quote:
Op woensdag 3 maart 2004 17:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Jane, kun je trouwens nog (kort) even iets vertellen over die concert for George DVD? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Ik heb natuurlijk de hoes wel even gelezen, maar ik vond hem relatief nog aan de dure kant. Is het de moeite waard?
Hij is zeker niet goedkoop, dat klopt. Maar daar heb ik maar even niks van aangetrokken, zeker niet nadat 2 vrienden van me vertelden dat ze zelfs een traantje hadden weggepinkt bij het kijken.
Hij bestaat zoals je waarschijnlijk gezien hebt uit 2 DVD's. Op de eerste staat het volledige concert en op de 2e extra's zoals interviews, met daar tussendoor nog fragmenten van het concert. Ik moet zeggen dat ik de 2e DVD nog niet helemaal bekeken heb, maar die duurt dan ook nog eens ruim 2 uur.
Het concert begint met een gedeelte Indiase muziek, min of meer onder leiding van Anoushka Shankar, de (andere) dochter van Ravi. Nu kan dat afschrikken, maar hoewel het ook niet altijd mijn 'cup of tea' is, moet ik zeggen dat ik toch zeer geboeid heb zitten kijken en luisteren.
Dan volgt een kort, hilarisch intermezzo van Monty Python (ook de behind the scenes stukjes van Python op DVD 2 zijn erg grappig
![]()
). Hilarisch, maar op een bepaalde manier ook zeer ontroerend.
Daarna komt dan het grootste gedeelte van de show - het rockconcert door 'De vrienden van'. Bijna allemaal Harrison-nummers (Ringo vertolkt uit 'eigen' werk), die allemaal met ontzettend veel liefde en op een prachtige manier worden vertolkt.
Dat is eigenlijk wat dit concert kenmerkt. Het zijn niet alleen grote namen, maar het zijn grote namen die George Harrison stuk voor stuk heel goed gekend hebben en veel van hem hielden. Alles (Indiase muziek, Python, het gedeelte met de rocksterren) wordt met enorm veel liefde en respect gedaan. Inderdaad, om een brok van in je keel te krijgen. Wat het ook bijzonder maakt is de aanwezigheid van George's zoon Dhani op het podium, die het laatste gedeelte bijna constant meespeelt met de band. Hij lijkt zo griezelig veel op zijn vader, zelfs in zijn houding, dat het net lijkt of George zelf op het toneel staat.
Gewoon een heel erg goed concert en zeer, zeer ontroerend op bepaalde momenten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 03-03-2004 20:36:08 ]