Ik doe alsof ik geen deuk opgelopen heb....quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:38 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Aha op die fiets. Ja dat kan. Maar jij hebt zelf geen deuk opgelopen door seksueel misbruik, dus jouw eigen ervaringen zullen niet meewegen in die beslissingen. Of zie ik dat verkeerd?
Jouw ouders zijn niet seksueel misbruikt, jij ook niet, maar je opa en oma wel. Zoiets begreep ik uit je verhaal. Waar komt die deuk dan vandaan?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:20 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Ik doe alsof ik geen deuk opgelopen heb....
Omdat het mezelf is overkomen. Maar ik wijd daar niet over uit.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:36 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Jouw ouders zijn niet seksueel misbruikt, jij ook niet, maar je opa en oma wel. Zoiets begreep ik uit je verhaal. Waar komt die deuk dan vandaan?
Dan snap ik het nu beter, ik zal er verder niet opin gaan danquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:53 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Omdat het mezelf is overkomen. Maar ik wijd daar niet over uit.
Maar je wilde het ons wel even laten weten?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:53 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Omdat het mezelf is overkomen. Maar ik wijd daar niet over uit.
Tja, dat is Fok.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:33 schreef Verbal het volgende:
Wat wel opvallend is, overigens, is dat wanneer je zover bent dat je je niet meer schaamt om erover te praten, en er dus ook over praat, dat je wel weer het verwijt voor je kiezen kunt krijgen dat je ermee kokketeert.
Da's mij op Fok! al een paar keer overkomen. Waren wel randdebielen, maar toch.
V.
Die ervaring deel ik ook....quote:
Maar als je het nou NIET zeker weet?quote:Op maandag 5 februari 2007 17:02 schreef RPG het volgende:
Het heeft bij mij denk ik mijn hele leven beinvloed. Het heeft mij gevormd en ben daardoor ook anders tegenover bepaalde dingen gaan staan. Ik heb daarentegen helemaal geen contact meer met familie behalve een neef en mijn zus. Rest van de familie heb ik geen enkele band meer mee. Ik zal dus ook nooit kunnen begrijpen hoe je met iemand in 1 kamer kan zitten die ook mensen misbruikt heeft en je dat weet.
Wil alleen maar even toevoegen doet de psychische problemen die een hoop mensen ondervinden meer te maken hebben met de maatschappelijke perceptie van seks tussen familieleden (vooral ouders en kinderen) of ouderen en jongeren, en niet zozeer met de handeling op zich.quote:Op woensdag 18 februari 2004 17:05 schreef snakelady het volgende:
Seksueel misbruik is voor veel mensen moeilijk om over te praten, ik vind dat dit veranderd moet worden.
Slachtoffers hoeven hun eigen niet te schamen, de dader moet zich schamen.
Juist door die schaamte hebben daders meer zekerheid dat ze niet gepakt worden, omdat het slachtoffer er niet over wil praten.
Juist door er over te praten breng je het mensen onder de aandacht en beseffen ze dat er veel zieke geesten rondlopen waar iets tegen gedaan moet worden.
Of het nu om incest, verkrachting of om welke vorm dan ook gaat.
Ik heb me lang geschaamd maar nu niet meer, ik heb me genoeg geschaamd in mijn leven, ik ben het zat.
Ik zoek geen medelijden maar duidelijkheid.
Voor alle meiden en jongens die iets hebben meegemaakt, schaam je er niet voor, het was niet jouw fout wat de dader ook mag zeggen, dit heb je absoluut niet verdiend.
Het moet stoppen dat pedo's en verkrachters vrij spel hebben.
noem eens zo'n maatschappij dan, waar het normaal was om met je eigen dochter of zoon sexuele handelingen te plegen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wil alleen maar even toevoegen doet de psychische problemen die een hoop mensen ondervinden meer te maken hebben met de maatschappelijke perceptie van seks tussen familieleden (vooral ouders en kinderen) of ouderen en jongeren, en niet zozeer met de handeling op zich.
De zieke geesten waar jij het over hebt zijn enkel en alleen ziek, omdat de maatschappij ons geconditioneerd heeft zo te denken.
Er zijn maatschappijen geweest waarin e.e.a. vrij normaal was.
Mensen vergeten dat nog wel eens. Maakt verder ook niet uit, maar wou het effe gezegd hebben.
Waarom wou je dat?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maakt verder ook niet uit, maar wou het effe gezegd hebben.
Ik had het niet alleen over incest he?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:45 schreef milagro het volgende:
[..]
noem eens zo'n maatschappij dan, waar het normaal was om met je eigen dochter of zoon sexuele handelingen te plegen?
ik weet er zo gauw geen, hoor
Omdat het zo is.quote:
Nee. Consensual sex hebben we het hier over. Had ik wel iets duidelijker moeten vermelden idd.quote:De maatschappij heeft ons mannen inmiddels ook zo geconditioneerd dat wij vrouwen niet meer aan de haren onze grot binnenslepen als wij zin hebben om te neuken. Ga je nou aan een vrouw die dat wel overkomt vertellen dat zij daar problemen mee heeft omdat de maatschappij tegenwoordig vindt dat dat niet hoort (en impliciet dat ze het misschien op een ander niveau wel prettig had kunnen vinden, ware het niet dat die vermaledijde maatschappij haar inmiddels heeft opgezadeld met een onnatuurlijk wereldbeeldd?
V.
O, ik dacht dat dit topic over misbruik ging, my badquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nee. Consensual sex hebben we het hier over.
Maar misbruik is dus een relatief iets.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
O, ik dacht dat dit topic over misbruik ging, my bad
Bijvoorbeeld.quote:Wat is in jouw ogen consensual sex met een minderjarige? De minderjarige wil het zelf? Verzet zich niet, en wil dus of geeft impliciet toestemming? Hoe zie je dat?
V.
Verkrachting dan ook. En diefstal. En moord. Eigenlijk is alles relatief. Eén haar op je hoofd is weinig, in je soep is het te veel.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar misbruik is dus een relatief iets.
Er zijn veel te veel gevallen bekend van 'misbruik' waar het tot bergen schade heeft geleden voor het 'slachtoffer'. En dit is nou zo'n kwestie van 'err on the side of caution'. Dus zijn er wetten en regels en zo, die zeggen dat de verhouding volwassene-kind een ongelijkwaardige is, en dat dus het kind daartegen beschermd moet worden.quote:Er zijn genoeg gevallen bekend van 'misbruik' waarbij het 'slachtoffer' feitelijk weinig problemen had met hetgeen gebeurde. Het was wel spannend en best lekker eigenlijk.
Niet zo peeuwen. Jij wilde graag iets kwijt, daar mag dan over gediscussieerd worden.quote:Maar goed, nu zal ik het wel helemaal gedaan hebben en zal ik overstroomd worden door mensen die denken dat ik hiermee zeg dat misbruik niet bestaat.
Aha. Maar hoe weet je dat een kind niet wil als het niet de ogen van de volwassene eruit krabt? Of wil het kind dan per definitie wel?quote:Bijvoorbeeld.
Nee, ik bedoel dat wat door mensen misbruik wordt genoemd niet definitief 'mis'bruik hoeft te zijn zoals het bedoeld wordt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Verkrachting dan ook. En diefstal. En moord. Eigenlijk is alles relatief. Eé'n haar op je hoofd is weinig, in je soep is het te veel.
Absoluut. Maar ik ben er dus niet 100% van overtuigd dat de genoemde schade in al die gevallen het rechtstreekse en exclusieve gevolg is van de handeling an sich.quote:Er zijn veel te veel gevallen bekend van 'misbruik' waar het tot bergen schade heeft geleden voor het 'slachtoffer'.
En dat lijkt me verder ook een prima zaak.quote:En dit is nou zo'n kwestie van 'err on the side of caution'. Dus zijn er wetten en regels en zo, die zeggen dat de verhouding volwassene-kind een ongelijkwaardige is, en dat dus het kind daartegen beschermd moet worden.
Jep. Alleen wel lastig discussieren met iemand die (begrijpelijkerwijs) 100% bevooroordeeld de discussie ingaat.quote:Niet zo peeuwen. Jij wilde graag iets kwijt, daar mag dan over gediscussieerd worden.
Ja, een kind kan zich alleen uiten door wel of geen ogen uit te krabben.quote:Aha. Maar hoe weet je dat een kind niet wil als het niet de ogen van de volwassene eruit krabt? Of wil het kind dan per definitie wel?
V.
Pff ik ben "alleen" maar betast toen ik 11 was en ik had geen andere mensen nodig om mij te vertellen dat ik het bedreigend en intimiderend vond hoor, wat een onzinquote:Op woensdag 7 februari 2007 11:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wil alleen maar even toevoegen doet de psychische problemen die een hoop mensen ondervinden meer te maken hebben met de maatschappelijke perceptie van seks tussen familieleden (vooral ouders en kinderen) of ouderen en jongeren, en niet zozeer met de handeling op zich.
De zieke geesten waar jij het over hebt zijn enkel en alleen ziek, omdat de maatschappij ons geconditioneerd heeft zo te denken.
Er zijn maatschappijen geweest waarin e.e.a. vrij normaal was.
Mensen vergeten dat nog wel eens. Maakt verder ook niet uit, maar wou het effe gezegd hebben.
Maar jouw situatie is en blijft jouw situatie.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:50 schreef senesta het volgende:
[..]
Pff ik ben "alleen" maar betast toen ik 11 was en ik had geen andere mensen nodig om mij te vertellen dat ik het bedreigend en intimiderend vond hoor, wat een onzin![]()
Dat is misschien wel zo ja. Maar het was sowieso een totaal andere tijd waarin de taboes ook heel anders waren dan tegenwoordig.quote:Laat staan hoe dat moet zijn voor mensen die daadwerkelijk verkracht zijn.
De tijd van de maatschappij waar jij naar refereert was ook niet zo ingesteld dat er ruimte was om je ellende uit te spreken.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:46 schreef Marietje_34 het volgende:
tvp.
.quote:quote:Niet zo peeuwen. Jij wilde graag iets kwijt, daar mag dan over gediscussieerd worden.
Jep. Alleen wel lastig discussieren met iemand die (begrijpelijkerwijs) 100% bevooroordeeld de discussie ingaat
Toch heb ik het idee dat vooral mensen die zelf nooit in aanraking zijn geweest met sexueel misbruik/intimidatie deze 'theorie' aanhangen. Klopt dat in jouw geval ook?quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar jouw situatie is en blijft jouw situatie.
[..]
Dat is misschien wel zo ja. Maar het was sowieso een totaal andere tijd waarin de taboes ook heel anders waren dan tegenwoordig.
Maar ook dat geldt voor de dingen die ik heb genoemd. Verkrachting of consensual sex, diefstal of lenen, moord of zelfverdediging.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:43 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat wat door mensen misbruik wordt genoemd niet definitief 'mis'bruik hoeft te zijn zoals het bedoeld wordt.
Zou kunnen, zaken zijn nooit 100% zwartwit en niet alle zaken zijn hetzelfde. Maar ik denk dat jij de invloed van de maatschappij een grotere rol toedicht dan het geval is.quote:Absoluut. Maar ik ben er dus niet 100% van overtuigd dat de genoemde schade in al die gevallen het rechtstreekse en exclusieve gevolg is van de handeling an sich.
Dan blijft mijn vraag dus staan. Waarom wil je dat zo graag kwijt, en als het al zo is, waarvan ik dan het gehalte betwijfel, doet het ertoe? Die regels zijn er om kinderen te beschermen, en als die worden getreden, dan is het toch niet raar dat dat problemen geeft? En die problemen zijn reëel, hebben een duidelijke directe aanleiding, dus wat is dan het probleem?quote:En dat lijkt me verder ook een prima zaak.
Daar kun je over discussiëren. Een twintigjarige met een 17-jarige doet minder wenkbrauwen omhoog gaan dan een 50-jarige met een 17-jarige. Of dan een 20-jarige met een 14-jarige.quote:Alleen vanaf welke leeftijd is die relatie dan wel gelijkwaardig?
Is het zo lastig discussiëren met mij? En kom ik zo bevooroordeeld over?quote:Jep. Alleen wel lastig discussieren met iemand die (begrijpelijkerwijs) 100% bevooroordeeld de discussie ingaat.
Now you're being sarcasticquote:Ja, een kind kan zich alleen uiten door wel of geen ogen uit te krabben.
Het feit dat het mogelijk is dat volwassenen en niet-volwassenen er sexuele relaties op nahouden zonder ernstige gevolgen is wat mij betreft reden om aan te nemen dat de zaken wellicht iets genuanceerder liggen dan ze vaak worden voorgesteld.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:55 schreef senesta het volgende:
Oké, maar jij mag dus zonder ervaringen op dit gebied (neem ik aan) wel gaan vertellen waardoor slachtoffers getraumatiseerd zijn?
Ach soquote:Op woensdag 7 februari 2007 12:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar ook dat geldt voor de dingen die ik heb genoemd. Verkrachting of consensual sex, diefstal of lenen, moord of zelfverdediging.
Ik denk van niet.quote:Zou kunnen, zaken zijn nooit 100% zwartwit en niet alle zaken zijn hetzelfde. Maar ik denk dat jij de invloed van de maatschappij een grotere rol toedicht dan het geval is.
Het gaat er dus om of het probleem de handeling an sich is, of de kijk die de maatschappij op de handeling heeft? Ik denk dat het er ergens tussen in ligt.quote:Dan blijft mijn vraag dus staan. Waarom wil je dat zo graag kwijt, en als het al zo is, waarvan ik dan het gehalte betwijfel, doet het ertoe? Die regels zijn er om kinderen te beschermen, en als die worden getreden, dan is het toch niet raar dat dat problemen geeft? En die problemen zijn reëel, hebben een duidelijke directe aanleiding, dus wat is dan het probleem?
Daarnet wel in elk geval.quote:Is het zo lastig discussiëren met mij? En kom ik zo bevooroordeeld over?
Ja, soquote:
En ik van wel. Lekkur puh.quote:Ik denk van niet.
Ik ook, maar dan zeker niet in het midden.quote:Het gaat er dus om of het probleem de handeling an sich is, of de kijk die de maatschappij op de handeling heeft? Ik denk dat het er ergens tussen in ligt.
Want? En dan nog, als empirisch deskundige ben ik volgens mij niet bevooroordeeld, want ik heb een mening op basis van mijn ervaringen, en niet op een vooringenomen gedachte. In dat opzicht ben jij wellicht eerder bevooroordeeld (al is de gebruikelijke connotatie natuurlijk vaker in zwang voor standaard gedachtegangen en niet voor 'tegendraadse' geluiden zoals jij die nu produceertquote:Daarnet wel in elk geval.
Sorry, bij de Grieken en Romeinen werd het ook als pervers beschouwd, hoor, en zeker niet als normaal. Dat het gebeurde klopt, maar dat maakt het geen regel in die cultuur, net zoals het nu gebeurt maar geen regel is.quote:Op woensdag 7 februari 2007 12:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik had het niet alleen over incest he?
Maar de Grieken hadden een handje van dat soort zaken, zoals meerdere oude beschavingen. En er was ook een eiland ergens in de 18e eeuw geloof ik, waar een Brits schip gestrand was. Die mensen zijn daar tientallen jaren gebleven en daar deed ook alles het met alles, zonder enig probleem.
Tot hun landgenoten ze kwamen redden en volgens mij het gros aan de galg heeft gehangen vanwege bovenstaande. Maar dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dat van heel diep moet halen. Dus precies weet ik het niet meer. Dat van de ultravrije sex weet ik wel heel zeker.
Sorry, maar de griekse orgies waren normaal en geaccepteerd. Niet zo gek, aangezien de mensen die er aan meededen de absolute top van de samenleving was.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:05 schreef milagro het volgende:
[..]
Sorry, bij de Grieken en Romeinen werd het ook als pervers beschouwd, hoor, en zeker niet als normaal. Dat het gebeurde klopt, maar dat maakt het geen regel in die cultuur, net zoals het nu gebeurt maar geen regel is.
Het toont alleen aan hoe veranderlijk moraliteit, zeden en taboes zijn.quote:Bovendien, wat hebben we te maken met wat er ooit eens wel als 'normaal' beschouwd werd
Niet alles hoor. Maar een hoop wel inderdaad.quote:En dus? Is het mogen blijven leven na het overlijden van je man geconditioneerd gedrag sinds het verbod daarop?
Wat hebben we te maken met wat er elders als normaal beschouwd wordt? Wie bepaalt wie er nu geconditioneerd bezig is?
Zo kun je alles wel relativeren in zekere zin, want alles is geconditioneerd tenslotte uiteindelijk.
Bijvoorbeeld. En ik denk dat daar dus ook de meeste schade wordt aangericht.quote:het enige wat je zou kunnen stellen ms is dat een kind door de reactie vd omgeving (paniek, woede, ongeloof) zou kunnen gaan denken dat zij of hij zelf iets heel fouts en smerigs gedaan heeft.
Dus is het absoluut geen kul. Dank je welquote:maar zeggen dat het allemaal geconditioneerd gedrag is in feite, als een soort van relativering is gewoon kul, want vrijwel alles is geconditioneerd, en wie bepaalt wat geconditoneerd is ten opzichte van wat.
Orgies, ja, sex met jan en alleman, maar sexueel contact tussen ouders en kinderen was niet normaal.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Sorry, maar de griekse orgies waren normaal en geaccepteerd. Niet zo gek, aangezien de mensen die er aan meededen de absolute top van de samenleving was.
[..]
Nee, maar daarvoor heb ik ook een ander voorbeeld genoemd.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Orgies, ja, sex met jan en alleman, maar sexueel contact tussen ouders en kinderen was niet normaal.
Dat het voorkwam , klopt, dat komt het nu ook tenslotte, maar ook in die tijd werd dat als pervers en not done beschouwd.
ja, je noemt maar een eind weg, maar we hebben het over sexueel misbruik, waarbij er dus sprake is van ongewenste sexuele handelingen van 1 'partij' en dat staat dus los van taboe, cultuur, tijdscontext, en het al dan niet aanwezige taboe zodra het familie betreft.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee, maar daarvoor heb ik ook een ander voorbeeld genoemd.
Overigens was sex tussen volwassen mannen en jonge jongens daarbij iets vrij normaals. Om maar eens wat te noemen.
En ik stel dus dat de samenleving soms iets te stellig is in het opplakken van het predikaat ongewenst. Dat klinkt als een uitzonderlijk gedurfde en hele foute stelling, maar dat valt best mee volgens mij.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:20 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, je noemt maar een eind weg, maar we hebben het over sexueel misbruik, waarbij er dus sprake is van ongewenste sexuele handelingen van 1 'partij' en dat staat dus los van taboe, cultuur, tijdscontext, en het al dan niet aanwezige taboe zodra het familie betreft.
Helemaal mee eens verder.quote:het gaat om de schaamte, en die is er net zo wanneer het gaat om verkrachting door een wildvreemde, of een bekende.
er wordt nogal eens tussen de regels al dan niet bewust gesuggereerd dat jij ms aanleiding gaf, door kleding, gedrag, lichaamstaal, of doordat je niet je met alle macht verzette.
of de dader praat je dat aan, en als die dader iemand is waar tegen je op keek, tja... dan wil je dat nog wel eens geloven helaas.
daar waar het om een vader of moeder , een volwassene gaat die een kind sex opdringt is er ook nog eens sprake van een scheve machtsverhouding, dat heeft niets met taboe te maken, of cultuur/tijdcontext.
de schaamte is er , omdat jou iets overkomen is, wat je niet wilde, wat je verafschuwde, waar je je , die kronkel maak je dan in je hoofd, "niet genoeg tegen verzet hebt" , je hebt het "laten gebeuren" etc. , dát en de reacties die je denkt te gaan krijgen áls je het vertelt, en die te vaak ook komen.
mensen leggen de schuld niet zozeer bij jou, maar ik denk dat je toch voelt dat er sindsdien 'anders' naar je gekeken wordt, en ook ms anders gereageerd wordt, ik bedoel sex wordt ineens heel beladen, ook voor de omgeving in kontakt met jou, terwijl ms dat niet nodig is.
dan heb je nog te maken, in geval van incest, met de partner (ms je moeder) van de dader, de andere kinderen, de ouders , de hele familie, alles is messed up, omdat "jij zonodig het moest vertellen"
ik heb er geen ervaring mee,, gzd, maar ik stel me er zoiets bij voor.
volgens valt dat niet zo mee. In bijna ieder topic dat over sexueel misbruik gaat komt er wel iemand vertellen dat het allemaal maar relatief is en dat er zoveel voorbeelden zijn van relaties tussen volwassenen en kinderen die wel gewenst zouden zijn door beide partijen en worden de griekse schandknaapjes er weer bij gehaald.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
En ik stel dus dat de samenleving soms iets te stellig is in het opplakken van het predikaat ongewenst. Dat klinkt als een uitzonderlijk gedurfde en hele foute stelling, maar dat valt best mee volgens mij.
[..]
Dat zijn ze, en daar heb je natuurlijk voor een deel zeker gelijk in. Maar het is gewoon te abstract. Misbruikslachtoffers hebben meer behoefte aan wat steun en begrip, en de abstracte discussie, hoewel op zich niet oninteressant, doet gewoon niet zo ter zake.quote:Op woensdag 7 februari 2007 14:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
Het toont alleen aan hoe veranderlijk moraliteit, zeden en taboes zijn.
Dat vooral, ja. Zo heb ik de 13- en 14-jarige Verballetje tot nog niet zo heel lang geleden ontzettend verweten dat hij niet van zich af heeft geslagen. Maar dat zat nou eenmaal niet in dat joch.quote:Op woensdag 7 februari 2007 15:20 schreef milagro het volgende:
de schaamte is er , omdat jou iets overkomen is, wat je niet wilde, wat je verafschuwde, waar je je , die kronkel maak je dan in je hoofd, "niet genoeg tegen verzet hebt" , je hebt het "laten gebeuren" etc. , dát en de reacties die je denkt te gaan krijgen áls je het vertelt, en die te vaak ook komen.
terwijl een lichaam nu eenmaal gewoon reageert op aanrakingen ongeacht de intentie vd aanrakingen, of wie ze praktiseertquote:Op woensdag 7 februari 2007 16:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat vooral, ja. Zo heb ik de 13- en 14-jarige Verballetje tot nog niet zo heel lang geleden ontzettend verweten dat hij niet van zich af heeft geslagen. Maar dat zat nou eenmaal niet in dat joch.
De schaamte en de verwarring, dat je, ondanks dat je weet wat er gebeurt compleet verstijft (no pun intended) en, nu het woord toch is gevallen, ondanks dat je het niet wilt, en elke cel in je lichaam inwendig 'NEENEENEENEENEE!!!' brult, een stijve krijgt en klaarkomt. Wat meneer de pedo (ja ik weet het, efebofiel) weer mooi als psychische duimschroef kan gebruiken 'zie je wel dat je het lekker vindt?'.
Even voor Culo... daar heb ik geen maatschappij voor nodig gehad, hoor.
V.
En die situaties bestaan ook.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:12 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
volgens valt dat niet zo mee. In bijna ieder topic dat over sexueel misbruik gaat komt er wel iemand vertellen dat het allemaal maar relatief is en dat er zoveel voorbeelden zijn van relaties tussen volwassenen en kinderen die wel gewenst zouden zijn door beide partijen en worden de griekse schandknaapjes er weer bij gehaald.
Nogmaals, wat ik zeg is waar. Er zijn gevallen waarin er feitelijk geen sprake van misbruik en waar feitelijk ook weinig ernstigs aan de hand is.quote:Vertel dat maar aan mensen die hier mee te maken hebben gehad en dat de rest van hun leven met zich mee moeten dragen, die zijn het niet met je eens hoor.![]()
Okee.quote:Op woensdag 7 februari 2007 16:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat zijn ze, en daar heb je natuurlijk voor een deel zeker gelijk in. Maar het is gewoon te abstract. Misbruikslachtoffers hebben meer behoefte aan wat steun en begrip, en de abstracte discussie, hoewel op zich niet oninteressant, doet gewoon niet zo ter zake.
V.
Zal allemaal wel, dat dat waar is. Maar dit topic gaat over sexueel misbruik. Vandaar mijn reactie op die van jou.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
En die situaties bestaan ook.
[..]
Nogmaals, wat ik zeg is waar. Er zijn gevallen waarin er feitelijk geen sprake van misbruik en waar feitelijk ook weinig ernstigs aan de hand is.
Tot het uitkomt en er een leger aan jeugdzorg en god weet wat bij komt.
Nergens zeg ik dat deze gevallen de norm zijn. Dus gelieve de nuance op te pikken of gewoon niet te reageren op wat ik zeg.
Oh, vandaar.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:16 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Zal allemaal wel, dat dat waar is. Maar dit topic gaat over sexueel misbruik. Vandaar mijn reactie op die van jou.
Maar hoe beslis je dat er niets aan de hand is? Als dus bijv. een 20 jarige het met een 14 jarige doet. Hoe weet jij dan als instantie of die 14 jarige dat wilt? Want het kan net zo makkelijk dat die 14 jarige het doet omdat ze bang is haar vriendje te verliezen. Of door andere dingen onder druk gezet wordt.quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
En die situaties bestaan ook.
[..]
Nogmaals, wat ik zeg is waar. Er zijn gevallen waarin er feitelijk geen sprake van misbruik en waar feitelijk ook weinig ernstigs aan de hand is.
Tot het uitkomt en er een leger aan jeugdzorg en god weet wat bij komt.
Nergens zeg ik dat deze gevallen de norm zijn. Dus gelieve de nuance op te pikken of gewoon niet te reageren op wat ik zeg.
Je zult mij ook niet horen zeggen dat er een betere manier is. Alleen lijkt het me helemaal niet zo slecht om eens te onderzoeken waar de meeste psychologische schade vandaan komt. De handeling an sich, of de wijze waarop de maatschappij er mee omgaat?quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:26 schreef RPG het volgende:
[..]
Maar hoe beslis je als er niets aan de hand is? Al dus bijv. een 20 jarige het met een 14 jarige doet. Hoe weet jij dan als instantie of die 14 jarige dat wilt? Want het kan net zo makkelijk dat die 14 jarige het doet omdat ze bang is haar vriendje te verliezen. Of door andere dingen onder druk gezet wordt.
Een kind is makkelijk beinvloedbaar en daarom is het al snel misbruik. Logisch ook je maakt namelijk misbruik van de kennis van een kind. En iemand die volwassen is zou dan standaard al beter moeten weten. En natuurlijk is dit erg zwart-wit maar er zijn niet voor niks regels voor afgesproken. Dit ter bescherming van de kinderen.
quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Okee.
Maar vergeef me als ik zeg dat ik me daarvoor in dit topic geenszins verantwoordelijk voel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |