We hadden het over bereisbaarheid landmarks in Amsterdam. Ik ben het met je eens dat je dan naar Oosterpark of Sarphatipark gaat.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:32 schreef saaw het volgende:
[..]
Maar als je in Oost woont ga je lekker naar het Oosterpark of Sarphatipark natuurlijk.
En ik ben het er wel mee eens dat het grootste gedeelte van de Amsterdam-feeling toch wel weg is voorbij de A10, qua huizen en sfeer.
Als je de oudere berichten doorleest (voor 2005), dan is het 1 pot ellende daar (volgens de berichten)quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:03 schreef Homey het volgende:
Zelf woon ik in de indische buurt en dat is echt wel relaxed. Ze doen aan wijkvernieuwing, over 5 jaar wordt dit echt een hele dure buurt, dat weet ik wel zeker. De gerenoveerde panden zien er echt vet uit, met toch die Amsterdamse look met franse balkonnetjes enzo.
Je moet het maar kunnen betalen.
Met het treinstation daar en diverse bus/tramlijnen ben je zo ergens anders en die dappermarkt is echt chill.
Lees je echter de meer recentere berichten, dan lijkt het erop alsof de woningcorporaties met rap tempo de Dapperbuurt meer richting de duurdere wijken wil betrekken:quote:Dapperbuurt onveiligste buurt Oost
Van: AT5
De Dapperbuurt is meest onveilige buurt van Amsterdam Oost. Dat blijkt uit de eerste veiligheidsindex van Amsterdam. Deze graadmeter is gebaseerd op politiegegevens en interviews met Amsterdammers en moet een beeld geven van daadwerkelijke criminaliteit en het gevoel van veiligheid in de stad. De resultaten van de Veiligheidsindex over heel Amsterdam zijn nog geheim, maar de cijfers van stadsdeel Oost zijn uitgelekt. En zo blijkt dat de meest onveilige buurten in Oost zijn, Betondorp, de Transvaalbuurt en de Oosterpark buurt, en helemaal bovenaan staat de Dapperbuurt.
Auteur/Poster: Redactie op Saturday, 18 December, 2004
Nieuws
Bron: http://www.indischebuurt.(...)eiligste-buurt-oost/
Wat ik me dus afvraag, woont iemand in de buurt van de Dapperbuurt, of zelfs IN de Dapperbuurt om me te kunnen vertellen hoe de woon-leef-situatie daar nu is? anno 2010quote:De bewoners van de Commelinstraat, op steenworpafstand van de Dappermarkt, zijn boos. Woningcorporatie De Key is gestart met een hoogwaardige renovatie van de woningen in hun straat. De woningen worden gedeeltelijk omgebouwd tot dure huur- en koopappartementen. Bewoner Dineke Deelman: "Voor een groot deel van de huidige bewoners is er dus geen plaats meer. Het is financieel gewoon niet op te brengen." Fatsoenlijk overleg met de corporatie is er niet: "De Key heeft de mond vol over 'bewonersparticipatie'. We mogen achteraf op komen draven om onze mening te geven en vervolgens wordt er niet geluisterd. En als we dan eindelijk een projectleider hebben waarmee we goed door één deur kunnen, wordt hij vervangen. Wij zijn inmiddels aan nummer vijf toe!"
Bron: http://www.sp.nl/nieuwsbe(...)erdam_in_verzet.html
Jij begint over parken enzoquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:57 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
We hadden het over bereisbaarheid landmarks in Amsterdam. Ik ben het met je eens dat je dan naar Oosterpark of Sarphatipark gaat.
Ach meningen zijn net als anussen, iedereen heeft er 1.En wansmaak is ook smaak!
Ik moet zeggen dat ik nou niet echt in een hel ander Amsterdam terecht kom als ik bij het Beatrixpark onderdoor duik of als ik dat doe bij VU, Plesmanlaan of Lelylaan, laat staan via de Haarlemmerweg. Overigens als je kijkt naar Gooise weg ( dus BINNEN de ring)... richting Sciencepark etc... Daar vind ik meer veranderen.![]()
Het is mijns inziens allemaal bullshit, Amsterdam is 1 groot dorp en als je echt over Amsterdam-feeling hebt dan tel je alleen grachtenpanden en herenhuizen als Amsterdam. In de verste uithoek woon je nog niet verder dan 20 km van de binnenstad. Voor mijn gevoel is alles op 10 km afstand van, laten we zeggen Waterlooplein, gewoon Amsterdam en mijn stad.![]()
Maar ach, to each their own and then some.
Kun je hem ook even tekenen voor 7 km?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:16 schreef saaw het volgende:
[..]
Jij begint over parken enzo
Ik vind de huizen voorbij de ring [in Slotervaart, Amstelveen, Diemen, Duivendrecht, etc] toch echt wel anders dan de 'oude' huizen die bijvoorbeeld in de Rivierenbuurt, Bos en Lommer en Watergraafsmeer staan. En dat is imo toch wel 'echt Amsterdams'.
[quote]
Je doet alsof je direct van oude-huizen via een ondergang van de ring binnenkomt in Duivendrecht. Er is echt maar een klein deel van binnen de ring waar die huizen staan en vanaf daar is het al snel vergelijkbaar met wat er 'buiten' de ring staat. Het is dus een beetje een wassen neus, die ringlijn.
[quote]
Heb even een straal van 10km rond Waterloo voor je getekend
[ afbeelding ]
en ik vind bijvoorbeeld Weesp en Zaanstad toch echt niet meer Amsterdam.
Persoonlijk is voor de ring slechts een ringweg rondom Amsterdam, die handig is als je met de auto ergens heen moet ( en soms ook niet)quote:Maargoed, ik zou persoonlijk gewoon niet buiten de ring willen wonen. Zit nu nog net binnen de ring en vind dat eigenlijk al te ver weg.
Maar inderdaad, iedereen zijn mening.
Lekker gaan wonen waar je je zelf fijn bij voelt natuurlijk
En natuurlijk is het gewoon een groot dorp. Maar daar gaat het volgens mij nu niet zo over.
Natuurlijk kan het allemaal bij Amsterdam, ik zeg enkel wat ik er van denk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:30 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Kun je hem ook even tekenen voor 7 km?![]()
Het ligt eraan hoe grootstedelijk je denkt. Amsterdam is in Europa en mondiaal een boerenpisvlek met nog geen miljoen inwoners en een hele kleine oppervlakte. Weesp en Zaanstad, Duivendrecht... ach het kan allemaal bij amsterdam.
Alleen 'oude huizen' tellen is een andere manier, dan hou je echt een minimaal Amsterdam over, dat ook niet tot de ring reikt en zelfs verre daarvan blijft. Overigens is dan de kwestie van wat oud is. Er zijn zat gebieden ( Amsterdamse school) die buiten de ring liggen, maar wel '20ste eeuws) zijn.
Enige wat je overhoudt met z'n argumentering is uiteindelijk de grachtengordel.![]()
[..]
Persoonlijk is voor de ring slechts een ringweg rondom Amsterdam, die handig is als je met de auto ergens heen moet ( en soms ook niet)
Ik vind het belangrijker te kijken naar:
- fietsafstand naar het centrum ( niet langer dan 15/20 minuten fietsen bij voorkeur)
- nachtbussen e.d. en ander (eventueel OV) ( goed naar huis kunnen mits fiets gejat)
- beschikbaarheid van winkels ( handig om die supermarkt en die fietsenmaker om de hoek te hebben)
- groen ( zat bomen, parken in Amsterdam, maar je wil af en toe lekker in het park BBQ etc)
- woningruimte met plaats voor studio ( onder de 75m2 kan ik met mn meisje niet leven, aangezien alleen al mn kookhobby en muziekhobby ruimte behoeven) en geisoleerd ( dus dan valt een gammel huisje van 50m2 al snel af)
- betaalbaar ( Iedereen vooral de keuze laten zich diep in de maandelijkse lasten te storten, maar meer dan 275k gaat deze gast niet uitgeven aan een plek om zn mandje neer te leggen en een schijthuis neer te zetten)
- afstand naar werk,vrienden etc.
Kortom, ik zou TS ook willen adviseren niet te luisteren naar holle argumenten, maar goed te kijken naar wat hij wil van zijn omgeving en op basis hiervan te gaan zoeken ( en niet op basis van grachtengordelgelul)
Luiheid roeleert.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:59 schreef saaw het volgende:
[ja dat is luiheid]
Als student heb je vaak ook andere en minder dringende wooneisen dan als werkend mensch. De vorige bewoners van ons nieuwe huis wilden naar een eengezinswoning met tuin. Nu is dat voor mij toch wel het andere extreme uiterste, verhuizen voor kinderen ( uberhaupt kinderen...yak). Voor een student is het in ieder geval prima om op een kamer of in een studio te wonen (evt met huisgenoten), als je 40 uur werkt is het toch leuk thuiskomen in een wat andere omgeving.quote:Ik woon zelf [als samenwonende student zijnde] in een vrij ruim 3-kamer appartement met dakterras aan een park in Bos en Lommer en ben daar vrij content mee. Maar toch zou ik liever naar de Oostkant van centrum verhuizen, simpelweg omdat ik daar opgegroeid ben en de sfeer er fijner vind.
Ik woon erin, en ik vind het prima. Ik woon er pas een maand of drie, maar tot nu toe bevalt het me prima. Ik vind het heel handig dat er een marktje is (en ook leuk), en ik hou wel van de bedrijvigheid eromheen. Het is natuurlijk ook handig dat tram 9 en 14 vlakbij zijn, voor verbinding met het centrum. Verder is het hier vrij rustig, ondanks alle bedrijvigheid.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:07 schreef deeltje het volgende:
Wat ik me dus afvraag, woont iemand in de buurt van de Dapperbuurt, of zelfs IN de Dapperbuurt om me te kunnen vertellen hoe de woon-leef-situatie daar nu is? anno 2010
Woon er nu ruim een jaarquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:13 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik woon erin, en ik vind het prima. Ik woon er pas een maand of drie, maar tot nu toe bevalt het me prima. Ik vind het heel handig dat er een marktje is (en ook leuk), en ik hou wel van de bedrijvigheid eromheen. Het is natuurlijk ook handig dat tram 9 en 14 vlakbij zijn, voor verbinding met het centrum. Verder is het hier vrij rustig, ondanks alle bedrijvigheid.
Waar haal jij het liefste je Surinaamse broodjes? Ik kan er geen kiezenquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:26 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Woon er nu ruim een jaar
Super gezellig
Waaraan denk jij te lezen dat ik surinaamse broodjes haal of eet?quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:30 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Waar haal jij het liefste je Surinaamse broodjes? Ik kan er geen kiezen
echt? * saaw is jaloers!quote:
Diemen bedoel je?quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oost Watergraafsmeer
Ow, daar ging ik zo maar vanuit.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:51 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Waaraan denk jij te lezen dat ik surinaamse broodjes haal of eet?
Verder maken we alles zelf natuurlijk.
Er staan heel wat appartementen leeg hier, huur wordt allemaal koop dus je kunt er zo bijquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:51 schreef saaw het volgende:
[..]
echt? * saaw is jaloers!
als je buren ineens verhuizen ofzo, let me know!
en alles goed verder? long time no see!
Ik en welke zak met geld?quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Er staan heel wat appartementen leeg hier, huur wordt allemaal koop dus je kunt er zo bij
Die heb ik zaterdag geprobeetd, was echt lekker! Ik had wel kipdoner genomenquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:56 schreef Erosjuhhh het volgende:
Weet dat de kebabzaak aan begint v/d dappermarkt (Bij coffeeshop happy people) wel goed is, verkoopt echt lamskebab
Hehe, is ook zo. Maar goed kom een keertje langs dan kan je ons mooie appartement zienquote:
Klinkt als een goed idee, ben heel benieuwd!quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hehe, is ook zo. Maar goed kom een keertje langs dan kan je ons mooie appartement zien![]()
Aan welke kant van de Dapperstraat woon je? Richting Indische Buurt of richting Oosterpark?quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:58 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Die heb ik zaterdag geprobeetd, was echt lekker! Ik had wel kipdoner genomenMijn gezelschap had lamskebab en die was er ook zeer over te spreken.
Ik woon niet in de Dapperstraat maar in de buurt ervan, een kruisende straat, aan de kant van de Indische Buurtquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:22 schreef deeltje het volgende:
[..]
Aan welke kant van de Dapperstraat woon je? Richting Indische Buurt of richting Oosterpark?
Ja dat bedoelde ik eigenlijk, ik vind de woningen aan jouw kant namelijk (no offence) een stuk minder dan de woningen aan de kant van het Oosterpark, maar als je zelfs daar al prettig zit, zou ik aan de -linkerkant- van Dapperbuurt-Noord al helemaal goed zittenquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:02 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik woon niet in de Dapperstraat maar in de buurt ervan, een kruisende straat, aan de kant van de Indische Buurt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |