abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:15:25 #251
122997 zquing
Drama Junk
pi_77290107
indische buurt licht aan de andere kant van 't spoor. Dat stukje daar lijkt me ook wel chill om te wonen, lekker levendig met de dappermarkt daar
"Those unforgettable days, for them I live"
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:16:14 #252
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77290133
Marktstraten zijn sowieso super om in te wonen.
Intelligent, but fucked up.
pi_77290274
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:15 schreef zquing het volgende:
indische buurt licht aan de andere kant van 't spoor. Dat stukje daar lijkt me ook wel chill om te wonen, lekker levendig met de dappermarkt daar
Ja precies, en de woning ligt nog aan de -goede- kant van de Wagenaarstraat ook, als je aan de andere kant van de Dapperstraat gaat kijken, zie je het per meter verpauperen (naar mijn mening). Dus richting de -Indische Buurt-.
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Kan je me uitleggen waarom? Vanwege de 'levendigheid'?

[ Bericht 7% gewijzigd door deeltje op 26-01-2010 14:26:18 ]
pi_77290450
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Lekker, elke dag een tering troep en sloten mensen voor je deur. Ik kan er geen enkel voordeel in zien.
Aldus.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:27:20 #255
122997 zquing
Drama Junk
pi_77290557
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:19 schreef deeltje het volgende:

[..]

Ja precies, en de woning ligt nog aan de -goede- kant van de Wagenaarstraat ook, als je aan de andere kant van de Dapperstraat gaat kijken, zie je het per meter verpauperen (naar mijn mening). Dus richting de -Indische Buurt-.
[..]

Kan je me uitleggen waarom? Vanwege de 'levendigheid'?
Je zit ook nog aan de goede kant van de dappermarkt, echt super ideaal dat.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_77290960
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 14:27 schreef zquing het volgende:

[..]

Je zit ook nog aan de goede kant van de dappermarkt, echt super ideaal dat.
We gaan er binnenkort maar eens kijken 2 kamer app, 55m2 ongeveer, ben benieuwd Thnx voor je antwoord.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:43:21 #257
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_77296739
Me ex woonde een poos in Oost (bij de Linnaeusstraat) en ik vond dat echt een gezellige buurt.
Altijd wel volk wat er rondloopt, vet veel eet-tentjes en idd de Dappermarkt enzo dichtij. Erg leuk!
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_77297426
Waar wil je niet wonen:

- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart

Waar wil je wel wonen:

- Centrum
- Noord (maar niet in Tuindorp-Oostzaan oid)
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark

Diemen en Amstelveen zijn relatief goedkoop en niet crimineel of allochtoon, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden. Veelal burgerlijk, truttig en bejaard.
pi_77300040
Ik merk vaak dat import-Amsterdammers echt moeite hebben met Geuzenveld, Bos en Lommer enz.
Als echte Amsterdammer weet je dat je ook daar leuke plekjes kan vinden, vooral Bos en Lommer is de laatste tijd echt opgeknapt. Dat je daar veel last zou hebben van allochtonen is onzin of je bent gewoon bang, bovendien heb je er markt en heel veel buitenlandse winkeltjes/bakkers enzo.

En ik ben opgegroeid in Westerpark, dat is ook te gek

Ik zou niet in Oost willen wonen, maar das meer omdat ik daar niet zoveel mee heb en het daar niet zo goed ken.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 18:30:21 #260
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77300977
Ik zou eerder absoluut niet in Noord, de Baarsjes, Zeeburg en het grootste deel van Zuideramstel willen wonen maar vind Bos en Lommer prima inderdaad.

Maar het liefts in de Rivierenbuurt, Pijp, Jordaan of Oosterparkbuurt [geboren en getogen in Watergraafsmeer trouwens]
an urge to help mankind overcomes me
pi_77301645
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:59 schreef Hagelkaas het volgende:
Waar wil je niet wonen:

- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart

Waar wil je wel wonen:

- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark

Diemen en Amstelveen zijn relatief goedkoop en niet crimineel of allochtoon, maar ik zou er niet dood gevonden willen worden. Veelal burgerlijk, truttig en bejaard.
Mee eens.
pi_77318532
nou ja , wat ik dr van weet is dat de dappermarkt [het hart van de wijk] 6 dagen pw draait , en na elke dag grondig wordt schoongemaakt , ze komen wel 3x terug met die borstelwagen.
het aanbod verschilt weinig van de Hoagse Magt , de marktmensen zijn wel heel hartelijk enzo . typisch Amsterdams wel.
na twaalven dooie boel , geen eten meer , na enen ook geen kroeg , helemaal n iks meer open.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_77319058
quote:
Waar wil je niet wonen:

- Zuidoost
- Bos en Lommer
- Geuzenveld-Slotermeer
- Osdorp
- Slotervaart

Waar wil je wel wonen:

- Centrum
- Oud-Zuid
- Oud-West
- De Baarsjes
- Oost-Watergraafsmeer
- Zeeburg
- Zuideramstel
- Westerpark

Ik mis Buitenveldert in je rijtje. Ook leuk om in te wonen. Amstelveen is trouwens bepaald niet goedkoop te noemen. Voor een simpel flatje ben je al gauw 250k kwijt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_77319982
niet mee eens : Zuidoost is minstens zo goed als getoond in de woningen-sites.
beter ook dan wat je dr over in de krant leest enzo.
ik heb me nooit onveilig gevoeld in Zuidoost.

@deeltje : In Oost is inderdaad een prettige sfeer: moeilijk in woorden te vangen ,
maar 1 ding weet ik wel:
als je niet van marokkanen houdt [of die dr op lijken] ,
dan heb jij weinig aan zo'n goeie sfeer.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_77320166
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 01:02 schreef eigendeegcookie het volgende:
niet mee eens : Zuidoost is minstens zo goed als getoond in de woningen-sites.
beter ook dan wat je dr over in de krant leest enzo.
ik heb me nooit onveilig gevoeld in Zuidoost.
Ligt aan de wijken in Zuidoost.

H buurt wil je echt niet wonen (weet ik helaas uit eigen ervaring) net zoals Kraaienest. Reigersbos is daarentegen wel een hartstikke leuke buurt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 27 januari 2010 @ 11:08:15 #266
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_77326136
Nee

• Zuidoost ( te ver en deprimerend)
  • Brakke kleine, tochtige, gehorige huisjes in Oud-Zuid, Zuid en Oud-West
  • Baarsjes ( nee dank je)
  • Slotervaart
  • Geuzenveld-Slotermeer ( en dan niet eens om het wonen, dat is er prima, het is gewoon een fuckend weg)
  • Ver in Oost richting Diemen
  • Oost-Watergraafsmeer ( burgerlijke gezapigheid)
  • Tuindorp Oostzaan ( nog meer gezapigheid)
  • Centrum ( je de touwtyfus betalen om nog in een klein kuthuisje te wonen en de hele dag graftoeristen om je heen)
  • Zuideramstel, tenzij echt aan de Amstel.
  • Bos & Lommer op een klein stukje na.
  • Buitenveldert
  • Amstelveen

Wel:

• Vernieuwd Noord
  • Westerpark
  • Centrum ( indien groot huis en geen last van kuttoeristen, kortom onbetaalbaar voor gewone hardwerkende sterveling)
  • Linneausbuurt
  • Entrepotdok e.d.
  • Amsteldijk e.d.)

P.S. Dat gezeik over die ring ook altijd. Een puur arbitraire grens. Je hebt ook leuke huizen buiten de ring, maar ben het er wel mee eens dat de afstand tot het centrum ook niet te groot moet zijn. Aan de andere kant woon ik buiten de ring en ben ik in een half uur thuis met fiets en zijn er zat mensen binnen de ring die langer onderweg zijn met fiets.
    Grachtengordeldiscussies zijn dat, over de ring.
  • Voor vrienden is het kortweg Wauw
      woensdag 27 januari 2010 @ 11:09:59 #267
    280234 DenWauwelaar
    Enkel kwaliteitsposts
    pi_77326192
    quote:
    Op woensdag 9 mei 2007 11:52 schreef raptorix het volgende:
    Overigens vind ik 55m2 meer als zat voor ze tweeen.
    Ik niet. Ik hou niet van kippenhokken.
    Voor vrienden is het kortweg Wauw
    pi_77326804
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:08 schreef DenWauwelaar het volgende:
    Grachtengordeldiscussies zijn dat, over de ring.
    Welke ring? De Singel-ring of de A10-ring?
    pi_77327283
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:25 schreef croquembouche het volgende:

[..]

Welke ring? De Singel-ring of de A10-ring?
    Denk A10?

Maar idd, dat gezeik over die ring slaat nergens op. Heb nu een jaar in Geuzenveld gewoond en vond het prima wonen, bovendien ben je ook dan in 15-20 minuten in de stad.
    pi_77328432
    We hoeven niet te doen alsof Amsterdam zo’n grote stad is.
    De afstanden vallen echt wel mee. Maar het is wel zo dat alles een beetje gebeurt binnen de ring.
    Het straatbeeld ziet er ook echt Amsterdams uit, en dat is waarom zoveel mensen er veel geld voor over hebben.
    Buiten de ring kun je niet aan het straatbeeld zien dat het Amsterdam is. Tel daarbij op dat het qua fietsen (ook een belangrijke graadmeter voor mensen) toch een eindje is naar de populaire plekken en je ziet waarom mensen daar niet graag willen wonen.

Zelf woon ik in de indische buurt en dat is echt wel relaxed. Ze doen aan wijkvernieuwing, over 5 jaar wordt dit echt een hele dure buurt, dat weet ik wel zeker. De gerenoveerde panden zien er echt vet uit, met toch die Amsterdamse look met franse balkonnetjes enzo.
    Je moet het maar kunnen betalen.
    Met het treinstation daar en diverse bus/tramlijnen ben je zo ergens anders en die dappermarkt is echt chill.
    pi_77328873
    quote:
    Die twee kun je echt niet vergelijken. Diemen is weliswaar goedkoop maar wel allochtoon en Amstelveen is, op een enkele wijk na, veel duurder maar op een verdwaalde Japanner na 'blank'.
      woensdag 27 januari 2010 @ 12:23:07 #272
    280234 DenWauwelaar
    Enkel kwaliteitsposts
    pi_77329262
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:03 schreef Homey het volgende:
    Maar het is wel zo dat alles een beetje gebeurt binnen de ring.
    quote:
    Buiten de ring kun je niet aan het straatbeeld zien dat het Amsterdam is. Tel daarbij op dat het qua fietsen (ook een belangrijke graadmeter voor mensen) toch een eindje is naar de populaire plekken en je ziet waarom mensen daar niet graag willen wonen.
    Wat een quatsch loop je hier te verkondigen hier. Je doet net alsof je, op het moment van passeren van de A10, een hele nieuwe omgeving ingaat. Ik heb zelden grotere onzin gehoord, pak anders google maps er eens bij.

Het vondelpark is vanaf verscheidene plekken buiten de ring makkelijker ( neem slotervaart of de baarsjes) en sneller te bereiken dan vanuit Oost-Watergraafsmeer binnen de ring. Onzin dus.
    Voor vrienden is het kortweg Wauw
      woensdag 27 januari 2010 @ 12:32:48 #273
    74276 saaw
    fight harder or walk away
    pi_77329661
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:23 schreef DenWauwelaar het volgende:

[..]

[..]

Wat een quatsch loop je hier te verkondigen hier. Je doet net alsof je, op het moment van passeren van de A10, een hele nieuwe omgeving ingaat. Ik heb zelden grotere onzin gehoord, pak anders google maps er eens bij.

Het vondelpark is vanaf verscheidene plekken buiten de ring makkelijker ( neem slotervaart of de baarsjes) en sneller te bereiken dan vanuit Oost-Watergraafsmeer binnen de ring. Onzin dus.
    Maar als je in Oost woont ga je lekker naar het Oosterpark of Sarphatipark natuurlijk.

En ik ben het er wel mee eens dat het grootste gedeelte van de Amsterdam-feeling toch wel weg is voorbij de A10, qua huizen en sfeer.
    an urge to help mankind overcomes me
    pi_77329974
    Het is inderdaad buiten de A10 minder 'Amsterdams', maar als je langer dan twee weken in de stad zit heb je daar schijt aan, je bent toch geen toerist? Binnen de ring mag straks geen auto meer rijden met dank aan Vos en consorten.
    pi_77330146
    Ik woonde eerst in Slotervaart (Derkinderenstraat) dan in de Oosterparkbuurt (Vrolijkstraat) en nu in Betondorp.Het leukste was eigenlijk Oost.Goeie sfeer en alles makkelijk bereikbaar.En er wordt ook veel aan stadsvernieuwing gedaan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')