abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17246111
vervolg op [centraal topic] Israël/Palestina discussie #44

als beide landen nou eens gewoon een referendum houden ?

stel duidelijke opties op, en laat alle mensen meebeslissen.

aan de ene kant kun je kiezen je landje af te sluiten voor je buren, en er nooit meer naar te hoeven kijken,....
zorg er gelijk voor dat geen van de inwoners van dat andere land nog in jouw land kan werken.....

je kan er ook voor kiezen om gezamelijk een stap verder te komen...

je zal dan wat dingen moeten toegeven die niet makkelijk zijn...

de ander wil bidden op jouw heilige plaats...

je zal moeten samenwerken om de bevolking er het nut van in te laten zien doordat er duidelijke verbeteringen in het dagelijkse leven van de mensen zou zijn...

◢◤
pi_17246425
check
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2004 @ 06:44:10 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17246488
Zijn ze er al uit daar?

Anders kom ik later wel terug.

pi_17276125
Vandaag komen de restanten van een ontplofte Israëlische bus aan in Nederland.

Als volgende week in Den Haag de rechtzaak begint over het veiligheidshek dat Israël bouwt zal de bus worden opgesteld.

Ontplofte bus komt naar Nederland

Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_17276826
Wat een belachelijk idee om die bus deze kant op te brengen, Alsof men niet weet waarom Israël een muur wil bouwen. Of vertrouwd Israël daar niet meer op sinds voirg jaar bleek dat veel mensen Israël zien als grootste risico m.b.t. oorlog ??

Wat men ook beslist, die muur zal er toch komen, als er een afkeuring of verbod komt, dan lappen ze dat toch aan hun laars, net zoals de talloze VN resolutie's. Van mij mogen ze de muur overigens bouwen, maar doe dat lekker binnen de beoogde grenzen van de Routekaart. Vreemd genoeg vind Israël wél dat de muur in lijn is met diezelfde Routekaart, maar qua grenzen is dat toch anders (?!?!). De laatste wijziging in de lijn van de muur is ook maar ten dele afdoende. Ik hoop dat het hof met name over die grenslijn zal vallen.

Als ik de Palestijnen was zou ik wat opgeblazen woningen meenemen naar The Hague ....

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_17277483
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 06:37 schreef elcastel het volgende:
Wat een belachelijk idee om die bus deze kant op te brengen, Alsof men niet weet waarom Israël een muur wil bouwen. Of vertrouwd Israël daar niet meer op sinds voirg jaar bleek dat veel mensen Israël zien als grootste risico m.b.t. oorlog ??

Wat men ook beslist, die muur zal er toch komen, als er een afkeuring of verbod komt, dan lappen ze dat toch aan hun laars, net zoals de talloze VN resolutie's. Van mij mogen ze de muur overigens bouwen, maar doe dat lekker binnen de beoogde grenzen van de Routekaart. Vreemd genoeg vind Israël wél dat de muur in lijn is met diezelfde Routekaart, maar qua grenzen is dat toch anders (?!?!). De laatste wijziging in de lijn van de muur is ook maar ten dele afdoende. Ik hoop dat het hof met name over die grenslijn zal vallen.

Als ik de Palestijnen was zou ik wat opgeblazen woningen meenemen naar The Hague ....

ik zie die bus meer als een stille getuige, die dus alle recht heeft aanwezig te zijn bij het proces.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_17280880
Naast die bus zetten we allemaal lijk kistjes met een palestijnse vlag erop "wij hebben de bus gemist" . Of een bord naast de bus met " Onze bussen rijden allang niet meer " Een beetje puin dat een huis moet voorstellen met daarop "hier woonde ik voordat de bus lijn verplaatst werd" beetje vet eromheen en als een oud vrouwtje haar heup breekt zeggen "glad he!"
  Moderator woensdag 18 februari 2004 @ 12:11:35 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17281026
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:06 schreef Chadi het volgende:
Naast die bus zetten we allemaal lijk kistjes met een palestijnse vlag erop "wij hebben de bus gemist" . Of een bord naast de bus met " Onze bussen rijden allang niet meer " Een beetje puin dat een huis moet voorstellen met daarop "hier woonde ik voordat de bus lijn verplaatst werd" beetje vet eromheen en als een oud vrouwtje haar heup breekt zeggen "glad he!"
0w?

wordt in die rechtzaak ook de Palestijnse zaak behandeld dan?
zou een goede zaak zijn natuurlijk en in dat geval heb je meer dan gelijk maar nu lijkt het me wat offtopic

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_17281075
Of wat dacht je van half afgebrande auto's inclui ledematen met de text "Israeliers kunnen toch niet zo goed mikken als ze denken "
Allah Al Watan Al Malik
pi_17281087
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

0w?

zou een goede zaak zijn natuurlijk en in dat geval heb je meer dan gelijk maar nu lijkt het me wat offtopic

Die wordt daar ook behandeld indirect.
pi_17281101
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

0w?

De muur is staat op Palestijns gebied, dus zouden de palestijnen imo ook dit soort geintjes mogen uithalen.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 18 februari 2004 @ 12:16:38 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17281160
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die wordt daar ook behandeld indirect.

nee de muur wordt behandeld, Israel wil aantonen waarom ze die muur nodig hebben dmv die bus.

het moment dat de palestijnen voor het tribunaal moeten verschijnen vanwege zelfmoordaanslagen dan zijn jouw opties geldige argumenten.

Moderator woensdag 18 februari 2004 @ 12:17:19 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17281180
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De muur is staat op Palestijns gebied, dus zouden de palestijnen imo ook dit soort geintjes mogen uithalen.

de Palestijnen staan hier niet terecht, waarom zouden ze zich dan voor het tribunaal verdedigen?
pi_17281230
quote:
Rode Kruis neemt stelling tegen Israëlische muur op Westoever 18-02-2004

Het Internationale Rode Kruis heeft woensdag zijn afkeuring uitgesproken over de muur die Israël bouwt op de Westoever. Volgens het Rode Kruis heeft Israël met de bouw van de muur de grenzen van wat onder het internationale humanitaire recht toelaatbaar is voor een bezettingsmacht ver overschreden. De muur ontzegt Palestijnen de toegang tot hun grond en dat is in strijd met het internationaal recht, aldus het Rode Kruis. De Israëlische ambassadeur bij internationale organisaties in Genève, Yaakov Levy, zei in reactie dat het Rode Kruis met zijn stellingname zijn betrekkingen met Israël in gevaar heeft gebracht.

Het Rode Kruis vindt dat Israël de muur moet verwijderen waar die Palestijns gebied doorsnijdt. Door de muur eigent Israël zich Palestijns bezit toe en brengt het ernstige schade toe aan Palestijnse gebouwen en landbouwgrond, aldus het Rode Kruis. Bovendien kunnen duizenden Palestijnen door de muur niet naar hun dokter, scholen en werk. Ook worden ze afgesneden van drinkwatervoorzieningen.

Israël zegt de muur te bouwen om te verhinderen dat Palestijnse extremisten van de Westoever Israël binnenglippen om zelfmoordaanslagen te plegen.

Het Rode Kruis ziet toe op de naleving van de Geneefse Conventies, waarin de regels staan waaraan oorlogvoerende partijen en bezettingsmachten zich moeten houden. Het is hoogst ongebruikelijk dat het Rode Kruis met zorgen over de naleving van de Conventies naar buiten treedt. Gewoonlijk bespreekt het die zorgen met de betrokken partijen. Het Rode Kruis zegt na de situatie achttien maanden in ogenschouw te hebben genomen naar buiten te zijn getreden, omdat Israël de bouw van de muur doorzet, ondanks de ernstige gevolgen daarvan voor de plaatselijke bevolking.

We moeten niet vergeten dat onder het internationale humanitaire recht een bezetter een gebied zodanig dient te besturen dat het de bevolking ten goede komt, zei de vertegenwoordiger van het Rode Kruis voor het Midden-Oosten en Oost- en Noord-Afrika, Balthasar Stähelin. Hij zei ook dat het Rode Kruis het recht van Israël om maatregelen te nemen ter bevordering van de veiligheid van zijn bevolking volledig onderschrijft en aanslagen op Israëlische burgers meer dan eens heeft veroordeeld.

www.nieuws.nl
Allah Al Watan Al Malik
pi_17281729
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

de Palestijnen staan hier niet terecht, waarom zouden ze zich dan voor het tribunaal verdedigen?

De Palestijnen moeten hun tegenargumenten verdedigen . Die muur loopt door hun land.
  Moderator woensdag 18 februari 2004 @ 12:45:10 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17281855
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

De Palestijnen moeten hun tegenargumenten verdedigen . Die muur loopt door hun land.

maar het tribunaal is al tegen die muur, nutteloos om er gelijk weer een heel israel vs palestijnen ding van te maken.
pi_17281900
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar het tribunaal is al tegen die muur, nutteloos om er gelijk weer een heel israel vs palestijnen ding van te maken.

Tribunaal heeft zich toch nog niet uitgesproken of het tegen is of niet?
  Moderator woensdag 18 februari 2004 @ 13:02:51 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17282295
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Tribunaal heeft zich toch nog niet uitgesproken of het tegen is of niet?

het is toch van de VN?

dacht dat die tegen waren, en dat Israel zich moest verantwoorden oid.
De aanklacht is dat de muur illegaal is, Israel zegt van niet ... zoiets toch?

pi_17282346
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 13:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is toch van de VN?

dacht dat die tegen waren, en dat Israel zich moest verantwoorden oid.
De aanklacht is dat de muur illegaal is, Israel zegt van niet ... zoiets toch?

Ja zoiets. Israel krijgt daar de kans om de muur te verdedigen.
  Moderator woensdag 18 februari 2004 @ 13:06:31 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17282388
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 13:05 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja zoiets. Israel krijgt daar de kans om de muur te verdedigen.

dan hebben de Palestijnen er nix mee te maken totdat Israel met een aanklacht tegen Arafat oid komt.
pi_17283072
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan hebben de Palestijnen er nix mee te maken totdat Israel met een aanklacht tegen Arafat oid komt.

De Palestijnen hebben de aanklacht ingediend dus die hebben er gewoon mee te maken. Toch? En die muur loopt niet ergens door de wadden maar bij de Palestijnen dwars door hun huizen.
  Moderator woensdag 18 februari 2004 @ 13:31:44 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17283113
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 13:30 schreef Chadi het volgende:

[..]

De Palestijnen hebben de aanklacht ingediend dus die hebben er gewoon mee te maken. Toch? En die muur loopt niet ergens door de wadden maar bij de Palestijnen dwars door hun huizen.

volgens mij heeft de VN die aanklacht in gediend
pi_17283348
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 13:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij heeft de VN die aanklacht in gediend

Tjah dan zou je wel gelijk kunnen hebben .
  † In Memoriam † woensdag 18 februari 2004 @ 21:19:23 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17296123
Ze erkennen de jurisdictie van het Internationaal Gerechtshof met betrekking tot de muur niet (hell, ze erkennen de VN niet eens), Sharon & Co hebben al gezegd dat ze zich er niets van zullen aantrekken, dat het totaal irrelevant is, maar wel een opgeblazen bus als propagandamiddel naar Den Haag verslepen...

Wat mis ik in dit verhaal?

Waarom komen ze niet als volwassen mensen hun 'veiligheidshek' verdedigen als dat dan zoveel bestaansrecht heeft?

woensdag 18 februari 2004 @ 22:22:38 #25
19194 Oversight
◢◤
pi_17298115
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
Of wat dacht je van half afgebrande auto's inclui ledematen met de text "Israeliers kunnen toch niet zo goed mikken als ze denken "
Of ze hebben gewoon geraakt waarop ze mikten....

RAAK !

◢◤
  woensdag 18 februari 2004 @ 22:24:00 #26
19194 Oversight
◢◤
pi_17298165
waarom maken wij ons druk over een muur in israel ?
◢◤
  woensdag 18 februari 2004 @ 22:30:42 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17298363
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 22:24 schreef Oversight het volgende:
waarom maken wij ons druk over een muur in israel ?
omdat het misschien een beetje absurd is. Maar ach, als ze zich er veilig mee denken te voelen moeten ze het vooral doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 18 februari 2004 @ 23:04:05 #28
19194 Oversight
◢◤
pi_17299575
VOORSTEL:

Iedereen die vind dat er geen muur zou moeten staan in israel, gaat naar Israel en gaat DAAR protesteren.....

Iedereen die vind dat palestijnen daardoor zielig zijn, gaan naar palestijnse gebieden, en gaan er DAAR tegen protesteren.

Iedereen die vind dat WIJ er niets me te maken hebben, blijft gewoon hier....

◢◤
  donderdag 19 februari 2004 @ 03:12:32 #29
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_17304688
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 21:19 schreef NorthernStar het volgende:
Ze erkennen de jurisdictie van het Internationaal Gerechtshof met betrekking tot de muur niet (hell, ze erkennen de VN niet eens), Sharon & Co hebben al gezegd dat ze zich er niets van zullen aantrekken, dat het totaal irrelevant is, maar wel een opgeblazen bus als propagandamiddel naar Den Haag verslepen...

Wat mis ik in dit verhaal?

Waarom komen ze niet als volwassen mensen hun 'veiligheidshek' verdedigen als dat dan zoveel bestaansrecht heeft?

Heb je het nu over de Palestijnen of over Israël?

De Palestijnen erkennen officieël de VN niet, en daarom wordt de suggestie dat Israël de VN niet erkent, een beetje belachelijk. Zonder de VN en de voorganger van de VN - de Volkenbond - zou Israël geeneens hebben bestaan. De Palestijnen erkennen de VN niet, omdat bij de verdeling van "Palestina" door de VN in 1947 een kwart van het bewoonbare gedeelte naar Israël ging en de rest van het bewoonbare gedeelte naar de Arabische staten, die het toen ook gelijk bezetten en Israël er ook maar gelijk bij wilden nemen. Van Palestijnen was toen helemaal geen sprake, de VN sprak toen alleen over vluchtelingen.

Israël vindt het advies van het UN-ICJ (als dochter van de VN) aan de algemene vergadering van de VN niet relevant. Het UN-ICJ geeft een juridisch advies aan het niet bindende adviesorgaan van de VN en niet aan de veiligheidsraad. Dat juridische advies gaat alleen over de muur en niet over de aanleiding van de muur. Israël had liever gezien dat het juridische advies ook (en voornamelijk) over de veiligheid zou gaan. Nu dat niet het geval is wordt het ook nogal belachelijk dat er over een veiligheidsmuur van een paar honderd kilometer wordt gesproken, terwijl langere separatiemuren overal ter wereld wel worden gedoogd (Marokko/West-Sahara, Mexico/USA meer dan 200 doden per jaar en zelfs NL heeft een Schengenhek?!).

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2004 @ 04:13:11 #30
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17304814
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 03:12 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Nou goed dan erkennen ze de VN formeel wel, maar trekken ze zich verder geen ruk aan wat er gezegd wordt.

Verder ga je compleet voorbij aan het gemaakte punt.

Waarom op zo'n vreselijk dramatische manier propaganda gaan staan maken en niet gewoon als normale gesprekspartners deelnemen aan het proces? Nee, dat laatste kan niet want ze erkennen het gezag van het gerechtshof over deze zaak niet. Allicht niet, want het zou eens een onafhankelijk oordeel uit kunnen spreken dat niet in Israels straatje past. Dat is gewoon waar het om draait.

En als andere landen muren gaan bouwen, dwars door woonwijken en steden heen, ondertussen flink wat land inpikken, krijg je daar evenveel heibel over. Meer zelfs, want zonder de bescherming van Washington was er allang opgetreden daar.

donderdag 19 februari 2004 @ 05:20:21 #31
21607 the.moderator
pi_17304958
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 04:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nou goed dan erkennen ze de VN formeel wel, maar trekken ze zich verder geen ruk aan wat er gezegd wordt.

Dat doen ze wel, maar de VN bestaat uit een vrijblijvend gedeelte (de algemene vergadering) en een dwingend orgaan (de veiligheidsraad). Israël kiest er voor om zich te houden aan de veiligheidsraad resolutie 1515 en that's it. De Palestijnen (als niet VN-lid) doen dat niet, maar noemen voortdurend de vrijblijvende adviezen die de algemene vergadering van de VN over het conflict heeft uitgesproken wel.
quote:
Verder ga je compleet voorbij aan het gemaakte punt.
Niemand zit te wachten op die muur, ook Israël niet!
quote:
Waarom op zo'n vreselijk dramatische manier propaganda gaan staan maken en niet gewoon als normale gesprekspartners deelnemen aan het proces? Nee, dat laatste kan niet want ze erkennen het gezag van het gerechtshof over deze zaak niet. Allicht niet, want het zou eens een onafhankelijk oordeel uit kunnen spreken dat niet in Israels straatje past. Dat is gewoon waar het om draait.
Het UN-ICJ brengt advies uit aan de algemene vergadering en daar zal Israël er ook kennis van nemen en hun commentaar kunnen geven. Ze zijn niet verplicht om zelf advies aan de UN-ICJ uit te brengen, om dan vervolgens - via veel omwegen - dat advies tegen hen zelf te laten gebruiken. Het is theoretisch zelfs mogelijk dat Israël het met het uiteindelijke advies niet oneens is. Toch kan het verstandig zijn om ook dan je kruit droog te houden. Er worden nu al dagelijks aanpassingen in het traject en de lengte van de muur aangebracht. Zoals het er nu uitziet, wordt de muur (meer dan 90% is gewoon een hek) zelfs 200 km. korter. Juist om minder overlast voor de Palestijnen te veroorzaken, afgezien van het pompeuze gedrocht dat een muur of hek op zich al is.
quote:
En als andere landen muren gaan bouwen, dwars door woonwijken en steden heen, ondertussen flink wat land inpikken, krijg je daar evenveel heibel over. Meer zelfs, want zonder de bescherming van Washington was er allang opgetreden daar.
Washington heeft geen grotere invloed dan bijvoorbeeld Den Haag in de algemene vergadering van de VN. Deze hele kwestie gaat geheel buiten de veiligheidsraad om en daar is alleen de dwingende resolutie 1515 aan de orde. Het is wel lastig om die dwingende resolutie aan een niet lid (Palestina) op te leggen.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2004 @ 05:33:43 #32
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17304991
Nee als er geen Palestijnse staat bestaat kun je er ook geen resoluties aan opleggen, en andersom kan iets wat niet bestaat ook geen VN of wat ook erkennen.

En de rol van Washington in de VN en de Veiligheidsraad betreffende Israel behoeft geen verdere toelichting lijkt me.

Ze waren ook weer de eersten die bezwaar maakten dat het Hof überhaupt zou onderzoeken of ze de zaak eventueel in behandeling zouden kunnen nemen. Zelfs dat was al een no-no.

donderdag 19 februari 2004 @ 05:51:11 #33
21607 the.moderator
pi_17305006
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 05:33 schreef NorthernStar het volgende:
Nee als er geen Palestijnse staat bestaat kun je er ook geen resoluties aan opleggen, en andersom kan iets wat niet bestaat ook geen VN of wat ook erkennen.

En de rol van Washington in de VN en de Veiligheidsraad betreffende Israel behoeft geen verdere toelichting lijkt me.

Ze waren ook weer de eersten die bezwaar maakten dat het Hof überhaupt zou onderzoeken of ze de zaak eventueel in behandeling zouden kunnen nemen. Zelfs dat was al een no-no.

Amerika heeft zelf, ondanks het NAFTA verdrag, een eigen "veiligheidshek" - van Stille Oceaan naar de Atlantische Oceaan - tussen de Verenigde Staten en Mexico. Ze kunnen door het oordeel van het UN-ICJ dus zelf ook behoorlijk in verlegenheid worden gebracht.
pi_17320358
De hoorzitting van het Internationaal hof van Justitie over de legaliteit van de bouw van de muur door Israel, kan live (23-25 feb as) gevolgd worden op internet. Goeie zaak! Ben benieuwd.

http://www.icj-cij.org/icjwww/ipresscom/ipress2004/ipresscom2004-10_mwp_20040219.htm

gratis en voor niet
pi_17334564
quote:
Rustig verloop betoging bij VN-hof

DEN HAAG Voor het Vredespaleis in Den
Haag demonstreren 300 pro-Israëlische
groeperingen en een kleiner aantal
Palestijnse sympathisanten.In het
Vredespaleis is het VN-hof begonnen met
een reeks hoorzittingen over de bouw
van de Israëlische afscheidingsmuur.

De politie zorgt ervoor dat de betogers
van elkaar gescheiden blijven.Twee
demonstranten kregen een waarschuwing
nadat ze de leus 'Put the terror on
trial' (Berecht de terreur) hadden
gescandeerd.

De betogers die Israël steunen,staan
bij het wrak van een autobus die vorige
maand in Jeruzalem werd opgeblazen.
teletekst

Twee demonstranten kregen een waarschuwing
nadat ze de leus 'Put the terror on trial' (Berecht de terreur)
hadden gescandeerd.

Mag je dat in Nederland niet zeggen? Terecht dat ze dat zeggen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_17338277
quote:
Op maandag 23 februari 2004 11:17 schreef Caesu het volgende:

[..]

teletekst

<i>Twee demonstranten kregen een waarschuwing
nadat ze de leus 'Put the terror on trial' (Berecht de terreur)
hadden gescandeerd.</i>

Mag je dat in Nederland niet zeggen? Terecht dat ze dat zeggen.
Voor je het weet staan we met zulke leuzen op de lijst van terroristische staten van de VS en op de lijst anti-semitistische landen op die van Israel . Waarom sturen ze trouwens een bus als ze zelf niet willen komen en het niet erkennen?
pi_17339758
Vond een ander joods geluid weer goede punten hebben hoor. Als dat soort mensen aan beide kanten meer gehoor krijgen heb je niet eens 2 staten nodig en kunnen ze samen in 1 staat leven.
  maandag 23 februari 2004 @ 23:37:59 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17342050
quote:
Amerika heeft zelf, ondanks het NAFTA verdrag, een eigen "veiligheidshek" - van Stille Oceaan naar de Atlantische Oceaan - tussen de Verenigde Staten en Mexico. Ze kunnen door het oordeel van het UN-ICJ dus zelf ook behoorlijk in verlegenheid worden gebracht.
Die gaat langs de grens.... niet door half Mexico zelf... dat is het probleem
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_17342087

Roekoe de Vredesduif snapte ineens wat zijn rol in het verhaal was...

[ Bericht 5% gewijzigd door Badu op 23-02-2004 23:48:11 ]
  maandag 23 februari 2004 @ 23:43:21 #40
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17342142
quote:
Op maandag 23 februari 2004 23:37 schreef Re het volgende:

[..]

Die gaat langs de grens.... niet door half Mexico zelf... dat is het probleem
De scheppers van deze muur waren niet aangevallen d.m.v een oorlog. door de beklagers

De palestijnen proberen altijd de slachtofferrol te vervullen terwijl ze zelf zijn begonnen met dit conflict.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_17342254
quote:
Op maandag 23 februari 2004 23:43 schreef sanniejj het volgende:

[..]

De scheppers van deze muur waren niet aangevallen d.m.v een oorlog. door de beklagers

De palestijnen proberen altijd de slachtofferrol te vervullen terwijl ze zelf zijn begonnen met dit conflict.
Nee die muur die treft de Israeliers zwaar en

maandag 23 februari 2004 @ 23:51:24 #42
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17342286
quote:
Op maandag 23 februari 2004 23:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nee die muur die treft de Israeliers zwaar en

Aan de drank jongen? Stop nu het nog kan.

Wat is je punt?
pi_17342387
quote:
Op maandag 23 februari 2004 23:51 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Aan de drank jongen? Stop nu het nog kan.

Wat is je punt?
Die onzin die je uitkraamt bijvoorbeeld. Minder fitniksen krijgen je hersens meer zuurstof . Niet dat dat wat uit zou maken in jouw geval
pi_17343182
Ik hoorde laatst iemand zeggen dat de Palestijnen zelf de ontwerpers zijn van het veiligheidshek. Dat vond ik wel mooi gezegd...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_17343244
quote:
'Sharon verdacht van belastingontduiking' 24-02-2004

De Israëlische premier Ariel Sharon hangt een onderzoek wegens belastingmalversaties boven het hoofd. De zender Kanaal Twee heeft dat maandag gemeld. De beschuldigingen houden verband met de financiering van Sharons verkiezingscampagne in 1999. Door betalingen te laten verlopen via schijn-bv'tjes, zouden Sharon en zijn bij de campagne betrokken zoons de fiscus hebben benadeeld.

De Israëlische en de Amerikaanse politie hebben al een voorlopig onderzoek gestart, meldde het onderzoeksprogramma Hot Mishal. Een officieel onderzoek laat nog op zich wachten.

Tegen Sharon en zijn twee zoons loopt al een onderzoek omdat ze de campagne deels zouden hebben bekostigd met een illegale lening. Daarnaast zou Sharon steekpenningen hebben aangenomen van een zakenman.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
nieuws.nl
pi_17343271
Ik moet zeggen dat ik het met de Isreali eens ben dat ze zichzelf mogen beschermen tegen het Palestijnse terrorisme. En deze maatregel, in de vorm van een muur en een hek, blijkt uitermate goed te werken. Dus tot zover heb ik er geen problemen mee, maar ik vind het alleen niet kunnen dat ze het op Palestijns grondgebied bouwen. Wij geen toch ook geen hek in Duitsland bouwen?
pi_17343279
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 01:00 schreef Tikorev het volgende:
Ik hoorde laatst iemand zeggen dat de Palestijnen zelf de ontwerpers zijn van het veiligheidshek. Dat vond ik wel mooi gezegd...
Maar waarom bouwt Israel het hek en de muur dan op het land van de Palestijnen? In mijn ogen komt het wat pesterig over.
  dinsdag 24 februari 2004 @ 09:58:07 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17345222
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 01:14 schreef Steijn het volgende:

[..]

Maar waarom bouwt Israel het hek en de muur dan op het land van de Palestijnen? In mijn ogen komt het wat pesterig over.
maak van 'pesterig' 'strategisch' of 'zelfbeschermend' en je snapt het helemaal.
  woensdag 25 februari 2004 @ 01:00:56 #49
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_17346459
De Haag.

Frappant moment:

Aan een demonstrante werd gevraagd wat de PA had gedaan om het terrorisme te stoppen.

Antwoord : Ik word zo kotsmisselijk van die vraag.

Apart die eenzijdigheid. Schuldvraagje. Eén de dader, één het slachtoffer.

Kortom : status quo. actie = reactie enz.

Hoe die te doorbreken?

Laten we reëel zijn. Die geste moet van Israël komen.

Vrede is alleen mogelijk als Israël een eenzijdige handreiking doet.

Gezien de politieke onmacht van de PA schuilt , waarschijnlijk onbedoeld, hier toch een kern van waarheid in.

Handreiking in dit geval : 1967 grenzen. Jeruzalem gedeeld. Nederzettingen ontmanteld. Muur/scherm weg.

Maar is het haalbaar?

Voor Israël : nu niet, misschien een regering na Sharon.
P.A. : Treurig om te constateren, maar zij zullen niet het eindoordeel vellen. Dat doen Hamas en consorten. Ook hier geldt overigens een P.A. na Arafat.

J.

[ Bericht 35% gewijzigd door Juan Zueco op 25-02-2004 01:11:12 (additionele informatie) ]
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_17346469
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 09:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maak van 'pesterig' 'strategisch' of 'zelfbeschermend' en je snapt het helemaal.
Dat kan ook als je het gewoon op de grens bouwt. :{
pi_17346655
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 09:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

weet je wat? ik vind jou wel bedreigend overkomen, ik ga ff een muur om jouw huis bouwen zodat je mij niet meer lastig kan vallen...

Hoe kun je zoiets nou goedpraten. Als dit in een ander land was gebeurt zou iedereen er overheen vallen, maar nu zijn het 'maar' palestijnen die in hun eigenland, in hun eigen dorpen vast worden gezet om kolonisten (die daar niet eens MOGEN zijn) te beschermen.

Ieder weldenkend mens in Nederland is tegen kolonisatie. Dit is gewoon een vorm van vernedering en het degraderen van de lokale bewoners. Waarom is Palestina dan anders? Wat geeft de joodse kolonisten nou de recht om kolonies op te richten?

Hoe zou jij het vinden als Duitsland hier in Nederland een hek dwars door het land zou zetten waardoor jij niet normaal naar je werk kunt ALS je al naar het werk kunt. Je kunt niet meer naar je familie etc, alleen omdat de Duitsers jou beschouwen als een bedreiging. De palestijnen worden onderdrukt, maar Israel mag dat doen, en o wee als je kritiek durft te hebben, want dan komt de antisemitische troefkaart weer in het spel.

Als Israel een muur wil bouwen, laten ze het dan langs hun eigen grens doen en laat die palestijne met rust. Ik vind het schandalig dat er niet ingegrepen wordt door de EU en de VS.
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2004 @ 01:34:35 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17346829
Iedereen kan er wel omheen blijven lullen maar Israel is gewoon bezig gebieden te annexeren.

In de psyche hebben ze de oorspronkelijke grens, de groene lijn, allang verlaten. De voornaamste reden dat elk vredesplan mislukt is. Enige probleem is hoe je de geannexeerde gebieden 'legaal' krijgt, door andere landen en de VN erkend.

Hence de muur. Zet de wereld voor voldongen feiten en als je dan maar lang genoeg wacht...

Ik kan niet in de toekomst kijken dus of dit zal lukken weet ik niet, misschien is dit over nog eens 40 jaar de officiële grens van Israel, kan best. Maar persoonlijk denk ik dat het nooit en te nimmer zal lukken en tenzij Israel elke arabier tot de laatste man uitroeit deze claim alleen maar tot meer conflicten zal leiden. Als het ze echt om veiligheid te doen is er maar 1 weg. Rückzug!
pi_17346839
Ik ben het helemaal met jullie eens. Deze maatregelen van Israel zijn op geen enkele manier goed te praten. Vanuit de VS kun je natuurlijk weinig tegenstand verwachten vanwege de Joodse lobby, daarom vind ik dat Europa maar eens het voortouw moest nemen. Misschien in de vorm van economische sancties?
pi_17346914
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 01:35 schreef Steijn het volgende:
Ik ben het helemaal met jullie eens. Deze maatregelen van Israel zijn op geen enkele manier goed te praten. Vanuit de VS kun je natuurlijk weinig tegenstand verwachten vanwege de Joodse lobby, daarom vind ik dat Europa maar eens het voortouw moest nemen. Misschien in de vorm van economische sancties?
Ik denk dat de VS daar wel een stokje voor zullen proberen te steken....
pi_17346948
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 01:41 schreef HeyFreak het volgende:
Ik denk dat de VS daar wel een stokje voor zullen proberen te steken....
Europa moet niet zo over zich heen laten walsen door de de VS. De economien van de VS en Europa even groot dus daar zit de extra macht niet in. Europa is gewoon te bang om echte sancties te nemen terwijl dat volgens mij helemaal niet nodig is. En trouwens de Amerikanen zijn arrogant geweest met Irak dus dat kunnen ze dan mooi terug krijgen.

Maar het is nog even geduld hebben, bij de volgende verkiezingen verliest Bush en komt Kerry aan de macht (helaas Howard Dean niet ).
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2004 @ 01:50:48 #56
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17347008
quote:
Het zou een signaal zijn.

Europa zou met een eigen vredesplan kunnen komen in de vorm van een stel eisen en voorwaarden waaraan beide partijen moeten voldoen. Zolang ze zich daar niet aan willen verbinden zouden er sancties van kracht blijven. Deze methode past Amerika ook al 50 jaar toe dus waarom Europa niet?

Buiten dat valt er weinig te doen. Ja, uit laten zieken (voor een paar honderd jaar)
pi_17349840
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 01:00 schreef Juan Zueco het volgende:
De Haag.

Frappant moment:

Aan een demonstrante werd gevraagd wat de PA had gedaan om het terrorisme te stoppen.

Antwoord : Ik word zo kotsmisselijk van die vraag.

Apart die eenzijdigheid. Schuldvraagje. Eén de dader, één het slachtoffer.

Kortom : status quo. actie = reactie enz.

Hoe die te doorbreken?

Laten we reëel zijn. Die geste moet van Israël komen.

Vrede is alleen mogelijk als Israël een eenzijdige handreiking doet.

Gezien de politieke onmacht van de PA schuilt , waarschijnlijk onbedoeld, hier toch een kern van waarheid in.

Handreiking in dit geval : 1967 grenzen. Jeruzalem gedeeld. Nederzettingen ontmanteld. Muur/scherm weg.

Maar is het haalbaar?

Voor Israël : nu niet, misschien een regering na Sharon.
P.A. : Treurig om te constateren, maar zij zullen niet het eindoordeel vellen. Dat doen Hamas en consorten. Ook hier geldt overigens een P.A. na Arafat.

J.
De structuur om wat aan die aanslagen te doen is zoals ik zei (20 Topics geleden) toen Sharon begon met het aanvallen van de Politie gesloopt . Sharon heeft doelbewust aangestuurd op een Zwak PA apparaat En heeft doelbewust anarchie gesticht. Hij heeft ze gebomardeerd en ontwapend. Hij stuurt dageijks nog steeds het leger de politie bureau's in om Politieagenten te ontwapenen en de boel te slopen. En er zijn meer ongunstige effecten voor zowel Israel als de Palestijnen door dit domme uitschakelen van de palestijnse politie. Ze mogen daar geen leger maar Hamas die heeft er wel 1. Hoe kan je een Bewapende tegenhanger uitschakelen zonder dat je je eigen mensen beter uit kan rusten. Hoe kan je ze uitschakelen als Israel dat zelf niet eens kan met een veel beter leger?

Waarom niet 1 staat waar iedereen gelijk is? Ben je ook gelijk ven het grenzen probleem af met uitzondering van de Golan. Uiteindelijk zal je toch daarheen moeten in de toekomst.
pi_17349907
israël wil niet dat de PA volledig instort.

dit zou betekenen dat israël in militair bestuur zal moeten instellen en zorg dragen voor alles. dit willen ze niet dus ze laten de PA aan een zijden draadje hangen de hele tijd.
pi_17363132
Arutz Sheva

Security Barrier Presents Sabbath Problems
22:22 Feb 25, '04 / 3 Adar 5764

(IsraelNN.com) In addition to all the problems surrounding the controversial counter-terrorism security barrier, the IDF Chief Rabbinate has announced another concern, perhaps more serious that the others. The over 200 gates that run the length of the barrier are connected to electronic sensors and activate computers and receptors when the gates are opened. This poses a most serious problem on the Sabbath since desecration of the Sabbath for non-security purposes will result the army chaplains explain.

At present, officials at the Zomet Institute are addressing the problem, seeking a solution that would conform with IDF needs and prevent the desecration of the holy day.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 21:16:14 #60
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_17400565
quote:
Boim: Is Palestinian terror caused by a genetic defect?

By Yair Ettinger, Haaretz Correspondent
February 27, 2004

Deputy Defense Minister Ze'ev Boim, addressing the issue of why much of local, regional and world terrorism is directed by extremist Muslims, asked Tuesday, "What is it about Islam as a whole and the Palestinians in particular? Is it some form of cultural deprivation? Is it some genetic defect? There is something that defies explanation in this continued murderousness."

Boim was speaking at a memorial ceremony for the victims of a bus attack on the Coastal Highway 26 years ago.

MK Jamal Zahalka (Balad) said in response that "whoever says that Palestinian behavior is caused by a genetic defect has a brain defect himself and the values of a racist fascist."

"Boim is giving racism a bad name, and returning to the same kind of primitive, sickening and dangerous racism from which the Jews have suffered for many generations," Zahalka said, and demanded that the law against racism be enforced following Boim's statements.

Meretz MK Avshalom Vilan also condemned Boim's statements and demanded he retract them, reminding the crowd that Boim used to be a high school principal.

MK Ophir Pines-Paz (Labor) called for Boim's resignation if he does not apologize.

MK Ahmed Tibi (Hadash) said he does not think Boim should resign because the deputy defense minister acts as valuable evidence for those who think the Israeli government embraces a group of fascists.

Likud MK Yehiel Hazan supported Boim's statements.

"What Ze'ev Boim said, it hasn't been researched, but according to my experience this is true. I think he is correct. It is well-known that Arabs have been slaughtering and murdering Jews for more than a generation," Hazan said.

"I think this it is in their blood. It is something genetic. I have not researched this, but there is no other way to explain this," Hazan added. "Don't believe an Arab, even one who has been in the grave for 40 years."

Meimad leader MK Rabbi Michael Melchior slammed the statements as racist and against the tenets of Judaism and likened them to claims of genetic flaws linked to Jews by the Nazis and others throughout history.

"He is a member of the Israeli government. What he says spreads out across the world as if it is a statement issued by the Israeli government," Melchior said. "I don't think he should resign. I think he should apologize."

http://www.haaretz.com/ha(...)51&sw=genetic+defect
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_17418091
Gut de Nazi theorien worden uit de kast gehaald.
  donderdag 4 maart 2004 @ 19:27:23 #62
78862 Tropico
Zelfrelativering
pi_17500399
De relatie tussen de Palestijnen en de Israëliërs is gebaseerd op een wederzijds wantrouwen. De oorzaken van dit wantrouwen zijn voor beide partijen verschillend. Voor de Palestijnen is naar mijn mening de anti-Israëlische informatieverstrekking door de media de belangrijkste oorzaak. Door erop toe te zien dat de media in de Palestijnse gebieden vrijheid van publicatie krijgen wordt de informatieverstrekking objectiever. Hierdoor krijgt de Palestijnse bevolking een beeld van het conflict met een hoger waarheidsgehalte. De houding van de Palestijnen jegens de Israëliërs wordt zo minder agressief. Deze minder radicale houding heeft een erg positieve invloed op het vredesproces.
"It is not length of life, but depth of life."
pi_17501563
Ik denk idd dat het erg veel kan helpen op de lange termijn, wel krijg je dan weer dat de lieve geestelijke leiders dan gaan zeggen dat de media worden beheerst door de satan Amerika . Ik denk dat het pas op een termijn van jaren zou kunnen gaan helpen.
pi_17528654
De Thora verbiedt de Joden het hebben van een eigen staat. De Joden hebben eeuwenlang in vreedzame coexistentie met de Moslims. De Thora verbiedt de Joden ook om in ballingschap te leven. Dit is een standpunt dat door alle rabbi´s tot de Tweede Wereldoorlog werd aangehouden. Het Zionisme is bedacht door atheisten de afstand van God deden, en ook deden alsof zij de vertegenwoordigs van het Joods volk zijn. De Joodse staat kan nu niet goed eindigen, aangezien het tegen de wil van God is. Alleen ontmanteling van de staat van Israel is de enige weg tot vrede.

Als men in Israel dit standpunt verkondigt, wordt men door de Zionistische staat en zijn politie het zwijgen opgelegd. Vorige maand is er nog een rabbi vermoord. De Israelis hebben helaas de verkeerde vertegenwoordigers.
Verdedigt 's lands grenzen met een schattig hoedje en Jean-Paul Gaultier make-up.
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 04:17:31 #65
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17528885
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 03:11 schreef YabYum het volgende:

De Thora verbiedt de Joden het hebben van een eigen staat.
Dinsdag is het weer Purim en gaan de "anti-Zionist Jews" weer vlag verbranden.

Neturei Karta Plans Purim Flag Burning Ceremonies

Neturei-Karta

Wel een vreemde situatie want waar zij op religieuze gronden op tegen zijn, het Zionisme, is zelf ook doordrengt van religie en idiologie.
quote:
The Talmud in Tractate Kesubos (p. 111a), teaches that Jews shall not use human force to bring about the establishment of a Jewish state before the coming of the universally accepted Moshiach (Messiah from the House of David). Furthermore it states that we are forbidden to rebel against the nations and that we should remain loyal citizens and we shall not attempt to leave the exile which G-d sent us into, ahead of time.

Jews are not allowed to dominate, kill, harm or demean another people and are not allowed to have anything to do with the Zionist enterprise, their political meddling and their wars.
pi_17528984
Zag er ook paar bij die demonstraties tegen het hek - vorige week.
Je ziet ook helemaal niet veel ultra-orthodoxe Joden in de Gaza-strook en westelijke Jordaanoever.
De orthodoxe Shas-partij is ook vóór Palestijnse autonomie.
Al zijn de meeste kolonisten wel religieus.
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 07:20:22 #67
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17529214
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 04:57 schreef Caesu het volgende:
Zag er ook paar bij die demonstraties tegen het hek - vorige week.

http://www.nkusa.org/activities/hague/index.cfm

vreemde gewaarwording
  zaterdag 6 maart 2004 @ 08:12:33 #68
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17529324
En het werkelijke probleem is...
quote:
Bill Clinton came as close as any president to bringing peace to the region, but a fatal flaw in his approach was that all agreements had to be made in the few weeks before he left office.

There was a time when President George W. Bush sent Anthony Zinni, a retired general, to the Middle East saying he would stay there until Israelis and Palestinians got their act together. But the more radical Palestinians believe that, although it may take 200 years, the Israelis will one day fold their tents just as the Christian Crusaders did, and leave the Levant.

As for Israelis, they are not playing a short-term game either. The whole history of the Jewish people for the last couple of thousand years has been prevailing over adversity. Hamas, Islamic Jihad and Prime Minister Ariel Sharon of Israel all knew that if they simply played for time, General Zinni would soon be out of their hair and they could get back to the serious business of hammering each other. And, lo, Zinni soon departed, and nobody in America even remembered that Bush had said he would stay.

http://www.iht.com/articles/508965.html
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_17529444
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 03:11 schreef YabYum het volgende:
De Thora verbiedt de Joden het hebben van een eigen staat. De Joden hebben eeuwenlang in vreedzame coexistentie met de Moslims. De Thora verbiedt de Joden ook om in ballingschap te leven. Dit is een standpunt dat door alle rabbi´s tot de Tweede Wereldoorlog werd aangehouden. Het Zionisme is bedacht door atheisten de afstand van God deden, en ook deden alsof zij de vertegenwoordigs van het Joods volk zijn. De Joodse staat kan nu niet goed eindigen, aangezien het tegen de wil van God is. Alleen ontmanteling van de staat van Israel is de enige weg tot vrede.

Als men in Israel dit standpunt verkondigt, wordt men door de Zionistische staat en zijn politie het zwijgen opgelegd. Vorige maand is er nog een rabbi vermoord. De Israelis hebben helaas de verkeerde vertegenwoordigers.
Er zijn een paar extremisten die door een rare interpretatie van de thora tegen een Joodse staat zijn.

De thora is geschreven toen Israel nog bestond als staat; moest die staat dan toen ook opgeheven worden, tijdens de vele oorlogen met buurlanden? Het is dus is het sowiso een raar statement van hen dat er geen Joodse staat zou mogen bestaan.
pi_17529488
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 08:53 schreef Keessie het volgende:

[..]

Er zijn een paar extremisten die door een rare interpretatie van de thora tegen een Joodse staat zijn.

De thora is geschreven toen Israel nog bestond als staat; moest die staat dan toen ook opgeheven worden, tijdens de vele oorlogen met buurlanden? Het is dus is het sowiso een raar statement van hen dat er geen Joodse staat zou mogen bestaan.
volgens de thora / bijbel was Israël toen een theocratie - door god bestuurd. met later (omdat de joden toch ook wel een koning wilden) een door god aangestelde koning (eerst saul, david, salomo). later werd isräel in feite bezet tot 1948. (zo zien zij het tenminste)

zo'n theocratie mag dus wel volgens de thora. nu is israël dus een democratie - mag volgens thora niet als je letterlijk leest waarschijnlijk.

de (ultra)-orthodoxe joden liggen constant overhoop met de regering. met name over de sabbat, het bouwen op land waar héél vroeger graven zouden hebben gelegen en de dienstplicht.
pi_17530309
quote:
Bijvoorbeeld het ontbinden van de staat "Israël" dat zou een goed begin zijn.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_17530385
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 07:20 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

http://www.nkusa.org/activities/hague/index.cfm

vreemde gewaarwording
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_17535727
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 10:48 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld het ontbinden van de staat "Israël" dat zou een goed begin zijn.
Nou nee. Het ontbinden van jouw bovenkamer is ook niet zo goed afgelopen dus laten we dit maar niet doen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17536443
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 15:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nou nee. Het ontbinden van jouw bovenkamer is ook niet zo goed afgelopen dus laten we dit maar niet doen.
Laat ik het anders zeggen, de entiteit "Israël" moet uit het MIdden Oosten verdwijnen en haar inwoners laten verhuizen naar de VS.
pi_17536623
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 16:44 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen, de entiteit "Israël" moet uit het MIdden Oosten verdwijnen en haar inwoners laten verhuizen naar de VS.
Ben ik het niet mee eens.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17538239
ach men vrede is niet mogelijk met die palestijnen, al zegt israel dat de palestijnen al het land mogen hebben is de oorlog niet voorbij...........
ik heb de muur gezien en ik vind het erg goed dat ze hem bouwen voor de israeli's ........
.iss toch niet normaal joh elke winkel busstation vliegveld , kan je niet in zonder je tassen ondersteboven te halen en door metaaldetector te gaan
de situatie is erg in beide landen maarja wat doe je eraan? ik snap echt niet dat mensen zoveel haat hebben dat ze zichzelf laten opblazen maar goed...

pi_17538508
jij blondje met teveel oogmake-up ,wat zou jij er van vinden als je es fff naar de de noordpool moest verhuizen....ja joh doe maar ff he? makkelijk gezegt makkelijk gedaan toch?
en dat is niet eens vergelijkbaar...israel is een heeel ander land dan vs..........het klimaat de taal het geloof enzenz.
je moet niet zoveel lullen als je r niks vanaf weet want laat me raden je bent nog nooit in israel of palestina geweest en/of de vs
adiossss

maandag 8 maart 2004 @ 14:46:04 #78
78862 Tropico
Zelfrelativering
pi_17574486
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 18:38 schreef MLorena het volgende:
jij blondje met teveel oogmake-up ,wat zou jij er van vinden als je es fff naar de de noordpool moest verhuizen....ja joh doe maar ff he? makkelijk gezegt makkelijk gedaan toch?
en dat is niet eens vergelijkbaar...israel is een heeel ander land dan vs..........het klimaat de taal het geloof enzenz.
je moet niet zoveel lullen als je r niks vanaf weet want laat me raden je bent nog nooit in israel of palestina geweest en/of de vs
adiossss
De kennis van het Israelisch-Palestijnse conflict straalt hier ook niet echt vanaf ...

Mag het iets minder ...?
pi_17578168
quote:
Op maandag 8 maart 2004 14:46 schreef Tropico het volgende:

[..]

De kennis van het Israelisch-Palestijnse conflict straalt hier ook niet echt vanaf ...

Mag het iets minder ...?
Het is maar goed dat jij door middel van een inhoudelijke reactie laat blijken dat je er alles vanaf weet.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 11:01:32 #80
78862 Tropico
Zelfrelativering
pi_17593145
Het lijkt me beter hier niet op te reageren. Nu ff weer on-topic .....
pi_17596927
quote:
Sharon zegt gauw met koning Abdullah te gaan praten 09-03-2004

De Israëlische premier Ariel Sharon heeft dinsdag gezegd dat hij in komende paar dagen een ontmoeting heeft met koning Abdullah van Jordanië. Medewerkers van de koning en van Sharon zeggen echter van niets te weten.

Sharon deed de aankondiging op een receptie ter gelegenheid van de eerstesteenlegging voor een gezamenlijk Israëlisch-Jordaans wetenschapscentrum. Waarom hij die aankondiging deed is onduidelijk. Sharon probeert al langer een ontmoeting met Abdullah te arrangeren, maar de Jordaanse koning houdt de boot af.

De twee spraken elkaar voor het laatst in juni, toen in aanwezigheid van de Amerikaanse president George Bush de 'routekaart', het internationale stappenplan voor vrede in het Midden-Oosten werd gepresenteerd. De laatste tijd zijn de spanningen tussen Israël en Jordanië opgelopen, deels door de afscheidingsbarrière die Israël op de Westoever aan het bouwen is.

Jordanië vreest dat de afzetting het leven voor de Palestijnen op de Westoever zo zuur zal maken, dat velen naar Jordanië uitwijken en de wankele demografische balans in het koninkrijk verstoren.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
nieuws.nl
pi_17603802
quote:
Het Israëlische parlement stopt met het markeren van de helmen van Arabische werklui met rode verf. De mannen zijn bezig met een nieuwe aanbouw van het regeringsgebouw. Arabische advocaten noemden de maatregel racistisch en discriminerend. Parlementsvoorzitter Reuven Rivlin gaf daarop dinsdag de opdracht de actie te stoppen.

De bouwvakkers kregen op hun helm rode verf aangebracht, zodat ze voor de beveiligingsmedewerkers makkelijk waren te herkennen. De werkers zouden een potentieel veiligheidsrisico vormen voor Israël.

In totaal werken er 25 Arabische werklui, die aan zeer strenge veiligheidscontroles zijn onderworpen aan de nieuwe vleugel. In Israël is 20 procent van de bevolking Arabisch. De minderhedengroep klaagt al lange tijd over discriminatie in het onderwijs, bij huisvesting en werkgelegenheid.
nu alleen nog een nummer op hun polsen brandmerken.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:52:31 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17604468
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

grove opmerking. als nederland te maken had gehad met al die aanslagen zou het al veel harder en grover hebben teruggeslagen. zelfbescherming is het grootste goed van elk mens.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:52:31 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17604469
dubbel
pi_17609998
Abu Abbas, mastermind of 1985 Achille Lauro hijacking, dies of natural causes in U.S. custody in Iraq, says source.

Haaretz / BBC.

PA source: Abu Abbas dies in U.S. custody in Iraq

By Reuters

quote:
Abu Abbas, the Palestinian mastermind of the Achille Lauro cruise ship hijacking in 1985, has died of natural causes in U.S. custody in Iraq, a top Palestinian official told Reuters on Tuesday.

"We have been informed that Mohammed Abbas or Abu Abbas, head of the Palestine Liberation Front, who has been held in American custody, has died in Iraq," said the official, who is close to Palestinian Authority Chairman Yasser Arafat.

He added that Abbas's death was "related to his deteriorating health situation."

Abbas had been held under U.S. custody since April when U.S. special forces invading Iraq arrested him as he tried to flee to Syria.

A U.S. military spokesman in Baghdad declined to comment.

Abbas masterminded the hijacking of the Italian cruise liner Achille Lauro in October 1985 during which a wheelchair-bound American Jew, 69-year-old Leon Klinghoffer, was killed and dumped into the sea.

Abbas's Palestine Liberation Front operated out of Tunisia until the Achille Lauro hijacking, after which it relocated to Iraq. His faction was also behind several attacks in Israel.

Abbas was believed to be in his early 60s
pi_17610037
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:26 schreef Caesu het volgende:
Abu Abbas, mastermind of 1985 Achille Lauro hijacking, dies of natural causes in U.S. custody in Iraq, says source.
Ik ben toch altijd skeptisch over die natural causes, maar hij was, volgens mij, ook ziek onder Saddam.
pi_17611724
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

Overdrijven is een kunst.
  woensdag 10 maart 2004 @ 00:16:08 #88
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17612894
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ben toch altijd skeptisch over die natural causes, maar hij was, volgens mij, ook ziek onder Saddam.
En dan nog.. hij heeft zoiezo al behoorlijk wat mensen van het leven beroofd. Kan jij nog medelijden hebben met zo'n palestijnse hond?
  woensdag 10 maart 2004 @ 00:18:36 #89
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17612944
quote:

[..]

En dus toegeven aan dat laffe palestijnse bagggervolk die de oorzaak zijn van het conflict?
pi_17613874
Op het moment dat je het hele Palestijnse volk de schuld geeft van alle ellende in het gebied (of het hele Joodse volk natuurlijk) zu je nooit ok maar enige toenadering kunnen bereiken, Helaas denken de machthebbers van de Isrealieten en de Palestijnen er ook zo over. De muur is natuurlijk idioot of die nou op de grens zou staan of niet. Het is geen oplossing en het beschermt je ook niet. Misschien als ze de Palestijnen eens wat meer rechten zouden geven, stromend water en vrije doortocht naar hun werk, dat zou al een stuk constructiever zijn. Maar misschien moet Arafat dan eerst eens de door hem afgekodigde intifada intrekken. Maar dat doet hij ook niet zonder dat Sharon dat hem vraagt, maar Sharon en consorten erkennen Arafats gezag niet meer en willlen alleen nog praten met Qurei, die weer nauwelijks macht heeft..... zucht volg jij het nog, ik nauwelijks meer :s
pi_17624648
de muur is niet idioot, het aantal zelfmoordaanslagen is erggg verminderd...

-op 26 december kwam ik net uit eilat met de bus, en kwam ik om een paar minuten voor 18.00 aan op het busstation, ik moest een andere bus nemen, richting mijn opa en oma´s huis..., mijn neef belde me dat hij toevallig in tel aviv was en mij op kwam halen, ik blij natuurlijk.
18.15 ik loop met mn neef naar de auto... keiharde knal horen we.....dus hij maakt een grapje over een zelfmoordaanslag ... we stappen de auto in en opeens komen overal ambulances vandaan....was dus geen grapje, het was echt
ik helemaal in shock want ik had dus waarschijnlijk in die bus gezeten als mn neef me niet was op komen halen..
Maar dat is niet het enige wat ik in israel heb meegemaakt.. heb veel dingen gezien (ook de muur), gehoord (van familie die er woont)
ik begrijp niet dat zoveel mensen de kant van de palestijnen kiezen... die muur is alleen ter beveiliging, en niet om de palestijnen te pesten ofzoietss?
ik ga in mei weer naar israel, hopelijk is het dan veilig genoeg om een bus in te stappen!
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:50:43 #92
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17625626
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:09 schreef MLorena het volgende:
de muur is niet idioot, het aantal zelfmoordaanslagen is erggg verminderd...
Er valt zeker wel wat te zeggen voor de muur, als je maar door hebt dat de huidige route alleen maar meer haat zal genereren.
pi_17625849
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:09 schreef MLorena het volgende:
ik begrijp niet dat zoveel mensen de kant van de palestijnen kiezen... die muur is alleen ter beveiliging, en niet om de palestijnen te pesten ofzoietss?
Ik kies zeker niet de kant van de Palestijnen. Zeker niet zolang Arafat de intifada niet voor beeindigd verklaart, maar ik kies ook niet de kant van de Israelieten. Met het bouwen van zo een muur verschaf je alleen maar een nog grotere voedingsbodem voor haat en terreur en het is net die voedingsbodem die we moeten proberen weg te nemen.
pi_17628588
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 00:18 schreef sanniejj het volgende:

[..]

En dus toegeven aan dat laffe palestijnse bagggervolk die de oorzaak zijn van het conflict?
Het kan ook minder aardig hoor. De wijze Imam Khomeini zei ooit:"Als alle moslims tegelijk zouden spugen, dan zou iedereen in Israël verdrinken."
pi_17629214
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:07 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Het kan ook minder aardig hoor. De wijze Imam Khomeini zei ooit:"Als alle moslims tegelijk zouden spugen, dan zou iedereen in Israël verdrinken."
Whaha, waarom doen ze dat dan niet? Dat geeft het gemiddelde intelligentieniveau wel aan van Islamitische Imams en islamieten die nog in die imam geloven .

Lees het boek de terroristenjaagster maar is (zie onderschrift) dan zie je hoe aardig islamieten zijn
pi_17630729
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:07 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Was hij ook niet degene die zei dat mannen maar eens achter op een geit moesten kruipen?
  donderdag 11 maart 2004 @ 00:00:56 #97
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_17636045
quote:

[..]

Om reiskosten te besparen kun je natuurlijk ook de Palestijnen dumpen in de Jordaanse woestijn.

J.
pi_17638148
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:39 schreef Keessie het volgende:

[..]

Whaha, waarom doen ze dat dan niet? Dat geeft het gemiddelde intelligentieniveau wel aan van Islamitische Imams en islamieten die nog in die imam geloven .

Lees het boek de terroristenjaagster maar is (zie onderschrift) dan zie je hoe aardig islamieten zijn
Ja Imam Khomeini is een groot inspiratiebron.
pi_17638152
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 00:00 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

Om reiskosten te besparen kun je natuurlijk ook de Palestijnen dumpen in de Jordaanse woestijn.

J.
Ha ha of de Joden in de zee *zucht*, maar doe nu maar eens serieus. Mijn voorstel is serieus, ze kunnen autonomie krijgen net zoals de Mormonen in de VS. Het zijn toch zulke goede vriendjes??
  donderdag 11 maart 2004 @ 09:41:46 #100
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_17639021
Gisteren in Metro krantje, een heel klein onopvallend berichtje rechtsboven in een hoekje
Een jonge Palesteinse (23) vrouw kreeg een kogel door haar hoofd omdat ze haar kinderen bij de raam weghaalde.

Conclusie, de kogel was voor de kinderen bedoeld
Schijt aan iedereen
  donderdag 11 maart 2004 @ 09:44:39 #101
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17639059
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 09:41 schreef Deadre het volgende:
Gisteren in Metro krantje, een heel klein onopvallend berichtje rechtsboven in een hoekje
Een jonge Palesteinse (23) vrouw kreeg een kogel door haar hoofd omdat ze haar kinderen bij de raam weghaalde.

zal vast wel een addertje onder het gras zitten. iraeliers zijn niet zo laf om kinderen zomaar dood te schieten in tegenstelling tot palestijnen
  donderdag 11 maart 2004 @ 10:32:12 #102
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_17639732
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 09:44 schreef sanniejj het volgende:

[..]

zal vast wel een addertje onder het gras zitten. iraeliers zijn niet zo laf om kinderen zomaar dood te schieten in tegenstelling tot palestijnen
Dit is overigens niet de 1ste keer dat kinderen doelwit zijn van de Joodse moordenaars, van meer dan 3000 vermoorde Palesteinen blijkt dat 35% kind is.
Schijt aan iedereen
pi_17640335
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 10:32 schreef Deadre het volgende:

[..]

Dit is overigens niet de 1ste keer dat kinderen doelwit zijn van de Joodse moordenaars, van meer dan 3000 vermoorde Palesteinen blijkt dat 35% kind is.
Dat vind ik ook altijd heel raar, terwijl die kinderen toch gewoon met speelgoedauto's buiten spelen en militante Palestijnen altijd minstens vijfhonderd meter van met speelgoedauto spelende kinderen verwijderd zijn.
pi_17640421
Inderdaad, Deadre. Een poosje geleden was een Hamas lid bezig met het opstellen van een anti-tankraket. Er stond een hele rij met kinderen voor, zodat een israelische tank die in de buurt was, niet kon zien wat er gebeurde. Gelukkig voor de israeliers zagen ze het wel, en tja, toen werd er op kinderen geschoten.
pi_17640484
http://mideasttruth.com/forum/viewtopic.php?t=461
Zie de onderste foto van de eerste post.

Je ziet ook op een groot aantal foto's dat er tientallen 'burgers' achter schietende Palestijnse militanten staan, met andere woorden, als Israeliers terugschieten en er 10 centimeter naast schieten, valt er direct weer een 'onschuldig burgerslachtoffer'
pi_17643072
-ik reed met mn neef in een israelisch politiebusje door een arabische buurt vlakbij nazareth (mn neef maakt bommen onschadelijk), en overal staken ze hun middelvinger op, ik mocht nog blij zijn dat ze geen stenen gooiden ook dat gebeurd nogal vaak..
-wat een foto's zeg die ouders van de palestijnse kinderen zijn gewoon gek ik zou mn kind nooit naar zo een gevaarlijk gebied toe laten gaan...
pi_17643172
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:41 schreef MLorena het volgende:
-ik reed met mn neef in een israelisch politiebusje door een arabische buurt vlakbij nazareth (mn neef maakt bommen onschadelijk), en overal staken ze hun middelvinger op, ik mocht nog blij zijn dat ze geen stenen gooiden ook dat gebeurd nogal vaak..
-wat een foto's zeg die ouders van de palestijnse kinderen zijn gewoon gek ik zou mn kind nooit naar zo een gevaarlijk gebied toe laten gaan...
Wat enorm raar dat ze hun middelvinger opsteken naar hun bezetter...
pi_17643204
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 09:44 schreef sanniejj het volgende:

[..]

en hoe kom je daarbij? Israeliers zijn beter mensen ofzo?
pi_17643303
toch doen ze het
  donderdag 11 maart 2004 @ 20:20:04 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17652425
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:53 schreef MLorena het volgende:
toch doen ze het
hebben ze daar niet de naam menselijk schild voor bedacht?
  zondag 14 maart 2004 @ 18:56:07 #111
16715 Mylene
*schatje*
pi_17713413
quote:
7 killed in double suicide bombing in Ashdod port

Seven people were killed in two explosions Sunday afternoon at the Ashdod port.

The blasts were caused by two suicide bombers.

Police on Sunday raised the level of alert across the country due to fears of an additional terror attack.

One of the bombers reportedly exploded just outside the main gate to the port at around 5 P.M. The second managed to enter the facility and detonated his bomb just a short time later in a centrally-located workshop inside the port.

At least 10 people were wounded in the blasts and three of them are listed in serious condition.

The Palestinian Authority condemned the attack and urged
Palestinians to stop such attacks immediately.

Meanwhile, Prime Minister Ariel Sharon called off a meeting scheduled for Tuesday with Palestinian premier Ahmed Qureia following the attack.

Southern region police chief Moshe Karadi said the bombers wear using a different type of bomb than usual and may have been trying to blow themselves up next to tanks of bromide or other dangerous chemicals stored in the port, causing far greater casualties.

He went on to say that although the bombers blew up some way from the chemical storage area, they might have exploded prematurely. "It may be that they had an accident before they reached the intended target."

Fatah and Iz a Din al-Kassam, the Hamas military wing, claimed joint responsibility for the attack in a statement to Hezbollah television station Al-Manar.

Al-Manar identified the two suicide bombers as Nabil Saoud and Mohammed Salem, both from the Jabalya refugee camp in the Gaza Strip.

Israel Defence Forces officials believe that the terrorists arrived in Ashdod from the Gaza Strip. Shin Bet and IDF officials are looking into the possibility that the suicide bomber infiltrated into Israel through the fence surrounding the Gaza Strip.

They are also considering the possibility that they arrived at Sinai through the Rafah underground tunnels, and from there traveled to an area in the Negev that is not separated by a fence.

Eight teams of firefighters reached the scene of the blast, as did a number of police officers and Magen David Adom emergency medical workers. Helicopters were also used to evacuate casualties.

Casualties of the blasts were evacuated by MDA teams to Barzilai Medical Center in Ashkelon, Kaplan Hospital in Rehovot and Sheba Medical Center, Tel Hashomer, outside Tel Aviv.

It was the first attack of its kind at an Israeli seaport since fighting broke out in September 2000. In 111 previous suicide bombing attacks, more than 450 people have been killed.

It was initially believed that the blasts were the result of a work accident involving a gas cannister at the port.

Security forces were sweeping the Ashdod port area, searching for additional explosive devices.

Port worker Sami Pinto said that when he entered the port, he saw smoke from the explosions near the fence of the facility and one in a workshop inside the port. "Five bodies of our workers were lying there and two more bodies outside the fence," Pinto told Israel Army Radio.

"One of our workers who was lightly wounded told me that the terrorist came in and asked for water and the moment he showed him where there was a tap he blew up," Pinto said.

Rescue services spokesman Yerucham Mendola said "some of the victims were thrown a long distance" by the blasts.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/404544.html

De Palestijnse Autoriteit neemt nog steeds geen maatregelen om zelfmoordaanslagen een halt toe te roepen. En dat vinden ze het gek dat Israël zelf de nodige maatregelen neemt .
pi_17716830
Ze moeten gewoon die kutkinderen binnen houden.
  maandag 15 maart 2004 @ 00:04:10 #113
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17721109
quote:
Op zondag 14 maart 2004 21:26 schreef J_CDA het volgende:
Laf als ze zijn gebruiken ze hun eigen kinderen om de rol van slachtofferrol weer te vervullen. Denk je is in als militair zijnde.. of het kind daar of je eigen leven geven en dat van je buddy's.. makkelijke keuze als je in dat land woont.

Mooiste is nog dat iedereen daadwerkelijk denkt dat israelische soldaten graag op kinderen schieten.. precies wat die palestijnse viezerikken willen.
pi_17721661
Israël slaat terug.
quote:
Witnesses: IDF helicopters hit targets in Gaza City
By Roni Singer, Arnon Regular and Nir Hasson, Haaretz Correspondents and Haaretz Service

Israeli attack helicopters fired at least five missiles into Gaza City early on Monday, Palestinian witnesses said.
It was not immediately clear who was targeted in the air
strike, which came hours after two Gaza suicide bombers killed 10 people at Israel's port of Ashdod.

The morning strike knocked out electricity to much of the
northern Gaza Strip.

The Israel Defense Forces did not immediately comment.

But Israeli security sources said Prime Minister Ariel
Sharon had convened top brass late on Sunday night to decide on retaliation for the Ashdod attack, which was jointly claimed by Hamas and Al-Aqsa Martyrs Brigades, an armed wing of PA Chairman Yasser Arafat's Fatah movement.
pi_17724069
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:48 schreef Krewcial het volgende:

[..]

en hoe kom je daarbij? Israeliers zijn beter mensen ofzo?
Volgens de Talmud, de protocollen en de Torah wel
pi_17734501
quote:
Op zondag 14 maart 2004 21:26 schreef J_CDA het volgende:
Dat doen ze toch niet. Die kids gebruiken ze veel liever als schild zodat ze weer zielig kunnen doen als er wat van die kids door Palestijnse schuld zijn geraakt.
pi_17742683
defensie minister Mofaz gaat de oorlog tegen de Palestijnen opvoeren.
meer liquidaties van terroristenleiders. grondtroepen wachten bij de Gaza-strook op instructies.

er wordt gevreesd voor een Palestijnse mega-aanslag.

Mofaz to security chiefs: Step up offensive against Hamas
  Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 13:30:11 #118
8781 crew  Frutsel
pi_17752469
Het israelische leger heeft een TIEN-jarig palestijns jongetje opgepakt die probeerde een checkpoint bij Nabloes te omzeilen. Het ventje droeg een bom bij zich. De bom is later op een nabijgelegen sportveld onschadelijk gemaakt
De israelis hebben al eerder de Palestijnen er van beschuldig kinderen te misbruiken voor oorlogspraktijken. Ook zeggen ze dat sluipschutters zich vaak ophouden tussen groepen kinderen (met alle gevolgen van dien) De Palestijnen hebben dit altijd weerlegt en zeggen juist dat de Israelisch te weinig rekening houden met palestijnse kinderen.
Ik hoop dat ze een film hebben van de arrestatie en van de bom + ontploffing. Wordt maar weer eens duidelijk...
(telegraaf)
pi_17754361
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 09:41 schreef Deadre het volgende:

Wow jij bent goed in conclusies trekken, misschien was het wel een verdwaalde kogel, zoiets kan ik niet uit het bericht opmaken...

ff mn mening over de hele situatie:
als ik in Israel had geleeft had ik fijn op Sharon gestemd, waarom? Omdat mn kinderen elke dag de kans liepen opgeblazen te worden, en dat is niet fijn. Waarom een muur? Misschien worden er dan nog meer aanslagen voorkomen, denk je dat ze gaan stoppen met aanslagen zonder muur, of als ze een staat krijgen? als het aan de Hamas ligt niet, de onderdrukking is het probleem niet, moslimfundamentalisme en anti semitisme is het probleem. Peres heeft dat ondervonden toen hij de regels versoepelde en de grenzen open gooide, een golf van aanslagen, wat doet Israel, ze kiezen een hard liner, en logisch toch?

Israel is een democratie, bij de palestijnen kan je daar absoluut niet van spreken, mensen met een andere mening worden gelyncht. Bewijs ervan is op internet te vinden... maargoed, waar kan je tegenwoordig nog sluitend bewijs van geven, met deze media. Mensen kiezen gewoon wat ze willen geloven.

Is trouwens iedereen hier vergeten hoe de palestijnen door hun arabische broeders zijn behandeld in het verleden, alleen jordanie kreeg het in een maandje voor elkaar 10000 ervan af te maken, dat haalt Israel nog niet tijdens de 2e intifada...

Moet je zien hoe schijnheilig Nederland is, ze willen liever dat alle marrokanen oprotten omdat die een paar relletjes veroorzaken in bioscopen en nederlandse meisjes onzedelijk betasten. En het gaat hier om een klein gedeelte van die bevolkingsgroep. Maar we weten allemaal wel dat Israel erg schuldig is tov de palestijnen, en palestijnen mogen volgens onze nationale heks zelfs zichzelf opblazen, het zijn gewoon nazi's die joden, tssssssss, ik heb het gevoel dat de geschiedenis zich gaat herhalen (En om daar niet aan schuldig te zijn, stel ik me op achter Israel, alhoewel ik natuurlijk ook besef dat lang niet elke palestijn schuldig is aan genocide, en Israel ook grove fouten maakt, welk land niet)
Passion for Christ
  Moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 15:25:23 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17754509
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 15:17 schreef Metsada het volgende:

[..]

Wow jij bent goed in conclusies trekken, misschien was het wel een verdwaalde kogel, zoiets kan ik niet uit het bericht opmaken...
misschien is het nooit gebeurt ... palestijnse bronnen zijn bepaald niet onafhankelijk
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:47:52 #121
3051 chuckie
woont nu in Leidsche Rijn
pi_17763433
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:30 schreef Frutsel het volgende:
Het israelische leger heeft een TIEN-jarig palestijns jongetje opgepakt die probeerde een checkpoint bij Nabloes te omzeilen. Het ventje droeg een bom bij zich. De bom is later op een nabijgelegen sportveld onschadelijk gemaakt
De israelis hebben al eerder de Palestijnen er van beschuldig kinderen te misbruiken voor oorlogspraktijken. Ook zeggen ze dat sluipschutters zich vaak ophouden tussen groepen kinderen (met alle gevolgen van dien) De Palestijnen hebben dit altijd weerlegt en zeggen juist dat de Israelisch te weinig rekening houden met palestijnse kinderen.
Ik hoop dat ze een film hebben van de arrestatie en van de bom + ontploffing. Wordt maar weer eens duidelijk...
(telegraaf)
Ik zag dit bij het nieuws van onze zuiderburen, het NOS journaal en RTL nieuws repte er met geen woord over.............
Het ventje was echter 12 jaar oud en had 7 kilo explosieven bij zich in zijn rugzakje en een mobiele telefoon die waarschijnlijk als ontsteking diende.
wanna play?
pi_17764472
israëlse troepen staan op het punt de gazastrook massaal binnen te vallen.
palestijnse omroep zend noodprogamma uit voor de gazanen.

sharon zegt al de nederzettingen compleet terug te willen trekken uit gaza later dit jaar. wat heeft dit dan weer voor zin? als hij nu gewoon die omheining rond gaza checkt want daar kropen die lui die zich opbliezen onderdoor.
pi_17765870
nederland is gewoon echt een dom land alleen al die balkende die zo een belangrijke functie heeft, als ik naar die man kijk dan schiet ik al in de lach... israel daarentegen is tenminste niet zo slap, alleen al die mensen daar, ze moeten op hun 18e het leger in...raken ze hun geweer kwijt of wordt ie gestolen dan moeten ze voor een half jaar de gevangenis in! Dat zie ik in nederland niet gebeuren haha.. maar goed......lailatobbbb
pi_17795704
Tja, wij zijn nog niet 'gewend' aan terrorisme. Israel daarentegen al 50 jaar. Daarom zijn ze daar wat harder.

Maar wat vond je dan van Rabin?
  † In Memoriam † zaterdag 20 maart 2004 @ 05:58:53 #125
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17839252
In Memoriam

Net over een jaar geleden ging de 23-jarige, uit Amerika afkomstige, Rachel Corrie voor een Israelische bulldozer staan om te voorkomen dat het een huis van een Palestijnse familie zou verwoesten.

Maar de bulldozer stopte niet...

In Memoriam, Rachel Corrie (1979 - 2003)
pi_17844818
Krijgen we deze klets weer? Is dit nu niet al vaak genoeg uitgemolken voor Palestijnse propagandadoeleinden?

Ze ging voor een bulldozer staan, die bulldozerbestuurder zag haar niet, eigen schuld dikke bult, klaar!
pi_17847582
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 14:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Krijgen we deze klets weer? Is dit nu niet al vaak genoeg uitgemolken voor Palestijnse propagandadoeleinden?

Ze ging voor een bulldozer staan, die bulldozerbestuurder zag haar niet, eigen schuld dikke bult, klaar!
Hoe kon hij haar niet zien, had hij op dat moment zijn kop in zijn reet zitten? How could you NOT see that?! Kijk eens hoe groot raam hij heeft, en zijn staat op een heuveltje nota bene!
  † In Memoriam † zaterdag 20 maart 2004 @ 17:34:34 #128
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17848501
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hoe kon hij haar niet zien, had hij op dat moment zijn kop in zijn reet zitten? How could you NOT see that?! Kijk eens hoe groot raam hij heeft, en zijn staat op een heuveltje nota bene!
Ze staat met fel oranje jas aan met een megafoon naar die lui in dat ding te roepen. Of zat Ray Charles soms achter het stuur? In China stopte die tank tenminste nog ipv over dat mannetje heen te rijden.

Anyhoe, het was niet mijn bedoeling dat verder opnieuw helemaal uit te kauwen. Voor de een was ze dom bezig en voor de andere is ze een heldin, who cares? Je kunt het lezen of negeren.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:40:41 #129
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17848633

Dat Rachel Corrie maar net zo hard moge branden als de vlag van haar land die ze in de fik stak.
  † In Memoriam † zaterdag 20 maart 2004 @ 17:54:09 #130
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17848912
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:40 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]

Dat Rachel Corrie maar net zo hard moge branden als de vlag van haar land die ze in de fik stak.
Ze maakt zo te zien nog steeds emoties los. Da's mooi.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:57:01 #131
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17848974
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:54 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ze maakt zo te zien nog steeds emoties los. Da's mooi.
Precies
pi_17849319
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Als iemand staat te roepen dan kan het zijn dat je dat niet hoort in een bulldozer, Northern Star. Verder kan het best zijn dat die bulldozer haar niet zag of dat men die bulldozer niet op tijd stil kreeg. Erg stom om voor een bulldozer te gaan staan. Eigen schuld, dikke bult.

En nu optiefen met deze klets, want dit voorval is al vaak genoeg misbruikt voor propaganda-doeleinden.
pi_17849717
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Verder kan het best zijn dat die bulldozer haar niet zag of dat men die bulldozer niet op tijd stil kreeg.
Nee, dat kan niet. Je rijdt met minder dan 1 km/h en er staat iemand op een heuveltje voor je, duidelijk in jouw zicht. Tenzij er niemand de bulldozer bestuurde..
De bulldozer niet op tijd stil kunnen krijgen? HASHSAHAH
Please..
quote:
En nu optiefen met deze klets, want dit voorval is al vaak genoeg misbruikt voor propaganda-doeleinden.
Opzouten met je slechte excusen, ze gaan niet op.
pi_17850056
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 18:38 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Je rijdt met minder dan 1 km/h en er staat iemand op een heuveltje voor je, duidelijk in jouw zicht. Tenzij er niemand de bulldozer bestuurde..
De bulldozer niet op tijd stil kunnen krijgen? HASHSAHAH
Please..
[..]

Opzouten met je slechte excusen, ze gaan niet op.
Jij hebt inzage in het onderzoek wat er is gedaan naar aanleiding van dit ongelukje? Kennelijk wel, want je pretendeert de exacte snelheid waarmee die bulldozer op dat moment reed te weten.

Er is objectief onderzoek naar gedaan (ook door de VS naar ik meen) en daaruit is gebleken dat het inderdaad een ongeluk was. Een bulldozer is lastig te manoeuvreren kan ik je vertellen en het is heel goed mogelijk dat die domme muts over het hoofd werd gezien. Zo hoog was dat heuveltje waarop ze stond nou ook weer niet.
  zondag 21 maart 2004 @ 11:55:14 #135
3051 chuckie
woont nu in Leidsche Rijn
pi_17863511
Als die bulldozer inderdaad maar 1 km per uur rijdt mag je toch verwachten dat je 'm kan ontwijken.............. Maar ja, misschien wilde ze dat niet. Besmet met het martelaarvirus???
wanna play?
pi_17863590
De twee foto's links- en rechtsboven suggereren vlak na elkaar gemaakte te zijn, maar de verschillen in het blad van de bulldozer, de lichten op de cabine, de grond en de achtergrond geven aan dat het twee verschillende incidenten zijn.
pi_17864889
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 10:32 schreef Deadre het volgende:

[..]

Van de Palestijnse moordenaars zijn er vast ook dergelijke statistieken. Waar kan ik ze vinden ?
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 15:25:40 #138
8781 crew  Frutsel
pi_17888906
Goedemorgen Tel Aviv...
een heerlijk dagje zonder Sjeik Yassin.....
pi_17889474
It's a beautiful day!
  maandag 22 maart 2004 @ 16:57:02 #140
52346 DeltaOne
Private "Delta One"
pi_17891435
Dit is 1 van de grootste fout in de historie: zoals wat in WO2 gebeurde nadat ze de prins of iets dergelijks hadden vermoord... Het is eigenlijk al bijna officieel: er gaat oorlog komen in Israel.

Ontken het maar niet rechtse domme fokkers.
"Keep ur friends close, but ur enemy closer"
pi_17891587
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:57 schreef DeltaOne het volgende:
Dit is 1 van de grootste fout in de historie: zoals wat in WO2 gebeurde nadat ze de prins of iets dergelijks hadden vermoord... Het is eigenlijk al bijna officieel: er gaat oorlog komen in Israel.

Ontken het maar niet rechtse domme fokkers.
De prins vermoord ?

Er was overigens al een tijdje oorlog in Israel.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 17:09:42 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17891790
hier verder dan maar
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 17:13:05 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17891886
quote:
Israël vermoordt Hamas-oprichter Yassin (video)

Uitgegeven: 22 maart 2004 06:44
Laatst gewijzigd: 22 maart 2004 09:52

GAZA-STAD - Sjeik Ahmed Yassin, oprichter en geestelijk leider van de Palestijnse Hamas-beweging, is in de nacht van zondag op maandag gedood tijdens een aanval van de Israëlische luchtmacht op Gaza. Dit heeft de Hamas-beweging maandag bevestigd. De bijna dove en halfblinde sjeik werd getroffen door Israëlische raketten toen hij in zijn rolstoel een moskee verliet.

De met bloed besmeurde restanten van de rolstoel van Yassin waren maandagochtend nog te zien in de straten van Gaza-stad. Zijn stoffelijk overschot is naar elders overgebracht. Medische bronnen hebben de dood van de 'blinde sjeik' eveneens bevestigd.

Een Israëlische helikopter vuurde drie raketten af op de auto van de sjeik. Behalve Yassin werden ook twee lijfwachten en een voorbijganger gedood. Dertien andere personen raakten gewond.

Sharon

De Israëlische premier Sharon heeft persoonlijk toezicht gehouden op de operatie om sjeik Yassin te 'elimineren'. Dit heeft de Israëlische staatsradio maandagochtend gemeld.

VS: kalmte

Na de liquidatie van Yassin hebben de Verenigde Staten maandag alle partijen in het Midden-Oosten opgeroepen tot kalmte en terughoudendheid. Volgens een functionaris van het ministerie van Buitenlandse Zaken volgt Washington de ontwikkelingen en is het in contact met zowel Israël als de Palestijnen.

Yassin

Zijn hele leven vocht sjeik Ahmed Yassin (67) tegen Israël. Zijn tegenstander verdreef hem van huis en haard, gooide hem in de gevangenis en liquideerde hem uiteindelijk. De aan een rolstoel gekluisterde, bijna dove en halfblinde inwoner van Gazastad was een van de meest bekende symbolen van het gewelddadige Palestijnse verzet tegen de Israëlische bezetting.

Doel

Zijn uiteindelijke doel was de ondergang van de joodse staat. Sjeik Yassin werd in 1938 in een vissersdorp nabij Ashkelon geboren. Dat viel toen nog onder het Britse mandaat. Na de stichting van de staat Israël in 1948 vluchtte hij met zijn familie naar de Gazastrook. Deze tragische gebeurtenis vormde zijn denkbeelden voor de rest van zijn leven.

Verlamd

Verlamd raakte hij op twaalfjarige leeftijd bij een partijtje voetbal in het vluchtelingenkamp Shati. Ondanks zijn lichamelijke beperking wist hij zijn middelbare school af te ronden. Hierna vertrok hij naar Egypte voor een universitaire studie.

Moslim Broederschap

In Caïro had het tweede belangrijke voorval van zijn leven plaats. Hij kwam in aanraking met de moslimfundamentalistische Moslim Broederschap. Na een jaar moest hij vanwege geldgebrek weer terug naar de Gazastrook, maar zijn toekomst lag voor hem vast. Terug in Gaza doceerde hij Islam en Arabisch en raakte hij betrokken bij de lokale afdeling van de Moslim Broederschap. In de jaren zeventig vormde hij zijn eigen fundamentalistische beweging. Israël steunde in deze tijd deze groeperingen als tegenhanger van al-Fatah van Yasser Arafat.

Onder invloed van de Iraanse islamitische revolutie in 1979 radicaliseerde ook sjeik Yassin. Hij werd vijf jaar later voor het eerst gearresteerd door de Israëli's wegens illegaal wapen- en explosievenbezit. Een jaar later kwam hij na een gevangenenruil weer op vrij voeten.

Intifada

Na het uitbreken van de eerste intifada (opstand) in 1987 richtte hij de Islamitische Verzetsbeweging op. Het acroniem in het Arabisch hiervan is Hamas, dat ook ijver betekent. Hamas kent een politieke vleugel en een militaire tak, de Izz al-Din al-Qassam Brigade, die verantwoordelijk is voor veel zelfmoordaanslagen.

Hamas

Hamas is ook een charitatieve instelling. Het heeft een uitgebreid sociaal program. Het bouwt scholen, ziekenhuizen en deelt voedsel uit. Financiering komt vooral van Arabieren uit de Golf-regio, maar volgens Amerikaanse inlichtendiensten ook van Iran.

Twee jaar nadat hij Hamas had opgericht, verdween Yassin weer in de gevangenis. Een Israëlische rechtbank veroordeelde hem tot levenslang. Hij zou opdracht hebben gegeven om twee Palestijnen die verdacht werden van drugshandel en collaboratie met de Israëlische politie, te vermoorden.

Symbool

In de gevangenis groeide Yassin uit tot het symbool van het Palestijnse verzet. Hij kwam in 1997 vrij na een deal tussen Israël en Jordanië. Amman liet in ruil twee Israëlische geheim agenten vrij die hadden geprobeerd de vertegenwoordiger van Hamas in Jordanië te doden.

Hierna begon de ster van de fragiele Yassin te rijzen. Hij verscheen regelmatig met zijn hoge piepstem in de internationale media. Terwijl de populariteit van Arafat taande, nam die van de geestelijk leider van Hamas steeds verder toe.

De relatie tussen beide leiders kende zijn voor- en tegenspoed. Yassins verzet tegen Oslo en de zelfmoordaanslagen van Hamas leidden tot spanningen. Pogingen om hem onder huisarrest te plaatsen, liepen uit op confrontaties tussen de Palestijnse politie en aanhangers van Hamas.

Corruptie

Door corruptie binnen de Palestijnse Autoriteit, het mislukken van de Oslo-Akkoorden, het Israëlische beleid van nederzettingen en liquidaties en de economische malaise in de Palestijnse gebieden groeide de aanhang en het aanzien van Hamas en daarmee van de 'sjeik van de intifada'.

Yassin liet zo nu en dan een verzoenende toon horen. Zo liet hij weten bereid te zijn tot een tijdelijk bestand als Israël concessies zou doen. Het moest volgens hem de bezette gebieden opgeven, nederzettingen ontruimen en Oost-Jeruzalem tot hoofdstad van een Palestijnse staat maken.

Oplossing

Toch liet de sjeik iedere keer weten dat dit niet zijn uiteindelijke doel is. Israël moest wat hem betreft van de kaart verdwijnen, gaat het niet goedschiks dan kwaadschiks. Een opgaan van de joodse staat in Palestina was volgens hem de oplossing van het conflict.

Yassin, vader van elf kinderen, woonde in een bescheiden woning in een volkswijk van Gazastad. Begin september vorig jaar raakte hij lichtgewond door een Israëlische luchtaanval. Dat was de eerste keer dat Israël hem probeerde te doden.
www.nu.nl
hoe onderhandel je als Israel zijnde met zo'n man?
Arafat noemt deze man gematigd en heeft daarom 3 dagen van rouw oid afgekondigd, wordt het dan ook niet is tijd om Arafat ook maar uit te schakelen nu de hele regio toch al in rep en roer is??

zou DE kans zijn imo want repressailles komen er toch wel en het is niet zo dat Hamas en co voorheen niet hun best deden om slachtoffers te maken
pi_17891928
quote:
Huilie. Die vergelijkingen zijn hier wel degelijk relevant.
Doutroux aan mijn kinderen laten zitten??? Wat in godsnaam is daar relevant aan met Yassin?
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 17:16:28 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17891999
reageer nu is inhoudelijk jongen
pi_17892045
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:14 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Doutroux aan mijn kinderen laten zitten??? Wat in godsnaam is daar relevant aan met Yassin?
Jij zegt dat terrorisme niet uit te schakelen is, ik zeg dat pedofilie niet uit te schakelen is. Legaliseren dus maar dan?
  maandag 22 maart 2004 @ 17:20:39 #147
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17892118
Hallo, dat ik hem even op een opruimslot gooi wil niet zeggen dat je meteen in een ander topic verder moet gaan
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 17:21:31 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17892144
ok ander idee

waarom niet Arafat nu meteen arresteren en deporteren naar Egypte ofzo?
Met zijn openlijke steun (3 dagen rouw) voor iemand die het niet onder potten en pannen stak Terrorisme een goede werkbare optie te vinden en de staat Israel vernietigd wilde hebben maakt hij zichzelf niet echt een goede onderhandelingspartner met diezelfde staat
pi_17892150
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jij zegt dat terrorisme niet uit te schakelen is, ik zeg dat pedofilie niet uit te schakelen is. Legaliseren dus maar dan?
Nee, je moet eens nadenken voordat je iets typt. Alles wordt tegenwoordig gezien als terrorisme. Dus is de toestand in het midden oosten stabiel dan zullen er wel weer in Rusland een soort van terroristen opstaan voor hun doel en ga zo maar door. Terroristen zitten overal, maar werden vroeger gewoon gezien als criminelen. Nu, dankzij Bush, is alles wat niet door de beugel kan terrorisme en daarom is het dat ik zeg dat terrorisme niet uit te roeien is, omdat we al eeuwen lang criminelen hebben (die nu dus de naam terrorist heeft gekregen).

Dat daarna maar Doutroux aan mijn kind mag zitten van jou, slaat als een tang op een varken en een zeer onvolwassen reactie.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
pi_17892194
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:22 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Nee, je moet eens nadenken voordat je iets typt. Alles wordt tegenwoordig gezien als terrorisme. Dus is de toestand in het midden oosten stabiel dan zullen er wel weer in Rusland een soort van terroristen opstaan voor hun doel en ga zo maar door. Terroristen zitten overal, maar werden vroeger gewoon gezien als criminelen. Nu, dankzij Bush, is alles wat niet door de beugel kan terrorisme en daarom is het dat ik zeg dat terrorisme niet uit te roeien is, omdat we al eeuwen lang criminelen hebben (die nu dus de naam terrorist heeft gekregen).

Dat daarna maar Doutroux aan mijn kind mag zitten van jou, slaat als een tang op een varken en een zeer onvolwassen reactie.
Dus Hamas is volgens jou een criminele organisatie? Interesseert me overigens niets of jij ze een criminele of terroristische organisaties noemt, zolang dit soort groeperingen maar worden aangepakt.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 17:24:10 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17892203
niet waar hoor, de term terrorisme bestaat al tientallen jaren, de politionele acties op Nederlands Indië werden ook uitgevoerd onder het mom van 'strijd tegen terrorisme' ... die situatie is niet geheel onvergelijkbaar met die in Israel nu, dat is mede ook de reden dat ik het hypocriet vind dat Nederland van alle landen dit mondig moet veroordelen
pi_17892211
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:21 schreef sp3c het volgende:
ok ander idee

waarom niet Arafat nu meteen arresteren en deporteren naar Egypte ofzo?
Met zijn openlijke steun (3 dagen rouw) voor iemand die het niet onder potten en pannen stak Terrorisme een goede werkbare optie te vinden en de staat Israel vernietigd wilde hebben maakt hij zichzelf niet echt een goede onderhandelingspartner met diezelfde staat
Omdat Egypte ook aanhangers heeft van Hamas. Wapenroutes gaan naar Egypte namelijk. Egypte wordt nu dusdanig onder controle gehouden door marionetpoppetjes dat je er niks van hoort, maar als de hel uitbreekt in het midden-oosten en egypte doet mee.....dan zitten we op de verkeerde wereld helaas.
pi_17892300
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dus Hamas is volgens jou een criminele organisatie? Interesseert me overigens niets of jij ze een criminele of terroristische organisaties noemt, zolang dit soort groeperingen maar worden aangepakt.
Voor mij is het een organisatie die is ontstaan na tientallen jaren onderdrukking. Een menselijk begrip dat je een verzet aanvoert. Kijk maar in onze 2de wereldoorlog. Hadden we ook een verzet. Maar ik vind het zo jammer dat niemand daar iets van zegt. Toen deden we ook onze ding tegen de bezetter en hebben de geallieerden ook tienduizenden onschuldige duitsers gebombardeerd. Maar dat is zogenaamd goed te praten, omdat dat ons land was.

Maar nu de Palestijnen. Zitten in dezelfde schuitje als ons toendertijd. Maar als hun iets tegen de bezetter willen doen, zijn ze meteen terroristen en moeten ze meteen uitgeroeid worden. Lekker logisch, of niet.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 17:29:30 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17892306
mjah israel is slechts een voorbeeld wmb sturen ze hem naar de paaseilanden of wat dan ook, wat ik bedoel is dat dit het perfecte moment is om Arafat te verwijderen.

hij heeft nu voor eens en voor altijd duidelijk gemaakt welke kleur die eigenlijk heeft en dat is geen kleur waar Israel mee kan onderhandelen
pi_17892391
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:29 schreef sp3c het volgende:
mjah israel is slechts een voorbeeld wmb sturen ze hem naar de paaseilanden of wat dan ook, wat ik bedoel is dat dit het perfecte moment is om Arafat te verwijderen.

hij heeft nu voor eens en voor altijd duidelijk gemaakt welke kleur die eigenlijk heeft en dat is geen kleur waar Israel mee kan onderhandelen
Die kleur heeft hij altijd al aangegeven, maar hij was zo relaxed om met Israel te onderhandelen. Dat Israel daarbij onaanvaardbare eisen op tafel neerlegden, kan je Arafat niet de schuld geven dat hij niet is meegegaan.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 17:39:59 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17892527
nou niet bepaald, Arafat heeft altijd de schijn op weten te houden tegen terrorisme te zijn, elke aanslag veroordeelde hij (al doet hij dat volgens mij niet meer) en Hamas zou hij wel eens flink de oren wassen als Israel hem tenminste is met rust liet

nu blijkt hij een soort fan van de grote baas van Hamas te zijn ... maakt hem irrelevant imo
pi_17892701
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:39 schreef sp3c het volgende:
nou niet bepaald, Arafat heeft altijd de schijn op weten te houden tegen terrorisme te zijn, elke aanslag veroordeelde hij (al doet hij dat volgens mij niet meer) en Hamas zou hij wel eens flink de oren wassen als Israel hem tenminste is met rust liet

nu blijkt hij een soort fan van de grote baas van Hamas te zijn ... maakt hem irrelevant imo
Hmm, je hebt idd gelijk. Ik heb hem idd vaker horen vertellen dat hij de acties van HaMas niet goedkeurt. Maar diep van binnen wist ik toch wel dat hij dat niet bedoelde
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 17:50:03 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17892776
ik heb er daadwerkelijk een tijdje aan getwijfeld ... maar dat is ook wel weer voorbij
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 20:07:59 #159
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17895742
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:29 schreef sp3c het volgende:

Dus als de president, politiek leider of wie ook maar officieel machthebber is je niet aanstaat gaan we die voortaan gewoon verwijderen?

Mooi precedent schept dat.

Het elimineren van elkaars leiders is toch al een tamelijk barbaarse toestand, maar goed, in een tijd dat pre-emtive strike gepropageerd wordt kan dat er nog wel bij.
pi_17896838
Nu is het wachten tot het eerste Israelische doel buiten de grenzen onder vuur wordt genomen. Alles is toegestaan nu.
  maandag 22 maart 2004 @ 22:41:17 #161
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17900304
quote:
Fatah Apologizes for Killing an Arab Instead of a Jew

George Khouri, 21, a Christian Israeli-Arab whose family lives in Nazareth and northern Jerusalem, was murdered "by mistake" on Friday night by Palestinian terrorists. He was jogging in the Jerusalem's French Hill neighborhood when a car pulled up alongside him. A passenger inside fired four shots, two of which hit Khouri in the head; he died on the way to the hospital. Khouri's funeral was held today in Jerusalem's Mount Zion Orthodox Cemetery.

The Al-Aqsa Brigades of Arafat's Fatah organization quickly announced that they had committed the murder - but when they learned that the victim was an Arab, the terrorists issued a corrected announcement: "The fighters thought that the jogger was a settler, as this was an area full of settlers. This was a mistake, and a letter of apology has been sent to the family. We will consider George Khouri a 'shahid' [holy martyr]..."

The Yediot Acharonot newspaper reported that Arafat phoned the Khouri family to express his condolences, and promised to make every effort to catch the murderers. This was a curious reaction, however, in light of his attitude towards the murderer of Khouri's own grandfather in similar circumstances. Khouri the elder was one of four Arabs - amidst a total of 14 victims - killed in the famous "refrigerator blast" terrorist attack of July 4, 1975 in downtown Jerusalem. The perpetrator of that attack, Ahmed Jabara, was freed from prison last summer - and Arafat greeted him with kisses.

It was not reported whether Atty. Elias Khouri - son of the 1975 victim and father of Friday night's victim - asked Arafat about the double standard he plans to apply to the murderers of the two.

It was reported, however, that Atty. Elias Khouri is a prominent activist on behalf of the PA. Veteran Beit El resident Yoel Tzur said today that he recalls Khouri representing a group of Arabs "with hatred and zeal" against the new residents of the fledgling Beit El community in 1978:
"At one point, after then-Supreme Court Chief Justice Moshe Landau ordered a temporary freeze on all construction activities in the area, the holiday of Sukkot arrived, and, as is customary among Jews, we put up the little huts - sukkot - for the holiday. I remember that Khouri complained about this to the Court, and Justice Landau was visibly infuriated: 'For 2,000 years Jews have put up sukkot all over the world, even in the face of all sorts of building codes and regulations. And now when the Jews have come home to their Land, you dare to try to stop them from putting up sukkot in their Land?!'"
http://www.israelnn.com/news.php3?id=59780

Stel je voor, een onschuldige Arabier doden ipv een onschuldige Joodse jogger.

Nog maar wat geld overmaken aan Arafat dan maar EU?
  maandag 22 maart 2004 @ 22:44:08 #162
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17900401
quote:
Op maandag 22 maart 2004 20:07 schreef NorthernStar het volgende:

Dus als de president, politiek leider of wie ook maar officieel machthebber is je niet aanstaat gaan we die voortaan gewoon verwijderen?

Mooi precedent schept dat.

Het elimineren van elkaars leiders is toch al een tamelijk barbaarse toestand, maar goed, in een tijd dat pre-emtive strike gepropageerd wordt kan dat er nog wel bij.
Dat precedent is er dus als sinds Arafat zijn milities opdracht gaf om de Israelische minister Ze'evi af te maken.
Of vergeet je dat gewoon even voor het gemak?
pi_17900438
quote:
Op maandag 22 maart 2004 20:37 schreef Chadi het volgende:
Nu is het wachten tot het eerste Israelische doel buiten de grenzen onder vuur wordt genomen. Alles is toegestaan nu.
ambassadeur in London
athleten in Munchen
vliegtuig / boot kapingen

niets is nieuw.
quote:
Mofaz (defensie minister) tells security officers to bolster security around Israeli embassies abroad, public figures in the country
het leger trekt trouwens de noordelijke gaza-strook in nu.
pi_17900476
pi_17902281
quote:
Op maandag 22 maart 2004 22:45 schreef Caesu het volgende:

[..]

ambassadeur in London
athleten in Munchen
vliegtuig / boot kapingen

niets is nieuw.
[..]

het leger trekt trouwens de noordelijke gaza-strook in nu.
Hamas heeft zich daar nooit mee bemoeit . Het was een andere organisatie. Maar het is geen slecht idee om dat weer te doen.
pi_17902336
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hamas heeft zich daar nooit mee bemoeit . Het was een andere organisatie. Maar het is geen slecht idee om dat weer te doen.
grappig ben jij.
je bent dood hoor.
pi_17902430
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:50 schreef Caesu het volgende:

[..]

grappig ben jij.
je bent dood hoor.
[afbeelding]
Denk dat er vandaag nieuw leven is ingeblazen. Letterlijk en figuurlijk
pi_17902466
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:50 schreef Caesu het volgende:

[..]

grappig ben jij.
je bent dood hoor.
[afbeelding]
@ het lijk op de foto:
rot weg, olverijd; ga dood; stef
  maandag 22 maart 2004 @ 23:58:24 #169
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17902524
Over twee weken is iedereen hem alweer vergeten, ook bij de Pallestijnen zal het minder worden.
Dat is nou eenmaal de aard van het beestje
pi_17902606
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:31 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Van de Palestijnse moordenaars zijn er vast ook dergelijke statistieken. Waar kan ik ze vinden ?
op http://www.ict.org.il/articles/articledet.cfm?articleid=439

pi_17902624
quote:
Op maandag 22 maart 2004 20:07 schreef NorthernStar het volgende:
Die kerel was geen leider maar een vuile moordenaar het probleem is dat zijn opvolgers veel radicaler zijn.
pi_17902722
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:01 schreef CeeJee het volgende:

[..]

op http://www.ict.org.il/articles/articledet.cfm?articleid=439

[afbeelding]

[afbeelding]
Gut er zijn ook burgerslachtoffers bij de Pallies
pi_17902755
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:02 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Die kerel was geen leider maar een vuile moordenaar het probleem is dat zijn opvolgers veel radicaler zijn.
och joh Israel heeft raketten zat en ook genoeg bussen dus daar hoeven ons niet druk om te maken. alleen de pizzakoerier kan zo nu en dan door omstandigheden niet op tijd bezorgen
pi_17902884
Jammer voor de Joodse burgers, maar ze hebben de leider zelf gekozen.
Israël verdient een afstraffing.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:17:27 #175
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_17902952
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:14 schreef Boosoog het volgende:
stiekem toch wel mee eens.. oog voor oog,tand voor tand

Europa zou ook wel eens wat harder mogen optreden tegen Israël
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:19:37 #176
25042 snug
tanta stat praedita culpa.
pi_17902998
3 raketten op een ouwe blinde kerel..

hahah stelletje helden. Ben blij dat hij zo gestorven is, wederom bewijzend wat hij al die tijd predikte.
pi_17903015
Europa is een papieren tijger, dus zelfs een boycot zit er niet in.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:20:50 #178
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17903023
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:01 schreef CeeJee het volgende:

...cijfers van een objectieve site...
http://www.ict.org.il/casualties_project/stats_page.cfm
Deze cijfers van nota bene dezelfde site laten een ander beeld zien...

De absolute cijfers zijn duidelijk en schokkend genoeg, maar je kan er natuurlijk altijd een "relatieve" draai aan geven
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:22:24 #179
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17903054
quote:
Kortom: jij steunt dus het opblazen van burgers die gewoon de bus pakken? wat is er mis gegaan in je jeugd?
pi_17903116
Tot die conclusie kom jij; ik beweer dat nergens.
Maar een boycot zou het minste zijn.
pi_17903119
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:22 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Kortom: jij steunt dus het opblazen van burgers die gewoon de bus pakken? wat is er mis gegaan in je jeugd?
Niet echt, maar zolang de bezetting voortduurt is Hamas een bevrijdingsbeweging die niet anders kan dan bussen met ( ex )militairen op blazen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 maart 2004 @ 00:26:03 #182
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17903128
quote:
Op maandag 22 maart 2004 22:44 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Dat precedent is er dus als sinds Arafat zijn milities opdracht gaf om de Israelische minister Ze'evi af te maken.
Of vergeet je dat gewoon even voor het gemak?
Nee ik stel alleen dat het barbaars is, wie het ook doet. En in dit geval Israel dus.
pi_17903178
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:20 schreef IPdaily het volgende:

[..]

http://www.ict.org.il/casualties_project/stats_page.cfm
Deze cijfers van nota bene dezelfde site laten een ander beeld zien...

De absolute cijfers zijn duidelijk en schokkend genoeg, maar je kan er natuurlijk altijd een "relatieve" draai aan geven
Het is hetzelfde beeld. De Palestijnen verliezen nou eenmaal een hoop strijders omdat ze die met een bom om hun middel de strijd insturen.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:29:25 #185
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17903196
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:25 schreef Chadi het volgende:

Niet echt, maar zolang de bezetting voortduurt is Hamas een bevrijdingsbeweging die niet anders kan dan bussen met ( ex )militairen op blazen.
Zoals die Arabische jogger zeker ook een militair was?
pi_17903200
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:28 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Het is hetzelfde beeld. De Palestijnen verliezen nou eenmaal een hoop strijders omdat ze die met een bom om hun middel de strijd insturen.
Heel logisch
pi_17903242
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:29 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Zoals die Arabische jogger zeker ook een militair was?
als jij het zegt zal het wel zo zijn
pi_17903278
quote:

[..]

Dus al die vermoorde palestijnse kleuters en baby,s liepen ook met automatische wapens rond.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:34:40 #189
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17903305
quote:

Het is hetzelfde beeld.
Het is niet hetzelfde beeld!
Doordat Israel massaal, Palestijnse (vrijheids)strijders omlegt vallen de burgerslachtoffer onder de Palestijnen relatief mee. Daardoor kan je in een grafiekje het net laten lijken dat Israel minder burger slachtoffers maakt dan de Palestijnen.
pi_17903309
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:33 schreef Boosoog het volgende:

[..]

Dus al die vermoorde palestijnse kleuters en baby,s liepen ook met automatische wapens rond.
ja man die zijn geintrodoctroniseerd of zoiets
pi_17903456
SHARON'S NAZI-LIKE STATEMENTS

“The Dirty Work of Zionism is not Yet Finished”

“You can call me anything you like. Call me a monster or a murderer... Better I live Judeo-Nazi than a dead saint... Even if you prove to me that the present war in Lebanon is a dirty immoral war, I don't care... We shall start another war, kill and destroy more and more, until they will have had enough... Let them tremble, let them call us a mad state. Let them understand that we are a wild country, dangerous to our surroundings, not normal, that we might go crazy if one of our children is murdered, just one! If anyone even raises his hand against us we'll take away half his land and burn the other half, including the oil. We might use nuclear arms... Even today I am willing to volunteer to do the dirty work for Israel, to kill as many Arabs as necessary, to deport them, to expel and burn them, to have everyone hate us.... And I don't mind if after the job is done you put me in front of a Nuremberg Trial and then jail me for life. Hang me if you want, as a war criminal... What you don't understand is that the dirty work of Zionism is not finished yet, far from it.” Ariel Sharon, “Davar” on Dec. 17, 1982.

These are the shocking statements of the butcher and mass murderer Sharon made almost 20 years ago. Not surprising at the way he is massacring Palestinian Muslim and violating the basic human rights of people who have become refugees on the land that rightfully belongs to them!!!

dinsdag 23 maart 2004 @ 00:48:15 #192
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17903552
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:42 schreef Boosoog het volgende:
SHARON'S NAZI-LIKE STATEMENTS
Lekker he ff trollen

Onzin erbij halen om de Palestijnse zaak te verdedigen is nergens voor nodig, vanuit een rechtvaardigheids principe staat de zaak als een huis. Jammer dat "iedereen" daar schijt aan heeft...
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 10:04:56 #193
8781 crew  Frutsel
pi_17906864
Jammer dat dat mokkel van Duysenberg niet bij Yassin was... had ook best een raketje op gemogen...
pi_17907495
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:17 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

stiekem toch wel mee eens.. oog voor oog,tand voor tand
Ah, mooi. Ik verwacht dat je dit ook zegt wanneer je familieleden worden opgeblazen omdat ze misschien wel op Balkenende hebben gestemd.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:51:35 #195
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17907832
quote:
Inderdaad, en een harde ook hoop ik. Ik hoop op een keiharde aanval van de Palestijnen op deze gewetenloze Israeliers, en daarbij is een onschuldig slachtoffer meer of minder geen probleem
[b]Daar waar een hond de hemel bijt, is het gat in de hemel het grootst[/b]
pi_17907913
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:51 schreef skunkator het volgende:

[..]

Inderdaad, en een harde ook hoop ik. Ik hoop op een keiharde aanval van de Palestijnen op deze gewetenloze Israeliers, en daarbij is een onschuldig slachtoffer meer of minder een probleem
Maar andersom is het smerig, he ?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:55:18 #197
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17907925
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:54 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Maar andersom is het smerig, he ?
Je zegt het zelf al, inderdaad zeer smerig
pi_17907966
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:55 schreef skunkator het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, inderdaad zeer smerig
Het is smerig om een terrorist op te blazen, maar enkel burgers is cricket ?
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 11:01:10 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17908055
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

die ene keer dat er toevallig militairen in die bussen zitten valt te verwaarlozen
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:06:35 #200
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17908187
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het is smerig om een terrorist op te blazen, maar enkel burgers is cricket ?
Hoe durf je zoiets te zeggen, het moorden van een terorrist is uiteraard beter dan het moorden van onschuldige burgers, maar Sharon laat zich moeilijk te grazen nemen vanwege zijn dikke pens
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:40:02 #201
89497 RealLife
Bless America!
pi_17909030
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:06 schreef skunkator het volgende:

[..]

Hoe durf je zoiets te zeggen, het moorden van een terorrist is uiteraard beter dan het moorden van onschuldige burgers, maar Sharon laat zich moeilijk te grazen nemen vanwege zijn dikke pens
pi_17910488
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

die ene keer dat er toevallig militairen in die bussen zitten valt te verwaarlozen
Hoezo ze moeten allemaal verplicht in het leger dus zijn ze allemaal Ex of toekomstig militair.
pi_17910532
Maar alle gein op een stokje iedere dode is er 1 te veel dat is wat ik er echt van vind en dat is niet de positie die ik hier soms verdedig
pi_17919643
quote:
Hamas source says political chief Khaled Mashaal is new leader of group; Rantissi claimed leader post earlier
whehehe
hebben ze nu al ruzie?

ze zijn toch binnenkort dood allebei.
quote:
Public Security Minister Hanegbi: Anyone involved in leading a terror group knows there is no immunity
haaretz
pi_17924576
quote:
Palestinian security sources: No injuries in Israeli navy attack on Gaza, 2 warships and 2 helicopters in area

IDF helicopters attack Lebanese targets after Palestinians fire rockets into north Israel from Lebanon

Israel navy gunboats open fire off Gaza City`s shore, say witnesses; target unknown
ze zijn weer bezig....
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:37:56 #206
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17927605
Boosoog, kappen met die plaatjes.

Dit soort plaatjes voegen absoluut niks toe aan een discussie, als je het niet eens bent met iemand dan is het niet de bedoeling om het topic te gaan verneuken.

--en weer open--
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_17928259
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:40 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]

Infantiel schreef je toch ?
pi_17928592
quote:
Witnesses says Israel Defense Forces tanks move into Khan Yunis refugee camp, in southern Gaza Strip
Israël is dus druk in de weer.
Wraak van Hamas wordt over enkele dagen verwacht (vergt voorbereiding).
Binnenkort ook Pesach (Joods pasen - laat maar zeggen). Hamas pleegt graag een aanslag tijdens Joodse feestdagen voor het symbolische effect. Denk aan de aanslag in een feestzaal in Netanya tijdens de seder maaltijd.
  woensdag 24 maart 2004 @ 00:35:06 #209
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17928741
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 00:07 schreef Boosoog het volgende:

Infantiel schreef je toch ?
Ja dat schreef ik.
  Moderator woensdag 24 maart 2004 @ 12:24:13 #210
8781 crew  Frutsel
pi_17934533
(rtlnieuws)
Hamas: volgende doel is Sharon

Het volgende doelwit voor een aanslag van de radicale Palestijnse beweging Hamas zal de Israëlische premier Sharon zijn.

Dat heeft de chef van het politieke bureau van Hamas laten weten. Hamas wil met een aanslag op de eerste minister van de joodse staat de liquidatie wreken van haar geestelijke leider Yassin.

Internationale doelen
De sjeik werd maandag door Israëlische raketten gedood. Hamas sprak mediaberichten tegen dat Hamas ook internationale doelen met vergeldingsaanvallen zou willen treffen. Het doelwit zal altijd Israël zijn, aldus een woordvoerder.
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2004 @ 12:33:40 #211
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17934716
Hamas: Sharon is ons volgende doel

GAZA-STAD (ANP) - De radicale Palestijnse organisatie Hamas heeft de Israëlische premier Sharon uitgekozen als het volgende doelwit voor een aanslag. Dat heeft het hoofd van het politieke bureau van Hamas, Khaled Meshaal, woensdag laten weten.

Met een aanslag op de eerste minister van de joodse staat wil Hamas de liquidatie wreken van haar geestelijke leider Yassin. Meshaal sprak mediaberichten tegen dat Hamas ook internationale doelen op het oog zou hebben voor vergeldingsaanvallen. Het doelwit zal altijd Israël zijn, aldus de hoge Hamas-functionaris, die in ballingschap leeft.

Inval

Eerder op de dag drongen zo'n 25 Israëlische tanks het Palestijnse vluchtelingenkamp Khan Younis in de Gazastrook binnen. Dat meldt de Israëlische krant Haaretz in haar online-editie.

Israëlische bulldozers zijn begonnen huizen te vernietigen, terwijl Israëlische soldaten vuurdekking gaven. Circa zestig Palestijnse gezinnen zijn op de vlucht geslagen, aldus ooggetuigen. Volgens Israëlische militaire bronnen gaat het om een operatie tegen sluipschutters. Eerder was in de buurt een Palestijn doodgeschoten door Israëlische soldaten. Hij zou een aanslag hebben beraamd op joodse nederzettingen.

Libanon

Israëlische gevechtshelikopters hebben dinsdagavond laat doelen in het zuiden van Libanon gebombardeerd. Daarbij werden twee Palestijnen gedood. Een derde Arabier raakte gewond. Dit melden Israëlische media op gezag van Libanese veiligheidsdiensten. Volgens het Israëlische leger ging het om een aanval op een 'terreurcel' die de joodse staat wilde bestoken met Katjoesja-raketten.
  Moderator woensdag 24 maart 2004 @ 12:35:03 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17934740
kijk nu komen we ergens

dan wil ik dus voor de eventuele aanslag op Sharon geen ontplofte bus meer zien ook
  Moderator woensdag 24 maart 2004 @ 13:17:40 #213
8781 crew  Frutsel
pi_17935646
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:35 schreef sp3c het volgende:
kijk nu komen we ergens

dan wil ik dus voor de eventuele aanslag op Sharon geen ontplofte bus meer zien ook
daarna wel?
  Moderator woensdag 24 maart 2004 @ 13:19:37 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17935693
daarna ook niet want volgens het linkse gespuis hier is Sharon de oorzaak van alle problemen daar

als hij is opgeblazen zijn er geen problemen meer en is er dus geen reden meer om bussen op te blazen .. behalve met oud en nieuw
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:22:30 #215
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_17935750
Kijk de aanslag op Sharon is opzich natuurlijk een leuk doelwit voor de HAMAS.

Echter deze man wordt natuurlijk goed beschermd en is dus erg lastig om een aanslag te plegen. De HAMAS schreeuwt wel leuk maar kunnen dit natuurlijk nooit zonder hulp uitvoeren en zal dus uiteindelijk wel kiezen om onschuldige burgers door middel van een bomaanslag om het leven te brengen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 24 maart 2004 @ 15:02:58 #216
8781 crew  Frutsel
pi_17938035
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:19 schreef sp3c het volgende:
daarna ook niet want volgens het linkse gespuis hier is Sharon de oorzaak van alle problemen daar

als hij is opgeblazen zijn er geen problemen meer en is er dus geen reden meer om bussen op te blazen .. behalve met oud en nieuw
Tja...links gespuis: dan komt Netanyahu weer terug...denk je dat ut daar beter van wordt?

We waren op de goede weg...totdat Hamas het akkoord van David verwierp. Dat is het probleem. Er is ALTIJD 1 groep die het er niet mee eens is. Als Israel en de Palestijnse autoriteiten naderbij komen is het altijd wel Hamas, Jihad of al Aksa, of de Hezbollah die weer een bom plaatsen...
want altijd 1 er 1 groepering die het er niet mee eens is...

Als de muur de oplossing biedt: dan moet die d'r maar komen...
  Moderator woensdag 24 maart 2004 @ 16:40:04 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17940452
ja die muur lijkt me een 'goede' oplossing, maar dan ook echt helemaal sluitend maken (op evt een corridor met een weg tussen gaza en de westbank) en dan ook nooit meer op palestijns grondgebied komen. dat betekend dus geen enkele samenwerking meer met de palestijnen, geen palestijnse banen meer in Israel, geen Israelische banen in de palestijnse gebieden nix, compleet van elkaar afzonderen ... laat de palestijnen die stukgeschoten haven van ze maar gebruiken voor hulpgoederen en hun economie enzo.

dus een beetje net als in Korea, om de kilometer een observatiepost en een peloton infanterie en zo kwaad mogelijk richting de palestijnen kijken als ze kunnen.

alleen jammer dat die muur waarschijnlijk veel 'palestijns grondgebied' zal afsnoepen maar daar maken ze het imo zelf naar.
  woensdag 24 maart 2004 @ 16:50:19 #218
89497 RealLife
Bless America!
pi_17940717
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:35 schreef sp3c het volgende:
kijk nu komen we ergens

Precies. Dit is een redelijk nette boel en vraagt tactiek i.p.v een schoolbus in te lopen.
Keep up the good work Hamas!
pi_17941599
De muur is overigens niet bedacht door Sharon maar door een linkse politicus....
  Moderator woensdag 24 maart 2004 @ 17:32:05 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17941714
ja dat was me bekend, maar toch vind ik het een goede optie

niet alles wat van links is is slecht (alleen kogels en wetsvoorstellen )
pi_17943388
links wou dus een muur op de green line en niet en niet een landje-pik-muur
pi_17950163
quote:
'Zwakbegaafde tiener kreeg 20 euro voor zelfmoordaanslag'

TEL AVIV/NABLUS - Israëlische militairen hebben woensdag een 14-jarige geestelijk gehandicapte jongen aangehouden die een gordel met explosieven droeg om een zelfmoordaanslag te plegen. De Palestijnse jongen werd aangehouden bij de controlepost Hawara bij Nablus op de Westelijke Jordaanoever, meldden de Israëlische strijdkrachten.

Hij zou op de militairen zijn afgerend en hebben geprobeerd de explosieven te laten ontploffen. De jongen kreeg van een op afstand bediende robot een schaar aangereikt, waarmee hij zich van de gordel kon bevrijden. Soldaten zeiden dat de jongen 20 euro zou hebben gekregen om de aanslag te plegen.

Kinderen

Volgens de Israëlische regering schakelen Palestijnse groeperingen steeds vaker kinderen in voor hun strijd. Palestijnse politici hebben dat herhaaldelijk ontkend. Nog geen twee weken geleden was een 12-jarige Palestijnse jongen aangehouden die explosieven smokkelde.
bron

Ik vind dit een uiterst lage daad, een zwakbegaafd kind nog wel .
pi_17950294
Voorspelt weinig goeds voor de toekomst. Zelfs kinderen willen dat leven niet meer.
  donderdag 25 maart 2004 @ 00:45:03 #224
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17950608
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 00:07 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Gelukkig wilde hij niet dood, wat een afschuwelijk lage daad om een kind en dan ook nog een gehandicapte zo te misbruiken
  donderdag 25 maart 2004 @ 00:48:30 #225
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_17950634
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 00:19 schreef Chadi het volgende:
Voorspelt weinig goeds voor de toekomst. Zelfs kinderen willen dat leven niet meer.
Niet doen. Je weet zelf wel hoe absurd je post is.

J.
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2004 @ 00:57:59 #226
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17950716
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 00:45 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Gelukkig wilde hij niet dood, wat een afschuwelijk lage daad om een kind en dan ook nog een gehandicapte zo te misbruiken
Dat ie geestelijk gehandicapt is heeft nu.nl zelf verzonnen.

Originele tekst:

"The family of the teenager, identified as Hussam Abdo, said he was gullible and easily manipulated."

Als je naief en niet al te slim bent, ben je volgens Nu.nl gelijk geestelijk gehandicapt.

Niet dat het wmb verschil maakt (waarom zou een geestelijk gehandicapte erger zijn?), maar de vraag is of hij zichzelf moest opblazen of gewoon koerier voor het vest was. Dat twaalfjarige jongentje van vorige week moest namelijk 'gewoon' de explosieven langs de checkpoints vervoeren bleek achteraf.

[ Bericht 1% gewijzigd door NorthernStar op 25-03-2004 01:06:17 ]
  donderdag 25 maart 2004 @ 01:08:14 #227
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17950797
Tja het komt er iniedergeval op neer dat het vast niet iemand was die de gevolgen van zijn daad echt kon beseffen.

En zo stond het weer elders:
quote:
The family of the boy said that he was mentally slow. "He doesn't know anything," his brother, Hosni, said.

In a statement, the Israel branch of Physicians for Human Rights condemned the Palestinian militants for sending the teenager on a bombing mission.

The statement said, "Adults should cease to exploit children by making them take part in such acts." The Israeli branch of the physicians group often issues protests about Israel's practices in the territories
http://www.haaretzdaily.com/hasen/spages/408359.html
pi_17950802
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 00:48 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

Niet doen. Je weet zelf wel hoe absurd je post is.

J.
Jah ik had moeten zetten ze zijn dolgelukkig dat ze door die beschaafde mensen bezet zijn. Hun plezier kan niet op. Dagelijks een knalfeest.
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2004 @ 01:29:07 #229
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17951007
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 01:08 schreef HarigeKerel het volgende:
Tja het komt er iniedergeval op neer dat het vast niet iemand was die de gevolgen van zijn daad echt kon beseffen.

En zo stond het weer elders:
[..]

http://www.haaretzdaily.c(...)l
Niemand onder de laten we zeggen twintig kan een goede afweging maken.

Alleen dat stukje dat hij op de soldaten af zou zijn gerend en geprobeerd heeft het vest te laten ontploffen is imo propaganda. Ben eerder geneigd om te geloven dat hij koerier was en ze hem tijdens een controle gepakt hebben. Maak er een verhaaltje omheen en het lijkt dat palestijnen kinderen als levende bommen inzetten. Ik weet het niet, ik was er niet bij, maar de journalisten die het opschreven ws. ook niet.
pi_17951058
Ik denk dat Gretta Duisenberg zich binnenkort op gaat blazen. God sta ons bij, dit is verschikkelijk. :'(
pi_17951232
je bent 14 je gaat jezelf voor ¤20 opblazen....
quote:
Abdu told soldiers of his dream of receiving 72 virgins in heaven, which his dispatchers had promised him, and said that he had been tempted by the promise of sexual relations with the virgins. He said that he had been bullied at school for his poor academic performance and that he had wanted "to be a hero."

quote:
Just last week, soldiers found an explosive charge on a cart pushed by a 10-year-old Palestinian boy at the same roadblock.

The soldiers released the boy after it transpired that he did not know what was in the bag he was carrying through the barricade.
ha'aretz

kennen we deze foto nog?
een (nep)bomgordel om een baby.

smh.com.au / IDF

uitroeien die terroristen.
helaas zit de haat er diep in bij die kinderen dus daar gaat nog wel een generatie of twee overheen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Caesu op 25-03-2004 06:10:09 ]
  donderdag 25 maart 2004 @ 02:09:18 #232
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_17951259
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 01:09 schreef Chadi het volgende:

[..]

Jah ik had moeten zetten ze zijn dolgelukkig dat ze door die beschaafde mensen bezet zijn. Hun plezier kan niet op. Dagelijks een knalfeest.
Je wilt het niet begrijpen. Prima.

Truste.

J.
pi_17951338
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 00:07 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Erg lage actie inderdaad, maar zo laag en laf zijn 'ze' wel.
  donderdag 25 maart 2004 @ 22:17:37 #234
21607 the.moderator
pi_17970639

Toch wel zielig voor Tamam Abdo, de ontroostbare moeder van de geestelijk gehandicapte terrorist Hussam Abdo. Vooral omdat ze, vanwege het mislukken van de aanslag, geen nieuw huis en martelaren-pensioen van de Palestijnse Autoriteit krijgt. Ze moet nu met de schande, en haar zoon met het syndroom van Down, toch gewoon weer verder. Het leven van de wannabe martelaren en hun familie gaat niet over rozen, tenzij de bom wel ``boem´´ zegt. Allahu Akbar!!
pi_17970909
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 22:17 schreef the.moderator het volgende:
                         [afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Toch wel zielig voor Tamam Abdo, de ontroostbare moeder van de geestelijk gehandicapte terrorist Hussam Abdo. Vooral omdat ze, vanwege het mislukken van de aanslag, geen nieuw huis en martelaren-pensioen van de Palestijnse Autoriteit krijgt. Ze moet nu met de schande, en haar zoon met het syndroom van Down, toch gewoon weer verder. Het leven van de wannabe martelaren en hun familie gaat niet over rozen, tenzij de bom wel ``boem´´ zegt. Allahu Akbar!!
* drwolff slaat stijl achterover van de grenzenloze domheid

[ Bericht 0% gewijzigd door DrWolffenstein op 25-03-2004 22:45:28 (nieuwe grammatica sucks) ]
pi_17971360
Mag ik vragen: waar heb je dat nieuwsbericht vandaan?

Edit: gevonden http://news.lycos.com/new(...)hotoId=571523&q=Abdo

[ Bericht 63% gewijzigd door Keessie op 25-03-2004 22:45:55 (url toegevoegd) ]
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2004 @ 23:27:38 #237
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17972610
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 22:17 schreef the.moderator het volgende:

Waar haal jij weg dat die jongen het syndroom van down heeft, of anderzinds geestelijk gehandicapt is?

Waar haal je weg dat zijn moeder of familie hier van wist, laat staan hem er toe hebben aangezet?
pi_17973092
Heeft hij niet. Downsyndroom zeker niet.
pi_17973190
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 23:27 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waar haal jij weg dat die jongen het syndroom van down heeft, of anderzinds geestelijk gehandicapt is?

Waar haal je weg dat zijn moeder of familie hier van wist, laat staan hem er toe hebben aangezet?
Van www.nu.nl:"
quote:

TEL AVIV/NABLUS - Israëlische militairen hebben woensdag een 14-jarige geestelijk gehandicapte jongen aangehouden die een gordel met explosieven droeg om een zelfmoordaanslag te plegen. De Palestijnse jongen werd aangehouden bij de controlepost Hawara bij Nablus op de Westelijke Jordaanoever, meldden de Israëlische strijdkrachten.

Hij zou op de militairen zijn afgerend en hebben geprobeerd de explosieven te laten ontploffen. De jongen kreeg van een op afstand bediende robot een schaar aangereikt, waarmee hij zich van de gordel kon bevrijden. Soldaten zeiden dat de jongen 20 euro zou hebben gekregen om de aanslag te plegen.

Kinderen

Volgens de Israëlische regering schakelen Palestijnse groeperingen steeds vaker kinderen in voor hun strijd. Palestijnse politici hebben dat herhaaldelijk ontkend. Nog geen twee weken geleden was een 12-jarige Palestijnse jongen aangehouden die explosieven smokkelde.
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2004 @ 00:06:43 #240
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17973428
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 23:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Van www.nu.nl:"
Ja maar dat heeft nu.nl zelf verzonnen. Ik kan geen enkele andere bron vinden waarin de jongen als geestelijk gehandicapt of zwakbegaaft wordt omschreven. Alleen dat hij goedgelovig en niet al te slim is.

Verder maakt het op zich niet zoveel uit. Het is onvoorstelbaar beestachtig en gewoon niet te bevatten dat een kind met explosieven op pad wordt gestuurd. Of die nu gehandicapt is of niet.

Het gaat me alleen om de juistheid van de berichten. Waarom moet het zonodig weer erger gemaakt worden dan het al is?
pi_17973450
VS heeft de resolutie tegen de moord op Yassin gevetoed.
zoals altijd.
pi_17973460
Ja wat is "niet al te slim". Wellicht verstandelijk niet helemaal in orde. Het lijkt me ook niet dat www.nu.nl berichten helemaal uit hun duim zuigt, te meer omdat nu.nl meestal niet meer doet dan iets klakkeloos overnemen van andere bronnen.

Sowieso vind ik dit een zieke actie van de betreffende Palestijnen om dat kind op pad te sturen met een bom.
pi_17973482
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 23:49 schreef Chadi het volgende:
Heeft hij niet. Downsyndroom zeker niet.
Een IQ van 90 of lager is niet van buiten zichbaar in termen van uiterlijke schijn van . Echter mensen met een IQ van 70 of lager zijn zo van de rest te onderschijden. door de manier van communiceren

Overigens nomineer ik meteen Abou Jahjah voor deze eer. Zoveel onzin uitkramen kan alleen een zeer gestoord persoon.
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2004 @ 00:13:34 #244
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17973549
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 00:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Het lijkt me ook niet dat www.nu.nl berichten helemaal uit hun duim zuigt, te meer omdat nu.nl meestal niet meer doet dan iets klakkeloos overnemen van andere bronnen.
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze bij nu.nl dingen in de vertaling wat aandikken om een wat spectaculairder bericht te maken.
quote:
Sowieso vind ik dit een zieke actie van de betreffende Palestijnen om dat kind op pad te sturen met een bom.
Das een ding wat zeker is.
pi_17973576
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 00:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het zou niet de eerste keer zijn dat ze bij nu.nl dingen in de vertaling wat aandikken om een wat spectaculairder bericht te maken.
[..]
Ik denk toch echt dat die jongen 'niet helemaal normaal' is.... laag IQ wellicht. Syndroom van Down hoeft het niet te zijn, maar helemaal verstandelijk in orde lijkt hij me niet. Dat lijkt iemand die voor 20 euro dit soort capriolen uithaalt me sowieso niet eigenlijk.
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2004 @ 00:20:27 #246
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17973677
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 00:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat die jongen 'niet helemaal normaal' is.... laag IQ wellicht. Syndroom van Down hoeft het niet te zijn, maar helemaal verstandelijk in orde lijkt hij me niet. Dat lijkt iemand die voor 20 euro dit soort capriolen uithaalt me sowieso niet eigenlijk.
Stel dat het zo is. Waarom heeft alleen nu.nl het dan? En geen enkele buitenlandse bron. CNN, BBC, Fox, Reuters etc. nergens wordt dit toch niet geheel onbelangrijke feit gemeld.

Wat moet je trouwens met een paar euro of uberhaupt met geld als je jezelf op gaat blazen?

"100 euro"
- "Nee da's te weinig"
"200 euro"
- "Ok, deal"

pi_17973716
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 00:20 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Stel dat het zo is. Waarom heeft alleen nu.nl het dan? En geen enkele buitenlandse bron. CNN, BBC, Fox, Reuters etc. nergens wordt dit toch niet geheel onbelangrijke feit gemeld.

Wat moet je trouwens met een paar euro of uberhaupt met geld als je jezelf op gaat blazen?

"100 euro"
- "Nee da's te weinig"
"200 euro"
- "Ok, deal"

Geen idee. Daarvoor zou je nu.nl toch eens moeten mailen hoe ze er aan komen. Gezien het verhaal lijkt het me dat die jongen verstandelijk niet helemaal in orde is, want wat moet hij inderdaad met 20 euro als hij zichzelf opblaast...
pi_17973758
quote:
He said that he had been bullied at school for his poor academic performance and that he had wanted "to be a hero."
hij presteerde gewoon slecht op school. daar maakt nu.nl gehandicapt van.
pi_17973783
Hij presteert slecht op school en wilde een held zijn. Vervolgens blaast hij zich op voor 20 euro. Dan beschouw ik zo iemand als geestelijk en verstandelijk niet helemaal in orde.
pi_17973859
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 00:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij presteert slecht op school en wilde een held zijn. Vervolgens blaast hij zich op voor 20 euro. Dan beschouw ik zo iemand als geestelijk en verstandelijk niet helemaal in orde.
quote:
Abdu told soldiers of his dream of receiving 72 virgins in heaven, which his dispatchers had promised him, and said that he had been tempted by the promise of sexual relations with the virgins. He said that he had been bullied at school for his poor academic performance and that he had wanted "to be a hero."
als je 14 bent en er wordt lang genoeg op je ingepraat en je leeft in een oorlogszone. en je hebt waarschijnlijk familie verloren enzo. en je zit te puberen en je ziet alleen maar gesluierde vrouwen (dat valt wel mee trouwens daar) je denkt aan de 72 maagden en er loopt een gekke iman over weet ik veel hoeveel martelarenbloed te prediken. die 20 euro was waarschiijnlijk voor de familie voor begrafenis ofzo.
een beetje dom naïef was is hij i.i.g. wel.

pi_17973862
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 00:07 schreef Caesu het volgende:
zoals altijd.
En terecht.
pi_17973893
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 00:31 schreef logisnack het volgende:

[..]

En terecht.
ja terecht vindt ik deze keer ook wel.
pi_17973907
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 00:31 schreef Caesu het volgende:

[..]

[..]

als je 14 bent en er wordt lang genoeg op je ingepraat en je leeft in een oorlogszone. en je hebt waarschijnlijk familie verloren enzo. en je zit te puberen en je ziet alleen maar gesluierde vrouwen (dat valt wel mee trouwens daar) je denkt aan de 72 maagden en er loopt een gekke iman over weet ik veel hoeveel martelarenbloed te prediken. die 20 euro was waarschiijnlijk voor de familie voor begrafenis ofzo.
een beetje dom naïef was is hij i.i.g. wel.

Zoals je zelf al aangeeft is hij dan nog niet helemaal in orde. In Nederland zou hij wellicht wel worden vrijgesproken
pi_17973919
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 00:07 schreef Caesu het volgende:
zoals altijd.
Kan je ergens de stemmen zien?
pi_17973953
quote:
The resolution, sponsored by Algeria and Libya, garnered 11 tallies in favour, with the United States casting the sole vote against it. Germany, Romania and the United Kingdom abstained.
un.org
  vrijdag 26 maart 2004 @ 04:00:19 #256
51868 YabYum
Marinier.
pi_17975297
Nog even over Sheik Yassin. Ten eerste vindt ik het inhumaan dat je niet lekker op je 67ste in je rolstoel over de straat kan crossen.

Maar vooral zou ik willen toevoegen dat het een staashoofd niet past om de defensiekrachten van een land te misbruiken voor de onrechtmatige doding van een individu. De praktijken van Sharon zijn zo moreel verwerpelijk dat een varken meer toekomt dan met hem te vergeleken worden.
Verdedigt 's lands grenzen met een schattig hoedje en Jean-Paul Gaultier make-up.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 04:50:34 #257
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17975414
Even een sidenote, Antonio Saca heeft de verkiezingen in El Salvador gewonnen en staat bekend om zijn pro-Amerikaanse opstelling.
Hij stamt van van "pallestijnse" immigranten, er zitten dus ook goede mensen tussen!
Zijn linkse tegenstander, ook een "pallestijn" was anti-Amerikaans.
pi_17978980
Hamas slaat terug:
quote:
GAZA CITY, Gaza Strip — Two armed Palestinians (search) in wetsuits and flippers emerged from the Mediterranean and attacked a beachfront Israeli settlement, but were killed by Israeli troops in a gunbattle, the army said Friday.

The Islamic militant group Hamas (search), which has threatened retaliation for the assassination of its founder, claimed responsibility for the failed attack on the Tel Katifa (search) settlement in the Gaza Strip.

The assailants launched the attack shortly before midnight Thursday. From the beach, they fired assault rifles and rocket-propelled grenades toward the Israeli army post guarding the settlement, and soldiers returned fire.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,115269,00.html

Een militaire post aanvallen, een hele verbetering na de standaard Hamas actie. Wel gaat nu de Israel/Palestijnen slachtoffer ratio verder uit elkaar, volgens sommigen bewijs hoe zielig de Palestijnen wel niet zijn. Het geeft eerder aan wat een slechte soldaten de Palestijnen zijn als ze met 2 duikers met raketwerpers geen een Israelische soldaat kunnen doden.
pi_17980751
quote:
26/03 Palestijnse intelligentsia roept bevolking op geweld te staken

Zestig vooraanstaande Palestijnen hebben de bevolking van de Palestijnse gebieden donderdag opgeroepen de moord op Hamas-leider Ahmed Yassin door Israël niet te vergelden. Een Palestijnse vergeldingsactie zou alleen nog meer bloedvergieten veroorzaken en de kansen op onafhankelijkheid voor de Palestijnse gebieden doen slinken, aldus de Palestijnse intelligentsia. De gewapende vleugel van de Hamas, de Ezzedine al-Qassam Brigades, dreigde donderdag met een "wereldschokkend" antwoord op de moord op Yassin.

In een open brief in Al-Ayyam, een krant van de PLO, vroegen de zestig, onder wie het parlementslid Hannan Ashrawi en Fatah-topman Abbas Zaki, de bevolking hun wapens neer te leggen en op vreedzame manier te protesteren tegen het Israëlische optreden. De groep riep de Palestijnen op wel in opstand te komen, maar "met een vreedzame, wijze intifada". De oproep van de Palestijnse intelligentsia weerspiegelt de groeiende twijfel onder veel Palestijnse leiders en intellectuelen over het nut van gewelddadige acties tegen Israël.

De satellietzender Al-Arabiya zond donderdag een videoband uit waarop een gemaskerde man die voor vijf raketten staat namens de gewapende vleugel van de Hamas een verklaring voorleest. Hij zegt dat "de zonen van apen en varkens" een pijnlijke dood zullen sterven, als vergelding voor het bloed van ons strijdende volk en het bloed van onze leiders, met bovenaan de heilige strijder en martelaar sjeik Ahmed Yassin". Ook zegt hij dat de Israëlische premier Ariel Sharon zichzelf duizend keer zal vervloeken, omdat hij er zelfs maar over heeft gedacht om Hamas-leiders te vermoorden. Het gebeurt hoogst zelden dat de Hamas per video een verklaring aflegt. Yassin, de geestelijk leider van de Hamas, werd maandag door Israël geliquideerd.

In de Gazastrook schoten Israëlische soldaten donderdag drie Palestijnen dood, toen die een personenauto en een legerpost bij de joodse nederzetting Tel Katifa bij Deir el-Balah onder vuur namen. Later doorzocht het leger het gebied rond Deir el-Balah. Daarbij werden tanks en bulldozers gebruikt.
Het Belang van Limburg
  Moderator vrijdag 26 maart 2004 @ 12:53:11 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17980826
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 11:34 schreef CeeJee het volgende:
Hamas slaat terug:
[..]

http://www.foxnews.com/story/0,2933,115269,00.html

Een militaire post aanvallen, een hele verbetering na de standaard Hamas actie. Wel gaat nu de Israel/Palestijnen slachtoffer ratio verder uit elkaar, volgens sommigen bewijs hoe zielig de Palestijnen wel niet zijn. Het geeft eerder aan wat een slechte soldaten de Palestijnen zijn als ze met 2 duikers met raketwerpers geen een Israelische soldaat kunnen doden.
lol Palestijnse Seals

mwah dit geeft helemaal nix aan, denk niet dat deze figuren erg geoefend zijn, want met zijn tweetjes bewaakt een strandje aanvallen ...

gewoon 2 domme gasten met domme plannen die daar van yasser een paar guns voor hebben gehad, raketwerper zullen ze wel niet bij zich hebben gehad want die kunnen nooit zo goed tegen water, zeker die oude russische troep niet.
pi_17980908
NS: In het BD stond vandaag trouwens ook dat dat joch zwakbegaafd is.
  Moderator vrijdag 26 maart 2004 @ 12:57:37 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17980933
welk joch en wat is de BD?
pi_17980943
Dat 14-jarige joch met die bom om zijn middel. BD=Brabants Dagblad.
  Moderator vrijdag 26 maart 2004 @ 13:06:13 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17981121
euhm .... welk 14 jarig joch met bom om zijn middel ... ik weet van nix!!!
  vrijdag 26 maart 2004 @ 13:07:39 #265
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17981159
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 11:34 schreef CeeJee het volgende:
Hamas slaat terug:

Wel gaat nu de Israel/Palestijnen slachtoffer ratio verder uit elkaar, volgens sommigen bewijs hoe zielig de Palestijnen wel niet zijn.
Miep niet zo. In absolute aantallen sterven er meer onschuldige Palestijnen dan er Israeli sterven. De door jou aangedragen "ratio" taartdiagrammen waren bedoeld om dit te bagetaliseren!
pi_17981176
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 13:06 schreef sp3c het volgende:
euhm .... welk 14 jarig joch met bom om zijn middel ... ik weet van nix!!!
quote:

Kinderen

Moderator vrijdag 26 maart 2004 @ 13:09:58 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17981219
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 13:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

[..]
sick ...
pi_17982154
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 13:07 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Miep niet zo. In absolute aantallen sterven er meer onschuldige Palestijnen dan er Israeli sterven. De door jou aangedragen "ratio" taartdiagrammen waren bedoeld om dit te bagetaliseren!
Is goed, als er dan nooit meer over "duizenden onschuldige Palestijnse slachtoffers" wordt gesproken.
pi_17982806
Ned1 nu een joodse man die zijn verhaal doet.
pi_17982833
Orthodoxe-jood is het toch?
pi_17982875
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 14:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Orthodoxe-jood is het toch?
Jah Rabijn Weis.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 17:42:14 #272
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_17987570
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 13:44 schreef CeeJee het volgende:

Is goed, als er dan nooit meer over "duizenden onschuldige Palestijnse slachtoffers" wordt gesproken.
Tuurlijk, mij hoor je dat niet zeggen...
Sinds de tweede intifada zijn er "maar" 963 onschuldige palestijnen omgekomen tegen 715 onschuldige Israeliers.

De honderdduizenden onschuldige slachtoffers van de oprichting van de staat Israel vallen hier duidelijk buiten
  vrijdag 26 maart 2004 @ 17:55:35 #273
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17987844
is dit eigenlijk het langstlopende/meest geposte topic van fok?
  vrijdag 26 maart 2004 @ 17:56:56 #274
16715 Mylene
*schatje*
pi_17987879
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 17:55 schreef zoalshetis het volgende:
Dat weet ik niet zeker, maar wel van deze subfora .
  vrijdag 26 maart 2004 @ 18:38:26 #275
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17988564
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 17:56 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat weet ik niet zeker, maar wel van deze subfora .
hulde
  vrijdag 26 maart 2004 @ 21:23:54 #276
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_17992175
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 18:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hulde

J.
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2004 @ 21:37:29 #277
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17992507
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
NS: In het BD stond vandaag trouwens ook dat dat joch zwakbegaafd is.
De geweldige Nederlandse pers. Dat iemand traag van begrip of naief of dom oid is wil niet zeggen dat zo iemand gelijk geestelijk gehandicapt is.

Overigens:

Israel 'fabricated' child-bomber story

pi_17992858
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 21:37 schreef NorthernStar het volgende:
Betrouwbare bron ... Misschien weet je me te overtuigen met nieuws van een amerikaanse website. Zoals CNN.
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2004 @ 21:55:57 #279
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17992924
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 21:53 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Betrouwbare bron ... Misschien weet je me te overtuigen met nieuws van een amerikaanse website. Zoals CNN.
Hoor en wederhoor.

De westerse pers zal dit ws niet overnemen maar ik hou het wel even in de gaten.
pi_17997927
quote:

[..]

Oja die is zo onafhankelijk.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 09:16:32 #281
36246 ixion
ir ixion that is
pi_17998277
de reden dat die shit daar nu aan de gang is, is dat die moslims niet tevreden zijn met wat ze hebben (arafat had kunnen tekenen voor 99% vd bezette gebieden) maar perse een paar achterlijke heiligdommen erbij wil hebben, het feit dat mohammed de islam heeft geschreven als goedkope rip-off van het christendom en jodendom is de reden van al deze zeik, aangezien ze daardoor gemeenschappelijke heiligdommen hebben! (zie: conflict rond tempelberg)
zucht
  Moderator zaterdag 27 maart 2004 @ 09:23:59 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17998320
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 17:55 schreef zoalshetis het volgende:
dat babbeltopic in POL zit aan over de 200 geloof ik
  zaterdag 27 maart 2004 @ 09:35:52 #283
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17998376
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 09:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat babbeltopic in POL zit aan over de 200 geloof ik
ik zag het 212 zelfs. maar babbel gaat over van alles, dit topic behandeld een onderwerp.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 10:20:10 #284
38549 dewd
100% pure
pi_17998651
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 07:49 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Oja die is zo onafhankelijk.
Hey alles beter als al jazeera.
pi_17999813
wat ik me nou eigenlijk eens afvraag, ik wil de reactie van de palestijnen wel eens zien, als bijvoorbeeld de israeli's een week lang iedere dag 1 mannetje met volle rugzak tot ontploffling laten brengen in een palestijnse wijk/bus. Dan merken ze ook eens hoe dat voelt

Want het probleem is vooral het politieke vlak, 2 rechtse bestuurders die allebei niks prijs willen geven.
Het verschil tussen de isreali's en de palestijnen is, dat de palestijnen zelf met gevulde rugzakken (al dan niet vanaf hogerhand georganiseerd) in joodse wijken gaan lopen, en dat voor de israeli's alleen het leger maar optreedt als vergeldingsacties tegen die rugzakaanslagen.

Nu vraag ik mij dus af, als de partij van het israelische leger wegvalt, en dat israeli's meer het heft in eigen hand gaan nemen en zelf met rugzakken op pad gaat.
Dan is het toch een wat andere strijd burgers<-->burgers ipv burgers<-->leger, ik denk natuurlijk niet dat dit een oplossing is maar ik zou de reactie van de palestijnen wel heel interessant vinden

Feit blijft dat eerst de politieke kopstukken zullen moeten verdwijnen om toenadering te kunnen vinden, maar of dat de komende 20 jaar gebeurt? ik heb er zo mijn vraagtekens bij....
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 12:28:59 #286
17646 SuperG
SG surft naar PC Hardware
pi_18000180
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 21:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hoor en wederhoor.

De westerse pers zal dit ws niet overnemen maar ik hou het wel even in de gaten.
Zo worden waarheden ontkracht

Maar ikzelf denk dat het echt wel door de palestijnen gedaan is gezien die interview in zo'n plalestijnse schooltje werdt die zelfmoord aanslagen en de hele strijd verheerlijkt als lesstof, die kooters worden op jonge leeftijd al gebrainwashed en sommigen willen blijkbaar niet wachten eer ze volwassen zijn.
Zelfs de moeder "nu niet maar later als je groot bent."

Dus hoor en wederhoor van bron Hamas of ene of andere pro palestijn.

Dan denk ik vrede? Met zo'n extreme mekaar op hitz cultuur nee nooit.

Daarnaast een gerucht is geen nieuws dus komt zoiets niet in het nieuws tenzij er bewijzen zijn.
GAK8NSLI + X2 3800 + X1800XL + 2GB + Ageia P1
GA7DXR + XP 2400 + 9500Pro + 768MB
PC4800D + P4C 2,4G + 1GBRam + 7900GSPlus 512MB + Ageia P1
  Moderator zaterdag 27 maart 2004 @ 12:31:29 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18000224
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 09:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zag het 212 zelfs. maar babbel gaat over van alles, dit topic behandeld een onderwerp.
ook maar een kwart van de tijd ... voor de rest is het

SHARON IS EEN LUL HIJ MOET DOOD .... ECHT NIET ARAFAT MOET DOOD .... HAHAHA WEER 10 ISRAELIS MINDER ... JA MAAR NU ZIJN ER INMIDDELS OOK WEER 20 PALESTIJNEN 77 MAAGDEN RIJKER BWAHAHAHAHAHA
  zaterdag 27 maart 2004 @ 12:38:26 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18000324
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

ook maar een kwart van de tijd ... voor de rest is het

SHARON IS EEN LUL HIJ MOET DOOD .... ECHT NIET ARAFAT MOET DOOD .... HAHAHA WEER 10 ISRAELIS MINDER ... JA MAAR NU ZIJN ER INMIDDELS OOK WEER 20 PALESTIJNEN 77 MAAGDEN RIJKER BWAHAHAHAHAHA
zo kan je het ook zien.
pi_18004126
quote:
2 rechtse bestuurders
Arafat rechts?
pi_18004336
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 16:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Arafat rechts?
Hij positioneerd zich in een slachtofferrol en hult samen met allerlei linkse politici en vredesdemonstranten. You do the math.

Hij kan iig geen wiskunde meer doen. Arafat straks ook niet meer.

-edit: link weggehaald. niet naar die foto's linken svp-

[ Bericht 17% gewijzigd door NorthernStar op 27-03-2004 21:46:29 ]
pi_18005258
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:06 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Hij positioneerd zich in een slachtofferrol en hult samen met allerlei linkse politici en vredesdemonstranten. You do the math.

Hij kan iig geen wiskunde meer doen. Arafat straks ook niet meer.
jezus wat een smurrie

[ Bericht 9% gewijzigd door NorthernStar op 27-03-2004 21:46:49 ]
pi_18005362
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:59 schreef Caesu het volgende:

[..]

jezus wat een smurrie
Je bedoelt de wiskundige tekens op het bord? Die zijn iig niet netjes geschreven. Of heb ik een verkeerde link gegeven.
pi_18008323
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 18:06 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Je bedoelt de wiskundige tekens op het bord? Die zijn iig niet netjes geschreven. Of heb ik een verkeerde link gegeven.
Jah nu begrijp ik ook waarom hij in een Pizzatent gratis salmi voorschotelde Hij kan gewoon niet rekenen
  † In Memoriam † zondag 28 maart 2004 @ 05:27:43 #294
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18016843
quote:

[..]

Alleen The Guardian heeft nu iets ervan opgenomen in een commentaar.
quote:
Taysir Nasrallah (Fatah):

'We're trying to find out who gave this boy the bomb. When we do, they will be killed. They are collaborators with the Israelis. Only a collaborator would do such a thing. Giving children bombs makes us look like barbarians, it destroys our cause in the outside world. I've been in touch with our brigades, who say they know nothing about this boy. I think it's the Israelis.'

The Observer
Verder vond ik dit wel een goed stuk van de Haaretz:

A sudden concern for the Palestinian child
  zondag 28 maart 2004 @ 11:58:25 #295
21607 the.moderator
pi_18018313
quote:
Op zondag 28 maart 2004 05:27 schreef NorthernStar het volgende:

I think it's the Israelis.
Dream on ...
pi_18018880
quote:
Op zondag 28 maart 2004 05:27 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Alleen The Guardian heeft nu iets ervan opgenomen in een commentaar.
[..]

Verder vond ik dit wel een goed stuk van de Haaretz:

A sudden concern for the Palestinian child
Ik heb het doorgelezen en het idd bedenkelijk hoe een dom kind een dergelijk vest kan krijgen. Zelfs de volwassen zelfmoordenaars hebben gewoon letterlijk dynamietstaven onder hun kleren. Ik ben overigens nog wel van mening dat beide partijen in staat zijn tot dergelijke acties, dus het blijft de vraag wie dat kind heeft gestuurt.
pi_18021676
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:04 schreef danos het volgende:
wat ik me nou eigenlijk eens afvraag, ik wil de reactie van de palestijnen wel eens zien, als bijvoorbeeld de israeli's een week lang iedere dag 1 mannetje met volle rugzak tot ontploffling laten brengen in een palestijnse wijk/bus. Dan merken ze ook eens hoe dat voelt
Doen ze toch ook, ze schieten er iedere dag eentje neer en dan geven ze de onbekende Palestijnse schutter de schuld.
quote:
Nu vraag ik mij dus af, als de partij van het israelische leger wegvalt, en dat israeli's meer het heft in eigen hand gaan nemen en zelf met rugzakken op pad gaat.
Dan is het toch een wat andere strijd burgers<-->burgers ipv burgers<-->leger, ik denk natuurlijk niet dat dit een oplossing is maar ik zou de reactie van de palestijnen wel heel interessant vinden
Nog meer dood en verderf lijkt me zo. Je kickt zeker wel op bloed en geweld?
pi_18021759
quote:
Op zondag 28 maart 2004 15:27 schreef wind- het volgende:

[..]

[..]

Je kickt zeker wel op bloed en geweld?
Je moet toch op een manier de voordelen uit de nadelen zien te halen.

*ja ik weet het... ik ben een optimist.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_18043581
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 21:37 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De geweldige Nederlandse pers. Dat iemand traag van begrip of naief of dom oid is wil niet zeggen dat zo iemand gelijk geestelijk gehandicapt is.

Overigens:

Zeuren over de Nederlandse pers en zelf met deze bron aankomen.
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2004 @ 23:00:13 #300
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18052959
quote:
Op maandag 29 maart 2004 17:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zeuren over de Nederlandse pers en zelf met deze bron aankomen.
Als je een beetje volledig beeld wilt krijgen moet je naar alle bronnen kijken, ook degene die je niet aanstaan. CNN en Fox bijvoorbeeld zijn ook zo vooringenomen als de pest. En bij alles wat je leest moet je m.i. sowieso een slag om de arm houden. Maar internationaal gezien is de Nederlandse pers gewoon niet goed. Er worden veel te weinig bronnen gecontroleerd en echte onderzoeksjournalistiek is er nauwelijks meer.

Iets anders:

Is er al een opvolger voor Sharon?
pi_18053056
Silvan Shalom, Ehud Olmert en Netanyahu azen allemaal op de premierspost.
Maar ik vraag me af of hij aftreedt. Het hoeft namelijk wettelijk niet. Als hij zijn eigen partij bijelkaar kan houden denk ik van niet.

Trouwens Netanyahu krijgt een ere-doctoraat / prijs ofzoiets van de Erasmus universiteit.
pi_18053105
Al Jazeera roeleert gewoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')