abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17205728
Nou broodbakmachine topic deel 2 is geopend.

Het vorige topic:
Broodbakmachine deel 1

quote:
Op zondag 15 februari 2004 15:10 schreef knuppelhout het volgende:
hehe, ik zit in een studentenflat en de stroomrekening wordt verdeeld over ongeveer 200 mensen.
als ik een grote wietplantage van mn kamer zou maken zou de eneco het nog niet merken

meel kost 19ct per kilo -> 10ct per keer
gist kost 10 a 15 cent per keer (zakje instant-gist)
melk kost 20ct per brood
klein beetje olie
wat noten, kaas of feta erdoor -> 20 ct

totaal: 60 cent

doen we 2 dagen mee met 2 personen

Wat voor soort meel gebruik je dan? Ik vind het toch wel een goedkoop broodje. Voor mezelf heb ik dat eigenlijk nog nooit uitgeteld.
Je gebruikt ook feta, heb je daar recepten van? Ben wel nieuwsgierig.

[Dit bericht is gewijzigd door Randa_v op 15-02-2004 21:25]

pi_17207485
ben ook benieuwe naar dat recept met feta
pi_17216573
Ik heb laatst een brood gebakken met 40 gram olijven, 40 gram feta en 40 gram zongedroogde tomaatjes erdoor, alle ingredienten klein gesneden en een beetje specerijen erdoor en in de machine gedaan bij het vulling-alarm.

het resultaat was overheerlijk!! Subliem mag ik wel zeggen!

Voor 20 cent aan feta door je brood is natuurlijk mogelijk, maar proef je het dan nog wel, het lijkt me namelijk zo weinig. Verse feta is rond de 10 euro per kilo, in die som gebruik je maar 20 gram feta voor je brood, lijkt mij erg weinig eerlijk gezegd...

Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 16 februari 2004 @ 12:19:48 #4
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_17219222
Zo'n broodbakmachin verbruikt trouwens niet zo veel stroom dat dat geweldig in de papieren gaat lopen.
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_17221052
Het wil me maar niet lukken een fatsoenlijk brood te bakken. Heb al verschillende verhoudingen geprobeerd maar elke keer stort het brood in het midden in tijdens het bakken. Ik kan ook nergens vinden waar dat aan zou moeten liggen. Misschien dat jullie nog tips voor mij hebben?

Mijn brood bestaat uit:

500 gram meel
320 ml. water
10 gram suiker
7 gram zout
6 gram gedroogde gist
10 ml olijfolie

Ik ben begonnen met 10 gram zout, maar dan was het brood niet te eten, te zout. Het water heb ik al een keer verminderd naar 300 ml, maar dat hielp ook niet. Waardoor stort het in, en hoe is dit op te lossen? Iemand?? Ik ben het beu om "bakstenen" te eten.

pi_17229995
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:28 schreef Coelho het volgende:
Het wil me maar niet lukken een fatsoenlijk brood te bakken. Heb al verschillende verhoudingen geprobeerd maar elke keer stort het brood in het midden in tijdens het bakken. Ik kan ook nergens vinden waar dat aan zou moeten liggen. Misschien dat jullie nog tips voor mij hebben?

Mijn brood bestaat uit:

500 gram meel
320 ml. water
10 gram suiker
7 gram zout
6 gram gedroogde gist
10 ml olijfolie

Ik ben begonnen met 10 gram zout, maar dan was het brood niet te eten, te zout. Het water heb ik al een keer verminderd naar 300 ml, maar dat hielp ook niet. Waardoor stort het in, en hoe is dit op te lossen? Iemand?? Ik ben het beu om "bakstenen" te eten.

Het kookboekje voor de broodbakmachine geeft aan bij inzakken brood:
- is het deksel open geweest?
- broodbakmachine verplaatst tijdens het bakken?
- staat de machine trillingsvrij opgesteld?
- zijn de ingredienten juist afgewogen?

Tijdens het bakken de broodbakmachine niet openen.
Je kunt na afloop nog een 15 minuten extra laten bakken.

Is het kijkvenster afgedekt kan ook helpen.

Veel succes.

pi_17230211
quote:
Op maandag 16 februari 2004 18:19 schreef Randa_v het volgende:

Het kookboekje voor de broodbakmachine geeft aan bij inzakken brood:
- is het deksel open geweest?

Nee, dat doe ik nooit
quote:

- broodbakmachine verplaatst tijdens het bakken?
Nope...
quote:

- staat de machine trillingsvrij opgesteld?
Ja
quote:

- zijn de ingredienten juist afgewogen?
Met een digitale weegschaal, lijkt me dus goed te zijn.
quote:

Tijdens het bakken de broodbakmachine niet openen.
Je kunt na afloop nog een 15 minuten extra laten bakken.

Dan is ie al ingestort. Dat gebeurt meestal minuten nadat het proces van "rise 3" is overgegaan in "bake"
quote:

Is het kijkvenster afgedekt kan ook helpen.

Veel succes.

Dat ga ik nog eens proberen. Bedankt.
pi_17232817
quote:
Op maandag 16 februari 2004 13:28 schreef Coelho het volgende:

Mijn brood bestaat uit:

500 gram meel
320 ml. water
10 gram suiker
7 gram zout
6 gram gedroogde gist
10 ml olijfolie

Als je brood inzakt nadat het al genoeg gerezen is, kun je last hebben van overrijs. Probeer het eens met maar 4 gram gist ipv 6. Ik gebruik zelf op jou hoeveelheden een theelepel gist, dit staat ongeveer gelijk aan 3 a 4 gram. En mijn broden zakken niet (meer) in. Dus wie weet kun je dit ook eens proberen.
pi_17234080
Ik ben momenteel een mueslibrood aan het bakken. Ben heel benieuwd naar het resultaat. Het brood is nu aan het rijsen, maar het ruikt nu al heel lekker.

Nog 2,5 half uur, even geduld hebben dus.

pi_17236966
Net nog even havervlokken overheen gestrooid. Was al mooi gerezen. Nog even geduld. Over een 3 kwartier gaat hij bakken en dan bakt hij een uur. Mmm, altijd als ik een brood ga bakken, heb ik er al zin nog voordat hij aanstaat. Moeilijk hoor, geduld hebben.
pi_17238886
Het brood was nu volledig gerezen, maar stond wel erg hoog in het bakblik. Zo hoog dat zelfs de deksel een stuktje meeomhoog was gekomen.
pi_17249031
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:24 schreef Randa_v het volgende:
Ik ben momenteel een mueslibrood aan het bakken. Ben heel benieuwd naar het resultaat. Het brood is nu aan het rijsen, maar het ruikt nu al heel lekker.

Nog 2,5 half uur, even geduld hebben dus.

mueslibrood, goed idee *gaat recept opzoeken*
pi_17251795
Nou, mijn mueslibrood was dus zo erg gerezen, dat hij de deksel mee omhoog nam. Hierdoor kwam er tijdens het bakken teveel lucht ineens van onder en crashte mijn brood. nu is hij niet eens lekker meer. Ga het deze week nog wel een keer overnieuw proberen.

Voor mueslibrood heb ik voor een brood van 800 gram als vulling gebruikt. 200 gram rozijnen en 150 gram muesli. Muesli kun je wel het beste een dagje laten weken. Het brood heb ik daarna met havervlokken bestrooid net voor hij ging bakken.

pi_17267108
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 12:44 schreef Randa_v het volgende:
Nou, mijn mueslibrood was dus zo erg gerezen, dat hij de deksel mee omhoog nam. Hierdoor kwam er tijdens het bakken teveel lucht ineens van onder en crashte mijn brood. nu is hij niet eens lekker meer. Ga het deze week nog wel een keer overnieuw proberen.

Voor mueslibrood heb ik voor een brood van 800 gram als vulling gebruikt. 200 gram rozijnen en 150 gram muesli. Muesli kun je wel het beste een dagje laten weken. Het brood heb ik daarna met havervlokken bestrooid net voor hij ging bakken.

Jammer dat t mislukt is maarja volgende keer beter dan maar
Ik ga van het weekend maar eens een poging wagen.
pi_17329055
Ik heb vandaag mijn eerste maisbrood gemaakt met Soubry Boerenmais meel.

Erg lekker

pi_17334235
Vrijdag heb ik een Gemberbrood gemaakt. Het is best wel apart van smaak maar erg lekker. Het proberen waard.
pi_17389530
Even een vraagje...
Waar halen jullie meel?
Want hier in de supermarkt vind ik alleen bloem (ik wil geen witbrood) of van dat kant en klare spul waar je alleen nog water bij hoef te knikkeren... Daar is niks aan...

Overigens had ik laatst meergranen broodmix van Wrights (hoeft ook alleen water bij) die was wel lekker.

Iemand nog ideeen?
Fake it till you make it...
pi_17399403
Was ik net ff boodschappen doen en nu hadden ze ineens wel gewoon volkorenmeel, dus voor nu ben ik weer even voorzien .

Edit: Nog even wat anders... Ik heb hier zo'n princess 1935 machine (zo'n zilverkleurige), maar mijn brood blijft aan de bovenkant altijd een beetje bleekjes. Heb al geprobeerd wat er gebeurd als ik een donkere korst instel, maar dat haalt niet veel uit. Enkel dat de korst die in het blik zit harder wordt.
Het brood smaakt verder wel goed eigenlijk, maar het oog wil ook wat...

Morgen ga ik proberen een brood te bakken met appel en kaneel... ben benieuwd.

[ Bericht 29% gewijzigd door Nijna op 27-02-2004 20:37:02 ]
  vrijdag 27 februari 2004 @ 20:35:39 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17399873
ben net een brood aan het bakken, met zelfgemaakt zuurdesem
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_17406931
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 10:50 schreef Nijna het volgende:
Even een vraagje...
Waar halen jullie meel?
Want hier in de supermarkt vind ik alleen bloem (ik wil geen witbrood) of van dat kant en klare spul waar je alleen nog water bij hoef te knikkeren... Daar is niks aan...

Overigens had ik laatst meergranen broodmix van Wrights (hoeft ook alleen water bij) die was wel lekker.

Iemand nog ideeen?
Ik haal mijn meel altijd bij de molen, tegenwoordig gebruik ik ook het gewone meel van de molen. Ik al het meel en toebehoren in een grote afsluitbare kist staan, deze heb ik laatst weer moeten vervangen door een nog grotere.

Ik heb nu zoveel soorten meel in die kist staan. Van de molen gebruik het volkorenmeel en het witte meel. Hier krijg je trouwens echt niet persé een wit brood volgens mij. Want het witte meel gebruik ik om bijvoorbeeld er 250 gram bij de Waldkornmeel van soezie te doen. Die waldkorn is niet speciaal voor in de broodbakmachine maar het resultaat is toch erg goed.

Ik moet zeggen dat de all-in-mixen, die waar alleen water in hoeft ook heel erg lekker zijn hoor. Maar Soezie heeft ook gewonen meel-mixen warr je wel gist, suiker, boter etc in moet doen. Ieder zijn eigen smaak. Er is zoveel keuze.

Ik wil van de week weer eens een nieuw brood gaan proberen. Ik wil gaan proberen om een zemelenbrood te gaan maken. Is nl. wel goed voor mijn darmpjes denk ik.

pi_17413118
Zometeen bij Kassa een test van broodbakmachines. (Ned3, 19:00)
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zaterdag 28 februari 2004 @ 19:51:06 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_17414032
Nou, die test was wel leuk om te zien. Zeker omdat de goedkoopste ook het beste uit de test kwam.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_17414669
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:51 schreef Troel het volgende:
Nou, die test was wel leuk om te zien. Zeker omdat de goedkoopste ook het beste uit de test kwam.
Nog even de top 3
1 AFK Broodbakautomaat BM-2
2 Inventum BM 05
3 HEMA

Wat ik weer eens erg waardeloos vond waren die brooddeskundigen. Die keuren het brood alleen door te kijken en te voelen. Het brood moet terugveren als je het samendrukt, het moet zo en zo kruimig zijn, het moet mals aanvoelen. Door dat soort lui kan je nu bijna alleen nog maar van dat sponzige brood krijgen. Ik wil gewoon brood dat breekt als je het dubbelvouwd, een boterham hoef je niet op te kunnen rollen als een pannenkoek.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 20:49:13 #24
45206 Pietverdriet
pi_17415010
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 20:30 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Wat ik weer eens erg waardeloos vond waren die brooddeskundigen. Die keuren het brood alleen door te kijken en te voelen. Het brood moet terugveren als je het samendrukt, het moet zo en zo kruimig zijn, het moet mals aanvoelen. Door dat soort lui kan je nu bijna alleen nog maar van dat sponzige brood krijgen. Ik wil gewoon brood dat breekt als je het dubbelvouwd, een boterham hoef je niet op te kunnen rollen als een pannenkoek.
Precies waar ik me ook over op liep te winden, dit zijn de mensen die de bakkers leren hoe te bakken, het is toch geen wonder dat de bakkers in Nederland het engelse stopverfbrood maken.
Gatverdamme
Ben benieuwd hoe zo een keurmeester over een goed gebakken vloer brood op basis van half rogge, half tarwe meel zou reageren, met een stevige korst (lekker knapperig) en zuurdesem deeg.
Ik hield vroeger ook niet van zuurdesem, maar als je eenmaal gewend bent aan een lekker smakelijk brood, dan kan je bij die bagger alleen nog maal huilen.
pi_17415271
vraagje aan alle bbm-ers: eten jullie nou ook veel meer brood sinds je dat apparaat hebt?
pi_17415718
Vandaag heb ik een brood met appel en kaneel gebakken. Het smaakt best aardig, maar het ziet er niet uit. Ik denk dat er met de appel teveel vocht bij zat en het ding rees als een gek. Toen de machine ging bakken zakte het brood weer een stuk in en nu zit er een raar randje aan.
Ik vond het brood ook een beetje klef, maar dat kan misschien ook wel door dat teveel aan vocht komen?!

Antwoord op de vraag van bixister: wij eten meer brood in de zin van dat mijn vriend eerst altijd brood haalde op zijn werk, maar hij het nu van huis meeneemt. Ik vind het wel lekker dat zelfgebakken spul.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 22:03:17 #27
45206 Pietverdriet
pi_17416303
Tip voor een brood met een betere broodsmaak.
Maak een Poolish, een papje van bloem, water, wat zout en gist zo dik als yoghurt, in een plastic schaal met deksel en laat dit een paar dagen staan op een warm plekje in de woonkamer. Na een dag of 2-4 is hij klaar om te gebruiken. Hij is goed als ie niet stinkt, maar zuur smaakt. dit door je deeg doen. Je neemt gewoon zoveel minder water en meel als je in de poolish hebt gedaan.
Het brood zal niet, of slechts heel lichtelijk zuur smaken, maar het krijgt een veel vollere broodsmaak, het brood smaakt veel beter.
pi_17416326
Die van de Marskramer is volgens Kassa! het beste én de goedkoopste
Delivered without an information leaflet
  zaterdag 28 februari 2004 @ 22:17:16 #29
45206 Pietverdriet
pi_17416540
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 22:04 schreef gekke_sandra het volgende:
let wel, daarmee wordt bedoelt dat deze brood maakt dat het meest op dat lijkt wat de bakkers produceren. Ik vond de test fout omdat er bakkers en bakonderwijzers de jury waren, en geen culi,
Deze zullen nooit zeggen dat brood bij de bakker kut is, en kiezen het brood dat het meest op dat wat je daar krijgt lijkt. Dus geen korst, slappe hap.
Ik wil een brood dat body heeft, dat smaak heeft, en een lekkere knapperige korst.
Dit is voor mij de reden zelf te gaan bakken, de bakkers leveren dit niet.
Ik gebruik zelf geen broodmachine, maar mijn vriend wel, die heeft geen tik voor koken, maar met een broodbakmachine (van hem van de aldi) bakt ie prima brood.
Ik gebruik een kneedmachiene en een oven.
pi_17417192
Sukerbolle van Melonovy is super heerlijk, er kan geen friese warme bakker tegenop:

http://www.crealab.nl/Sukerbolle%20van%20Melonovy.doc
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 28 februari 2004 @ 23:17:43 #31
45206 Pietverdriet
pi_17417455
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 22:58 schreef melonovy het volgende:
Sukerbolle van Melonovy is super heerlijk, er kan geen friese warme bakker tegenop:

http://www.crealab.nl/Sukerbolle%20van%20Melonovy.doc
kunnen die jongens en meisjes geen HTML?
Een doc file in Internet, nee, DIE vertrouw ik
pi_17417519
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ha ha ha, en dan staat er alleen platte tekst in
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 29 februari 2004 @ 00:51:53 #33
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17418718
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 22:04 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik vond de test in Kassa niet helemaal kloppen. Wat er feitelijk getest werd waren niet de broodbakmachines, maar de bijgeleverde recepten. Een kl#terecept in een goeie machine zou dan een lage beoordeling opleveren. Niet helemaal fair dus, alleen weet ik ook zo snel niet even een manier om die dingen wel eerlijk te testen .

Bij de meeste machines is het programma helemaal aan de eigen wensen aan te passen. Alle tijden voor kneden, rijzen en bakken zijn naar behoefte te wijzigen.

Eén van de aanwezige bakkers had het overigens wel handig bekeken door de thuisbakkers niet als concurrentie te zien, maar er commerciele kansen in te zien en ze dus spullen en adviezen te leverenen dat zie je niet veel bij ons winkeliersvolkje
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_17421865
quote:
Op zondag 29 februari 2004 00:51 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik vond de test in Kassa niet helemaal kloppen. Wat er feitelijk getest werd waren niet de broodbakmachines, maar de bijgeleverde recepten. Een kl#terecept in een goeie machine zou dan een lage beoordeling opleveren. Niet helemaal fair dus, alleen weet ik ook zo snel niet even een manier om die dingen wel eerlijk te testen .
Gebruiksgemak, levensduur. Daarna zou je pas kunnen kijken of er een goed brood uit te krijgen is.
  zondag 29 februari 2004 @ 11:50:04 #35
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_17423308
viel me trouwens ook op dat de AFK en de HEMA precies de zelfde vorm en layout van de knoppen had.
pi_17423401
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

HAHAHA, weet ik veel wat wel en niet kan, of betrouwbaar is. Ik kon ´m gewoon openen en zo, maar hier is nog een keertje:

Sukerbolle van Melonovy

Benodigdheden voor het deeg:
400 g Boerenluxe van Soezie (of met de all in mix voor luxe brood)
180 ml water
15 g droge gist
8 g zout
32 g roomboter

Toevoeging:
150 g parelsuiker
5 gram kaneel en kandijstroop (Butterscotsh stroop)
Voeg alle ingrediënten voor het deeg samen in de broodbakmachine. Programma: deeg
Het deeg wordt gekneed en gaat rijzen.
Na anderhalf uur is het deeg klaar. Haal het uit de machine en doe de parelsuiker en kaneel erdoor, kneed het nog even met de hand.
Leg het deeg een beetje uit. Maak 2 dikke strepen over de lengte met de stroop en rol het deeg over de lengte dicht en leg 'm in een ingevette cakevorm.
Bak 30 minuten in een voorverwarmde oven op 180° C.
En klaar is je sukerbolle!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17427853
Klinkt lekker Melonovy, . Ga ik ook een keer proberen.

Ik heb ook naar de test gekeken op internet. Nu kwam die Princess 1935 heel slecht uit de test, maar ik vind het brood prima dat eruit komt. Ik denk dat het ook vooral een persoonlijke mening van iedereen moet zijn. En wij hebben die broodbakmachine ook gekocht omdat hij er gewoon gaaf uitzag. Wij hebben veel RVS-kleur in onze keuken en die broodbakmachine moet wel bij ons op het aanrecht staan. Ik wilde die ander broodbakmachines niet omdat ze saai zijn.
pi_17428379
quote:
Op zondag 29 februari 2004 16:12 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb ook naar de test gekeken op internet. Nu kwam die Princess 1935 heel slecht uit de test, maar ik vind het brood prima dat eruit komt. Ik denk dat het ook vooral een persoonlijke mening van iedereen moet zijn.
Je weet dat er 2 machines van die Princess KAPOT zijn gegaan tijdens de test he. En dat ze hem zo slecht hebben beoordeelt omdat die ene die niet kapot is gegaan loeiheet werd aan de buitenkant.

Ow een tip (van mamma, natuurlijk ) voor de mix-bakkers die problemen hebben met overrijs; probeer het eens op een kort programma.
  † In Memoriam † zondag 29 februari 2004 @ 16:43:43 #39
7074 moussy
kuttekop
pi_17428418
Ik heb liever lekker brood dan een "mooi" apparaat.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 11:03:01 #40
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17458380
Ik heb meel bij de molen gehaald ipv de all in mixen van Soezie.
Ik volg heel nauwkeurig de recepten op, gebruik alleen wel olie ipv boter, maar nu vind ik mijn broden niet echt luchtig, hoe kunnen ze wat luchtiger worden?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17458560
ik heb die test van Kassa 's gelezen, maar ze missen de broodmachine die er volgens de consumentengids het beste was, namelijk de panasonic. ik heb de panasonic en het brood dat daar uitkomt vergeleken met brood uit andere machines en moet zeggen dat er een wereld van verschil zat. Mijn mening, hij kost een paar centen meer maar die panasonic machines zijn echt de beste.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 11:20:36 #42
45206 Pietverdriet
pi_17458658
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 11:03 schreef melonovy het volgende:
Ik heb meel bij de molen gehaald ipv de all in mixen van Soezie.
Ik volg heel nauwkeurig de recepten op, gebruik alleen wel olie ipv boter, maar nu vind ik mijn broden niet echt luchtig, hoe kunnen ze wat luchtiger worden?
wat meer gist gebruiken en een theelepel suiker.
Olie of boter minimaal of niet gebruiken.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 11:21:56 #43
45206 Pietverdriet
pi_17458676
quote:
Op zondag 29 februari 2004 16:41 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ow een tip (van mamma, natuurlijk ) voor de mix-bakkers die problemen hebben met overrijs; probeer het eens op een kort programma.
Of wat minder gist.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 11:25:22 #44
45206 Pietverdriet
pi_17458738
Mensen die echt willen leren een goed brood te bakken raad ik trouwens aan eerst eens een tijdje gewoon witbrood te bakken uit bloem, zout, water en gist. Als je dit in de vingers hebt is de rest makkelijk te leren.
Bijhouden wat je varieert, minder/meer water, Minder/meer gist, minder/meer zout.
pi_17459209
quote:
Op maandag 16 februari 2004 10:37 schreef melonovy het volgende:
Ik heb laatst een brood gebakken met 40 gram olijven, 40 gram feta en 40 gram zongedroogde tomaatjes erdoor, alle ingredienten klein gesneden en een beetje specerijen erdoor en in de machine gedaan bij het vulling-alarm.
Wat voor tomaatjes heb je gebruikt melonovy, die in olie of van die droge in een zakje? En in wat voor meel heb je gebruikt? Gewoon bloem of van dat volkoren spul?
Ik wil t van de week ook eens gaan proberen, het lijkt me namelijk erg lekker!

Groetjes Nijna
pi_17464774
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Of wat minder gist.
Gaat zo moeilijk he, gist uit een all-in-mix halen..
  dinsdag 2 maart 2004 @ 22:32:11 #47
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17471121
Nijna ik had de ALL IN MIX van soezie. Maar je kan het zowel in wit of bruin brood verwerken hoor, waar je zin in hebt.
En ik had zon gedroogde tomaatjes in olie uit een potje.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17471255
Ik heb maar ordinaire meel van de supermarkt (niks geen soezie hier), maar ik ga het in een witbroodje proberen.
Ik denk dat het eind van de week wordt dat ik t ga proberen, ik laat wel even horen hoe het geworden is!
  dinsdag 2 maart 2004 @ 22:42:35 #49
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_17471338
onze broodbakmachine kwam als 2de uit de test bij Kassa! zaterdag.
"Do, or do not. There is no 'try'."
pi_17511348
Nog een klein uur dan is mn feta/olijf/tomaat brood klaar... ik ben heel benieuwd, maar het ruikt nu al lekker!
pi_17518094
M'n broodje smaakt ook lekker!!! Bedankt voor het idee Melonovy
pi_17522034
Hmmmm op dit moment heb ik gewone cake mix in de broodbak macin
I see your lipz moving..... but all I hear is blablabla.....
pi_17522061
Sowry dat was ffkes een foutje..

Op dit moment heb ik een cake mix in de broodbak machine geflikkerd Volgens mij is hij alleen gedoemd om te mislukken, want volgens mij heb je een ander recept nodig dan op het pak...
Spannennnnnnd, en nu maar wachten

greetzzzzz
pi_17531261
Hoe is het geworden butterfly84?
pi_17553839
Hmmm ik heb dus zo'n AFK bbm... Maaruh alles daar staat in "kopjes en schepjes" aangegeven. Er is zo'n kopje bijgeleverd en een schepje, zwaar irritant als je het mij vraagt!
Zijn er meer mensen die er zo over denken en die er al een oplossing voor hebben bedacht? Want ohjee als ik ooit een keer dat maatbekertje kwijt raak
pi_17557454
Mijn cake was op zich wel gelukt... Hij had alleen niet alle bloem enzo goed gepakt , zodat er nog allemaal bloem aan de onderkant zat...... Maar op zich vond m'n familie m wel lekker geloof ik....
Hij was iig in een halve dag op :p
pi_17559076
quote:
Op zondag 7 maart 2004 14:12 schreef butterfly84 het volgende:
Hmmm ik heb dus zo'n AFK bbm... Maaruh alles daar staat in "kopjes en schepjes" aangegeven. Er is zo'n kopje bijgeleverd en een schepje, zwaar irritant als je het mij vraagt!
Zijn er meer mensen die er zo over denken en die er al een oplossing voor hebben bedacht? Want ohjee als ik ooit een keer dat maatbekertje kwijt raak
Een digitale weegschaal met grammen is een goeie vervanger omdat het ook in grammen staat aangegeven. Heb er pas een gekocht omdat de gist niet makkelijk te meten was met die schepjes.

Misschien een idee, is wel prijzig zo een digitale weegschaal, ik heb hem gekocht voor +/- 30 euro bij de blokker.
  maandag 15 maart 2004 @ 19:52:04 #58
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_17737920
Bij de Blokker is er nu eentje in de aanbieding voor 40 euro, iemand ervaring ermee>
pi_17742063
quote:
Op maandag 15 maart 2004 19:52 schreef _wie het volgende:
Bij de Blokker is er nu eentje in de aanbieding voor 40 euro, iemand ervaring ermee>
Wij gebruiken nu ongeveer een half jaar de oudere versie hiervan en deze bevalt perfect. Dus degene die nu in de aanbieding is zal ook wel prima werken.
pi_17818416
Ik ben nu een brood met appel en kaneel aan het bakken.
Het ruikt heel erg lekker.
pi_17818924
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 09:43 schreef Randa_v het volgende:
Lekker Randa_v.
Ik heb dat laatst ook gedaan, maar die van mij was denk ik te vochtig. Hij rees eerst heel hoog en zakte toen weer in, aan de zijkant van het brood zat toen een opstaand randje, zag er niet uit. Maar het smaakte wel lekker!

Ik ben een kant en klaar mixje van Wright's aan het bakken nu met parmezaanse kaas en gedroogde tomaatjes ofzo.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 10:26:36 #62
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_17819019
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 09:43 schreef Randa_v het volgende:
yummie, maar dat bananenbrood gaat niet door?
pi_17819030
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 10:26 schreef Magneet het volgende:

[..]

yummie, maar dat bananenbrood gaat niet door?
Oh bananenbrood klinkt ook goed.... iemand een receptje?
pi_17819670
Hé, magneet kan niet alles tegelijkertijd klaar maken hè. Recepten heb uit ik uit een kookboek. Broodbakken met de broodbakmachine, staan leuke ideeën in.

Het recept met de banaan:

Voor 800 gram:

Witte bloem 450 gram
Gedroogde gist 10 gram/ verse gist 25 gram
Zout 10 gram
Suiker 10 gram
Vanille 1/2 theelepel
Boter 20 gram
Eieren 2 stuks
Water 275 ml

Vulling:
Banaan 1/2 maatbeker geprakt
Noten, 1/4 maatbeker. fijn gemalen.

Ik zie nu dat ik geen vanille in huis heb, dus ik kan het niet maken.
Ik ga zo even kijken, brood moet om 12 uur klaar zijn dus hij zal zo wel gaan bakken.
pi_17819801
Het is mooi gerezen maar dat wil natuurlijk niets zeggen over het eindresultaat. Smaken zal het altijd wel denk ik.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 11:34:40 #66
45206 Pietverdriet
pi_17820324
Hebben er hier al mensen met prefermenten geexperimenteert?
pi_17820409
Nee geen ervaring mee.

[ Bericht 82% gewijzigd door Randa_v op 19-03-2004 11:44:35 ]
pi_17821057
Mislukt!!!
  vrijdag 19 maart 2004 @ 12:10:00 #69
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_17821116
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 12:08 schreef Randa_v het volgende:
Mislukt!!!

Straks maar even naar 't park dus, hebben de eendjes d'r nog wat aan.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  vrijdag 19 maart 2004 @ 12:21:30 #70
45206 Pietverdriet
pi_17821379
Arme eentjes,
Is trouwens heel slecht voor eentjes om ze te voeren, komen er door het toevoegen van extra voedingsstoffen (het brood zelf, maar ook de eendemest) veel bacterien in de bodem, waardoor zuurstofgebrek ontstaat, en er botulisme ontstaat. En daar gaan dan de vissen en de eentjes in het park aan dood in de zomer.
maar das een geheel andere diskussie
  vrijdag 19 maart 2004 @ 12:53:34 #71
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_17822078
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 12:08 schreef Randa_v het volgende:
Mislukt!!!
demn
pi_17822215
Wil ik ze niet aan doen het lijktniet eens op brood.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:09:19 #73
45206 Pietverdriet
pi_17822468
Randa,
wees niet depressief, brood bakken is een moeilijk vak, het is niet voor niets een apart beroep. Zeker een bijzonder brood bakken is voor de beginnende bakker een doemscenario.
pi_17822606
Ben niet depressief, en het lijkt gewoon niet op brood, ga dadelijk wel een ander brood proberen te maken.

Dit brood was compleet ingezakt, de appel zat nog te veel bijelkaar en verder is het niet echt gaar lijkt het. De appel moet toch te nat geweest zijn.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:15:12 #75
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_17822636
Ik heb zelf nu twee weken de AFK broodbakmachine (29 euro bij de Lukas Klamer/Makro). Bakt echt heerlijke broden, vooral het kaas/ui brood (geraspte kaas en gesneden ui) is echt heerlijk ! Ik gebruik Sourbymix (5 kilo voor 4,5 euro) en allemaal supermarktproducten. Ik koop nu enkel nog brood voor een tosti (is casino wit toch net iets makkelijker voor), maar we zijn helemaal enthousiast over dit ding Ik heb er gelijk ééntje voor mijn sceptische ouders meegenomen en die zijn nu ook helemaal om... smullen geblazen !
pi_17849019
Na lang twijfelen heb ik van het weekend ook maar één gehaald.....en heb er geen spijt van!
heb dus ook een AFK...alleen ik heb 'm bij de media markt vandaan..voor 49 euro...
had ik dat geweten....
maar echt heerlijk dat brood!
we hebben gisteravond een pak meel erin gegooid met wat water en boter, vanochtend werden we wakker met een heerlijke brood geur...en het smaakte echt heerlijk!
morgen gaan we een italiaans brood proberen, ik kijk er nu al naar uit

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 18:06:20 #77
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_17849143
Een tip: probeer het kaas/ui brood
  † In Memoriam † zondag 21 maart 2004 @ 00:38:41 #78
7074 moussy
kuttekop
pi_17859313
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben er hier al mensen met prefermenten geexperimenteert?
wat houdt dat in?
  zondag 21 maart 2004 @ 00:41:22 #79
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_17859371
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:59 schreef Que-Pasa het volgende:
Na lang twijfelen heb ik van het weekend ook maar één gehaald.....en heb er geen spijt van!
heb dus ook een AFK...alleen ik heb 'm bij de media markt vandaan..voor 49 euro...
had ik dat geweten....
maar echt heerlijk dat brood!
we hebben gisteravond een pak meel erin gegooid met wat water en boter, vanochtend werden we wakker met een heerlijke brood geur...en het smaakte echt heerlijk!
morgen gaan we een italiaans brood proberen, ik kijk er nu al naar uit

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
beetje bleekjes (of ligt aan belichting) maar ziet er verder toppie uit!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_17864417
quote:
Op zondag 21 maart 2004 00:41 schreef Hallahan het volgende:

[..]

beetje bleekjes (of ligt aan belichting) maar ziet er verder toppie uit!
viel wel mee vond ik, het was een echt wit brood, met een hele knapperige korst.
vanmorgen mijn 2 e broodje gemaakt, een bruinbrood....ook lekker.

pi_17864462
quote:
Op zondag 21 maart 2004 00:38 schreef moussy het volgende:

[..]

wat houdt dat in?
Volgens mij bedoelde piet daar zuurdesembrood mee ofzoiets, in brood bakken in de oven heeft hij die vraag ook gesteld.
  zondag 21 maart 2004 @ 14:21:14 #82
45206 Pietverdriet
pi_17864709
quote:
Op zondag 21 maart 2004 00:38 schreef moussy het volgende:

[..]

wat houdt dat in?
Je neemt 100 gram meel, en 100 gram water minder in je recept voor brood. Dat meel en water, met wat gist, meng je en laat je een dag of 3-5 gisten, en voeg je dan aan je broodmengsel toe. Nu heb je dus weer dezelfde verhoudingen en hoeveelheden als in je recept maar er is een deel voorgegist. Hierdoor krijgt je brood veel meer smaak.
  zondag 21 maart 2004 @ 14:23:02 #83
45206 Pietverdriet
pi_17864754
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:05 schreef Que-Pasa het volgende:

[..]

viel wel mee vond ik, het was een echt wit brood, met een hele knapperige korst.
vanmorgen mijn 2 e broodje gemaakt, een bruinbrood....ook lekker.

[afbeelding]
Zulk mooi en lekker zelfgebakken brood, en dan Margarine gebruiken ipv boter?
pi_17865268
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:14 schreef Randa_v het volgende:
Dit brood was compleet ingezakt, de appel zat nog te veel bijelkaar en verder is het niet echt gaar lijkt het. De appel moet toch te nat geweest zijn.
Dat was bij mij ook het geval Randa_v. Het appelbrood rees echt een eind en toen zakte het weer in, en het bleef een beetje klef van binnen.
Ondanks dat het er niet echt uitzag was het nog redelijk eetbaar. Ik denk ook dat het aan de natheid van de appel ligt, maar wat kan je daar nou aan doen?
Er minder water bij doen of de appel misschien op keukenpapier leggen, maar dan wordt ie misschien wel weer te droog...
pi_17865397
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zulk mooi en lekker zelfgebakken brood, en dan Margarine gebruiken ipv boter?
ook een beetje om de lijn denken he
  zondag 21 maart 2004 @ 15:09:30 #86
45206 Pietverdriet
pi_17865845
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:53 schreef Que-Pasa het volgende:

[..]

ook een beetje om de lijn denken he
Caloretisch maakt dat niet uit
pi_17866710
quote:
Op zondag 21 maart 2004 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Caloretisch maakt dat niet uit
is dat zo?
mij word altijd verteld dat je van roomboter dik wordt...vandaar margarine.
van de natuurwinkel , en best lekker, en 100% plantaardig
  zondag 21 maart 2004 @ 15:48:27 #88
45206 Pietverdriet
pi_17866874
quote:
Op zondag 21 maart 2004 15:42 schreef Que-Pasa het volgende:

[..]

is dat zo?
mij word altijd verteld dat je van roomboter dik wordt...vandaar margarine.
van de natuurwinkel , en best lekker, en 100% plantaardig
Er worden wel meer sprookjes verteld, dik wordt je van teveel eten. Sterker nog, wat eet jij liever, boter dat gewoon melkvet is, of plantaardige olien die chemisch bewerktzijn met waterstof in een catalytische reactie gehard zijn, allerlei spullen aan toegevoegt, hoe denk je dat margarine gemaakt wordt dan? Maar goed, caloretisch maakt het niet uit, en boter smaakt gewoon erg lekker.
pi_17867011
quote:
Op zondag 21 maart 2004 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er worden wel meer sprookjes verteld, dik wordt je van teveel eten. Sterker nog, wat eet jij liever, boter dat gewoon melkvet is, of plantaardige olien die chemisch bewerktzijn met waterstof in een catalytische reactie gehard zijn, allerlei spullen aan toegevoegt, hoe denk je dat margarine gemaakt wordt dan? Maar goed, caloretisch maakt het niet uit, en boter smaakt gewoon erg lekker.
ik ga me er eens even in verdiepen, wat je zegt zit wat in ja.....maar dit word zo een hele andere discussie ja...
  zondag 21 maart 2004 @ 15:57:47 #90
45206 Pietverdriet
pi_17867061
quote:
Op zondag 21 maart 2004 15:55 schreef Que-Pasa het volgende:

[..]

ik ga me er eens even in verdiepen, wat je zegt zit wat in ja.....maar dit word zo een hele andere discussie ja...
Klopt, past beter hier
Magermaffia, Healthnazis, gezondheidsgestapo en ander tuig.
  † In Memoriam † zondag 21 maart 2004 @ 16:30:43 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_17867723
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je neemt 100 gram meel, en 100 gram water minder in je recept voor brood. Dat meel en water, met wat gist, meng je en laat je een dag of 3-5 gisten, en voeg je dan aan je broodmengsel toe. Nu heb je dus weer dezelfde verhoudingen en hoeveelheden als in je recept maar er is een deel voorgegist. Hierdoor krijgt je brood veel meer smaak.
ah ja, dat dus, al een paar keer gedaan maakt het brood idd lekkerder

een prutje voor zuurdesem moet langer staan, een dag of 6-7, ook lekker
  zondag 21 maart 2004 @ 17:53:50 #92
45206 Pietverdriet
pi_17869572
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:30 schreef moussy het volgende:

[..]

ah ja, dat dus, al een paar keer gedaan maakt het brood idd lekkerder

een prutje voor zuurdesem moet langer staan, een dag of 6-7, ook lekker
Ah, eindelijk feedback. Hoe heb je het zuurdesem gemaakt?
Basis van roggemeel of bloem? Wilde gisting of starter gekocht?
  † In Memoriam † zondag 21 maart 2004 @ 18:57:34 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_17870823
Ik heb dit recept gebruikt: http://www.broodrecepten.nl/recepten/zuurdesemzg.htm Ik heb het alleen gebakken in de broodbakmachine ipv in de oven.
  maandag 22 maart 2004 @ 16:34:45 #94
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_17890801
Zaterdag heb ik ook maar een broodbakmachine gekocht . (of eigenlijk gekregen van mijn vriend .)

Ik ben maar begonnen met gewoon een kant en klare mix voor meergranenbrood. Het brood was iets ingezakt maar wel heel goed te eten !

Vandaag wat rondgesnuffeld op internet naar recepten en nog een boek gehaald bij de 'Boekenvoordeel' dus komende week maar eens wat expirimenteren. Ik heb al heel wat lekkere recepten (ook hier) voorbij zien komen .

*bookmarkt topic
  maandag 22 maart 2004 @ 17:45:22 #95
45206 Pietverdriet
pi_17892658
Als beginnend broodbakker kan je het best beginnen met een gewoon witbrood, daar leer je het meest van. Bloem, water, zout en gist.
  maandag 22 maart 2004 @ 19:02:59 #96
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_17894096
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Als beginnend broodbakker kan je het best beginnen met een gewoon witbrood, daar leer je het meest van. Bloem, water, zout en gist.
Ik heb vanmiddag idd. bloem en gist gekocht. Water en zout in overvloede aanwezig .
Alleen ik hou niet zo van witbrood . Ik vind het zo ... saaaaaaaaaaai zeg maar . Maar ik weet dat dat wel het goede begin is. Dus vriendlief krijgt komend weekend waarschijnlijk meer dan voldoende witbrood voorgeschoteld .
  maandag 22 maart 2004 @ 19:54:32 #97
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_17895345
Ik heb vorige week ook zo'n ding gekocht. Erg goed te doen zeg Voor het weekend heb ik brood gemaakt met rozijnen, kaneel en hazelnoten. Errug lekker!!!

Van mijn schoonmoeder heb ik volkorenmeel gekregen, die heeft ze gekocht bij de molen. Ze hebben daar overigens ook gist, 3,50 euro voor 500 gram. Veel goedkoper dan die zakjes van de supermarkt dus!

Binnenkort ga ik bananen-honing brood proberen, uit het bijgeleverde receptenboekje.
  maandag 22 maart 2004 @ 20:26:40 #98
12079 koele
The Koeler, the better
pi_17896452
ik hoorde dat Blokker een broodbakmachine in de aanbieding (40E) heeft, iemand ervaring, type enz weet ik niet...
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 21:28:52 #99
7074 moussy
kuttekop
pi_17898564
home electronics de prijs is leuk, het apparaat is leuk, maar zorg dat je er niks mee krijgt, de service is best k*t, ik heb een half jaar lopen leuren met een kapotte broodbakmachine, die ik amper aan maand had. Máár uiteindelijk heb ik wel een nieuwe gekregen en daarna weer één en nu ben ik weer aan het leuren.
pi_17913708
quote:
Op maandag 22 maart 2004 19:54 schreef Christine het volgende:
Ik heb vorige week ook zo'n ding gekocht. Erg goed te doen zeg Voor het weekend heb ik brood gemaakt met rozijnen, kaneel en hazelnoten. Errug lekker!!!

Van mijn schoonmoeder heb ik volkorenmeel gekregen, die heeft ze gekocht bij de molen. Ze hebben daar overigens ook gist, 3,50 euro voor 500 gram. Veel goedkoper dan die zakjes van de supermarkt dus!

Binnenkort ga ik bananen-honing brood proberen, uit het bijgeleverde receptenboekje.
hebben die lui een site waar je ook kan bestellen?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 18:33:35 #101
12079 koele
The Koeler, the better
pi_17918709
quote:
Op maandag 22 maart 2004 21:28 schreef moussy het volgende:
home electronics de prijs is leuk, het apparaat is leuk, maar zorg dat je er niks mee krijgt, de service is best k*t, ik heb een half jaar lopen leuren met een kapotte broodbakmachine, die ik amper aan maand had. Máár uiteindelijk heb ik wel een nieuwe gekregen en daarna weer één en nu ben ik weer aan het leuren.
dat is die aanbieding van blokker nu?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:09:51 #102
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_17921100
quote:
Op maandag 22 maart 2004 20:26 schreef koele het volgende:
ik hoorde dat Blokker een broodbakmachine in de aanbieding (40E) heeft, iemand ervaring, type enz weet ik niet...
Dat is dus die Home Electronics waar ik het over had. Ik ben er best tevreden mee.

Mijn bananen-honingbrood is redelijk goed gelukt vannacht, het smaakt alleen een beetje apart zoetig. Dat hoort zo natuurlijk, maar ik had er niet zo rekening mee gehouden. Wel erg lekker met pindakaas (en erg machtig).

Welke ingredienten zijn trouwens "verplicht" om in huis te hebben wanneer je verschillende varianten brood wilt bakken, en waar kan je ze kopen? Ik heb bloem, volkorenbloem, gist, havermoutvlokken en rozijnen in huis. Ik zat zelf te denken dat ik ook nog andere soorten bloem of meel wil kopen, heel veel verschillende noten en een aantal verschillende zaadjes en pitjes. Aanraders, iemand?
pi_17921334
Ga langs een molen en koop eens roggemeel, speltmeel, maismeel en wat ze er nog meer voor lekkere dingen hebben. Zonnebloempitjes, lijnzaad, sesamzaad zijn ook basisdingen die altijd wel ergens lekker in zijn. Kortom zoek een molen in de buurt en probeer daar beetje voor beetje alles uit.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:49:39 #104
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_17922300
Volkorenmeel had ik idd via de molen (heeft mijn schoonmoeder daar gekocht). Zou er in de buurt van Den Haag ook een molen zitten? Waar vind je zoiets?
pi_17924288
De 4 winden te monster open op zaterdag van 13.30-17.30
Molen de hoop in zoetermeer http://home.hetnet.nl/~molen-zoetermeer/
in den haag zelf kan ik zo snel niets vinden
  woensdag 24 maart 2004 @ 10:34:06 #106
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17932498
http://www.molenaarsgilde.nl/molens/index.php

Hier staan een hoop molens die meel verkopen.
Ik ben nu mijn eerste maisbroodje aan het bakken, ik ben erg benieuwd...
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 24 maart 2004 @ 17:16:05 #107
12079 koele
The Koeler, the better
pi_17941355
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:09 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat is dus die Home Electronics waar ik het over had. Ik ben er best tevreden mee.

Mijn bananen-honingbrood is redelijk goed gelukt vannacht, het smaakt alleen een beetje apart zoetig. Dat hoort zo natuurlijk, maar ik had er niet zo rekening mee gehouden. Wel erg lekker met pindakaas (en erg machtig).

Welke ingredienten zijn trouwens "verplicht" om in huis te hebben wanneer je verschillende varianten brood wilt bakken, en waar kan je ze kopen? Ik heb bloem, volkorenbloem, gist, havermoutvlokken en rozijnen in huis. Ik zat zelf te denken dat ik ook nog andere soorten bloem of meel wil kopen, heel veel verschillende noten en een aantal verschillende zaadjes en pitjes. Aanraders, iemand?
k heb hem net gekocht... morgen uitproberen, moet nu weg jammer genoeg...
pi_17942808
en...is't maisbrood gelukt????
mais meel van soezie?
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:06:49 #109
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17947620
Nee, het brood is dan wel goed gelukt, in de zin van dat het er uit ziet als brood... maar niet zoals ik het zo willen. Het was een hard en niet luchtig brood, ik vond het niet lekker smaken en was vanavond ook driftig op zoek naar de oplossing... dus gouden tips om een lekker maisbrood te bakken, plaats ze hier!
De molenaar adviseerde me om 50% maismeel te gebruiken en 50% patent bloem, dit advies keurig opgevolgd, maar gaf niet het resultaat wat ik voor ogen had. Misschien doe ik er de volgende keer wel wat vulling door.
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:14:52 #110
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17947827
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:06 schreef melonovy het volgende:

dus gouden tips om een lekker maisbrood te bakken, plaats ze hier!
Toevallig. Ik zit net een warme snee maisbrood met boter en bruine suiker naar binnen te proppen. Vers uit de oven (heb geen broodbakmachine). Mijne was erg goed gelukt vonden zowel mijn man als ik. Ik heb gebruikt 325 gr maismeel van soezie (raar gewicht maar dat was alles wat nog in de zak zat...zak was een krijgertje ) en 175 gr bloem, 6 gram gist, 300 ml lauw water, klont roomboter, eetlepel honing en eetlepel zout.
Was goed brood, niet te compact, niet te fluffy, niet te zwaar, beetje zoetig

Ik ga binnenkort kijken of 50% maismeel en 50% spelt wat lekkers wordt.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2004 @ 22:18:04 #111
7074 moussy
kuttekop
pi_17947910
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:49 schreef Christine het volgende:
Volkorenmeel had ik idd via de molen (heeft mijn schoonmoeder daar gekocht). Zou er in de buurt van Den Haag ook een molen zitten? Waar vind je zoiets?
In Wateringen zit een molen, waar ze goedkoop meel verkopen.
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2004 @ 22:20:51 #112
7074 moussy
kuttekop
pi_17947990
maismeel van soezie is totaal ander meel dan dat van een molen. Met maismeel van een molen bak je voor 90% baksteentjes. Ik ben nu aan het klieren met melk, 50 gram maismeel en 300 gram wit. Maar dan zit er geen mais-smaak meer aan, dan heb je alleen nog maar een geel brood.
pi_17949499
Goh ik dacht al dat het aan mij lag dat ik iedere keer baksteentjes bouwde met mijn maismail. Heb ik verder met geen enkele meelsoort last van ook niet met spelt of rogge.

Ik wil nog steeds een keer kokosbrood bakken. Ja dus niet die meuk die je als broodbeleg gebruikt, maar gewoon brood met kokos smaak. Iemand dat al eens geprobeerd?
Ik ga het zondag eens proberen met half kokosmelk/ half water en extra kokos denk ik.
pi_17949519
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:26 schreef p_iglet het volgende:
... maismail.
Ik internet te veel geloof ik
pi_17953075
bedankt voor de molen linkjes
  donderdag 25 maart 2004 @ 10:00:00 #116
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_17953434
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:18 schreef moussy het volgende:

[..]

In Wateringen zit een molen, waar ze goedkoop meel verkopen.
Oja inderdaad

Mijn zus heeft daar vlakbij gewoond, dom dat ik daar niet aan dacht. Binnenkort maar weer eens een fietstochtje die kant op maken.
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2004 @ 10:46:28 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_17954306
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 10:00 schreef Christine het volgende:

[..]

Oja inderdaad

Mijn zus heeft daar vlakbij gewoond, dom dat ik daar niet aan dacht. Binnenkort maar weer eens een fietstochtje die kant op maken.
Ik woon in Den Helder, maar laat altijd het bruine meel daar vandaan komen. Ik vind dat lekkerder dan de meel die ze "hier" hebben. 40 km verderop, wij hebben geen molens
pi_17954581
Maalt de molen in Wateringen zelf dan? Dacht dat ze inkochten en weer verkochten :s
  donderdag 25 maart 2004 @ 11:24:40 #119
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17955194
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:26 schreef p_iglet het volgende:
maismail
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:27 schreef p_iglet het volgende:

Ik internet te veel geloof ik
hahahaha, ik heb er gewoon over heen gelezen, dat valt me niet eens op omdat ik het zelf ook wel eens zo schrijf... hahahaha
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † donderdag 25 maart 2004 @ 13:39:21 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_17958051
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 10:58 schreef Evil-Cherry het volgende:
Maalt de molen in Wateringen zelf dan? Dacht dat ze inkochten en weer verkochten :s
Ik heb begrepen van wel ja, hij heeft trouwens niet zo héél veel soorten. Zelf ben ik er nog nooit geweest, ik stuur mijn ouders altijd op pad
pi_17961779
even een vraagje...als je kaas in het brood wilt gebruiken als ingredieent, wat voor soort is dan het beste.
Gedroogde of kun je gewoon kaas raspen....ik ben bang dat dit heel erg aan het bakblik gaat plakken net als suiker.....
  vrijdag 26 maart 2004 @ 08:26:09 #122
12079 koele
The Koeler, the better
pi_17976070
Hoe kun je zon brood nou het beste bewaren, heb er gistermiddag 1 gebakken, en t is nu al oud en droog...
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2004 @ 10:29:21 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_17977621
Ik gebruik gewoon kleine blokjes kaas die ik in mijn bbm gooi. Kaas-uienbroodje Zolang het brood nog niet aangesneden is, staat ie onder een theedoek en anders gaat ie in een papieren zak.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 10:41:03 #124
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17977840
Kaas uienbrood klinkt lekker! Receptje erbij zoeken en deze eens maken...

Ik vries het brood altijd in. Op de dag dat ik 'm bak eet ik tijdens de lunch altijd supervers brood, en daarna snijd ik het brood in plakken en vries ik het in, zo blijft het naar mijn idee het lekkerst.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 27 maart 2004 @ 15:22:08 #125
12079 koele
The Koeler, the better
pi_18002887
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 10:41 schreef melonovy het volgende:
Kaas uienbrood klinkt lekker! Receptje erbij zoeken en deze eens maken...

Ik vries het brood altijd in. Op de dag dat ik 'm bak eet ik tijdens de lunch altijd supervers brood, en daarna snijd ik het brood in plakken en vries ik het in, zo blijft het naar mijn idee het lekkerst.
post je het recept ff als je een goeie gevonden hebt..?
  zaterdag 27 maart 2004 @ 16:01:06 #126
45206 Pietverdriet
pi_18003325
Gewoon broodmix nemen, deeg maken, en dan een bakje gebakken uien en geraspte kaas erbij
  Licht Ontvlambaar zondag 28 maart 2004 @ 13:07:37 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_18019248
Sjeen heeft nu een bruinbrood met walnoten, hazelnoten en abrikozen in de maak. Over een uurtje of twee zou het klaar moeten zijn. Vorige week een rozijnenbrood gebakken op basis van Soezie voor Luxe brood, was ook erg lekker.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 maart 2004 @ 08:53:52 #128
12079 koele
The Koeler, the better
pi_18034669
Ik ben nu het "ultra-fast" programma aan het proberen... binnen een uur moet het klaar zijn, ik ben benieuwd...
  maandag 29 maart 2004 @ 09:36:47 #129
12079 koele
The Koeler, the better
pi_18034927
moet volgens mij toch naar appie...
  maandag 29 maart 2004 @ 12:13:26 #130
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18037162
Ik heb net een brood gebakken met maanzaad, bij het storten van het brood viel al het maanzaad eraf op 1plekje na....
Wie heeft er voor mij een goede tip om dit de volgende keer te voorkomen?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_18039352
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon broodmix nemen, deeg maken, en dan een bakje gebakken uien en geraspte kaas erbij
Zoiets had ik van de week gedaan, alleen met blokjes kaas.. alles zakte naar beneden (best logish achteraf )

Maar zakkeen die uien niet naar bedene of moeten ze erg fijn zijn
gezellig...
  maandag 29 maart 2004 @ 15:42:08 #132
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18041529
Ik heb de geraspte kaas (jonge kaas) en de uien dus erg fijn gemaakt, de kaas smelt tijdens het bakken en de uien volgens mij ook grotendeels
  maandag 29 maart 2004 @ 15:43:28 #133
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_18041559
quote:
Op maandag 29 maart 2004 12:13 schreef melonovy het volgende:
Ik heb net een brood gebakken met maanzaad, bij het storten van het brood viel al het maanzaad eraf op 1plekje na....
Misschien een beetje ei erop smeren als lijm als de korst al gevormd is.
pi_18045381
quote:
Op maandag 29 maart 2004 12:13 schreef melonovy het volgende:
Had je het nat gemaakt vantevoren, met een plantespuit ofzo? Dan zou het moeten blijven plakken.
pi_18053101
Misschien een tip voor de beginnende broodbakkers. Ik kocht deze week bij de Mediamarkt de AFK BM02 broodbakmachine (best getest bij Kassa!) voor ¤ 49,- in de aanbieding. Uurtje later loop ik bij de Makro en zie daar precies dezelfde machine NIET in de aanbieding voor ¤ 38,02 (incl. btw) Dus ik die bij de Makro ook gekocht en die andere bij de Mediamarkt terug gebracht met de mededeling dat ie bij de Makro niet eens in de aanbieding is en daar gewoon ¤ 11,- minder kost. Begrip alom en ik kreeg netjes mijn geld terug.

Al diverse broden met deze AFK gebakken en nog geen mislukt, dat was met mijn vorige bbm, de Princess 1935, wel anders. Wat een herriemakend meukding vind ik dat nu. Doe mij deze AFK maar!

Oh ja, die (meuk) Princess kost bij de Makro ¤ 82,11
pi_18124434
Zat net even te zoeken of ik nog wat receptjes kon vinden om lekker brood te bakken en kwam deze site tegen...

zoete recepten:http://tgaatmelukken.web-log.nl/index.log?ID=80179
hartige recepten:http://tgaatmelukken.web-log.nl/index.log?ID=80161
pi_18126971
Ik ben een bananenbrood aan het bakken.... maar het ziet er niet uit.
Het deeg was een beetje te compact denk ik, de banaan mengde er niet goed doorheen toen ik die erbij deed bij het vulalarm.
Dus of volgende keer meer vocht erbij ofzo, of de banaan er direct bij, want die is natuurlijk ook wel een beetje vochtig...
Het ding probeert nog te rijzen, maar vooralsnog lijkt het niet te gaan gebeuren... ik ben benieuwd...
pi_18130188
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 11:29 schreef Nijna het volgende:
Ik ben een bananenbrood aan het bakken.... maar het ziet er niet uit.
Het deeg was een beetje te compact denk ik, de banaan mengde er niet goed doorheen toen ik die erbij deed bij het vulalarm.
Dus of volgende keer meer vocht erbij ofzo, of de banaan er direct bij, want die is natuurlijk ook wel een beetje vochtig...
Het ding probeert nog te rijzen, maar vooralsnog lijkt het niet te gaan gebeuren... ik ben benieuwd...
Ik ben ook bezig met bakken van hetzelfde, het lijkt wel een beetje vochtig, maar het ruikt al aardig.
Het mijne zit nu in het 2e rijs stadium maar het komt aardig omhoog, nog twee uur kan ik gaan proeven.
pi_18130285
Ik bak trouwens wel een bananenbrood met noten. Heb eerst de noten er doorheen gedaan en laten mengen en daarna de banaan en gekeken of hij het mengen goed deed. Doe ik meestal, wat je ook kunt doen is beetje voor beetje toevoegen. dus je voegt een beetje toe, laat het kneden en weer een beetje, dan heb je er meer controle over. Tenminste bij mij blijft het add-lampje lang branden en zo kneed het beter onderelkaar. Ben benieuwd.... was ik maar niet zo ongeduldig...
  vrijdag 2 april 2004 @ 13:59:43 #140
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_18130516
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:50 schreef Randa_v het volgende:
Ik bak trouwens wel een bananenbrood met noten. Heb eerst de noten er doorheen gedaan en laten mengen en daarna de banaan en gekeken of hij het mengen goed deed. Doe ik meestal, wat je ook kunt doen is beetje voor beetje toevoegen. dus je voegt een beetje toe, laat het kneden en weer een beetje, dan heb je er meer controle over. Tenminste bij mij blijft het add-lampje lang branden en zo kneed het beter onderelkaar. Ben benieuwd.... was ik maar niet zo ongeduldig...
laat wel wat voor mijn over
  † In Memoriam † vrijdag 2 april 2004 @ 14:03:58 #141
7074 moussy
kuttekop
pi_18130614
Bij een bananenbrood mik ik altijd alles in 1x in de bakvorm.
pi_18131103
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:59 schreef Magneet het volgende:

[..]

laat wel wat voor mijn over
Mocht je willen, ik heb de hele avond om hem op te eten, het is trouwens ook maar een 600 grams broodje, dus niet al te groot.
Hij rijst toch wel mooi, eens kijken of hij nog na het bakken nog zo is.
  vrijdag 2 april 2004 @ 14:58:20 #143
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_18131968
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:24 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Mocht je willen, ik heb de hele avond om hem op te eten, het is trouwens ook maar een 600 grams broodje, dus niet al te groot.
Hij rijst toch wel mooi, eens kijken of hij nog na het bakken nog zo is.
pi_18132210
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 14:58 schreef Magneet het volgende:

[..]

Hij is langzaam in elkaar aan het zakken, jammer. Hopen dat hij straks wel nog smaakt nog 40 minunten wachten.
pi_18132602
Randa_v, ik ben erg benieuwd hoe die van jou wordt, dit is die van mij:

Uiteindelijk dus wel mooi gerezen, maar die banaan ziet er goor uit en het ruikt ook vies, een beetje rotte banaan achtig, zo smaakt het ook... (tenminste ik kan me voorstellen dat rotte banaan ongeveer zo zal smaken ) Het gedeelte brood waar die banaan niet inzit, smaakt niet eens naar banaan...
Ik heb niet jouw recept gebruikt, maar een andere.
Is bij jou de banaan ook zo bruinig???
En nog ff een vraagje, in jouw receptje staat bij de banaan en de noten 1/2 en 1/4 maatbeker, hoeveel is dat? Want misschien wil ik dat dan nog wel een keer proberen...
pi_18133442
Hij is klaar, eigenlijk ziet die van jouw er toch ook wel mooit uit. Die van mij heeft ook wel wat banaan onder in zitten en dat is ook wat vochtig. Hoeveelheden??? Van die maatbeker wist ik ook niet heb er wat noten, hazelnoot en cashew en 2 bananen, wou er eigenlijk 3 indoen maar mijn mannetje had er een opgegeten. Ik ga hem nu proeven.

Doe dadelijk wel even verslag geven.
  vrijdag 2 april 2004 @ 15:58:22 #147
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_18133589
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:52 schreef Randa_v het volgende:
Hij is klaar, eigenlijk ziet die van jouw er toch ook wel mooit uit. Die van mij heeft ook wel wat banaan onder in zitten en dat is ook wat vochtig. Hoeveelheden??? Van die maatbeker wist ik ook niet heb er wat noten, hazelnoot en cashew en 2 bananen, wou er eigenlijk 3 indoen maar mijn mannetje had er een opgegeten. Ik ga hem nu proeven.

Doe dadelijk wel even verslag geven.
ja sorry had honger gister
pi_18133765
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 15:58 schreef Magneet het volgende:

[..]

ja sorry had honger gister

Mmm, mijn oordeel over het brood, de banaan is wel goed verdeeld over het brood alleen proef ik het niet zo goed. Ik merk dat mijn hooikoorts opkomt omdat mijn tong opzet, als ik hooikoorts krijg word ik ook allergisch voor banaan en noten, en die zitten in het brood, dus Magneet, er is nog genoeg hoor.

Verder smaakt het een beetje droog maar wat honing erop maakt veel goed.
pi_18134662
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:05 schreef Randa_v het volgende:

Mmm, mijn oordeel over het brood, de banaan is wel goed verdeeld over het brood alleen proef ik het niet zo goed. Ik merk dat mijn hooikoorts opkomt omdat mijn tong opzet, als ik hooikoorts krijg word ik ook allergisch voor banaan en noten, en die zitten in het brood, dus Magneet, er is nog genoeg hoor.

Verder smaakt het een beetje droog maar wat honing erop maakt veel goed.
Goed dat bij jou wel de banaan mooi verdeeld is! Balen van die hooikoorts... Als ik me weer aan bananenbrood ga wagen dan neem ik jouw recept .

Ik zal nog ff opschrijven wat ik erin had gemikt:
280ml water (incl. 2 eierdooiers)
1 3/4 theelepel zout (7 gr)
1 3/4 theelepel gedroogde gist (7 gr)
2 1/2 theelepel olie (10 gr, in het recept stond 20gr, maar dat leek me zoveel)
1 zakje vanille suiker
500 gr bloem
2 bananen

Die theelepels heb ik ff omgerekend aan de hand van wat er in dat boekje staat wat bij mn broodbakmachine zit, volgens hun is een theelepel zout/gist 4 gram. Volgens mij klopt het niet helemaal wat ze zeggen, want een zakje gist is 7 gr. en als ik het met die theelepels af zou meten dan kan ik er wel 2 keer voldoende uithalen... Maar goed.

In elk geval was het niet zo'n succes...
Maar misschien is er ook een manier om te voorkomen dat die banaan zo bruinig wordt... en als het dan wel goed verdeeld over het brood, misschien is het dan nog wel eetbaar ofzo...
  † In Memoriam † vrijdag 2 april 2004 @ 18:51:01 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_18137205
een bananenbrood kan het beste op de snelstand

Dit recept gebruik ik

15 gram verse gist of 6 gram droge gist
500 gram bloem
8 gram zout
8 gram suiker
320 ml water
25 gram boter
en 1 geprakte banaan dus
en gewoon op 'snel' bakken
pi_18140268
Ik zag vanmiddag dat alle kant en klaar broodbakmixen in de aanbieding zijn bij de Albert Hein, alles van "Koopmans" wit, bruin, meergranen, en ciabatta
en de mixen van "Wright's" Knoflook rozemarijn focaccia, Ciabatta, Parmezaan & tomaat
deze laatste heb ik vanavond gemaakt, was best lekker!
je hoeft er aleen maar water bij te voegen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Que-Pasa op 02-04-2004 21:45:57 ]
pi_18140466
Bij de Bijenkorf is nu voor € 99,00 een Kenwood broodbakmachine te koop die daar normaal €159,00 kost. Ik heb wel eens gehoord dat de BBMs van Kenwood erg goed zijn.
  zaterdag 10 april 2004 @ 15:59:59 #153
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18322807
wij hebben er net ook 1 gekocht bij de block (99 pleuro)(inventum)
ben nu een brood (trachten) te bakken .
in het boekje staat het niet erg duidelijk vermeld en van het pak koopmans mix word je ook niet erg wijs
  zaterdag 10 april 2004 @ 18:45:44 #154
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18326080
het 1ste brood is klaar,hij ligt nu afte koelen ben benieuwd of hij gelukt is
pi_18329117
En? is het wat geworden?
  zondag 11 april 2004 @ 10:00:32 #156
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18340178
ja hij smaakte erg lekker,het brood was ook gelijk bijna op gegeten
  dinsdag 13 april 2004 @ 11:09:49 #157
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18387226
heeft er hier iemand wel is noten brood gemaakt?
wat voor noten heb je er in gedaan?
heb al op google gekeken maar daar word je ook niet echt wijzer van
  dinsdag 13 april 2004 @ 12:24:25 #158
51213 Powder
Wild & Innocent
pi_18389087
Ik heb van 't weekend mijn eerste niet "kant-en-klare" brood gebakken. Kruidig brood, met rozemarijn en tijm. Moet zeggen dat het een stuk beter smaakte dan een brood van een all-in-mix.
WARNING: The consumption of alcohol may leave you to wonder what the hell happened to your bra.
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2004 @ 15:05:34 #159
7074 moussy
kuttekop
pi_18393012
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 11:09 schreef glossy het volgende:
heeft er hier iemand wel is noten brood gemaakt?
wat voor noten heb je er in gedaan?
heb al op google gekeken maar daar word je ook niet echt wijzer van
Studentenhaver Vanwegen de kinderen ram ik dat nog altijd een beetje fijner met een deegroller (studentenhaver in een theedoek en rammen maar) Maar als je een staafmixer hebt met zo'n ijzeren mix gedeelte kan het daar ook mee. die van mij is helaas overleden en ik mis hem nog niet echt
pi_18653470
Ik ben bezig met het maken van een spekbrood.

Dit is volkorenbloem met wittebloem en knapperig gebakken gerookte spek en een gebakken sjalotje en ik heb er ook nog een beetje paprikapoeder en knoflook ingedaan. Ben benieuwd.

Een echt notenbrood heb ik nog niet gebakken maar je kunt er indoen wat jezelf lekker vind, cashew noten, amandelen, hazelnoot. Is altijd wel lekker.
  zaterdag 24 april 2004 @ 15:43:42 #161
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_18653598
Ik heb net een suikerbroodje gebakken. Heerlijk
  zaterdag 24 april 2004 @ 18:38:50 #162
18772 pos
@@sweet@@
pi_18656419
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 15:43 schreef Christine het volgende:
Ik heb net een suikerbroodje gebakken. Heerlijk
recept?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_18657165
In deel 1, link staat in OP, daar kun je een recept vinden.
pi_18657194
Spekbrood wat te gezouten niet echt lekker, komt waarschijnlijk doordat het gerookte spek teveel smaak aan het brood heeft afgegeven. Moet je van houden.
pi_18657327
Hier eten we vanavond weer eens (chinese) kipbroodjes. Om je vingers bij op te eten.
Ideaal ook zo'n broodmachine voor deeg. Zelfgemaakte broodjes of pizza daar kan geen supermarkt tegenop.
  zondag 25 april 2004 @ 12:50:59 #166
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_18670130
quote:
Op zaterdag 24 april 2004 18:38 schreef pos het volgende:

[..]

recept?
Zo heb ik het gedaan:

Maak volgens het recept van witbrood deeg. Hierna haal je het deeg uit de machine, een kneedt het met de hand. Je doet er flink wat kaneel doorheen en ongeveer 200 gram suikerparels (te koop bij de Albert Heijn, maar ik maak ze zelf door suiker te verhitten en af te koelen, zodat er klontjes ontstaan). Hierna haal je de kneedhaak uit je machine, doet het deeg er weer in, strooi een laagje suiker over de bovenkant van het deeg, en zet je machine op Bakken. Het is even een beetje uitzoeken en uitproberen hoeveel kaneel en suiker je moet gebruiken, maar het resultaat is errug lekker
  zondag 25 april 2004 @ 12:53:24 #167
16715 Mylene
*schatje*
pi_18670163

Volautomatische deeg- en broodbereiden (kneden, rijzen, bakken)
Capiciteit 3 Liter (Tot 1,3 kg. broodgewicht)
2 kneedhaken voor gelijkmatig kneden.
Heruitneembare antiaanbak bakvorm
10 bakprogramma´s
Marmelade programma
Cool Touche omhulsel
Elektronische bedieningsveld met LCD Scherm
Korsten bruining instelbaar (licht, middel, donker)
Snelbakfunctie (wit brood)
Warmhoudfunctie
Programeerbare timer (13 uur)
Afneembare deksel met doorkijkvenster
800 Watt
Toebehorende: maatbeker en maatlepel

in plaats van 79.99
nu 39.99

http://nl.schlecker.com/
pi_18674747
Ik ben sinds kort ook de trotse bezitster van een bbm, een Princess Silver Breadmaker 1935. Ik ben nu voor het eerst een brood aan het bakken, gewoon even een simpel witbrood om even te testen. Ik ben benieuwd wat het wordt!
Hierna ga ik natuurlijk nog allerlei andere soorten broden proberen te maken!
  zondag 25 april 2004 @ 17:29:28 #169
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_18674937
quote:
Op zondag 25 april 2004 12:53 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]

AFK Broodbakautomaat BM3
in plaats van 79.99
nu 39.99
Iemand ervaringen met deze????

[ Bericht 4% gewijzigd door Mighty op 25-04-2004 17:36:09 ]
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
  zondag 25 april 2004 @ 18:05:29 #170
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18675612
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:20 schreef Zabb het volgende:
Ik ben sinds kort ook de trotse bezitster van een bbm, een Princess Silver Breadmaker 1935. Ik ben nu voor het eerst een brood aan het bakken, gewoon even een simpel witbrood om even te testen. Ik ben benieuwd wat het wordt!
Hierna ga ik natuurlijk nog allerlei andere soorten broden proberen te maken!
ik heb sinds 2 a 3 weken een broodbakmachine en het bevalt me prima heb al 2x tutti frutti brood gemaakt en vrijdag heb ik noten brood gemaakt en verders wit en bruin brood
pi_18675663
quote:
Op zondag 25 april 2004 18:05 schreef glossy het volgende:

[..]

ik heb sinds 2 a 3 weken een broodbakmachine en het bevalt me prima heb al 2x tutti frutti brood gemaakt en vrijdag heb ik noten brood gemaakt en verders wit en bruin brood
Ik wil ook graag Italiaanse broden maken, bijvoorbeeld met veel kruiden. Ik zag net al iemand in een reactie praten over kant-en-klare mixen van 'Wright's'?? Dit heb ik tot nu toe nog niet gezien, maar ik zal er eens naar zoeken!
  zondag 25 april 2004 @ 19:05:29 #172
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18676669
volgens mij heb je ook mix voor italiaanse brood van koopmans
pi_18676897
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:05 schreef glossy het volgende:
volgens mij heb je ook mix voor italiaanse brood van koopmans
Ohja, daar zal ik eens naar op zoek gaan!!
  zondag 25 april 2004 @ 19:48:19 #174
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18677549
ff wat gezocht op inter net en heb wel deze italiaanse brood recept gevonden weet niet of je er wat aan hebt

Recept voor Italiaans Olijfbrood

Ingrediënten

500 gram bloem
25 gram verse gist
halve teelepel suiker
3 dl melk
1 eetlepel italiaanse kruiden
2 of 3 eetlepels groene olijven
een half ui
enkele naaldjes rozemarijn
1 eetlepel olijfolie
1 teelepel zout
Bereidingswijze

Zeef de bloem, snij de olijven in stukjes en snipper de ui. Verwarm intussen de melk tot lauwwarm.
Maak een kuiltje in de bloem en verbrokkel hierin de gist. Strooi er de suiker over en schenk er ongeveer de helft van de warme melk bij. Roer het door totdat er een papje ontstaat en laat het circa 5 minuten staan. Strooi het zout en de kruiden in de buitenste rand van de bloem, zodat ze niet in aanraking komen met het gistmengsel.
Mix het geheel en voeg tijdens het mixen de olie, de olijven en de ui toe en zoveel van de resterende melk tot er een soepel deeg ontstaat. Het deeg is klaar wanneer het niet meeraan de kom plakt. Voeg zo nodig wat bloem toe.
Laat het deeg afgedekt ongeveer 20 minuten op een warme plek rijzen. Bestrooi het werkblad met wat bloem en kneed het deeg met de handen goed door.
Vet het broodblik in. Vorm een rol van het deeg en leg deze in het bakblik. Druk in het deeg nog wat van de gesnipperde ui. Laat het geheel weer 45 minuten rijzen. Het deeg is nu minstens in volume verdubbeld.
Verwarm de oven 10 minuten voor op 240 graden. Sprenkel vlak voor het bakken een kleine hoeveelheid water op de beschermplaat onder in de oven.
Plaats het blik op een rooster iets onder het midden van de oven. Bak het brood in 25 tot 30 minuten gaar.
Bestrijk het brood vijf minuten voor het einde van de baktijd met wat water of melk. Hierdoor ontstaat een mooi glimmende korst. Controleer of het brood gaar is door er een breinaald in te steken; deze moet er schoon uitkomen.
Laat het brood afkoelen.
pi_18679592
quote:
Op zondag 25 april 2004 19:48 schreef glossy het volgende:
ff wat gezocht op inter net en heb wel deze italiaanse brood recept gevonden weet niet of je er wat aan hebt

Recept voor Italiaans Olijfbrood

---
Hey Bedankt!!! Die ga ik zeker een keer proberen!
Heb net mijn eerste brood afgerond! Het zag er erg goed uit! Ik kon hem alleen niet zo goed uit het bakblik krijgen! Dat komt denk ik door die kneedhaken.
Ook het snijden van het brood is best lastig.... misschien een kwestie van oefenen!
  zondag 25 april 2004 @ 21:23:28 #176
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18680140
quote:
Op zondag 25 april 2004 21:05 schreef Zabb het volgende:

[..]

Heb net mijn eerste brood afgerond! Het zag er erg goed uit! Ik kon hem alleen niet zo goed uit het bakblik krijgen! Dat komt denk ik door die kneedhaken.
Ook het snijden van het brood is best lastig.... misschien een kwestie van oefenen!
bij mij zit ie ook wel is vast en ik heb maar 1 kneedhaak,en het snijden valt idd niet mee bij mij is de ene kant dikker dan de andere kant van het sneetje brood ,maar het snijden gaat beter als je brood geheel is afgekoeld,warm brood snijd helemaal rottig
pi_18680382
quote:
Op zondag 25 april 2004 21:23 schreef glossy het volgende:

[..]

bij mij zit ie ook wel is vast en ik heb maar 1 kneedhaak,en het snijden valt idd niet mee bij mij is de ene kant dikker dan de andere kant van het sneetje brood ,maar het snijden gaat beter als je brood geheel is afgekoeld,warm brood snijd helemaal rottig
Ik heb nu idd plakken die niet helemaal even dik zijn, maar dat maakt het eigenlijk ook juist wel weer leuk Ik heb het brood misschien ook wel iets te snel gesneden, beetje ongeduldig misschien
pi_18756163
Even een vraagje. Ik heb de Princess Silver Breadmaker 1935, en ik ben nu een brood aan het bakken maar het brood zit al helemaal tegen het glaasje van het deksel aan. Dit is het tweede brood dat ik hierin maak en met het vorige brood was het ook al zo.
Ik gebruik een kant-en-klare broodmix en ik houd me precies aan de hoeveelheden. Is dit wel goed? Want het bovenste laagje kan niet gaar worden omdat het er dus helemaal tegenaan zit??? Heeft iemand anders dit ook weleens gehad??
  woensdag 28 april 2004 @ 23:26:31 #179
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_18759538
Ik til dan altijd even de deksel op, zodat ie net los komt van het glaasje. Bij mij helpt dat.
  donderdag 29 april 2004 @ 09:07:29 #180
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18764093
ik kan kiezen hoe zwaar ik het brood wil hebben,maar mijn deksel zit ook vrij hoog van de bakblik af
(ik heb een inventum)
pi_18766248
quote:
Op zondag 25 april 2004 21:05 schreef Zabb het volgende:

[..]

Zabb, jij hebt die princess 1935 he? Die hebben wij ook. Ik kreeg in het begin het brood er ook niet goed uit. Maar ik bakte toen steeds die broden van 600 gram. Die van 800 gram gaan er een stuk makkelijker uit. Omdat ze zwaarder zijn, neem ik aan.
Wat voor een mes gebruik je voor het snijden van je brood? Ik snijd het met een gewoon broodmes, maar dat gaat prima, zelfs als het nog een beetje warm is... (wel een klein beetje af laten koelen).
  donderdag 29 april 2004 @ 11:34:17 #182
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18767037
ik snij me brood met een brood mes maar vind het makkelijker snijden als het brood koud is ,als het nog wat warm is vind ik het niet erg snijden,dan veert ie nog wat en is de korst nog niet goed gehard als het brood nog warm is.

nou kreeg ik gister een tip van een collega die zei van ,in die pakken van koopmans brood mix moet je een beetje boter doen,toen zei zij van je kan er ook een klein beetje olijfolie in doen dan blijft je brood langer vers en het smaakt ook lekkerder ,dus dat ga ik van het weekend maar is uitproberen,morgen word het toch niks moet eerst werken
pi_18772794
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:03 schreef Nijna het volgende:

[..]

Zabb, jij hebt die princess 1935 he? Die hebben wij ook. Ik kreeg in het begin het brood er ook niet goed uit. Maar ik bakte toen steeds die broden van 600 gram. Die van 800 gram gaan er een stuk makkelijker uit. Omdat ze zwaarder zijn, neem ik aan.
Wat voor een mes gebruik je voor het snijden van je brood? Ik snijd het met een gewoon broodmes, maar dat gaat prima, zelfs als het nog een beetje warm is... (wel een klein beetje af laten koelen).
Ik bak ook broden van 800 gram, maar kan ze er nog steeds moeilijk uit krijgen! Haal jij die kneedhaken eruit na de eerste pieptoon of laat je ze er gewoon inzitten?
pi_18772821
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:34 schreef glossy het volgende:
nou kreeg ik gister een tip van een collega die zei van ,in die pakken van koopmans brood mix moet je een beetje boter doen,toen zei zij van je kan er ook een klein beetje olijfolie in doen dan blijft je brood langer vers en het smaakt ook lekkerder ,dus dat ga ik van het weekend maar is uitproberen,morgen word het toch niks moet eerst werken
Ohja, dat is een goed idee! Dat ga ik ook een keer proberen!
pi_18774861
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:44 schreef Zabb het volgende:

[..]

Ik bak ook broden van 800 gram, maar kan ze er nog steeds moeilijk uit krijgen! Haal jij die kneedhaken eruit na de eerste pieptoon of laat je ze er gewoon inzitten?
Die kneedhaken laat ik gewoon zitten en dan als het brood klaar is laat ik het even staan (paar minuten, niet te lang want dan komt er condens ofzo in het blik en wordt je brood nat). Dan houd ik het blik op zn kop en schudden maar. De ene keer gaat het wat makkelijker dan de anderen keer. Soms laat ik het blik een paar keer op het aanrecht vallen en dan komt t er vaak wel uit.
Ga geen truuks uithalen met bestek enzo, want dat blik beschadigd heel snel (sprak ze uit ervaring...).
  donderdag 29 april 2004 @ 22:08:42 #186
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_18781233
De Home Electronics weer in de aanbieding bij de Blokker

Overigens heb ik een vraag over het bewaren van meel: mijn schoonmoeder zegt dat je meel alleen in papieren zakken mag bewaren, dus niet luchtdicht afgesloten en/of in kunststof bakken. Is dat zo? Ik was van plan om morgen bij de Xenos een paar kunststof bakken te scoren om de meel in op te bergen.
  † In Memoriam † zaterdag 1 mei 2004 @ 11:05:32 #187
7074 moussy
kuttekop
pi_18806915
quote:
Op donderdag 29 april 2004 22:08 schreef Christine het volgende:
De Home Electronics weer in de aanbieding bij de Blokker

Overigens heb ik een vraag over het bewaren van meel: mijn schoonmoeder zegt dat je meel alleen in papieren zakken mag bewaren, dus niet luchtdicht afgesloten en/of in kunststof bakken. Is dat zo? Ik was van plan om morgen bij de Xenos een paar kunststof bakken te scoren om de meel in op te bergen.
Ik doe het juist in plastic bakken, anders wandelt mn meel steeds weg
  Moderator zaterdag 1 mei 2004 @ 11:28:50 #188
18653 crew  D.
pi_18807190
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:29 schreef Mighty het volgende:

[..]

Iemand ervaringen met deze????
Dat vraag ik me ook af

Ik weet dat de BM2 door Kassa (vara) als beste uit de test kwam, maar is dat nu de verbeterde opvolger?
  Moderator zaterdag 1 mei 2004 @ 11:35:30 #189
18653 crew  D.
pi_18807258
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:03 schreef Nijna het volgende:

[..]

Zabb, jij hebt die princess 1935 he? Die hebben wij ook.
Dat was de slechtste uit de kassatest
  zaterdag 1 mei 2004 @ 11:39:48 #190
16715 Mylene
*schatje*
pi_18807305
quote:
Op zondag 25 april 2004 12:53 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]

Volautomatische deeg- en broodbereiden (kneden, rijzen, bakken)
Capiciteit 3 Liter (Tot 1,3 kg. broodgewicht)
2 kneedhaken voor gelijkmatig kneden.
Heruitneembare antiaanbak bakvorm
10 bakprogramma´s
Marmelade programma
Cool Touche omhulsel
Elektronische bedieningsveld met LCD Scherm
Korsten bruining instelbaar (licht, middel, donker)
Snelbakfunctie (wit brood)
Warmhoudfunctie
Programeerbare timer (13 uur)
Afneembare deksel met doorkijkvenster
800 Watt
Toebehorende: maatbeker en maatlepel

in plaats van 79.99
nu 39.99

Bij de Blokker is ie nu 29.95
  Moderator zaterdag 1 mei 2004 @ 11:50:03 #191
18653 crew  D.
pi_18807463
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 11:39 schreef schatje het volgende:

[..]

Bij de Blokker is ie nu 29.95
stond ie in het krantje?

*opnieuw gaat kijken
  zaterdag 1 mei 2004 @ 11:52:23 #192
16715 Mylene
*schatje*
pi_18807489
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 11:50 schreef D.Rose het volgende:

[..]

stond ie in het krantje?

*opnieuw gaat kijken
Sorry, ik bedoel Trekpleister.

http://www.trekpleister.nl/magazine/
  Moderator zaterdag 1 mei 2004 @ 11:53:37 #193
18653 crew  D.
pi_18807502
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 11:50 schreef D.Rose het volgende:

[..]

stond ie in het krantje?

*opnieuw gaat kijken
stond er niet in
  Moderator zaterdag 1 mei 2004 @ 11:54:47 #194
18653 crew  D.
pi_18807520
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 11:52 schreef schatje het volgende:

[..]

Sorry, ik bedoel Trekpleister.

[afbeelding]

http://www.trekpleister.nl/magazine/
ow, ok, maar die zitten hier niet in de buurt

Dit is trouwens de BM2, niet de BM3 van Schlecker
  zaterdag 1 mei 2004 @ 11:58:50 #195
16715 Mylene
*schatje*
pi_18807574
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 11:54 schreef D.Rose het volgende:

[..]

ow, ok, maar die zitten hier niet in de buurt

Dit is trouwens de BM2, niet de BM3 van Schlecker
Nou ja, als de BM2 is goed getest door KASSA zal de BM3 dat ook wel zijn.

Gewoon bij Schlecker bestellen dus, betalen met accept-giro en gratis thuis bezorgd. Makkelijker kan het niket .
  zaterdag 1 mei 2004 @ 11:59:34 #196
16715 Mylene
*schatje*
pi_18807585
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 11:53 schreef D.Rose het volgende:

[..]

stond er niet in
Ja kind, dat zeg ik uiteindelijk toch ook. Al die folders lijken ook zo op elkaar .

.
  Moderator zaterdag 1 mei 2004 @ 12:03:19 #197
18653 crew  D.
pi_18807624
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 11:59 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja kind, dat zeg ik uiteindelijk toch ook. Al die folders lijken ook zo op elkaar .

.
kind

anyway, heb met trekpleister gebeld, ze komen pas dinsdag binnen
  zaterdag 1 mei 2004 @ 12:26:06 #198
16715 Mylene
*schatje*
pi_18807918
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 12:03 schreef D.Rose het volgende:

[..]

kind
Ja, gewoonte van mij .

.

Sorry als ik je beledigd hebt.
  Moderator zaterdag 1 mei 2004 @ 12:32:39 #199
18653 crew  D.
pi_18808031
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 12:26 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, gewoonte van mij .

.

Sorry als ik je beledigd hebt.
kan wel tegen een stoot(je) hoor

on topic:

ik ga de BM2 halen
  zaterdag 1 mei 2004 @ 12:34:08 #200
16715 Mylene
*schatje*
pi_18808067
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 12:32 schreef D.Rose het volgende:

[..]

kan wel tegen een stoot(je) hoor

on topic:

ik ga de BM2 halen
Voor die prijs kan je het niet laten .
  Moderator zaterdag 1 mei 2004 @ 13:16:30 #201
18653 crew  D.
pi_18808864
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 12:34 schreef schatje het volgende:

[..]

Voor die prijs kan je het niet laten .
Zat al een jaar te denken dat zo'n ding best leuk is en las toevallig vanmorgen een stuk erover in de krant waardoor ik de knoop heb doorgehakt (figuurlijk ) 50 euro had ik er ook wel voor over, maar 20 besparen is altijd mooi meegenomen
  zaterdag 1 mei 2004 @ 21:24:51 #202
87639 Jazzmin
tegen zinloos gewerk
pi_18818057
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 13:16 schreef D.Rose het volgende:
las toevallig vanmorgen een stuk erover in de krant waardoor ik de knoop heb doorgehakt
Mag ik weten waarom? Ik probeer er namelijk iemand een aan te smeren maar ik kan wel wat meer argumenten gebruiken)
Ik kom niet veel verder dan lekkerder gezonder en t ruikt zo lekker enzo, dat gezonder sloeg wel erg aan die had ik tot t laatst bewaard toen ie al helemaal in de stemming was
Oh en bedankt voor de tip! Ik ben er blij mee.
The dose makes the poison.
  Moderator zaterdag 1 mei 2004 @ 23:03:14 #203
18653 crew  D.
pi_18821284
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 21:24 schreef Jazzmin het volgende:

[..]

Mag ik weten waarom? Ik probeer er namelijk iemand een aan te smeren maar ik kan wel wat meer argumenten gebruiken)
Ik kom niet veel verder dan lekkerder gezonder en t ruikt zo lekker enzo, dat gezonder sloeg wel erg aan die had ik tot t laatst bewaard toen ie al helemaal in de stemming was
Oh en bedankt voor de tip! Ik ben er blij mee.
De tip

graag gedaan
Waarom ik er 1 wil?
Lekker, vers, afwisseling, proberen hét brood voor mij te vinden want brood in de supermarkt valt vaak tegen.
Bijkomende dingen: ruikt lekker, is goedkoper
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 07:44:52 #204
7074 moussy
kuttekop
pi_18827547
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 23:03 schreef D.Rose het volgende:

[..]

De tip

graag gedaan
Waarom ik er 1 wil?
is goedkoper

Dat is volgens mij alleen zo als je voorheen brood bij de warme bakker kocht en nu brood bakt van gewone bloem.
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 10:13:45 #205
18653 crew  D.
pi_18827999
quote:
Op zondag 2 mei 2004 07:44 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat is volgens mij alleen zo als je voorheen brood bij de warme bakker kocht en nu brood bakt van gewone bloem.
Is dat zo?
Nouja, zoals je ziet noemde ik dat bij de bijkomstigheden, niet als reden.
Zal de proef op de som nemen en het laten weten
pi_18828466
Het nadeel is als het zo lekker is eet je meer.

1.5 jaar geleden had ik een stage adres die er ook eentje had en ja hoor ik at wel iets meer...
Toen was ik nog niet aan de lijn
  zondag 2 mei 2004 @ 11:02:25 #207
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18828507
quote:
Op zondag 2 mei 2004 10:58 schreef Riann het volgende:
Het nadeel is als het zo lekker is eet je meer.

1.5 jaar geleden had ik een stage adres die er ook eentje had en ja hoor ik at wel iets meer...
Toen was ik nog niet aan de lijn
ligt er aan wat voor brood je hebt,als je noten brood hebt dan zit je na 2 sneetjes wel erg vol (tenminste ik wel)
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 11:34:34 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_18828995
quote:
Op zondag 2 mei 2004 10:13 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Is dat zo?
Nouja, zoals je ziet noemde ik dat bij de bijkomstigheden, niet als reden.
Zal de proef op de som nemen en het laten weten
Het ligt er natuurlijk ook aan of je kant en klare mixen gaat gebruiken en wat voor meel je waar haalt. en wat je er allemaal extra in gooit.

Ik eet er trouwens veel minder van. Vooral van een vers bruin brood. Als ik een brood bij de bakker haal, dat écht vers is, werk ik zo een half brood weg, omdat het gewoon niet vult.
  zondag 2 mei 2004 @ 11:46:47 #209
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18829177
quote:
Op zondag 2 mei 2004 11:34 schreef moussy het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk ook aan of je kant en klare mixen gaat gebruiken en wat voor meel je waar haalt. en wat je er allemaal extra in gooit.

Ik eet er trouwens veel minder van. Vooral van een vers bruin brood. Als ik een brood bij de bakker haal, dat écht vers is, werk ik zo een half brood weg, omdat het gewoon niet vult.
er schijnt in anna paulowna een bakker dacht ik dat het was ofzo te zitten die verkoopt broodmix kant en klaar hoef je alleen water bij te voegen,dacht dat het 5 kilo was voor 3 euro,van de week krijg ik van me collega te horen waar die precies zit en dan race ik er ff heen,omdat te halen,want dat is goedkoper dan die koopmans mix wat ik nu heb
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 12:17:04 #210
7074 moussy
kuttekop
pi_18829595
Laat je het even horen, lijkt me ook wel eens handig om een kant en klare mix te gebruiken.
-edit- Er zit maar 1 bakker in AP, zal morgen eens ff bellen

Ik heb hier verder in DH alle bakkers en winkels gehad voor losse meel doen ze niet aan.
  zondag 2 mei 2004 @ 12:17:11 #211
18772 pos
@@sweet@@
pi_18829599
Ik koop altijd deze mixen.
Gaat er beter mee als koopmans.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_18830299
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:17 schreef moussy het volgende:
Ik heb hier verder in DH alle bakkers en winkels gehad voor losse meel doen ze niet aan.
Probeer het eens bij een molen, Delft bijvoorbeeld.
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 13:39:10 #213
7074 moussy
kuttekop
pi_18830928
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:06 schreef MillFreak het volgende:

[..]

Probeer het eens bij een molen, Delft bijvoorbeeld.
DH was in dit geval Den Helder
  zondag 2 mei 2004 @ 13:49:45 #214
18772 pos
@@sweet@@
pi_18831156
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:17 schreef moussy het volgende:
Laat je het even horen, lijkt me ook wel eens handig om een kant en klare mix te gebruiken.
-edit- Er zit maar 1 bakker in AP, zal morgen eens ff bellen

Heb een site gevonden waar je meel online kan bestellen.
http://www.h-e.nl/index.php
Ga naar keukenapparaten en dan naar Broodbakker toebehoren
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_18831267
we hebben de beste getest door de consumentenbond in huis gehaald en wat is het heerlijk om zo'n ding te hebben!

het brood smaakt lekker en de geur in huis! zaaaalig.

van de week zelf krentenbrood gemaakt, die geur is geweldig,
en vanavond gaan we eens testen allerlei ingredienten zoals feta, gedroogde tomaatjes etc....

maar gewoon een standaard wit brood is ook zo lekker!

wereld uitvinding
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 2 mei 2004 @ 13:58:21 #216
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18831334
Het experimenteren met maismeel heb ik opgegeven, het wordt er niet lekkerder op. Ik denk dat ik de all in the mix voor maisbrood van Soezie nog eens probeer, maar zelf zoeken naar de juiste samenstelling heb ik opgegeven.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 2 mei 2004 @ 13:59:45 #217
16715 Mylene
*schatje*
pi_18831376

Inhoud:
Sonnebloembrood mix
Meer koren brood
Aardappelbrood
Ciabatta
Vitaal brood
Bouw brood
Kürbiskernbrot

Backmax Broodbakmix
7 soorten van 500 gr.

5.99

1 KG - 1.71

zondag 2 mei 2004 @ 14:03:30 #218
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18831451
Ik vind Duits brood zo smerig, dat moet ik echt niet. Ik heb daarom geen goed gevoel bij deze mixen...
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 2 mei 2004 @ 14:41:35 #219
87639 Jazzmin
tegen zinloos gewerk
pi_18832236
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 23:03 schreef D.Rose het volgende:

[..]

De tip
Hmm ik bedoelde dus de tip dat er dinsdag een bbm bij de Trekpleister te koop is Maja geeft niet hoor

En bedankt voor de argumenten, jammer dat ik die zelf al had bedacht.
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 16:28:45 #220
18653 crew  D.
pi_18834281
quote:
Op zondag 2 mei 2004 14:41 schreef Jazzmin het volgende:

[..]

Hmm ik bedoelde dus de tip dat er dinsdag een bbm bij de Trekpleister te koop is Maja geeft niet hoor

En bedankt voor de argumenten, jammer dat ik die zelf al had bedacht.
De tip van trekpleister kwam van schatje
De trekpleister die hier het dichtstbij zit krijgt ze dinsdag, wie weet heeft die bij jou in de buurt ze al staan
pi_18834822
Ik wil een broodbakmachine kopen voor mijn moeder.. welke kan ik het beste kopen? Ik had iets gehoord over die gene die ze bij Kassa getest hebben.. maar welke is dat?
  zondag 2 mei 2004 @ 18:48:35 #222
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18837390
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:51 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik wil een broodbakmachine kopen voor mijn moeder.. welke kan ik het beste kopen? Ik had iets gehoord over die gene die ze bij Kassa getest hebben.. maar welke is dat?
Commentaar gebruik
De top 6, deze is gebaseerd op de bakresultaten van de machines, de opmerkingen over de gebruiksaanwijzing vindt u eronder. Wij testten de 6 broodbakmachines op gebruiksgemak en op het bakresultaat.

1. AFK Broodbakautomaat BM-2
Alle bedieningsknoppen op de machine zijn in het Duits en het boekje met de gebruiksaanwijzing is nogal onduidelijk. Bij deze machine kun je kiezen uit 454 en 680 gram.

2. Inventum BM 05
Met deze machine kun je een brood bakken van 600 gram. Bij deze heb je een grammenweegschaal nodig. Er zit een timer functie op. Maakt erg veel geluid tijdens het kneden van het deeg

3. HEMA
Bij het recept van het witbrood staat op de ingredientenlijst boter vermeld, maar kijk je in welke volgorde je de ingredienten in de machine moet doen dan is ineens de boter verdwenen. Op deze manier kun je de boter gemakkelijk vergeten, wat van invloed is op de kwaliteit van het brood. Het aantal grammen dat je kunt kiezen is 600 en 900.

4. Inventum BM 25
Bij deze machine kun je kiezen uit een brood van 600, 900 en 1100 gram. De machine heeft 14 programma’s.

5. Kenwood Rapid-bake 258
De gebruiksaanwijzing en de bediening van de machine zijn erg duidelijk.

6. Princess Silver Breadmaker 1935
Voor een standaard witbrood heeft de Princess de langste baktijd van de 6 machines. Ook wordt de machine tijdens het proces erg heet. Verder is de machine gemakkelijk te bedienen ook al zitten er veel knopjes en keuzes op. Bij deze machine heb je de keuze uit 600 en 800 gram.

Met alle 6 de machines kunnen ook degen en jams worden gemaakt, en op iedere machine zit een timer-functie.

dit komt van de site van kassa af,hopelijk heb je er wat aan,ik heb zelf een inventum,bevalt me prima
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 19:41:13 #223
18653 crew  D.
pi_18838333
quote:
Op zondag 2 mei 2004 16:51 schreef KiwiTjuHh het volgende:
eejjjjjjjjjj Loesje

Zoals je in de post hierboven kunt zien is de AFK BM-2 degene die als beste uit de test komt.
Deze is ook nog eens de goedkoopste, én deze week in de aanbieding bij Trekpleister voor 30 euro.
Ik ga m zelf ook halen komende week. succes
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 19:43:08 #224
7074 moussy
kuttekop
pi_18838376
quote:
Op zondag 2 mei 2004 19:41 schreef D.Rose het volgende:

[..]

eejjjjjjjjjj Loesje

Zoals je in de post hierboven kunt zien is de AFK BM-2 degene die als beste uit de test komt.
Deze is ook nog eens de goedkoopste, én deze week in de aanbieding bij Trekpleister voor 30 euro.
Ik ga m zelf ook halen komende week. succes
euhm, je vergeet wat. Hij kwam als beste uit de kassa test, waar ze voornamelijk de recepten die in het boekje dat bij de broodbakmachine zat hebben getest.
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 19:52:20 #225
18653 crew  D.
pi_18838561
quote:
Op zondag 2 mei 2004 19:43 schreef moussy het volgende:

[..]

euhm, je vergeet wat. Hij kwam als beste uit de kassa test, waar ze voornamelijk de recepten die in het boekje dat bij de broodbakmachine zat hebben getest.
Welke conclusies trek je daar uit?
Dat de ander machines slechtere recepten hadden en daarom minder scoorden?
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 20:10:43 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_18839010
quote:
Op zondag 2 mei 2004 19:52 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Welke conclusies trek je daar uit?
Dat de ander machines slechtere recepten hadden en daarom minder scoorden?
Ja, wat ook aangegeven werd in de uitzending van die test. Behalve bij dat princess ding, van de 3 apparaten gingen er al 2 stuk tijdens het testen.

Je kan beter de test van de concumentenbond aanhouden als je een als-best-getest-apparaat wil hebben.
pi_18839081
quote:
Op zondag 2 mei 2004 20:10 schreef moussy het volgende:

[..]

Ja, wat ook aangegeven werd in de uitzending van die test. Behalve bij dat princess ding, van de 3 apparaten gingen er al 2 stuk tijdens het testen.

Je kan beter de test van de concumentenbond aanhouden als je een als-best-getest-apparaat wil hebben.
Weet jij welke als beste uit de test kwam bij de consumentenbond dan?? Ik kan er niet bij op die site omdat ik geen lid ben.
  zondag 2 mei 2004 @ 20:18:05 #228
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_18839173
Wij hebben sinds vorige week de AFK, inmiddels een stuk of 5 broden gebakken, allen vanuit de bijgeleverde recepten:

witbrood: Prima, ietwat ingezakt van boven, maar verder prima luchtig enzo
chocoladebrood: helemaal geweldig! Niet te zoet, lekker luchtig
En zojuist nog een brood met gedroogde tomaat, kruiden en feta, heeeeerlijk
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 20:19:44 #229
18653 crew  D.
pi_18839218
quote:
Op zondag 2 mei 2004 20:10 schreef moussy het volgende:

Ik wil een goede, en als ie niet te duur is is dat mooi meegenomen.

De AFK heb ik al veel positiefs over gehoord
  zondag 2 mei 2004 @ 20:22:12 #230
16715 Mylene
*schatje*
pi_18839277
quote:
Op zondag 2 mei 2004 20:13 schreef Zabb het volgende:

[..]

Weet jij welke als beste uit de test kwam bij de consumentenbond dan?? Ik kan er niet bij op die site omdat ik geen lid ben.
De Panasonic. Die kost wel 190 euro.

AFK voor 55 euro staat op derde plek, en de Breville voor 250 euro op de tweede.

Dat zijn richtprijzen .
pi_18839524
Hey D!

Jah ik ben opzoek voor Moederdag Hij moet niet al te duur zijn, maar wel gewoon goed.
Ik heb iemand gehoord over de gene die je bij de Marskramer kan kopen?
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 20:36:35 #232
18653 crew  D.
pi_18839594
quote:
Op zondag 2 mei 2004 20:33 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hey D!

Jah ik ben opzoek voor Moederdag Hij moet niet al te duur zijn, maar wel gewoon goed.
Ik heb iemand gehoord over de gene die je bij de Marskramer kan kopen?
Da's dezelfde als bij trekpleister, alleen geen 30 maar 50 euro
  zondag 2 mei 2004 @ 20:37:25 #233
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_18839613
Schatje: AFK wordt inmiddels niet meer voor meer dan +/- ¤30 verkocht....
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 20:38:47 #234
18653 crew  D.
pi_18839641
quote:
Op zondag 2 mei 2004 20:37 schreef Rtificial het volgende:
zie mijn vorige post
pi_18839856
Ik heb vandaag voor het eerst cake gemaakt in m'n broodbakmachine van Princess. Ik heb er alleen te grote stukken boter in gedaan dus deze heeft ie niet helemaal goed gemengd. Voor de volgende keer dus kleinere stukken! Verder is de cake erg mooi geworden! En lekker!
  zondag 2 mei 2004 @ 20:52:39 #236
16715 Mylene
*schatje*
pi_18839974
quote:
Hallo??

Ik haalde die aanbieding van de Trekpleister aan .

En het zijn richtprijzen zoals gemeld in de Consumentengids, soort adviesprijs neem ik aan.
pi_18840033
quote:
Op zondag 2 mei 2004 20:36 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Da's dezelfde als bij trekpleister, alleen geen 30 maar 50 euro
Vind het wel een leuk cadeautje

Als die nog maar niet uitverkocht is.. morgen gelijk maar even heenfietsen.
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 20:59:09 #238
18653 crew  D.
pi_18840131
quote:
Op zondag 2 mei 2004 20:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Vind het wel een leuk cadeautje

Als die nog maar niet uitverkocht is.. morgen gelijk maar even heenfietsen.
is het zeker

ik doe mezelf er ook 1 cadeau
pi_18840278
quote:
Op zondag 2 mei 2004 20:59 schreef D.Rose het volgende:

[..]

is het zeker

ik doe mezelf er ook 1 cadeau
Haha, dat kan ook natuurlijk

Hoop maar dat ze niet uitverkocht zijn. Kunnen we leuk broodjes bakken in onze nieuwe keuken
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 21:09:40 #240
18653 crew  D.
pi_18840431
quote:
Op zondag 2 mei 2004 21:04 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Haha, dat kan ook natuurlijk

Hoop maar dat ze niet uitverkocht zijn. Kunnen we leuk broodjes bakken in onze nieuwe keuken
bij de trekpleister waar ik heen ga komen ze dinsdag pas binnen, dus zorg dat ik er op tijd ben
pi_18840686
quote:
Op zondag 2 mei 2004 21:09 schreef D.Rose het volgende:

[..]

bij de trekpleister waar ik heen ga komen ze dinsdag pas binnen, dus zorg dat ik er op tijd ben
Misschien is dat hier ook wel zo? Ik bel ze anders maandag wel even
pi_18840928
quote:
bij marskramer is hij in de aanbieding voor "maar" 49,95...
http://www.marskramer.nl/flash5.html
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 21:30:07 #243
18653 crew  D.
pi_18840947
quote:
Op zondag 2 mei 2004 21:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Misschien is dat hier ook wel zo? Ik bel ze anders maandag wel even
zonde van dat stuk fietsen dan he
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 21:30:37 #244
18653 crew  D.
pi_18840967
quote:
Op zondag 2 mei 2004 21:29 schreef Sjillie het volgende:

[..]

bij marskramer is hij in de aanbieding voor "maar" 49,95...
http://www.marskramer.nl/flash5.html
dat zei ik dus
pi_18841032
oh oke, thx

ben trouwens dus ook op zoek naar een goede, maar de trekpleister is hier een behoorlijk eindje weg.

Vroeg me af of alleen kassa heeft getest, heeft de consumentengids niks getest? ben geen lid van de CB en kan geen online tests bekijken. Iemand?
pi_18841093
quote:
Op zondag 2 mei 2004 21:30 schreef D.Rose het volgende:

[..]

zonde van dat stuk fietsen dan he
Jah inderdaad, stel je voor
  Moderator zondag 2 mei 2004 @ 21:35:47 #247
18653 crew  D.
pi_18841107
quote:
Op zondag 2 mei 2004 21:32 schreef Sjillie het volgende:
oh oke, thx

ben trouwens dus ook op zoek naar een goede, maar de trekpleister is hier een behoorlijk eindje weg.

Vroeg me af of alleen kassa heeft getest, heeft de consumentengids niks getest? ben geen lid van de CB en kan geen online tests bekijken. Iemand?
toch beter lezen he
quote:
Op zondag 2 mei 2004 20:22 schreef schatje het volgende:

[..]

De Panasonic. Die kost wel 190 euro.

AFK voor 55 euro staat op derde plek, en de Breville voor 250 euro op de tweede.

Dat zijn richtprijzen .
pi_18850517
Heb ze net (de Trekpleister dus) gebeld, vanmiddag of morgenochtend liggen ze in de winkel Fiets ik dus mooi vanmiddag even heen.. neem ook gelijk zo'n broodrooster mee
pi_18851562
Ik zelf heb de Panasonic en ben er erg tevreden over.
Zelf heb ik hem besteld bij Pick2pay en er 145,00 euro voor betaald,de SD207,en hem zelf opgehaald vlak bij Nijmegen.Hij kan ook bezord worden,maar dan komen er dus nog bezorgkosten bij.Volgens mij kun je hem nergens goedkoper krijgen dan hier.
pi_18853798
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:39 schreef moussy het volgende:

[..]

DH was in dit geval Den Helder
Haha, sorry, ik kom uit regio Den Haag, vandaar
  Moderator dinsdag 4 mei 2004 @ 13:33:46 #251
18653 crew  D.
pi_18878048
quote:
Op maandag 3 mei 2004 09:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Heb ze net (de Trekpleister dus) gebeld, vanmiddag of morgenochtend liggen ze in de winkel Fiets ik dus mooi vanmiddag even heen.. neem ook gelijk zo'n broodrooster mee
Ben je geslaagd?

Ik nog niet. Heb 5 trekpleisters gebeld en er nu 1 gevonden die m nog heeft.
Mijn schoonbroer (die in de buurt woont) gaat vanmiddag ff kijken.
pi_18881310
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:33 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ben je geslaagd?

Ik nog niet. Heb 5 trekpleisters gebeld en er nu 1 gevonden die m nog heeft.
Mijn schoonbroer (die in de buurt woont) gaat vanmiddag ff kijken.
Nopes Alle Trekpleisters in de omgeving zijn uitverkocht.. helaas
  Moderator dinsdag 4 mei 2004 @ 16:12:59 #253
18653 crew  D.
pi_18881711
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:55 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Nopes Alle Trekpleisters in de omgeving zijn uitverkocht.. helaas
in mijn opinie kun je iets wat je niet hebt gehad ook niet uitverkocht hebben
pi_18881816
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:12 schreef D.Rose het volgende:

[..]

in mijn opinie kun je iets wat je niet hebt gehad ook niet uitverkocht hebben
Hebben ze ze niet aangekregen?

Tegen mij zeiden ze dat ze uitverkocht waren.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:19:24 #255
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18881853
heb je ook gevraagt of ze nog binnen krijgen?
dan kan je vragen of ze er dan 1 voor je appart zetten
  Moderator dinsdag 4 mei 2004 @ 16:24:01 #256
18653 crew  D.
pi_18881966
edit
  Moderator dinsdag 4 mei 2004 @ 16:24:28 #257
18653 crew  D.
pi_18881974
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:19 schreef glossy het volgende:
heb je ook gevraagt of ze nog binnen krijgen?
dan kan je vragen of ze er dan 1 voor je appart zetten
ik heb 5 zaken gesproken

1 zei uitverkocht
1 zei niet gehad
1 zei donderdag een ander model te krijgen, een duurdere
1 zei dat ze ipv broodroosters hadden binnen gekregen
1 zei dat ze er nog 3 hadden

reserveren deden ze niet zei men
pi_18882243
Nee reserveren doen ze inderdaad niet, dat heb ik maandagmorgen ook gevraagt.

Nouja.. ik denk niet dat ik er nog 1 bij de Trekpleiser kan scoren..

En nu?
  dinsdag 4 mei 2004 @ 16:40:27 #259
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18882344
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:24 schreef D.Rose het volgende:

[..]

ik heb 5 zaken gesproken

1 zei uitverkocht
1 zei niet gehad
1 zei donderdag een ander model te krijgen, een duurdere
1 zei dat ze ipv broodroosters hadden binnen gekregen
1 zei dat ze er nog 3 hadden

reserveren deden ze niet zei men
de block , praxis (had ze laatst ook) , blokker
heb je daar al gekeken of ze ze daar nog hebben
  Moderator dinsdag 4 mei 2004 @ 16:51:31 #260
18653 crew  D.
pi_18882560
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:35 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Nee reserveren doen ze inderdaad niet, dat heb ik maandagmorgen ook gevraagt.

Nouja.. ik denk niet dat ik er nog 1 bij de Trekpleiser kan scoren..

En nu?
hij is wel bij meerdere zaken te koop, echter daar zijn ze 50 euro
  Moderator dinsdag 4 mei 2004 @ 16:53:32 #261
18653 crew  D.
pi_18882608
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:40 schreef glossy het volgende:

[..]

de block , praxis (had ze laatst ook) , blokker
heb je daar al gekeken of ze ze daar nog hebben
als het goed is krijg is straks bericht dat 1 van die 3 voor mij is
pi_18882611
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:51 schreef D.Rose het volgende:

[..]

hij is wel bij meerdere zaken te koop, echter daar zijn ze 50 euro
Jah daarom, vond 30 euro wel genoeg voor moederdag eigenlijk.. maja
  dinsdag 4 mei 2004 @ 20:30:56 #263
87639 Jazzmin
tegen zinloos gewerk
pi_18887569
Zo zeg dan had ik dus echt mazzel, ik had de laatste
  Moderator woensdag 5 mei 2004 @ 17:39:28 #264
18653 crew  D.
pi_18909175
heb er 1

vanvond proberen
  woensdag 5 mei 2004 @ 18:36:16 #265
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18910253
toppie suc6 met het bakken je zal er geen spijt van hebben
  vrijdag 7 mei 2004 @ 18:09:13 #266
16715 Mylene
*schatje*
pi_18959711
pi_18959858
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 18:09 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
Waar haal je dat vandaan?
  vrijdag 7 mei 2004 @ 18:16:06 #268
16715 Mylene
*schatje*
pi_18959868
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 18:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?
Makro .
pi_18959939
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 18:16 schreef schatje het volgende:

[..]

Makro .
Ja, die hebben we hier niet helaas
  vrijdag 7 mei 2004 @ 18:20:56 #270
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18959977
moussy
bij welkoop in annapaulowna (is bij een tuincentrum ofzo iets) heb je die broodmix het kost 3.60 en kan je 5 broden van maken,ze hebben allerlei soorten.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 18:21:28 #271
45206 Pietverdriet
pi_18959990

vanaf as donderdag bij de Aldi Süd in Duitsland (dat is zeg maar te zuiden van de hoogte van arnhem) voor 29,95
Brotback-Automat
Zur Herstellung vieler Brotsorten
und anderer Spezialitäten!
850 Watt
10 Programme, 99 Programmvarianten
Knethaken und Backform mit TEFLON®-
Anti-Haftbeschichtung
für Zutaten bis max. 1.250 g
...und vieles mehr!

Maße ca.: 290 x 455 x 270 mm (B x T x H)

Mit Service-Adresse.
3 Jahre Garantie

[ Bericht 47% gewijzigd door Pietverdriet op 07-05-2004 18:34:09 ]
pi_18960257
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 17:39 schreef D.Rose het volgende:
heb er 1

vanvond proberen
Ja hoor.. jij wel

laat je het ff weten? haha
pi_18960653
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
Wat is dát voor een vaag brood???
  vrijdag 7 mei 2004 @ 19:11:06 #274
45206 Pietverdriet
pi_18961210
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 18:47 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Wat is dát voor een vaag brood???
Welke, staan er 4 op
  † In Memoriam † vrijdag 7 mei 2004 @ 19:20:02 #275
7074 moussy
kuttekop
pi_18961399
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 18:20 schreef glossy het volgende:
moussy
bij welkoop in annapaulowna (is bij een tuincentrum ofzo iets) heb je die broodmix het kost 3.60 en kan je 5 broden van maken,ze hebben allerlei soorten.
www.welkoop.nl

Ik ga morgen ff kijken
  vrijdag 7 mei 2004 @ 19:51:35 #276
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18962069
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 19:20 schreef moussy het volgende:

[..]

www.welkoop.nl

Ik ga morgen ff kijken
de deeg die kant en klaar is waar je alleen water bij moet doen is SOEZIE deeg
ik ga denk maandag middag ofzo ff heen
  Moderator vrijdag 7 mei 2004 @ 22:39:23 #277
18653 crew  D.
pi_18966149
ff een vraagje:

Wanneer een brood klaar is, waar bewaren jullie het dan in?
Eerst afkoelen?
  vrijdag 7 mei 2004 @ 22:40:40 #278
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18966181
Eerst afkoelen, dan in parten snijden en dan in een bak met deksel in de vriezer. Dit bevalt me erg goed, want naar mijn idee hou je het brood zo lekker vers.
Het voelt goed hè?
A je to!
  Moderator vrijdag 7 mei 2004 @ 22:43:01 #279
18653 crew  D.
pi_18966239
snijden?
dat doe ik voor gebruik.
In de vriezer?
Het is om op te eten hoor
pi_18971541
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke, staan er 4 op
Die drie tieten-broden.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 10:05:08 #281
18772 pos
@@sweet@@
pi_18971922
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 22:39 schreef D.Rose het volgende:
ff een vraagje:

Wanneer een brood klaar is, waar bewaren jullie het dan in?
Eerst afkoelen?
Eerst af laten koelen en dan in een speciale broodzak.
Ik heb er één van soezie gekocht.
Op hun site kan je de verkoop punten opzoeken.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  † In Memoriam † zaterdag 8 mei 2004 @ 10:07:59 #282
7074 moussy
kuttekop
pi_18971936
Ik haal af en toe een stapel papieren broodzakken bij de supermarkt om de hoek
  zaterdag 8 mei 2004 @ 10:14:18 #283
18772 pos
@@sweet@@
pi_18971973
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 10:07 schreef moussy het volgende:
Ik haal af en toe een stapel papieren broodzakken bij de supermarkt om de hoek
Ik heb er idd niet 1 maar ook een stapeltje maar wist niet dat je ze ook gewoon bij de supermarkt
kan kopen. Welke super?
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  † In Memoriam † zaterdag 8 mei 2004 @ 10:48:54 #284
7074 moussy
kuttekop
pi_18972273
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 10:14 schreef pos het volgende:

[..]

Ik heb er idd niet 1 maar ook een stapeltje maar wist niet dat je ze ook gewoon bij de supermarkt
kan kopen. Welke super?
Ik koop ze niet, krijg ze gewoon. Ik vroeg of ze ze los verkochten en kreeg gewoon een stapeltje en mag nu gewoon af en toe wat zakken ophalen. dat was bij een Deen
  zaterdag 8 mei 2004 @ 10:57:56 #285
45206 Pietverdriet
pi_18972380
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 08:53 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Die drie tieten-broden.
Dat is gewoon een roggenmischbrot volgens mij, maar ik begrijp dat je de bolling raar vind? Dat krijg je als je een BBM met twee kneedhaken hebt
pi_18973479
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is gewoon een roggenmischbrot volgens mij, maar ik begrijp dat je de bolling raar vind? Dat krijg je als je een BBM met twee kneedhaken hebt
\

Lijkt me sterk, mijn moeder heeft er een met twee haken (en twee zonder) en ze zijn allemaal bol.. Ook mijn oma heeft er een met twee haken en die eet ook gewoon bol brood.

Vandaar mijn vraag, dacht dat het misschien een speciaal brood was, maar het is dus de vorm die uit die bbm komt. Nou ja..
  zaterdag 8 mei 2004 @ 14:54:34 #287
18772 pos
@@sweet@@
pi_18976225
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat krijg je als je een BBM met twee kneedhaken hebt
Wou dat dat waar was vind ze leuker als een "bol" brood.
Ik heb er 1 met twee haken maar er komt gewoon een "bol" brood uit.
Trouwens mijn broodbakmachine komt ook van de Aldi vandaan, prima ding.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  zaterdag 8 mei 2004 @ 15:19:07 #288
45206 Pietverdriet
pi_18976570
Als mijn man, die ook een BBM van de aldi heeft, een Roggenmischbrot bakt, dan ziet het er net zo uit, mischien komt het ook door de BBM Broodmeelen v/d aldi (in Duitsland)
pi_18977304
ik weet het toch niet hoor uit de bakoven is het toch anders hoor. Ja toch?
  zaterdag 8 mei 2004 @ 16:29:45 #290
45206 Pietverdriet
pi_18977704
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 16:03 schreef Ingeborg het volgende:
ik weet het toch niet hoor uit de bakoven is het toch anders hoor. Ja toch?
Je hebt gelijk
Je weet het niet
  † In Memoriam † zaterdag 8 mei 2004 @ 16:49:39 #291
7074 moussy
kuttekop
pi_18978040
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 18:20 schreef glossy het volgende:
moussy
Ik ben geweest

2,5 kg waldkornmix, is dus voor 3 broden van 500 gram, voor €9,50 ik mag hopen dat het verkeerd geprijst was, maar ik heb dat dus niet meegenomen. Voor de rest stond er wat mix voor luxe witte broden, maar wij zijn geen witbrood eters.

Ik bestel wel weer een pakketje bij schlecker
  zaterdag 8 mei 2004 @ 17:03:17 #292
45206 Pietverdriet
pi_18978296
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 16:49 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik ben geweest

2,5 kg waldkornmix, is dus voor 3 broden van 500 gram, voor €9,50 ik mag hopen dat het verkeerd geprijst was, maar ik heb dat dus niet meegenomen. Voor de rest stond er wat mix voor luxe witte broden, maar wij zijn geen witbrood eters.

2,5 Kilo meel voor 3 broden van 500 gram??
LOL
eerder 8 Broden van 500 gram schat ik
  zaterdag 8 mei 2004 @ 17:13:16 #293
45206 Pietverdriet
pi_18978475
overginds is 9,50 nog steeds gescheten duur.
  † In Memoriam † zaterdag 8 mei 2004 @ 17:13:19 #294
7074 moussy
kuttekop
pi_18978477
euhm nee, tikkelfoutje, doe maar 5 broden. Het was van die all in mix.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 17:13:53 #295
45206 Pietverdriet
pi_18978489
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 17:13 schreef moussy het volgende:
euhm nee, tikkelfoutje, doe maar 5 broden. Het was van die all in mix.
Dan nog vergeet je het water
  † In Memoriam † zaterdag 8 mei 2004 @ 17:16:03 #296
7074 moussy
kuttekop
pi_18978529
ach meut, het moest zijn, voor broden van 500 gram meel.

Nahjah goed, ik vind het dúúr, daar ga ik zelf wel voor wegen.
pi_18979439
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt gelijk
Je weet het niet
Nee dat zeg ik hoor, ja toch? Maar mijn andere nicht niet die hier op de chat hoor maar nicht Renske die het wel zo'n ding ja en die is er heel blij meer hoor dat wel dan maar ik heb het er toch niet zo op hoor.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 18:05:50 #298
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18979521
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 16:49 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik ben geweest

dan was dat vast geen soezie deeg mix want die is 3.60 (haal je 5 broden uit)
pi_18979692
Ik haal altijd deegmix bij Van Dongen bij ons in Nuns op de dorpstraat dat is dan een bakker hoor maar hij kan het wat goedkoper voor mij kopen en dan heb ik meel voor 1.90 voor vijf grote broden maar dat bak ik dan gewoon in de bakoven hoor. Jor houd daar dan weer erg van he.
  † In Memoriam † zaterdag 8 mei 2004 @ 19:27:09 #300
7074 moussy
kuttekop
pi_18981431
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 18:05 schreef glossy het volgende:

[..]

dan was dat vast geen soezie deeg mix want die is 3.60 (haal je 5 broden uit)
Dat is van het witte, of franse of luxe, weet ik niet meer. Maar soezie waldkorn was rete duur.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 20:24:34 #301
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18982080
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 19:27 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat is van het witte, of franse of luxe, weet ik niet meer. Maar soezie waldkorn was rete duur.
collega van mij heeft eergister nog gehaald ze was 3.60 kwijt,ze had soazie wit en soezie met granen er in,ik ga denk maandag of dinsdag ff heen
pi_18983506
Heb een boek gekocht met de weetikveelhoeveel lekkerste recepten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')