Maar eerlijk gezegd hoort voor mij Human League bij een tijd die voorbij is, net als de Comsat Angels, Joy Division , The Cure.
Als er een soort muziek was die ik erg bij een tijd vond horen, vond ik het deze muziekstijl wel.
Wat niet wegneemt dat ik alles nog steeds met groot plezier draai, maar dan vooral voor alle herinneringen die erbij horen.
Dus of ik straks nieuw werk van ze ga kopen?
Denk het niet, maar ik zal ze zeker gaan luisteren.
De eerste twee albums zou wel kunnen en misschien "darkness" en "seconds" op Dare. (meer albums heb ik niet)
quote:Niet DOOM zoals in DOOm muziek van nu, maar het was een zwartgallige periode waar die muziek uit ontstond
Op zaterdag 14 juli 2001 12:12 schreef Zero_As_A_Limit het volgende:
Ik weet niet of the human league nou zo DOOM is....De eerste twee albums zou wel kunnen en misschien "darkness" en "seconds" op Dare. (meer albums heb ik niet)
Is het niet zo dat Phil Oakey een nieuwe plaat uitbrengt omdat hij nu constant gelauwerd wordt door mensen als Jacques Lu Cont (Les Rythmes Digitales, Zoot Woman), Ladytron en alle andere bands die momenteel scoren met de 80s revival?
Ik wacht daarom af. Ik ga het album wel beluisteren maar het idee dat iemand een plaat maakt omdat men weer in de belangstelling staat, lijkt me vanuit creatief oogpunt geen meesterzet (snel! mensen kennen me weer! plaat maken!).
quote:Being boiled.
Op zaterdag 14 juli 2001 12:35 schreef qube808 het volgende:Human League, iedereen kent de hits, maar mooier dan het nummer Louise zijn er niet veel...
Human League ken ik eigenlijk alleen van hun hitjes, en die zijn toch best happy.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 14-07-2001 18:01]
quote:Lees mijn reactie dan ook eens goed!
Op zaterdag 14 juli 2001 17:49 schreef Zero_As_A_Limit het volgende:
Ik heb het gevoel dat iedereen hier The Human Leagueen
vindt. Zucht....
Mijn god ik ga maar boeken schrijven denk ik...
quote:Sorry ik had moeten zeggen 'bijna iedereen'
Op zaterdag 14 juli 2001 19:21 schreef bogus het volgende:[..]
Lees mijn reactie dan ook eens goed!
Mijn god ik ga maar boeken schrijven denk ik...
quote:Jij ook al?
Op zaterdag 14 juli 2001 15:52 schreef tong80 het volgende:
In het zwart gekleed kwartjes zoeken op de dansvloer, en dan heel erg serieus kijken, mijn god wat waren we zielig toen.
Ik vond The Human League toendertijd best wel aardig, die hele "New Romantics" scene (werd dat toen ook niet synthi-pop genoemd?) was wel leuk, maar MuadDib voelde zich toch meer verbonden met de "donkere" kant van de 80's.
En die nieuwe plaat zetten we maar onder het kopje zakkenvullerij.
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 14-07-2001 21:37]
quote:Nou deze plaat wordt anders wel geproduceerd door het TOY team o.a. bekend van Depeche Mode's Ultra.
Op zaterdag 14 juli 2001 21:19 schreef MuadDib het volgende:[..]
En die nieuwe plaat zetten we maar onder het kopje zakkenvullerij.
quote:Nou en?
Op zaterdag 14 juli 2001 22:17 schreef Zero_As_A_Limit het volgende:[..]
Nou deze plaat wordt anders wel geproduceerd door het TOY team o.a. bekend van Depeche Mode's Ultra.
Zoals Bogus al eerder opmerkte: ik vind het verdacht dat juist nu de synthi-pop weer in de belangstelling staat, THL na weet ik hoeveel jaar weer met nieuw werk komt. Maar misschien heb ik het wel mis en wordt het een zeer geinspireerde plaat.
Trouwens, heeft Phil Oakey nog die mooie lok aan 1 kant?
quote:Tong ook hoor, hield niet zo van de Depeche modes en andere mode-artikelen van deze wereld.
Op zaterdag 14 juli 2001 21:19 schreef MuadDib het volgende:maar MuadDib voelde zich toch meer verbonden met de "donkere" kant van de 80's.
Joy Division, the Sound, Echo and the Bunnymen e.d. waren meer mijn kopje thee.
Ik moet wel zeggen dat het niet alleen maar deprimerende huilmuziek was destijds, alhoewel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |