Een film die op het eerste zicht alles in zich heeft opdat ik hem verschrikkelijk zou vinden: Prinsen én prinsessen én tovenaars én piraten én reuzen énzovoort énzoverder. Dan speelt ook Cary Elwes nog eens mee en één of andere worstelaar.
Maar ik vond hem dus gewoon leuk. De worstelaar is cool, het verhaaltje is charmant en Cary Elwes is zowaar het bekijken waard.
The Matrix - Revolutions
En ik ga vanavond nog Scary Movie 3 kijken...!
Vandaag : Bruce Almighty
en deze week Dreamcatcher in de planning
Viel een beetje tegen na al die verhalen die ik erover had gehoord. Maar wel een mooie film, daar niet van..
quote:valt wel mee hoor
Op zondag 15 februari 2004 22:09 schreef witste het volgende:
Escape from Alcatraz en E.T.
Allebei waanzinnige cultfilms!
quote:Briljante film, niet?
Op zondag 15 februari 2004 22:45 schreef kinky_queen het volgende:
LOST IN LA MANCHAIs een making off van een film die NIET BESTAAT!
'We're fucked.'
quote:keppum meteen besteld
Op zondag 15 februari 2004 22:48 schreef Sai het volgende:[..]
Briljante film, niet?
'We're fucked.'
die film is natuurlijk uniek...
Opzich een aardige thriller, over de wereld van internet, webcams en snuffmovies....
Een computernerd is getuige van een webcammoord, en schakelt de politie in, die er eerst niks van moet hebben....maar een vrouwelijke agente helpt hem...
wel aardige comedie, alleen vanaf halverwege de film wordt het ineens wel heel voorspelbaar allemaal
Haalt het naar mijn mening lang niet bij Part I en II... zeker niet slecht, maar kon me niet echt boeien...
quote:morgen deel 3 ??
Op maandag 16 februari 2004 00:48 schreef kinky_queen het volgende:
quote:Die is een paar maanden geleden nog op de vpro geweest! Heb 'm op de band nl.
Op zondag 15 februari 2004 22:45 schreef kinky_queen het volgende:
LOST IN LA MANCHAIs een making off van een film die NIET BESTAAT!
quote:Hold on to your limbs, a new butcher is born!!!!!!!!!
Op maandag 16 februari 2004 01:36 schreef TinToR het volgende:[..]
morgen deel 3 ??
Warning, this movie is not recommended for wimps....
The Puppet Masters
Ook een film over buitenaardse wezens, maar nu zijn ze niet zo aardig.
Wel een leuke film die op sommige momenten een beetje spannend is.
Fans van dit soort films kunnen echter veel beter de vergelijkbare film "Invasion of the Body Snatchers (1978)" kijken.
Vozvrashcheniye (The Return) (2003)
De grote winnaar op Filmfestival Venetië, met 5 awards en zeer terecht. Werkelijk een prachtige film met een simpel verhaal, maar zo mooi en krachtig. De grauwe filter die gebruikt is voor het film geeft de film wat spanning, je voelt dat er iets gaat gebeuren, maar wat? De regie is al wel eens, niet geheel onterecht, vergeleken met die van Tarkovsky. Geweldige film . ****1/2
Elizabeth (1998)
Mooie kostuumdrama met sterk acteerwerk van onder andere Cate Blanchett en Geoffrey Rush. Prachtige aankleding en kostuums zorgen dat je meegenomen wordt naar een andere tijd. Mooie film, hoewel ik tog liever Shakespeare in Love zie uit datzelfde jaar. ****
Wel een mooi dagje dacht ik zo
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 16-02-2004 13:16]
quote:ik dacht ook al, he dat heb ik op tv gezien
Op maandag 16 februari 2004 03:56 schreef PDOA het volgende:[..]
Die is een paar maanden geleden nog op de vpro geweest! Heb 'm op de band nl.
Geen idee wat de volgende film wordt...moet nog revolution en scary movie 3 zien
De Zaak Alzheimer
Geweldig goede Belgische politie film
.
Eens een keer niet zo`n typisch Nederlands/Belgische film. Ook de manier van filmen, het beeld, geluid en de muziek waren zeer professioneel
Met Jan Decleir in de hoofdrol.
Zeker gaan zien, deze film. Komt (als t goed is) binnenkort ook in Nederland uit!!!
IMDB geeft: 7,7
Mijn cijfer: 8,5
quote:dit vind ik nou echt een mooie cover...handgeschilderd, beter als dat digitale kille gepruts...
Op maandag 16 februari 2004 22:38 schreef kinky_queen het volgende:
[afbeelding]
maare heb je nou zelf ook een grote film verzameling ?
quote:stuur me maar een mailtje, dan stuur ik je een mailtje terug met enkele titels...
Op maandag 16 februari 2004 23:06 schreef Zapje het volgende:[..]
maare heb je nou zelf ook een grote film verzameling ?
geslaagd@xs4all.nl
[Dit bericht is gewijzigd door kinky_queen op 16-02-2004 23:49]
Thuis:
Erg veel dus geen flauw idee welke allemaal, maar oa.
Ronin,
The Shining
Capitaine X
Erg leuk filmpje over een man die voor een executiepeleton staat, maar die maar niet dood wil gaan.
Court toujours: Le dernier chaperon rouge
Erg raar filmpje over roodkapje.
Arizona Dream
Een Amerikaans uitstapje van de Joegoslavische regisseur Emir Kusturica, wat ik één van de beste regisseurs van dit moment vind. Geweldig gevoel voor humor en een rijke fantasie, waardoor een vergelijking met Fellini nog niet eens zo heel vreemd is. De muziek is wederom geweldig van Bregovic. Alle acteurs (waaronder Johnny Depp, Vincent Gallo, Jerry Lewis en Faye Dunaway) geven leuke acteerprestaties. Helaas bevat de film wat mindere stukken en komt het niet helemaal over als een consistent geheel. De vele filmverwijzingen zijn wel weer leuk. ***1/2
moeilijk om er een genuanceerd oordeel over te geven. enerzijds wel mooi, anderzijds ruikt het toch ook wel wat naar het ridiculiseren van een niet-amerikaanse cultuur. Doordat het tempo lekker laag ligt, is het wel een aangename film, die wel duidelijk maakt waar het om gaat.
Ik zou het knap vinden als BM eeen oscar wint met vals zingen
Damn, zijn er ook nog jongere versies van Johnny Depp verkrijgbaar? Ergens?
Afgelopen donderdag heb ik Kill Bill gezien voor de 2e keer.
Deze film blijft gewoon goed. Het is een typische Tarantinofilm. Fantastische regie, hele mooie (en originele) shots, hele lekkere muziek en gewoon een enorm origineel en apart verhaal. Geweldig . Zelf ben ik fan van rondvliegend bloed dus ook op dat vlak heb ik me helemaal kunnen vermaken. Het feit dat er een stukje animé in zit maakt de film zelfs nog beter!
.
Cijfer: 9.
Vervolgens heb ik Down With Love gezien.
Het verhaal slaat natuurlijk nergens op maar toch vond ik het een hele vermakelijke film. Ik heb me amper geergerd aan Zellweger en in de plaats daarvan de hele tijd lopen kwijlen bij 't aanzicht van McGregor. Vooral die laatste acteert (objectief gezien) gewoon erg goed in deze film . Ook het sixties uiterlijk beviel me zeer. Jammer alleen van dat onduidelijke einde.
Cijfer: 7.
Vervolgens heb ik Pirates weer 'ns gekeken.
Dit blijft gewoon een hele lekkere wegkijkfilm. Het verhaal is origineel, grappig en makkelijk en de goede cast vormt dit om tot een zeer leuke film. Vooral Depp als Jack is natuurlijk geweldig . Maargoed, iedereen kent 'm zo langzamerhand wel
.
Cijfer: 8.
Daarna heb ik White Oleander gezien.
Deze film heeft me echt heel erg geraakt. Het verhaal gaat over Astrid en haar moeder Ingrid. Als Ingrid op een dag haar vriend vermoord met een witte oleander wordt ze opgepakt en veroordeeld tot 25 jaar straf. Astrid wordt vervolgens in een pleeggezin gezet. Dit blijkt alleen niet goed te werken waarna ze in verscheidene andere pleeggezinnen verblijft tot ze verandert in een getraumatiseerde, gepijnigde en vooral losbandige puber. Al die tijd blijft ze contact houden met haar moeder, die haar zelfs vanuit de gevangenis nog heel erg weet te beinvloeden.
Zoals ik al zei raakte deze film mij enorm. Het is lang geleden dat ik zo'n treurige film heb gezien die ook nog eens realistisch op me overkwam. Alle acteurs (zelfs Pfeiffer
) acteren gewoon geweldig goed in deze film waardoor je je na een tijdje echt niet meer beseft dat het een film is waar je naar aan het kijken bent, geen docu. Heel mooi.
Cijfer: 9.
De volgende dag heb ik Dogville gekeken.
Eigenlijk was deze film precies wat ik er van verwachtte. Een hele rare, maar toch hele simpele film. Het feit dat de huizen in Dogville waren aangegeven met lijnen en je niet meer zag dan een incidentele kast kwam heel toneelachtig op me over. Maar eigenlijk lette ik er al niet meer op na 10 minuten. Kidman speelt de rol van de aardige maar arrogante Grace heel erg goed wat de film zeer ten goede doet. Het camerawerk doet een beetje denken aan een docu wat het ook wat realistischer maakt. Al met al een heel leuk en interessant verhaal. Ook om achteraf over na te denken. En nog belangrijker: Zeer goed uitgebracht.
Als laatste heb ik Romeo + Juliet gezien.
Een hele aparte film. Gewoon het idee al om een oud Shakespeare verhaal in een (heel) nieuw jasje te steken vind ik al geweldig.. maar de uitvoer is dat misschien nog wel meer. Vooral Claire Danes speelt echt geweldig
in deze film. Ze spreekt de poetische woorden uit alsof het niets is en doet dat ook nog hardstikke geloofwaardig ook, in tegenstelling tot anderen in deze film (bijvoorbeeld Mercutio). En ik heb me zelfs niet geergerd aan Leonardo. Unicum! Al met al een hele leuke film
.
Jack Black in z'n element. Best leuke maar soms wat flauwe comedy. En met een heel voorspelbaar einde.
Zoals al staat geschreven in het stukje review hierboven; WOW wat een fantastisch stuk cinema, zelfs beter dan NOSFERATU naar mijn id...
Gaat dit zien!!!
quote:Ik heb 'm in Parijs gezien, met Franse ondertiteling. Was erg apart. Ik was blij dat ik ook Frans goed kan volgen, want de Japanse stukken waren dus ook alleen te volgen met Franse ondertiteling.
Op woensdag 18 februari 2004 01:45 schreef hugoboss22 het volgende:
Afgelopen avond heb ik Last samurai gezien. Vond het een prachtige film.
The Manchurian Candidate
(Thriller uit 1962 van John Frankenheimer, met Frank Sinatra)
Dit is een wat gedateerde film, hoewel ik dat een vage, of brede term vind. Hij gaat over een groep Amerikaanse soldaten die getraumatiseerd terugkomen uit Korea, geplaagd door vreemde nachtmerries. Als ze erachter komen dat ze allemaal hetzelfde dromen, concludeert Sinatra dat er iets van waarheid in moet zitten. Ze blijken te zijn gehersenspoeld. De manier waarop het verhaal wordt verteld doet vreemd aan, sommige scèneovergangen en de hele vertelstructuur zijn totaal anders dan in moderne films. Dat is geen negatieve opmerking, en de remake die in aankomst is lijkt ook gewoon de zoveelste onnodige cash-in. Dit is een spannende thriller, en Sinatra is opvallend goed in de hoofdrol.
School Daze
Een wat vreemd aandoende menging van genres, met wat dingen die je niet zou verwachten van Spike Lee (dit was zijn tweede lange film, 1988). Het is een simpel verhaal, over een zwarte universiteit met veel politiek en raciaal bewogen studenten. Lijnrecht tegenover elkaar staan Dap (Laurence Fishburne) en Julian (Giancarlo Esposito), leiders van respectievelijk een groep 'diepzwarten' en een strikte studentenvereniging van lichtzwarten. De film volgt hen, de vete tussen hun vrouwelijke aanhang, en een eerstejaars in ontgroening (Spike Lee). Waarom dit een aantal keer wordt onderbroken voor een zang/dansnummer blijft onduidelijk, maar storend is het niet, hoewel ze soms wat te lang duren. Lee's boodschap komt volkomen onsubtiel naar voren, maar zijn prestatie als schrijver, producer, acteur en regisseur overschaduwt dat. Ik heb Fishburne nooit een rol beter zien spelen. En het is nu onvoorstelbaar dat Samuel L. Jackson in één scène in een film speelt, en 'gewoon goed' is.
Desperado
Waarom weet ik niet, maar Rodriguez' stijl bevalt me steeds meer hoe vaker ik deze film kijk. Het ritme en tempo van de film (bepaald door de muziek en de montage, die om van te smullen is) is precies goed voor het flinterdunne verhaaltje en de quasi-diepzinnige opmerkingen van onze held. Dat zijn dan ook niet de dingen waar het hier om gaat; het gaat om de actie, om de beelden en de sfeer. Die actiescènes behandelt Rodriguez met zo'n virtuositeit, en zijn beelden zijn zo gestileerd, dat ik op elk punt in de film kan vallen en blijf kijken. Alleen Bucho valt uit de toon, en ik had dolgraag eerste keuze Raul Julia in die rol gezien.
Kill Bill
Voor de tweede keer, in de bioscoop natuurlijk. Dit is hetzelfde als wat wat ik in Desperado zie, en waar Pulp Fiction van werd 'beschuldigd': gestileerd geweld. Dat wil niet zeggen dat het geweld verheerlijkt, want dit heeft weinig meer met de realiteit te maken. Dit is filmgeweld. And lots of it. Om z'n inhoud is hij niet serieus te nemen, om z'n vorm des te meer, en die vorm is gewoon goed. Camerawerk, liters bloed, flashback in tekenfilm... heerlijk.
Blowup
In de bioscoop, en voor het eerst. En het regende ook nog eens heel hard buiten, mooier kan het niet. Misschien kortzichtig om dit in de eerste plaats een vreemde film te noemen, maar een beetje bevreemdend is het wel. Ik liep de zaal uit met het gevoel wel iets te hebben begrepen van de schok die de film bij het uitkomen veroorzaakte, maar ook dat dat gevoel niet meer helemaal op te roepen is. De invloeden op The Conversation en Blow Out zijn duidelijk, maar het interessante is dat dit toch een heel ander soort film is dan die twee. In elk geval is het een mooie film, interessant om te zien en te vergelijken met modernere versies. David Hemmings is erg goed in de hoofdrol.
Catch-22
Nog steeds een intelligente, grappige, nare, mooie film over oorlog en bureaucratie en "de mens", maar dan zonder het pretentieuze . Mike Nichols' beste film, een cast vol bekende namen die op dreef is, en Orson Welles.
.
Rosie
Gevoelige film over een onprettig onderwerp, met een dertienjarig meisje in de titelrol dat erg overtuigend speelt, zoals alle acteurs overigens. Ik weet niet of het einde als een grote verrassing moest komen, dat is dan niet helemaal gelukt, maar ook zonder dat is het een mooie film.
Les Triplettes de Belleville
Tweede keer, ditmaal niet in de bios. Niet alleen de muziek is erg leuk, maar ook de animatie:
briljante personages,
zware stormen,
en spannende achtervolgingen (met slow motion shots ) met fantastische auto's.
Wáár is m'n powerball?
[Dit bericht is gewijzigd door California op 18-02-2004 16:32]
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 17:57 schreef Dromenvanger het volgende:
[afbeelding]
Het verhaal begint met een ontmoeting tussen twee dames, Carla (Heather Graham) en Lou (Natasha Gregson Wagner). Deze raken aan de praat om tot de conclusie te komen dat ze beide dezelfde vriend hebben, namelijk Blake (Robert Downey Jr.). Ze breken in zijn huis in en confronteren hem dan met zijn egoistische daden. De rest van de film gaat over het bekvechten tussen Carla, Lou en Blake wat afgewisseld wordt met een vrij heftige sexscene.
Het verhaal is bagger, dat geef ik zo toe. Het is zo afgezaagd als het maar kan en de uitvoering is soms zelfs lachwekkend. Het karakter van de personages Carla en Lou is misschien wel nog onrealistischer. Wie blijft er nou lekker gezellig drinken bij de persoon die je de afgelopen 10 maanden bedrogen heeft met een ander? Niemand zou je denken. Zij dus wel. Na een paar keer sorry en zelfs een (medelijdenopwekkende) nep-zelfmoordpoging doen ze nog steeds alsof het een engeltje is. Maar er zou natuurlijk geen boven deze post staan als ik niets positiefs te vertellen had over deze rare film. Dat is namelijk
Robert Downey Jr.
. Ik was dan al fan van hem maar ben dat nu zelfs nog meer. In deze film acteert hij hardstikke goed en kruipt echt in de rol van zelfingenomen doch charmante (waardeloze) acteur. Hij haalt de hele film omhoog waardoor het achteraf gezien toch wel een lekkere film is
. Go Robert! Het laatste wat ik nog over deze film te zeggen heb is dat de lengte van de film nogal vreemd is. Namelijk 82 minuten
.
Cijfer: 6,5.
[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 18-02-2004 20:26]
The Terminator meets E.T. meets Leon
Meisje uit de toekomst moet een buitenaards wezen in het heden doden om zo een verwoestende oorlog te voorkomen.
Leuk filmpje met een aantal aardige actie-scene's.
Helaas is deze film buiten de actie-scene's totaal niet boeiend, zelfs slaapverwekkend.
Wel zijn de SFX voor een "direct to video" film van uitzonderlijke kwaliteit. Nog een pluspuntje krijgt ie van mij omdat dit tot nu toe de enige film is geweest die "bullet-time" ook daadwerkelijk voor een doel gebruikt.
Prima horror/thriller die een beetje laat op gang komt heeft werkelijk een aantal ijzingwekkende scenes en geinige (pikzwarte) humor
The story is simple. Frank (played by none other than LELAND PALMER FROM TWIN PEAKS! Err, or Ray Wise if you prefer) and his family are driving cross-state to spend Christmas at his Mother-in-Law's house. As is customary for the average family around this time of year, tensions are running high in the car and everybody's getting under one another's skin. Eventually, the wife and kids (and the daughter's slightly camp boyfriend who's along for the ride) fall asleep so a bored Frank decides to take a short cut through the forests instead of the Interstate, in an effort to keep himself awake. Needless to say, this turns out to be the worst decision he ever made, but to tell you ANYTHING more about the film would completely spoil the fun. So go see it! It's a heady, hallucinatory cocktail, blending large measures of "The Twilight Zone" with a few shots of "Carnival Of Souls" and "The Texas Chainsaw Massacre". Garnished, naturally, with a pinch of David Lynch.
A family finds itself trapped on a road that never ends in this effective low-budget French-US horror film
A crowd favourite when it was first released to the fans at Montreal's Fantasia Festival in 2003, this low-budget horror movie plays like an old episode of 'The Twilight Zone' crossed with the 'splatstick' of Final Destination 2 and the surreal road movies of David Lynch. Clocking in at just 83 minutes with only one location and six characters, it's an impressive example of how horror filmmaking can sometimes revolve around the simplest of premises - here, a family trapped on an isolated, and seemingly endless, stretch of highway.
Vanavond in de sneak .. beste aardige SF thriller met Ben Affleck. Het is een simpel verhaaltje maar daarom nog niet minder leuk.
Cabin Fever
Wel geinig. I.P.V. dat jonge mensen worden vermoord door n slasher, valt nu de eer toe aan een huid etend virus
IMDB Cijfer: 5,4
Mijn Cijfer: 6
Cold Creek Manor
Coole thriller die wat traag op gang komt, maar in het tweede gedeelte zeer de moeite waard blijkt en n spannende wordt
Met Dennis Quaid, Sharon Stone, Stephen Dorff en Julliette Lewis
IMDB cijfer: 4,4
Mijn Cijfer: 6,5
Zonder de cast met grote namen was dit ongetwijfeld uitgegroeid tot een enorme b film. De film vond ik erg vergelijkbaar met Event Horizon alleen vond ik die beter. Er zitten wel enkele aardige stukken in en het plot is vrij interessant, alleen had het allemaal zoveel beter kunnen zijn. En het einde waarbij de drie acteurs de bol gewoon konden laten verdwijnen door hem weg te denken was voor mij nogal een vaag einde
Het acteerwerk van met name Dustin Hoffmann was overigens wel erg goed,zeker voor een film als in dit genre, jammer dat de special effects vaak slecht waren en het verhaal maar niet echt uit de verf kwam.
[Dit bericht is gewijzigd door Markie-Mark op 19-02-2004 10:17]
Bring It On
Leuke feel-good movie met Kirsten Dunst
over een groep cheerleaders die mee willen doen aan de nationale kampioenschappen cheerleaden.
IMDB Cijfer: 6,2
Mijn Cijfer: 7,0
Paycheck
Ik heb me prima vermaakt, maar het is geen goede film. Het zal ongetwijfelt met mijn voorkeur voor SF-films en verhalen van Philip K. Dick in het bijzonder, te maken hebben, dat ik me over de irritaties die de film af en toe toch oproept heen kon zetten. Werkelijk alles wordt je voorgekauwd, want het publiek is immers oerdom. Waar de film wel in slaagt is het vermaken, wat in essentie de bedoeling is van een dergelijk film. De actie is redelijk in beeld gebracht door Woo, met zijn typische stijlkenmerken (splitscreens, slowmotion, "mexican stand-off", witte duiven). Nog een minpunt is het romantische subplotje, want er is totaal geen chemie tussen Affleck en Thurman. Een magere: ***
Gisteren:
School of Rock
In de bios. De eerste helft vond ik niet meer dan aardig, maar gelukkig werd hij de tweede helft beter. Jack Black is in zijn element als de wannabee rockster. Ook Joan Cusack zet een leuke komische rol neer. De muziek is lekker en het verhaaltje lekker ongecompliceerd. De erg hoge score (7.7) op IMDb snap ik niet helemaal, maar het is zeker een leuke film. ***1/2
En de rest dag heb ik er een Aziatische avondje van gemaakt.
Oasis
Mooie Koreaanse film over de liefde tussen twee gehandicapte mensen. De liefde is eigenlijk onmogelijk, omdat hij net uit de gevangenis komt voor het fatale auto-ongeluk, waarbij de vader van haar om het leven is gekomen. De liefde houden ze geheim, want de rest van de familie zou het niet begrijpen. Erg sterk acteerspel van de twee hoofdrolspelers. ****
Xich Lo
Een beetje teleurstellende Vietnamese film, maar dat komt vooral omdat de verwachtingen wat hoog waren. Ik had veel mensen erg positief over deze film gehoord. Er zaten zeker veel mooie scenes in, maar tegen het einde waren de beweegredenen van de hoofdpersonages helemaal zoek bij mij. Wat overbleef waren mooie scenes waar ik niet veel mee kon. Misschien had het wat te maken met het feit dat ik wat moe was. ***1/2
quote:Chemie vond ik met Aflik en Thurman nog best acceptable .. heb wel slechtere gezien
Op donderdag 19 februari 2004 10:59 schreef Gorro het volgende:
Eergisteren in de sneak:Paycheck
Ik heb me prima vermaakt, maar het is geen goede film. Het zal ongetwijfelt met mijn voorkeur voor SF-films en verhalen van Philip K. Dick in het bijzonder, te maken hebben, dat ik me over de irritaties die de film af en toe toch oproept heen kon zetten. Werkelijk alles wordt je voorgekauwd, want het publiek is immers oerdom. Waar de film wel in slaagt is het vermaken, wat in essentie de bedoeling is van een dergelijk film. De actie is redelijk in beeld gebracht door Woo, met zijn typische stijlkenmerken (splitscreens, slowmotion, "mexican stand-off", witte duiven). Nog een minpunt is het romantische subplotje, want er is totaal geen chemie tussen Affleck en Thurman. Een magere: ***
Johnny Depp is werkelijk uber-cool in deze film. De actie is vet, zitten leuke grappen in. Het scenario is daadwerkelijk een zooitje, enorm veel personages die maar niet uit de verf komen. Maar de film blijft enorm vermakelijk. De rol van Salma Hayek vind ik vrij overbodig in deze en wtf Enrique Iglesias???
leuke film, leuke muziek (mijn smaak) maar alleen een beetje overdreven. Ik bedoel in een interview met de regisseur kwam er naar boven dat het o.a. een kinderfilm was maar zeker ook voor volwassenen. Misschien dat de gemiddelde Amerikaan wat meer kind is dan hiero maar ik vond het overduidelijk een kinderfilm. Maar wel een hele goede leuke, met leuk verhaallijntje.
Leuke film, die geregeld verrast, terwijl het geheel best voorspelbaar te noemen is. Sterk innemend gespeeld, met ook enkele over-the-top characters en scenes.
-edit: slechts 67 votes op IMDB
Best grappige film, met typische Looney Tunes humor. Jammergenoeg was het perspectief tussen de real-life acteurs en de tekenfilmfiguren vaak net niet goed.
SCHOOL OF ROCK
niet zo'n beste, en heb Jack ook wel beter gezien...
Het is een best aardige film ja. Als Kameleon fan keek ik er erg naar uit en hij was goed te kijken. Hier en daar toch wel wat dingetjes die wat jammer zijn maar al met al een geslaagde film!quote:Op maandag 23 februari 2004 19:15 schreef cptmarco het volgende:
De Schippers van de Kameleon....
En?quote:Op maandag 23 februari 2004 22:49 schreef JackDaniels het volgende:
Gisteren: Lost in Translation.
Vandaag: Looney Tunes Back in Action.
.![]()
films uit 1985 hebben erbarmelijk slechte fx?quote:Op dinsdag 24 februari 2004 09:27 schreef Frollo het volgende:
Brazil (Terry Gilliam, 1985)
Een film uit 1985 die zich in een fantastische wereld afspeelt: zou de geloofwaardigheid niet in het geding komen door de ongetwijfeld erbarmelijke special effects...
Nou ja, dat vreesde ik in elk geval wel. Kijk bijvoorbeeld maar naar Dune uit 1984. Leuk hoor, dat chromakey, erg knap ook voor die tijd, maar het is geen CGI. En dat gaat toch storen als je inmiddels beter gewend bent.quote:Op woensdag 25 februari 2004 00:23 schreef kinky_queen het volgende:
films uit 1985 hebben erbarmelijk slechte fx?
Lost in Translation: er gebeurt haast niks in de film maar het gaat in zo'n rustig tempo waardoor het wel relaxed kijken is. Zou het persoonlijk niet aanbevelen maar ieder zijn smaak.quote:Op maandag 23 februari 2004 23:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
En?![]()
ah, is dat Steve Martin? Ik vond die Acme baas in ieder geval het minst leuke aan heel de film. Die was gewoon echt niet leuk. De rest was redelijk normale Looney Toons humor.quote:Op woensdag 25 februari 2004 14:54 schreef JackDaniels het volgende:
En die Steve Martin is irritant. (hij speelt de schurk)
ah die moet ik ook maar eens plukkenquote:Op woensdag 25 februari 2004 17:50 schreef kinky_queen het volgende:
[afbeelding]
[b]<a href=""http://www.badmovies.org/movies/jackfrost/index.html"" target="_blank">JACK FROST</a>
Was het hoogtepunt van gisteravond, een typische kinky queen movie mag ik wel zeggen!
Een bloeddorstige sneeuwmanKom op zeg! Dat moet toch een geweldige film zijn? En dat wast ook
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
morgen ga ik de sequel kijken...quote:Op woensdag 25 februari 2004 22:07 schreef MikeyMo het volgende:
ah die moet ik ook maar eens plukken
quote:Op woensdag 25 februari 2004 21:34 schreef _DaNi_ het volgende:
Mona Lisa Smile,
En? wat vonden we ervan??quote:Op woensdag 25 februari 2004 21:42 schreef Driewieler het volgende:
Spykids 3D
Looney tunes back in action
Love actually
Band of brotheres
Master and commander
ik ruik trivia topic...quote:Op woensdag 25 februari 2004 22:14 schreef Skimmer het volgende:
Vanmiddag gezien: nineteen eighty four.
Vanavond gezien: Equilibrium...
Wie beide films gezien heeft weet waarom ik vandaag bij uitzondering in dit topic post...
Voor wie, zoals ik, beide films nieuw zijn... ga ze kijken, liefst in deze volgorde... ze hebben enorm veel overeenkomsten.
Volgens mij sloeg dat op dat ze weer vrij/clean was. Meer kon ik er ook niet van makenquote:Op donderdag 26 februari 2004 09:50 schreef Gorro het volgende:
Thirteen (2003)
. Van het laatste shot snapte ik trouwes geen reet. Sloeg in mijn ogen helemaal nergens op. ***
doe s niet zo naar over RZquote:Op donderdag 26 februari 2004 09:50 schreef Gorro het volgende:
Cold Mountain (2003)
De bijrolspelers maken deze films. Giovanni Ribisi als boer, Philip Seymour Hoffman als zondigende priester, Donald Sutherland als dominee en zelfs Renee Zellweger vond ik in deze film nog niet eens zo irritant als ze normaal is en met haar rol lijkt de Oscar haar niet te kunnen ontgaan (ik vrees nu al voor de speech). De openingsscenes zijn erg sterk. ****
Sorry, maar ik kan haar egt niet uitstaan.quote:Op donderdag 26 februari 2004 10:04 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
doe s niet zo naar over RZ
Je links werken niet echt lekker..quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:20 schreef kinky_queen het volgende:
<a href=""http://www.stomptokyo.com/movies/j/jack-frost-2.html"" target="_blank">JACK FROST 2 - REVENGE OF THE MUTANT KILLER SNOWMAN</a>
weet het ook niet hoor...quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:32 schreef SODA het volgende:
[..]
Je links werken niet echt lekker..
quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:36 schreef kinky_queen het volgende:
weet het ook niet hoor...
hij klopt toch wel...
nee hoor het ligt niet aan jou, maar de url klopt toch welquote:Op donderdag 26 februari 2004 23:38 schreef SODA het volgende:
[..]
[afbeelding] Ligt t aan mij dan?
Hij linkt naar forum.fok.nl..
Ah. Jazeker.quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:42 schreef kinky_queen het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op donderdag 26 februari 2004 23:38 schreef SODA het volgende:
Hij linkt naar forum.fok.nl..</div></blockquote>nee hoor het ligt niet aan jou, maar de url klopt toch wel
Moet je de sequel eens kijken, die is nog een stuk beterquote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:24 schreef mamamiep het volgende:
28 Days
Was een leuke, mooie film. Moest wel wennen aan Viggo Mortensen zo, maar goed. Bullock vond ik erg goed, iets wat ik vaak niet vind eigenlijk. En Steve Buscemi was gewoon zoals altijd, goed
.
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 15:08 schreef Copycat het volgende:
Verheug me wel op The Incredible Shrinking Man die vannacht op televisie komt. Een klassieker die de moeite meer dan waard is.
Het einde is erg sterk.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 15:08 schreef Copycat het volgende:
Verheug me wel op The Incredible Shrinking Man die vannacht op televisie komt. Een klassieker die de moeite meer dan waard is.
quote:Op vrijdag 27 februari 2004 15:14 schreef Gorro het volgende:
[..]
Het einde is erg sterk.
Argento heeft dan ook heel veel te danken aan maestro Bava... Misschien dat ook Fulci inspiratie putte uit zijn werk en dan vooral het latent aanwezige sadisme (de moord met het middeleeuwse attribuut en daaropvolgend de lekker rood gestookte kachel) dat uit enkele scenes opborrelt...Net als in "Bay of Blood" sluit Bava af door de cirkel van moord en doodslag rond te maken. Wel iets te veel expositie maar visueel gezien topfilm ...! Bovendien de eerste Giallo.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 18:34 schreef kinky_queen het volgende:
[afbeelding]
Vond hem wat kleurgebruik erg op het latere SUSPIRIA lijken...
[afbeelding]
weh heh is idd niet erg best nee,quote:Op vrijdag 27 februari 2004 20:50 schreef Sniper het volgende:
Crocodile Bordkartonnen Snacks die door blijven zeuren over hun liefdesleven worden door Nep-Krokodil van 10 meter verslonden. Hilarisch slecht.
Welke?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:43 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Gister the Italian Job gezien, leuke film
Weer een zieltje gewonnen!quote:Op zaterdag 28 februari 2004 11:11 schreef Colour het volgende:
Gauw ook andere films van Tarkovski zien!
En, heb je genoten?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:30 schreef kinky_queen het volgende:
REDNECK ZOMBIES
Had em al eens gezien maar was vergeten hoe goor dit ding eigenlijk is!
Truly a gorehounds wet dream!
[afbeelding]
Zeker! Maar het is niets voor jou he?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 11:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En, heb je genoten?
Nee, Zombie's is niks voor mij nee.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 11:50 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Zeker! Maar het is niets voor jou he?
Nee hoor, maar als ik giallo zie staan verw8 ik wel het nodige snijwerk, en in combinatie met spanning is dat wel te pruimenquote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:42 schreef scanman01 het volgende:
KQ, je wordt een beetje eng
Moet alles 'gory' zijn?
HAXAN al gezien?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hexen bis aufs Blut gequält
Ik weet niet onder welke titel die het bekendst is, deze of Mark of the Devil. In ieder geval met wel een paar hevige scenes. Soms wel leuk, vooral dan de martelscènes.
Nee, maar hij zit wel "in the pipeline" zal ik maar zeggenquote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:55 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
HAXAN al gezien?
Zal deze eens kijken, vanavond. Ooit eens gewonnen met een prijsvraag.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:31 schreef speknek het volgende:
Cidade de Deus ...ontzettend rauw en gaat je niet in de koude kleren zitten.
Bij de dvd van Cidade de Deus zit trouwens een korte film, The Palace. Het is het testproject van de film en heeft een prijs gewonnen op het filmfestival van Berlijn. Leuk dat ze hem erbij doen, maar er zitten geen ondertitels bij! Weet iemand waar hij over gaat?
Nicole Kidmanquote:Op zondag 29 februari 2004 01:02 schreef scanman01 het volgende:
Ik zit nu trouwens met 1 oog MALICE te kijken op BRT1
Inderdaad een hele mooie film.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 19:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tokyo monogatari
Ik wilde deze film wel eens zien...Maar verdomme, het blijkt dan ook een ongelooflijke mooie film te zijn ook. Echt één van de mooiste en ontroerendste die ik ooit heb gezien. 11/10 en
![]()
Die met Mark Walberg o.a. Was het een remake?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:47 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Welke?
yep, het origineel is hierquote:Op zondag 29 februari 2004 11:05 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[..]
Die met Mark Walberg o.a. Was het een remake?
Die is idd onwaarschijnlijk goed. Door oa die film, maar ook Midnight Cowboy en Papillon, vind ik Hoffman nog steeds de beste acteur aller tijden.quote:Op zondag 29 februari 2004 11:17 schreef Gorro het volgende:
Little Big Man (1970)
Erg leuke comedy/western waarin Dustin Hoffman zijn unieke klasse laat zien. Hij speelt de hoofdfiguur die dan weer bij de indianen en dan weer bij de blanken woont. In die periode veranderd hij vaak van karakter en personage. Geweldig om te zien hoe Hoffman elk van die karakters geweldig neerzet. ****
Inderdaad, jammer dat hij tegenwoordig niet egt boeiende rollen meer krijgt.quote:Op zondag 29 februari 2004 11:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Die is idd onwaarschijnlijk goed. Door oa die film, maar ook Midnight Cowboy en Papillon, vind ik Hoffman nog steeds de beste acteur aller tijden.
Heel jammer ja. Zal wel aan de leeftijd liggen, hoewel Jack het toch nog aardig doet op z'n ouwe dagquote:Op zondag 29 februari 2004 11:41 schreef Gorro het volgende:
Inderdaad, jammer dat hij tegenwoordig niet egt boeiende rollen meer krijgt.
nee hoor, vrijdag had ik een snipperdag en ben toen rond 11 uur begonnen, zaterdag en zondag kijk ik idd zoveel mogelijk films. doordeweeks probeer ik 2 of 3 films op een avond te kijken, wat natuurlijk lang niet altijd kanquote:Op zondag 29 februari 2004 12:55 schreef scanman01 het volgende:
Zeg KQ, ik heb eens gelet op wat jij zoal post in dit topic.. maar kijk jij 20 films per dag ofzo?
Erg slecht en voorspelbaar jaquote:Op zondag 29 februari 2004 12:20 schreef MikeyMo het volgende:
Feardotcom en die heeft met recht een plekje in de bottom 100
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze heb ik dus ook zitten kijken vrijdag, althans tot ongeveer het moment dat Udo Kier die Vanessa gaat bevrijden...quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hexen bis aufs Blut gequält
Ik weet niet onder welke titel die het bekendst is, deze of Mark of the Devil. In ieder geval met wel een paar hevige scenes. Soms wel leuk, vooral dan de martelscènes.
Nee, eigenlijk niet. Als je een stuk gezien hebt, weet je wel hoe de rest gaat. Goed voor één keertje.quote:Op maandag 1 maart 2004 13:12 schreef realist_ik het volgende:
[..]
deze heb ik dus ook zitten kijken vrijdag, althans tot ongeveer het moment dat Udo Kier die Vanessa gaat bevrijden...
het kon me gewoon niet meer boeien...
en dat op zich vond ik reden genoeg om te gaan slapen...
een film die wordt aangekondigd als "Positively the most horrifying film ever made" moet wel wat meer te bieden hebben dan wat leuke martelscenes.
het gekrijs en gejammer begon te vervelen al moet ik toegeven dat het voor een film uit 1970 toch redelijk "pijnlijk" in beeld gebracht werd... nogal realistisch enzo.
leuk detail vond ik dat toen deze film in de bioscopen verscheen, men de bezoekers bij wijze van marketingstunt een "sick bag" gaf... zo goor zou het zijn.
film is ook een paar jaar verboden geweest in UK dacht ik...
6,5/10
ik wil op zich het einde nog wel eens zien...
SOK, is het de moeite om 'm nog eens te kijken?
Die vond ik juist wel heel bijzonderquote:Op maandag 1 maart 2004 14:29 schreef Gorro het volgende:
De slechtste film die ik deze maand gezien heb is: Romance X (1999) *½
Acteerwerk was slecht, het "intellectuele" geneuzel ging nergens over en de plot was niet meer dan aardig. Ik vond het een slap excuus voor de sexscenes die erin zitten.quote:Op maandag 1 maart 2004 14:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Die vond ik juist wel heel bijzonder
Over het acteerwerk zijn we het dan oneens. Ik vind Caroline Ducey wel erg goed spelen, ook in deze film. Rocco is wat minder natuurlijk, maar is ook een relatief korte scene (wel heel erg lang voor een sex scene trouwens). Ik blijf erbij dat ik de film heel bijzonder vind. Smaken verschillenquote:Op maandag 1 maart 2004 14:38 schreef Gorro het volgende:
[..]
Acteerwerk was slecht, het "intellectuele" geneuzel ging nergens over en de plot was niet meer dan aardig. Ik vond het een slap excuus voor de sexscenes die erin zitten.
And that's a good thingquote:Op maandag 1 maart 2004 14:59 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Smaken verschillen
Ik heb datzelfde aantal gezienquote:Op maandag 1 maart 2004 14:29 schreef Gorro het volgende:
Ik heb deze maand 82 films gezien...
Ach, dat moet je ook niet pretenderen te zijn. En met jou trouwens vele anderen...quote:Op maandag 1 maart 2004 20:38 schreef kinky_queen het volgende:
ik ben niet goed op de hoogte van het leven van Big J om er een review over te tikken.
het deed me vrij weinig...quote:Op maandag 1 maart 2004 21:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ach, dat moet je ook niet pretenderen te zijn. En met jou trouwens vele anderen...
Hoe ervoer jij, als heidense leek de bloedig-gewelddadige actie ?
quote:Op maandag 1 maart 2004 21:52 schreef BrauN het volgende:
Wrong Turn
'Horrorfilm' over tieners die achterna worden gezeten door een soort redneck zombies... Standaard verhaaltje dus. Maar hij was best vermakelijk ondanks de simpele opzet.
Ik heb 'm nog niet gezien.quote:Op maandag 1 maart 2004 22:00 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
het deed me vrij weinig...![]()
maar het had op jou wel een emotionele aantrekkingskracht?
dat er vele mogen volgenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:03 schreef T_Bone het volgende:
The Real Mccoy...
Mijn eerste post btw
Waar haal jij al die ontzettend foute films vandaan?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:14 schreef kinky_queen het volgende:
JESUS CHRIST - VAMPIRE HUNTER
In all the great biblical epics, Jesus Christ is typically portrayed as the calm, unflappable soul of all things good and great. Heck, in a few of those epics, you never even get to see Jesus, lest his holy visage melt the very film onto which he is being portrayed. Tired of the boring, old portrayals of Jesus? Look no further than Jesus Christ Vampire Hunter, a loveable little modern fable about how Christ returns to Earth to flatten the souls of some evil vampires intent on robbing our cities of all the lesbians they can find! Actually, that requires a little explanation. Set in modern day Canada, this film begins with the premise that Ottawa is being drained of its lesbian population by some mysterious force. When a certain Catholic priest suspects the truth is a vampire invasion, he calls upon the big guns to deal with it. Jesus Christ, busy trying to re-insert himself into society so he can bring about another religious uprising, is called forth to help to battle with the undead, using not only his inner spirit but his ability at kung-fu as well.
[afbeelding]
niet zo leuk als ik had verw8 maar ach, mischien leuk als extra'tje op de dvd van Mel
![]()
downloaden, tv af en toe, en kijk eens in m'n homepagequote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:21 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Waar haal jij al die ontzettend foute films vandaan?
stoned in een tank, het zal je maar gebeuren...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:38 schreef dolle_hond het volgende:
Buffalo Soldiers
Aardige film met leuke cast. Best onderhoudend en weer eens een ander soort oorlogsfilm. Er zit weinig spanning in de film, maar desondanks blijft het wel boeien.
Trouwens, waarom is Jane Fonda gestopt met acteren? Jammerquote:Op dinsdag 2 maart 2004 19:22 schreef scanman01 het volgende:
Vanavond gaan we voor de zoveelste keer deze nog een keer kijken:
[afbeelding]
Over geweldige acteerprestaties gesproken!
Ze ging toch meedoen in een J-Lo film?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 22:02 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Trouwens, waarom is Jane Fonda gestopt met acteren? Jammer
zo'n scene is idd wel geinigquote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:58 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
stoned in een tank, het zal je maar gebeuren...
Dat is de eerste film die jij plaatst die ik ook geweldig vind!quote:Op dinsdag 2 maart 2004 22:23 schreef kinky_queen het volgende:
STRAW DOGS
Het blijft toch een goede film
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |