op woensdag 21 april 2004 20:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
* Litpho is een groot fan van I'm down
Zo'n broertje zou ik een pats geven.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:59 schreef Laxe het volgende:
[..]
Ja, prachtig!. Ik heb ooit de originele single gehad Help/I'm down. Totdat mijn broertje al m'n singles heeft verpatst![]()
Op zich is het vrij eenvoudig om meer over The Beatles te weten te komen, omdat er zo ontzettend veel over ze geschreven is. Alleen zijn er ook ontzettend veel slechte boeken over ze geschreven (met fouten er in enz.) zodat het inderdaad wel moeilijk is om door de bomen het bos te zien.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:13 schreef RevneD het volgende:
Als ik op een eenvoudige manier meer te weten wil komen over The Beatles, wat moet ik dan lezen of zien?? Kan wel redelijk engels, maar heb het liefste toch iets in het nederlands over ze om mee t e beginnen... Of is die Anthology reeks al een goed naslagwerk??
Da's 182.303 Euro, mensen. Voor een kopie.quote:Een zeldzame en gesigneerde kopie van het contract dat de Beatles in 1962 afsloten met Brian Epstein heeft op een veiling 122.850 Britse pond opgeleverd. Een privéverzamelaar heeft het document bij veilinghuis Christies gekocht. Het document moest tussen de 25 en 35 duizend pond opleveren.
quote:Op donderdag 6 mei 2004 00:29 schreef innepin het volgende:
* pimpt haar nieuwe beatles icon.
sorry. moest gewoon even.
Ik heb slechts vier aparte Beatles plaatjes gemaakt en in het Upgrade je Icon topic gevraagd of iemand d'r een animatie van wilde makenquote:Op zaterdag 8 mei 2004 13:33 schreef GetYourFreakOn het volgende:
* innepin zou aan Jane of Innepin willen vragen of ze alsje alsje alsje alsjeblieft ook zo'n usericon voor haar zouden willen maken. (van The Beatles uiteraard)
Of iig weten waar ik uitleg kan krijgen om er zo een te maken.
Geweldig!!!quote:Op zondag 9 mei 2004 02:40 schreef Jane het volgende:
Ach, what the hell.... ik heb toch al een beetje zitten klooien.
Deze kun je eventueel gebruiken als webicon, als je wilt:
[afbeelding]
En deze 2 zijn klein genoeg om up te loaden naar je Fok!-profiel:
[afbeelding] [afbeelding]
Ik weet niet of je ze leuk vindt, maar kijk maar. Mocht je specifiek een paar andere plaatjes hebben die je wilt gebruiken dan moet je ze maar ff plaatsen, dan maak ik er wel een gif-je van.
Ik vond trouwens nog deze cartoon. Wel grappig.
[afbeelding]
Ook jou bedankt ik natuurlijkquote:Op zondag 9 mei 2004 10:45 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik heb slechts vier aparte Beatles plaatjes gemaakt en in het Upgrade je Icon topic gevraagd of iemand d'r een animatie van wilde makenJe kan natuurlijk ook altijd naar het topic in GC waar je een nieuwe icon aan kan vragen, want ik kan zelf niks qua animatie.
Het feit dat je nu nog steeds ziet dat er mensen zijn die vandaag fan worden, zegt al genoeg lijkt mij. Het zal wel steeds minder worden denk ik, maar er zal een harde kern overblijven (natuurlijk gevormd door de jeugd van de toekomst want de 'oude garde' is er dan niet meerquote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:25 schreef Jane het volgende:
Hoe zou het over 50, 100 of 200 jaar zijn? Worden The Beatles dan nog steeds beschouwd als de grootheden en muziekvernieuwers waarvoor ze nu aangezien worden. Worden Lennon & McCartney dan in één adem genoemd met grote klassieke componisten? Zijn er dan nog Beatlesfans? Als een historisch fenomeen zullen ze niet worden vergeten, maar zal de muziek nog gewaardeerd worden, meer dan door een klein groepje freaks? Zullen die Beatlesspullen dan nog zoveel - of meer - waard zijn? Als ik een tijdmachine had zou ik eerst een tripje naar de sixties maken, maar daarna zou ik toch ook wel even in de toekomst willen kijken wat dat betreft.
Tja, maar dat kan ik ook wel begrijpen, hoor. Ik heb hier ook nog wel een paar dingetjes die inmiddels verzamelwaarde hebben. Niet een hele hoge verzamelwaarde hoor (denk ik, ik houd me er niet zo mee bezig), maar dingen als originele singles en de originele Magical Mystery Tour EP. Alleen heb ik ze gekregen of er toen (20 jaar geleden of zo) helemaal niet zoveel voor betaald. MMT was bijvoorbeeld een tientje (guldens), niet in 'mint condition' maar dat boeit me dan niet zo. Dat vind ik wel grappig om te hebben. Dus dat iemand een keer iets extra's betaalt voor iets speciaals snap ik wel. Maar de prijzen die nu af en toe over de toonbank gaan voor dingen als handtekeningen of zoals nu die kopie van het contract, daar kan ik simpelweg met mijn verstand niet bij.quote:Op zondag 9 mei 2004 12:09 schreef RonB het volgende:
Waarom kopen mensen een genummerde en gelimiteerde editie? Omdat er minder exemplaren van zijn dan een standaard versie. Mensen willen gewoon iets speciaals hebben (in hun leven).
voor de moeitequote:Op maandag 10 mei 2004 11:31 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik deed niks :') maar graag gedaan :')
Grappig dat je 't zegt.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 00:22 schreef Jane het volgende:
Zelf vond ik dat echt geweldig. Steeds meer nummers horen die ik daarvoor niet kende, maar wel geweldig waren, of wel kende maar waarvan ik niet wist dat zij het waren.
Kijk naar mijn quote in het begin van 't topic. Voor onbep. tijd uitgesteld.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:13 schreef webfreak het volgende:
Anyway, mijn vraag was of iemand nog iets heeft vernomen van de "Let it Be" DVD die eraan moet gaan komen. Is er al een releasedatum bekend ofzo?
Toen ik naar die stukjes uit Let It Be op de Anthology aan het kijken was, viel me ook op dat er best vaak dingetjes (stofjes/haartjes?) voor het beeld zitten. Raar eigenlijk, voor iets dat toch een bioscoopfilm werd. Ik denk dat ze dat soort dingen helemaal willen opknappen of zo (?). En er zullen wel extra's op komen (hoop ik, iig). Nou ja, als het een mooie release wordt, dan vind ik het niet erg om nog wat langer te wachten.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:35 schreef Price het volgende:
[..]
Kijk naar mijn quote in het begin van 't topic. Voor onbep. tijd uitgesteld.
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:30 schreef Jane het volgende:
* Jane droomt van een hele mooie heruitgave van alle Beatlesfilms op dvd in 1 box, met héél veel extra's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |