Gast bleek dus meerdere malen bij mij in huis geweest te zijn vanwege de verkoop. Ik vroeg hoeveel en hij zegt.. 50 euro. Afspraak gemaakt om het terug te komen brengen persoonlijk.
Verder stond hij in de woonkamer.. denk een seconde of 10 a 15 constant te kijken naar de schuifpui en het raam.
Hij schreef mijn nummer op.. en gaf mij zijn business card..
Vage shit dit.. zeker omdat ik hem niet direkt herkende..
Volgens mij ben ik een beetje paranoide aan het worden.. niet vanwege het geld.. maar wel vanwege het feit dat hij de sleutels in zijn handen gehad heeft..
Al geprobeerd om mijn 'vaste' makelaar te bellen.. maar die neemt niet op ivm. weekend.
Ik voel me echt niet veilig nu op dit moment..
[edit] Politie bellen? enuh je zou een slotenservice kunnen bellen om je sloten te laten vervangen enzo...kost je een paar duiten maar dan kan je je wel weer enigszins veilig voelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Ghettobob op 14-02-2004 18:55]
quote:Ja maar die van je vaste makelaar niet..maar dat is niet zo moeilijk te traceren denk..
Op zaterdag 14 februari 2004 18:59 schreef Omkron het volgende:
Mijn voornaam staat op het naam plaatje van het bellenbord beneden..
quote:Nee.. maar hij wist dus wel dat mijn makelaar op vakantie geweest was.. Maar dat kijken naar de schuifpui en het raam vertrouw ik niet.
Op zaterdag 14 februari 2004 19:00 schreef Nouk het volgende:[..]
Ja maar die van je vaste makelaar niet..maar dat is niet zo moeilijk te traceren denk..
quote:Nogmaals, als je er logisch over nadenkt, zou iemand die je zakelijk kent (iemand waarvan jij klant bent) aanbellen om geld te lenen? nee dan belt ie iemand die die kent... bel nou maar de politie ofzo..
Op zaterdag 14 februari 2004 19:01 schreef Omkron het volgende:[..]
Nee.. maar hij wist dus wel dat mijn makelaar op vakantie geweest was.. Maar dat kijken naar de schuifpui en het raam vertrouw ik niet.
quote:wtf wel opassen met wat je doet want een lul die 50 euro jat en daarna terug komt voor nog eens 50 is het niet waard om je hele leven te verneuken
Op zaterdag 14 februari 2004 18:49 schreef Omkron het volgende:
Ik jank niet om 50 euro.. ik jank nooit om geld.. maar feit is nu dat ik 3 keuken messen op strategische plaats in mijn appartement 'verstopt' heb.
quote:Ja.. daar vroeg ik mezelf ook af of ik niet paranoide reageer...
Op zaterdag 14 februari 2004 19:04 schreef Ludwig het volgende:
Al bij stilgestaan dat je je misschien druk maakt om niets? Waarschijnlijk klopt het verhaal.
Op dit moment ben ik ook nu gedachtenwijs geblokkeerd... zeg maar.
quote:2 maal overlaten gaan.. tot de piepjes..
Op zaterdag 14 februari 2004 19:04 schreef 303 het volgende:
Bel die man nog eens op, controleer of het nummer op het kaartje wel klopt.
quote:Waarom leen je hem meteen 50 euro?
Op zaterdag 14 februari 2004 19:09 schreef Omkron het volgende:[..]
2 maal overlaten gaan.. tot de piepjes..
Het gevoel van onveiligheid.. dat zit me niet lekker.
quote:Misschien sla je nu wel helemaal door.
Op zaterdag 14 februari 2004 19:10 schreef ElisaB het volgende:
Misschien komt ie maandag wel op Opsporing Verzocht.
Ik heb me trouwens voorgenomen om meer met mijn gevoel te luisteren enzo.. eerste indruk..
Bel die gast op. Heb je al gekeken of het nummer wel klopt (voicemail ofzo). EN zeg hem dat je 2 geladen geweren thuis hebt, voor als ie langskomt. Denk nie dat ie dan langskomt. Als ie wel komt ben je de lul, dan neemt hij ook z'n pistolen mee
Succes iig. Hoop dat het een goeie gast is!
quote:Ik kijk wel uit! Ik vind het een erg originele manier om mensen geld afhandig te maken. Nu eens niet de babbeltruc bij bejaarden, maar bij mensen die net hun huis verkocht hebben via een makelaar.
Op zaterdag 14 februari 2004 19:13 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Misschien sla je nu wel helemaal door.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Politie bellen. Zaak uitleggen en vragen wat jij (en zij) kan/kunnen doen.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:58 schreef TazDevl het volgende:
Schuifpui blockeren met een eindje hout tussen het vaste deel en schuif deel. Gaat ie echt niet meer open
quote:Voila. Niet veel moeite en dan voel je je waarschijnlijk stukken veiliger.
Op zaterdag 14 februari 2004 18:55 schreef Nouk het volgende:
Kan je niet ff iemand bellen ofzo dat die naar je toekomt..ben je tenminste niet alleen..
dat zou ik doen
quote:Geraffineerd is het wel ja.
Op zaterdag 14 februari 2004 19:14 schreef ElisaB het volgende:[..]
Ik kijk wel uit! Ik vind het een erg originele manier om mensen geld afhandig te maken. Nu eens niet de babbeltruc bij bejaarden, maar bij mensen die net hun huis verkocht hebben via een makelaar.
quote:Zeker weten! Ergens ben je toch even van je stuk als iemand zegt dat ie een collega is van iemand die dus net je huis heeft verkocht. En als de man weer buiten staat, ben je mooi te laat
Op zaterdag 14 februari 2004 19:16 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Geraffineerd is het wel ja..
TS; ik zou er ook ingetrapt zijn hoor! Kan me overigens niet voorstellen dat ie vanavond nog ff terug komt. Houtje achter de deur en lekker slapen vannacht!
Aan de ene kant.. misschien klopt het inderdaad wel.. en wil ik er verder geen probleem van maken omdat er dan immers geen probleem is.
Ik bedoel waar gaat het heen als je niet eens meer geld durft uit te lenen..
Ik weet het niet meer...
Maandag maar even bellen en als het geen collega was -> ff naar de politie en de slotenmaker bellen.
quote:Geldbedragen aan onbekenden lenen is anders nooit erg veilig geweest.
Op zaterdag 14 februari 2004 19:25 schreef Omkron het volgende:
Ik bedoel waar gaat het heen als je niet eens meer geld durft uit te lenen..
Lamp aanlaten, en jezelf sneaky verstoppen in de ijskast.
De filmpjes natuurlijk wel laten zien morgen .
quote:We hebben videobewaking in het pand.. er is slechts 1 uitgang/ingang niet bewaakt.. dus eigenlijk heeft dat hele videogebeuren weinig zin.
Op zaterdag 14 februari 2004 19:31 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Installeer je webcam / handycam / Hi8 cam bij de schuifpui..Lamp aanlaten, en jezelf sneaky verstoppen in de ijskast.
De filmpjes natuurlijk wel laten zien morgen
.
Maar aan de andere kant.. kun je het ergens niet maken om je zo met je klanten 'om te gaan..'. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het kantoor niet als gerenomeerd bekend staat.
Ik zou de volgende keer geen geld lenen aan dit soort mensen.
Want als hij heeft staan te posten en hij ziet dan de makelaar ... uit zijn (bedrijfs)auto stappen, dan heeft hij ook de naam.
Suc6
quote:Hoe zou hij dan de naam kunnen achterhalen.. ? Makelaar rijd in een onbeletterde golf4.
Op zaterdag 14 februari 2004 20:02 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Alles vanavond goed dicht doen en inderdaad iemand bellen of ze gezellig langs willen komen.
Voor de rest moet je iets naast je bed zetten/leggen mocht je wat (denken te) horen.Ik zou de volgende keer geen geld lenen aan dit soort mensen.
Want als hij heeft staan te posten en hij ziet dan de makelaar ... uit zijn (bedrijfs)auto stappen, dan heeft hij ook de naam.Suc6
Politie gebeld.. en ze vroeg gelijk.. 'Heb je om legetimatie gevraagd?'
Nee..
quote:Ben je altijd zo twijfelachtig? make up your mind man
Op zaterdag 14 februari 2004 20:24 schreef Omkron het volgende:
Nee jongens.. het klopt voor geen kant.. die gast besteede veels te veel tijd met het checken van de binnenkant van mijn woning..
Wat zei de smeris verder?
quote:Tegenwoordig moet je overal je legitimatie tonen.. en het is helemaal geen slecht idee om dat in het vervolg te doen. Voorts vroeg ik of er in de regio mensen actief waren die op deze manier te werk gingen. Ze zij van niet.. maar dat kon ze never weten volgens mij omdat ik het centrale nummer belde.
Op zaterdag 14 februari 2004 20:26 schreef Ghettobob het volgende:[..]
Ben je altijd zo twijfelachtig? make up your mind man
Wat zei de smeris verder?
Maandag checken zij ze.. en als het niet klopt.. aangifte doen. Voorts wenste ze mij nog een prettig weekend. Maar dat gaat niet meer lukken denk ik..
Ik ben zowieso bangig met vreemde mensen in mn huis en leen ze zowieso geen geld ( ze komen hier ook weleens maar dan van 'Ik woon hier in de buurt en ik heb nu even geen geld, wil je aub wat lenen etc' ) maar dit is écht niet normaal (lijkt me ).
Indd alles blokkeren wat er te blokkeren valt en morgen nieuw slot (laten) zetten ( Gamma en zo is op zondag toch geopend? )
Schuifpui zit nu goed dicht.. bovenraam en zijraam zitten ook dicht..
Ik hoop niet dat ie inderdaad terugkomt.. want dan zou ik handelen naar amerikaanse begrippen.. als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar zo stom kan een inbreker toch niet zijn.. eerst je kop laten zien.. en dan inbreken.. Maar hij nam de omgeving fucking goed in zich op zeg..
quote:Het kijken naar jouw foto doet me weer een beetje opfleuren..
Op zaterdag 14 februari 2004 20:34 schreef Andoire het volgende:
Dit is eng...
Straks komt ie vanaaf terug om......Ik ben zowieso bangig met vreemde mensen in mn huis en leen ze zowieso geen geld ( ze komen hier ook weleens maar dan van 'Ik woon hier in de buurt en ik heb nu even geen geld, wil je aub wat lenen etc' ) maar dit is écht niet normaal (lijkt me ).
Indd alles blokkeren wat er te blokkeren valt en morgen nieuw slot (laten) zetten ( Gamma en zo is op zondag toch geopend? )
quote:Voordeur is geen probleem.. zit zo'n haakje aan de binnenkant.. en hier werd al gezegt dat ik de sleutel aan de binnenkant moest laten..
Op zaterdag 14 februari 2004 20:42 schreef mgeelh het volgende:
Gewoon de deur blokkeren met een of ander object.
lijkt het me wel mee te vallen.
Don't panic.
Ja.. nu gaat het alweer.. maar ik heb een hele nare ervaring met stelende mensen in dit huis gehad. 'Goede' vriend die ondertussen heel slinks spullen en geld meenam enzo..
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 18:52 schreef Omkron het volgende:
Mijn instinct vertelde me dat er iets niet in orde was.
De optie "sorry, geen geld in huis en kan je dus niet helpen, kaboemmmm deur dicht" was er niet?
quote:Vermoord worden met je eigen mes
Op zaterdag 14 februari 2004 20:34 schreef Andoire het volgende:
Dit is eng...
Straks komt ie vanaaf terug om......
quote:Wat raar is is dat de TS 50 euro geeft... hij had ook 5 euro kunnen geven... genoeg voor 3 liter.... genoeg om thuis tekomen als een bak 1:15 rijd... maargoed mijn mening... en ik had hem buiten laten staan.
Op zaterdag 14 februari 2004 21:35 schreef AcidTrance het volgende:
Heel simpel die man/vrouw belt aan om geld te lenen, in deze tijd in deze maatschappij komt dat niet meer voor. Ik weet klinkt lullig maar als die man makelaar is heeft ie een telefoon en kan die zelf wel wat regelen. Tis zo ingeburgerd dat het raar is als iemand om geld gaat bietsen.
Anyway.. alles zit goed dicht en ik ga slapen straks.. binnenkort volgt meer..
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:06 schreef Thrall het volgende:
*Terugvindpost.*
En ik zou al nooit aan een vreemde geld lenen, alleen goede vrienden mogen dat.
Nouja, de zaak goed afsluiten en blokeren en lekker gaan slapen.
Messen als wapen zijn zowiezo niet echt slim, de kans op ernstig letsel is dan behoorlijk groot, koop een honkbalknuppel of hockeystick, ik heb hier naast m'n bed een houten honkbalknuppel staan, knappe vent als je nog kunt opstaan na een flinke klap. Tis ook nog eens veilig tenzij je uberhard slaat, iemand gaat out en houdt hoogstens een hersenschudding/schedelfractuur eraan over, terwijl bij een mes allerhande bloedingen e.d optreden (je moet ook aan je vloerbedekking denken )
Maar los daarvan, ik heb ook een kriss (Indonesisch Mes) in m'n nachtkasje, maar die is meer voor de sier.
Slaap ze.
Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is..
quote:kerel vertel nou eens rustig wat nou precies je probleem is.
Op zaterdag 14 februari 2004 18:44 schreef Omkron het volgende:
Er belde net iemand bij mij aan.. van het makelaarskantoor dat mijn appartement verkocht heeft. Gast stond bij het tankstation en zijn passen deden het niet meer.Gast bleek dus meerdere malen bij mij in huis geweest te zijn vanwege de verkoop. Ik vroeg hoeveel en hij zegt.. 50 euro. Afspraak gemaakt om het terug te komen brengen persoonlijk.
Verder stond hij in de woonkamer.. denk een seconde of 10 a 15 constant te kijken naar de schuifpui en het raam.
Volgens mij ben ik een beetje paranoide aan het worden.. niet vanwege het geld.. maar wel vanwege het feit dat hij de sleutels in zijn handen gehad heeft..
Al geprobeerd om mijn 'vaste' makelaar te bellen.. maar die neemt niet op ivm. weekend.
En waarom belt hij niet ze vrouwtje op?
En dat je geld aan hem leent dat komt wel goed, hij is een makelaar, en jij weet waar hij werkt, wat ze kenteken is etc, dit is dus totaal geen probleem.
Maar wat is er nou zo raar dat die kerel 15 seconde naar je schuifpui zat te staren? Denk je dat hij bij jou een kraak gaat zetten waar toch niks te halen valt in verhouding tot al die kantoorpanden die hij verhuurt/verkoopt?
Dit zal hij denk ik ook niet doen, misschien is hij wel wat anders met je van plan
Of misschien ben je wel te voorzichtig(paranoia)
Ps
Geheim agenten zijn ook lichtelijk paranoia.
quote:geef hem een klap met een honkbal knuppel, daar houd hij vast geen ernstig letsel van over
Op zondag 15 februari 2004 04:37 schreef Refragmental het volgende:
[...]Messen als wapen zijn zowiezo niet echt slim, de kans op ernstig letsel is dan behoorlijk groot, koop een honkbalknuppel of hockeystick, ik heb hier naast m'n bed een houten honkbalknuppel staan, knappe vent als je nog kunt opstaan na een flinke klap. Tis ook nog eens veilig tenzij je uberhard slaat, iemand gaat out en houdt hoogstens een hersenschudding/schedelfractuur eraan over, terwijl bij een mes allerhande bloedingen e.d optreden (je moet ook aan je vloerbedekking denken
)
[...]
quote:dat zou wel een stunt zijn
Op zondag 15 februari 2004 14:05 schreef Boll het volgende:
trouwens, volgens mij is ze al vermoord, want ze reageert niet meer
ps ik wist niet dat het om een meisje ging.
quote:Gaat het ook niet. Volgens het profiel van Omkron althans
Op zondag 15 februari 2004 14:06 schreef JohnDope het volgende:[..]
ps ik wist niet dat het om een meisje ging.
quote:Je moet dan ook niet op de inbreker blijven inbeuken
Op zondag 15 februari 2004 14:04 schreef Boll het volgende:[..]
geef hem een klap met een honkbal knuppel, daar houd hij vast geen ernstig letsel van over
quote:
Op maandag 16 februari 2004 21:43 schreef Omkron het volgende:
Ik wil het er eigenlijk niet meer over hebben.. mochten er nog vreemde dingen plaats vinden dan vertel ik dat hier wel..
[edit] Ahh ok...
quote:Ok, laat je het ons nog weten? Ik hoop dat je je snel weer beter voelt
Op maandag 16 februari 2004 21:44 schreef Omkron het volgende:
Ik heb even een klote bui nu... omdat er net wat andere dingen gebeurt zijn. sorry.
quote:Ja, kijk naar het lieve poesje!
Op maandag 16 februari 2004 23:00 schreef Bo_ het volgende:[..]
Ok, laat je het ons nog weten? Ik hoop dat je je snel weer beter voelt
Trouwens, wtf heb je aan een stapel messen als je daar toch niet mee om kan gaan <trilstem>"Ik steeheeek hoor, ik duuhurf het wwwel, kijhijk maahaar"</trilstem> maakt meestal ook niet veel indruk. Voor je het weet heb je ze zelf tussen je ribben hangen.
Zal wel loslopen, in het ergste geval ben je die 50 euro kwijt. Ze zullen echt niet 123 terugkomen. En met zo'n stuk hout is die schuifpuimogelijkheid ook gelijk gedisabled.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 01:37 schreef ElisaB het volgende:
Ondanks het schuivertje van Dr_Flash... Volgens mij heeft dit topic in R&P nix te zoeken.
geweldig
leerfase
quote:No problem
Op dinsdag 17 februari 2004 01:38 schreef nikky het volgende:![]()
![]()
geweldig
leerfase
![]()
quote:Dit is er gebeurd.. kom net van het kantoor af.. hij heeft een stuk of 10 mensen op deze manier gedaan.
Op zondag 15 februari 2004 00:32 schreef Omkron het volgende:
Of hij heeft gezeik met het kantoor en is ie ontslagen en gaat ie bij iedereen even langs.. Maar dan denk ik weer slecht misschien..
Ik wist het verdomme.. volgende keer nog beter naar mijn instinct luisteren.
Meer volgt binnenkort.. als mijn laptop er dan nog staat..
Zoniet.. doe ik aangifte.. tevens heb ik hem duidelijk gemaakt dat als hij zich hier niet aanhoudt ik op een later tijdstip 'het goed met hem zal maken'
quote:*taptap*
Zoniet.. doe ik aangifte.. tevens heb ik hem duidelijk gemaakt dat als hij zich hier niet aanhoudt ik op een later tijdstip 'het goed met hem zal maken'
schouderklopje
quote:het is 19:00 uur geweest... heb je je geld al terug?
Op woensdag 18 februari 2004 15:27 schreef Omkron het volgende:
Ik heb hem de kans gegeven tot vanavond 19.00 om het geld in de bus te doen.
Geen stuiver krijgt een vreemde van mij en ik laat ze al helemaal niet binnen. Vorige keer probeerde ook iemand met een lulsmoes binnen te komen, gelijk eruit gebonjourd. Begon hij nog te dreigen ook, nou dan hebben ze een verkeerde aan me.
quote:Dreigen?
Op woensdag 18 februari 2004 19:09 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ik begrijp sowieso niet dat je een vreemde binnenlaat en geld geeft.Geen stuiver krijgt een vreemde van mij en ik laat ze al helemaal niet binnen. Vorige keer probeerde ook iemand met een lulsmoes binnen te komen, gelijk eruit gebonjourd. Begon hij nog te dreigen ook, nou dan hebben ze een verkeerde aan me.
Ik heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt.
Wel 1 keer jehova's, maar toen deed ik net of ik was aan het luisteren, en na een minuutje onzin aan te hebben gehoord gooide ik gewoon de deur dicht terwijl hun nog aan het praten waren.
Zo krijgen ze ook de kans niet om een voet ertussen te duwen, want het komt totaal onverwachts.
quote:* zich ook afvraagt
Op woensdag 18 februari 2004 22:16 schreef MaRySe het volgende:
Heb je het terug?
Morgen gesprek met de directeur van het kantoor.. ik ga hem mede aansprakelijk stellen omdat hij verzuimd heeft zijn clienten in te lichten over de zaken die spelen.
Tevens aangifte doen... en ik denk dat ik nog 1x langs ga bij die gast om hem even af te straffen voor zijn actie. als ik mezelf een dergelijke houding aan kan meten, ik krijg namelijk bijna medelijden met die gast.. dat hij zichzelf zo moet verlagen..
Voor de mensen die het willen weten.. :
edit:
[naam van kantoor ff weggehaald; doe dit maar niet hier]
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 18-02-2004 22:28]
[edit] net te laat maareh dat had je natuurlijk zelf ook wel gedacht bij een heroine junk...
quote:Nee ik kan me voorstellen dat je je zo voelt op het moment, maar je kan het kantoor niet aansprakelijk stellen voor het gedrag van een (ontslagen?) medewerker in vrije tijd, tenzij zij redelijkerwijs hadden kunnen weten dat exact dit had kunnen gebeuren.
Op woensdag 18 februari 2004 22:25 schreef Omkron het volgende:
Even over dat verzium aspect enzo.. daarin heb ik toch best gelijk..? of niet..?
[edit] Neemt niet weg dat het bedrijf voor goede PR je misschien wel schadeloos stelt, als je het geld perse wilt terughebben kan je het daarop gooien.
Ik zou wel met ze gaan praten. Per slot van rekening zijn zij degene die de man bij jou over de vloer hebben laten komen, dus helemaal hun handen ervan aftrekken lijkt me ook niet billijk.
quote:Op het moment van mijn melding..(vandaag dus..) zijn er al 8 tot 10 klanten op deze manier opgelicht.. Alle mensen die opgelicht zijn.. zijn klanten waar hij al eens bij in huis is geweest.. redelijkerwijs had het kantoor kunnen vermoeden dat het gehele bestand waar de man dus geweest is 'gevaar' liep.
Op woensdag 18 februari 2004 22:28 schreef Ghettobob het volgende:[..]
Nee ik kan me voorstellen dat je je zo voelt op het moment, maar je kan het kantoor niet aansprakelijk stellen voor het gedrag van een (ontslagen?) medewerker in vrije tijd, tenzij zij redelijkerwijs hadden kunnen weten dat exact dit had kunnen gebeuren.
Dit hebben ze echter verzuimd om door te geven.. inlichten.. = op je hoede zijn... = problemen voorkomen..
Need i say more...?
quote:Hang ook af van de tijdspanne van deze oplichtingen, als dat de laatste 3 dagen ofzo is dan valt ze nog niks te verwijten. Maar als dit al langere tijd speelt hadden ze inderdaad aktie moeten ondernemen.
Op woensdag 18 februari 2004 22:32 schreef Omkron het volgende:[..]
Op het moment van mijn melding..(vandaag dus..) zijn er al 8 tot 10 klanten op deze manier opgelicht.. Alle mensen die opgelicht zijn.. zijn klanten waar hij al eens bij in huis is geweest.. redelijkerwijs had het kantoor kunnen vermoeden dat het gehele bestand 'gevaar' liep.
Dit hebben ze echter verzuimd om door te geven.. inlichten.. = op je hoede zijn... = problemen voorkomen..
Need i say more...?
quote:Behalve dan dat het jou niet meer had geholpen, dus kun je je er niet echt op beroepen.
Op woensdag 18 februari 2004 22:32 schreef Omkron het volgende:
Dit hebben ze echter verzuimd om door te geven.. inlichten.. = op je hoede zijn... = problemen voorkomen..Need i say more...?
[Dit bericht is gewijzigd door Omkron op 18-02-2004 22:38]
quote:Aha, juist ja... Ze zullen er formeel wel niet verantwoordelijk voor zijn (en terecht). Zouden ze alle klanten inlichten, dan doet de ex-medewerker hen waarschijnlijk (terecht op zich) een proces aan.
Op woensdag 18 februari 2004 22:37 schreef Omkron het volgende:
4 weken geleden is hij ontslagen.. dus ik neem aan dat het eerste 'geval' minimaal een week geleden heeft plaats gevonden.. (werkweek voorbij de eerst melding..=voldoende tijd om klanten in te lichten)
Geef ze een belletje en vraag of ze het financieel voor je willen oplossen. If not: wijze (dure) les, maar het is al de heisa niet waard denk ik.
quote:iig de moeite van het uitzoeken waard, maar misschien komt het goed zonder juridische aktie..
Op woensdag 18 februari 2004 22:37 schreef Omkron het volgende:
4 weken geleden is hij ontslagen.. dus ik neem aan dat het eerste 'geval' minimaal een week geleden heeft plaats gevonden.. (werkweek voorbij de eerst melding..=voldoende tijd om klanten in te lichten)
quote:Formeel.. is niet meer en niets minder dan de betekenis van het woord..
Op woensdag 18 februari 2004 22:39 schreef ElisaB het volgende:[..]
Aha, juist ja... Ze zullen er formeel wel niet verantwoordelijk voor zijn (en terecht). Zouden ze alle klanten inlichten, dan doet de ex-medewerker hen waarschijnlijk (terecht op zich) een proces aan.
Geef ze een belletje en vraag of ze het financieel voor je willen oplossen. If not: wijze (dure) les, maar het is al de heisa niet waard denk ik.
Voor mijn gevoel gaat die ver voorbij formeel.. Dit gaat om vertrouwen hebben in elkaar als zakenpartner..
Ik ben bereid om uit principe verder te gaan dan die rotte 50,- euro. Ik zou zelfs in staat zijn om een tegen advertentie te zetten naast hun woningaanbod over de gang van zaken op het kantoor.. en.. geloof me.. het kan me geen ruk schelen als dat een kostenpost oplevert van 800..
Vertrouwen = vertrouwen..
Je bent genaaid, je bent kwaad. Allemaal terecht. En nu razen, dan slikken en dan gewoon weer doorgaan.
(Ow, en ook niet meer de gegevens van het bedrijf hier op FOK! plaatsen. Dit moet je niet verkeerd begrijpen, maar hier zit FOK! ook niet op te wachten natuurlijk. Krijgen we het zelfde, maar dan omgekeerd: wordt FOK! verantwoordelijk gehouden voor wat jij doet. Owkee?)
Kan veel goedkoper..
Ik maak een mooi verhaal over die gast en het kantoor.. op een A4'tje.. vervolgens hou ik hun advertenties in de gaten.. in welke wijken ze panden in de verkoop hebben..
A4'tje uitprinten.. en bij iedereen in de wijk huis aan huis.. in de bus doen..
Kost een beetje handwerk.. (ik heb vroeger onwijs veel kranten gelopen).. maar het houd de kosten in de hand.. en het effect is vele malen groter..
quote:Haha je komt over als een berekenend en wraakzuchtig persoon, zoveel werk zou ik nou nooit kunnen doen voor zo iets kleins..zelfs aangifte zou mij teveel zijn.. nee als ik jouw was had ik lekker even gewacht wat dat kantoor ervan zegt en kijken wat ze voor je kunnen doen..
Op woensdag 18 februari 2004 22:55 schreef Omkron het volgende:
Ja.. die advertentie is geen goed idee.. gaat te veel kosten..Kan veel goedkoper..
Ik maak een mooi verhaal over die gast en het kantoor.. op een A4'tje.. vervolgens hou ik hun advertenties in de gaten.. in welke wijken ze panden in de verkoop hebben..
Kost een beetje handwerk.. (ik heb vroeger onwijs veel kranten gelopen).. maar het houd de kosten in de hand.. en het effect is vele malen groter..
quote:Dat heeft geen zin. Dat boeit zulke gasten niet, het enige dat telt is een shot en daar zullen ze hun eigen moeder nog voor verkopen.
Op woensdag 18 februari 2004 22:48 schreef Mugielz het volgende:
Net zo kut voor je.Ik zou meneer de heroine junk wel ff opzoeken met een vriend.
Ze hebben toch immers verzuimt om klanten tijdig in te lichten.. Verantwoordig hebben ze dus niet genomen.. (doodzonde in de hedendaagse business voering..)
Denk aan alle recalls van grote multinationals.. fouten maken kan.. gebeurt.. soms onvermijdelijk door toeval.. maar daarna heb je de keuze.. of open kaart en betrouwbaar overkomen (en dus PR redden) of verzwijgen.. en 'gebanned' worden door de consument.. met alle gevolgen vandien..
quote:Als je dit gaat doen loop je volgens mij een reëlere kans op dreigende reacties ( van -anonieme- medewerkers) dan bij de vorige situatie met die gek. En daar sliep je al niet zo lekker van. Logisch dat je woest bent en iets wilt ondernemen, maar dit lijkt me, al is het nog zo doeltreffend, niet echt bevorderlijk voor de situatie. Een gevalletje van de regen in de drup zeg maar.
Ja.. die advertentie is geen goed idee.. gaat te veel kosten..Kan veel goedkoper..
quote:Vertrouwen.. gevoel.. daar gaat het nu op dit moment over.. principe's.. ik weet dat veel mensen tegenwoordig nergens meer een punt van maken.
Haha je komt over als een berekenend en wraakzuchtig persoon, zoveel werk zou ik nou nooit kunnen doen voor zo iets kleins..
Dit gaat opgelost worden.. of op de ene manier.. dan wel op de andere manier..
quote:Hahaha.. laat me niet lachen.. dreigende reacties.. geloof me maar.. niemand zal dat in zijn hoofd halen om die naar mij te uitten..
Op woensdag 18 februari 2004 23:14 schreef Mjam het volgende:[..]
Als je dit gaat doen loop je volgens mij een reëlere kans op dreigende reacties ( van -anonieme- medewerkers) dan bij de vorige situatie met die gek. En daar sliep je al niet zo lekker van. Logisch dat je woest bent en iets wilt ondernemen, maar dit lijkt me, al is het nog zo doeltreffend, niet echt bevorderlijk voor de situatie. Een gevalletje van de regen in de drup zeg maar.
Furieus ben ik op dit moment.. en dat was ik vanmiddag op het kantoor ook... nee.. die denken wel 2x na nadat ze me zo gezien hebben..
quote:Aangifte heeft geen zin.. want er is geen zaak.. namelijk.. geen enkel strafbaar feit.
Op woensdag 18 februari 2004 23:24 schreef Mjam het volgende:
Je kunt in ieder geval aangifte doen tegen die gozer, zodat hij z'n straf krijgt. Als al die anderen ook aangifte doen, komt er wel een zaak van.
Ik zou zelf veel laten afhangen van dat gesprek met die directeur morgen. Als zijn opstelling je niet bevalt kun je altijd nog kijken wat je gaat doen, maar misschien is het wel goed om zijn kant van het verhaal te horen.
quote:En wat denk je nu? Dat als ik mijn huis via die makelaar zou willen verkopen ik ervan onder de indruk zou zijn van het feit dat iemand die zo stom is om geld te lenen aan een onbekende niet schadeloos wordt gesteld? Het is geheel je eigen verantwoordelijkheid, ik snap dat je baalt, maar dat kan je de makelaar niet aanrekenen.
A4'tje uitprinten.. en bij iedereen in de wijk huis aan huis.. in de bus doen..Kost een beetje handwerk.. (ik heb vroeger onwijs veel kranten gelopen).. maar het houd de kosten in de hand.. en het effect is vele malen groter..
quote:Waar rook is.. is vuur.. luidt het al oude gezegde..
Op woensdag 18 februari 2004 23:28 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
En wat denk je nu? Dat als ik mijn huis via die makelaar zou willen verkopen ik ervan onder de indruk zou zijn van het feit dat iemand die zo stom is om geld te lenen aan een onbekende niet schadeloos wordt gesteld? Het is geheel je eigen verantwoordelijkheid, ik snap dat je baalt, maar dat kan je de makelaar niet aanrekenen.
En JA.. jij behoort tot de kleine groep die daar geen notie van zou nemen.
quote:Of jij ziet rook waar het niet is... ik vind het ontzettend vervelend dat je zo goed van vertrouwen bent en daar nu waarschijnlijk van terugkomt en mensen moeilijker zal vertrouwen, maar het is in mijn ogen niet de taak van de baas om al zijn klanten af te bellen dat een ex-werknemer hen mogelijk beflikkert. Zeker niet als het niets met het werk te maken heeft. Sowieso laat ik iedereen die eens wat leent (en dat komt sowieso niet vaak voor) een briefje tekenen. Dan kun je namelijk wel naar de rechter stappen.
Op woensdag 18 februari 2004 23:30 schreef Omkron het volgende:[..]
Waar rook is.. is vuur.. luidt het al oude gezegde..
En JA.. jij behoort tot de kleine groep die daar geen notie van zou nemen.
quote:Die gozer kwam onder voorwendselen van het kantoor aanbellen...!!
Op woensdag 18 februari 2004 23:37 schreef miss_dynastie het volgende:
maar het is in mijn ogen niet de taak van de baas om al zijn klanten af te bellen dat een ex-werknemer hen mogelijk beflikkert. Zeker niet als het niets met het werk te maken heeft.
'Hoi.. met Pieter van makelaarskantoor *piep*..."
Moment dat hij aanbelde waren zijn acties al bekend bij het kantoor.. (zeer waarschijnlijk..) mensen hadden dus al net als mij contact gezocht met het kantoor.
Voorts heeft hij enkel de mensen benaderd die in zijn 'pakket' zaten.
....aaarrrghh.. denk na zeg.. of lees terug..
quote:Dank voor het verduidelijken.. cq. standpunt uiteenzetten..
Op woensdag 18 februari 2004 23:47 schreef Mjam het volgende:
Nou ja, het heeft indirect wel met zijn werk te maken natturlijk. Mensen vertrouwen hem omdat ze hem kennen van toen hij zijn werk deed.
Het is een interessante vraag of die baas de morele plicht heeft om al die klanten in te lichten. Zijn angst zal zijn dat hij daarmee een slechte naam krijgt, maar omdat die gozer zoveel mensen belazerd heeft krijgt hij die nu ook wel. De nachtmerrie van ieder bedrijf dit. Omdat het om zoveel mensen gaat vind ik wel dat hij eigenlijk mensen in moet lichten. Misschien niet wettelijk, maar als zaak van fatsoen, omdat zoiets flink ingrijpt bij mensen omdat hij letterlijk bij ze over de vloer komt.
quote:Waar heb jij het nu weer over dan...?
Op woensdag 18 februari 2004 23:55 schreef Mjam het volgende:
Maar: elk nadeel heb z'n voordeel: die kamer in Leiden van rond de 200 euro zoek je in ieder geval niet meer...
quote:Ja.. wist je dat ik zelf mijn sig neergezet heb...?
Op woensdag 18 februari 2004 23:59 schreef Mjam het volgende:
Check effies je signature...
Verklaar je uitspraak eens dan...?
quote:Draai het denkbeeld maar even 180 graden om.. thanx he..
Op donderdag 19 februari 2004 00:04 schreef Mjam het volgende:
Nou kijk, ik ga er voor het gemak even van uit dat je niet voor niks een makelaar ingeschakeld hebt. Ik stel me jou dus voor in een kek versgekocht appartementje. Dus ja, wat moet je dan met een stinkhok van 200 euri in Leiden?
quote:Volgens mij ben je als je dat doet zelf strafbaar bezig... Ik kan me vergissen hoor.
quote:Nee.. je hebt helemaal gelijk.. maar dat veranderd niets aan het effect ervan hoor..
Op donderdag 19 februari 2004 00:38 schreef Leonoor het volgende:[..]
Volgens mij ben je als je dat doet zelf strafbaar bezig... Ik kan me vergissen hoor.
quote:'t Is alleen waarschijnlijk uiteindelijk nog een stuk duurder dan je advertentie....
Op donderdag 19 februari 2004 00:47 schreef Omkron het volgende:[..]
Nee.. je hebt helemaal gelijk.. maar dat veranderd niets aan het effect ervan hoor..
quote:Omkron komt iig over als een <censuur> persoon. Iemand die ik iig geen geld zou lenen
Op woensdag 18 februari 2004 22:58 schreef Ghettobob het volgende:[..]
Haha je komt over als een berekenend en wraakzuchtig persoon, zoveel werk zou ik nou nooit kunnen doen voor zo iets kleins..zelfs aangifte zou mij teveel zijn.. nee als ik jouw was had ik lekker even gewacht wat dat kantoor ervan zegt en kijken wat ze voor je kunnen doen..
edit: censuur toegevoegd
quote:Beetje eng persoon idd
Op donderdag 19 februari 2004 01:54 schreef Tichelaar het volgende:[..]
Omkron komt iig over als een <censuur> persoon. Iemand die ik iig geen geld zou lenen
edit: censuur toegevoegd
quote:Dan had je ook wel genoeg vertrouwen kunnen hebben dat die gast niet terug zou komen 's nachts.
Op woensdag 18 februari 2004 23:25 schreef Omkron het volgende:[..]
Hahaha.. laat me niet lachen.. dreigende reacties.. geloof me maar.. niemand zal dat in zijn hoofd halen om die naar mij te uitten..
(...) die denken wel 2x na nadat ze me zo gezien hebben..
Overigens lijkt het me dat het makelaarskantoor er weinig schuld aan heeft. Tuurlijk hadden ze hun klanten even kunnen inlichten maar of het hun (wettelijke) plicht is vraag ik me af.
quote:Je hebt wel een geil icoon moet ik zeggen, dat vind ik nog het interessantste van de hele discussie!
Op donderdag 19 februari 2004 01:05 schreef Omkron het volgende:
ik ben kapot.. slapen ga ik..
quote:Hentai.
Op donderdag 19 februari 2004 03:57 schreef majic het volgende:[..]
Je hebt wel een geil icoon moet ik zeggen, dat vind ik nog het interessantste van de hele discussie!
quote:Je was al dom genoeg om je geld te geven aan een volslagen vreemde... hoe moet jij nu weten ofdat er geen zaak is? Het is natuurlijk een zaak oetlul... als dat makelaars kantoor een beetje service gericht is dan brengen die jou met een aantal slachtoffers in contact zodat je aangifte kunnen doen.... maargoed... jij geeft 50 euro voor iemand die moet thuiskomen
Op woensdag 18 februari 2004 23:27 schreef Omkron het volgende:[..]
Aangifte heeft geen zin.. want er is geen zaak.. namelijk.. geen enkel strafbaar feit.
quote:Ik weet niet wat jij verstaat onder 'straffen voor zijn actie', maar als je in de toekomst (eventueel samen met andere gedupeerden) nog rechterlijke stappen tegen de man wilt nemen, zou ik dat 'straffen voor zijn actie' maar niet doen, aangezien het, (afhankelijk van wat jij eronder verstaat natuurlijk), tegen je zou kunnen werken.
Op woensdag 18 februari 2004 22:17 schreef Omkron het volgende:
Tevens aangifte doen... en ik denk dat ik nog 1x langs ga bij die gast om hem even af te straffen voor zijn actie.
quote:Ik ben het er mee eens dat er enige verantwoordelijkheid ligt bij het makelaarskantoor. Maar zoals jij nu al je woede lijkt te richten op het makelaarskantoor komt bij mij erg zwakjes over. Het lijkt er in mijn ogen op dat jij jouw eigen domme 'fout' hiermee voor jezelf probeert te verdoezelen door ipv goed te rade te gaan bij jezelf al je aandacht te vestigen op het makelaarskantoor. Natuurlijk hoef ik het niet goed te hebben, maar zo komt het wel op mij over.
Op woensdag 18 februari 2004 23:05 schreef Omkron het volgende:
Afwachten gaat mij nergens brengen.. niet bij die gasten is me nu duidelijk..Ze hebben toch immers verzuimt om klanten tijdig in te lichten.. Verantwoordig hebben ze dus niet genomen.. (doodzonde in de hedendaagse business voering..)
Denk aan alle recalls van grote multinationals.. fouten maken kan.. gebeurt.. soms onvermijdelijk door toeval.. maar daarna heb je de keuze.. of open kaart en betrouwbaar overkomen (en dus PR redden) of verzwijgen.. en 'gebanned' worden door de consument.. met alle gevolgen vandien..
quote:Hey oetlul.. ik kom net van het bureau vandaan.. slechts een notitie gemaakt.. procesverbaal is niet mogelijk.. zoals ik al ingeschat had..
Op donderdag 19 februari 2004 04:06 schreef Vampier het volgende:[..]
Je was al dom genoeg om je geld te geven aan een volslagen vreemde... hoe moet jij nu weten ofdat er geen zaak is? Het is natuurlijk een zaak oetlul... als dat makelaars kantoor een beetje service gericht is dan brengen die jou met een aantal slachtoffers in contact zodat je aangifte kunnen doen.... maargoed... jij geeft 50 euro voor iemand die moet thuiskomen
quote:Wat niet betekent dat er geen justitiele stappen tegen de man te nemen zijn.
Op donderdag 19 februari 2004 10:15 schreef Omkron het volgende:[..]
Hey oetlul.. ik kom net van het bureau vandaan.. slechts een notitie gemaakt.. procesverbaal is niet mogelijk.. zoals ik al ingeschat had..
quote:Wat voor stappen zou ik dan kunnen ondernemen...?
Op donderdag 19 februari 2004 10:22 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Wat niet betekent dat er geen justitiele stappen tegen de man te nemen zijn.
quote:Nou, niet zo gek veel vrees is. Dit is zo'n typisch geval van 'kut, je stoot je neus wel eens in het leven'. Heel vervelend. Alle wraakacties kan ik me ontzettend goed voorstellen. Fantaseer er even over om je boosheid kwijt te raken, maar bedenk je drie keervoor je daadwerkelijk in actie komt.
Op donderdag 19 februari 2004 10:32 schreef Omkron het volgende:[..]
Wat voor stappen zou ik dan kunnen ondernemen...?
Nog ff over dat inlichten... die makelaar had volgens mij helemaal zijn klanten niet mógen inlichten. Wat ie wel had moeten doen (imho was dat erg slim) is een briefje sturen dat 'men' voorzichtig moet zijn met de nieuwe babbeltruc. En verder de klanten die hem bellen (boewhoe, ik ben genaaid door een ex-werkgever van je) direct aanbieden het geld terug te storten. Kost hem een paar honderd euro, maar hij doet dan in elk geval alles voor zijn klanten.
quote:Volgens mij zou je in theorie bijvoorbeeld kunnen denken aan een civiele procedure, waarbij het gaat om het niet betalen van een verschuldigd bedrag. Ik de praktijk zal de rechter omdat het gaat om zo'n laag bedrag de zaak waarschijnlijk niet eens laten voorkomen. Blijkt echter dat de man daadwerkelijk het geintje heeft uitgehaald bij veel meer mensen (en deze willen meewerken), het dus gaat om een hoger bedrag, meerdere gedupeerden en een grotere kans dat het hele gebeuren zonder ingrijpen voor herhaling vatbaar is, dan zou het in feite wel een zaak kunnen worden denk ik.
Op donderdag 19 februari 2004 10:32 schreef Omkron het volgende:[..]
Wat voor stappen zou ik dan kunnen ondernemen...?
Probleem is wel dat het hier gaat mondelinge overeenkomsten die wel rechtsgeldig zijn, maar in de praktijk niet of nauwelijks te bewijzen. Of het woord van meerdere gedupeerden genoeg is weet ik niet. Maar wie weet heeft de man ook wel een schuldbekentenis getekend bij een paar anderen, weet jij veel.
Misschien dat de man als bewezen kan worden dat er sprake is van oplichting ook nog eens goed strafrechtelijk vervolgd zal worden.
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar dit is wel iets wat je hoogstwaarschijnlijk alleen maar tijd & geld zal kosten, van een kale kip valt niks te plukken. Maar goed, als het een principe kwestie is....
Wat gaf men op het politiebureau eigenlijk op als exacte reden dat een procesverbaal niet mogelijk was?
quote:Geen strafbaarfeit.
Op donderdag 19 februari 2004 11:17 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Volgens mij zou je in theorie bijvoorbeeld kunnen denken aan een civiele procedure, waarbij het gaat om het niet betalen van een verschuldigd bedrag. Ik de praktijk zal de rechter omdat het gaat om zo'n laag bedrag de zaak waarschijnlijk niet eens laten voorkomen. Blijkt echter dat de man daadwerkelijk het geintje heeft uitgehaald bij veel meer mensen (en deze willen meewerken), het dus gaat om een hoger bedrag, meerdere gedupeerden en een grotere kans dat het hele gebeuren zonder ingrijpen voor herhaling vatbaar is, dan zou het in feite wel een zaak kunnen worden denk ik.
Probleem is wel dat het hier gaat mondelinge overeenkomsten die wel rechtsgeldig zijn, maar in de praktijk niet of nauwelijks te bewijzen. Of het woord van meerdere gedupeerden genoeg is weet ik niet. Maar wie weet heeft de man ook wel een schuldbekentenis getekend bij een paar anderen, weet jij veel.
Misschien dat de man als bewezen kan worden dat er sprake is van oplichting ook nog eens goed strafrechtelijk vervolgd zal worden.
Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar dit is wel iets wat je hoogstwaarschijnlijk alleen maar tijd & geld zal kosten, van een kale kip valt niks te plukken. Maar goed, als het een principe kwestie is....
Wat gaf men op het politiebureau eigenlijk op als exacte reden dat een procesverbaal niet mogelijk was?
quote:Ik zou dit niet vertrouwen hoor...
Op zaterdag 14 februari 2004 18:44 schreef Omkron het volgende:
Er belde net iemand bij mij aan.. van het makelaarskantoor dat mijn appartement verkocht heeft. Gast stond bij het tankstation en zijn passen deden het niet meer.Gast bleek dus meerdere malen bij mij in huis geweest te zijn vanwege de verkoop. Ik vroeg hoeveel en hij zegt.. 50 euro. Afspraak gemaakt om het terug te komen brengen persoonlijk.
quote:Mja dacht ik al, vandaar ook de civiele procedure. En daaruit zou uiteindelijk zelfs (als bewezen geacht) kunnen blijken dat er wel een strafbaar feit gepleegd is. (Waarvoor je dan weer een nieuwe zaak zou krijgen en de man strafrechtelijk vervolgd zou worden).
Op donderdag 19 februari 2004 11:22 schreef Omkron het volgende:[..]
Geen strafbaarfeit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |