Het vorige topic:
Broodbakmachine deel 1
quote:Wat voor soort meel gebruik je dan? Ik vind het toch wel een goedkoop broodje. Voor mezelf heb ik dat eigenlijk nog nooit uitgeteld.
Op zondag 15 februari 2004 15:10 schreef knuppelhout het volgende:
hehe, ik zit in een studentenflat en de stroomrekening wordt verdeeld over ongeveer 200 mensen.
als ik een grote wietplantage van mn kamer zou maken zou de eneco het nog niet merkenmeel kost 19ct per kilo -> 10ct per keer
gist kost 10 a 15 cent per keer (zakje instant-gist)
melk kost 20ct per brood
klein beetje olie
wat noten, kaas of feta erdoor -> 20 cttotaal: 60 cent
doen we 2 dagen mee met 2 personen
[Dit bericht is gewijzigd door Randa_v op 15-02-2004 21:25]
het resultaat was overheerlijk!! Subliem mag ik wel zeggen!
Voor 20 cent aan feta door je brood is natuurlijk mogelijk, maar proef je het dan nog wel, het lijkt me namelijk zo weinig. Verse feta is rond de 10 euro per kilo, in die som gebruik je maar 20 gram feta voor je brood, lijkt mij erg weinig eerlijk gezegd...
Mijn brood bestaat uit:
500 gram meel
320 ml. water
10 gram suiker
7 gram zout
6 gram gedroogde gist
10 ml olijfolie
Ik ben begonnen met 10 gram zout, maar dan was het brood niet te eten, te zout. Het water heb ik al een keer verminderd naar 300 ml, maar dat hielp ook niet. Waardoor stort het in, en hoe is dit op te lossen? Iemand?? Ik ben het beu om "bakstenen" te eten.
quote:Het kookboekje voor de broodbakmachine geeft aan bij inzakken brood:
Op maandag 16 februari 2004 13:28 schreef Coelho het volgende:
Het wil me maar niet lukken een fatsoenlijk brood te bakken. Heb al verschillende verhoudingen geprobeerd maar elke keer stort het brood in het midden in tijdens het bakken. Ik kan ook nergens vinden waar dat aan zou moeten liggen. Misschien dat jullie nog tips voor mij hebben?Mijn brood bestaat uit:
500 gram meel
320 ml. water
10 gram suiker
7 gram zout
6 gram gedroogde gist
10 ml olijfolieIk ben begonnen met 10 gram zout, maar dan was het brood niet te eten, te zout. Het water heb ik al een keer verminderd naar 300 ml, maar dat hielp ook niet. Waardoor stort het in, en hoe is dit op te lossen? Iemand?? Ik ben het beu om "bakstenen" te eten.
Tijdens het bakken de broodbakmachine niet openen.
Je kunt na afloop nog een 15 minuten extra laten bakken.
Is het kijkvenster afgedekt kan ook helpen.
Veel succes.
quote:Nee, dat doe ik nooit
Op maandag 16 februari 2004 18:19 schreef Randa_v het volgende:Het kookboekje voor de broodbakmachine geeft aan bij inzakken brood:
- is het deksel open geweest?
quote:Nope...
- broodbakmachine verplaatst tijdens het bakken?
quote:Ja
- staat de machine trillingsvrij opgesteld?
quote:Met een digitale weegschaal, lijkt me dus goed te zijn.
- zijn de ingredienten juist afgewogen?
quote:Dan is ie al ingestort. Dat gebeurt meestal minuten nadat het proces van "rise 3" is overgegaan in "bake"
Tijdens het bakken de broodbakmachine niet openen.
Je kunt na afloop nog een 15 minuten extra laten bakken.
quote:Dat ga ik nog eens proberen. Bedankt.
Is het kijkvenster afgedekt kan ook helpen.Veel succes.
quote:Als je brood inzakt nadat het al genoeg gerezen is, kun je last hebben van overrijs. Probeer het eens met maar 4 gram gist ipv 6. Ik gebruik zelf op jou hoeveelheden een theelepel gist, dit staat ongeveer gelijk aan 3 a 4 gram. En mijn broden zakken niet (meer) in. Dus wie weet kun je dit ook eens proberen.
Op maandag 16 februari 2004 13:28 schreef Coelho het volgende:
Het wil me maar niet lukken een fatsoenlijk brood te bakken. Heb al verschillende verhoudingen geprobeerd maar elke keer stort het brood in het midden in tijdens het bakken. Ik kan ook nergens vinden waar dat aan zou moeten liggen. Misschien dat jullie nog tips voor mij hebben?Mijn brood bestaat uit:
500 gram meel
320 ml. water
10 gram suiker
7 gram zout
6 gram gedroogde gist
10 ml olijfolieIk ben begonnen met 10 gram zout, maar dan was het brood niet te eten, te zout. Het water heb ik al een keer verminderd naar 300 ml, maar dat hielp ook niet. Waardoor stort het in, en hoe is dit op te lossen? Iemand?? Ik ben het beu om "bakstenen" te eten.
Nog 2,5 half uur, even geduld hebben dus.
quote:mueslibrood, goed idee
Op maandag 16 februari 2004 20:24 schreef Randa_v het volgende:
Ik ben momenteel een mueslibrood aan het bakken. Ben heel benieuwd naar het resultaat. Het brood is nu aan het rijsen, maar het ruikt nu al heel lekker.Nog 2,5 half uur, even geduld hebben dus.
Voor mueslibrood heb ik voor een brood van 800 gram als vulling gebruikt. 200 gram rozijnen en 150 gram muesli. Muesli kun je wel het beste een dagje laten weken. Het brood heb ik daarna met havervlokken bestrooid net voor hij ging bakken.
quote:Jammer dat t mislukt is
Op dinsdag 17 februari 2004 12:44 schreef Randa_v het volgende:
Nou, mijn mueslibrood was dus zo erg gerezen, dat hij de deksel mee omhoog nam. Hierdoor kwam er tijdens het bakken teveel lucht ineens van onder en crashte mijn brood. nu is hij niet eens lekker meer. Ga het deze week nog wel een keer overnieuw proberen.Voor mueslibrood heb ik voor een brood van 800 gram als vulling gebruikt. 200 gram rozijnen en 150 gram muesli. Muesli kun je wel het beste een dagje laten weken. Het brood heb ik daarna met havervlokken bestrooid net voor hij ging bakken.
Ik haal mijn meel altijd bij de molen, tegenwoordig gebruik ik ook het gewone meel van de molen. Ik al het meel en toebehoren in een grote afsluitbare kist staan, deze heb ik laatst weer moeten vervangen door een nog grotere.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 10:50 schreef Nijna het volgende:
Even een vraagje...
Waar halen jullie meel?
Want hier in de supermarkt vind ik alleen bloem (ik wil geen witbrood) of van dat kant en klare spul waar je alleen nog water bij hoef te knikkeren... Daar is niks aan...
Overigens had ik laatst meergranen broodmix van Wrights (hoeft ook alleen water bij) die was wel lekker.
Iemand nog ideeen?
Nog even de top 3quote:Op zaterdag 28 februari 2004 19:51 schreef Troel het volgende:
Nou, die test was wel leuk om te zien. Zeker omdat de goedkoopste ook het beste uit de test kwam.
Precies waar ik me ook over op liep te winden, dit zijn de mensen die de bakkers leren hoe te bakken, het is toch geen wonder dat de bakkers in Nederland het engelse stopverfbrood maken.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 20:30 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Wat ik weer eens erg waardeloos vond waren die brooddeskundigen. Die keuren het brood alleen door te kijken en te voelen. Het brood moet terugveren als je het samendrukt, het moet zo en zo kruimig zijn, het moet mals aanvoelen.Door dat soort lui kan je nu bijna alleen nog maar van dat sponzige brood krijgen. Ik wil gewoon brood dat breekt als je het dubbelvouwd, een boterham hoef je niet op te kunnen rollen als een pannenkoek.
let wel, daarmee wordt bedoelt dat deze brood maakt dat het meest op dat lijkt wat de bakkers produceren. Ik vond de test fout omdat er bakkers en bakonderwijzers de jury waren, en geen culi,quote:Op zaterdag 28 februari 2004 22:04 schreef gekke_sandra het volgende:
Die van de Marskramer is volgens Kassa! het beste én de goedkoopste
kunnen die jongens en meisjes geen HTML?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 22:58 schreef melonovy het volgende:
Sukerbolle van Melonovy is super heerlijk, er kan geen friese warme bakker tegenop:
http://www.crealab.nl/Sukerbolle%20van%20Melonovy.doc
Ha ha ha, en dan staat er alleen platte tekst inquote:Op zaterdag 28 februari 2004 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
kunnen die jongens en meisjes geen HTML?
Een doc file in Internet, nee, DIE vertrouw ik
Ik vond de test in Kassa niet helemaal kloppen. Wat er feitelijk getest werd waren niet de broodbakmachines, maar de bijgeleverde recepten. Een kl#terecept in een goeie machine zou dan een lage beoordeling opleveren. Niet helemaal fair dus, alleen weet ik ook zo snel niet even een manier om die dingen wel eerlijk te testenquote:Op zaterdag 28 februari 2004 22:04 schreef gekke_sandra het volgende:
Die van de Marskramer is volgens Kassa! het beste én de goedkoopste
Gebruiksgemak, levensduur. Daarna zou je pas kunnen kijken of er een goed brood uit te krijgen is.quote:Op zondag 29 februari 2004 00:51 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik vond de test in Kassa niet helemaal kloppen. Wat er feitelijk getest werd waren niet de broodbakmachines, maar de bijgeleverde recepten. Een kl#terecept in een goeie machine zou dan een lage beoordeling opleveren. Niet helemaal fair dus, alleen weet ik ook zo snel niet even een manier om die dingen wel eerlijk te testen.
HAHAHA, weet ik veel wat wel en niet kan, of betrouwbaar is. Ik kon ´m gewoon openen en zo, maar hier is nog een keertje:quote:Op zaterdag 28 februari 2004 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
kunnen die jongens en meisjes geen HTML?
Een doc file in Internet, nee, DIE vertrouw ik
Je weet dat er 2 machines van die Princess KAPOT zijn gegaan tijdens de test he. En dat ze hem zo slecht hebben beoordeelt omdat die ene die niet kapot is gegaan loeiheet werd aan de buitenkant.quote:Op zondag 29 februari 2004 16:12 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb ook naar de test gekeken op internet. Nu kwam die Princess 1935 heel slecht uit de test, maar ik vind het brood prima dat eruit komt. Ik denk dat het ook vooral een persoonlijke mening van iedereen moet zijn.
wat meer gist gebruiken en een theelepel suiker.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:03 schreef melonovy het volgende:
Ik heb meel bij de molen gehaald ipv de all in mixen van Soezie.
Ik volg heel nauwkeurig de recepten op, gebruik alleen wel olie ipv boter, maar nu vind ik mijn broden niet echt luchtig, hoe kunnen ze wat luchtiger worden?
Of wat minder gist.quote:Op zondag 29 februari 2004 16:41 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ow een tip (van mamma, natuurlijk) voor de mix-bakkers die problemen hebben met overrijs; probeer het eens op een kort programma.
Wat voor tomaatjes heb je gebruikt melonovy, die in olie of van die droge in een zakje? En in wat voor meel heb je gebruikt? Gewoon bloem of van dat volkoren spul?quote:Op maandag 16 februari 2004 10:37 schreef melonovy het volgende:
Ik heb laatst een brood gebakken met 40 gram olijven, 40 gram feta en 40 gram zongedroogde tomaatjes erdoor, alle ingredienten klein gesneden en een beetje specerijen erdoor en in de machine gedaan bij het vulling-alarm.
Gaat zo moeilijk he, gist uit een all-in-mix halen..quote:Op dinsdag 2 maart 2004 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of wat minder gist.
Een digitale weegschaal met grammen is een goeie vervanger omdat het ook in grammen staat aangegeven. Heb er pas een gekocht omdat de gist niet makkelijk te meten was met die schepjes.quote:Op zondag 7 maart 2004 14:12 schreef butterfly84 het volgende:
Hmmm ik heb dus zo'n AFK bbm... Maaruh alles daar staat in "kopjes en schepjes" aangegeven. Er is zo'n kopje bijgeleverd en een schepje, zwaar irritant als je het mij vraagt!
Zijn er meer mensen die er zo over denken en die er al een oplossing voor hebben bedacht? Want ohjee als ik ooit een keer dat maatbekertje kwijt raak
Wij gebruiken nu ongeveer een half jaar de oudere versie hiervan en deze bevalt perfect. Dus degene die nu in de aanbieding is zal ook wel prima werken.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:52 schreef _wie het volgende:
Bij de Blokker is er nu eentje in de aanbieding voor 40 euro, iemand ervaring ermee>
Lekker Randa_v.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 09:43 schreef Randa_v het volgende:
Ik ben nu een brood met appel en kaneel aan het bakken.
Het ruikt heel erg lekker.
yummie, maar dat bananenbrood gaat niet door?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 09:43 schreef Randa_v het volgende:
Ik ben nu een brood met appel en kaneel aan het bakken.
Het ruikt heel erg lekker.
Oh bananenbrood klinkt ook goed.... iemand een receptje?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 10:26 schreef Magneet het volgende:
[..]
yummie, maar dat bananenbrood gaat niet door?
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:08 schreef Randa_v het volgende:
Mislukt!!!
wat houdt dat in?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben er hier al mensen met prefermenten geexperimenteert?
beetje bleekjes (of ligt aan belichting) maar ziet er verder toppie uit!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:59 schreef Que-Pasa het volgende:
Na lang twijfelen heb ik van het weekend ook maar één gehaald.....en heb er geen spijt van!
heb dus ook een AFK...alleen ik heb 'm bij de media markt vandaan..voor 49 euro...![]()
had ik dat geweten....
maar echt heerlijk dat brood!
we hebben gisteravond een pak meel erin gegooid met wat water en boter, vanochtend werden we wakker met een heerlijke brood geur...en het smaakte echt heerlijk!
morgen gaan we een italiaans brood proberen, ik kijk er nu al naar uit![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
viel wel mee vond ik, het was een echt wit brood, met een hele knapperige korst.quote:Op zondag 21 maart 2004 00:41 schreef Hallahan het volgende:
[..]
beetje bleekjes (of ligt aan belichting) maar ziet er verder toppie uit!
Volgens mij bedoelde piet daar zuurdesembrood mee ofzoiets, in brood bakken in de oven heeft hij die vraag ook gesteld.quote:Op zondag 21 maart 2004 00:38 schreef moussy het volgende:
[..]
wat houdt dat in?
Je neemt 100 gram meel, en 100 gram water minder in je recept voor brood. Dat meel en water, met wat gist, meng je en laat je een dag of 3-5 gisten, en voeg je dan aan je broodmengsel toe. Nu heb je dus weer dezelfde verhoudingen en hoeveelheden als in je recept maar er is een deel voorgegist. Hierdoor krijgt je brood veel meer smaak.quote:Op zondag 21 maart 2004 00:38 schreef moussy het volgende:
[..]
wat houdt dat in?
Zulk mooi en lekker zelfgebakken brood, en dan Margarine gebruiken ipv boter?quote:Op zondag 21 maart 2004 14:05 schreef Que-Pasa het volgende:
[..]
viel wel mee vond ik, het was een echt wit brood, met een hele knapperige korst.
vanmorgen mijn 2 e broodje gemaakt, een bruinbrood....ook lekker.
[afbeelding]
Dat was bij mij ook het geval Randa_v. Het appelbrood rees echt een eind en toen zakte het weer in, en het bleef een beetje klef van binnen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:14 schreef Randa_v het volgende:
Dit brood was compleet ingezakt, de appel zat nog te veel bijelkaar en verder is het niet echt gaar lijkt het. De appel moet toch te nat geweest zijn.
ook een beetje om de lijn denken hequote:Op zondag 21 maart 2004 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zulk mooi en lekker zelfgebakken brood, en dan Margarine gebruiken ipv boter?![]()
Caloretisch maakt dat niet uitquote:Op zondag 21 maart 2004 14:53 schreef Que-Pasa het volgende:
[..]
ook een beetje om de lijn denken he![]()
quote:Op zondag 21 maart 2004 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Caloretisch maakt dat niet uit
Er worden wel meer sprookjes verteld, dik wordt je van teveel eten. Sterker nog, wat eet jij liever, boter dat gewoon melkvet is, of plantaardige olien die chemisch bewerktzijn met waterstof in een catalytische reactie gehard zijn, allerlei spullen aan toegevoegt, hoe denk je dat margarine gemaakt wordt dan? Maar goed, caloretisch maakt het niet uit, en boter smaakt gewoon erg lekker.quote:Op zondag 21 maart 2004 15:42 schreef Que-Pasa het volgende:
[..]
is dat zo?
mij word altijd verteld dat je van roomboter dik wordt...vandaar margarine.
van de natuurwinkel , en best lekker, en 100% plantaardig
ik ga me er eens even in verdiepen, wat je zegt zit wat in ja.....maar dit word zo een hele andere discussie ja...quote:Op zondag 21 maart 2004 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er worden wel meer sprookjes verteld, dik wordt je van teveel eten. Sterker nog, wat eet jij liever, boter dat gewoon melkvet is, of plantaardige olien die chemisch bewerktzijn met waterstof in een catalytische reactie gehard zijn, allerlei spullen aan toegevoegt, hoe denk je dat margarine gemaakt wordt dan? Maar goed, caloretisch maakt het niet uit, en boter smaakt gewoon erg lekker.
Klopt, past beter hierquote:Op zondag 21 maart 2004 15:55 schreef Que-Pasa het volgende:
[..]
ik ga me er eens even in verdiepen, wat je zegt zit wat in ja.....maar dit word zo een hele andere discussie ja...![]()
ah ja, dat dus, al een paar keer gedaan maakt het brood idd lekkerderquote:Op zondag 21 maart 2004 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je neemt 100 gram meel, en 100 gram water minder in je recept voor brood. Dat meel en water, met wat gist, meng je en laat je een dag of 3-5 gisten, en voeg je dan aan je broodmengsel toe. Nu heb je dus weer dezelfde verhoudingen en hoeveelheden als in je recept maar er is een deel voorgegist. Hierdoor krijgt je brood veel meer smaak.
Ah, eindelijk feedback. Hoe heb je het zuurdesem gemaakt?quote:Op zondag 21 maart 2004 16:30 schreef moussy het volgende:
[..]
ah ja, dat dus, al een paar keer gedaan maakt het brood idd lekkerder![]()
een prutje voor zuurdesem moet langer staan, een dag of 6-7, ook lekker
Ik heb vanmiddag idd. bloem en gist gekocht. Water en zout in overvloede aanwezigquote:Op maandag 22 maart 2004 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Als beginnend broodbakker kan je het best beginnen met een gewoon witbrood, daar leer je het meest van. Bloem, water, zout en gist.
hebben die lui een site waar je ook kan bestellen?quote:Op maandag 22 maart 2004 19:54 schreef Christine het volgende:
Ik heb vorige week ook zo'n ding gekocht. Erg goed te doen zegVoor het weekend heb ik brood gemaakt met rozijnen, kaneel en hazelnoten. Errug lekker!!!
Van mijn schoonmoeder heb ik volkorenmeel gekregen, die heeft ze gekocht bij de molen. Ze hebben daar overigens ook gist, 3,50 euro voor 500 gram. Veel goedkoper dan die zakjes van de supermarkt dus!
Binnenkort ga ik bananen-honing brood proberen, uit het bijgeleverde receptenboekje.
dat is die aanbieding van blokker nu?quote:Op maandag 22 maart 2004 21:28 schreef moussy het volgende:
home electronicsde prijs is leuk, het apparaat is leuk, maar zorg dat je er niks mee krijgt, de service is best k*t, ik heb een half jaar lopen leuren met een kapotte broodbakmachine, die ik amper aan maand had. Máár uiteindelijk heb ik wel een nieuwe gekregen en daarna weer één en nu ben ik weer aan het leuren.
Dat is dus die Home Electronics waar ik het over had. Ik ben er best tevreden mee.quote:Op maandag 22 maart 2004 20:26 schreef koele het volgende:
ik hoorde dat Blokker een broodbakmachine in de aanbieding (40E) heeft, iemand ervaring, type enz weet ik niet...
k heb hem net gekocht... morgen uitproberen, moet nu weg jammer genoeg...quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:09 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat is dus die Home Electronics waar ik het over had. Ik ben er best tevreden mee.
Mijn bananen-honingbrood is redelijk goed gelukt vannacht, het smaakt alleen een beetje apart zoetig. Dat hoort zo natuurlijk, maar ik had er niet zo rekening mee gehouden. Wel erg lekker met pindakaas(en erg machtig).
Welke ingredienten zijn trouwens "verplicht" om in huis te hebben wanneer je verschillende varianten brood wilt bakken, en waar kan je ze kopen? Ik heb bloem, volkorenbloem, gist, havermoutvlokken en rozijnen in huis. Ik zat zelf te denken dat ik ook nog andere soorten bloem of meel wil kopen, heel veel verschillende noten en een aantal verschillende zaadjes en pitjes. Aanraders, iemand?
Toevallig. Ik zit net een warme snee maisbrood met boter en bruine suiker naar binnen te proppen. Vers uit de oven (heb geen broodbakmachine). Mijne was erg goed gelukt vonden zowel mijn man als ik. Ik heb gebruikt 325 gr maismeel van soezie (raar gewicht maar dat was alles wat nog in de zak zat...zak was een krijgertjequote:Op woensdag 24 maart 2004 22:06 schreef melonovy het volgende:
dus gouden tips om een lekker maisbrood te bakken, plaats ze hier!
In Wateringen zit een molen, waar ze goedkoop meel verkopen.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:49 schreef Christine het volgende:
Volkorenmeel had ik idd via de molen (heeft mijn schoonmoeder daar gekocht). Zou er in de buurt van Den Haag ook een molen zitten? Waar vind je zoiets?
Ik internet te veel geloof ikquote:Op woensdag 24 maart 2004 23:26 schreef p_iglet het volgende:
... maismail.
Oja inderdaadquote:Op woensdag 24 maart 2004 22:18 schreef moussy het volgende:
[..]
In Wateringen zit een molen, waar ze goedkoop meel verkopen.
Ik woon in Den Helder, maar laat altijd het bruine meel daar vandaan komen. Ik vind dat lekkerder dan de meel die ze "hier" hebben. 40 km verderop, wij hebben geen molensquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:00 schreef Christine het volgende:
[..]
Oja inderdaad
Mijn zus heeft daar vlakbij gewoond, dom dat ik daar niet aan dacht. Binnenkort maar weer eens een fietstochtje die kant op maken.
quote:Op woensdag 24 maart 2004 23:26 schreef p_iglet het volgende:
maismail
hahahaha, ik heb er gewoon over heen gelezen, dat valt me niet eens op omdat ik het zelf ook wel eens zo schrijf... hahahahaquote:Op woensdag 24 maart 2004 23:27 schreef p_iglet het volgende:
Ik internet te veel geloof ik![]()
Ik heb begrepen van wel ja, hij heeft trouwens niet zo héél veel soorten. Zelf ben ik er nog nooit geweest, ik stuur mijn ouders altijd op padquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:58 schreef Evil-Cherry het volgende:
Maalt de molen in Wateringen zelf dan? Dacht dat ze inkochten en weer verkochten :s
post je het recept ff als je een goeie gevonden hebt..?quote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:41 schreef melonovy het volgende:
Kaas uienbrood klinkt lekker! Receptje erbij zoeken en deze eens maken...
Ik vries het brood altijd in. Op de dag dat ik 'm bak eet ik tijdens de lunch altijd supervers brood, en daarna snijd ik het brood in plakken en vries ik het in, zo blijft het naar mijn idee het lekkerst.
Zoiets had ik van de week gedaan, alleen met blokjes kaas.. alles zakte naar beneden (best logish achterafquote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon broodmix nemen, deeg maken, en dan een bakje gebakken uien en geraspte kaas erbij
Misschien een beetje ei erop smeren als lijm als de korst al gevormd is.quote:Op maandag 29 maart 2004 12:13 schreef melonovy het volgende:
Ik heb net een brood gebakken met maanzaad, bij het storten van het brood viel al het maanzaad erafop 1plekje na....
![]()
Wie heeft er voor mij een goede tip om dit de volgende keer te voorkomen?
Had je het nat gemaakt vantevoren, met een plantespuit ofzo? Dan zou het moeten blijven plakken.quote:Op maandag 29 maart 2004 12:13 schreef melonovy het volgende:
Ik heb net een brood gebakken met maanzaad, bij het storten van het brood viel al het maanzaad erafop 1plekje na....
![]()
Wie heeft er voor mij een goede tip om dit de volgende keer te voorkomen?
Ik ben ook bezig met bakken van hetzelfde, het lijkt wel een beetje vochtig, maar het ruikt al aardig.quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:29 schreef Nijna het volgende:
Ik ben een bananenbrood aan het bakken.... maar het ziet er niet uit.
Het deeg was een beetje te compact denk ik, de banaan mengde er niet goed doorheen toen ik die erbij deed bij het vulalarm.
Dus of volgende keer meer vocht erbij ofzo, of de banaan er direct bij, want die is natuurlijk ook wel een beetje vochtig...
Het ding probeert nog te rijzen, maar vooralsnog lijkt het niet te gaan gebeuren... ik ben benieuwd...
laat wel wat voor mijn overquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:50 schreef Randa_v het volgende:
Ik bak trouwens wel een bananenbrood met noten. Heb eerst de noten er doorheen gedaan en laten mengen en daarna de banaan en gekeken of hij het mengen goed deed. Doe ik meestal, wat je ook kunt doen is beetje voor beetje toevoegen. dus je voegt een beetje toe, laat het kneden en weer een beetje, dan heb je er meer controle over. Tenminste bij mij blijft het add-lampje lang branden en zo kneed het beter onderelkaar. Ben benieuwd.... was ik maar niet zo ongeduldig...![]()
Mocht je willen, ik heb de hele avond om hem op te eten, het is trouwens ook maar een 600 grams broodje, dus niet al te groot.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:59 schreef Magneet het volgende:
[..]
laat wel wat voor mijn over
quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:24 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Mocht je willen, ik heb de hele avond om hem op te eten, het is trouwens ook maar een 600 grams broodje, dus niet al te groot.
Hij rijst toch wel mooi, eens kijken of hij nog na het bakken nog zo is.![]()
Hij is langzaam in elkaar aan het zakken, jammer. Hopen dat hij straks wel nog smaakt nog 40 minunten wachten.quote:Op vrijdag 2 april 2004 14:58 schreef Magneet het volgende:
[..]
![]()
ja sorry had honger gisterquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:52 schreef Randa_v het volgende:
Hij is klaar, eigenlijk ziet die van jouw er toch ook wel mooit uit. Die van mij heeft ook wel wat banaan onder in zitten en dat is ook wat vochtig. Hoeveelheden??? Van die maatbeker wist ik ook niet heb er wat noten, hazelnoot en cashew en 2 bananen, wou er eigenlijk 3 indoen maar mijn mannetje had er een opgegeten. Ik ga hem nu proeven.
Doe dadelijk wel even verslag geven.
quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:58 schreef Magneet het volgende:
[..]
ja sorry had honger gister
Goed dat bij jou wel de banaan mooi verdeeld is! Balen van die hooikoorts... Als ik me weer aan bananenbrood ga wagen dan neem ik jouw receptquote:Op vrijdag 2 april 2004 16:05 schreef Randa_v het volgende:
Mmm, mijn oordeel over het brood, de banaan is wel goed verdeeld over het brood alleen proef ik het niet zo goed. Ik merk dat mijn hooikoorts opkomt omdat mijn tong opzet, als ik hooikoorts krijg word ik ook allergisch voor banaan en noten, en die zitten in het brood, dus Magneet, er is nog genoeg hoor.
Verder smaakt het een beetje droog maar wat honing erop maakt veel goed.![]()
Studentenhaverquote:Op dinsdag 13 april 2004 11:09 schreef glossy het volgende:
heeft er hier iemand wel is noten brood gemaakt?
wat voor noten heb je er in gedaan?
heb al op google gekeken maar daar word je ook niet echt wijzer van
recept?quote:Op zaterdag 24 april 2004 15:43 schreef Christine het volgende:
Ik heb net een suikerbroodje gebakken. Heerlijk
Zo heb ik het gedaan:quote:Op zaterdag 24 april 2004 18:38 schreef pos het volgende:
[..]
recept?![]()
Iemand ervaringen met deze????quote:Op zondag 25 april 2004 12:53 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
AFK Broodbakautomaat BM3
in plaats van 79.99
nu 39.99
http://nl.schlecker.com/
ik heb sinds 2 a 3 weken een broodbakmachine en het bevalt me prima heb al 2x tutti frutti brood gemaakt en vrijdag heb ik noten brood gemaakt en verders wit en bruin broodquote:Op zondag 25 april 2004 17:20 schreef Zabb het volgende:
Ik ben sinds kort ook de trotse bezitster van een bbm, een Princess Silver Breadmaker 1935. Ik ben nu voor het eerst een brood aan het bakken, gewoon even een simpel witbrood om even te testen. Ik ben benieuwd wat het wordt!
Hierna ga ik natuurlijk nog allerlei andere soorten broden proberen te maken!
Ik wil ook graag Italiaanse broden maken, bijvoorbeeld met veel kruiden. Ik zag net al iemand in een reactie praten over kant-en-klare mixen van 'Wright's'?? Dit heb ik tot nu toe nog niet gezien, maar ik zal er eens naar zoeken!quote:Op zondag 25 april 2004 18:05 schreef glossy het volgende:
[..]
ik heb sinds 2 a 3 weken een broodbakmachine en het bevalt me prima heb al 2x tutti frutti brood gemaakt en vrijdag heb ik noten brood gemaakt en verders wit en bruin brood
Ohja, daar zal ik eens naar op zoek gaan!!quote:Op zondag 25 april 2004 19:05 schreef glossy het volgende:
volgens mij heb je ook mix voor italiaanse brood van koopmans
Hey Bedankt!!!quote:Op zondag 25 april 2004 19:48 schreef glossy het volgende:
ff wat gezocht op inter net en heb wel deze italiaanse brood recept gevonden weet niet of je er wat aan hebt
Recept voor Italiaans Olijfbrood
---
bij mij zit ie ook wel is vast en ik heb maar 1 kneedhaak,en het snijden valt idd niet mee bij mij is de ene kant dikker dan de andere kant van het sneetje brood ,maar het snijden gaat beter als je brood geheel is afgekoeld,warm brood snijd helemaal rottigquote:Op zondag 25 april 2004 21:05 schreef Zabb het volgende:
[..]
Hey Bedankt!!!Die ga ik zeker een keer proberen!
Heb net mijn eerste brood afgerond! Het zag er erg goed uit! Ik kon hem alleen niet zo goed uit het bakblik krijgen! Dat komt denk ik door die kneedhaken.
Ook het snijden van het brood is best lastig.... misschien een kwestie van oefenen!
Ik heb nu idd plakken die niet helemaal even dik zijn, maar dat maakt het eigenlijk ook juist wel weer leukquote:Op zondag 25 april 2004 21:23 schreef glossy het volgende:
[..]
bij mij zit ie ook wel is vast en ik heb maar 1 kneedhaak,en het snijden valt idd niet mee bij mij is de ene kant dikker dan de andere kant van het sneetje brood ,maar het snijden gaat beter als je brood geheel is afgekoeld,warm brood snijd helemaal rottig
Zabb, jij hebt die princess 1935 he? Die hebben wij ook. Ik kreeg in het begin het brood er ook niet goed uit. Maar ik bakte toen steeds die broden van 600 gram. Die van 800 gram gaan er een stuk makkelijker uit. Omdat ze zwaarder zijn, neem ik aan.quote:Op zondag 25 april 2004 21:05 schreef Zabb het volgende:
[..]
Hey Bedankt!!!Die ga ik zeker een keer proberen!
Heb net mijn eerste brood afgerond! Het zag er erg goed uit! Ik kon hem alleen niet zo goed uit het bakblik krijgen! Dat komt denk ik door die kneedhaken.
Ook het snijden van het brood is best lastig.... misschien een kwestie van oefenen!
Ik bak ook broden van 800 gram, maar kan ze er nog steeds moeilijk uit krijgen! Haal jij die kneedhaken eruit na de eerste pieptoon of laat je ze er gewoon inzitten?quote:Op donderdag 29 april 2004 11:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zabb, jij hebt die princess 1935 he? Die hebben wij ook. Ik kreeg in het begin het brood er ook niet goed uit. Maar ik bakte toen steeds die broden van 600 gram. Die van 800 gram gaan er een stuk makkelijker uit. Omdat ze zwaarder zijn, neem ik aan.
Wat voor een mes gebruik je voor het snijden van je brood? Ik snijd het met een gewoon broodmes, maar dat gaat prima, zelfs als het nog een beetje warm is... (wel een klein beetje af laten koelen).
Ohja, dat is een goed idee! Dat ga ik ook een keer proberen!quote:Op donderdag 29 april 2004 11:34 schreef glossy het volgende:
nou kreeg ik gister een tip van een collega die zei van ,in die pakken van koopmans brood mix moet je een beetje boter doen,toen zei zij van je kan er ook een klein beetje olijfolie in doen dan blijft je brood langer vers en het smaakt ook lekkerder ,dus dat ga ik van het weekend maar is uitproberen,morgen word het toch niks moet eerst werken
Die kneedhaken laat ik gewoon zitten en dan als het brood klaar is laat ik het even staan (paar minuten, niet te lang want dan komt er condens ofzo in het blik en wordt je brood nat). Dan houd ik het blik op zn kop en schudden maar. De ene keer gaat het wat makkelijker dan de anderen keer. Soms laat ik het blik een paar keer op het aanrecht vallen en dan komt t er vaak wel uit.quote:Op donderdag 29 april 2004 15:44 schreef Zabb het volgende:
[..]
Ik bak ook broden van 800 gram, maar kan ze er nog steeds moeilijk uit krijgen! Haal jij die kneedhaken eruit na de eerste pieptoon of laat je ze er gewoon inzitten?
Ik doe het juist in plastic bakken, anders wandelt mn meel steeds wegquote:Op donderdag 29 april 2004 22:08 schreef Christine het volgende:
De Home Electronics weer in de aanbieding bij de Blokker
Overigens heb ik een vraag over het bewaren van meel: mijn schoonmoeder zegt dat je meel alleen in papieren zakken mag bewaren, dus niet luchtdicht afgesloten en/of in kunststof bakken. Is dat zo? Ik was van plan om morgen bij de Xenos een paar kunststof bakken te scoren om de meel in op te bergen.
Dat vraag ik me ook afquote:Op zondag 25 april 2004 17:29 schreef Mighty het volgende:
[..]
Iemand ervaringen met deze????
Dat was de slechtste uit de kassatestquote:Op donderdag 29 april 2004 11:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zabb, jij hebt die princess 1935 he? Die hebben wij ook.
Bij de Blokker is ie nu 29.95quote:Op zondag 25 april 2004 12:53 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Volautomatische deeg- en broodbereiden (kneden, rijzen, bakken)
Capiciteit 3 Liter (Tot 1,3 kg. broodgewicht)
2 kneedhaken voor gelijkmatig kneden.
Heruitneembare antiaanbak bakvorm
10 bakprogramma´s
Marmelade programma
Cool Touche omhulsel
Elektronische bedieningsveld met LCD Scherm
Korsten bruining instelbaar (licht, middel, donker)
Snelbakfunctie (wit brood)
Warmhoudfunctie
Programeerbare timer (13 uur)
Afneembare deksel met doorkijkvenster
800 Watt
Toebehorende: maatbeker en maatlepel
in plaats van 79.99
nu 39.99
http://nl.schlecker.com/
stond ie in het krantje?quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:39 schreef schatje het volgende:
[..]
Bij de Blokker is ie nu 29.95
Sorry, ik bedoel Trekpleister.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:50 schreef D.Rose het volgende:
[..]
stond ie in het krantje?
*opnieuw gaat kijken
stond er niet inquote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:50 schreef D.Rose het volgende:
[..]
stond ie in het krantje?
*opnieuw gaat kijken
ow, ok, maar die zitten hier niet in de buurtquote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:52 schreef schatje het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoel Trekpleister.
[afbeelding]
http://www.trekpleister.nl/magazine/
Nou ja, als de BM2 is goed getest door KASSA zal de BM3 dat ook wel zijn.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:54 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ow, ok, maar die zitten hier niet in de buurt
Dit is trouwens de BM2, niet de BM3 van Schlecker
Ja kind, dat zeg ik uiteindelijk toch ook. Al die folders lijken ook zo op elkaarquote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:53 schreef D.Rose het volgende:
[..]
stond er niet in
quote:Op zaterdag 1 mei 2004 11:59 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja kind, dat zeg ik uiteindelijk toch ook. Al die folders lijken ook zo op elkaar.
.
Ja, gewoonte van mijquote:Op zaterdag 1 mei 2004 12:03 schreef D.Rose het volgende:
[..]kind
kan wel tegen een stoot(je) hoorquote:Op zaterdag 1 mei 2004 12:26 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, gewoonte van mij.
.
Sorry als ik je beledigd hebt.
Voor die prijs kan je het niet latenquote:Op zaterdag 1 mei 2004 12:32 schreef D.Rose het volgende:
[..]
kan wel tegen een stoot(je) hoor
on topic:
ik ga de BM2 halen
Zat al een jaar te denken dat zo'n ding best leuk is en las toevallig vanmorgen een stuk erover in de krant waardoor ik de knoop heb doorgehakt (figuurlijkquote:Op zaterdag 1 mei 2004 12:34 schreef schatje het volgende:
[..]
Voor die prijs kan je het niet laten.
Mag ik weten waarom? Ik probeer er namelijk iemand een aan te smeren maar ik kan wel wat meer argumenten gebruiken)quote:Op zaterdag 1 mei 2004 13:16 schreef D.Rose het volgende:
las toevallig vanmorgen een stuk erover in de krant waardoor ik de knoop heb doorgehakt
De tipquote:Op zaterdag 1 mei 2004 21:24 schreef Jazzmin het volgende:
[..]
Mag ik weten waarom? Ik probeer er namelijk iemand een aan te smeren maar ik kan wel wat meer argumenten gebruiken)
Ik kom niet veel verder dan lekkerder gezonder en t ruikt zo lekker enzo, dat gezonder sloeg wel erg aan die had ik tot t laatst bewaard toen ie al helemaal in de stemming was
Oh en bedankt voor de tip! Ik ben er blij mee.
quote:Op zaterdag 1 mei 2004 23:03 schreef D.Rose het volgende:
[..]
De tip
graag gedaan
Waarom ik er 1 wil?
is goedkoper
Is dat zo?quote:Op zondag 2 mei 2004 07:44 schreef moussy het volgende:
[..]
Dat is volgens mij alleen zo als je voorheen brood bij de warme bakker kocht en nu brood bakt van gewone bloem.
ligt er aan wat voor brood je hebt,als je noten brood hebt dan zit je na 2 sneetjes wel erg vol (tenminste ik wel)quote:Op zondag 2 mei 2004 10:58 schreef Riann het volgende:
Het nadeel is als het zo lekker is eet je meer.
1.5 jaar geleden had ik een stage adres die er ook eentje had en ja hoor ik at wel iets meer...
Toen was ik nog niet aan de lijn![]()
Het ligt er natuurlijk ook aan of je kant en klare mixen gaat gebruiken en wat voor meel je waar haalt. en wat je er allemaal extra in gooit.quote:Op zondag 2 mei 2004 10:13 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Is dat zo?
Nouja, zoals je ziet noemde ik dat bij de bijkomstigheden, niet als reden.
Zal de proef op de som nemen en het laten weten
er schijnt in anna paulowna een bakker dacht ik dat het was ofzo te zitten die verkoopt broodmix kant en klaar hoef je alleen water bij te voegen,dacht dat het 5 kilo was voor 3 euro,van de week krijg ik van me collega te horen waar die precies zit en dan race ik er ff heen,omdat te halen,want dat is goedkoper dan die koopmans mix wat ik nu hebquote:Op zondag 2 mei 2004 11:34 schreef moussy het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk ook aan of je kant en klare mixen gaat gebruiken en wat voor meel je waar haalt. en wat je er allemaal extra in gooit.
Ik eet er trouwens veel minder van. Vooral van een vers bruin brood. Als ik een brood bij de bakker haal, dat écht vers is, werk ik zo een half brood weg, omdat het gewoon niet vult.
Probeer het eens bij een molen, Delft bijvoorbeeld.quote:Op zondag 2 mei 2004 12:17 schreef moussy het volgende:
Ik heb hier verder in DH alle bakkers en winkels gehad voor losse meeldoen ze niet aan.
DH was in dit geval Den Helderquote:Op zondag 2 mei 2004 13:06 schreef MillFreak het volgende:
[..]
Probeer het eens bij een molen, Delft bijvoorbeeld.
Heb een site gevonden waar je meel online kan bestellen.quote:Op zondag 2 mei 2004 12:17 schreef moussy het volgende:
Laat je het even horen, lijkt me ook wel eens handig om een kant en klare mix te gebruiken.
-edit- Er zit maar 1 bakker in AP, zal morgen eens ff bellen
Ik heb hier verder in DH alle bakkers en winkels gehad voor losse meeldoen ze niet aan.
Hmm ik bedoelde dus de tip dat er dinsdag een bbm bij de Trekpleister te koop isquote:Op zaterdag 1 mei 2004 23:03 schreef D.Rose het volgende:
[..]
De tip
De tip van trekpleister kwam van schatjequote:Op zondag 2 mei 2004 14:41 schreef Jazzmin het volgende:
[..]
Hmm ik bedoelde dus de tip dat er dinsdag een bbm bij de Trekpleister te koop isMaja geeft niet hoor
En bedankt voor de argumenten, jammer dat ik die zelf al had bedacht.
Commentaar gebruikquote:Op zondag 2 mei 2004 16:51 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik wil een broodbakmachine kopen voor mijn moeder.. welke kan ik het beste kopen? Ik had iets gehoord over die gene die ze bij Kassa getest hebben.. maar welke is dat?
eejjjjjjjjjj Loesjequote:Op zondag 2 mei 2004 16:51 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik wil een broodbakmachine kopen voor mijn moeder.. welke kan ik het beste kopen? Ik had iets gehoord over die gene die ze bij Kassa getest hebben.. maar welke is dat?
euhm, je vergeet wat. Hij kwam als beste uit de kassa test, waar ze voornamelijk de recepten die in het boekje dat bij de broodbakmachine zat hebben getest.quote:Op zondag 2 mei 2004 19:41 schreef D.Rose het volgende:
[..]
eejjjjjjjjjj Loesje
Zoals je in de post hierboven kunt zien is de AFK BM-2 degene die als beste uit de test komt.
Deze is ook nog eens de goedkoopste, én deze week in de aanbieding bij Trekpleister voor 30 euro.
Ik ga m zelf ook halen komende week. succes
Welke conclusies trek je daar uit?quote:Op zondag 2 mei 2004 19:43 schreef moussy het volgende:
[..]
euhm, je vergeet wat. Hij kwam als beste uit de kassa test, waar ze voornamelijk de recepten die in het boekje dat bij de broodbakmachine zat hebben getest.
Ja, wat ook aangegeven werd in de uitzending van die test. Behalve bij dat princess ding, van de 3 apparaten gingen er al 2 stuk tijdens het testen.quote:Op zondag 2 mei 2004 19:52 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Welke conclusies trek je daar uit?
Dat de ander machines slechtere recepten hadden en daarom minder scoorden?
Weet jij welke als beste uit de test kwam bij de consumentenbond dan?? Ik kan er niet bij op die site omdat ik geen lid ben.quote:Op zondag 2 mei 2004 20:10 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja, wat ook aangegeven werd in de uitzending van die test. Behalve bij dat princess ding, van de 3 apparaten gingen er al 2 stuk tijdens het testen.
Je kan beter de test van de concumentenbond aanhouden als je een als-best-getest-apparaat wil hebben.
Ik wil een goede, en als ie niet te duur is is dat mooi meegenomen.quote:Op zondag 2 mei 2004 20:10 schreef moussy het volgende:
Je kan beter de test van de concumentenbond aanhouden als je een als-best-getest-apparaat wil hebben.
De Panasonic. Die kost wel 190 euro.quote:Op zondag 2 mei 2004 20:13 schreef Zabb het volgende:
[..]
Weet jij welke als beste uit de test kwam bij de consumentenbond dan?? Ik kan er niet bij op die site omdat ik geen lid ben.
Da's dezelfde als bij trekpleister, alleen geen 30 maar 50 euroquote:Op zondag 2 mei 2004 20:33 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hey D!
Jah ik ben opzoek voor MoederdagHij moet niet al te duur zijn, maar wel gewoon goed.
Ik heb iemand gehoord over de gene die je bij de Marskramer kan kopen?
zie mijn vorige postquote:Op zondag 2 mei 2004 20:37 schreef Rtificial het volgende:
Schatje: AFK wordt inmiddels niet meer voor meer dan +/- ¤30 verkocht....
Hallo??quote:Op zondag 2 mei 2004 20:37 schreef Rtificial het volgende:
Vind het wel een leuk cadeautjequote:Op zondag 2 mei 2004 20:36 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Da's dezelfde als bij trekpleister, alleen geen 30 maar 50 euro
is het zekerquote:Op zondag 2 mei 2004 20:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Vind het wel een leuk cadeautje
Als die nog maar niet uitverkocht is.. morgen gelijk maar even heenfietsen.
Haha, dat kan ook natuurlijkquote:Op zondag 2 mei 2004 20:59 schreef D.Rose het volgende:
[..]
is het zeker
ik doe mezelf er ook 1 cadeau
bij de trekpleister waar ik heen ga komen ze dinsdag pas binnen, dus zorg dat ik er op tijd benquote:Op zondag 2 mei 2004 21:04 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Haha, dat kan ook natuurlijk
Hoop maar dat ze niet uitverkocht zijn. Kunnen we leuk broodjes bakken in onze nieuwe keuken
Misschien is dat hier ook wel zo? Ik bel ze anders maandag wel evenquote:Op zondag 2 mei 2004 21:09 schreef D.Rose het volgende:
[..]
bij de trekpleister waar ik heen ga komen ze dinsdag pas binnen, dus zorg dat ik er op tijd ben
bij marskramer is hij in de aanbieding voor "maar" 49,95...quote:Op zondag 2 mei 2004 20:37 schreef Rtificial het volgende:
zonde van dat stuk fietsen dan hequote:Op zondag 2 mei 2004 21:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Misschien is dat hier ook wel zo? Ik bel ze anders maandag wel even
dat zei ik dusquote:Op zondag 2 mei 2004 21:29 schreef Sjillie het volgende:
[..]
bij marskramer is hij in de aanbieding voor "maar" 49,95...
http://www.marskramer.nl/flash5.html
Jah inderdaad, stel je voorquote:Op zondag 2 mei 2004 21:30 schreef D.Rose het volgende:
[..]
zonde van dat stuk fietsen dan he
toch beter lezen hequote:Op zondag 2 mei 2004 21:32 schreef Sjillie het volgende:
oh oke, thx
ben trouwens dus ook op zoek naar een goede, maar de trekpleister is hier een behoorlijk eindje weg.
Vroeg me af of alleen kassa heeft getest, heeft de consumentengids niks getest? ben geen lid van de CB en kan geen online tests bekijken. Iemand?
quote:Op zondag 2 mei 2004 20:22 schreef schatje het volgende:
[..]
De Panasonic. Die kost wel 190 euro.
AFK voor 55 euro staat op derde plek, en de Breville voor 250 euro op de tweede.
Dat zijn richtprijzen.
Haha, sorry, ik kom uit regio Den Haag, vandaarquote:Op zondag 2 mei 2004 13:39 schreef moussy het volgende:
[..]
DH was in dit geval Den Helder
Ben je geslaagd?quote:Op maandag 3 mei 2004 09:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Heb ze net (de Trekpleister dus) gebeld, vanmiddag of morgenochtend liggen ze in de winkelFiets ik dus mooi vanmiddag even heen.. neem ook gelijk zo'n broodrooster mee
Nopesquote:Op dinsdag 4 mei 2004 13:33 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ben je geslaagd?
Ik nog niet. Heb 5 trekpleisters gebeld en er nu 1 gevonden die m nog heeft.
Mijn schoonbroer (die in de buurt woont) gaat vanmiddag ff kijken.
in mijn opinie kun je iets wat je niet hebt gehad ook niet uitverkocht hebbenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 15:55 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
NopesAlle Trekpleisters in de omgeving zijn uitverkocht.. helaas
Hebben ze ze niet aangekregen?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:12 schreef D.Rose het volgende:
[..]
in mijn opinie kun je iets wat je niet hebt gehad ook niet uitverkocht hebben
ik heb 5 zaken gesprokenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:19 schreef glossy het volgende:
heb je ook gevraagt of ze nog binnen krijgen?
dan kan je vragen of ze er dan 1 voor je appart zetten
de block , praxis (had ze laatst ook) , blokkerquote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:24 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ik heb 5 zaken gesproken
1 zei uitverkocht
1 zei niet gehad
1 zei donderdag een ander model te krijgen, een duurdere
1 zei dat ze ipv broodroosters hadden binnen gekregen
1 zei dat ze er nog 3 hadden
reserveren deden ze niet zei men
hij is wel bij meerdere zaken te koop, echter daar zijn ze 50 euroquote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:35 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Nee reserveren doen ze inderdaad niet, dat heb ik maandagmorgen ook gevraagt.
Nouja.. ik denk niet dat ik er nog 1 bij de Trekpleiser kan scoren..
En nu?
als het goed is krijg is straks bericht dat 1 van die 3 voor mij isquote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:40 schreef glossy het volgende:
[..]
de block , praxis (had ze laatst ook) , blokker
heb je daar al gekeken of ze ze daar nog hebben
Jah daarom, vond 30 euro wel genoeg voor moederdag eigenlijk.. majaquote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:51 schreef D.Rose het volgende:
[..]
hij is wel bij meerdere zaken te koop, echter daar zijn ze 50 euro
Waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:09 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Makroquote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan?
Ja, die hebben we hier niet helaasquote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:16 schreef schatje het volgende:
[..]
Makro.
Ja hoor.. jij welquote:Op woensdag 5 mei 2004 17:39 schreef D.Rose het volgende:
heb er 1
vanvond proberen
Wat is dát voor een vaag brood???quote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
Welke, staan er 4 opquote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:47 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Wat is dát voor een vaag brood???
www.welkoop.nlquote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:20 schreef glossy het volgende:
moussy
bij welkoop in annapaulowna (is bij een tuincentrum ofzo iets) heb je die broodmix het kost 3.60 en kan je 5 broden van maken,ze hebben allerlei soorten.
de deeg die kant en klaar is waar je alleen water bij moet doen is SOEZIE deegquote:
Die drie tieten-broden.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke, staan er 4 op
Eerst af laten koelen en dan in een speciale broodzak.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:39 schreef D.Rose het volgende:
ff een vraagje:
Wanneer een brood klaar is, waar bewaren jullie het dan in?
Eerst afkoelen?
Ik heb er idd niet 1 maar ook een stapeltje maar wist niet dat je ze ook gewoon bij de supermarktquote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:07 schreef moussy het volgende:
Ik haal af en toe een stapel papieren broodzakken bij de supermarkt om de hoek
Ik koop ze niet, krijg ze gewoon. Ik vroeg of ze ze los verkochten en kreeg gewoon een stapeltje en mag nu gewoon af en toe wat zakken ophalen. dat was bij een Deenquote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:14 schreef pos het volgende:
[..]
Ik heb er idd niet 1 maar ook een stapeltje maar wist niet dat je ze ook gewoon bij de supermarkt
kan kopen. Welke super?
Dat is gewoon een roggenmischbrot volgens mij, maar ik begrijp dat je de bolling raar vind? Dat krijg je als je een BBM met twee kneedhaken hebtquote:Op zaterdag 8 mei 2004 08:53 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Die drie tieten-broden.![]()
\quote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is gewoon een roggenmischbrot volgens mij, maar ik begrijp dat je de bolling raar vind? Dat krijg je als je een BBM met twee kneedhaken hebt
Wou dat dat waar wasquote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat krijg je als je een BBM met twee kneedhaken hebt
Je hebt gelijkquote:Op zaterdag 8 mei 2004 16:03 schreef Ingeborg het volgende:
ik weet het toch niet hoor uit de bakoven is het toch anders hoor. Ja toch?
Ik ben geweestquote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:20 schreef glossy het volgende:
moussy
bij welkoop in annapaulowna (is bij een tuincentrum ofzo iets) heb je die broodmix het kost 3.60 en kan je 5 broden van maken,ze hebben allerlei soorten.
2,5 Kilo meel voor 3 broden van 500 gram??quote:Op zaterdag 8 mei 2004 16:49 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ben geweest![]()
2,5 kg waldkornmix, is dus voor 3 broden van 500 gram, voor €9,50ik mag hopen dat het verkeerd geprijst was, maar ik heb dat dus niet meegenomen. Voor de rest stond er wat mix voor luxe witte broden, maar wij zijn geen witbrood eters.
Ik bestel wel weer een pakketje bij schlecker
Dan nog vergeet je het waterquote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:13 schreef moussy het volgende:
euhm nee, tikkelfoutje, doe maar 5 broden. Het was van die all in mix.
Nee dat zeg ik hoor, ja toch? Maar mijn andere nicht niet die hier op de chat hoor maar nicht Renske die het wel zo'n ding ja en die is er heel blij meer hoor dat wel dan maar ik heb het er toch niet zo op hoor.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt gelijk
Je weet het niet
dan was dat vast geen soezie deeg mix want die is 3.60 (haal je 5 broden uit)quote:Op zaterdag 8 mei 2004 16:49 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ben geweest![]()
2,5 kg waldkornmix, is dus voor 3 broden van 500 gram, voor €9,50ik mag hopen dat het verkeerd geprijst was, maar ik heb dat dus niet meegenomen. Voor de rest stond er wat mix voor luxe witte broden, maar wij zijn geen witbrood eters.
Ik bestel wel weer een pakketje bij schlecker
Dat is van het witte, of franse of luxe, weet ik niet meer. Maar soezie waldkorn was rete duur.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:05 schreef glossy het volgende:
[..]
dan was dat vast geen soezie deeg mix want die is 3.60 (haal je 5 broden uit)
collega van mij heeft eergister nog gehaald ze was 3.60 kwijt,ze had soazie wit en soezie met granen er in,ik ga denk maandag of dinsdag ff heenquote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:27 schreef moussy het volgende:
[..]
Dat is van het witte, of franse of luxe, weet ik niet meer. Maar soezie waldkorn was rete duur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |