abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2004 @ 13:39:12 #26
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_17480147
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 11:56 schreef PimD het volgende:
Gisteren de laatste aflevering gekeken van Anthology (vrijdagavond gekocht ) - viel me heel erg mee. Ik had verwacht dat het echt zo'n 'alles de hemel inprijzen' documentaire zou zijn, maar ze zijn ook best negatief over wat dingen en ook de ruzies enzo worden gewoon besproken....

Nu nog het boek en de cd's
Ik heb het boek vrij recent aangeschaft en in een ruk uitgelezen. Absoluut de moeite waard, het is echt een inside story met verhalen over hoe ze het zèlf hebben beleefd.

Is de DVD echt een aanrader of heb je, als je het boek hebt gelezen, de DVD ook wel gezien?
  woensdag 3 maart 2004 @ 14:05:27 #27
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_17480665
Heb ff een vraagje aan een ieder die zich meer met DVD-releases bezig houdt dan ik.

Ik zag net op Ebay dat er DVD's worden aangeboden van 'Rockshow', de registratie van één van de concerten van Wings tijdens hun 'Wings Over America' tour. Geweldig concert, maar helaas heb ik alleen maar een hele slechte kopie op video, waarvan je het geluid nauwelijks kunt horen.

Nu dacht ik dus dat dit (nog) niet op DVD was uitgebracht. Op Ebay hebben ze het ook over een 'rare' release. Weet iemand hoe dit zit, waar hij is uitgebracht en/of er een plan is om deze DVD gewoon 'normaal' (in Nederland) uit te brengen?

Dit is een voorbeeld van zo'n DVD die aangeboden wordt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jane op 03-03-2004 14:20:14 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_17480853
Zal wel een bootleg zijn met dezelfde opnames die je al op video hebt. Officieel mag het niet, maar op ebay worden zat bootlegs in Audio en Video-formaat aangeboden. In de omschrijving hebben ze het meestal dan over 'rare' of 'import'-versies.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 3 maart 2004 @ 14:24:49 #29
1986 Jane
pi_17481034
Ben er ook bang voor. Hoop wel dat McCartney binnenkort eens het plan opvat om dit alsnog uit te brengen. Het zijn officiele opnamen, ik denk ooit bedoeld voor uitzending op tv, dus wat let hem? Er zijn zeker weten meer mensen die hier op zitten te wachten. Een kennis van me vroeg er laatst ook al naar.
pi_17484630
Jane, kun je trouwens nog (kort) even iets vertellen over die concert for George DVD? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Ik heb natuurlijk de hoes wel even gelezen, maar ik vond hem relatief nog aan de dure kant. Is het de moeite waard?
pi_17484676
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:39 schreef Xternal het volgende:

[..]
Is de DVD echt een aanrader of heb je, als je het boek hebt gelezen, de DVD ook wel gezien?
Nou ja, Ik denk dat het absoluut een groot voordeel van de DVD is dat je ze kan zien en horen. Ik vond het heel erg cool om al die beelden van hun eerste concerten ed. te zien. De muziek is volgens mij ook opnieuw gemastered of zo, want het klinkt echt heel erg goed. En de videobeelden zien er evenzo goed uit. Wat dat betreft is het (denk ik) niet te vergelijken met het boek. Ik heb het boek alleen nog doorgebladerd en stukjes gelezen, dus ik kan niet zo goed zeggen of dezelfde info erop staat. Maar zoals gezegd, de beelden en de muziek zijn toch wel vrij onmisbaar voor het complete plaatje denk ik.
  woensdag 3 maart 2004 @ 18:40:30 #32
1986 Jane
pi_17485357
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 17:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Jane, kun je trouwens nog (kort) even iets vertellen over die concert for George DVD? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Ik heb natuurlijk de hoes wel even gelezen, maar ik vond hem relatief nog aan de dure kant. Is het de moeite waard?
Hij is zeker niet goedkoop, dat klopt. Maar daar heb ik maar even niks van aangetrokken, zeker niet nadat 2 vrienden van me vertelden dat ze zelfs een traantje hadden weggepinkt bij het kijken.

Hij bestaat zoals je waarschijnlijk gezien hebt uit 2 DVD's. Op de eerste staat het volledige concert en op de 2e extra's zoals interviews, met daar tussendoor nog fragmenten van het concert. Ik moet zeggen dat ik de 2e DVD nog niet helemaal bekeken heb, maar die duurt dan ook nog eens ruim 2 uur.

Het concert begint met een gedeelte Indiase muziek, min of meer onder leiding van Anoushka Shankar, de (andere) dochter van Ravi. Nu kan dat afschrikken, maar hoewel het ook niet altijd mijn 'cup of tea' is, moet ik zeggen dat ik toch zeer geboeid heb zitten kijken en luisteren.

Dan volgt een kort, hilarisch intermezzo van Monty Python (ook de behind the scenes stukjes van Python op DVD 2 zijn erg grappig ). Hilarisch, maar op een bepaalde manier ook zeer ontroerend.

Daarna komt dan het grootste gedeelte van de show - het rockconcert door 'De vrienden van'. Bijna allemaal Harrison-nummers (Ringo vertolkt uit 'eigen' werk), die allemaal met ontzettend veel liefde en op een prachtige manier worden vertolkt.

Dat is eigenlijk wat dit concert kenmerkt. Het zijn niet alleen grote namen, maar het zijn grote namen die George Harrison stuk voor stuk heel goed gekend hebben en veel van hem hielden. Alles (Indiase muziek, Python, het gedeelte met de rocksterren) wordt met enorm veel liefde en respect gedaan. Inderdaad, om een brok van in je keel te krijgen. Wat het ook bijzonder maakt is de aanwezigheid van George's zoon Dhani op het podium, die het laatste gedeelte bijna constant meespeelt met de band. Hij lijkt zo griezelig veel op zijn vader, zelfs in zijn houding, dat het net lijkt of George zelf op het toneel staat.

Gewoon een heel erg goed concert en zeer, zeer ontroerend op bepaalde momenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 03-03-2004 20:36:08 ]
pi_17486686
Klinkt goed . Ik zal toch eens even kijken of ik nog genoeg geld op mijn rekening heb hiervoor...
pi_17486801
Voor geïnteresseerden: het Beatles-toernooi voor beste song, zoals gehouden op het Excelsior Recordings Forum, kent deze 4 halve finalisten: She Said She Said, A Day In The Life, Paperback Writer en Strawberry Fields Forever.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 3 maart 2004 @ 20:35:14 #35
1986 Jane
pi_17487360
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 13:39 schreef Xternal het volgende:

Wilde nog even zeggen dat de Anthology DVD's echt super zijn! Zeer zorgvuldig gemaakt, zeer uitgebreid (soms zelden vertoond) historisch beeld- en geluidmateriaal, hun eigen verhaal verteld met heel veel humor en relativeringsvermogen, leuke anecdotes, teveel om op te noemen.

Hij is, wederom, niet goedkoop, maar je krijgt wel waar voor je geld. Andere dvd-docu's over de Beatles gewoon laten liggen en sparen om deze te kopen, is mijn tip. Hoewel ik hem al op video had, heb ik wederom urenlang, bijna in één ruk, ademloos zitten kijken.
pi_17487443
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Wilde nog even zeggen dat de Anthology DVD's echt super zijn! Zeer zorgvuldig gemaakt, zeer uitgebreid (soms zelden vertoond) historisch beeld- en geluidmateriaal, hun eigen verhaal verteld met heel veel humor en relativeringsvermogen, leuke anecdotes, teveel om op te noemen.

Hij is, wederom, niet goedkoop, maar je krijgt wel waar voor je geld. Andere dvd-docu's over de Beatles gewoon laten liggen en sparen om deze te kopen, is mijn tip. Hoewel ik hem al op video had, heb ik wederom urenlang, bijna in één ruk, ademloos zitten kijken.
Amen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_17487662
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:05 schreef methodmich het volgende:
Voor geïnteresseerden: het Beatles-toernooi voor beste song, zoals gehouden op het Excelsior Recordings Forum, kent deze 4 halve finalisten: She Said She Said, A Day In The Life, Paperback Writer en Strawberry Fields Forever.
Leuk.
Mooi kwartet, al had ik paperback writer er niet verwacht.

Helaas kun je niet in het forum kijken.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_17500429
Kan wel hoor, via www.excelsior.recordings.com en dan rechtsonderin het oranje blokje.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17523199
Aanvullende info over Concert for George :

Je kan een trailer bekijken op de website:

http://www.concertforgeorge.com/

pi_17524140
Ah! Goeie tip! Ga ik meteen even bekijken!
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:59:04 #41
63772 RonB
Yabadabado?
pi_17654882
is er nog nieuws over de komende Let It Be dvd??? tis zo stil
... and the modern stone age family
  vrijdag 12 maart 2004 @ 10:56:55 #42
1986 Jane
pi_17663276
Ik heb toen ergens gelezen dat hij in april uit zou komen, maar of dat nog steeds het plan is....?

Nou ja, de release zal wel gepaard gaan met een publiciteitscampagne, denk ik, dus wel zullen het wel horen.
pi_17666875
Wij hebben voor mij vaders verjaardag, woensdag, de Lennon Legend boek gekocht, alles over John Lennon erin dus, van oude rapportkaarten , die precies zijn nagemaakt, erg vergeeld enzo en oude tekeningen die hij gemaakt heeft tot handgeschreven teksten. Zit echt geweldig in elkaar dat boek!
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:00:51 #44
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_17671890
Kijk dat zijn nou eens leuke cadeau's. Ik kreeg een paar jaar geleden van mijn collega's de Yellow Submarine-poppen van McFarlane op m'n verjaardag. Daar was ik ook erg blij mee.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_17762333
Voor de gene die Concert for George niet gezien hebben : De BBC gaat deze uitzenden !

BBC1 vrijdag 2 April 23.35
pi_17762768
Ander nieuws over George Harrison :

Gisteren was er een tribute voor George Harrison solo werk :Induction Rock and Roll of Fame

Olvia en zoon Dhani

Tom Petty, Jeff Lynne en Dhani Harrison speelden Handle With Care en While My Guitar Gently Weeps

pi_18071989
Mischien wel fake, maar zou jij het er voor over hebben ?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa(...)4410838&category=916
pi_18072214
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 21:50 schreef zoom het volgende:
Mischien wel fake, maar zou jij het er voor over hebben ?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa(...)6
nee
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 30 maart 2004 @ 22:34:45 #49
41286 Price
pi_18073083
Voor ¤ 1000,- moet je ze ook alle 4 kunnen krijgen. Deze Spakenburger is duidelijk uit op de nietswetende fan en die zijn er in grote aantallen.
Een paar jaar geleden zag ik een Corgi Yellow Submarine van ¤ 40,- aangeboden worden voor ¤ 1500,-- !!!! Er werd zelfs één keer op geboden.
  woensdag 31 maart 2004 @ 02:41:07 #50
41286 Price
pi_18076770
De Beatledag is dit keer op maandag 2e Paasdag. Waarschijnlijk moet ik het voor de eerste keer sinds 16 jaar overslaan. Ik had het Bollandgroepje wel even willen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')