Is Wilders je achternaam?quote:Op zondag 16 januari 2005 01:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Erger dan mijn familie kan het niet zijn; die vervolgde en vermoorde moslims.
quote:Op zondag 16 januari 2005 01:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
Erger dan mijn familie kan het niet zijn; die vervolgde en vermoorde moslims.
Hoezo?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:21 schreef SilverSpirit het volgende:
Mijn moeder is in Nederland geboren.
Mijn vader is in Nederland geboren.
Dus: 100% Nederlands.
Nog een Hugenoten nazaat!! Van de zeeuwse tak?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:21 schreef Lienekien het volgende:
Half Fries, half Zeeuws.
En aan vaders kant Hugenoot, onmiskenbare achternaam.
Allebei mijn opa's en oma's zijn in Nederland geboren. Verder ga ik echt niet terug hoor. Dan wordt het al snel irrelevant. (Of mijn overgrootvader moet een bosneger zijn geweest, maar dat is niet het gevalquote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:34 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Hoezo?
Je opa kan toch best ergens anders geboren zijn...
Maarja, "nederlands" zijn is meer een gevoel dan strikt van geboorte, vind ik.
Ik zou haast zeggen: uiteraard!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:37 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nog een Hugenoten nazaat!! Van de zeeuwse tak?
Bron:http://www.ned.univie.ac.at/non/landeskunde/nl/h4/tekst4-2.htmquote:De hugenoten waren de Franse aanhangers van Calvijn. In het katholieke Frankrijk kwam het vanaf 1562 tot bloedige godsdienstoorlogen, waarbij veel hugenoten werden vermoord (vooral tijdens de zogenaamde Bartolomeusnacht in 1572). Koning Hendrik IV, die oorspronkelijk zelf hugenoot was, maar omwille van zijn troonbestijging katholiek was geworden, beëindigde de oorlog en vaardigde het 'Edict van Nantes' (1598) uit dat aan de hugenoten vrijheid van geloof toekende. Een eeuw later maakte de absolutistische koning Lodewijk XIV daar een einde aan. Vanaf ca. 1665 moesten steeds meer hugenoten Frankrijk ontvluchten. Veel van hen gingen naar de Noordelijke Nederlanden. Met de opheffing van het Edict van Nantes door Lodewijk XIV (1685) werden de hugenoten in Frankrijk definitief tot ongewenste personen verklaard. Zij vluchtten naar Pruisen, Engeland en vooral naar de Republiek, waar zij gedurende enige decennia een rol van betekenis speelden in het culturele en intellectuele leven.
Dat zei Abdulah laatst ook tegen mijquote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:21 schreef SilverSpirit het volgende:
Mijn moeder is in Nederland geboren.
Mijn vader is in Nederland geboren.
Dus: 100% Nederlands.
Laten we jou dan inschatten op een kwart Portugees en driekwart Nederlands. Lijkt me wel kloppenquote:Op zondag 6 februari 2005 01:19 schreef Karzeuler het volgende:
Mijn moeder is van haar moeders kant Portugees-Joods, maar de tak van m'n ma was zover ik weet qua geloof helemaal nix.
Mijn pa is ergens ver weg Frans of Belgies, maar de familie woonde al eeuwen in Zeeland. Allemaal zwarte kous. Mijn pa heeft al vroeg de zware gerefo's de rug toegekeerd.
Thuis waren we qua religie van de Lutherse kerk. Ik denk dat een christelijke stroming is waar anders denkenden het minste last van hebben.
Zelf betrap ik me er op dat ik eigenlijk op en top Hollands ben, maar omdat ik me leven lang met allerlei culturen ben opgegroeit voel ik me ook weer niet Nederlands.
Nou, kweet uit eigen ervaring dat geloofsachtergrond een grote invloed heeft op iemands gedrag en manier hoe hij/zij overkomt op de buitenwereld.quote:Op woensdag 9 februari 2005 02:09 schreef Morwen het volgende:
[..]
Laten we jou dan inschatten op een kwart Portugees en driekwart Nederlands. Lijkt me wel kloppenGeloof doet er niet, het gaat om je afkomst
![]()
Anders ga ik ook beginnen, heur![]()
![]()
I'd hit it.quote:Op donderdag 10 februari 2005 02:59 schreef JAM het volgende:
Uiteindelijk zijn we allemaal Afrikanen, olé.
[afbeelding].
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |