abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 januari 2002 @ 23:48:24 #76
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_2881034
quote:
Op zondag 20 januari 2002 22:39 schreef Herald het volgende:
Iedereen die hem nu al helemaal te gek vindt, waarom is dat dan? Mooi uitgelichte karakters? Ik heb werkelijk geen idee wie wie is, op de personen na die wel veelvuldig bij naam werden genoemd.
Wat betreft de karakters heb je gelijk, het is moeilijk om mensen uit mekaar te houden. Ik zag heel vaak achteraf vaak wie ze nou bedoelden.
Het mooie van de serie vind ik hoe het gefilmd is, echt weer a la 'saving privat ryan'. Wat dat betreft is het heel anders dan een andere serie..
Hatsjoe!
  FOK!fossiel zondag 20 januari 2002 @ 23:50:38 #77
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2881055
Wat betreft die karakters klopt, dat was ook het grootste punt van kritiek in Amerika na de eerste paar uitzendingen. Ze konden zich nog zo moeilijk met de personages identificeren...
  Moderator zondag 20 januari 2002 @ 23:53:04 #78
8781 crew  Frutsel
pi_2881081
quote:
Op zondag 20 januari 2002 23:48 schreef cptmarco het volgende:
en nu moeten we een hele week wachten op de volgende aflevering
Volgende week weer 2 en een half uur, incl .Hart v. Nederland. Duren alle afleveringen zo lang???
pi_2881101
quote:
Op zondag 20 januari 2002 23:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Volgende week weer 2 en een half uur, incl .Hart v. Nederland. Duren alle afleveringen zo lang???


Gelukkig wel
  zondag 20 januari 2002 @ 23:54:25 #80
21415 Strider
.: ondergedoken :.
pi_2881102
alleen typisch he, dat SBS er weer zonodig Hart van Nederland er tussendoor moet uitzenden... maar verders is het een errug goede serie jah, laat de volgende delen maar weer snel komen...
  FOK!fossiel zondag 20 januari 2002 @ 23:55:01 #81
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2881111
ik neem aan dat een standaard aflevering 50 minuten is. De eerste was langer omdat dat de "pilot" was. Hopelijk heb ik het fout en duurt het volgende week ook weer 2 1/2 uur
pi_2881171
quote:
Op zondag 20 januari 2002 22:46 schreef Herald het volgende:
Wat maakte deze opleiding zoveel anders en voornamelijk beter dan andere in series en films?
Ik vond het ook allemaal niet zo speciaal. De eerste helft van Full Metal Jacket is een veel sterker stuk over boot-camp dan BoB IMHO. R. Lee Ermey is een veel echtere drill instructor dan David Schwimmer

Ik zit ook nog niet zo in de namen, al herken ik wel mensen uit Lock, Stock & 2 Smoking Barrels, Snatch en Office Space (die gast die heel de tijd ff zijn gezicht laat zien, die op het laatst op die tank kwam aanzetten... wat is zijn nut?)

En realisme? Zeker het sterkste punt van deze serie, in de trand van Saving Private Ryan, al was het iets minder ranzig. Toch vond ik dat veroveren van die kannonnen erg onoverzichtelijk, zeker omdat je de personages amper kent...
OK in het echt is het ook erg hectisch om daar rond te rennen met je gun, maar zo rommelig had het nou ook niet gehoeven.

Bovendien vond ik het wel erg overdreven om dan zo'n overgelopen Amerikaan neer te laten schieten, echt overdramatisch. In het echt zullen er wel ERG weinig amerikanen voor 'zee germans' hebben gevochten, en dat ze dan ook nog iemand herkennen vlak voor ze worden omgelegd...


P.S. wat is een Quaker? Is dat een soort wazige religie zoals Amish en Mormons of zo

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  FOK!fossiel maandag 21 januari 2002 @ 00:03:44 #83
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2881233
quote:
Op maandag 21 januari 2002 00:03 schreef cptmarco het volgende:
volgens mij werd er met 'Quaker' een jood bedoeld.
Volgens mij niet. Het zijn een soort mormonen, dacht ik.
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  FOK!fossiel maandag 21 januari 2002 @ 00:12:34 #85
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2881261
quote:
Op maandag 21 januari 2002 00:10 schreef RoK het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Het zijn een soort mormonen, dacht ik.


Ja ik heb nog es op Google gezocht (en had na 1 minuut mijn antwoord al ) het zijn inderdaad van die religieuze figuren...

Net als die Quaker op je cruesli-pak thuis

[edit]cptmarco heeft ook met Google gezocht zie ik

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 21 januari 2002 @ 00:15:08 #87
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_2881270
Een Quaker is een soort geloof waarbij ze alle moderniteiten verafschuwen geloof ik. Een soort boerenvolkje (niet denigrerend bedoeld, ze leven namelijk puur van de landbouw)

Ik vond het knap gefilmd in die loopgraven, moet je eens voorstellen hoe die cameraman achteruit heeft moeten rennen. Da's echt niet gemakkelijk.
De film heeft ook een mooie grauwe kleur gekregen. Heeft een beetje hetzelfde effect als bij 'Traffic', daar hadden ze ook van tint verschillende films gebruikt.

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
  maandag 21 januari 2002 @ 00:17:20 #88
5981 Ettepet
Schrijft veelzeggend weinig
pi_2881299
Leuk dat die serie is gemaakt. Tot nu toe alleen nog niet echt bijzonder. Misschien al iets teveel oorlogsfilms en documentaires gezien.

[Dit bericht is gewijzigd door Ettepet op 21-01-2002 00:27]

Deze zin loopt dood. Deze gaat door...
  Redactie Frontpage maandag 21 januari 2002 @ 00:18:28 #89
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2881313
Vond het erg onderhoudend. Heb het gezien vanaf dat de vliegtuigen boven Europa vlogen. Moest dat Nederland voorstellen? Dat leek me meer Frankrijk. Maar Herald heeft gelijk dat je geen band krijgt met de yankees. Ik kan ze echt niet uit elkaar houden.

Ben wel blij dat de Duitsers Duits praten.

pi_2881323
[quote]Op maandag 21 januari 2002 00:01 schreef MadScientist het volgende:


Ik vond het ook allemaal niet zo speciaal. De eerste helft van Full Metal Jacket is een veel sterker stuk over boot-camp dan BoB IMHO. R. Lee Ermey is een veel echtere drill instructor dan David Schwimmer
--
Herbert Sobel was geen echte drill-instructor, Paratroopers waren iets nieuws. De instructeurs hadden weinig ervaring en liepen wat betreft training soms maar 1 dag voor op de soldaten zelf.
--
Ik zit ook nog niet zo in de namen, al herken ik wel mensen uit Lock, Stock & 2 Smoking Barrels, Snatch en Office Space (die gast die heel de tijd ff zijn gezicht laat zien, die op het laatst op die tank kwam aanzetten... wat is zijn nut?)
--
Luitenant Lewis Nixon staat 1 treetje hoger in command dan Winters.
--
Bovendien vond ik het wel erg overdreven om dan zo'n overgelopen Amerikaan neer te laten schieten, echt overdramatisch. In het echt zullen er wel ERG weinig amerikanen voor 'zee germans' hebben gevochten, en dat ze dan ook nog iemand herkennen vlak voor ze worden omgelegd...
--
Geen overgelopen Amerikaan, zoon van Duitse emigranten die door zijn ouders mee terug is gegaan naar Duitsland. Die hele gebeurtenis is gedramatiseerd want overlevenden kennen allemaal het verhaal maar niemand heeft het zelf gezien.

[Dit bericht is gewijzigd door CrazyCavia op 21-01-2002 00:21]

  FOK!fossiel maandag 21 januari 2002 @ 00:19:50 #91
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2881333
quote:
Op maandag 21 januari 2002 00:18 schreef SunChaser het volgende:
Heb het gezien vanaf dat de vliegtuigen boven Europa vlogen. Moest dat Nederland voorstellen? Dat leek me meer Frankrijk.
Dat was ook D-day.
pi_2881469
Ben benieuwt naar episode 4 waar ze Nederland binnenvallen
  FOK!fossiel maandag 21 januari 2002 @ 00:37:25 #93
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2881488
De slag bij Arnhem schijnt helemaal in Engeland opgenomen te zijn, er is niet gefilmt in Nederland. Ben dan heel benieuwt hoe het er dan uit ziet (of het wel echt nederlands aandoet).
pi_2881503
quote:
Op maandag 21 januari 2002 00:18 schreef CrazyCavia het volgende:
Herbert Sobel was geen echte drill-instructor, Paratroopers waren iets nieuws. De instructeurs hadden weinig ervaring en liepen wat betreft training soms maar 1 dag voor op de soldaten zelf.
Ok, maar dan nog vond ik de training niet zo 'speciaal' om lyrisch over te doen zoals sommigen hierboven
quote:
Luitenant Lewis Nixon staat 1 treetje hoger in command dan Winters.
Hm ja maar hij steekt af en toe zijn hoofd om de hoek en dan zegt ie iets wat weinig nut heeft... ik zie niet waarom hij in de serie zit, maar misschien komt ie later nog van pas...
quote:
Geen overgelopen Amerikaan, zoon van Duitse emigranten die door zijn ouders mee terug is gegaan naar Duitsland. Die hele gebeurtenis is gedramatiseerd want overlevenden kennen allemaal het verhaal maar niemand heeft het zelf gezien.
Ik dacht dat zijn ouders gewoon overtuigd nazi waren geworden en daarom naar Duitsland waren gegaan, een beetje zoals die amerikaan die laatst voor de Taliban aan het vechten was zeg maar, maar dat is idd niet zo aannemelijk
quote:
Op maandag 21 januari 2002 00:15 schreef Melluh het volgende:
De film heeft ook een mooie grauwe kleur gekregen. Heeft een beetje hetzelfde effect als bij 'Traffic', daar hadden ze ook van tint verschillende films gebruikt.
Ik heb een sterk vermoeden dat dat het zelfde grauwe filter was als bij Saving Private Ryan. Hij deed mij ook denken aan die ene ingekleurde film over D-Day, was dat The Longest Day of zo
Bij Traffic was het trouwens bruin voor scenes in Mexico en volgens mij blauwig voor het hele verhaal rond Michael Douglas en zijn dochter
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2881514
er zullen toch wel molens en klompen in voorkomen
pi_2881516
Ik heb net een stuk van episode 9 gekeken op een divx filmpje, dat is wel erg indrukwekkend als ze zo'n concentratiekamp bervijden met allemaal uitgemergelde gevangenen
٩๏̯͡๏)۶
pi_2881535
quote:
Op maandag 21 januari 2002 00:40 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb net een stuk van episode 9 gekeken op een divx filmpje, dat is wel erg indrukwekkend als ze zo'n concentratiekamp bervijden met allemaal uitgemergelde gevangenen
en bedankt voor de spoiler
pi_2881568
quote:
Op maandag 21 januari 2002 00:42 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

en bedankt voor de spoiler


ja daaaag dan moet je dit topic niet openen, dat had je kunnen verwachten
٩๏̯͡๏)۶
  Redactie Frontpage maandag 21 januari 2002 @ 00:51:10 #99
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2881587
quote:
Op maandag 21 januari 2002 00:42 schreef Duiveltja het volgende:
en bedankt voor de spoiler
niet opgelet op school?
pi_2881603
quote:
Ik heb net een stuk van episode 9 gekeken op een divx filmpje,
SPOILERALERT
*
*
*
*
*
*
*
*

dat is wel erg indrukwekkend als ze zo'n concentratiekamp bervijden met allemaal uitgemergelde gevangenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')