Awww... nou, proost dan maarquote:Op maandag 31 mei 2004 21:22 schreef Controle het volgende:
Zit nu maar aan het fris....
Klinkt lekker!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:33 schreef Doffy het volgende:
*sgop*
Zow, heb een Cadenhead's botteling van een 14 jaar oude Macallan gekocht. De enige Macallan op de markt die is gerijpt op bourbonvaten!
EnLieve Heer
wat is-ie lekker!
![]()
EUR 59,-quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:58 schreef Againzender het volgende:
Klinkt lekker!
Wat kost dat nou als ik vragen mag?
Dat is niet duur!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:17 schreef Doffy het volgende:
[..]
EUR 59,-
(voor een 54.9% whisky waarvan er maar 222 flessen zijn)
Ok, wanneer ben ik uitgenodigd?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:33 schreef Doffy het volgende:
*sgop*
Zow, heb een Cadenhead's botteling van een 14 jaar oude Macallan gekocht. De enige Macallan op de markt die is gerijpt op bourbonvaten!
EnLieve Heer
wat is-ie lekker!
![]()
Een vriend van me kocht een Cadenhead's Ardbeg 10yr, 58.6% sherry! De eerste en enige zuivere sherry-Ardbeg op de markt. Kosten: EUR 77,-. En neem van mij aan:quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:12 schreef Againzender het volgende:
Dat is niet duur!
Bij de eerstvolgende zuipproefsessie natuurlijk.. alleen die duurt nog ff. Maar wees gerust, de flessen zijn nog dichtquote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:02 schreef Twoflower het volgende:
Ok, wanneer ben ik uitgenodigd?
Mijn eigen fles bevalt prima.quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:04 schreef Doffy het volgende:
[..]
Of de Highland Park 15 die een andere vriend voor EUR 59,- aanschafte. Ook bijzonder uitstekend!
Ja Twof, die lijkt heel erg op jouw Highland Park die je toen in de Still had... hoe bevalt je eigen fles eigenlijk?
Kleine slokjes nemen, en niet meteen inademen door je mond.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 21:25 schreef wonderer het volgende:
maar het staat zo stom als je moet hoesten na een slok
Ja, okay... maar ligt dat aan de single malt? Ik weet niks van whisky, leg het me uit!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 21:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Kleine slokjes nemen, en niet meteen inademen door je mond..
Volgens mij is het meer iets van de zwaar alcoholische dranken. Niet iets dat speciaal bij single malts hoort... Maar ik kan me vergissen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, okay... maar ligt dat aan de single malt? Ik weet niks van whisky, leg het me uit!
'k Ben ook verre van expert hoor. Zou 't misschien kunnen dat blended 'zachter' is, of minder kenmerkende smaak heeft, omdat er meerdere whiskys worden gemengd? Als het überhaupt zachter is natuurlijk... Volgens mij is het gewoon toeval, heb je toevallig alleen maar milde blended gehad, en nu wat scherpere single malts.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:14 schreef wonderer het volgende:
Ja, okay... maar ligt dat aan de single malt? Ik weet niks van whisky, leg het me uit!
Tsja, ik denk dat dat inherent is aan alle dranken van 40% of meer alcohol. Glenmorangie, maar al helemaal Glenfiddich, vallen niet in de categorie 'zwaar spul'. Er zijn echter nog zachtere single malts (denk aan Balvenie 12yr doublewood, Ben Nevis 10yr, Macallan 18yr), maar het leeuwedeel is toch echt zo "scherp" als een Glenmorangie, of nog veel erger. Als Glenmorangie je al niet bevalt, blijf dan alsjeblieft weg van de Islay whiskies (Lagavulin, Laphroaig, Caol Ila, Ardbeg, etc) want daar brandt je je mond dan helemaal aan.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 21:25 schreef wonderer het volgende:
Ik ben nu Glenmorangie aan het drinken, en het bevalt op zich wel, maar het is zo scherp. Is dat bij alle single malts zo? Glenfiddich brandde me de bek ook al uit. Het zal wel een kwestie van wennen zijn, maar het staat zo stom als je moet hoesten na een slok
Zeker een goeie blend voor die prijs!quote:Op zondag 20 juni 2004 23:22 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
Net opengemaakt, en best erg lekker..
@ Kreator
Hoe jong is very young? Ardbeg is geweldig!quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:11 schreef Superted het volgende:
Ohw ja en ik heb een ardberg very young! ergug lekker op cask strenght en met een druppeltje water......![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |