Ikben me nu toch best wel het bedenken om Iced Earth toch live te gaan bekijken, eens gaan rondneuzen wat de kaartjes moeten gaankosten
95 % van iced earth is in ebquote:Op vrijdag 23 april 2004 18:51 schreef Djaser het volgende:
Kan maar ik wil meer dan IE alleen spelen dus constant je gitaar opnieuw stemmen is ook niet prettig.
Nee.quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:20 schreef Djaser het volgende:
Dat had wel slechter gekuntIs er ook een hele video van te downloaden?
Capo erop en je hebt normale stemming... Zo doe ik dat namelijk. Meeste muziek die ik speel is toch halve toon lager (Metallica, Iced Earth enz.)quote:Kan maar ik wil meer dan IE alleen spelen dus constant je gitaar opnieuw stemmen is ook niet prettig.
Sorry ik ben maar een beginneling, wat is een capo?quote:Op donderdag 6 mei 2004 10:30 schreef Metalfreak het volgende:
Ow, zijn we al aan deel 3 bezig? Kom niet meer zo vaak op Fok!...
[..]
Capo erop en je hebt normale stemming... Zo doe ik dat namelijk. Meeste muziek die ik speel is toch halve toon lager (Metallica, Iced Earth enz.)
Iemand al enig idee wanneer de nieuwe datum van het concert is???
dit is er bevoorbeeld eenquote:Op donderdag 6 mei 2004 10:54 schreef Djaser het volgende:
[..]
Sorry ik ben maar een beginneling, wat is een capo?
Concert staat nog steeds op ergens in de winter dus dat duurt nog even.
Ik weet nie of je met de cd meespeelt maar MetallicA is toch echt in standaard e alleen load en reload en live spelen ze meestal 1 stap lagerquote:Op donderdag 6 mei 2004 10:30 schreef Metalfreak het volgende:
Ow, zijn we al aan deel 3 bezig? Kom niet meer zo vaak op Fok!...
[..]
Capo erop en je hebt normale stemming... Zo doe ik dat namelijk. Meeste muziek die ik speel is toch halve toon lager (Metallica, Iced Earth enz.)
Iemand al enig idee wanneer de nieuwe datum van het concert is???
I see.quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:27 schreef metallicattim het volgende:
[..]
dit is er bevoorbeeld een
[afbeelding]
Het is idd een coole site, ik mis alleen de video downloads die er ooit op stonden.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:15 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Check overigens eens www.icedrealm.de .De beste ie site imo.Er is vandaag een grote update geweest en nu is het al helemaal de ultieme ie site.
Live spelen ze toch echt maar 1/2 stap lager (behalve sad But True en The Thing That Should Not Be) Maar ik heb dus veel live-opnames op MP3 en die gebruik ik dan om mee te spelen... Proberen om de enrgie van het live-optreden op mezelf over te brengen...quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:29 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Ik weet nie of je met de cd meespeelt maar MetallicA is toch echt in standaard e alleen load en reload en live spelen ze meestal 1 stap lager
jah en St. anger is baritone dus.
met 1 stap bedoel ik dus een halve toon, kwas altijd in de veronderstelling dat je 2 stappen omlaag moest voor bv van E > D en 1 stap voor C > Bquote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Live spelen ze toch echt maar 1/2 stap lager (behalve sad But True en The Thing That Should Not Be) Maar ik heb dus veel live-opnames op MP3 en die gebruik ik dan om mee te spelen... Proberen om de enrgie van het live-optreden op mezelf over te brengen...
Stemming van St. Anger is bagger... Vind die hele CD echt 3x niks, vind Load en Reload vele malen beter...
[ontopic]
Weet nu al iemand meer over de nieuwe datum van die concerten???
[/ontopic]
Nog even over zo'n ding, je schijnt de tonen daar hoger mee te maken ipv van lager?quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:27 schreef metallicattim het volgende:
[..]
dit is er bevoorbeeld een
[afbeelding]
jah kijk als je normaal de losse E snaar aanslaat, krijg je dus een E, als je die capo op bv de 3e fret zet, krijg je als je de snaar los ( dus geen vinger op de fretten ) aanslaat dus een Gquote:Op vrijdag 14 mei 2004 17:52 schreef Djaser het volgende:
[..]
Nog even over zo'n ding, je schijnt de tonen daar hoger mee te maken ipv van lager?
Ja ach dat doen al die plaate maatschapijen, ik heb hier een best of cd liggen van ManOwar met nummers van wel 3 verschillende cds, en zo ook een van Alice Cooperquote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:04 schreef Seborik het volgende:
Makkelijk scoren nu Iced Earth bij SPV zit.
Er staat dat er 23 tracks geremastered opkomen te staan.Verder staat er niks bij over extra spul. Wel kun je de verzamelaar 2x kopen omdat er twee verschillendevoorkanten zijnquote:Op vrijdag 28 mei 2004 19:31 schreef Djaser het volgende:
Ik koop hem wel, het is natuurlijk geldklopperij maar er staat dus wel wat extra spul op.
Over de track list is teminste goed nagedacht:quote:Century Media will issue an Iced Earth "Best Of" Double CD on July 27th entitled The Blessed And The Damned. It will contain 23 remastered songs, and a 20page booklet with comments by Jon Schaffer on each song. The album will be released with two different covers.
The tracklisting will be as follows:
CD 1:
1. Burning Times (Something Wicked This Way Comes)
2. Wolf (Horror Show)
3. The Hunter (Alive In Athens / Dark Saga)
4. Curse The Sky (Iced Earth)
5. Melancholy (Something Wicked This Way Comes)
6. Stormrider (Night Of The Stormrider)
7. Burnt Offerings (Burnt Offerings)
8. Travel In Stygian (Alive In Athens / Night Of The Stormrider)
9. Dark Saga (Dark Saga)
10. Written On The Walls (Iced Earth)
11. Damien (Horror Show)
CD 2:
1. Angels Holocaust (Days Of Purgatory / Night Of The Stormrider)
2. Desert Rain (Days Of Purgatory / Night Of The Stormrider)
3. Last December (Burnt Offerings)
4. Watching Over Me (Something Wicked This Way Comes)
5. Pure Evil (Alive In Athens / Night Of The Stormrider)
6. The Path I Choose (Night Of The Stormrider)
7. I Died For You (Dark Saga)
8. Disciples Of The Lie (Something Wicked This Way Comes)
9. When The Night Falls (Days Of Purgatory / Iced Earth)
10. Jack (Horror Show)
11. Iced Earth (Iced Earth)
12. Violate (Alive In Athens / Dark Saga)
Angels Holocaust en Stormrider natuurlijk niet achter elkaar.quote:Originally posted by Child of the Wicked
The compilation includes:
Tracks 1 & 2 from Burnt Offerings
Tracks 1, 2, 3 & 4 from Dark Saga
Tracks 1, 2, 3 & 4 from Something Wicked
Tracks 1, 2 & 3 from Horror Show
Dat zou wel eens kunnen op de large kan je hem nog steeds niet pre-orderen.quote:Op zondag 6 juni 2004 20:39 schreef Tokus het volgende:
die release staat op de Century Media site alleen voor de US aangekondigd.
HUH ?!?!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:46 schreef metallicattim het volgende:
Is er nog steeds niet bekend wanneer ze weer hierheen komen??
na het matige ( door zoveel nieuwe nummers, bah echt saai ) optreden op graspop wil ik nu een fatsoenlijk optreden meemaken, ook van wat korter bij!
Ik vond Ripper er wel goed bij passen met zn live stem, beter dan ik verwacht had.
Ze speelden nog erg weinig van het nieuwe album vind ik.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:48 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Heh, ik moet nog steeds wachten op mijn eerste IE optreden. Maar het is niet vreemd dat ze een aantal nummers van het nieuwe albums spelen bij een promotietour. Ik bedoel, het is immers Metallica niet.
Klopt The Reckoningen hebben ze de hele tour nog niet gespeeld.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:30 schreef AirRaidSiren het volgende:
volgens mij heb ik THE RECKONING en WHEN THE EAGLE CRIES niet eens gehoord in de graspopset?
Ik ben zeker geen groot fan van het laatste album en al helemaal niet van die trilogie, maar die decors en costuums hadden wel wat in die triliogie als toegift. Goede climax.quote:Op woensdag 30 juni 2004 00:17 schreef metallicattim het volgende:
ik vond die trilogy niet geschikt live, vond het gewoon saai, de oude nummers waren zeker fantastisch, maar door die 4 nummers in totaal een half uur vond ik het gewoon saai op het einde, tzijn geen pittige nummers
Voor wanneer stond dat project ook weer gepland?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:34 schreef Djaser het volgende:
Dat zal helaas wel pas na het Somethin wicked concept album komen. Ik hoop wel op veel oude pre-Ripper nummers die zijn natuurlijk het interessantst om te horen.
Het volgende album word dat. Ik dacht dat Jon pas weer een live album zou willen bij dat album net zoals het vorige album bij Something wicked this way comes.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 21:02 schreef Seborik het volgende:
[..]
Voor wanneer stond dat project ook weer gepland?
Ik denk eigenlijk best dat er een live-album tussengepropt kan worden.
Als ik denk wie er bedoeld wordt, dan vind ik het erg jammer. Ik vond het op Graspop ook een geweldig goeie gitaristquote:Guitarist Ralph Santolla has officially left ICED EARTH and joined SEBASTIAN BACH's solo band. "There are several reasons for this decision, and for the moment I will keep them to myself," Santolla writes in a statement sent to BLABBERMOUTH.NET. "The other guys [in ICED EARTH] know my reasons, and hopefully this won't turn into a public pissing match. On the other hand, if it does, at least execution by musketry has gone out of style. I made some great friends, played some great, albeit difficult (!) metal tunes, and learned a lot from the experience. Whatever anyone else says about [ICED EARTH mainman] Jon [Schaffer], he IS a phenomenal rhythm guitarist.
"On a different note, I am the new lead guitarist for Sebastian Bach. We start playing July 22nd, and I can't wait. We'll do a new album later this year, so look for that, and I hope to see some of the cool people I met on tour with [ICED EARTH] at some of these gigs. I am also in talks with Steve DiGiorgio [TESTAMENT, SADUS, ex-DEATH, CONTROL DENIED], Gene Hoglan [STRAPPING YOUNG LAD, DARK ANGEL, ex-DEATH], and Tom Englund from EVERGREY about making an epic, orchestral metal album called 'ex Cathedra'. More on this later."
wat bedoel je hier nou mee?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:33 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als ik denk wie er bedoeld wordt, dan vind ik het erg jammer.
quote:ICED EARTH bassist James MacDonough has posted a message on the ICED EARTH fan message board Iced-Realm.de regarding the recent departures of drummer Richard Christy and guitarist Ralph Santolla:
"Ok, just so you can stop freaking out and saying all kinds of outlandish things this statement should be sufficient for the situation.
"All of us were worried because this situation was dumped in our laps, in the middle of a tour. Richard got in touch with [new drummer] Bobby [Jarzombek] as soon as everything was transpiring and within days were talking to him personally at the shows. Bobby practiced his ass off for the gig and when we rehearsed he jumped in the pocket like he had been there all along. There's a true sense of chemistry with this line up and I'm happier more than I've ever been with the rhythm section. So yes, he's in for the duration. It's kind of hard to describe, you play with awesome musicians and you think 'well that's the peak' then another 'fated' face comes into the fold and you're like' DAMN, that's what it's supposed to be like, well that's the feeling I get when I'm grooving with Bobby, enough said. Richard is an awesome drummer and one of the best I've ever played with and a damn good true friend at that. I'm overjoyed he got his position with the Stern show and it's because of Richard that we have Bobby, he didn't want to leave us high and dry. I've had some of the best times of my life playing with Richard and he is on his way to achieving all of his dreams. Kudos to Richie, he's my bro and I'll miss him always. However, people are destined for their roles, and like I said, Bobby is the man and every time I look back at him on stage it's telepathy, perfect symmetry.
"Ok, on to Ralph. Ralph is the best guitarist I've worked with on this level and there are always things to be considered. There are personal goals to consider on both ends, the way you interact, what you get out of your performance, the whole nine yards. Chemistry. Some things are destined to be and others aren't. I love Ralph's solos and his style, it was exactly what Jon wanted for this album. There was no 'out or in' for Ralph. It was as you saw it. Jon writes the songs, and the solos are the ear-candy, and I love that ear-candy by the way, but other issues come into play and Ralph was destined to do other things instead. Ralph has become a good friend of mine and will definitely do things in the future with him. He's a character and we talk all the time, his plate is pretty full and I'm glad for him. There are no hard feelings between the ICED EARTH camp and Ralph and that's the bottom line, sometimes things fit and sometimes they don't. There is no reason to look further than that. We are in talks with a few people for that role and all will be 'very well' before the next leg. Jon and I talked the other day, and we were wanting to find that person where before they even played a note you could tell that your souls were connected, exactly what Jon felt with Tim the first time they met. In closing, I hope this answers some questions and when we find that last link to the puzzle you'll be the first to know. We're looking for that soulmate that belongs in the band and when we meet 'like Jon and Tim met' then we'll have the stable lineup we've always wanted."
Het was dus niet voor niks dat ik dacht dat hij pissig was.quote:Op zondag 18 juli 2004 20:24 schreef dantes_inferno86 het volgende:
I feel I owe the fans at the Graspop festival in Belgium an apology because I was certainly not myself at that show, and for that I am sorry.
En als er nou geen nieuws is? Kom op zeg. Doe eens een keer POSITIEF over een band. Dan is dit weer niet goed, dan dat weer niet en nu dit weer. Lekker belangrijk als een band niet elke maand laat weten of de bassist wel goed gescheten heeft, de drummer zich af en toe laat afwerken achter een station, de gitarist ligt te krikken om een kind te produceren en of de zanger zich bezig houdt met vlinders bestuderen 'omdat hij de agressiviteit niet aankan'.quote:Op donderdag 15 juli 2004 22:21 schreef metallicattim het volgende:
mjah die site word eens per maand geupdate... zo af en toe eens wat news is ook gewoon leuk voor de fans hoor... mjah zij vinden van niet
Hij kan niet touren, maar nog wel kindjes verwekkenquote:Op zondag 18 juli 2004 20:24 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Well, I've saved the best news for last. I'm going to be a father!! Wendi and I are very happy and looking to the future like never before.
Colors is goed maar behoort imo niet tot de betere IE nummers. En ik prefereer Winter Nights dan boven Nightmares mede door die geweldige riff erin.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 02:17 schreef Seborik het volgende:
Vergeet Nightmares en Colors niet! Hoewel Nightmares niet op die eerste twee staat, maar wel op de demo en later ook is opgenomen met Matt Barlow op Days of Purgatory.
De vroegere albums zijn in zijn geheel wel beter dan Horror Show, maar toch, neem de nummers Damien en Dracula die een zeer verpletterende indruk achter laten.
Horror show heeft alleen maar goede nummers(net als het debuurt en dark Saga trouwens)quote:Op woensdag 4 augustus 2004 01:50 schreef Seborik het volgende:
Tijd om het negatieve tij te keren en nog even in de herhaling te melden dat Horror Show toch eigenlijk wel een aantal extreem goede nummers heeft.
Positief is iets anders dan blinde euforie.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:20 schreef Djaser het volgende:
[..]
Horror show heeft alleen maar goede nummers
When the night falls, Written on the walls, Colors, Iced Earth en 'The night of the stormrider' in zijn geheel zijn geniaal goede nummers.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 02:17 schreef Seborik het volgende:
Vergeet Nightmares en Colors niet! Hoewel Nightmares niet op die eerste twee staat, maar wel op de demo en later ook is opgenomen met Matt Barlow op Days of Purgatory.
De vroegere albums zijn in zijn geheel wel beter dan Horror Show, maar toch, neem de nummers Damien en Dracula die een zeer verpletterende indruk achter laten.
Nouja de plaat verveelt een beetje sne, zo beter?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:21 schreef Seborik het volgende:
[..]
Positief is iets anders dan blinde euforie.
Ghost of Freedom? Die vind ik nog wel meevallen.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 13:27 schreef Seborik het volgende:
Ik vind dat trage akoestische nummer niet zo goed...
Tsja ik heb ze altijd al erg goed gevonden.. Een erg ondergerwaardeerd album in vergelijking met Something wicked en Glorious burden.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:01 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Djaser, Dark Saga alleen maar goede nummers? Alleen het 1e en laatste nummer komen boven de middelmaat van IE nummers uit. Als een geheel is het goed te doen maar de nummers op hun zelf zijn een stuk minder imo.
Sterker, ik vind 'm beter dan de laatste. Ik vind het vooral Barlow's beste zangprestatie bij zijn carriere in Iced Earth.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 01:50 schreef Seborik het volgende:
Tijd om het negatieve tij te keren en nog even in de herhaling te melden dat Horror Show toch eigenlijk wel een aantal extreem goede nummers heeft.
Nog maar even opgezet. Die kalme stukken vind ik eignelijk best wel slecht, maar het refrein dan wel weer erg ok.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:48 schreef Djaser het volgende:
AbsoluutI died for you and violated zijn ook erg goed.
Cool, maar wel weer net het minste nummer van de cd.quote:ICED EARTH Film Video For 'Declaration Day' - Nov. 23, 2004
ICED EARTH have shot a third video from their highly acclaimed "Glorious Burden" album. The clip, for the track "Declaration Day", is being directed by the Machine design/motion graphics studio (web site) and is expected to begin airing during the coming weeks.
ICED EARTH are currently on hiatus while mainman/guitarist Jon Schaffer tends to his ongoing back problems and awaits the arrival of his first child. In addition, Shaffer is said to be working on the sophomore album from DEMONS & WIZARDS, his project with BLIND GUARDIAN singer Hansi Kürsch. Meanwhile, singer Tim "Ripper" Owens (ex-JUDAS PRIEST) is completing work on a set of solo demos which he plans on using to procure a record deal.
ICED EARTH, who are said to be very much together, are tentatively scheduled to perform at several European festivals next summer.
In related news, congratulations are in order for Owens and his wife Jeannie, who are expecting their second child (a baby daughter) on April 9, 2005. The couple have a 17-month-old son, Timothy Steven Owens Jr. In addition, Tim has a 15-year-old daughter, Lauren, from a previous marriage.
let ook op welke user het zegt hequote:Op woensdag 24 november 2004 16:55 schreef Seborik het volgende:
Minste nummer?![]()
![]()
![]()
![]()
Er is hoopquote:Op woensdag 24 november 2004 19:51 schreef Seborik het volgende:
Ik was even bang dat je het nummer over die adelaars ging noemen.
als die beter zou zijn, zou het album niet opnieuw opgenomen zijn.quote:Op woensdag 24 november 2004 20:02 schreef _jero_ het volgende:
Is er ergens een geleakte Glorious Burden met Matthew Barlow's zang? Die is namelijk opgenomen en hoop zo dat die ergens uitkomt. Lijkt me stukken beter dan Tim Owens.
De zang is opnieuw opgenomen omdat Matthew Barlow na de opnames uit de band stapte en ze Tim Owens als zanger erbij haalden. Je kunt het niet maken om een album te releasen die nog gemixt moet worden met de oude zang als je een nieuwe zanger hebt. Het lijkt mij dat het album met Matthew Barlow beter zal klinken, gewoon omdat ik de stem van Tim Owens niet echt geweldig vind in de meeste nummers.quote:Op woensdag 24 november 2004 21:36 schreef Tokus het volgende:
[..]
als die beter zou zijn, zou het album niet opnieuw opgenomen zijn.
wil je het audiofragment horen waarin Jon Schaffer zegt dat de opnames gewoon niet goed genoeg waren om uit te brengen, dat het gewoon duidelijk was dat Barlow echt wat anders wilde doen? Ik heb het op tape, van toen ik hem interviewde.quote:Op woensdag 24 november 2004 22:46 schreef _jero_ het volgende:
[..]
De zang is opnieuw opgenomen omdat Matthew Barlow na de opnames uit de band stapte en ze Tim Owens als zanger erbij haalden.
Barlow is er uitgezet nadat Jon zijn zang te slecht vond tijdens het mixen.quote:Op woensdag 24 november 2004 22:46 schreef _jero_ het volgende:
[..]
De zang is opnieuw opgenomen omdat Matthew Barlow na de opnames uit de band stapte en ze Tim Owens als zanger erbij haalden. Je kunt het niet maken om een album te releasen die nog gemixt moet worden met de oude zang als je een nieuwe zanger hebt. Het lijkt mij dat het album met Matthew Barlow beter zal klinken, gewoon omdat ik de stem van Tim Owens niet echt geweldig vind in de meeste nummers.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 26 januari 2005 11:06 schreef Seborik het volgende:
leuk
Wat is nou weer een 'sophomore' albumquote:Op dinsdag 5 april 2005 15:16 schreef dantes_inferno86 het volgende:
DEMONS & WIZARDS, the project featuring Jon Schaffer of ICED EARTH and Hansi Kürsch of BLIND GUARDIAN, have set "Touched by the Crimson King" as the title of their sophomore album, due June 27 via SPV Records.
quote:Former JUDAS PRIEST Singer 'RIPPER' OWENS: More Solo Project Details Revealed - Apr. 5, 2005
Former JUDAS PRIEST and current ICED EARTH frontman Tim "Ripper" Owens is currently shopping a five-song CD from his solo project, tentatively dubbed BEYOND FEAR. Songs featured on the CD are as follows:
01. I Don't Need This
02. And You Will Die
03. It Is Me
04. Telling Lies
05. The Faith
BLABBERMOUTH.NET had an opportunity to hear the recording, which boasts a thick, heavy riffing style and extremely powerful vocals from Owens. Traces of JUDAS PRIEST, PANTERA and BLACK SABBATH are all present along with a healthy dose of double-bass drumming, which adds a modern edge to what is essentially a traditional metal approach.
As previously reported, Owens will be joined on his upcoming solo album by guitarist John Comprix (13 FACES, SPAWN) and drummer Bobby Jarzombek (ICED EARTH). A tentative late 2005/early 2006 release is expected.
For more information, visit www.timripperowens.com.
Aan de songtitels te zien, kan ik wel begrijpen waarom Priest hem nooit teksten liet schrijvenquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:29 schreef Djaser het volgende:
Als we dan toch met side-projects bezig zijn:
[..]
er is niks aparts aan hoor. gewoon comic stijl, bovenop een foto, en dan digitaal ingekleurd.quote:Op donderdag 21 april 2005 10:56 schreef Kipman het volgende:
Misschien moeten we nog even wennen aan de aparte tekenstijl.
Kut zeg, kut zeg, jezus wat kut, ongelooflijk kut. Allemaal gejat van de Electric Eye dvd van Priest. Echt, ze kunnen allemaal beter stoppen. Dat project teert toch helemaal op Iced Earth en Blind Guardian en niet op de eigen kwaliteiten.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:26 schreef Tokus het volgende:
de cover van de limited edition zullen al die zeikerds hierboven wel mooier vinden, aangezien dat alleen dat oog is wat je op de achtergrond ziet. Maar dan in een soort metaal.
niet letterlijk, nee.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:50 schreef Djaser het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ik heb nooit gezegd dat ik die cover lelijk vind.
Er zijn zat covers die ik kan bedenken die ook een oog als cover hebben. Priest was echt niet de eerste.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:31 schreef Seborik het volgende:
[..]
Kut zeg, kut zeg, jezus wat kut, ongelooflijk kut. Allemaal gejat van de Electric Eye dvd van Priest. Echt, ze kunnen allemaal beter stoppen. Dat project teert toch helemaal op Iced Earth en Blind Guardian en niet op de eigen kwaliteiten.
Jawel, afschieten!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:15 schreef Kipman het volgende:
[..]
Er zijn zat covers die ik kan bedenken die ook een oog als cover hebben. Priest was echt niet de eerste.
En tja, Jon en Hansi zijn goede vrienden en willen gewoon samen wat muziek maken. Niks mis mee. toch?
Wazig is het niet hoor.quote:
En wat mag "deraan" betekenen?quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:58 schreef Ceminon het volgende:
Dat album vind ik een beetje deraan.
Ja, hij is al te vinden en ik vind 'm dankzij de terugkeer van Matt weer super!!!quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:47 schreef Soli het volgende:
Dus je kan hem al downloaden? Mooi dan ga ik daar eens weer beginnen. Vond Framing Armageddon nogal tegenvallen, maar vind een nieuw IE album toch altijd wel de moeite waard.
Dat betekent in dit geval iets als: "gaar" of "matig". Ik weet het, het is geen correct Nederlands.quote:
Dat wel, maar ik vond de aantrekkingskracht van de band juist zitten in het stemgeluid van Barlow. Ik vond Tim altijd zo'n 13 in een dozijn metalzanger...quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:41 schreef Ceminon het volgende:
[..]
Dat betekent in dit geval iets als: "gaar" of "matig". Ik weet het, het is geen correct Nederlands.![]()
En ik vind 't album beter dan FA inderdaad, maar niet vanwege Barlow (er zijn echt veel teveel Barlow fanboys).![]()
Don't get me wrong, hij doet 't echt geniaal op dit album, maar Ripper heeft (imo) ook een erg goeie stem, en is op nogal een onbeschofte manier uit de band gezet.
En er komt dus (waarschijnlijk volgend jaar) een box uit met daarin Something Wicked deel 1 en 2, waarbij heel Framing Armageddon opnieuw is ingezongen....quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:10 schreef Ceminon het volgende:
Meh, aantrekkingskracht van IE voor mij waren altijd Jon's riffs.
En op de laatste single (I Walk Among You), hebben ze 3 nummers van Framing Armageddon opnieuw opgenomen met Barlow aan de microfoon. Persoonlijk vind ik dat alle 3 die heropgenomen hard hebben gefaald.
Je wist zeker nog niet dat Barlow origineel die nummers had ingezongen, voordat hij besloot bij de smeris te gaan? En dat daarna het hele album door Tim Owens pas is ingezongen?quote:Net zoiets als The Reckoning bijvoorbeeld. Dat is ook zo'n nummer dat Barlow niet echt zou kunnen verbeteren. Ik denk Gettysburg al helemaal niet.
Weet je me ook te vertellen waar we de cover van Crucible Of Man wellicht van kunnen kennen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:02 schreef Ceminon het volgende:
Geloof me, wat Iced Earth betreft ontgaat mij vrij weinig.
Hey, die kan ik ook spelenquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:52 schreef Tokus het volgende:
yep was voor een interview.
het concert op Rock Hard dit jaar was wel beter dan Zwolle, maar goed ook daar waren ze headliner, en speelden ze A Question Of Heaven. Dat nummer is echt het hoogtepunt van een set. Jammer dat dat bij de keren erna niet meer kwam, maar toen hadden ze maar een uurtje.
Die snelheid krijg ik er ook met geen mogelijkheid in... Zou het wel graag kunnen...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:39 schreef Ceminon het volgende:
Heel goed nummer.![]()
In de 013 vorig jaar speelden ze ook Hold At All Costs en High Water Mark!Beetje jammer dat ze dan Devil To Pay oversloegen, maargoed.
Ben nu bezig met Travel in Stygian en Desert Rain te oefenen.. Pfff, word je echt niet goed van soms, die ritmepartijen.
Hmmm, denk niet dat Iced Earth dan nog echt boeiend gaat zijn. De tijd dat Tim Owens erbij zat vond ik het ook totaal oninteressant. Wel jammer, maar ik had de hoop op nieuw werk toch al een beetje opgegeven.quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:59 schreef Tokus het volgende:
even een oud topicje omhoog kicken: Matt Barlow gaat weer weg. na de zomertour.
meer info
bronquote:Onlangs kwam plots het bericht dat Matt Barlow Iced Earth weer gaat verlaten. Bandleider Jon Schaffer heeft niet stilgezeten en ging natuurlijk gelijk op zoek naar een vervanger. Platenbaas Century Media stelde voor om eens te luisteren naar Stu Block van Into Eternity. Schaffer herinnerde zich de band nog van toen Into Eternity in 2008 voor Iced Earth opende, en besloot om contact met Block op te nemen. Na wat gekeuvel over en weer werd wat muziek uitgewisseld en belandde Block bij Schaffer in de studio, waar het goed klikte. Met Stu Block gaat de band nu dus een nieuwe cd opnemen en op tour. De volgende data kun je alvast in je agenda schrijven: 1 november in De Melkweg in Amsterdam, 2 november in De Pul in Uden en 3 november in Trix in Antwerpen. Bij de geplande festivaloptredens deze zomer, waaronder Graspop en Wacken Open Air, zal Matt Barlow voor een laatste maal te zien zijn.
Stu Blockquote:Op donderdag 28 juli 2011 13:23 schreef Metalfreak het volgende:
En met welke zanger is dat album dan?
Tja, als je een plaatje hebt lees je de tekst vaak niet meerquote:Op donderdag 28 juli 2011 14:46 schreef Tokus het volgende:
stond ook gewoon in de post direct boven de cover.
Ben ik het helemaal mee eens. Vind die nieuwe Dante's Inferno trouwens ook erg lekker klinken inderdaad. Die nieuwe zanger vind ik in elk geval al een stuk beter klinken dan Tim Owensquote:Op maandag 12 september 2011 09:42 schreef metallicattim het volgende:
Na het horen van de nieuwe versie van Dante's Inferno, meteen kaarten gekocht voor 1 van de concerten! Die kerel kan behoorlijk zingen zeg en imo lijkt ie een beetje op Barlow.
Ik mag me tot de gelukkige rekenen die het afscheidsconcert van Barlow heeft gezien op Wacken en die kerel is imo de beste zanger voor IE, maar Stu gaat het ook prima doen!
Iedere zanger klinkt beter dan Tim Owens \;{quote:Op woensdag 14 september 2011 09:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Vind die nieuwe Dante's Inferno trouwens ook erg lekker klinken inderdaad. Die nieuwe zanger vind ik in elk geval al een stuk beter klinken dan Tim Owens
Zonde, ik blijf wel bij het oude materiaal.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:30 schreef Seborik het volgende:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6999
Ach, dit ga je ook goed vinden. Het wil alleen niet meer zo knallen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zonde, ik blijf wel bij het oude materiaal.
Ik weet niet wat ik mis, het is allemaal zo vlak. Nou ja, ik ben nu eenmaal zwaar gecharmerd van Matt Barlow's stem.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:40 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ach, dit ga je ook goed vinden. Het wil alleen niet meer zo knallen.
Was me nooit opgevallen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik mis, het is allemaal zo vlak. Nou ja, ik ben nu eenmaal zwaar gecharmerd van Matt Barlow's stem.
Ik dacht vooral van zijn haar. Pre-tondeusequote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik mis, het is allemaal zo vlak. Nou ja, ik ben nu eenmaal zwaar gecharmerd van Matt Barlow's stem.
Ja, die stem vind ik ook een van de redenen waarom ik naar Iced Earth ben gaan luisteren...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Iedere zanger klinkt beter dan Tim Owens \;{
spuit 11quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:17 schreef yvonne het volgende:
Iced Earth World Tour 2011-2012 Amsterdam, The Netherlands
Melkweg 1 november.
Ben ik weereens te laat?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:22 schreef Tokus het volgende:
[..]
spuit 11
en 2 november in De Pul in Uden, en 3 november in Antwerpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |